Ik ken dat. Werkt vrij demotiverend bij mij. Kreeg gisteren die Merc de hoek niet om, wat ik ook probeerde.Maurice W schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:27:
GOT'ers,
Helaas was het niveau van het rijdersveld te hoog voor mij, zelfs de commentatoren dachten dat iets met mijn Porsche aan de hand was
Leuke race gisteren. Alleen helemaal verrast door de extreme bandenslijtage in de race. Ik had vrijdag tijdens de practice een stint gereden met deze setup, en totaal geen problemen met de banden. Ook in de practice voor de race zonder problemen 20+ rondes en nog rond de 70% voor. Maargoed even chronologisch 
Quali ging bagger. Maakte meteen in bocht 1 een flinke fout, kwam veel te ruim uit, en moest op de exit vol in de remmen om niet offtrack te gaan. Verloor daar zeker 0.4s. Rest van het rondje was redelijk, maar niet heel goed, en resultaat was P5 waar ik eigenlijk op een top 3 gehoopt had. Maargoed, uit de problemen blijven voor de hoofdrace was het motto, dus rustig aan
Sprint/Quali race:
Het begin was nogal eng omdat Patrick Martin knipperde als een dolle. Auto sprong alle kanten op en dat leidde enorm af. Mijn start was dus al niet geweldig, en Jan Hein was me ruim voorbij in bocht 1. Nja. shit happens. Door het knipperen van Patrick moest Jan Hein in de hairpin voor de backstraight ineens flink in de ankers, waardoor ik hem licht aantikte. Gelukkig ging Patrick daarna aan de kant en konden we gaan racen. Ik merkte al vrij vlot dat ik wat rapper was dan Jan Hein, maar kon geen goed punt vinden om in te halen. Helaas raakte ik hem in ronde 2 of 3 nogmaals op hetzelfde punt als ronde 1, waardoor hij bijna spinde. We verloren behoorlijk wat tijd hierdoor, maar ik wilde niet op die manier inhalen, dus ik bleef er netjes achter op de backstraight. Een paar bochten later zag ik alsnog de kans om de m'n auto ernaast te zetten, waardoor ik nog een plekje opschoof. Helaas was Steven toen al zo'n 3s. uitgelopen, en er was te weinig tijd om hem nog in te halen. Misschien met 1 ronde meer dat het nog gelukt was... P4 was echter geen slechte uitgangspositie voor de hoofdrace.
Hoofdrace:
Start was perfect deze keer. Startte weer aan de binnenkant, maar deze keer timede ik de start perfect, en kon meteen aan de binnenkant bij Dennis duiken. Bas zat aan de buitenkant, en zo 3 wide richting turn 1. Jammer achteraf dat ze dat niet op de broadcast gezien hebben. Bas kon iets later remmen, en nam een goede buitenlijn, terwijl ik krap om de apex reed. Maar van P4 naar P2 was beter dan ik had gehoopt. Kwam snel in een goed ritme, en merkte dat ik sneller was dan Bas. Nadat Bas in lap 2 een slechte exit had uit de laatste bocht kon ik er vrij makkelijk langs richting turn 1. Ik weet niet precies wat er daarna gebeurde, maar zag dat Dennis hem ook voorbij was gegaan.
Vlak daarna begonnen voor mij de problemen. Ik weet niet hoe het kan, maar ik kreeg de auto met geen mogelijkheid meer geroteerd op de apex. Ik moest elke keer bijna stil gaan staan (voor m'n gevoel) op de apex om de auto te roteren, want de voorbanden leken wel van kauwgom. Dit was al na een ronde of 5... pfff... Ik kon Dennis nog heel even afhouden, maar al snel kreeg ik de auto niet de bocht om bij de backstraight, en was het voor Dennis een eitje om me in te halen. Ik probeerde nog aan te haken, maar het onderstuur was te dramatisch. Nog geprobeerd om wat rustiger te rijden, voorbanden te sparen en de rembalans zo'n 4 of 5 clicks naar achteren gezet, om ze zo weer een beetje terug te krijgen, maar het was geen doen. Binnen de kortste keren zat ook Bas weer op m'n achterbumper, en begon een leuk gevecht. Na zo'n 20 rondes begon ik te denken om een vroegere pitstop te maken, en dan toch maar banden te pakken, alhoewel me dat echt een hoop tijd zou gaan kosten. Achteraf gezien had ik het eerder moeten doen, omdat ik dan meer tijd had gehad om terug te komen, mja, dat is achteraf. Ik besloot uiteindelijk om in ronde 25 te pitten, en dus inderdaad toch 4 nieuwe banden te pakken, ook al kostte dat bijna 30s meer.
Ik viel terug tot P8, en dacht dat met een beetje mazzel P5 misschien nog haalbaar was, maar meer ook niet. Zo begon mijn inhaal race.
Mijn eerste slachtoffer werd Maurice in een GTE. Hij had volgens mij door dat ik wat rapper was, en heeft me uiteindelijk vrij gemakkelijk voorbij gelaten. Aangezien Patrick achter mij uitkwam na zijn ptistop lag ik op P7 met zicht op Darren Seal. Ik reed ongeveer 1s per ronde sneller, dus ook dat was niet zo'n probleem, en ook Darren was ik vrij vlot voorbij. Jan Hein werd het volgende slachtoffer. Hij had helemaal geen grip meer, en reed 2-3s per ronde langzamer. Ik moest nog uitkijken om hem niet aan te tikken, want het snelheids verschil was in de esses echt dramatisch groot, en het kostte dus ook niet heel veel moeite om Jan Hein in te halen, maar verloor hierdoor in die ronde wel veel tijd. Hierdoor was mijn achterstand tot Adam zo'n 6s met nog 7 rondes te gaan. Na een aantal snelle rondjes zat ik met 2 rondes te gaan op de bumper van Adam, en kon ik hem uitremmen op de backstraight. P3 !! yay... Toen ik mijn pitstop gemaakt had, had ik die niet meer verwacht. Helaas niet meer genoeg rondes om ook Bas nog te pakken. Als ik minder tijd achter Jan Hein was verloren had ik misschien nog een poging kunnen wagen, maar ik was tevreden met mijn race.
Snap nog steeds niet waardoor in mijn 1e stint mijn banden zo naar de klote gingen. Na de pitstop echt totaal geen issues meer gehad, en kon constant in de 2.04 rijden zonder problemen. Nja, het is wat het is, uiteindelijk hierdoor wel een hele leuke race gehad, met lekker veel gevechten.
Quali ging bagger. Maakte meteen in bocht 1 een flinke fout, kwam veel te ruim uit, en moest op de exit vol in de remmen om niet offtrack te gaan. Verloor daar zeker 0.4s. Rest van het rondje was redelijk, maar niet heel goed, en resultaat was P5 waar ik eigenlijk op een top 3 gehoopt had. Maargoed, uit de problemen blijven voor de hoofdrace was het motto, dus rustig aan
Sprint/Quali race:
Het begin was nogal eng omdat Patrick Martin knipperde als een dolle. Auto sprong alle kanten op en dat leidde enorm af. Mijn start was dus al niet geweldig, en Jan Hein was me ruim voorbij in bocht 1. Nja. shit happens. Door het knipperen van Patrick moest Jan Hein in de hairpin voor de backstraight ineens flink in de ankers, waardoor ik hem licht aantikte. Gelukkig ging Patrick daarna aan de kant en konden we gaan racen. Ik merkte al vrij vlot dat ik wat rapper was dan Jan Hein, maar kon geen goed punt vinden om in te halen. Helaas raakte ik hem in ronde 2 of 3 nogmaals op hetzelfde punt als ronde 1, waardoor hij bijna spinde. We verloren behoorlijk wat tijd hierdoor, maar ik wilde niet op die manier inhalen, dus ik bleef er netjes achter op de backstraight. Een paar bochten later zag ik alsnog de kans om de m'n auto ernaast te zetten, waardoor ik nog een plekje opschoof. Helaas was Steven toen al zo'n 3s. uitgelopen, en er was te weinig tijd om hem nog in te halen. Misschien met 1 ronde meer dat het nog gelukt was... P4 was echter geen slechte uitgangspositie voor de hoofdrace.
Hoofdrace:
Start was perfect deze keer. Startte weer aan de binnenkant, maar deze keer timede ik de start perfect, en kon meteen aan de binnenkant bij Dennis duiken. Bas zat aan de buitenkant, en zo 3 wide richting turn 1. Jammer achteraf dat ze dat niet op de broadcast gezien hebben. Bas kon iets later remmen, en nam een goede buitenlijn, terwijl ik krap om de apex reed. Maar van P4 naar P2 was beter dan ik had gehoopt. Kwam snel in een goed ritme, en merkte dat ik sneller was dan Bas. Nadat Bas in lap 2 een slechte exit had uit de laatste bocht kon ik er vrij makkelijk langs richting turn 1. Ik weet niet precies wat er daarna gebeurde, maar zag dat Dennis hem ook voorbij was gegaan.
Vlak daarna begonnen voor mij de problemen. Ik weet niet hoe het kan, maar ik kreeg de auto met geen mogelijkheid meer geroteerd op de apex. Ik moest elke keer bijna stil gaan staan (voor m'n gevoel) op de apex om de auto te roteren, want de voorbanden leken wel van kauwgom. Dit was al na een ronde of 5... pfff... Ik kon Dennis nog heel even afhouden, maar al snel kreeg ik de auto niet de bocht om bij de backstraight, en was het voor Dennis een eitje om me in te halen. Ik probeerde nog aan te haken, maar het onderstuur was te dramatisch. Nog geprobeerd om wat rustiger te rijden, voorbanden te sparen en de rembalans zo'n 4 of 5 clicks naar achteren gezet, om ze zo weer een beetje terug te krijgen, maar het was geen doen. Binnen de kortste keren zat ook Bas weer op m'n achterbumper, en begon een leuk gevecht. Na zo'n 20 rondes begon ik te denken om een vroegere pitstop te maken, en dan toch maar banden te pakken, alhoewel me dat echt een hoop tijd zou gaan kosten. Achteraf gezien had ik het eerder moeten doen, omdat ik dan meer tijd had gehad om terug te komen, mja, dat is achteraf. Ik besloot uiteindelijk om in ronde 25 te pitten, en dus inderdaad toch 4 nieuwe banden te pakken, ook al kostte dat bijna 30s meer.
Ik viel terug tot P8, en dacht dat met een beetje mazzel P5 misschien nog haalbaar was, maar meer ook niet. Zo begon mijn inhaal race.
Mijn eerste slachtoffer werd Maurice in een GTE. Hij had volgens mij door dat ik wat rapper was, en heeft me uiteindelijk vrij gemakkelijk voorbij gelaten. Aangezien Patrick achter mij uitkwam na zijn ptistop lag ik op P7 met zicht op Darren Seal. Ik reed ongeveer 1s per ronde sneller, dus ook dat was niet zo'n probleem, en ook Darren was ik vrij vlot voorbij. Jan Hein werd het volgende slachtoffer. Hij had helemaal geen grip meer, en reed 2-3s per ronde langzamer. Ik moest nog uitkijken om hem niet aan te tikken, want het snelheids verschil was in de esses echt dramatisch groot, en het kostte dus ook niet heel veel moeite om Jan Hein in te halen, maar verloor hierdoor in die ronde wel veel tijd. Hierdoor was mijn achterstand tot Adam zo'n 6s met nog 7 rondes te gaan. Na een aantal snelle rondjes zat ik met 2 rondes te gaan op de bumper van Adam, en kon ik hem uitremmen op de backstraight. P3 !! yay... Toen ik mijn pitstop gemaakt had, had ik die niet meer verwacht. Helaas niet meer genoeg rondes om ook Bas nog te pakken. Als ik minder tijd achter Jan Hein was verloren had ik misschien nog een poging kunnen wagen, maar ik was tevreden met mijn race.
Snap nog steeds niet waardoor in mijn 1e stint mijn banden zo naar de klote gingen. Na de pitstop echt totaal geen issues meer gehad, en kon constant in de 2.04 rijden zonder problemen. Nja, het is wat het is, uiteindelijk hierdoor wel een hele leuke race gehad, met lekker veel gevechten.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Omdat zowel jij als Jan Hein mijn setup gebruikten, en we alle 3 dezelfde issues hadden, denk ik dat er toch iets met de setup was. Ik heb tegen smiddags nl. nog een aanpassing in de rijhoogte achter gemaakt om het grote verschil tussen volle en lege tank een beetje op te vangen. Wellicht dat dat teveel is geweest, en dat we daardoor allemaal in de eerste paar rondes onze banden sloopten. Sorry jongens... In het testen wat ik smiddags nog met deze aangepaste setup gedaan heb (elke keer zo'n 6-7 rondes) had ik hier nog geen problemen mee, maar het is natuurlijk ook een verschil tussen practice en racen in een groep, met al het extra onderstuur door auto's voor je enz. Hier had ik totaal niet aan gedacht, maar is een goeie voor de volgende setupZFLaSH schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:33:
[...]
Ik ken dat. Werkt vrij demotiverend bij mij. Kreeg gisteren die Merc de hoek niet om, wat ik ook probeerde.
@Maurice W: We zijn allemaal ergens begonnen, en je hoeft je nergens voor te schamen. Veel oefenen, racen, video's kijken, naar anderen luisteren hoe zij dingen doen enz. Uiteindelijk was het verschil tussen de GTE en GT3 minder groot als we van tevoren dachten. Ik ging uit van zo'n 4-5s per ronde, maar het verschil was zo'n 2.5-3s. tussen de snelle rijders in de GTE en GT3. Als onervaren rijder in een auto die je niet goed kent 3-4s per ronde langzamer op CotA is helemaal niks om je voor te schamen. CotA is een erg technische baan, die behoorlijk wat tijd vergt om door te hebben hoe je snel kunt gaan, zelfs als je al goed de auto kent. Ik zeg eerder knap dat je zo goed mee kon.
Mijn insteek is tegenwoordig meer dat ik probeer te genieten van het racen, maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd als je weet dat je over het algemeen vrij redelijk vooraan mee kunt doen. Maar het belangrijkste is dat je plezier hebt in het racen zelf, niet iedereen is Greger Huttu
Cube Nuroad Race (2022)
Maakt niet uit Marco. Al doende leert men en de crash was mijn eigen fout. Naast onderstuur had ik ook problemen met tractie. Eenmaal de bocht uit leek het alsof ik stil stond t.o.v. anderen. Eens een keer met jullie kijken wat mijn probleem hier in is, want alleen krijg ik het niet opgelost denk ik.derx666 schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:52:
[...]
Omdat zowel jij als Jan Hein mijn setup gebruikten, en we alle 3 dezelfde issues hadden, denk ik dat er toch iets met de setup was. Ik heb tegen smiddags nl. nog een aanpassing in de rijhoogte achter gemaakt om het grote verschil tussen volle en lege tank een beetje op te vangen. Wellicht dat dat teveel is geweest, en dat we daardoor allemaal in de eerste paar rondes onze banden sloopten. Sorry jongens... In het testen wat ik smiddags nog met deze aangepaste setup gedaan heb (elke keer zo'n 6-7 rondes) had ik hier nog geen problemen mee, maar het is natuurlijk ook een verschil tussen practice en racen in een groep, met al het extra onderstuur door auto's voor je enz. Hier had ik totaal niet aan gedacht, maar is een goeie voor de volgende setup
Haha no worries Marco en dank voor de set-up, hij reed in ieder geval erg lekker tot het moment dat de voorbanden echt ineens op waren (helaas kwam dat moment pas kort na mijn pitstop) en was een stuk sneller dan de set-up die ik zelf in elkaar geflanst had 
Laat je niet demotiveren, het niveau vooraan bij GoT ligt inderdaad hoog en ik houd het meestal ook niet bij, maar door mee te blijven rijden en te proberen me een beetje op te trekken naar dat niveau merk ik wel dat ik steeds ietsje beter word. Ook als ik niet bij kan blijven kan ik toch erg veel plezier beleven aan een race waarin ik ondanks het gezellige geleuter op teamspeak zonder fouten tegen mijn eigen limiet aan blijf rijdenZFLaSH schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:33:
[...]
Ik ken dat. Werkt vrij demotiverend bij mij. Kreeg gisteren die Merc de hoek niet om, wat ik ook probeerde.
@Maurice W Als alles normaal verloopt doe ik morgen mee. Ik rij veel langzamer dan de rest en zou het leuk vinden als we elkaar kunnen uitdagen in de achterhoede.
Overigens dit weekend een nieuwe PC gekocht en komende week een VR set op de kop tikken. Ik merk het verschil al wel met de nieuwe PC; alles voelt toch wel soepeler aan ten opzichte van mijn oude die het bijna niet meer trok. Ik ben heel benieuwd hoe ik VR ga ervaren.
Overigens dit weekend een nieuwe PC gekocht en komende week een VR set op de kop tikken. Ik merk het verschil al wel met de nieuwe PC; alles voelt toch wel soepeler aan ten opzichte van mijn oude die het bijna niet meer trok. Ik ben heel benieuwd hoe ik VR ga ervaren.
Scuderia Fuelke spotted testing at Watkins Glen!

Misschien morgen ook …

Misschien morgen ook …
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
@JoepW bedankt voor de organisatie!
En niet te vergeten ook @NickThissen voor de software en teksttuele correcties en @nickkoole voor het meehelpen in de organisatie.
Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant
Release notes van 2018 S4 Hotfix 1 (vandaag om 15:00)
This release focuses on fixing some issues introduced with the 2018 Season 4 Release.
CHANGE LOG:
UPDATES:
Leagues
- Fixed an issue when creating an event where the "Night" option could be selected for tracks that do not have a night version, which would cause the event to fail.
Heat Racing
- Fixed an issue when creating Heat Races where the track state carryover toggle was not displaying correctly.
CARS:
Dallara DW12
- Fixed an issue with missing mirror objects.
Dallara IR18
- Daytona 2011 Season setups have been added.
Dirt Street Stock
- Fixed an issue with the vehicle setup for Kokomo Raceway not loading correctly.
NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet Camaro ZL1 - 2018
- Improved the functionality of the spot mirror.
- The size of the numbers on the doors has been increased.
- Lucas Oil Raceway Season setups have been updated.
NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet SS
NASCAR Monster Energy Cup Ford Fusion
NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry
Skip Barber Formula 2000
- Fixed an issue where the Sim could crash when tire pressure was set to 0.0 PSI.
TRACKS:
Atlanta Motor Speedway
- (Rallycross - Both) - Fixed an issue with the wall width in the hairpin turn.
- (Rallycross - Both) - Fixed an issue where the Qualify Stall was accidentally a portal to another dimension.
Nürburgring
- (ALL) - Fixed an issue with Loading Error 72 at this track.
Niks over de stuttering fix dus. Heb zelf iRacing nog niet geprobeerd na de S4 patch (JoepW schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:31:
Release notes van 2018 S4 Hotfix 1 (vandaag om 15:00)
[...]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik had het stutteren ook toen ik over de curbs ketste na de S4 update.Arfman schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:32:
[...]
Niks over de stuttering fix dus. Heb zelf iRacing nog niet geprobeerd na de S4 patch () maar ik lees dat veel mensen, vooral met VR, er last van hebben.
Ben benieuwd hoe het vanavond gaat.
Particles op low schijnt te helpen.
Ik heb er zelf op CotA geen last van gehad, maar had voor de race toch maar voor de zekerheid particles op low gezet.
Cube Nuroad Race (2022)
Komend weekend is de SimExpo op de Nürburgring.
Aangezien er verwacht wordt dat er nogal wat GoT iRacers die kant op gaan lijkt het me leuk als we weten wie er allemaal gaan en of we in staat zijn om elkaar ergens te treffen.
Vul de poll in als je van plan bent te gaan: https://www.got-racing.eu/?page_id=3947
Ik kan helaas niet
Cube Nuroad Race (2022)
Wellicht
ligt aan de kleine enzo.. Weet dus ook niet of ik er vanavond ben
Tis allemaal even wennen
Hoi iedereen,
Even voorstellen: ik ben Sjoerd en zou graag met jullie meerijden. Ik zag vrienden (diknmuis en Maurice W) afgelopen weekend racen in jullie seizoensfinale en dat zag er erg leuk uit. Nu wil ik dus ook meedoen. Ik heb onlangs de Spa 24h gereden en ik rij komend jaar een endurance kampioenschap samen met diknmuis.
Ik hoop dat ik in jullie league leuk mee kan draaien. Als jullie vragen hebben hoor ik het graag.
Tot op de baan!
Sjoerd
PS iRacing is nu down, dus ik weet niet of dit profiel nu werkt:
iRacing Profiel
Even voorstellen: ik ben Sjoerd en zou graag met jullie meerijden. Ik zag vrienden (diknmuis en Maurice W) afgelopen weekend racen in jullie seizoensfinale en dat zag er erg leuk uit. Nu wil ik dus ook meedoen. Ik heb onlangs de Spa 24h gereden en ik rij komend jaar een endurance kampioenschap samen met diknmuis.
Ik hoop dat ik in jullie league leuk mee kan draaien. Als jullie vragen hebben hoor ik het graag.
Tot op de baan!
Sjoerd
PS iRacing is nu down, dus ik weet niet of dit profiel nu werkt:
iRacing Profiel
[ Voor 15% gewijzigd door Sjoerdos op 10-09-2018 15:54 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Zoals gewoonlijk zijn mijn verrichtingen op de maandagavond weer te volgen op ons YT kanaal vanaf een uur of 9:
Update.
Dit seizoen ga ik in tegenstelling tot vorig seizoen in de Ferrari van start.
Update.
Dit seizoen ga ik in tegenstelling tot vorig seizoen in de Ferrari van start.
[ Voor 37% gewijzigd door JoepW op 10-09-2018 19:56 ]
Net Watkins Glen gemist. Maar goed ik heb mij geregistreerd en zal (hopelijk) mee doen met de Imola race!
Ik doe eigenlijk vooral aan enduracen maar Sprint races zijn af en toe ook wel leuk
Ik doe eigenlijk vooral aan enduracen maar Sprint races zijn af en toe ook wel leuk
Mijn eerste VR ervaring. Echt heel vet! Ik had niet veel tijd om alles optimaal in te stellen van te voren, dus daarom vooral gereden om niemand in de weg te zitten. Hopelijk is dat gelukt.
Imola heb ik niet, dus volgende week skip ik en ga ik lekker Mazda of Skippy rijden. Ik krijg die Porsche niet onder controle.
Imola heb ik niet, dus volgende week skip ik en ga ik lekker Mazda of Skippy rijden. Ik krijg die Porsche niet onder controle.
Welkom!Fassive schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:16:
Net Watkins Glen gemist. Maar goed ik heb mij geregistreerd en zal (hopelijk) mee doen met de Imola race!
Als je mee wilt doen met de League moet je je daar ook even aanmelden.
Leuke race jongens, ik ga wel klacht indienen bij het FIA vanwege die punten
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Ik heb ze behoorlijk afgezwakt. Kijk maar ff of dit beter is.diknmuis schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:56:
Leuke race jongens, ik ga wel klacht indienen bij het FIA vanwege die punten
Ja is wel beter tov de andere bonuspunten maar die klacht is ondertussen al aangetekend verstuurdJoepW schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:00:
[...]
Ik heb ze behoorlijk afgezwakt. Kijk maar ff of dit beter is.
Verwijderd
Vanaf donderdag tot en met maandag aanwezigJoepW schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:35:
Aangezien er verwacht wordt dat er nogal wat GoT iRacers die kant op gaan lijkt het me leuk als we weten wie er allemaal gaan en of we in staat zijn om elkaar ergens te treffen.
Vul de poll in als je van plan bent te gaan: https://www.got-racing.eu/?page_id=3947
Ik vond het erg leuk gisteren. Ook prettig dat ik eindelijk wat gevechten op de baan had. Jammer dat Maurice en ik tweemaal contact hadden, maar toch zonder schade kunnen finishen. Op het einde toch nog Sjoerd achter me kunnen houden, want die kwam snel dichterbij doordat mijn banden echt op waren.
Was al blij dat ik weer gewoon heb kunnen finishen.
Was al blij dat ik weer gewoon heb kunnen finishen.
Leuke race gisteren.
In de practice had ik wel flink moeite. Vooral de nieuwe SRV
setup lag me echt niet. Voor de quali ging het nog wel, en reed een P3, terwijl ik niet het idee had dat het een goede ronde was.
Maar aangezien ik met die setup echt niet durfde te racen, meteen na mijn quali laps de setups van afgelopen seizoen erbij gepakt, en vergeleken. Hierop de nieuwe setup aangepast met de traction control en diff settings van de setups van afgelopen seizoen. Dat was wel een flinke gok, maar pakte wel goed uit. Ik kon relatief gemakkelijk in de 1:42.5-.8 blijven rijden, terwijl de rest daar toch moeite mee bleek te hebben. Nadat Tom voor me spinde, Nick en Bas (die vlak achter me zaten) vroeg de pits in doken had ik vrij baan. Nick kreeg een penalty in de pits, en Bas spinde vlak na zijn stop, dus daar had ik geen last meer van. Dennis zat op zo'n 2.5s. achter me toen ik de pits in dook. 1 ronde later ging Dennis de pits in, en kwam ong. 3s achter me de baan weer op. So far so good
Alleen een paar rondes voor het einde ging ik de mist in bij het uitkomen van de busstop. Ik ging iets te hard over de curbs, en ging te vroeg/hard op m'n gas waardoor de auto begon te spinnen. Ik kon hem uit de muur houden, maar verloor wel P1 aan Dennis. Aangezien we vrijwel dezelfde rondetijden reden had ik weinig hoop meer om hem nog bij te halen, totdat hij ook de fout in ging, en de muur raakte bij het uitkomen van de boot. Hij bleef wel op P1, maar ik zat weer binnen de seconde. Helaas maakte ik zelf teveel kleine foutjes om nog een aanval te kunnen wagen, maar P2 was een goed begin van het nieuwe seizoen
In de practice had ik wel flink moeite. Vooral de nieuwe SRV
Maar aangezien ik met die setup echt niet durfde te racen, meteen na mijn quali laps de setups van afgelopen seizoen erbij gepakt, en vergeleken. Hierop de nieuwe setup aangepast met de traction control en diff settings van de setups van afgelopen seizoen. Dat was wel een flinke gok, maar pakte wel goed uit. Ik kon relatief gemakkelijk in de 1:42.5-.8 blijven rijden, terwijl de rest daar toch moeite mee bleek te hebben. Nadat Tom voor me spinde, Nick en Bas (die vlak achter me zaten) vroeg de pits in doken had ik vrij baan. Nick kreeg een penalty in de pits, en Bas spinde vlak na zijn stop, dus daar had ik geen last meer van. Dennis zat op zo'n 2.5s. achter me toen ik de pits in dook. 1 ronde later ging Dennis de pits in, en kwam ong. 3s achter me de baan weer op. So far so good
Alleen een paar rondes voor het einde ging ik de mist in bij het uitkomen van de busstop. Ik ging iets te hard over de curbs, en ging te vroeg/hard op m'n gas waardoor de auto begon te spinnen. Ik kon hem uit de muur houden, maar verloor wel P1 aan Dennis. Aangezien we vrijwel dezelfde rondetijden reden had ik weinig hoop meer om hem nog bij te halen, totdat hij ook de fout in ging, en de muur raakte bij het uitkomen van de boot. Hij bleef wel op P1, maar ik zat weer binnen de seconde. Helaas maakte ik zelf teveel kleine foutjes om nog een aanval te kunnen wagen, maar P2 was een goed begin van het nieuwe seizoen
Cube Nuroad Race (2022)
Poll ingevuld, als ik ga, ga ik zondag.JoepW schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:35:
Hoe schrijf ik mij daar voor in? Heb wel even rond gekeken maar volgens mij ben ik blindJoepW schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:47:
[...]
Welkom!
Als je mee wilt doen met de League moet je je daar ook even aanmelden.
Inderdaad blindFassive schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:33:
[...]
Hoe schrijf ik mij daar voor in? Heb wel even rond gekeken maar volgens mij ben ik blind
Is terug te vinden in de eerste post van dit topic waar Joep nog een berg aan handige tips/info verschaft.
concrete inschrijvingsinfo JoepW in "iRacing 2016-2018 Seizoen 1 t/m 4"

Als jullie ideeen, contacten, tijd, etc. hebben hoor ik het graag.
Ik ben in ieder geval bezig om Sim-Racen goed 'neer te zetten' en het liefst met iRacing en wat goede hardware leveranciers.
(Van het weekend zie ik ze 'toevallig' allemaal
Hier alle info op onze site: https://www.got-racing.eu/?tribe_events=tweakers-gaming-live
En hier op facebook: https://www.facebook.com/events/493783414429270/
Niks over de stutters 
2018 Season 4 Hotfix 2 Release Notes (2018S4H2)
Release Notes
This release focuses on fixing some issues introduced with the 2018 Season 4 Release.
CHANGE LOG:
UPDATES:
iRacing BETA Interface
Fixed an issue where creating a second Hosted session immediately after creating a first would not work correctly.
Heat Racing
Fixed an issue when creating Heat Races where the Heat Format could not be changed.
Fixed an issue when creating Heat Races where the track state carryover toggle was not functioning correctly.
Cautions
Fixed an issue that was causing all Cautions to be one lap too short at medium-length or larger ovals, causing side effects such as Lucky Dog not working correctly, and not having enough pitting laps.
CARS:
Skip Barber Formula 2000
Fixed an issue with the wheels inadvertently changing colors.
Zucht... Werken aan dingen die niemand boeien (beta ui) maar de particle bug aanpakken ho maar.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als het al aan particles ligt.Arfman schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:05:
Zucht... Werken aan dingen die niemand boeien (beta ui) maar de particle bug aanpakken ho maar.
Geruchten zijn ook: geluid en de wijziging aan LOD.
Yeah!
quote: David TuckerThere is a fix for the stuttering in the works now. We don't know if it cures all problems, but it certainly cures one of the big causes of stuttering. I expect you will see it in a few days, once it has had proper testing and we know it is safe to pass on.
Ik weet niet of je een web developer* aan je particle systems wilt laten werken.Arfman schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:05:
* de Beta UI is in feite gewoon een website.
Dat weet ik, maar als ze in plaats van webdesigners physics engineers aan zouden nemen.... Ik weet dat het niet perse zo werkt maar zo voelt het voor mij soms wel eens. Beta ui is volgens hen super belangrijk maar als je vervolgens met tientallen anderen suggesties heeft wordt je gewoon genegeerd lijkt het (gaat met name om VR gebruikers).Niellie41 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:55:
[...]
Ik weet niet of je een web developer* aan je particle systems wilt laten werken.
* de Beta UI is in feite gewoon een website.
Sorry hoor, maar er is altijd wel wat te zeiken ...
iRacing heeft juist hele goede ondersteuning voor VR en was er ook gewoon snel bij om het goed werkend te krijgen. Andere grote race games hebben helemaal geen ondersteuning voor VR meer omdat het niet genoeg geld binnen bracht.
iRacing heeft juist hele goede ondersteuning voor VR en was er ook gewoon snel bij om het goed werkend te krijgen. Andere grote race games hebben helemaal geen ondersteuning voor VR meer omdat het niet genoeg geld binnen bracht.
Tav de Skippy problemen:
En tav de BetaUI problemen (weet niet welke):
Bron: http://members.iracing.co...100/3615890.page#11198842quote: Alexander HornHi all, staff is aware and working on a fix. The fix will come in a patch but I'm not sure when, possibly at the end of this week. I will update when I have more info.
En tav de BetaUI problemen (weet niet welke):
Bron: http://members.iracing.co.../25/3616474.page#11198856quote: Nate DeSelms
[...]
We didn't release a new BetaUI version alongside Hotfix 2. We're targeting a release later today.
Joep rijdt niet met vr en had die stutters ook, dus ik denk dat het probleem omvangrijker is. Zo'n bug fixen doe je niet 1,2,3.Arfman schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:17:
[...]
Dat weet ik, maar als ze in plaats van webdesigners physics engineers aan zouden nemen.... Ik weet dat het niet perse zo werkt maar zo voelt het voor mij soms wel eens. Beta ui is volgens hen super belangrijk maar als je vervolgens met tientallen anderen suggesties heeft wordt je gewoon genegeerd lijkt het (gaat met name om VR gebruikers).
Edit: juiste quote neergezet.
[ Voor 48% gewijzigd door ZFLaSH op 12-09-2018 09:59 ]
Ik denk dat je niet @Linc maar @Arfman had moeten quoten.ZFLaSH schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:18:
[...]
Joep rijdt niet met vr en had die stutters ook, dus ik denk dat het probleem omvangrijker is. Zo'n bug fixen doe je niet 1,2,3.
Idd komt het stotteren met alle soorten hardware voor en zoals @Niellie41 stelt gaan webdesigners het niet oplossen
Maar ik heb wat commentaar geleverd over de betaui, met name het deel vwb de hosting en niks daarvan wordt ter harte genomen.
Ik heb een paar maanden geleden een 1080 en 3 Gsync monitoren aangeschaft. Ik heb nog steeds stotters maar veeeeel minder dan voorheen. Als ik dan op MSI Afterburner kijk gaan de stotters vooral gepaard met piekbelastingen van 100% van de CPU (I5 2600K op 4.2 GHz) . Leuk als dat opgelost wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door flopdoc op 12-09-2018 09:49 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Mwah, als je mij een beetje volgt op het iRacing forum valt het zeiken wel mee. Ik probeer altijd constructief feedback te geven. Ik vind alleen dat iRacing soms zijn pijlen op de verkeerde dingen richt, mag toch?Linc schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:30:
Sorry hoor, maar er is altijd wel wat te zeiken ...![]()
En de VR ondersteuning is goed maar nog zeker niet "af". Met name de mirror screen is nog niet goed, je ziet alles een beetje te ver naar links. Daarnaast is het lastig dat de mirror niet fullscreen is maar windowed (lastig om op te nemen/streamen) en lijkt VR in de beta UI helemaal 0,0 prioriteit te krijgen. Ik krijg al maanden geen antwoord op mijn vraag of het misschien mogelijk is om het beeld pas in je VR bril te krijgen als de race/practicesessie start, zodat je comfortabel in je stoel eerst kunt registreren voor een sessie (zoals dat bij de huidige UI ook het geval is).
Klopt! Op de telefoon verspringt het nogal eens. Het was inderdaad een reactie op arfman. My bad en inmiddels aangepast.JoepW schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:47:
[...]
Ik denk dat je niet @Linc maar @Arfman had moeten quoten.
Idd komt het stotteren met alle soorten hardware voor en zoals @Niellie41 stelt gaan webdesigners het niet oplossen
Maar ik heb wat commentaar geleverd over de betaui, met name het deel vwb de hosting en niks daarvan wordt ter harte genomen.
M.b.t. stutters heb ik er eigenlijk helemaal geen last van en ik rij in VR. Heb wel een speciale windows install voor games waarin ik flink heb huisgehouden qua services en background processes. Werkt uit de kunst.
[ Voor 18% gewijzigd door ZFLaSH op 12-09-2018 10:02 ]
Is het een i7-2600k, of i5-2500k ? Een i5-2600k is er nietflopdoc schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:47:
Ik heb een paar maanden geleden een 1080 en 3 Gsync monitoren aangeschaft. Ik heb nog steeds stotters maar veeeeel minder dan voorheen. Als ik dan op MSI Afterburner kijk gaan de stotters vooral gepaard met piekbelastingen van 100% van de CPU (I5 2600K op 4.2 GHz) . Leuk als dat opgelost wordt.
Verder heb je het natuurlijk wel over een cpu (plus platform) uit 2011 die dus 7 jaar oud is. Ik weet er alles van, want heb zelf een 2500k @4.6Ghz. iRacing is gewoon heel erg CPU intensief, en het wordt alleen maar meer naarmate ze meer features toevoegen (day/night, fatsoenlijke shading, dynamic weather, dynamic track surface, enz.). Die physics worden nog steeds allemaal door je CPU afgehandeld.
Volg David Tucker maar eens, die heeft vaak heel inzichtvolle posts op het iRacing forum waarom ze bepaalde dingen doen zoals ze het doen.
Ik ga zelf zodra de nieuwe 9700k beschikbaar komt (en er wat reviews zijn) upgraden. Misschien naar de i9 9900k, maar dat ligt eraan. Hyperthreading heeft weinig zin in iRacing, en er zijn zelfs berichten dat het eerder negatief dan positief werkt. De enige reden voor mij om evt. voor een i9 te kiezen is dat deze cpu over het algemeen iets beter gebinned zijn dan de cpu's zonder ht, waardoor je normaal gesproken een iets hogere overclock zou kunnen halen. Het prijsverschil tussen de i7 9700k en de i9 9900k zal daarbij uiteindelijk de doorslag geven.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb hetzelfde. Mijn 4670k draait nu op 4,7ghz en dat begint nu toch echt wel een bottleneck te worden. Gelukkig heb ik het geheugen nog op 2133 kunnen clocken, maar het loopt allemaal toch redelijk tegen de limiet aan. Je merkt ook dat mijn 1080 het in iRacing niet zwaar heeft. Daarom ga ik ook voor de i9. HT kan je altijd uitzetten, maar op een i7 HT aanzetten wordt lastigerderx666 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:22:
[...]
Ik ga zelf zodra de nieuwe 9700k beschikbaar komt (en er wat reviews zijn) upgraden. Misschien naar de i9 9900k, maar dat ligt eraan. Hyperthreading heeft weinig zin in iRacing, en er zijn zelfs berichten dat het eerder negatief dan positief werkt. De enige reden voor mij om evt. voor een i9 te kiezen is dat deze cpu over het algemeen iets beter gebinned zijn dan de cpu's zonder ht, waardoor je normaal gesproken een iets hogere overclock zou kunnen halen. Het prijsverschil tussen de i7 9700k en de i9 9900k zal daarbij uiteindelijk de doorslag geven.
Klopt helemaal. Ik snap dat er bij iRacing ook medewerkers zijn die daar "gewoon" werken, maar er lijkt een gebrek aan "eat your own dogfood" daar op de werkvloer, daadwerkelijk de producten eens gebruiken die je maakt.Arfman schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:53:
[...]
Mwah, als je mij een beetje volgt op het iRacing forum valt het zeiken wel mee. Ik probeer altijd constructief feedback te geven. Ik vind alleen dat iRacing soms zijn pijlen op de verkeerde dingen richt, mag toch?
Als je als VR gebruiker de nieuwe interface pakt valt het gelijk op hoe irritant het is dat je nu de volledige sessieconfiguratie ook in VR moet doen, en gezien op hoe die vraag inderdaad al maanden(!) wordt ontweken zal het wel iets zijn wat niet makkelijk te doen is.
Het is elke keer weer gezeik met slecht geteste deployments van iRacing, mensen gaan zich er aan ergeren dat er niet wordt geleerd van fouten. Verder nog steeds de beste sim op de markt
Gezien de gelekte prijzen: nieuws: Distributeur toont prijzen van negende generatie Intel Core-processors denk ik inderdaad dat het een i9 wordtZFLaSH schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:33:
[...]
Ik heb hetzelfde. Mijn 4670k draait nu op 4,7ghz en dat begint nu toch echt wel een bottleneck te worden. Gelukkig heb ik het geheugen nog op 2133 kunnen clocken, maar het loopt allemaal toch redelijk tegen de limiet aan. Je merkt ook dat mijn 1080 het in iRacing niet zwaar heeft. Daarom ga ik ook voor de i9. HT kan je altijd uitzetten, maar op een i7 HT aanzetten wordt lastiger. Hopelijk worden de RTX kaarten een beetje betaalbaar, maar ik ben er bang voor.
Mijn 970gtx zal nog even blijven zitten. Ik wil eerst kijken hoe dat dat gaat lopen. En de nieuwe RTX zal ik zowiezo laten lopen. 1e generatie RTX gaat hem niet worden, ik vermoed dat het pas vanaf de 2e generatie enigszins volwassen zal zijn.
Cube Nuroad Race (2022)
Qua VR interface zouden ze eens moeten kijken hoe Project Cars 2 dat doet. Op je scherm blijft alles vast alsof je zonder VR werkt maar in de bril kan je het ook bedienen. Dat werkt daar vrij goed.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik denk dat de 970 dan de bottleneck wordt.derx666 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:08:
[...]
Gezien de gelekte prijzen: nieuws: Distributeur toont prijzen van negende generatie Intel Core-processors denk ik inderdaad dat het een i9 wordt
Mijn 970gtx zal nog even blijven zitten. Ik wil eerst kijken hoe dat dat gaat lopen. En de nieuwe RTX zal ik zowiezo laten lopen. 1e generatie RTX gaat hem niet worden, ik vermoed dat het pas vanaf de 2e generatie enigszins volwassen zal zijn.
Bij mij staat de processor (i7-6700k @ 4ghz) “uit zijn neus te vreten” en de 1080 is 100% bezet.
Heb jij een max frame limit ingesteld staan?JoepW schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:50:
[...]
Ik denk dat de 970 dan de bottleneck wordt.
Bij mij staat de processor (i7-6700k @ 4ghz) “uit zijn neus te vreten” en de 1080 is 100% bezet.
Het wordt iig beter dan nu, want nu staat m'n 970 regelmatig uit z'n neus te peuteren, en is m'n cpu het probleem. Het belangrijkste voor mij is dat ik straks gewoon 60 auto's aan kan zetten zonder issues. Dat lukt nu niet meer. En als straks de audio naar een aparte thread gaat wordt het gewoon tijd om te upgraden.JoepW schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:50:
[...]
Ik denk dat de 970 dan de bottleneck wordt.
Als ik daarna de graphics een probleem vindt worden dan ga ik dan wel upgraden. Het scheelt dat ik "maar" 5040x1050 hoef ipv. 5760x1080. Is toch bijna 1M pixels die ik minder hoef te renderen
Cube Nuroad Race (2022)
Oh dan zal het een I5 2500K zijn, ik zit nu niet bij mijn pc, en ik ken de exacte specs van mijn computers (stuk of 5) niet allemaal uit mijn hoofd. Upgraden is altijd leuk, zal ik zeker doen als het budget het weer toelaat. Overigens: die pieken zijn vaak in het begin van een sessie, als ik meer rondes heb gedaan lijkt het stotteren minder te worden. Ik weet dus niet zo goed waar het aan ligt- de physics veranderen toch niet in de loop van de sessie. Anyway, ik ben momenteel wel aardig tevreden, upgraden komt nog wel een keer.derx666 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:22:
[...]
Is het een i7-2600k, of i5-2500k ? Een i5-2600k is er niet
[ Voor 27% gewijzigd door flopdoc op 12-09-2018 12:33 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Nee dat heb ik niet. Gewoon vrij.ZFLaSH schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:09:
[...]
Heb jij een max frame limit ingesteld staan?
Ja, maar snap je ook waarom dit is? Ze mirroren alleen het linker oog, dus perfect in het midden kan het nooit zijn en ik hoop niet dat ze dit gaan veranderen ook, want dat zou weer een flinke performance hit geven als ze nog een 3e camera standpunt moeten renderen zodat je mirror beeld netjes in het midden zit.Arfman schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:53:
[...]
En de VR ondersteuning is goed maar nog zeker niet "af". Met name de mirror screen is nog niet goed, je ziet alles een beetje te ver naar links.
Ik gebruik OBS Studio, werkt prima om op te nemen met VRDaarnaast is het lastig dat de mirror niet fullscreen is maar windowed (lastig om op te nemen/streamen)
Als VR 0,0 prioriteit had in de beta UI dan had het helemaal niet gewerkt, het werkt nu juist gelijk in VR. Dat jou vraag nu niet direct antwoord krijgt wil niet zeggen dat ze er niet mee bezig zijn of het wel of niet gaan toepassen.en lijkt VR in de beta UI helemaal 0,0 prioriteit te krijgen. Ik krijg al maanden geen antwoord op mijn vraag of het misschien mogelijk is om het beeld pas in je VR bril te krijgen als de race/practicesessie start, zodat je comfortabel in je stoel eerst kunt registreren voor een sessie (zoals dat bij de huidige UI ook het geval is).
Daarnaast mag je natuurlijk als klant of persoon een mening hebben. Maar de andere persoon of bedrijf mag ook niets doen met jou mening en/of zelf hun prioriteiten bepalen.
[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 12-09-2018 13:04 ]
Ik weet niet wat voor een koeler je erop hebt zitten, maar de meeste 2500k cpu's kun je meestal wel tot zo'n 4.5Ghz overclocken. De mijne haalt 4.6 op 1.42vflopdoc schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:31:
[...]
Oh dan zal het een I5 2500K zijn, ik zit nu niet bij mijn pc, en ik ken de exacte specs van mijn computers (stuk of 5) niet allemaal uit mijn hoofd. Upgraden is altijd leuk, zal ik zeker doen als het budget het weer toelaat. Overigens: die pieken zijn vaak in het begin van een sessie, als ik meer rondes heb gedaan lijkt het stotteren minder te worden. Ik weet dus niet zo goed waar het aan ligt- de physics veranderen toch niet in de loop van de sessie. Anyway, ik ben momenteel wel aardig tevreden, upgraden komt nog wel een keer.
De pieken die je aan het begin van de sessie ziet komt waarschijnlijk omdat je dan alle auto's tegelijk in beeld hebt, en dat kost een hoop cpu. Je kunt je max auto's op bv 20 zetten, dat scheelt een berg. Het nadeel is dan wel dat je in de replay niet altijd alle auto's zult zien.
Cube Nuroad Race (2022)
En dat eventuele tools zoals JRT e.a. niet naar behoren werken,derx666 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:33:
[...]
Je kunt je max auto's op bv 20 zetten, dat scheelt een berg. Het nadeel is dan wel dat je in de replay niet altijd alle auto's zult zien.
omdat behalve dat de auto's visueel ontbreken ook hun track positie e.d. niet meer doorkomen in die iRacing API.
Ik heb geen idee of daar ooit een reactie vanuit iRacing over geweest is of dat ook niet los te trekken is.
Nu is het terugzetten van de max auto's voor mij gewoon geen optie.
Maar zelfs als het wel zou werken dan zou ik mezelf kennende waarschijnlijk nog die max auto's wel op 63 houden, omdat ik toch stiekem wel de mogelijkheid wil houden om na afloop van een race nog eens crashes aan de andere kant van het circuit te kunnen terugkijken.
Ik heb exact dezelfde overwegingen om het op 63 te houden.Red Baron schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:07:
[...]
En dat eventuele tools zoals JRT e.a. niet naar behoren werken,
omdat behalve dat de auto's visueel ontbreken ook hun hun track positie e.d. niet meer doorkomen in die iRacing API.
Ik heb geen idee of daar ooit een reactie vanuit iRacing over geweest is of dat ook niet los te trekken is.
Nu is het terugzetten van de max auto's voor mij gewoon geen optie.
Maar zelfs als het wel zou werken dan zou ik mezelf kennende waarschijnlijk nog die max auto's wel op 63 houden, omdat ik toch stiekem wel de mogelijkheid wil houden om na afloop van een race nog eens crashes aan de andere kant van het circuit te kunnen terugkijken.
Tsja, als ik de keuze heb tussen lage/onstabiele framerates of minder auto's, dan kies ik voor die laatste. Ik heb toch geen livetiming van jrt draaien, alleen het dashboard, en dat werkt ook met 20 auto's.
Als ik geupgrade heb dan zet ik hem wel weer naar 63
Als ik geupgrade heb dan zet ik hem wel weer naar 63
Cube Nuroad Race (2022)
Het is niet zo dat het helemaal niet werkt, maar met name in multi-class kan het wel zuur zijn als hij niet weet waar de race leader rijdt en daardoor flinke fouten maakt met het berekenen van het aantal rondes dat nog te gaan is.
Ik heb dat ook op 63 staan omdat anders DRE niet goed werkt.
Het is ooit wel gevraagd aan iRacing staff om dat los te trekken maar dat scheen nogal moeilijk te zijn, zo niet onmogelijk.
Het is ooit wel gevraagd aan iRacing staff om dat los te trekken maar dat scheen nogal moeilijk te zijn, zo niet onmogelijk.
Bron: http://members.iracing.co...200/3615915.page#11200032quote: Shawn NashWe found some issues with the skids\tire tracks and particle effects systems.
We're about to alpha/beta test some serious optimizations (to release ASAP) to the way we manage the dynamic vertex data for particle effects and skids. The issue with the skids is compounded by every mirror you have on, by three screens, and by VR. The same for particles. You can avoid particle effects by using low detail setting for particles. You can minimize the skid+tire track issues by using as few mirrors as possible,
So I recommend until we release this fix --
(1) set particle detail to low
(2) use as few mirrors as possible.
(3) limit your FPS to no higher than 150, and keep prerendered frames minimal
Depending on how many mirrors and things you have, the optimizations we are testing will reduce the dynamic data down to less than 10% of what it is now. We believe the stutters are caused by the CPU stalling waiting for the GPU to draw some things due to the dynamic updates overwhelming the driver's default capacity. This forces the driver to have to wait for the GPU to finish some previous operations before continuing, which can cause huge delays if it happens several times in the same frame.
Heel erg dit: de I5-2500K was een vorige
computer (heb ik ook nog staan), mijn huidige Iracing pc heeft een I5-4670K@4.2 Ghz met een Scythe Mugen 4 cooler. De 1080 klopt wel en de G-sync monitoren ook ;-)
Ik heb net voor het eerst getest na de update (ik heb de laatste weken vrijwel niet gereden): mega stotters op Laguna Seca in de Skippy in test modus. Nu had ik fps zonder max staan, als ik max op 100 zet dan verdwijnen de stotters grotendeels.. En ze komen weer als ik bv 120 instel. De CPU komt maar op ongeveer 80% belasting staan. De GPU idem dito.
Kortom: het lijkt slechter na de update met de fps- in ieder geval voor mij, zonder dat ik iets aan mijn hardware heb veranderd, of settings in Iracing.
Oh... ik zie nu het bericht van Joep. Ga ik ook proberen...
... dat was het: particles naar low. Geen stotters meer.
Ik heb net voor het eerst getest na de update (ik heb de laatste weken vrijwel niet gereden): mega stotters op Laguna Seca in de Skippy in test modus. Nu had ik fps zonder max staan, als ik max op 100 zet dan verdwijnen de stotters grotendeels.. En ze komen weer als ik bv 120 instel. De CPU komt maar op ongeveer 80% belasting staan. De GPU idem dito.
Kortom: het lijkt slechter na de update met de fps- in ieder geval voor mij, zonder dat ik iets aan mijn hardware heb veranderd, of settings in Iracing.
Oh... ik zie nu het bericht van Joep. Ga ik ook proberen...
... dat was het: particles naar low. Geen stotters meer.
[ Voor 72% gewijzigd door flopdoc op 12-09-2018 17:54 ]
Nou snap ik ook waarom ik er (bijna) geen last van had. Ik heb alle spiegels uit, behalve virtual mirror. Ik zie met mijn fov bij de meeste auto's toch alleen de linker spiegel, en daar kijk ik toch zelden in. Je weet wel wanneer iemand eraan komt, en waar hij zit. En in een remzone heb ik toch geen tijd om te kijken, ik kijk wel naar de baan en hou genoeg ruimte (hopelijk).
Met nieuwe hardware kan ik ze wel weer aanzetten, maar voor nu blijven ze nog ff uit.
Met nieuwe hardware kan ik ze wel weer aanzetten, maar voor nu blijven ze nog ff uit.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik ben net een aantal weken overgestapt van virtual mirror naar de "echte" mirrors, iets met immersion enzo 
Totdat dit gefixt is laat ik official races maar even links liggen, want zelfs met particles op Low stottert het nog af en toe, en dat gebeurt altijd in een bocht, tijdens een inhaalactie of tijdens een stuurcorrectie. Ik heb het al moeilijk genoeg als de boel soepel draait
Totdat dit gefixt is laat ik official races maar even links liggen, want zelfs met particles op Low stottert het nog af en toe, en dat gebeurt altijd in een bocht, tijdens een inhaalactie of tijdens een stuurcorrectie. Ik heb het al moeilijk genoeg als de boel soepel draait
Die heb ik ook en kan makkelijk 300mhz harder op die koeler. De mijne is delid en draait op 4.7. Probeer je geheugen ook naar 2133 te krijgen. Maximaal benutten die chip.flopdoc schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:45:
Heel erg dit: de I5-2500K was een vorigecomputer (heb ik ook nog staan), mijn huidige Iracing pc heeft een I5-4670K@4.2 Ghz met een Scythe Mugen 4 cooler. De 1080 klopt wel en de G-sync monitoren ook ;-)
Zou het logischer vinden als ze bij iRacing sowieso voor wat minder eye-candy zouden gaan.
Elke racesim zoekt een balans tussen gameplay en realisme. iRacing zet in op zoveel mogelijk realisme, terwijl bij een game als Forza of F1 2018 de gameplay veel belangrijker is. Die laatste worden ook veel meer beoordeeld op hun visuals, terwijl dit bij iRacing (imho) een stuk minder belangrijk is.
Racesims (en alle simulatiesims for that matter) gaan er steeds beter uitzien. Vergelijk de huidige games maar eens met die van 10 jaar geleden. Het huidige iRacing zou elke game van 10 jaar geleden grafisch uit het water hebben geblazen.
Maar mistten we toen veel? Denk het niet. iRacers zijn volgens mij ook iets serieuzer dan simgamers, en vinden al die grafische pracht en praal wel leuk, maar dat is het dan ook. Geen enkele iRacer stopt met rijden omdat de visuals hem of haar tegenvallen.
Lijkt me daarom handiger als iRacing grafische verbeteringen pas doorvoert als deze echt volledig uitgekristalliseerd zijn en bruikbaar zijn op niet enkel de top-grafische kaarten. En zeker niet dat te snelle stappen hierin de core-business (de sim-ervaring) geweld aandoen.
Elke racesim zoekt een balans tussen gameplay en realisme. iRacing zet in op zoveel mogelijk realisme, terwijl bij een game als Forza of F1 2018 de gameplay veel belangrijker is. Die laatste worden ook veel meer beoordeeld op hun visuals, terwijl dit bij iRacing (imho) een stuk minder belangrijk is.
Racesims (en alle simulatiesims for that matter) gaan er steeds beter uitzien. Vergelijk de huidige games maar eens met die van 10 jaar geleden. Het huidige iRacing zou elke game van 10 jaar geleden grafisch uit het water hebben geblazen.
Maar mistten we toen veel? Denk het niet. iRacers zijn volgens mij ook iets serieuzer dan simgamers, en vinden al die grafische pracht en praal wel leuk, maar dat is het dan ook. Geen enkele iRacer stopt met rijden omdat de visuals hem of haar tegenvallen.
Lijkt me daarom handiger als iRacing grafische verbeteringen pas doorvoert als deze echt volledig uitgekristalliseerd zijn en bruikbaar zijn op niet enkel de top-grafische kaarten. En zeker niet dat te snelle stappen hierin de core-business (de sim-ervaring) geweld aandoen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Klopt. En andersom ben ik zelf met vrijwel alle andere (grafisch veel mooiere) sims gestopt wegens gebrek aan realisme/realistische tegenstand.alexbl69 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:53:
. Geen enkele iRacer stopt met rijden omdat de visuals hem of haar tegenvallen.

Vanavond dus vanaf een uur of 8 op TeamSpeak!
(Settings in iRacing, Macro’s, ini's, skins, JRT, iSpeed, Motec, OSW, Broadcasten (OBS), maar ook een ad-hoc racing school indien gewenst, etc. etc.)
Ik moest even testen of mijn nieuwe video drivers ok waren en toen gebeurde dit op Imola... Altijd leuk ff rijden
[ Voor 66% gewijzigd door JoepW op 13-09-2018 11:41 ]
Ik zie dat je alvast een voorschot hebt genomen op de rally build die in december gaat komen
Nou, ik heb een vraagje @JoepW . Hoe maak je makkelijk zo'n filmpje?
Rally build ? loopt dat nog wel dat rally.
Het rijden is echt net rijden op ijs en ik ben behoorlijk van de rally (dirt rally)
Ik rij het ook niet echt meer in iracing.
Het rijden is echt net rijden op ijs en ik ben behoorlijk van de rally (dirt rally)
Luckeh schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:00:
Nou, ik heb een vraagje @JoepW . Hoe maak je makkelijk zo'n filmpje?

Die zag ik echt mijlenver aankomen
Maar daar heb je dan wel lang over gedaan
Ik kom zo on-line voor het vragenuurtje
[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 13-09-2018 19:53 ]
Het was wel gezellig, maar het was geen vragenuurtje, maar een klep uurtje...JoepW schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:57:
[Afbeelding]
Vanavond dus vanaf een uur of 8 op TeamSpeak!
(Settings in iRacing, Macro’s, ini's, skins, JRT, iSpeed, Motec, OSW, Broadcasten (OBS), maar ook een ad-hoc racing school indien gewenst, etc. etc.)
Ik overweeg om de do-dag avond op aanvraag te gaan doen, want een beetje kleppen is leuk en gezellig maar dat is niet de bedoeling.
Wel gaaf. Ik heb ‘voorgereden’ in iRacing en dat gedeeld met Teamviewer. Werkt perfect!
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 13-09-2018 21:44 ]
Ik heb het rallycross ook een tijdje terug geprobeerd, maar op zand rijden is inderdaad net een ijsbaan. Terwijl je in Dirt Rally inderdaad de rem moet gebruiken voor/in de bocht om het gewicht naar voren te plaatsen en de achterkant van de wagen door de bocht te trekken. Doe je dat in iRacing dan schuif je gewoon rechtdoor van de baan af...knightvision schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:01:
Rally build ? loopt dat nog wel dat rally.
Technieken in onderstaand filmpje lijken gewoon niet van toepassing in iRacing op zand
[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 14-09-2018 08:43 ]
Aan alle luitjes die van het weekend naar de SimExpo gaan de vraag om bij met name iRacing Tweakers Gaming Live onder de aandacht te brengen. Ik ga zeker met ze daar over praten en heb nederlandtalige en engelstalige info bij me die ook op onze site staat in de kalender. Hier de Nederlandstalige info op basis van een AD artikel van vanochtend: https://www.got-racing.eu..._Gaiming_Live_Info_NL.pdf
Het zou mooi zijn en goed voor simracing als oa. iRacing komt.
Het zou mooi zijn en goed voor simracing als oa. iRacing komt.
Dat komt volgens mij doordat in iRacing het geen gravel is maar meer "dirt", rul zand wat vastgereden is (correct me if I'm wrong). Het lijkt inderdaad veel te weinig grip te geven maar volgens de echte coureurs is dit echt erg realistisch.FastFred schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:39:
[...]
Ik heb het rallycross ook een tijdje terug geprobeerd, maar op zand rijden is inderdaad net een ijsbaan. Terwijl je in Dirt Rally inderdaad de rem moet gebruiken voor/in de bocht om het gewicht naar voren te plaatsen en de achterkant van de wagen door de bocht te trekken. Doe je dat in iRacing dan schuif je gewoon rechtdoor van de baan af...
Technieken in onderstaand filmpje lijken gewoon niet van toepassing in iRacing op zand
[YouTube: Rally Driving Explained]
Het grootste probleem bij iRX is dat er vrijwel nooit een race official gaat. Het was heerlijk om even 20-30 minuten te vullen maar ik zie bijna nooit inschrijvingen. Ik ben tot class D gekomen en toen hielp het op ...
Toen het net uitkwam kon ik redelijk met wat oefenen leuk rijden, maar ik starte laatst dat gymkhana op, rijden op de gewone straatbanen maar dan verkort.FastFred schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:39:
[...]
Ik heb het rallycross ook een tijdje terug geprobeerd, maar op zand rijden is inderdaad net een ijsbaan. Terwijl je in Dirt Rally inderdaad de rem moet gebruiken voor/in de bocht om het gewicht naar voren te plaatsen en de achterkant van de wagen door de bocht te trekken. Doe je dat in iRacing dan schuif je gewoon rechtdoor van de baan af...
[YouTube: Rally Driving Explained]
Dit leek wel ijs totaal geen grip, ik had er zo geen plezier van. Wellicht vergelijk het teveel met RBR en dirt rally.
En mede dankzij dat "voorrijden" heb ik 2 seconden van mijn tijd vanmiddag af weten te krijgen. Dank joep! 1:42,2 watkins glen. 0.7 sec van nr. 1 af.JoepW schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:37:
[...]
Wel gaaf. Ik heb ‘voorgereden’ in iRacing en dat gedeeld met Teamviewer. Werkt perfect!
Graag gedaan.ZFLaSH schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:51:
[...]
En mede dankzij dat "voorrijden" heb ik 2 seconden van mijn tijd vanmiddag af weten te krijgen. Dank joep! 1:42,2 watkins glen. 0.7 sec van nr. 1 af.
Werkt echt beter dan meekijken in de Sim.
Heb sinds deze week een probleem met m'n usb, ben er alleen nog niet achter wat het precies is... Om de zoveel tijd "reset" de usb zich volgens mij en gaan al m'n apparaten even uit. Bijv muis en toetsenbord doen dan niks meer. Vreemde is dat het elk apparaat anders treft: muis doet 1 min ofzo niks meer daarna weer wel (na het typische "new usb device" geluidje), toetsenbord doet uberhaupt niks meer, pedalen blijven het de hele tijd wel doen maar resetten ineens zodat ik met vol gas nog maar 80% gas geef. Niet mee te racen dus...
Alles zit op een (powered) usb hub, heeft het altijd prima gedaan, kan me niet voorstellen dat die ineens stuk is ofzo want heb hem letterlijk niet aangeraakt. Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
Alles zit op een (powered) usb hub, heeft het altijd prima gedaan, kan me niet voorstellen dat die ineens stuk is ofzo want heb hem letterlijk niet aangeraakt. Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
Probeer eens een andere voeding op de hub. Vaak is dit een spanning dip. Spreek uit ervaring.
hahahaha heb ik ook 3x gehad! Een erg hardnekkig probleem altijd geweest!NickThissen schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:57:
Heb sinds deze week een probleem met m'n usb, ben er alleen nog niet achter wat het precies is... Om de zoveel tijd "reset" de usb zich volgens mij en gaan al m'n apparaten even uit. Bijv muis en toetsenbord doen dan niks meer. Vreemde is dat het elk apparaat anders treft: muis doet 1 min ofzo niks meer daarna weer wel (na het typische "new usb device" geluidje), toetsenbord doet uberhaupt niks meer, pedalen blijven het de hele tijd wel doen maar resetten ineens zodat ik met vol gas nog maar 80% gas geef. Niet mee te racen dus...
Ik had het altijd bij een nieuwe windows install.....zowel in devices menu die dingen doen als de registry stuff.
Maar dit was voormij de oplossing!
link: https://blogs.msdn.micros...nd-reconnects-frequently/
p.s veel IR verloren ivm ik het uiteraard ook had bij official races,,,altijd leuk om witheet te eindigen.!
[ Voor 4% gewijzigd door knightvision op 14-09-2018 21:15 ]
Dit was gisteren op de SimRacingExpo
Ik stap over een uurtje in de auto en ben om ca. om 11:30 op lokatie!
Ik stap over een uurtje in de auto en ben om ca. om 11:30 op lokatie!
Op onze Facebook pagina heb ik wat filmpjes en foto’s geplaatst.
https://m.facebook.com/gotiracing/
https://m.facebook.com/gotiracing/
Dat AI filmpje ziet er serieus goed uit!
De finale van vandaag begint zo...
Laatste dagje SimExpo, brakke koppen in ons huisje, mede tweakers, kom hoi zeggen op de Sim-Lab stand zou ik zeggen
Ik kom er an!Schuey schreef op zondag 16 september 2018 @ 08:08:
Laatste dagje SimExpo, brakke koppen in ons huisje, mede tweakers, kom hoi zeggen op de Sim-Lab stand zou ik zeggen
Ook redelijk brak.
Voor de hoofdrace vandaag zijn er wat meer rigs opgebouwd.

Ik post later nog een video van Deni tegen de AI.
Net na thuiskomst ff F1 gekeken. Filmpjes en foto's plaats ik morgen of zo. MoeJoepW schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:28:
Ik post later nog een video van Deni tegen de AI.
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen