iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
- Gestart uit Pits, risico van lap 1 gezever vermijden.
- Auto had gedurende de hele 24h geen schrammetje opgelopen.
- Setup was perfect, zelfs geniaal te noemen.
Gewoon de perfecte race gereden, iedereen in het team heeft echt top gereden
Wim nog bedanken voor de skin en awesome VR stream
Verwijderd
ik las erover heen hij doet het weer bedankt Nick.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2017 17:41 ]
Als laatste heb ik nog even gekeken hoeveel clean laps we gereden hebben van de 585:

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
We waren belange niet de ergste. Sommige teams kwamen aan het maximum van 1023, maar als je ze dan individueel optelt, komen ze daar ver boven uit.
Wel c-class
Bedankt allen, was een leuke race. Jammer van het ongeluk, anders was het het podium geworden. Toch nog 9 cleane rondes gereden, had ik niet gedacht
Ik schakel gewoon altijd sequentieel met de pook (Logitech G25 pookje kan H-shifter en sequentieel). Zeker in de MX5 voelt het voor mij natuurlijker als ik een dot gas geef bij het terugschakelen. Ik heb het met de paddles geprobeerd, maar een tikje gas geven bij het terugschakelen voelt dan niet natuurlijk en gaat vaak niet goed.Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:32:
[...]
Met de h-shifter zette ik de pook in de versnelling voor ik blipte, pakte altijd. Dat was de manier voor wagens als de mx-5, soltice en mustang om effectief terug te schakelen. Paddle vashouden werkt ook, maar werkt vele malen minder. Zal wel met m'n fijne motoriek en links-rechts te maken hebben 🙂.
Met wagens waar je geen clutch nodig hebt, Lotus79, Nascar, maar ook Skip, GT1's daar werkt blippen icm paddles prima.
In bijvoorbeeld Indycar configureer ik dan de shifter paddles op het stuur omdat die geen gas nodig hebben bij het schakelen.
Nee, ik schakel niet met H-shifter, heel-toe is echt onmogelijk in mijn situatie.
[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 23-07-2017 20:18 ]
Je geluidinstellingen zullen wel goed staan, als je windows speech recognition start en je doet daar de setup van je microphone reageert hij dan wel?hurp01 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:14:
Heb een probleem,
Probeer voice attack met dre aan de gang te krijgen maar wil niet helemaal lukken.
Profiel van dre zit in va en werkt goed. Ik kan alleen geen voice commando geven. Va registreert mijn mic niet. Zie dus geen uitslag van geluid.
Ben al behoorlijk aan het googelen geweest maar kom er niet uit.
- Windows naar andere taal gezet.
- gekeken of pc met sonicstudio draait. Niet kunnen vinden.
- Astro headset als default gezet.
Heeft iemand de gouden tip?
Alvast bedankt voor de reacties.
Onder Voiceattack push to talk aangezet dan zal je wel een button of een toets moeten mappen!
Heb je de betaalde versies van VA en DRE?
Heb je de free versions zitten er wel haken en ogen aan. Gelimiteerd aantal commando's wat je met je profiel kan gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickPost1972 op 23-07-2017 20:34 ]
Windows speech recognition doorgelopen en werkt.PatrickPost1972 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:30:
[...]
Je geluidinstellingen zullen wel goed staan, als je windows speech recognition start en je doet daar de setup van je microphone reageert hij dan wel?
Heb je de betaalde versies van VA en DRE?
Heb je de free versions zitten er wel haken en ogen aan. Gelimiteerd aantal commando's wat je met je profiel kan gebruiken.
Van alle 2 de betaalde versie.
Super raar. Zie gewoon geen balkje bij va onderin wat uit slaat als je praat.
Had zelf 189 ronden gereden. 57 unclean, totaal 73 inc.derx666 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:10:
Resultaat was niet zoals gehoopt, maar verder wel een toffe race gehad met z'n 4-en. Bob, Robbert en Joris bedankt voor de leuke race.
Als laatste heb ik nog even gekeken hoeveel clean laps we gereden hebben van de 585:
[afbeelding]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dat is zeker raar, teamspeak doet het wel? Zo ja kom even op teamspeak dat is wat makkelijker praten.hurp01 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:35:
[...]
Windows speech recognition doorgelopen en werkt.
Dit heeft ons een top10 gekost
Zag wel pas in de laatste uren dat we aan het vechten waren met Jeroen Jonker.
Op een of andere manier kom ik die vaak tegen (GES/DGFX/BES)
Uiteindelijk 22e geworden

-----------------
Wel juiste mic instellingen in VoiceAttack staan?hurp01 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:35:
[...]
Windows speech recognition doorgelopen en werkt.
Staat niet standaard op dezelfde als de Windows default geloof ik.
[ Voor 41% gewijzigd door frankivo op 24-07-2017 00:56 ]
Knudde en zuur.frankivo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:50:
YouTube: iRacing Motorsport Simulator 07 23 2017 07 51 39 01
....
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik ga bijna denken dat dit opzet is.frankivo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:50:
Zag wel pas in de laatste uren dat we aan het vechten waren met Jeroen Jonker.
Op een of andere manier kom ik die vaak tegen (GES/DGFX/BES)
Uiteindelijk 22e geworden
-----------------
[...]
Wel juiste mic instellingen in VoiceAttack staan?
Staat niet standaard op dezelfde als de Windows default geloof ik.
Het lijkt net alsof ie jullie bewust aanrijdt. Ik zou iig een protest indienen.frankivo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:50:
Cube Nuroad Race (2022)
Beide incidenten zijn gemeld bij iRacing.
[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 24-07-2017 11:23 ]
Misschien wat lessen close racing organiseren?
Nu het kan zijn dat ik ook niet ideaal gereden heb hier. Als er verbeterpunten zijn met een andere visie op de zaak zal ik daar zeker uit leren. Ik geef hier gewoon mijn wijze van denken in zo'n gevecht.

@JoepW is het te laat om me nog in te schrijven voor 5 augustus? Helaas wel onder voorbehoud, ik ben de laatste tijd niet lekker in orde, als het die dag niet gaat moet ik het aan me voorbij laten gaan, is er 1 lege kart en meer vlees voor de rest
[ Voor 68% gewijzigd door FastFred op 24-07-2017 12:00 ]
Verwijderd
Gefeliciteerd! Goed uitgevoerd. Ik reed ook mee met team Agee Motorsports in split 4. Wij startten 7e en reden conservatief bij de start. Lagen 8e toen in ronde 4(!!!!) een idioot in auto #27 besloot ons op Kemmel eraf te rammen. Dit was volledig opzettelijk, want onze coureur gaf hem nota bene ruimte door opzij te gaan, maar hij stuurde gewoon op ons in.Scifo83 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:13:
Win in split 4 gepakt.![]()
- Gestart uit Pits, risico van lap 1 gezever vermijden.
- Auto had gedurende de hele 24h geen schrammetje opgelopen.
- Setup was perfect, zelfs geniaal te noemen.
Gewoon de perfecte race gereden, iedereen in het team heeft echt top gereden![]()
Wim nog bedanken voor de skin en awesome VR stream
Dat veroorzaakte een kettingreactie waarna we de muur raakten, door een auto die er niets mee te maken had ge-t-boned werden en vervolgens nog zo hard aangereden door een Audi dat we 30 meter de lucht in vlogen. 1u40 reparaties. We zijn met 40 ronden achterstand verder gaan rijden, met een auto zo'n 2 seconden van de pace die we in de voorbereidende tests hadden gereden.
Later in de race kwamen we diezelfde gast nogmaals tegen waarbij hij hetzelfde deed, eerst een poging om me eraf te rijden voor eau rouge door tegen me aan te knallen, toen midden in eau rouge en toen dat weer niet lukte dan toch maar weer op kemmel, waarna ik en hij spinde en we 1m20 reparatie nodig hadden.
Uiteraard geprotest maar wel een evenement verziekt waar een heel team zich op heeft voorbereid en andere dingen voor heeft laten schieten. We hebben hem uitgereden en zijn 28e geworden.
We hadden jullie graag nog wat competitie gegeven, want ondanks dat we met de basis VRS setup reden (we hadden een snellere setup klaar maar die was iets te los voor sommige teamleden) konden we in de voorbereidende tests met een schone auto wel een vergelijkbaar tempo rijden als dat jullie reden in de race.
Zit wel in de planning, maar wanneer.... Wie wil er helpen iets op te zetten?ThiJor schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:53:
.....Misschien wat lessen close racing organiseren?.....
Ik heb de inschrijving gesloten, maar als je nu even het formulier oproept via deze post dan doet hij het weer 'tijdelijk'. Hopenlijk voel je je de 5de weer ok en ben je er gewoon bij.FastFred schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:56:@JoepW is het te laat om me nog in te schrijven voor 5 augustus? Helaas wel onder voorbehoud, ik ben de laatste tijd niet lekker in orde, als het die dag niet gaat moet ik het aan me voorbij laten gaan, is er 1 lege kart en meer vlees voor de rest
Auto is basic, circuit is een 'must have'FastFred schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:56:
Wordt er vanavond nog gereden? Iets met basic content.......
Hier het programma van vanavond.

GoT Grand Tour 17S3-W7 | 24-07-17 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Time of Day: Morning |
Ik heb me ingeschreven, vanavond nog betalen. Ik hoop dat ik er gewoon bij ben.JoepW schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:37:
Ik heb de inschrijving gesloten, maar als je nu even het formulier oproept via deze post dan doet hij het weer 'tijdelijk'. Hopenlijk voel je je de 5de weer ok en ben je er gewoon bij.
men weet nog altijd niet wat het is, ging de laatste 2 weken gewoon prima, sinds gisteren weer kut met een hoofdletter K
Die dan toch maar eens aanschaffen en oefenrondjes rijdenAuto is basic, circuit is een 'must have'
Hier het programma van vanavond.

Het is gelukt!hurp01 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:14:
Heb een probleem,
Probeer voice attack met dre aan de gang te krijgen maar wil niet helemaal lukken.
Profiel van dre zit in va en werkt goed. Ik kan alleen geen voice commando geven. Va registreert mijn mic niet. Zie dus geen uitslag van geluid.
Ben al behoorlijk aan het googelen geweest maar kom er niet uit.
- Windows naar andere taal gezet.
- gekeken of pc met sonicstudio draait. Niet kunnen vinden.
- Astro headset als default gezet.
Heeft iemand de gouden tip?
Alvast bedankt voor de reacties.
Was een stom vinkje in va wat uit moest.
Alles werkt nu super.
(Vinkje stond bij voice recognition)
Bedankt @PatrickPost1972 voor het aanbieden van je hulp maar het is dus niet meer nodig
Thanks!Vinslo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:30:
[...]
Gefeliciteerd! Goed uitgevoerd. Ik reed ook mee met team Agee Motorsports in split 4. Wij startten 7e en reden conservatief bij de start. Lagen 8e toen in ronde 4(!!!!) een idioot in auto #27 besloot ons op Kemmel eraf te rammen. Dit was volledig opzettelijk, want onze coureur gaf hem nota bene ruimte door opzij te gaan, maar hij stuurde gewoon op ons in.
...
We hadden jullie graag nog wat competitie gegeven, want ondanks dat we met de basis VRS setup reden (we hadden een snellere setup klaar maar die was iets te los voor sommige teamleden) konden we in de voorbereidende tests met een schone auto wel een vergelijkbaar tempo rijden als dat jullie reden in de race.
Ja ik heb dat incident op de kemmel als spectator gezien. Was te zot voor woorden!
Nu we waren uit de pits vertrokken om zulke situaties te vermijden. Maar damn 50sec stationary moeten staan was niet ingecalculeerd lol. We hadden al halve ronde achterstand uit de pits -.-
Na zo'n 40 min toch de achterhoede van het pak kunnen bereiken en na 2 uur top 20 binnengedoken. Na 12u battle met P1, haasje over telkens. Wim heeft om 5u - 6u smorges dan de cruciale fase vastgelegd door P2 op een serieuze afstand te zetten en deze hebben we dan ook zo vastgehouden.
ps: We hebben VRS setup ook getest, en zelfs die vonden we nog te los

[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 24-07-2017 19:27 ]
VRS setup werkte anders goed. Wij hebben alleen de diff flink aangepast want die stond ons te aggressief ingesteld. Moet wel zeggen dat wij 5 minuten voor de race nog aan het twijfelen waren of de setup wel goed zou blijven met een lange run aangezien we dat niet getest hadden, maar het was te laat om nog iets te veranderen. Maar we hebben er heerlijk mee gereden.Scifo83 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:48:
[...]
Thanks!
Ja ik heb dat incident op de kemmel als spectator gezien. Was te zot voor woorden!
Nu we waren uit de pits vertrokken om zulke situaties te vermijden. Maar damn 50sec stationary moeten staan was niet ingecalculeerd lol. We hadden al halve ronde achterstand uit de pits -.-
Na zo'n 40 min toch de achterhoede van het pak kunnen bereiken en na 2 uur top 20 binnengedoken. Na 12u battle met P1, haasje over telkens. Wim heeft om 5u - 6u smorges dan de cruciale fase vastgelegd door P2 op een serieuze afstand te zetten en deze hebben we dan ook zo vastgehouden.
ps: We hebben VRS setup ook getest, en zelfs die vonden we nog te los
Het feit dat we ook al aant oefenen waren met onze setup van vorig weekend, heeft wat de doorslag gegevenBobvK schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:34:
[...]
VRS setup werkte anders goed. Wij hebben alleen de diff flink aangepast want die stond ons te aggressief ingesteld. Moet wel zeggen dat wij 5 minuten voor de race nog aan het twijfelen waren of de setup wel goed zou blijven met een lange run aangezien we dat niet getest hadden, maar het was te laat om nog iets te veranderen. Maar we hebben er heerlijk mee gereden.
Ik ben hier de Skip Barber evangelist dus ik zou zeggen probeer de Skip. Als je ook in het forum kijkt in het Skip subforum dan zie je ook tips hoe je het zo goedkoop mogelijk kunt doen (een van de pinned posts). Verder is het een leuke auto om te rijden, niet heel moeilijk om redelijk snel te gaan, maar het laatste beetje is dan weer heel erg lastig. Leert je wel throttle control en auto balans/gewichtsverplaatsing wat je met wat oefenen in elke auto kunt toepassen.RKD schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:36:
Inmiddels uit de Rookie class, nu bekijken waar ik in wil gaan rijden, nog bepaalde tips voor welke klasse er hier binnen de league vaak gespeeld wordt?
Verder is er altijd wel een race te vinden. Wel zeker in het begin goed uitkijken met de races, omdat er nog wel eens mensen zijn in de lagere splits die denken dat ze heel goed en snel zijn (en dat misschien over 1 rondje zelfs wel zijn), maar die niet kunnen racen. Ook altijd uitkijken voor rijders uit zuid Europa en Zuid Amerika (zeker als ze 3 namen hebben). Geef die gewoon ruimte, want ze vliegen er uiteindelijk toch wel af
Cube Nuroad Race (2022)
Daar had ik gisteren al 1tje van, kwam tijdens een practice uit de pits terwijl ik er vol gas aan kom, bleef me daarna maar beuken....derx666 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:41:
[...]
Ik ben hier de Skip Barber evangelist dus ik zou zeggen probeer de Skip. Als je ook in het forum kijkt in het Skip subforum dan zie je ook tips hoe je het zo goedkoop mogelijk kunt doen (een van de pinned posts). Verder is het een leuke auto om te rijden, niet heel moeilijk om redelijk snel te gaan, maar het laatste beetje is dan weer heel erg lastig. Leert je wel throttle control en auto balans/gewichtsverplaatsing wat je met wat oefenen in elke auto kunt toepassen.
Verder is er altijd wel een race te vinden. Wel zeker in het begin goed uitkijken met de races, omdat er nog wel eens mensen zijn in de lagere splits die denken dat ze heel goed en snel zijn (en dat misschien over 1 rondje zelfs wel zijn), maar die niet kunnen racen. Ook altijd uitkijken voor rijders uit zuid Europa en Zuid Amerika (zeker als ze 3 namen hebben). Geef die gewoon ruimte, want ze vliegen er uiteindelijk toch wel af
Ik duik het genoemde topic over de Skip even in.
Nog een tip: ook in de Skip heb je 1 fast repair, dwz dat als je om wat voor reden dan ook schade hebt, je deze 1x instant kunt laten repareren in de pits en je weer verder kunt. Dit altijd doen. Er vallen altijd nog auto's uit, en het is beter om op 1 ronde achterstand 10e te worden dan te diconnecten en 17e. Ook rij je hierdoor meer rondes waardoor evt. 4x Inc's minder schade doen aan je Safety Rating.
[ Voor 7% gewijzigd door derx666 op 25-07-2017 09:21 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Bedankt voor de tips, de races had ik al wel een aantal laps teruggekeken (had een paar mooie gevechten en wilde zeker weten of ik netjes reedderx666 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:20:
Overigens nog een tip: als je de baan afgereden wordt door zo'n prutser ga dan vooral de replay bestuderen om te kijken hoe je zelf het ongeluk had kunnen vermijden. Uiteindelijk zie je ze aankomen en vermijdt je ze al zonder erbij na te denken.
Nog een tip: ook in de Skip heb je 1 fast repair, dwz dat als je om wat voor reden dan ook schade hebt, je deze 1x instant kunt laten repareren in de pits en je weer verder kunt. Dit altijd doen. Er vallen altijd nog auto's uit, en het is beter om op 1 ronde achterstand 10e te worden dan te diconnecten en 17e. Ook rij je hierdoor meer rondes waardoor evt. 4x Inc's minder schade doen aan je Safety Rating.
Moet je voor de fast repair nog iets bijzonders doen? Of gewoon naar de pits en dan gaat het automatisch?
[ Voor 5% gewijzigd door RKD op 25-07-2017 09:31 ]
Wel ontzettend jammer dat dat ding blijkbaar geen draft geeft op road tracks (bizar). Eerste race was dus na een tijdje maar een paar gevechten omdat iedereen z'n eigen pace rijdt en je die paar tienden verschil niet kan goedmaken met draft
2e race iets meer actie gezien door wat domme fouten van mij en de reversed grid.
De Lotus 49 op Watkins Glen volgende week zal ik echt voor moeten oefenen van tevoren, anders wordt dat niks
1e race kon ik Dirk een tijdje volgen, en op een gegeven moment reed ik zelfs iets sneller, totdat ik in de Audi S de mist in ging. Daarna van kwaad tot erger omdat m'n achterbanden het steeds minder leuk begonnen te vinden. In de laatste ronde ook nog achterstevoren in Bos uit, waardoor ik dus als voorlaatste eindigde, maar op p2 mocht starten voor race 2. Dat bood kansen.
2e race goed start, kon het Nick2 meteen moeilijk maken, en lag dan ook vrij vlot op P1. Daarna voorsprong uitgebouwd tot zo'n 10 sec. terwijl achter me flink gevochten werd door oa. Paul, Dennis en Dirk. Helaas ging het toen weer mis in de Audi S (wat een k*t bocht
Leuk en uitdagend gebakje om mee te rijden maar zou iets meer draft moeten hebben.
Cube Nuroad Race (2022)
wil me graag voor stellen ik ben joshua en wou me graag toevoegen aan de club .
ik race nog niet zo super lang maar heb er wel veel plezier in .
hierbij mij iracing prof : iRacing Profiel
Welkom Joshua !joshua112 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:37:
goedemiddag allemaal
wil me graag voor stellen ik ben joshua en wou me graag toevoegen aan de club .
ik race nog niet zo super lang maar heb er wel veel plezier in .
hierbij mij iracing prof : iRacing Profiel
Als ik je profiel (en dan vooral je racegeschiedenis) bekijk, valt het me op dat je met veel verschillende auto's raced. Ik kan je aanraden om je voor officiele races te beperken tot 1 a 2 auto's/series, en zo een beetje gevoel en affiniteit met de auto op te bouwen. Als je veel verschillende auto's door elkaar rijdt als je net begint, wordt je ook nergens goed in, en zul je eigenlijk altijd een lage rating houden.
Zodra je je een beetje specialiseert zul je merken dat het vaak al snel beter gaat met oefenen en racen, en vervolgens is na een tijdje overstappen naar een andere auto ook meestal makkelijker.
Cube Nuroad Race (2022)
bedankt !derx666 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:00:
[...]
Welkom Joshua !
Als ik je profiel (en dan vooral je racegeschiedenis) bekijk, valt het me op dat je met veel verschillende auto's raced. Ik kan je aanraden om je voor officiele races te beperken tot 1 a 2 auto's/series, en zo een beetje gevoel en affiniteit met de auto op te bouwen. Als je veel verschillende auto's door elkaar rijdt als je net begint, wordt je ook nergens goed in, en zul je eigenlijk altijd een lage rating houden.
Zodra je je een beetje specialiseert zul je merken dat het vaak al snel beter gaat met oefenen en racen, en vervolgens is na een tijdje overstappen naar een andere auto ook meestal makkelijker.
ja ik wil meer gaan rijden met de blancpain series , rijd daar nu met de Mercedes mee en spreekt me het meeste aan op dit moment , maar bedankt voor de tip , die zijn altijd welkom natuurlijk
In de blackbox fuel kan je het aanzetten en uitzetten.RKD schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:30:
[...]
Bedankt voor de tips, de races had ik al wel een aantal laps teruggekeken (had een paar mooie gevechten en wilde zeker weten of ik netjes reed).
Moet je voor de fast repair nog iets bijzonders doen? Of gewoon naar de pits en dan gaat het automatisch?
Verwijderd
Hij geeft steeds de foutmelding aan dat mijn rijhoogte te hoog is.
Iets aanpassen lukt niet.
Volgensmij probeerd hij de oval setup te laden.
Maar hij geeft aan dat mijn rijhoogte te hoog is en zo kan ik niet gaan rijden.
Weet iemand een oplossing?
Baseline setup laden? (iRacing setups -> baseline.sto)Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:42:
Ik heb een probleem met de MX Cup op limerock park.
Hij geeft steeds de foutmelding aan dat mijn rijhoogte te hoog is.
Iets aanpassen lukt niet.
Volgensmij probeerd hij de oval setup te laden.
Maar hij geeft aan dat mijn rijhoogte te hoog is en zo kan ik niet gaan rijden.
Weet iemand een oplossing?
Verwijderd
Nee dat werkt niet.Vinslo schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:43:
[...]
Baseline setup laden? (iRacing setups -> baseline.sto)
Heb het ff getest. Baseline geeft bij mij hetzelfde. Vanaf 52mm spring perch offset aan de achterzijde werkt het.
Verwijderd
Ik heb het uitgeprobeerd.JoepW schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:00:
In de rookie mx5 cup kan je setup helemaal niet wijzigen. Als je daar joined moet de default baseline automatisch geladen worden.
Baseline.sto laden.
Maar bij mij blijft hij op too high te staan op 120mm.
En zo kan ik niet rijden.
Verwijderd
Nee op practice oefenen.JoepW schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:04:
En dat is als je een server joined?
Besefte me idd later dat het waarschijnlijk de rookie fixed was. Die zie ik niet meer in iracing.JoepW schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:00:
In de rookie mx5 cup kan je setup helemaal niet wijzigen. Als je daar joined moet de default baseline automatisch geladen worden.
//edit ik heb wel meer gelezen over ride height aanpassingen sinds de laatste patch. lijkt dat de baseline incompatible is geworden?
[ Voor 16% gewijzigd door Vinslo op 25-07-2017 22:10 ]
Ik zou zeggen join een server en zie of iedereen daar vrolijk in de rondte komt. En probeer dan zelf ook te rijden. Als het goed is moet je dan kunnen rijden. Als iedereen rijdt en jij nog steeds die fout krijgt ligt het aan jouw install en weet ik niet hoe het zou kunnen gebeuren, want in de de rookie series wordt de setup vanaf de server gepusht.
Die serie blijf je altijd zien. Waarschijnlijk beter zoeken. Als de baseline niet zou werken in de rookie serie dan zou het hele forum vol staan met klachten dat met niet kan rijden!Vinslo schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:08:
[...]
Besefte me idd later dat het waarschijnlijk de rookie fixed was. Die zie ik niet meer in iracing.
//edit ik heb wel meer gelezen over ride height aanpassingen sinds de laatste patch. lijkt dat de baseline incompatible is geworden?
Verwijderd
Ik heb Iracing net compleet opnieuw geinstaleerd.JoepW schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:12:
[...]
Ik zou zeggen join een server en zie of iedereen daar vrolijk in de rondte komt. En probeer dan zelf ook te rijden. Als het goed is moet je dan kunnen rijden. Als iedereen rijdt en jij nog steeds die fout krijgt ligt het aan jouw install en weet ik niet hoe het zou kunnen gebeuren, want in de de rookie series wordt de setup vanaf de server gepusht.
[...]
Die serie blijf je altijd zien. Waarschijnlijk beter zoeken. Als de baseline niet zou werken in de rookie serie dan zou het hele forum vol staan met klachten dat met niet kan rijden!
Ik kan er niks van zeggen, want de servers zijn bezet en er rijden mensen rond.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:13:
[...]
Ik heb Iracing net compleet opnieuw geinstaleerd.

En op het forum is niks te vinden over problemen met de baseline van deze serie.
Je zal het toch echt lokaal moeten zoeken. Ik heb nog nooit van dit probleem gehoord.
L49Alexji schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:36:
De Lotus 49 op Watkins Glen volgende week zal ik echt voor moeten oefenen van tevoren, anders wordt dat niks
Die zag ik, maar geen lime rock park. Daarom was ik wat in de war.JoepW schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:17:
[...]
Ik kan er niks van zeggen, want de servers zijn bezet en er rijden mensen rond.
[afbeelding]
En op het forum is niks te vinden over problemen met de baseline van deze serie.
Je zal het toch echt lokaal moeten zoeken. Ik heb nog nooit van dit probleem gehoord.
"Unfortunately I don't win as much on iRacing as It would like to".
Kijk naar zijn resultaten...Laatste 6 races gewonnen. Lol!
Verwijderd
Ik heb Iracing support aangevraagd via de email.JoepW schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:12:
[...]
[...]
Die serie blijf je altijd zien. Waarschijnlijk beter zoeken. Als de baseline niet zou werken in de rookie serie dan zou het hele forum vol staan met klachten dat met niet kan rijden!
Mijn rijhoogte blijft op 120mm staan en dan krijg ik een foutmelding.
Zo kan ik niet meer in de MX cup rijden op limerock park in de practice oefenen.
Ik heb de baseline.sto geprobeerd maar hij blijft de verkeerde 120mm aangeven.
En dit is een error.
Ik heb Iracing ook al compleet verwijderd en opnieuw geinstaleert.
Maar nog geeft hij de verkeerde 120mm aangeven.
Ik hoop dat de Iracing support me hier bij kan helpen.
Ik zit nu hun email af te wachten.
Weet je zeker dat je wel in een officiële practice zit? Of heb je op "Test car on track" geklikt, zodat je in een eigen test sessie zit. Daar kan je wel setup aanpassen en zou het kunnen dat je een failed tech krijgt.
Verwijderd
Ja ik klik steeds op test car on track.roelg90 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:24:
Je kan volgens mij niet eens een andere setup kiezen (ook niet baseline) als je in een fixed serie zit. Dan zijn die knoppen uitgeschakeld.
Weet je zeker dat je wel in een officiële practice zit? Of heb je op "Test car on track" geklikt, zodat je in een eigen test sessie zit. Daar kan je wel setup aanpassen en zou het kunnen dat je een failed tech krijgt.
Hoe kan ik dit veranderen naar practice?
Ik heb zelf een foutje gemaakt denk ik.
Weet iemand hoe je hem weer op practice krijgt?
Klik op de groene Race Now knop, vervolgens de PRACT mode, daarna kan je een sessie joinen.

Ps. je doet je naam geen eer aan "Tweaker", Just kidding

Mooie URL in je signature trouwens, voor jou werkt ie vast heel goed
Verwijderd
Maar ik bedoel offline practice.roelg90 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:54:
[...]
Klik op de groene Race Now knop, vervolgens de PRACT mode, daarna kan je een sessie joinen.
[afbeelding]
Ps. je doet je naam geen eer aan "Tweaker", Just kidding
Dit werkt voor mij nog niet.
Ik wil graag offline gaan rijden.
Ik heb het geprobeerd maar het werkt nog niet.
Het lek is boven en het is erg simpel, edoch verwarrend.Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:06:
[...]
Maar ik bedoel offline practice.
Dit werkt voor mij nog niet.
Ik wil graag offline gaan rijden.
Ik heb het geprobeerd maar het werkt nog niet.
Er zijn 3 MX-5'n in iRacing.
- Mazda MX-5 Cup circa 2015
- Mazda MX-5 Roadster circa 2015
- Global Mazda MX-5 Cup
De officiele series worden nu verreden met auto nr. 3.
En om deze off-line te testen kan je 2 routes bewandelen:
Via de serie 'Global Mazda MX-5 Cup' en dan 'Test Car on Track' kiezen dan kom je in een lokale testsessie op de baan van de week met de baseline setup (die het wel doet).
of
via Test en kiezen voor 'Global Mazda MX-5 Cup', track kiezen en dan ook drukken op 'Test Car on Track' kiezen.
Als je met de oude MX-5 wilt rijden zal je de rijhoogte achter moeten aanpassen met de setting "Spring perch offset" links en rechts gelijkmatig. Maar of er dan nog mee te rijden i valt te bezien.
Dus kortom.... Kies de courante auto en alles functioneert zoals het hoort.
Hieronder een aantal foto's ter illustratie.
Testen via de serie:

Testen met vrije keuze:

En inderdaad is de baseline van de OUDE MX-5 niet goed!

Maar die van de NIEUWE wel!

Lesson learned: als we over een MX-5 praten kan het mis gaan als iemand de oude bedoelt

Verwijderd
Dit bericht kreeg ik van de Iracing support terug:JoepW schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:44:
[...]
Het lek is boven en het is erg simpel, edoch verwarrend.
Er zijn 3 MX-5'n in iRacing.Auto 1 en 2 worden al enige tijd niet meer gebruikt in officiele races en idd is de baseline van nr. 1 niet goed.
- Mazda MX-5 Cup circa 2015
- Mazda MX-5 Roadster circa 2015
- Global Mazda MX-5 Cup
De officiele series worden nu verreden met auto nr. 3.
En om deze off-line te testen kan je 2 routes bewandelen:
Via de serie 'Global Mazda MX-5 Cup' en dan 'Test Car on Track' kiezen dan kom je in een lokale testsessie op de baan van de week met de baseline setup (die het wel doet).
of
via Test en kiezen voor 'Global Mazda MX-5 Cup', track kiezen en dan ook drukken op 'Test Car on Track' kiezen.
Als je met de oude MX-5 wilt rijden zal je de rijhoogte achter moeten aanpassen met de setting "Spring perch offset" links en rechts gelijkmatig. Maar of er dan nog mee te rijden i valt te bezien.
Dus kortom.... Kies de courante auto en alles functioneert zoals het hoort.
Hieronder een aantal foto's ter illustratie.
Testen via de serie:
[afbeelding]
Testen met vrije keuze:
[afbeelding]
En inderdaad is de baseline van de OUDE MX-5 niet goed!
[afbeelding]
Maar die van de NIEUWE wel!
[afbeelding]
Lesson learned: als we over een MX-5 praten kan het mis gaan als iemand de oude bedoelt![]()
We are sorry for the inconvenience.
We believe this to be a known issue that we are looking into and hope to have fixed very soon.
Thank you for your patience while we are working on this issue.
Niks te danken, hoorVerwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:15:
[...]
Dit bericht kreeg ik van de Iracing support terug:
We are sorry for the inconvenience.
We believe this to be a known issue that we are looking into and hope to have fixed very soon.
Thank you for your patience while we are working on this issue.
Verwijderd
Of heeft de VW Jetta flippers met het stuur.
Ik heb een G29 racestuur met schakelpook.
Het is heel verschillend.
Bij de ene auto doet mijn shifter het wel en bij de andere auto weer niet.
Bij de VW Jetta doet mijn shifter het dus niet.
Ik heb sterk het idee dat Iracing mijn schakelpook niet goed ondersteund.
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 26-07-2017 22:16 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Dat klopt helemaal hoor. Als de echte auto geen h-patroon bak heeft, kun je die ook niet gebruiken in iRacing. De VW Jetta heeft een (vreselijke) semi-automaat bak die inderdaad met flippers aan het stuur wordt bediend. Dat is ook exact waarom je je G29 pook niet kan gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:03:
Weet ook iemand of de VW Jetta een schakelbak heeft?
Of heeft de VW Jetta flippers met het stuur.
Er is ergens op het iRacing forum een lijst met versnellingsbak per auto, maar die kan ik even niet vinden.
[ Voor 18% gewijzigd door gtrNL op 27-07-2017 09:23 ]
Zelfde race: eerst spint er voor de zoveelste keer een Ford voor me in Fagnes, ik kon hem nog ontwijken, maar kon niet genoeg afremmen en had contact met de muur. Terug aangehaakt, bij het inhalen van de iets tragere rijders kwam ik aan de binnenkant van iemand Malmédy uit. Ik laat meer dan een wagenbreedte ruimte aan de buitenkant, maar op het moment dat hij van de curbs afkomt raakt hij wat loose en we haken in elkaar. Dan zegt hij nog dat ik niet genoeg ruimte geefNickThissen schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:16:
Bah, 75 min racen in IMSA op Spa, krijg ik een black flag bij pit exit omdat ik te ver over de lijn ging. Dat was vroeger nooit zo, 5 jaar lang kon je gewoon over de lijn, nu ineens veranderd? Leuk man, nog een keer 2 min verspillen in de pits, van hard bevochtte P4 naar laatste plek en zeker weer 100 iR kwijt. Het staat niet eens in de release notes?!?! Doe ik ook weer eens een race, echt motiverend dit.

Heb hem op dat moment maar geparkeerd.
Ik trek de laatste tijd alleen maar andere auto's aan denk ik. De race ervoor was er ook al mayhem voor mij en de race erna wordt ik gemivano'd. Hij had een voorsprong van een minuut na de pitstops, maar moest mij per se divebomben in de chicane.
Ik zag inderdaad vanalles mis gaan voor me, jammer.ThiJor schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:31:
[...]
Zelfde race: eerst spint er voor de zoveelste keer een Ford voor me in Fagnes, ik kon hem nog ontwijken, maar kon niet genoeg afremmen en had contact met de muur. Terug aangehaakt, bij het inhalen van de iets tragere rijders kwam ik aan de binnenkant van iemand Malmédy uit. Ik laat meer dan een wagenbreedte ruimte aan de buitenkant, maar op het moment dat hij van de curbs afkomt raakt hij wat loose en we haken in elkaar. Dan zegt hij nog dat ik niet genoeg ruimte geef![]()
Heb hem op dat moment maar geparkeerd.
Ik trek de laatste tijd alleen maar andere auto's aan denk ik. De race ervoor was er ook al mayhem voor mij en de race erna wordt ik gemivano'd. Hij had een voorsprong van een minuut na de pitstops, maar moest mij per se divebomben in de chicane.
Imsa heeft nog wat last van de "nieuwe auto" mensen helaas. Ik moest ook regelmatig mensen ontwijken. Maar ging de hele race goed, van P8 naar P4 gereden, en dan door een black flag helemaal achteraan is dan extra zuur. Goed, de nieuwe pit exit is beter, maar vind het vreemd dat het "stiekem" veranderd is en dat ik er nergens iets over gelezen had.
Ik vermoed dat dat bij het aanpassen van de track limits gebeurd is. Echt specifiek staat het wel niet vermeld. Ik ben het, zoals Marco, te weten gekomen tijdens het testen voor de World Cup race.NickThissen schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:35:
[...]
Ik zag inderdaad vanalles mis gaan voor me, jammer.
Imsa heeft nog wat last van de "nieuwe auto" mensen helaas. Ik moest ook regelmatig mensen ontwijken. Maar ging de hele race goed, van P8 naar P4 gereden, en dan door een black flag helemaal achteraan is dan extra zuur. Goed, de nieuwe pit exit is beter, maar vind het vreemd dat het "stiekem" veranderd is en dat ik er nergens iets over gelezen had.
Wow. Ik ben domAlexji schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:59:
[...]
Mooie URL in je signature trouwens, voor jou werkt ie vast heel goed

Gefixt
Verwijderd
ik heb contact opgezogd met iracing support.gtrNL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:23:
[...]
Dat klopt helemaal hoor. Als de echte auto geen h-patroon bak heeft, kun je die ook niet gebruiken in iRacing. De VW Jetta heeft een (vreselijke) semi-automaat bak die inderdaad met flippers aan het stuur wordt bediend. Dat is ook exact waarom je je G29 pook niet kan gebruiken.
Er is ergens op het iRacing forum een lijst met versnellingsbak per auto, maar die kan ik even niet vinden.
jullie horen later meer.
verstuurd vanaf mijn iphone.
Hier is een overzicht http://edracing.com/edr/Gear_Shifts.phpgtrNL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:23:
[...]
Dat klopt helemaal hoor. Als de echte auto geen h-patroon bak heeft, kun je die ook niet gebruiken in iRacing. De VW Jetta heeft een (vreselijke) semi-automaat bak die inderdaad met flippers aan het stuur wordt bediend. Dat is ook exact waarom je je G29 pook niet kan gebruiken.
volgens mij zocht je dit http://edracing.com/edr/Gear_Shifts.phpVerwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:05:
[...]
ik heb contact opgezogd met iracing support.
jullie horen later meer.
verstuurd vanaf mijn iphone.
CHANGE LOG:
EasyAntiCheat
- A new SDK for EAC has been added.
CARS:
BMW Z4 GT3
- Vehicle setups have been updated.
Dirt Late Model
- (PRO) - Vehicle setups have been updated.
Mazda MX-5 Cup circa 2015
- Setups have been adjusted to pass Tech based on previous changes.
Mazda MX-5 Roadster circa 2015
- Suspension spring perch adjustment is now allowed to permit some limited ride height adjustment.
- Vehicle setups have been updated.
McLaren MP4-30
NASCAR Camping World Chevrolet Silverado & World Toyota Tundra
NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet SS, Ford Fusion, Toyota Camry
NASCAR Nationwide Chevrolet Impala circa 2011
NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro, Ford Mustang, Toyota Camry
[ Voor 27% gewijzigd door Niellie41 op 27-07-2017 14:56 ]
@Verwijderd: het MX-5 2015 setup probleem is opgelost.Niellie41 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:54:
Release notes voor de hotfix van vandaag.
[...]
Verder niks spannends.
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 27-07-2017 15:07 ]
Verwijderd
Dit antwoord kreeg ik terug van de Iracing support:PatrickPost1972 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:59:
[...]
volgens mij zocht je dit http://edracing.com/edr/Gear_Shifts.php
Specifically which cars does it work for and which ones don't work?
Not all cars are manual cars so if in real life, the car is an automatic, it will also be automatic in iRacing.
Edit: Eindelijk kan ik weer rijden met de MX Cup op limerock park!
Met schakelpook met 6 versnellingen!
Met koppeling met mijn G29 racestuur.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2017 21:18 ]
Helaas heb ik mijn bodnar bordje nog niet binnen voor ombouw van mijn fanatec formule wheel.
Dus moet ik nog even met de sequentiele shifter rijden.
Het voelt heel smooth aan de ffb boven verwachting smooth.
Verder reageert een direct drive gewoon heel snel en is erg sterk.
De motor staat in de driver op 100%. maar in iracing gebruik ik zon 21% van de power van de motor wat ik al ruim voldoende vind met de 488 ferrari.
Overstuur opvangen is echt net een stukje makkelijker voornamelijk omdat het zo snel en smooth reageert.
maar als je te veel pushed spin je nog steeds net zo hard een direct drive red je niet van alles.
Dat is even een korte impressie van mijn eerste bevindingen, ik kom waarschijnlijk met een review video.
maar hier alvast mijn eerste laps
YouTube: Augury OSW Direct Drive Wheel iRacing Ferrari 488 Imola
YouTube: Augury OSW First Lap iRacing Ferrari 488 Nordschleife VLN
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Dat is niet de juiste manier om de krachten te beperken. Aangezien je op die manier iRacing niet alle details doorgeeft.BruceLee schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 02:19:
....De motor staat in de driver op 100%. maar in iracing gebruik ik zon 21% van de power van de motor wat ik al ruim voldoende vind met de 488 ferrari......
Hier alle details. Het is even lezen, maar erg leerzaam: http://members.iracing.co...ist/3517883.page#10297428quote: Brion Sohn @ iRacing ForumAbout the iRacing Strength Slider -
The iRacing strength slider sets the point in Nm at which iRacing will output a signal of 100% to MMOS and then on to the IONI Drive controlling your servo. It also controls the point at which iRacing clips output to the feedback system. Once a car telemetry output reaches the Nm set by the strength slider any output above that point will be clipped. This results in the servo outputting full force (as set by MMC) but without any detail until the telemetry indicates a reduction in vehicle forces below the set 100% point.. What this means is that if you have the slider set to 30 Nm and you are driving a car where all telemetry from the car stays at or below 30Nm you will not clip at all but if you change to a car that outputs 40Nm in telemetry then when that car hits anything between 30 and 40Nm it will be clipped by iRacing.
Waarom zou iRacing dan de details niet meer doorgeven? Dat zou alleen gebeuren wanneer je een min force hebt ingesteld of dat je aan het clippen bent (wat met 21% output op de Ferrari dacht ik niet aan de 20Nm moet komen).JoepW schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 06:49:
[...]
Dat is niet de juiste manier om de krachten te beperken. Aangezien je op die manier iRacing niet alle details doorgeeft.
Het beste is inderdaad gewoon linear FFB met de weergave in Nm zoals in het verhaaltje wat jij linkt wordt uitgelegd.
Was even kijken de eerste keer hoe het precies werkt maar op zich best logisch. De skip barber rijd ik met 55Nm in iRacing. Betekend dus pas wanneer iRacing 55Nm "simuleert" op de stuurstang ingame dit voor 100% wordt doorgestuurd naar mijn 20Nm servo. Dus hoe hoger je de Nm zet in iRacing, des te zwakker de FFB werkt.
http://www.penguinrc.com/...OSW_force_calculator.xlsx
Die sheet ken ik, ik heb alle OSW topics doorgelezen. Weet vrij zeker dat mijn verhaal klopt.JoepW schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:52:
Ik raad iedereen aan om dit sheet te vullen om te snappen hoe iRacing de ffb clipt:
http://www.penguinrc.com/...OSW_force_calculator.xlsx
Zo lang wij niet weten hoe @BruceLee 21% heeft ingesteld is het ook moeilijk te bepalen
De Ferrari kan in het echt meer dan 20Nm aan krachten leveren op het stuur, dus technisch gezien zou je hem kunnen laten clippen met de small MiGE. Of als je de slider onder de kracht van je servo zet natuurlijk, maar dan ben je een auto meer krachten aan het laten genereren dan de versie in het echte leven (tot aan het clipping point natuurlijk!
Jouw verhaal klopt ook....Alexji schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:09:
[...]
Die sheet ken ik, ik heb alle OSW topics doorgelezen. Weet vrij zeker dat mijn verhaal klopt.
Zo lang wij niet weten hoe @BruceLee 21% heeft ingesteld is het ook moeilijk te bepalen
De Ferrari kan in het echt meer dan 20Nm aan krachten leveren op het stuur, dus technisch gezien zou je hem kunnen laten clippen met de small MiGE. Of als je de slider onder de kracht van je servo zet natuurlijk, maar dan ben je een auto meer krachten aan het laten genereren dan de versie in het echte leven (tot aan het clipping point natuurlijk!)
Ik rij nogal veel verschillende auto's (daarom ben ik er in geen een echt goed
Enkel laatst met de oude Dallara ben ik toch nog wat hoger in iRacing gegaan om het 45 minuten vol te kunnen houden
[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 28-07-2017 09:14 ]
hij staat juist op 100% in de driver. maar in iracing staat hij op 100nm. das ongeveer 5x zo hoog als 20NM.
En hoe hoger de setting zo zachter de ffb ( voor de mensen die nog nooit met nm settings in iracing hebben gespeel ) en 5x zo weinig is dus minder sterk en dus 20% ffb Strength van wat hij zou kunnen.
Kijk mijn filmpjes met de osw in iracing daar zie je de Force meter staan die clipped niet.
Of dat klopt en of je het zo moet bekijken weet ik niet maar ik vind het goed voelen.
Wat ik wel appart vind als je de driver op 100% zet en iracing op 20nm clipped het wel en na een lap in de 488 zegt de autoforce berekening dat 28nm de setting is dat hij niet clipped.
maar 20nm is totaal letterlijk onrijdbaar zo zwaar ik vind 55nm zelfs nog onrijdbaar ( ongeveer 33% van de strength als ik het zo mag uitrekenen
Ik zoek dus niet 1:1 ffb strength ofzo ik geef weinig om die loodzware ffb. het gaat mij om het detail en de snelheid.
Wat ik ook niet snap is al je met de mx5 rijdt en op 20nm zet stuurt het ook zo zwaar dat het letterlijk niet te sturen is. ik zou denken 20nm ingame en 100% op de motor = 1:1 maar dat is dus niet zo. ik geloof lang van ze leven niet dat die auto zo zwaar stuurt in reallife. iets klopt er niet.
[ Voor 18% gewijzigd door BruceLee op 28-07-2017 10:05 ]
Ik denk dat we elkaar allemaal wel begrijpen maar een beetje langs elkaar heen praten. Jij had de 21% FFB dus al zelf berekend met de ratio tussen de linear FFB slider en de maximale output die de small MiGE kan doen.BruceLee schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:58:
Ik kan het fout hebben, maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
Helemaal zoals het hoort dus
Het bizar zwaar aanvoelen wanneer het stuur "technisch" gezien 1:1 staat met IRL hebben al meer mensen opgemerkt. Ik geloof ook niet dat de skip in het echt zo ontzettend zwaar stuurt wanneer ik deze op 20Nm in iRacing zet, vooral als ik dat vergelijk met onboards op youtube. Ik rij ook alle auto's met de FFB minder dan de helft van de echte auto (0.4)
Schijnt ook te maken hebben dat iRacing standaard maar 60Hz FFB output heeft en daardoor erg vermoeiend aanvoelt op hogere krachten. Er is een open-source SimuCUBE firmware in closed beta met een reconstruction filter die de FFB van 60Hz naar 2500Hz+ omzet zonder heel veel latency. Alle beta testers zijn tot nog toe echt zeer lovend, spreken allemaal over een echt "rubber" gevoel van de banden.

Ergens in augustus waarschijnlijk open beta, ben erg benieuwd
Het beste is volgens mij om in granity het vermogen van de osw te temperen tot een nivo dat je aangenaam vind en in iracing de nm slider tussen de 50 en 70 te hebben.
Hierdoor gaan er geen details verloren bij hogere ffb krachten die iRacing zou aanbieden.
En idd @Alexji is 1:1 in iRacing niet realistisch.
Ik heb het getest, maar sturen wordt dan vechten.
En ow ja @BruceLee de autoconfig van ffb van iRacing functioneert niet goed volgens David Tucker voor direct drive.
[ Voor 21% gewijzigd door JoepW op 28-07-2017 10:25 ]
Dat echt rubber gevoel kan ik begrijpen. maar het is niks anders als een gesmooth signaal ( 60hz opgesampled naar 2500hz. )Alexji schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:11:
reconstruction filter die de FFB van 60Hz naar 2500Hz+ omzet zonder heel veel latency. Alle beta testers zijn tot nog toe echt zeer lovend, spreken allemaal over een echt "rubber" gevoel van de banden.
( niet dat ik het al getest heb maar ik kan me het gevoel goed begrijpen )
Ik geloof meer in de irffb app. die 360hz ffb uit de telemetry van iracing doorstuurt.dat voelt al een stuk beter alsof je banden van rubber zijn. kerbs voelen ronder alsof je er echt over heen rijdt ipv een rumble.
60hz is gewoon een veel te lage ffb rate.
(je rijdt dan teminste met meer echte ffb data ipv een filter het voelt helaas wel een haartje meer latancy toe. waar ik niks van merk)
ik heb ook nog ff gereden zonder ffb filtering in mmos. Daar kan je gewoon voelen dat 60hz veel te weinig is voor ffb rate 360hz ook zelfs.
Mijn ffb filter staat op 10 en ik gebruik geen spring of damper settings.
Maar zelfs met 50% van de strength geloof ik er compleet niks van dat die autos zo zwaar sturen.
Het is gewoon niet te rijden, en zeker niet met en 270mm formula stuurtje.
[ Voor 19% gewijzigd door BruceLee op 28-07-2017 10:40 ]
Dat voegt echt veel latency toe hoor als je de telemetry variant gebruikt in irFFB. Maar dat is persoonlijke voorkeur.BruceLee schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:32:
[...]
Ik geloof meer in de irffb app. die 360hz ffb uit de telemetry van iracing doorstuurt.dat voelt al een stuk beter alsof je banden van rubber zijn.
Alles wat met irFFB mogelijk is kan straks ook met de nieuwe SimuCUBE software aangezien daar plugins voor kunnen worden geschreven waar je de iRacing telemetry zou kunnen meepakken. Dit zonder extra vJoy devices. Mooie tijden komen er aan voor OSW bezitters in ieder geval
Nog steeds erg tevreden met mijn aankoop
die nieuwe firmware word een mooie optie idd en bijna geen added latancy. Alleen al die filtering doet al een hoop.
Maar ik kan niet wachten tot iracing de ffb rate omhoog doet al veel discussies met de staff overgehad alleen de engine is te houtje touwtje om het echt omhoog te kunnen gooien. 120hz zou moetten kunnen volgens hun.
Maar ze hebben nog steeds niks aan gedaan, al maken ze er eerst maar 100hz van Schiet eens op daar @ iracing.....
Niet alles word mogelijk of gaan ze ook die 360hz telemetry optie doen in simucube. ( vogens mij niet )
De zelfde kerel zit daar trouwens achter NL Print van irffb met met simucube samen.
Nog een leuke side note 20nm is zon small mige ja piek vermogen. de stall(holding) force is maar 10nm. dus als je met je stuur vecht kakt de strength in.
http://opensimwheel.wikidot.com/
[ Voor 22% gewijzigd door BruceLee op 28-07-2017 10:52 ]
Nee dat komt straks (helaas) niet meegeleverd. Iemand zal inderdaad die module moeten gaan schrijven, wat mogelijk moet worden omdat ze die gedeeltes open-source gaan opleveren. Het wordt dan makkelijker om te gaan doen wat Accuforce doet, bijvoorbeeld FFB effectjes toevoegen als je bijna grip verliest (cheatenBruceLee schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:44:
Niet alles word mogelijk of gaan ze ook die 360hz telemetry optie doen in simucube. ( vogens mij niet )
Dat was/is het grootste probleem met MMos, closed source en geen doorontwikkeling meer.
Genoeg over de OSW's maar weer
[ Voor 11% gewijzigd door Alexji op 28-07-2017 10:56 ]
YouTube: OSW Augury SimuCUBE in iRacing Ferrari 488 @ Spa Francorchamps
update Bodnar boardje binnen stuur werkt nu ook
YouTube: OSW Augury SimuCUBE in iRacing Williams FW31 @ Imola
( ffb ook wat hoger )
[ Voor 34% gewijzigd door BruceLee op 28-07-2017 20:50 ]
Die apparatuur verdiend toch wel een mooie rig hoorBruceLee schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:25:
OntopicWat dacht je van iRacing Met een OSW
[video]
YouTube: OSW Augury SimuCUBE in iRacing Ferrari 488 @ Spa Francorchamps
Het is ongelofelijk toevallig dat ik precies dezelfde benadering heb gekozen en ook op dezelfde getallen ben uitgekomen. Met de instellingen van bv Brion Sohn kan ik in de oude Indycar amper insturen en word ik erg langzaam.JoepW schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:13:
[...]
Jouw verhaal klopt ook....
Ik rij nogal veel verschillende auto's (daarom ben ik er in geen een echt goed) en heb er dus voor gekozen om tot het nivo van de oude Dallara (60 nm) te kunnen simuleren en mijn schouders heel te houden zonder dat ik iets moet wijzigen in Granity of mmos. Dus staat granity op ca. 13 ampere en iRacing eigenlijk altijd tussen de 55 en 65 Nm.
Enkel laatst met de oude Dallara ben ik toch nog wat hoger in iRacing gegaan om het 45 minuten vol te kunnen houden
Daarnaast gebruik ik ook irFFB 360hz interpolated en dat geeft met alle filters op 0 een heel goed gevoel.
Ik ben ook heel erg benieuwd wanneer de nieuwe open beta uitkomt en wat voor een gevoel dat geeft. Men is inderdaad al lovend.
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen