De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Vandaag maar eens wat ingelezen en geëxperimenteerd met Let's Encrypt. Dat het nog niet helemaal af is is me nu wel duidelijk (laatste release heeft incorrecte dependencies), maar na wat moeite heb ik nu enkele apps achter mijn reverse proxy op https gekregen. Gitlab had nog wel even een upgrade en wat overtuiging nodig (die vindt het wat raar dat de gebruiker https heeft maar de server gewoon http), maar ook dat werkt nu weer soort van (de container loopt een beetje uit zijn geheugen... Maar meer heb ik ook niet echt om er aan te geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Let's Encrypt werkte bij mij bijna out of the box. Alleen was het niet geschikt voor mijn setup, dus moest ik de certificaten handmatig toevoegen. Welke problemen had je dat het niet werkte?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De dependency voor acme vroeg om een 2.0dev-versie (zo even uit mijn hoofd, iets in die richting) welke niet op te lossen was. Het ticket daarover is (zoals verwacht) al wel opgelost, maar dat wordt de volgende release pas merkbaar als ik de versie uit mijn packagemanager gebruik.

Daarnaast heb ik de configuratie van de webserver ook handmatig gedaan. En eerlijk gezegd, ik verwacht ook niet dat het ooit overweg gaat kunnen met de configuratie van mijn vhosts die allemaal een reverse-proxy-configuratie bevatten.

Na de initiële configuratie was ik ook meteen nog maar op zoek gegaan naar recente best practices om ssl in te stellen, en nadat ik eerst een B scoorde op SSLLabs ben ik met hun hint nu op A terecht gekomen. Ik ben wel tevreden met het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:07
Nog die-hards aan het werk deze week? :D

Even kop koffie pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:08
Ask! schreef op maandag 28 december 2015 @ 07:53:

Even kop koffie pakken!
:w , 3 daagjes hier

[ Voor 4% gewijzigd door Stigandr op 28-12-2015 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:07
Goed bezig!
Ik ben een van de 10 mensen of iets dergelijks hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 18:39

Matis

Rubber Rocket

Firesphere schreef op zondag 27 december 2015 @ 23:27:
Nja, het debuggen is het probleem niet. Het is gewoon vaag dat de build wel groen is ;) Want in theorie, zou die ook bloedrood moeten zijn, als ik een segfault krijg bij het opstarten ;)

M'n tests testen trouwens ook interface etc. en die zijn ook groen. Beetje vaag. Ik gok dat het iets te maken heeft met de compiler versie, maar ik zie't komende week wel, nu geen zin meer.
Ah, duidelijk. Daarom is het ook wel zaak dat je CI- en productie-omgeving hetzelfde zijn qua compiler en libraries etc.
Wij compileren op onze CI-server tegen gcc 4.5, 4.6 en 4.7. Dat levert vaak verschillende warnings (en in sommige gevallen zelfs errors :X ) op.
De uitkomst daarvan wijst ons vaak wel in de richting van een aantal mogelijk pijnpunten mbt interpretatie van de compiler(s).

Ik werk deze week ook 4 dagen. Heerlijk, als enige in ons kantoor. Op de rest van de afdeling is het ook rustig.
In het magazijn wordt momenteel de balans opgemaakt, wanneer die klaar zijn zal de rest van het pand wel snel leeg zijn >:)

[ Voor 50% gewijzigd door Matis op 28-12-2015 08:09 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 18:16
Hier zijn we met twee personen in een ruimte waar normaal 20 man zit....Nou ja, nog wat klusjes liggen. Kan ik ook niet afgeleid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Alle verloven ingetrokken hier, nog nooit zo druk geweest in december. Daar gaat mijn in-alle-rust-doorwerken-met-keihard-salsa-aan-periode :{

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
kenneth schreef op maandag 28 december 2015 @ 09:24:
Alle verloven ingetrokken hier, nog nooit zo druk geweest in december. Daar gaat mijn in-alle-rust-doorwerken-met-keihard-salsa-aan-periode :{
Afbeeldingslocatie: http://www.wholefoodsmarket.com/sites/default/files/media/2585_1.jpg

lekker salsa :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nee man, salsa:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8XInhsr.jpg

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ben vandaag weer even een dagje op kantoor. Iets met meetings die niet kunnen worden verschoven (of gewoon wat minder handig zijn gepland, was gepland omdat andere mensen geen vakantie hadden, maar later kwam men tot de ontdekking dat het wel handig kan zijn als ondergetekende even een zou schuiven)...

Ah well, mijn Xbox One wordt toch pas morgen geleverd, dus dit overleef ik ook wel weer :+
Even kop koffie pakken!
Goed idee :9 (hoewel het dan kopje 3 voor deze ochtend is, en ik ben pas iets meer dan een uurtje binnen...)
In-ear headphones FTW :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:58

Even kop koffie pakken!
Jep. Met 2 man aan deze kant van het gebouw.

Even in alle rust documenteren. Had ik eigenlijk voor vorige week op de planning staan, maar toen werd ik ziek.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Momenteel vanuit huis aan het werk, pakketje thuis ontvangen. Morgen weer op kantoor voor de rest van de week.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Kersttraditie: LAN party direct na kerst \o/

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:22
Ik ben dan gewoon thuis aan het werk. Maar bezig met mijn afstudeerverslag.
Nog een weekje en dan klaar :D (buiten feedback verwerken dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Even kop koffie pakken!
Hier ook aan het werk na twee weken vakantie. :) Maar het is hier zo dood dat ik m'n baas zojuist heb gebeld om maar te zeggen dat ik morgen vanaf huis werk en Woensdag vrij neem. :P :w

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ons is vriendelijk verzocht om de 53e week niet te komen opdagen als het niet echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Werk werk werk werk werk werk werk werk werk werk werk werk werk werk werk

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmmm. Adobe CC software is niet heel erg RAM-zuinig....
Net voor het eerst in jaren de melding dat RAM vol zit weer eens gezien. Lightroom + Photoshop + Premiere + Media Encoder gebruikt ruim 20GB samen :X (en ik doe er bijzonder weinig mee)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
F.West98 schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:20:
Hmmm. Adobe CC software is niet heel erg RAM-zuinig....
Net voor het eerst in jaren de melding dat RAM vol zit weer eens gezien. Lightroom + Photoshop + Premiere + Media Encoder gebruikt ruim 20GB samen :X (en ik doe er bijzonder weinig mee)
Dagje illustrator en je geheugen zit ook zo vol. Hoe meer er aan die software wordt gesleuteld hoe erger het wordt.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Watch

Het verbaast me hoe makkelijk het is om een eigen WatchFace te maken (en stiekem ook leuk).

[ Voor 24% gewijzigd door DieVeenman op 28-12-2015 16:14 ]

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
DieVeenman schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:09:
[afbeelding]

Het verbaast me hoe makkelijk het is om een eigen WatchFace te maken (en stiekem ook leuk).
holly shit.. Dat horloge is groot zat om als kerk klok te gebruiken.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman

DieVeenman

.NET Gekkie

kwaakvaak_v2 schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:20:
[...]

holly shit.. Dat horloge is groot zat om als kerk klok te gebruiken.
Heeft meer met mijn miezerige polsjes te maken :+

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

HawVer schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:01:
[...]

Dagje illustrator en je geheugen zit ook zo vol. Hoe meer er aan die software wordt gesleuteld hoe erger het wordt.
Ik moet ook elke 2-3 uur alles 'even' opnieuw openen...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 13:51

Even kop koffie pakken!
Yes het volledige team (14 man) is gewoon aanwezig en nog druk bezig met ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:50
Pfft, eerste op kantoor en eerste die aan de koffie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
DieVeenman schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:09:
[afbeelding]

Wat voor horloge is dat?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 11:08
Ziet eruit als deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.lg.com/nl/images/mobiele-accessoires/lg-g-watch-r-(w110)/gallery/medium04.jpg

Is een LG G Watch R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Thanks. Wie heeft er ervaring met een Smartwatch? Ik ben fan van horloges, maar ben om de een of andere reden nog niet echt overtuigd dat een smartwatch echt een toevoeging aan mijn leven is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman

DieVeenman

.NET Gekkie

wackmaniac schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:59:
Thanks. Wie heeft er ervaring met een Smartwatch? Ik ben fan van horloges, maar ben om de een of andere reden nog niet echt overtuigd dat een smartwatch echt een toevoeging aan mijn leven is :)
In de huidige staat van ontwikkelingen simpel gezegd: Nee, het heeft geen toevoeging. Ik heb hem gister weer voor het eerst in 3 maanden gebruikt. Het is leuk speelgoed maar niet veel meer dan dat om heel eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

wackmaniac schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:59:
Ik heb de LG Watch R (die van het plaatje hierboven) sinds deze uitkwam en gebruik het iedere dag. Ik gebruik het veel icm mijn domotica system (lampen, tv etc), maar ook voor notificaties van chats, oproepen, voordeurbel, etc Ook voor navigatie (vooral lopen en fietsen) werkt het geweldig. Ik vond het echt een gadget die ik eigenlijk niet nodig had, maar ik mis het echt als ik het een keer niet om heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Wat voor werk doe je / waar werk je als ik vragen mag?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:04:
[...]

Wat voor werk doe je / waar werk je als ik vragen mag?
Ik werk bij een bedrijf dat per 1 januari met een nieuw ERP-systeem aan de slag gaat. Verklaart denk ik genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:22
kenneth schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:25:
[...]

Ik werk bij een bedrijf dat per 1 januari met een nieuw ERP-systeem aan de slag gaat. Verklaart denk ik genoeg :P
Ah, dat zegt genoeg ja.
Ik ken het probleem ;) Zit zelf aan de kant van de implementeur.

[ Voor 13% gewijzigd door Ryur op 29-12-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:08

Even kop koffie pakken!
Zeker, groot project heeft een deadline over een paar dagen, dus nog even aanpoten. In juli (tot de 18e) voor 't laatst een dagje vrij gehad op werkdagen en sindsdien enkele keren op zaterdag of zondag aan het reizen geweest (en een aantal maal een 3 tot 4-tal dagen in 't buitenland gezeten voor dit project).

Dus:
- Die-hard: CHECK
- Aan het werk: CHECK
- Deze week: CHECK

Ik voldoe helemaal aan je vraagpuntje :) :+
kenneth schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:25:
[...]

Herkenbaar, op zich zijn bij ons dan nog de laatste dagen voor 't nieuwe jaar meestal rustig, maar wij maken een ECD en vanaf 1 januari zijn er weer allemaal nieuwe regeltjes die "live gaan" (wet-geving, nieuwe standaarden en dergelijke) en in de praktijk gebruikt gaan worden.

Dit betekent voor ons dat in het begin van een nieuw jaar (dit jaar vanaf de 4e januari) alle verloven ook zijn ingetrokken om de overgang zo goed mogelijk te laten verlopen.

[ Voor 35% gewijzigd door jbdeiman op 29-12-2015 12:42 . Reden: Extra quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Vanochtend moest ik even langs de apotheek, dus ik berichtje op slack pleuren dat ik er rond half 11 ben.

Krijg ik terug
Blijf maar lekker thuis, er is toch niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
jbdeiman schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:40:
[...]

Zeker, groot project heeft een deadline over een paar dagen, dus nog even aanpoten. In juli (tot de 18e) voor 't laatst een dagje vrij gehad op werkdagen en sindsdien enkele keren op zaterdag of zondag aan het reizen geweest (en een aantal maal een 3 tot 4-tal dagen in 't buitenland gezeten voor dit project).

Dus:
- Die-hard: CHECK
- Aan het werk: CHECK
- Deze week: CHECK

Ik voldoe helemaal aan je vraagpuntje :) :+

[...]

Herkenbaar, op zich zijn bij ons dan nog de laatste dagen voor 't nieuwe jaar meestal rustig, maar wij maken een ECD en vanaf 1 januari zijn er weer allemaal nieuwe regeltjes die "live gaan" (wet-geving, nieuwe standaarden en dergelijke) en in de praktijk gebruikt gaan worden.

Dit betekent voor ons dat in het begin van een nieuw jaar (dit jaar vanaf de 4e januari) alle verloven ook zijn ingetrokken om de overgang zo goed mogelijk te laten verlopen.
Die hard zijn is niet altijd goed :). Ik dacht ook dat ik het aankon totdat mijn lichaam op een gegeven moment zei "NU NIET MEER" en dan ben je verder van huis dan dat je een weekje vrij neemt ;). Also waar staat ECD voor?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo001
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 16:06
ECD: Elektronisch Cliënten Dossier

http://lmgtfy.com/?q=ECD ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:08
Rutix schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:12:
[...]

Die hard zijn is niet altijd goed :). Ik dacht ook dat ik het aankon totdat mijn lichaam op een gegeven moment zei "NU NIET MEER" en dan ben je verder van huis dan dat je een weekje vrij neemt ;). Also waar staat ECD voor?
Oh ja, weet ik wel. Ik haal die tijd ook wel weer in. Even relaxed doen en dan komt het wel goed. ;) Buiten werktijden doe ik niet al te veel en stop ik ook gewoon met werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:33
1 Maand opzegtermijn maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 08:24
Ik gok dat je werkgever toch al onofficieel wist dat je ging vertrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

azerty schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:39:
Ik gok dat je werkgever toch al onofficieel wist dat je ging vertrekken?
Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
JavaScript:
1
2
3
4
5
!!new Boolean(false) // true
!!'' // false
!!new String() // true
new Object() > -1 // false
new String() > -1 // true

Javascript blijft lachen

En ik ben ook gewoon nog een die hard aan het werk deze week

[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 29-12-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ja die ken ik helaas al :P Ik wou dat ik 'm kon vergeten en nogmaals voor het eerst kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

"Origineel, maar helaas is een jetski niet mogelijk"
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:57
Hello from 32c3! Dit is een best maffe ervaring :p Maar zo gaaf. Tot nu toe de moeite waard om te kijken:
https://media.ccc.de/v/32...ogs_the_nsa_and_you#video
https://media.ccc.de/v/32...il_security_in_2015#video
https://media.ccc.de/v/32...we_have_nice_things#video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Bedankt voor de tips :)

Had al de talk bekeken van Joanna Rutkowska: Towards reasonably trustworthy x86 laptops, heb er nu dus nog een paar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
CodeIT schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:19:
[...]

Ik heb de LG Watch R (die van het plaatje hierboven) sinds deze uitkwam en gebruik het iedere dag. Ik gebruik het veel icm mijn domotica system (lampen, tv etc), maar ook voor notificaties van chats, oproepen, voordeurbel, etc Ook voor navigatie (vooral lopen en fietsen) werkt het geweldig. Ik vond het echt een gadget die ik eigenlijk niet nodig had, maar ik mis het echt als ik het een keer niet om heb.
What he said :) minus de domotica :/

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:57
azerty schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:30:
[...]

Bedankt voor de tips :)

Had al de talk bekeken van Joanna Rutkowska: Towards reasonably trustworthy x86 laptops, heb er nu dus nog een paar 8)
Ik vond die talk echt waardeloos eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ealanrian schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:47:
[...]

Ik vond die talk echt waardeloos eigenlijk.
Daarin moet ik je gelijk geven, hij was zeker niet geweldig. De ideeën erachter daarentegen zijn wel interessant. Onlangs nog een uitgebreide paper erover gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Firesphere schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:43:
"Origineel, maar helaas is een jetski niet mogelijk"
:'(
Je krijgt je eigen sub? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
Firesphere schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:16:
Eventueel kan ik dagelijks op kantoor verschijnen, indien u mij voorziet van een goede jetski* en u enig geduld heeft betreffende mijn werkuren.
Qua reistijd ben je beter af met zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://airandspace.si.edu/webimages/640/SI92-14090_640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
Sardaukar schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:37:
[...]

Qua reistijd ben je beter af met zoiets:

[afbeelding]
Qua reiskosten kom je niet uit, zelfs met 40 euro cent per kilometer verbruikt zo'n soort vliegtuig meer kerosine dan je reiskostenvergoeding ontvangt. En een tankpas voor kerosine, ik weet niet of die er is.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:50:
[...]
Qua reiskosten kom je niet uit, zelfs met 40 euro cent per kilometer verbruikt zo'n soort vliegtuig meer kerosine dan je reiskostenvergoeding ontvangt. En een tankpas voor kerosine, ik weet niet of die er is.
Off-topic:

JP-7 actually, geen kerosine. En het ding lekt als een zeef op de grond:

Afbeeldingslocatie: http://www.wvi.com/~sr71webmaster/SR71Bodo_Olav_C1.jpg

Ja, die vloeistof op de grond is allemaal brandstof. Pas op snelheid (als de huid van het vliegtuig voldoende warm en uitgezet is) stopte het lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Fijn. Tv was al aan het sterven.

Pc: beep-bopbopbop motherfucker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sardaukar
Als 'ie echt 'motherfucker' zou zeggen zou ik nog wel onder de indruk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Firesphere schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:10:
Fijn. Tv was al aan het sterven.

Pc: beep-bopbopbop motherfucker!
Ach, dan hoef je die niet mee te verhuizen moet je maar denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sardaukar schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:11:
Als 'ie echt 'motherfucker' zou zeggen zou ik nog wel onder de indruk zijn.
:D
wackmaniac schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:12:
[...]

Ach, dan hoef je die niet mee te verhuizen moet je maar denken :)
Dat was ik sowieso al niet van plan eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:50
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:40
HMS schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:15:
[...]

Members only:
Amen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik schrijf 100en tests per week en na regelmatig refactoren blijft daar zo'n 100 unit tests per week aan over die op dit moment werken en draaien. Gemiddeld draaien de unit tests met 1.5ms per test. Mijn projecten bevatten vrijwel gelijke hoeveelheid code aan tests als productiecode.

Ik test -alles- wat ik schrijf, wat zorgt voor 100% gemeten code coverage. Uiteraard is mijn code dan niet foutloos; ik test niet iedere mogelijke case en de integratietests zijn nog niet volledig dekkend.

Inmiddels ben ik de testnazi binnen het bedrijf :P

<3 unit tests

[ Voor 57% gewijzigd door Gamebuster op 30-12-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Gamebuster schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:44:
Ik schrijf 100en tests per week en na regelmatig refactoren blijft daar zo'n 100 unit tests per week aan over die op dit moment werken en draaien. Gemiddeld draaien de unit tests met 1.5ms per test. Mijn projecten bevatten vrijwel gelijke hoeveelheid code aan tests als productiecode.

Ik test -alles- wat ik schrijf, wat zorgt voor 100% gemeten code coverage. Uiteraard is mijn code dan niet foutloos; ik test niet iedere mogelijke case en de integratietests zijn nog niet volledig dekkend.

<3 unit tests
Wij (.NET ontwikkeling) gebruiken NCrunch voor onze unittests. Het fijne is dat die in realtime (dus, tijdens het schrijven van code) de geraakte unittests opnieuw test. En dat ook mooi aangeeft aan de lijnnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Mercatres schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:49:
[...]

Wij (.NET ontwikkeling) gebruiken NCrunch voor onze unittests. Het fijne is dat die in realtime (dus, tijdens het schrijven van code) de geraakte unittests opnieuw test. En dat ook mooi aangeeft aan de lijnnummers.
Ook leuk speelgoed, zoiets heb je ook voor Ruby on Rails :)

In mijn huidige project draait echter de gehele testsuite opnieuw. De tests duren nl. maar enkele seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Gamebuster schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:52:
[...]

Ook leuk speelgoed, zoiets heb je ook voor Ruby on Rails :)

In mijn huidige project draait echter de gehele testsuite opnieuw. De tests duren nl. maar enkele seconden.
Mja, als ie bij ons al de solutions zou moeten laden en builden, ben ik lokaal 2 minuten verder. Ook fijn is het dat de code coverage kan berekenen, iets dat een mooie motivatie kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goed. Nieuwe videokaart, detecteerd hij m'n harddisks niet meer. GROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Firesphere schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:33:
Goed. Nieuwe videokaart, detecteerd hij m'n harddisks niet meer. GROM!
Je moet je harddisks ook niet aan je videokaart hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:35:
[...]

Je moet je harddisks ook niet aan je videokaart hangen :+
Owww, was dat het? Bedankt, het werkt nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Firesphere schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:41:
[...]

Owww, was dat het? Bedankt, het werkt nu weer.
Glad to help! :+

Anyway, was het dan niet je mobo ipv je videokaart die de geest geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:51:
[...]

Glad to help! :+

Anyway, was het dan niet je mobo ipv je videokaart die de geest geeft?
Moest even een BIOS reset doen blijkbaar, nu werkt alles weer gewoon.

Het was echt m'n videokaart, Beep-bopbopbop betekend VRAM error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

Firesphere schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:52:
[...]
Het was echt m'n videokaart, Beep-bopbopbop betekend VRAM error.
Niet toevallig dit nummer aan staan? YouTube: Scatman John - Scatman ( Ski-Ba-Bop-Ba-Dop-Bop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bijna :P Maar niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Krijgen changelog van een SaaS-leverancier dat met ingang van {datum} de wachtwoorden hoofdlettergevoelig zijn.

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Stuur terug dat je na van het lezen van de changelog het vertrouwen opzegt in SaaS-leverancier en dat jullie hun zsm zullen uitfaseren :p

[ Voor 11% gewijzigd door mbarie op 30-12-2015 13:58 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

kenneth schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:54:
Krijgen changelog van een SaaS-leverancier dat met ingang van {datum} de wachtwoorden hoofdlettergevoelig zijn.

:X
Ach, bij ons op de zaak bepalen de accountants het wachtwoordbeleid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

mbarie schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:57:
Stuur terug dat je na van het lezen van de changelog het vertrouwen opzegt in SaaS-leverancier en dat jullie hun zsm zullen uitfaseren :p
Ging toevallig al gebeuren, gelukkig :P
Matis schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:03:
[...]

Ach, bij ons op de zaak bepalen de accountants het wachtwoordbeleid 8)7
Zolang de accountants correct horse battery staple snappen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

kenneth schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:29:
Nope, er zijn weer zulke belachelijke eisen. Daarbij komt nog dat wij regelmatig op elkaars workstations moeten inloggen. Vroeger kende ik van de collega's waarbij dat nodig was hun wachtwoord. Nu dus niet meer. Met als resultaat dat we met een groepje collega's nu allemaal hetzelfde belachelijke wachtwoord hebben.

Lekker veilig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
Matis schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:38:
[...]

Nope, er zijn weer zulke belachelijke eisen. Daarbij komt nog dat wij regelmatig op elkaars workstations moeten inloggen. Vroeger kende ik van de collega's waarbij dat nodig was hun wachtwoord. Nu dus niet meer. Met als resultaat dat we met een groepje collega's nu allemaal hetzelfde belachelijke wachtwoord hebben.

Lekker veilig :/
Daarom bestaat er zoiets als Lastpass (of iets vergelijkbaars).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 12:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
kenneth schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:29:
[...]

Ging toevallig al gebeuren, gelukkig :P
[...]

Is ook niet waterdicht... bij een vorige bedrijf dat we dat doorstuurde hadden op gegeven moment een aantal mensen als wachtwoord: CorrectHorseBatteryStable |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Iemand hier in het .NET ecosysteem die een alternatief build systeem zoals FAKE of PSake gebruiken? Werkt dat een beetje samen met de msbuild/project files die Visual Studio genereert of moet je elk bestand handmatig includen / excluden van je build?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
Sebazzz schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:50:
Iemand hier in het .NET ecosysteem die een alternatief build systeem zoals FAKE of PSake gebruiken? Werkt dat een beetje samen met de msbuild/project files die Visual Studio genereert of moet je elk bestand handmatig includen / excluden van je build?
MSBuild niet goed genoeg? Ik hanteer een eigen custom MSBuild file die mijn solutions bouwt en packaged. Dat is voor mij al voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kijken of er nog oude garde rondloopt:

JS-OS is eindelijk beschikbaar (met een kleine rebranding): http://os.js.org/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En wat zijn jullie goede programmeervoornemens voor 2016?

[q]http://matt.might.net/articles/programmers-resolutions/
It's important for programmers to challenge themselves.

Creative and technical stagnation is the only alternative.

In the spirit of the new year, I've compiled twelve month-sized resolutions.
Each month is an annually renewable technical or personal challenge:
  1. Go analog.
  2. Stay healthy.
  3. Embrace the uncomfortable.
  4. Learn a new programming language.
  5. Automate.
  6. Learn more mathematics.
  7. Focus on security.
  8. Back up your data.
  9. Learn more theory.
  10. Engage the arts and humanities.
  11. Learn new software.
  12. Complete a personal project.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Sardaukar schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:44:
Daarom bestaat er zoiets als Lastpass (of iets vergelijkbaars).
Helaas werkt lastpass niet binnen een Windows-domeinlogin zonder dat de Sysadmins het ook goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 12:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Matis schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:57:
[...]

Helaas werkt lastpass niet binnen een Windows-domeinlogin zonder dat de Sysadmins het ook goed vinden.
Iets met local admin en makkelijk te kraken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Members only:

Ow ja
Members only:

[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 30-12-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BE of NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Eh? Ik? Ik ben Nederlander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dat is niet echt het punt. Ik vraag mij af hoe (of) PSake en FAKE gebruik kunnen maken van de metadata die je reeds in je IDE invult. Zo niet, wat voor nut hebben PSake en FAKE dan?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Sebazzz schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:46:
[...]

Dat is niet echt het punt. Ik vraag mij af hoe (of) PSake en FAKE gebruik kunnen maken van de metadata die je reeds in je IDE invult. Zo niet, wat voor nut hebben PSake en FAKE dan?
Variatie. Wat je in MSBuild kan, kan ook FAKE of PSake en andersom. Daar zijn genoeg voorbeelden van.

Ik ben zelf groot fan van FAKE omdat het erg makkelijk leest en erg simpel in elkaar te zetten is. Ook krijg je vrij snel de 'verborgen' dependencies van je build boven water zodra je het niet vanuit Visual Studio build. Ook krijg je dan 1 build script wat overal werkt, bijvoorbeeld op een CI server, maar ook op je dev machine.

Het hebben van een script dat zodra het gerunt wordt een standaard build uitvoert vind ik fijn om te hebben. Als je nieuw bent op een project en je hebt een script wat er voor zorgt dat het complete project gebuild wordt is het wel erg fijn om de boel snel draaiende te hebben. (En nee, F5 is not a build process)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Maar als ik dan een bestand niet wil meecompileren dan haal ik het uit het MSBuild bestand of gebruik ik <None>. Moet ik dat dan herhalen bij FAKE of kan FAKE MSBuild bestanden uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:25:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

xleeuwx schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:01:
Iets met local admin en makkelijk te kraken :X
Ach, ik ga daar geen tijd en moeite insteken. Deze oplossing werkt ook net zo goed.

Pagina: 1 ... 8 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)