Ik heb het over het scenario dat één vraag meerdere keren gesteld wordt, en dat iedere versie andere antwoorden krijgt die allemaal op dezelfde vraag van toepassing zijn.
Het antwoord wat eerder is gegeven hoeft niet meer van toepassing te zijn op de huidige versie van de software.
Zeer zelden tot nooit van toepassing. Misschien bij jQuery, maar niet bij .NET.
We hebben het nu over SO. Mensen zijn niet verplicht om een antwoord te geven. SO gaat niet zozeer om de 'foute' antwoorden. Je hebt op SO juist de mogelijk om een antwoord wat vorig jaar een antwoord was nu niet meer het antwoord is. Een incorrect antwoord kan volgend jaar het correct antwoord zijn.
Dat slaat totaal niet op het stuk tekst wat je aanhaalt. 90% van de antwoorden die worden gepost zijn
slecht: geen uitleg, code die niet compileert, code die gecopy-pasted is van de eerste Google-hit op de titel van de vraag, heeft niets te maken met de vraag, enzovoorts. Dat is volgend jaar niet ineens wel een goed antwoord.
Alsof je verplicht bent die antwoorden te beantwoorden? Het is de arrogantie van mensen die dit soort 'simpele' vragen blijkbaar moeten beantwoorden om hun intelligentie aan te tonen.
Slaat wederom niet op het stuk tekst wat je aanhaalt.
Ik mis geloof ik een beetje het punt wat je wil maken. Mijn punt is: Stack Overflow heeft een kwaliteitsprobleem, doordat de site wordt overspoeld met low-effort vragen die toch wel worden beantwoord door low-rep copy-pastende beantwoorders. Hierdoor hebben de users die wél ervaring hebben geen zin en tijd meer om alle antwoorden te modereren, en blijft er dus troep op de site staan, wat weer slecht is voor de vindbaarheid van kwalitatieve en correcte antwoorden.
Jouw punt lijkt te zijn: "Maar iedereen heeft toch het recht op een antwoord op hun vraag, en je hóeft 'slechte' vragen toch niet te beantwoorden", wat volgens mij de plank een beetje misslaat.
[
Voor 3% gewijzigd door
CodeCaster op 19-05-2016 12:11
]