.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Zodat het niet klakkeloos gequote wordt als ik m'n post later toch weg wil gooien
We are shaping the future
Alex) schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:18:
[...]
Zodat het niet klakkeloos gequote wordt als ik m'n post later toch weg wil gooien
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

SVN is daar ook niet echt geschikt voor. Je ziet in de game industry veel perforceZaZ schreef op zondag 13 december 2015 @ 01:49:
Hij werkt toch in de game-industrie? Als je dan op Windows werkt en veel binaries in je repo hebt dan is SVN wel echt duidelijk de betere ten opzichte van Git.
Wat in mijn optiek nog het beste gaat met binaries op Windows is Perforce
Nothing to see here!
Had ik laatst ook, die struikelde zelfs al over een aanhalingsteken in data. Erg goed systeem joh, zo'n wsdl toont je dan ook zo lekker veel info over wat op te sturenCartman! schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:33:
Ik heb gewoon een SOAP api te pakken waarbij er 1 call is en je een berg XML moet meesturen als string (escaped xml dus) en je krijgt ook de response weer terug als escaped xml in een soap envelope...hoe krijg je t verzonnen![]()
Ik dacht serieus eerst dat ze n grap maakten toen ze uitlegden dat t zo moestMerethil schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:16:
[...]
Had ik laatst ook, die struikelde zelfs al over een aanhalingsteken in data. Erg goed systeem joh, zo'n wsdl toont je dan ook zo lekker veel info over wat op te sturen
Bij ons komt het omdat de developer bij de wederpartij alleen weet hoe zaken te maken met SoftVelocity. Dat pakket maakt ook databases als:Cartman! schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:19:
[...]
Ik dacht serieus eerst dat ze n grap maakten toen ze uitlegden dat t zo moest
XML
ID primary,
XmlContent,
Timestamp_of_insert,
Datetime_updated
Hoe weet ik dit? Ze geven doodleuk aan op hun website alleen die software te gebruiken omdat het snelle prototyping is en ze het al sinds 1990 beheersen.
Oh en waarom in de database wist? Ze gaven een MSSQL-error terug als response op de SOAP call die we deden.
De id is trouwens niet AI, wij moeten zelf een identifier meegeven die wij genereren (AI-kolom in onze DB, toevallig ook MSSQL
Wonderbaarlijke "developers" bestaan er toch.
Ik had laatst een SOAP API waarbij sommige tekens niet goed waren ge-encode, waardoor elke XML parser over zijn nek ging. Vraag me echt af of ze hun XML zelf aan elkaar plakken.Merethil schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:16:
[...]
Had ik laatst ook, die struikelde zelfs al over een aanhalingsteken in data. Erg goed systeem joh, zo'n wsdl toont je dan ook zo lekker veel info over wat op te sturen

Probleem is trouwens nog niet opgelost, we slopen de foute XML er nu eerst uit omdat ze het zelf niet fixen

Perforce is er ook niet echt geschikt voor maar het blijft iig werkenRutix schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:38:
[...]
SVN is daar ook niet echt geschikt voor. Je ziet in de game industry veel perforce
Waarom niet gewoon een share met Shadow copy in Windows?PrisonerOfPain schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:21:
[...]
Perforce is er ook niet echt geschikt voor maar het blijft iig werken
Damn. Ik wilde hem net klaar zettenazerty schreef op maandag 14 december 2015 @ 07:43:
Morgen iedereen!
* azerty zet een thermos gevuld met koffie klaar voor de "vroege" vogels
Als ik gelijk was begonnen met koffie zetten was ik eerder dan jou!
Goedemorgen
Enkel de donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, maandag & dinsdagRyur schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:04:
[...]
Damn. Ik wilde hem net klaar zetten
Als ik gelijk was begonnen met koffie zetten was ik eerder dan jou!
Goedemorgenbegin jij altijd zo vroeg?
Wat is er dan zo speciaal aan woensdag?azerty schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:20:
[...]
Enkel de donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, maandag & dinsdag
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Puh, tamzak
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Nee
Is maar goed ookElkeBxl schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:21:
[...]
NeeIk weet zelf dat ik vaak genoeg ook een tamzak ben
Zeg Otherside, mogen wij dan System Shock 3 in preview spelen als het bijna af is?
Lekker op de bank
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Geen storing aan de playseat vermoed ik?ZaZ schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:29:
Ben een beetje grieperig en dacht gisteravond maar eens lekker een potje te gaan racen in mijn playseat en dan op tuk. Komt er een melding van een storing binnen en ben gvd tot 4:30 bezig geweest op te lossen. Nu weer voor mijn werkgever aan de slag. Ben me er niet beter op gaan voelen, De week begint alweer goed.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Valt me tegen .. er was wat verwarring over de topicstart .. dan is het toch gebruikelijk om een versie nummertje over te slaan ? (en sowieso .. versie nummers << 42 .. dat kan toch niet meer heden ten dage :-) )
Wat een gepruts.oisyn schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:25:
Ja dat is natuurlijk wel zuur voor de mensen die gewoon de topic open laten staan. Die zullen nooit meer nieuwe reacties krijgen. Ook mijn redirect naar deze topic was een edit van een al oudere reactie van mij die ik heb laten staan
Ah ja topic linking, good point. Dat gepruts kun je overigens toeschrijven aan iRicardoOtherside1982 schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:32:
[...]
Wat een geprutsIteratie 9 is gesloten en verwijst door naar een Iteratie 10 die ook gesloten is en dan heb je deze iteratie 10 (een andere) die wel open is maar niet gelinkt is aan de reeks. Koffietje nodig?
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2015 11:48 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2015 12:30 ]
Wat vinden jullie eigenlijk van D. Zag op reddit een link naar een ebook wat nu gratis is wat gaat over D, maar ik twijfel persoonlijk of het uberhaupt de moeite waard is om te leren.
Door de edit in plaats van een sluit bericht was het niet te zien in het topic als je die open laat staan. En de opmerking was niet geheel serieus.oisyn schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:30:
Wat valt er niet aan te snappen dan? Er is gewoon een nieuw deel. Gebeurt wel vaker, hoor
Wat ik zo zie aan D laat het nogal veel toe. Word dat niet een ontzettende rotzooi?[b]Gropah schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:31:
Wat vinden jullie eigenlijk van D. Zag op reddit een link naar een ebook wat nu gratis is wat gaat over D, maar ik twijfel persoonlijk of het uberhaupt de moeite waard is om te leren.
Die hebben een heel goede naam voor hun game-studio gekozen
Of ik er bij betrokken ben? Geen commentaar
Ja dat realiseerde ik me achteraf ookEalanrian schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:39:
[...]
Door de edit in plaats van een sluit bericht was het niet te zien in het topic als je die open laat staan. En de opmerking was niet geheel serieus.
Aanpak ben ik het mee eens, maar doe toch maar ff een sluit message met link, dan hoef ik het tabblad niet te sluiten.oisyn schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:41:
[...]
Ja dat realiseerde ik me achteraf ook. Desalniettemin ben ik voor deze aanpak - actuele discussies blijven actief, en voor de meeste regulars is een TVP niet nodig want de nieuwe topic staat meteen in hun PH.
Behalve dat ik in mijn topics doorloop adv bookmarks.oisyn schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:41:
[...]
Ja dat realiseerde ik me achteraf ook. Desalniettemin ben ik voor deze aanpak - actuele discussies blijven actief, en voor de meeste regulars is een TVP niet nodig want de nieuwe topic staat meteen in hun PH.
Strict gezien wel, want de link opent een nieuw tabbladEalanrian schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:43:
[...]
Aanpak ben ik het mee eens, maar doe toch maar ff een sluit message met link, dan hoef ik het tabblad niet te sluiten
Jij kan er vast voor zorgen dat dat niet gebeurt.oisyn schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:44:
[...]
Strict gezien wel, want de link opent een nieuw tabblad
Kloteforum bleef de URL in de html steeds vertalen naar RML opmaak.
Paniek! Paniek! AAAAHHHHHHHHEalanrian schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:27:
En nu is het hele topic dood omdat niemand het meer snapt

Never explain with stupidity where malice is a better explanation
1
2
| this._ValuationUnitPrice = oItem.ValuationPrice this.ValuationPrice = this._ValuationUnitPrice * this.Quantity |
Gaat natuurlijk helemaal niet fout als je deze functie nog een keer uitvoert.
[ Voor 22% gewijzigd door alienfruit op 14-12-2015 13:06 ]
Kun je geen percentje opstrijken?Otherside1982 schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:41:
nieuws: OtherSide kondigt System Shock 3 aan
Niet als this.Quantity 1 isalienfruit schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:06:
Facepalm:
code:
1 2 this._ValuationUnitPrice = oItem.ValuationPrice this.ValuationPrice = this._ValuationUnitPrice * this.Quantity
Gaat natuurlijk helemaal niet fout als je deze functie nog een keer uitvoert.
Otherside1982 schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:41:
nieuws: OtherSide kondigt System Shock 3 aan
azerty schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:23:
Zeg Otherside, mogen wij dan System Shock 3 in preview spelen als het bijna af is?
Ik probeer 'm elk jaar te maken. 1a en b zijn gelukkig simpel. Kan je weer effe inkomen.markvt schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:38:
Zijn er nog deelnemers aan de kerstpuzzel https://www.aivd.nl/publi...15/12/11/kerstpuzzel-2015 ?
Nee die stond de hele avond en nacht naast me op mijn kantoor naar me te lonken.
Lekker op de bank
[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 14-12-2015 15:34 ]
Er stond iets als
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Query1.SQL.Text := 'nutteloze query 1'; Query1.Open if Query1.FieldByName('VeldNaam').AsInteger <> 0 then begin FunctieA(); FunctieB(); end else begin Query2.SQL.Text := 'nutteloze query 2'; Query2.Open if Query2.eof begin FunctieA(); FunctieB(); end else begin FunctieA(); FunctieB(); end; end; |
Heel dat boeltje maar vervangen door
1
2
| FunctieA(); FunctieB(); |
Dat maakt het voor onderhoud van de code wel een stuk duidelijker wat er gebeurt. De toepassing is ooit begonnen in 1998, dus waarschijnlijk werden de 3 situaties eerst verschillend afgehandeld.
Mijn nuttige bijdrage van vandaag: -16 regels code
Dat ziet er inderdaad practisch uit!Otherside1982 schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:21:
Even wat nutteloze code verwijderd en 2 nutteloze queries geëlimineerd
Er stond iets als
Delphi:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 Query1.SQL.Text := 'nutteloze query 1'; Query1.Open if Query1.FieldByName('VeldNaam').AsInteger <> 0 then begin FunctieA(); FunctieB(); end else begin Query2.SQL.Text := 'nutteloze query 2'; Query2.Open if Query2.eof begin FunctieA(); FunctieB(); end else begin FunctieA(); FunctieB(); end; end;
Heel dat boeltje maar vervangen door
Delphi:
1 2 FunctieA(); FunctieB();
Dat maakt het voor onderhoud van de code wel een stuk duidelijker wat er gebeurt. De toepassing is ooit begonnen in 1998, dus waarschijnlijk werden de 3 situaties eerst verschillend afgehandeld.
Net nog eens gekeken, met commentaar en doordat de queries over meerder regels stonden, heb ik 31 regels code vervangen door 4 regels code (die 2 functies staan nog in een if statement)
[ Voor 23% gewijzigd door Otherside1982 op 14-12-2015 16:49 ]
Dat wordt bijbetalen!Otherside1982 schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:21:
https://github.com/phanan/koel
/me gooit een thermos koffie in de groep
[ Voor 7% gewijzigd door ElkeBxl op 15-12-2015 08:48 ]
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Bedankt... voel me direct al veel wakkerderElkeBxl schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:48:
Wie wil koffie?
/me gooit een thermos koffie in de groep
Anoniem: 156876

Ik drink inmiddels iets dat valt te beschrijven als almost, but not quite, entirely unlike tea.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Anoniem: 156876
Dit topic had eerder een erg relevante pic in topicstart. Helaas is deze verdwenen...kenneth schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:49:
Jij hebt een ondergrens? De meeste koffieleuten die ik ken proberen zich in te houden
Ik drink inmiddels iets dat valt te beschrijven als almost, but not quite, entirely unlike tea.

En ik had vanmorgen toevallig net mijn brood daarin gedaan, dus dat heb ik ook niet mee.
Zal je net zien.
Lekker op de bank
Normaal hou je het brood buiten de broodtrommel voor het geval je de broodtrommel vergeet ?ZaZ schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:12:
Mijn broodtrommel vergeten![]()
En ik had vanmorgen toevallig net mijn brood daarin gedaan, dus dat heb ik ook niet mee.
Zal je net zien.
Nee hij neemt altijd zijn broodtrommel mee zonder broodgekkie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:40:
[...]
Normaal hou je het brood buiten de broodtrommel voor het geval je de broodtrommel vergeet ?
“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”
Lekker op de bank
Oh het is echt nog verre van compleet, maar in de basis werkt het. Wat bedoel je met 'localplay'? Dat de server zelf afspeelt of juist de client? In het geval van koel speel je af op de client.gekkie schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:59:
Ziet er niet verkeerd uit opzich .. maar geen "localplay" zo te zien, dus ik doe het nog wel even met ampache.
Hmmm, ampache zal ik ook eens bekijken!

Dat je idd ook een lokale client op de server hebt (bijvb mpd) .. naast webclients etc.TheNephilim schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:01:
[...]
Oh het is echt nog verre van compleet, maar in de basis werkt het. Wat bedoel je met 'localplay'? Dat de server zelf afspeelt of juist de client? In het geval van koel speel je af op de client.
Hmmm, ampache zal ik ook eens bekijken!
Ach ampache zitten ook nog wel genoeg haakjes en oogjes aan hoor, maar het werkt al jaren "best aardig"
Hmm. Mijn bushalte is verdwenen. Niets slechts uit de database maar vooral ook van de straat.oisyn schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:02:
Fijn, blijkt mijn bushalte ineens uit de OpenOV database verdwenen. De andere kant op staat er nog wel in
[ Voor 3% gewijzigd door incaz op 15-12-2015 11:10 ]
Dan heb je ook geen actuele vertrektijden meer nodig. Mijn bushalte is er nog wel, dus die tijden wil ik hebben. En daarom is mijn ergernis erger. Sowieso.incaz schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:10:
[...]
Hmm. Mijn bushalte is verdwenen. Niets slechts uit de database maar vooral ook van de straat
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
.edit: wacht, ik neem aan dat we al hebben vastgesteld dat de wereld om mij draait, toch?
[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 15-12-2015 11:15 ]
Mister sunshine ?.oisyn schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:14:
Ja maar ik hoef niet naar haar halte, dus hoe is dat erg dan?
.edit: wacht, ik neem aan dat we al hebben vastgesteld dat de wereld om mij draait, toch?
Heerlijk met iets als salami op broodEddoH schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:01:
Broodtrommels zijn stom. De lucht die eruit komt als je een broodtrommel openmaakt
Als het jouw bushalte is, zorg je er ook zelf maar voor dat hij in de OpenOV database komt.oisyn schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:02:
Fijn, blijkt mijn bushalte ineens uit de OpenOV database verdwenen. De andere kant op staat er nog wel in
Volgens mij heb jij een probleem met je imagination. Niet met de vertrektijden..oisyn schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:21:
You are all figures of my imagination!
Ik stel voor om die te elimineren. Probleem opgelost.
👑

Dan maar chocomelk, ook niet te drinken maar minder niet te drinken dan dat andere
Lekker op de bank
Vriesdroogkoffie zekerOrii schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:48:
Bij ons op t werk hebben ze geen koffiealleen.. Iets.. Dat men drinkt als koffie..
Dan maar chocomelk, ook niet te drinken maar minder niet te drinken dan dat anderegelukkig vandaag een dagje vrij! Lang leve de koffie!

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”
En niet iedereen mag een apparaat op zijn bureau of kantoor hebben he.. Sommige werknemers hebben nog te maken met zoiets als een CleanDesk policy, of whatever regels er dwars kunnen liggen
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic