Ik ben begonnen met de 3020 als fronts. Dat klonk prima, maar ik miste toch wat (logisch, gezien het formaat van de speakers). Toen heb ik de 3050 als front gekocht en de 3020 naar achter verplaatst. Dat beviel erg goed.Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:12:
Ik gebruik al jaren tevreden een Jamo S608 HCS3 set. Echter nu mijn woonkamer verbouwd / gerenoveerd is vinden mijn vrouw en ik de zuilen te aanwezig in de woonkamer. Ben dus wat aan het schuiven gegaan met de setup en heb voor de gein eens de Atacama stands met de Jamo surround speakers naast het tv meubel gezet en dit staat al een stuk beter (al zijn de speakers wel wat klein). Dit heeft ons doen besluiten een nieuwe speaker set te zoeken en de Jamo's te verkopen.
Ons oog is gevallen op de Q Acoustics Concept 20 als fronts (en bijbehorende center speaker). Mijn vraag is dan ook: is de Concept 20 een waardige vervanger voor de Jamo S608 ? Ik begrijp dat ik wat bas ga missen en dus waarschijnlijk een losse subwoofer nodig heb (de Jamo's staan bekend om hun aanwezige bas). Ik gebruik de speakers voornamelijk voor film, gamen en de hardere EDM, ben zeker geen audiofiel maar wil wel graag fatsoenlijk geluid (naast de looks).
Tevens zou ik willen weten of de Concept 20 op de Atacma Nexus stands passen ?
Is het aan te raden de Concept 20 ook als surround speaker te gebruiken, of kan ik dan beter richting de 3010i/3020i gaan ?
Enige tijd geleden geupgrade naar de Concept serie, met de Concept 40 als front en Concept 20 als surround (en de Concept center). De Concept 20 verbaast me echt als ik muziek in multi channel stereo luister, het zijn echt hele goede speakers. Ze zijn zo zuiver, dat ze ook uitermate geschikt zijn als surrounds.
Of de 20's je ruimte helemaal goed zullen vullen kan ik niet bepalen, maar het geluid is subliem. Als je ze inderdaad als fronts gebruikt, zou ik er wel een goede subwoofer bij zetten.
tl;dr, ik ben verliefd op mijn Concepts

:strip_exif()/f/image/KSPxPGCPnqtAVQRrFK97nHwr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VYUZcWq7MezfcZvRkRTmZTEc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YPbcmlYg1IAZzqHqPU59Ggri.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0liX7vtaw3VeqeaU4bMQh22z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hDCCBqoHgetYrdskY4SbmrJ0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NjDbBeQFMxSDUOXlxS6oATK6.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/IG0J2Yg9vgcL35wzK1QHt7gi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P3XMErBhOa60LrGCWkBYDhJz.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/mb2IUPNLxW5Z2A3AgwXr47A9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MTHVp4qzsJNcPkjIGWtS4gpl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ns239KpzZRpkLNg17sR4fd0y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xc9qglabJiPMMlWck8ReQNrD.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m8uX7qRIwFc9UqLy7mwehQOR.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TP2bJ10AzSK4bH4soIV7snO3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MyUGohvFK02IyIS5hu5jxehn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4WO8vlV7Ja9lpSj19TLJusBa.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/fa5HktJFcGjSXhIjbjBkvCkL.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8bGp19RsFchYA3KM8vaG2xP6.jpg?f=fotoalbum_large)