Voor de achter speakers hoef je niet per se in dezelfde serie te blijven (voor en center wel). Dus het klinkt mij heel logisch om nu een 3.0 set te scoren en dan uit te breiden als je die mogelijkheid hebt.NoseOfTheSalmon schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:33:
Goedendag allen,
Binnenkort betrek ik mijn eerste woning (huur) met een rechthoekige woonkamer (3,5m X 6,5m). Hiervan richt ik een gedeelte (3,5m X 3m) in als zithoek; een vrij kleine ruimte (vanwege de raampartijen en deuren is dit de enige logische optie). Maar omdat ik voornemens ben niet langer dan 2, maximaal 3 jaar hier te wonen, ben ik bereid te investeren in een infotainment opstelling voor de toekomst.
Mijn oog is na vele reviews gelezen en gekeken te hebben, alsmede een uitgebreide luistersessie, gevallen op de Q Acoustics Concept serie. Gezien de relatief kleine ruimte denk ik dat een 5.1 opstelling overkill is. Ik overweeg nu 2 Concept 20 en 1 Concept Center voor een prima stereogeluid bij muziek en een distinctief dialooggeluid bij films met surroundeigenschappen.
Mocht ik in de toekomst dan een ruimere woonkamer hebben kan ik de Concept 20 als RA en LA gebruiken en alsnog twee zuilen aanschaffen voor RV en LV.
Klinkt dit jullie logisch in de oren? Of is het wijzer om nu een wat meer budgetsysteem te kiezen en dan over een paar jaar in één klap een goede set te kopen afgestemd op mijn woonkamer op dat moment? En denken jullie dat een 3.0 i.p.v. een 2.0 veel toevoegt?
Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie eventuele reactie!![]()
P.S. Ik ben voornemens de Denon AVR-X2600H als receiver aan te schaffen iemand enige ervaring met de combinatie Denon/Q Acoustics?
Wachten en doorsparen kan natuurlijk altijd. Wat je opnoemt is sowieso een enorme upgrade van tv geluid, en een center speaker is inderdaad top voor de spraak verstaanbaarheid.
Wat bedoel je met of doe Denon bij de speakers past? Het is een prima versterker. Wel een beetje overkill als je niet een 7.2 set gaat bouwen, dus je kan ook een 1600 van Denon nemen. Of zelfs een van vorige jaren (1500,1400).
Nog een tip, ga sowieso luisteren voordat je iets koopt. En als je 2e hands zoekt krijg je voor het zelfde geld meer speaker, plus dat je na een upgrade met weinig tot geen verlies de set weer kwijt kan!

:strip_exif()/f/image/KSPxPGCPnqtAVQRrFK97nHwr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VYUZcWq7MezfcZvRkRTmZTEc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YPbcmlYg1IAZzqHqPU59Ggri.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0liX7vtaw3VeqeaU4bMQh22z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hDCCBqoHgetYrdskY4SbmrJ0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NjDbBeQFMxSDUOXlxS6oATK6.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/IG0J2Yg9vgcL35wzK1QHt7gi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P3XMErBhOa60LrGCWkBYDhJz.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/mb2IUPNLxW5Z2A3AgwXr47A9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MTHVp4qzsJNcPkjIGWtS4gpl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ns239KpzZRpkLNg17sR4fd0y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xc9qglabJiPMMlWck8ReQNrD.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m8uX7qRIwFc9UqLy7mwehQOR.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TP2bJ10AzSK4bH4soIV7snO3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MyUGohvFK02IyIS5hu5jxehn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4WO8vlV7Ja9lpSj19TLJusBa.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/fa5HktJFcGjSXhIjbjBkvCkL.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8bGp19RsFchYA3KM8vaG2xP6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s18quszqrAcjJcfZizuznuOP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ltxip0DLWB4DSjrAqll7WHgN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pBJWRzhGqSoZdD4pSo0RQqTR.jpg?f=fotoalbum_large)