Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 18:28
Inmiddels getest met een andere versterker. Zelfde verhaal. Het geluid is zeker niet slecht, mooi zuiver. Maar niet heel indrukwekkend. Vooral elektronische muziek klinkt mij wat te analytisch (techno / minimal, dit nummer bijv). Deze gaan terug. Heb ze inderdaad gekocht zonder ooit te beluisteren. Had verwacht met zo'n goede reviews en awards dat deze speakers qua formaat en gewicht met gemak mijn ruimte konden vullen en echt indruk konden maken.

Wel bijzonder dat ondanks alle (vermeende) technologische ontwikkelingen ik heb moeten constateren dat Wharfedale's van 20 jaar oud nauwelijks onderdoen voor deze zuilen van 17kg per stuk. Een echte revolutie zoals beeld wel gemaakt heeft (OLED, 4K etc) heeft geluid eigenlijk niet.

Tegen die achtergrond is dit artikel in de Volkskrant wel interessant.

[ Voor 25% gewijzigd door Magnolia op 08-09-2018 18:22 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 23:06
Zeer interessant artikel. Dat is toch het baanbrekende systeem waar de hifi wereld op wacht. Vroeger kocht men ook kastjes om tv te kijken. Nu naar platte schermen. Onbegrijpelijk dat luidspreker fabrikanten het niet oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
@ magmolia een kleed op de harde vloer ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:33
@Magnolia Ik had een omgekeerde ervaring. Na een verhuizing had ik mijn 3050’s tijdelijk vervangen door boekenplank speakers van Studio De Schop van 30 jaar oud die ik op zolder had gevond. Ik stond versteld van de kwaliteit van die speakertjes die ik ooit als student had gekocht. In vergelijking met de 3050’s missen ze alleen een kleine beetje laag, maar echt slechts een miniem verschil. Dit gaf me enorme waardering voor Studio De Schop (bestaan niet meer). Ik heb ze uiteindelijk wel weer vervangen door de 3050’s (zuilen passen daar beter) maar de oudjes mogen nu dienst doen als rears bij de TV.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
NeWSJuNK schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:51:
@ magmolia een kleed op de harde vloer ook geprobeerd?
In mijn woonkamer liggen 2 vloerkleden van elk 280x190cm (onder bank en eettafel). Ik heb wel veel gladde harde oppervlakte (gestucte muren, grote glazen schuifpui en tegelvloer). Als ik de gordijnen dicht doe wordt de akoestiek wel iets beter. Ga nu naar Sonos kijken. Dacht altijd dat een echte HiFi stereo speaker set superieur is aan een Sonos set maar twijfel daar nu aan. Wil nu bij de TV een beam of Play 5 zetten en in elke hoek en keuken een One.

Maar ga eerst even luisteren voordat ik weer iets in huis haal ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Magnolia op 09-09-2018 12:07 ]

Ontspan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:41
Inderdaad gaan luisteren bij een goede audiozaak. Kun je naast de sonos speakers meteen flink aantal andere speakers uitproberen, waarbij de verkopers ook nog wel eens goed advies kunnen geven.
Van tevoren even wat goede gevarieerde muziek uitzoeken om mee te testen. Het lijstje wat hier genoemd wordt kan daarbij handig zijn: https://www.cambridgeaudi...-cambridge-audio-engineer De playlist staat ook op Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Nu heb ik net mijn Q Acoustics luidspreker stands binnengekregen voor de 3020i, bieden ze niet de mogelijkheid om de speakerkabels erin weg te werken..toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 12:55
Magnolia schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 18:12:
[...]
Zeer interessant. Wat ik helaas niet kan opmaken uit het artikel, werken die speakers ook met normale opnames of moet het op een speciale manier zijn opgenomen?

Wanneer de speakers ook werken met standaard stereo opnames, vraag ik me af waarom dit niet echt bekend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Volgens mij ook met normale opnames. De technologie van de speaker is fundamenteel anders waardoor lokaliseren niet meer (goed) mogelijk is. Geluid is ook het meest indrukwekkend als je omringd wordt, zoals in de werkelijkheid. En dus niet duidelijk een klankkast kunt aanwijzen waaruit geluid komt die de werkelijkheid simuleert.

Ik heb al even online gezocht. Instapprijs bedraagt 7k. Nog wat te prijzig. Jammer dat grote audio fabrikanten deze technologie niet omarmen en verder ontwikkelen. Dan zou die prijs wel flink kunnen dalen door economy of scale. Maarja zoals in het artikel ook aan de orde komt; dan moeten alle fabrikanten naar een heel ander business model. Als je product zo goed is dat je nooit meer een nieuwe nodig hebt moet je wel nadenken hoe je als bedrijf nog geld wilt verdienen in de toekomst.

[ Voor 6% gewijzigd door Magnolia op 10-09-2018 15:14 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

NeWSJuNK schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:00:
Nu heb ik net mijn Q Acoustics luidspreker stands binnengekregen voor de 3020i, bieden ze niet de mogelijkheid om de speakerkabels erin weg te werken..toch jammer.
Welke stands, en een linkje graag. En evt een foto graag... Wat je zegt klinkt namelijk niet logisch . Want zelfs budget stands voor melkpakjes en hebben een gootje daarvoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Lip op 10-09-2018 15:54 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Lip schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:51:
[...]

Welke stands, en een linkje graag. En evt een foto graag... Wat je zegt klinkt namelijk niet logisch . Want zelfs budget stands voor melkpakjes en hebben een gootje daarvoor.
Zou graag fotootje plaatsen, is me momenteel nog niet gelukt meer hier. Mijn Norstone hebben het ook. Daar zit een gat in de bovenplaat waar de kabel door kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@NeWSJuNK linkje van het artikel?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05 22:31
Als ik de laatste pagina van de manual goed zie, lopen de kabels inderdaad vrij achter de staander langs. Dat was bij de stands voor 2000-serie toch al wat beter geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Magnolia schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:09:
Als je product zo goed is dat je nooit meer een nieuwe nodig hebt moet je wel nadenken hoe je als bedrijf nog geld wilt verdienen in de toekomst.
De mogelijkheid om de allerbeste speakers te maken en daarmee near-100% marktaandeel te veroveren zou toch genoeg motivatie moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Als dat geluidssyssteem echt zo goed was dan had het wel in bioscopen gehangen. Of andere zakelijke toepassingen waar dat soort bedragen peanuts zijn.

Het bussinessmodel dat mensen om de paar jaar speakers vervangen is ook erg onwaarschijnlijk. In deze prijsklasssen koop je toch boxen voor 10-20 jaar wat ook de technische levensduur is. Als boxen dan vervangen worden dan komt het vaak door een andere gezinssamenstelling.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnolia
Betamax versus VHS. De beste technologie breekt niet altijd door.

De traditionele 'toeter' speaker is door gebroken vanwege volume en niet kwaliteit. Dit omdat in de jaren 30 men niet op zoek was naar een speaker die goed en natuurgetrouw klinkt maar vooral eentje die hard en gericht geluid kon produceren om zo grote menigten toe te kunnen spreken.

Wellicht zijn er nog andere redenen waarom deze alternatieve technologie nauwelijks toegepast wordt. Feit is wel dat onze huidige 'moderne' speakers een heel oud concept zijn en in mijn oren nauwelijks verbeterd zijn de afgelopen decenia. Dat is opmerkelijk als je dit vergelijkt met andere techniek. Bijvoorbeeld televisie's maar ook smartphones. Leg daarvan eens 2 modellen naast elkaar met 20 jaar leeftijdsverschil. Dag en nacht.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 11:47
Ik ben van plan om een surround set samen te stellen met 3020i als frontspeakers en 3010(i) voor rears. Voor muziek is de stap in kwaliteit van 3010 naar 3010i best groot, maar of je dit verschil ook terughoort bij het kijken van films leek me twijfelachtig. Momenteel is de 3010 goedkoop te krijgen, dus het leek me een goede manier om 70 euro te besparen.
Iemand met ervaring of de 3010i als rear speaker het extra geld waard is boven de 3010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Magnolia schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:39:
Betamax versus VHS. De beste technologie breekt niet altijd door.
Betamax had wel naamsbekendheid en marktaandeel, het lag zelfs in de videotheken. Hier heb je het over een volledig onbekend systeem. Als het echt zo goed was werd het wel verkocht. Aan audio wordt 10.000-en tot 100.000-en euro's door audiofielen uitgegeven. Voor die groep is dit systeem makkelijk betaalbaar. En toch heeft niemand er zelfs maar over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Welk artikel doelt u op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

een linkje naar de stands die je gekocht had. Maar dat hoeft inmiddels al niet meer.. @Trenchdog is mij al voor geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Trenchdog schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:36:
Als ik de laatste pagina van de manual goed zie, lopen de kabels inderdaad vrij achter de staander langs. Dat was bij de stands voor 2000-serie toch al wat beter geregeld.
Beetje tegenvaller dit ja. Had ook al met de leverancier gebeld maar die wist me er niks over te vertellen verder.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 12:55
RichieB schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:12:
[...]

De mogelijkheid om de allerbeste speakers te maken en daarmee near-100% marktaandeel te veroveren zou toch genoeg motivatie moeten zijn?
Blijkbaar niet, de speakers zijn te koop. Nu wil ik het toch ook echt een keer horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Magnolia Het is je akoestiek. Hoe hoog is je plafond en hoever zit je bij de luidsprekers vandaan? Ik denk dat je met je nieuwe als met je oude luidsprekers, naar een berg reflecties hebt zitten luisteren waar je eng van word.

[ Voor 38% gewijzigd door Lip op 17-09-2018 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Heb inmiddels een Sonos set (Beam, 2x One en Sub). Erg tevreden over. Ik vind de geluidskwaliteit en vooral ook de diepe bas tonen aanzienlijke indrukwekkender dan de set 3050's. Ook wordt mijn ruimte beter gevuld met geluid omdat er speakers staan in de verschillende hoeken. Akoestiek is onveranderd. De prijs is wel veel hoger (1600 vs 800 euro (inclusief 300 euro voor versterker).

Waarschijnlijk had je een zelfde geluidservaring kunnen krijgen door ook nog een paar 3020's te plaatsen en een subwoofer. Alleen dat betekende heel veel kabels trekken en dat was erg onhandig in mijn ruimte.

Al met al dus aangenaam verrast door Sonos.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:41
Momenteel zijn de Q acoustics 3050 best scherp in de aanbieding vanwege de opvolger 3050i. Zie dat de 3050 nog niet eens 500 euro per paar kosten, best een goede deal. Nu lees ik dit op de website van de fabrikant:

Q 3050i tweeters are decoupled from the baffle via a compliant suspension system. Vibrations from the woofer, which can impair the performance of the tweeter are isolated allowing the tweeter to perform with dramatically reduced interference.

Eigenlijk best een dingetje, verminderde resonantie is eigenlijk wat je wil en de geluidskwaliteit significant verbetert. Is dit nu inderdaad zo? Klint de 3050i veel beter dan de 3050, of is dit gewoon marketing?

Heeft iemand de twee speakers naast elkaar beluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

aljooge schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:52:
Momenteel zijn de Q acoustics 3050 best scherp in de aanbieding vanwege de opvolger 3050i. Zie dat de 3050 nog niet eens 500 euro per paar kosten, best een goede deal. Nu lees ik dit op de website van de fabrikant:

Q 3050i tweeters are decoupled from the baffle via a compliant suspension system. Vibrations from the woofer, which can impair the performance of the tweeter are isolated allowing the tweeter to perform with dramatically reduced interference.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XzHdI7bSuNoC6XGfKvn3ge0y/full.jpg
Hier boven zie je, hoe bijzonder dat allemaal is. Het "compliant suspension system" waarschijnlijk uit een kunststof ring en een siliconen of rubberen ring. De kosten van dit materiaal zijn ongeveer 5 a 10 euro, schat ik.
Dit is een" standard practice" bij menig luidsprekerfabrikant of DHZ luidsprekerbouwer. Dit bijna net zo vanzelfsprekend als, lucht in je fietsband doen.
Eigenlijk best een dingetje, verminderde resonantie is eigenlijk wat je wil en de geluidskwaliteit significant verbetert. Is dit nu inderdaad zo? Klint de 3050i veel beter dan de 3050, of is dit gewoon marketing?
Tuurlijk klinkt de 3050i beter dan de 3050. De 3050i is nieuwer, de luidsprekerfabrikant verdient er meer centjes aan. En de 2 ringen, voor de tweeter zitten er nu wel in, die men bij het vorige model vergeten was.
Heeft iemand de twee speakers naast elkaar beluisterd?
Ik heb de luidsprekers niet naast elkaar of los van elkaar beluisterd. Dat heeft ook niet zoveel zin, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:41
Lip schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:52:
[...]

[Afbeelding]
Hier boven zie je, hoe bijzonder dat allemaal is. Het "compliant suspension system" waarschijnlijk uit een kunststof ring en een siliconen of rubberen ring. De kosten van dit materiaal zijn ongeveer 5 a 10 euro, schat ik.
Dit is een" standard practice" bij menig luidsprekerfabrikant of DHZ luidsprekerbouwer. Dit bijna net zo vanzelfsprekend als, lucht in je fietsband doen.

[...]

Tuurlijk klinkt de 3050i beter dan de 3050. De 3050i is nieuwer, de luidsprekerfabrikant verdient er meer centjes aan. En de 2 ringen, voor de tweeter zitten er nu wel in, die men bij het vorige model vergeten was.

[...]

Ik heb de luidsprekers niet naast elkaar of los van elkaar beluisterd. Dat heeft ook niet zoveel zin, eigenlijk.
toon volledige bericht
Dank voor deze technische uitleg, ik ben overtuigd dat de 3050i beter zal klinken vanwege de ringetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Lip schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:52:
[...]
Oh, dus die ringen zijn gesmeed door elfen bij maanlicht! Dan klinkt het inderdaad een stuk beter. Ik schat de productiekosten van die ringen op maximaal 1 euro samen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 13:22
Als het prijsverschil tussen de 3050 en 3050i aanmerkelijk is (100 euro+) dan heb ik dat er niet voor over.
Dan steek ik dat geld liever in een SUB of receiver o.i.d.

Een setje 3050 kost nu inderdaad 500 euro.
Een setje 3050i zit je al snel op de 800 dus wat mij betreft het geld niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-02 05:33
Afkomend van de Focal Chorus 726V ben ik gevallen voor de Q Acoustics 3050i vloerstaanders. Gisteren een korte test run gedaan in combinatie met een Denon AVR-X3500H. Ze komen nog niet volledig tot hun recht in de ruimte waarin getest, maar zeer onder de indruk desalniettemin. Geluidskalibratie door middel van de set-up mic. Ze klinken warmer dan de Focals en zijn in gewicht een stuk lichter.

Video met audio-recording in 24-bit 96 kHz wav staat in de planning. Wil de Denon AVR-X3500H tevens afzetten tegen de Onkyo TX-SR805 met de Q Acoustics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaco32
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09-2024
@rstyled toevallig! Ik ben sinds gisteren ook de trotse eigenaar van de 3050i cinema set met de Denon X3500H. Alleen de bijbehorende de sub wordt nog nageleverd. Ben benieuwd naar jouw ervaringen..

Net de set aangesloten (wat een werk 😅), maar ben blij verrast door het heldere geluid van de 3050i's.
Had hiervoor de philips Fidelio HTB9550D home cinema set, maar deze set had zijn beste tijd wel gehad.
Volgende week krijg ik de standaards voor me rears 3010i. Voor diegene die ook nog standaards willen voor de 3010i of 3020i, let er op dat je de q3000fsi koopt ipv de 3000st. De q3000fsi vervangd de 3000st en is speciaal gemaakt voor de i serie heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2024
Beste allemaal,

Momenteel ben ik aan het overwegen om de Q Acoustics 3050i 5.1 Cinema Pack te kopen. Met name gebaseerd op de online reviews, zoals https://www.whathifi.com/...tics-3050i-51-cinema-pack (bestempeld als beste speakerset in deze price range). Zeker nu ik de set ergens in de aanbieding heb zien staan voor €1.299. Mijn budget is ongeveer +/- €2.000 incl versterker.

Nu ben ik op zoek naar algemene gebruikservaringen. Hoe bevalt jullie deze set? Ter vergelijk, mijn 'beste' set ooit was een Z5500 en heb nu een soundbar + draadloze sub van €140,- staan. Dus denk dat snel alles een upgrade is maar wil natuurlijk wel graag de "best bang for buck".

Mogelijk ook belangrijk, de huiskamer is ongeveer 8x5 en de tv / bank staan iets off-center. De afstand tussen mij en de tv is ongeveer 4.5 meter en het TV meubel is 4 meter breed. Maakt dit uit voor, bijvoorbeeld, de zuilen dat deze iets meer dan 4m uit elkaar komen te staan?

Bedankt voor het lezen en hopelijk hebben jullie handige input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Is een leuk setje waar je weer 20 jaar mee vooruit kan. Geluid is goed en mooi en het design ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:51
Jamievs schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 06:59:
Beste allemaal,

Momenteel ben ik aan het overwegen om de Q Acoustics 3050i 5.1 Cinema Pack te kopen. Met name gebaseerd op de online reviews, zoals https://www.whathifi.com/...tics-3050i-51-cinema-pack (bestempeld als beste speakerset in deze price range). Zeker nu ik de set ergens in de aanbieding heb zien staan voor €1.299. Mijn budget is ongeveer +/- €2.000 incl versterker.

Nu ben ik op zoek naar algemene gebruikservaringen. Hoe bevalt jullie deze set? Ter vergelijk, mijn 'beste' set ooit was een Z5500 en heb nu een soundbar + draadloze sub van €140,- staan. Dus denk dat snel alles een upgrade is maar wil natuurlijk wel graag de "best bang for buck".

Mogelijk ook belangrijk, de huiskamer is ongeveer 8x5 en de tv / bank staan iets off-center. De afstand tussen mij en de tv is ongeveer 4.5 meter en het TV meubel is 4 meter breed. Maakt dit uit voor, bijvoorbeeld, de zuilen dat deze iets meer dan 4m uit elkaar komen te staan?

Bedankt voor het lezen en hopelijk hebben jullie handige input!
Zelf heb ik de componenten los gekocht, zonder de subwoofer. Die schijnt niet heel goed te zijn en niet veel toe te voegen. Als je de speakers los koopt kun je ongetwijfeld een mooie prijs regelen en dan wat extra investeren in een goede subwoofer.

Over de speakers ben ik mega tevreden overigens! Ik heb ze ook op basis van revieuws “op goed geluk” aangeschaft en heb er geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievs
timadriaans schreef op zondag 23 december 2018 @ 08:47:
[...]

Zelf heb ik de componenten los gekocht, zonder de subwoofer. Die schijnt niet heel goed te zijn en niet veel toe te voegen. Als je de speakers los koopt kun je ongetwijfeld een mooie prijs regelen en dan wat extra investeren in een goede subwoofer.

Over de speakers ben ik mega tevreden overigens! Ik heb ze ook op basis van revieuws “op goed geluk” aangeschaft en heb er geen spijt van.
Bedankt voor de input, daar kan ik wat mee! Mag ik vragen welke sub jij erbij genomen hebt? Bijvoorbeeld de 3070S ipv de 3060S of compleet iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
Jamievs schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:15:
[...]

Bedankt voor de input, daar kan ik wat mee! Mag ik vragen welke sub jij erbij genomen hebt? Bijvoorbeeld de 3070S ipv de 3060S of compleet iets anders?
De SVS SB-2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Die zuilen zit al een heel goede bas in, bij mij begint de vloer behoorlijk mee te trillen als ik ze voluit zet. Een subwoofer heb je in eerste instantie nog niet nodig.

Als rears kun je beter de 3020i hebben ipv de 3010i misschien dat je daar nog een deal mee kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
Inderdaad. Zie mijn signature voor mijn setup. Ik denk als je 5 speakers in 1x aanschaft, je zeker een mooie deal kunt maken. Ik heb zelf goede ervaringen met Apollo Almere. Snel reactie en mooie prijzen op verzoek.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievs
timadriaans schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:17:
Inderdaad. Zie mijn signature voor mijn setup. Ik denk als je 5 speakers in 1x aanschaft, je zeker een mooie deal kunt maken. Ik heb zelf goede ervaringen met Apollo Almere. Snel reactie en mooie prijzen op verzoek.

Succes! :)
Bedankt! Heb een "persoonlijke deal" aangevraagd. Ben benieuwd. Op naar de volgende zoektocht dus, de sub 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-05 14:56
timadriaans schreef op zondag 23 december 2018 @ 08:47:
[...]

Voegt niet veel toe als je de 3050 al hebt? Of voegt niet veel toe?

Ik heb een paar 3020i en ik heb de sub er bij gepakt voor het extra boem bij gamen/films. Idee is om later uit te breiden met de center en de fronts (3090 en 3050) en het setje compleet te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door barriie op 24-12-2018 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1993
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-05 12:40
Ik heb sinds twee weken een Q acoustics surround set bestaande uit:
2x2020i
2x2020
2000ci center
2070si subwoofer

Dit geheel is aangesloten op een Denon AVR-2113

Ik had hiervoor een setje Jamo s606 hcs5

Ik moet zeggen dat ik de Q Acoustics een grote stap voorruit vindt. Vooral met films is het geluid wat de voorspeakers en de center produceren super goed te plaatsen. Samen vormen deze echt een geheel in de dialogen. Ik heb het idee dat de center veel meer doet dan mijn oude Jamo center. Ook wordt ik door de speakers echt de films ingezogen wat deze veel intenser maakt. De set benaderd voor mij toch wel echt het bioscoop gevoel.

Voor muziek ben ik ook enthousiast. Over het geluid van de Jamo's ben ik nooit heel enthousiast geweest. Ik denk dat dit vooral komt door mijn smalle appartement waardoor de speakers te dicht op de muren en in de hoeken stonden. Hierdoor ging de bas erg overheersen. Ook vond ik het middengebied bij deze speakers niet heel sterk.

Het geluid van de Q Acoustics past erg bij mijn smaak. Ik heb het idee dat het wat "strakker" klinkt allemaal. En dit is een sound die ik erg fijn vindt. Ook ben ik echt verbaast over de bas die de 2010's produceren. Voor het formaat komt er serieus veel bas uit.

Omdat ik bij muziek nog wel een beetje overtuiging mis ben ik van plan de voorspeakers te gaan vervangen voor 2020(i)'s de 2010's kunnen dan mooi op de zone2 aangesloten worden voor kamervullend geluid. Ook denk ik dat de crossover van 2020's naar de subwoofer wat soepeler wordt omdat deze speakers wat lager zullen spelen dan de 2010's

Al met al een lang verhaal. Maar het komt erop neer dat ik erg tevreden ben met deze speakers.

p.s. Als er iemand nog een setje mat of hoogglans zwarte 2020's of 2020i's te koop heeft hou ik mij hiervoor aanbevolen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-05 19:44

Funky22

Guild invite

Dinsdag ga ik de Q acoustics 3010/3020 vergelijken met de Missions Lx-1/2

Één van de ontwerper van Qa 3020 en de concept 20 zit mee achter de bouw van de Lx reeks dit kan al niet mis zijn.
De lx doen het volgens vele reviews en gebruikers ook beter en zijn ook nog eens goedkoper dan de Qa tot zelfs zeer goedkoop in 1winkel in Duitsland, is voor mij vanuit Belgie even ver als ik naar een degelijk Ht winkel in Nl zou gaan.

De Lx 2+ is wel wat duurder maar dit lijkt me een dijk van een boekenkast speaker 8.3kg en doen 45-30kHz.

[ Voor 14% gewijzigd door Funky22 op 20-01-2019 20:25 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1993
Nog een vraag voor de kenners. Heeft iemand de concept 20, 2020i en 3020i speakers al een keer vergeleken?

Ik heb momenteel een setup uit de 2000(i) serie. Maar ik wil grotere fronts omdat ik ook veel muziek luister. Misschien is het wel een idee om eens buiten de 2000(i) serie te kijken voor goede frontspeakers.

Zouden de concepts 20 een groot verschil maken? Ook zijn de 2020 speakers lastig tweedehands te scoren terwijl er veel 3020's worden aangeboden. Ik heb wel begrepen dat deze in het laag wat minder zijn dan de 2000i's door het kleinere formaat.

Iemand al meerdere speakers met elkaar vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Ben ik ook benieuwd naar hoe de 2000 reeks tov de 3000 is

Heb men 2020 ondertussen al 9 jaar technisch nog perfect in orde en spelen nog zeer goed uiterlijk zit wat sleet op (in de hoeken komt fineer wat los en stof kappen zijn verloren tijdens verhuis) ma ik wil graag een nieuwe set en vraag me af in hoeverre een 3020 een upgrade gaat zijn tov de 2020, de I versie spreekt me jammer genoeg totaal niet aan van uiterlijk.

Morgen gaat veel duidelijk worden ivm de 3020 en heb hoge verwachtingen van de Missions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1993
Interessant , ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
Is er al iemand die de stap van de 3000 serie naar de 3000i serie heeft gemaakt en iets kan zeggen over het verschil in geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 21:58

EraZor

Don't mention the war

Ik kan voor weinig een setje 1030's op de kop tikken. Gaat dat een redelijke upgrade zijn voor mijn huidige 3020's? Ik realiseer me dat ze twee generaties ouder zijn, maar wel van boekenplankers naar vloerstaanders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Heb beide gehad en voor muziek ben je beter af met een setje 1030.

Voor hoeveel kan je ze kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Funky22 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:45:
Heb beide gehad en voor muziek ben je beter af met een setje 1030.

Voor hoeveel kan je ze kopen?
180€ voor een paar. Kan ik me niet echt een buil aan vallen, lijkt me ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Voor die prijs als er niks aan is niet twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

En heb ze net opgehaald. Wel die lelijke metalen voet Dr afgeschroefd. Klinken als een klok idd! Moet alleen nog even nadenken of ik ze niet te groot vind...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1993
Ik heb de 2020's van Funky overgenomen. (Nog bedankt daarvoor :*) ) En ten opzichte van de 2010's vind ik dit voor muziek een enorme verbetering. Ik combineer de speakers met een 2070SI subwoofer.

Waar ik bij de 2010's nog wat midden miste en daardoor een gat kreeg tussen de speakers en subwoofer. Klinkt de opstelling met de 2020's echt geweldig. Het geluidsbeeld is super coherent.

Ik kon hier zelf niet zoveel over vinden toen ik mijn speakers aan het uitzoeken was, dus ik dacht deel mijn ervaring hier even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Top dat je er blij mee bent heb die indertijd nog in de Uk gekocht ik schat ze qua bass zelf hoger in dan de 3020

Lang getwijfeld om ze te houden maar volgende week staan hier de Mission LX-2 of LX-2+ in de plaats te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Laatst online: 17-04 08:19
Funky22 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:10:
Lang getwijfeld om ze te houden maar volgende week staan hier de Mission LX-2 of LX-2+ in de plaats te spelen
En, hoe zijn ze? :)
De LX serie heeft geen center of wel?
Op de Mission site zie ik geen LX-C.

Edit: Er is wel een LX-C zie ik, via mijn telefoon zag ik het menu niet helemaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Starks223 op 09-03-2019 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Bij de luistersessie in de winkel was het duidelijk dat Qa 2xxx/3xxx reeks het het aflegt tegen de Misions LX
Mission heeft meer bass, detail en speelt veel opener

Ben uiteindelijk voor een paar LX-2 een paar Lx-1 en een Lx-C, ruimte is 4m x 4m en geluid is puur voor films de LX-2+ zou overkill zijn geweest, ga volgende maand wel nog een paar vloerstaander bijkopen voor in de andere ruimte puur voor muziek twijfel nog tussen een setje uit de Lx of Qx reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Laatst online: 17-04 08:19
Funky22 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:45:
Bij de luistersessie in de winkel was het duidelijk dat Qa 2xxx/3xxx reeks het het aflegt tegen de Misions LX
Mission heeft meer bass, detail en speelt veel opener

Ben uiteindelijk voor een paar LX-2 een paar Lx-1 en een Lx-C, ruimte is 4m x 4m en geluid is puur voor films de LX-2+ zou overkill zijn geweest, ga volgende maand wel nog een paar vloerstaander bijkopen voor in de andere ruimte puur voor muziek twijfel nog tussen een setje uit de Lx of Qx reeks.
Wil ze ook wel eens gaan luisteren als ze meer bass hebben want een subwoofer hoeft voor mij niet perse dus als ik die achterwege kan laten zou dat mooi zijn.
Zou je die winkel in Duitsland met scherpe prijzen willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Ritje Duitsland gelukkig maar een 80tal min rijden voor me.

Resultaat:
https://www.mupload.nl/img/pm2xmhvsg7.jpg
https://www.mupload.nl/img/qh821v0p4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Funky22 op 28-03-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
Is er iemand die kan vertellen of er echt veel verschil zit tussen de 3000 serie en de Concept serie?

Dus de 3020 vs. de Concept 20
En de 3050 vs. de Concept 40

Ik twijfel om de upgrade te gaan doen, maar ik kan de concepts nergens in de buurt beluisteren. Wellicht heeft iemand hier ervaring :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Zit toch een behoorlijk verschil tussen de QA 3xxx en Concept reeks hoor
Hoe je het draait of keert de 3xxx zijn budget reeks speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 07:13

Fjeze

AllesPerfect!

Funky22 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:29:
Dinsdag ga ik de Q acoustics 3010/3020 vergelijken met de Missions Lx-1/2

Één van de ontwerper van Qa 3020 en de concept 20 zit mee achter de bouw van de Lx reeks dit kan al niet mis zijn.
De lx doen het volgens vele reviews en gebruikers ook beter en zijn ook nog eens goedkoper dan de Qa tot zelfs zeer goedkoop in 1winkel in Duitsland, is voor mij vanuit Belgie even ver als ik naar een degelijk Ht winkel in Nl zou gaan.

De Lx 2+ is wel wat duurder maar dit lijkt me een dijk van een boekenkast speaker 8.3kg en doen 45-30kHz.
Welke winkel in Duitsland, en wat was de prijs?
Mooie speakers!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Fjeze schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:49:
[...]

Welke winkel in Duitsland, en wat was de prijs?
Mooie speakers!
https://www.audiolust.de/...paktlautsprecher/mission/

Ze zijn niet enkel mooi ze klinken ook super totaal anders dan Qa goede bass spelen heel open met veel detail.

Voor de Lx-3, Lx-c en lx-1 was ik samen met een inakaustik 5m sub kabel €725 kwijt in Nl zou ik meer dan het dubbel kwijt zijn maffe prijzen bij ons, binnenkort de Lx-5 of een demo van de nieuwe Rx die in mei uitkomt bijkopen puur voor stereo

[ Voor 25% gewijzigd door Funky22 op 15-04-2019 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

timadriaans schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:33:
Is er iemand die kan vertellen of er echt veel verschil zit tussen de 3000 serie en de Concept serie?

Dus de 3020 vs. de Concept 20
En de 3050 vs. de Concept 40

Ik twijfel om de upgrade te gaan doen, maar ik kan de concepts nergens in de buurt beluisteren. Wellicht heeft iemand hier ervaring :)
Heb toevallig net een setje concept 20s aangeschaft (ter vervanging van m'n 1030i's die met toch een maatje te groot waren). Had daarvoor weer 3020's en ik vind t verschil idd toch wel behoorlijk tussen die 3020's en de concept 20's. Dat is m.i. de upgrade wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:09

Zalmanman

So long,

Ik heb al een paar jaar de 2010i's en ze bevallen me prima! Nu wil ik ze echter wel eens aan de muur hangen, maar de 2000WB beugels lijken nergens meer verkocht te worden - zelfs Q Acoustics HQ heeft ze niet meer. Hebben jullie enig idee waar nog zo'n setje zou kunnen liggen?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanticster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 17:55
Na de vele lovende artikels in whatshifi, eindelijk een paar QA 3050i beluisterd.
Gevolgd door zelfde prijs klasse monitor audio, b&w bookshelves, vloerstaanders 600's.
Uiteindelijk b&w 702s2. Wow, dat was next level klank.
Dus, QA 3050i wordt het niet voor mij. Beter doorsparen voor b&w 702s2.
De bassen klonken vermoeiend en ik hoorde niet voldoende details.
Helaas stond er niks anders van QA. Had graag concept40 beluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:40
Nu zijn die B&W speakers ook ruim 5x zo duur. In verhouding is een Passat Highline ook next level autorijden ten opzichte van een Up :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

En nu maar hopen dat ze er inderdaad nog zijn! Hartstikke bedankt _/-\o_

Helaas, die webpagina had al lang niet meer moeten bestaan. De zoektocht gaat door!

[ Voor 10% gewijzigd door Zalmanman op 20-07-2019 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDunnio
  • Laatst online: 07:03
Zalmanman schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:59:
[...]

En nu maar hopen dat ze er inderdaad nog zijn! Hartstikke bedankt _/-\o_

Helaas, die webpagina had al lang niet meer moeten bestaan. De zoektocht gaat door!
Ik heb de 3020’s en die hebben zover ik zie precies dezelfde beugel: 3000wb

https://www.iear.nl/produ...06kwKeEAAYAiAAEgJ6KfD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

JDunnio schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 14:51:
[...]

Ik heb de 3020’s en die hebben zover ik zie precies dezelfde beugel: 3000wb

https://www.iear.nl/produ...06kwKeEAAYAiAAEgJ6KfD_BwE
Het is me via-via-via al gelukt om ze uit Engeland te halen :D Alsnog bedankt voor de tip, dat had ik ook als alternatief op de planning. Het grote verschil is dat de 2000WB met een bodemplaat komt, de 3000wb niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDunnio
  • Laatst online: 07:03
Zalmanman schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 15:10:
[...]

Het is me via-via-via al gelukt om ze uit Engeland te halen :D Alsnog bedankt voor de tip, dat had ik ook als alternatief op de planning. Het grote verschil is dat de 2000WB met een bodemplaat komt, de 3000wb niet.
Ah ik zie het ... mooie oplossing met die bodemplaat om de beugel weg te werken. Moet je hem wel kunnen kopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

JDunnio schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 15:49:
[...]

Ah ik zie het ... mooie oplossing met die bodemplaat om de beugel weg te werken. Moet je hem wel kunnen kopen :9
Haha, ja, dat was een best avontuur. En die bodemplaten zijn precies de reden dat ik zo graag de QA2100/2000WB wilde - ze passen er gewoon mooier bij dan de 3000WB. Het past inderdaad wel, maar niet zo mooi (klikbaar, beetje groot):
Afbeeldingslocatie: https://desk.zoho.com/portal/api/kbArticles/355443000000518156/attachments/6zlna63a591f2de2946008b9aacd1ac2098c9/content?portalId=436bcf07c71b5b39ff197b8bfe2c1c2828ad46daadfc61d278a50af72a07cc9aAfbeeldingslocatie: https://www.mokandmartensen.com/v/vspfiles/photos/QA2100-3.jpg

Zoals gezegd had ik geluk met kennissen in het buitenland die bereid waren 2 new-in-box beugels op te pikken. Nog even en ze zijn in Nederland :) En dan is de volgende stap een nieuwe versterker, want de Harman Kardon hier begint toch wel slecht te worden :-(
Het houdt niet op. Niet vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-04 11:58
o die zou ik ook wel willen, ik zie dat amazon.com ze nog heeft,maar geen levering naar ons :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:28
Gisteren na een luistersessie met vriendin besloten om een setje Concept 20's aan te schaffen met een NAD D3045. Nog even getwijfeld over Dynaudio Emit 10 of een Rega Brio versterker, maar de eerste combi sprak ons het meeste aan.

Nu de vraag: De stands die bij Concept 20 horen zijn totaal niet onze smaak. Bovendien lijkt het erop dat we ze moeten gaan ophangen ivm gebrek aan ruimte. Heeft iemand ervaring met wall mounts voor de Concept 20? De versie die QA zelf levert (met glas) vind ik nog wel te pruimen, maar is niet te draaien. Dat vind ik jammer.

Daarnaast vroeg ik mij af of het echt ten koste gaat van de geluidskwaliteit als je niet die QA stands gebruikt maar een andere oplossing (wall-mount/boekenplank). Ik snap dat er ook van die Gel in de stands wordt gebruikt, maar op een gegeven moment wordt het ook een marketingdingetje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W.Rus
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-08-2022
Ik heb niet zoveel te melden, behalve dat ik nog elke dag geniet van mijn 3050's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

drvinnie schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:35:
o die zou ik ook wel willen, ik zie dat amazon.com ze nog heeft,maar geen levering naar ons :(
Beter laat dan nooit - maar ondanks het feit dat ik ze via Engeland heb weten te bemachtigen heeft Q Acoustics EU me alsnog gemaild of ik evt. interesse heb in een setje. Misschien liggen ze er nog, je kunt 't altijd proberen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:55

Dark Angel

Corvette LS Power

Deze week ook mijn eerste audio set aangeschaft.

Heb gekozen voor Q acoustic's 3050i en een Denon X4500H versterker. Mj acoustic 50Pro sub.
Maar wat klinken die 3050i toch lekker. hopelijk kan ik in December de set compleet maken met center en rear speakers .

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UeBmGbqh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/De2fgoTh.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Angel op 21-10-2019 14:42 ]

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Dark Angel schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:42:
Deze week ook mijn eerste audio set aangeschaft.

Heb gekozen voor Q acoustic's 3050i en een Denon X4500H versterker. Mj acoustic 50Pro sub.
Maar wat klinken die 3050i toch lekker. hopelijk kan ik in December de set compleet maken met center en rear speakers .

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er zeer mooi uit! Ik hoop wel dat je de kachel niet te vaak aansteekt.

Hoe ben je tot deze keuze gekomen? Met welke andere modellen/merken heb je kunnen vergelijken? Ik ben namelijk ook op zoek en heb altijd interesse in andere mensen hun ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

SemperEgo schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:25:
[...]

Ziet er zeer mooi uit! Ik hoop wel dat je de kachel niet te vaak aansteekt.

Hoe ben je tot deze keuze gekomen? Met welke andere modellen/merken heb je kunnen vergelijken? Ik ben namelijk ook op zoek en heb altijd interesse in andere mensen hun ervaringen.
Nee de kachel is maar 1x aan geweest in 10 jaar tijd. Dus ben niet zo bang voor de warmte op de speaker.
Ik ben op dit model speaker gekomen door ervaring van vrienden (die de vorige modelen hebben gehad). En heel veel reviews te hebben gelezen.
Dat dit toch wel erg fijne speakers zijn in hun prijs klasse. En ze zijn ook nog eens mooi afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Dark Angel schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:46:
[...]

Nee de kachel is maar 1x aan geweest in 10 jaar tijd. Dus ben niet zo bang voor de warmte op de speaker.
Ik ben op dit model speaker gekomen door ervaring van vrienden (die de vorige modelen hebben gehad). En heel veel reviews te hebben gelezen.
Dat dit toch wel erg fijne speakers zijn in hun prijs klasse. En ze zijn ook nog eens mooi afgewerkt.
De reviews zijn idd vrij positief allemaal. Maar dat zijn ze ook voor bv de Dali Oberons en de Klipsch RP's. Dus ik had gehoopt dat jij mss in de winkel vergeleken had :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Rus
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-08-2022
SemperEgo schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:36:
[...]

De reviews zijn idd vrij positief allemaal.
Dat komt omdat ze lekker klinken....
Als je ze online besteld, kun je ze toch weer terugsturen indien het niet bevalt.
In je eigen ruimte kun je luidsprekers toch het beste beoordelen, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:49
Is er iemand die de 3020 en de 3020i wel eens naast elkaar heeft beluisterd? Ik zit te kijken naar een setje boekenplankspeakers en zie dat de oude 3020 op Markplaats te vinden is voor ~160 euro voor een setje. Toch 100 euro goedkoper dan een nieuwe set 3020i's. Meer budget om later evt. nog een subwoofer toe te voegen :*)

Of zijn er zwaarwegende bezwaren tegen tweedehands speakers? Als ik ze ga beluisteren en ze goed klinken, er netjes uit zien (conus niet gedeukt/beschadigd, behuizing geen krassen) dan zie ik geen reden om het niet te doen?

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 08-11-2019 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Ik heb de 3020 en daarna een upgrade gedaan naar de 3020i. Ik heb de 3020i snel weer verkocht. De kast is veel dieper dus minder ruimte om gunstig te plaatsen bij de muur. Het geluid was geen verschil. De afwerking vond ik ook minder dan de 3020i. Tevens waren de kabels niet mooi weg te werken in de bijbehorende standaard. Ik zou gaan voor de 3020. Heb toevallig een setje te koop . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Voor 160 euro heb je ook nieuwe wharfedale diamond 220's. Die hebben geen baspoort aan de achterkant en klinken vind ik wat beter dan de 3020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:49
Vrijdag een setje 3020 (niet i) van Marktplaats gehaald voor een zeer scherpe prijs. Thuis aan de pricewatch: Marantz NR1609 Zwart gehangen, Audyssey opnieuw gedraaid en wauw 8) Prima geluidje voor zulke compacte speakers! Zit ook nog best wel wat laag/bass in, had ik niet verwacht.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 10-11-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:41
Ik ga mijn L + R luidsprekers vervangen en dacht hierbij aan de 3010i's. Ik twijfel eigenlijk niet over hun prestaties maar voor ongeveer dezelfde prijs kan ik ook een set Yamaha NS 333's kopen, en de rest van mijn setup is ook van Yamaha. Ik ben dus een beetje merktrouw, maar iemand een idee wat de beste koop zou zijn? Afgaande op de reviews zijn het beiden degelijke speakers.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261819

Ik gebruik al jaren tevreden een Jamo S608 HCS3 set. Echter nu mijn woonkamer verbouwd / gerenoveerd is vinden mijn vrouw en ik de zuilen te aanwezig in de woonkamer. Ben dus wat aan het schuiven gegaan met de setup en heb voor de gein eens de Atacama stands met de Jamo surround speakers naast het tv meubel gezet en dit staat al een stuk beter (al zijn de speakers wel wat klein). Dit heeft ons doen besluiten een nieuwe speaker set te zoeken en de Jamo's te verkopen.

Ons oog is gevallen op de Q Acoustics Concept 20 als fronts (en bijbehorende center speaker). Mijn vraag is dan ook: is de Concept 20 een waardige vervanger voor de Jamo S608 ? Ik begrijp dat ik wat bas ga missen en dus waarschijnlijk een losse subwoofer nodig heb (de Jamo's staan bekend om hun aanwezige bas). Ik gebruik de speakers voornamelijk voor film, gamen en de hardere EDM, ben zeker geen audiofiel maar wil wel graag fatsoenlijk geluid (naast de looks).

Tevens zou ik willen weten of de Concept 20 op de Atacma Nexus stands passen ?

Is het aan te raden de Concept 20 ook als surround speaker te gebruiken, of kan ik dan beter richting de 3010i/3020i gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
Anoniem: 261819 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:12:
Ik gebruik al jaren tevreden een Jamo S608 HCS3 set. Echter nu mijn woonkamer verbouwd / gerenoveerd is vinden mijn vrouw en ik de zuilen te aanwezig in de woonkamer. Ben dus wat aan het schuiven gegaan met de setup en heb voor de gein eens de Atacama stands met de Jamo surround speakers naast het tv meubel gezet en dit staat al een stuk beter (al zijn de speakers wel wat klein). Dit heeft ons doen besluiten een nieuwe speaker set te zoeken en de Jamo's te verkopen.

Ons oog is gevallen op de Q Acoustics Concept 20 als fronts (en bijbehorende center speaker). Mijn vraag is dan ook: is de Concept 20 een waardige vervanger voor de Jamo S608 ? Ik begrijp dat ik wat bas ga missen en dus waarschijnlijk een losse subwoofer nodig heb (de Jamo's staan bekend om hun aanwezige bas). Ik gebruik de speakers voornamelijk voor film, gamen en de hardere EDM, ben zeker geen audiofiel maar wil wel graag fatsoenlijk geluid (naast de looks).

Tevens zou ik willen weten of de Concept 20 op de Atacma Nexus stands passen ?

Is het aan te raden de Concept 20 ook als surround speaker te gebruiken, of kan ik dan beter richting de 3010i/3020i gaan ?
Ik ben begonnen met de 3020 als fronts. Dat klonk prima, maar ik miste toch wat (logisch, gezien het formaat van de speakers). Toen heb ik de 3050 als front gekocht en de 3020 naar achter verplaatst. Dat beviel erg goed.

Enige tijd geleden geupgrade naar de Concept serie, met de Concept 40 als front en Concept 20 als surround (en de Concept center). De Concept 20 verbaast me echt als ik muziek in multi channel stereo luister, het zijn echt hele goede speakers. Ze zijn zo zuiver, dat ze ook uitermate geschikt zijn als surrounds.

Of de 20's je ruimte helemaal goed zullen vullen kan ik niet bepalen, maar het geluid is subliem. Als je ze inderdaad als fronts gebruikt, zou ik er wel een goede subwoofer bij zetten.

tl;dr, ik ben verliefd op mijn Concepts :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 261819

@timadriaans bedankt voor de informatie! Ik heb meteen een set Concept 20 besteld. Als ze me bevallen kan ik altijd nog kijken voor een extra set als surround speakers, of overwegen de Concept 40 als fronts te kopen.

Het gedeelte van de kamer waar mijn tv / audio apparatuur staat is niet zo groot en redelijk gescheiden van de rest van de woonkamer, dus ik verwacht wel dat ze de ruimte goed zullen vullen. Of ik een subwoofer nodig heb zal ik snel genoeg merken na wat luister sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:48
Anoniem: 261819 schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:41:
Of ik een subwoofer nodig heb zal ik snel genoeg merken na wat luister sessies.
Een subwoofer voegt altijd wat toe mits je een goede koopt. Ook op je Jamo's S608 was een goede subwoofer een aanvulling geweest.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
Anoniem: 261819 schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:41:
@timadriaans bedankt voor de informatie! Ik heb meteen een set Concept 20 besteld. Als ze me bevallen kan ik altijd nog kijken voor een extra set als surround speakers, of overwegen de Concept 40 als fronts te kopen.

Het gedeelte van de kamer waar mijn tv / audio apparatuur staat is niet zo groot en redelijk gescheiden van de rest van de woonkamer, dus ik verwacht wel dat ze de ruimte goed zullen vullen. Of ik een subwoofer nodig heb zal ik snel genoeg merken na wat luister sessies.
Cool! Ben benieuwd of ze jou net zo goed bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 14:07
Magnolia schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 18:12:

Zijn de Ohm Walsh speakers niet een beetje van hetzelfde laken een pak?

YouTube: Z Review - Ohm Walsh [BEST SPEAKERS EVER!!]

https://ohmspeaker.com/speakers/walsh-tall/#wt-2000

Die zijn toch wel een stukje voordeliger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 22:03

The Chosen One

Zie signature!

Iemand aanraders voor waar je het beste kunt luisteren naar deze speakers in het oosten van het land?
Arnhem, Zutphen zijn prima opties voor mij ieg in Nederland. Dichtbij in Duitsland zou ook nog een optie kunnen zijn maar op de website kan ik wel zien wat er in NL, UK, etc. is te vinden maar Duitsland gedeelte doet het niet.

https://nl.qacoustics.co.uk/storelocator?l=nl_NL

(idee is 5.1 surround set, (voornamelijk films, misschien iets meer muziek luisteren gezien ik dan op mezelf woon))

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoseOfTheSalmon
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-03 19:54
Goedendag allen,

Binnenkort betrek ik mijn eerste woning (huur) met een rechthoekige woonkamer (3,5m X 6,5m). Hiervan richt ik een gedeelte (3,5m X 3m) in als zithoek; een vrij kleine ruimte (vanwege de raampartijen en deuren is dit de enige logische optie). Maar omdat ik voornemens ben niet langer dan 2, maximaal 3 jaar hier te wonen, ben ik bereid te investeren in een infotainment opstelling voor de toekomst.

Mijn oog is na vele reviews gelezen en gekeken te hebben, alsmede een uitgebreide luistersessie, gevallen op de Q Acoustics Concept serie. Gezien de relatief kleine ruimte denk ik dat een 5.1 opstelling overkill is. Ik overweeg nu 2 Concept 20 en 1 Concept Center voor een prima stereogeluid bij muziek en een distinctief dialooggeluid bij films met surroundeigenschappen.

Mocht ik in de toekomst dan een ruimere woonkamer hebben kan ik de Concept 20 als RA en LA gebruiken en alsnog twee zuilen aanschaffen voor RV en LV.

Klinkt dit jullie logisch in de oren? Of is het wijzer om nu een wat meer budgetsysteem te kiezen en dan over een paar jaar in één klap een goede set te kopen afgestemd op mijn woonkamer op dat moment? En denken jullie dat een 3.0 i.p.v. een 2.0 veel toevoegt?

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie eventuele reactie! _/-\o_

P.S. Ik ben voornemens de Denon AVR-X2600H als receiver aan te schaffen iemand enige ervaring met de combinatie Denon/Q Acoustics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Laatst online: 02-05 16:21
NoseOfTheSalmon schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:33:
Goedendag allen,

Binnenkort betrek ik mijn eerste woning (huur) met een rechthoekige woonkamer (3,5m X 6,5m). Hiervan richt ik een gedeelte (3,5m X 3m) in als zithoek; een vrij kleine ruimte (vanwege de raampartijen en deuren is dit de enige logische optie). Maar omdat ik voornemens ben niet langer dan 2, maximaal 3 jaar hier te wonen, ben ik bereid te investeren in een infotainment opstelling voor de toekomst.

Mijn oog is na vele reviews gelezen en gekeken te hebben, alsmede een uitgebreide luistersessie, gevallen op de Q Acoustics Concept serie. Gezien de relatief kleine ruimte denk ik dat een 5.1 opstelling overkill is. Ik overweeg nu 2 Concept 20 en 1 Concept Center voor een prima stereogeluid bij muziek en een distinctief dialooggeluid bij films met surroundeigenschappen.

Mocht ik in de toekomst dan een ruimere woonkamer hebben kan ik de Concept 20 als RA en LA gebruiken en alsnog twee zuilen aanschaffen voor RV en LV.

Klinkt dit jullie logisch in de oren? Of is het wijzer om nu een wat meer budgetsysteem te kiezen en dan over een paar jaar in één klap een goede set te kopen afgestemd op mijn woonkamer op dat moment? En denken jullie dat een 3.0 i.p.v. een 2.0 veel toevoegt?

P.S. Ik ben voornemens de Denon AVR-X2600H als receiver aan te schaffen iemand enige ervaring met de combinatie Denon/Q Acoustics?
toon volledige bericht
Voor de achter speakers hoef je niet per se in dezelfde serie te blijven (voor en center wel). Dus het klinkt mij heel logisch om nu een 3.0 set te scoren en dan uit te breiden als je die mogelijkheid hebt.

Wachten en doorsparen kan natuurlijk altijd. Wat je opnoemt is sowieso een enorme upgrade van tv geluid, en een center speaker is inderdaad top voor de spraak verstaanbaarheid.

Wat bedoel je met of doe Denon bij de speakers past? Het is een prima versterker. Wel een beetje overkill als je niet een 7.2 set gaat bouwen, dus je kan ook een 1600 van Denon nemen. Of zelfs een van vorige jaren (1500,1400).

Nog een tip, ga sowieso luisteren voordat je iets koopt. En als je 2e hands zoekt krijg je voor het zelfde geld meer speaker, plus dat je na een upgrade met weinig tot geen verlies de set weer kwijt kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

NoseOfTheSalmon schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:33:
Goedendag allen,

toon volledige bericht
Ik ben echt super tevreden met mijn AVR-X4500H en Q Acoustic's set 3050I 3090I 3020I
Zowel voor films als muziek klinken ze gewoon goed zuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-04 11:58
Ik heb momenteel de 2000i serie aangesloten, behalve de subwoofer. Wat zouden jullie aanraden als ik 2 atmos speakers wil toevoegen? Q Acoustics biedt deze series alleen als 5.1 oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

drvinnie schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:09:
Ik heb momenteel de 2000i serie aangesloten, behalve de subwoofer. Wat zouden jullie aanraden als ik 2 atmos speakers wil toevoegen? Q Acoustics biedt deze series alleen als 5.1 oplossing.
Ik heb zelf de set van 5.1 aangevuld met DALI C1 speaker. Ik vind ze er prima bij passen kwa geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 22:03

The Chosen One

Zie signature!

Hallo. Hebben mensen hier ervaring met iets in de trant https://www.qacoustics.co...ater-speaker-package.html ? (grootte dus meer dan deze exacte speakers)

Zit te kijken naar een 5.1 setje voor mijn nieuwe huurhuis (zit er nu echt bijna in). (3/4 films, 1/4 muziek)
Zie foto van voorlopig meubel setup; https://mega.nz/#!lhoiHQ6...Ueoru0We7WI-_xVLrnYIC_Rks

Bureau zou nog iets naar achteren kunnen (maar niet teveel, idee is kasten achteraan) maar voor een 'groot' setje is dat gewoon te weinig ruimte.

Ik heb nog geen 'luister sessies' gedaan maar eerst ff beetje uitzoeken waar ik me op richt.

[ Voor 4% gewijzigd door The Chosen One op 02-02-2020 00:37 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Pagina: 1 2 3 4 Laatste