Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Morphix
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07-11 15:26
quote:
DjaRoel schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:44:
[...]

Heb je de speakers al in bezit? Ik zet mijn geld in op m6 draad, het is dan ook geen schroef maar een bout.
Gheghe, tja.. Mijn terminologie op gebied van doe het zelf laat helaas te wensen over. En mijn kennis ook.

Vind het gewoon vreemd dat er nergens (officieel of niet) wordt vermeld wat voor bout (blijkbaar :) ) er in gaat. M6 lijkt van wat ik tegenkom op het internet te groot. Maar heb ze in bezit, dus ik begrijp dat zelf opmeten dan vanzelf de juiste boutmaat oplevert?

• DjaRoel
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 21:53
quote:
Morphix schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:56:
[...]

Gheghe, tja.. Mijn terminologie op gebied van doe het zelf laat helaas te wensen over. En mijn kennis ook.

Vind het gewoon vreemd dat er nergens (officieel of niet) wordt vermeld wat voor bout (blijkbaar :) ) er in gaat. M6 lijkt van wat ik tegenkom op het internet te groot. Maar heb ze in bezit, dus ik begrijp dat zelf opmeten dan vanzelf de juiste boutmaat oplevert?
Op elke hoek van de straat zijn zaken bevestigd waarbij gebruik word gemaakt van bouten met metrische maatvoeringen.

M6 is een bout met een diameter van 6mm, daaronder zit m5 en m4 er boven m8.

Misschien heb je thuis wel wat boutjes liggen en anders gewoon ff met de speaker in de hand langs de bouwmarkt :P

1440Wp , Growatt 1500s, Zuid / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• timadriaans
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09-11 15:30
(jarig!)
quote:
Morphix schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:34:
Ah, 30 per set vind ik zeker te doen. Ik ben ze tot nu toe (volgens mij) alleen per stuk tegen gekomen voor 30. Kan je vertellen waar je ze vandaan hebt?

En wat betreft schroefdiameter; het gaat mij dus om de grote schroef (in het midden) waaraan je de speaker bevestigd. Die wil ik bij voorkeur op de een of andere manier bevestigen aan m'n huidige wall mounts. Maargoed, voor nu ga ik dan toch maar is rondkijken voor de 3000WBs.
Ik begreep je vraag verkeerd, my bad. Het gaat dan inderdaad om een bout, vermoedelijk m6. Maar daar kom je snel genoeg achter, probeer een paar bouten onderin je speaker te draaien. En anders even meenemen naar de bouwmarkt :)

Je hebt gelijk trouwens voor wat betreft de prijs van de 3000wb, ze zijn 29 euro per stuk :F

NAD T758 v3 | Q Acoustics 3050 | Q Acoustics Concept centre | Q Acoustics 3020 | SVS SB-2000 | LG OLED55C7 | Vero 4K+ | Xbox One X

• Morphix
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07-11 15:26
Helder, bedankt! Kwam via M6 inderdaad op allerlei standaard maten uit. Fijn dat zoiets gewoon bestaat, maakt het voor de leek weer een stuk makkelijker :) De boutjes die ik heb liggen al geprobeerd, maar die pasten dus niet.

@timadriaans Aja toch wel. Jammer. Voor 30 euro per set zou ik het een no brainer vinden, maar 60 euro voor een framepje dat ik toch al in huis heb liggen (en voor speakers die me bijna net zoveel per stuk hebben gekost) gaat het me wat ver. Erg consumer friendly ook trouwens, om ze per stuk te verkopen. Super logisch voor speakers die je alleen per paar kunt kopen. 8)7

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17:18
Ik heb 1x de 3000WB gekocht voor mijn center speaker. Heel prettig dus dat ze los worden verkocht.

• Trenchdog
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:14
Op dit moment heb ik twee 2020i's op staanders als front speakers, gecombineerd met Q2000i center en de Q2070i sub. Na een verhuizing heb ik het gevoel dat het geluid van de 2020i's wegvalt door de grotere woonkamer (zo'n 60m2). Nu zit ik te overwegen een set 3050's als front aan te schaffen en de 2020i als rear in te gaan zetten.

Mijn concrete vraag is of mijn indruk klopt dat de 3050's de ruimte beter zullen kunnen vullen met geluid. Ze worden trouwens aangesloten op een Sony STR-dN1040, maar dat zou niet direct impact moeten hebben volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 639074
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
-

Anoniem: 639074 wijzigde deze reactie 21-09-2019 14:19 (99%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trenchdog
quote:
Bhagavad schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:52:
[...]

Met betrekking tot wat je nu hebt staan lijkt de aanschaf van een stel nieuwe 3050's een rationele keuze.
Ja, deze grotere vloerstaanders zullen de grote ruimte natuurlijker vullen dan je huidige "boekenplank"speakers, no offense. ;)

Maar een ruimte van 60m2 is best groot en ik vraag mij af of je het zelfs met deze grotere frontspeakers gaat redden.
Op het eerste gehoor zal het verschil de aankoop ongetwijfeld rechtvaardigen, maar of je daar op de langere termijn happy mee zult blijven??
Het zou fijn zijn als je deze speakers in je eigen ruimte zou kunnen beluisteren.

Daarnaast is je huidige sub bescheiden van formaat, maar ook de specs zijn voor deze grote ruimte niet denderend.
Misschien is het een optie voor je om een SVSound SB-2000 te overwegen, deze sub lijkt mij een aardige start. O-)
Ha, ik geloof dat ik het subwoofer-budget eerst in front speakers moet stoppen ;) Je opmerking over de ruimte vs 3050 is terecht denk ik, zo een onderbuikgevoel begon ik te krijgen. Dan moet ik mij eens gaan verdiepen in wat een goede aankoop zou kunnen zijn. De Concept 40-klasse zou ik nog over kunnen nadenken, eens zien wat er verder in die klasse rond de EUR 1000 te krijgen is...

Oh, and no offense taken; die 2020's heten niet voor niets zo :+ Ze stonden eerst in een ruimte van 25m2, dat was een mooi begin voor mij met normale boxen na vele jaren de Logitech z5500 te hebben gehad.

Trenchdog wijzigde deze reactie 25-06-2017 21:36 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 639074
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
-

Anoniem: 639074 wijzigde deze reactie 21-09-2019 14:20 (100%)

• Navi98
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 15:51
Hey allemaal,

Ik zit met een klein dilemma: sta op het punt de Q-acoustics 3050 aan te schaffen (icm met bijpassende versterker, nl. de Onkyo-TX8150), maar nu ik de eerdere posts lees, begin ik twijfelen of mijn appartement wel groot genoeg is om de speakers tot hun recht te laten komen. Ik beschik over een ruimte van ca. 30m^2, maar de televisie (en dus ook de speakers) zouden in één hoek komen te staan. Gaat dit een probleem vormen qua klank, gezien de beschikbare ruimte? Ik kan ze wel voldoende ver van de muur zetten (50cm moet geen probleem zijn)

...of toch maar voor boekensplankspeakers gaan dan? :)

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:38
Volgens mij geen probleem. Dit is (voor NL begrippen) toch een gewone huiskamer?

• Abom
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:05
Wanneer je ze 30-50cm los kunt plaatsen, passen ze prima in een woonkamer van 30m2.

• W.Rus
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 02-11 20:44
quote:
Navi98 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:03:
Hey allemaal,

Ik zit met een klein dilemma: sta op het punt de Q-acoustics 3050 aan te schaffen (icm met bijpassende versterker, nl. de Onkyo-TX8150), maar nu ik de eerdere posts lees, begin ik twijfelen of mijn appartement wel groot genoeg is om de speakers tot hun recht te laten komen. Ik beschik over een ruimte van ca. 30m^2, maar de televisie (en dus ook de speakers) zouden in één hoek komen te staan. Gaat dit een probleem vormen qua klank, gezien de beschikbare ruimte? Ik kan ze wel voldoende ver van de muur zetten (50cm moet geen probleem zijn)

...of toch maar voor boekensplankspeakers gaan dan? :)
Bij mij is de kamer ruim 6 x4 en open keuken van 4x3. De 3050's staan ruim een meter of 3 uit elkaar. Tv in het midden ertussen. Ben er nog steeds erg tevreden over.

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14:53
Iemand die ervaring heeft met de concepts en de 3000 reeks?

Ik moet hier een esthetische uitbreiding doen en de de vrouw kan nog leven met de q's.
Zou alleen willen weten of de concepts een verbetering zijn of niet. De 3000's zijn overal te beluisteren. De concepts niet...

• Arnoud72
  • Laatst online: 20:17
Vandaag bij Hans Audio in Hoorn wezen luisteren naar de 3020 en concept 20. De concept 20 klinkt nog net wat helderder en je hoort nog wat meer detail dan de 3020. We willen graag een 5.1 opstelling maar ik twijfel nog tussen 4 x de concept 20 met center en sub, of 2 x de concept 40 met 2 x concept 20 en center zonder sub. Qua prijs maakt het niet veel verschil (we willen ook de stands voor de concept 20 erbij). Iemand tips of ervaring die de keuze makkelijker maken?

• Abom
quote:
Arnoud72 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:51:
Vandaag bij Hans Audio in Hoorn wezen luisteren naar de 3020 en concept 20. De concept 20 klinkt nog net wat helderder en je hoort nog wat meer detail dan de 3020. We willen graag een 5.1 opstelling maar ik twijfel nog tussen 4 x de concept 20 met center en sub, of 2 x de concept 40 met 2 x concept 20 en center zonder sub. Qua prijs maakt het niet veel verschil (we willen ook de stands voor de concept 20 erbij). Iemand tips of ervaring die de keuze makkelijker maken?
Waar ga je het voor gebruiken? Luister je voornamelijk muziek, kies dan voor de concept 40's. Zijn ze voornamelijk bedoeld voor films, dan wil je een sub en kun je, imho, beter voor de concept 20's + sub gaan.

• Arnoud72
quote:
Abom schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

Waar ga je het voor gebruiken? Luister je voornamelijk muziek, kies dan voor de concept 40's. Zijn ze voornamelijk bedoeld voor films, dan wil je een sub en kun je, imho, beter voor de concept 20's + sub gaan.
Ik denk zo'n 50/50. Na veel wikken en wegen zijn het uiteindelijk toch vier keer 3020's geworden met sub en center. Totaal scheelde dat toch zo'n 600,- t.o.v. de concepts en dat vonden we het verschil niet waard. Samen met de bij behorende stands en een Denon AVR X2400H kunnen we vanaf komende woensdag/donderdag gaan genieten ;)

• Deejac
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07-11 21:32
@Arnoud72 Hopelijk ben je tevreden met je nieuwe aanwinst?

Ik heb ruim een jaar geleden twee 3050's gekocht (leather look), puur gebaseerd op online reviews. Ik ben er persoonlijk zéér tevreden over. Ze zijn gekoppeld aan een Sony DN860 in een 5.0 set-up. Over deze versterker niets dan lof, zeker na de laatste SW update. De interface ziet er wat "oud" uit, maar de functionaliteit en met name stereo kwaliteit is top!

In mijn huidige huiskamer (tussenwoning), heb ik helaas niet de volledige ruimte om de speakers echt mooi neer te zetten (~40m2). Eén staat er helaas in een hoek (wel van de muren af). Maar gelukkig kun je met de bijgeleverde proppen de roomgain van de lage tonen onderdrukken en ook de buren tegemoet komen. Sterker nog, wanneer je kritisch gaat luisteren komen sommige baslijnen beter tot hun recht met proppen gemonteerd. Wil je een film kijken of echt jazz gaan luisteren, is mijn voorkeur om de proppen tijdelijk uit de speakers te halen.

Heb je een wat grotere kamer, dan ben ik ervan overtuigd dat ook dit goed gevuld gaat worden door deze speakers. Ze zijn relatief gevoelig, dus zelfs met een lichte (wellicht mooie buizen) versterker kun je al op relatief goed luister niveau afspelen ;) @Trenchdog

Nog een tip voor de mensen die wellicht twijfelen, en eigenlijk de reden voor deze post, Qacoustics heeft Black Friday deals aangekondigd voor 24 Nov. Ik wil de 3090C gaan aanschaffen, deze gaat mijn oude Philips center vervangen :D

• Trenchdog
quote:
Deejac schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:14:
In mijn huidige huiskamer (tussenwoning), heb ik helaas niet de volledige ruimte om de speakers echt mooi neer te zetten (~40m2). Eén staat er helaas in een hoek (wel van de muren af). Maar gelukkig kun je met de bijgeleverde proppen de roomgain van de lage tonen onderdrukken en ook de buren tegemoet komen. Sterker nog, wanneer je kritisch gaat luisteren komen sommige baslijnen beter tot hun recht met proppen gemonteerd. Wil je een film kijken of echt jazz gaan luisteren, is mijn voorkeur om de proppen tijdelijk uit de speakers te halen.

Heb je een wat grotere kamer, dan ben ik ervan overtuigd dat ook dit goed gevuld gaat worden door deze speakers. Ze zijn relatief gevoelig, dus zelfs met een lichte (wellicht mooie buizen) versterker kun je al op relatief goed luister niveau afspelen ;) @Trenchdog
Ondertussen heb ik wel stappen gezet ;) Na lang wikken, wegen en lezen heb ik uiteindelijk twee Concept 40-zuilen en de Concept Center speaker besteld. Deze week heb ik die goed kunnen installeren en neerzetten. De Concepts 40 vormen de twee fronts, met de Concept 2020i's op hun staanders als surrounds. De 2070 maakt het als subwoofer af, waardoor ik voor het eerst in mijn leven een echte 5.1 opstelling heb :)

Over het geluid ben ik zeer te spreken. De Concept 40's klinken voor mij heerlijk. Het volle gevoel van geluid is terug, en vooral ook de hogere tonen klinken fijn. De Center is ook een aangename verrassing; stemmen in series e.d. komen een stuk helderder over. Films heb ik nog niet veel kunnen testen, maar Apocalypse Now klonk niet vervelend ;) Overall kan ik weer enorm genieten van geluid in allerlei vormen.

De Concept 40's heb ik uiteindelijk onder meer gekozen omdat de drivers eigenlijk dezelfde zijn als in de 2020i's, maar dan met een betere klankkast. De klankkast voelt en klinkt heel anders als je er op tikt met je knokkels, solide en bijna 'doods'. Aangezien de speakers hier toch verder meer in de hoek komen om interieurtechnische redenen, vond ik het wel een pré dat de Concept 40's makkelijk zouden moeten zijn, juist doordat de drivers 'alledaags' zijn.

Ietwat buiten het bereik van dit topic, maar hierna ga ik denk ik kijken naar een versterker met Atmos e.d., gecombineerd met Atmos add-on speakers die je bijvoorbeeld op of nabij je fronts zet. Maar, voor nu blijf ik lekker van alles afspelen om te zien hoe dat nu klinkt :9

• Arnoud72
quote:
Deejac schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:14:
@Arnoud72 Hopelijk ben je tevreden met je nieuwe aanwinst?

Ik heb ruim een jaar geleden twee 3050's gekocht (leather look), puur gebaseerd op online reviews. Ik ben er persoonlijk zéér tevreden over. Ze zijn gekoppeld aan een Sony DN860 in een 5.0 set-up. Over deze versterker niets dan lof, zeker na de laatste SW update. De interface ziet er wat "oud" uit, maar de functionaliteit en met name stereo kwaliteit is top!

Nog een tip voor de mensen die wellicht twijfelen, en eigenlijk de reden voor deze post, Qacoustics heeft Black Friday deals aangekondigd voor 24 Nov. Ik wil de 3090C gaan aanschaffen, deze gaat mijn oude Philips center vervangen :D
@Deejac
Ik ben tot nu toe zeker tevreden. Ik kom van een Sony STR DB940 af (+/- 1999/2000), en het verschil is (uiteraard) enorm! Het viel nog niet mee om de veel dikkere speakerdraden voor de achterspeakers door de loze leidingen onder de vloer door te krijgen maar sinds afgelopen vrijdagavond is alles aangesloten en op zijn plek gekomen. Helaas heb ik nog niet de tijd gehad om er uitgebreid mee te spelen maar dat gaat de komende dagen/weekend zeker goedkomen :+

• Arrien
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:49
Heb met Black Friday een set 3050's hoogglans wit aangeschaft.
Echt top geluid, maar ze zijn helaas niet zo goed te plaatsen in onze woonkamer omdat ze vrij diep zijn en wij met lastige hoeken in de kamer zitten. Ga daarom toch maar voor 3020's incl. subwoofer en 3090 center.

Weet niet of het toegestaan is, maar de Q Acoustics 3050 set staat op Marktplaats, afhalen in Roosendaal. Mocht er iemand op zoek zijn... Anders ga ik ze retourneren.

http://www.avfoto.nl

• buti
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:32
quote:
Arrien schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:51:
Weet niet of het toegestaan is, maar de Q Acoustics 3050 set staat op Marktplaats, afhalen in Roosendaal. Mocht er iemand op zoek zijn... Anders ga ik ze retourneren.
Nog bedankt ervoor! Ben er blij mee :)

PVOutput Home Assistant

• Smatje
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 29-10 16:52
Ik heb sinds 2014 een 5.0 opstelling met 2x Concept 40's als front en 2x Concept 20's als rears. De center speaker is een 2000ci (concept center was toen nog niet leverbaar). Alles is gekoppeld aan een Marantz sr6008. Top spul. We gaan verhuizen komend jaar naar een nieuwbouw woning. Ergens wil ik graag een upgrade doen naar bv een BenW 700 serie, aan de andere kant, de Concepts klinken zo goed dat ik erg twijfel of het de investering echt waard is.

• Arrien
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:49
quote:
buti schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:17:
[...]

Nog bedankt ervoor! Ben er blij mee :)
Leuk om te horen! Mocht ik nog eens verhuizen of een thuisbioscoop maken ga ik zeker weer een set aanschaffen!

http://www.avfoto.nl

• kosz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:16
Knoop doorgehakt, net verhuist en mijn Mordaunt Short Premiere set gaat het veld ruimen voor :
2x 3050
2x 3020
en een 3090C
Alles in hooglans wit, bestelling is net de deur uit.
Nu nog afwachten, dat wordt wel een dingetje, geduld is niet mijn mijn sterke punt :) ;)

Enige afweging was Dali Zensor 5/7 aangevuld met de Zensor 1 en Vocal maar uiteindelijk zijn het dus toch Q acoustics geworden

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17:59
Als je nog eens een subwoofer zoekt, dan kan ik de XTZ 12.17 (of 10.17 / 8.17 afhankelijk van de grootte van de woofer) aanraden. Past kwa vorm heel goed bij de Q Acoustics. Enkel het wit is gewoon i.p.v. hoogglans.

Hier een foto hoe ie er bij mij bij staat.

Als stands voor de 3020’s kan ik de concept stands aanraden. Ikzelf heb deze via marktplaats kunnen scoren :*)

TheKerremenke wijzigde deze reactie 03-01-2018 18:03 (29%)

• RichieB
Die 3020 op stand ziet er niet slecht uit, maar nog altijd minder mooi dan een 3050. Die heb ik zelf dus ook achter neergezet. Scheelde qua kosten ook niet heel veel ten opzichten van de stands.

• TheKerremenke
Mwoa, de concept stands heb ik via marktplaats voor 160,- kunnen scoren. De 3020 kosten 369,- Bij elkaar dus een 529,-

Was toch iets goedkoper dan de 738,- voor de 3050’s

• koos1973
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 19-09 11:55
Ga morgen 2 x 3050 bestellen. Wil ze aan gaan sluiten op Marantz mcr 611. Hoop dat dit goed gaat. Poll: Wat vinden jullie de mooiste kleur?

koos1973 wijzigde deze reactie 04-01-2018 21:38 (32%)

• TheKerremenke
Glanzend wit. Minder opvallend, lekker modern en WAF approved

• koos1973
Ik heb ze (2x 3050) in het wit besteld. Bedankt The Kerremenke ;-). WAF overigens geen issue aangezien ze in mijn mancave komen.. :) Volgende week verwacht ik ze. Ik heb bij 3 verschillende zaken de vraag gesteld of ze op mijn Marantz mcr 611 (60 w/ch bij 6ohm) goed zouden spelen. Ik wil er alleen muziek op luisteren. Off topic: ik speel nu de Marantz met mordaunt short 904i (binnenkort waarschijnlijk/hopelijk te koop) en dat klinkt erg lekker. Mocht 3050 niet klinken op mcr 611 in mancave is omruilen met de Marantz sr 7005 uit woonkamer eventueel nog een optie. Dan wordt t stereo films kijken daar..

Enfin, Op de vraag of de 3050 op de Marantz mcr 611v goed speelt van drie verschillende verkopers diverse antwoorden:

1 "Dat gaat wel lukken" (dat antwoord klinkt niet superovertuigend)
2 "Dat gaat prima" (dat klinkt al beter, maar kan ook verkooppraat zijn)
3 "Dat gaat niet goed komen, dan moet u beslist een andere versterker kopen" (wil je niet horen, of misschien ook juist wel ;-) ) Deze laatste persoon zei overigens ook dat 92db gevoeligheid slaat op de kleurklank, hoe helder ze zouden klinken.

Ik zie overigens dat de mcr 611 of voorgangers en 3050 bij hifizaken in Engeland zeer veelvuldig als combipack aangeboden worden.

Jullie mening/ervaringen?

koos1973 wijzigde deze reactie 06-01-2018 17:39 (47%)

• TheKerremenke
Kan ik geen antwoord op geven helaas. Aangezien ik een Marantz nr1506 heb. Maar als ie combi vaker wordt aangeboden in andere landen dan zou dat wel goed moeten komen. Kwestie van proberen en ervaren denk ik zo.

Ikzelf kwam er pas achter dat ik de Marantz de ohms kon wijzigen 8)7 . Stond nog op 8 Ohm i.p.v. 6 Ohm dat was toch wel een beetje volume verschil :9

• koos1973
Verder beetje dood forumpje dit of niet? Of zijn er zo weinig tevreden q acoustics kopers hier? >:)

koos1973 wijzigde deze reactie 10-01-2018 21:51 (3%)

• RichieB
Tevreden gebruikers posten niet, dus er zijn gewoon weinig klachten.

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
quote:
koos1973 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:13:
Verder beetje dood forumpje dit of niet? Of zijn er zo weinig tevreden q acoustics kopers hier? >:)
Ik ben in de markt voor een setje 3050, ik moet helaas eerst de Quadrals die ik nu heb staan verkopen.
Gaat mij overigens puur voor de looks, na de verhuizing passen de Quadrals niet meer in het interieur en de lovende reviews van de 3050 hebben mij doen besluiten daarvoor te gaan. :)

K to the KillaZ

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:31
quote:
KillaZ schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:36:
[...]

Ik ben in de markt voor een setje 3050, ik moet helaas eerst de Quadrals die ik nu heb staan verkopen.
Gaat mij overigens puur voor de looks, na de verhuizing passen de Quadrals niet meer in het interieur en de lovende reviews van de 3050 hebben mij doen besluiten daarvoor te gaan. :)
Ook-al zijn de reviews lovend, wie weet vindt jij het wel helemaal niet mooi klinken.
In jouw geval had ik ze toch (ook al zijn ze mooi en goede reviews) eerst even beluisterd.
Speakers kopen op basis van reviews, looks en specs blijft een gokje, maar in dit geval kan het ook goed uitvallen hoor :)

Zelfs heb ik ze ook gehoord en was erg onder de indruk qua prijs/prestatie.

• KillaZ
Als ze niets zijn mag ik ze altijd terug sturen ;)

K to the KillaZ

• koos1973
Ik heb ze ook niet beluisterd. Ik heb nog geen wanklanken over deze speakers gehoord. What Hifi kun je ook redelijk van op aan lijkt me. Als je ze thuis hebt moeten ze eerst inspelen dus kun je nog niet gelijk een oordeel hebben alhoewel mensen ook zeggen dat ze deze gelijk al goed vonden klinken en dat ze alleen maar beter worden. Ik heb er wel vertrouwen in. Ik verwachtte de mijne deze week alleen is de zending vertraagd.. :-( Nouja dan heb ik wat langer voorpret zullen we maar denken.. ;) Daarbij zijn al mijn Mordaunt Short speakers die ik op MP heb staan ook nog niet weg, dus ach..

• RichieB
Dat inspelen heeft mij ook verbaasd.. dacht altijd dat het tussen (ipv in) de oren zat. Maar ik heb ook ervaren dat ze steeds beter gingen klinken de eerste paar weken.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

quote:
KillaZ schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:36:
Heb een jaar of wat terug beetje zitten inlezen en de 3050's kwamen als kandidaat naar voren. Ging toen niet door (het staat op de lange termijn-wishlist), maar een vriend van mij heeft ze gehaald en daar heb ik ze al een aantal keren mogen beluisteren: muziek, series, films: klinken dikke prima. Een sub erbij zou misschien wel mogen bij films, maar helderder hoog is belangrijker, aangezien mijn wederhelft al moeite krijgt met wat hogere tonen (en dus dialoog): ze heeft ook geluisterd en ze okee bevonden. Ik gunde haar betere speakers voor het luisteren van muziek. Gelukkig sinds de upgrade van onze tv haar al omgekregen (danku ARC) om bij tv kijken ook in ieder geval de speakerset aan te hebben. Tv-geluid met die ingebouwde meuk, bah.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Abom
Ik ben ook nog steeds zeer te spreken over met name mijn 3050's en 3090c. Inmiddels heb ik de port plugs eruit gehaald en dat bevalt beter, geeft toch aanzienlijk meer dynamiek.

• koos1973
Zojuist DHL pakketservice aan de deur.....ik dacht dat mijn nieuwe speakers (3050) er waren..grote doos uit de auto..ik dacht yes. maar je leest t goed, 1 doos ja. Heb er 2 besteld (en betaald), er zijn er ook 2 onderweg, maar de ene heb ik vandaag (zaterdag) gekregen de andere krijg ik maandag is me verteld door DHL.de 2e speaker ligt nog op t sorteercentrum te Drachten wat vandaag gesloten is.....hoe waardeloos is dat..hoe onnozel en inefficient kun je zijn als bedrijf...DHL superslecht...

Dat wordt de rest van het weekend genieten van 1 speaker..not

• karaman111
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-02-2018
Ik ga voor de Q acoustics set 3050+3020+3090c, ben nog op zoek naar een subwoofer die er bij past. ik kwam uit op een svs 1000 of een klipsch sub. heeft iemand ervaring met deze combinatie?

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online
Op aanraden van mijn hifiwinkel heb ik de Klipsch R-112SW erbij gepakt en deze bevalt prima. Ruimschoots volume voor een woonkamer. Ik heb geen idee hoe hij zich verhoudt tot andere opties, de SVS 1000 zie ik inderdaad ook vaak langskomen.

• koos1973
Ha vanochtend nr 2 ontvangen van de 3050 via dhl. ga zo maar eens de boel uitpakken en installeren, per slot van rekening de dag vrij gehouden ivm deze levering. Blijft vreemd maar tot zover blij dat de zending nu wel compleet is. Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen met deze speakers.

• kosz
  • Laatst online: 19:16
Succes ermee ! ik heb mijn set nu iets meer dan een weekje binnen. Het hele verhaal over inspelen van speakers had ik altijd wel wat vraagtekens bij, maar dat is echt een wereld van verschil.
De 3020's en de 3090c zitten nog in de doos, net verhuisd en moet de tv nog ophangen, en het meubel waar de rears op komen te staan is ook nog niet af.... lastig om geduld te hebben....

• koos1973
Heb de speakers inmiddels ontvangen, uitgepakt en aangesloten. Mijn energie is helaas in wat anders gaan zitten dan luisteren. Ik moest namelijk een paar behoorlijk teleurstellende dingen constateren:
Logo ene speaker is scheef geplakt, bij de andere speaker zit een spike er scheef onder, en er gaan 2 spikes niet helemaal goed in. ik heb dit gemeld en ze worden omgeruild voor een ander paar is mij toegezegd. Pech dus, zal wel wet van Murphy zijn denk ik. Ik moet jullie de verdere beloofde ervaringen dus nog even schuldig blijven. Valt me wel tegen van dit merk, ik dacht dat het kwaliteit was. Maandagmorgenprodukt kan natuurlijk altijd. Maar schijnt echter wel vaker voor te komen, heb inmiddels iemand in een filmpje op YouTube gezien die bij de unboxing ook constateerde dat er een spike scheef onder zit, dus dat baart me wel wat zorgen. Hoop wel dat mijn volgende paar wel goed is, dan nog inspelen etc. Hou jullie op de hoogte.

• timadriaans
(jarig!)
quote:
karaman111 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 02:35:
Ik ga voor de Q acoustics set 3050+3020+3090c, ben nog op zoek naar een subwoofer die er bij past. ik kwam uit op een svs 1000 of een klipsch sub. heeft iemand ervaring met deze combinatie?
Ik heb zelf de SVS SB-2000 bij dezelfde combinatie als jij staan, en dat bevalt uitermate goed! Ik vermoed dat de SB-1000 ook zal volstaan, maar deze was niet leverbaar ten tijde van mijn upgraderitus >:)

Wil je hem voornamelijk voor films of muziek gebruiken?
quote:
koos1973 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:23:
Heb de speakers inmiddels ontvangen, uitgepakt en aangesloten. Mijn energie is helaas in wat anders gaan zitten dan luisteren. Ik moest namelijk een paar behoorlijk teleurstellende dingen constateren:
Logo ene speaker is scheef geplakt, bij de andere speaker zit een spike er scheef onder, en er gaan 2 spikes niet helemaal goed in. ik heb dit gemeld en ze worden omgeruild voor een ander paar is mij toegezegd. Pech dus, zal wel wet van Murphy zijn denk ik. Ik moet jullie de verdere beloofde ervaringen dus nog even schuldig blijven. Valt me wel tegen van dit merk, ik dacht dat het kwaliteit was. Maandagmorgenprodukt kan natuurlijk altijd. Maar schijnt echter wel vaker voor te komen, heb inmiddels iemand in een filmpje op YouTube gezien die bij de unboxing ook constateerde dat er een spike scheef onder zit, dus dat baart me wel wat zorgen. Hoop wel dat mijn volgende paar wel goed is, dan nog inspelen etc. Hou jullie op de hoogte.
Dat logo lijkt scheef te zitten, maar in werkelijkheid is dat enkel een plastic beschermfolie wat je er af kunt trekken vermoed ik.

Een scheve spike is daarentegen wel ;(

timadriaans wijzigde deze reactie 07-02-2018 11:36 (57%)

NAD T758 v3 | Q Acoustics 3050 | Q Acoustics Concept centre | Q Acoustics 3020 | SVS SB-2000 | LG OLED55C7 | Vero 4K+ | Xbox One X

• karaman111
quote:
timadriaans schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:34:
[...]

Ik heb zelf de SVS SB-2000 bij dezelfde combinatie als jij staan, en dat bevalt uitermate goed! Ik vermoed dat de SB-1000 ook zal volstaan, maar deze was niet leverbaar ten tijde van mijn upgraderitus >:)

Ik ga ze gebruiken voor films/games en af en toe een concert bluray. Ik zit nog steeds zwaar te twijfelen over de sub, woon in een appartement. weet niet of de buren blij worden met een SVS beuker :X is wel een goed geïsoleerde woning maar dan alsnog. krijg jij klachten van je omgeving?

• TheKerremenke
XTZ subwoofer misschien een optie? Die kan je fijn tunen middels eq regelaars en twee poorten die eventueel dicht kunnen. http://www.stereolifemaga...s/item/1173-xtz-sub-12-17

Willeswaar niet zo bekend als BK of SVS

• timadriaans
(jarig!)
quote:
karaman111 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:32:
[...]

Ik ga ze gebruiken voor films/games en af en toe een concert bluray. Ik zit nog steeds zwaar te twijfelen over de sub, woon in een appartement. weet niet of de buren blij worden met een SVS beuker :X is wel een goed geïsoleerde woning maar dan alsnog. krijg jij klachten van je omgeving?
Ik luister muziek/films denk ik verhoudingsgewijs 70/30. Ik heb daarom bewust voor een sealed model gekozen. Hij speelt echt super mooi en makkelijk mee bij muziek, zonder dat hij "aanwezig" is. Ik heb hem dan ook vrij gematigd afgesteld. Bij films staat hij ook zeker zijn mannetje. Wil je echter voor films nóg dieper laag en je buren echt je buren over de kling jagen, dan kun je beter voor een ported model gaan (de PB-1000 of 2000). Voor mijn woonkamer zou dat echter volledig overkill zijn.

Mijn buren klagen nooit, maar zoals gezegd heb ik hem dus niet overdreven afgesteld. Ook staat hij hier op, wat heel erg helpt tegen de trillingen die via de vloer worden doorgegeven.

Edit: hiervoor had ik een Rel Quake mk2. De upgrade naar de SB-2000 was wel echt een flinke stap voorwaarts. Je merkt dat de SVS veel minder hard hoeft te werken en daardoor veel subtieler meedoet.

timadriaans wijzigde deze reactie 07-02-2018 13:49 (7%)

• koos1973
quote:
timadriaans schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:34:
[...]

[...]

Dat logo lijkt scheef te zitten, maar in werkelijkheid is dat enkel een plastic beschermfolie wat je er af kunt trekken vermoed ik.

Een scheve spike is daarentegen wel ;(
Nee het logo was toch echt scheef, heb het plakkertje er af gehaald, ik dacht eerst ook dat t vertekende maar daaronder zo scheef als wat en ook verzakt. toen het plaatje weer tereug geplakt en over de gebreken gereclameerd middels bewijs op foto. gelukkig was men het met mij eens dat er aan dit paartje te veel mankeerde. overigens kwam ik er achter dat toen ik de serienummers bekeek, dit ook niet opeenvolgende nummers waren, dus bepaald geen matched pair.
Ik heb trouwens inmiddels 2 dagen geleden een nieuw paar mogen ontvangen (waarvan de serienummers wel opeenvolgend zijn). Waar ik deze de vorige keer "normaal" had aangesloten op een Marantz mcr 611, heb ik deze nieuwe nu gelijk maar gebi-amped aangesloten, 4 kabels per speaker dus, en de functie biamp aangezet. ik moet zeggen dat dit een behoorlijk verschil is. klinkt rustiger en gedetailleerder, strakkere bas. ze moeten nog behoorlijk inspelen maar klinken nu al lekker. :) Ik hou jullie op de hoogte.

koos1973 wijzigde deze reactie 07-02-2018 23:05 (35%)

• karaman111
quote:
timadriaans schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:47:
[...]

Ik luister muziek/films denk ik verhoudingsgewijs 70/30. Ik heb daarom bewust voor een sealed model gekozen. Hij speelt echt super mooi en makkelijk mee bij muziek, zonder dat hij "aanwezig" is. Ik heb hem dan ook vrij gematigd afgesteld. Bij films staat hij ook zeker zijn mannetje. Wil je echter voor films nóg dieper laag en je buren echt je buren over de kling jagen, dan kun je beter voor een ported model gaan (de PB-1000 of 2000). Voor mijn woonkamer zou dat echter volledig overkill zijn.

Mijn buren klagen nooit, maar zoals gezegd heb ik hem dus niet overdreven afgesteld. Ook staat hij hier op, wat heel erg helpt tegen de trillingen die via de vloer worden doorgegeven.

Edit: hiervoor had ik een Rel Quake mk2. De upgrade naar de SB-2000 was wel echt een flinke stap voorwaarts. Je merkt dat de SVS veel minder hard hoeft te werken en daardoor veel subtieler meedoet.
Ik denk dat ik ook voor de sealed model ga. beetje aanwezige bass vind ik prima. meer kan het bij mij niet worden ben ik bang.

• timadriaans
(jarig!)
quote:
karaman111 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:42:
[...]

Ik denk dat ik ook voor de sealed model ga. beetje aanwezige bass vind ik prima. meer kan het bij mij niet worden ben ik bang.
Laat ons even weten wat het is geworden en of je er blij mee bent :)

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:38
quote:
koos1973 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 22:56:
[...]
Waar ik deze de vorige keer "normaal" had aangesloten op een Marantz mcr 611, heb ik deze nieuwe nu gelijk maar gebi-amped aangesloten, 4 kabels per speaker dus, en de functie biamp aangezet. ik moet zeggen dat dit een behoorlijk verschil is. klinkt rustiger en gedetailleerder, strakkere bas. ze moeten nog behoorlijk inspelen maar klinken nu al lekker. :) Ik hou jullie op de hoogte.
Dus gewoon bi-wire en geen bi-amp, want je hangt de speakers nog steeds aan één versterker. De meningen of je bi-wire überhaupt kan horen zijn verdeeld. Maar de ervaring dat dit mogelijk wel zo is, is ook wat waard zullen we maar zeggen.

Edit: Mijn Focal Aria 926 hebben niet eens een optie tot bi-ware of bi-amp, omdat Focal hier niet in geloofd.

Hulleman wijzigde deze reactie 15-02-2018 15:05 (8%)

• koos1973
Ik heb gelezen dat dit apparaat over 4 versterkerkanalen beschikt, dus wel degelijk bi amping volgens mij, dat die 4 in 1 (plastic) kastje zitten maakt niet uit. Anders had Marantz het ook wel bi wiring genoemd lijkt me

• KillaZ
Quadrals verkocht! Hopelijk morgen de 3050's binnen, dan kan het inspelen beginnen :)

K to the KillaZ

• NL_Scratch
Deze week eindelijk de upgrade kunnen doorvoeren naar de 3020 als front en 3090c als center.
Wat een super geluid komt hier toch uit :)

Begonnen (net als vele anderen) met de Logitech Z-5500 5.1 set, maar al snel merk je gewoon dat dit leuk is voor gaming/films maar niet voor muziek.

De z-5500 verkocht en een Onkyo TX-SR333 via marktplaats voor een paar tientjes op de kop getikt. Daar een setje Jamo bookshefs uit de bekende HCS 426 serie en Canton subwoofer op aangesloten om in 2.1 te draaien. Dit klonk al zo veel beter dan de logitech, maar als je eenmaal bezig bent wil je meer en begon het te kriebelen. De WAF speelde mee en het mocht dus niet al te groot worden en graag hoogglanswit.

Vervolgens in Groningen bij de bekende hifi winkel het e.e.a. geluisterd en de Q-Acoustic 3020 vond ik het meest prettig klinken. vergeleken met diverse andere speakers van o.a. Dali (zensor 1+3). De Q's dus besteld en geleverd gekregen.

De Jamo bookshels nu aangesloten als rear speakers wat prima is en een setje 3020 als front en 3090 als center. De Canton subwoofer nu afgesteld dat hij vanaf 70hz begint mee te doen dus die speelt mooi rustig mee.

al met al zeer tevreden met de upgrade naar deze Q-acoustics, nu maar weer sparen voor een setje 3010 als rear en de bijbehorende sub.

NL_Scratch wijzigde deze reactie 22-02-2018 16:48 (15%)

• timadriaans
(jarig!)
quote:
NL_Scratch schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:46:
Deze week eindelijk de upgrade kunnen doorvoeren naar de 3020 als front en 3090c als center.
Wat een super geluid komt hier toch uit :)

Begonnen (net als vele anderen) met de Logitech Z-5500 5.1 set, maar al snel merk je gewoon dat dit leuk is voor gaming/films maar niet voor muziek.

De z-5500 verkocht en een Onkyo TX-SR333 via marktplaats voor een paar tientjes op de kop getikt. Daar een setje Jamo bookshefs uit de bekende HCS 426 serie en Canton subwoofer op aangesloten om in 2.1 te draaien. Dit klonk al zo veel beter dan de logitech, maar als je eenmaal bezig bent wil je meer en begon het te kriebelen. De WAF speelde mee en het mocht dus niet al te groot worden en graag hoogglanswit.

Vervolgens in Groningen bij de bekende hifi winkel het e.e.a. geluisterd en de Q-Acoustic 3020 vond ik het meest prettig klinken. vergeleken met diverse andere speakers van o.a. Dali (zensor 1+3). De Q's dus besteld en geleverd gekregen.

De Jamo bookshels nu aangesloten als rear speakers wat prima is en een setje 3020 als front en 3090 als center. De Canton subwoofer nu afgesteld dat hij vanaf 70hz begint mee te doen dus die speelt mooi rustig mee.

al met al zeer tevreden met de upgrade naar deze Q-acoustics, nu maar weer sparen voor een setje 3010 als rear en de bijbehorende sub.
Heel herkenbaar! Ik kwam zelf van een Z-5400 af, daarna een Onkyo HT-S5805 gehad (all in one set) en toen de overstap gemaakt naar een Marantz met 2x de 3020. Daarbij heb ik een 2e hands Rel Quake 2 subwoofertje op de kop getikt.

Later de 3090C en de 3010's er bij gekocht, en uiteindelijk overgestapt naar de 3050 / 3020 / 3090C i.c.m. een SVS SB-2000 subwoofer. De 3010's heb ik verkocht.

Als ik je advies mag geven (uit ervaring), ga dan niet voor de 3010, maar neem de 3020 ook voor achter. Het prijsverschil is niet zo groot, maar ik vond het verschil in geluid wel (relatief) groot. Zeker als je "multi channel stereo" muziek luistert hoor je dit verschil goed. Voor films (surround) zal het niet zo veel uitmaken.

Verder spreek je over de "bijbehorende" sub, hopelijk heb je het dan niet over de 3070S. Die schijnt erg tegen te vallen namelijk. Je kunt dan veel beter voor bijvoorbeeld een SVS SB-1000 gaan. Die is weliswaar iets duurder, maar van een hele andere klasse dan de 3070S.

Lang verhaal kort; investeer direct iets meer in wat je uiteindelijk echt wil. Uit ervaring weet ik dat het upgrade virus je uiteindelijk toch te pakken krijgt 8)7

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:52
Q Accoustics heeft de 3000 serie een update gegeven, de geupdate speakers hebben een i achter het modelnummer staan. Zie https://www.alpha-audio.n...ductie-q-acoustics-3000i/

Misschien kan je nu bij winkels een leuke deal maken met het oude model?

Mijn platencollectie op Discogs

• RichieB
Potver, ik wilde net mijn 4x3050 + 1x3090 gaan uitbreiden met 2x3020. Of kan ik dan nu beter de 3020i nemen?

• NL_Scratch
Met een beetje mazzel gaat de oudere serie straks voordeliger weg. Kan ik ook nog mooi even een setje 3010 als rear op de kop tikken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09-11 19:25
Iemand al ervaringen met de 3050i?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:12
Leuk hoor die "upgrade" van de 3000 serie met een i er achter. Ik wacht toch echt stiekem op de monitor variant van de Concept 500 zuilen. O-)

• musicfreak
Ik kwam net een video tegen op de website van Alpha audio waarin de rand director van Q Acoustics uitleg geeft over de verschillen tussen de 3000 en 3000i serie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 14:29

redrohX

errr....

quote:
Cormo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:16:
Iemand al ervaringen met de 3050i?
Jawel! Maar ik heb ze pas een paar dagen binnen en heb nooit de reguliere 3050 serie gehoord.

Let wel, de lat lag niet heel erg hoog bij mij, ik heb zelf nooit goede speakers gehad, dus alle speakers boven de 200 euro hadden vast beter geklonken. Maar ik moet zeggen, ik ben onder de indruk. Ik heb ze aangesloten op mijn Sonos ZP100 versterker, die na al die jaren eindelijk eens mag werken voor zijn geld. ;-) (volgende stap is waarschijnlijk een versterker met meer ingangen zodat ik ook de televisie via een digitale ingang aan kan sluiten)

Dit weekend heb ik continu verschillende muziek herontdekt. Alles klinkt zoveel beter op deze speakers, ik hoor details die ik nooit eerder heb gehoord. Dat zal vast wennen op den duur, maar ik zit nu bijvoorbeeld Portishead te luisteren en die hebben nog nooit zo goed geklonken. Heerlijke bas (heb de foam uit de speakers gelaten en voor 20cm van de muur gekozen) en de kraakjes van de gesampelde platen in Glory Box zijn me nooit eerder zo goed opgevallen.

Mijn vader, die dure Kef's is gewend en alleen maar high def muziek luistert thuis, was er ook wel over te spreken, zelfs ondanks dat ik alles vanaf Spotify stream (de platenspeler staat nog in een andere kamer en kan ik wel via de Sonos line-in streamen naar de huiskamer, maar is beetje onhandig met omdraaien van platen).

Dus tja, ik heb geen idee of de 3050i de meerprijs waard zijn ten opzichte van de 3050, maar ze klinken echt heerlijk. Heb er totaal geen spijt van en ben er super happy mee :) :9~

• Cormo
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09-11 19:25
quote:
redrohX schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:30:
[...]

Jawel! Maar ik heb ze pas een paar dagen binnen en heb nooit de reguliere 3050 serie gehoord.

Let wel, de lat lag niet heel erg hoog bij mij, ik heb zelf nooit goede speakers gehad, dus alle speakers boven de 200 euro hadden vast beter geklonken. Maar ik moet zeggen, ik ben onder de indruk. Ik heb ze aangesloten op mijn Sonos ZP100 versterker, die na al die jaren eindelijk eens mag werken voor zijn geld. ;-) (volgende stap is waarschijnlijk een versterker met meer ingangen zodat ik ook de televisie via een digitale ingang aan kan sluiten)

Dit weekend heb ik continu verschillende muziek herontdekt. Alles klinkt zoveel beter op deze speakers, ik hoor details die ik nooit eerder heb gehoord. Dat zal vast wennen op den duur, maar ik zit nu bijvoorbeeld Portishead te luisteren en die hebben nog nooit zo goed geklonken. Heerlijke bas (heb de foam uit de speakers gelaten en voor 20cm van de muur gekozen) en de kraakjes van de gesampelde platen in Glory Box zijn me nooit eerder zo goed opgevallen.

Mijn vader, die dure Kef's is gewend en alleen maar high def muziek luistert thuis, was er ook wel over te spreken, zelfs ondanks dat ik alles vanaf Spotify stream (de platenspeler staat nog in een andere kamer en kan ik wel via de Sonos line-in streamen naar de huiskamer, maar is beetje onhandig met omdraaien van platen).

Dus tja, ik heb geen idee of de 3050i de meerprijs waard zijn ten opzichte van de 3050, maar ze klinken echt heerlijk. Heb er totaal geen spijt van en ben er super happy mee :) :9~
Goed om te horen! Ik heb zelf ook niet kunnen wachten op recensies en heb ook een set 3050i besteld. :)

Ik kom zelf van de 3020 boekenplank luidsprekers waar ik zeker onder de indruk van was. Ik heb ze ook pas een paar dagen binnen en aangesloten en ondanks ik de gehele Audyssey instelling opnieuw moet gaan draaien klinken de nieuwe 3050i echt fantastisch. In ieder geval een stuk voller geluid dan de 3020.

Wanneer ik alles goed heb ingesteld zal ik hier nog even wat over de speakers zeggen. Daarnaast ook mijn foto's plaatsen in het Home cinema forum.

• Jipsy
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:02
Hier zijn de 3020's gedegradeerd tot rear speakers. Na enkele maanden als fronts miste ik toch wat, leek net of er een deken voor hing. Vooral bij akoestische nummers en klassiek. Klonk een beetje wollig, miste het strakke / frisse stereo/3d geluid. Dus zijn de ASW Cantius 212 weer de fronts. Toch een groot verschil in geluid. Mijn mening: zeker geen slechte speakers maar niet voor mij.

• William1981
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 23-02 21:29
Hallo, ik ben bezig met een update. Graag jullie advies. Draaide tot voor kort met een Marantz PM5003 / CD5003. Niets mis mee maar ik wilde graag een update. Cd's draaien was verleden tijd dus begonnen met de verkoop van de CD5003. Later ook maar besloten om de PM de deur uit te doen. En nu? Ik heb de 3050's staan en ik lees dat ze niet zo moeilijk aan te sturen zijn. Flink zitten speuren online en toch al wat leuk speelgoed kunnen vinden. Mijn doel ligt op streamen. Nu met een Chromecast via de tv maar dit moet beter kunnen. Of een stereo versterker en dan binnenkort een Bluesound Node 1 of een netwerk stereo versterker bv de Yamaha RN402D. Die schijnt niet slecht te zijn en heeft alles in 1 voor een leuke prijs. Als we op een losse versterker houden kwam ik de Denon PMA1500AE tegen. Lovende reviews maar intussen wel een oudje. Of lekker terug naar Marantz met een PM7000 of 8000 serie. Keuzes... iemand die me hierbij kan helpen? Een belangrijk puntje is dat ik een inbouwruimte heb van maximaal 14,5 cm. De duurdere Yamaha's vallen dan al af. Marantz past makkelijk en Denon ook.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:42

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
William1981 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:00:
Een belangrijk puntje is dat ik een inbouwruimte heb van maximaal 14,5 cm. De duurdere Yamaha's vallen dan al af. Marantz past makkelijk en Denon ook.
Net een centimeter over met de Denon noem ik niet "met gemak"...

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• William1981
Klopt. Ben ik met je eens. Maar... in het meubel heb ik meer ruimte voor koeling. Ruim 5 cm holle ruimte.

• NeWSJuNK
Ik heb onlangs de nieuwe Q Acoustics 3020 i ontvangen. Deze zijn 5 cm dieper dan de vorige 3020 serie. Nu passen ze niet goed op mijn Norstone stands. Bij mijn weten passen de bijbehorende stands van Q Acoustics ook niet. Iemand die ze in bezit heeft hier ? :S

• timadriaans
(jarig!)
quote:
NeWSJuNK schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:29:
Ik heb onlangs de nieuwe Q Acoustics 3020 i ontvangen. Deze zijn 5 cm dieper dan de vorige 3020 serie. Nu passen ze niet goed op mijn Norstone stands. Bij mijn weten passen de bijbehorende stands van Q Acoustics ook niet. Iemand die ze in bezit heeft hier ? :S
Ik zou de afstand tussen de rubberen doppen kunnen meten van mijn 3020 als je daar iets aan hebt.

Hoe bevallen de 3020i's? Heb je ze gehaald ter "upgrade" van de 3020? Ik ben wel benieuwd of het upgraden van mijn 3000 serie naar de 3000i serie de moeite waard is :)

• NeWSJuNK
quote:
timadriaans schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:05:
[...]

Ik zou de afstand tussen de rubberen doppen kunnen meten van mijn 3020 als je daar iets aan hebt.

Hoe bevallen de 3020i's? Heb je ze gehaald ter "upgrade" van de 3020? Ik ben wel benieuwd of het upgraden van mijn 3000 serie naar de 3000i serie de moeite waard is :)
Ik heb de 3020 ook. Deze passen wel op de stands. Ik heb onlangs vernomen dat de bijbehorende stands nog moeten komen.
Mij is opgevallen dat ze wat terughoudender klinken als de 3020. Misschien moeten ze nog wat loskomen, ze zijn hagelnieuw.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Davemave
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-05 19:00
Ik heb sinds 5 dagen de 3050i + 3090ci staan. Aangeschaft als upgrade van m'n 3020's na 8 maand (al!). Ik ben het eens met timadriaans als hij zegt "investeer direct iets meer in wat je uiteindelijk echt wil"!

Helaas ben ik nog niet echt tevreden over de 3050i's al moet ik toegeven dat ik in eeste instantie ook niet meteen tevreden was over de 3020's. De 3020's ben ik nu wel echt gaan waarderen en ik had verwacht dat de 3050 meteen een verbetering zouden geven. Alleen ben ik daar in teleurgesteld, misschien moet dat nog komen.

Het is vooral de bas die 'plopt' en niet tot z'n recht komt. Ik ben bang dat dat komt door de plaatsing van de 3050i's. Of het ligt aan de yamaha rx-483 versterker...
de rx-483 heeft een optie om te power-amp als bi-amp in te stellen. Zou dat een verbetering geven?
Verder ook gekeken naar een basstrap achter de speakers maar geen idee of dat helpt. Iemand daar ervaring mee?

(hoe post ik foto's? nu maar even via twitter gedaan, mag dat?)

Davemave wijzigde deze reactie 05-07-2018 10:47 (0%)
Reden: i toevoeging gedaan achter 3050 zodat duidelijk is dat ik 3050i heb staan

• William1981
De 3050's zijn makkelijke speakers schijnbaar. Ik vind dat de rechter nogal in een hoekje gepropt is. Of het verschil uitmaakt is een tweede... Heb je de baspoorten open of dicht?

• William1981
Ik heb sinds een paar dagen een amp update gedaan. Van een Pm5003 naar een Nad 356 met Dac. Volgens de hifi zaak waar de 3050 vandaan komen had het geen nut om dit te doen. Omdat de 3050 makkelijk aan te sturen is. Toch merk ik positief verschil. Het klinkt allemaal nog wat beter. Ik wil nog wat experimenteren met de optische ingang en ik kreeg de tip om de originele stroomkabel te wisselen. Al met al een leuke en positieve update. Nu nog een streamer en dan ben ik klaar voor nu. Ik denk een Bluesound Node 1 of 2.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:42

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
Davemave schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:25:
Het is vooral de bas die 'plopt' en niet tot z'n recht komt. Ik ben bang dat dat komt door de plaatsing van de 3050i's. Of het ligt aan de yamaha rx-483 versterker...
de rx-483 heeft een optie om te power-amp als bi-amp in te stellen. Zou dat een verbetering geven?
Verder ook gekeken naar een basstrap achter de speakers maar geen idee of dat helpt. Iemand daar ervaring mee?
Passieve Bi-Amp gaat je niet brengen. Maar goed, voor een paar euro kan je dat zelf testen door naar beide speakers een extra luidsprekerkabel te leggen. Ik gok meer op een akoestisch probleem en kijkende naar de foto hoe de speakers staan zal je het eerder in die hoek moeten zoeken.
quote:
William1981 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 03:37:
Ik heb sinds een paar dagen een amp update gedaan. Van een Pm5003 naar een Nad 356 met Dac. Volgens de hifi zaak waar de 3050 vandaan komen had het geen nut om dit te doen. Omdat de 3050 makkelijk aan te sturen is. Toch merk ik positief verschil. Het klinkt allemaal nog wat beter. Ik wil nog wat experimenteren met de optische ingang en ik kreeg de tip om de originele stroomkabel te wisselen. Al met al een leuke en positieve update. Nu nog een streamer en dan ben ik klaar voor nu. Ik denk een Bluesound Node 1 of 2.
Blind getest? Hard bewijs of alleen gevoel? Het menselijk oor is één van de slechtste instrumenten om dit objectief vast te leggen. In ieder geval meer iets voor zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• timadriaans
(jarig!)
quote:
Ik heb sinds 5 dagen de 3050i + 3090ci staan. Aangeschaft als upgrade van m'n 3020's na 8 maand (al!). Ik ben het eens met timadriaans als hij zegt "investeer direct iets meer in wat je uiteindelijk echt wil"!

Helaas ben ik nog niet echt tevreden over de 3050i's al moet ik toegeven dat ik in eeste instantie ook niet meteen tevreden was over de 3020's. De 3020's ben ik nu wel echt gaan waarderen en ik had verwacht dat de 3050 meteen een verbetering zouden geven. Alleen ben ik daar in teleurgesteld, misschien moet dat nog komen.

[afbeelding]
Hoewel de speakers inderdaad (schijnbaar) makkelijk zijn aan te sturen, is de plaatsing van de 3050's heel belangrijk. Dat zal bij de 3050i niet anders zijn. Ze hebben écht veel lege ruimte om de speaker heen nodig, anders gaat de bass heel erg overheersen (het ploppen wat jij noemt).

Het zal lastig worden gezien je opstelling, maar probeer de speakers (zonder port plugs, die halen naar mijn smaak de bass te veel weg en zet het midden te veel aan) neer te zetten zodat je aan de achterkant minstens 30cm ruimte hebt, en aan de beide zijkanten minstens 20cm.

Ik heb hier zelf ook heel erg mee zitten stoeien en schuiven, maar ben nu eindelijk tevreden. Heb voor de zekerheid in de hoek van de kamer nog 2 basstrapjes op elkaar achter het gordijn gezet, wat ook heeft geholpen. Dat is voor jou wellicht ook een optie als ik de foto zo bekijk. Overigens heb ik mijn 3050's ook niet "ingedraaid", maar staan ze gewoon op 90 graden van de muur. Het oogt mooier, en in mijn geval klinkt het zelfs mooier. Het stereobeeld wordt er breder van. Maar dat zal per ruimte én luisteraar verschillen.

Succes er mee, als je ze goed weet te plaatsen zijn het écht hele fijne speakers! d:)b

Edit: Ziet er wel echt gelikt uit zo in het wit i.c.m. je meubel O+

timadriaans wijzigde deze reactie 10-07-2018 12:54 (10%)

• William1981
[...]

Blind getest? Hard bewijs of alleen gevoel? Het menselijk oor is één van de slechtste instrumenten om dit objectief vast te leggen. In ieder geval meer iets voor zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6.
[/quote]

Als advies gekregen van de vorige eigenaar. Geen verkooppraatje. Aangezien mijn pa zowel een betere stroomkabel als een goede optische kabel heeft liggen is dit gemakkelijk en gratis te testen voor aankoop.

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:14
quote:
William1981 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 03:37:
Nu nog een streamer en dan ben ik klaar voor nu. Ik denk een Bluesound Node 1 of 2.
op het htforum staan regelmatig mooi streamers aangeboden, zowel particulier 2dehands maar ook enkele forumsponsors hebben soms mooie aanbiedingen met nieuwe of demo exemplaren etc

• William1981
@timadriaans is de tussenruimte ook van belang? Bv minimaal zover uit elkaar?

• timadriaans
(jarig!)
quote:
William1981 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:42:
@timadriaans is de tussenruimte ook van belang? Bv minimaal zover uit elkaar?
Er bestaan standaard richtlijnen voor. Echter, in de praktijk blijkt dit vaak lastig te realiseren in gewone woonkamers. Een goed uitgangspunt is het vaak wel. Uiteindelijk gaat het er om wat voor jou het best klinkt en wat haalbaar is!

• William1981
Thanx!

• NeWSJuNK
quote:

[afbeelding]
Hoe groot is je kamer waar je speakers staan? Met kleine kamer komen de 3020 i waarschijnlijk meer tot hun recht eventueel aangevuld met sub.
Dit is echter bij mij het geval.

• William1981
quote:
timadriaans schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:01:
[...]

Er bestaan standaard richtlijnen voor. Echter, in de praktijk blijkt dit vaak lastig te realiseren in gewone woonkamers. Een goed uitgangspunt is het vaak wel. Uiteindelijk gaat het er om wat voor jou het best klinkt en wat haalbaar is!
Ik heb alles opgemeten en wat verschoven. 25 cm van het tv meubel af. 25 cm van de muur af. En ongeveer 2 meter 20 uit elkaar. Lichtjes ingedraaid. Ongeveer 3 cm ingedraaid. Luisterpositie is iets verder dus geen driehoek maar komt aardig in de buurt. Over 2 maanden verhuizen en dan spelen we wel weer verder.

• musicfreak
Tot en met de 16e diverse Q Accoustics speakers in de aanbieding bij iBood, naast de 3050 (niet i) ook de concept 40. Sommige modellen zijn al uitverkocht. Tip: even goed prijzen vergelijken, sommige zijn scherp andere minder.

musicfreak wijzigde deze reactie 14-08-2018 10:26 (12%)

• TheKerremenke
quote:
musicfreak schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:22:
Tot en met de 16e diverse Q Accoustics speakers in de aanbieding bij iBood, naast de 3050 (niet i) ook de concept 40. Sommige modellen zijn al uitverkocht. Tip: even goed prijzen vergelijken, sommige zijn scherp andere minder.
Goede tip👍🏽

Zojuist 2x 3050’s besteld om de 3020’s rearspeakers te vervangen. Kunnen de 3020’s eventueel een keer als 7.2 😇 of als atmos speakers gebruikt gaan worden...

• digifun
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Ook de 3050 als nieuwe computerboxen besteld, voor dat geld kun je tegenwoordig niet eens een videokaart meer halen,

u can fool all people some time and fool some people alltime

• NeWSJuNK
Zuilen als computer boxen waarom ook niet :Y

• digifun
  • Niet online
Computer staat ook in de voorkamer en daar hebben mijn buren het minste last van geluid. Nu zijn mijn buren gelukkig niet zo moeilijk maar we leven toch lekker rustig met elkaar en dat wil ik zo houden. Dan heb ik toch de speakers om af en toe eens uit de band te springen. De woonkamer resoneert toch een stuk meer met meer overlast en vind ik zelf een stuk minder geborgen.

Voor een stuk hardware is 500 euro niet veel en dat met een levensduur van een minimaal een jaar of 15 is er niks mis mee. Daar heb je nu net een videokaart voor. Ik heb in het verleden wel meer aan hardware uitgegeven waar ik achteraf niet zo heel erg tevreden mee was.

• Epsilon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:51

Epsilon

quote:
musicfreak schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:22:
Evenals bij HiFi Corner :). Ze worden vervangen door de -i varianten, dus komen waarschijnlijk ook niet meer terug.

• lonehitman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 10-11 15:44
quote:
Epsilon schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:27:
[...]

Evenals bij HiFi Corner :). Ze worden vervangen door de -i varianten, dus komen waarschijnlijk ook niet meer terug.
Ik heb goede ervaringen met doublepoint. Deze gaan altijd onder de goedkoopste website zitten qua prijs via de mail of chat.

• Magnolia
  • Laatst online: 11:33
Gister een paar Graphite 3050's besteld bij HiFi Corner voor 495,- EUR inclusief verzending. Mooie deal. De meerprijs van 300 euro voor de 3050i's leek met het niet waard. Ben benieuwd. Gebruik al bijna 15 jaar een set Wharfedale's 505.2. Was altijd heel tevreden over de geluidskwaliteit maar vanwege een verhuizing naar een groter huis nu voor een modern setje gegaan.

Gebruik ook nog een heel oude versterker (Technics SA-EX100). Doet 2x100watt @ 8 Ohm. Moet genoeg zijn en de 3050's schijnen heel makkelijk aan te sturen zijn. Mogelijk wil ik die ook nog vervangen. Liefst iets klein/compact/moderns.

Zat te kijken naar de Denon PMA30. Iemand ervaring met deze combi? Of is 2x40Watt beetje te weinig voor zulke grote vloerstaanders? Aanbevolen door Q acoustics is 25-100 watt. Budget circa 300 euro.

Magnolia wijzigde deze reactie 20-08-2018 12:53 (18%)

Ontspan.

• digifun
  • Niet online
quote:
NeWSJuNK schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:39:
Zuilen als computer boxen waarom ook niet :Y
Zijn vandaag binnengekomen en gelijk aangesloten. Als computerboxen is dit bizar mooi, veel beter dan monitors.

Hiervoor had ik een set van mordaun short waar ik ontevreden over was maar dit klinkt gewoon echt veel beter en was een stuk goedkoper.

• TheKerremenke
Iemand ervaring met upfiring speakers voor boven op 3050’s speakers? Door de afgeronde zijde aan de bovenkant is het oppervlakte waarop deze zouden kunnen staan beperkt.

130mm i.p.v. 200 mm wat de breedte van de speakers zelf is.

Ik had zelf de Teufel Reflekt en Dali Alteco C-1 gevonden. De alteco vind ik het mooiste en meest interessante. Ben echter bang dat ze te breed zijn.

TheKerremenke wijzigde deze reactie 29-08-2018 13:50 (24%)

• Magnolia
  • Laatst online: 11:33
Gister de 3050's ontvangen. Hieronder de opstelling. Ze staan circa 2 meter uit elkaar en 20cm van de muur. De rechter speaker staat 50cm van de zijmuur. Conform de handleiding.

Opstelling speakers

Ik gebruik de speakers in combinatie met onderstaande (oude) Technics versterker. Mijn bron is een Chromecast Audio (AVR on). Ik luister voornamelijk muziek via Spotify.

Technics versterker

Ik vind het geluid een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Ik gebruik kwalitatief goede bekabeling. Ik had hiervoor dezelfde opstelling met hele oude Wharfedale 505.2 speakers (grote boekenplank speakers). Maar ik hoor niet heel veel verschil qua geluid. Zou een andere versterker mijn nieuwe speakers meer tot zijn recht laten komen? Hieronder nog een afbeelding van de kamer waarin ze staan. Wellicht kan ik nog iets aan de akoestiek doen.

Woonkamer plattegrond

Magnolia wijzigde deze reactie 10-09-2018 11:07 (6%)

Ontspan.

• ezra070
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 07-11 17:24
@Magnolia;
Toevallig gebruik ik zelf nog Wharfedale 505.2's in de huiskamer en ben ik aan het kijken naar Q Acoustics 3020's om deze in de slaapkamer te zetten.

Die Wharfedale 505.2 hebben aan een oude (jaren 90 bak) Philips versterker gezeten, een Muse t-amp, een SMSL t-amp en nu een paar jaar op een Onkyo TX-NR414 receiver.
Het geluid was steeds anders van mijn Wharfedales.

Wat ik wil zeggen: is er niemand in je vrienden/kennissenkring waar je tijdelijk een receiver/versterker kan lenen om thuis te kunnen vergelijken?

• wappiewappie
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 10-11 23:34
Je kunt nog wat spelen met de plaatsing van de speakers. De handleiding is niet specifiek voor jouw huis en smaak geschreven. Voor jou zou een andere plaatsing dus beter kunnen werken.

Als dat niet werkt, gewoon terugsturen en op zoek gaan naar anderen. Dan zijn deze speakers jouw smaak niet.
Het klinkt alsof je de speakers uitgekozen hebt op basis van Specs, reviews en gebruikservaringen.
Dat werkt niet. Je zult echt moeten gaan luisteren om de juiste speakers te vinden.

Een andere receiver zou een klein verschil kunnen maken, maar het verschil in klank tussen receivers is veel kleiner dan het verschil in klank tussen speakers.
Misschien dat een andere bron beter gaat.
In hoeverre de dac van de Chromecast het geluid beïnvloed weet ik zo niet.

• digifun
  • Niet online
quote:
Magnolia schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:26:

Ik vind het geluid een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Ik gebruik kwalitatief goede bekabeling. Ik had hiervoor dezelfde opstelling met hele oude Wharfedale 505.2 speakers (grote boekenplank speakers). Maar ik hoor niet heel veel verschil qua geluid.
Je blijft qua geluidskwaliteit aan de top zitten. Daarom hoor je ook niet heel veel verschil. Een andere receiver kun je natuurlijk altijd eens proberen. Die wharfedales waren sowieso aan het eind van hun levensduur, reviseren kan maar is ook niet meer goedkoop.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True