iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dat zal ik zeker gaan doen. De vraag is/was eerst even van is een 'kleiner' setje ook te overwegen is voor een iets serieuzere setup. Ben meer beperkt door ruimte dan door geld. (al is goedkoper altijd fijnerTheKerremenke schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:46:
[...]
Geen ervaring met de 3010i maar wel met de 3020. Echter enkel als achter luidsprekers, voordat ik ze verving voor de grote 3050 zuil luidsprekers.
Ik heb de 3020’s nog op de zolder bij de biljarttafel staan. Daar doen ze het prima.
Denk dat je zelf beter naar een set kunt kijken met de 3020i. Die zijn iets groter en hebben daardoor een iets voller geluid.
Maar de belangrijkste tip is om te gaan luisteren bij een paar hifi/audio zaken. Dus niet de mediamarkt ofzo, maar eerder hifi klubben, poulissen.
Zie eigenlijk alleen maar mensen foto's plaatsen (hier en in post je setup topic) van de grotere broertjes.
Maar blijkbaar bevallen ze jou in elk geval.
Zijn zulke boekenkast speakers nog beter als je ze op de grond plaatst of kan op de kast (zie mijn foto boven) ook? Nog even spelen met het plaatsen van het meubilair.
Nog even de laatste dingen afmaken en wat inkopen voor de koelkast/diepvries doen en dan kijken we binnenkort of we naar Arnhem/Duiven (zat wat (luister)zaken dacht ik) gaan.
ps. De vraag al eens eerder gesteld maar zit er in Bocholt (DE) of dichtbij nog iets waar je kunt luisteren? Op de website waar je alle plekken kunt zien kan ik alles in NL, BE etc zien. Maar niet Duitsland.
@TheKerremenke Stands, tuurlijk. Geen seconde aan gedacht. Ik ben dom.
[ Voor 8% gewijzigd door The Chosen One op 02-02-2020 21:20 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Wat betreft het plaatsen op een kast/tv meubel. Dat gaat perfect. Zou ik eerder doen dan op de grond. Daarvoor vind ik ze te klein en tevens gaat het geluid dan te laag. Liever op oog/oorhoogte dan op enkel hoogte om het zo maar te zeggen.
Bij mij staan de 3020 nog altijd op concept stands. Zie deze oude foto’s toen ze nog in de woonkamer stonden.

iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Q acoustics heeft ook net een nieuwe boekenplank luidspreker gelanceerd. De q acoustics 3030i met een driver uit de 3050i luidspreker. Met die grotere unit staat hij garant voor een dynamische weergave met de nodige body. Ideaal wanneer je geen ruimte hebt voor vloerstaanders. Met zijn prijs van €399/paar een mooie aanvulling tussen 3020i (€299) en de 3050i (€799).
https://nl.qacoustics.co.uk/q-acoustics-3030i.html
Kijk, dat is mooie timing.TheKerremenke schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:25:
@The Chosen One Ter algemene info.
Q acoustics heeft ook net een nieuwe boekenplank luidspreker gelanceerd. De q acoustics 3030i met een driver uit de 3050i luidspreker. Met die grotere unit staat hij garant voor een dynamische weergave met de nodige body. Ideaal wanneer je geen ruimte hebt voor vloerstaanders. Met zijn prijs van €399/paar een mooie aanvulling tussen 3020i (€299) en de 3050i (€799).
https://nl.qacoustics.co.uk/q-acoustics-3030i.html
Dit weekend/komende week over verhuizen en dan eens kijken of we in de komende 2-4 weken welke speakers te bekijken/beluisteren valt.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Anoniem: 261819
Ze bevallen me zeer goed tot nu toe. Beter gezegd, ze bevallen me zodanig goed dat ik ondertussen ook de Concept Center besteld heb. Het ziet er ook veel beter uit dan de lompe zuilen die ik eerst had.timadriaans schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:15:
[...]
Cool! Ben benieuwd of ze jou net zo goed bevallen
Heb (in overleg met mijn wederhelft) besloten om de Concept 20 ook als rear speakers te gaan gebruiken. Zodra mijn woonkamer helemaal klaar is komt er nog een setje bij dus. Zal eens kijken om een foto te posten.
Een paar Concept 20's kost daar omgerekend €280, terwijl de meeste Nederlandse webshops rond deze prijs zitten per luidspreker.
nu al een tijdje eigenaar van een surround set met 4 QA 3020's als front en rearspeakers, die te gek klinken met m'n subwoofer (Yamaha) en een Denon x2600H. Nu wil ik een nieuwe center speaker aanschaffen (is nu nog een oudje van m'n eerste surroundsetje) en het wordt een QA 3090. Maakt het veel verschil of ik de 3090c neem of kan ik beter de 3090Ci nemen. Qua prijs maakt het weinig uit. Vraag me nl. af, of je alle speakers in dezelfde serie moet nemen.. dus als ik de 3020's heb, dat dan de 3090Ci daar niet goed bij past.
[ Voor 4% gewijzigd door Mausl op 10-03-2020 23:17 . Reden: kleine aanvulling ]
Ik heb nu 3 jaar gespeeld met 3020i's als fronts en een 3090CI als center.. Beviel mij altijd erg goed en past er zeker bij.Mausl schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:16:
Dag allen,
nu al een tijdje eigenaar van een surround set met 4 QA 3020's als front en rearspeakers, die te gek klinken met m'n subwoofer (Yamaha) en een Denon x2600H. Nu wil ik een nieuwe center speaker aanschaffen (is nu nog een oudje van m'n eerste surroundsetje) en het wordt een QA 3090. Maakt het veel verschil of ik de 3090c neem of kan ik beter de 3090Ci nemen. Qua prijs maakt het weinig uit. Vraag me nl. af, of je alle speakers in dezelfde serie moet nemen.. dus als ik de 3020's heb, dat dan de 3090Ci daar niet goed bij past.
Geen idee wat je nu hebt als center, maar als je aangeeft dat het van een oud surround setje betreft zal je er echt wel op vooruit gaan.
Ik zou voor de 3090Ci gaan. Is nieuwer, maar zal niet super veel verschillen van de 3090C.Mausl schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:16:
Dag allen,
Is nog een centerspeaker uit m'n eerste Harman Kardon setje van 10 jaar geleden, dus een QA 3090 zal zeker een verbetering zijn.. ;]Geen idee wat je nu hebt als center, maar als je aangeeft dat het van een oud surround setje betreft zal je er echt wel op vooruit gaan.
Dus in het kort; een 3090Ci past prima in een 5.1 opstelling met de 3020's (zonder i, dus vorige serie)?
Ik heb de teufel ultima 40mk2 nu een jaar of 5, maar ben nooit helemaal tevreden gewees bij muziek.
Vnd het een beetje dof geluid, lijkt ver weg te zijn, snel boemerig en wollig. Als ik het laag weg haal klinkt het heel leeg. De bijbehorende instap subwoofer van teufel heb ik er naast staan.
De versterker ingesteld middels Audyssey XT, met muziek staat het op L/R Bypass, anders klinkt het heel leeg.
De torens staan op large, subwoofer LFE crossover 80hz.
Wil eigenlijk een goede upgrade dat ik de aankomende tijd door kan, maar weet niet zeker of ik mijn subwoofer of torens moet vervangen..
Ik luister voornamelijk rock/metal.
versterker: denon-avr-x1200w
Speakers: Teufel ultima 40 mk2 https://www.teufelaudio.n...a-40-mk2-2017-p10246.html
Subwoofer: Mono-Subwoofer US 2106/1 SW https://www.teufelaudio.n...-us-2106-1-sw-p13782.html
pricewatch: Denon AVR-X1200W
PSN: Deltoidius
Andere eerste meet positie kiezen, tijdens het kalibreren. Kan wonderen verrichten. Je hardware is toereikend genoeg in ieder geval.Thomderanged schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:11:
Heeft er hier iemand ervaring met de Q-acoustics 3050 (i) en de Teufel ultima 40MK2 ?
Ik heb de teufel ultima 40mk2 nu een jaar of 5, maar ben nooit helemaal tevreden gewees bij muziek.
[ Voor 73% gewijzigd door Lip op 12-03-2020 10:57 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

+

De plaatsing van de bank in mijn afbeelding, hoef niet afspiegeling bij jou in je luisterruimte zolang de eerste in meetpositie dat maar wel is. Op deze manier krijg je geen vreemde delay's tussen links en rechts.
[ Voor 58% gewijzigd door Lip op 12-03-2020 11:14 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Aan zijn eigen Sony-versterker gehangen, en zo veel 'minder' dan de 3050's vond ik ze helemaal niet klinken! Wat een verrassende bak geluid uit die kleine rakkers. Sure, iets minder ruimtelijk en de bas trekt 't niet bij de grote lellen, maar vind ze wat warmer en zeer goed klinken. Dus zonet hier thuis aangesloten op mijn simpele Pioneer, ff de overige speakers losgetrokken, fronts op large en hopsakee. De missus (met chronisch "hoge tonen hoor ik minder" issues) was so far ook erg happy, dus we gaan ff een maandje of 2 proefdraaien. Denk dat de hogere tonen/spraak niet zo'n probleem zullen zijn, maar denk dat we de oempf van de sub wel gaan missen. Maar goed, die kunnen we altijd weer ff inpluggen en wilde sowieso ook daarvoor iets minder hoogs ronselen zodat het niet lijkt alsof ik er een tafel naast heb staan
Had al gespot dat de 3020i's (slagje groter) die net wat meer mids hebben (en tikje meer bas) voor 250 als setje voorbijvliegen op o.a. Amazon en wat webshops. Zeer interessant, zeker in de gaten houden.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
En als je nog meer bas wil dan de 3020i's heb je tegenwoordig de 3030i's, iets grotere behuizing, met dezelfde conus als in de 3050i.2Dutch schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:44:
Een vriend van mij heeft 3050's staan, en die klinken mooi maar bij mij thuis vind ik dat soort flinke zuilen niet staan en nu een 3.1 Teufel thingamajig (rears nooit zin gehad aan te sluiten en mis het niet). Dus had voor mezelf al de 3010i's op de lijst staan om eens te proberen, en die vriend van mij had ze toevallig gehaald voor z'n werkkamer maar ff niet in gebruik vanwege geklus dus ging daar ff luisteren en daarna bij mij.
Aan zijn eigen Sony-versterker gehangen, en zo veel 'minder' dan de 3050's vond ik ze helemaal niet klinken! Wat een verrassende bak geluid uit die kleine rakkers. Sure, iets minder ruimtelijk en de bas trekt 't niet bij de grote lellen, maar vind ze wat warmer en zeer goed klinken. Dus zonet hier thuis aangesloten op mijn simpele Pioneer, ff de overige speakers losgetrokken, fronts op large en hopsakee. De missus (met chronisch "hoge tonen hoor ik minder" issues) was so far ook erg happy, dus we gaan ff een maandje of 2 proefdraaien. Denk dat de hogere tonen/spraak niet zo'n probleem zullen zijn, maar denk dat we de oempf van de sub wel gaan missen. Maar goed, die kunnen we altijd weer ff inpluggen en wilde sowieso ook daarvoor iets minder hoogs ronselen zodat het niet lijkt alsof ik er een tafel naast heb staan
Had al gespot dat de 3020i's (slagje groter) die net wat meer mids hebben (en tikje meer bas) voor 250 als setje voorbijvliegen op o.a. Amazon en wat webshops. Zeer interessant, zeker in de gaten houden.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik ben begonnen met de 3020's van Q en sindsdien nooit meer van het merk afgestapt. Je kunt trouwens vaak ook mooie setjes vinden op de tweedehands markt van de 3020 / 3020i! De hebben in vrij snel tempo steeds nieuwe reeksen uitgebracht, dus er is genoeg aanbod. Succes met de zoektocht2Dutch schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:44:
Een vriend van mij heeft 3050's staan, en die klinken mooi maar bij mij thuis vind ik dat soort flinke zuilen niet staan en nu een 3.1 Teufel thingamajig (rears nooit zin gehad aan te sluiten en mis het niet). Dus had voor mezelf al de 3010i's op de lijst staan om eens te proberen, en die vriend van mij had ze toevallig gehaald voor z'n werkkamer maar ff niet in gebruik vanwege geklus dus ging daar ff luisteren en daarna bij mij.
Zag ik ook ja, was ff aan het YouTuben geslagen en kwam test van de drie formaten tegen. Moet nog bedenken hoe ik het qua meubel ga doen hoor, te massaal wordt er echt niet mooier op hiero, en de 3010i's passen nu ook al net niet eigenlijk maar goed. Vandeweek eens Netflix aanslingeren en The Old Guard aanzetten, kijken hoe dat bevaltChiron schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:33:
En als je nog meer bas wil dan de 3020i's heb je tegenwoordig de 3030i's, iets grotere behuizing, met dezelfde conus als in de 3050i.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
https://doublepoint.nl/q-acoustics-3050-donkergrijs
Zijn de 3050i speakers veel beter dan de "oude" 3050?
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Iemand tips om met ze in contact te komen?
Het viel mij meteen op dat de Centre erg dof klinkt, alsover er een soort low-pass filter actief is. Heb uit voorzorg verschillende bronnen geprobeerd (Xbox One, HTPC en Blu-ray speler) en het probleem doet zich voor bij alle bronnen. Tevens heb ik alle instellingen op de receiver nagelopen, maar hier is niets raars te zien.
Om problemen met de receiver / bekabeling uit te sluiten heb ik even snel een Concept 20 met de Concept Centre gewisseld, en het probleem blijft zich voordoen bij de Concept Centre (het center kanaal van mijn receiver heeft dus geen problemen). Dit doet mij vermoeden dat de tweeter en / of scheidingsfilter kapot is of een losse kabel heeft. Is er een makkelijk manier om hier uitsluitsel over te krijgen ? Ik wil de speaker niet zomaar openschroeven, bang om mijn garantie te verliezen. Ik kan hem terugsturen naar Amazon.nl. maar heb de orginele verpakking natuurlijk al wgegegooid. Ook zou ik direct contact op kunnen nemen met QA. Wat stellen jullie voor ?
Hooguit 5 uur, heb hem enkel gebruikt om te testen. Als ik mijn oor bijna tegen de speaker hou is het ook duidelijk te horen dat de hogere tonen missen.RichieB schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:16:
Hoeveel speeluren heeft je centre er nu op zitten? Ik vond mijn 3050's na 50-100 uur duidelijk helderder gaan klinken.
Dat klinkt niet goed. Ik ben destijds geswitcht van de 3090C naar de Concept Center, en dat was een duidelijke vooruitgang. Juíst helderder, waar ik de 3090c wat dof vond klinken. Ik zou Amazon benaderen, daar heb je de speaker immers aangeschaft.Anoniem: 261819 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:20:
2 Weken terug heb ik een QA Concep Centre besteld als toevoeging aan de Concept 20 speakers die ik al heb. Gisteren eindelijk de tijd gehad om deze eens uitvoerig te testen.
Het viel mij meteen op dat de Centre erg dof klinkt, alsover er een soort low-pass filter actief is. Heb uit voorzorg verschillende bronnen geprobeerd (Xbox One, HTPC en Blu-ray speler) en het probleem doet zich voor bij alle bronnen. Tevens heb ik alle instellingen op de receiver nagelopen, maar hier is niets raars te zien.
Om problemen met de receiver / bekabeling uit te sluiten heb ik even snel een Concept 20 met de Concept Centre gewisseld, en het probleem blijft zich voordoen bij de Concept Centre (het center kanaal van mijn receiver heeft dus geen problemen). Dit doet mij vermoeden dat de tweeter en / of scheidingsfilter kapot is of een losse kabel heeft. Is er een makkelijk manier om hier uitsluitsel over te krijgen ? Ik wil de speaker niet zomaar openschroeven, bang om mijn garantie te verliezen. Ik kan hem terugsturen naar Amazon.nl. maar heb de orginele verpakking natuurlijk al wgegegooid. Ook zou ik direct contact op kunnen nemen met QA. Wat stellen jullie voor ?
Heb contact opgenomen met Amazon: de center speaker gaat retour en een nieuwe is al besteld. Voordeeltje dat ik heb is dat de speaker in prijs gezakt is. Zodra ik de vervanger binnen heb zal ik mijn ervaring delen.timadriaans schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:35:
[...]
Dat klinkt niet goed. Ik ben destijds geswitcht van de 3090C naar de Concept Center, en dat was een duidelijke vooruitgang. Juíst helderder, waar ik de 3090c wat dof vond klinken. Ik zou Amazon benaderen, daar heb je de speaker immers aangeschaft.
Als ik kijk naar de opgegeven frequentie bereiken van beide speakers dan valt me op dat de verschillen erg klein zijn.
3050i: 44Hz - 30kHz (+3dB, -6dB)
3030i: 46Hz - 30kHz (+/-3dB, -6dB)
Van de 3050i heb ik een meting kunnen vinden: https://www.soundstagenet...r-measurements&Itemid=153. Van de 3030i niet.
De 3050i heeft een sensitivity van 91dB tegenover 88dB van de 3030i. De vloerstaanders spelen dus iets harder al denk ik niet dat dat merkbaar gaat zijn bij normaal gebruik.
Toch zou ik verwachten dat het grotere volume van de vloerstaanders leidt tot een diepere basweergave.
Heeft er iemand ervaringen met beide speakers om misschien een vergelijking te maken? Ik ga binnenkort luisteren naar een paar 3050i maar ik denk niet dat de 3030i er dan ook zal zijn, weinig winkels in mijn omgeving met Q Acoustics helaas!
Wil de overstap maken van boston acoustics a360 naar q acoustics 3050i. Lees daar goede dingen over die bij mij zouden passen.
Ik houd van een compact warme volle sound,zeker niet analytisch.
Of heeft misschien iemand een tip in deze prijsklasse tot 800euro die warm en vol klinken?
Weet niet waar je woont maar iEar heeft ze volgens mij allebij (op voorraad). Daar zou je ze beidde kunnen beluisteren, ik heb zelf de 3020i (wel met sub) en zit te wachten op een grotere ruimte om de 3050i neer te kunnen zetten.SgtCaffran schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:38:
Ik heb een vraag over de Q Acoustics 3050i en 3030i. Voor een nieuwe audio setup wil ik eigenlijk een stereo paar neerzetten zonder subwoofer (als dat kan zonder teveel concessies).
Als ik kijk naar de opgegeven frequentie bereiken van beide speakers dan valt me op dat de verschillen erg klein zijn.
3050i: 44Hz - 30kHz (+3dB, -6dB)
3030i: 46Hz - 30kHz (+/-3dB, -6dB)
Van de 3050i heb ik een meting kunnen vinden: https://www.soundstagenet...r-measurements&Itemid=153. Van de 3030i niet.
De 3050i heeft een sensitivity van 91dB tegenover 88dB van de 3030i. De vloerstaanders spelen dus iets harder al denk ik niet dat dat merkbaar gaat zijn bij normaal gebruik.
Toch zou ik verwachten dat het grotere volume van de vloerstaanders leidt tot een diepere basweergave.
Heeft er iemand ervaringen met beide speakers om misschien een vergelijking te maken? Ik ga binnenkort luisteren naar een paar 3050i maar ik denk niet dat de 3030i er dan ook zal zijn, weinig winkels in mijn omgeving met Q Acoustics helaas!
Ik verwacht wel met een grotere klankkast meer bass, beetje hoedenplank effect maar dit is puur mijn gevoel, wil ze zelf ook nog beluisteren.
Gewoon gaan luisteren, is toch altijd het beste. Dali is ook goed in deze prijsklasse.Ynsel schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:26:
Hoe klinken de q acoustics op laag volume, klinken ze dan nog een beetje warm en vol?
Wil de overstap maken van boston acoustics a360 naar q acoustics 3050i. Lees daar goede dingen over die bij mij zouden passen.
Ik houd van een compact warme volle sound,zeker niet analytisch.
Of heeft misschien iemand een tip in deze prijsklasse tot 800euro die warm en vol klinken?
Ik heb op dit moment 2x concept 40 front speakers en een concept center speaker.
Mijn huidige 2 surround speakers (zijn nog van een oud harmon kardon setje) geven niet echt lekker geluid... dus ik ben toe aan iets nieuws.
Een aantal overwegingen:
- mijn huidige speakers zijn wit met zwart grill
- de surround speakers komen aan de muur. Eentje in een hoek, de andere aan de wand achter de bank.
- afstand tot de luister positie op de bank is vrij kort, 1-1,5 meter ongeveer in de breedte en 20-30 centimeter in de diepte (de bank staat dus in principe tegen de zelfde muur als waar de speakers aankomen).
Ik maak graag mijn 5.0 set compleet met speakers met hetzelfde uiterlijk (en het liefste hetzelfde merk), zodat het een eenheid blijft.
ik heb hierbij de volgende speakers in overweging:
:strip_exif()/f/image/KSPxPGCPnqtAVQRrFK97nHwr.jpg?f=fotoalbum_large)
persoonlijk neig ik naar de 3010 omdat die het minste diepte hebben (en er dus niet zo "lomp" uitzien aan de muur).
Aangezien mijn concept 40 zwarte grills hebben matched dat mooi.
De 3020 serie is iets dieper (2 cm) maar een stuk hoger en vooral ook breder... ga ik dat enorm merken qua geluid?
wie helpt mij kiezen
Voor surround op zo'n korte afstand en tegen de muur zou ik simpel de 3010 pakken. Dat ze dan qua uiterlijk ook nog eens matchen speelt in die keuze ook mee. Ik zou alleen wel een subwoofer toevoegen om van het geheel een 5.1 te maken. Niet dat ik dat niet zou adviseren als je voor surround een slag groter zou pakken overigens. Het bereik wat je wint met een grotere speakers is niet zodanig dat de subwoofer overbodig wordt of überhaupt een grotere speakers te rectificeren.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
De hoeveel lage tonen die van mijn torens afkomen is al too much vind ik zelf.. Schroef vaak via de versterker de lage tonen al terug.FeaR schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:04:
[...]
Voor surround op zo'n korte afstand en tegen de muur zou ik simpel de 3010 pakken. Dat ze dan qua uiterlijk ook nog eens matchen speelt in die keuze ook mee. Ik zou alleen wel een subwoofer toevoegen om van het geheel een 5.1 te maken. Niet dat ik dat niet zou adviseren als je voor surround een slag groter zou pakken overigens. Het bereik wat je wint met een grotere speakers is niet zodanig dat de subwoofer overbodig wordt of überhaupt een grotere speakers te rectificeren.
Wellicht heeft dat met plaatsing te maken.. Maar kan in mijn woonkamer geen andere kant ermee op.
Jammer dat die 3010 niet meer goed te verkrijgen zijn.. Kan ze alleen uit het buitenland halen helaas.
Dat zal zeer zeker met plaatsing / akoestiek te maken. Uit twee keer 5" haal je geen sub laag. Vraag is natuurlijk wel welke lage tonen too much zijn. Grote kans dat je bijvoorbeeld een piek rond 60 Hz hebt maar dat het gehele bereik onder de 40 Hz helemaal dood/weg is.Felke schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:08:
[...]
De hoeveel lage tonen die van mijn torens afkomen is al to much vind ik zelf.. Schroef vaak via de versterker de lage tonen al terug.
Wellicht heeft dat met plaatsing te maken.. Maar kan in mijn woonkamer geen andere kant ermee op.
Jammer dat die 3010 niet meer goed te verkrijgen zijn.. Kan ze alleen uit het buitenland halen helaas.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
De volgende uitdaging wordt om een geschikte muurbeugel te vinden..
Die van q acoustics is slechts 40 graden draaibaar en dat is te weinig.
:strip_exif()/f/image/VYUZcWq7MezfcZvRkRTmZTEc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou eventueel de muurbeugel verder van de muur kunnen hangen (bijvoorbeeld stuk hout erachter) zodat de speaker verder kan draaien...
De speakers hebben een montage gat aan de onderkant, wellicht dat zoiets ook bruikbaar is:
:strip_exif()/f/image/YPbcmlYg1IAZzqHqPU59Ggri.jpg?f=fotoalbum_large)
Teufel AC 7500 SM
Maar wellicht hebben jullie betere ideeën..
Ik heb recent de 3020i gekocht en de 3000WB beugels. Die beugels zijn op zich prima: stevig, goed verpakt, mooie kwaliteit.
Het enige dat ik echt raar vindt is dat wanneer je de speaker naar voren en opzij kantelt, deze dan scheef komt te hangen. Het gaat ook echt niet anders; de beugels zijn zo ontworpen. De enige manier om dat tegen te gaan is de beugel scheef op de muur te zetten, maar dat is schier onmogelijk vantevoren goed uit te meten. Ligt het aan mij dat dit vreemd is? Of moet ik niet zeuren en er gewoon aan wennen? Als je de speaker naar de luisterpositie draait, gaat deze ‘naar buiten’ leunen.
:strip_exif()/f/image/0liX7vtaw3VeqeaU4bMQh22z.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door cageman007 op 25-12-2020 10:47 ]
:strip_exif()/f/image/hDCCBqoHgetYrdskY4SbmrJ0.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door Dvamber op 23-01-2021 19:11 ]
https://www.qacoustics.co...eakers/wall-speakers.html
Ik zie nu dat je maar 35mm ruimte hebt, dat gaat niet lukken dan helaas.
[ Voor 18% gewijzigd door Millert op 23-01-2021 19:44 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ik wil mijn huidige Pioneer receiver VSX923 vervangen met iets wat hopelijk beter past bij mijn Q Acoustics setup en daarnaast ook goed integreert met nieuwe connectiviteits technologie (afspelen vanaf mobiel, Google assistant en Siri)
Voorkeur gaat uit naar Denon of Marantz. Budget is 800-1000 euro.
Wat heeft binnen de Q Acoustics community de voorkeur. Ik hoop er op vooruit te gaan op het gebied van spraakhelderheid en ook warme klanken op lager volume.
Speakersetup:
- 2x 3050i (front)
- 2x 3010i (back)
- 3090ci (center)
- 140W active sub (Canton mx125)
Als je iets anders wil omdat je wat functies mist moet je daar vooral naar kijken. Als je hem voor het geluid wil vervangen heeft het geen zin.Mickman schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:05:
Hi all,
Ik wil mijn huidige Pioneer receiver VSX923 vervangen met iets wat hopelijk beter past bij mijn Q Acoustics setup en daarnaast ook goed integreert met nieuwe connectiviteits technologie (afspelen vanaf mobiel, Google assistant en Siri)
Voorkeur gaat uit naar Denon of Marantz. Budget is 800-1000 euro.
Wat heeft binnen de Q Acoustics community de voorkeur. Ik hoop er op vooruit te gaan op het gebied van spraakhelderheid en ook warme klanken op lager volume.
Speakersetup:
- 2x 3050i (front)
- 2x 3010i (back)
- 3090ci (center)
- 140W active sub (Canton mx125)
Op het gebied van spraakhelderheid en warm geluid zit er geen verschil tussen versterkers. Ze klinken allemaal gelijk. Het kan natuurlijk zo zijn dat je huidige versterker defect is. Is dit niet het geval zal elke andere versterker exact gelijk klinken en moet je het ergens anders in zoeken.
Een versterker past niet bij luidsprekers, die versterkt alleen het signaal.
Ps. Ik heb een Marantz op mijn Q’s aangesloten.
[ Voor 20% gewijzigd door Blommie01 op 25-04-2021 10:45 ]
Dank voor je reactie. Ik heb mij altijd laten vertellen dat elke combinatie van versterker en speaker leidt tot en eigen geluid. Jij zegt eigenlijk dat het niet uitmaakt welke versterker men heeft.Blommie01 schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:30:
[...]
Als je iets anders wil omdat je wat functies mist moet je daar vooral naar kijken. Als je hem voor het geluid wil vervangen heeft het geen zin.
Op het gebied van spraakhelderheid en warm geluid zit er geen verschil tussen versterkers. Ze klinken allemaal gelijk. Het kan natuurlijk zo zijn dat je huidige versterker defect is. Is dit niet het geval zal elke andere versterker exact gelijk klinken en moet je het ergens anders in zoeken.
Een versterker past niet bij luidsprekers, die versterkt alleen het signaal.
Ps. Ik heb een Marantz op mijn Q’s aangesloten.
Tenminste niet op het gebied van helderheid en warmte.
Hoe vertaalt dat zich dan tot het geluidsbeeld van de Q Acoustics speakers. Die hebben een eigen geluid. Ik heb vaker gelezen dat bijv. Denon en Marantz goed gaan met Monitor Audio speakers. En als je voorkeur bij muziek ligt dat Marantz dan meer naar voren komt. Is dat dan onzin?
Met betrekking tot connectiviteit. Ik lees hier en daar op internet suggesties om een Chromecast aan te sluiten op de receiver, maar dat betekent dat de receiver altijd aan moet staan om het geluid te kunnen weergeven. Ingebouwde functionaliteit zou kunnen zorgen dat de receiver aangaat op het moment dat hij wordt aangesproken via een chromecast verbinding. (soort standby modus)
[ Voor 13% gewijzigd door Mickman op 25-04-2021 15:18 ]
Ja klinklare onzin. Je luidsprekers maken het geluid. Je versterker versterkt het signaal...Mickman schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:04:
[...]
Dank voor je reactie. Ik heb mij altijd laten vertellen dat elke combinatie van versterker en speaker leidt tot en eigen geluid. Jij zegt eigenlijk dat het niet uitmaakt welke versterker men heeft.
Tenminste niet op het gebied van helderheid en warmte.
Hoe vertaalt dat zich dan tot het geluidsbeeld van de Q Acoustics speakers. Die hebben een eigen geluid. Ik heb vaker gelezen dat bijv. Denon en Marantz goed gaan met Monitor Audio speakers. En als je voorkeur bij muziek ligt dat Marantz dan meer naar voren komt. Is dat dan onzin?
Er is hier op tweakers zelfs een topic over:
Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6
Is er veel over je vraag in terug te vinden. Ik zou zeggen doe er je voordeel mee
[ Voor 8% gewijzigd door Blommie01 op 25-04-2021 15:20 ]
Die komen regelmatig in het elfen topic voorbij. Gewoon lachwekkend hoe die de boel vaak (gesponsord) bij elkaar fantaseren.NeWSJuNK schreef op zondag 25 april 2021 @ 23:26:
Daarom zijn ze bij Alpha audio ook maar gestopt met vergelijken van versterkers, luidspreker snoeren en interlinks. Ze klinken allemaal hetzelfde.
Dit is mij ook opgevallen daarom dat ik mijn 3020i gewoon naar voor zet (en niet ingedraaid).cageman007 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:46:
Topic staat al heel even stil, maar even als toevoeging op de laatste post:
Ik heb recent de 3020i gekocht en de 3000WB beugels. Die beugels zijn op zich prima: stevig, goed verpakt, mooie kwaliteit.
Het enige dat ik echt raar vindt is dat wanneer je de speaker naar voren en opzij kantelt, deze dan scheef komt te hangen. Het gaat ook echt niet anders; de beugels zijn zo ontworpen. De enige manier om dat tegen te gaan is de beugel scheef op de muur te zetten, maar dat is schier onmogelijk vantevoren goed uit te meten. Ligt het aan mij dat dit vreemd is? Of moet ik niet zeuren en er gewoon aan wennen? Als je de speaker naar de luisterpositie draait, gaat deze ‘naar buiten’ leunen.[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/NjDbBeQFMxSDUOXlxS6oATK6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben van plan mijn 11 jaar oude Harman Kardon HKTS 5.1 set te vervangen voor een 5.1.2 set gekoppeld aan mijn Denon AVR X2500H receiver.
Ik had het volgende in gedachten en ben benieuwd naar meningen.
Front
2x 3020i
Op tv meubel
Center
1x 3090ci
Op tv meubel
Surround
2x 3020i
Op bijbehorende stands
Sub
3060s
Op de grond naast Front right
Atmos
2x 3010i
Hoog aan het plafond, boven de fronts, naar beneden gekanteld via de bijbehorende wall mounts
Plattegrond woonkamer
Paint skills

Ben benieuwd!
[ Voor 7% gewijzigd door MrJ op 28-08-2021 23:54 ]
Godfather Bodybuilding topic reeks
Je genoemde setup gaat in ieder geval niet tegenvallen
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Had jij nog een speciale reden Atmos via weerkatsing ipg hoogte te doen?
Anoniem: 159816
8" is gewoon te weinig om echt laag te gaan. Als je de 8" wil zou ik er iig twee overwegen, dan heb je bijna net zoveel conus oppervlak als één 12". Bijkomend voordeel is dat je de response op meer plekken beter vlak kan krijgen met meerdere subs.MrJ schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:55:
@Millert Thanks! De sub had ik idd zelf al gevonden dat veel mensen de QB12 overwegen. Wel 200 extra.
Had jij nog een speciale reden Atmos via weerkatsing ipg hoogte te doen?
:strip_exif()/f/image/IG0J2Yg9vgcL35wzK1QHt7gi.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee hoor, de QB12 is prima om te kiezen.Anoniem: 159816 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 07:12:
[...]
8" is gewoon te weinig om echt laag te gaan. Als je de 8" wil zou ik er iig twee overwegen, dan heb je bijna net zoveel conus oppervlak als één 12". Bijkomend voordeel is dat je de response op meer plekken beter vlak kan krijgen met meerdere subs.
Thanks again.Millert schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:13:
@MrJ Mijn voorkeur gaat ook uit naar Atmos speakers in of aan het plafond.Voor de achter speakers heb ik destijds loze leidingen laten leggen (foto). Ik zie nu geen gemakkelijke oplossing om dit alsnog netjes weg te werken. Misschien in de toekomst een verlaagd plafond, maar voor nu bevalt het prima. Ik ben wel van plan om de Onkyo speakers te vervangen door de Teufel Reflekt. Jammer dat Q Acoustics geen bijpassende Atmos speakers heeft.
[Afbeelding]
Ik kom in de positie om boxen hoog op te hangen. Zal er tzt (voorjaar volgend jaar
[ Voor 52% gewijzigd door MrJ op 29-08-2021 22:15 ]
Een enkele 12" is inderdaad voldoende, maar als je met meerdere mensen film kijkt is een paartje goed afgestelde 8" mogelijk net wat beter als je de extra output niet nodig hebt. Wel wat meer instelwerk, dus altijd een afweging van voor en nadelen.MrJ schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:12:
[...]
Nee hoor, de QB12 is prima om te kiezen.
[...]
Thanks again.
Ik kom in de positie om boxen hoog op te hangen. Zal er tzt (voorjaar volgend jaar) foto's van maken.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 30-08-2021 00:13 ]
Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen deze twee en dan met name de verfijndheid in de hoge tonen.
gr Bjorn
[ Voor 4% gewijzigd door BlueSS50 op 19-10-2021 14:45 ]
Na wat puzzelen ben ik alsnog aan het kijken naar 2x 3060 als sub.Anoniem: 159816 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 00:11:
[...]
Een enkele 12" is inderdaad voldoende, maar als je met meerdere mensen film kijkt is een paartje goed afgestelde 8" mogelijk net wat beter als je de extra output niet nodig hebt. Wel wat meer instelwerk, dus altijd een afweging van voor en nadelen.
1 Nadeel, de locaties waar beide subs kunnen staan staan vast. Ega gaat niet accoord met een sub midden in de woonkamer.

Dus nu is de vraag; Is er een kans dat alles slechter gaan klinken met 2 subs dan met 1?
Huidig plan/floorplan.
Front
2x 3030i
Op tv meubel
Center
1x 3090ci
Op tv meubel
Surround
2x 3020i
Op bijbehorende stands
Sub
2x 3060s
Op de grond naast Front left, achter naast de surround right.
Atmos
4x 3010i
Hoog aan het plafond, boven de fronts, naar beneden gekanteld via de bijbehorende wall mounts. Achter Atmos aan de andere kant hoog aan het plafond, recht tegenover de Atmos voor and de Front voor
AVR
Wordt een Denon 3700
Plattegrond woonkamer
(Atmos niet meegenomen.)

[ Voor 3% gewijzigd door RichieB op 04-01-2022 10:54 ]
Als S1 en S2 de subs zijn dan is dit een van de beste opstellingen.MrJ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:27:
[...]
Na wat puzzelen ben ik alsnog aan het kijken naar 2x 3060 als sub.
1 Nadeel, de locaties waar beide subs kunnen staan staan vast. Ega gaat niet accoord met een sub midden in de woonkamer.![]()
Dus nu is de vraag; Is er een kans dat alles slechter gaan klinken met 2 subs dan met 1?
Huidig plan/floorplan.
Front
2x 3030i
Op tv meubel
Center
1x 3090ci
Op tv meubel
Surround
2x 3020i
Op bijbehorende stands
Sub
2x 3060s
Op de grond naast Front left, achter naast de surround right.
Atmos
4x 3010i
Hoog aan het plafond, boven de fronts, naar beneden gekanteld via de bijbehorende wall mounts. Achter Atmos aan de andere kant hoog aan het plafond, recht tegenover de Atmos voor and de Front voor
AVR
Wordt een Denon 3700
Plattegrond woonkamer
(Atmos niet meegenomen.)
[Afbeelding]
https://www.svsound.com/b...ning/75040195-why-go-dual
Zorg er wel voor dat S1 minder hard staat dan S2, want S1 gaat meer gain hebben doordat hij in een hoek staat.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 04-01-2022 10:45 ]
Ik heb dus twee Concept 20 speakers, maar mis sinds het verplaatsen van de speakers naar een ruime kamer wat laag. Ik overweeg een 3060s of Q B12 sub, maar die laatste is nogal prijzig en groot.
Iemand ervaring of advies in welke mate deze twee qua geluid verschillen?
In plaats van een standaard en dure sub, zou ik ook voor twee nieuwe floorstanding speakers kunnen gaan. Maar naast muziek luisteren kijken we ook regelmatig een serie of film. Bovendien biedt een losse sub voor mijn gevoel wat meer flexibiliteit qua plaatsing en ook qua afstelling van het laag.
Voor 300 euro stands + 600 euro sub ben ik dan klaar met m'n 2.1 setup. Maar, voor een vergelijkbaar bedrag zou ik ook twee 3050i's aan kunnen schaffen.
Of zijn de 3050's minder qua sound dan de Concept serie?
[ Voor 44% gewijzigd door MailMan op 06-02-2022 18:33 ]
Snap nog steeds niet dat veel volk een LEL van een (oled)tv aan de muur hebben hangen, en dan alle content met de ingebouwde blikkerige meuk kijken of beter gezegd beluisteren
[ Voor 19% gewijzigd door 2Dutch op 06-02-2022 17:02 ]
https://www.qacoustics.com/collections/concept-range
Ik vind ze prachtig qua ontwerp, maar ze zijn wel stukken duurder dan de uitgaande concept reeks.timadriaans schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:00:
Is er al iemand die de nieuwe Concept serie thuis heeft staan?
https://www.qacoustics.com/collections/concept-range
Ik ben benieuwd hoe ze zich verhouden tot de 3000i serie.
Andrew Robinson heeft een review online gezet van de 5040 toren. Zet prestaties neer die doen denken aan de duurdere Concept 50 met meer keuze in de kleuren/afwerking. De holme oak uitvoering vind ik erg geslaagd. Helaas geen atmos speakers in de line-up.
YouTube: 🔥 HOT NEW SPEAKER 🔥 Q Acoustics Speaker Review! NEW QA 5040 Speaker
https://www.qacoustics.co.uk/shop/5000series.html#range
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bF5ySSsVUi2rXgsWcnkbutSw.jpg?f=user_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Millert op 17-04-2023 20:04 ]
Ik zit er dus heel dicht op. Zou ze het liefst wat verder weg zetten, maar die ruimte is er helaas niet. Wat denken jullie, gaat dit werken of verpest ik het klankbeeld hier heel erg mee? Welke zouden jullie aanraden? Ik hou van diepe bas en warm geluid, maar kan niet zo goed inschatten of ik daarvoor perse de 3030i moet hebben.
Iemand met een vergelijkbare setup op zijn bureau die hier iets zinnigs over kan zeggen? Owh, en ook de vraag of jullie een aanrader hebben voor een kleine krachtige receiver/streamer.
[ Voor 6% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 29-09-2023 14:01 ]
Ik heb een vergelijkbare setup in gebruik. Thuiswerkplek is qua afmeting ook identiek. Ik heb mijn oude 3020 speakers op stands staan die je aan de rand van je bureau kan bevestigen. Werkt prima en zorgt er gelijk voor dat de speakers ook in sta-stand op oor hoogte staan. Als versterker gebruik ik de Loxjie A30. Ik ben overall erg tevreden met het resultaatfRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:51:
Voor mijn kantoor ben ik aan het kijken naar 2 stuks Q-Acoustics speakers. 3010i, 20i of 30i. Ze zouden op een bureau komen te staan van 160x80cm. Evt. heb ik nog wat ruimte links en rechts van m'n bureau voor een voet o.i.d. Maar bij voorkeur liefst gewoon op m'n bureau, ook omdat in een zit-sta bureau heb. Kantoor is 3x2,5m.
Ik zit er dus heel dicht op. Zou ze het liefst wat verder weg zetten, maar die ruimte is er helaas niet. Wat denken jullie, gaat dit werken of verpest ik het klankbeeld hier heel erg mee? Welke zouden jullie aanraden? Ik hou van diepe bas en warm geluid, maar kan niet zo goed inschatten of ik daarvoor perse de 3030i moet hebben.
Iemand met een vergelijkbare setup op zijn bureau die hier iets zinnigs over kan zeggen? Owh, en ook de vraag of jullie een aanrader hebben voor een kleine krachtige receiver/streamer.
Bedankt voor de info. Jij hebt ze ook tegen de wand staan dan? Als in paar cm ervan af?dansch216 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:44:
[...]
Ik heb een vergelijkbare setup in gebruik. Thuiswerkplek is qua afmeting ook identiek. Ik heb mijn oude 3020 speakers op stands staan die je aan de rand van je bureau kan bevestigen. Werkt prima en zorgt er gelijk voor dat de speakers ook in sta-stand op oor hoogte staan. Als versterker gebruik ik de Loxjie A30. Ik ben overall erg tevreden met het resultaatMooi helder geluid, goede bass en volume nog nooit harder dan 1/3 gehad. Een Teams call met spatial audio werkt ook erg goed!
Ik was van plan om dit soort stands te kopen.
:strip_exif()/f/image/mb2IUPNLxW5Z2A3AgwXr47A9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 02-10-2023 16:55 ]
Deze variant klem je aan de rand van het bureau zodat er ook meer ruimte over blijft. Past allemaal net in combinatie met een 34inch widescreen schermfRiEtJeSaTe schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:08:
[...]
Bedankt voor de info. Jij hebt ze ook tegen de wand staan dan? Als in paar cm ervan af?
Ik was van plan om dit soort stands te kopen.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/MTHVp4qzsJNcPkjIGWtS4gpl.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan ruimte geen gebrek. Heb mezelf verwend met een nieuw bureaublad 2x1m en een 32 inch scherm.dansch216 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:33:
[...]
Deze variant klem je aan de rand van het bureau zodat er ook meer ruimte over blijft. Past allemaal net in combinatie met een 34inch widescreen scherm![]()
[Afbeelding]
Speakers voor nu maar even zo. Receiver komt straks onder scherm als de arm binnen is.
:strip_exif()/f/image/Ns239KpzZRpkLNg17sR4fd0y.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb dezelfde setup. Vind de speaker stands ook wat subtieler. Ook al vind ik ze niet super mooi. Twee zuilen achter vind ik ook niet nodig. Door de afgeronde hoeken is het overigens wel lastig zoeken naar goede bijpassende stands als je de originele niet wilt.Millert schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:37:
@RichieB Dat klopt, vind dit vooral wat subtieler ogen. Heb als fronts de 3050i staan.
[Afbeelding]
Binnenkort wordt mn Pioneer receiver VSX-923 vervangen door een Denon x4800h. Hoop dat de speakers dan echt gaan shinen.
Toen ik op de eerste paar pagina's zag dat mensen hem vooral voor home cinema/tv gebruikten begon ik me al af te vragen of deze speakers te overpowered zijn voor bij een game pc.
Heb nu een 10+ jaar oude 5.1 logitech set, maar wilde toch iets downsizen naar 2 speakers omdat een subwoofer op de grond toch niet zo praktisch is met een zit/sta bureau.
Is zoiets te repareren of te vervangen, of is het einde oefening?
De wijzen komen uit het Oosten!
Davemave schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:15:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn werkplek met de 3020's op een K&M speakerstand, aangesloten via een nobsound ns-10g op de pc.
Gewoon leuk om even te delen tussen deze Q-Acoustics fans.
:strip_exif()/f/image/TP2bJ10AzSK4bH4soIV7snO3.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier een vergelijkbare setup maar dan in combinatie met een Loxjie A30 zodat ik eenvoudig van input kan switchen tussen mijn Surface via Bluetooth en game pc via USB
Het gaat om deze set: https://doublepoint.nl/q-...MdcSC1Fd4wLUaAmDIEALw_wcB
3 jaar later en nog beetje dezelfde vraag.MailMan schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:02:
Paar vraagjes over een sub vs. floorstanding.
Ik heb dus twee Concept 20 speakers, maar mis sinds het verplaatsen van de speakers naar een ruime kamer wat laag. Ik overweeg een 3060s of Q B12 sub, maar die laatste is nogal prijzig en groot.
Iemand ervaring of advies in welke mate deze twee qua geluid verschillen?
In plaats van een standaard en dure sub, zou ik ook voor twee nieuwe floorstanding speakers kunnen gaan. Maar naast muziek luisteren kijken we ook regelmatig een serie of film. Bovendien biedt een losse sub voor mijn gevoel wat meer flexibiliteit qua plaatsing en ook qua afstelling van het laag.
Voor 300 euro stands + 600 euro sub ben ik dan klaar met m'n 2.1 setup. Maar, voor een vergelijkbaar bedrag zou ik ook twee 3050i's aan kunnen schaffen.
Of zijn de 3050's minder qua sound dan de Concept serie?
Ik twijfel welke sub ik met mijn Concept 20 wil combineren.
Een 3060s of de QB12? Waarbij de laatste een mooi prijsje heeft nu, maar wel erg fors qua afmetingen in mijn kamer. De 3060s wordt soms als wat matig gezien qua sub (prijs/kwaliteit), maar past beter op de plek die ik in gedachte heb. Dus ik vroeg mij af of mensen hier ervaring hebben met deze sub?
Wat wil je er precies mee oplossen? Als de concepts in een grote ruimte staan kan ik me voorstellen dat je niet alleen laag mist maar ook volume.MailMan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:44:
[...]
3 jaar later en nog beetje dezelfde vraag.
Ik twijfel welke sub ik met mijn Concept 20 wil combineren.
Een 3060s of de QB12? Waarbij de laatste een mooi prijsje heeft nu, maar wel erg fors qua afmetingen in mijn kamer. De 3060s wordt soms als wat matig gezien qua sub (prijs/kwaliteit), maar past beter op de plek die ik in gedachte heb. Dus ik vroeg mij af of mensen hier ervaring hebben met deze sub?
Moet het perse een sub van Q zijn? In deze prijsklasse heb je naar mijn mening betere alternatieven bijvoorbeeld klipsch.
Had zelf ook de 20's staan maar heb inmiddels de 40 staanders, daar een sub van klipsch bij die ik nu maar weinig meer gebruikt heb er wel een bijpassende center bij.
Mijn hoop en verwachting is dat de luisterervaring er op vooruit gaat. De Concept 20 gaat tot ongeveer 64hz. De QB tot 28hz. Ik hoop met een high pass filter de Concept 20s ook wat meer van het laag te ontlasten en daarnaast dus een diepere en vollere bas te krijgen met een sub.KernelPanic schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:17:
[...]
Wat wil je er precies mee oplossen? Als de concepts in een grote ruimte staan kan ik me voorstellen dat je niet alleen laag mist maar ook volume.
Moet het perse een sub van Q zijn? In deze prijsklasse heb je naar mijn mening betere alternatieven bijvoorbeeld klipsch.
Had zelf ook de 20's staan maar heb inmiddels de 40 staanders, daar een sub van klipsch bij die ik nu maar weinig meer gebruikt heb er wel een bijpassende center bij.
Met muziek een prima luisterervaring, al denk ik dat een sub het kan verbeteren. Met films lijken er soms scenes te zijn waar de Concepts wat tekort komen. Bv tijdens Dune wanneer de sand worms komen en je diepe bassen verwacht, dan lijkt er juist een leegte en lager volume te zijn.
Ik heb beide subs besteld en hoop ze te vergelijken, maar we is wat gedoe met levertijden. Mogelijk door de introductie van de nieuwe Sub range
Met de verwachting die jij hebt dan zal die sub zeker in films een meerwaarde zijn. Beide subs van q zullen je dit kunnen bieden maar sluit andere merken (of 2e hands) niet uit. Vrijwel elke sub zal je dit kunnen bieden.MailMan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:38:
[...]
Mijn hoop en verwachting is dat de luisterervaring er op vooruit gaat. De Concept 20 gaat tot ongeveer 64hz. De QB tot 28hz. Ik hoop met een high pass filter de Concept 20s ook wat meer van het laag te ontlasten en daarnaast dus een diepere en vollere bas te krijgen met een sub.
Met muziek een prima luisterervaring, al denk ik dat een sub het kan verbeteren. Met films lijken er soms scenes te zijn waar de Concepts wat tekort komen. Bv tijdens Dune wanneer de sand worms komen en je diepe bassen verwacht, dan lijkt er juist een leegte en lager volume te zijn.
Ik heb beide subs besteld en hoop ze te vergelijken, maar we is wat gedoe met levertijden. Mogelijk door de introductie van de nieuwe Sub range