Gisteren is dit artikel gepubliceerd: plan: Beste producten op overzichtspagina's - Development-iteratie #78
Hierin worden zoals we gewend zijn de nodige wijzigingen benoemd en eventuele aanpassingen en nieuwe features kenbaar gemaakt.
Vrijwel onderaan het artikel wordt gesproken over Newbie label; ik quote:
Bastien op reactie van Koku:
ACM stelt dat door een +3 beoordeling je vrijwel direct van het label af bent:
Bij de literatie waar de karmabadges werden geintroduceerd had ik eenzelfde mening en ik ben van mening dat het newbie label, hoewel je er volgens ACM snel van af bent, niet kan anno 2015/2016. Ik vind het niet netjes.
Nu ben ik benieuwd of deze label daadwerkelijk blijft bestaan of dat er wellicht crewmembers zijn die eenzelfde mening delen?
Ik wil er geen al te groot punt van maken maar ik wil wel kenbaar maken dat ik het labelen binnen T.net en GoT.net wel een beetje beu ben. Zeker als je als nieuweling een review schrijft en direct in een hok gezet word als newbie.
Hierin worden zoals we gewend zijn de nodige wijzigingen benoemd en eventuele aanpassingen en nieuwe features kenbaar gemaakt.
Vrijwel onderaan het artikel wordt gesproken over Newbie label; ik quote:
Ik heb hierover een comment geplaatst waarin ik stel dat ik het een oneerlijke benaming vind:Newbie-label
Nieuwe reviewers die minder dan 2^8 karmapunten hebben, krijgen in de header van hun review een newbie-label naast hun naam, zodat het voor andere gebruikers duidelijk is dat het een beginnende reviewer betreft. Het newbie-label verdwijnt als de gebruiker door het schrijven van meer reviews of andere bijdragen op een gegeven moment niet meer als newbie wordt geklassificeerd.
Een aantal andere users hebben eenzelfde mening:Hoewel ik snap dat er binnen tweakers wat meer op kwaliteit gefilterd word door de user reviews te ranken elke maand, de telefoons nu dus op een rijtje te zetten met als label: "meest populair" vind ik de label Newbie, ongeacht betekenis, niet netjes/kunnen. Er zijn al meerdere labels in de vorm van karmabadges en nu krijgen users met weinig karma die een review plaatsen een label op hun hoofd geplakt. Jammer
Bastien op reactie van Koku:
AnonymousWPBen ik het niet mee eens. Je bent misschien 'newbie' bij T.net maar hebt misschien al genoeg ervaring in het reviewen? Dit is i.m.o. een label wat echt niet nodig is bij reviews, het zegt helemaal niets over de inhoud van de review maar drukt enkel de poster ervan in de hoek.
Zo onderhand begint T.net toch wel erg op een label-plak-community te lijken, iedere status verdient een plakkertje. Ik snap die drang niet, kan dat eens worden uitgelegd?
Er zullen vast meer reacties zijn maar even een aantal benoemdIk vind het alleen een klein beetje krom, naja, krom. Ik bedoel meer dat het nogal tegenstrijdig is.
Ik heb genoeg karma, maar ik heb maar 1 review geschreven. Dus ik ben eigenlijk een noobie, maar eigenlijk ook weer niet. Geen noobie omdat ik genoeg karma heb en een bijdrage lever, en wel een noobie omdat ik nog 'maar' 1 review heb geschreven.
ACM stelt dat door een +3 beoordeling je vrijwel direct van het label af bent:
Allemaal leuk en aardig maar er wordt alwéér een label geplakt op een user.Een +3-review levert ruim voldoende karma op om direct (nouja, de dag erna) van het label af te komen
Bij de literatie waar de karmabadges werden geintroduceerd had ik eenzelfde mening en ik ben van mening dat het newbie label, hoewel je er volgens ACM snel van af bent, niet kan anno 2015/2016. Ik vind het niet netjes.
Nu ben ik benieuwd of deze label daadwerkelijk blijft bestaan of dat er wellicht crewmembers zijn die eenzelfde mening delen?
Ik wil er geen al te groot punt van maken maar ik wil wel kenbaar maken dat ik het labelen binnen T.net en GoT.net wel een beetje beu ben. Zeker als je als nieuweling een review schrijft en direct in een hok gezet word als newbie.