Toon posts:

Iteratie #78; Newbie label

Pagina: 1
Acties:

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Akkoord. Een newbie badge schept een negatieve verwachting over een review, terwijl het helemaal geen indicator is voor de kwaliteit van die review.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:41

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Dubbele ontkenning, dus hier wel discussiëren? Denk dat je 't omgekeerde bedoelt, er is in het .plan al genoeg over gesproken en hier herhalen heeft niet veel nut.

Zelf heb ik 't .plan niet gelezen, maar met wat ik er zo uit begrijp, is het label niet echt handig gekozen. Ik heb al veel karma, maar pas 1 productreview geschreven. Met een waarde van +1 zou dat niet veel hebben geholpen voor het verbergen van het label. De omschrijving is denk wat ongelukkig gekozen, betere had 'beginnend reviewer' kunnen zijn, waar dan wordt gekeken naar het aantal reviews + eventuele karma dat er mee verdient is.

Wat er op kantoor is bedacht en besproken weet ik niet, en dit is blijkbaar niet de juiste plek om het te bespreken, maar misschien dat er iets heroverwogen kan worden intern? Iig mbt de naam.

Zeg ik allemaal uit naam als gebruiker.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-10 12:55
Mrjraider schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 06:35:
[...]

Nu niet bepaald een reactie die ik van een community manager verwacht: we nemen kennis maar doen er toch niets mee. :/

Op de frontpage is er geen discussie geweest, slechts enkele reacties.
Ik vind het een ongelukkige en ongepaste label maar goed volgens mij mag mijn mening ergens in waar de zon niet schijnt :N
Bastien schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 05:47:
[...]

Jammer. Ik vond namelijk dat er in de .plan geen discussie was, enkel het geven van reacties waarvan in de TS er nu een paar staan. Daar is geen antwoord op gekomen, anders was dit topic er mogelijk niet geweest.

Het zou wat mij betreft dus fijn zijn als er nog wel een inhoudelijke reactie komt op het het en waarom m.b.t. besluit om labels te gaan plakken.
Het is wat het is. Iemand die met een nieuwe account een review plaatst is en blijft een newbie. Als die persoon daarna actief blijft binnen het geheel van Tweakers, dan verdwijnt die status snel. Is die review het enige wapenfeit, dan blijft de status staan. De exacte grens* kan ik helaas niet bekend maken, maar het is absoluut geen onneembare barrière.

Waarom we dit doen? We zien een flinke stijging in 'hit and run' reviews. Mensen die een account maken en een product de hemel in prijzen om vervolgens nooit meer iets van zich te laten horen. Dit soort praktijken zien we significant stijgen de laatste maanden. Daar willen we iets aan doen. Omdat jullie serreviews een groot goed zijn dat niet mag worden besmeurd met stiekeme betaalde reclamepraatjes, vermomd als review. Daarnaast zijn er nog de 'wraak' stopreviews die geplaatst worden om iets bij de winkel gedaan te krijgen. Ook zeer hinderlijk, want het beeld wordt daardoor al snel vertekend.

Natuurlijk hebben we nagedacht over andere opties. Naast 'hebben' en 'willen' een checkbox met 'gekregen' of 'gekocht'. Dan gaan we uit van de eerlijkheid als je dit invult. Maar ja, gaan de mensen die alleen een review plaatsen in ruil voor artikel X, gaan die daar eerlijk over zijn? ik denk het niet. Bovendien hebben we geen enkele manier om dit te controleren.

Daarom hebben we dit label bedacht. Ben je na je review 'matig tot normaal' actief, dan verdwijnt het label snel. Uiteraard willen we best praten over een andere invulling of oplossing. Wij konden die na een paar brainstormen niet verzinnen, wie weet jullie wel.

*Over de details blijf ik bewust vaag. Het is meer dan alleen karma. ;) We moeten de 'hit and run' reviewers niet wijzer maken dan strikt noodzakelijk.

90710

Een heel ander idee: Als je "Hit-en-run" reviews wil terugdringen kan je natuurlijk iets doen als een verplichte goedkeuring door een mod voor gebruikers tot een bepaalde hoeveelheid karma. Deze mod(s) lezen de reviews en drukken op een knop van "Goedkeuren" en de review wordt voor iedereen zichtbaar, en een knop "Afkeuren" om de review in zijn geheel weg te gooien.

Hierdoor heb je niet het probleem dat "Hit-en-run"-reviews de lijst vervuilen en heb je het pluspunt dat nieuwe gebruikers zich nog welkom voelen.

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-10 12:55
Een label wijzigen kan best, dat sluit ik nergens uit. Dan moeten we eerst maar eens bedenken wat het dan wel zou moeten worden. ;)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee