Toon posts:

Iteratie #78; Newbie label

Pagina: 1
Acties:

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 25-10 19:23
Gisteren is dit artikel gepubliceerd: plan: Beste producten op overzichtspagina's - Development-iteratie #78

Hierin worden zoals we gewend zijn de nodige wijzigingen benoemd en eventuele aanpassingen en nieuwe features kenbaar gemaakt.
Vrijwel onderaan het artikel wordt gesproken over Newbie label; ik quote:
Newbie-label

Nieuwe reviewers die minder dan 2^8 karmapunten hebben, krijgen in de header van hun review een newbie-label naast hun naam, zodat het voor andere gebruikers duidelijk is dat het een beginnende reviewer betreft. Het newbie-label verdwijnt als de gebruiker door het schrijven van meer reviews of andere bijdragen op een gegeven moment niet meer als newbie wordt geklassificeerd.
Ik heb hierover een comment geplaatst waarin ik stel dat ik het een oneerlijke benaming vind:
Hoewel ik snap dat er binnen tweakers wat meer op kwaliteit gefilterd word door de user reviews te ranken elke maand, de telefoons nu dus op een rijtje te zetten met als label: "meest populair" vind ik de label Newbie, ongeacht betekenis, niet netjes/kunnen. Er zijn al meerdere labels in de vorm van karmabadges en nu krijgen users met weinig karma die een review plaatsen een label op hun hoofd geplakt. Jammer :/
Een aantal andere users hebben eenzelfde mening:
Bastien op reactie van Koku:
Ben ik het niet mee eens. Je bent misschien 'newbie' bij T.net maar hebt misschien al genoeg ervaring in het reviewen? Dit is i.m.o. een label wat echt niet nodig is bij reviews, het zegt helemaal niets over de inhoud van de review maar drukt enkel de poster ervan in de hoek.

Zo onderhand begint T.net toch wel erg op een label-plak-community te lijken, iedere status verdient een plakkertje. Ik snap die drang niet, kan dat eens worden uitgelegd?
AnonymousWP
Ik vind het alleen een klein beetje krom, naja, krom. Ik bedoel meer dat het nogal tegenstrijdig is.

Ik heb genoeg karma, maar ik heb maar 1 review geschreven. Dus ik ben eigenlijk een noobie, maar eigenlijk ook weer niet. Geen noobie omdat ik genoeg karma heb en een bijdrage lever, en wel een noobie omdat ik nog 'maar' 1 review heb geschreven.
Er zullen vast meer reacties zijn maar even een aantal benoemd ;)

ACM stelt dat door een +3 beoordeling je vrijwel direct van het label af bent:
Een +3-review levert ruim voldoende karma op om direct (nouja, de dag erna) van het label af te komen ;)
Allemaal leuk en aardig maar er wordt alwéér een label geplakt op een user.

Bij de literatie waar de karmabadges werden geintroduceerd had ik eenzelfde mening en ik ben van mening dat het newbie label, hoewel je er volgens ACM snel van af bent, niet kan anno 2015/2016. Ik vind het niet netjes.
Nu ben ik benieuwd of deze label daadwerkelijk blijft bestaan of dat er wellicht crewmembers zijn die eenzelfde mening delen?

Ik wil er geen al te groot punt van maken maar ik wil wel kenbaar maken dat ik het labelen binnen T.net en GoT.net wel een beetje beu ben. Zeker als je als nieuweling een review schrijft en direct in een hok gezet word als newbie.

• Mrjraider
zeef schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:11:
We nemen kennis van de mening. Echter nemen we als Tweakers een ander besluit. Het lijkt me beter dat we de discussie uit de .plan niet overdoen op deze plek.
Nu niet bepaald een reactie die ik van een community manager verwacht: we nemen kennis maar doen er toch niets mee. :/

Op de frontpage is er geen discussie geweest, slechts enkele reacties.
Ik vind het een ongelukkige en ongepaste label maar goed volgens mij mag mijn mening ergens in waar de zon niet schijnt :N

• Mrjraider
Betekenis, positief en negatief prima. De term wordt geaccepteerd zoals deze is, prima! Maar ik ben het niet eens met het feit dat een nieuwe gebruiker per direct een label op zijn hoofd geplakt krijgt. Ik vind het gewoon niet kunnen en al helemaal niet passen binnen het milieu waarin ik Tweakers nu ken de afgelopen twee jaar.

• Mrjraider
Ik ga hier maar weinig aandacht aan besteden, topique verdwijnt vanzelf pagina's verder maar ik vind het ronduit schandalig dat ik het moet doen met antwoorden zoals:
Prima maar kom dan ook niet vragen om feedback, zoals dit, als er geen bal mee gedaan wordt :(
Ik krijg het label niet en zal reviews die een newbie label hebben direct belonen met een +3 zodat gebruikers niet lang met het stempel blijven lopen. Als er geen fatsoenlijke oplossing voor gevonden kan worden dan los ik het wel zo op 8)

• Mrjraider
Ja dat heb ik, maar dan wordt er als nog aan elke nieuwe user een label geplakt. En dat vind ik gewoon niet geheel passen ;) Op XDA heb je de junior member, member en senior member, labels.. . Ook die geven de mate van activiteit aan en die benaming is een stuk neutraler in mijn ogen ;) Maar goed...

• Mrjraider
Hero of Time schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:04:
Laat ik het dan zo stellen: als er ipv 'newbie' iets anders had gestaan, zoals 'nieuwe reviewer' of 'nieuwe gebruiker/tweaker', was je er dan ook over gevallen?
Ja en nee.
Ja want het is merkwaardig alleen de nieuwe te betitelen.. Geef dan iedereen een label en maak een classificatie of zo.Bij x aantal reacties of karma heb je titel A en bij X aantal karma en reacties titel B etc.
Nee want de toon is heel anders dan het woord newbie.

Ik val er niet over, ik geef feedback. Blijkbaar wordt dat anders opgevat en dat vind ik wel wat jammer.

• Mrjraider
Ja alleen die is te zien in het profiel. Er staat geen "Grootmeester" onder mijn username nu en ook niet naast mijn username in reviews. Als het werkelijk zoals het .plan komt te staan dan loop je als user letterlijk:

Vind dat nu niet bepaald vriendelijk..

Ik snap best wel dat er meer gefilterd moet worden en dat er kritischer gekeken kan en moet worden maar dat kan ook anders. Die hit en run reviews worden snel door de community opgemerkt en kunnen worden aangepakt door de daarvoor bestemde actie.

• Mrjraider
Dat is wat mij betreft verder prima maar dan hoef je op mijn stem in ieder geval niet te rekenen als het aankomt op de website van het jaar. Dat een simpel label wijzigen al te veel moeite is. . :N

• Mrjraider
zeef schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:48:
Een label wijzigen kan best, dat sluit ik nergens uit. Dan moeten we eerst maar eens bedenken wat het dan wel zou moeten worden. ;)
Zie de reactie op je DM ;)

[Voor 79% gewijzigd door Mrjraider op 12-12-2015 17:33]

• Mrjraider
Nee hoor ;) Zeef lichte even kort wat toe.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee