Toon posts:

Feedback: Nieuw karmasysteem

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:55
Mede-auteurs:
  • Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14:31

Femme

• ACM
  • Niet online

ACM

Ha vrienden,

Sinds vandaag hebben we een nieuw karmasysteem draaien. Lees er alles over in deze .plan.
Tweakers heeft een geheel vernieuwd karmasysteem geïntroduceerd. De vernieuwingen bestaan uit een herziening van de karmaberekening, de toevoeging van ranglijsten op onderwerpniveau en de weergave van karmabadges op relevante plekken op de site. Vanaf heden kun je niet alleen strijden voor een hogere positie op de overallranglijst, maar is het mogelijk om karmakoning te worden van elk onderwerp dat voorkomt op Tweakers. Een onderwerp kan een categorie, merk, productserie, product of tag zijn. De gebruikers die tot de topvijfkarmakoningen van een onderwerp behoren, krijgen naast hun gebruikersnaam een badge op plekken waar dat relevant is.
Voor de duidelijkheid: we zijn nog (lang) niet klaar. Bijvoorbeeld het overzicht van badges in je profiel moet nog worden gemaakt. Maar ook een verdere verfijning van het systeem -door bijvoorbeeld een inhoudelijke waardering van forumposts- hoort uiteindelijk bij een goedwerkende karmasysteem.

We zijn dus pas op stap 1 van het pad. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen en opmerkingen tot nu toe en zeker in jullie ideeën voor de toekomst. Spui ze hier! :)

[Voor 53% gewijzigd door zeef op 12-05-2015 15:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die dingen links van de posts met top5 ranglijst, daar staat onderaan een link naar reviews: Tweakers FAQ , maar daar is helemaal niets over te vinden ;)

Handig om daar (de inhoud van) plan: Tweakers introduceert nieuw karmasysteem te vermelden?

[Voor 23% gewijzigd door Raven op 12-05-2015 15:22]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 10:40

Hedva

Blobfish

Origineel hier: http://gathering.tweakers...update_message/44219951/0
Dit topic werd aangemaakt 1 minuut voordat ik m'n verhaal poste.
Maar hier dus nog een keer:

Ik vind het zelf persoonlijk nogal storend en erg druk op dit moment.

Kijk er zelf ook eens rustig een minuutje naar:

Nu heb je op een super klein stukje van, nou wat zal het zijn, 100 bij 300 pixels ofzo, het volgende:
1. Avatar
2. Username
3. Abbo logo (in 3 kleuren)
4. Karma logo (2 kleuren) + karma tekst
5. reply to
6. tijd + datum

Voor op het forum zal het waarschijnlijk best zijn, nog niet gekeken, maar dit was het eerste wat me wel op viel bij de nieuwsitems op de frontpage.

Op zich leuk en prima dat dit ook op de frontpage wordt getoond, maar dan zou ik misschien alleen het badge icoontje doen naast de (eventuele) abonnement logo)

Daarnaast wordt er nergens in het hele design van het commentsysteem een omlijning met ronding gebruikt. Waarom zou je het bij de karmakoning/keizer weergave wel doen? Wordt er niet echt consistent op. Die omlijning weg halen zou al enorm schelen. Ik snap dat je duidelijk wilt maken dat het een soort van button moet voorstellen maar kan ook met een onderlijning oid.

En dan nog iets waar ik me aan stoor, en noem me desnoods een autist, maar de badges.
De abbo en karma badge zijn niet het zelfde formaat. Normaal hebben badges in 1 omgeving dezelfde grote, maar ander uiterlijk. Kijk naar trophies op je PS3/4, Achievements op de Xbox, Badges in de app Untapped (of welke andere app dan ook).

In dit geval is de Abbo badge klein en dik, en de karma badge lang en dun. Dat stoort, ziet er minder mooi en tevens onverzorgd uit. Daardoor lijkt het ook alsof het net niet helemaal lekker is uitgelijnd.

Wat ik dus zou doen: Maak er alleen een karma badge van, die je toont op de frontpage artikelen, en zet die badges naast elkaar (en zorg ervoor dat de badges het zelfde formaat hebben). Wordt het er een stuk rustiger van.

Dat was mijn zegje. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn eerste opmerking: dit wordt een comformation bias vehicel van jewelste op de Front-page.

Ik zie bij mijzelf al onbewust de moderaties op de FP daarop aan te passen. Users die bv in de deca-core discussies een badge 'processors' meedragen ben ik sterker geneigd voor waar aan te nemen en wat rukmer te modereren. Iets soortgelijks met games en game-users zag ik ook al direct.
De herkenbaarheid van users op hun toegekende expertise zal een zichzelf versterkende werking geven waardoor nieuwe (of passievere) users met wellicht correctere bijdrages in discussies het onderspit delven.

Het is een mooi systeem, maar deze Achilles-hiel zou ik graag aangestipt zien worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18-10 20:28

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Wordt er achter de schermen al gesproken over beleid i.b.t taggen (en opschoning van) ?

zie deze voorbeelden:
_David_ in "Veel karma badges"

Of tags zoals "vraag", "ervaring" etc, die kunnen imo ook wel weg

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nul07
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 14-09-2015
Ik mis toch wel de koningsstatus van de nr.1 in de jaarcijfers.
Verder denk ik dat de keuze om mobiel niets van de statussen te weergeven wijs is.

Privacy? ja graag: Het VPN Topic en het Ad-blocking Topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het komt later ook voor mobiel:
Inspector in 'plan: Tweakers introduceert nieuw karmasysteem'
Ja, we hadden niet genoeg tijd om een degelijke RWD variant te maken maar wilde hier niet de release voor uitstellen. Dit zal later nog opgeleverd gaan worden.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wellicht is het ook een idee, om in eerste instantie de tab te selecteren waar de gebruiker op te vinden is.
Zo voorkom je verwarring, dat men User X niet vinden kan, omdat ie net in dat andere tabje staat, ipv Overall op 1 jaar (of vice versa) dus.

Op verzoek naar aanleiding van CptChaos in 'plan: Tweakers introduceert nieuw karmasysteem'

[Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 12-05-2015 16:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Hedva schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:23:

En dan nog iets waar ik me aan stoor, en noem me desnoods een autist, maar de badges.
De abbo en karma badge zijn niet het zelfde formaat. Normaal hebben badges in 1 omgeving dezelfde grote, maar ander uiterlijk. Kijk naar trophies op je PS3/4, Achievements op de Xbox, Badges in de app Untapped (of welke andere app dan ook).

In dit geval is de Abbo badge klein en dik, en de karma badge lang en dun. Dat stoort, ziet er minder mooi en tevens onverzorgd uit. Daardoor lijkt het ook alsof het net niet helemaal lekker is uitgelijnd.
Je hebt hier zeker een punt en ik wil nog wel eens kijken of de abo- en karmabadges meer gelijk kunnen trekken. Het karmakoning/keizericoon gebruikt dezelfde basis als het aboicoon alleen met een kroontje erop waardoor hij hoger is. Ik zou kunnen kijken of we iig de breedte gelijk kunnen houden.

Wat betreft de weergave van de badges in nieuwsberichten vind ik dat het wel toegevoegde waarde heeft om het onderwerp te kunnen zien. We moeten eerst maar eens goed ervaren hoe het in de praktijk uitpakt (wij hebben het concept ook alleen nog maar in de testomgeving met oude data kunnen uitproberen). We hebben de badges bewust zo bescheiden mogelijk vormgegeven (met alleen een border ipv bijv. een donkere of felle achtergrondkleur) en we tonen op dit moment alleen badges van de top vijf overall of afgelopen jaar van een gekoppeld onderwerp. Dat zorgt ervoor dat er niet heel vaak een badge wordt getoond in de reacties.
_David_ schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:49:
Wordt er achter de schermen al gesproken over beleid i.b.t taggen (en opschoning van) ?

zie deze voorbeelden:
_David_ in "Veel karma badges"

Of tags zoals "vraag", "ervaring" etc, die kunnen imo ook wel weg
Het beleid moet inderdaad bijgewerkt worden.
CptChaos schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:10:
Wellicht is het ook een idee, om in eerste instantie de tab te selecteren waar de gebruiker op te vinden is.
Zo voorkom je verwarring, dat men User X niet vinden kan, omdat ie net in dat andere tabje staat, ipv Overall op 1 jaar (of vice versa) dus.

Op verzoek naar aanleiding van CptChaos in 'plan: Tweakers introduceert nieuw karmasysteem'
Ik heb een ticket gemaakt voor het highlighten van de user van wie je de badge hebt aangeklikt en het direct tonen van de ranking van het afgelopen jaar als de user alleen in die ranking voorkomt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15-09-2016

witeken

nieuwsgierig

Ik wil hier ook mijn "beklag" doen, voornamelijk voor het retroactief diminueren van mijn karma (en anderen, zo heeft pcgek de helft van zijn karma in rook zien opgaan). Dat je mensen hun karma wilt herrekenen naar het nieuwe systeem als dat ze een voordeel geeft, vind ik nog kunnen, maar mensen retroactief karma áfpakken waar ze dachten recht op te hebben? Dat vind ik niet netjes.

Het gaat hier vooral over het modereren, en dat is mijn tweede punt. Waarom is modereren in waarde verminderd?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-10 15:31

mvds

Totally awesome!

Komen er nou ook nieuwe karma-statussen bij? :) Ik sta al jaren op godlike, lekker natuurlijk, maar ik heb geen doel meer nu ;) (ja, ik ben karma-geil :P) Als ik zie dat TERW_DAN op 800k staat (tsss, karmahoer! ;)) dan vind ik het wel een beetje vreemd dat we beiden godlike hebben, terwijl ik maar 1/8ste heb van zijn karma. Ik weet niet vanaf wanneer je godlike krijgt, maar ik zou best wat meer levels willen zien.

offtopic:
en deze post bedoelde ik semi-serieus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Als ik naar de Karmalijst "Linux" kijk verbaas ik me toch een beetje. Het zijn vooral mensen die ik niet of nauwelijks ken. Als moderator NOS verwachtte ik toch op z'n minst de top-5 van afgelopen jaar allemaal te kennen. Hun postgeschiedenis bevestigd mij dat een aantal van hun inderdaad niet tot de die-hard linux-posters gerekend kunnen worden.
Wat er in het verleden gebeurd is weet ik natuurljk niet maar voor het afgelopen jaar had ik op z'n minst m'n mede-moderator Hero of Time in de lijst verwacht.

Komt dit omdat in WOS er maar zelden onderwerpen gekoppeld worden aan een topic?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
witeken schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:44:
Ik wil hier ook mijn "beklag" doen, voornamelijk voor het retroactief diminueren van mijn karma (en anderen, zo heeft pcgek de helft van zijn karma in rook zien opgaan). Dat je mensen hun karma wilt herrekenen naar het nieuwe systeem als dat ze een voordeel geeft, vind ik nog kunnen, maar mensen retroactief karma áfpakken waar ze dachten recht op te hebben? Dat vind ik niet netjes.

Het gaat hier vooral over het modereren, en dat is mijn tweede punt. Waarom is modereren in waarde verminderd?
We hebben de waardering van de verschillende soorten bijdragen opnieuw bepaald en daarbij de moderaties als ijkpunt genomen. De berekening van de moderatiekarma was erg ingewikkeld vanwege code die tot doel had om papegaaimodders te bestraffen. Dat is tegenwoordig geen probleem meer. Ook was de waardering afhankelijk van de score die je aan een reactie had gegeven. We hebben dat er allemaal uitgehaald en geven nu gewoon altijd één punt.

Dat het verschil zo groot is bij sommige gebruikers verbaast me wel. In de basis was een moderatie voorheen ook ongeveer één punt waard (voor een +2 en +3 kreeg je wat meer maar die posts zijn zeldzaam).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
mvds schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:55:
Komen er nou ook nieuwe karma-statussen bij? :) Ik sta al jaren op godlike, lekker natuurlijk, maar ik heb geen doel meer nu ;) (ja, ik ben karma-geil :P) Als ik zie dat TERW_DAN op 800k staat (tsss, karmahoer! ;)) dan vind ik het wel een beetje vreemd dat we beiden godlike hebben, terwijl ik maar 1/8ste heb van zijn karma. Ik weet niet vanaf wanneer je godlike krijgt, maar ik zou best wat meer levels willen zien.

offtopic:
en deze post bedoelde ik semi-serieus
Wat mij betreft stoppen we met die statussen. Ik zie er althans het nut niet van in.
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:00:
Als ik naar de Karmalijst "Linux" kijk verbaas ik me toch een beetje. Het zijn vooral mensen die ik niet of nauwelijks ken. Als moderator NOS verwachtte ik toch op z'n minst de top-5 van afgelopen jaar allemaal te kennen. Hun postgeschiedenis bevestigd mij dat een aantal van hun inderdaad niet tot de die-hard linux-posters gerekend kunnen worden.
Wat er in het verleden gebeurd is weet ik natuurljk niet maar voor het afgelopen jaar had ik op z'n minst m'n mede-moderator Hero of Time in de lijst verwacht.

Komt dit omdat in WOS er maar zelden onderwerpen gekoppeld worden aan een topic?
Als topics niet getagd worden dan het werkt het systeem niet. Als er echt bijna nooit wordt getagd heb je ook kans dat de karmakoningen Linux vooral afkomstig zijn van reacties bij artikelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Femme schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:03:

Wat mij betreft stoppen we met die statussen. Ik zie er althans het nut niet van in.
Volgens mij schat je dat verkeerd in en vinden mensen het erg leuk om in status te stijgen. Het is natuurlijk een puur statussymbool maar dat wordt belangrijk gevonden. Ik zou juist meer rangen introduceren.
Als topics niet getagd worden dan het werkt het systeem niet. Als er echt bijna nooit wordt getagd heb je ook kans dat de karmakoningen Linux vooral afkomstig zijn van reacties bij artikelen.
Dat zal het dan wel zijn. Het simpele feit dat je in het XXX-forum post levert dus niks op?

* CAPSLOCK2000 gaat snel al z'n topic's taggen met 'koning der koningen' :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Deze aanpassing bevalt me niet (net als bijna alle aanpassingen van de laatste tijd, maar afijn).

Heeft iemand een goede manier (via bijv css aanpassingen) om dit eruit te krijgen? Ik heb het nu wel opgelost door grofweg stukken van de site te blokkeren, maar misschien heb ik een knop gemist om het uit te schakelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dikkiedikdik schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:34:
Deze aanpassing bevalt me niet (net als bijna alle aanpassingen van de laatste tijd, maar afijn).

Heeft iemand een goede manier (via bijv css aanpassingen) om dit eruit te krijgen? Ik heb het nu wel opgelost door grofweg stukken van de site te blokkeren, maar misschien heb ik een knop gemist om het uit te schakelen?
Met je custom CSS kun je het volgende toevoeging om de labels te verbergen

code:
1
.karmaCards { display: none; }

39

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Fietsbel schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:38:
[...]

Met je custom CSS kun je het volgende toevoeging om de labels te verbergen

code:
1
.karmaCards { display: none; }
Werkt prima, hartelijk dank!

Toch mooi dat het uit te schakelen is met wat css die je kan verdienen door karma punten die mij niet bevallen :P Al die veranderingen, ik vind tweakers prima zoals het is, ik word oud...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 05-08 15:23
Ten eerste: puik werk!

Uiterlijk
Ik wil me bij Hedva voegen dat inderdaad het uiterlijk wel iets beter mag. Gezien karmakeizer/karma-expert status veel noemenswaardiger is dan abbostatus zou ik persoonlijk voorstellen om gewoon abbostatus niet te tonen als iemand karmakeizer is voor dit onderwerp. Daarnaast ziet het er ook direct een stuk netter uit als de badge niet random word afgesneden en zonder de border is het makkelijker om de tekst in-line te laten lopen netjes. Dus dan krijg je zo iets als het volgende:

En het bovenstaande met een rood-grijze achtergrond voor de karmakeizer.

Daarnaast zien meerdere badges er bij FP reacties al helemaal slecht uit en lijkt het me een slimmer idee om de meest 'speciale' relevante badge te tonen. Dus bijvoorbeeld bij deze post gewoon neerzetten Assassin's Creed Unity + 2

Sortering
Ik zou voorstellen om +2 en +3 reacties nog steeds primair naar boven te sorteren, maar daarna threads met comments van karmakeizers/karma-experts zo hoog mogelijk neer te zetten. Lijkt me zeker een waardevolle verandering.

Experts
Nu jullie een goed beeld hebben van welke gebruikers experts zijn voor bepaalde onderwerpen zou het interressant kunnen zijn om te overwegen om een soort van community expert review systeem op te zetten voor nieuwsartikelen. Dat zou bijvoorbeeld kunnen betekenen dat de top 5 gebruikers van de gekoppelde onderwerpen een nieuwspost eerder kunnen zien en geen reacties kunnen posten, maar wel rechtstreeks de auteur van het artikel feedback via een berichtje kunnen sturen en misschien een vinkje met 'er staan grove fouten in dit artikel' aan kunnen tikken. Indien goed opgezet zou zo'n systeem de kwaliteit van artikelen op een makkelijke manier op kunnen krikken met relatief weinig inzet van Tweakers. Vooral voor onderwerpen waar de auteur zelf niet super veel van af weet kan het prima zijn om een post nog even 3 uurtjes later te publiceren als dat betekend dat hij goede feedback kan krijgen. En indien die 5 a 10 gebruikers gewoon een push notificatie krijgen dan vermoed ik dat zeker wel 1 of 2 gebruikers binnen 3 uur wat feedback zullen sturen.

Vage onderwerpen
Heb er al meer gezien vanmiddag, maar deze kwam ik nu tegen (zal de lijst nog uitbreiden):Denk dat het een goed idee is om misschien selectief karma badges uit te zetten.

[Voor 16% gewijzigd door David Mulder op 12-05-2015 19:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-10 22:41

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat randje om die badges heen heeft ermee te maken dat je ze ook kan stapelen, denk ik:
-The_Mask- in "Voeding advies en informatie topic - Deel 30"

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• David Mulder
NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:17:
Dat randje om die badges heen heeft ermee te maken dat je ze ook kan stapelen, denk ik:
-The_Mask- in "Voeding advies en informatie topic - Deel 30"
Klopt waarschijnlijk. Schreef er net een edit in m'n vorige post over xD Op het forum ziet dat er nog prima uit, maar op FP is dat toch wat jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Plato1989
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 28-09 18:10

Plato1989

Amused to Death

Is het niet mogelijk om een dropdown/slide optie te maken als je hoovert over de badge? Ik kan niet direct zeggen dat ik er opgewonden van raakt van dat grijze vlak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe stel je voor dat de "meest speciale" badge getoond wordt? Laten we mijn voorbeeld in de post hierboven aanhouden: die user is keizer op heel veel verschillende tags, dus die zijn allemaal even bijzonder. :) Dan kun je wel die ene met de meeste karma pakken, maar dat lijkt me gewoon zonde omdat je dan alsnog niet de credit krijgt die je verdient. :)

Op de FP zijn er niet vaak meer dan 3 tags gelinkt aan een post. Op het forum nog wel, maar daar komt wat mij betreft ook verandering in zodat er alleen nog dingen gelinkt worden die écht zin hebben. Dat lost meteen het grootste deel van het probleem met die stacking badges op, want als er goed getagd wordt is die wildgroei aan badges wat lastiger. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 01:36

djunicron

*click-swoosh-thud*

quote: Zeef
Zou je dit in het feedbacktopic willen posten? Thnx!
http://tweakers.net/reacties/bekijk/7674848/

Ander "grappig" issue: Als je werkt in *random veld A, maar hier expres die plek vermijd (immers ben je al 8+ uur per dag met onderwerp A bezig), en hier frequent post over je hobby B, dan heb je kans op een badge voor hobby B, terwijl je onder nieuwsberichten over onderwerp A eigenlijk waardevoller kunt posten.

Voorbeeldje, stel je zou core team Angular 2.0 zijn maar post hier alleen over dieren fotografie en de laatste CoD en je reageert op nieuws over je werk op T.net, dan staat daar "profi CODder & kattenfoto held 2013" achter je naam. Weg geloofwaardigheid, grotere kans op 0 of -1 scores die men voor extra karma graag overneemt, ondanks dat je post hoogst waarschijnlijk +1 dan wel +3 had kunnen / moeten zijn.

==
Waarom breng ik dit op?

DJForums - Grote naam X lekt wat details van z'n hoofdsponsor (geen NDA brekende dingen ofzo, hype generen - yup, check!), onbekende fanboi roept "Dat zou Fabrikant Y nooit doen!". Fanboi 2: Nee, dat meen je toch niet, dat zou de pro met veel geld echt lui maken! Boe!
Gevolgd door persoonlijke aantijgingen, claims dat DJ grote naam X alles uit z'n duim zuigt, een thuishobbyist prutser is, etc etc. Grote naam X laat het forum voortaan maar links liggen.

Overigens nog lang niet zo erg als wél bekend maken wie je bent overigens...

Ander voorbeeldje in de categorie sport, ander forum; Pro's, winkel eigenaren, engineers achter de attributen, die van forum-poster-met-teveel-tijd en 8000 posts te horen krijgt dattie het fout doet, er niets van weet, etc etc.
Engineer van bedrijf Z en pro die dagelijks traint en de wereld rond reist voor wedstrijden heeft geen tijd om dagelijks 100 reacties te plaatsen.

Resultaat? Een forum dat in een eigen wereldje leeft, waar alleen nog over en niet meer MET de mensen uit de industrie wordt gesproken.

Dit soort arbitraire labeltjes kan zeer nadelig uitpakken, deel liever erkenning uit aan mensen die aantonen van wanten te weten. De community de community laten redacteren kan goed gaan, maar papagaai-gedrag van mensen die enkel denken "in-the-know" te zijn kan desastreus uitpakken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• David Mulder
NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:22:
Hoe stel je voor dat de "meest speciale" badge getoond wordt? Laten we mijn voorbeeld in de post hierboven aanhouden: die user is keizer op heel veel verschillende tags, dus die zijn allemaal even bijzonder. :) Dan kun je wel die ene met de meeste karma pakken, maar dat lijkt me gewoon zonde omdat je dan alsnog niet de credit krijgt die je verdient. :)

Op de FP zijn er niet vaak meer dan 3 tags gelinkt aan een post. Op het forum nog wel, maar daar komt wat mij betreft ook verandering in zodat er alleen nog dingen gelinkt worden die écht zin hebben. Dat lost meteen het grootste deel van het probleem met die stacking badges op, want als er goed getagd wordt is die wildgroei aan badges wat lastiger. :)
Naja, je zou de badge pakken van het minst getagde onderwerp. Dat definieerd volgens mij de meest specifieke en dus speciale en relevante badge. En je zou niet de extra credit verliezen zolang er zo iets staat als "+ 2" aan het einde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• David Mulder
djunicron schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:32:
[...]

http://tweakers.net/reacties/bekijk/7674848/

Ander "grappig" issue: Als je werkt in *random veld A, maar hier expres die plek vermijd (immers ben je al 8+ uur per dag met onderwerp A bezig), en hier frequent post over je hobby B, dan heb je kans op een badge voor hobby B, terwijl je onder nieuwsberichten over onderwerp A eigenlijk waardevoller kunt posten.

Voorbeeldje, stel je zou core team Angular 2.0 zijn maar post hier alleen over dieren fotografie en de laatste CoD en je reageert op nieuws over je werk op T.net, dan staat daar "profi CODder & kattenfoto held 2013" achter je naam. Weg geloofwaardigheid, grotere kans op 0 of -1 scores die men voor extra karma graag overneemt, ondanks dat je post hoogst waarschijnlijk +1 dan wel +3 had kunnen / moeten zijn.

==
Waarom breng ik dit op?

DJForums - Grote naam X lekt wat details van z'n hoofdsponsor (geen NDA brekende dingen ofzo, hype generen - yup, check!), onbekende fanboi roept "Dat zou Fabrikant Y nooit doen!". Fanboi 2: Nee, dat meen je toch niet, dat zou de pro met veel geld echt lui maken! Boe!
Gevolgd door persoonlijke aantijgingen, claims dat DJ grote naam X alles uit z'n duim zuigt, een thuishobbyist prutser is, etc etc. Grote naam X laat het forum voortaan maar links liggen.

Overigens nog lang niet zo erg als wél bekend maken wie je bent overigens...

Ander voorbeeldje in de categorie sport, ander forum; Pro's, winkel eigenaren, engineers achter de attributen, die van forum-poster-met-teveel-tijd en 8000 posts te horen krijgt dattie het fout doet, er niets van weet, etc etc.
Engineer van bedrijf Z en pro die dagelijks traint en de wereld rond reist voor wedstrijden heeft geen tijd om dagelijks 100 reacties te plaatsen.

Resultaat? Een forum dat in een eigen wereldje leeft, waar alleen nog over en niet meer MET de mensen uit de industrie wordt gesproken.

Dit soort arbitraire labeltjes kan zeer nadelig uitpakken, deel liever erkenning uit aan mensen die aantonen van wanten te weten. De community de community laten redacteren kan goed gaan, maar papagaai-gedrag van mensen die enkel denken "in-the-know" te zijn kan desastreus uitpakken!
Tot dusver bij de onderwerpen waar ik het kan beoordelen zijn de badges zeker verdiend. Heb je voorbeelden van gevallen waar ze niet verdiend zijn volgens jouw?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• David Mulder
Edit: Dubbel post... is de bescherming van tweakers daartegen stuk? (als in: dezelfde post werd twee keer gesubmit)

[Voor 94% gewijzigd door David Mulder op 12-05-2015 19:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

tonen we momenteel alleen badges van de duizend grootste onderwerpen
Hoe wordt bepaald wat het grootste onderwerp is?

In Het grote IPv6 topic zie ik namelijk een aantal vaste gasten die "AVM"- en/of "FritzBox"-koning zijn maar niemand met een IPv6 vermelding. Nu kan het zijn dat die mensen ontzettend veel van de FritzBox weten maar volgens mij is dat een misclassificatie.

De tags AVM/Fritbox hangen oa het IPv6-topic en het XS4All-topic. Die behoren tot de grotere topics maar geen van beide heeft AVM/FritzBox als belangrijkste onderwerp.

[Voor 16% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 12-05-2015 19:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dikkiedikdik schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:34:

Kan ik me ook in vinden.

Die badges maken de topics visueel imo erg onrustig. :( ;(

Heb geen verstand van CSS, zou fijn zijn als er alsjeblieft een toggle kan komen in de prefs. :X

[Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 13-05-2015 08:15]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18-10 15:21

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Quotes zijn niets meer waard: Ik stop met quote tags gebruiken en ga over op "hr"/table tags o.i.d. :)
Soms trek ik wel iets van een andere website omdat het onnodig is om over te typen. Daar krijg ik dus geen karma meer voor volgens:
Quote:

Er zit wel verschil tussen de "algemene" forums en de "tech" forums. Maar in algemene zin levere posts in het forum meer op.
Met dien verstande dat het wat moeilijker is om hoge scores (de waardering per lengte neemt af naarmate de post langer is) te krijgen en met dien verstande dat de inhoud van quotes niet meer meetelt bij de lengte van een post.

ACM in 'plan: Tweakers introduceert nieuw karmasysteem'

Ik ben overigens 15k karma verloren (~20%) en 150 plaatsen omlaag gegaan. (50%) ;w

[Voor 95% gewijzigd door Frozen op 12-05-2015 20:52]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:33
Waarschijnlijk een rare vraag, maar kan ik ook zien hoeveel karma je hebt per onderwerp?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• David Mulder
Heb nog wat lopen te denken, de topic-based karmaranglijst zou +2 en +3 reacties extreem veel zwaarder moeten meewegen. Op dit moment komen bepaalde individuën onevenredig sterk terug in de karmaranglijst simpelweg omdat ze belachelijk veel posten op bijna alle nieuwsposts, maar ondertussen praktisch nooit een +2 of +3 scoren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• David Mulder
Maffie500 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:45:
Waarschijnlijk een rare vraag, maar kan ik ook zien hoeveel karma je hebt per onderwerp?
Nog niet, maar als ik alles goed heb begrepen komt dat er wel aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je kan je post ook editten hoor.

39

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:55:
[...]

Hoe wordt bepaald wat het grootste onderwerp is?

In Het grote IPv6 topic zie ik namelijk een aantal vaste gasten die "AVM"- en/of "FritzBox"-koning zijn maar niemand met een IPv6 vermelding. Nu kan het zijn dat die mensen ontzettend veel van de FritzBox weten maar volgens mij is dat een misclassificatie.

De tags AVM/Fritbox hangen oa het IPv6-topic en het XS4All-topic. Die behoren tot de grotere topics maar geen van beide heeft AVM/FritzBox als belangrijkste onderwerp.
With ^, ik heb helemaal niets met Fritzboxen :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Altijd weer leuk zo'n herwaardering op allerlei onderdelen,alleen kost het me deze keer ong 150.000 aan karma. Maargoed, ergens wel logisch, achter de schermen een positieve bijdrage leveren en er veel tijd in steken is niet zichtbaar dus je zou er ook geen karma voor moeten ontvangen. :P

Vooral het met terugwerkende kracht in werking laten treden is uiteraard noodzakelijk voor een direct zichtbaar resulaat als beloning voor de bedenkers. Goed bezig toppers, op naar de volgende herberekening zal ik maar zeggen ;w

Is er inmiddels geen verzekering af te sluiten die dit soort ''kleine'' schommelingen dekt?

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

pcgek schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:54:
Altijd weer leuk zo'n herwaardering op allerlei onderdelen,alleen kost het me deze keer ong 150.000 aan karma. ...
Ik dacht dat ik al extreem was met van 59k naar 103k karma gaan :X Hier gaan dingen gewoon niet goed.

Ben kennelijk ook karmakoning Windows en Buitenland :X

:+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 14:54

Kiswum

Gadget reviewer

Waarschijnlijk post je veel in het onderstaande topic ;)
[Windows10] Ervaringen & Discussie

Je posts

[Voor 26% gewijzigd door Kiswum op 12-05-2015 21:19]

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Kiswum schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:18:
Waarschijnlijk post je veel in het onderstaande topic ;)
[Windows10] Ervaringen & Discussie

Je posts
Ja, maar om dat meteen te betrekken op heel Windows in alle soorten en maten :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 14:54

Kiswum

Gadget reviewer

Ach ja, ik ben een Karmakeizer voor alle autoradio's, vermoedelijk door deze review ;)

productreview: Parrot Asteroid Smart review door Kiswum

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Welke waarde moet je er dan aan hechten? Geen toch?

Terug naar de tekentafel ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:58

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

pcgek schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:54:
Altijd weer leuk zo'n herwaardering op allerlei onderdelen,alleen kost het me deze keer ong 150.000 aan karma. Maargoed, ergens wel logisch, achter de schermen een positieve bijdrage leveren en er veel tijd in steken is niet zichtbaar dus je zou er ook geen karma voor moeten ontvangen. :P

Vooral het met terugwerkende kracht in werking laten treden is uiteraard noodzakelijk voor een direct zichtbaar resulaat als beloning voor de bedenkers. Goed bezig toppers, op naar de volgende herberekening zal ik maar zeggen ;w

Is er inmiddels geen verzekering af te sluiten die dit soort ''kleine'' schommelingen dekt?
Niets persoonlijks hoor, maar je was dan ook behoorlijk overgewaardeerd door de absurd hoge score die men voor moderaties toegekend kreeg. Van iemand in de top 10 zou ik wat meer bijdrage verwachten dan dat. :)

Ik snap dat je het zuur vindt om zo ver terug te vallen, maar mijns inziens zeer terecht. Ik zie 100x liever goede discussies dan goede moderaties :)

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

.oisyn schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:27:
[...]

Niets persoonlijks hoor, maar je was dan ook behoorlijk overgewaardeerd door de absurd hoge score die men voor moderaties toegekend kreeg. Van iemand in de top 10 zou ik wat meer bijdrage verwachten dan dat. :)

Ik snap dat je het zuur vindt om zo ver terug te vallen, maar mijns inziens zeer terecht. Ik zie 100x liever goede discussies dan goede moderaties :)
Ik snap je punt, maar het is niet alsof modereren geen bijdrage is of geen tijd kost.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

En het wordt dan ook gewoon beloond - je hoort mij niet zeggen dat het zinloos is :). Maar het kost relatief meer tijd en inzicht om goede posts te maken. De verhouding tussen dat en het modereren is nu veel beter geproportioneerd imho.

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

.oisyn schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:27:
[...]

Wel persoonlijk:

Aldus de zeer simpele kortzichtige mening van .oisyn die kennelijk weer alle aandacht naar zich toe wil trekken met dit soort ''construktieve'' uitspraken. Maargoed, staat ie om bekend.

Dan mag ik dan wel behoorlijk eenzijdig zijn geweest waardoor ik in die top tien ben beland maar dat heb ik niet bedacht. En nu wordt dat zelfde systeem door de bedenkers onderuit geschoffeld. Waardeloos systeem dus.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

pcgek schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:45:
[...]

Wel persoonlijk:

Aldus de zeer simpele kortzichtige mening van .oisyn die kennelijk weer alle aandacht naar zich toe wil trekken met dit soort ''construktieve'' uitspraken. Maargoed, staat ie om bekend.

Dan mag ik dan wel behoorlijk eenzijdig zijn geweest waardoor ik in die top tien ben beland maar dat heb ik niet bedacht. En nu wordt dat zelfde systeem door de bedenkers onderuit geschoffeld. Waardeloos systeem dus.
Inderdaad, het gaat om het principe dat je retroactief benadeeld wordt. Alsof Apple de prijs van de iPhone met een factor 2 zou verhogen, en iedereen, ook alle mensen die hem al hebben, verplicht om bij te betalen. Als Apple die prijs bij het begin had vastgelegd, zouden er natuurlijk veel minder kopers geweest zijn.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

witeken schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:49:
[...]

Inderdaad, het gaat om het principe dat je retroactief benadeeld wordt. Alsof Apple de prijs van de iPhone met een factor 2 zou verhogen, en iedereen, ook alle mensen die hem al hebben, verplicht om bij te betalen. Als Apple die prijs bij het begin had vastgelegd, zouden er natuurlijk veel minder kopers geweest zijn.
Het is jammer dat die punten wat achteruit zijn gegaan voor een aantal mensen, maar "benadeeld" is ook een groot woord natuurlijk. Zodra je boven de karmalimiet komt die je nodig hebt voor karmafeatures heb je eigenlijk niks meer aan je karmapunten. :)
[...]

En nu wordt dat zelfde systeem door de bedenkers onderuit geschoffeld. Waardeloos systeem dus.
Het oude systeem was inderdaad redelijk waardeloos in hoe ingewikkeld het was. :)

[Voor 19% gewijzigd door NMe op 12-05-2015 21:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:54:
[...]

...Zodra je boven de karmalimiet komt die je nodig hebt voor karmafeatures heb je eigenlijk niks meer aan je karmapunten. :)
Nog niet neem ik aan :+

Maar goed, ik zie liever dat het gedoe rondom die badges gefixxored gaat worden.

Een (tijdelijke) rollback naar de oude code zit er zeker niet in?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik geloof niet dat er plannen zijn om meer met karma te doen dan nu het geval is. Badges, karmafeatures, that's it.
Maar goed, ik zie liever dat het gedoe rondom die badges gefixxored gaat worden.
Zo stuk zijn ze niet? De meeste problemen rondom tags lijken te komen doordat sommige mensen gewoon totaal debiel hebben lopen taggen, bijvoorbeeld in Voeding advies en informatie topic - Deel 30. Screenshot, voor wanneer het gefixt is:

Tags in het voedingen-topic

De enige tags die daar nut hebben (en dat is inclusief al die productkoppelingen) zijn "voedingen" en "psu", eventueel ook nog "modulair". Alle andere tags hebben op 90% van de posts géén betrekking en zijn dus compleet zinloos gekoppeld.

Zodra dáár een keer goed naar gekeken wordt door de crew trekken die "verkeerd" toegewezen badges vanzelf recht.

[Voor 5% gewijzigd door NMe op 12-05-2015 22:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Krusher schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:58:
Een (tijdelijke) rollback naar de oude code zit er zeker niet in?
Tweakers en rollbacks? (Tweakers 7.0)

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tweakers 7 was nogal wat anders dan dit, daar ging de hele database en de hele backend voor op de schop. Natuurlijk doe je daar niet "even" een rollback van. Als déze feature daadwerkelijk stuk was zou een rollback vast wel een optie zijn, maar hij is niet stuk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

[...]

Wel persoonlijk:

Jammer dat je je verlaagt tot persoonlijke aanvallen.

De score is in het verleden al een aantal keer gecorrigeerd, en dat zal in de toekomst ook nog wel gebeuren. Dat maakt het systeem niet ineens waardeloos, alleen niet perfect. En dat zal het nu ook nog wel niet zijn. En ja, soms betekent dat in een aantal individuele gevallen een pijnlijke correctie, met name voor wildhagen, PatrickH en jou, want jullie waren de top 3 modereerders. In een aantal andere gevallen pakt die correctie behoorlijk positief uit (dion_b }:| ;)). Dat soort gevallen zul je altijd hebben. Maar in de grand scheme of things is het imho een verbetering.

[Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 12-05-2015 22:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:06:
...Als déze feature daadwerkelijk stuk was zou een rollback vast wel een optie zijn, maar hij is niet stuk.
Niet stuk, maar niet handig op het moment. Als het makkelijk kan zou ik gewoon een rollback doen, de achterliggende issues fixen en daarna weer introduceren. Het voelt nu enorm gerushed aan, zeker met een opmerking van "we hebben een oude dataset gebruikt"
Femme schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:22:
[...]

....

Wat betreft de weergave van de badges in nieuwsberichten vind ik dat het wel toegevoegde waarde heeft om het onderwerp te kunnen zien. We moeten eerst maar eens goed ervaren hoe het in de praktijk uitpakt (wij hebben het concept ook alleen nog maar in de testomgeving met oude data kunnen uitproberen)....
Ik vind dit best wel bijzonder eigenlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Femme schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:00:
[...]

Dat het verschil zo groot is bij sommige gebruikers verbaast me wel. In de basis was een moderatie voorheen ook ongeveer één punt waard (voor een +2 en +3 kreeg je wat meer maar die posts zijn zeldzaam).
Als het ongeveer één punt was/zou moeten zijn geweest en nu precies één punt is, hoe kun je dan pcgek's val in karma (en dat van anderen natuurlijk) verklaren?
Als al pcgek's karma van het modden zou komen (en dus ook al zijn karmaverlies) dan zou moddereten eerder 55% meer karma hebben opgeleverd dan het nu doet. Dat komt totaal niet overeen met ongeveer 1 punt vs 1 punt. En dat percentage wordt alleen maar groter als je de karma van andere dingen dan moddereten meeneemt (of er moeten andere dingen zijn die nu een stuk minder karma opleveren, maar zoveel zijn dat er toch niet?).
Is het zeker dat er geen bug in het nieuwe of oude systeem van het berekenen van mod-karma zit?

[Voor 5% gewijzigd door Evest op 12-05-2015 22:18]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Zijn die labels echt nodig? Vooral op de fp vind ik ze de reacties een rommelig uiterlijk geven. Daarnaast lijkt het me belangrijker dat posts op inhoud worden gescoord/benaderd. Gezien de staat van de moderaties bij (bepaalde) onderwerpen vrees ik dat een gelabelde user sneller hoog gescoord wordt dan anderen. Dit zie ik namelijk soms ook al gebeuren bij bekende namen.

Op het forum, soit. Het kan dan voor de langslopende informatiezoeker nuttig zijn om te weten wie vaker met een onderwerp bezig is geweest. Posts worden ook niet gescoord, dus die mogelijke negatieve invloed is er niet.

Voor mensen die ineens een stuk minder karma hebben: het is maar een loos getalletje. Waardering krijg je (hoop ik) uit replies/bedankjes/positieve moderaties van mede-users, niet uit een oplopend getal op je profiel dat slechts door een berekening wordt vastgesteld. Persoonlijk interesseert het me geen donder wat de karma-score is van mezelf of anderen (en die badges zullen met ook niet boeien). Iedere zichtbare bijdrage beoordeel ik toch individueel.

I like bacon!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Krusher schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:17:
[...]

Niet stuk, maar niet handig op het moment. Als het makkelijk kan zou ik gewoon een rollback doen, de achterliggende issues fixen en daarna weer introduceren. Het voelt nu enorm gerushed aan, zeker met een opmerking van "we hebben een oude dataset gebruikt"
Die "oude dataset" was twee of drie weken oud. ;) Waar Femme waarschijnlijk op doelde is dat het stilstaande data was waar verder niemand mee bezig is, afgezien van een paar testers. Niemand die letterlijk alle topics open kan klikken om gekke dingen te constateren. Dit is het soort feature dat je eerst deels af moet hebben en daarna kunt finetunen.
evest schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:17:
[...]

Als het ongeveer één punt was/zou moeten zijn geweest en nu precies één punt is, hoe kun je dan pcgek's val in karma (en dat van anderen natuurlijk) verklaren?
Er zijn meer dingen veranderd dan alleen de moderatie. Ook in forumposts is de berekening nu anders: die krijgen nu een iets hogere score, maar daarentegen worden quotes niet meer bij de lengte van de post opgeteld. Iemand die op het forum veel lange quotes heeft gebruikt zal dus op karma wat achteruit gaan terwijl iemand die op het forum eigenlijk nooit iemand anders citeert erop vooruit gegaan zal zijn.

Daarnaast: ongeveer 1 en precies 1 zijn natuurlijk bij grote volumes niet hetzelfde. Stel dat "ongeveer 1" betekent dat het gemiddeld 1,2 is. In dat geval ga je op 500 moderaties gemiddeld 100 karma lager uitkomen. Bij de volumes waarmee de absolute topmodereerders reacties waarderen zit je al snel op een veelvoud daarvan. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:40:
[...]

Die "oude dataset" was twee of drie weken oud. ;) Waar Femme waarschijnlijk op doelde is dat het stilstaande data was waar verder niemand mee bezig is, afgezien van een paar testers. Niemand die letterlijk alle topics open kan klikken om gekke dingen te constateren. Dit is het soort feature dat je eerst deels af moet hebben en daarna kunt finetunen.

...
Vraag dan Tweakers die wat langer rondlopen of ze het één en ander willen testen, en het niet zo plompverloren online knallen. Dit was duidelijk te spotten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:40
Kan mijn vermelding ook niet plaatsen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Krusher schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:50:
[...]

Vraag dan Tweakers die wat langer rondlopen of ze het één en ander willen testen, en het niet zo plompverloren online knallen. Dit was duidelijk te spotten.
De abonnees hebben kunnen betatesten, en de vrijwillige crew natuurlijk ook. Het is niet alsof alleen de developers getest hebben en even tussen neus en lippen door hun laatste prutswerkje online hebben gegooid... 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

.oisyn schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:12:
[...]

Jammer dat je je verlaagt tot persoonlijke aanvallen.

De score is in het verleden al een aantal keer gecorrigeerd, en dat zal in de toekomst ook nog wel gebeuren. Dat maakt het systeem niet ineens waardeloos, alleen niet perfect. En dat zal het nu ook nog wel niet zijn. En ja, soms betekent dat in een aantal individuele gevallen een pijnlijke correctie, met name voor wildhagen, PatrickH en jou, want jullie waren de top 3 modereerders. In een aantal andere gevallen pakt die correctie behoorlijk positief uit (dion_b }:| ;)). Dat soort gevallen zul je altijd hebben. Maar in de grand scheme of things is het imho een verbetering.
Het vreemde is dat ik ongeveer met 20k omhoog ben gegaan terwijl 92% van mijn karma ook van modereren komt :P
Krusher schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:50:
[...]

Dat is gedaan zoals NMe al zei, het is nu vooral aan de crew om de tags te gaan opruimen en aan users om meer te gaan taggen.

[Voor 18% gewijzigd door _David_ op 12-05-2015 22:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:51:
[...]

De abonnees hebben kunnen betatesten, en de vrijwillige crew natuurlijk ook. Het is niet alsof alleen de developers getest hebben en even tussen neus en lippen door hun laatste prutswerkje online hebben gegooid... 8)7
Zien we elkaar a.s. vrijdag?

Het is niet het eerste gevalletje OOPS, kennelijk kan het beter he :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Krusher schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:56:
[...]

Zien we elkaar a.s. vrijdag?
Ik ben er vrijdag niet bij, maar zeef wel en hij staat hier hetzelfde in als ik dus zijn mening is mijn mening wat betreft deze feature. :P In de context van die feedbackmiddag zou ik als ik erbij zou zijn trouwens ook aanwezig zijn geweest in de hoedanigheid van user, niet zozeer als crewlid. :)
Het is niet het eerste gevalletje OOPS, kennelijk kan het beter he :>
Er zijn zeker oeps-gevalletjes geweest in het verleden, maar deze zou ik daar niet onder willen rekenen. Ik weet niet wat het developmentteam van de release verwachtte maar ik zie hier precies gebeuren wat ik vooraf al verwachtte: een nieuw badgesysteem dat nog wat opgepoetst moet worden, en een paar uitschieters bij de mensen waarop een karmacorrectie verkeerd (of juist heel goed) uitpakte. Dat laatste is jammer maar bijna niet te voorkomen, tenzij je karma gaat devalueren om zo te zorgen dat niemand erop achteruit gaat.

[Voor 8% gewijzigd door NMe op 12-05-2015 23:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

_David_ schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:53:
[...]

Het vreemde is dat ik ongeveer met 20k omhoog ben gegaan terwijl 92% van mijn karma ook van modereren komt :P
Ik zie het ja :). Het enige dat ik me voor kan stellen is dat je voorheen benadeeld werd door te snelle moderaties. Daar stond een penalty op nadat een paar gebruikers er misbruik van maakten, maar dat is er weer uitgesloopt om de boel simpeler te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat, of die 7% uit forumposts komt allemaal van hoogstaande, lange posts zonder te veel quotes. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Nee zijn moderatiescore is omhoog gegaan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Idd, die is van 91% naar 92% gegaan 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 27-09 00:40

flipkipse

Google it

Allereerst: laten we voorop stellen dat ik (zoals al eerder aangegeven) groot voorstander ben van het belonen en erkennen van geleverde diensten.

De hoedanigheid waar in Tweakers dit aanpakt is volgens mij iets te specifiek. Maar ik deel de gedachten dat een nieuw komer ook de kans moet hebben op een rang. Dus ik snap de keuze hiervoor wel.

Zelf zat ik meer te denken aan karma topper per forum categorie en daarin een "all time" keizer en een "laatste jaar" leider. Maar goed, Tweakers heeft bedacht het specifieker te gaan doen.

Alleen ik vind het momenteel een beetje een haast klus lijken die "nog even" voor vrijdag af moest. Zodat ze een argumentatie hebben om mee te schermen. In mijn ogen was eerst een actief beleid op de "tags" beter geweest. Zo had je wat problematiek kunnen voorkomen.

Over het terug schalen van mensen: dat het 1 tot 3% zou verschillen, kon ik me voorstellen. Maar meer als 10% vind ik zelf toch wel onverklaarbaar. Misschien zou in deze gevallen een persoonlijke fix op zijn plaats zijn.

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:51:
[...]

lol, die enkele dagen dat abo's eerder kunnen testen stelde niet veel voor, wat wel degelijk tussen neus en lippen ging.

[Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 12-05-2015 23:16]

39

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:06:
[...]

In de context van die feedbackmiddag zou ik als ik erbij zou zijn trouwens ook aanwezig zijn geweest in de hoedanigheid van user, niet zozeer als crewlid. :)
Jammer, maar helaas :'(
Er zijn zeker oeps-gevalletjes geweest in het verleden, maar deze zou ik daar niet onder willen rekenen. Ik weet niet wat het developmentteam van de release verwachtte maar ik zie hier precies gebeuren wat ik vooraf al verwachtte: een nieuw badgesysteem dat nog wat opgepoetst moet worden...
In het zeer recente verleden bedoel je ;) Iteratie X komt langs, hoop gemor en gedoe, en zie daar een fix die het één en ander repareert of terug zet of een alternatief geeft ;)

Niet erg hoor, maar zet ons users niet neer als testers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

_David_ schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:12:
Idd, die is van 91% naar 92% gegaan 8)7
Nou is "overig" niet louter moderatie he :). Alleen in het crewforum staan wat exacte cijfers over de top zoveel, voor en na. Die ga ik hier niet herhalen (die waren ook niet final btw), maar daaruit valt op te maken dat jouw moderatiescore omhoog is gegaan.

[Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 12-05-2015 23:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18-10 21:38
Karma kan me bijzonder weinig boeien, volgens mij heb ik meer gekregen dan ik had (gok ik, ik weet niet wat ik precies had), maar al had ik 100.000 karma minder gekregen, het had me geen fluit uitgemaakt.

Dat gezegd hebbende: ik vind dit een leuke feature :) Misschien een beetje een overload aan categorieën (ik zag ergens iemand met 20-30 categorieën waarin 'ie in de top 5 stond, als het er niet meer waren), maar aan de andere kant wel leuk, omdat niet alleen de paar mensen met superveel karma nu beloond worden.

Het is misschien nog (erg) ruw rond de randjes, maar dit is echt geen feature die dealbreakers heeft waar je überhaupt over rollbacks hoeft na te denken, als je het mij vraagt. Ik zou zeggen, lever feedback en maak er het beste van.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

.oisyn schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:15:
[...]

Nou is "overig" niet louter moderatie he :). Alleen in het crewforum staan wat exacte cijfers over de top zoveel, voor en na. Die ga ik hier niet herhalen, maar daaruit valt op te maken dat jouw moderatiescore omhoog is gegaan.
Dat weet ik, maar zo ver ik weet heb ik geen andere activiteiten op tweakers gedaan die onder "overige" vallen

(En je mag die exacte cijfers van wat bij mij omhoog is gegaan wel doorsturen via DM hoor :> :P )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Krusher schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:14:
[...]

In het zeer recente verleden bedoel je ;) Iteratie X komt langs, hoop gemor en gedoe, en zie daar een fix die het één en ander repareert of terug zet of een alternatief geeft ;)

Niet erg hoor, maar zet ons users niet neer als testers.
Dat is hier niet gebeurd? :? Dat de feature niet helemaal af is staat nota bene in de .plan zelf. Deze basis moest gewoon af zijn voordat erop verder gebouwd kan worden. Het alternatief was dat het developmentteam gewoon op deze feature was blijven zitten tot hij helemaal af is, en hem dan as is opleveren. Klinkt misschien leuk, maar dan heeft ineens niemand in de community nog invloed, terwijl zeef nu met de basis in het achterhoofd juist dit topic heeft geopend om uit te vinden hoe jullie graag zouden zien dat er verder gebouwd wordt op deze fundering...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:24
In het huidige design vind ik de badges meer opvallend dan de nickname, in ieder geval op de frontpage en zeker bij mensen met meerdere badges. Ik denk dat daar qua balans nog wel wat te winnen valt.

Wordt trouwens de titel nog aangepast aan het geslacht van de user? :)

[Voor 3% gewijzigd door Hafermaut op 12-05-2015 23:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
flipkipse schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:12:
Alleen ik vind het momenteel een beetje een haast klus lijken die "nog even" voor vrijdag af moest. Zodat ze een argumentatie hebben om mee te schermen. In mijn ogen was eerst een actief beleid op de "tags" beter geweest. Zo had je wat problematiek kunnen voorkomen.
Dit is echt onzin. We werken met jaarplanningen en dit zit daar gewoon in. Ook de iteratiedatum is niet verschoven (ga maar terugtellen). Ik snap best dat je de laatste dagen opeens minder blij met Tweakers bent, maar nu moet je niet opeens overals negatieve spoken in zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:19:
[...]

Dat is hier niet gebeurd? :? Dat de feature niet helemaal af is staat nota bene in de .plan zelf. ..
Open dan een beta.tweakers.net / beta.gathering.tweakers.net voor iedereen. Scheelt een hoop gezeur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
Dit is eigenlijk een grote, openbare beta. Het is nog niet af. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:12:
[...]

Volgens mij schat je dat verkeerd in en vinden mensen het erg leuk om in status te stijgen. Het is natuurlijk een puur statussymbool maar dat wordt belangrijk gevonden. Ik zou juist meer rangen introduceren.

[...]

Dat zal het dan wel zijn. Het simpele feit dat je in het XXX-forum post levert dus niks op?

* CAPSLOCK2000 gaat snel al z'n topic's taggen met 'koning der koningen' :)
Jup, meer rangen zou een stuk leuker zijn!

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
Krusher schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:23:
[...]

Open dan een beta.tweakers.net / beta.gathering.tweakers.net voor iedereen. Scheelt een hoop gezeur.
Of zeur niet, accepteer dat de feature nog lang niet af is en lever feedback om het te verbeteren.

Dit vind ik echt iets wat je prima live kan zetten en gaandeweg kan verbeteren en niet tot in den treuren moet blijven testen voordat het grote publiek het te zien krijgt (en je weer van voor af aan kan gaan beginnen, omdat de 3000 testers anders denken dan de 80.000 normale gebruikers).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

zeef schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:24:
Dit is eigenlijk een grote, openbare beta. Het is nog niet af. :)
Bij Windows 10 heb je tenminste de keuze om mee te doen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 15:00
Krusher schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:23:
[...]
Hahaha slashdot beta heeft ook geen gezeur opgeleverd :+ hmm hm.

Maar on a serious note .. als je nou van die veren in je kont plakkert af zou willen .. kun je dan ook ergens aangeven dat je niet ge-etiketteerd wil worden ?

[Voor 22% gewijzigd door gekkie op 12-05-2015 23:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:40:
[...]

Er zijn meer dingen veranderd dan alleen de moderatie. Ook in forumposts is de berekening nu anders: die krijgen nu een iets hogere score, maar daarentegen worden quotes niet meer bij de lengte van de post opgeteld. Iemand die op het forum veel lange quotes heeft gebruikt zal dus op karma wat achteruit gaan terwijl iemand die op het forum eigenlijk nooit iemand anders citeert erop vooruit gegaan zal zijn.
Ik las ook dat de totale hoeveelheid karma in het systeem is gegroeid. Gemiddeld zou je er dus op vooruit moeten zijn gegaan, maar ik ga voor het gemak even uit van om het even.
Daarnaast: ongeveer 1 en precies 1 zijn natuurlijk bij grote volumes niet hetzelfde. Stel dat "ongeveer 1" betekent dat het gemiddeld 1,2 is. In dat geval ga je op 500 moderaties gemiddeld 100 karma lager uitkomen. Bij de volumes waarmee de absolute topmodereerders reacties waarderen zit je al snel op een veelvoud daarvan. ;)
Ik ben me er zeer van bewust dat ongeveer maal veel volume een grote afwijking kan teweeg brengen. Maar ik vind ongeveer 1 niet echt gelijk aan >1,55, vandaar de vraag aan Femme, of iemand anders die er inzicht in heeft.
Berekening, heb echter geen inzicht in de oude verdeling van pcgeks karma, dus daarom een tweetal situaties.
Huidig: 268k karma totaal, 222k moderaties (=83%*), 46k fp/forum/reviews. Dus 222.000 moderaties gedaan
Oud, aanname 1**: 417k totaal, 46k fp/forum/reviews, 371k moderaties. Dus 1,67 karma per moderatie
Oud, aanname 2*** 417k totaal, 346k moderaties (=83%), 71k fp/forum/reviews. Dus 1,55 karma per moderatie

* Totaal voor 'overige' karma. Ik ga ervan uit dat alleen moderaties daarbij horen. Dingen die daar verder bij horen zou bijvoorbeeld V&A kunnen zijn, maar die werden in het oude systeem niet meegenomen. Als er preciezere gegevens zijn voor de karma van moderaties voor en na deze wijziging, graag.
**: Karma voor fp/forum/reviews is geheel ongewijzigd, zoals wellicht verwacht kan worden (of waar zelfs een kleine stijging verwacht kan worden).
***: De verdeling overig versus fp/forum/reviews is geheel ongewijzigd. Dus evenveel van het verlies is toe te schrijven aan fp/forum/reviews als aan moderaties.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 27-09 00:40

flipkipse

Google it

zeef schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:22:
[...]

Dit is echt onzin. We werken met jaarplanningen en dit zit daar gewoon in. Ook de iteratiedatum is niet verschoven (ga maar terugtellen). Ik snap best dat je de laatste dagen opeens minder blij met Tweakers bent, maar nu moet je niet opeens overals negatieve spoken in zien.
Ik ben juist zoals ik aan het begin expliciet vermelde zeer positief over deze iteratie! Nouwja de gedachten er achter, de uitvoering zie ik nog wat grovere randjes aan.

Het enige waar ik niet blij over ben / was is de abbo vorm. De rest is in mijn ogen: welk done. Dus aanhalen dat ik de "laatste tijd niet zo blij ben" is niet in perspectief.

Als ik hier spoken zie, dan excuses. Dat je een jaar planning hebt en Interaties volgt snap ik heel goed. Alleen je hoeft de "visuele impact" van een feature nog niet mee te nemen in de commit.
Ik ben normaal gesproken een wat "completere" iteratie gewend van een feature. Ze zeggen soms ook dat je "dingen gaat zien, omdat je ze wilt zien". Als dat in dit geval van toepassing is, dan excuus.

Wat ik wel raar vind: ik zet in een positief betoog 2 regels aan kritische noot neer, en dat is het geen waar over gevallen wordt..

[Voor 5% gewijzigd door flipkipse op 12-05-2015 23:40]

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
Krusher schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:26:
[...]

Bij Windows 10 heb je tenminste de keuze om mee te doen :P
Je kan nu meedoen. In dit topic, in Mooie Features. Dit is juist het moment om te kijken naar verbeteringen, fixen & features. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zie NMe in "Feedback: Nieuw karmasysteem". Het staat juist online zodat jullie nog suggesties kunnen posten. In plaats van suggesties zie ik in dit topic eigenlijk vooral geschop op het feit dat het niet af is, ondanks het feit dat er niets stuk is en eigenlijk alleen een handvol mensen dat er in karma op achteruit gegaan is echt wat te klagen heeft. Terwijl in soortgelijke topics uit het verleden altijd juist geschopt werd dat Tweakers te laat om input vraagt. Wat is nou dan de way to go?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

De exacte details ken ik niet, maar voorheen was het systeem behoorlijk complex. Er was niet een vaste score per moderatie, maar die hing af van een aantal factoren, zoals de tijd tussen moderaties en wellicht hoeveel moderaties een post al had.

Vziw is er nu wel een vaste score per moderatie: 1 punt. Het resultaat is dat vrijwel iedereen er op moderaties achteruit gaat, maar de relatieve hoeveelheid hangt van je moderatiegedrag af. En zoals gezegd is _David_ er (als een van de weinigen denk ik) juist op *vooruit* gegaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Release early, release often!

Wat ruwe kantjes hier en daar heb ik graag over voor een leuke feature.
Ik ben blij met de agile aanpak. Op deze manier is het proces veel beter bij te sturen. Als iets niet helemaal goed is kun je dat beter zo snel mogelijk weten want dan is het nog makkelijk aan te passen. Het alternatief is dat er na maanden hard werken een compleet product staat waar al zo veel in is geinvesteerd dat grote veranderingen niet meer mogelijk zijn of weer maanden op zich laten wachten.

Zolang de onvolkomenheden niet voor onwerkbare situaties zorgen kan ik er best mee leven aangezien ze waarschijnlijk ook weer snel verbeterd zullen worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Femme schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:22:
Ik heb een ticket gemaakt voor het highlighten van de user van wie je de badge hebt aangeklikt en het direct tonen van de ranking van het afgelopen jaar als de user alleen in die ranking voorkomt.
Top! :) Wat ik alleen wel gek vind, ik ben Karmaking voor Project CARS, die met 400 punten, maar van het afgelopen jaar, heeft de nummer 1 300 punten. Wil dat zeggen dat ik over meer dan 1 jaar die 400 karmapunten heb verdiend of zo?

Zie bijvoorbeeld CptChaos in 'reviews: Project Cars: Meer simulator dan game'

[Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 12-05-2015 23:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
flipkipse schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:31:
[...]

Ik ben juist zoals ik aan het begin expliciet vermelde zeer positief over deze iteratie! Nouwja de gedachten er achter, de uitvoering zie ik nog wat grovere randjes aan.

Het enige waar ik niet blij over ben / was is de abbo vorm. De rest is in mijn ogen: welk done. Dus aanhalen dat ik de "laatste tijd niet zo blij ben" is niet in perspectief.

Als ik hier spoken zie, dan excuses. Dat je een jaar planning hebt en Interaties volgt snap ik heel goed. Alleen je hoeft de "visuele impact" van een feature nog niet mee te nemen in de commit.
Ik ben normaal gesproken een wat "completere" iteratie gewend van een feature. Ze zeggen soms ook dat je "dingen gaat zien, omdat je ze wilt zien". Als dat in dit geval van toepassing is, dan excuus.

Wat ik wel raar vind: ik zet in een positief betoog 2 regels aan kritische noot neer, en dat is het geen waar over gevallen wordt..
De rest krijgt nog een separaat antwoord, maar vond dit belangrijk genoeg om los te vermelden. Qua inhoud: Goed, zand erover. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

zeef schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:41:
[...]

Je kan nu meedoen. In dit topic, in Mooie Features. Dit is juist het moment om te kijken naar verbeteringen, fixen & features. :)
Niet voor een live site ;)

Ik kreeg de keuze om met Electrolysis mee te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
Krusher schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:42:
[...]

[afbeelding]

Ik vind dat je echt aan het zeuren bent om het zeuren. Vind je het niks? Doe er niks mee of vertel wat er beter aan kan, maar blijf alsjeblieft niet zo hangen op dat het testen niet gaat zoals je zou willen. Wees blij dat er opengestaan wordt voor feedback.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Wat is er precies dermate stuk dat je er last van hebt? Wat beperkt je precies in het gebruik van de site omdat deze karmafeature niet af is? Waarom kun je het niet gewoon negeren als je er geen boodschap aan hebt zolang het niet 100% af is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
flipkipse schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:12:
Allereerst: laten we voorop stellen dat ik (zoals al eerder aangegeven) groot voorstander ben van het belonen en erkennen van geleverde diensten.

De hoedanigheid waar in Tweakers dit aanpakt is volgens mij iets te specifiek. Maar ik deel de gedachten dat een nieuw komer ook de kans moet hebben op een rang. Dus ik snap de keuze hiervoor wel.

Zelf zat ik meer te denken aan karma topper per forum categorie en daarin een "all time" keizer en een "laatste jaar" leider. Maar goed, Tweakers heeft bedacht het specifieker te gaan doen.
Ja, maar dit is nog niet alles. Uiteindelijk willen we nog een paar slagen maken. Maar de enige manier om de basis goed op orde krijgen is ermee aan de slag gaan. Daardoor komen we fouten sneller tegen. :)
Over het terug schalen van mensen: dat het 1 tot 3% zou verschillen, kon ik me voorstellen. Maar meer als 10% vind ik zelf toch wel onverklaarbaar. Misschien zou in deze gevallen een persoonlijke fix op zijn plaats zijn.
Dat lijkt me niet een echte oplossing. Er is in totaal ongeveer 5 miljoen karma gecorrigeerd bij moderaties, Van 45.0000.000 naar 40.000.000 dat heeft op een paar actieve moderators een grote impact gehad. Dat wil niet zeggen dat we niet van ze houden hoor. In tegendeel zelfs. Want met modereren blijf je gewoon karma verzamelen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
[...]

[afbeelding]

Ik zou zeggen: zet dit topic op 'verbergen' en ga iets leukers doen. Met zeggen dat het allemaal niks is en roepen om Tweakers 5 (want 6 vonden we ook maar niks) wordt het nooit beter. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:47:
[...]

Wat is er precies dermate stuk dat je er last van hebt? Wat beperkt je precies in het gebruik van de site omdat deze karmafeature niet af is? Waarom kun je het niet gewoon negeren als je er geen boodschap aan hebt zolang het niet 100% af is?
Wellicht doordat dit de zoveelste "blunder" is en je het gewoon geforceerd krijgt. Prima voor een OS waarvan je weet dat er issues mee zijn, maar voor een werkende website not so much.

Zeef, konden we maar topics verbergen :+

[Voor 3% gewijzigd door Krusher op 12-05-2015 23:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
Krusher schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:51:
[...]

Zeef, konden we maar topics verbergen :+
Je kan dit topic prima verbergen uit je 'Mijn topics', scheelt alweer!

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 12-05-2015 23:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Ik werk met bookmarks voor forums, zie je eens wat interessants dan alleen active en eigen topics ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
Krusher schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:57:
[...]

Ik werk met bookmarks voor forums, zie je eens wat interessants dan alleen active en eigen topics ;)
Tja, sommige mensen zijn gewoon nooit tevreden. Dan zal je het verbergen/negeren op wilskracht moeten doen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Bookmarks kan je ook verwijderen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

CptChaos schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:42:
[...]
Top! :) Wat ik alleen wel gek vind, ik ben Karmaking voor Project CARS, die met 400 punten, maar van het afgelopen jaar, heeft de nummer 1 300 punten. Wil dat zeggen dat ik over meer dan 1 jaar die 400 karmapunten heb verdiend of zo?
Dan ben je dus CARSmaking.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee