Feedback: Nieuw karmasysteem

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 22:26

flipkipse

Google it

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:42:
Release early, release often!

Wat ruwe kantjes hier en daar heb ik graag over voor een leuke feature.
Ik denk dat dit juist het hele punt van Krusher is. Er zijn mensen die graag mee denken / early adapter willen zijn van een feature en daar ruwe randjes voor over hebben. Er zijn ook mensen die daar een hekel aan hebben.

Daarom oppert hij, (ik lees wel degelijk een voorstel van af zijn kant, ik oordeel niet over dit voorstel) een beta kanaal. Net zo als vele andere bedrijven die deze methode ook op hun producten toe passen.

En aub, stop met dooddoeners als "Tweakers 5 naar 6" en "6 naar 7.." , etc. Wanneer het blijkt dat een discussie / debat niet verder komt, geef dit dan gewoon toe. "Helaas verschillen we hier over van mening en hebben we niet sterk genoegen argumenten om de ander te bekeren".

[ Voor 17% gewijzigd door flipkipse op 13-05-2015 00:11 ]

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-07 21:56

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Beta's zijn goed (er is ook een abo beta gehouden) maar je kan alleen volledig de werking van dit soort systemen uitvinden als je het ook echt gebruikt, in beta zitten je met 'stale' data zoals hierboven al is aangegeven, en daarnaast is deze feature ook helemaal niet zo groot dat het de hele werking van het karma systeem veranderd, als je niet wilt testen, dan kan je het gewoon 'uitzetten' door middel van Custom CSS

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Het gaat er niet om dat ik een spuughekel heb aan veranderingen, maar de manier waarop, zeker met die opmerking van Femme. We zijn over het algemeen wel Tweakers maar niemand zit te wachten op een zoveelste reperatie wegens klachten, behoorlijke bugs of slecht testen, de huidige doelgroep niet begrijpen en/of grijpen naar iets als custom css (wat een hoop mensen niet kennen kennelijk- ook een idee van wat de doelgroep is). Als ik moet testen, vraag het dan, doe ik met veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind het wel een geinige update, al moet het denk ik nog wel een beetje getweakt worden. Volgens mij is het meeste hier al gezegd, zou fijn zijn als er per thema te zien is wie karmakeizer is, en ook welke badges je precies hebt (nu is dat giswerk).

Tags mogen wat mij betreft ook aangepakt worden, en vraag me ook af wat voor "badge" je krijgt in bijvoorbeeld LAA/DAA als je daar karmakeizer bent. Het moet denk ik allemaal wat beter geordend worden, want nu is het blijkbaar zo dat je voor bijvoorbeeld elke afzonderlijke Philips Hue een badge krijgt... Voor een bepaalde telefoon of e.v.t. game snap ik het nog wel, maar nu gaat het een beetje ver. Daar zit dus nog wat werk in lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De lijst bij sommige namen is zo lang dat de layout in de soep gaat , zoals bij deze user(CM storm springt eruit): MiBe in "Het grote mechanische toetsenborden topic"

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fCLEXoarD5tBEJGz9dCYNlPg/full.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FonLdcgm4GVyRWrx96yMonKh/full.png

[ Voor 34% gewijzigd door Fietsbel op 13-05-2015 01:00 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-07 11:56
Wat ik me afvraag is waar dit vandaan komt? Is er gepeild dat hier behoefte aan is of zijn jullie gewoon aan het implementeren voor het implementeren?
Het is mijns inziens hetzelfde als die logotjes als je een abo hebt: special snowflake gedrag.
Ik snap ook niet dat we eindelijk weg zijn van de jaren 90 websites met allerlei irritante toeters en bellen die de website alleen maar vervuilden dat we nu 180 graden draaien. Krijgen we straks dat mensen ook hun titeltje kunnen laten scrollen of knipperen of andere leuke HTML 1.0 onzin?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Help!!!! schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:34:
Heb geen verstand van CSS, zou fijn zijn als er alsjeblieft een toggle kan komen in de prefs. :X
je hoeft alleen maar naar instellingen te gaan, daar css aan te zetten en die ene regel erin te zetten, dan opslaan en klaar.

Klik rechtsboven op je naam, kies voorkeuren, ga naar het kopje "Custom stylesheet en RSS trackers", zet een vinkje bij Persoonlijke stylesheetinstellingen gebruiken en copy en paste dit regeltje erin:

.karmaCards { display: none; }

kies vervolgens onderaan de pagina op voorkeuren wijzigen.

Als je de optie "Custom stylesheet en RSS trackers" niet hebt, ga dan rechtsboven op je naam klikkende naar karmastore en koop deze optie voor wat gratis punten. Dan blijft hij meen ik een half jaar of een jaar geldig en je krijgt een mail als het bijna verloopt.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 13-05-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:38

mvds

Totally awesome!

Femme schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:03:
[...]
Wat mij betreft stoppen we met die statussen. Ik zie er althans het nut niet van in.
Nut? Het is een stukje waardering die mensen kunnen opbouwen door een bijdrage te leveren aan deze site. Dat is het nut denk ik... Wat dat betreft heeft het in mijn ogen net zoveel nut als deze nieuwe feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
pcgek schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:45:
[...]

Wel persoonlijk:

Aldus de zeer simpele kortzichtige mening van .oisyn die kennelijk weer alle aandacht naar zich toe wil trekken met dit soort ''construktieve'' uitspraken. Maargoed, staat ie om bekend.

Dan mag ik dan wel behoorlijk eenzijdig zijn geweest waardoor ik in die top tien ben beland maar dat heb ik niet bedacht. En nu wordt dat zelfde systeem door de bedenkers onderuit geschoffeld. Waardeloos systeem dus.
Het is heel vervelend voor jou. Dat het verschil tussen de oude en nieuwe karmaberekening bij moderaties zo groot geeft ook wel aan dat de oude karmaberekening op hol was geslagen. Ook daar was de basiswaardering voor een moderatie ongeveer 1 punt (1,0 voor een 0, 1,07 voor een +1 en 1,59 voor een +2 en 1,68 voor een +3). Ook was er een bonus van 25 procent als je meer dan 20 moderaties per dag deed, maar dat verklaart niet waarom jij een factor anderhalf achteruit bent gegaan (er zijn nu eenmaal niet veel +2- en +3-reacties). Verder zat er een hoop anti-papegaaien-magic in waarvan ik de uitkomst niet kan inschatten op basis van de code.

In verhouding met andere bijdragen kon je met moderaties gewoon te makkelijk karma verdienen. Dat terwijl karma vooral een bijdrage is in tijd en geen nieuwe content (bijvoorbeeld een review van een product of een antwoord op een vraag) oplevert voor andere gebruikers. Als je nu een uurtje gaat modereren kun je zo 100 tot 200 punten verdienen. Met een review of een paar lange tech posts kan het mogelijk ook in dezelfde tijd maar dan moet je wel aanpoten én ben je daadwerkelijk bezig met het creëren van inhoud.

Mijn inziens zijn moderaties dus nog steeds niet ondergewaardeerd.
witeken schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:49:
[...]

Inderdaad, het gaat om het principe dat je retroactief benadeeld wordt. Alsof Apple de prijs van de iPhone met een factor 2 zou verhogen, en iedereen, ook alle mensen die hem al hebben, verplicht om bij te betalen. Als Apple die prijs bij het begin had vastgelegd, zouden er natuurlijk veel minder kopers geweest zijn.
Dat zou betekenen dat als een fout of verkeerde inschatting maken in de moderatieberekening we die fout nooit mogen herstellen (althans niet met terugwerkende kracht), en voor elke fix die we doen moeten we oude code in leven laten. Lijkt mij niet wenselijk. Ik snap wel dat de nieuwe berekening niet leuk is voor users achteruit boeren met karma of positie op de karmaranglijst maar ik denk wel dat de nieuwe berekening eerlijker is en bijdragen van gebruikers die voorheen ondergewaardeerd waren beter op waarde schat. De inhoudelijk sterke bijdragen op het forum zijn overigens nog steeds ondergewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:55:
[...]

Hoe wordt bepaald wat het grootste onderwerp is?

In Het grote IPv6 topic zie ik namelijk een aantal vaste gasten die "AVM"- en/of "FritzBox"-koning zijn maar niemand met een IPv6 vermelding. Nu kan het zijn dat die mensen ontzettend veel van de FritzBox weten maar volgens mij is dat een misclassificatie.

De tags AVM/Fritbox hangen oa het IPv6-topic en het XS4All-topic. Die behoren tot de grotere topics maar geen van beide heeft AVM/FritzBox als belangrijkste onderwerp.
Inmiddels is er nóg een nutteloze tag bij gekomen: IPv4 8)7

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

Case_C

[Team Carrack]

De karma-count van de badges loopt ook niet gelijk met die op het profiel. Gisteren eens wat actiever dan normaal gepost op het forum, en nu is de score bij de tag met ~1000 punten verhoogd, en op mijn profiel rond de 380 punten. Het lijkt me stug dat de tags een andere/de oude rekenmethode hanteren, maar het heeft er wel de schijn van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Anoniem: 19894 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 00:12:
Het gaat er niet om dat ik een spuughekel heb aan veranderingen, maar de manier waarop, zeker met die opmerking van Femme. We zijn over het algemeen wel Tweakers maar niemand zit te wachten op een zoveelste reperatie wegens klachten, behoorlijke bugs of slecht testen, de huidige doelgroep niet begrijpen en/of grijpen naar iets als custom css (wat een hoop mensen niet kennen kennelijk- ook een idee van wat de doelgroep is). Als ik moet testen, vraag het dan, doe ik met veel plezier.
We kunnen het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken. Als je echt een hekel hebt aan de badges is custom css de makkelijkste manier om er vanaf te komen. Scheelt ons ook en hoop tijd vergeleken met een situatie waarin we voor elk dingetje dat een gebruiker wel of niet leuk kan vinden een instelling moeten maken.

Er is ons vaak genoeg verweten dat we nieuwe features pas over de schutting gooien als ze helemaal af zijn en we achteraf dus ook minder geneigd zijn om er veranderingen in te doen. Nu doen we dat anders door in eerste instantie alleen het bare minimum te releasen waarop we kunnen verder bouwen met inachtneming van constructieve feedback van de gebruikers. Voorafgaand hebben we een proof of concept gebouwd waaruit bleek dat het concept van karma per onderwerp over het algemeen werkt. De badges en de ranglijsten werken technisch gezien gewoon.

Wat minder goed is te testen is welk effect het karmasysteem heeft op het gedrag van de gebruikers. De feature zou voor overmatig taggen kunnen zorgen op het forum. We hebben ook niet zoveel tijd gehad om de optimale setting te vinden voor bijv. het aantal users dat een badge verdiend (is nu een topvijf maar kan net zo goed een toptien zijn). We zien ook wel dat het koppelen in bepaalde topics niet op de gewenste manier gebeurt, zoals in bovenstaand toetsenbordentopic. Door in de praktijk de feature uit te proberen spoor je de tekortkomingen het snelst op en kun je er snel een oplossing voor bedenken. Ondertussen is het niet zo dat deze site onbruikbaar is. Issues zoals de enorme badgecollectie van MiBE in het mechanische toetsenbordentopic doen in de praktijk niet zoveel kwaad omdat we zijn badges toch inklappen.
mvds schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:54:
[...]

Nut? Het is een stukje waardering die mensen kunnen opbouwen door een bijdrage te leveren aan deze site. Dat is het nut denk ik... Wat dat betreft heeft het in mijn ogen net zoveel nut als deze nieuwe feature :)
Als er users zijn die hun best willen doen voor die statussen is dat natuurlijk prima, ik ben er niet op uit om ze te doen verdwijnen. Ik denk alleen dat er leukere achievements zijn te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Case_C schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:22:
De karma-count van de badges loopt ook niet gelijk met die op het profiel. Gisteren eens wat actiever dan normaal gepost op het forum, en nu is de score bij de tag met ~1000 punten verhoogd, en op mijn profiel rond de 380 punten. Het lijkt me stug dat de tags een andere/de oude rekenmethode hanteren, maar het heeft er wel de schijn van.
Er is maar één karmaberekening maar het systeem heeft wel diverse cachinglagen die er wellicht voor zorgen dat niet alle totalen op elk moment actueel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:50
Is het een optie om dit uit te schakelen of komt dit nog? Persoonlijk zie ik er wel nut voor in omdat het aan nieuwe gebruikers kan laten zien wie veel in dat soort topics aanwezig is en wie er waarschijnlijk verstand van heeft, maar ik hecht daar weinig waarde aan.
Ik neem iemand die een badge heeft niet serieuzer dan iemand die geen badge heeft. Ook mede omdat ik tweakers.net niet als enige bron gebruikt ;)

Verder wordt het naar mijn mening niet overzichtelijker en het systeem is ook niet altijd zuiver (Mensen die in Diablo 3 topic posten kunnen badge krijgen voor Steelseries terwijl ze hier niks mee hoeven te doen, dit komt omdat steelseries gemerkt staat in dat topic).

Als het er niet komt dan misschien toch maar eens met een custom CSS proberen, eerst meer karma verzamelen(goh, ironisch, karma verzamelen om karma te hiden)
Fietsbel schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:38:
[...]

Met je custom CSS kun je het volgende toevoeging om de labels te verbergen

code:
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 13:30

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Raven schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:58:
[...]
*proest*
Ze doen het gewoon om je te pesten :+

Toch de modjes maar eens vragen om de tags een beetje aan te harken.

[ Voor 13% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 13-05-2015 09:35 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:34:
[...]

*proest*
Ze doen het gewoon om je te pesten :+

Toch de modjes maar eens vragen om de tags een beetje aan te harken.
Zou het? :| :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:42:
[...]

je hoeft alleen maar naar instellingen te gaan, daar css aan te zetten en die ene regel erin te zetten, dan opslaan en klaar.

Klik rechtsboven op je naam, kies voorkeuren, ga naar het kopje "Custom stylesheet en RSS trackers", zet een vinkje bij Persoonlijke stylesheetinstellingen gebruiken en copy en paste dit regeltje erin:

kies vervolgens onderaan de pagina op voorkeuren wijzigen.

Als je de optie "Custom stylesheet en RSS trackers" niet hebt, ga dan rechtsboven op je naam klikkende naar karmastore en koop deze optie voor wat gratis punten. Dan blijft hij meen ik een half jaar of een jaar geldig en je krijgt een mail als het bijna verloopt.
Dank je ! Dat is inderdaad niet moeilijk. Ziet er gelijk weer veel prettiger en rustiger uit :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:38

mvds

Totally awesome!

Femme schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:25:
[...]
Als er users zijn die hun best willen doen voor die statussen is dat natuurlijk prima, ik ben er niet op uit om ze te doen verdwijnen. Ik denk alleen dat er leukere achievements zijn te bedenken.
Nou ja, mijn punt was meer dat er voor mij persoonlijk niks meer is om mijn best voor te doen. Ik ben al godlike, dat ben ik al een hele tijd, en een extra post, of review of wat dan ook heeft voor mijn "status" geen toegevoegde waarde meer want ik kan niet hoger. Dat vind ik best wel jammer. Ik hecht ook wel waarde aan die status. Plus, het laat ook een nieuweling zien dat ik hier al sinds 2000 rondloop, en over aardig wat onderwerpen mee kan praten, en hier ook aardig wat bijdrages heb geleverd aan de site, anders zou ik die status niet gehad hebben. Dus in mijn ogen is er zeker wel een nut. Ik zou alleen graag een uitbreiding erop zien zodat ik ook weer wat heb om naartoe te werken, maar ook vind ik dat iemand met 800k aan karma daar meer waardering voor verdient dan ik met mijn 100k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Zolang jullie@tweakers.net weten dat er ook velen zijn die deze feature geweldig vinden en de agile aanpak erg aanspreekt!

Maar, begint er een beetje een beeld te vormen wat jullie nog allemaal gaan aanpassen en doen met de feedback? Ben redelijk benieuwd wat de nieuwe plannen nu aan het worden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:38
David Mulder schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:58:
Zolang jullie@tweakers.net weten dat er ook velen zijn die deze feature geweldig vinden en de agile aanpak erg aanspreekt!

Maar, begint er een beetje een beeld te vormen wat jullie nog allemaal gaan aanpassen en doen met de feedback? Ben redelijk benieuwd wat de nieuwe plannen nu aan het worden zijn.
We zijn nog geen 24 uur bezig, dus voor conclusies trekken is het wel heel erg vroeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online

Case_C

[Team Carrack]

Femme schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:32:
[...]
Er is maar één karmaberekening maar het systeem heeft wel diverse cachinglagen die er wellicht voor zorgen dat niet alle totalen op elk moment actueel zijn.
Ah dus de waarde die werd weergegeven bij de badge toen hij uitkwam zou in feite dus een paar dagen oud kunnen zijn?
Femme schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:54:
[...]
Dat zou betekenen dat als een fout of verkeerde inschatting maken in de moderatieberekening we die fout nooit mogen herstellen (althans niet met terugwerkende kracht), en voor elke fix die we doen moeten we oude code in leven laten. Lijkt mij niet wenselijk. Ik snap wel dat de nieuwe berekening niet leuk is voor users achteruit boeren met karma of positie op de karmaranglijst maar ik denk wel dat de nieuwe berekening eerlijker is en bijdragen van gebruikers die voorheen ondergewaardeerd waren beter op waarde schat. De inhoudelijk sterke bijdragen op het forum zijn overigens nog steeds ondergewaardeerd.
Begrijpelijk dat er met terugwerkende kracht word gerekend, maar gaat dat ook mogelijk zijn in de toekomst voor forumposts? Daar zit geen moderatie-systeem op, dus dat maakt een berekening min of meer afhankelijk van de lengte, inhoud (afbeeldingen,quotes,links e.d.) en frequentie van posten.

Wat mij momenteel stoort aan de nieuwe methode van rekenen is het gebrek aan onderscheid tussen interne en externe quotes. Op zich logisch dat je geen punten krijgt voor het quoten/reageren van een post die een paar posts hoger staat. Maar een stuk tekst wat iemand zelf heeft opgezocht en uitgezocht, en voor de netheid tussen een quote plakt lijkt me toch meer waard dan helemaal niets.
Als daar nu eens onderscheid in gemaakt kon worden, valt er misschien nog wat van mijn 27% verlies op de karma-index te redden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
Bedenk me nu plots nog een redelijk interessante oplossing/probleem. Gezien ik karmakeizer virtual reality ben en virtual reality vaak samen met gadgets word getagged, betekend dat dat ik nu ook karmakoning gadgets ben. Dat terwijl ik verder niks met gadgets in het algemeen heb. Nu, de kern van dit probleem ligt denk ik in het volgende:
  • Een post is getagged met 'virtual reality' en 'gadgets', dan is 'virtual reality' waarschijnlijk specifieker (minder getaggedde artikelen). Je verdiend 100 karma op de post: Betekend dit een expertise van 100 karma op het vlak van gadgets? Nee.
  • Een post is alleen getagged met 'gadgets'. Je verdiend 100 karma op de post: Dit kan volledig worden toegerekend op virtual reality.
  • Een post is getagged met 30 onderwerpen. Je verdiend 100 karma op de post: Betekend dit een expertise van 100 karma op het vlak van al deze 30 onderwerpen? Zeker niet.
Een oplossing zou dus kunnen zijn om rekening te houden met specificiteit en aantal in de berekening van karma per onderwerp. Niet dus dat je de verdiende karma letterlijk verdeeld, maar wel dus dat je 2 factoren krijgt die beide een bepaald gewicht hebben. Enige lastige ervan is dat het een redelijk zware berekening word. Wel denk ik dat het de kwaliteit erg ten goede zou komen. Ander voordeel is dat het dan ook extra makkelijk word om +2 en +3 reacties extra zwaar mee te rekenen met zo'n berekening.

[ Voor 4% gewijzigd door David Mulder op 13-05-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik vind al die schildjes en badges maar een hoog e-penis gehalte hebben: kijk mij eens geweldig zijn!
Kan geregeld worden dat de zichtbaarheid hiervan middels prefs uitgezet kan worden? Mij interesseert het namelijk niet, het biedt nul toegevoegde waarde en ziet er erg onrustig uit.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
evilution schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:23:
Ik vind al die schildjes en badges maar een hoog e-penis gehalte hebben: kijk mij eens geweldig zijn!
Kan geregeld worden dat de zichtbaarheid hiervan middels prefs uitgezet kan worden? Mij interesseert het Namelijk niet, het biedt nul toegevoegde waarde en ziet er erg onrustig uit.
Onrustig ziet het er zeker uit (en hopelijk word dat snel gefixed), maar ik merk wel dat er zeker een correlatie is tussen kwalitatieve reacties en onderwerp badges. Nu al na 24 uur (zoals zeef correct aangeeft :+ ) merk ik dat ik soms net wat sneller door de comments heen scroll met een focus op comments die +2, +3 of van karmakoningen zijn.

Let wel, op het forum heb ik dat gevoel minder, maar goed, op het forum ben ik ook een stuk stuk minder actief.

[ Voor 7% gewijzigd door David Mulder op 13-05-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Kun je eigenlijk ook weer karma kwijt raken? Bijvoorbeeld door een post te editten of extra onderwerpen te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

evilution schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:23:
Kan geregeld worden dat de zichtbaarheid hiervan middels prefs uitgezet kan worden? Mij interesseert het namelijk niet, het biedt nul toegevoegde waarde en ziet er erg onrustig uit.
Mobiele versie heeft het afaik niet :)

Het kan wat toegevoegde waarde hebben, als het specifiek topic tags zijn, zodat je weet dat die persoon wel bekend is met de materie. Maar zaken als 'Windows' of 'auto', heeft echt geen toegevoegde waarde, net zoals die mechanische toetsenborden, alsof die persoon elk product precies kent.

Ik dacht dat het meer een 'kennis' systeem was, je zit in een topic en je ziet zo'n tag, zo'n persoon zit hier al een tijdje of weet er wel genoeg van. Maar hoe nu precies tags worden gerekend qua score, snap ik niet echt helemaal.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 21:51

Wom

Layout-technisch is bij de rode omranding er erg weinig ruimte naar de datum toe. Misschien iets om in de volgende aanpassing te bekijken? Voelt wat krap op deze manier.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5CJCKy0BmfC93lLyxu1qsKGL/full.png

De grijze variant gaat wel goed :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mF76lZpQuKyljsep0oy3CyJY/full.png

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
SinergyX schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:48:
[...]

Mobiele versie heeft het afaik niet :)

Het kan wat toegevoegde waarde hebben, als het specifiek topic tags zijn, zodat je weet dat die persoon wel bekend is met de materie. Maar zaken als 'Windows' of 'auto', heeft echt geen toegevoegde waarde, net zoals die mechanische toetsenborden, alsof die persoon elk product precies kent.

Ik dacht dat het meer een 'kennis' systeem was, je zit in een topic en je ziet zo'n tag, zo'n persoon zit hier al een tijdje of weet er wel genoeg van. Maar hoe nu precies tags worden gerekend qua score, snap ik niet echt helemaal.
Kijk en dat begrijp ik dus niet. Gaan jullie nu serieus bepaalde tweakers als 'onfeilbaar' beschouwen omdat hij een Karmawhatever is? De kracht van T.net is toch dat we met z'n allen 1 grote knowledgebase zijn?
Daarbij check je toch alle info die hier vermeld wordt? Al zou een KarmaZonneGod Level 99 mij iets vertellen, ik zal toch echt de dingen die hij zegt Google/onderzoeken (indien mogelijk natuurlijk).

Ik wil dan ook nogmaals vragen: waarom is dit gemaakt?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

tikkietrugjaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:20:

Kijk en dat begrijp ik dus niet. Gaan jullie nu serieus bepaalde tweakers als 'onfeilbaar' beschouwen omdat hij een Karmawhatever is? De kracht van T.net is toch dat we met z'n allen 1 grote knowledgebase zijn?
Daarbij check je toch alle info die hier vermeld wordt? Al zou een KarmaZonneGod Level 99 mij iets vertellen, ik zal toch echt de dingen die hij zegt Google/onderzoeken (indien mogelijk natuurlijk).
In die logica is er geen knowledgebase, maar is het gewoon een LMGTFY index, daar zit je toch ook niet op te wachten? Ik zeg ook nergens 'onfeilbaar', maar iemand met kennis of in ieder geval ervaring. Dat jij vervolgens elke post van mensen hier in twijfel trek en vervolgens 'google als onfeilbaar' lijkt te zien, sommige zaken zijn gewoon geen waarheid, kan ook gewoon ervaring of mening zijn.

En wat is het? In de basis dit:
Het karmasysteem van Tweakers is de cijfermatige presentatie van de som van alle bijdragen die een gebruiker aan Tweakers heeft gegeven.

Een klein beetje erkenning naar de mensen die al lange tijd hun toevoeging aan het forum geven, het is natuurlijk wat doorgeschoten in huidige vorm.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
David Mulder schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:58:

Ik kan er wel een paar noemen:

Features die nog ontbreken:

• Weergave karmabadges op de profielen
• Weergave karmaranglijst in de onderwerpomgevingen (pagina's zoals deze en deze
• Karma-faq bijwerken

Verfijningen:

• In de karma-overlay de user highlighten van wie je de badge hebt aangeklik.
• In karma-overlay automatisch ranglijst van afgelopen jaar tonen als user van wie je de badge hebt aangeklikt alleen in die ranglijst voorkomt.
• Eventueel tweaken van de omvang van de ranglijsten (nu topvijf maar zou ook een toptien kunnen zijn, er zijn dan vaker badges te zien)

Issues:

• Het systeem werkt niet goed als er heel veel onderwerpen worden gekoppeld aan topics. Die onderwerpen zijn niet allemaal even relevant voor het topic maar je verdient wel op alle onderwerpen evenveel punten.

Mogelijke oplossingen:
- Nieuw beleid formuleren
- Alleen productserie koppelen en niet producten in een serie als topic betrekking heeft op de hele serie (bijv. iPhone-topic)
- Limiet instellen op aantal koppelingen zodat users gedwongen worden om selectief te zijn (makkelijkste fix)
- Minder karma geven aan onderwerpen naarmate er meer onderwerpen van dezelfde soort gekoppeld zijn (bijv. is er maar één categorie of productserie gekoppeld dan krijg je de volle karma op die categorie of serie, maar als er acht producten zijn gekoppeld krijg je maar een deel op de producten).

Mogelijke nieuwe features:
• Je eigen positie op een onderwerp in de karma-overlay weergeven. Dit is momenteel niet mogelijk omdat we alleen de posities van de topvijf aggregeren. Als je we ook je eigen positie willen weten wordt de dataset veel groter, dat moet wel uitkunnen qua performance.
• Expert-badge maken voor users die niet in de topvijf vallen maar wel zoveel karma op een onderwerp hebben verzameld dat we kunnen stellen dat ze expert zijn op dat gebied.

'Mogelijk' wil zeggen dat we er nog geen discussie over hebben gevoerd of een besluit over hebben genomen, dus ga er niet meteen van uit dat het gerealiseerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
SinergyX schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:26:
[...]

In die logica is er geen knowledgebase, maar is het gewoon een LMGTFY index, daar zit je toch ook niet op te wachten? Ik zeg ook nergens 'onfeilbaar', maar iemand met kennis of in ieder geval ervaring. Dat jij vervolgens elke post van mensen hier in twijfel trek en vervolgens 'google als onfeilbaar' lijkt te zien, sommige zaken zijn gewoon geen waarheid, kan ook gewoon ervaring of mening zijn.

En wat is het? In de basis dit:
Het karmasysteem van Tweakers is de cijfermatige presentatie van de som van alle bijdragen die een gebruiker aan Tweakers heeft gegeven.

Een klein beetje erkenning naar de mensen die al lange tijd hun toevoeging aan het forum geven, het is natuurlijk wat doorgeschoten in huidige vorm.
Ik ben van mening dat LMGTFY alleen gebruikt kan worden als het kleine dingetjes zijn die je inderdaad zelf had kunnen weten. Waar ik het over heb is bronnen checken. Als iemand iets tegen mij zegt dan wil ik vaak zelf weten waar die info vandaan komt of hoe hij/zij daar achter is gekomen. Google is dan ook geen bron voor mij (het is, je raad het al, een tool om mee te zoeken) en dan ook niet 'onfeilbaar'. Sterker nog ik probeer juist zo ver mogelijk vandaan te blijven bij het gebruiken van 1 enkele bron.

Daarbij zijn voor heel veel van de problemen die hier besproken worden ook via Google een oplossing te zoeken. Vaak moet je alleen even weten welke woorden je nodig hebt of welke kant je op moet zoeken.

Ik misgun niemand erkenning maar jezus he als je op een internetforum een visuele pluim in je reet moet krijgen omdat je, vanuit een gedeelde interesse, iemand geholpen hebt met een probleem wat je zelf ook gehad hebt, dan trek ik je karakter ernstig in twijfel. Doet met denken aan de mensen die op verjaardagen net iets te hard verkondigen dat ze vrijwilligerswerk hebben gedaan.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:43:
Kun je eigenlijk ook weer karma kwijt raken? Bijvoorbeeld door een post te editten of extra onderwerpen te koppelen?
Dat kan inderdaad. Dit soort wijzigingen worden echter niet realtime verwerkt. Het kan enige tijd duren voordat wijzigingen in bestaande content verwerkt worden.
SinergyX schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:48:
[...]

De punten die je krijgt voor een reactie, forumpost of review krijg je voor alle onderwerpen die gekoppeld zijn aan dat stukje content. Bij reacties zie je de gekoppelde onderwerpen in de rechterkolom naast het artikel, bij productreviews is het gekoppelde onderwerp het product (en afgeleide onderwerpen zoals productserie en merk), bij topics zie je de koppelingen bovenin het topic.

Momenteel krijg je geen karma voor hoofdcategorieën en segmenten (die categorieën op het hoogste niveau of tussenniveau in de categoriebrowser die je o.a. op de Pricewatch-homepage ziet).
Wom schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:19:
Layout-technisch is bij de rode omranding er erg weinig ruimte naar de datum toe. Misschien iets om in de volgende aanpassing te bekijken? Voelt wat krap op deze manier.

[afbeelding]

De grijze variant gaat wel goed :)

[afbeelding]
Vreemd. Heb je custom css? Welke browser gebruik je? Bij mij komt de badge nooit tegen de regel er onder, ook niet in de cozy of compacte layout.

[ Voor 19% gewijzigd door Femme op 13-05-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
@Femme: Mooi, zo te horen word praktisch alles aangepakt. Vooral heel blij te horen dat er dus actief ook nog gaat worden gekeken naar de concrete berekening (good luck with that! :Y) ). Eigenlijk enige wat ik niet terug zie komen is een revisie van het uiterlijk wat nu door veel gebruikers als druk word ervaren, dit was bewust? Maar goed, zo te horen gaat het dan inderdaad erg mooi worden en ik kijk alvast uit naar het moment dat dit allemaal samen komt en af word gerond :D .

[ Voor 19% gewijzigd door David Mulder op 13-05-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
Femme schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:42:
[...]
Vreemd. Heb je custom css? Welke browser gebruik je? Bij mij komt de badge nooit tegen de regel er onder, ook niet in de cozy of compacte layout.
Gebeurd hier ook, maar alleen pas bij de desktop+ layout.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BZOzwee.png

En geen custom CSS hier verder.

[ Voor 31% gewijzigd door David Mulder op 13-05-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 09-07 21:51

Wom

[...]

Geen custom css met Chrome Versie 42.0.2311.135 m; compacte setting van de dichtheid. Schermgrootte staat op automatisch schalen en menu altijd in beeld.

Voorbeeld waar ik het zie: watercoolertje in 'nieuws: Foto's tonen vermoedelijke Galaxy S6 Active met grote accu'

Vermoedelijk is het enkel bij reacties die genest staan, maar heb nog geen ander voorbeeld gevonden zo snel.

[ Voor 9% gewijzigd door Wom op 13-05-2015 12:36 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
[...]

Dat kan inderdaad. Dit soort wijzigingen worden echter niet realtime verwerkt. Het kan enige tijd duren voordat wijzigingen in bestaande content verwerkt worden.

[...]

De punten die je krijgt voor een reactie, forumpost of review krijg je voor alle onderwerpen die gekoppeld zijn aan dat stukje content. Bij reacties zie je de gekoppelde onderwerpen in de rechterkolom naast het artikel, bij productreviews is het gekoppelde onderwerp het product (en afgeleide onderwerpen zoals productserie en merk), bij topics zie je de koppelingen bovenin het topic.

Momenteel krijg je geen karma voor hoofdcategorieën en segmenten (die categorieën op het hoogste niveau of tussenniveau in de categoriebrowser die je o.a. op de Pricewatch-homepage ziet).

[...]

Misschien staat het in het .plan maar ik heb het nog niet kunnen vinden: waarom is dit opgezet en wat willen jullie er mee bereiken?

Mij interesseert dat hele karma niet maar ik vraag me gewoon af waarom jullie deze hele ontwikkeling in gang hebben gezet.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

tikkietrugjaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 07:32:
Wat ik me afvraag is waar dit vandaan komt? Is er gepeild dat hier behoefte aan is of zijn jullie gewoon aan het implementeren voor het implementeren?
Dat gamification werkt om mensen geïnteresseerd te houden in je site is al vele malen aangetoond. Als je googlet op dat woord vind je talloze onderzoeken, TED talks en andere presentaties die je precies uitleggen waarom. ;)
[...]

Natuurlijk moet je dat niet doen. Maar tegelijkertijd weet je wel dat als iemand karmakeizer is op het onderwerp waar jij een vraag over stelt, zijn antwoord waarschijnlijk eerder correct is dan het tegensprekende antwoord dat een andere user heeft gegeven op een vraag. Om maar een voorbeeld te noemen...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
[...]

Ik wil dan ook nogmaals vragen: waarom is dit gemaakt?
Check je echt alle info die hier vermeld word? Want dat klinkt als ongelofelijk veel werk. Persoonlijk check ik alleen dingen die mij erg onwaarschijnlijk lijken. En nu met deze nieuwe badges zal ik zeker net iets sneller een comment vertrouwen dan wanneer hij van zomaar iemand komt. Net zoals ik tegenwoordig een comment die +2 staat ook eerder vertrouw. Betekend dat dat ik hem blind vertrouw? Zeker niet, ik heb vaak genoeg op een +2 comment gereageerd met kritiek, maar dat betekend wel dat ik de comment een stuk serieuzer neem dan van zomaar een willekeurig iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
NMe schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:59:
[...]

Dat gamification werkt om mensen geïnteresseerd te houden in je site is al vele malen aangetoond. Als je googlet op dat woord vind je talloze onderzoeken, TED talks en andere presentaties die je precies uitleggen waarom. ;)

[...]

Natuurlijk moet je dat niet doen. Maar tegelijkertijd weet je wel dat als iemand karmakeizer is op het onderwerp waar jij een vraag over stelt, zijn antwoord waarschijnlijk eerder correct is dan het tegensprekende antwoord dat een andere user heeft gegeven op een vraag. Om maar een voorbeeld te noemen...
Ah gamefication werkt dus wel? Damn, dan voel ik me opeens best oud(erwets) aangezien ik het wel heel erg COD vindt. "Achievement unlocked - Turn on the computer", zucht. Maar ok, dat is dus onderzocht en aangetoond dat het werkt. Ok. makes sense in dat geval.

Over dat laatste ben ik van mening dat een verkeerde mening/standpunt/advies/etc meestal op GoT zelf, goed onderbouwd, wordt weerlegd. Ik heb bijna nooit een discussie gevolgd en gedacht....deze kerel is bekend...hij zal gelijk hebben, die andere niet. Ik bekijk altijd de punten van allebei en oordeel (zover ik kan) zelf over de argumenten van beiden.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
tikkietrugjaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:09:
[...]

Ah gamefication werkt dus wel? Damn, dan voel ik me opeens best oud(erwets) aangezien ik het wel heel erg COD vindt. "Achievement unlocked - Turn on the computer", zucht. Maar ok, dat is dus onderzocht en aangetoond dat het werkt. Ok. makes sense in dat geval.

Over dat laatste ben ik van mening dat een verkeerde mening/standpunt/advies/etc meestal op GoT zelf, goed onderbouwd, wordt weerlegd. Ik heb bijna nooit een discussie gevolgd en gedacht....deze kerel is bekend...hij zal gelijk hebben, die andere niet. Ik bekijk altijd de punten van allebei en oordeel (zover ik kan) zelf over de argumenten van beiden.
Het zit vaak vooral in de vagere dingen waar ik denk dat het het snel waard word. Als iemand met veel ervaring op het vlak van een bepaalde product categorie zegt: "Ik vermoed dat deze nieuwe kickstarter niet zal kunnen leveren wat ze beloven, simpelweg omdat er te veel nieuwe dingen zijn die nu nog niet normaal zijn", dan is dat iets wat veel lastiger in feiten uit te drukken is. En dat soort vagere bredere impressies zijn nou net de impressies die ik vaak erg waardeer, maar die niet noodzakelijkerwijs een +2 of +3 zullen scoren. Dat is tenminste wat ik merkte toen ik een flink aantal oudere nieuwspost doorlas om te kijken hoe fijn (of niet) de badges werken gisteren. Zijn trouwens ook genoeg posts waar ik de badges totaal niet veel toegevoegde waarde vond hebben, maar op zich had ik niks te klagen (en waren het gemiddeld gezien wel de betere discussies waar deze individuen zich in mixten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

tikkietrugjaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:09:
[...]

Je ziet het alleen in games al: mensen vervelen zich minder snel als je saaie content beloont met achievements en badges. Ik denk dat zelfs Tweakers goed zou doen aan achievements. Maar dat is hier wat offtopic. :)
Niet iedereen kan even goed inschatten hoe goed een antwoord is. Een complete newbie op een gebied weet bij tegensprekende antwoorden niet snel welke van de twee nou het goede antwoord is. Hij kan ze dan natuurlijk allebei proberen maar uiteindelijk is kan het tijd besparen als hij meteen de goede pakt. :Y)

Een ander ding wat daaraan gaat bijdragen is de waardering van forumposts, die ook op de planning staat. Het mooie daaraan is overigens dat je de waardering van forumposts ook mee kan tellen bij de karmascore en dus ook bij of je al dan niet die badge verdient. :)

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 13-05-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
David Mulder schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:06:
[...]

Check je echt alle info die hier vermeld word? Want dat klinkt als ongelofelijk veel werk. Persoonlijk check ik alleen dingen die mij erg onwaarschijnlijk lijken. En nu met deze nieuwe badges zal ik zeker net iets sneller een comment vertrouwen dan wanneer hij van zomaar iemand komt. Net zoals ik tegenwoordig een comment die +2 staat ook eerder vertrouw. Betekend dat dat ik hem blind vertrouw? Zeker niet, ik heb vaak genoeg op een +2 comment gereageerd met kritiek, maar dat betekend wel dat ik de comment een stuk serieuzer neem dan van zomaar een willekeurig iemand.
Uiteraard niet alles. Dat woord had ik inderdaad niet moeten gebruiken. Alles wat ik ga gebruiken om een probleem op te lossen oid check ik altijd even. Vaak vraag ik zelf ook nooit om antwoorden maar meer aan mensen of ze mee willen denken/brainstormen. Ik geef dan aan wat ik al gedaan heb...waar ik aan gedacht heb en of hen nog iets te binnen schiet.

Daarnaast vind ik niet dat iemand "een willekeurig iemand" is (met minder geloofwaardigheid) omdat hij/zij geen badge heeft. Dat is, mijns inziens, een verkeerde interpretatie van dit systeem. Ik ben ook van mening als je je mening en/of info vergaring zo erg laat beïnvloeden door een paar algoritmes die T.net bedacht hebben dat je dan echt de verkeerde insteek hebt.
David Mulder schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:14:
[...]

Het zit vaak vooral in de vagere dingen waar ik denk dat het het snel waard word. Als iemand met veel ervaring op het vlak van een bepaalde product categorie zegt: "Ik vermoed dat deze nieuwe kickstarter niet zal kunnen leveren wat ze beloven, simpelweg omdat er te veel nieuwe dingen zijn die nu nog niet normaal zijn", dan is dat iets wat veel lastiger in feiten uit te drukken is. En dat soort vagere bredere impressies zijn nou net de impressies die ik vaak erg waardeer, maar die niet noodzakelijkerwijs een +2 of +3 zullen scoren. Dat is tenminste wat ik merkte toen ik een flink aantal oudere nieuwspost doorlas om te kijken hoe fijn (of niet) de badges werken gisteren. Zijn trouwens ook genoeg posts waar ik de badges totaal niet veel toegevoegde waarde vond hebben, maar op zich had ik niks te klagen (en waren het gemiddeld gezien wel de betere discussies waar deze individuen zich in mixten).
Maar dat betekent dus dat je voor elk mogelijk onderwerp een badge zou moeten hebben, toch? In jouw voorbeeld zou er dan een badge zijn "Karmakoning voor deze specifieke kickstarter" of tenminste een "Karmakoning voor Kickstarter".
De eerste is te specifiek om voor alle kickstarters te gebruiken en de tweede zegt niks over de kennis van iemand over een specifieke kickstarter.

Het hele verhaal over gamification vind ik persoonlijk een betere uitleg dan het systeem gebruiken om een oordeel te vellen over de kennis van mensen.
Het is tegenwoordig leuk voor mensen om iets speciaals te hebben 'verdiend', ook als stelt het speciale niks voor en het verdienen vaak ook niet.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Naast dat gamification zorgt voor extra binding kan het ook gebruikt worden om gedrag te sturen. LinkedIn is erg goed in mensen verleiden om hun profiel zo compleet mogelijk te maken waarbij de beloning niet meer is dan wat virtuele punten waar je niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
tikkietrugjaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:52:
[...]

Uiteraard niet alles. Dat woord had ik inderdaad niet moeten gebruiken. Alles wat ik ga gebruiken om een probleem op te lossen oid check ik altijd even. Vaak vraag ik zelf ook nooit om antwoorden maar meer aan mensen of ze mee willen denken/brainstormen. Ik geef dan aan wat ik al gedaan heb...waar ik aan gedacht heb en of hen nog iets te binnen schiet.

Daarnaast vind ik niet dat iemand "een willekeurig iemand" is (met minder geloofwaardigheid) omdat hij/zij geen badge heeft. Dat is, mijns inziens, een verkeerde interpretatie van dit systeem. Ik ben ook van mening als je je mening en/of info vergaring zo erg laat beïnvloeden door een paar algoritmes die T.net bedacht hebben dat je dan echt de verkeerde insteek hebt.

[...]

Maar dat betekent dus dat je voor elk mogelijk onderwerp een badge zou moeten hebben, toch? In jouw voorbeeld zou er dan een badge zijn "Karmakoning voor deze specifieke kickstarter" of tenminste een "Karmakoning voor Kickstarter".
De eerste is te specifiek om voor alle kickstarters te gebruiken en de tweede zegt niks over de kennis van iemand over een specifieke kickstarter.

Het hele verhaal over gamification vind ik persoonlijk een betere uitleg dan het systeem gebruiken om een oordeel te vellen over de kennis van mensen.
Het is tegenwoordig leuk voor mensen om iets speciaals te hebben 'verdiend', ook als stelt het speciale niks voor en het verdienen vaak ook niet.
Gamification legt denk ik meer het karmasysteem zelf uit. In veel mindere mate legt het uit dat je per onderwerp een ranglijst maakt en die toont bij de comments en forum posts zelf. Maar goed, m'n kickstarter voorbeeld was blijkbaar niet super duidelijk. Om het wat concreter te maken, zelf ben ik redelijk actief in de VR wereld, en er zijn al meerdere keren Kickstarters langs gekomen die gewoon te slecht voor woorden zijn. Soms schrijf ik een uitvoerige comment om uit te leggen wat de problemen zijn met een bepaalde kickstarter die dan vaak een +2 of +3 scoren, en soms laat ik alleen een algemene impressie achter. Dat terwijl er ook genoeg Tweakers zijn die blind gewoon enthousiast raken van de geweldige beloftes die er worden gemaakt en juist op dat soort momenten denk ik dat het zeker wel waarde heeft.

Trouwens, wat als de hele karmakoning berekening alleen +2 en +3 posts zou rekenen? Ik denk dat dat waarschijnlijk een betere indruk zou geven? (Zou moeten worden getest, maar het idee klinkt nog wel interessant, vooral als op het forum het waarderen van posts ook mogelijk word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
NMe schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:38:
[...]

Je ziet het alleen in games al: mensen vervelen zich minder snel als je saaie content beloont met achievements en badges. Ik denk dat zelfs Tweakers goed zou doen aan achievements. Maar dat is hier wat offtopic. :)

[...]

Niet iedereen kan even goed inschatten hoe goed een antwoord is. Een complete newbie op een gebied weet bij tegensprekende antwoorden niet snel welke van de twee nou het goede antwoord is. Hij kan ze dan natuurlijk allebei proberen maar uiteindelijk is kan het tijd besparen als hij meteen de goede pakt. :Y)

Een ander ding wat daaraan gaat bijdragen is de waardering van forumposts, die ook op de planning staat. Het mooie daaraan is overigens dat je de waardering van forumposts ook mee kan tellen bij de karmascore en dus ook bij of je al dan niet die badge verdient. :)
Sorry dat ik een post plaats nadat ik als laatste heb gepost maar constant wijzigen en quoten enzo kost me even teveel tijd.

Over het gamification. Ik zie inderdaad dat dit iets is wat steeds populairder wordt en daarom snap ik dat een commerciele partij als T.net het gebruikt. Ik vind het zelf niks maar goed, dat is geen reden om het niet te doen natuurlijk.

Over het gaan waarderen van forumposts: dat zou ik echt heel vervelend vinden. Je ziet nu al op de frontpage dat de populaire mening vaak enorm omhoog gemod wordt en de kritische (onwenselijke) mening meestal vrij snel monddood wordt gemaakt. Als we dit (in mijn optiek) achterlijke systeem nu ook al op het forum gaan invoeren dan is het hek van de dam, ben ik bang.
Mensen zien een mening die niet strookt met die van hen tegenwoordig veel te snel als troll of dom of iets dergelijks en het modden gebeurt naar mijn mening ook veel te veel op gevoel.

Mocht je interesse hebben in een thread waar een waarderingssysteem desastreus zou zijn dan moet je even zoeken op de thread van PWM over een laadkabelmat die gejat wordt door zijn demente buurvrouw.
Die thread begon ooit als info vraag over gemeentelijke regelgeving over objecten op de openbare straat plaatsen. Daarna werd systematisch iedereen die niet vond dat de gemeente "niet zo moest zeiken" de thread uit geluld (waaronder ik zeg ik alvast) en vervolgens eindigde de thread met een (grappig) verhaal over een kleptomane 65 plusser.
Met het nieuwe systeem zou ik dan een zooi -1 waarderingen kunnen ontvangen omdat ik de niet populaire mening verkondigde? Nou lekker dan.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
tikkietrugjaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:14:
[...]

Sorry dat ik een post plaats nadat ik als laatste heb gepost maar constant wijzigen en quoten enzo kost me even teveel tijd.

Over het gamification. Ik zie inderdaad dat dit iets is wat steeds populairder wordt en daarom snap ik dat een commerciele partij als T.net het gebruikt. Ik vind het zelf niks maar goed, dat is geen reden om het niet te doen natuurlijk.

Over het gaan waarderen van forumposts: dat zou ik echt heel vervelend vinden. Je ziet nu al op de frontpage dat de populaire mening vaak enorm omhoog gemod wordt en de kritische (onwenselijke) mening meestal vrij snel monddood wordt gemaakt. Als we dit (in mijn optiek) achterlijke systeem nu ook al op het forum gaan invoeren dan is het hek van de dam, ben ik bang.
Mensen zien een mening die niet strookt met die van hen tegenwoordig veel te snel als troll of dom of iets dergelijks en het modden gebeurt naar mijn mening ook veel te veel op gevoel.

Mocht je interesse hebben in een thread waar een waarderingssysteem desastreus zou zijn dan moet je even zoeken op de thread van PWM over een laadkabelmat die gejat wordt door zijn demente buurvrouw.
Die thread begon ooit als info vraag over gemeentelijke regelgeving over objecten op de openbare straat plaatsen. Daarna werd systematisch iedereen die niet vond dat de gemeente "niet zo moest zeiken" de thread uit geluld (waaronder ik zeg ik alvast) en vervolgens eindigde de thread met een (grappig) verhaal over een kleptomane 65 plusser.
Met het nieuwe systeem zou ik dan een zooi -1 waarderingen kunnen ontvangen omdat ik de niet populaire mening verkondigde? Nou lekker dan.
Toegegeven, zelf draag ik vaak tweakers.net aan als een partij die zover ik weet het best werkende waardering systeem heeft. Juist omdat waarderingen niet over meningen zouden moeten gaan, maar juist over kwaliteit. Ik zal zelf bijvoorbeeld niet snel een pro-piraterij post +2-modden, maar ze krijgen niettemin makkelijk +1'tjes van me. Niettemin betekend dat zeker niet dat het perfect werkt en juist bij bepaalde onderwerpen zoals piraterij word er vaak hevig gemeningmod en zou ik graag willen dat moderators actiever posts zouden vastzetten, maar goed, dat is een andere discussie.

Hoe dan ook, ik denk dat je verschillende concepten wel licht door elkaar haalt en ze uit elkaar te trekken in gedachte kan waardevol zijn:
  • Waardering van comments: bedoeld om kwalitatief goeie comments snel te kunnen herkennen
  • Karma: bedoeld als gamification mechanisme en om gebruikers te belonen
  • Karmakoning-systeem: bedoeld om algemene expertise snel te herkennen op specifieke vlakken
Je zou bijvoorbeeld prima ieder van deze dingen kunnen hebben zonder de andere twee, al vullen ze elkaar wel erg aan.

Hoe dan ook, ik ben het inderdaad met je eens dat het waarderen van comments op het forum een lastig iets is, en ik ben zelfs bijna geneigd te zeggen dat het een slecht idee is, maar wie weet lukt het Tweakers om met een goed voorstel/goede implementatie te komen. De vraag gaat wel worden of het op het forum dan puur officieel meningmodden gaat worden, of dat er dan ook op het forum strengere regels komen wat een 'goede post' is. Maja, op zich ben ik wel benieuwd, al begrijp ik zeker je terughoudendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

tikkietrugjaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:14:
[...]

Het zou niet hetzelfde systeem worden als op de FP, maar eerder vergelijkbaar werken als de likes op Facebook. :) Je zou dus geen -1's krijgen in het topic dat je aanhaalt (en dus niet achteruit gaan in karma) maar in plaats daarvan hooguit minder snel omhoog gaan in karma dan anderen die in dat topic posten en wél een populaire mening hebben.

Maar goed, daar wordt achter de schermen door de devvers en het Product-team nog hard over gebrainstormd. Komt allemaal goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
NMe schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:39:
[...]

Maar goed, daar wordt achter de schermen door de devvers en het Product-team nog hard over gebrainstormd. Komt allemaal goed. ;)
Het ontwerp ligt er, we hebben alleen nog geen kans gezien om het uit te voeren. Er staat helaas relatief veel tijd voor, mede omdat er forumcode wordt aangeraakt die niet in Symfony zit (of zoiets ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
David Mulder schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:27:
[...]

Toegegeven, zelf draag ik vaak tweakers.net aan als een partij die zover ik weet het best werkende waardering systeem heeft. Juist omdat waarderingen niet over meningen zouden moeten gaan, maar juist over kwaliteit. Ik zal zelf bijvoorbeeld niet snel een pro-piraterij post +2-modden, maar ze krijgen niettemin makkelijk +1'tjes van me. Niettemin betekend dat zeker niet dat het perfect werkt en juist bij bepaalde onderwerpen zoals piraterij word er vaak hevig gemeningmod en zou ik graag willen dat moderators actiever posts zouden vastzetten, maar goed, dat is een andere discussie.
Maar, als jij van tevoren al aangeeft dat je een pro-piraat niet snel een +2 zou geven dan mod je toch al (enigszins) op gevoel? Bij jou moeten pro-piraten posts dus al van betere kwaliteit zijn (dan contra-piraten post) om op dezelfde score te komen. Dat is, mijns inziens, ook het manco van dit systeem. Men is geneigd om meningen waarin ze zich niet kunnen vinden negatief/negatiever te beoordelen. Dit is compleet normaal menselijk gedrag overigens maar onwenselijk in mijn opinie.
Hoe dan ook, ik denk dat je verschillende concepten wel licht door elkaar haalt en ze uit elkaar te trekken in gedachte kan waardevol zijn:
  • Waardering van comments: bedoeld om kwalitatief goeie comments snel te kunnen herkennen
  • Karma: bedoeld als gamification mechanisme en om gebruikers te belonen
  • Karmakoning-systeem: bedoeld om algemene expertise snel te herkennen op specifieke vlakken
Je zou bijvoorbeeld prima ieder van deze dingen kunnen hebben zonder de andere twee, al vullen ze elkaar wel erg aan. Ik ben het inderdaad met je eens dat het waarderen van comments op het forum een lastig iets is, en ik ben zelfs bijna geneigd te zeggen dat het een slecht idee is, maar wie weet lukt het Tweakers om met een goed voorstel/goede implementatie te komen. De vraag gaat wel worden of het op het forum dan puur officieel meningmodden gaat worden, of dat er dan ook op het forum strengere regels komen wat een 'goede post' is. Maja, op zich ben ik wel benieuwd, al begrijp ik zeker je terughoudendheid.
Ik ben bang dat deze elementen straks in elkaar over gaan lopen. Het gamification is leuk bedoeld en ik snap de commerciële insteek. De consequenties zijn, op termijn, dat mensen hun gedrag gaan aanpassen aan het gamification systeem. Dat zie je op Steam ook. Mensen weten precies hoe ze snel XP kunnen verdienen en doen voornamelijk hetgeen wat hen punten oplevert.
Daarbij vertroebeld het systeem het beeld van een gebruiker. Er is nog nergens aangetoond dat een Karmakoning ook daadwerkelijk meer kennis heeft dan een andere gebruiker. Hij heeft gewoon beter voldaan aan de punten die door het algoritme worden meegenomen. Een algoritme waar zelfs Femme over aangeeft dat hij niet precies weet wat het doet door naar de code te kijken.

Het daadwerkelijk waarderen van posts verergert dit systeem alleen maar.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

David Mulder schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:10:
Trouwens, wat als de hele karmakoning berekening alleen +2 en +3 posts zou rekenen? Ik denk dat dat waarschijnlijk een betere indruk zou geven? (Zou moeten worden getest, maar het idee klinkt nog wel interessant, vooral als op het forum het waarderen van posts ook mogelijk word)
Goed idee, al is het natuurlijk wel al zo dat je voor een +2 of +3 veel meer karma krijgt dus ik weet niet of het in praktijk ook echt veel verschil gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
NMe schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:39:
[...]

Het zou niet hetzelfde systeem worden als op de FP, maar eerder vergelijkbaar werken als de likes op Facebook. :) Je zou dus geen -1's krijgen in het topic dat je aanhaalt (en dus niet achteruit gaan in karma) maar in plaats daarvan hooguit minder snel omhoog gaan in karma dan anderen die in dat topic posten en wél een populaire mening hebben.

Dat een poster niet achteruit gaat in Karma maar wel minder krijgt dan anderen die populaire meningen plaatsen ligt toch in het verlengde van elkaar? Iemand met niet populaire mening wordt bestraft voor het niet in lijn liggen met de vox populi.

Dat het goed komt daar ben ik eigenlijk niet van overtuigd. Het systeem op de FP is na jaren van kritiek en beloftes tot wijziging ook nog steeds ruk, in mijn opinie. Daarnaast ben ik van mening dat de kern van het systeem (het toelaten van iets subjectiefs als mening) foutief is en de kans op een goede uitkomst daardoor al nihil is.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
Maar, als jij van tevoren al aangeeft dat je een pro-piraat niet snel een +2 zou geven dan mod je toch al (enigszins) op gevoel? Bij jou moeten pro-piraten posts dus al van betere kwaliteit zijn (dan contra-piraten post) om op dezelfde score te komen. Dat is, mijns inziens, ook het manco van dit systeem. Men is geneigd om meningen waarin ze zich niet kunnen vinden negatief/negatiever te beoordelen. Dit is compleet normaal menselijk gedrag overigens maar onwenselijk in mijn opinie.
Naja, dat is meer omdat ik de argumenten die worden aangedragen die pro-piraterij zijn extreem zwak vind. Dat is niet meningmodden, maar simpelweg een beoordeling van de kwaliteit van een comment. Het word pas modden op basis van mening als ik een -1 ga geven omdat ik het met de comment oneens ben. Nu bepaal ik dat de comment zeker on topic is, maar zeker niet informatief (al zijn er ook zeker comments geweest die ik wel +2's heb gegeven, maar dat zijn dan vaak comments die ook de negatieve zijdes van piraterij erkennen en dus niet echt pro-piraterij te noemen zijn). Ik hoop dat je het verschil enigszins ziet.

Trouwens, een ander voorbeeld waar gamification erg goed werkt it stackexchange/stackoverflow. Daar vergaar je 'reputatie' en op basis van je 'reputatie' krijg je bepaalde 'privileges'. Je merkt daar zeker dat er mensen zijn die alleen focusen op reputatie verzamelen, maar zelfs als ze dat doen dan zorgt dat nog steeds voor een positieve bijdrage aan de community. Dat is nou net de kunst van gamification.
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:51:
[...]

Goed idee, al is het natuurlijk wel al zo dat je voor een +2 of +3 veel meer karma krijgt dus ik weet niet of het in praktijk ook echt veel verschil gaat maken.
Yep, dat is dus ook de reden dat je het zou moeten uitproberen in een snapshot en het verschil bekijken. Er zijn een aantal extreem bekende gebruikers (zonder namen te noemen) waarvan ik bijna nooit +2 en +3's zie, wel vaak +0's en +1'tjes, maar ondertussen wel karmakoning zijn in categorieën zoals 'smartphones' en 'geruchten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:14

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ik merk dat ik nieuwsgierig ben naar de precieze totstandkoming van een karmascore.
Zo zit ik nu in de top 5 van Auto, hoewel auto's me weinig interesseren en ik al helemaal niet als een expert gezien kan worden :)
Voor de gamification zou het leuk zijn als bij de ranglijst die je ziet als je op een badge klikt, je eigen karma ook getoond wordt zodat je kan vergelijken.
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar mijn eigen score voor 'Zonne-energie'.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

tikkietrugjaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:56:
[...]

Dat een poster niet achteruit gaat in Karma maar wel minder krijgt dan anderen die populaire meningen plaatsen ligt toch in het verlengde van elkaar? Iemand met niet populaire mening wordt bestraft voor het niet in lijn liggen met de vox populi.
Je wordt niet bestraft. Je wordt alleen niet beloond. Als ik mijn collega nou een koekje geef en jou niet, heb ik jou dan bestraft?
Dat het goed komt daar ben ik eigenlijk niet van overtuigd. Het systeem op de FP is na jaren van kritiek en beloftes tot wijziging ook nog steeds ruk, in mijn opinie. Daarnaast ben ik van mening dat de kern van het systeem (het toelaten van iets subjectiefs als mening) foutief is en de kans op een goede uitkomst daardoor al nihil is.
Ik ben zelf ook geen grote fan van het reactie- en moderatiesysteem op de FP, maar het wérkt wel. Er wordt niet op mening gemod. Na een stukje fluctuatie in het begin krijgen de meeste posts uiteindelijk wel de score die ze objectief gezien verdiend hebben.
Proton_ schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:08:
Voor de gamification zou het leuk zijn als bij de ranglijst die je ziet als je op een badge klikt, je eigen karma ook getoond wordt zodat je kan vergelijken.
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar mijn eigen score voor 'Zonne-energie'.
Die werd elders (volgens mij in het aboneeforum) ook al genoemd en ik vind het een mooie toevoeging. Persoonlijk zou ik dit ook graag zien. :)

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 13-05-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

tikkietrugjaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:48:
[...]

[...]

Ik ben bang dat deze elementen straks in elkaar over gaan lopen. Het gamification is leuk bedoeld en ik snap de commerciële insteek. De consequenties zijn, op termijn, dat mensen hun gedrag gaan aanpassen aan het gamification systeem. Dat zie je op Steam ook. Mensen weten precies hoe ze snel XP kunnen verdienen en doen voornamelijk hetgeen wat hen punten oplevert.
Daarbij vertroebeld het systeem het beeld van een gebruiker. Er is nog nergens aangetoond dat een Karmakoning ook daadwerkelijk meer kennis heeft dan een andere gebruiker. Hij heeft gewoon beter voldaan aan de punten die door het algoritme worden meegenomen. Een algoritme waar zelfs Femme over aangeeft dat hij niet precies weet wat het doet door naar de code te kijken.

Het daadwerkelijk waarderen van posts verergert dit systeem alleen maar.
Ben het met je eens. Voor mij is het forum het meest waardevolle deel van tweakers. Ik geloof helemaal niet in dit soort karma/badge systemen. Ze lijken voor mijn gevoel eigenlijk nooit te doen wat de makers hopen dat ze doen. Visueel vind ik het ook meestal lelijk en rommelig. Dus hoop dat het forum dit toch bespaard blijft.

Dat het nogal problematisch is wordt ook aangetoond doordat bijv. PCgek obv zijn karma gedurende lange tijd serieus/serieuzer werd genomen. Dat blijkt dus al die tijd deels onterecht te zijn geweest want met een pennestreep bleek dat hij al die tijd 150k teveel had!!! :+

pcgek in "Feedback: Nieuw karmasysteem"

Daarnaast, door een beetje rond te lezen en wat linkjes te volgen (goede posters onderbouwen meestal) weet je gauw genoeg welke posters zinvolle bijdragen leveren.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
David Mulder schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:57:
[...]

Naja, dat is meer omdat ik de argumenten die worden aangedragen die pro-piraterij zijn extreem zwak vind. Dat is niet meningmodden, maar simpelweg een beoordeling van de kwaliteit van een comment.
Kijk en zo is het modsysteem dus NIET bedoeld. Je moet geen oordeel vellen over inhoud wat betreft de argumentatie en of dat wel of niet overeen komt met jouw standpunten dan wel jouw maatstaven van zwak/sterk. Je zou met modden moeten aangeven dat een post, ondanks dat het (in jouw optiek) geen sterke mening is, wel een sterke bijdrage levert. Zie je nu hoe dit systeem eigenlijk niet werkt?
Het word pas modden op basis van mening als ik een -1 ga geven omdat ik het met de comment oneens ben. Nu bepaal ik dat de comment zeker on topic is, maar zeker niet informatief (al zijn er ook zeker comments geweest die ik wel +2's heb gegeven, maar dat zijn dan vaak comments die ook de negatieve zijdes van piraterij erkennen en dus niet echt pro-piraterij te noemen zijn). Ik hoop dat je het verschil enigszins ziet.
Ongeacht de score mod jij momenteel op jouw mening en jouw visie van de wereld/het onderwerp. Jij bepaalt dat iemand's post minder 'waard' is omdat jij anti-piraten ben.
Sorry David maar ik ben van mening dat jouw mod gedrag precies hetgeen is waar ik al bang voor ben. Emotie op een site waar het delen van informatie centraal zou moeten staan.
Trouwens, een ander voorbeeld waar gamification erg goed werkt it stackexchange/stackoverflow. Daar vergaar je 'reputatie' en op basis van je 'reputatie' krijg je bepaalde 'privileges'. Je merkt daar zeker dat er mensen zijn die alleen focusen op reputatie verzamelen, maar zelfs als ze dat doen dan zorgt dat nog steeds voor een positieve bijdrage aan de community. Dat is nou net de kunst van gamification.
Nou dat is dus maar de vraag. In het verleden was het blijkbaar mogelijk om met een uurtje te modden (ongeacht de kwaliteit daarvan) je flink wat karma kon verdienen. Hoe is dat geregeld in het nieuwe systeem? Hoe weet het systeem dat de reviews of posts die je plaatst karma waard zijn? Dat gaat straks dus door het user-waarderingssysteem bepaald worden. Ofwel je content moet positief gemod worden. Met andere woorden: zeg wat de groep zegt, doe wat de groep doet of anders is het geen karma voor jou.
Dan kan je er vergif op innemen dat er straks naar de mond van de massa wordt gepraat (als men karma wil) en dat moet je niet willen.
[...]

Yep, dat is dus ook de reden dat je het zou moeten uitproberen in een snapshot en het verschil bekijken. Er zijn een aantal extreem bekende gebruikers (zonder namen te noemen) waarvan ik bijna nooit +2 en +3's zie, wel vaak +0's en +1'tjes, maar ondertussen wel karmakoning zijn in categorieën zoals 'smartphones' en 'geruchten'.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

tikkietrugjaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:13:
Nou dat is dus maar de vraag. In het verleden was het blijkbaar mogelijk om met een uurtje te modden (ongeacht de kwaliteit daarvan) je flink wat karma kon verdienen. Hoe is dat geregeld in het nieuwe systeem? Hoe weet het systeem dat de reviews of posts die je plaatst karma waard zijn? Dat gaat straks dus door het user-waarderingssysteem bepaald worden. Ofwel je content moet positief gemod worden. Met andere woorden: zeg wat de groep zegt, doe wat de groep doet of anders is het geen karma voor jou.
Dan kan je er vergif op innemen dat er straks naar de mond van de massa wordt gepraat (als men karma wil) en dat moet je niet willen.
Je kan ook prima karma verdienen door gewoon content toe te voegen. Naar de mond van de massa praten is niet nodig, want dat is niet het punt van het moderatiesysteem op de frontpage. Meningmodden is niet toegestaan en als dat gebeurt wordt het gecorrigeerd. Misschien zijn er andere redenen waarom posts een lagere score krijgen? ;)

Het systeem op de Stack Exchange werkt echt prima. Mensen worden uitgenodigd om vooral zo veel mogelijk goede content toe te voegen op verschillende delen van de site en zelfs op andere sites, en dat heeft duidelijk invloed op de kwaliteit van antwoorden. Hell, je kan reputation-bounties op een vraag zetten en je ziet gewoon dat mensen erop af vliegen om zo snel mogelijk antwoord te krijgen in de hoop dat ze die bounty opstrijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
NMe schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:10:
[...]

Je wordt niet bestraft. Je wordt alleen niet beloond. Als ik mijn collega nou een koekje geef en jou niet, heb ik jou dan bestraft?
Als we allebei hetzelfde doen wel ja. In mijn voorbeeld zijn er 2 gebruikers die (gezien dit een forum is) posts plaatsen met mening/info/vragen/antwoorden/whatever. De ene gebruiker zegt misschien dingen die mensen niet leuk vinden om te horen maar wel waar zijn, de ander spreekt het onderbuikgevoel van mensen aan en vult zijn posts met populistische materie. Als de eerste dan geen koekje krijgt en de ander wel, dan is het antwoord: ja, je bestraft de eerste poster.
Ik ben zelf ook geen grote fan van het reactie- en moderatiesysteem op de FP, maar het wérkt wel. Er wordt niet op mening gemod. Na een stukje fluctuatie in het begin krijgen de meeste posts uiteindelijk wel de score die ze objectief gezien verdiend hebben.
Daar verschillen we nogal van mening. Apple/Android/Windows discussies, piracy discussies, privacy/wetgeving discussies verzanden vaak in mening modden, in mijn optiek.
Die werd elders (volgens mij in het aboneeforum) ook al genoemd en ik vind het een mooie toevoeging. Persoonlijk zou ik dit ook graag zien. :)

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
[...]

Kijk en zo is het modsysteem dus NIET bedoeld. Je moet geen oordeel vellen over inhoud wat betreft de argumentatie en of dat wel of niet overeen komt met jouw standpunten dan wel jouw maatstaven van zwak/sterk. Je zou met modden moeten aangeven dat een post, ondanks dat het (in jouw optiek) geen sterke mening is, wel een sterke bijdrage levert. Zie je nu hoe dit systeem eigenlijk niet werkt?

[...]
Ongeacht de score mod jij momenteel op jouw mening en jouw visie van de wereld/het onderwerp. Jij bepaalt dat iemand's post minder 'waard' is omdat jij anti-piraten ben.
Sorry David maar ik ben van mening dat jouw mod gedrag precies hetgeen is waar ik al bang voor ben. Emotie op een site waar het delen van informatie centraal zou moeten staan.

[...]
offtopic:
Maar een sterke bijdragen herkennen verrijst zeker een oordeel over de inhoud. Je spreekt jezelf tegen. Goed bezig :+ . Als een argumentatie niet intern consistent is of grote issues negeert dan krijgt hij van mij echt geen +2, want dat is niet een sterke bedrage.
[...]
offtopic:
Dat kan dus gewoon nog steeds, je krijgt wel minder karma voor moderaties, maar nog steeds kun je prima karma verdienen met modereren. En kijk, daar vergeet je ook al direct de kracht van het hele moderatie systeem. Toen ik 5 jaar geleden een voorzichtige post maakte die anti-piraterij was en Brein licht verdedigde kreeg ik een -1 of 0. Ondertussen druk ik mezelf wat beter uit en heb ik al vaak +2 posts gescored. Je hoeft niet de massa na te praten, alles wat je moet doen is met argumentaties te komen die sterk zijn. Dit is trouwens hoe zo'n comment eruit ziet (en die -1'tjes, dat is nou mening modden):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bmRrVMW.png
offtopic:
En dit is waar ik het over heb als ik zeg dat ik niet snel een +2 aan een pro-piraterij comment zou geven:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zs0WmB6.png
offtopic:
Want sorry, hoe ik het ook went of keer, er is totaal niks informatiefs aan zo'n comment. "treurige toestand", "lachwekkend weinig" (duizenden titels), brein die onverantwoordelijk met z'n geld zou omgaan... ja, inderdaad... goeie argumentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
David Mulder schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:27:
[...]

offtopic:
Maar een sterke bijdragen herkennen verrijst zeker een oordeel over de inhoud. Je spreekt jezelf tegen. Goed bezig :+ . Als een argumentatie niet intern consistent is of grote issues negeert dan krijgt hij van mij echt geen +2, want dat is niet een sterke bedrage.
Als we gaan beginnen met goed bezig over het tegenspreken zou ik je nog even willen wijzen op jouw post waar je doodleuk "...ik vind..." en "...dat is geen mening..." in 1 zin plaatste, maar goed. Laten we volwassen blijven en dat soort one-liners achterwege laten.
Daarnaast spreek ik mezelf niet tegen aangezien ik letterlijk aangeef: "Je zou met modden moeten aangeven dat een post, ondanks dat het (in jouw optiek) geen sterke mening is, wel een sterke bijdrage levert. Zie je nu hoe dit systeem eigenlijk niet werkt?"
Hiermee geef ik al aan dat het systeem iets van je verlangt wat je niet zonder emotie/mening kan doen. Zoals jij hier aangeeft. Daarbij geef ik ook gelijk aan dat het systeem niet werkt. Als je mijn post dus goed had gelezen had je gezien dat ik de kern van modden al faulty vind.
offtopic:
Dat kan dus gewoon nog steeds, je krijgt wel minder karma voor moderaties, maar nog steeds kun je prima karma verdienen met modereren. En kijk, daar vergeet je ook al direct de kracht van het hele moderatie systeem. Toen ik 5 jaar geleden een voorzichtige post maakte die anti-piraterij was en Brein licht verdedigde kreeg ik een -1 of 0. Ondertussen druk ik mezelf wat beter uit en heb ik al vaak +2 posts gescored. Je hoeft niet de massa na te praten, alles wat je moet doen is met argumentaties te komen die sterk zijn. Dit is trouwens hoe zo'n comment eruit ziet (en die -1'tjes, dat is nou mening modden):
Ja ik weet wat er (vooral in het verleden maar nu nog steeds) gebeurt bij dit soort discussies. Dat is ook de reden dat ik zelf die discussies al aandroeg als voorbeelden van meningmodden. Jouw post is dus of eerst heel goed of heel slecht beoordeeld en daarna kwamen nog eens even de reactionaire mods om je een hart onder de riem te steken dan wel ff neer te sabelen. Totaal onwenselijk in mijn opinie.
offtopic:
En dit is waar ik het over heb als ik zeg dat ik niet snel een +2 aan een pro-piraterij comment zou geven:
Dat is 1 voorbeeld van iets wat jij op een door jou bepaalde manier beoordeeld hebt vanuit jouw denkwijze. Heel leuk maar irrelevant voor de discussie.
offtopic:
Want sorry, hoe ik het ook went of keer, er is totaal niks informatiefs aan zo'n comment. "treurige toestand", "lachwekkend weinig" (duizenden titels), brein die onverantwoordelijk met z'n geld zou omgaan... ja, inderdaad... goeie argumentatie.
Wederom 1 enkel voorbeeld. Is niet representatief voor het probleem en helaas ook niet relevant.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

In sommige topics staat zo'n tekentje van het expertisegebied, zoals hier bijvoorbeeld:
MK1998NL in "Mijn eerste (zelf samengestelde) game computer"
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/V8StpP480Zbiwunq3616v0si/medium.png
In echter een ander topic in hetzelfde subforum (hier bijvoorbeeld) is dit niet het geval;
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KfjQxjtgwIEBnsXyyr2gNSYX/medium.png
En dat terwijl het hetzelfde subforum is!

Nu is het misschien raar, maar misschien is het de mogelijkheid om bij sommige subforums een aantal onderwerpen vast te pinnen. In het DAA/CAA bijvoorbeeld geeft vrijwel niemand iets aan qua onderwerp, terwijl veel systeem wel gebouwd zijn met een i5 en dergelijke. Daarom lijkt het mij dus handig dat in bepaalde subforums bepaalde expertises worden vastgepint :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zelfs als onderwerpen vastgepind zouden worden dan zou dat nooit Crucial of Intel Core i5 moeten zijn. Het is totaal irrelevant in een topic over een AMD-CPU dat jij veel weet van Intel-CPU's. ;)
tikkietrugjaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:33:
Daarnaast spreek ik mezelf niet tegen aangezien ik letterlijk aangeef: "Je zou met modden moeten aangeven dat een post, ondanks dat het (in jouw optiek) geen sterke mening is, wel een sterke bijdrage levert. Zie je nu hoe dit systeem eigenlijk niet werkt?"
Hiermee geef ik al aan dat het systeem iets van je verlangt wat je niet zonder emotie/mening kan doen.
Daarom hebben we ProMods en PowerMods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
NMe schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:10:
Zelfs als onderwerpen vastgepind zouden worden dan zou dat nooit Crucial of Intel Core i5 moeten zijn. Het is totaal irrelevant in een topic over een AMD-CPU dat jij veel weet van Intel-CPU's. ;)

[...]

Daarom hebben we ProMods en PowerMods.
Dus om een gebroken en inherent foutief systeem maar op de been te houden hebben we dit soort functies nodig? Daarbij wie controleert die controleurs weer? Of zijn dat wezens zonder emotie of mening?

Ik denk dat deze hele discussie niet verder gaat komen dan agree to disagree helaas. Ik ben niet overtuigd dat dit een stap in de juiste richting is en op (zo te zien) 1 na heb ik niemand anders kunnen overtuigen. Helaas.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Deze feature heeft ook helemaal niks te maken met het "fixen" van het moderatiesysteem. Dat werkt namelijk gewoon; niet direct, maar wel binnen 48 uur.

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 13-05-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
tikkietrugjaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:32:
[...]

Hiermee geef ik al aan dat het systeem iets van je verlangt wat je niet zonder emotie/mening kan doen. Zoals jij hier aangeeft. Daarbij geef ik ook gelijk aan dat het systeem niet werkt. Als je mijn post dus goed had gelezen had je gezien dat ik de kern van modden al faulty vind.
Het moderatiesysteem werkt inderdaad niet altijd ideaal omdat niet iedereen in staat is om enigzins objectief te modereren (ook als een mening je niet aanstaat is het echt wel mogelijk om een mening met zwakke en sterke argumenten te onderscheiden). Het alternatief is een up/downvote maar die werkt inherent foutief als het aankomt op het beoordelen van de kwaliteit van een reactie, terwijl veel gebruikers dat wel willen (o.a. om te helpen bij de sortering van de berichten).

Ik ben er niet van overtuigd dat alternatieven meteen beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:36
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:51:
[...]

Vraag me af of je dit een goed plan kunt noemen. Natuurlijk, het idee is leuk in theorie, maar aangezien je dan wel heel erg op een andere variabele (menselijke) score gaat hangen, kan je je afvragen of het resultaat correct is. Eerder aangehaald is het meningmodden, het populariteitsverhaal a.h.v. een usernaam en/of status van die persoon kan het resultaat finaal onterecht de verkeerde kant opdrukken. Ja het mag allemaal niet in theorie, maar het gebeurt wel in praktijk.

In het algemeen:

Ik vind dat hier met de nieuwe "expertstatus" evenzo. Ondanks de kritische posts van tikkietrugjaap, kan ik mij grotendeels goed vinden in zijn gedachtengang, net als HMC bij de .plan zelf.
Met name wat Jaap ook zegt in zijn post boven jou, dat mensen zich gaan aanpassen om een status te verkrijgen, is niet heel onwaarschijnlijk. De echte expert die wellicht geen tags gebruikt, die wellicht te laat heeft gereageerd of door meningmodden niet/niet correct is gemodereerd en/of een tijdje minder tijd had om inhoudelijk uitgebreid te reageren wordt finaal aan de kant gezet als niet-expert-waardig. Bij wijze van ben je in week 51 nog diehard expert, terwijl je in week 3 nergens expert meer in bent... puur gebaseerd op tijdelijke karma. Ik vind dit bijzonder vreemd en volgens mij krijg je met de introductie van dit theoretisch prachtige product alleen maar meer ongewenste zaken. Zoals correcties en opnieuw complexere code om het dicht te timmeren, iets waar je bij dat laatste toch juist blij was om vanaf te zijn?

Waarom dit allemaal precies? Geen idee eerlijk gezegd. Het is mij nog niet duidelijk geworden uit dit hele topic (heb 99% gelezen) en de plan zelf. Ik neem dan ook aan dat met één van de eerste reacties in dit topic is bedoeld, namelijk het implementeren om het implementeren. Het gaat niet om afzeiken, maar de keuze en gedachte erachter/doel is wel over te discussiëren. De keus om het als basis te introduceren begrijp ik wel uit Femme's reactie, wat dit is in het verleden wel vaker een punt geweest. Echter de nut en noodzaak van de nieuwe expertfeature ontgaat mij volledig.

Het implementeren van moderatie van forumposts zie ik overigens ook negatief. Doe dan hooguit iets als dat je mensen kan bedanken via een duimpje oid, zoals op Highflow forum of het XDA forum. Een plus 1 bedekt volgens mij juist nog veel meer andere gebieden die er bar weinig toe doen, zoals bijv. het eens zijn (meningmodden) of grappige reacties. Met bedankt zou je evt. nog als XDA vergelijkbaar een thanks-meter kunnen inbouwen, maar zou die dan wel alleen op iemands profiel zetten en niet bij elke reactie. Het doet er naar mijn mening niet toe of iemand 1000 thanks heeft of maar 1, dat zegt op zich niet veel ook vanwege eerder genoemde redenen. De nuttige reacties zouden dan ook niet moeten verplaatsen in een topic, hooguit wanneer je een specifieke selectie doet naar de posts met de meeste thanks. Dit kan natuurlijk ook een extra tab/feature zijn op iemands profielpagina, waar je de posts met de meeste thanks terugvindt. (vergelijkbaar bij XDA)
Al met al zijn het allemaal features die de gebruiker kán stimuleren, maar ook gigantisch verkeerd kunnen uitpakken. Zeker niet echte core features waar je echt wat aan hebt, maar puur op emotie de gebruiker te sturen. Emotie is helaas nogal eens onvoorspelbaar... dus het systeem kan ook nadelige invloed uitoefenen. Reden denk ik dat dergelijke systemen op tig sites helemaal niet aan de orde zijn.

Nog een laatste ding dat ik kwijt wil is dat ik het ietwat vaag vind dat lange forumposts met quotes relatief nadelig tellen. Juist quotes gekoppeld naar eerdere reacties moet lijkt mij een pré zijn boven posts waar totaal onduidelijk is waarop is gereageerd/waaraan is gelinkt of waar bronnen missen. Dit soort karma-geeikel geeft uiteindelijk alleen maar complexere code of wanneer niet, mensen gewoon meer dubbelposts schrijven omdat het sowieso handiger is en dus blijkbaar ook beter scoort. Een tegenstrijdig resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

marcel87 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:59:
Nog een laatste ding dat ik kwijt wil is dat ik het ietwat vaag vind dat lange forumposts met quotes relatief nadelig tellen.
Nee, lange posts met quotes zijn niet relatief nadelig. Quotes tellen alleen niet meer mee voor je karma. Dus Als jij 10 paragrafen aan tekst citeert van iemand eerder in het topic en daar een one-liner onder zet dan krijg je karma voor die one-liner, niet voor die 10 paragrafen. Lijkt me niet meer dan terecht. ;)
Dit soort karma-geeikel geeft uiteindelijk alleen maar complexere code of wanneer niet, mensen gewoon meer dubbelposts schrijven omdat het sowieso handiger is en dus blijkbaar ook beter scoort. Een tegenstrijdig resultaat.
De code is juist enorm versimpeld volgens de devvers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Femme schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:53:
[...]

Het moderatiesysteem werkt inderdaad niet altijd ideaal omdat niet iedereen in staat is om enigzins objectief te modereren (ook als een mening je niet aanstaat is het echt wel mogelijk om een mening met zwakke en sterke argumenten te onderscheiden). Het alternatief is een up/downvote maar die werkt inherent foutief als het aankomt op het beoordelen van de kwaliteit van een reactie, terwijl veel gebruikers dat wel willen (o.a. om te helpen bij de sortering van de berichten).

Ik ben er niet van overtuigd dat alternatieven meteen beter zijn.
'Mensen' en 'objectief' gaat nauwelijks samen. Open deur, ik weet het maar helaas maakt dat het niet minder waar. Waarom proberen we dan toch deze 2 zaken te combineren? Voor die paar posts die je net zo makkelijk kan negeren als je van boven naar beneden aan het lezen/scrollen bent?

Jij komt hier met up en down vote als enig alternatief en dat is (als ik het systeem goed begrijp), mijns inziens, een nog erger systeem wat in het verlengde ligt van hetgeen we nu hebben. Maar dat is toch niet het enige alternatief? We kunnen toch ook naar een systeem van aangewezen mods die alleen echte ongewenste posts zoals trolls/beledigingen/discriminatie/etc verwijderen? Waarom kijken we naar de massa voor een soort zelf-controle waarvan we weten dat het toch nooit zal functioneren zoals bedoeld? Ik ben mening dat zelfs de best haalbare versie van dit systeem grove fouten zal bevatten en amper doeltreffend zal zijn. Ik baseer die mening op mijn ervaring met de FP. Sterker nog, ik baseer het zelfs op mijn eigen gevoel wat ik soms krijg bij posts. Ook ik heb mezelf wel eens betrapt op een muisbeweging naar de zijkant van een post met de intentie die persoon een -1 te geven. Gelukkig is het aantal keren dat ik mezelf niet heb tegen kunnen houden op 1 hand te tellen maar toch.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
tikkietrugjaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:43:
[...]

'Mensen' en 'objectief' gaat nauwelijks samen. Open deur, ik weet het maar helaas maakt dat het niet minder waar. Waarom proberen we dan toch deze 2 zaken te combineren? Voor die paar posts die je net zo makkelijk kan negeren als je van boven naar beneden aan het lezen/scrollen bent?

Jij komt hier met up en down vote als enig alternatief en dat is (als ik het systeem goed begrijp), mijns inziens, een nog erger systeem wat in het verlengde ligt van hetgeen we nu hebben. Maar dat is toch niet het enige alternatief? We kunnen toch ook naar een systeem van aangewezen mods die alleen echte ongewenste posts zoals trolls/beledigingen/discriminatie/etc verwijderen? Waarom kijken we naar de massa voor een soort zelf-controle waarvan we weten dat het toch nooit zal functioneren zoals bedoeld? Ik ben mening dat zelfs de best haalbare versie van dit systeem grove fouten zal bevatten en amper doeltreffend zal zijn. Ik baseer die mening op mijn ervaring met de FP. Sterker nog, ik baseer het zelfs op mijn eigen gevoel wat ik soms krijg bij posts. Ook ik heb mezelf wel eens betrapt op een muisbeweging naar de zijkant van een post met de intentie die persoon een -1 te geven. Gelukkig is het aantal keren dat ik mezelf niet heb tegen kunnen houden op 1 hand te tellen maar toch.
Behalve dat dat het dus wel doet... op de FP word nu gesorteerd op thread waarde standaard en dat werkt simpelweg extreem goed. Ik kan me soms flink irriteren aan mening modders en er zijn zeker situaties te vinden waar het systeem niet werkt, maar als je een willekeurige post opent dan zijn de comments bovenaan toch echt van een ander niveau dan de comments onderaan op de pagina. En als het onderwerp me niet super erg interesseert lees ik alleen de +2 en +3 comments die in het algemeen gezien samen met het artikel zelf tweakers.net een betere nieuwsbron maken dan welke internationele nieuwssite dan ook (en daar komen nu deze badges bij als nog een extra data punt). En als ik dat vergelijk met gizmodo waar ze een systeem gebruiken zoals jij om vraagt (moderators checken alle comments en zorgen ervoor dat de erge comments niet zichtbaar zijn) dan begin ik me af te vragen of je loopt te trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Het is jammer dat die punten wat achteruit zijn gegaan voor een aantal mensen, maar "benadeeld" is ook een groot woord natuurlijk. Zodra je boven de karmalimiet komt die je nodig hebt voor karmafeatures heb je eigenlijk niks meer aan je karmapunten. :)

[...]

Het oude systeem was inderdaad redelijk waardeloos in hoe ingewikkeld het was. :)

Je hebt er wel wat aan:
Status en het recht om te zeggen dat je bij de top (noem maar een getal) hoort van tweakers. Ja de concurrentie en de drang om hoger te komen in de karma lijsten is voor sommige mensen heel hoog. Ik snap dus ook niet, waarom we niet onze huidige karma hebben gehouden, en nieuwe karma berekend zou worden met het nieuwe systeem. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 13-05-2015 19:08 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

NMe schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:10:
Kan nog steeds interessant zijn naar mijn mening, veelal vragen mensen om advies al beginnen ze met AMD, kunnen ze uiteindelijk toch eindigen in een build met Intel. Crucial is inderdaad ook niet geschikt in my opinion, but you get my point. Bij aankoopforia (DAA, LAA, CAA, CEA, MAA) is het naar mijn mening handig dat sommige hoofdcriteria vastgepind zijn. En daarmee bedoel ik niet 850 Evo o.i.d, maar bijvoorbeeld Intel, AMD, nVidia e.d

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MK1998NL schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:07:
[...]

Kan nog steeds interessant zijn naar mijn mening, veelal vragen mensen om advies al beginnen ze met AMD, kunnen ze uiteindelijk toch eindigen in een build met Intel. Crucial is inderdaad ook niet geschikt in my opinion, but you get my point. Bij aankoopforia (DAA, LAA, CAA, CEA, MAA) is het naar mijn mening handig dat sommige hoofdcriteria vastgepind zijn. En daarmee bedoel ik niet 850 Evo o.i.d, maar bijvoorbeeld Intel, AMD, nVidia e.d
Dan nog betekent dat dat je karma verdient op dat onderwerp, lijkt me niet fair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
David Mulder schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:54:
[...]

Behalve dat dat het dus wel doet... op de FP word nu gesorteerd op thread waarde standaard en dat werkt simpelweg extreem goed. Ik kan me soms flink irriteren aan mening modders en er zijn zeker situaties te vinden waar het systeem niet werkt, maar als je een willekeurige post opent dan zijn de comments bovenaan toch echt van een ander niveau dan de comments onderaan op de pagina. En als het onderwerp me niet super erg interesseert lees ik alleen de +2 en +3 comments die in het algemeen gezien samen met het artikel zelf tweakers.net een betere nieuwsbron maken dan welke internationele nieuwssite dan ook (en daar komen nu deze badges bij als nog een extra data punt). En als ik dat vergelijk met gizmodo waar ze een systeem gebruiken zoals jij om vraagt (moderators checken alle comments en zorgen ervoor dat de erge comments niet zichtbaar zijn) dan begin ik me af te vragen of je loopt te trollen.
Nou dan komen we weer terug op mijn voor laatste post. Ik denk dat jij en ik een agree to disagree moeten afkondigen want wij gaan er niet uit komen.
Bij de enigszins interessante onderwerpen is het mening- dan wel mismodden niet van de lucht. Als jij die mening niet deelt en vind dat het systeem goed werkt dan zitten wij gewoon op een totaal andere frequentie en ik zie ons niet meer richting het midden komen.

Jij kiest er voor om alleen de +2 en +3 te lezen waarvan ik dan weer zeg dat je dan soms hele interessante zaken kan missen. Waarom? Omdat iemand die een totaal andere kijk heeft op een onderwerp totaal weggemod kan worden terwijl zijn kijk best wel wat mensen aan het denken kan zetten.
Een schitterend voorbeeld daarvan lever je zelf: ik verkondig dat ik dit systeem totaal niet zie zitten en pleit voor iets anders en jij begint je openlijk af te vragen of ik niet aan het trollen bent. Had jij mij (in het fictieve nieuwe systeem) dus een -1 gegeven voor het hier verkondigen van mijn mening over dit alles?

Also: als je naast alleen +2 en +3 te bekijken dan ook nog eens waarde gaat hechten aan badges, die toegewezen zijn door een algoritme waarvan jij niet eens weet hoe die werkt, dan vind ik dat jij qua informatie vergaring het jezelf wel erg makkelijk af maakt.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

NMe schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:07:
[...]
Dan nog betekent dat dat je karma verdient op dat onderwerp, lijkt me niet fair.
Anders zorgen dat het verplicht wordt onderwerpen in te vullen, en dan gewoon een standaard lijstje met kruisjes ofzo? Dat zonder onderwerpen een topic niet geopend wordt. Zo zie je altijd de juiste expertises links ernaast staan, en wordt ook de nodige karma gegenereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
MK1998NL schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:12:
[...]

Anders zorgen dat het verplicht wordt onderwerpen in te vullen, en dan gewoon een standaard lijstje met kruisjes ofzo? Dat zonder onderwerpen een topic niet geopend wordt. Zo zie je altijd de juiste expertises links ernaast staan, en wordt ook de nodige karma gegenereerd.
Dan heb ik liever dat elke nieuwe thread in drievoud wordt aangevraagd bij de top 5 relevante Karmakoningen met een verklaring van goed gedrag erbij. Dan 6 weken na besluit van de koningen wachten totdat het onherroepelijk is en dan pas posten aub.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
tikkietrugjaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:09:
[...]

Also: als je naast alleen +2 en +3 te bekijken dan ook nog eens waarde gaat hechten aan badges, die toegewezen zijn door een algoritme waarvan jij niet eens weet hoe die werkt, dan vind ik dat jij qua informatie vergaring het jezelf wel erg makkelijk af maakt.
Hoezo weet ik niet hoe het werkt? De badges geven aan dat iemand in het algemeen gezien hoog gewaardeerde comments heeft bij dergelijke onderwerpen. Of op z'n minst, dat is wat het meer en meer zal moeten betekenen (op het moment betekend het dat een gebruiker of hoog gewaardeerde comments heeft of simpelweg erg veel post).

En trouwens, we do not need to agree to disagree, we kunnen heel simpel de top 10 gerankte comments gaan vergelijken met de bottom 10 gerankte comments en bepalen welke gemiddeld gezien beter zijn. Hierbij dus de vraag dat jij oprecht stelt dat er geen statistisch significant verschil zou zijn? :?
Had jij mij (in het fictieve nieuwe systeem) dus een -1 gegeven voor het hier verkondigen van mijn mening over dit alles?
En nee, ik zou je een 0 of +1 hebben gegeven, want het is veiliger om er van uit te gaan dat je simpelweg nooit bezig bent geweest met het vergelijken van moderatie systemen dan dat je daadwerkelijk aan het trollen bent. (Iets waar ik me dus wel mee heb beziggehouden, al is het maar in beperkte mate en maar één keer een systeem zelf ontworpen :+ )

[ Voor 23% gewijzigd door David Mulder op 13-05-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Frozen schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:06:
[...]

Het is jammer dat die punten wat achteruit zijn gegaan voor een aantal mensen, maar "benadeeld" is ook een groot woord natuurlijk. Zodra je boven de karmalimiet komt die je nodig hebt voor karmafeatures heb je eigenlijk niks meer aan je karmapunten. :)

[...]

Het oude systeem was inderdaad redelijk waardeloos in hoe ingewikkeld het was. :)

Je hebt er wel wat aan:
Status en het recht om te zeggen dat je bij de top (noem maar een getal) hoort van tweakers. Ja de concurrentie en de drang om hoger te komen in de karma lijsten is voor sommige mensen heel hoog. Ik snap dus ook niet, waarom we niet onze huidige karma hebben gehouden, en nieuwe karma berekend zou worden met het nieuwe systeem. :)
offtopic:
Ben je nu zo aan het quoten zodat je meer karma krijgt? :o
tikkietrugjaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:09:
[...]
Jij kiest er voor om alleen de +2 en +3 te lezen waarvan ik dan weer zeg dat je dan soms hele interessante zaken kan missen. Waarom? Omdat iemand die een totaal andere kijk heeft op een onderwerp totaal weggemod kan worden terwijl zijn kijk best wel wat mensen aan het denken kan zetten.
Een schitterend voorbeeld daarvan lever je zelf: ik verkondig dat ik dit systeem totaal niet zie zitten en pleit voor iets anders en jij begint je openlijk af te vragen of ik niet aan het trollen bent. Had jij mij (in het fictieve nieuwe systeem) dus een -1 gegeven voor het hier verkondigen van mijn mening over dit alles?
Heb je voorbeelden van -1/0 reacties die laag staan vanwege alleen een onpopulaire mening? Ik mod redelijk veel en kom weinig tot geen van dat soort reacties tegen, die als ik ze meld in TMF altijd wel goed terecht komen. Andersom gebeurt het veel meer; reacties die vanwege een populaire mening op +2 of +3 staan die dat niet verdienen staan wel bovenaan en kunnen daardoor veel extra +2's en +3's krijgen.
TMF is verder de plaats om het modsysteem uitgebreid te bespreken en ik moedig je van harte aan om daar ook reacties te melden die meer of minder verdienen dan de score waar ze op staan. :)
Ik denk ook dat je dan zult zien dat meningmodden niet zo erg is als je zelf denkt, maar het probleem bestaat zeker.
David zou je reactie helemaal niet kunnen modden omdat je op hem reageert :P
Bovendien is een klein vermoeden van trollen geen gegronde reden voor een -1, en dat zou David ook moeten weten.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Migrator schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:27:
[...]

offtopic:
Ben je nu zo aan het quoten zodat je meer karma krijgt? :o

[...]
:Y

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Overigens ben ik van plan om -mede op jullie verzoek- de karmastatussen te gaan oppoetsen. Meer niveau's en nieuwe namen. Heb nu al zin in de brainstorm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
David Mulder schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:27:

Hoezo weet ik niet hoe het werkt? De badges geven aan dat iemand in het algemeen gezien hoog gewaardeerde comments heeft bij dergelijke onderwerpen. Of op z'n minst, dat is wat het meer en meer zal moeten betekenen (op het moment betekend het dat een gebruiker of hoog gewaardeerde comments heeft of simpelweg erg veel post).
Dat is niet hoe het werkt. Dat is het resultaat zoals jij dat ziet. Hoe de karma berekend wordt weet je niet. Als T.net slim is zal je dat ook nooit weten anders gaan mensen helemaal zich richten op het systeem.
Je kan op z'n hoogst aannames doen. Wat je nu dus weet is niks anders dan een beoordelingscijfer zonder de argumentatie erachter.
En trouwens, we do not need to agree to disagree, we kunnen heel simpel de top 10 gerankte comments gaan vergelijken met de bottom 10 gerankte comments en bepalen welke gemiddeld gezien beter zijn. Hierbij dus de vraag dat jij oprecht stelt dat er geen statistisch significant verschil zou zijn? :?
Argumenten in het extreme trekken om vervolgens te gebruiken als statistieken is niet een hele net vorm van discussie vindt je niet? Daarbij: wie bepaalt dan welke beter zijn? Op welke criteria gaan we ze toetsen?
[...]

En nee, ik zou je een 0 of +1 hebben gegeven, want het is veiliger om er van uit te gaan dat je simpelweg nooit bezig bent geweest met het vergelijken van moderatie systemen dan dat je daadwerkelijk aan het trollen bent. (Iets waar ik me dus wel mee heb beziggehouden, al is het maar in beperkte mate en maar één keer een systeem zelf ontworpen :+ )
Tikkeltje denigrerend maar dat vergeef ik je (see what I did there?).
Heb je nou serieus een post die jij zelf op een andere website hebt geplaatst gebruikt als poging om aan te tonen dat je hier meer vanaf weet?
[onnodig bijdehande tekst verwijderd]
Migrator schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:27:
Heb je voorbeelden van -1/0 reacties die laag staan vanwege alleen een onpopulaire mening? Ik mod redelijk veel en kom weinig tot geen van dat soort reacties tegen, die als ik ze meld in TMF altijd wel goed terecht komen. Andersom gebeurt het veel meer; reacties die vanwege een populaire mening op +2 of +3 staan die dat niet verdienen staan wel bovenaan en kunnen daardoor veel extra +2's en +3's krijgen.
TMF is verder de plaats om het modsysteem uitgebreid te bespreken en ik moedig je van harte aan om daar ook reacties te melden die meer of minder verdienen dan de score waar ze op staan. :)
Ik denk ook dat je dan zult zien dat meningmodden niet zo erg is als je zelf denkt, maar het probleem bestaat zeker.
David zou je reactie helemaal niet kunnen modden omdat je op hem reageert :P
Bovendien is een klein vermoeden van trollen geen gegronde reden voor een -1, en dat zou David ook moeten weten.
Ik ga voor deze discussie niet door de onderwerpenlijst en daarna nog eens door de verschillende posts om mismodden op te zoeken. In mijn optiek is het nog steeds flink aanwezig, volgens anderen niet.
Als goedmaker wil ik aanbieden dat het uberhaupt aanwezig is en vooral op de momenten dat het het meest ongewenst is (controversiele onderwerpen), problemen oplevert. Ik weet niet of jullie die concessie kunnen accepteren?

[ Voor 25% gewijzigd door tikkietrugjaap op 13-05-2015 20:08 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
tikkietrugjaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:00:
[...]

Dat is niet hoe het werkt. Dat is het resultaat zoals jij dat ziet. Hoe de karma berekend wordt weet je niet. Als T.net slim is zal je dat ook nooit weten anders gaan mensen helemaal zich richten op het systeem.
Je kan op z'n hoogst aannames doen. Wat je nu dus weet is niks anders dan een beoordelingscijfer zonder de argumentatie erachter.
[...]
Dat ik niet persoonlijk de code heb gelezen en geschreven betekend geenszins dat we niet weten hoe de karma berekening werkt. Daarvoor is tweakers.net een veel open bedrijf en zijn er veel te veel devvers hier actief gewoon op het forum.
[...]

Argumenten in het extreme trekken om vervolgens te gebruiken als statistieken is niet een hele net vorm van discussie vindt je niet? Daarbij: wie bepaalt dan welke beter zijn? Op welke criteria gaan we ze toetsen?
[...]
Jij. En je zou ze mogen toetsen op wat jij persoonlijk nuttig vind om te lezen. En argumenten doortrekken tot hun consequenties is één van de standaard methoden in de logica om iets te bepalen.
[...]

Tikkeltje denigrerend maar dat vergeef ik je (see what I did there?).
Heb je nou serieus een post die jij zelf op een andere website hebt geplaatst gebruikt als poging om aan te tonen dat je hier meer vanaf weet?
[...]
Punt was alleen dat de aanname dat ik je een -1 zou geven totaal niet in verhouding stond met mijn comment dat ik me openlijk afvroeg of je liep te trollen. Daarnaast was de comment volledig relevant aangezien het systeem wat jij voorstelde in de praktijk weinig toevoegt en dus ook op praktisch geen enkele site word toegepast. En als je stackexchange zou kennen zou je hebben gemerkt dat een significant aantal gebruikers de stellingen in die post bevestigde, wat zeker dus een zekere mate van stof kennis bevestigd.
[...]

Ik ga voor deze discussie niet door de onderwerpenlijst en daarna nog eens door de verschillende posts om mismodden op te zoeken. In mijn optiek is het nog steeds flink aanwezig, volgens anderen niet.
Als goedmaker wil ik aanbieden dat het uberhaupt aanwezig is en vooral op de momenten dat het het meest ongewenst is (controversiele onderwerpen), problemen oplevert. Ik weet niet of jullie die concessie kunnen accepteren?
[...]
Ik denk dat we het daar allemaal over eens zijn :) . Bij de echt controversiële onderwerpen gaat het er vaak flink erg aan toe, maar gelukkig zijn dat er echt maar een paar (piraterij bijna altijd, en dan nog zo nu en dan een fanboy ruzie hier en daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik ben het hartgrondig met tikkieterugjaap eens. Dit soort systemen werken niet goed. Ze creeeren naar mijn gevoel vaak de illusie dat je je de meest waardevolle posts aan het lezen bent.

Het probleem blijft dat (commerciele) sites de behoefte hebben om te schiften zodat hun klanten sneller tot de nuttige kern kunnen doordringen temidden van de enorme hoeveelheid reacties/content.

Volgensmij heeft nog geen website dit helaas naar behoren kunnen oplossen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
David Mulder schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:32:
[...]

Dat ik niet persoonlijk de code heb gelezen en geschreven betekend geenszins dat we niet weten hoe de karma berekening werkt. Daarvoor is tweakers.net een veel open bedrijf en zijn er veel te veel devvers hier actief gewoon op het foruml
Ja, de devvers zijn hier zeker actief. Maar de exacte berekening en hoeveelheden karma voor handelingen zijn -en blijven- ons geheime recept. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Help!!!! schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:12:
Volgensmij heeft nog geen website dit helaas naar behoren kunnen oplossen.
Misschien is er gewoon geen perfecte oplossing. Het internet bestaat al zo lang, comments zijn er al sinds dag 1. Elk systeem voor het behapbaarder maken van de comments heeft zo zijn nadelen, dat hou je ongeacht voor welk systeem je kiest. En géén systeem kiezen is al helemaal geen optie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
David Mulder schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:32:
[...]

Dat ik niet persoonlijk de code heb gelezen en geschreven betekend geenszins dat we niet weten hoe de karma berekening werkt. Daarvoor is tweakers.net een veel open bedrijf en zijn er veel te veel devvers hier actief gewoon op het forum.
Ik had het niet over de echte code maar de werking van het algoritme. Wat is hoeveel punten waard? Kan ik meer punten krijgen als ik mensen in 1 keer citeer of het op splits in meerdere citaten? Dat soort vragen. Mijn punt was dan ook dat je een rapportcijfer ziet (een badge) maar geen argumentatie behalve 'hij heeft dingen gedaan waardoor hij de badge heeft'.
Jij. En je zou ze mogen toetsen op wat jij persoonlijk nuttig vind om te lezen. En argumenten doortrekken tot hun consequenties is één van de standaard methoden in de logica om iets te bepalen.
Dan staat mijn eerste punt alsnog. Ik heb nooit gezegd dat de bottom 10 onterecht daar staan. Ik zie genoeg reacties op 0 niveau die ik ook gewoon skip. Ik gaf aan dat er door mismodden veel mensen te laag of te hoog worden gemod terwijl dat onnodig is. Zelfs al hebben ze een foutieve logica gepost met slechte argumenten dan nog hoeft het geen nutteloze post te zijn voor een discussie.
Als big data ons iets geleerd heeft is dat er in alles informatie te vinden is. Als een discussie los barst waar de ene groep 2+2=5 roept en de andere 2+2=3, zit iedereen fout. De discussie zelf laat echter goed zien hoe er gedacht wordt over 2+2. Dat in zichzelf kan al interessant zijn.
En dat is dan nog maar een onderwerp zo 'makkelijk' als wiskunde...waar er doorgaans maar 1 antwoord is.

Punt is: ik zie de meerwaarde niet van het laten waarderen van de posts door de groep. Je krijgt daarbij nooit en te nimmer een objectief resultaat. Het zal altijd doorspekt zijn met de spil van menselijkheid: gevoel/emotie.
Punt was alleen dat de aanname dat ik je een -1 zou geven totaal niet in verhouding stond met mijn comment dat ik me openlijk afvroeg of je liep te trollen. Daarnaast was de comment volledig relevant aangezien het systeem wat jij voorstelde in de praktijk weinig toevoegt en dus ook op praktisch geen enkele site word toegepast. En als je stackexchange zou kennen zou je hebben gemerkt dat een significant aantal gebruikers de stellingen in die post bevestigde, wat zeker dus een zekere mate van stof kennis bevestigd.
Dus een moderator systeem waar alleen de ernstige overtreders worden gefilterd voegt weinig toe? Dat heb je vastgesteld? En hoe heb je dat vast gesteld? Door zelf een post te maken op een andere website en daar naar te refereren en ongegronde conclusies te trekken zoals "Bijna geen enkele website gebruikt het"? Heb je bij die andere websites ook gekeken waarom er gekozen is voor dat systeem? Ik denk dat het feit dat self modding het makkelijkste systeem is voor beheerders nu wel heel makkelijk wordt genegeerd. Waarom toegewijde mods aannemen als je het werk door je eigen klanten kan laten doen?
Also, goed dat je bijval hebt gekregen op stack exchange door een populaire mening te delen maar dat geeft je nog steeds geen kennis op dit gebied. Ik kan op bepaalde fora ook iets roepen zoals 'oostblokkers nemen al onze banen in' met de bijbehorende "bevestiging van een significant aantal gebruikers" maar dat maakt mij nog geen expert in Immigratiebeleid.
Ik denk dat we het daar allemaal over eens zijn :) . Bij de echt controversiële onderwerpen gaat het er vaak flink erg aan toe, maar gelukkig zijn dat er echt maar een paar (piraterij bijna altijd, en dan nog zo nu en dan een fanboy ruzie hier en daar).
Precies als we het systeem het meeste nodig hebben, laat het het afweten. Waarom hebben we het dan? Waarom zoeken we dan niet naar iets anders? Jij koopt toch ook geen paraplu die je alleen droog houdt bij miezer?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Raven schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:58:
En er is nu ook een IPv6 badge.
De IPv6-keizer is ... gryz.

En als er iemand is die een broertje dood heeft aan IPv6 is het gryz wel. Oh ironie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Allemaal leuk en aardig dat karma systeem, maar wat ik er nog aan mis is een link naar het onderwerp van de betreffende ranglijst.

Bijvoorbeeld in het geval van IPv6 een link naar http://tweakers.net/tag/Ipv6/ in de karmaranglijst. Daar heb je meer aan dan een link naar de betreffende tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 07:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zal er misschien overheen gelezen hebben, mar kan ik die tag op het forum ook gewoon ergens uitzetten cq niet meer laten tonen? Zag het nergens in de prefs iig.
Het interesseert me niet, persoonlijk niet en eigenlijk ook die van anderen niet. Het is voor mij nutteloze info op het scherm, die ik liever dus niet zie.

Bovendien is mijn eigen karma gewoon sneu: op alle onderwerpen telkens tweede, ver achter FeaR. Wat prima is, maar een karmakeizer ga ik duidelijk dus nooit worden :P En dat hoeft voor mij ook helemaal niet en dat wil ik ook niet eens.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
The Eagle schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:48:
Ik zal er misschien overheen gelezen hebben, mar kan ik die tag op het forum ook gewoon ergens uitzetten cq niet meer laten tonen? Zag het nergens in de prefs iig.
Het interesseert me niet, persoonlijk niet en eigenlijk ook die van anderen niet. Het is voor mij nutteloze info op het scherm, die ik liever dus niet zie.

Bovendien is mijn eigen karma gewoon sneu: op alle onderwerpen telkens tweede, ver achter FeaR. Wat prima is, maar een karmakeizer ga ik duidelijk dus nooit worden :P En dat hoeft voor mij ook helemaal niet en dat wil ik ook niet eens.
Ja, met CSS. Lees 't topic maar even door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

The Eagle schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:48:
Voilà: Fietsbel in "Feedback: Nieuw karmasysteem"

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:43
Fietsbel schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:38:
[...]

Met je custom CSS kun je het volgende toevoeging om de labels te verbergen

code:
1
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 07:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eh, nee, graag zonder custom CSS. Ik weet wat een CSS is, maar daar houdt ook alles mee op. We zijn niet allemaal webprogrammeurs ;)

Nofi, maar ineens iets bij iedereen aanzetten waar ze niet om vragen en vervolgens zeggen dat het met een custom CSS opgelost kan worden is net zoiets als reclames pushen met de mededeling "als je het er niet mee eens bent gebruik je maar een adblocker, succes dr mee". Ik geloof niet dat dat de bedoeling kan zijn ;)

Maar komt het iig wel bij me over. Ik snap dat je meerwaarde wilt bieden met het karma systeem, maar eerlijkgezegd zie ik er totaal de meerwaarde niet van. dua nogmaals: kan het ook uit? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
Hoe erg zit het nou echt in de weg? Je ziet bij sommige mensen op sommige plekken een labeltje. Big deal.

Als je er echt last van hebt dan plak je dat regeltje CSS hierboven in je Custom stylesheet en ben je er vanaf. Je bent dan misschien wel geen webprogrammeur, maar als tweaker moet dát toch nog wel lukken.

Altijd overal maar settings voor willen hebben zorgt er alleen maar voor dat je 3000 settings krijgt waardoor niemand het overzicht meer heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 14-05-2015 22:25 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:39

Onbekend

...

Inmiddels heb ik ook een paar van die labeltjes onder de gebruikers gezien. Ik heb wel wat moeten zoeken dat het tags waren waaraan een topic is gekoppeld, maar ik heb nog geen flauw idee hoe een gebruiker aan een tag wordt gekoppeld. Is dat een aantal keer dat je dat woord hebt gebruikt in een post, of hoeveel je van dat onderwerp vanaf weet?
De karmafaq is nog niet bijgewerkt dus daar staat het ook niet.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
Onbekend schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:28:
Inmiddels heb ik ook een paar van die labeltjes onder de gebruikers gezien. Ik heb wel wat moeten zoeken dat het tags waren waaraan een topic is gekoppeld, maar ik heb nog geen flauw idee hoe een gebruiker aan een tag wordt gekoppeld. Is dat een aantal keer dat je dat woord hebt gebruikt in een post, of hoeveel je van dat onderwerp vanaf weet?
Ik gok dat het gebaseerd wordt op topics waarin je post, waarbij de topics voorzien zijn van tags ofzo :P Het is mij verder ook nog een beetje een raadsel, maar dat zal gaandeweg vast wel duidelijker worden gemaakt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het gaat inderdaad om tags die hangen aan de onderwerpen waar je op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
The Eagle schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:21:
Eh, nee, graag zonder custom CSS. Ik weet wat een CSS is, maar daar houdt ook alles mee op. We zijn niet allemaal webprogrammeurs ;)

Nofi, maar ineens iets bij iedereen aanzetten waar ze niet om vragen en vervolgens zeggen dat het met een custom CSS opgelost kan worden is net zoiets als reclames pushen met de mededeling "als je het er niet mee eens bent gebruik je maar een adblocker, succes dr mee". Ik geloof niet dat dat de bedoeling kan zijn ;)

Maar komt het iig wel bij me over. Ik snap dat je meerwaarde wilt bieden met het karma systeem, maar eerlijkgezegd zie ik er totaal de meerwaarde niet van. dua nogmaals: kan het ook uit? :)
Is dat niet de norm als je het product van iemand anders gebruikt ;) . Dat Tweakers uberhaupt de custom CSS functionaliteit aanbied en settings heeft is ongelovelijk voor een nieuws site. En ook zeker een functionaliteit waar ik in het verleden dankbaar gebruik van heb gemaakt. Zit nog steeds te twijfelen of ik wel of niet het oude logo terug ga zetten ermee... hoe ik ook aan dit nieuwe logo probeer te wennen, het blijft een vreselijk design O-)
Onbekend schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:28:
Staat gewoon gefeatured op de homepage hoor: plan: Tweakers introduceert nieuw karmasysteem

[ Voor 7% gewijzigd door David Mulder op 14-05-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
The Eagle schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:21:

Neen, het kan niet uit op die manier. Het karmasysteem kun je ook niet uitzetten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 15-05-2015 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:39

Onbekend

...

Ah, ik zie het. Op een of andere manier had ik die plan gemist.....
Zo te zien word het binnenkort uitgebreid.

Misschien is het wel een idee om die link naar het plan ook op te nemen in de karma faq,

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:21:
Die dingen links van de posts met top5 ranglijst, daar staat onderaan een link naar reviews: Tweakers FAQ , maar daar is helemaal niets over [afbeelding] te vinden ;)

Handig om daar (de inhoud van) plan: Tweakers introduceert nieuw karmasysteem te vermelden?
7 pagina's verder, volgens mij is ^ ondergesneeuwd door de vele reacties? :P

Oscar Wilde

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste