Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Radical Birds
https://www.consuwijzer.n...en-voor-afgesproken-prijs
M.a.w. het was Black Friday, dus het was niet vreemd dat de prijs EXTRA laag was. Derhalve zijn ze dus verplicht om uit te leveren. Foutje of niet.
Tsja wellicht werkt dat mail systeem sneller dan wanneer ze het op de vorige/oude manier doen.DFKT schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:23:
Hier ook zowel G510s als de Harmony Touch "op mijn verzoek" geannuleerd!
Maar deze gehele pagina staat vol met exact dezelfde berichten, mag ik weten wat daar het nut van is?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Wij stellen uw klandizie op prijs en willen u op de hoogte houden van de annulering van uw bestelling.
Uw onderstaande bestelling is geannuleerd op uw verzoek.
Nou sorry mensen, ik heb de order niet geannuleerd. Ik ga bellen en ze regelen maar dat ik de toetsenborden krijg.
eerste alinea uit jou artikel:Kayce schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:25:
Mag ik jullie wijzen op het volgende artikel:
https://www.consuwijzer.n...en-voor-afgesproken-prijs
M.a.w. het was Black Friday, dus het was niet vreemd dat de prijs EXTRA laag was. Derhalve zijn ze dus verplicht om uit te leveren. Foutje of niet.
Wanneer kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden?
Is het heel duidelijk is dat de prijs niet juist is? Dan kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden. Dit is bijvoorbeeld zo als de prijs veel hoger of lager is dan wat redelijk is. Dan hebt u eigenlijk reden om te twijfelen of die prijs wel juist is. Het kan zijn dat er een komma verkeerd staat. Of dat er een typefout in de prijs staat.
Dusja, ze zijn helemaal niks verplicht, hun geven duidelijk aan ( net al 1000 andere tweakers met hun copy/paste mail ) dat er een fout gemaakt is.
Duidelijk geven ook alle tweakers aan dat het bedrag ontiegelijk laag was, zo laag dat je jezelf ook vragen kunt stellen of het wel klopt.
Zoals sommige tweakers: gewoon massaal inkopen en verkopen, denk je nou echt tot dat de bedoeling is? Nee dit is overduidelijk een type foutgeweest van Logitech, daarmee hebben ze 2 mogelijkheden: geld terug storten of leveren, indien hun ervoor kiezen om het geld terug te storten hebben ze groot gelijk.
Jammer voor de tweakers die dachten hier ''misbruik'' van te kunnen maken door meerdere toetsenborden te bestellen, maar goed om vervolgens boos te worden is begrijpelijk natuurlijk want je dacht even goedkoper in te slaan dan de mediamarkt kan, maar helaas.
[ Voor 19% gewijzigd door LopendeVogel op 04-12-2015 12:29 ]
Mag ik weten wat het nut van jouw reactie is? Dit topic dient toch ten behoeve van het melden van de gang van zaken omtrent deze specifieke bestellingen?JeroenC schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:25:
[...]
Tsja wellicht werkt dat mail systeem sneller dan wanneer ze het op de vorige/oude manier doen.
Maar deze gehele pagina staat vol met exact dezelfde berichten, mag ik weten wat daar het nut van is?
Wacht, ik zal mijn reactie nog even aanvullen:
Ik heb de support afdeling gemaild, in tegenstelling tot het bellen wat veel mensen doen. Ben benieuwd wat voor reactie daar op gaat volgen. De bedragen zijn in ieder geval nog niet terug geboekt op mijn Paypal account.
[ Voor 22% gewijzigd door DFKT op 04-12-2015 12:28 ]
Steam ID = Ackerfiets
Je leest niet goed: Ja, de prijs was erg laag, maar in dit geval was dat legitiem vanwege Black Friday.JeroenC schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:27:
[...]
eerste alinea uit jou artikel:
Wanneer kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden?
Is het heel duidelijk is dat de prijs niet juist is? Dan kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden. Dit is bijvoorbeeld zo als de prijs veel hoger of lager is dan wat redelijk is. Dan hebt u eigenlijk reden om te twijfelen of die prijs wel juist is. Het kan zijn dat er een komma verkeerd staat. Of dat er een typefout in de prijs staat.
Dusja, ze zijn helemaal niks verplicht, hun geven duidelijk aan ( net al 1000 andere tweakers met hun copy/paste mail ) dat er een fout gemaakt is.
Duidelijk geven ook alle tweakers aan dat het bedrag ontiegelijk laag was, zo laag dat je jezelf ook vragen kunt stellen of het wel klopt.
Bovendien gaat het hier om oudere modellen, dus het was niet onrealistisch om te denken dat het klopte.
Waar jij op doelt zijn bijv. producten die zonder sale bijv. ineens 0,10 eurocent kosten.
Mag ik weten wat het voor nut heeft als 10000 tweakers dadelijk precies hetzelfde bericht posten met de melding dat de bestelling geannuleerd is? Zo vind je totaal niks zinnigs meer in dit topic.DFKT schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:27:
[...]
Mag ik weten wat het nut van jouw reactie is? Dit topic dient toch ten behoeve van het melden van de gang van zaken omtrent deze specifieke bestellingen?
Wacht, ik zal mijn reactie nog even aanvullen:
Ik heb de support afdeling gemaild, in tegenstelling tot het bellen wat veel mensen doen. Ben benieuwd wat voor reactie daar op gaat volgen. De bedragen zijn in ieder geval nog niet terug geboekt op mijn Paypal account.
Geen mail rondom toetsenbord ontvangen NOG :-) (gaat vast wel komen denk ik zo)
Check ook je spam, daar kreeg ik de mail in.killerbee1958 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:31:
Hier is de mail van de door mij geannuleerde bestelling van de touch ontvangen. Betaling is nog niet teruggestort bij Paypal.
Geen mail rondom toetsenbord ontvangen NOG :-) (gaat vast wel komen denk ik zo)
Valt me zwaar tegen van Logitech dit. Zo'n groot bedrijf en dan zo onsecuur met klanten om gaan. Oké, profiteren van een prijsfout door klanten is ook niet bepaald koosjer, maar als ze nu gewoon zouden leveren hadden ze er een heleboel vaste klanten bij in plaats van teleurgestelde klanten.
Steam ID = Ackerfiets
Waar ik ook op doel zijn mogelijk prijzen van producten die per ongeluk omgewisseld zijn. Stel het gaat om 2 euro korting op een product van 20 euro dan zou het raar zijn als ze het terug trekken inderdaad, en dat kan je niet als een ''foutje'' zien.Kayce schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:30:
[...]
Je leest niet goed: Ja, de prijs was erg laag, maar in dit geval was dat legitiem vanwege Black Friday.
Bovendien gaat het hier om oudere modellen, dus het was niet onrealistisch om te denken dat het klopte.
Waar jij op doelt zijn bijv. producten die zonder sale bijv. ineens 0,10 eurocent kosten.
Dit duidelijk wel, maar goed wie weet draait Logitech alles terug en laten ze alsnog tweakers een logitech winkel beginnen toch?
Yep, daar stond de eerste melding ook,Slechdt schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:31:
[...]
Check ook je spam, daar kreeg ik de mail in.
Nu geen verdere mail in spam dus mijn update van net klopt tot op heden inclusief spam folder check
Order staat dus ook nog als "in behandeling"
Om te beginnen gaat dit topic puur en alleen over die prijsfout. En verder is het zo dat als niemand mag melden hoe het hem vergaat in de communicatie met Logitech, er dus ook niets bekend wordt.JeroenC schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:30:
[...]
Mag ik weten wat het voor nut heeft als 10000 tweakers dadelijk precies hetzelfde bericht posten met de melding dat de bestelling geannuleerd is? Zo vind je totaal niks zinnigs meer in die topic.
Aangezien ik wel snap dat mijn berichtje wel heel summier is, heb ik er dus nog wat informatie aan toe gevoegd, zoals je kon zien
Maak jezelf anders nuttig, en ga de verschillende uitkomsten verzamelen in de start topic of zo. In plaats van alleen maar kritiek hebben op de mensen die vinden dat Logitech zich er hier wel heel makkelijk van af probeert te maken.
Nog een toevoeging uit dat zelfde artikel:Kayce schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:30:
[...]
Je leest niet goed: Ja, de prijs was erg laag, maar in dit geval was dat legitiem vanwege Black Friday.
Tip
Twijfelt u of de prijs klopt? Vraag het dan aan de verkoper.
Dus ik zou zeggen: vraag het ze of het klopt
Steam ID = Ackerfiets
mehFamily Guy schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:31:
Overigens werkt de kortingscode van 30% ook (nog) niet!
Valt me zwaar tegen van Logitech dit. Zo'n groot bedrijf en dan zo onsecuur met klanten om gaan. Oké, profiteren van een prijsfout door klanten is ook niet bepaald koosjer, maar als ze nu gewoon zouden leveren hadden ze er een heleboel vaste klanten bij in plaats van teleurgestelde klanten.
Ik heb een logitech muis. En een geannuleerde logitech tobo. Ben ik een vaste klant? Nee. De muis werd aanbevolen op t.net. Zou ik een vaste klant worden als tobo geleverd wordt? Nee, puur gekocht omdat het goedkoop is.
Het is heel simpel: De prijs veranderde pas in de winkelmand. Ze kunnen dus gewoon zeggen dat een fout was, en dat is heel begrijpelijk. ja het was black friday, maar nogmaals, de prijs veranderde pas in de winkelmand.
Als we hem krijgen is het mooi, anders jammer. niet meer niet minder.
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Dan zouden er 40.000.000 bestellingen geplaatst zijn tussen die van jou en die van mij.Dagion schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:33:
Als het oudere producten zijn zou het niet zo kunnen zijn dat ze gewoon op zijn? Overigens als die bestelnummer elkaar opvolgen dan is er gruwelijk veel besteld, mijn nummer begint met 137. Of ja begon
-
[ Voor 98% gewijzigd door gambieter op 04-12-2015 12:36 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat hebben veel mensen dus telefonisch bevestigd gekregen door de servicedesk?JeroenC schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:34:
[...]
Nog een toevoeging uit dat zelfde artikel:
Tip
Twijfelt u of de prijs klopt? Vraag het dan aan de verkoper.
Dus ik zou zeggen: vraag het ze of het klopt
En alle hoop dat je hier op welke manier dan ook recht zou kunnen hebben op uitlevering kan ik op voorhand voor iedereen, HELAAS, naar het rijk de fabelen verwijzen,.
De geaccepteerde leveringsvoorwaarden bevat een artikel 2.4 die het voor Logitech, juridisch, heel eenvoudig maakt om dit inderdaad zo te doen.
En het feit dat er mogelijk wel al een aantal uitgeleverd zijn verandert niets aan de strekking van dit artikel 2.4.
Ik adviseer je dus om je energie te sparen en beter te kijken of je met de op deze manier verkregen 30 % iets kan doen.
En hoe jij het verteld en ziet, zo werkt deze planeet. Uiteraard kan het balen zijn indien je dacht dat het klopte, maar geen reden om logitech van alles kwalijk te nemen, ook hun kunnen een fout maken. Zolang ze netjes het geld terugboeken en het niet verduisteren is er niks aan de hand. Buiten het feit dat het natuurlijk begrijpelijk balen is indien je dacht even een logitech winkel te kunnen starten met deze lage inkoop prijzenSAWYER schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:34:
[...]
meh
Ik heb een logitech muis. En een geannuleerde logitech tobo. Ben ik een vaste klant? Nee. De muis werd aanbevolen op t.net. Zou ik een vaste klant worden als tobo geleverd wordt? Nee, puur gekocht omdat het goedkoop is.
Het is heel simpel: De prijs veranderde pas in de winkelmand. Ze kunnen dus gewoon zeggen dat een fout was, en dat is heel begrijpelijk. ja het was black friday, maar nogmaals, de prijs veranderde pas in de winkelmand.
Als we hem krijgen is het mooi, anders jammer. niet meer niet minder.
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Zometeen nog maar even mailen of bellen ;-)
Eerst die 'prijsfouten' meerdere dagen laten werken op de site. En nu de annuleringsmails met oa duidelijke leugens dat je eerst niet betaald zou hebben en nu zelf geannuleerd zou hebben.
Lever of lever niet, maar wees op z'n minst duidelijk en trek één lijn zonder bewust foute informatie te verstrekken.
Buitengewoon asociale figuren die meerdere toetsenborden hebben besteld, hoop dat die mensen trots op zichzelf zijn.
2.4
Voorafgaand aan onze aanvaarding kan een automatische ontvangstbevestigings-e-mail over uw bestelling worden gegenereerd. Een dergelijke bevestiging houdt echter nog geen aanvaarding van uw bestelling in.
2.5
Onze aanvaarding wordt pas van kracht en de overeenkomst komt pas tot stand op het moment dat (1) het aanbod uitdrukkelijk door ons wordt aanvaard en wij uw bestelling verzenden c.q. aanvangen met het verlenen van de Diensten en (2) wij uw creditcardbetaling of andere betaling hebben ontvangen ("Aanvaarding").
Dat is dus bij mij het geval, geen reservering van het bedrag maar gewoon afgeboekt. Dan is het aanbod aanvaard.
[ Voor 19% gewijzigd door Appie Heijn op 04-12-2015 12:43 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Vergeet niet dat Logitech / Digital River naast wat de eigen voorwaarden hier ook over aangeven, zij zich sowieso moeten conformeren aan de landelijke danwel Europese regelgeving. Gezien soortgelijke zaken uit het verleden en het gegeven dat een nieuw toetsenbord voor minder dan 7 euro nieuw te koop is mag de verwachting tav levering worden uitgesproken. Daarnaast hebben er al wel leveringen voor de getoonde prijzen plaatsvonden. Dit geeft genoeg aanleiding om aan te nemen dat het niet de prijs is die de annuleringen heeft veroorzaakt.killerbee1958 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:37:
Alhoewel ik geen jurist ben mag ik mij er wel op beroepen dat ik verstand heb van contractenrecht
En alle hoop dat je hier op welke manier dan ook recht zou kunnen hebben op uitlevering kan ik op voorhand voor iedereen, HELAAS, naar het rijk de fabelen verwijzen,.
De geaccepteerde leveringsvoorwaarden bevat een artikel 2.4 die het voor Logitech, juridisch, heel eenvoudig maakt om dit inderdaad zo te doen.
En het feit dat er mogelijk wel al een aantal uitgeleverd zijn verandert niets aan de strekking van dit artikel 2.4.
Ik adviseer je dus om je energie te sparen en beter te kijken of je met de op deze manier verkregen 30 % iets kan doen.
Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX
Ik denk dat je hier een verkeerde aanname doet. Ik denk helemaal niet dat dit bewust is.sambalbaj schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:40:
Wat me nog het meest stoort is de complete chaos.
Eerst die 'prijsfouten' meerdere dagen laten werken op de site. En nu de annuleringsmails met oa duidelijke leugens dat je eerst niet betaald zou hebben en nu zelf geannuleerd zou hebben.
Lever of lever niet, maar wees op z'n minst duidelijk en trek één lijn zonder bewust foute informatie te verstrekken.
De linkerhand weet gewoon bij zo een groot bedrijf niet wat de rechterhand doet.
Is niet goed maar zien we toch allemaal wel vaker bij grote bedrijven?

Geldt dan denk ik alleen voor Creditcards ofzo?625164 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:44:
Ik val een beetje over dit:
[afbeelding]
ICM.
[afbeelding]
Dat is toch gewoon een bevestiging dat de verkoop rond is?
Ik heb met iDeal betaald en is natuurlijk ook meteen afgeschreven.
heeft iemand zoiets voor het toetsenbord gekregen?FiXeR.nl schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:43:
Zoals ik net al zei, ik had gisteren gemaild wanneer ik mijn Harmony Touch kan verwachten, omdat deze weer op voorraad was in de webshop en mijn status maar niet veranderde. Dit is het antwoord wat ik terug kreeg.
[afbeelding]
Wij stellen uw klandizie op prijs en willen u op de hoogte houden van de annulering van uw bestelling.
Ik heb geen toestemming gegeven of verdere communicatie ontvangen...
Liefhebber van Tweakers
Als iedereen nu gewoon even geduld heeft een dag of zeven, dan kan Logitech i.i.g. even orde op zaken stellen (Nee, ik werk niet bij Logitech en heb geen aandelen).
Het enige dat nog resteert is een belletje aan Logitech en hopen op wat "coulance" (misschien niet het juiste woord, maar het dekt de lading redelijk).
-
Dat dacht Dell ook. Alleen het woord rechtsbijstandverzekering en verwijzen naar wat artikelen in eigen algemene voorwaarden deed hun de XPS 17 met 2x 500GB SSD wel leveren voor een spotprijs.
[ Voor 3% gewijzigd door Appie Heijn op 04-12-2015 12:48 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Wat nou "pech"?!Jumpman schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:45:
. Mochten ze leveren leuk en anders pech.
Het was een valide aanbieding, dus gewoon leveren die handel.
[ Voor 3% gewijzigd door Rylo op 04-12-2015 12:48 ]
Topic: Logitech EU - Mededeling: Bestelling geannuleerd (bestelnummer13688355XXX)
vorige annulerings mail was van digitalriver..
status ebstelling:
Besteldatum: 27/11/15
Status van bestelling: Bestelling geannuleerd
:(((((((((((
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
het zou toch niet eerlijk zijn als de éne wel zijn bestelling krijgt en de ander niet?pino85 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:45:
Dit was het enige wat ik kreeg in mijn email:
Ik heb geen toestemming gegeven of verdere communicatie ontvangen...
ik kan er wel mee leven als iedereen zijn bestelling geannuleerd wordt.

Bovenstaande geldt alleen voor creditcardbetalingen. iDeal en Paypal kunnen alleen direct afgeschreven worden en zullen dus door Logitech teruggeboekt moeten worden.
...less is more
Uw onderstaande bestelling is geannuleerd op uw verzoek."
ik heb helemaal nix geannuleerd
Heb de mail gehad van annulering. En dat ik zelf geannuleerd heb zonder kortingscode.
Op de logitech site staat ook geannuleerd. En de klantenservice heeft gezegd dat ze niks meer gaan uitleveren. De mensen die nu een toetsenbord ontvangen hebben. Hebben heel veel geluk volgens de logitech meneer.
625164
Dat staat niet in die email. Tevens stelt Logitech dat ik tot annulering heb verzocht. Ik heb daarom ook Logitech vriendelijk doch dringend verzocht of te bewijzen dat ik hierom heb verzocht, dan wel niet, de annulering ongedaan te maken en de bestelling uit te leveren.funk-e schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:49:
[afbeelding]
Bovenstaande geldt alleen voor creditcardbetalingen. iDeal en Paypal kunnen alleen direct afgeschreven worden en zullen dus door Logitech teruggeboekt moeten worden.
Volgens mij heb ik al eerder iets besteld waarbij mijn paypal pas op de dag van levering belast werd. Kan me alleen niet meer herinneren hoe of wat. Heb je een bron?funk-e schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:49:
[afbeelding]
Heb ze nu aan de telefoon en ga opheldering vragen over de hele gang van zaken. BlackFriday-aanbiedingen een weekend aanbieden, vervolgens een week laten wachten. Gisteren in een telefoongesprek bevestigd dat er alsnog geleverd gaat worden en een dag later geannuleerd....Andere mensen zijn wel gelukkig gemaakt daarnaast.
Juridisch lijkt dit niet te kloppen zeg ik als leek
[ Voor 6% gewijzigd door objectief2 op 04-12-2015 12:55 ]
020-200 8433, vierdubbel haha. Nou ja, het nummer is in ieder geval bekend;)basher90 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:58:
Enig idee welk nummer ik moet bellen om de klantenservice aan de lijn te krijgen, ik word niet wijs van de logitech site? Bvd.
[ Voor 11% gewijzigd door objectief2 op 04-12-2015 13:00 ]
0031202008433, waarschuwing ik sta al 25 min in de wachtbasher90 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:58:
Enig idee welk nummer ik moet bellen om de klantenservice aan de lijn te krijgen, ik word niet wijs van de logitech site? Bvd.
Ja, het is een zootje
Ja, tweakers krijgen mailtjes met daarin het bericht dat de order op hun verzoek is geannuleerd
Maar dat veranderd nergens iets aan. Steek er maar niet teveel moeite in zou ik zeggen.
En zoek even hier op tweakers naar alle eerdere prijsfouten en kijk hoe vaak zoiets daadwerkelijk uitgeleverd wordt (spoiler: praktisch nooit)
...less is more
80% van hun calls gaat over deze zaken; wachtrijen van ongeveer 15 tot 20 minuten zijn het gevolg.
Men gaf aan dat er vanmiddag communicatie uit zal gaan omtrent deze bestellingen.
Men moest wachten op de salesafdeling hiervoor.
Er zouden twee zaken spelen:
1- Systeemfout waarbij orders geannuleerd zijn maar waarbij nog wel een duplicaatorder bestond in de systemen van Logitech.
2- Systeemfout waarbij orders geannuleerd zijn en waarbij geen duplicaatorder bestaat.
Ik behoor helaas tot de laatste categorie.
Medewerker heeft voor mijn beide orders een case aangemaakt.
Mail zou verstuurd worden zodra men intern besloten heeft wat men gaat doen met deze bestellingen.
Kortom: het kan nog alle kanten op gaan.
Onderstaande bericht komt niet overeen met wat men mij vertelde, maar is wel in lijn met alle andere berichtgeving: tegenstrijdig en niet uniform.
harmz schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:51:
Hmm, zojuist gebeld. en 20 min in de wacht gehangen.
Heb de mail gehad van annulering. En dat ik zelf geannuleerd heb zonder kortingscode.
Op de logitech site staat ook geannuleerd. En de klantenservice heeft gezegd dat ze niks meer gaan uitleveren. De mensen die nu een toetsenbord ontvangen hebben. Hebben heel veel geluk volgens de logitech meneer.
Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Je moet artikel 2.5 iets beter lezenAppie Heijn schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:42:
Dat is dus bij mij het geval, geen reservering van het bedrag maar gewoon afgeboekt. Dan is het aanbod aanvaard.
1. het aanbod uitdrukkelijk door ons wordt aanvaard en wij uw bestelling verzenden, en
2. wij uw creditcardbetaling of andere betaling hebben ontvangen
Ik heb wel mijn bedenkingen bij hun interpretatie van de aanvaarding van een bestelling.
Normaliter werkt het zo dat iemand een aanbod doet en de ander kan dat aanvaarden of niet.
Intuitief lijkt het mij dat de webshop zelf producten/diensten aanbiedt en de consument de aanvaarding doet zodra ze een bestelling plaatsen. Maar ik ben niet genoeg juridisch onderlegd om hierover te oordelen
[ Voor 4% gewijzigd door job_h op 04-12-2015 13:07 ]
Verder ken ik maar 1 "prijsfout" waarbij wel geleverd is na lang trekken (router via Otto). Ik ga wel even bellen want de manier waarop is niet echt netjes. Stuur dan eerst een mail en breng je helpdesk op de hoogte.
Zij kunnen het ook zo presenteren dat hun site slechts een uitnodiging is tot een aanbod van de consument. Binnen bijvoorbeeld de vastgoedmarkt werkt het vaak zo. Een advertentie met een vraagprijs voor een huis is juridisch geen aanbod, maar een uitnodiging tot het doen van een aanbod.job_h schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:04:
[...]
Je moet artikel 2.5 iets beter lezenDit puntje bestaat eigenlijk uit twee punten:
1. het aanbod uitdrukkelijk door ons wordt aanvaard en wij uw bestelling verzenden
2. wij uw creditcardbetaling of andere betaling hebben ontvangen
Ik heb wel mijn bedenkingen bij hun interpretatie van de aanvaarding van een bestelling.
Normaliter werkt het zo dat iemand een aanbod doet en de ander kan dat aanvaarden.
Intuitief lijkt het mij dat de webshop zelf producten/diensten aanbiedt en de consument de aanvaarding doet zodra ze een bestelling plaatsen. Maar ik ben niet genoeg juridisch onderlegd om hierover te oordelen
Ik ben wel juridisch opgeleid
-
Artikel 6:236 BW geeft een zogenaamde zwarte lijst wat betreft algemene voorwaarden.Waah schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:06:
Sowieso gaat de wet altijd boven de voorwaarden. En er zijn genoeg gevallen waarin er voorwaarden worden opgenomen die helemaal niet mogen volgens de wet...
Verder ken ik maar 1 "prijsfout" waarbij wel geleverd is na lang trekken (router via Otto). Ik ga wel even bellen want de manier waarop is niet echt netjes. Stuur dan eerst een mail en breng je helpdesk op de hoogte.
-
De reden was dat ze een hele grote achterstand hadden, dat snap ik maar waarom alles nu weer geannuleerd wordt is voor mij ook een raadsel..
Maar degene die hier iets koopt is toch consument, de ander aanbieder?Centurion schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:07:
[...]
Zij kunnen het ook zo presenteren dat hun site slechts een uitnodiging is tot een aanbod van de consument. Binnen bijvoorbeeld de vastgoedmarkt werkt het vaak zo. Een advertentie met een vraagprijs voor een huis is juridisch geen aanbod, maar een uitnodiging tot het doen van een aanbod.
Ik ben wel juridisch opgeleid.
Of wat is het idee? Wat bieden wij Logitech aan? Geld? "Hier heb je geld, kijk maar of je levert of niet"

Een Dell XPS 17 3D met twee keer een 512GB SSD (in 2011) voor € 920,00 bij Dell zelf ook;Waah schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:06:
Sowieso gaat de wet altijd boven de voorwaarden. En er zijn genoeg gevallen waarin er voorwaarden worden opgenomen die helemaal niet mogen volgens de wet...
Een HP van € 500,00 voor € 250,00 bij Bol.com ook;
Een ASUS N551 bij BCC van € 1150,00 voor € 450,00 bij BCC ook;
etc.
Vaak gewoon uit coulance echt geleverd, dat siert de verkoper wel.
Gek, ik sta nog steeds in de wacht. Nu al 25 minutenAssassinSteef schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:09:
Ik krijg nu de melding als ik bel: tijdelijk niet mogelijkLigt nu de hele helpdesk eruit? Trouwens via PayPal betaald, en heb geld ook niet ontvangen.

Vooral omdat ze de aanbieding dagenlang hebben laten staan, en een deel van de orders wel geleverd hebben. Als ze het nu snel gefixed zouden hebben, en consequent zouden zijn zou ik er minder moeite mee hebben.basher90 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:10:
Het zou erg stijlloos zijn van logitech om zich uit een "blackfriday" deal te wurmen als ik dat zo mag interpreteren.
Maar het blijft even afwachten.
"Wij hadden ook niet verwacht dat de belangstelling zo groot zou zijn en voorraadproblemen zouden krijgen en weten niet wanneer we weer wat binnenkrijgen".......en dat is een reden voor annulering?
Stiekem toch veel mensen besteld. Denk dat er in dit forum al wel 50 man zitten

Steam ID = Ackerfiets
En bovendien verschillende tweakers telefonisch en via email hebben laten weten dat het een juiste aanbieding was. (Ik heb het namelijk per email en telefonisch gecheckt, mij is beide keren verteld dat het een juiste aanbieding betrof)Pazienza schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:11:
[...]
Vooral omdat ze de aanbieding dagenlang hebben laten staan, en een deel van de orders wel geleverd hebben. Als ze het nu snel gefixed zouden hebben, en consequent zouden zijn zou ik er minder moeite mee hebben.
Maar het blijft even afwachten.
Ik ben voornemens om nog even contact op te nemen met Logitech, maar wacht nog even tot het wat rustiger is op de support afdeling.
Kijk, handige info. Ik heb nog wel twee vraagjes hierover.Centurion schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:07:
[...]
Zij kunnen het ook zo presenteren dat hun site slechts een uitnodiging is tot een aanbod van de consument. Binnen bijvoorbeeld de vastgoedmarkt werkt het vaak zo. Een advertentie met een vraagprijs voor een huis is juridisch geen aanbod, maar een uitnodiging tot het doen van een aanbod.
Ik ben wel juridisch opgeleid.
1. Ik kan als consument geen ander aanbod doen dan de prijs die ze zelf hanteren, dat lijkt het me lastig om uit te leggen als een uitnodiging tot een aanbod van de consument?
2. Mag Logitech dan nog wel een orderbevestiging versturen als ze het op deze manier interpreteren? Dat lijkt te impliceren dat de consument een bestelling gedaan heeft ipv een aanbod.
Hier het bewijs dat ze alles gaan annuleren.Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:59:
Zojuist, na lang wachten, iemand aan de lijn gekregen bij Logitech (België aan het accent te horen).
80% van hun calls gaat over deze zaken; wachtrijen van ongeveer 15 tot 20 minuten zijn het gevolg.
Men gaf aan dat er vanmiddag communicatie uit zal gaan omtrent deze bestellingen.
Men moest wachten op de salesafdeling hiervoor.
Er zouden twee zaken spelen:
1- Systeemfout waarbij orders geannuleerd zijn maar waarbij nog wel een duplicaatorder bestond in de systemen van Logitech.
2- Systeemfout waarbij orders geannuleerd zijn en waarbij geen duplicaatorder bestaat.
Ik behoor helaas tot de laatste categorie.
Medewerker heeft voor mijn beide orders een case aangemaakt.
Mail zou verstuurd worden zodra men intern besloten heeft wat men gaat doen met deze bestellingen.
Kortom: het kan nog alle kanten op gaan.
Onderstaande bericht komt niet overeen met wat men mij vertelde, maar is wel in lijn met alle andere berichtgeving: tegenstrijdig en niet uniform.
[...]
https://www.dropbox.com/s...vd7zj/Annulering.wma?dl=0
Inderdaad dat werd mij ook verteld, raar dat ze nu ineens terugkrabbelen.FiXeR.nl schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:13:
[...]
En bovendien verschillende tweakers telefonisch en via email hebben laten weten dat het een juiste aanbieding was. (Ik heb het namelijk per email en telefonisch gecheckt, mij is beide keren verteld dat het een juiste aanbieding betrof)
stappenplan?Krilo_89 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:17:
Heb ze nu aan de telefoon en je krijgt later deze dag nog een mail met uitleg en een stappenplan.
voor het in ontvangst nemen van je toetsenbord natuurlijk
https://www.consuwijzer.n...en-voor-afgesproken-prijskillerbee1958 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:37:
Alhoewel ik geen jurist ben mag ik mij er wel op beroepen dat ik verstand heb van contractenrecht
Dan kan Logitech dergelijke voorwaarden hebben, wil niet zeggen dat het dan ook rechtsgeldig is.
Ja, je moet waarschijnlijk wat doen om ervoor te zorgen dat je order weer geactiveerd wordt of dat je je geld moet terug vragen. Dat zijn 2 opties die ik zelf verzin, want de persoon aan de telefoon weet zelf niet wat er in de mail gaat staan.
Werd trouwens heel netjes geholpen voor iemand die de hele dag al platgebeld wordt met dezelfde problemen
Azerty heeel wat jaren terug met een msi moederbord,scheelde ook rond de 100 euro maar werd wel voor de overeengekomen prijs op de website geleverd.Waah schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:06:
Ben wel benieuwd wat hier nu gaat gebeuren,sowieso is het slechte PR zeker als je niet communiceert en mails rond doet dat de klant toestemming gaf tot annulering terwijl dat niet zo is.
Liefhebber van Tweakers
Dat is toch belachelijk? Dus wij moeten er zelf achteraan gaan om er voor te zorgen dat er geleverd wordt of dat we ons geld terug krijgen? En anders zijn we ons geld kwijt?Krilo_89 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:19:
[...]
Ja, je moet waarschijnlijk wat doen om ervoor te zorgen dat je order weer geactiveerd wordt of dat je je geld moet terug vragen. Dat zijn 2 opties die ik zelf verzin, want de persoon aan de telefoon weet zelf niet wat er in de mail gaat staan.
Werd trouwens heel netjes geholpen voor iemand die de hele dag al platgebeld wordt met dezelfde problemen
Nog even en we moeten onze toetsenborden zelf ophalen bij de Logitech fabriek.
Jawel hoor staat er gewoon bij in de email (weliswaar komt die pas NA de bestelling waar ik het dan weer niet gezien heb)625164 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:51:
[...]
Dat staat niet in die email. Tevens stelt Logitech dat ik tot annulering heb verzocht. Ik heb daarom ook Logitech vriendelijk doch dringend verzocht of te bewijzen dat ik hierom heb verzocht, dan wel niet, de annulering ongedaan te maken en de bestelling uit te leveren.
Wanneer wordt mijn creditcard belast?
Als u een fysiek product bestelt, brengen wij uw product(en) pas in rekening bij verzending. Dit geldt ook voor nabestellingen en gereserveerde producten. Als uw artikelen afzonderlijk worden verzonden, wordt elk artikel u steeds pas bij verzending in rekening gebracht. PayPal-bestellingen worden in rekening gebracht op het moment dat de bestelling wordt geplaatst.

Ik heb via de mail verzocht waarom het geannuleerd is en wacht gewoon af wat daarop het antwoord is.
Netjes is het niet, maar aangezien iedereen het zelf al een prijsFOUT noemt weet je zelf ook wel beter.
Leveren ze het wel uit netjes. Leveren ze niet uit jammer dan.
Iedereen wil alles zo snel mogelijk inclusief de bestelbevestiging. Maar als er ergens een fout gemaakt wordt moet dat altijd maar in het voordeel van de consument beslecht worden al dan niet via dreigementen met wetten.
Een beetje begrip opbrengen voor de situatie is ook mogelijk. Alsof niemand hier ooit een (kostbare) fout maakt.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Mooiste voorbeeld vind ik altijd nog de hema taarten. Gaat wel over ander bedrag, maar tochWaah schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:06:
http://www.nu.nl/internet...zaakt-stormloop-site.html
Er staan in artikel wel meer voorbeelden van goederen die niet geleverd worden.De HEMA geeft alle mensen die een aantal gratis bosvruchten-clafoutistaarten hebben besteld één gratis taart. Het gaat om vele duizenden personen.
Dat heb ik hetzelfde. Alle sites lopen totaal niet in elkaar over. Zeer brakke gebruikersaccounts en mijn wachtwoord wordt gewoon plaintext over de mail gestuurdPazienza schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:19:
Ik heb Logitech redelijk hoog zitten qua kwaliteit van hun producten, maar hun webwinkel lijkt totaal niet te functioneren.
Heb direct mijn wachtwoord veranderd naar PoepPoep ofzo en dat adviseer ik de rest ook om te doen. Qua beveiliging vertrouw ik het niet echt.
Je weet nog niet wat de stappen zijn en ikzelf geef 2 verzonnen suggesties. Dus wacht het maar even afPazienza schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:21:
[...]
Dat is toch belachelijk? Dus wij moeten er zelf achteraan gaan om er voor te zorgen dat er geleverd wordt of dat we ons geld terug krijgen? En anders zijn we ons geld kwijt?
Nog even en we moeten onze toetsenborden zelf ophalen bij de Logitech fabriek.
[ Voor 30% gewijzigd door Krilo_89 op 04-12-2015 13:23 ]
Ook gezien, erg vreemde beveiliging.Krilo_89 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:22:
[...]
Dat heb ik hetzelfde. Alle sites lopen totaal niet in elkaar over. Zeer brakke gebruikersaccounts en mijn wachtwoord wordt gewoon plaintext over de mail gestuurd.
Heb direct mijn wachtwoord veranderd naar PoepPoep ofzo en dat adviseer ik de rest ook om te doen. Qua beveiliging vertrouw ik het niet echt.

Zelf zou ik het een super-oplossing vinden als ze inderdaad alles annuleren, en dan 1 keyboard per adres (of IP of whatever) gaan leveren. Al is het maar om de resellers tegen te gaan.
Dit topic is gesloten.
Geen rants, geen "ik ook" of "ik ook niet" posts, geen statusupdates. Zorg dat je iets bij kunt dragen dat voor andere mensen nuttig is.