China stable heeft toch alleen Engels en Chinese taal ondersteuning?
Which laguages include Chinese version? And Global?gmgep schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:18:
China stable heeft toch alleen Engels en Chinese taal ondersteuning?
Chinese ROM ships with three languages, traditional and simplified Chinese, and English. The keyboard is Google Pinyin, the Chinese one.
Global ROM contains many more languages, all the languages of the countries Xiaomi officially sells products: China, in both traditional and simplified version, English (US), Bahasa Indonesia, Bahase Melayu, English (UK), Tiéng Viét, Thai and so on. The keyboard is the standard Google one, with also Pinyin available. Note that in Chinese version Pinyin cannot be disabled, while in Global version it can be enabled.
*knip*. V&A op het forum is niet toegestaan.
[ Voor 93% gewijzigd door rens-br op 12-10-2016 14:48 ]
mensen batterydrain met de nieuwe update???
[ Voor 76% gewijzigd door theduke1989 op 12-10-2016 16:03 ]
Geen probleem , had dit wel in miui 7 , maar in miui 8 xiaomi.eu beta rom geen probleemtheduke1989 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:03:
mensen batterydrain met de nieuwe update???
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Iemand ervaring met MiPad2 mounten op dashboard, kan dit op een brodit aansluiting?
Ik zit te denken om dit tablet aan te schaffen, maar ik ben een klein beetje huiverig voor de Miui interface.
Wat ik niet zo goed begrijp is welke versie je nou moet nemen om een Engelse Rom te krijgen, of hoe zet ik die erop. (moet ik hiervoor rooten?) Ik heb niet zoveel zin in een Tablet waar ik moet telkens updates of taalpakketten moet installeren of dingen via ADP moet wijzigen.
Verder, maakt het uit of ik hem in China bestel of in Europa (qua Rom)
Wat ik niet zo goed begrijp is welke versie je nou moet nemen om een Engelse Rom te krijgen, of hoe zet ik die erop. (moet ik hiervoor rooten?) Ik heb niet zoveel zin in een Tablet waar ik moet telkens updates of taalpakketten moet installeren of dingen via ADP moet wijzigen.
[ Voor 16% gewijzigd door Pinin op 02-11-2016 08:56 ]
www.casarodriguillo.com
Kijk even terug naar mijn bericht van 9 september. Dit verwijst naar dezelfde berichten van mede posters hier. De weekly ROMS zijn ook engels talig. Ik draai al enige weken super stabiel op de versie 6.9.22 De stappen volgen en dan kom je er wel, hoewel het voor mij ook even een paar avondjes stoeien was voor het een stabiel resultaat gaf.Pinin schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:54:
Ik zit te denken om dit tablet aan te schaffen, maar ik ben een klein beetje huiverig voor de Miui interface.
De MIUI interface is verders prima (voor mij).
Ik heb de mijne in China bij BangGood besteld en kreeg daar ook een internationaal rom vandaan, maar gezien de positieve reacties over de xiaomi.eu roms ben ik daar voor gegaan.
Wat bedoel je met op zoek te gaan? Van Xiaomi moet je die zeker niet verwachten en dus ook geen xiaomi.eu ROM. De enige hoop die je kan hebben is dat Xiaomi de sources released en dat er iemand mee aan de slag gaat.
Jammer, het lijkt mij toch net ff een te hoop gedoe. Verder is het qua specs en prijs wel een tablet dat ik zoek.Frank B268 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:13:
[...]
Kijk even terug naar mijn bericht van 9 september. Dit verwijst naar dezelfde berichten van mede posters hier. De weekly ROMS zijn ook engels talig. Ik draai al enige weken super stabiel op de versie 6.9.22 De stappen volgen en dan kom je er wel, hoewel het voor mij ook even een paar avondjes stoeien was voor het een stabiel resultaat gaf.
De MIUI interface is verders prima (voor mij).
Ik heb de mijne in China bij BangGood besteld en kreeg daar ook een internationaal rom vandaan, maar gezien de positieve reacties over de xiaomi.eu roms ben ik daar voor gegaan.
www.casarodriguillo.com
Mijn zoontje van 3 heeft gister mijn/zijn Asus TF300 kapot laten vallen en ben nu op zoek naar een nieuwe tablet voor niet al te veel geld. Na veel goede berichten te hebben gelezen over de Xiaomi telefoons en tablets heb ik besloten een MiPad 2 aan te schaffen. Twijfel nog tussen de 16gb en 64gb versie.
Vroeger hield ik me altijd erg bezig met het flashen van custom roms op mijn telefoons en tablet en wilde altijd het nieuwste van het nieuwste. Ben daar wel een beetje klaar mee en wil gewoon een stabiele rom flashen die daarna niet al te veel onderhoud meer nodig heeft (het liefst een rom waarmee je daarna OTA kan updaten). Hebben jullie ervaring met deze rom:
http://en.miui.com/thread-407547-1-1.html
Graag hoor ik welke ROM bij jullie stabiel draait en welke jullie aanraden.
Bedankt alvast
Vroeger hield ik me altijd erg bezig met het flashen van custom roms op mijn telefoons en tablet en wilde altijd het nieuwste van het nieuwste. Ben daar wel een beetje klaar mee en wil gewoon een stabiele rom flashen die daarna niet al te veel onderhoud meer nodig heeft (het liefst een rom waarmee je daarna OTA kan updaten). Hebben jullie ervaring met deze rom:
Bedankt alvast
[ Voor 1% gewijzigd door Zmokkie op 15-11-2016 15:13 . Reden: typo ]
Ja ik: mijn Mi Pad2 (16Gb) heeft onlangs een OTA update gehad naar deze versie.Zmokkie schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:44:
Hebben jullie ervaring met deze rom:
Bedankt alvast
Ik vind het een prima ROM. Je moet wel zelf Google apps installeren, maar dan werkt het prima.
Oudere versies van de China stable hadden nog wel eens 'force close' op apps van Google (oa Youtube) maar bij de laatste releases heb ik daar niets meer van gemerkt.
Zit er veel verschil in de xiaomi.eu en de China stable rom?
Mensen van plan de xiaomi mi pad 3 te halen met release?
Hoe kan ik deze rooten? Ik heb de laatste weekly eu versie erop maar vind nergens een goede handleiding hoe ik kan rooten....
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Zelf rooten zou ik niet weten, maar ik heb een van de roms op de volgende pagina er op gezet waar alles al voor je gedaan is:groxgrox schreef op maandag 9 januari 2017 @ 06:43:
Hoe kan ik deze rooten? Ik heb de laatste weekly eu versie erop maar vind nergens een goede handleiding hoe ik kan rooten....
https://xiaomi.eu/communi...-some-other-stuffs.34148/
Gamertag: FinrazielNL
Klopt, die had ik er al opgezet. Enig nadeel is dat ie niet in het Nederlands is....
En dat het niet de laatste versies van de EU ROM is, maar ota werkt wel!
Met morelocal zijn wel enkele woorden Nederlands maar veel staat ook nog in Chinese taal.
En dat het niet de laatste versies van de EU ROM is, maar ota werkt wel!
Met morelocal zijn wel enkele woorden Nederlands maar veel staat ook nog in Chinese taal.
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Vraagje; ik ben bezig met deze tutorial om mijn Mipad 2 te flashen naar een xiaomi.eu rom:
http://tradingshenzhenblo.../tutorials/xiaomi-mipad2/
Nu ben ik bij de stap waarbij ik de tablet heb opgestart in de fastbood mode. Echter, er gebeurt niks op de tablet. Ik zie het fastboot logo maar krijg hem niet opnieuw opgestart oid. In windows 10 wordt hij niet herkend (heb de intel android drivers geinstalleerd). Iemand enig idee?
http://tradingshenzhenblo.../tutorials/xiaomi-mipad2/
Nu ben ik bij de stap waarbij ik de tablet heb opgestart in de fastbood mode. Echter, er gebeurt niks op de tablet. Ik zie het fastboot logo maar krijg hem niet opnieuw opgestart oid. In windows 10 wordt hij niet herkend (heb de intel android drivers geinstalleerd). Iemand enig idee?
Ik heb een probleempje met mijn Windows 10 Mipad 2.
Mijn volume knop werkt niet goed meer.
Wat is het geval, als ik op volume + druk, wordt scherm even donker, volume blijft op zelfde niveau hangen.
Druk ik op volume - , krijg ik het scherm te zien, als je control alt delete indruk...
Weet niet hoe ik dit voor elkaar heb gekregen, of hoe dit te fixen, iemand een idee???
Edit, Volume werkt wel als ik de aan/uit knop indruk met volume + of -
Mijn volume knop werkt niet goed meer.
Wat is het geval, als ik op volume + druk, wordt scherm even donker, volume blijft op zelfde niveau hangen.
Druk ik op volume - , krijg ik het scherm te zien, als je control alt delete indruk...
Weet niet hoe ik dit voor elkaar heb gekregen, of hoe dit te fixen, iemand een idee???
Edit, Volume werkt wel als ik de aan/uit knop indruk met volume + of -
[ Voor 8% gewijzigd door Windkracht13 op 09-02-2017 20:39 ]
Probleem opgelost na een soft reset, volume+ en powerknop ingedrukt houden voor zo'n 10 seconde...
Ik wil voor mijn dochter van 7 graag deze tablet bestellen. Ik heb de laatste berichten een beetje doorgelezen maar het is toch gewoon mogelijk deze tablet te flashen naar een normale android versie met play store Nederlands talig?
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
Antwoord op je vraag: ja dat is mogelijk.The Deaken schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:25:
Ik wil voor mijn dochter van 7 graag deze tablet bestellen. Ik heb de laatste berichten een beetje doorgelezen maar het is toch gewoon mogelijk deze tablet te flashen naar een normale android versie met play store Nederlands talig?
Weet je zeker dat je deze tablet aan een kind wil geven? (Die van mij hebben goedkope Asus/Lenovo tablets, want ze sneuvelen over het algemeen toch binnen afzienbare tijd).
Ik gebruik de Mi Pad zelf: heerlijke tablet ook om e-books op te lezen.
Ik denk dat ik dat zeker weetdennisfr schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:07:
[...]
Antwoord op je vraag: ja dat is mogelijk.
Weet je zeker dat je deze tablet aan een kind wil geven? (Die van mij hebben goedkope Asus/Lenovo tablets, want ze sneuvelen over het algemeen toch binnen afzienbare tijd).
Ik gebruik de Mi Pad zelf: heerlijke tablet ook om e-books op te lezen.
En volgens mij is een beetje Lenovo tablet al snel hetzelfde geprijsd als de Mi2?
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
Goedkoop chinees spul heb ik ook geprobeerd (chuwi e.d.), geen succes inderdaad: oververhittingsproblemen op de ene, en spontaan niet meer willen starten van de andere.The Deaken schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:13:
[...]
Ik denk dat ik dat zeker weetZe heeft nu een goedkoop crap ding gekregen (niet van ons) uit China maar dat is echt drama.... Over het algemeen zijn we er redelijk strak mee, niet lopen met de tablet, op de bank zitten en normaal doen, tot nu toe nog altijd goed gegaan
En volgens mij is een beetje Lenovo tablet al snel hetzelfde geprijsd als de Mi2?
Qua prijs zit er niet heel veel tussen Lenovo en Xiaomi inderdaad, maar wel 10" ipv 8" en garantie mocht er toch iets stuk gaan.
De Mi Pad 2 is een prima ding (een jaar oud nu en geen problemen), maar over het algemeen is het wel stuk = weggooien als je iets van een Chinese webshop koopt.
Ik heb nu Remix OS erop staan, draait prima! Echt ideaal, voelt best intuïtief ook met die schermen enzo. Het is een soort Windows versie van Android, startmenu etcetera zit erop.
Het enige probleem wat ik heb is met USB debugging (ideaal voor het testen van apps omdat je de schermgrootte kan aanpassen) en wel dit probleem: Het apparaat wordt pas herkend als ik m opnieuw opgestart heb. Hebben meer dat probleem en is er een oplossing voor?
Het enige probleem wat ik heb is met USB debugging (ideaal voor het testen van apps omdat je de schermgrootte kan aanpassen) en wel dit probleem: Het apparaat wordt pas herkend als ik m opnieuw opgestart heb. Hebben meer dat probleem en is er een oplossing voor?
Hallo Henk1994, mag ik vragen waar jij de RemixOS vandaan heb gehaald ?
Heb jij deze stappen uitgevoerd ?
http://en.miui.com/thread-142603-1-1.html
Wil dat ff zeker weten
Ik ben sinds kort ook een trotse bezitter van de XiaomiPad 2 (16Gb), maar erger me aan het feit dat sommige dingen nog in het Chinees zijn. Als ik bijv. een andere browser wil installeren dan is alles in het Chinees. Nergens dat ik het kan aanpassen.
Wil dat ff zeker weten
Ik ben sinds kort ook een trotse bezitter van de XiaomiPad 2 (16Gb), maar erger me aan het feit dat sommige dingen nog in het Chinees zijn. Als ik bijv. een andere browser wil installeren dan is alles in het Chinees. Nergens dat ik het kan aanpassen.
Yep, had ik ook toen ik mijn MiPad 2 nog had. Maar eigenaardig genoeg had ik dit niet in het begin. Ik heb toen oudere software op de MiPad 2 gezet en ook de drivers op de PC gedeïnstalleerd en opnieuw er op gezet maar het probleem bleef.henk1994 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:10:
Nee ik heb Remix OS 2 erop gezet, deze is ook voor de MiPad 1. De rom die ik erop gezet heb kun je hier vinden: http://en.miui.com/forum....5%26typeid%3D665&mobile=2Tommietomaat schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:03:
Hallo Henk1994, mag ik vragen waar jij de RemixOS vandaan heb gehaald ?
Wil dat ff zeker weten
Ik heb het nu ook inderdaad bij andere roms, heb vandaag weer de EU Rom erop gezet. Maar die krijg al niet eens meer verbonden. Hij verbind en een of enkele seconden daarna is de verbinding weer verbroken waarna hij weer opnieuw gaat verbinden. En dat achter elkaar door...D-Three schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:50:
[...]
Yep, had ik ook toen ik mijn MiPad 2 nog had. Maar eigenaardig genoeg had ik dit niet in het begin. Ik heb toen oudere software op de MiPad 2 gezet en ook de drivers op de PC gedeïnstalleerd en opnieuw er op gezet maar het probleem bleef.
[ Voor 38% gewijzigd door henk1994 op 11-04-2017 18:21 ]
Anoniem: 913213
*knip*. Welkom op tweakers. Voor dit soort dingen hebben we de Vraag & Aanbod sectie. Mocht je het toch zelf willen proberen, kun je het beste even een nieuw topic aanmaken, maar let daar wel nog even op het volgende: Het algemeen beleid #quickstart
[ Voor 79% gewijzigd door rens-br op 24-04-2017 16:59 ]
dit is toch zo moeilijk niet:Anoniem: 913213 schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:09:
Hallo,
Ik heb een mipad 2 en wil graag een ROM met Nederlandse taal installeren, evenals de playstore die nu ontbreekt. Wie zou dat voor mij kunnen doen, tegen betaling uiteraard. Heb al vele telefoons gedaan, komt hier helaas niet uit.
gr,
martijn
https://xiaomi.eu/communi...r-managing-mipad-2.36891/
https://xiaomi.eu/communi...t-error-963-part-2.31770/
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Loont het nog om deze mipad2 aan te schaffen of is de mipad3 beter?
Misschien dat iemand anders dit probleem ook heeft. Af en toe heb ik problemen met het scherm van mijn Mipad 2 met Windows. Het onscreen toetsenbord is dan onbruikbaar (verdwijnt direct) en de aan/uit knop en volume knoppen doen ineens heel raar en hebben een andere functie. Als ik vervolgens in apparaatbeheer kijk zie ik dat er wel 10 HID devices instaan met generic windows drivers. Als ik ze stuk voor stuk verwijder dan werkt mijn tablet ineens weer normaal (het is dus een software probleem).
Heeft iemand anders hier ook problemen mee en eventueel een oplossing? Als ik er aan toe kom zal ik binnenkort ff wat foto's uploaden.
Heeft iemand anders hier ook problemen mee en eventueel een oplossing? Als ik er aan toe kom zal ik binnenkort ff wat foto's uploaden.
ik heb de MiPad 3 besteld via GearBest (priority line, EU express). Ik heb een aantal YouTube reviews gezien. Ze geven aan dat het niet nodig is om een update te doen van de MiPad 2 naar de 3. Maar als je er nog niet 1 hebt, dan voor de Mi Pad 3 gaan. meer werkgeheugen, 64GB ROM, net ietsjes sneller volgens AnTuTu, dit hoeft in de praktijk uiteraard niet veel te zeggenpachmo schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:43:
Loont het nog om deze mipad2 aan te schaffen of is de mipad3 beter?
Omdat er geen levertijden topic is:SolarOrbiter schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:37:
[...]
ik heb de MiPad 3 besteld via GearBest (priority line, EU express). Ik heb een aantal YouTube reviews gezien. Ze geven aan dat het niet nodig is om een update te doen van de MiPad 2 naar de 3. Maar als je er nog niet 1 hebt, dan voor de Mi Pad 3 gaan. meer werkgeheugen, 64GB ROM, net ietsjes sneller volgens AnTuTu, dit hoeft in de praktijk uiteraard niet veel te zeggen
De 2 is slecht/niet leverbaar. Bij banggood kun je nu met kortingscode 962fe8 de tablet (4G/64G) met PDM voor minder dan 190 euro bestellen.
https://www.banggood.com/...I-8-Tablet-p-1163279.html
Vergeet ook de cashback via bv cashbackxl of cashbacktotaal niet, zomaar weer een tientje extra.
Vandaag de mi pad 3 in huis ontvangen. Via dpd gearbest. Alles netjes.
Heb Playstore erop staan en kon Nederlands kiezen, regio zag ik Duitsland maar geen NL helaas.
Miui versie staat: miui global 8.2 | stable 8.2.8.0.0 (NCICNEB)
Is het nodig dat ik een andere versie van miui erop zet of is dit ok? Kan ik gewoon OTA updates verwachten?
Heb Playstore erop staan en kon Nederlands kiezen, regio zag ik Duitsland maar geen NL helaas.
Is het nodig dat ik een andere versie van miui erop zet of is dit ok? Kan ik gewoon OTA updates verwachten?

[ Voor 7% gewijzigd door SolarOrbiter op 04-08-2017 20:29 ]
Zou even controleren op malware (met malwarebytes oid). Gearbest wil nog wel eens een gemodificeerde ROM installeren.SolarOrbiter schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:27:
Vandaag de mi pad 3 in huis ontvangen. Via dpd gearbest. Alles netjes.
[afbeelding]
Mocht er malware opstaan, dan kun je het beste een andere MIUI ROM installeren.
Dank voor de tip. Scanner heeft geen malware gevonden. Is er nog een andere manier om er achter te komen of het een gemodificeerde ROM is.dennisfr schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:38:
[...]
Zou even controleren op malware (met malwarebytes oid). Gearbest wil nog wel eens een gemodificeerde ROM installeren.
Mocht er malware opstaan, dan kun je het beste een andere MIUI ROM installeren.
Gister de mi pad 3 ontvangen. Standaard niet gelockt dus niet heel complex om via twrp de nieuwste .eu firmware erop te zetten. Dat is wel een aanrader om als eerste te doen.
YouTube: Tutorial: Install TWRP on Mi Pad 3
Bij 8 minuten moet je wel "RESIZE" ipv "REPAIR" doen.
YouTube: Tutorial: Install TWRP on Mi Pad 3
Bij 8 minuten moet je wel "RESIZE" ipv "REPAIR" doen.
Het is sws geen officiële rom. Een 0 teveel in de versieaanduiding.SolarOrbiter schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:04:
[...]
Dank voor de tip. Scanner heeft geen malware gevonden. Is er nog een andere manier om er achter te komen of het een gemodificeerde ROM is.
Ik heb de 64GB versie aangeschaft bij AliExpress voor € 195,- als vervanging voor mijn iPad2. Deze begint nu echt traag te worden.
Na veelvuldig onderzoek heb ik uiteindelijk gekozen voor de Mi Pad 2. Ik gebruik hem voornamelijk voor media streamen, lezen en licht gamen. Dan is het verschil met de Mi Pad 3 te klein om € 100,- meer te betalen. Ik twijfelde nog tussen de Mi Pad 2 en de Huawei Mediapad M3, maar uiteindelijk heeft de prijs/kwaliteit verhouding de doorslag gegeven.
Zodra hij binnen komt, zal ik direct de originele developer rom laden, om vervolgens de laatste versie van xiaomi.eu te flashen via twrp.
Na veelvuldig onderzoek heb ik uiteindelijk gekozen voor de Mi Pad 2. Ik gebruik hem voornamelijk voor media streamen, lezen en licht gamen. Dan is het verschil met de Mi Pad 3 te klein om € 100,- meer te betalen. Ik twijfelde nog tussen de Mi Pad 2 en de Huawei Mediapad M3, maar uiteindelijk heeft de prijs/kwaliteit verhouding de doorslag gegeven.
Zodra hij binnen komt, zal ik direct de originele developer rom laden, om vervolgens de laatste versie van xiaomi.eu te flashen via twrp.
zou de EU rom overslaan en een LOS 13 rom flashen daar de EU rom gestopt is en geen development meer krijgt. (of check : https://xiaomi.eu/communi...-some-other-stuffs.34148/)K3N8 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:53:
Ik heb de 64GB versie aangeschaft bij AliExpress voor € 195,- als vervanging voor mijn iPad2. Deze begint nu echt traag te worden.
Hmm, accu van mijn Mi Pad 2 lijkt ineens minder te worden: accu percentage springt snel achteruit zodra de accu onder de 30% komt en gisteren viel hij ineens uit terwijl hij nog zeker 40% vol was.
Zou wel jammer zijn, want ik gebruik de tablet best veel de laatste tijd.
Zou wel jammer zijn, want ik gebruik de tablet best veel de laatste tijd.