Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info, ik heb het ook eens aan "Goldway" gevraagd en dit was hun antwoord:
hi friend,Normally we will open the box to full check and install muti-language rom and google play store,
please note: if we don't open and test the phone before shipping. We can not guarantee the phone is without defect. If you found defect when recevie it , you can only send back for warranty .
factory ROM only suppport English and Chinese without google play
if you need official ROM and sealed box,please remind us on order page after finish payment,our after-service will deal with.
have a nice day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Identiek hetzelfde antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:27
Hey,

Ik zou deze tablet ook willen bestellen. Ik ben er nog niet uit waar. Er zijn zoveel shops maar waar koop ik hem het beste voor een goede prijs zonder custom kost te hebben etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:51
Het lijkt wel of Xiaomi geblokt word bij searches via aliexpress klopt dit?

heb geprobeerd mi pad 2 en krijg maar 5 aanbieders .had al eerder redmi 3 geprobeerd en daar kreeg ik ook al zo weinig sellers. :?
Yargo schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:38:
Hey,

Ik zou deze tablet ook willen bestellen. Ik ben er nog niet uit waar. Er zijn zoveel shops maar waar koop ik hem het beste voor een goede prijs zonder custom kost te hebben etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03
Geekbuying heeft meestal wel aardige prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 22:48
Ik heb de 16GB Android variant zaterdag besteld bij GeekBuying.
http://www.geekbuying.com...1536---Golden-359175.html
$179,- voor de "gouden" versie. Net nog maar eens een mail gestuurd wat de status is, staat al 3 dagen op "processing - payment received" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Geen zorgen, komt in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 21:25

Ayo

sbin schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:53:
Ik heb de 16GB Android variant zaterdag besteld bij GeekBuying.
http://www.geekbuying.com...1536---Golden-359175.html
$179,- voor de "gouden" versie. Net nog maar eens een mail gestuurd wat de status is, staat al 3 dagen op "processing - payment received" :/
De mijne op 7 maart besteld bij geekbuying. Gisteren aangekomen via DHL. Ook de gouden versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34
Ayo schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:29:
[...]

De mijne op 7 maart besteld bij geekbuying. Gisteren aangekomen via DHL. Ook de gouden versie.
Moest je ook douna kosten & btw betalen? En zoja wat was je in totaal kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayo

Ayo

helpme schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:12:
[...]

Moest je ook douna kosten & btw betalen? En zoja wat was je in totaal kwijt?
174€ voor de tablet en ongeveer 32€ aan btw en douane. Woon wel in België (mocht het iets uitmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Hier kan je een schatting doen: http://www.invoercalculator.nl/ of http://www.invoercalculator.be/
Ga er altijd van uit dat je ze moet betalen (is ook zo), dan heb je geen verrassing.

[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 16-03-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesisgoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 14:53
Met de coupon code 152adb is de Mipad 2 16gb beschikbaar voor 171$ bij banggood.
http://www.banggood.com/X...-OS-Tablet-p-1017544.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Deesisgoe schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:49:
Met de coupon code 152adb is de Mipad 2 16gb beschikbaar voor 171$ bij banggood.
http://www.banggood.com/X...-OS-Tablet-p-1017544.html
Net nagevraagd en de code is nog geldig tot 21/03/2016. Mooie korting van rond de 30 euro. Enkel jammer dat de 64GB niet in stock is :-(. 16GB is te weinig zonder SD voor mij :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
Yargo schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:52:
[...]

Net nagevraagd en de code is nog geldig tot 21/03/2016. Mooie korting van rond de 30 euro. Enkel jammer dat de 64GB niet in stock is :-(. 16GB is te weinig zonder SD voor mij :-(.
Klopt! want bij de 64GB is er nog maar 55+- GB beschikbaar / vrij. Stel je voor als je een 16GB variant neemt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03
155 euro nu bij geekbuying met code XIAOMIPAD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34
ASW1 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:59:
155 euro nu bij geekbuying met code XIAOMIPAD2
Dankje, helaas is die alleen geldig voor de 16GB versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week de 64 gb Windows model ontvangen.
Na 1 week te hebben gespeeld merk ik toch dat het te traag is voor normaal gebruik. De icoontjes etc, zijn te klein om te drukken. En tijdens browsen is het toch irritant. Soms gaat de tablet helemaal uit en is het scherm zwart waardoor ik niet kan opladen. De rode led lamp brand dan niet.... 2x voorgekomen.

Ik probeerde android erop te flashen maar het lukt me niet om die stappen te volgen via deze forum http://en.miui.com/thread-226433-1-1.html

Heeft iemand succesvol van windows naar android geflashed? zo ja kan iemand mij helpen. Thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Vandaag ontvangen. En de verpakking was niet meer gesealed zoals ik gevraagd had. De reden is dat ze een Windows-versie (er hangt nog een Windows-logo achterop :P) hebben omgeflashed naar een Android. De versie die er op staat is 7.08.0(LXLCNCJ_Pad2) en ik krijg ook de foutmelding 'Google Play-services geïnstalleerd met de verkeerde architectuur'.

Maar eens bekijken hoe ik dit in orde krijg.

Opladen gaat trouwens erg traag. Ik gebruik een normale usb-lader met de bijgeleverde kabel omdat de geleverde lader geen EU-versie is. De MiPad reageert ook niet als hij aan de PC hangt, het scherm blijft zwart. Best eigenaardig. De rest van de indrukken is wel goed, voelt high-end aan. Al is de afwerking van een iPad toch net iets beter. Hopelijk kan ik er lang van genieten :D

edit:
Voor de zekerheid een volledige recovery gedaan naar de allerlaatste xiaomi ROM.
En net ontdekt dat er een AOSP rom beschikbaar is: http://en.miui.com/thread-245050-1-1.html
Deze gaat er morgen op, vanaf dan is het de perfecte tablet :P

[ Voor 13% gewijzigd door D-Three op 22-03-2016 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-03-2022

crl

Wat zijn de ervaringen met de OTG-functionaliteit? Ik heb een USB-C adapter in de bundel mee laten sturen om een toetsenbordje en USB-sticks mee aan te kunnen sluiten, maar dat werkt niet. Misschien dat de meegestuurde adapter geen OTG ondersteunt, maar voordat ik iets anders aanschaf zou ik graag horen wat bij anderen wel en niet werkt.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Zo, ik heb hem ook binnen via DHL. $179,- voor tablet (16GB) en EUR 22,- voor de douane.
Zat zelfs netjes een los verloopstekkertje bij van US power socket naar EU (die ik uit de container heb gevist op het laatste moment)
Werkt op zich prima met de MIUI7 interface, maar ga toch ook maar eens die AOSP proberen vanavond.
Eerste indrukken zijn goed. Apparaat is snel, voelt erg degelijk en scherm is erg mooi.

[ Voor 8% gewijzigd door sbin op 22-03-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Laatst online: 13-09 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Ik heb al een tijdje de AOSP ROM geinstalleerd staan, werkt eigenlijk erg goed. Een stukje vloeiender dan de MIUI ROM en ik heb nog geen last gehad van bugs. Batterij gaat ongeveer even lang mee, merk iig geen echt verschil.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:35
D-Three schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:07:
Vandaag ontvangen. En de verpakking was niet meer gesealed zoals ik gevraagd had. De reden is dat ze een Windows-versie (er hangt nog een Windows-logo achterop :P) hebben omgeflashed naar een Android. De versie die er op staat is 7.08.0(LXLCNCJ_Pad2) en ik krijg ook de foutmelding 'Google Play-services geïnstalleerd met de verkeerde architectuur'.

Maar eens bekijken hoe ik dit in orde krijg.

Opladen gaat trouwens erg traag. Ik gebruik een normale usb-lader met de bijgeleverde kabel omdat de geleverde lader geen EU-versie is. De MiPad reageert ook niet als hij aan de PC hangt, het scherm blijft zwart. Best eigenaardig. De rest van de indrukken is wel goed, voelt high-end aan. Al is de afwerking van een iPad toch net iets beter. Hopelijk kan ik er lang van genieten :D

edit:
Voor de zekerheid een volledige recovery gedaan naar de allerlaatste xiaomi ROM.
En net ontdekt dat er een AOSP rom beschikbaar is: http://en.miui.com/thread-245050-1-1.html
Deze gaat er morgen op, vanaf dan is het de perfecte tablet :P
Bij mij zat de windows sticker ook nog op de achterkant ja. Ik zou ook graag willen switchen naar AOSP rom, de uitleg op de MIUI website is voor mij helaas onvoldoende. Hopen op ontwikkeling en wat meer info of een auto- installer o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayo

Ayo

D-Three schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 00:33:

Iemand ervaring met hoesjes/covers? De 'original' covers zien er nogal lomp uit vind ik. Deze lijkt mij wel wat: http://www.aliexpress.com...Case-for/32563140108.html
Die van mij is vandaag aangekomen. Past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Greveldinges schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:20:
Ik heb al een tijdje de AOSP ROM geinstalleerd staan, werkt eigenlijk erg goed. Een stukje vloeiender dan de MIUI ROM en ik heb nog geen last gehad van bugs. Batterij gaat ongeveer even lang mee, merk iig geen echt verschil.
Is er een simpele handleiding hoe die AOSP er op te krijgen? Welke tool heb je gebruikt, en welke driver. Ik krijg hem niet eens zichtbaar in Windows 10 :|
De laatste keer dat ik dit gedaan heb is jaren geleden op mijn Galaxy S4.. Ben wat roestig.

Note to self.. Je ziet hem pas als hij >50% opgeladen is... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door sbin op 22-03-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Voor degenen die AOSP geïnstalleerd hebben, stond de tablet na reboot ook in het Chinees?
Ayo schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:43:
[...]

Die van mij is vandaag aangekomen. Past perfect.
Bedankt om te laten weten! :)

[ Voor 52% gewijzigd door D-Three op 22-03-2016 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
D-Three schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:23:
Voor degenen die AOSP geïnstalleerd hebben, stond de tablet na reboot ook in het Chinees?
Ja.. Via settings en dan wereldbolletje kan je hem op Nederlands of Engels zetten.. Enige probleem wat ik heb is dat mij GAPPS niet werken.. Krijg error 963 bij installeren van Apps in de Play Store..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
sbin schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:36:
[...]

Ja.. Via settings en dan wereldbolletje kan je hem op Nederlands of Engels zetten.. Enige probleem wat ik heb is dat mij GAPPS niet werken.. Krijg error 963 bij installeren van Apps in de Play Store..
Cache eens clearen? Waar heb je TWRP gedownload, ik zie nu echt nergens die download-link staan... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
D-Three schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:55:
[...]

Cache eens clearen? Waar heb je TWRP gedownload, ik zie nu echt nergens die download-link staan... 8)7
Had ik al gedaan.. Ben nu alles opnieuw aan het flashen. Wat betreft TWRP; om die te zien moet je eerst replyen op zijn post (met great, awesome! net als de rest :) ) en dan wordt die MEGA download link zichtbaar.. Heeft me maar een uurtje tobben gekost om daar achter te komen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
sbin schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:58:
[...]

Had ik al gedaan.. Ben nu alles opnieuw aan het flashen. Wat betreft TWRP; om die te zien moet je eerst replyen op zijn post (met great, awesome! net als de rest :) ) en dan wordt die MEGA download link zichtbaar.. Heeft me maar een uurtje tobben gekost om daar achter te komen.. |:(
Pfff, moet ik daarvoor registreren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
D-Three schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 00:03:
[...]

Pfff, moet ik daarvoor registreren :(
Yep.. :)
Alles werkt nu bij mij overigens.. Ook de GAPPS na het reflashen en exact volgen van alle stappen.Hij is helemaal perfect nu.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik krijg geen registratiemail van het forum, zal wachten worden tot morgen... :
Of kan je die file nog ergens uploaden?

edit:
Toch gelukt om te registreren, ik was gisterenavond niet meer goed wakker :P

edit2:
Reeds een 2de maal de volledige procedure doorlopen maar ik krijg ook steeds fout 963 in de play store. Ik zoek vanavond wel even verder. Voor de geïnteresseerden wil ik de files ergens uploaden of de links delen zodat je niet hoeft te registreren in het miui forum.

[ Voor 67% gewijzigd door D-Three op 23-03-2016 08:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sbin
Ik had de eerste keer ook de 963 fout bij het installeren van Apps. Daarna de hele procedure opnieuw gedaan en toen werkte het wel ineens.
Dit is de door mij gevolgde procedure:

- Eerst de nieuwe AOSP image hier downloaden: https://mega.nz/#!jM9h3JT...B3Ly9hS0pLHk3xqcFTAeMKS4Q
- Extracten naar een map en de platform-tools rar ook extracten in die map (handigste is om deze te extracten in de native-release submap
- Mipad2 aansuiten (>50% battery!)
- Admin command prompt starten en bladeren naar de native-release submap
- adb reboot bootloader
- Vanuit Bootloader:
flash-all.bat starten
flashboot reboot (als het werkt, anders handmatig apparaat uitzetten)
- Apparaat herstarten naar Android, maar nog niets doen
- admin command prompt:
adb shell
(you should see root@latte: / # at the beginning of the line)
mount -o rw,remount /system
cd /system
mv recovery-from-boot.p recovery-from-boot.p.bak
exit

- dan: adb reboot bootloader
- intussen TWRP downloaden via deze link: https://mega.nz/#!4psG0ay...dQW9NQ7K-a-p4HAD86ccu5dIo
(In zelfde map (native-relase zetten als alle andere zooi)
- in fastboot scherm (vanuit zelfde admin cmd prompt die nog open staat):
fastboot oem unlock
fastboot flash recovery TWRPMIPAD2.img
fastboot reboot

- Booten in Android en weer niets doen
- Intussen SuperSU en Gapps downloaden:
SuperSU: https://download.chainfire.eu/696/SuperSU/
GAPPS: https://mega.nz/#!bI8VDYQ...fds6xqzCQfudKSHOhMYVuqla8
- Deze beide zips in root van je Android device kopieeren via Windows explorer
- Vanuit admin cmd prompt: adb reboot recovery
- Als het goed is start TWRP. Kies Install
- Installeer de 2 zip files, blader naar root van je device, eerst de SuperSU en dan de GAPPS zip (in 1 keer kun je 2 zips laden/starten)
- Clear Cache/Dalvik
- reboot

Als na 1 van de stappen het apparaat vast lijkt te hangen in Flashboot, gewoon uitknop in blijven drukken tot hij uit gaat. Soms duurt dat even.
En nu werkte alles.. Wel eerst even de taal op Engels of NL zetten. Chinees is voor mij nogal lastig :)

Edit: Als shell/launcher heb ik nu Asus ZenUI vanuit de Appstore. Ziet er erg mooi uit. Standaard shell is wel erg meh.. Durfde de Google Now shell niet aan, die vroeg om een update van Google Apps. Na 4 uur klooien om alles aan de gang te krijgen was me dat iets te gewaagd om 01:00 vannacht :)

[ Voor 87% gewijzigd door sbin op 23-03-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Dit is wat ik gedaan heb met als enig verschil dat ik een recentere gapps heb proberen te installeren en geen supersu. Net geprobeerd een update uit te voeren met de gapps uit de link maar dat lost het ook niet op. Ik begin nu nogmaals van voren af aan.

edit: Dat was dus de oplossing.
sbin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:04:
Edit: Als shell/launcher heb ik nu Asus ZenUI vanuit de Appstore. Ziet er erg mooi uit. Standaard shell is wel erg meh.. Durfde de Google Now shell niet aan, die vroeg om een update van Google Apps. Na 4 uur klooien om alles aan de gang te krijgen was me dat iets te gewaagd om 01:00 vannacht :)
Net geprobeerd, je mag gerust updaten. De miui interface vond ik eigenlijk wel erg goed, jammer dat we die niet kunnen houden zonder al die chinese crap.

[ Voor 64% gewijzigd door D-Three op 23-03-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

De gapps van opengapps werken ook prima, geen gedoe mee gehad. Ik gebruik de Google Now Launcher welke prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Heb nu ook de Google Now launcher draaien. Voelt net wat smoother allemaal nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Greveldinges schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:15:
De gapps van opengapps werken ook prima, geen gedoe mee gehad. Ik gebruik de Google Now Launcher welke prima werkt.
Geen idee waarom ik het dan niet werkend kreeg. Net voor de installatie van opengapps heb ik wel de taal gewijzigd van de tablet en de wifi geconfigureerd. En dat heb ik nu niet gedaan maar het zou me sterk lijken als het daar aan zou liggen? Wel jammer dat enkel de pico-variant beschikbaar is...
sbin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:27:
Heb nu ook de Google Now launcher draaien. Voelt net wat smoother allemaal nu.
Ik merk niet echt een verschil, ook niet visueel.
Even de launcher herinstalleren en ook dat is in orde :p

[ Voor 22% gewijzigd door D-Three op 23-03-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Moet je om deze mipad 2 te updaten met roms van xiaomi.eu ook nog unlocken? Of kun je rechtstreeks twrp er flashen en dan de eu rom flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:12
Sinds gisteren ben ik ook eigenaar van een Mi Pad 2. (16Gb Android). Wat een geweldig ding zeg. Echt van een compleet ander niveau dan de Chuwi Vi8 Super die hier ook rondslingert.
Top scherm waar je ook heerlijk een boek op kunt lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door dennisfr op 24-03-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Eoghlear schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 00:15:
Moet je om deze mipad 2 te updaten met roms van xiaomi.eu ook nog unlocken? Of kun je rechtstreeks twrp er flashen en dan de eu rom flashen?
Is er al één dan, ik dacht van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben uiteindelijk ook geplooid :)
Die van mij is dinsdag toegekomen. Had hem ook via Aliexpress besteld (Pophong). Het is een gouden 64Gb MIUI versie (er was geen zilveren in stock), al zat er ook wel het Windows stickertje op :P
Ik had wel gevraagd om de factory ROM erop te zetten wat ze ook gedaan hebben. Google Play geïnstalleerd zonder problemen, werkt perfect. Het scherm is echt heel mooi en de build quality is (zeker voor die prijs) ook heel degelijk.
Ben voorlopig dus zeer tevreden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liev
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-08 09:20
Hmmm... ik zit nog te twijfelen. Maar voor de gene die een 64GB Android versie zoeken. Er is op banggood nu een aanbieding voor 222 euro met coupon: 890f21.
Best verleidelijk... ik zit persoonlijk te wachten tot de Nvidia Shield K1 weer op voorraad is in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Liev schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:14:
Hmmm... ik zit nog te twijfelen. Maar voor de gene die een 64GB Android versie zoeken. Er is op banggood nu een aanbieding voor 222 euro met coupon: 890f21.
Best verleidelijk... ik zit persoonlijk te wachten tot de Nvidia Shield K1 weer op voorraad is in NL.
Maar daar is ie toch al even niet meer in stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Hebben jullie met de aosp ROM ook last dat sommige apps niet werken? FM-radio crasht en ook bijvoorbeeld deze wil niet starten: Google Play: Yesterday
En Yahoo Weather kan ik dan weer niet installeren wegens 'niet compatibel'. :/

Ik heb er trouwens ook geen idee van of het met de officiële ROM wel werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door D-Three op 27-03-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
D-Three schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:27:
Hebben jullie met de aosp ROM ook last dat sommige apps niet werken? FM-radio crasht en ook bijvoorbeeld deze wil niet starten: Google Play: Yesterday
En Yahoo Weather kan ik dan weer niet installeren wegens 'niet compatibel'. :/

Ik heb er trouwens ook geen idee van of het met de officiële ROM wel werkt.
Klopt, heb ik ook idd. Maar alle apps die ik tot nu heb gebruikt werken prima. Ik blijf op de aosp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 09:39
Mijn ouders hebben mij gevraagd een degelijke tablet te zoeken om thuis te gebruiken en op vakantie etc...

Mijn oog viel op deze. De specs zien er perfect uit en het design is mooi maar vooral de prijs is natuurlijk geniaal. Helaas zit ik op dit moment zelf in het buitenland en kan ik de tablet niet voor hun instellen.

Is de software die erop staat geschikt voor digibeten? Ik kan ze eventueel wel erdoor loodsen om de Play Store erop te zetten maar meer fratsen zit ik zelf ook niet op te wachten. Is de standaardtaal Chinees of Engels als hij geleverd wordt? Zitten er veel Chinese apps op? En is er uberhaupt sprake van een update naar 6.0 in de toekomst?

In de review die ik op t.net heb gelezen was ook de software een klein minpunt. Maar dat is een Tweaker die alles binnen 2 seconden op elke Android systeem en elke taal wel kan vinden. Jullie begrijpen mijn bezorgdheid denk ik wel. Vooral Chinese tablets zijn berucht.

[ Voor 17% gewijzigd door ApexAlpha op 29-03-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
ApexAlpha schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:49:
Mijn ouders hebben mij gevraagd een degelijke tablet te zoeken om thuis te gebruiken en op vakantie etc...

Mijn oog viel op deze. De specs zien er perfect uit en het design is mooi maar vooral de prijs is natuurlijk geniaal. Helaas zit ik op dit moment zelf in het buitenland en kan ik de tablet niet voor hun instellen.

Is de software die erop staat geschikt voor digibeten? Ik kan ze eventueel wel erdoor loodsen om de Play Store erop te zetten maar meer fratsen zit ik zelf ook niet op te wachten. Is de standaardtaal Chinees of Engels als hij geleverd wordt? Zitten er veel Chinese apps op? En is er uberhaupt sprake van een update naar 6.0 in de toekomst?

In de review die ik op t.net heb gelezen was ook de software een klein minpunt. Maar dat is een Tweaker die alles binnen 2 seconden op elke Android systeem en elke taal wel kan vinden. Jullie begrijpen mijn bezorgdheid denk ik wel. Vooral Chinese tablets zijn berucht.
Hoi, ik heb sinds kort ook een 16Gb versie. Besteld bij Gearbest (EU warehouse). Niet het goedkoopst, wel snel geleverd en zeker dat er geen importheffing overheen komt.
Of het komt doordat deze vanuit EU-warehouse is geleverd weet ik niet, maar die van mij was gewoon multilanguage Miui (dus default Engels), Play Store stond er al op, en geen Chinese meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
Ja, bij mij na installatie in t chinees. Beetje op gevoel op zoek naar taalinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
dennisfr schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:38:
[...]

Hoi, ik heb sinds kort ook een 16Gb versie. Besteld bij Gearbest (EU warehouse). Niet het goedkoopst, wel snel geleverd en zeker dat er geen importheffing overheen komt.
Of het komt doordat deze vanuit EU-warehouse is geleverd weet ik niet, maar die van mij was gewoon multilanguage Miui (dus default Engels), Play Store stond er al op, en geen Chinese meuk.
Oh dat klinkt al een stuk beter. Beetje bloatware maakt niet uit. Als Play er maar op staat en het op zijn minst engels is.

Kun je het ook omzetten naar Nederlands?

En ik lees hier dat de OTA update naar 6.0 al uitgerold zou moeten zijn. Is dat zo? Kan nergens een bevestiging krijgen?

edit: Hoeveel GB opslag heb je daadwerkelijk over met het OS erop?

[ Voor 13% gewijzigd door ApexAlpha op 30-03-2016 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
ApexAlpha schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 04:43:
[...]

Oh dat klinkt al een stuk beter. Beetje bloatware maakt niet uit. Als Play er maar op staat en het op zijn minst engels is.

En ik lees hier dat de OTA update naar 6.0 al uitgerold zou moeten zijn. Is dat zo? Kan nergens een bevestiging krijgen?

Het is de Mulitilanguage Miui versie. Die kun je (uiteraard) ook omzetten naar Nederlands. Wat betreft opslagruimte: zo uit het hoofd dacht ik dat er nog ruim 11 GB vrij was.

Het artikel waar je naar verwijst, meldt ook dat de Mi Pad 2 een schermdiagonaal van 9.7 of 10.1" zou krijgen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door dennisfr op 30-03-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Ikr.. Heb er 2 maanden op gewacht en maar opgegeven. Wilde per sé een Shield, maar vermoed dat ze niet meer beschikbaar komen in NL :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-08 18:46
sbin schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:30:
[...]

Ikr.. Heb er 2 maanden op gewacht en maar opgegeven. Wilde per sé een Shield, maar vermoed dat ze niet meer beschikbaar komen in NL :/
Ik ook :(, ik twijfel wat ik nu moet nemen aangezien de shield niet meer gaat komen.
Vind de Mi pad 2 wel mooier, maar de Mi Pad vind ik ook verleidelijk omdat deze betere specs heeft voor gaming....

Of Nexus 9, maar dan moet ik de 32GB hebben en die is een beetje aan de dure kant :)

Iemand andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-03-2022

crl

OTG werkt niet?

Het lukt mij niet om de OTG-functionaliteit te gebruiken. Toetsenbordje en USB-stick worden niet herkend.
Op het forum van http://en.miui.com/forum.php lees ik o.a.:

otg used to work when the mipad2 was on 7.0.8.... miui version and even on some version after that...
But stopped working when I updated the device to 7.1.5... miui version and from then even on the
latest 7.1.7... miui version otg does not work....

Dat zou dus wijzen op een structureel probleem mert MIUI. Zijn er mensen die OTG wel aan de praat krijgen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
ApexAlpha schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 04:43:
[...]

De multilanguage rom's zijn custom rom's die er op gezet zijn door de verkopers. Indien je de officiële China rom's gebruikt, is er geen Nederlands maar heb je wel Engels. Hou er wel rekening mee dat er altijd een aantal apps in het Chinees blijven maar als die die niet gebruikt, is er geen probleem.

Officieel is er dus nog geen global rom (met Nederlands en Play store) en ik begin te twijfelen of die wel zal komen. Want als ik het goed heb begrepen, komt die er pas als die Mi Pad 2 ook buiten China wordt gereleased. En ik heb er geen idee van of dat ook al gebeuren.

Ik denk ook niet dat de nieuwe miui 7.2 reeds android 6.0 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ik heb zelf de Shield ook gezien. Vooral Marshmallow ondersteuning spreekt voor die tablet. Maar de tablet is erg zwaar en dat is niet fijn voor casual bankgebruik.
D-Three schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:28:
[...]

De multilanguage rom's zijn custom rom's die er op gezet zijn door de verkopers. Indien je de officiële China rom's gebruikt, is er geen Nederlands maar heb je wel Engels. Hou er wel rekening mee dat er altijd een aantal apps in het Chinees blijven maar als die die niet gebruikt, is er geen probleem.

Officieel is er dus nog geen global rom (met Nederlands en Play store) en ik begin te twijfelen of die wel zal komen. Want als ik het goed heb begrepen, komt die er pas als die Mi Pad 2 ook buiten China wordt gereleased. En ik heb er geen idee van of dat ook al gebeuren.

Ik denk ook niet dat de nieuwe miui 7.2 reeds android 6.0 is.
Ik las dat BestGear er zelf dus Play Store opzet. Dat is voor mij een uitkomst omdat ik zelf niet naar mijn ouders kan om het erop te zetten. Lijkt me 5 minuten werk maargoed, leg dat maar eens uit aan je ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
ApexAlpha schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:34:
Ik las dat BestGear er zelf dus Play Store opzet. Dat is voor mij een uitkomst omdat ik zelf niet naar mijn ouders kan om het erop te zetten. Lijkt me 5 minuten werk maargoed, leg dat maar eens uit aan je ouders.
Kan dan inderdaad een uitkomst zijn maar ik heb het liever zelf onder controle :) Voor m'n ouders heb ik even getwijfeld om een chinatab aan te schaffen maar uiteindelijk is het Lenovo Yoga Tablet 2 10.1" WiFi 32GB geworden. Relatief goedkoop besteld in de UK via ebay (nieuw) en zo had ik geen gezeik met play-store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
D-Three schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:28:
[...]

De multilanguage rom's zijn custom rom's die er op gezet zijn door de verkopers.
...
En die van Gearbest bleek Malware te bevatten. (Chuwi Vi8 van de kinderen, die ook van Gearbest kwam bevatte ook al malware).
Ik heb dus toch maar de officiele ROM geinstalleerd en zelf Play Store er op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Hoe heb je dit opgemerkt? Ik vertrouw het sowieso ook niet.

edit: toch al enkele malen opgemerkt dat de AOSP rom niet echt zuinig is met de batterij. Gisterenavond nog ruim 20% over, daarna niet meer gebruikt en deze avond blijkt de batterij volledig leeg. :/

[ Voor 63% gewijzigd door D-Three op 01-04-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
D-Three schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:29:
Hoe heb je dit opgemerkt? Ik vertrouw het sowieso ook niet.

edit: toch al enkele malen opgemerkt dat de AOSP rom niet echt zuinig is met de batterij. Gisterenavond nog ruim 20% over, daarna niet meer gebruikt en deze avond blijkt de batterij volledig leeg. :/
Malwarebytes geïnstalleerd (nav mijn ervaringen met de Chuwi tablet van Gearbest) en die kwam er mee. Vervolgens de originele MIUI ROM er op gezet en die was wel schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayo

Ayo

dennisfr schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:11:
[...]

Malwarebytes geïnstalleerd (nav mijn ervaringen met de Chuwi tablet van Gearbest) en die kwam er mee. Vervolgens de originele MIUI ROM er op gezet en die was wel schoon.
Ook net even malwarebytes laten lopen en ook hier malware gevonden.

Trojan.downloader.walkfree.a (tube video app, niet te verwijderen zonder root)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Ayo schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:10:
[...]

Ook net even malwarebytes laten lopen en ook hier malware gevonden.

Trojan.downloader.walkfree.a (tube video app, niet te verwijderen zonder root)
Ook bij Gearbest gekocht toevallig? Ik had wel een andere melding. Ik merkte er in gebruik overigens (nog) niets van.
Op de Chuwi wel, die kwam te pas en te onpas met pop-ups en reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayo

Ayo

dennisfr schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:08:
[...]

Ook bij Gearbest gekocht toevallig? Ik had wel een andere melding. Ik merkte er in gebruik overigens (nog) niets van.
Op de Chuwi wel, die kwam te pas en te onpas met pop-ups en reclame.
De mijne kwam van bij geekbuying. Merk er ook niets van voor het overige (heb de app ook uitgeschakeld)

[ Voor 3% gewijzigd door Ayo op 02-04-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Er is een multilanguage versie van xiaomi.eu uit, iemand deze al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

142 euro incl. shipping , is dat een goede deal ? (16GB versie)

[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 09-04-2016 18:12 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Madrox schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:07:
142 euro incl. shipping , is dat een goede deal ? (16GB versie)
Ja. Als je het geluk hebt dat er geen douane kosten bij komen, zeker!
Je weet zeker dat het niet om een Mi Pad (1) gaat?

[ Voor 9% gewijzigd door dennisfr op 09-04-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-01-2021
Heb vandaag de Mi Pad 2 binnen gekregen,de Windows 10 versie. Alles werkt uitstekend, stelt niet teleur. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar dat de tablet wordt herkend door door mijn PC (ook Win10) als ik beide verbind met de USB-kabel. Ik kan dus nog steeds geen bestanden uitwisselen. Kan iemand me instrueren hoe ik die verbinding wel kan realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

SSDharry schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:43:
Heb vandaag de Mi Pad 2 binnen gekregen,de Windows 10 versie. Alles werkt uitstekend, stelt niet teleur. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar dat de tablet wordt herkend door door mijn PC (ook Win10) als ik beide verbind met de USB-kabel. Ik kan dus nog steeds geen bestanden uitwisselen. Kan iemand me instrueren hoe ik die verbinding wel kan realiseren?
Dat werkt niet om dezelfde reden dat je niet twee pc's met een usb kabel kan verbinden. Je zou een netwerkshare op kunnen zetten of doormiddel van een usb-otg kabel een usb-stick of externe hdd aan kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
Greveldinges schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:43:
[...]

Dat werkt niet om dezelfde reden dat je niet twee pc's met een usb kabel kan verbinden. Je zou een netwerkshare op kunnen zetten of doormiddel van een usb-otg kabel een usb-stick of externe hdd aan kunnen sluiten.
Ja, als het werkt als 2 PC's verbinden dan werkt dat inderdaad niet. Dus zo'n windows tablet kun je niet aan de PC hangen zoals dat met een android wel zou gaan?
Omdat het ook niet lukte om met een USB-OTG kabel een USB-stick zichtbaar te krijgen, vermoed ik dat het dan aan die OTG-kabel zou kunnen liggen (mogelijk niet compatible met de MiPad 2). Als ik een nadere kabel heb, maar weer eens opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

SSDharry schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:12:
[...]

Ja, als het werkt als 2 PC's verbinden dan werkt dat inderdaad niet. Dus zo'n windows tablet kun je niet aan de PC hangen zoals dat met een android wel zou gaan?
Omdat het ook niet lukte om met een USB-OTG kabel een USB-stick zichtbaar te krijgen, vermoed ik dat het dan aan die OTG-kabel zou kunnen liggen (mogelijk niet compatible met de MiPad 2). Als ik een nadere kabel heb, maar weer eens opnieuw proberen.
Exact. Ik denk ook dat het aan je kabel ligt. Ik heb hier een simpel kabeltje met één usb poort welke prima werkt, maar ik heb ook een hubje met twee poorten welke niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
Greveldinges schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:31:
[...]

Exact. Ik denk ook dat het aan je kabel ligt. Ik heb hier een simpel kabeltje met één usb poort welke prima werkt, maar ik heb ook een hubje met twee poorten welke niet werkt.
Dank voor je hulp, zette me op de goede weg. Ik bemerkte dat de kunstofmatel om de USB-C connector mogelijk te lang was. Daarvan een stukje afgesneden, waardoor de connector dieper in poort kon steken. Resultaat was dat de kabel met USB-stick werd herkend. En nu kan ik inderdaad makkelijk bestanden uitwisselen. Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
Ik zie zojuist in de Goldway winkel dat het mogelijk is een dualboot versie te bestellen. Iemand hier aanwezig die er zelf een dualboot van gemaakt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
  • Laatst online: 29-08 06:54
Hoi allemaal. Ik heb een 16gb versie via geekbuying maar vind 'm niet zo stabiel. Gisteren zelfs blijven hangen en kon pas weer iets doen nadat batterij leeg was.

Er draait miui 7.0.10.0 op.

Any suggestions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Heeft iemand hier ook de standaard ROM icm google play store/apps? Bij mij crashen de apps zoals youtube, music en zelfs Gmail redelijk vaak.

Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
dcc88 schreef op zondag 17 april 2016 @ 09:48:
Hoi allemaal. Ik heb een 16gb versie via geekbuying maar vind 'm niet zo stabiel. Gisteren zelfs blijven hangen en kon pas weer iets doen nadat batterij leeg was.

Er draait miui 7.0.10.0 op.

Any suggestions?
Ik zou eens een volledige reflash doen, je weet nooit wat ze er op gezet hebben.
Framoes schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:41:
Heeft iemand hier ook de standaard ROM icm google play store/apps? Bij mij crashen de apps zoals youtube, music en zelfs Gmail redelijk vaak.

Iemand bekend met dit probleem?
Wat is standaard? Ik heb geen enkel probleem met Gmail of YouTube. Wel ben ik nu bezig met een app-data backup via helium want er zijn enkele apps die niet willen installeren en/of werken via AOSP-rom. Ik wil eens zien of de rom van xiaomi.eu het beter doet.

[ Voor 16% gewijzigd door D-Three op 18-04-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
D-Three schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:12:
[...]

Ik zou eens een volledige reflash doen, je weet nooit wat ze er op gezet hebben.

[...]

Wat is standaard? Ik heb geen enkel probleem met Gmail of YouTube. Wel ben ik nu bezig met een app-data backup via helium want er zijn enkele apps die niet willen installeren en/of werken via AOSP-rom. Ik wil eens zien of de rom van xiaomi.eu het beter doet.
MIUI 7 beta (6.14), met wekelijkse updates. De ROM met Chinees en Engels.

De apps draaien meestal even en klappen er dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Na het updaten naar de xiaomi.eu ROM heb ik terug problemen met play store error 963. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de AOSP rom er nu een paar dagen op zitten. Werkt prima. Het enige wat het niet meer doet is mn smart cover. Mn scherm gaat niet meer automatisch uit, dit werkte wel op de Miui rom. hebben jullie dit ook?

Heeft iemand Xposed geprobeerd te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
D-Three schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:43:
Na het updaten naar de xiaomi.eu ROM heb ik terug problemen met play store error 963. :/
Ik heb deze er op gezet:
http://en.miui.com/thread-235772-1-1.html
Was wel even gepruts om Google apps aan de praat te krijgen, maar nu echt perfect: stabiel, geen battery drain, erg tevreden.

Knock On Tab werkt, net als scherm aan/uit met de cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
De play store werkt nu perfect maar na het installeren van alle apps, zie ik plots dat er iets verkeerd is gegaan want de tablet toont maar 10 GB opslag terwijl het er 64 moet zijn :( :( Geen idee hoe ik dit opgelost krijg...

edit:
net gemerkt dat ik enkel een zwart scherm te zien krijg bij Google Play: LEGO® NEXO KNIGHTS™:MERLOK 2.0. M'n zoontje speelt dit graag dus dit moet wel werken :P

Vreemd al die problemen. :/ Ik heb wel een andere TWRP gebruikt dan bij de AOSP-rom..

edit 2:
dennisfr schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:20:
[...]

Ik heb deze er op gezet:
http://en.miui.com/thread-235772-1-1.html
Was wel even gepruts om Google apps aan de praat te krijgen, maar nu echt perfect: stabiel, geen battery drain, erg tevreden.

Knock On Tab werkt, net als scherm aan/uit met de cover.
Ik heb nu een volledig reflash gedaan en deze er terug op gezet. Dit is inderdaad de laatste officiële maar teveel Chinese apps, ik zou dus liever de xiaomi.eu versie hebben. Dat ik dan ook Nederlands kan instellen is een plus voor mijn zoontje. Alhoewel de icoontjes eigenlijk voldoende zijn :P

Maar ik vermoed dat ik al weet wat ik verkeerd heb gedaan, ik heb geen enkele keer de tablet volledig laten opstarten na het flashen. Telkens direct terug naar fastboot of twrp maar gebeurt het correct partitioneren niet tijdens de eerste maal opstarten? Morgen nog eens opnieuw bekijken...

Wil iemand eens Lego Merlin testen op MIUI? Indien dat niet werkt, gaat de AOSP rom er terug op.

[ Voor 91% gewijzigd door D-Three op 19-04-2016 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
D-Three schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:06:
...
Ik heb nu een volledig reflash gedaan en deze er terug op gezet. Dit is inderdaad de laatste officiële maar teveel Chinese apps, ik zou dus liever de xiaomi.eu versie hebben. Dat ik dan ook Nederlands kan instellen is een plus voor mijn zoontje. Alhoewel de icoontjes eigenlijk voldoende zijn :P
...
Dat met die Chinese apps vind ik juist wel meevallen: het zijn er niet heel veel en (op Mi Store na) starten ze ook niet zelfstandig op. Ik heb ze allemaal in een mapje geplaatst en ergens in een hoekje gezet. Het stoort mij niet in ieder geval. De ROM is schoon (MalwareBytes vind in ieder geval niets) en dat was met de Multilanguage ROM waarmee mijn vrienden van GearBest de Mi Pad 2 afleverden niet zo.
D-Three schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:06:
Wil iemand eens Lego Merlin testen op MIUI? Indien dat niet werkt, gaat de AOSP rom er terug op.
Ik zal vanavond eens kijken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik heb die laatste miui firmware er ook op gezet die dennisfr aan geeft. Het is vrij simpel om dan de play Store erop te krijgen (handmatig een aantal apk's installeren).

Ik moet zeggen dat deze firmware stukken stabieler is dan de 7.0.10 er standaard op stond.

Daarnaast had ik last van dat de pad soms zonder reden uit was (batterij vol) en ik hem met geen mogelijkheid meer aan kreeg. Pas na herhaaldelijk stroomkabel aansluiten/aan knop/reset etc etc ging ie weer aan.

Dat heb ik met deze firmware niet weer gehad. Hopen dat dat zo blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door _Hades_ op 20-04-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
dennisfr schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:15:
Ik zal vanavond eens kijken voor je.
d:)b
_Hades_ schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:07:
Daarnaast had ik last van dat de pad soms zonder reden uit was (batterij vol) en ik hem met geen mogelijkheid meer aan kreeg. Pas na herhaaldelijk stroomkabel aansluiten/aan knop/reset etc etc ging ie weer aan.
Daar heb ik in het begin inderdaad ook last van gehad. Ik vermoed een bugje in de oude firmware want met de nieuwere versies heb ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
Hoi, ik heb de laatste stable rom er nu op staan en ook alle Google Apps staan er weer op middels googleinstaller.apk. Maar downloaden lukt niet. Is dit op te lossen zonder te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
OK, even dat Lego spel geinstalleerd: hier doet is het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
dcc88 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:19:
Hoi, ik heb de laatste stable rom er nu op staan en ook alle Google Apps staan er weer op middels googleinstaller.apk. Maar downloaden lukt niet. Is dit op te lossen zonder te rooten?
Welke foutcode krijg je?
dennisfr schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:45:
[...]

OK, even dat Lego spel geinstalleerd: hier doet is het gewoon.
Bedankt! Nu eerst even terug alles werkend krijgen :(

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 21-04-2016 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBennink
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 23:29
Ik geloof dat ik exact hetzelfde probleem heb, ik krijg foutcode 963. Als ik dat weg klik blijft de app downloaden, lijkt drie of vier keer te downloaden, vervolgens blijft hij eindeloos installeren, waarbij de tablet ook voelbaar warmer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
Uiteindelijk toch gelukt door de Google Apps te verwijderen en googleinstaller.apk nog een keer te draaien. Geen idee waarom het opeens wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Welke versie draaien jullie precies? 6.4.xx of de 7.x? Ik zie dat het de stable 7.2.1.0 is. Die heeft dus ook Engels als taal?

Draaien de google apps bij jullie zonder problemen op de stable rom? Onder de beta rom crashen ze regelmatig.

[ Voor 69% gewijzigd door Framoes op 23-04-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
SSDharry schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:43:
He, waar heb je de Windows versie besteld? Zie nu alleen nog maar die rond de $270-300 zitten. Dan kan ik eigenlijk net zo goed een tablet hier in Nederland halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai de xiaomi.eu rom. Alle Google apps doen het gewoon en geen van google apps crashes. De ROM is geloof ik gewoon de developer ROM versie 6.4.14 met een paar Google apps vooraf al geïnstalleerd en met extra languagepacks.

Wat echter wel slecht is aan alle xiaomi roms is dat de ram management veel te agressief is en de SoT is ook teleurstellend. Spotify stopt soms tijdens het afspelen van een lied en ik krijg ongeveer 6 uur SoT. Vanavond Flash ik de aosp ROM er terug op. Iemand met gelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:43:
Ik draai de xiaomi.eu rom. Alle Google apps doen het gewoon en geen van google apps crashes. De ROM is geloof ik gewoon de developer ROM versie 6.4.14 met een paar Google apps vooraf al geïnstalleerd en met extra languagepacks.

Wat echter wel slecht is aan alle xiaomi roms is dat de ram management veel te agressief is en de SoT is ook teleurstellend. Spotify stopt soms tijdens het afspelen van een lied en ik krijg ongeveer 6 uur SoT. Vanavond Flash ik de aosp ROM er terug op. Iemand met gelijke ervaringen?
Werkt de aosp een beetje goed? Mis namelijk de softwareknoppen wel en die zou ik met aosp weer kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
Ik had de melding dat hij niet kon downloaden, maar verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
Alle Google Apps bedoel ik. Miui niet opnieuw hoeven installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:55:
[...]

Werkt de aosp een beetje goed? Mis namelijk de softwareknoppen wel en die zou ik met aosp weer kunnen krijgen.
Iemand heeft blijkbaar een script gemaakt om software knoppen aan te zetten op het Miui forum.

Edit: Oops verkeerd gelezen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBennink
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 23:29
Framoes schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:55:
[...]

Bij mij werkt 'ie intussen echt top, buiten dat sommige apps in de play store zeggen 'niet compatible te zijn met deze versie', waardoor je ze handmatig via een omweg moet installeren, werkt alles volledig zoals verwacht. Dit is mijn eerste tablet, dus ik weet niet precies wat ik qua batterij hoor te verwachten. Wel vind ik dat de tablet in rust nogal veel verbruikt, vannacht heeft 'ie in 8 uur ongeveer 7% batterij verloren, waar m'n Nexus 5X ongeveer 2% verliest. Dit heeft ook te maken met het feit dat Lollipop geen Doze heeft denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-08 15:11
Hoe valt de batterij mee (met android dan). Ben van plan om een nieuwe tablet te kome om vooral films/series te kijken op de trein en wat spelletjes te spelen.

Twijfel nog tussen deze, de nvidia shield k1, de asus transformer t100ha (windows) en google pixel c met die 25 percent korting. Batterijduur en kwaliteit scherm zijn belangrijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:23

ThaDude

Hang Loose

De 64GB variant lijkt op te raken. Hoop shops hebben hem al niet meer lijkt. Ibuygou heeft alleen nog een Windows variant. Iemand deze al omgezet naar MIUI?

Welke winkels leveren die taxfree service aan?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 09:54
ThaDude schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:08:
De 64GB variant lijkt op te raken. Hoop shops hebben hem al niet meer lijkt. Ibuygou heeft alleen nog een Windows variant. Iemand deze al omgezet naar MIUI?

Welke winkels leveren die taxfree service aan?
Er zijn ook winkels die een android image op de windows versie zetten, en dan heb je gewoon je android versie. Hardware is hetzelfde, dus geen probleem.
Of je doet het zelf.

(correct me if I'm wrong ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:23

ThaDude

Hang Loose

@stefanmiler klopt. Had al gekeken of dit zo kan. Is een optie maar moet het wel goed te doen zijn ;) lees hier mensen die ook vragen hoe maar nog niemand waarbij het gelukt is..

Waarom is trouwens via ibuygou de prijs vanuit China prijs incl duty insurance en verz €260,- en via de EU warehouse incl verz €300,-
Kan iemand mee dat verklaren :? Hier moet je zelf miui erop doen.

Bij honorbuy kost hij €280,- maar zetten ze er miui 7 voor je op..

Mis ik nog en partij die levert?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
Ik heb de Mi Pad 2 in Windows 10 versie nu een paar weken in huis, en kan niet anders zeggen dan dat hij bevalt. Alles werkt zoals verwacht. Tegenvaller is dat na enige tijd bleek dat de meegeleverde office mobile een trial versie was, dus moest gaan betalen om die nog volledig te kunnen gebruiken. Heb er een open source opgezet, nadeel is alleen dat die veel meer geheugenruimte vraagt. Wat betreft gebruik is het enige dat echt stoort de snelheid waarmee de accu leegloopt, zelfs in ongebruikte staat en in de energie paar modus . Mijn vraag is dan ook of iemand hier ervaring mee, en vooral een goede oplossing weet voor deze snelle ontlading van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

ThaDude schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:35:
@stefanmiler klopt. Had al gekeken of dit zo kan. Is een optie maar moet het wel goed te doen zijn ;) lees hier mensen die ook vragen hoe maar nog niemand waarbij het gelukt is..

Waarom is trouwens via ibuygou de prijs vanuit China prijs incl duty insurance en verz €260,- en via de EU warehouse incl verz €300,-
Kan iemand mee dat verklaren :? Hier moet je zelf miui erop doen.

Bij honorbuy kost hij €280,- maar zetten ze er miui 7 voor je op..

Mis ik nog en partij die levert?
Ik heb Android op de Windows versie gezet, en daarna weer Windows terug geflashed. Het is helemaal niet moeilijk, op het officiele forum staan vrij veel verschillende guides. Een beetje kennis van fastboot kan wel handig zijn, maar het is een vrij simpel proces waar je wel uit moet kunnen komen :)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste