We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Hier draai ik nu (eindelijk) de xiaomi.eu ROM zonder problemen. Het voordeel is dat hier wel updates voor komen in tegenstelling tot de AOSP. Ook de echte Chinese apps zijn weg, de Mi apps zijn er wel nog.
De batterij is inderdaad een pak minder dan die bijvoorbeeld bij mijn iPad mini was. Zeker de stand-by tijd is om te huilen! Dit was ook bij de AOSP zo. Uit het batterijgebruik bleek snel dat de Wi-Fi de boosdoener is. Dit heb ik opgelost door de Wi-Fi uit te schakelen in stand-by en dat is echt vele malen beter! De tablet heeft nu nog een lading van zo'n 30% over sinds zaterdagmiddag.
Is die Wi-Fi drain een typisch Android probleem?
[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 26-04-2016 22:09 ]
Het viel mij ook op dat de tablet in standby meer verbruikt dan ik gewend ben. Bij geen enkele Android telefoon die ik heb gehad was dit zo.D-Three schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:09:
De prijs is inderdaad gestegen, zelf had ik hem nog voor 240 dollar.
Hier draai ik nu (eindelijk) de xiaomi.eu ROM zonder problemen. Het voordeel is dat hier wel updates voor komen in tegenstelling tot de AOSP. Ook de echte Chinese apps zijn weg, de Mi apps zijn er wel nog.
De batterij is inderdaad een pak minder dan die bijvoorbeeld bij mijn iPad mini was. Zeker de stand-by tijd is om te huilen! Dit was ook bij de AOSP zo. Uit het batterijgebruik bleek snel dat de Wi-Fi de boosdoener is. Dit heb ik opgelost door de Wi-Fi uit te schakelen in stand-by en dat is echt vele malen beter! De tablet heeft nu nog een lading van zo'n 30% over sinds zaterdagmiddag.
Is die Wi-Fi drain een typisch Android probleem?
Ik gebruik al een tijdje dezelfde eu ROM (nu 6.4.21) en ik ben een paar dingen tegengekomen.
Niet alle google apps draaien stabiel. Music en YouTube crashen vaak na een paar minuten. Daarnaast heb ik twee keer gehad dat het batterijpercentage vast blijft zitten (na een update). Wipe cache via recovery mode verhelpt dat. Gisteravond wilde ik dat ook doen en toen bleek dat ik geen 88% maar 0% over had
[ Voor 17% gewijzigd door Framoes op 27-04-2016 10:39 ]
Er is geen 6.4.21 voor de Mi Pad 2?Framoes schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:14:
[...]
Het viel mij ook op dat de tablet in standby meer verbruikt dan ik gewend ben. Bij geen enkele Android telefoon die ik heb gehad was dit zo.
Ik gebruik al een tijdje dezelfde eu ROM (nu 6.4.21) en ik ben een paar dingen tegengekomen.
Niet alle google apps draaien stabiel. Music en YouTube crashen vaak na een paar minuten. Daarnaast heb ik twee keer gehad dat het batterijpercentage vast blijft zitten (na een update). Wipe cache via recovery mode verhelpt dat. Gisteravond wilde ik dat ook doen en toen bleek dat ik geen 88% maar 0% over had
Music gebruik ik niet maar nog geen problemen gemerkt de YouTube app. Wel een eigenaardig probleem sinds gisteren. Af een toe roteert het scherm niet meer en blijft de trablet in portrait staan als deze uit standby komt. Een reboot lost het op maar ik zou het liever niet hebben
Die xiaomi.eu is toch de Engelse miui beta ROM? Ik draai daar namelijk 6.4.21 van. Via xiaomi.eu en miui.com te downloaden.D-Three schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:48:
[...]
Er is geen 6.4.21 voor de Mi Pad 2?
Music gebruik ik niet maar nog geen problemen gemerkt de YouTube app. Wel een eigenaardig probleem sinds gisteren. Af een toe roteert het scherm niet meer en blijft de trablet in portrait staan als deze uit standby komt. Een reboot lost het op maar ik zou het liever niet hebben
Inderdaad xiaomi.eu maar die is toch niet te downloaden van miui.com? Of wel?Framoes schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:18:
[...]
Die xiaomi.eu is toch de Engelse miui beta ROM? Ik draai daar namelijk 6.4.21 van. Via xiaomi.eu en miui.com te downloaden.
Op de pagina van de huidige weekly staat dat de ROM voor de Mi Pad 2 delayed is:
http://xiaomi.eu/community/threads/6-4-21.31210/
Lijkt mij dan ook dat hij niet meer zal komen.
De officiële chinese dev-rom 6.4.21 dev-rom is er wel. Waar heb je die eu-rom dan vandaan gehaald?
[ Voor 41% gewijzigd door D-Three op 28-04-2016 23:56 ]
Toen ik zocht naar de xiaomi.eu rom, kwam ik op die site waar jij naar linkt en de miui site uit. Had daardoor het idee dat het één en dezelfde rom is.D-Three schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:51:
[...]
Inderdaad xiaomi.eu maar die is toch niet te downloaden van miui.com? Of wel?
Op de pagina van de huidige weekly staat dat de ROM voor de Mi Pad 2 delayed is:
http://xiaomi.eu/community/threads/6-4-21.31210/
Lijkt mij dan ook dat hij niet meer zal komen.
De officiële chinese dev-rom 6.4.21 dev-rom is er wel. Waar heb je die eu-rom dan vandaan gehaald?
Dit probleem blijft voor komen, ook na een cache clear. Met de AOSP ROM had ik dit niet maar ik zie echter geen klachten over dit probleem op het xiaomi.eu forum... Wie gebruikt hier nog deze ROM en komt dit jullie bekend voor?D-Three schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:48:
[...]
Er is geen 6.4.21 voor de Mi Pad 2?
Voor de rest werkt deze rom eigenlijk perfect. Al heb ik wel de auto-update functie uitgeschakeld want ik zie dat er enkele gebruikers problemen hebben met de play-store in combinatie met de v6.4.28
Ben je hier iets mee? http://en.miui.com/thread-275213-1-1.htmlFramoes schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:41:
Heeft iemand hier ook de standaard ROM icm google play store/apps? Bij mij crashen de apps zoals youtube, music en zelfs Gmail redelijk vaak.
Iemand bekend met dit probleem?
[ Voor 16% gewijzigd door D-Three op 03-05-2016 19:08 ]
Ik heb zelf geen problemen met het roteren van het scherm. Ook even geprobeerd heel vaak te draaien en meer dan wat langzaam wordt het niet. Gaat auto-rotate misschien om een of andere reden uit?D-Three schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:55:
[...]
Dit probleem blijft voor komen, ook na een cache clear. Met de AOSP ROM had ik dit niet maar ik zie echter geen klachten over dit probleem op het xiaomi.eu forum... Wie gebruikt hier nog deze ROM en komt dit jullie bekend voor?
Voor de rest werkt deze rom eigenlijk perfect. Al heb ik wel de auto-update functie uitgeschakeld want ik zie dat er enkele gebruikers problemen hebben met de play-store in combinatie met de v6.4.28
[...]
Ben je hier iets mee? http://en.miui.com/thread-275213-1-1.html
Bij mij zijn het met name youtube, music en een livescore app (fotmob) die constant stoppen. Ik heb de vrij agressieve ram management al uitgezet, maar dat was het niet. Zal die whetstone.apk wel proberen te hernoemen. Maar eerst rooten.
Zit eigenlijk gewoon te wachten op CM of een rom in die richting. Alles in één keer klaar en het schijnt dat miui de reden is dat de tablet soms wat langzaam reageert.
GLOBAL MULTI Custom ROM MIUI 7 v5.12.24
http://en.miui.com/thread-223851-1-1.html
Vraagje aan de huidige gebruikers: wat werkt het meest soepel / reageert het best? De AOSP of een van de MIUI roms?
Dein Atem kalt, das Herz in Flammen
Mag ik vragen waar?DeMaartenR schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:10:
Heb er ook eentje besteld voor in de trein (zilver, 16gb, 145 euro).
Vraagje aan de huidige gebruikers: wat werkt het meest soepel / reageert het best? De AOSP of een van de MIUI roms?
http://m.banggood.com/Ori...-OS-Tablet-p-1042085.html (niet de code nemen die daar in de description staat, taclea geeft meer korting).
Als je je eerst registreert bij givingassistant.org en via daar de order plaats bij banggood krijg je nog ongv 5 euro terug.
[ Voor 9% gewijzigd door DOK op 08-05-2016 19:38 ]
Thanks ik ga met je tip aan de slag!DeMaartenR schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:36:
Jazeker, heb een tijdje gezocht en was het goedkoopst uit bij banggood.com met de promo code 'taclea'. Gaat er 20% af. Moet je wel de originele box versie nemen, anders werkt de code niet:
http://m.banggood.com/Ori...-OS-Tablet-p-1042085.html
Als je je eerst registreert bij givingassistant.org en via daar de order plaats bij banggood krijg je nog ongv 5 euro terug.
Tip: De meegeleverde multi language ROM bevat malware. Banggood is berucht... Ik heb die van mij ook daar gekocht en je moet er wel even een andere ROM op zetten. Maar dan heb je ook echt een geweldige tablet.DeMaartenR schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:36:
Jazeker, heb een tijdje gezocht en was het goedkoopst uit bij banggood.com met de promo code 'taclea'. Gaat er 20% af. Moet je wel de originele box versie nemen, anders werkt de code niet:
http://m.banggood.com/Ori...-OS-Tablet-p-1042085.html (niet de code nemen die daar in de description staat, taclea geeft meer korting).
Ah thanks, welke ROM draai je zelf als ik vragen mag?dennisfr schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:58:
[...]
Tip: De meegeleverde multi language ROM bevat malware. Banggood is berucht... Ik heb die van mij ook daar gekocht en je moet er wel even een andere ROM op zetten. Maar dan heb je ook echt een geweldige tablet.
[ Voor 75% gewijzigd door DOK op 08-05-2016 21:01 ]
Deze http://en.miui.com/thread-235772-1-1.htmlDeMaartenR schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:00:
[...]
Ah thanks, welke ROM draai je zelf als ik vragen mag?
en ik heb Gearbest en Banggood door elkaar gehaald: Die van mij komt van Gearbest. (net als de tablet van mijn kinderen en beide bevatten malware). Van Banggood weet ik het niet.
Die van mij kwam van bij Geekbuying en bevatte ook malwaredennisfr schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:11:
[...]
Deze http://en.miui.com/thread-235772-1-1.html
en ik heb Gearbest en Banggood door elkaar gehaald: Die van mij komt van Gearbest. (net als de tablet van mijn kinderen en beide bevatten malware). Van Banggood weet ik het niet.
hoi
Dat weet ik niet zeker, maar ik zou in ieder geval Malwarebytes een keer draaien (zowel bij Android als Windows)mogunz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:34:
Ik heb paar dagen geleden 1 besteld bij Gearbest (dus nog niet binnen).. maar geldt dat malware gedeelte alleen voor MIUI of ook voor de Win10 versie?
Okay thanks... dan ga ik dat zeker even doen als ik 'm binnen heb.dennisfr schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:19:
[...]
Dat weet ik niet zeker, maar ik zou in ieder geval Malwarebytes een keer draaien (zowel bij Android als Windows)
hoi

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Krijg steeds de melding dat er een probleem is om te verbinden met de server. Iemand een oplossing?
Ik ben van plan de Win10 versie te kopen en hem te gebruiken als 'backup' laptop, wil alleen een beetje documenten typen, met Excel spelen en ik zoek iets kleins. Is dit een goede keuze of zijn er betere opties?
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Ik zou dan even goed voor de android versie gaan. (Heb deze zelf, ben er uitermate tevreden mee). Aangezien je daarmee hetzelfde kan en de MiPad2 beter is afgestemt voor Android. Op het MIUI forum is namelijk te lezen dat de windows variant van de MiPad2 soms om keyboard input vraagt die je niet kan geven, of je moet een speciaal verloop stekkertje hebben.Temraakle schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:42:
Na 5 maanden is hij nog steeds niet normaal leverbaar via de Xiaomi website, voor de normale Chinees... (op bepaalde tijden is hij voor 1 en 2 minuten beschikbaar en dan is hij alweer uitverkocht)
Ik ben van plan de Win10 versie te kopen en hem te gebruiken als 'backup' laptop, wil alleen een beetje documenten typen, met Excel spelen en ik zoek iets kleins. Is dit een goede keuze of zijn er betere opties?
Deze is gebaseerd op de xiaomi.eu kan je via de "ROM-kitchen" op hun website iets verder aan- of uitkleden. Zo heb ik alle MiUI apps er uit gesloopt. Maar bijvoorbeeld de centerclockmod of mixplorer zie ik niet terwijl ik die wel had geselecteerd. Ik heb de indruk dat de batterijduur iets is verbeterd.
Wel slechts nieuws betreffende MiUI 8, deze komt blijkbaar niet naar de Mi Pad 2.
[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 17-05-2016 19:46 ]
Een tablet van een paar maanden oud krijgt geen update naar de laatste versie. Ik dacht dat Xaomi Europa wilde veroveren?D-Three schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:40:
Intussen draai ik nu terug een andere ROM, namelijk sMiUI: http://smiui.net/
Deze is gebaseerd op de xiaomi.eu kan je via de "ROM-kitchen" op hun website iets verder aan- of uitkleden. Zo heb ik alle MiUI apps er uit gesloopt. Maar bijvoorbeeld de centerclockmod of mixplorer zie ik niet terwijl ik die wel had geselecteerd. Ik heb de indruk dat de batterijduur iets is verbeterd.
Wel slechts nieuws betreffende MiUI 8, deze komt blijkbaar niet naar de Mi Pad 2.
Verder ben ik best wel tevreden over deze tablet. Erg vlot, goede resolutie. Al heb ik toch wat spijt een 64GB variant te hebben gekocht want dat blijkt voor mij totaal overkill
[ Voor 45% gewijzigd door D-Three op 17-05-2016 21:48 ]
Welke ROM heeft dit niet? Zit nu op de Europeesche ROM..
Werkt dit? http://en.miui.com/thread-176252-1-1.htmlThaDude schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 07:11:
ik heb hem ook sinds gisteren. Prachtig apparaat. Helaas heb ik nu dat MIUI in de achtergrond mijn spotify sluit![]()
![]()
Welke ROM heeft dit niet? Zit nu op de Europeesche ROM..
Probeer eens de app te locken. Ook in de developer options zijn enkele instellingen te vinden. Tenslotte kan je misschien ook eens de AOSP ROM proberen?
[ Voor 14% gewijzigd door D-Three op 18-05-2016 21:41 ]
Nou dit heb ik geprobeerd en lijkt niet te werken helaas. Er zijn tig meldingen over zie ik en niet opgelost nog.
@D-Three AOSP heb ik er al op gehad. Op dit moment heb ik officiele chine versie erop gehad. Hier had ik zelfde. Inclusief chinese meuk dus maar weer terug naar xiaomy.eu versie.
De AOSP is opzich OK alleen wordt deze niet door ontwikkeld.. Laatste strohalm zou dat zijn.
Zelf geen ervaring mee, maar wel eens wat over gelezen. Was je batterij helemaal leeg toevallig? Het komt blijkbaar wel meer voor, dat de Mi Pad 2 dan niet meer aan wil gaan. Een andere lader, schijnt wel eens te helpen.EmielZ schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 19:17:
Ik heb sinds 2 weken de Mi Pad 2, en ben daar tot nu toe zeer tevreden over. Nu is de tablet echter uitgevallen en niet meer aan te krijgen. Aan de charger gehangen, charger LED brand keurig, maar het scherm blijft zwart, wat ik ook doe (power+volume up/down, alleen power,noem maar op). Als ik de oplader eruit haal blijft de charger LED oranje branden, iemand anders die dit probleem ook heeft en een oplossing weet?
Dank je voor de codeDeMaartenR schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:36:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor die binnen zal komen en hoe dat gaat met invoer rechten.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
De batterij was niet helemaal leeg, bij 13% aan de oplader gehangen. Gek genoeg kreeg ik hem na ongeveer 2 uur aan de oplader te hebben gelegen weer aan met gewoon de aan/uit knop. Tablet werkt nu weer gewoon naar behorendennisfr schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 19:51:
[...]
Zelf geen ervaring mee, maar wel eens wat over gelezen. Was je batterij helemaal leeg toevallig? Het komt blijkbaar wel meer voor, dat de Mi Pad 2 dan niet meer aan wil gaan. Een andere lader, schijnt wel eens te helpen.
Graag gedaanNgangatar schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:30:
[...]
Dank je voor de code. Ik zocht een vervangende tablet voor een ander oud beestje en wilde deze kopen en zag je code. Werkte nog prima. Voor 163,40 nu de Mi Pad besteld en een Cover erbij.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor die binnen zal komen en hoe dat gaat met invoer rechten.
Duurde bij mij ongeveer 1,5 week.
Kan de AOSP rom aanraden voor de meest vlotte interface.
[ Voor 5% gewijzigd door DOK op 23-05-2016 21:07 ]
hoi
Ik denk niet dat er iets specifiek voor de Mi Pad is. Maar misschien past een ander wel? Bijvoorbeeld:DeMaartenR schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:37:
Heeft iemand trouwens ook een charging dock aangeschaft? Kan nergens iets geschikts vinden
http://www.aliexpress.com...-OnePlus/32591311372.html
Persoonlijk hou ik wel van MIUI, een beetje iPad achtigmogunz schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 17:57:
Eindelijk binnen.. even met Win10 gespeeld, maar dat gepriegel vind ik niets.. dus maar even MIUI erop gooien en uitproberen.
Verwijderd
Ik ben eigenlijk aan het overwegen om de mijne te verkopen en een iets groter model aan te schaffen. Al weet ik eigenlijk nog niet wat
En ik wacht nu al verschrikkelijk lang op mijn cover die uit China moet komen
Welke cover gebruiken jullie?
[ Voor 46% gewijzigd door D-Three op 29-05-2016 23:17 ]
Ik heb gisteren toevallig de originele bij Xiaomi gekocht, geen idee van levertijd. Welke heb je besteld?D-Three schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:08:
En ik wacht nu al verschrikkelijk lang op mijn cover die uit China moet komen
Welke cover gebruiken jullie?
http://www.aliexpress.com...er-Cover/32562318292.html?
Maar de eerste verkoper zei na verkoop dat die niet meer te krijgen was. Dus refund aangevraagd en dezelfde cover elders besteld. Toevallig op 1 april.
http://www.aliexpress.com...ad-2-7-9/32549936922.html?
[ Voor 21% gewijzigd door D-Three op 30-05-2016 09:40 ]
Verwijderd
Zal zo even de tip van D-three gaan uitvoeren... Beetje jammer al 2 dagen totaal vastgelopen 🙈
Deze heb ik ook, prima ding.D-Three schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:31:
Een van het merk Rock omdat die het meest op de cover van mijn iPad leek en waar ik dus tevreden over wasErg eenvoudig hoor.
http://en.miui.com/thread-278919-1-1.html
[ Voor 15% gewijzigd door DOK op 31-05-2016 23:23 ]
Ja, dat werkt prima. Als je de meertalige MIUI gebruikt in het Engels, heb je wel de Engelse Horizon app.roky21 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 23:13:
Werkt tv kijken met de Ziggo Horizon app goed op de Mi Pad 2?
Hoe zit dit met de activatie van Windows 10 als je deze weer opnieuw installeert nadat er android op stond? Bij windows krijg je tegenwoordig geen code meer mee, is dit verder geen probleem?Greveldinges schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:27:
[...]
Ik heb Android op de Windows versie gezet, en daarna weer Windows terug geflashed. Het is helemaal niet moeilijk, op het officiele forum staan vrij veel verschillende guides. Een beetje kennis van fastboot kan wel handig zijn, maar het is een vrij simpel proces waar je wel uit moet kunnen komen
Ennuh,zonder extra kosten
Nu eens kijken hoe de software is of dat er andere software beter zou zijn?
Thanks voor de tip.
Maar ik zie teveel verschillende guides en mis teveel informatie waardoor ik bang ben om het apparaat te slopen.
Niet de windows versie maar gewoon met miui. Gelijk xiaomi.eu rom erop gezet met Nederlandse taal. Wat alleen heel veel gedoe om de playstore werkend te krijgen.
Geluksvogel. Ik kreeg vandaag een brief van PostNL of ik toch even inhoud van de zending en waarde op wou geven. Dus dat wordt waarschijnlijk BTW en inklaringskosten betalen. Gek dat dit nog niet via internet kan.Ngangatar schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:54:
De status van mijn bestelde tablet stond sinds vrijdag op being processed in the land of destination, maar zojuist werd er aangebeld en kreeg ik de tablet in mijn handen gedrukt van de bezorgdienst.
Ennuh,zonder extra kosten.
Gedoe.
Ik heb de brief nog niet maar zie het al wel bij de status van de t&t code staan, klant info benodigd. Ik snap er niks van, het lijkt wel of ik er altijd uitgelicht wordt. Ik had het ingecalculeerd maar jammer is het wel.jacovisscher schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:30:
[...]
Geluksvogel. Ik kreeg vandaag een brief van PostNL of ik toch even inhoud van de zending en waarde op wou geven. Dus dat wordt waarschijnlijk BTW en inklaringskosten betalen. Gek dat dit nog niet via internet kan.
Gedoe.
Dit dus, iemand een goede handleiding kunnen vinden om AOSP erop te zetten? Ik heb ervaring met custom roms, maar het leek me wel aardig veel gedoe en het lijkt erop dat niet alles werkt onder AOSP?Ngangatar schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:45:
Rommen gaat hem nog niet worden ook al ben ik totaal niet tevreden met de UI vanuit de fabrikant, MiUI 7.0.
Maar ik zie teveel verschillende guides en mis teveel informatie waardoor ik bang ben om het apparaat te slopen.
gewoon een compatible versie van TWRP erop zetten en een AOSP rom flashen?THEALPHA schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:34:
[...]
Dit dus, iemand een goede handleiding kunnen vinden om AOSP erop te zetten? Ik heb ervaring met custom roms, maar het leek me wel aardig veel gedoe en het lijkt erop dat niet alles werkt onder AOSP?
ik heb em ondertussen al meerdere keren geflasht met TWRP.
Alles werkt, behalve de ingebouwde FM radio.
Hoe trigger ik die? Mijne is nog origineel qua rom en draait Miui v7.0.dennisfr schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:08:
Mijn Mi Pad 2 heeft zojuist een update gehad van China stable ROM Miui V7.2.1.0 naar V7.5.2.0. Nog steeds gebaseerd op Android 5.1.
Ik kan de optie niet vinden bij settings....
Dat is dan waarschijnlijk een andere ROM. Global misschien? Ik heb direct na aan koop een andere geflashed omdat de originele ROM malware bevatte. Link heb ik al een keer gepost hier.subwaysurfer schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:43:
[...]
Hoe trigger ik die? Mijne is nog origineel qua rom en draait Miui v7.0.
Ik kan de optie niet vinden bij settings....
Het kan eraan liggen dat de Mi bji mij nog op de originele software draait, echter het lukt me niet om de AOSP er op te krijgen. Lukte me in het verleden wel bij andere tablets en telefoons maar dit keer niet. Maar dan nog, dat kan in mijn ogen niet het verschil maken.
Oh en voor de nieuwsgierigen, het is bij het spel Summoners War en het probleem doet zich voor na ongeveer 10 minuten spelen en daarna kan ik een uur of 2 spelen maar het wordt steeds trager.
Andere apps, op chrome na, zijn niet geïnstalleerd.
Verwijderd
Waar kan ik deze vinden + instructies om deze erop te zetten?
Dank je wel.
Nu loop ik tegen het probleem aan dat de tablet in recovery-mode niets op het scherm laat zien, en in fastboot-mode alleen het fastboot plaatje laat zien. Hebben hier meer mensen last van (gehad)? Hoe kan ik dit probleem omzeilen?
In het begin wat gezeur om Google Play Store draaien te krijgen (meeste tutorials linken naar oude versies). Bij deze dan ook mijn instructies om Play Store goed werkend (laatste versies) te krijgen, download en installeer de volgende APK's in de aangegeven volgorde:
1. Google Services Framework
2. Google Account Manager
3. Google Play services
4. Google Play Store (Let erop dat je een 6.8.x versie pakt de 6.9.x geeft problemen bij mij!)
Nadat je deze vier geïnstalleerd heb via settings -> autostart -> add autostart apps, de 2 apps met services in de naam "allowen"
Vervolgens opnieuw opstarten en play store starten.
[ Voor 4% gewijzigd door Mvdbeld op 08-09-2016 09:37 ]
Bedankt! Had mijn mipad even langs de kant gezet door de afwezigheid van de playstore en ik er niet uren in wou steken.Mvdbeld schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 11:37:
Inmiddels mijn Mi Pad 2 een weekje binnen, in eerste instantie met Windows 10 gebruikt. Helaas toch af en toe onverklaarbare vastlopers dus inmiddels over naar Miui China Stable V7.5.2.0.
In het begin wat gezeur om Google Play Store draaien te krijgen (meeste tutorials linken naar oude versies). Bij deze dan ook mijn instructies om Play Store goed werkend (laatste versies) te krijgen, download en installeer de volgende APK's in de aangegeven volgorde:
3. Google Play services
4. Google Play Store
Nadat je deze vier geinstalleerd heb via settings -> autostart -> add autostart apps, deze 4 apps "allowen"
Geen idee hoelang de actie geldig is.
Inmiddels weer wat duurder, korting is er nog, maar ibuygou is goedkoper en optie voor eudirect en zilver https://www.ibuygou.com/p...-rom-windows-10-7224.htmlbeyazz06 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:46:
Nu bij banggood, de 64GB versie, te koop voor ~210 euro (normaliter ~250 euro, je krijgt ~40 euro korting met kortingscode 6e088f, staat overigens ook in de advertentie).
Geen idee hoelang de actie geldig is.
Signature
*knip*. Daar is de V&A voor.
[ Voor 126% gewijzigd door rens-br op 31-08-2016 09:45 ]
Lijkt me een onofficieele rom vanuit Gearbeast aangezien 7.5.2.0 laatste versie is aldus miui.com.vortexnl1982 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:04:
Heb ook de mipad2 binnen, helaas met m'n domme kop de 16gb versie besteld (want ik dacht gelezen te hebben dat hij wel een sdcard lezer zou hebben). In ieder geval draait er miui 7.6.1.0 Stable maar hij draait erg haperig. Nu lees ik dat sommigen versie 7.5 hebben geinstalleerd, werkt deze beter dan mijn versie of heb ik the latest greatest ?
Ik zou die van miui flashen en dan mijn google play store stappen plan van hierboven volgen. Waarom? omdat uit ervaringen hier boven te lezen valt dat gearbest (maar ook andere shops) vaak custom roms installeerd met malware/adware.
[ Voor 9% gewijzigd door Mvdbeld op 08-08-2016 21:38 ]
Thanks goede tip ! Heb het inmiddels gedaan en de tablet draait inderdaad een stuk beter !Mvdbeld schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:31:
[...]
Lijkt me een onofficieele rom vanuit Gearbeast aangezien 7.5.2.0 laatste versie is aldus miui.com.
Ik zou die van miui flashen en dan mijn google play store stappen plan van hierboven volgen. Waarom? omdat uit ervaringen hier boven te lezen valt dat gearbest (maar ook andere shops) vaak custom roms installeerd met malware/adware.
[ Voor 20% gewijzigd door vortexnl1982 op 09-08-2016 11:52 ]
Bij mij zie ik mijn device niet als ik fastboot devices intype. Ik las dat je de google usb drivers moet installeren maar deze accepteert Windows 10 niet als ik de MIPAD2 driver wil updaten. Welke intel drivers heb jij gebruikt ?jacovisscher schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:09:
Na heel lang priegelen heb ik ontdekt dat als de tablet in fasboot of Recovery mode zit, Windows 10 niet automatisch de goede drivers installeert, die blijkbaar ook nog eens verschillend zijn van de standaard drivers. De tablet werd dus niet herkend door m'n pc, waardoor fkashen ook niet ging. Voor toekomstige lezers: de drivers zijn van Intel, voor Android devices.
Ik bllijf nu steken bij stap 5 van deze root guide:
http://en.miui.com/thread-143500-1-1.html
Deze guide werkt goed.Mvdbeld schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 11:37:
Inmiddels mijn Mi Pad 2 een weekje binnen, in eerste instantie met Windows 10 gebruikt. Helaas toch af en toe onverklaarbare vastlopers dus inmiddels over naar Miui China Stable V7.5.2.0.
3. Google Play services
4. Google Play Store
Nadat je deze vier geinstalleerd heb via settings -> autostart -> add autostart apps, deze 4 apps "allowen"
Alleen ik heb nu regelmatig dat mijn Google Services stopt met werken. Ik neem aan omdat hij geen verbinding kan maken met de services, dat werkt hier niet in China...
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Iemand recent nog ergens succesvol een volledig orginele 64gb MIUI kunnen bestellen?
Ik heb nu wel de bevestiging dat BG een originele versie kan sturen. Die ga ik denk dan bestellen en dan zien hoe het standaard MIUI rom is. Het stappenplan doet mij nog niet denken van 'dat die ik wel even'...D-Three schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:45:
Maakt niet echt uit of het origineel is of niet. Maar je flashed er voor de zekerheid er wel eerste de originele dev-rom op vooraleer verder te gaan. Er zijn hier in het topic wel enkele stappenplannen te vinden, je dient die EXACT te volgen of het loopt inderdaad mis.
Who wants to try MiPAD 2 (without gapps)
https://www.androidfilehost.com/?fid=24591000424959599
ga straks terug flashen van AOSP naar deze daar AOSP ook wakelock probelemen ondervind
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Ben benieuwd naar je ervaringenWirehub schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:57:
Miui8 test package (via Xiaomi.eu)
Who wants to try MiPAD 2 (without gapps)
https://www.androidfilehost.com/?fid=24591000424959599
ga straks terug flashen van AOSP naar deze daar AOSP ook wakelock probelemen ondervind
ga deze week eerst ff battery live testen
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Ik ga voor het eerst een Mi Pad 2 aanschaffen. Is dit zoals bij alle nieuwe toestellen van Xiaomi dat je de bootloader moet unlocken ? Of kan je meteen TWRP installeren op zo'n machine??? Of wat zijn de stappen hiervoor...
bootloader is wel gelockt maar is heel makkelijk te unlocken door het fastboot commando fastboot oem unlock.theduke1989 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:59:
Ik heb een vraag aan jullie.
Ik ga voor het eerst een Mi Pad 2 aanschaffen. Is dit zoals bij alle nieuwe toestellen van Xiaomi dat je de bootloader moet unlocken ? Of kan je meteen TWRP installeren op zo'n machine??? Of wat zijn de stappen hiervoor...
je moet wel intel fastboot drivers installeren vanwege de intel chipset.
verder is het hetzelfde als alle andere telefoons.
enige probleem dat er nog steeds is is dat de xiaomi.eu roms geen google services geinstalleerd hebben.
maar daar zijn genoeg oplossingen voor te vinden op xiaomi.eu.
Nja ik ga nog naar de 6.5.26 - Last Miui 7! zit daar dus ook niet de google playservices en root op ???
nee.theduke1989 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:19:
root is er ook zie ik wel.
Nja ik ga nog naar de 6.5.26 - Last Miui 7! zit daar dus ook niet de google playservices en root op ???
ik heb gisteren de miui8 rom geflasht en die draait ook prima!
Of zit dit al ingebakken in de rom....