dat zou je denken ja, totdat je verder leest in de post die je citeert. Daarin stel ik namelijk dat het ook in de aard van het beestje kan zitten. Dat het al aanspreekt, dat het past.
Je kan dus van sombere dingen, en dan fleur je figuurlijk gezien helemaal op. Omdat het past, omdat het compatible is.
Dus nee, zulke mensen zijn niet depressief, maar ze omarmen de somberheid, omdat het ze aanspreekt. En dan worden ze niet depressief, maar streelt het hun ziel omdat het dekseltje op het potje past.
Dus nee, niet iedereen die sombere muziek luistert, wordt daar depressief van. Misschien zijn ze al depressief, en daarom spreekt de sombere muziek ze aan.
Die lijn kan je prima doortrekken naar dat onderzoek over agressie. Ik stel niet voor niets dat het onvolledig is om te stellen dat mensen ergens agressief van worden. Misschien hadden ze al aanleg, hadden ze al interesse. Er zijn nu eenmaal mensen die van schietspelletjes houden, maar zonder zelf zodanig agressief zijn dat ze dagelijks de neiging hebben om mensen kapot te schieten.
Zulke mensen spelen schietspelletjes omdat ze het leuk vinden. Omdat het ze aanspreekt.
Het maakt ze niet agressief, maar ze zijn het eigenlijk al.
Dat is waar ik op doelde.
Aardbeienvla vind je lekker. Natuurlijk kan je aardbeienvla lekker beginnen te vinden door het veel te eten, maar er is natuurlijk een klein kansje dat mensen nou eenmaal aardbeienvla eten omdat ze het lekker vinden. Wil niet zeggen dat ze het lekker zijn gaan vinden door het te eten.
En ach, bronvermelding. Nooit gehoord van het gerucht dat er een experiment gedaan is met kinderen door ze op te sluiten na de geboorte en ze alleen eten en drinken te geven en verder 0% sociale aandacht, en dat deze kinderen al vrij snel dood gingen? Om aan te tonen dat mensen meer nodig hebben dan alleen eten en drinken om als mens te functioneren?
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 23-02-2018 22:52
]