Delerium schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:01:
Tja, het argument dat iemand met een wapen sneller kan terugschieten is dan een moderner stevig argument geworden. Mijns inziens is het dan maar s'lands wijs, s'lands eer en doen ze maar. Alhoewel ikzelf denk dat wanneer de schietpartij begint men niet weet wat er gebeurt en de chaos alleen maar toeneemt wanneer anderen hun wapen trekken. Hell, als de Feds arriveren is niet eens duidelijk wie de badguy is wanneer iedereen een wapen draagt.
Deze schietpartij was dan tijdens een feestje, maar mij is niet duidelijk of het collega's waren of patienten (die niet zo mobiel zijn). Ook de schietpartij op een kleuterschool... wel, ik vraag me af wie dan de wapens moesten dragen. Maar goed, hun keuze, hun zelfvertrouwen en af en toe kost je dat wat.
[
afbeelding]
[
afbeelding]
For the record: 300.000 doden sinds 9/11 door vuurwapengeweld (niet perse gun shootings).
Beide collega's en patienten waren doelwit van de aanslagen. De echtpaar zelf was daar aan het werken.
The Realone schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:06:
[...]
Dat is sowieso de tendens als het over de VS gaat, niet alleen in dit topic maar bij nagenoeg alles waar de VS raar aangekeken kan worden.
Als het over Tadzjikistan gaat houdt iedereen braaf z'n mond, want dat land kennen we eigenlijk niet, maar heb het over de VS dan komen experts uit alle hoeken en gaten.
Rednecks, wapenliefhebbers, extreme patriots, wereldvreemd, enzovoorts. 90% van de personen die zoiets roepen is waarschijnlijk nog nooit in het land zelf geweest. Of ze hebben een paar weken rondgereden door Californië en vinden ineens dat ze het hele land gezien hebben.
Je kunt best je mening vormen over iets of iemand, maar ga niet dom alle Amerikanen over 1 kam scheren omdat je gisteren in de media iemand wat hoorde roepen wat je niet beviel. Besef ook meteen dat de VS een totaal ander land is dan Nederland, of überhaupt elk land in de wereld. Het is een enorm land, met veel diversiteit en uiteenlopende achtergronden. Zeg maar precies het tegenovergestelde van Nederland. En dan kunnen we wel roepen dat Amerikanen bekrompen zijn, maar als je denkt dat wij in Nederland zo geweldig tolerant en ruimdenkend zijn heb je het ook goed mis.
En toch is een groot deel van de kritiek terecht. De kritiek richting de Amerikanen is niet zomaar uit de lucht gegrepen. Ik zelf in ieder geval, als ik amerikanen bekritiseer, heb het dan over dingen die ze als volk collectief hebben gedaan. Daarbij komt, dat ik de Amerikaanse overheid zelf verantwoordelijk houd voor veel van de problemen en misdragingen, maar vergeet niet, dat iedere overheid alleen maar een weerspiegeling is van het volk, van de burgerlijke wil dus. Als de overheid zich flink misdraagt, moet het volk in opstand komen om zich te bevrijden. Dat hebben ze niet gedaan, dus je kan ervanuit gaan dat ze het grotendeels mee eens zijn.
Het land is grotendeels opgericht en uitgebouwd door middel van genocides - op de Indianen en zo rond dezelfde tijd op de negers.
Het land ziet zich aan als wereldpolitieagent. Ze hebben in hun eentje meer militaire basissen en vliekdekschepen rondom de wereld liggen dan sommige landen of continenten bij elkaar. Ze hebben in de na-WO2 periode meer oorlogen in het buitenland begonnen dan eender welk ander land ook. Veel van deze oorlogen waren achteraf bleek onterecht/illegaal/onrechtmatig waaronder Vietnam en Zuid-Korea. Bij sommigen van deze conflicten hebben ze oorlogsmisdaden gepleegd (agent orange) waarvoor ze nooit door iemand ter verantwoording zijn geroepen. Bij de oorlog in Irak hebben ze talloze keer burgerdoelwitten uitgeschakeld vaak zonder enige aanleiding en in alle gevallen, zonder enige consequenties.
De gemiddelde Amerikaan ziet prostituees als crimineel en schorem. Dat getuigt van een zekere preutsheid, waarschijnlijk ingegeven door hun puriteinse voorwortels. De wetgeving reflecteert deze preutsheid, door prostitutie strafbaar te stellen. Terwijl je in Nederland zou kunnen spreken over een zekere seksuele 'revolutie', bevrijding, of verlichting, geldt dat blijkbaar niet voor de VS. Sekswerk is eigenlijk 's werelds oudste beroep. De gemiddelde sekswerker is eigenlijk niets anders dan een gewoon kroegmeisje of huisvrouw die graag het bed met diverse mannen deelt. Het enig verschil is dan dat de enige geld vraagt voor haar diensten, en de ander niet - of toch wel, denk aan eten in een restaurant, auto voor tijdens de date etc.
Nederlanders zijn ook niet perfect maar wel een stuk toleranter. Dat is wel mijn persoonlijke ervaring, toen ik in beide landen steekproefsgewijs in bepaalde steden rondliep.
PWM schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:42:
[...]
2/3de deel daarvan is zelfmoord. De cijfers van zelfmoord in de US liggen niet op een schrikbarend hoog niveau. Maar als men het doet, gebruikt met een vuurwapen, en minder snel trein/ophanging/pillen.
Dan blijven er 100.000 over, wat natuurlijk nog steeds een groot aantal is.
Ach je gaat toch heen, en dat is het niet zo belangrijk hoe je sterft, maar hoe je geleefd hebt.
[
Voor 63% gewijzigd door
aardebewoner op 06-12-2015 15:09
]
De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.