DOA is overdreven (hij belt en sms'ed...) maar ik heb het idee dat hij niet voldoet (memo is voor als MS vragen gaat stellen);
Direct na het uitpakken van deze telefoon, kwam ik achter een aantal zaken - waardoor het voor mij onmogelijk is deze telefoon als development / consumenten toestel te gebruiken;
- De telefoon is oud, van de eerste batch, waardoor de meegeleverde software niet te updaten viel via de reguliere methode (alleen via de Windows Device Recovery Tool).
- Toen ik de telefoon aanzette, bleek dat er al user-profiles aanwezig waren én dat de telefoon een vreemde directory-structuur had (oa. een x-86 folder, een switch van "regular" naar "main" operating system, meerdere "test" folders en zelfs test-apps met een .exe extensie die niet eens draaien op deze telefoon).
- Het scherm is van slechte kwaliteit / slecht gekalibeerd; grijstinten worden rood, wit wordt blauw, etc... het sleutelen aan de color-profiles en resetten van de zwart-waarden heeft niet geholpen.
- Apps zijn traag, reageren niet of bevriezen tijdelijk (meerdere hard- en soft resets hebben niet geholpen).
- Het updaten van de firmware / operating system was zeer lastig, vanwege het feit dat er dus een x-86 indeling was waardoor het leek of het toestel 'root' had verkregen door een developer vóór mij.
Van alle issues kan ik desgewenst screenshots / screencaptures tonen (alles is uitgebreid gedocumenteerd van mijn kant) - feit is dat de kwaliteit van het toestel dat ík in handen heb gekregen, helaas niet voldoet aan de reguliere kwaliteitseisen en daardoor een onwerkbaar / onbruikbaar model is.