Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:33:
[...]

€50,- brengen ze nu al vaak op.

Zag dat alles, op de 950 DS versie na, alles weer in het mandje te krijgen is. Levertijd is nu wel wat langer geworden dan voorheen, maar ze zijn nu in ieder geval te bestellen, dat was gisteren voor veel landen niet het geval.
Aanschaf ging zonder problemen, inderdaad. Wat ik me wel afvraag;

Ze dumpen nu ook die MS Docks... moet je daaruit concluderen dat ze niet alleen hun geloof in de Lumia-lijn hebben laten vallen, maar ook het hele continuum verhaal?

Die dock werkt op meer toestellen dan alleen Lumia, dus waarom ze ook plots van die dock af willen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het dock is als actie al meermaals gratis meegeleverd, maar zeker niet altijd, en hier in Nederland in het begin alleen bij de 950 XL, daarna als nieuwe actie voor de beide 950 modellen. Het is dus niet zo dat ze het dock aan het dumpen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 13-09-2016 14:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan je vertellen: De 950 is een verademing als je van de 820 komt.

Natuurlijk, de 820 is leuk, maar, traaaag vergeleken met de 950. Accuduur van de 950 is ook heel wat beter.

De 820 is leuk, voelt echt wel beter dan de 950, veel steviger, maar in gebruik is de 950 echt veel beter. Mag ook wel na al die jaren :+

Mijn 950 is de eerste batch, en het kraken is inmiddels grotendeels gestopt, maar, als ik de achterkant erop zet kan het zo terug zijn, of echt weg zijn. Hoe en waarom? Geen flauw idee :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinHood schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:42:
Ik kan je vertellen: De 950 is een verademing als je van de 820 komt.
Dat geloof ik direct - maar ik doe nogal lang met spullen...

Ik develop mijn apps op een pc uit 2008 en draai de nieuwste versie van Visual Studio op een netbook uit 2007...

De L820 heb ik nu vier jaar en daarvoor had ik zes jaar een feature-phone van Sony.

Dus ik help de economie niet echt met kapitaalinjecties :)

Grootste argument om over te stappen is development voor WM10; de L820 is op een zijspoor gezet, en alhoewel die voor mij voldoet, merk ik wel dat de weinige ontwikkelingen die er nog zijn, nu allemaal W10 zijn gericht (logisch)...

Maar ik klaag niet; nu heb ik gewoon twee telefoons (L820 wordt dan navigatie-phone voor op vakantie, de maps vind ik heerlijk werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:48:
[knip] nu heb ik gewoon twee telefoons (L820 wordt dan navigatie-phone voor op vakantie, de maps vind ik heerlijk werken).
Ik heb ook nog een prima werkende en nette Lumia 820 liggen, maar bij inzetten voor navigatie ga ik toch voor de 950 met zijn erg prettige scherm (en dan niet Kaarten als navigatie-middel).

Maar misschien bij een brute wandeling in de wildernis, dan zou ik de 820 mogelijk wel weer gebruiken, al zie ik die wandeling zelf dan weer niet zo heel snel gebeuren. Enkel in het achterhoofd dat ik het leven van de 950 niet op het spel zou willen zetten ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
299 euro inclusief dock is toch wel goedkoop in vergelijking met wat je krijgt. Blijft een hoop geld, maar zo'n telefoon voor 299 euro ga je denk ik ergens anders niet vinden met gelijkwaardige features. Ik zit enkel met de apps, steeds minder apps werken en stoppen met het updaten er van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eX0duS schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:14:
299 euro inclusief dock is toch wel goedkoop in vergelijking met wat je krijgt. Blijft een hoop geld, maar zo'n telefoon voor 299 euro ga je denk ik ergens anders niet vinden met gelijkwaardige features. Ik zit enkel met de apps, steeds minder apps werken en stoppen met het updaten er van...
Voor de apps hoef je het niet te doen, inderdaad... de meeste apps die ik heb draaien zijn van de begintijd (2012 / 2013) toen er nog wel developers waren die er in geloofden.

Maar die zijn sindsdien nooit meer geupdate en nieuwe komen er nauwelijks bij;

Laatst heb ik mijn L820 gereset, voor het eerst in vier jaar, en zeker 25% van de apps die ik had, kan ik nu niet eens meer installeren omdat ze uit de store zijn verwijderd in de tussentijd.

Eind van deze maand komt er echt een slachting, omdat alle apps die géén geldig leeftijdscertificaat hebben, per direct verwijderd worden.

Dus al die apps die ooit in 2013 zijn gelanceerd, maar sindsdien niet zijn geupdate met dat certificaat, worden verwijderd (en dat zijn er heel veel; de meeste developers waren niet eens bereikbaar meer om ze te zeggen dat ze moesten updaten).

Van mijn eigen +/- 30 apps voor WP, heb ik er 5 geupdate - de rest mag per direct verwijderd worden (niemand gebruikt ze...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
eX0duS schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:14:
Daar staat tegenover dat de Facebook UWP app nog maar net uit is: http://www.windowscentral...-app-beta-version-remains, en Instagram net een update heeft gehad (http://www.windowscentral...ies-feature-latest-update). Zolang de grote spelers nog meedoen, hou ik vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coenox schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:40:
[...]

Daar staat tegenover dat de Facebook UWP app nog maar net uit is: http://www.windowscentral...-app-beta-version-remains, en Instagram net een update heeft gehad (http://www.windowscentral...ies-feature-latest-update). Zolang de grote spelers nog meedoen, hou ik vertrouwen.
Tja, voor mij zijn twee apps eventuele show-stoppers;

Whatsapp (geen Whatsapp is direct over naar Android) en AIMP Remote;

https://www.microsoft.com.../aimp-remote/9nblggh07w8f

Daarmee kan ik de muziek-server in mijn huis aansturen, die vervolgens draadloos weer alle speakers in alle ruimten voorziet van de zelfde muziek.

De app is al 100.000 jaar oud, nooit geupdate, maar werkt wel... hopelijk overleeft die de slachting van eind deze maand, want als die uit de store verdwijnt, kan ik niets meer met die telefoon.

Als work-a-round kan ik wel de boel aansturen via een web-interface, maar daar heb je geen smartphone voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eX0duS schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:44:
Daarnaast gebruik ik nu ook applicaties om te syncen naar mijn server, via FTP/webdav of anderszins. Iets
Je kan zaken naar Onecloud pushen of Dropbox - en van daar uit kan je een deployment-script draaien naar een andere locatie, volgens mij.

Zelf gebruik ik ShareFolder;

https://www.microsoft.com...der-explorer/9wzdncrdmmtk

Daarmee kan je de sd-card van je telefoon via FTP / Webdav / Servers in hetzelfde netwerk overpompen.

Eventueel download je iets van Onecloud, zet je dat op je sd-card, sync je het met FTP en knal je het vervolgens op een SMB / CIFS server... mooi oogt het niet, maar het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:46:
[...]

.. hopelijk overleeft die de slachting van eind deze maand, want als die uit de store verdwijnt, kan ik niets meer met die telefoon....
Ja, die is wel spannend. Was zelf niet zo blij met het feit dat Flitsmeister er mee gestopt is. Hij staat nog wel op mijn toestel en een showstopper is het ook niet. Maar toch. Voor mij zijn de showstoppers Whatsapp, Wunderlist (maar die is tegenwoordig volgens mij van Microsoft) en DME (Container voor mail en agenda van mijn werk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:54
kruila schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:19:
[...]

Heb net MS gebeld, volgens medewerker die ik aan de telefoon had is deze actie vandaag ingegaan. Ik heb echter mijn 950 afgelopen dinsdag besteld en gisteren ontvangen, vandaar mijn eerdere reactie.

ze gaan kijken wat ze voor me kunnen doen, beloofd is dat ik wordt teruggebeld. Ik laat me verrassen.
Vandaag bevestigd gekregen dat ik binnen een paar weken een gratis display dock krijg, ondanks dat de actie nog niet liep toen ik mijn 950 kocht (2 dagen voordat actie startte) >:)

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:00

McLambo

MTB Junky

Ik heb vandaag mijn 950 + dock uit de UK ontvangen. Afgelopen maandag besteld. Valt me niets tegen.

Er zit uiteraard zowel bij de dock als bij de telefoon zelf een UK charger.

Ik ga eens kijken wat ik hier mee ga doen. Convertertje, of gewoon wireless chargen ;)

Sowieso even op zoek naar een goed hoesje.
Voor mijn L930 heb ik de officiele van Microsoft. Die heeft dat toestel al meerdere keren behouden tijdens vallen (zelfs een keer uit mijn jas terwijl ik aan het fietsen was _/-\o_ )

[ Voor 30% gewijzigd door McLambo op 15-09-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelnagiosi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
De actie met het gratis dock lijkt alleen te gelden bij de Microsoftstore. Heb ze gevraagd en ze geven aan dat ik contact moet opnemen met de provider of je bij een abonnement ook een dock krijgt. Belsimpel doet het iig niet. Heeft iemand andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kelnagiosi schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:37:
De actie met het gratis dock lijkt alleen te gelden bij de Microsoftstore. Heb ze gevraagd en ze geven aan dat ik contact moet opnemen met de provider of je bij een abonnement ook een dock krijgt. Belsimpel doet het iig niet. Heeft iemand andere ervaringen?
Het gratis dock geldt daar waar het bij de telefoon staat vermeld. Voorheen was dat tijdens een actieperiode op heel veel verkooplocaties het geval. Het grote verschil met het Microsoft shop aanbod van nu is dat het gratis dock aanbod als algemene actie door Microsoft werd aangekondigd, en daar is volgens mij op dit moment geen sprake van. De laatste aangekondigde gratis dock actie liep volgens mij tot 01-07 van dit jaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:05
Coolblue gaf tot eind augustus een gratis dock + draadloos microsoft toetsenbord (pricewatch 25 euro) samen met de witte 950 (349 euro). Heb toen hard getwijfeld, maar nu content want hij is nog verder gezakt + dock (niet bij CB, enkel Microsoft store).
Vanavond bestellen via de store dus. Lager dan 299 zie ik hem niet meer zakken en zoals al vaak elders gelezen: als er een surface phone komt wordt hij duur (minimaal dubbel de prijs van de 950 nu) en komt hij pas 2017. Daar wacht ik niet meer op.
Wel jammer dat zo een toptoestel via zijn prijs en gratis dock zo pijnlijk duidelijk maakt dat hij flopt... Als fan doet dat best pijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

maarte997 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:56:
Coolblue gaf tot eind augustus een gratis dock + draadloos microsoft toetsenbord (pricewatch 25 euro) samen met de witte 950 (349 euro). Heb toen hard getwijfeld, maar nu content want hij is nog verder gezakt + dock (niet bij CB, enkel Microsoft store).
Vanavond bestellen via de store dus. Lager dan 299 zie ik hem niet meer zakken en zoals al vaak elders gelezen: als er een surface phone komt wordt hij duur (minimaal dubbel de prijs van de 950 nu) en komt hij pas 2017. Daar wacht ik niet meer op.
Wel jammer dat zo een toptoestel via zijn prijs en gratis dock zo pijnlijk duidelijk maakt dat hij flopt... Als fan doet dat best pijn.
Het toptoestel flopt niet zozeer, Microsoft produceert ze niet meer omdat ze willen dat oems toestellen gaan maken. De prijzen zakken zo hard omdat Microsoft van de restpartijen af wil zodat ze een hoofdstuk kunnen sluiten.

Nu maar hopen dat genoeg oem's Windows phones gaan produceren, dat valt nu namelijk nog tegen waardoor er toch een soort vacuum ontstaat...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
Swerfer schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:55:
[...]

Het toptoestel flopt niet zozeer, Microsoft produceert ze niet meer omdat ze willen dat oems toestellen gaan maken. De prijzen zakken zo hard omdat Microsoft van de restpartijen af wil zodat ze een hoofdstuk kunnen sluiten.
Dat denk ik ook maar is dat wel zo? Sinds ze de prijs verlaagd hebben gaan de 950's als warme broodjes over de toonbank. Alom is men het erover eens dat dit een uitverkoop is maar heeft iemand MS horen beweren dat dit ook zo is? Kan het niet zijn dat ze gewoon doorgaan met de 950, zonder erop te verdienen of met ingecalculeerd verlies, totdat die Surface Phone er is? Daarmee houden ze W10M stevig in leven en stimuleren intussen de oems wellicht om ook wat voor W10M te brengen. Of denk ik nu een beetje al te whisful? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelnagiosi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
hardware-lover schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:53:
[...]

Het gratis dock geldt daar waar het bij de telefoon staat vermeld. Voorheen was dat tijdens een actieperiode op heel veel verkooplocaties het geval. Het grote verschil met het Microsoft shop aanbod van nu is dat het gratis dock aanbod als algemene actie door Microsoft werd aangekondigd, en daar is volgens mij op dit moment geen sprake van. De laatste aangekondigde gratis dock actie liep volgens mij tot 01-07 van dit jaar.
Heb 2 jaartjes verlengt met een toestelabonnement van €10. Heb het dock maar los gekocht. Heb nu voor €240 het toestel en voor €74 het dock. Totaal €315... MSstore = €399 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Laatst online: 11:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

janchtw schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:30:
[...]

Dat denk ik ook maar is dat wel zo? Sinds ze de prijs verlaagd hebben gaan de 950's als warme broodjes over de toonbank. Alom is men het erover eens dat dit een uitverkoop is maar heeft iemand MS horen beweren dat dit ook zo is? Kan het niet zijn dat ze gewoon doorgaan met de 950, zonder erop te verdienen of met ingecalculeerd verlies, totdat die Surface Phone er is? Daarmee houden ze W10M stevig in leven en stimuleren intussen de oems wellicht om ook wat voor W10M te brengen. Of denk ik nu een beetje al te whisful? :9
Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk maar ik heb de 950 alleen maar aangeschaft omdat ik de 950 altijd al had willen hebben maar natuurlijk nooit 600 euro voor een telefoon ga betalen. Nu viel mijn abonnementsverlening heel toevallig samen met de Mobile Madness maand waardoor ik de telefoon zelfs voor NUL euro kon aanschaffen maar voor de normale prijs (€ 228,--) had ik het ook gedaan. Voor mij komt alles fantastisch uit. Ik de 950 en mocht de Surface Phone er ooit komen dan kost die bij mijn volgende verlening waarschijnlijk ook 1/3 van de introductieprijs. Die nieuwe 950 die ik heb moet het makkelijk 2 jaar kunnen volhouden. Kortom, in alle opzichten 'spekkoper'. _/-\o_

Al geloof ik nog steeds niks, al brengen sommige berichten mij steeds weer aan het twijfelen, van een Surface Phone. Of het moet echt een topproduct worden, en dat kunnen ze ook bij MS, die iedereen doet verbazen. Ik bedoel, een tweede HP X3 of hoe dat ding ook heet, gaat het niet worden natuurlijk want voegt helemaal niks toe.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:07:
[...]
Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk maar ik heb de 950 alleen maar aangeschaft omdat ik de 950 altijd al had willen hebben maar natuurlijk nooit 600 euro voor een telefoon ga betalen. Nu viel mijn abonnementsverlening heel toevallig samen met de Mobile Madness maand waardoor ik de telefoon zelfs voor NUL euro kon aanschaffen maar voor de normale prijs (€ 228,--) had ik het ook gedaan. Voor mij komt alles fantastisch uit. Ik de 950 en mocht de Surface Phone er ooit komen dan kost die bij mijn volgende verlening waarschijnlijk ook 1/3 van de introductieprijs. Die nieuwe 950 die ik heb moet het makkelijk 2 jaar kunnen volhouden. Kortom, in alle opzichten 'spekkoper'. _/-\o_
[knip]
Even om het helder te krijgen, je hebt een ander aanbod dan hetgeen nu op de website staat?

Maandelijkse kosten
Abonnement: Stel Samen & Stel Bij
Startabonnement 24 mnd € 10,00
+ 1 GB S € 10,00
+ 120 min in NL & EU € 5,00
24 mnd korting - € 6,00

Toestelbetaling /mnd€ 12,00

Totaal per maand€ 31,00

Eenmalig bij bestelling

Microsoft Lumia 950 Zwart t.w.v. € 454,95
Toestel (i.c.m. abonnement)€ 288,00
24 x € 12,00 /mnd- € 288,00
Eenmalige bijbetaling toestel€ 0,00

€ 4,24

Totaal eenmalig€ 4,24

Eenmalige aansluitkosten
(op eerste factuur)€ 0,00

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

hardware-lover schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:30:
[...]

Even om het helder te krijgen, je hebt een ander aanbod dan hetgeen nu op de website staat?
Nee, dat is mijn abonnement. Uitstekend speurwerk d:)b .

Alleen stond er waar nu bij Eenmalige bijbetaling toestel € 0,00 staat eerst 228

[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 16-09-2016 22:50 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar als dat je abonnement is dan betaal je toch €288,- voor het toestel?

Testing, one, two ...

• GerCor

GerCor

hardware-lover schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 23:11:
Maar als dat je abonnement is dan betaal je toch €288,- voor het toestel?
Ja, dat klopt wel. Maar voor de 930 moest ik 2 jaar geleden iets van 260 bijbetalen, zelfde contract en bij de 950 zou dat 228 zijn. Nu betaalde ik dus niks. Het is niet zo dat ze de telefoon gratis geven want dan kunnen ze het net zo goed in de sloot gooien, het contract door laten lopen en de 930 is dan afbetaald.

Oké, dan had ik dat "voor NUL euro aanschaffen" anders begrepen dan jij het bedoelt. Met iets aanschaffen bedoel ik aankopen, en als me dat €0,- kost dan vind ik dat gratis. Duidelijk zo GerCor, €288,- blijft nog steeds een net bedrag.

Testing, one, two ...

• kruila
hardware-lover schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:26:
Oké, dan had ik dat "voor NUL euro aanschaffen" anders begrepen dan jij het bedoelt. Met iets aanschaffen bedoel ik aankopen, en als me dat €0,- kost dan vind ik dat gratis. Duidelijk zo GerCor, €288,- blijft nog steeds een net bedrag.
Dan is € 299,00 bij MS, zonder enige aboverplichting, toch een veel netter bedrag?

kruila schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:27:
[...]
Dan is € 299,00 bij MS, zonder enige aboverplichting, toch een veel netter bedrag?
Als je al aan een verlenging toe bent en tevreden bent over dat abonnement, dan is er niet werkelijk wat mee mis denk ik? Je kunt wel voor sim only gaan maar als je dan voor hetzelfde toestel zou willen gaan dan schiet je er niet zo heel veel mee op als je het vervolgens los aan gaat kopen?

Het gratis dock nu zou mogelijk bij verkoop wat extra korting kunnen geven, als je het zelf niet gaat gebruiken of er verder geen bestemming voor mocht hebben. De mijne ligt ook al ruim een half jaar in gesloten verpakking in een doos. Zou zo niet weten wat ik er in mijn situatie mee zou moeten doen.

Testing, one, two ...

• kruila
hardware-lover schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:42:
[...]

Als je al aan een verlenging toe bent en tevreden bent over dat abonnement, dan is er niet werkelijk wat mee mis denk ik? Je kunt wel voor sim only gaan maar als je dan voor hetzelfde toestel zou willen gaan dan schiet je er niet zo heel veel mee op als je het vervolgens los aan gaat kopen?

Het gratis dock nu zou mogelijk bij verkoop wat extra korting kunnen geven, als je het zelf niet gaat gebruiken of er verder geen bestemming voor mocht hebben. De mijne ligt ook al ruim een half jaar in gesloten verpakking in een doos. Zou zo niet weten wat ik er in mijn situatie mee zou moeten doen.
€ 31 per maand betaald GerCor vermoed ik gedurende 24 maanden, ik betaal sim-only, met ruimere voorwaarden, € 15,00 per maand (Ziggo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kruila schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:46:
[...]
€ 31 per maand betaald GerCor vermoed ik gedurende 24 maanden, ik betaal sim-only, met ruimere voorwaarden, € 15,00 per maand (Ziggo)
"Als je al aan een verlenging toe bent en tevreden bent over dat abonnement..."

Testing, one, two ...

• GerCor

GerCor

kruila schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:27:
[...]

Het bevalt me uitstekend bij T-Mobile. Nooit gezeik over bereik, automatisch betalen e.d. Nooit wachten op updates. Werkt altijd prima. Ik heb pas weer met T-Mobile te maken ...... over 2 jaar.
kruila schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:46:
[...]

Ik heb Ziggo voor TV, internet en vaste telefoon. Maar ik vind het verder een ..... laat maar bedrijf. Stel eerst maar eens app beschikbaar zodat ik overal TV kan kijken op mijn 950. Doen ze niet ... mooi ... dan niet.

Ziggo is Vodafone toch? En die hotspots van Ziggo is ook niks, veel te traag.

[ Voor 41% gewijzigd door GerCor op 18-09-2016 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

GerCor schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:54:
[...]

Stel eerst maar eens app beschikbaar zodat ik overal TV kan kijken op mijn 950. Doen ze niet ... mooi ... dan niet.
Die kan elk moment komen. Ik draai de beta en de app werkt verbazend goed, ook met continuum...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GerCor schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:54:
[knip]

Ik heb Ziggo voor TV, internet en vaste telefoon. Maar ik vind het verder een ..... laat maar bedrijf. Stel eerst maar eens app beschikbaar zodat ik overal TV kan kijken op mijn 950. Doen ze niet ... mooi ... dan niet.
Dat laatste lijkt er wel aan te komen GerCor, voor W10 in testfase, en de mobile versie zou er ook al zijn, echter laatste alleen voor een zeer beperkt gezelschap. Maar..., eerst zien, dan geloven :o

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/wp_ss_20160917_0003.png

Testing, one, two ...

• kruila
Swerfer schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:06:
[...]

Die kan elk moment komen. Ik draai de beta en de app werkt verbazend goed, ook met continuum...
is die beta ergens te downloaden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

kruila schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:18:
[...]

is die beta ergens te downloaden ?
Je moest je daarvoor opgeven bij een moderator van de Ziggo community. De aanmeldperiode is inmiddels verlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
kruila schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:53:
[...]

Vandaag bevestigd gekregen dat ik binnen een paar weken een gratis display dock krijg, ondanks dat de actie nog niet liep toen ik mijn 950 kocht (2 dagen voordat actie startte) >:)
vandaag de display dock alsnog binnen gekregen, bedankt Microsoft, goede service! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarte997
Ook vandaag mijn 950 binnen gekregen. Tijdens aankoop stond een verzendtijd van 5 tot 7 dagen vermeld. Toestel vrijdagavond besteld met de hoop hem tegen deze week vrijdag binnen te krijgen. Hij is vandaag aangekomen! Geleverd op 2 werkdagen, héél tevreden. Eigenlijk even snel als de betalende optie om het toestel prior te verzenden (2-3 dagen levertijd).
In mijn bestellingsmail stond dat de displaydock een levertijd van 8-12 weken had. Maar vreemd genoeg kreeg ik van UPS een trackcode voor een tweede pakje. DisplayDock zit er dus bij. Hele fijne ervaring dus. :)
Heeft iemand hier ervaring met het terugsturen van een L950 naar Microsoft, omdat je deze wil omruilen voor een ander model (dus niet omdat je het geld terug wil zien)?

Via Microsoft krijg ik geen response; ticket wordt niet beantwoord, telefoon kan niet escaleren naar iemand die het wel begrijpt, chat gooit me er telkens uit, service-pagina laadt niet in, etc...

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/eQ5urwy.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/kpcKysy.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/NKCEJTH.png

Het is natuurlijk van de zotte (?) dat ik via dit forum moet vragen hoe je het toestel omruilt voor een ander, maar ik weet even niet hoe ik dan aan die informatie moet komen.

Volgens mij heb ik twee opties;

1) Toestel terugsturen met melding van defect (maar er is niet echt iets kapot - dus er valt weinig concreets te repareren; ik wil gewoon een omruil exemplaar).

2) Toestel terugsturen omdat hij niet bevalt (maar daarmee krijg je hooguit je geld terug - hij is immers een week gebruikt - en geen ander exemplaar).

Als iemand het zelf heeft meegemaakt (bestaand exemplaar omruilen voor een ander) dan hoor ik het graag...

[ Voor 6% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 29-09-2016 15:27 ]

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Je hebt hem toch op afstand gekocht? Twee weken afkoel periode? Terugsturen die hap, geld terug krijgen en van dat geld een nieuwe/ander model kopen, desnoods ergens anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:19:
Heeft iemand hier ervaring met het terugsturen van een L950 naar Microsoft, omdat je deze wil omruilen voor een ander model (dus niet omdat je het geld terug wil zien)?
Probeer het hier eens; [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen

Propane schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:27:
Je hebt hem toch op afstand gekocht? Twee weken afkoel periode? Terugsturen die hap, geld terug krijgen en van dat geld een nieuwe/ander model kopen, desnoods ergens anders?
Wet kopen op afstand is volgens mij zelfs 30 dagen?

Wat je schetst, kan inderdaad - maar is lekker omslachtig... terugsturen, wachten op bevestiging, geld terug storen, anti-factuur aanmaken (want zakelijk gekocht), nieuwe telefoon bestellen (en dat herhalen tot je een werkend exemplaar hebt...)

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/J0fuim5.png

Maar ik ben er inderdaad ook wel klaar mee, desnoods houden ze hem en hoef ik het geld niet - ik koop wel een ander...

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ja, dan zou ik toch echt de chat nog eens proberen. Ik werd een paar dagen heel vlot te woord gestaan en mijn zaak is nu doorgezet (dat L1520 display). Ik kwam nu ook weer heel vlot gewoon in de chat, snap niet waarom het niet werkt voor jou. Geen browser plugins die roet in het eten kunnen gooien of iets dergelijks?
Propane schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:35:
Ja, dan zou ik toch echt de chat nog eens proberen. Ik werd een paar dagen heel vlot te woord gestaan en mijn zaak is nu doorgezet (dat L1520 display). Ik kwam nu ook weer heel vlot gewoon in de chat, snap niet waarom het niet werkt voor jou. Geen browser plugins die roet in het eten kunnen gooien of iets dergelijks?
Chat werkte één keer, maar dame snapte de vraag niet - dus die ging iemand anders roepen.

Daarna nooit meer wat van gehoord :)

De reguliere chat-button staat hier altijd op "niet beschikbaar";

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/yzzTtHR.png

Echter, ik heb de direct URL weten te achterhalen van de chat (F12 - developers console, Tweaker of niet...) en daarmee werkt het wel... één keer dus.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/AnAP3hI.png

Ik sta nu al een uur in de rij, simultaan met twee browsers zonder extensies / blocks.

Ach ja... ik gooi hem wel in het doosje en wacht tot het geld terug komt!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:29:
Wet kopen op afstand is volgens mij zelfs 30 dagen?
Die was 7 dagen en sinds 13 juni 2014 is die 14 dagen.
Cool - volgens de MS site kan ik hem terugsturen (zie screenshot hierboven) tot eind volgende maand; maar ik wil hem omruilen, niet inruilen tegen geld.

Chat schiet lekker op; in de console zie je de wachtrij, ik stond op 2 - nu op 1 - mijn clienttoken is al refreshed en niemand neemt op :P

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/2zZWfHL.png

• rens-br
  • Nu online

rens-br

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:56:
Cool - volgens de MS site kan ik hem terugsturen (zie screenshot hierboven) tot eind volgende maand; maar ik wil hem omruilen, niet inruilen tegen geld.
Maar je hebt dus een telefoon besteld en die blijkt defect te zijn?

Een DOA valt niet onder wet van koop op afstand, maar is gewoon een DOA en die gaan over het algemeen via RMA.
rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:58:
[...]

Maar je hebt dus een telefoon besteld en die blijkt defect te zijn?

Een DOA valt niet onder wet van koop op afstand, maar is gewoon een DOA en die gaan over het algemeen via RMA.
DOA is overdreven (hij belt en sms'ed...) maar ik heb het idee dat hij niet voldoet (memo is voor als MS vragen gaat stellen);

Direct na het uitpakken van deze telefoon, kwam ik achter een aantal zaken - waardoor het voor mij onmogelijk is deze telefoon als development / consumenten toestel te gebruiken;

- De telefoon is oud, van de eerste batch, waardoor de meegeleverde software niet te updaten viel via de reguliere methode (alleen via de Windows Device Recovery Tool).

- Toen ik de telefoon aanzette, bleek dat er al user-profiles aanwezig waren én dat de telefoon een vreemde directory-structuur had (oa. een x-86 folder, een switch van "regular" naar "main" operating system, meerdere "test" folders en zelfs test-apps met een .exe extensie die niet eens draaien op deze telefoon).

- Het scherm is van slechte kwaliteit / slecht gekalibeerd; grijstinten worden rood, wit wordt blauw, etc... het sleutelen aan de color-profiles en resetten van de zwart-waarden heeft niet geholpen.

- Apps zijn traag, reageren niet of bevriezen tijdelijk (meerdere hard- en soft resets hebben niet geholpen).

- Het updaten van de firmware / operating system was zeer lastig, vanwege het feit dat er dus een x-86 indeling was waardoor het leek of het toestel 'root' had verkregen door een developer vóór mij.

Van alle issues kan ik desgewenst screenshots / screencaptures tonen (alles is uitgebreid gedocumenteerd van mijn kant) - feit is dat de kwaliteit van het toestel dat ík in handen heb gekregen, helaas niet voldoet aan de reguliere kwaliteitseisen en daardoor een onwerkbaar / onbruikbaar model is.
- update -

De chat van Microsoft werkt met bepaalde slots in het adres;

https://support.microsoft.com/nl-nl/contact/chat/19/
https://support.microsoft.com/nl-nl/contact/chat/20/
https://support.microsoft.com/nl-nl/contact/chat/21/

De eerste is voor de x-box support, de tweede overige hardware, de derde software, etc...

Op goed geluk ben ik het rijtje afgegaan, tot ik in de Amerikaanse chat terecht kwam en die werkte direct.
Hi John! How are you doing? It's so great to have you here!
De Lumia is niet meer verkrijgbaar in Nederland (de MS store is uitverkocht) en ook afnemers als CoolBlue zijn out of stock.

Wellicht dus het einde van de Lumia, as we know it (that's for sure).

Zelf heb ik een refund procedure ingediend, waarbij ik 30 dagen lang het recht heb de Lumia terug te sturen naar Microsoft en ik heb zo juist bij één van de weinige online winkels die hem nog hebben, een nieuwe gekocht (in de buurt van waar ik woon - zodat ik bij issues gewoon aan de balie kan gaan zeuren).

Ik ben benieuwd naar het / de verschil(len) tussen de één en de ander...

[ Voor 3% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 29-09-2016 17:34 ]

Zowel MS Store als Coolblue zijn out of stock.

Denk dat de voorraden er flink doorheen zijn gegaan afgelopen weken (sinds de drop onder 300 euro).
De 950 DS is niet meer leverbaar via Microsoft(DE). Stond er eerst nog dat je een waarschuwingsmail kon krijgen bij nieuwe voorraad, die mogelijkheid is nu ook verwijderd.

Dieses Produkt ist leider ausverkauft....

Testing, one, two ...

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:15
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:33:
Wellicht dus het einde van de Lumia, as we know it (that's for sure).
Zover ik weet was het ook de bedoeling dat de naam Lumia tijdelijk gebruikt zou worden na overname van Nokia door Microsoft. Na de overname werd de naam Nokia al vrij snel verandert naar Microsoft, en de naam Lumia werd nog tijdelijk gebruikt, rond de 20 maanden of zo.

Dus waarschijnlijk vandaar dat de voorraad Lumia's op gemaakt wordt, zodat zo meteen toestellen onder een andere naam op de markt gezet kunnen worden. Het zal mij niets verwonderen dat de naam Surface Phone wordt gebruikt, maar niet de x86 versie die ieder hoopt, als die komt wordt dat volgend jaar.
hardware-lover schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:45:
De 950 DS is niet meer leverbaar via Microsoft(DE). Stond er eerst nog dat je een waarschuwingsmail kon krijgen bij nieuwe voorraad, die mogelijkheid is nu ook verwijderd.

Dieses Produkt ist leider ausverkauft....
Nope - stock is running out.

Net een geanimeerd chat-gesprek met een MS medewerker uit Amerika (verkeerd doorverbonden; ik was op zoek naar Nederland) en daar kwam zo'n beetje hetzelfde naar voren.

Ze kon in de back-ends van diverse stores kijken en zien wat de status was.

Wel meldde ze nog dat ik een alert kon krijgen als er nieuwe Lumia's verscheept werden - maar ze kon niet zeggen of dat ook echt gebeurde.

Maar goed; het doel is wel helder; dumpen die zooi en als het op is, heb je pech... (hopen dat ze nog wel onderdelen op voorraad houden).
ardvark99 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:00:
[...]

Zover ik weet was het ook de bedoeling dat de naam Lumia tijdelijk gebruikt zou worden na overname van Nokia door Microsoft. Na de overname werd de naam Nokia al vrij snel verandert naar Microsoft, en de naam Lumia werd nog tijdelijk gebruikt, rond de 20 maanden of zo.
Ik doelde er meer op dat de voorraden aan het opdrogen zijn.

MS Nederland heeft ze niet meer, MS Duitsland heeft ze niet meer, Coolblue heeft ze niet meer, etc...

De laatste stapeltjes worden nu verkocht en daarna is het over en uit.
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:01:
[knip]

Maar goed; het doel is wel helder; dumpen die zooi en als het op is, heb je pech... (hopen dat ze nog wel onderdelen op voorraad houden).
Dat laatste zijn ze zelfs verplicht voor een bepaalde periode, is bij wet geregeld. Maar als ze niet in staat zijn om een defect toestel te repareren, dan gaat men de aankoop volledig vergoeden?

Testing, one, two ...

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:33:
[knip]

De Lumia is niet meer verkrijgbaar in Nederland (de MS store is uitverkocht) en ook afnemers als CoolBlue zijn out of stock.

[knip]
De 950 XL is nog steeds bestelbaar zie ik binnen diverse Microsoft landen shops. Voor nu lijkt het niet kunnen bestellen op te gaan voor de 950 maar niet voor de 950 XL?

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:52:
[...]

Dat laatste zijn ze zelfs verplicht voor een bepaalde periode, is bij wet geregeld. Maar als ze niet in staat zijn om een defect toestel te repareren, dan gaat men de aankoop volledig vergoeden?
Geen idee... sowieso niet helder wat de status nu is van de voorraad;

Dat ze de boel dumpen en niet aanvullen, is wel helder.

Wellicht dat er vanuit fabriek-X nog een batch wordt gestuurd naar MS Nederland en hij weer online komt.

Wat eerder speelde, is dat de telefoon er wel was - maar de dock niet meer. Pas toen de dock weer op voorraad was, kwam de telefoon ook weer beschikbaar in de winkel.

Misschien is dat nu ook zo... wachten ze op de dock.
hardware-lover schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:57:
[...]

De 950 XL is nog steeds bestelbaar zie ik binnen diverse Microsoft landen shops. Voor nu lijkt het niet kunnen bestellen op te gaan voor de 950 maar niet voor de 950 XL?
Klopt XL is er nog wel, die zal wellicht minder gevraagd zijn - of gewoon meer voorraad nog.

Wat ik "begreep" (en MS is extreem niet-transparant hierover) is dat er geen Lumia's meer gemaakt worden, ze de bestaande voorraad massaal dumpen en als deze op is, ook niet meer wordt aangevuld.

Anyhow - als het meezit, heb ik dit weekend die andere Lumia... de oude stuur ik maandag terug;

Tijd voor een interessant vergelijkend onderzoek :P

[ Voor 11% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 29-09-2016 19:02 ]

Als het om dumpen gaat dan zal er binnen afzienbare termijn een volgende prijsverlaging gaan komen verwacht ik, en dan alleen voor de 950 XL serie (DS/non DS). En als er dan bijna geen Lumia toestellen meer te koop zijn dan is Microsoft zelf volledig aansprakelijk voor het kwijnende aandeel aan Windows debie.., eh..., mobielen ;)

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:05:
Als het om dumpen gaat dan zal er binnen afzienbare termijn een volgende prijsverlaging gaan komen
Geen idee hoe jij "dumpen" definieert, maar een toestel van 600+ euro aanbieden voor 300 euro mét gratis dock ter waarde van 100 euro, zie ik wel als dumpen :)

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=464745&deliveryCountry=NL

Ze willen gewoon voor het einde van dit jaar de hele voorraad weg hebben, desnoods met verlies (no way dat ze nu nog winst maken, als je hem al 50% onder de verkoopprijs aan de man brengt).

Maar goed, ik zit te speculeren :P

[ Voor 6% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 29-09-2016 19:09 ]

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:08:
[...]
Geen idee hoe jij "dumpen" definieert, maar een toestel van 600+ euro aanbieden voor 300 euro mét gratis dock ter waarde van 100 euro, zie ik wel als dumpen :)

[afbeelding]

Ze willen gewoon voor het einde van dit jaar de hele voorraad weg hebben, desnoods met verlies (no way dat ze nu nog winst maken, als je hem al 50% onder de verkoopprijs aan de man brengt).

Maar goed, ik zit te speculeren :P
Selectief quoten? Ook lekker :D Ik betaalde voor een nieuwe XL destijds al minder dan ze op dat moment vroegen voor een 950, want men hoeft natuurlijk niet alleen binnen Nederland te kijken voor verkoopprijzen. Maar we gaan het wel zien...

Testing, one, two ...

Niet met kwade opzet ;) meer om de pagina overzichtelijk te houden, sorry!

Maar je hebt 100% gelijk - in Duitsland waren ze (vrij snel) al flink goedkoper.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:01
Ze zullen er wel in mee gaan, maar die WKOA geldt niet voor zakelijke overeenkomsten zoals hij had aangegeven te hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Caelorum schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:13:
Ze zullen er wel in mee gaan, maar die WKOA geldt niet voor zakelijke overeenkomsten zoals hij had aangegeven te hebben gedaan.
Je hebt gelijk. Had even over het zakelijke gedeelte heen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redniels
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 14:18
Het is helaas andersom. Aan het begin van de week de 950 besteld op de MS store site, Gisteren is de Dock naar mij verstuurd maar de 950 staat in backorder.

het ontgaat me wat ik met een losse dock moet, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:46
Vrijdag de 950XL Dual sim via de Oostenrijkse store besteld (was de enige met voorraad volgens de site). Gisteren stond er in backorder levertijd 27 november...dacht lekker dan 8)7
Maar wat schets mijn verbazing vanmiddag kreeg ik een mail dat het was verzonden :)

Nu staat er op de MS site bij mijn order:

Microsoft Lumia 950 XL Dual SIM (Schwarz)
Preis: 399,00 € inkl. MwSt.
Menge: 1
Status: Abgeschlossen
Lieferbar ab 27. November
Schwarz

Microsoft Display Dock
Preis: 99,00 € 0,00 € inkl. MwSt.
Menge: 1
Status: Abgeschlossen

Volgens UPS krijg ik het morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MichelatNL schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:20:
Vrijdag de 950XL Dual sim via de Oostenrijkse store besteld (was de enige met voorraad volgens de site).
Dat is nou weer jammer want zowel de 950 als ook de 950XL staan weer in de store, kunnen ook toegevoegd worden aan het winkelmandje. d:)b

Laatste keer dat ik keek stond er: u krijgt een e-mail zodra de 950 weer beschikbaar is..

Zit je nu dus met een Oostenrijks model. :Y

EDIT:

NB: o wacht ..... dual sim, my bad. Hoe dan ook, de 950/950XL weer verkrijgbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 03-10-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
GerCor schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:43:
[...]
Zit je nu dus met een Oostenrijks model. :Y
Wat zou het probleem dan daarmee zijn?
Jaren geleden de HTC 8x (meen ik) via Duitsland gekocht en zag er eigenlijk niks vreemds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MichelatNL schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:52:
[...]

Wat zou het probleem dan daarmee zijn?
Jaren geleden de HTC 8x (meen ik) via Duitsland gekocht en zag er eigenlijk niks vreemds aan.
Verwacht het onverwachte.

Grote kans dat NL-Alert niet werkt maar dat zal sommigen ook niet kunnen boeien. Maar las net bijvoorbeeld een verhaal van een bedrijf dat zelf een app ontworpen had dat ze niet aan de praat kregen met een Belgisch account maar wel met een Nederlands account. Je weet het dus niet.

Voor mij, maar dat is natuurlijk persoonlijk, zijn zaken zoals het niet werken van NL-Alert al voldoende om gewaarschuwd te zijn voor alles wat niet voor de Nederlandse markt gemaakt is.

Misschien ook omdat ik destijds een Samsung TV in Nederland had gekocht. En anderen waren zo slim voor minder geld bij een Redcoon o.i.d. datzelfde toestel voor minder te kopen. Hetzelfde, dachten ze. Bleken uit Hongarije te komen en daar had de CI+ module van Ziggo helemaal geen zin in. Lui weer kwaad op Redcoon en consorten .....

Dus ja, waarschijnlijk niks mis mee om in Oostenrijk te bestellen totdat je iets tegenkomt dat dan niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
Aha...klinkt logisch. Zal NL-Alert eens in de gaten houden en of sommige apps niet gaan werken.
Het ging mij voornamelijk om de dual sim optie en die verkopen ze jammer genoeg niet via MS icm de bundel dock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ach, met mijn op en top Nederlandse werkt NL-Alert ook niet :P

En de lawaai-toren staat een paar kilometer verderop en hoor je dus niet als de wind verkeerd staat, wat het 350 dagen per jaar doet :/

Mochten jullie dus na een kernramp niks van mij horen... :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MichelatNL schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 23:09:
Aha...klinkt logisch. Zal NL-Alert eens in de gaten houden en of sommige apps niet gaan werken.
Het ging mij voornamelijk om de dual sim optie en die verkopen ze jammer genoeg niet via MS icm de bundel dock.
Microsoft Frankrijk verkoopt de dualsim ook, ik zit die nu wel te overwegen. Ben wel tevreden met mijn 640XL dualsim, maar de 950 heeft toch wel een paar pluspuntjes (oa call recording, continuum en een betere camera).

Maar er is ook kans dat mijn werk me vrije keus geeft, dan wordt die HP Elite X3 dualsim met dock wel interessant, al heb ik die nog nergens in het wild gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Modbreak:Net een aantal posts mbt. call recording verplaatst naar: [Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarte997
Dreamvoid schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:24:
[...]

Microsoft Frankrijk verkoopt de dualsim ook, ik zit die nu wel te overwegen. Ben wel tevreden met mijn 640XL dualsim, maar de 950 heeft toch wel een paar pluspuntjes (oa call recording, continuum en een betere camera).

Maar er is ook kans dat mijn werk me vrije keus geeft, dan wordt die HP Elite X3 dualsim met dock wel interessant, al heb ik die nog nergens in het wild gezien.
Momenteel is de dualsim (blijkbaar verkopen ze op microsoft.fr enkel de dualsim) niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Duitse 950 zwart is volgens de microsoft site op, maar voor de witte kan je een email adres achterlaten. Zal die dan weer beschikbaar worden of is het een oversight? Moet ik belasting betalen als ik het uit Duitsland bestel? Dat moest wel toen ik uit HongKong bestelde. Of was dat alleen voor buiten EU?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Das alleen buiten de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:38
Zat al een aantal dagen te kijken of er nog een voorraad 950 beschikbaar kwam in de microsoftstore, waarempel gisteren na het stappen, was er weer 1 om toe te voegen aan de winkelmand. Besloten om maar te bestellen, hoop niet op een terugstuur model met gebreken, maar dat zullen we zien.

Werd het alsnog een dure stapavond ;) voor degene die ook nog wachten op een voorraad, zo af en toe lijkt er weer wat beschikbaar. Na mijn bestelling van 1 exemplaar, was het weer de mailfunctionaliteit, die overigens niet lijkt te werken. Of niet werkt bij minimale voorraad.

[ Voor 26% gewijzigd door RudyL op 09-10-2016 19:33 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:03
RudyL schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:31:
Zat al een aantal dagen te kijken of er nog een voorraad 950 beschikbaar kwam in de microsoftstore, waarempel gisteren na het stappen, was er weer 1 om toe te voegen aan de winkelmand. Besloten om maar te bestellen, hoop niet op een terugstuur model met gebreken, maar dat zullen we zien.

Werd het alsnog een dure stapavond ;) voor degene die ook nog wachten op een voorraad, zo af en toe lijkt er weer wat beschikbaar. Na mijn bestelling van 1 exemplaar, was het weer de mailfunctionaliteit, die overigens niet lijkt te werken. Of niet werkt bij minimale voorraad.
Mag ik je vragen waarom je hebt besloten hem bij MS zelf te bestellen en niet bij een Nederlandse leverancier?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hammetje schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:40:
[...]
Mag ik je vragen waarom je hebt besloten hem bij MS zelf te bestellen en niet bij een Nederlandse leverancier?
Het gratis dock wellicht? Volgens mij zit deze er buiten de MS shop niet standaard bij? Je kunt er wel om gaan vragen als je het toestel elders koopt, een enkeling heeft deze namelijk alsnog van Microsoft nageleverd gekregen.

Geef je niets om dat dock, dan is enkel de laagste verkoopprijs een goed argument waar het toestel aan te kopen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
hardware-lover schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:55:
[...]

Het gratis dock wellicht? Volgens mij zit deze er buiten de MS shop niet standaard bij? Je kunt er wel om gaan vragen als je het toestel elders koopt, een enkeling heeft deze namelijk alsnog van Microsoft nageleverd gekregen.

Geef je niets om dat dock, dan is enkel de laagste verkoopprijs een goed argument waar het toestel aan te kopen.
Dank voor jouw antwoord.

Zowel wit als zwart niet meer op voorraad. Even gechat met een medewerker, die wist niet wanneer ze weer binnen kwamen. Ik heb maar mijn mailadres ingevuld voor de zwarte variant om een melding te sturen wanneer weer op voorraad.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hammetje schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:08:
[...]
Dank voor jouw antwoord.

Zowel wit als zwart niet meer op voorraad. Even gechat met een medewerker, die wist niet wanneer ze weer binnen kwamen. Ik heb maar mijn mailadres ingevuld voor de zwarte variant om een melding te sturen wanneer weer op voorraad.
Waarom bestel je hem niet bij Microsoft.co.uk? Dan is het zwakke pond nu nog een extra pluspunt. Hij lijkt daar wel op voorraad te zijn. Je dient enkel een Engels adres op te geven als factuuradres, maar het afleveradres mag in Nederland liggen als ik het allemaal goed heb begrepen? Je zit dan wel met de Engelse stekker aan de lader, daar moet je dan nog een mouw aan passen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:38
Hammetje schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:40:
[...]

Hardware lover geeft het al aan, gratis Dock + goedkoopste prijs. Voordeel Nederlandse leverancier zie ik niet direct zeker gezien waar ik het nu heb besteld.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
hardware-lover schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:17:
[...]

Waarom bestel je hem niet bij Microsoft.co.uk? Dan is het zwakke pond nu nog een extra pluspunt. Hij lijkt daar wel op voorraad te zijn. Je dient enkel een Engels adres op te geven als factuuradres, maar het afleveradres mag in Nederland liggen als ik het allemaal goed heb begrepen? Je zit dan wel met de Engelse stekker aan de lader, daar moet je dan nog een mouw aan passen.
Klopt, ik heb hem vorige week op 5 oktober 's avonds bij Microsoft in de UK besteld + gratis dock. Ik heb omgerekend €291,61 betaald. In dat bedrag zit ook de 10 pond extra voor priority shipment. Dus een mooie prijs. Snelle verzending ook, want op 7 oktober kwamen zowel Lumia 950 als ook de Continuum-dock binnen.
Een stekkeradapter is voldoende om de bijgeleverde Engelse oplader te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Hammetje schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:49:
Nou, de stap maar gezet. Ik heb via de Microsoft Store (UK) de 950 besteld. Ik ben benieuwd...
Spannend! Laat maar weten wanneer je hem binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

The_Scarabial

MTB for life!

hardware-lover schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:17:
[...]

En wat voor engels factuuradres geef je op dan? Gewoon wat verzinnen of moet dit ook nog enigzins kloppen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The_Scarabial schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 00:14:
[...]
En wat voor engels factuuradres geef je op dan? Gewoon wat verzinnen of moet dit ook nog enigzins kloppen?
Ik zou de reactie van FreshM als quote hebben genomen, en niet de mijne, hij heeft er tenslotte een besteld daar ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
The_Scarabial schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 00:14:
[...]

Bij het factuuradres kun je het land inderdaad niet op NL zetten, het blijft op GB staan.

Ik heb het volgende ingevuld:
- Adresregel 1: mijn eigen straatnaam en huisnummer in Nederland.
- Adresregel 2: mijn eigen postcode in Nederland gevolgd door "Netherlands".
- Plaats: mijn eigen woonplaats in Nederland.
- Land: GB (want niet te wijzigen).
- Postcode: RG6 1WG (dat is de voorbeeldpostcode die Microsoft geeft).

Bij het bezorgadres kun je het land wél op Nederland zetten en ook gewoon je eigen postcode invullen. De adresregel 2 kun je bij het bezorgadres daarom uiteraard leeg laten.

[ Voor 4% gewijzigd door FreshM op 16-10-2016 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
FreshM schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:26:
[...]

Bij het factuuradres kun je het land inderdaad niet op NL zetten, het blijft op GB staan.

Ik heb het volgende ingevuld:
- Adresregel 1: mijn eigen straatnaam en huisnummer in Nederland.
- Adresregel 2: mijn eigen postcode in Nederland gevolgd door "Netherlands".
- Plaats: mijn eigen woonplaats in Nederland.
- Land: GB (want niet te wijzigen).
- Postcode: RG6 1WG (dat is de voorbeeldpostcode die Microsoft geeft).

Bij het bezorgadres kun je het land wél op Nederland zetten en ook gewoon je eigen postcode invullen. De adresregel 2 kun je bij het bezorgadres daarom uiteraard leeg laten.
Exact zoals ik het ook heb gedaan. Donderdagavond besteld en UPS geeft aan dat hij vandaag al binnen zou moeten komen. Lekker vlot dus :).

Vraagje: De apps die er nog niet op Windows Phone zijn, die lossen jullie op via webapps o.i.d? Hoe gaan jullie om met de 'app gap'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Hammetje schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:12:
[...]

Exact zoals ik het ook heb gedaan. Donderdagavond besteld en UPS geeft aan dat hij vandaag al binnen zou moeten komen. Lekker vlot dus :).

Vraagje: De apps die er nog niet op Windows Phone zijn, die lossen jullie op via webapps o.i.d? Hoe gaan jullie om met de 'app gap'.
Ik zou eerst gewoon lekker gaan genieten van je 950, zonder meteen (wellicht onnodig) tekortkomingen te gaan benoemen. Hopelijk ontvang je je toestel vandaag.

Of je een 'app gap' ervaart is heel persoonlijk. Voor mij was de uitdaging om apps te vinden waarmee ik bijvoorbeeld mijn IP-cams en audio-apparatuur kon bedienen. Dat is gelukt.

Veel apps zijn inderdaad verkapte websites, waarvoor je net zo goed Edge kunt gebruiken. Reguliere apps als NOS, NU.nl, Facebook, Twitter, Whatsapp, Telegraaf, Skype, Buienrader enz. zijn er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:07
Hammetje schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:12:
[...]

Ik zag dat je hem toch weer in de verkoop doet. Mag ik vragen waarom?
Nog een vraagje mbt de engelse stekkers. Hoe is dit bij de Display Dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
TR1969 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:20:
[...]

Inderdaad! Ik zie het in V&A. Waarom stuurt hij hem niet terug naar Microsoft? Dat moet daar toch ook kunnen zo kort na de aankoop?

Bij de display-dock zit overigens geen oplader. Ik heb mijn 950 ook uit de UK en ik gebruik een stekkeradapter. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
TR1969 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:20:
[...]

Dat is correct. Ik gebruik al een iPhone sinds dat de iPhone 3g in Nederland uit is gekomen. Ik heb tussendoor diverse uitstapjes gemaakt naar Android (Galaxy S4, Galaxy S6), maar dit was het elke keer niet - waardoor ik weer terugkeerde naar Apple.

Dit maal wilde ik Windows Phone proberen. Echter, eigenlijk bij het instellen kwam ik er al achter dat dit niets voor mij is. Het is gewoon een kwestie van waar ik mij prettig bij voel - en dat blijft toch bij iOS.

Wat betreft jouw vraag over het display dock: ik geloof niet dat deze een stroomkabel (nodig) heeft. Het toestel laadt zich op via een USB port op de TV, als ik de doos goed mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
De 950XL is nu voor 349 euro inclusief display dock te koop:
Single SIM (NL): https://www.microsoftstor...50-XL/productID.326667800
Dual Sim (FR): https://www.microsoftstor....326664100/?vid=326664200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Briljant: ik had dus zo'n dual-SIM 950XL (wit) met gratis dock besteld op microsoft.fr, nu is mijn dock vandaag afgeleverd, maar de 950XL geannuleerd.

Prijs dock is 0 euro. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Videopac schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:43:
[...]
Briljant: ik had dus zo'n dual-SIM 950XL (wit) met gratis dock besteld op microsoft.fr, nu is mijn dock vandaag afgeleverd, maar de 950XL geannuleerd.

Prijs dock is 0 euro. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Ik verwacht dat jij degene bent die gaat bepalen hoe het verder zal gaan. Pheune komt niet meer, order wordt/is geannuleerd en komt als zodanig ook in het systeem te staan. Dock als goedmakertje voor het "verlies", dus leef je uit? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

hardware-lover schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:53:
[...]

Ik verwacht dat jij degene bent die gaat bepalen hoe het verder zal gaan. Pheune komt niet meer, order wordt/is geannuleerd en komt als zodanig ook in het systeem te staan. Dock als goedmakertje voor het "verlies", dus leef je uit? ;)
Dat begrijp ik inmiddels ook, wel een overwachte ontknoping zo. :+
MS wil dus echt geen (nieuwe) Windows Phone klanten.

In ieder geval: maar eens bekijken wat ik dan wel ga kopen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:53
Mhh, alleen in de Belgische Microsoftstore is hij nog te bestellen. Duitsland, Engeland en Nederland: allemaal uitverkocht.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rimave schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:55:
Mhh, alleen in de Belgische Microsoftstore is hij nog te bestellen. Duitsland, Engeland en Nederland: allemaal uitverkocht.
Je kunt ze ook bestellen buiten de Microsoft store? Je mist dan mogelijk het gratis dock maar soms is de telefoon zelf dan goedkoper. Ik heb een "extra" XL bij Amazon.de besteld, met Amazon als aanbieder, voor zo'n €285,- nieuw. Is inmiddels onderweg naar hier. Ik vind de lagere prijs prettiger dan degene met gratis dock als me die uiteindelijk meer geld zou kosten. Inmiddels staat Amazon zelf niet meer in overzicht van leveranciers op Amazon.de.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Videopac schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:57:
[...]
Dat begrijp ik inmiddels ook, wel een overwachte ontknoping zo. :+
MS wil dus echt geen (nieuwe) Windows Phone klanten.

In ieder geval: maar eens bekijken wat ik dan wel ga kopen.
Kleine nuance om e.e.a. te verduidelijken. Microsoft wil zoveel mogelijk klanten maar maakt zelf geen hardware meer. Het is aan de derden om hardware te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag de XL thuis mogen ontvangen, en gelukkig is ie fonkelnieuw. Was bang dat dit misschien niet het geval zou zijn omdat Amazon.de zelf niet meer als aanbieder op de website stond vermeld direct na bestellen.
Maar all is well.

Blijkbaar worden (of bijna werden), er ook wat recentere versies uitgeleverd want de aanwezige accu heeft maart 2016 als productie-maand. Dat is geruststellend gezien mijn zwangere en inmiddels overleden accu van mijn andere 950 XL.

[ Voor 156% gewijzigd door hardware-lover op 07-12-2016 16:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:06
Heeft iemand een idee waarom de prijzen van de Microsoft Lumia's de laatste tijd zo stijgen?

De 950 is nu ongeveer 600 euro en de 950xl zo'n 750 euro.
Dat is nog duurder dan de intro prijs. (zie fipo in dit topic)
Aan het eind van vorig jaar waren deze toestellen respectievelijk ongeveer 300 en 400 euro.
Ook de lumia 650 is flink in prijs gestegen. Eind vorig jaar was die te koop voor 115 euro en nu is die 100 euro duurder.

Ik vraag me af waarom de prijzen zo stijgen? Iemand een idee?

Op dit moment kun je dan nog beter de HP elite X3 kopen ipv de 950xl.(Goedkoper en beter :) .)

[ Voor 5% gewijzigd door Max2000 op 17-07-2017 12:10 ]

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:15
Dat zijn collector items geworden, daar betaal je meer voor 😜

Maar waarschijnlijk hebben ze nog een enkel toestel op voorraad, en zijn dit advies prijzen waarvoor ze inner tijd ingevoerd zijn. En aangezien er nu geen leveranciers zijn om tegen te concurreren, heeft de site nu de advies prijs. Ik denk dat wanneer je belt naar de website, en zegt dat je interesse hebt in het toestel, maar niet voor die prijs, dat er wel wat van te maken valt. Dan zijn ze van hun voorraad af.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste