• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Voor ethernet zijn er ook wel leuke opties:

Ethernet plus 3x USB, geen micro adapter nodig, en apart te voeden met 5V
linkje op ebay bijv.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Moet je bij die dingen niet kijken naar de gebruikte chipset voor drivers?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• u_nix_we_all
  • Niet online
Is wel een risico, maar in dit geval zou ik het wel durven te gokken voor die 4 euro.
Het is een 10/100 Mbit dingetje en er staat ook android genoemd bij de toepassingen.
Het zal waarschijnlijk een vrij generieke chipset zijn dus kans dat deze niet ondersteund wordt lijkt me vrij klein.

edit: Oh, volgens bovenstaande ebay link:
Support Android, windows XP, windows 7, 8 and Mac OS,Linux

[Voor 17% gewijzigd door u_nix_we_all op 27-11-2015 21:46]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 15:09
Zou die 5v genoeg zijn om ook de raspberry zelf te voeden?

Ik zit dan meteen te denken, 1 poort muis, 1 poort toetsenbord en 1 poort usb-power.

Of zit je dan met een loop probleem?

• u_nix_we_all
  • Niet online
VorCha schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:52:
[...]

Zou die 5v genoeg zijn om ook de raspberry zelf te voeden?

Ik zit dan meteen te denken, 1 poort muis, 1 poort toetsenbord en 1 poort usb-power.

Of zit je dan met een loop probleem?
Hmm, goeie vraag. Ik zou denken dat dat wel moet werken. Ik geloof niet dat er ook datalijnen op de micro-usb ingang van de pi zitten, dus dan is er verder geen loop lijkt me.

• VorCha
u_nix_we_all schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:09:
[...]
Hmm, goeie vraag. Ik zou denken dat dat wel moet werken. Ik geloof niet dat er ook datalijnen op de micro-usb ingang van de pi zitten, dus dan is er verder geen loop lijkt me.
Scheelt weer een stroom adapter. Zodra de Zero wat beter leverbaar wordt ga ik het maar eens uitproberen denk ik.
Ik ben benieuwd of een Zero een beetje presteert als desktop client. De Raspberry B vond ik te ondermaats presteren, de Raspberry 2 vond ik absoluut werkbaar.
De sd kaart betrouwbaarheid is nog wel een puntje voor inzet in een productie omgeving.

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-04 21:16
Ik heb een vraagje. Ik heb sinds een tijdje een tweede raspberry om mee te kloten. Nu wil ik er een game stream apparaat van maken om games van mijn computer te kunnen streamen. ALs ik echter Raspbian er op zet en ik zet hem aan dan zie ik wel dat hij boot, als hij voorbij het boot riedeltje is, zie ik alleen maar een zwart scherm. Ik heb al gezocht op internet, maar ik ben geen oplossing tegen gekomen.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:04
Lanithro schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 23:24:
Ik heb een vraagje. Ik heb sinds een tijdje een tweede raspberry om mee te kloten. Nu wil ik er een game stream apparaat van maken om games van mijn computer te kunnen streamen. ALs ik echter Raspbian er op zet en ik zet hem aan dan zie ik wel dat hij boot, als hij voorbij het boot riedeltje is, zie ik alleen maar een zwart scherm. Ik heb al gezocht op internet, maar ik ben geen oplossing tegen gekomen.
Wat wil je precies? Je zit nu in de terminal, je kan naar het bureaublad switchen door in te tikken "startx"

• Lanithro
nee dat kan ik niet. Ik zie alleen een zwart scherm als ik typ zie ik niets.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06 16:28
En als je een andere SD kaart gebruikt?

• Lanithro
ja die heb ik helaas niet

• u_nix_we_all
  • Niet online
Kun je er wel met ssh op inloggen ?

En heb je je parameters voor display goed staan in de config.txt in /boot ?

[Voor 53% gewijzigd door u_nix_we_all op 28-11-2015 15:19]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
VorCha schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:22:
[...]

Scheelt weer een stroom adapter. Zodra de Zero wat beter leverbaar wordt ga ik het maar eens uitproberen denk ik.
Ik ben benieuwd of een Zero een beetje presteert als desktop client. De Raspberry B vond ik te ondermaats presteren, de Raspberry 2 vond ik absoluut werkbaar.
Waarom veracht je dat een ander bordje met exact dezelfde SOC en evenveel geheugen anders zou presteren?

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-06 20:21
mcDavid schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:13:
[...]

Waarom veracht je dat een ander bordje met exact dezelfde SOC en evenveel geheugen anders zou presteren?
Zonder me te willen moeien in de discussie of hij al dan niet beter presteert: De SOC was standaard 1GHz hoger geklokt meen ik gelezen te hebben.

• mcDavid
  • Nu online
azziplekkus schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:26:
[...]

Zonder me te willen moeien in de discussie of hij al dan niet beter presteert: De SOC was standaard 1GHz hoger geklokt meen ik gelezen te hebben.
niet 1GHz hoger, hij is op 1GHz geklokt. De B was standaard op 700MHz geklokt, maar met mogelijkheid deze tot 1GHz te overklokken. Het verschil is dus dat ze 'm alvast voor je overclocked hebben, ipv dat je dat zelf moet doen.
mcDavid schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:28:
[...]

niet 1GHz hoger, hij is op 1GHz geklokt. De B was standaard op 700MHz geklokt, maar met mogelijkheid deze tot 1GHz te overklokken. Het verschil is dus dat ze 'm alvast voor je overclocked hebben, ipv dat je dat zelf moet doen.
En blijkbaar de garantie dat die op 1GHz stabiel loopt, die garantie had je op de eerste Pi niet.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• mcDavid
  • Nu online
CurlyMo schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:29:
[...]

En blijkbaar de garantie dat die op 1GHz stabiel loopt, die garantie had je op de eerste Pi niet.
Ik heb niet het idee dat dat nog een probleem is, maar idd met een model B zou je die pech kunnen hebben. Maar als je 'm al hebt liggen, kun je dus gewoon kijken of je 'm op 1GHz kunt klokken, en dan weet je precies hoe de Zero presteert.

• VorCha
mcDavid schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:33:
[...]
Ik heb niet het idee dat dat nog een probleem is, maar idd met een model B zou je die pech kunnen hebben. Maar als je 'm al hebt liggen, kun je dus gewoon kijken of je 'm op 1GHz kunt klokken, en dan weet je precies hoe de Zero presteert.
De enige reden voor mij om de Zero over de B te kiezen is het formaat. Maar het is eigenlijk wel een idee om de kloksnelheid uit te proberen met een B model. 8)7

• aeacus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2019
Ik heb een probleem met mijn Rpi. Op mijn Rpi heb ik Domoticz draaien welke ik wilde updaten. Na het updaten kon ik niet meer inloggen. Wat blijkt is dat mijn SD card niet wordt herkend. Ik heb met het programma "SDFormatterv4" weer de SD card geformatteerd in het FAT32 format. Daarna heb ik met het programma "Win32DiskImager-0.9.5" de Domoticz software "domoticz-raspberrypi-sdcard-3530" opnieuw aangemaakt. Deze procedure heb ik met meerdere sd cards gedaan. Telkens brandt wel de rode led PWR, maar de groene led ACT brandt niet. Wat kan ik hieraan doen? Alvast bedankt voor jullie hulp.

• VorCha
aeacus schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 23:31:
Ik heb een probleem met mijn Rpi. Op mijn Rpi heb ik Domoticz draaien welke ik wilde updaten. Na het updaten kon ik niet meer inloggen. Wat blijkt is dat mijn SD card niet wordt herkend. Ik heb met het programma "SDFormatterv4" weer de SD card geformatteerd in het FAT32 format. Daarna heb ik met het programma "Win32DiskImager-0.9.5" de Domoticz software "domoticz-raspberrypi-sdcard-3530" opnieuw aangemaakt. Deze procedure heb ik met meerdere sd cards gedaan. Telkens brandt wel de rode led PWR, maar de groene led ACT brandt niet. Wat kan ik hieraan doen? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Just to be sure, heb je de image opnieuw gedownload?
Probeer anders eens een ander image te branden op je kaarten en kijk of de Raspbery dan wel boot.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
copywizard schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:33:
net even zitten denken ik heb nog niet eens een account confirmation van the pi hut gekregen ? dus kan niet eens inloggen om mijn order te bekijken iemand een idee of dit zo hoort?

heb ze al een mail gestuurd maar heb helemaal niks meer gehoord en heb er niet zo goed gevoel bij.
Klopt ik ook niet. Wel order confirmation maar kan verder niks bekijken.

• Lanithro
u_nix_we_all schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:18:
Kun je er wel met ssh op inloggen ?

En heb je je parameters voor display goed staan in de config.txt in /boot ?
Ja die staan goed, want ik zie wel het hele opstart redelijk. Ik heb een nieuwe image gedownload, en die geïnstalleerd, en daarmee komt hij soms in de gui en soms niet. En als ik er in zit, dan is het heel erg instabiel.

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Gebeurt de meeste ontwikkeling op de Pi in Python? Ik vind het zo jammer dat de Arduino de boel prachtig in C doet, maar dat men voor de Pi dan weer iets anders verzonnen heeft.

Zelfs als je expliciet op C zoekt is er meestal wel wat te vinden, maar gaat het in de resultaten dan toch weer over Python.

Persuader of bytes.

• aeacus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2019
VorCha schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:31:
[...]

Just to be sure, heb je de image opnieuw gedownload?
Probeer anders eens een ander image te branden op je kaarten en kijk of de Raspbery dan wel boot.
Ik heb zelfs het NOOBS (Offline and network install) image geprobeerd. Met dit image kan ik mijn Rpi ook niet opstarten. De rode PWR led brandt maar de groene ACT wilt nog steeds niet branden.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 12:36

GeeBee

Oddball

Camacha schreef op zondag 29 november 2015 @ 07:40:
Gebeurt de meeste ontwikkeling op de Pi in Python? Ik vind het zo jammer dat de Arduino de boel prachtig in C doet, maar dat men voor de Pi dan weer iets anders verzonnen heeft.

Zelfs als je expliciet op C zoekt is er meestal wel wat te vinden, maar gaat het in de resultaten dan toch weer over Python.
Misschien komt dat door de opzet van de Pi Foundation: een laagdrempelige computer beschikbaar maken voor iedereen, lees: schoolkinderen, die je met programmeren in aanraking wilt laten komen.
Python is laagdrempeliger dan C?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

GeeBee schreef op zondag 29 november 2015 @ 08:34:
Misschien komt dat door de opzet van de Pi Foundation: een laagdrempelige computer beschikbaar maken voor iedereen, lees: schoolkinderen, die je met programmeren in aanraking wilt laten komen.
Python is laagdrempeliger dan C?
Helaas wordt het voor mij juist hoogdrempeliger omdat er nog weer een taal bij moet. Dan houd ik het nog wel even bij Arduino's.

Persuader of bytes.

• joentje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 09:47
Op de RPi kan je ook met C programeren.
Je zal het alleen handmatig moeten compileren.

En het klopt dat er veel voor python is, maar wat let je op dat naar C om te zetten als je daar thuis in bent?
Camacha schreef op zondag 29 november 2015 @ 07:40:

joentje schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:02:
En het klopt dat er veel voor python is, maar wat let je op dat naar C om te zetten als je daar thuis in bent?
Veel voor python? C en python zijn gewoon standaard talen die net zo goed op generiek op de RPi werken als op elke andere Linux PC. De enige minieme kennis die je nodig hebt voor de RPi is het gebruiken van de GPIO. Voor de rest is er gewoon geen verschil.

Zelf doe ik alles in C op de RPi, gelijkwaarde projecten zijn weer in Java, Python, NodeJS, etc.

Enige verschil is de compilatie tijd. Daarvoor is de Raspberry Pi niet erg geschikt, waardoor ik alles via een cross-compiler op mijn NAS compileer.

• Lanithro
Hmmm ik denk dat mijn probleem te herleiden is naar een defect in mijn sd kaart. Welk merk kunnen jullie aanraden voor een nieuwe SD kaart?

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 12:36

GeeBee

Oddball

Ik gebruik een Samsung EVO kaartje en dat werkt dikkeprima.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 10:48
hellup;

ik gebruik de pi als samba share en ftp server voor een bewakingcamera(s).
nu zoek ik eigenlijk een tooltje die de map met foto's (die worden gemaakt zodra er beweging is) na 3 maand (oid) weggooid.
iemand een goede suggestie? kom er met googlen namelijk niet uit.

signature

code:
1
find /tmp/* -ctime +90 -delete

Dat is alles.

• GJ007
CurlyMo schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:39:
code:
1
find /tmp/* -ctime +90 -delete

Dat is alles.
te moeilijk gedacht 8)7
en dan /tmp/ vervangen voor de desbetreffende map?
en zou er een mogelijkheid zijn dit op de achtergrond te laten lopen, of ik moet ik telkens dit commando blijven doen...?

[Voor 19% gewijzigd door GJ007 op 29-11-2015 16:50]

signature

GJ007 schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:46:
[...]

te moeilijk gedacht 8)7
en dan /tmp/ vervangen voor de desbetreffende map?
en zou er een mogelijkheid zijn dit op de achtergrond te laten lopen, of ik moet ik telkens dit commando blijven doen...?
Wat heb je zelf al gevonden? Mijn commando was al makkelijk zelf te vinden. Hoe het geautomatiseerd te draaien nog makkelijker.

• GJ007
CurlyMo schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:52:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden? Mijn commando was al makkelijk zelf te vinden. Hoe het geautomatiseerd te draaien nog makkelijker.
je hebt gelijk, dit was even makkelijk en lui om te vragen.
het commando kon ik eerlijk gezegd niet vinden. als ik google op automatic removal etc kom ik er niet.
je command is idd mooi, zou het in een script oid kunnen proppen.
ben niet heel thuis in linux, maar red me aardig

signature

GJ007 schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:54:
het commando kon ik eerlijk gezegd niet vinden. als ik google op automatic removal etc kom ik er niet.
"linux remove files older than"

• GJ007
CurlyMo schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:57:
[...]

"linux remove files older than"
donker momentje ... formuleren is een kunst 8)7

find /path/to/files* -mtime +5 -exec rm {} \; icm CRONJOB

thanks voor de hulp in de goeie richting _/-\o_

http://kvz.io/blog/2007/0...s-on-linux-using-crontab/
http://www.howtogeek.com/...der-than-x-days-on-linux/

[Voor 39% gewijzigd door GJ007 op 29-11-2015 17:04]

signature

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 12:40

mad_max234

AMD Athlon II M320

Heb mijn Zero gisteren binnen gekregen, is mijn eerste Pi. :) Heb dus direct verschillende distributies getest, Raspbian, Xbain en Retropie, werkte allemaal, alleen TV moest keertje uit en aan om geluid te krijgen.

Ben nu wat aan spelen met GPIO, heb Geany en wiringPi geïnstalleerd zodat ik C kan gebruiken, met C ben ik bekend.

Draait zonder problemen op 1Ghz, geen overvoltage nodig.

-Andere hobby- -

• Edric
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-12-2022
Hoi mensen, ik heb laatst deze besteld: https://www.sossolutions....i/kabels/hdmi-vga-pi-view
Maar hij werkt niet, op 2 verschillende beeldschermen getest. HDMI naar tv werkt wel?
Hoe kan dit?

• Deadly Knapsack
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-02 14:41
Allen,

Ik gebruik al een tijdje een Raspberry Pi 2 (overclocked op 1000mhz) met OSMC op een Class 10 16gb MicroSD als Media Center.

Voorheen had ik een 2TB schijf via USB aangesloten waar mijn films (1080p) op stonden. Hij speelde zonder moeite deze bestanden af. Nu heb ik van de week een NAS aangeschaft:

- Synology DS716+ met 2 x 4TB 7200 HGST in RAID 0 configuratie.

De 2TB USB 3.0 schijf die eerst aan mijn Pi 2 hing, hangt nu als externe HD aan de Synology, zodat ik gescheduled wat mappen kan backuppen. Dat betekent dat mijn Pi 2 alleen nog maar beschikt over het 16GB kaartje. Als ik nu een 1080p film (10gb in bestandsgrootte) start vanaf mijn Pi 2 gaat hij niet meer soepel. Ik benader mijn Synology vanaf de Pi 2 via het NFS protocol.

Ik heb even nagedacht waar het probleem volgens mij niet in zit:

1. Het kan niet aan de Synology liggen. Door de RAID 0 instelling is die krankzinnig snel. Als ik via LAN een bestand vanaf mijn Macbook Pro (ook gigabit) naar de Synology over zet gaat dat met ruim 100 MB/s
2. Mijn netwerk in huis is allemaal gigabit, maar de Pi 2 heeft natuurlijk maar 10/100. Toch vermoed ik niet dat daar de bottleneck zit. De doorvoersnelheid van de LAN verbinding tussen Pi 2 en Synology ligt rond de 10MB per seconde (theoretisch, niet getest).
3. Snelheid van de MicroSD kaart zou theoretisch ook snel genoeg moeten zijn voor de netwerk verbinding. Dus de Pi 2 zou geen moeite moeten hebben om de film ook met 10 MB per seconde weg te schrijven.

En dan kom ik eigenlijk op mijn vermoeden: de lees/schrijf snelheid van de SD kaart is de bottleneck. Eens?

Mijn idee zou daarom zijn om een Samsung Evo UHS Class 3 van 32GB te kopen. Denken jullie dat dit mijn probleem oplost? Ik heb de advancedsettings.xml van Kodi zo staan:

<network>
<buffermode>1</buffermode>
<cachemembuffersize>1048576000</cachemembuffersize>
<readbufferfactor>6.0</readbufferfactor>
</network>

Ik kan ook een 32 GB USB 2.0 stick aansluiten of een SSD. Of als het toch aan de netwerk doorvoer ligt, misschien een 200mbps USB to Ethernet adapter? Zou dat het verschil maken? Of een combinatie?

Kortom, wat zouden jullie adviseren? Idealiter wil ik dat Kodi ruimschoots cached, maar dat het afspelen van de film er niet onder lijdt. Ik weet bijvoorbeeld niet of Kodi de doorvoer kan cappen, zodat hij bijvoorbeeld maar 5 MB/s binnenhaalt over het netwerk en daardoor wat meer ruimte overhoudt om te lezen en schrijven?

Heel verhaal geworden, alvast bedankt voor de niet-tl;dr's onder ons 😊

[Voor 3% gewijzigd door Deadly Knapsack op 29-11-2015 20:41. Reden: typo's]

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 18:07
Vandaag mijn 2e vintage internet radio project zo goed als afgerond. Op de achtergrond rechts mijn eerste project. Beide met een Pi model B+.

http://tweakers.net/ext/f/qc7DLBXnhfOx0GA6AVmLV9zg/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/tJqFr18ArKjh9ufn9i63TJbD/thumb.jpg

Componenten:
Raspberry Pi B+
PlainDAC
TA2024 versterker
Industriële voeding 12 volt, 60 watt
3 Pin IEC320 C14 Inlet Module met switch
1 logaritmische stereo potmeter voor volume aan draaiknop 1
1 potmeter met aan/uit switch voor de versterker aan draaiknop 2
2 Pioneer TS-G1332i 2-weg luidsprekers
1 Samsung telefoonoplader voor de voeding van de Pi (5 volt)

Gewoon rösti

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-06 17:01
Ik ben opzoek naar software waarmee ik het beste een slideshow van zowel dia's als filmpjes kan presenteren, en eventueel met hypertekst erin dus tekst die veranderd, op de slides / filmpjes?

Weet iemand hier iets voor?
Sandmachine schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:32:
Dus de Pi 2 zou geen moeite moeten hebben om de film ook met 10 MB per seconde weg te schrijven.
Wat bedoel je hier precies mee? Om de film weg te schrijven?

👉🏻 Blog 👈🏻

• Deadly Knapsack
kraades schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:08:
[...]
Wat bedoel je hier precies mee? Om de film weg te schrijven?
Omdat Kodi de SD kaart als cache gebruikt ben je in mijn beleving afhankelijk van de snelheid van het kaartje. Ik bedoel hiermee te zeggen dat de schrijfsnelheid van de kaart voldoende zou moeten zijn in theorie. Maar ik weet onvoldoende van schrijf/leessnelheden om in te schatten dat dit inderdaad zo is.

Net een 1080p van 5GB getest met de volgende default instellingen:

<network>
<readbufferfactor>4.0</readbufferfactor>
</network>

En het gaat gewoon niet soepel.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:49
Loopt je netwerk van de Raspberry over dezelfde als je pc ?
Of zit er nog een andere switch tussen ?

Als je een laptop o.i.d. aansluit op de kabel heb je wel 1gb aan snelheid ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Deadly Knapsack
MdO82 schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:39:
Loopt je netwerk van de Raspberry over dezelfde als je pc ?
Of zit er nog een andere switch tussen ?

Als je een laptop o.i.d. aansluit op de kabel heb je wel 1gb aan snelheid ?
Ja. Als ik de kabel van de Pi in mijn Macbook steek en een film kopieer via FTP zit ik op 110 MB/s.

Alles zit direct aangesloten op mijn Netgear Nighthawk.

• W00fer
  • Niet online
mad_max234 schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:13:
Heb mijn Zero gisteren binnen gekregen, is mijn eerste Pi. :) Heb dus direct verschillende distributies getest, Raspbian, Xbain en Retropie, werkte allemaal, alleen TV moest keertje uit en aan om geluid te krijgen.

Ben nu wat aan spelen met GPIO, heb Geany en wiringPi geïnstalleerd zodat ik C kan gebruiken, met C ben ik bekend.

Dat is snel gegaan. Dan hoop ik dat dat bij mij ook snel zal zijn!

629110

mad_max234 schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:13:

Waar had jij hem besteld ?

• MdO82
Sandmachine schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:57:
[...]

Ja. Als ik de kabel van de Pi in mijn Macbook steek en een film kopieer via FTP zit ik op 110 MB/s.

Alles zit direct aangesloten op mijn Netgear Nighthawk.
Wat voor SD-kaartje gebruik je ?
Ik gebruik hier een mediabox voor het afspelen dus helaas geen vergelijkbare situatie.

2250 WP Zuid PVoutput

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een raspberry pi in de meterkast hangen met een prototyping plate er op. Nu wil ik daar een case omheen maar ik vind eigenlijk alleen maar behuizingen voor de Pi alleen. Zijn daar oplossingen voor?

• Pizza_Boom
Zelf wat tekenen en laten 3d printen bij een lokaal hackerspace ofzo?

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:35
je hebt toch van die stapelbare cases? per extra hat een extra verdieping?

• Deadly Knapsack
MdO82 schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:38:
[...]

Wat voor SD-kaartje gebruik je ?
Ik gebruik hier een mediabox voor het afspelen dus helaas geen vergelijkbare situatie.
Gewoon een random Class 10 kaartje. Geen bijzonder merk en al wat ouder. Gaat een upgrade naar een UHS Class 3 veel schelen?

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 21:47
mno schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:01:
Vandaag mijn 2e vintage internet radio project zo goed als afgerond. Op de achtergrond rechts mijn eerste project. Beide met een Pi model B+.

[afbeelding]

[afbeelding]

Componenten:
Raspberry Pi B+
PlainDAC
TA2024 versterker
Industriële voeding 12 volt, 60 watt
3 Pin IEC320 C14 Inlet Module met switch
1 logaritmische stereo potmeter voor volume aan draaiknop 1
1 potmeter met aan/uit switch voor de versterker aan draaiknop 2
2 Pioneer TS-G1332i 2-weg luidsprekers
1 Samsung telefoonoplader voor de voeding van de Pi (5 volt)
Mooi :) Ik ben de afgelopen dagen ook volop aan het opzoeken geweest om een gelijkaardig project te gaan doen.. Hoe klinken die auto speakers in de huiskamer? Ik had gisteren nl. gelezen dat dit geen goed geluid zou geven.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Samsung 970 Evo Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kaasplank schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:00:
Ik heb een raspberry pi in de meterkast hangen met een prototyping plate er op. Nu wil ik daar een case omheen maar ik vind eigenlijk alleen maar behuizingen voor de Pi alleen. Zijn daar oplossingen voor?
Daar liep ik ook tegenaan, heb uiteindelijk de top van een case er maar af gelaten, bodem eronder gelaten. Zo is er aan de onderkant toch nog bescherming.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

629110 schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:33:
[...]

Waar had jij hem besteld ?
SOSsolutions, en zat nog wel dagje vertraging op. Ondertussen is er alweer nieuwe bestelling onderweg, wifi dongle, had er al eentje maar die is zoek en al vind ik hem terug dan weet ik niet zeker dat die gaat werken met de rpi. Gaat trouwens lekker hier, ben ook mijn 8GB SD kaart kwijt. Heb zaterdag maar even Samsung EVO 16GB gekocht, dingen kosten ook bijna niks meer, 8 euro bij de action. :)

-Andere hobby- -

• Lanithro
Zou iemand mijn kunnen helpen? Ik wil mijn raspberry pi gaan gebruiken voor inhouse game streaming dmv moonlight embedded. Nu ben ik heel het weekend bezig geweest om het weekend om het werkend te krijgen. Maar het lukt me niet. Ik heb al een paar tussen geprobeerd.
Kan iemand mij uitleggen wat ik exact moet doen om het goed geïnstalleerd te krijgen? Ik ben niet echt een Linux held.

Het betreft het volgende. https://github.com/irtimmer/moonlight-embedded

Ik

• VorCha
Lanithro schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:18:
Zou iemand mijn kunnen helpen? Ik wil mijn raspberry pi gaan gebruiken voor inhouse game streaming dmv moonlight embedded. Nu ben ik heel het weekend bezig geweest om het weekend om het werkend te krijgen. Maar het lukt me niet. Ik heb al een paar tussen geprobeerd.
Kan iemand mij uitleggen wat ik exact moet doen om het goed geïnstalleerd te krijgen? Ik ben niet echt een Linux held.

Ik
Heb je dit al geprobeerd?
http://www.howtogeek.com/...m-machine-with-moonlight/

• Lanithro
Ja ik heb dat al geprobeerd, maar ik kom niet verder bij apt-get update. krijg dan foutmelding.

• MdO82
Lanithro schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:47:
[...]

Ja ik heb dat al geprobeerd, maar ik kom niet verder bij apt-get update. krijg dan foutmelding.
Welke software-distro heb je erop gezet ?
En welke foutmelding krijg je ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Lanithro
Raspbian en ik krijg deze foutmelding:
E: Could not open lock file /var/lib/apt/lists/lock - open (13: Permission denied)

E: Unable to lock directory /var/lib/apt/lists/

E: Could not open lock fike /var/lib/dpkg/lock - open (13: Permission denied)

E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), are you root?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sudo voor je commando's zetten doet wonderen.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 15:55

stuffer

Ondertietel

Lanithro schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:52:
Raspbian en ik krijg deze foutmelding:
E: Could not open lock file /var/lib/apt/lists/lock - open (13: Permission denied)

E: Unable to lock directory /var/lib/apt/lists/

E: Could not open lock fike /var/lib/dpkg/lock - open (13: Permission denied)

E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), are you root?
Als ik je commando:

apt-get update en E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), are you root?

in google gooi zie ik het volgende:

https://www.google.nl/web...kg%2F)%2C+are+you+root%3F

The solution is to read the error message: are you root?. Use sudo to run a command with root privileges, like so: sudo apt-get update

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• Lanithro
ja het is me inmiddels gelukt. Bedankt voor het meedenken. Ik heb nu het volgende probleem als ik moonlight wil starten.

Starting RTSP handshake...connect() failed: 111
RTSP OPTIONS request failed: 111
failed: 111

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 01:18
Ik ben voornemens om van de Raspberry een repeater cq. access point te maken. Ik woon hartje stad en zit te ver van de wijkcentrale af om uberhaupt een goede internetverbinding te hebben. Alsof dat nog niet erg genoeg is, gaat er binnenshuis ook nog het nodige qua snelheid verloren.

Gelukkig is er een Free Wifi in de stad. Daar werk ik wel vaker mee en die is supersnel. Nadeel: ik moet elke keer inloggen en het is openbaar. Verbinding maken tussen de RPI en het netwerk komt wel goed en met twee Wifi dongles (1 voor in, 1 voor uit) moet het ook lukken om het netwerk te delen. Heeft iemand een suggestie om VPN automatisch te activeren danwel automatisch de gebruikersovereenkomst te accepteren?

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 10:19
Lanithro schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:18:

Ik
Ik was hier ook mee bezig, erg jammer dat ik een AMD kaart heb in mijn Pc want dit ziet er erg leuk uit!

Maar kun je hiermee ook je invoerapparaat op de Pi aansluiten en gebruiken? Of moet je die op je pc zelf aansluiten (draadloos)?

• Lanithro
ApexAlpha schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:01:
[...]

Ik was hier ook mee bezig, erg jammer dat ik een AMD kaart heb in mijn Pc want dit ziet er erg leuk uit!

Maar kun je hiermee ook je invoerapparaat op de Pi aansluiten en gebruiken? Of moet je die op je pc zelf aansluiten (draadloos)?
Ne je bestuurd alles via je RPI. Je kan zelfs draadloze controllers aansluiten of een PS3 controller.

• ApexAlpha
Lanithro schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:18:
[...]

Ne je bestuurd alles via je RPI. Je kan zelfs draadloze controllers aansluiten of een PS3 controller.
Oh man dat klinkt geweldig om in de woonkamer te kunnen LoL'en of Fifa te doen..

Iemand een Radeon R9 270 ruilen voor een Nvidia kaart...? :-(

• Lanithro
ApexAlpha schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:19:
[...]

Oh man dat klinkt geweldig om in de woonkamer te kunnen LoL'en of Fifa te doen..

Iemand een Radeon R9 270 ruilen voor een Nvidia kaart...? :-(
kijk eens op V&A :P

• ApexAlpha
Haha heb iemand gevonden die zijn GTX 660 wil ruilen tegen mijn kaart! Mooi, nieuw hobby projecte dit voor een regenachtig weekend.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 18:07
bibi2205 schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:30:
[...]
Mooi :) Ik ben de afgelopen dagen ook volop aan het opzoeken geweest om een gelijkaardig project te gaan doen.. Hoe klinken die auto speakers in de huiskamer? Ik had gisteren nl. gelezen dat dit geen goed geluid zou geven.
Er komt in ieder geval véél geluid uit. Ik vind het nog niet optimaal klinken (mis nog bas bij hoger volume), maar dat kan ook komen doordat de radio kast nog niet volledig dicht is aan de achterkant.

Gewoon rösti

• W00fer
  • Niet online
Gisteren mijn Pi Zero binnen gekregen van Thepihut.com Dit weekend maar eens mee gaan spelen.

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 08:52
W00fer schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:57:
Gisteren mijn Pi Zero binnen gekregen van Thepihut.com Dit weekend maar eens mee gaan spelen.
Bij mij is die verzending dus misgegaan. Dubbel verzonden. Net mailtje gekregen of ik hem wilde terugsturen of wilde kopen - dat tweede maar gedaan. Nu heb ik er dus één te veel... en goede doelen hebben structureel te weinig geld, dus één plus één is in dit geval een zero voor een tweaker O-) .

• W00fer
  • Niet online
theturtle schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:13:
[...]

Bij mij is die verzending dus misgegaan. Dubbel verzonden. Net mailtje gekregen of ik hem wilde terugsturen of wilde kopen - dat tweede maar gedaan. Nu heb ik er dus één te veel... en goede doelen hebben structureel te weinig geld, dus één plus één is in dit geval een zero voor een tweaker O-) .
Nette actie, goed dat je de winst weggeeft. Ik kan me echter niet heugen dat ik 25 euro heb betaald, eerder 19 incl essential kit zonder SD.

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 08:52
W00fer schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:44:
[...]
Nette actie, goed dat je de winst weggeeft. Ik kan me echter niet heugen dat ik 25 euro heb betaald, eerder 19 incl essential kit zonder SD.
Dat kan. Hij was 16 pond plus 2,50 shipping voor essential kit met 8GB SD - die had jij dus niet. Volgens mijn creditcardmaatschappij is dat dan 25 euro (en een paar centjes) >:) .

• W00fer
  • Niet online
theturtle schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:57:
[...]

Dat kan. Hij was 16 pond plus 2,50 shipping voor essential kit met 8GB SD - die had jij dus niet. Volgens mijn creditcardmaatschappij is dat dan 25 euro (en een paar centjes) >:) .
Ik heb die 8GB microSD niet gelezen, excuus.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

W00fer schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:57:
Dat heeft nog best lang geduurd, meer dan de 3-5 dagen die ze claimen. Heb die van mij nu in gebruik al ultra low power nas. Als je alleen de sd kaart gebruikt en HDMI en led uitschakelt dan is die erg zuinig, 30mA(0.2w) in idle. Komt dan nog wifi bovenop.

Zero Idle, HDMI disabled, LED disabled 30 mA (0.2W)
Zero Idle, with 802.11n WiFi adapter 120 mA (0.6W) (HDMI en led ingeschakeld)

http://www.midwesternmac....g/raspberry-pi-zero-power

Was van plan om usb HDD via relais te laten schakelen zodat die op afstand in en uitgeschakeld kan worden, relatief gezien verbruik HDD veel stroom.

-Andere hobby- -

629110

Je USB HDD kan je ook "spin-down" aan zetten. Hier zijn linux trucjes voor, dan gaat hij zelf slapen als er niks gebeurt.

Topic met meer informatie:
https://www.raspberrypi.o...viewtopic.php?f=63&t=6070

[Voor 27% gewijzigd door 629110 op 03-12-2015 13:27]

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 16:04

Goner

What can I do you for ?

Megamind schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:36:
Helaas was hier de Magpi al uitverkocht maar na de feestdagen krijgen ze weer een hele nieuwe lading :)
Wat is 'hier' ? Ben wel benieuwd welke winkels de Magpi verkopen ...
Op hun website staat dat ze nieuwe bladen/zeroes gaan produceren voor de 2e oplage.
Andere mogelijkheid is bieden op eBay. Er zijn er wel die een redelijke prijs vragen, rond €20.

We’re currently printing up new issues and making new Pi Zeros for them, and we’ll let you know when they’re ready!

[Voor 13% gewijzigd door Goner op 03-12-2015 14:17]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 08:52
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze mooi op voorraad zijn en wat de uiteindelijke prijs wordt van de dingetjes. Ik wil er eigenlijk wel twee. Vooral omdat ze nog veel minder power gebruiken dan de huidige pi's. Heb nu een Kodi mediaplayer draaien op een rpi1B. De Zero is krachtiger en gebruikt 5x zo weinig. Scheelt per jaar toch weer 6 euro op de energierekening. Is er in een jaar dus uit :P mits de prijs daar in de buurt komt.

Ik zou ook graag de MagPi kopen maar in Groningen nergens te vinden voor zover ik weet...

Edit: Zou dit ook werken?

http://www.ebay.de/itm/St...2c037a:g:SAYAAOSwl9BWJGr6

[Voor 28% gewijzigd door spokje op 03-12-2015 14:46]

• W00fer
  • Niet online
mad_max234 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:05:
[...]

Dat heeft nog best lang geduurd, meer dan de 3-5 dagen die ze claimen. Heb die van mij nu in gebruik al ultra low power nas. Als je alleen de sd kaart gebruikt en HDMI en led uitschakelt dan is die erg zuinig, 30mA(0.2w) in idle. Komt dan nog wifi bovenop.

Zero Idle, HDMI disabled, LED disabled 30 mA (0.2W)
Zero Idle, with 802.11n WiFi adapter 120 mA (0.6W) (HDMI en led ingeschakeld)

http://www.midwesternmac....g/raspberry-pi-zero-power

Was van plan om usb HDD via relais te laten schakelen zodat die op afstand in en uitgeschakeld kan worden, relatief gezien verbruik HDD veel stroom.
Nee hoor. Ik heb hem donderdag na 12u besteld, dan ging hij vrijdag op de post. Maandag bezorgd PostNL niks aan brievenbuspost, dus dat werd dinsdag. Dat is best netjes.

Bedankt voor je link naar die ultra low power NAS. Dat stroomverbruik maak ik me niet zo'n zorgen om, eerder de power die de CPU kan leveren :)

[Voor 8% gewijzigd door W00fer op 03-12-2015 15:13]

• Megamind
  • Laatst online: 05-06 22:38
Goner schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:16:
[...]

Wat is 'hier' ? Ben wel benieuwd welke winkels de Magpi verkopen ...
Op hun website staat dat ze nieuwe bladen/zeroes gaan produceren voor de 2e oplage.
Andere mogelijkheid is bieden op eBay. Er zijn er wel die een redelijke prijs vragen, rond €20.

We’re currently printing up new issues and making new Pi Zeros for them, and we’ll let you know when they’re ready!
Canada, ze lagen hier heel even in de boekenwinkel maar ook iets van 2-3 per winkel. Na de feestdagen krijgen ze weer nieuwe.

Prijs is wel hoog, geloof dat ze 20$ waren.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 16:04

Goner

What can I do you for ?

Is blijkbaar heel duur, dat vervoer van magazines ...
Magpi kost GBP 5,99, dat is €8,50.

• W00fer
  • Niet online
Zit vaak ook import heffing op van de publishers. Nederlandse krant kost in België ook meer bij de sigarenboer.

629110

Ik heb ooit op schiphol wel eens britse bladen gekocht. Rond de €15,95 en €18,95. Dit is heel normaal.

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-01-2020
Zondag is mijn RPi B naar de kloten gegaan na dat ik een 2.8" TFT display erop had geplaatst.
Alleen pwr led brand... nog.

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-06 20:45

Me Tarzan, U nix!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

W00fer schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:12:
[...]

Nee hoor. Ik heb hem donderdag na 12u besteld, dan ging hij vrijdag op de post. Maandag bezorgd PostNL niks aan brievenbuspost, dus dat werd dinsdag. Dat is best netjes.

Bedankt voor je link naar die ultra low power NAS. Dat stroomverbruik maak ik me niet zo'n zorgen om, eerder de power die de CPU kan leveren :)
Had even niet door dat bericht van woensdag was. Potentie is min of meer hetzelfde als de RPI B+ @ 1GHz. Wat wil jij er dan mee gaan doen?

Ik heb nog twee 16GB SD kaartjes gehaald, kan snel even switchen naar Retropie en Xbian. Gisteren eerste film gekeken, moest wel ALSA gebruiken, anders had ik soms haperingen in het geluid.

ALSA is driver of is dat ook hardware acceleratie of zo?

-Andere hobby- -

• W00fer
  • Niet online
mad_max234 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:19:
[...]

Had even niet door dat bericht van woensdag was. Potentie is min of meer hetzelfde als de RPI B+ @ 1GHz. Wat wil jij er dan mee gaan doen?

Ik heb nog twee 16GB SD kaartjes gehaald, kan snel even switchen naar Retropie en Xbian. Gisteren eerste film gekeken, moest wel ALSA gebruiken, anders had ik soms haperingen in het geluid.

ALSA is driver of is dat ook hardware acceleratie of zo?
ALSA is een driver die dingen kan offloaden naar een hardware chip voor zover ik weet.

Ik ben aan het kijken naar of als mediaspeler of als gaming device. Het ziet er nog niet naar uit dat de Pi Zero overgeklokt kan worden, aangezien hij vanuit de fabriek al op 1GHZ gestampt is ipv 700, maar we shall see.

• Dacuuu
Filmpje gemaakt over de Pi Zero icm het setje extra's zoals de hdmi/USB converter.

• ApexAlpha
Dacuuu schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:23:
Filmpje gemaakt over de Pi Zero icm het setje extra's zoals de hdmi/USB converter.
[video]
Ik kan het nergens vinden maar, heeft deze Pi ook de hardware decoding van h264 en mpeg2?

Zonder zal wel stotteren worden anders bij bestanden met hoge bitrates.

• Dacuuu
ApexAlpha schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:31:
[...]

Ik kan het nergens vinden maar, heeft deze Pi ook de hardware decoding van h264 en mpeg2?

Zonder zal wel stotteren worden anders bij bestanden met hoge bitrates.
Nergens vinden, Google vult zelf je zoek opdracht al aan. :9

H264 hardware decoding.
Mpeg2 hw decoding na aanschaf licentie code. Dit kost iets van €2

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-06 22:31
Dacuuu schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:23:
[video]
$5 comuter?

• Dacuuu
Moeite met de P. Groeten Sint en iet.
Zo maar is aanpassen. 8)7

[Voor 7% gewijzigd door Dacuuu op 04-12-2015 09:46]

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-06 22:31
Dacuuu schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:46:
[...]

Moeite met de P. Groeten Sint en iet.
Zo maar is aanpassen. 8)7
;)

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-06 16:27

Silence

Godlike

Wel leuk dat ze 5$ zeggen maar in Nederland dan weer 19€ is.....

Inventaris - Steam

• Dacuuu
Silence schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:05:
Wel leuk dat ze 5$ zeggen maar in Nederland dan weer 19€ is.....
In de UK 4 pond, daar heb ik hem vandaan.
In NL schijnt de importeur gek te doen omtrent de prijs. Maar goed, de Pi 1/2 zijn wel normaal geprijst, waarom de zero dan achterlijk €19 moet zijn. Gewoon niet in NL kopen.

• ApexAlpha
Dacuuu schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:37:
[...]

Nergens vinden, Google vult zelf je zoek opdracht al aan. :9

H264 hardware decoding.
Mpeg2 hw decoding na aanschaf licentie code. Dit kost iets van €2
Haha shit ik zie het nu ja. Op de dag dat hij uitkwam was dat nog niet, beloofd.

Maar dit ziet er veelbelovend uit. En zo te zien gebruik jij ook gewoon CEC om dat ding te besturen? Dat werkt dus door zo een miniHDMI - HDMI adapter? Of moet je daarbij opletten dat je eentje hebt die het kan...

• Dacuuu
ApexAlpha schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:07:
[...]

Haha shit ik zie het nu ja. Op de dag dat hij uitkwam was dat nog niet, beloofd.

Maar dit ziet er veelbelovend uit. En zo te zien gebruik jij ook gewoon CEC om dat ding te besturen? Dat werkt dus door zo een miniHDMI - HDMI adapter? Of moet je daarbij opletten dat je eentje hebt die het kan...
Jawel, de pi zero heeft de zelfde cpu/gpu als de pi1, En die al vanaf 2012 beschikbaar. CEC werkt gewoon. en hdmi via een miniHDMI adapter. Maar wil je De raspberry pi kopen om KODI te installeren, koop een Pi2. Sneller, meer usb poorten, en direct UTP aansluiting.

• Pizza_Boom
Hmmm... install node levert op dat er niets extra geinstalleerd is en dat node al reeds op de meest recente versie draait, maar node -v geeft aan dat er 2 pakketten (GLIBCXX en GLIBC) niet aanwezig zijn... Strange.

EDIT: Ik had blijkbaar ook even nodejs moeten installen. Die staat nu vrolijk te snorren. :P Alhoewel de hierboven beschreven error nog steeds bestaat bij node -v, bij nodejs -v krijg ik keurig een versie.

[Voor 33% gewijzigd door Pizza_Boom op 04-12-2015 10:19]

Pagina: 1 2 3 ... 73 Laatste

Let op:
Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in Raspberry Pi: aankoop&levering
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: [GPIO] Raspberry Pi.

Lijstje met geteste USB WLAN stickjes
Lijstje met geteste USB hubs

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee