• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
stok schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:46:
[...]

Jij denkt dat een groep als ISIS een kans om Obama om te leggen laat schieten om de voorkeur te geven aan een stel burgers? kek

/zal het toelichten; "kijk wij leggen jullie best beveiligde machtigste man om, fear us"
Tja het kost hun niks om zoiets af te geven als signaal. Maarja die lui kunnen alles met hun macht / wapens.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:42
stok schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:45:
[...]

Zoiets zegt ook niks inderdaad. Als parijsenaar/londenaar(?)/berliner(?) is de kans op dood door terrorisme gewoon stuk groter dan als schubbekuttevener.
Door de snelheid van de social media en ander "snel nieuws" zou een aanslag op de beddenrace in schubbekutteveen net zo groot nieuws worden als eentje op schiphol. of amsterdam/utrecht/rotterdam centraal.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:21
rolandos582 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:46:
Vliegtuigen van American Airline gaan nu niet meer landen in Frankrijk. Treinen rijden nog wel en sommige vliegtuigen gaan niet meer landen in Frankrijk.

Word vermeld op : YouTube: Sky News Live en social media.
Ik vraag me echt af wat daar de toegevoegde waarde van is...

Goed, volgens France24 hadden de daders in het theater ook 2 bomgordels om - die gelukkig niet gebruikt zijn.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• rolandos582
Zeus schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:48:
[...]

Ik vraag me echt af wat daar de toegevoegde waarde van is...

Goed, volgens France24 hadden de daders in het theater ook 2 bomgordels om - die gelukkig niet gebruikt zijn.
Tja het is wel raar natuurlijk dat alle grenzen dicht zijn maar dat je nog wel met de trein/vliegtuig het land kunt betreden. Maar het is niet meer als logisch dat de vliegvelden ook dichtgaan.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

rolandos582 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:49:
[...]

Tja het is wel raar natuurlijk dat alle grenzen dicht zijn maar dat je nog wel met de trein/vliegtuig het land kunt betreden. Maar het is niet meer als logisch dat de vliegvelden ook dichtgaan.
Opzich valt dat wel mee, die mensen kunnen een stuk beter en grondiger gecontroleerd worden dan de tienduizenden / honderdduizenden auto's die over de grens rijden.

Verwijderd

Wat we nu weten
Er zijn volgens de Parijse politie op zeven plekken aanslagen gepleegd. Het zou dan gaan om zeker twee explosies bij het Stade de France, twee schietpartijen in een uitgaansgebied en het bloedbad in het Theater Bataclan. Het is niet duidelijk welke twee plekken ontbreken in deze lijst. Er waren berichten over schietpartijen bij Les Halles en het Louvre, maar daar is verder niet over vernomen.

Bij de aanslagen zijn volgens de gemeente Parijs zeker 140 mensen omgekomen. Het zou gaan om zeker 100 in de concertzaal en 40 bij de andere incidenten door Parijs.

Morgen zijn er extra uitzendingen van de NOS. Op NPO1 zijn vanaf 08.00 extra tv-bulletins. Het NOS Radio 1 Journaal begint vroeger, om 06.30 uur.
NOS livedinges.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

stok schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:46:
[...]

Jij denkt dat een groep als ISIS een kans om Obama om te leggen laat schieten om de voorkeur te geven aan een stel burgers? kek

/zal het toelichten; "kijk wij leggen jullie best beveiligde machtigste man om, fear us"
Ik zeg niet dat ze het niet zullen nalaten, maar het effect om angst onder de bevolking te creëren is veel effectiever in hun ogen. Mits dit terorristen zijn met de soortgelijke motieven zijn als bij Charlie Hebdo is de totale westerse wereld het probleem, niet alleen de politieke elite..

Cogitationis poenam nemo patitur

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• rolandos582
Ircghost schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:50:
[...]

Opzich valt dat wel mee, die mensen kunnen een stuk beter en grondiger gecontroleerd worden dan de tienduizenden / honderdduizenden auto's die over de grens rijden.
Dat klopt uiteraard, maar ze kunnen ook gewoon meer suicide terroristen invliegen en het spul gebruiken wat al in Frankrijk is op dit moment. Maar met auto's is het uiteraard makkelijker.
Moet je er wel een vliegtuig bij tekenen imo. Maar het is natuurlijk wel een schande.

[ Voor 23% gewijzigd door rolandos582 op 14-11-2015 01:52 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
aicaramba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:43:
[...]

Net als dat de kans om door een meteoriet geraakt te worden ook groter is?

Ik geloof niet dat er jaarlijks 100 mensen door meteorieten worden geraakt en dat er jaarlijks 100 mensen zijn die 2x door de bliksem worden geraakt (dubbele inslagen daar gelaten).

Ik vind dit altijd wat kromme, ongefundeerde uitspraken.
Het is gewoon gebaseerd op feiten.
Maar je hebt gelijk, ik had ongelijk, het was niet tweemaal geraakt door bliksem, maar het was de kans dat je omkomt door bliksem.

De wereldwijde kans dat je omkomt door bliksem is 1 op 300.000. De wereldwijde kans dat je omkomt bij een terroristische aanslag is 1 op 405.000 (dit is inclusief Syrië en Irak).

Sterker nog, als het alleen over Nederland zou gaan zou je er nog veel bizardere dingen bij kunnen halen gezien het lage aantal slachtoffers bij aanslagen ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
nachtnet schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:48:
[...]

Door de snelheid van de social media en ander "snel nieuws" zou een aanslag op de beddenrace in schubbekutteveen net zo groot nieuws worden als eentje op schiphol. of amsterdam/utrecht/rotterdam centraal.
Wanneer is er ooit een aanslag in schubbekutteveen geweest dan?
London, Madrid, Parijs, NYC, Washington ...

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:45
Mathijs van NOS is wel een sterk staaltje live journalistiek aan het doen :P

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

rolandos582 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:51:
[...]

Dat klopt uiteraard, maar ze kunnen ook gewoon meer suicide terroristen invliegen en het spul gebruiken wat al in Frankrijk is op dit moment. Maar met auto's is het uiteraard makkelijker.
Dat is wel erg kort door de bocht, je laat het nogal gemakkelijk overkomen ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Goron schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:52:
Hij zit er wel compleet doorheen, iemand moet het even van hem overnemen zodat hij wat rust kan krijgen. De blik die hij in zijn ogen heeft.. Hij moet alles even rustig kunnen verwerken

PSN: Europhea

• stok
  • Niet online
Bullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:50:
[...]

Ik zeg niet dat ze het niet zullen nalaten, maar het effect om angst onder de bevolking te creëren is veel effectiever in hun ogen. Mits dit terorristen zijn met de soortgelijke motieven zijn als bij Charlie Hebdo is de totale westerse wereld het probleem, niet alleen de politieke elite..
Nee, het is gewoon veel makkelijker om dit te doen, dan om een figuur als Obama om te leggen. Vooral gezien de ge-decentraliseerde wijze waarop deze groeperingen werken.

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Goron schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:52:
Hij staat daar al een uur live verslag te doen en Hollande komt op 10 meter van hem af een verklaring brengen. Bijzondere televisie.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Aldus Reddit, en een Poolse verslaggever, staat de Jungle wel in brand.

Ik ben ook wel bang voor geweld tegen AZC's etc komend weekend.

People as things, that’s where it starts.

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:45
Razenko schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:54:
[...]

Hij zit er wel compleet doorheen, iemand moet het even van hem overnemen zodat hij wat rust kan krijgen. De blik die hij in zijn ogen heeft.. Hij moet alles even rustig kunnen verwerken
Ja die zit echt al een uur naar doden/gewonden/mensen in shock te kijken daarzo. Echt niet normaal.

• rolandos582
Freekers schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:52:
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht, je laat het nogal gemakkelijk overkomen ;)
Tuurlijk maar je kunt niet ontkennen dat dit gebeurt. Het kan namelijk vrij gemakkelijk en je moet dit gewoon voorkomen.

President zegt live op TV 118 doden.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:42
stok schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:52:
[...]

Wanneer is er ooit een aanslag in schubbekutteveen geweest dan?
London, Madrid, Parijs, NYC, Washington ...
De Punt. (1977) Wijster (1975)

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
Freekers schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:40:
Ook Obama niet naar G20
Ook de Amerikaanse president Obama meldt dat hij verstek zal laten gaan bij de G20-top in Turkije. Een reden is nog niet bekendgemaakt.
Bron: http://nos.nl/liveblog/20...-aanslagen-in-parijs.html

Is dit niet juist wat terroristen proberen te bereiken?
Dat hangt er vanaf, deze aanslag kan gevolgen hebben voor de situatie in Syrië. Obama zal dan mogelijk wat beslissingen moeten nemen en kiest er dan voor om de G20 bijeenkomst aan zich voor bij te laten gaan.

• stok
  • Niet online
nachtnet schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:55:
[...]

De Punt. (1977) Wijster (1975)
Dat is geen IS die wereldwijde roem wil, maar een lokale groep (wereldwijd gezien)

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:42

InFamous

excommunicado

Razenko schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:54:
[...]

Dit is toch dezelfde verslaggever als bij charlie hebdo, daar brak die nog in tranen uit.

Formerly known as Ragdoll

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:52:
[...]
Het is gewoon gebaseerd op feiten.
Maar je hebt gelijk, ik had ongelijk, het was niet tweemaal geraakt door bliksem, maar het was de kans dat je omkomt door bliksem.

De wereldwijde kans dat je omkomt door bliksem is 1 op 300.000. De wereldwijde kans dat je omkomt bij een terroristische aanslag is 1 op 405.000 (dit is inclusief Syrië en Irak).

Sterker nog, als het alleen over Nederland zou gaan zou je er nog veel bizardere dingen bij kunnen halen gezien het lage aantal slachtoffers bij aanslagen ;)
Het probleem met gemiddelden is dat niemand er aan voldoet...
Logica dicteert natuurlijk gewoon dat de kansen voor de stedeling wel iets anders in elkaar steken dan iemand die zich weg heeft gestopt in een hut op in één of ander Alaskaanse berg. :)
Datzelfde probleem zie je met het op-tijd gemiddelde van de NS. Dat is ook een overall gemiddelde waar in de praktijk in de spits vrij weinig van terecht komt.
Cijfers zijn altijd verraderlijk... (en daarmee nutteloos)

Verwijderd

Neem nu het aantal doden van vrijwel ieder waarschijnlijk of onwaarschijnlijk fenomeen over die periode van 40 jaar.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

stok schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:56:
[...]

Dat is geen IS die wereldwijde roem wil, maar een lokale groep (wereldwijd gezien)
Met wel stevige ideeën, een eigen land. Beetje wat IS ook wil/heeft.

People as things, that’s where it starts.

• rolandos582
Is toch verdoeme ook ongelofelijk hoe snel al die journalisten naar Parijs toe vliegen hé. Man Man Man 8)7

• Razenko
  • Nu online
InFamous schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:57:
[...]

Dit is toch dezelfde verslaggever als bij charlie hebdo, daar brak die nog in tranen uit.
Durf dat zo niet te bevestigen. Heb toen vanwege werk het niet kunnen zien.

Zou het hem niet kwalijk nemen als hij nu live zegt ' jongens, ik trek het niet meer, ik moet even rust hebben'

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Godver de godver... Wat kan ik hier boos en verdrietig om worden. :(

Er zijn intussen 140 doden bevestigd... 140... Zomaar. ;(
Man man man. Echt alle sterkte aan de nabestaanden van alle overledenen.
Ik hoop dat Franse Tweakers, met name in Parijs, veilig zijn; en ook al jullie vrienden/familie/bekenden. Vooral sterk blijven en zorg dat je veilig bent!

Hulde dat Frankrijk de grenzen dichtgooit, jammer alleen dat het veels te laat is... En jammer dat Nederland nu niet preventief de boel dichtsmijt.

Zo jammer dit. :F

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• stok
  • Niet online
RobinHood schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:58:
[...]

Met wel stevige ideeën, een eigen land. Beetje wat IS ook wil/heeft.
IS wil geen eigen land (wat ze beloofd zou zijn, zoals de Molukkers). IS wil alles en iedereen dat niet hun ideologie aanhangt uitroeien.

• rolandos582
3 dood door explosies bij stadion
11 dood bij het restaurant
118 dood bij de concert hal
3 aanvallers dood

100+ gewond atm

Dit is de officiële telling op dit moment.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
WhatsappHack schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:00:
Hulde dat Frankrijk de grenzen dichtgooit, jammer alleen dat het veels te laat is... En jammer dat Nederland nu niet preventief de boel dichtsmijt.
En jij kunt me nu natuurlijk heel duidelijk uitleggen wat dat helpt. Frankrijk gooit de grenzen dicht in de hoop eventuele handlangers niet te laten ontsnappen.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

rolandos582 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:02:
3 dood door explosies bij stadion
11 dood bij het restaurant
118 dood bij de concert hal
3 aanvallers dood

100+ gewond atm

Dit is de officiële telling op dit moment.
Ontzettend jammer dat die terroristen dood zijn. Had ze graag in de cel zien rotten.

Verwijderd

ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:03:
Ontzettend jammer dat die terroristen dood zijn. Had ze graag in de cel zien rotten.
Zijn ze allemaal dood?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:04

mrc4nl

Procrastinatie expert

T voelt wel alsof we in de eindtijd leven, aanslagen, oorlogen, de val van europa (onstabiel is het iig), het leger van rusland en china, de wereld keert zich langzaam tegen israël. het wordt er allemaal niet beter op :X

niet dat het het einde van de wereld tegen kan houden, maar ik zou het wel liever ver van al het geweld willen doorbrengen. met zo'n aanslag in parijs komt de boel wel heel dichtbij.

ora et labora

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Nos benoemd nu specifiek dat de aanslagplegers "Allah is groot" hebben geroepen. Nu bewijst dit nog niets, behalve dat dit is geroepen voordat het "vuur" op omstanders is geopend.

• rolandos582
ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:03:
[...]

En dan? Dat boeit ze niks. Dit zijn slaven van een grote groep die hieraan beginnen met een instelling dat ze wat overkomt. Die zijn bereid de cel in te gaan en niks los te laten. Kijk maar naar de vorige aanslagen.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
NOS gaat naar bed

• rolandos582
Bullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:04:
Nos benoemd nu specifiek dat de aanslagplegers "Allah is groot" hebben geroepen. Nu bewijst dit nog niets, behalve dat dit is geroepen voordat het "vuur" op omstanders is geopend.
Er zijn woorden als ''ALLUHHAAA AKKBAARRR'' genoemd. Maar dit is allemaal speculeren en is niet officieel bekend gemaakt.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dat is de vraag, maar ik geloof het wel. In ieder geval 2 gijzelnemers voor zover ik weet, + degenen die zelfmoord gepleegd hebben met die bomaanslagen.

• Razenko
  • Nu online
Bullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:04:
Je kan hier wel veel uit halen. Maar voordat ik met me vinger ga wijzen ben ik wel benieuwd of het 1 persoon was die het heeft geroepen of dat het ze allemaal waren.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

rolandos582 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:04:
[...]

En dan? Dat boeit ze niks. Dit zijn slaven van een grote groep die hieraan beginnen met een instelling dat ze wat overkomt. Die zijn bereid de cel in te gaan en niks los te laten. Kijk maar naar de vorige aanslagen.
terroristen vinden het prachtig om om te komen in een aanslag, wegkwijnen in een cel voor de rest van hun leven is een veel grotere straf

ora et labora

Verwijderd

mrc4nl schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:04:
T voelt wel alsof we in de eindtijd leven
Wat dat betreft kunnen we je geruststellen; het is van alle tijden dat mensen het gevoel hebben dat zij in een danige heftige tijd leven. Terwijl het statistisch gezien veiliger dan ooit is op de wereld.

Maar goed, aan statistieken heb je vanavond even niet zoveel.

• maartend
Wat loopt er nog rond?

Stadion - dood
Concert - dood
Restaurant - ?
Wat mis ik - ?

• rolandos582
mrc4nl schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:05:
[...]

terroristen vinden het prachtig om om te komen in een aanslag, wegkwijnen in een cel voor de rest van hun leven is een veel grotere straf
Als we het hebben over suicide terrorists dan heb je gelijk. Maar dan zijn vaak die lui met bomgordels en niet de gijzelnemers. De gijzelnemers worden vaak aangevallen door het leger. Met de intentie dat ze overrompelt worden en ze ondervraagt kunnen worden. Tenzij het zo gevaarlijk is, dan word het shoot to kill.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

mrc4nl schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:05:
[...]

+ dat het ook toont dat het slechter kan aflopen, zal er zat afschrikken. Nu is het sterven voor het "goede" doel, een martelaar zijn, tig maagden die in de hemel op je wachten, i.p.v. wegrotten in een cel, of erger. Vraag me af in hoeverre men zich aan de regel houdt met dit soort lui. Zou me niks verbazen als ze in 1 of andere black site terecht komen.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

mrc4nl schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:04:
T voelt wel alsof we in de eindtijd leven, aanslagen, oorlogen, de val van europa (onstabiel is het iig), het leger van rusland en china, de wereld keert zich langzaam tegen israël. het wordt er allemaal niet beter op :X

niet dat het het einde van de wereld tegen kan houden, maar ik zou het wel liever ver van al het geweld willen doorbrengen. met zo'n aanslag in parijs komt de boel wel heel dichtbij.
Hallo.... Wat is er zo'n 75 jaar gelden gebeurd? En daar voor? Maar ook recenter zoals bijvoorbeeld conflicten tussen Noord en Zuid Korea.... Geweld is helaas van alle tijden. Zolang er verschillende bevolkingsgroepen zijn die het licht niet in ander mans ogen kunnen zien blijft dit ook bestaan. Het is wel heel naief om over een eindtijd te spreken, daarmee doe je alle verschrikkelijke dingen uit het verleden zeker geen recht.....

• WhatsappHack
  • Niet online
maartend schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:03:
[...]

En jij kunt me nu natuurlijk heel duidelijk uitleggen wat dat helpt. Frankrijk gooit de grenzen dicht in de hoop eventuele handlangers niet te laten ontsnappen.
Wat het helpt? Tja, het is veels te laat; die grenzen hadden nooit op deze manier mogen openstaan. Er is al teveel tuig binnen gekomen de afgelopen jaren, en dat kan niet zomaar meer ongedaan gemaakt worden (wel tot op bepaalde hoogte, maar geheel is niet mogelijk). Maar dat betekend niet dat je "omdat het toch al te laat is" die grenzen dan maar lekker open moet laten staan.
Hele grote kans dat Frankrijk de grenzen gewoon dichtlaat, daar gaan al stemmen over op in de politiek aldaar. En terecht...

... Lekker trouwens die reclame van UNICEF meteen na de NOS uitzending, met ontploffende gebouwen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
stok schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:02:
[...]

IS wil geen eigen land (wat ze beloofd zou zijn, zoals de Molukkers). IS wil alles en iedereen dat niet hun ideologie aanhangt uitroeien.
Als dit een daad is van IS (Wat ik nog nergens bevestigd heb zien staan) dan is met handgranaten gooien in een concertzaal toch een beetje onzorgvuldig (Want er kunnen ook wel-gelovigen tussen zitten).

• rolandos582
Het is natuurlijk wel zo dat bijvoorbeeld de Eiffeltoren al jaren zwaarbewaakt word. 5 jaar geleden en 2 jaar geleden nog in Parijs geweest. Je ziet daar altijd militairen rondlopen met Famas guns. Om de boel te bewaken.

• stok
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:06:
[...]

Wat dat betreft kunnen we je geruststellen; het is van alle tijden dat mensen het gevoel hebben dat zij in een danige heftige tijd leven. Terwijl het statistisch gezien veiliger dan ooit is op de wereld.

En datzelfde rekensommetje losgelaten op Europa van de afgelopen 10-15jr?
20 jr. geleden ging ik met mijn ouders zonder problemen naar Parijs, London, Berlin etc. Sinds Charlie Hebdo heb ik Parijs al op de lange baan geschoven. Wilde nog met de Thalys gaan ook

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

RedHat schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:09:
[...]

Als dit een daad is van IS (Wat ik nog nergens bevestigd heb zien staan) dan is met handgranaten gooien in een concertzaal toch een beetje onzorgvuldig (Want er kunnen ook wel-gelovigen tussen zitten).
Ja want IS schiet normaal gesproken nooit op andere moslims en moslims gaan natuurlijk naar een metal concert 8)7 8)7

• sambalbaj
  • Niet online
Ook in NY extra politie op straat.
Valt samen met Obama die thuis blijft.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:06:
[...]

50 jaar geleden had men het ook al over de eindtijd, klopt, toch voel ik eerder dat het einde dichterbij komt dan steeds verderweg staat.

Maar is ook deels vanwege mn christelijke achtergrond en ik bijbelse profetieën in vervulling zie gaan.

ora et labora

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

rolandos582 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:09:
Het is natuurlijk wel zo dat bijvoorbeeld de Eiffeltoren al jaren zwaarbewaakt word. 5 jaar geleden en 2 jaar geleden nog in Parijs geweest. Je ziet daar altijd militairen rondlopen met Famas guns. Om de boel te bewaken.
Dat is ook maar schijnveiligheid. Makkelijk te omzeilen als je echt iets wil uithalen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Mensen die naar een concert gaan? ;) Haram volgens IS.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
De beveiligingsindustrie zich wel in de handen wrijven met het aan de man brengen van allerlei nieuwe invasieve methodes van surveillance, zie bijvoorbeeld dit artikel over de Boston bombings:
The cameras are getting smarter. New software goes beyond passive recording to alerting law enforcement about suspicious activity in real time. Video analytics enable what is called "activity forecasting." By applying artificial intelligence to video, these services issue alerts of what researchers call "anomalous" behavior—such as when cameras detect people leaving bags behind in public places.

The technology, from companies with names like IPVideo Corp. and ObjectVideo, is still new. It might not have been good enough to have identified the bags left behind by the terrorists in time to disarm the Boston bombs. As these systems improve, however, there will be a growing gap between cities that make full use of surveillance technologies and those that don't.
Zodra deze systemen daadwerkelijk terreuraanslagen kunnen voorkomen is de toekomst wel aardig orwelliaans.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• RedHat
PuDy schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:10:
[...]

Ja want IS schiet normaal gesproken nooit op andere moslims en moslims gaan natuurlijk naar een metal concert 8)7 8)7
Dat ze het wel eens doen wil niet zeggen dat het past in hun ideologie. Beetje rare uitspraak ook. En waarom zouden Moslims niet naar een metal concert mogen? Staat dat in de Koran? (Liefst met een linkje naar de tekst).

Naar een concert gaan haram volgens IS? Nog nooit van gehoord, weer wat geleerd.

[ Voor 8% gewijzigd door RedHat op 14-11-2015 02:13 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

PuDy schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:10:
[...]

Het was geen metal (ondanks de naam), maar pop/rock muziek zal niet op de goedgekeurde lijst staan nee...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• rolandos582
ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:11:
[...]

Dat is ook maar schijnveiligheid. Makkelijk te omzeilen als je echt iets wil uithalen.
Tja dat geloof ik best als het je niks boeit. Ik probeer het liever niet als je het niet erg vind. Vind zo'n gun toch wel erg serieus ogen.

Verwijderd

[...]

De IS heeft mij nog op geen enkel moment gedunkt als een club die het uitmaakt exact wie er omkomen als er angst en terreur gezaaid moet worden...

• stok
  • Niet online
[...]

Ja, het is nog niet bevestigd. Maaaaar, kans dat dit IS(-symphatisanten) zijn lijkt me >.9
Mogelijk terugkeerders ook nog. Dat het franse nationalisten oid zijn lijkt me vrij ... klein.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Razenko schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:05:
[...]

Je kan hier wel veel uit halen. Maar voordat ik met me vinger ga wijzen ben ik wel benieuwd of het 1 persoon was die het heeft geroepen of dat het ze allemaal waren.
Nog meer nietszeggende feiten (dus begrijp de nuance goed) heb vanavond een foto voorbij zien komen met jongens met een niet typisch autochtoon West-Europees uiterlijk met AK47's om hun nek op de Eiffeltoren zien staan. Het kan allemaal nep en onzin zijn.... Maar het is natuurlijk wel iets waar mee iemand met een bepaalde bedoeling zijn martelaarschap kan opeisen....

Nogmaals, denk aan de nuance, ik probeer niets te bewijzen.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

rolandos582 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:12:
[...]

Tja dat geloof ik best als het je niks boeit. Ik probeer het liever niet als je het niet erg vind. Vind zo'n gun toch wel erg serieus ogen.
Ach, het is inderdaad afschikwekkend en geeft ook een veilig gevoel, dus het is niet voor niks, maar echt vastberade lui zul je niet tegenhouden met een aantal soldaten.

• rolandos582
Bullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:13:
[...]

Nog meer nietszeggende feiten (dus begrijp de nuance goed) heb vanavond een foto voorbij zien komen met jongens met een niet typisch autochtoon West-Europees uiterlijk met AK47's om hun nek op de Eiffeltoren zien staan. Het kan allemaal nep en onzin zijn.... Maar het is natuurlijk wel iets waar mee iemand met een bepaalde bedoeling zijn martelaarschap kan opeisen....

Nogmaals, denk aan de nuance, ik probeer niets te bewijzen.
Maar als je erover nadenkt, stel je voor jij ziet iemand rondlopen met een bomgordel. En je belt het alarmnummer. Hoe serieus word je dan genomen? Als ik hier naar 112 bel en ik denk een bom te zien. Dat gebeurt er ook niet zo 1 2 3 niets.
ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:14:
[...]

Ach, het is inderdaad afschikwekkend en geeft ook een veilig gevoel, dus het is niet voor niks, maar echt vastberade lui zul je niet tegenhouden met een aantal soldaten.
Dat bedoel ik, die suicide terrorist boeit het niets. Die zouden dat soort lui nog gijzelen.

• WhatsappHack
  • Niet online
RedHat schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:12:
[...]

Dat ze het wel eens doen wil niet zeggen dat het past in hun ideologie. Beetje rare uitspraak ook. En waarom zouden Moslims niet naar een metal concert mogen? Staat dat in de Koran? (Liefst met een linkje naar de tekst).
Dat ligt aan de interpretatie. In de Hadith staat "A time will come where people will make adultery, fornication, silk, guitars and wine lawful”, in negatieve zin. Gezien metal muziek tjokvol gitaar zit, gaat dat hem dus niet worden.

Sommige interpretaties stellen zelfs dat er enkel gebruik gemaakt mag worden van zang, en nooit van enig type instrument. Vandaar dat die liedjes onder van die leipe IS filmpjes ook stuk voor stuk *geen* instrumenten gebruiken, maar enkel een koor.

• RedHat
WhatsappHack schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:15:
[...]

Dat ligt aan de interpretatie. In de Hadith staat "A time will come where people will make adultery, fornication, silk, guitars and wine lawful”, in negatieve zin. Gezien metal muziek tjokvol gitaar zit, gaat dat hem dus niet worden.

Sommige interpretaties stellen zelfs dat er enkel gebruik gemaakt mag worden van zang, en nooit van enig type instrument. Vandaar dat die liedjes onder van die leipe IS filmpjes ook stuk voor stuk *geen* instrumenten gebruiken, maar enkel een koor.
Weer wat geleerd. 8)7 wel een beetje flabbergasted, ik zie 0,0 relatie tussen een muziekinstrument en het kwaad.

• rolandos582
Het zou overigens niet raar zijn als IS hierachter zit om een message af te geven.

Frankrijk bombardeert Syrië natuurlijk enorm veel, en is daar erg actief.

• maartend
WhatsappHack schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:09:
[...]

Wat het helpt? Tja, het is veels te laat; die grenzen hadden nooit op deze manier mogen openstaan. Er is al teveel tuig binnen gekomen de afgelopen jaren, en dat kan niet zomaar meer ongedaan gemaakt worden (wel tot op bepaalde hoogte, maar geheel is niet mogelijk). Maar dat betekend niet dat je "omdat het toch al te laat is" die grenzen dan maar lekker open moet laten staan.
Wat helpt het was mijn vraag? welk tuig is al binnengekoemn? Hoe kun je dat ongedaan maken?

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:26
[...]

Geeft niet, dan zijn die moslims gestorven als een martelaar tijdens gevechten tegen de ongelovigen. Zo hebben de terreurgroeperingen "collateral damage" meestal weg gezet.

Wat ik wel bijzonder vind is dat er op social media (bijv. Marrokaanse Facebook pages) totaal geen sympathie is voor wat er gebeurt is in Parijs. Er zitten zelfs mensen tussen die nog meer verschrikkelijke dingen wensen aan niet gelovige. Het zijn ook niet een handjevol mensen maar echt grote groepen die zo denken in Nederland.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:08
[...]

Als het terugkeerders zijn dan is het niet onwaarschijnlijk dat ze in IS trainingskampen hebben gezeten. De hele reden dat IS wordt gehaat door toch vrij ernstige extremisten van Al Nusra / Al Quaida is dat ze eigenlijk alles, inclusief soennieten doden.

Bah, verschrikkelijke dag dit. Ik weet niet eens goed hoe ik er mee om moet gaan. Voor alle mensen in Europa maar met name voor moslims met welke achtergrond dan ook kan ik alleen maar een hoop verdriet voelen.

Ik begin me met de dag meer af te vragen of we nog wel te maken hebben met moslimextremisme zoals we dat kende van Al Qaida of met een vorm van diepgewortelde haat tegen de hele cultuur, organisatie en mensheid in het algemeen. Zeker als het terugkeerders zijn, waar ik dan even vanuit ga, dan zie ik toch vooral een sekte in plaats van een religie.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02
Bij dit soort berichten is het makkelijk een soort I told you so gevoel te krijgen tov de privacy lobby en de voorstanders van terugtrekking uit het midden oosten. Daar kan snowden eigenlijk ook aan worden toegevoegd die de hele wereld heeft laten realiseren dat communicatie via digitale media waarschijnlijk onderschept gaat worden hetgeen het werk van de diensten die hier tegen moeten beschermen onwijs veel lastiger heeft gemaakt (aldus o.a. onze eigen aivd). Uiteindelijk ligt de directe schuld bij de individuen die zo gek zijn dit te doen. Daar hebben we echter weinig aan. Deze ontwikkelingen in combinatie met de open grenzen die Europa blijkbaar heeft suggeren dat dit best eens vaker voor kan gaan komen.

Veel zal nu afhangen van wie dit waren, domestic of foreign.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

stok schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:13:
Ja, het is nog niet bevestigd. Maaaaar, kans dat dit IS(-symphatisanten) zijn lijkt me >.9
Mogelijk terugkeerders ook nog. Dat het franse nationalisten oid zijn lijkt me vrij ... klein.
Volgens mij zag ik bij CNN voorbijkomen dat bronnen die zich bezig houden met nationale veiligheid in de VS gezien de modus operandi en het gebruikte geweld hadden aangegeven dat deze actie zowiezo uit de Islamitische hoek komt en dat oftewel Al-Qaeda, oftewel Islamitische Staat opdrachtgever is geweest.

Maar meer dan dat konden (of mochten?) ze op dit moment zo ver ik had begrepen nog niet zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door mindcrash op 14-11-2015 02:22 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• sambalbaj
  • Niet online
cyntax schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:19:
[...]

Geeft niet, dan zijn die moslims gestorven als een martelaar tijdens gevechten tegen de ongelovigen. Zo hebben de terreurgroeperingen "collateral damage" meestal weg gezet.

Wat ik wel bijzonder vind ik dat er op social media (bijv. Marrokaanse Facebook pages) totaal geen sympathie is voor wat er gebeurt is in Parijs. Er zitten zelfs mensen tussen die nog meer verschrikkelijke dingen wensen aan niet gelovige. Het zijn ook niet een handjevol mensen maar echt grote groepen die zo denken in Nederland.
Tsja zullen we dubbele paspoorten en loyaliteiten voor iets anders bewaren.

Verwijderd

ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:07:
Vraag me af in hoeverre men zich aan de regel houdt met dit soort lui. Zou me niks verbazen als ze in 1 of andere black site terecht komen.
Het probleem daarmee is wel dat je het enige dat je onderscheidt van dergelijke sujetten wegneemt. Juist in donkere tijden moet je niet alleen kracht tonen, maar ook de veerkrachtigheid van je systeem. Als het zo makkelijk is er uitzondering op te maken, dan is het ook weinig waard.
stok schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:09:
En datzelfde rekensommetje losgelaten op Europa van de afgelopen 10-15jr?
20 jr. geleden ging ik met mijn ouders zonder problemen naar Parijs, London, Berlin etc. Sinds Charlie Hebdo heb ik Parijs al op de lange baan geschoven. Wilde nog met de Thalys gaan ook
Als je gaat selecteren vind je natuurlijk altijd iets van je gading, maar ook dat durf ik wel aan. Laten we even de kans dat je in Europa omkomt door een aanslag vergelijken met de kans dat je in Europa omkomt in het verkeer.

Ik heb de cijfers er een tijdje geleden bij gezocht (ik heb ze niet direct paraat) en terreur valt vrijwel totaal te verwaarlozen. Vele tienduizenden per jaar versus een handvol. Hoewel je dergelijke incidenten niet moet bagatelliseren, mag je ze wel in het grotere plaatje plaatsen.
mrc4nl schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:11:
50 jaar geleden had men het ook al over de eindtijd, klopt, toch voel ik eerder dat het einde dichterbij komt dan steeds verderweg staat.

Maar is ook deels vanwege mn christelijke achtergrond en ik bijbelse profetieën in vervulling zie gaan.
Christenen die dat voelen zijn echt van alle tijden. Dat heeft daarom waarschijnlijk meer met die christenen te maken dan met die tijden :)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
mindcrash schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:21:
[...]

Volgens mij zag ik bij CNN voorbijkomen dat bronnen die zich bezig houden met nationale veiligheid in de VS gezien de modus operandi en het gebruikte geweld hadden aangegeven dat deze actie zowiezo uit de Islamitische hoek komt en dat oftewel Al-Qaeda, oftewel Islamitische Staat opdrachtgever is geweest.
Het vervelende is dat die twee onderling een wedstrijdje houden, wie de beste aanslag kan plegen.

Verwijderd

Juist nu is het van het grootste belang om het hoofd koel te houden en niet open te staan voor populistische uitingen. Het is vreselijk wat er is gebeurd. Dat erkennen we allemaal. De mensen die het vanavond hebben meegemaakt zitten in een absurde en onbevattelijke realiteit nu. Ik hoop ten zeerste dat we leren van wat er is gebeurd, hoe het heeft kunnen gebeuren, waarom het is gebeurd en bovenal hoe we het zoveel mogelijk kunnen voorkomen.

We leven in vrijheid in veiligheid. Absolute veiligheid bestaat helaas niet, dat is weer gebleken. Absolute vrijheid ook niet maar we kunnen beide waarden wel zo hoog mogelijk houden. Dat is onze maatschappij, oost en west, en op steeds meer plekken, en daar zijn wij allen bij gebaat. Niet bij het nemen van draconische maatregelen, niet bij het wegzetten van hele bevolkingsgroepen op basis van willekeur en zeker niet bij maatregelen die alleen een politiestaat passen.

Beoordeel iedere persoon als individu en niet als lid van een groep. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden, niet die van een ander. Erken eventuele problemen in culturele groepen maar maak er geen hetze van. Laten we vooral blijven zoeken naar oplossingen waar iedereen bij gebaat is. Voer constructieve discussies en schakel onderbuikgevoelens uit. Spreek niet uit angst maar uit kennis; angst is een slechte raadgever en overigens een bijzonder slechte stemwijzer.

Ik wens iedereen een goede nacht.

• stok
  • Niet online
maartend schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:18:
[...]

Wat helpt het was mijn vraag? welk tuig is al binnengekoemn? Hoe kun je dat ongedaan maken?
Er is een clubje mensen (ook wel in het nieuws geweest, overigens) die facebookfoto's naast twitterberichten e.d. leggen en geconstateerd hebben dat tuig dat in "IS-land" heeft lopen zieken vrolijk in NL weer rondloopt cq. naar NL "gevlucht" is. Tuurlijk, handvol mensen, maar het gebeurt wel.

Verwijderd

RedHat schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:18:
[...]

Weer wat geleerd. 8)7 wel een beetje flabbergasted, ik zie 0,0 relatie tussen een muziekinstrument en het kwaad.
Nog geen 600 jaar geleden werden vrouwen voor hekserij in de fik gestoken, die boeken waren toen al relieken.
Het enige wat er raar aan is dat die texten nog breed gedragen worden anno 2015. :P

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:32
Ik word echt misselijk van dit :(

Ik wil niet dat mijn kinderen in deze maatschappij opgroeien.
Geen we nu eindelijk even terug aan onze eigen veiligheid beginnen denken?

Dinsdag zou ik meeting in Parijs hebben..
Die zal niet door gaan.

Morgen eens met de vrouw praten. Een soort DRP opstellen in geval van...
Nieuw leven opbouwen in Jamaica ofzo..

Never ever financial advice...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:23:
Juist nu is het van het grootste belang om het hoofd koel te houden en niet open te staan voor populistische uitingen. Het is vreselijk wat er is gebeurd. Dat erkennen we allemaal. De mensen die het vanavond hebben meegemaakt zitten in een absurde en onbevattelijke realiteit nu. Ik hoop ten zeerste dat we leren van wat er is gebeurd, hoe het heeft kunnen gebeuren, waarom het is gebeurd en bovenal hoe we het zoveel mogelijk kunnen voorkomen.

We leven in vrijheid in veiligheid. Absolute veiligheid bestaat helaas niet, dat is weer gebleken. Absolute vrijheid ook niet maar we kunnen beide waarden wel zo hoog mogelijk houden. Dat is onze maatschappij, oost en west, en op steeds meer plekken, en daar zijn wij allen bij gebaat. Niet bij het nemen van draconische maatregelen, niet bij het wegzetten van hele bevolkingsgroepen op basis van willekeur en zeker niet bij maatregelen die alleen een politiestaat passen.
Wat een wijsheid opeens, zo tussen het geraas :Y

• maartend
Einde der tijden; nieuw leven elders op bouwen; niet meer naar Parjs durvn.

Mensen laat je niet z door je angst leiden.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

Beoordeel iedere persoon als individu en niet als lid van een groep. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden, niet die van een ander. Erken eventuele problemen in culturele groepen maar maak er geen hetze van. Laten we vooral blijven zoeken naar oplossingen waar iedereen bij gebaat is. Voer constructieve discussies en schakel onderbuikgevoelens uit. Spreek niet uit angst maar uit kennis; angst is een slechte raadgever en overigens een bijzonder slechte stemwijzer.

Mooie post.

• Razenko
  • Nu online
maartend schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:26:
Einde der tijden; nieuw leven elders op bouwen; niet meer naar Parjs durvn.

Mensen laat je niet z door je angst leiden.
Angst is het geen wat er voor zorgt dat de mensheid nog bestaat...

Verwijderd

kazzzdafke schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:24:
Ik wil niet dat mijn kinderen in deze maatschappij opgroeien.
Geen we nu eindelijk even terug aan onze eigen veiligheid beginnen denken?
Ik weet dat je vanavond even niets aan statistieken hebt, maar ik herhaal nog maar weer eens dat we in een veiliger tijd dan ooit leven. Daar mogen wij, inclusief de kinderen, erg blij mee zijn.

Dat helpt de slachtoffers van vanavond geenszins, dat besef ik me heel goed.

• stok
  • Niet online
Als je gaat selecteren vind je natuurlijk altijd iets van je gading, maar ook dat durf ik wel aan. Laten we even de kans dat je in Europa omkomt door een aanslag vergelijken met de kans dat je in Europa omkomt in het verkeer.
Dus niks om zorgen over te maken of proberen iets aan te doen? Dat is nou het punt.

• maartend
Razenko schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:28:
[...]

Nou nee; Angst is datgene dat zrgt dat de mensheid stil blijft staan.

Verwijderd

Razenko schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:28:
Een klein beetje angst is goed, maar zodra deze de rede gaat overheersen wordt het één grote ramp. Het is echt de perfecte manier om een al groot drama nog veel dramatischer te maken.
stok schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:28:
Dus niks om zorgen over te maken of proberen iets aan te doen? Dat is nou het punt.
Er wordt een hoop aan gedaan, maar je moet niet verzanden in symbolische maatregelen omdat mensen zich onveilig voelen. De enige reden om in te grijpen is dat mensen onveilig zijn.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:08
kazzzdafke schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:24:
Morgen eens met de vrouw praten. Een soort DRP opstellen in geval van...
Nieuw leven opbouwen in Jamaica ofzo..
Geloof me, de zuid- en middenamerikaanse drugscriminaliteit is niet echt een verbetering. In veel landen daar wordt terrorisme door bendes als drukmiddel op de bevolking gebruikt. Met Mexico toch wel als meest tragisch voorbeeld.

Ook daar is de kans dat je er slachtoffer van wordt klein maar je merkt dat het plegen van dit soort aanslagen zoveel angst teweeg brengt dat de maatschappij alsnog ontwricht wordt. Dat gebeurt eigenlijk overal ter wereld.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:19

Felyrion

goodgoan!

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Goed gezegd.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• stok
  • Niet online
maartend schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:30:
[...]

Angst is een essentieel overlevingsmiddel. Zonder angst was de mensheid al lang 'wegge-evolueerd'

FF wiki:
The fear response serves survival by generating appropriate behavioral responses, so it has been preserved throughout evolution.[2]

[ Voor 21% gewijzigd door stok op 14-11-2015 02:32 ]

• WhatsappHack
  • Niet online
maartend schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:30:
[...]

Realistische angst niet, daar kan je mee vooruit en oplossingen vinden; evolueren en daarna leren.
Irrationele angst, zoals de angst voor een god; en de religies die met dat beeld veel macht behouden: dat is wat de mensheid stil laat staan.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:28:
[...]

Ik weet dat je vanavond even niets aan statistieken hebt, maar ik herhaal nog maar weer eens dat we in een veiliger tijd dan ooit leven. Daar mogen wij, inclusief de kinderen, erg blij mee zijn.

Dat helpt de slachtoffers van vanavond geenszins, dat besef ik me heel goed.
Dit.

Probeer je wereldbeeld niet volledig te laten bepalen door dat wat er in een (afschuwelijk) moment gebeurt, maar kijk naar het totale plaatje. Dat geeft een veel positever beeld dan dat wat we de afgelopen tijd allemaal via de media voorgeschoteld krijgen. Maar goed, dat hoor je bijna niet, omdat het niet interessant genoeg is.

Maar zoals ik al zei, dat maakt het onmiddelijke gevoel van machteloosheid als nabestaanden nauwelijks minder.

• WhatsappHack
  • Niet online
MailMan schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:31:
[...]

Dit.

Probeer je wereldbeeld niet volledig te laten bepalen door dat wat er in een (afschuwelijk) moment gebeurt, maar kijk naar het totale plaatje. Dat geeft een veel positever beeld dan dat wat we de afgelopen tijd allemaal via de media voorgeschoteld krijgen. Maar goed, dat hoor je bijna niet, omdat het niet interessant genoeg is.

Maar zoals ik al zei, dat maakt het onmiddelijke gevoel van machteloosheid als nabestaanden nauwelijks minder.
De vraag is maar welke statistieken je bekijkt.
Globaal? Ja, dat kan kloppen.

In de EU? Hmm... Dat weet ik nog zo net niet.
Je kan hoog en laag springen, maar geweld en criminaliteit is in Nederland in de afgelopen 10-20 jaar toch echt gestegen; en de algehele veiligheid is omlaag gegaan. Dat zie je op meer plekken in de EU, zie de statistieken van Duitsland en onze Scandinavische vrienden maar.

• stok
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:30:
[...]

Een klein beetje angst is goed, maar zodra deze de rede gaat overheersen wordt het één grote ramp. Het is echt de perfecte manier om een al groot drama nog veel dramatischer te maken.

[...]

Er wordt een hoop aan gedaan, maar je moet niet verzanden in symbolische maatregelen omdat mensen zich onveilig voelen. De enige reden om in te grijpen is dat mensen onveilig zijn.
Symbolische maatregelen nemen is idd zinloos. (onze politici blinken hierin uit overigens)
Maar wat wordt er allemaal gedaan om terrorisme in Europa te verminderen/uit te roeien, dan?

[ Voor 3% gewijzigd door stok op 14-11-2015 02:35 ]

• maartend
WhatsappHack schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:31:
[...]

Realistische angst niet, daar kan je mee vooruit en oplossingen vinden; evolueren en daarna leren.
Irrationele angst, zoals de angst voor een god; en de religies die met dat beeld veel macht behouden: dat is wat de mensheid stil laat staan.
klopt. en de mensen die het hier aanhalen en waar ik naar verwijs hebben het over de 2de angst; Irrieeel, onzinnig en god zal ons redden of verdoemen.

de angst die zorgt voor vooruitgang en evolutie heet gewoon ongerustheid.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02

Zolang we nog niet weten wie wat hoe waar lijkt me dit voorbarig en naïef. De vluchtelingen crisis heeft aangetoond dat de grenzen niet zo goed bewaakt zijn als nodig is. Als een boot met 50 man Italië of Griekenland binnen komt dan kan het natuurlijk ook een boot zijn met een paar wapens. (Hoeft hier natuurlijk niet gebeurd te zijn, er zijn binnen Europa natuurlijk ook al wapens en diverse groeperingen). Ik weet niet welke maatregelen jij draconisch noemt maar het beter afsluiten van grenzen lijkt mij persoonlijk een pré (überhaupt los van deze aanslag). Gewoon loggen en checken wat er binnenkomt. Er is best nog wel wat ruimte voor verbetering.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Verwijderd

WhatsappHack schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:33:
Je kan hoog en laag springen, maar geweld en criminaliteit is in Nederland in de afgelopen 10-20 jaar toch echt gestegen; en de algehele veiligheid is omlaag gegaan. Dat zie je op meer plekken in de EU, zie de statistieken van Duitsland en onze Scandinavische vrienden maar.
Dat is dan ook de crux: het lukt je alleen die statistieken te laten stijgen als je bijna precies die periode pakt. Neem je hem langer of korter, dan zie je alweer een heel ander beeld. Je moet echt moeite doen wil je er een negatieve trend uit halen, terwijl het omgekeerde veel eenvoudiger is.

Niemand heeft ooit beweerd dat de gemiddeld dalende lijn nooit omhoog kan gaan. Desalniettemin valt niet te ontkennen dat de algehele, overheersende trend er eentje van een dalende kans dat je geweld wordt aangedaan.
sdk1985 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:36:
Gewoon loggen en checken wat er binnenkomt. Er is best nog wel wat ruimte voor verbetering.
Die ruimte voor verbetering is een paar dikke stappen terug.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 02:38 ]

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

stok schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:33:
Symbolische maatregelen nemen is idd zinloos.
Maar wat wordt er allemaal gedaan om terrorisme in Europa te verminderen/uit te roeien, dan?
Vluchtelingen opvangen, mensen goed behandelen, hardnekkige doelen daar bestrijden, investeren in het leven daar opbouwen en beter maken zodat dit niet meer als enige uitweg gezien wordt. Maar er wordt inderdaad niet genoeg gedaan nog. Dat hele "verdedigen" hier is onzin: ten eerste moeten we juist aanvallen, en ten tweede voorkomt je kop in het zand steken niks, we moeten de mensen daar helpen.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:21
WhatsappHack schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:33:
[...]

De vraag is maar welke statistieken je bekijkt.
Globaal? Ja, dat kan kloppen.

Zwaar geweld is wel omlaag gegaan.
Volgens mij is het gevoel van onveiligheid wél omhoog gegaan. Er is een sterke link met de steeds sneller en meer wordende informatiestroom, waardoor alles dichterbij lijkt te komen.
Maar het is gewoon niet waar dat het onveiliger is geworden in Nederland of Duitsland om het even.

edit:

Excuseer, heb nu geen bronnen bij de hand en zou dit wellicht niet zo stellig moeten beweren, maar ik twijfel ten zeerste aan de juistheid van de Nederlandse wikipedia pagina ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Zeus op 14-11-2015 02:47 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Pagina: 1 ... 7 ... 37 Laatste

Let op:
We bannen mensen voor 48 uur die constant offtopic blijven doorratelen of de onrust gebruiken om hun eigen haat te spuien.

Sky News Live
YouTube: Sky News Live
en France 24 Live
http://www.france24.com/en/livefeed/

Gratis NRC liveblog:
http://www.nrc.nl/nieuws/...rslagen#upd20151114172658

Reddit
https://www.reddit.com/live/vwwnkuplwr9y
https://www.reddit.com/live/vwwmdb26t78v