• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

InFamous schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:00:
Ik vrees voor wat er komen gaat. Is dit het laatste of krijgen we vannacht/morgen nog meer te horen.
vast wel relletjes en opstootjes tegen bepaalde groeperingen, oorzaak gevolg

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

misschien een wraakactie? een aanslag op buitenlanders(uit serië ed) door terroristen lijkt mij vreemd

ora et labora

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:04:
[...]
Och, wie weet, misschien hadden ze wel eisen, wie weet. Iemand die weet wat er precies gebeurde in die Joodse supermarkten tijdens Charlie Hebdo? Dat was ook een gijzeling toch?
Goed punt.

Ugh, hier ook vuurwerk 8)7

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Volgens de "fake" page:

3e terrorist gedood

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

NPO 1 live vanuit Parijs

Cogitationis poenam nemo patitur

• Jansen-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-04 15:08
mrc4nl schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:05:
[...]

misschien een wraakactie? een aanslag op buitenlanders(uit serië ed) door terroristen lijkt mij vreemd
Moslimextremisten plegen net zo goed aanslagen in moslimlanden. Maakt ze echt weinig uit, geloof me.

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:45
[...]

In Sirië gebeuren dit soort dingen dagelijks...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:53

ralpje

Deugpopje

Beelden van bestorming nu op RTL4

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Als de Jungle in brand zou staan, zou dat snel duidelijk moeten zijn.

Iets van 6000 mensen, dicht bij elkaar, brandbare "huisjes", dat zou een flink dodental moeten opleveren. En dat zou toch wel door moeten komen ergens.

People as things, that’s where it starts.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Yep eindelijk live een reporter bij de NPO d:)b

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
InFamous schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:05:
Er was vandaag ook een bommelding in het hotel van de duitsers, daar werd ook enigszins lakoniek op gereageerd en dan vanavond dit.
Aan de andere kant, deze terroristen (en daarvoor Charlie Hebdo, Londen, Madrid) lijken niet echt van het type aankondigen van hun daden zoals bijvoorbeeld de IRA bij (een aantal) bomaanslagen wel deed bijvoorbeeld.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Verschillende Franse media melden dat er tientallen dode lichamen liggen in Bataclan.

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Belgische TV vindt het nog steeds niet belangrijk genoeg voor een extra journaal blijkbaar... Ik ben ook aan het kijken naar de nederlandse NPO1.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

ora et labora

• Tk55
  • Niet online
ralpje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:08:
Verschillende Franse media melden dat er tientallen dode lichamen liggen in Bataclan.
Ugh die details zijn af en toe echt niet noemenswaardig :(

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Blijkbaar explosieven geplaatst tussen de gijzelaars.

• anandus
  • Niet online
PolarBear schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:07:
[...]

Aan de andere kant, deze terroristen (en daarvoor Charlie Hebdo, Londen, Madrid) lijken niet echt van het type aankondigen van hun daden zoals bijvoorbeeld de IRA bij (een aantal) bomaanslagen wel deed bijvoorbeeld.
Er was eerder in dit topic geopperd dat er vandaag expres veel bommeldingen werden gedaan om de veiligheidsdiensten 'af te matten'. Misschien was dat het?
Of misschien was het gewoon dom toeval en was het een valse bommelding van een Franse voetbalfan.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• ralpje

ralpje

Deugpopje

39 Doden bevestigd tot nu toe, dat is nog zonder die 'tientallen doden' bij de gijzelingsactie.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Net op NOS live te zien dat een dode (naakte) man op een brancard werd weggedragen. Brrr.

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Ik blijf bij mijn gok: met deze terreur hopen op annulatie van het komend EK in Frankrijk. Europees economische aderlating, angst bij de Europese supporter...
Iets te toevallig dat er een zelfmoordkerel z'n werk deed daar aan dat stadion met 70.000 mensen terwijl er een oefeninterland werd gespeeld (de knal werd gehoord in de tribune) en dat met simultane aanslagen de horeca werd geviseerd.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:42

InFamous

excommunicado

hyptonize schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:10:
Net op NOS live te zien dat een dode (naakte) man op een brancard werd weggedragen. Brrr.
De verslaggever is ook duidelijk aangeslagen van de beelden, ik krijg hier de rillingen van zijn verslag.

Formerly known as Ragdoll

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
ralpje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:10:
39 Doden bevestigd tot nu toe, dat is nog zonder die 'tientallen doden' bij de gijzelingsactie.
Eerder werden er 35 doden gemeld, dus zou dit totaal op 74 doden uit moeten komen. Natuurlijk hopen dat dit minder is!

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Het vluchtelingenkamp in calais staat in brand. Toeval?

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-08 14:06
hyptonize schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:10:
ja bah. Ik wil niet over nadenken wat er daar binnen heeft afgespeeld. Gekke terroristen. halve tammes

• S401
  • Laatst online: 09-09 15:35
Rockvee2 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:12:
Het vluchtelingenkamp in calais staat in brand. Toeval?
Volgens mij is dat oud nieuws van 2 november. http://www.buzzfeed.com/r...sks-taken-to-k#.rcpYOBleK

• VanStino
Live verslaggever op NPO1 is bijzonder bleek. (Ik had eerst een ander woord maar besefte dat dat niet echt gepast was.)

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Franse vriend zegt dat er +- 100 doden binnen liggen.

• anandus
  • Niet online
Agence France-Presse @AFP 1m1 minute ago
#BREAKING Around 100 dead in attack on Paris concert venue: police
:/

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Zie net een andere tweet langskomen met een foto die wel wat meer recent lijkt. https://twitter.com/Marta...61728?ref_src=twsrc%5Etfw

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Frans persbureau AFP meldt zo'n 100 doden in Bataclan.

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:44
sambalbaj schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:10:
Blijkbaar explosieven geplaatst tussen de gijzelaars.
Laten we hopen dat dit niet waar blijkt te zijn. Wat een beesten :'(

• MonkeySee89
Over symboliek gesproken. Als je een lijn trekt tussen de aanslagen krijg je een vorm wat erg veel weg heeft van de Eiffeltoren.

• RobinNL
hjkv schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:14:
[...]

Laten we hopen dat dit niet waar blijkt te zijn. Wat een beesten :'(
"Aanvallers zouden niet alleen op concertbezoekers hebben geschoten, maar ook explosieven naar hen hebben gegooid".

Hoe dan ook, het blijft gewoon verschrikkelijk!

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
RiCkii1989 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:15:
Over symboliek gesproken. Als je een lijn trekt tussen de aanslagen krijg je een vorm wat erg veel weg heeft van de Eiffeltoren.
En dan vrijdag de 13e uitkiezen.. :X

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:42
RiCkii1989 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:15:
Zou ook de wijk zijn waar eerder dit jaar die grote charlie hebdo mars heeft plaatsgevonden. (NOS)

Zou daar ook binnen passen.

@coltrui: Ik denk dat het groter is dan EK proberen te annuleren..

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

ralpje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:14:
Frans persbureau AFP meldt zo'n 100 doden in Bataclan.
Oh God laat het niet waar zijn...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:45
Iemand op reddit die zegt in bataclan zijn te geweest: https://www.reddit.com/user/weadmonkey

"Was at the Bataclan like an hour ago during the shooting. The guy entered through the front door, probably firing like 60 rounds by clips of 30 I would say. The crowd collapsed and we were all laying on the ground.

The guy just fucking spread on the pit, I just prayed not to get hit. People managed to get out by crawling on the stairs of the nearest exit. I just did the same, crawling over other people on the stairs like a fucking cockroach fighting for his life.

Don't know about the performers."

Verklaart wel waarom NOS het heeft over mogelijk 100 doden daarbinnen

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Goron schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:17:
We are still currently trying to determine the safety and whereabouts of all our band and crew. Our thoughts are with all of the people involved in this tragic situation.
https://www.facebook.com/eaglesofdeathmetal/

Dus nee, ze weten het zelf ook nog niet helemaal...

Punctuality is the politeness of kings

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:13:
Franse vriend zegt dat er +- 100 doden binnen liggen.
Hoorde het zelfde van bekende in Frankrijk, meer dan 100 doden daar bevestigd, aldus hen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Goron schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:17:
Iemand op reddit die zegt in bataclan zijn te geweest: https://www.reddit.com/user/weadmonkey

"Was at the Bataclan like an hour ago during the shooting. The guy entered through the front door, probably firing like 60 rounds by clips of 30 I would say. The crowd collapsed and we were all laying on the ground.

The guy just fucking spread on the pit, I just prayed not to get hit. People managed to get out by crawling on the stairs of the nearest exit. I just did the same, crawling over other people on the stairs like a fucking cockroach fighting for his life.

Verklaart wel waarom NOS het heeft over mogelijk 100 doden daarbinnen
Jezus christus. Kan er niet meer van maken. Schijnt overigens dat de overlevende (?) claimt van IS te zijn.

Verwijderd

Vraagt je dan toch af of je niet eens die strenge wapenwetten een tikkeltje moet laten varen in het kader van een soort crisismaatregel...
We zijn als ongewapend, wellicht wat te tam Europees volk ook gewoon een erg makkelijk doelwit voor dit soort gasten en ik heb niet het idee dat dit binnen kort termijn op gaat houden.
En dan wil ik echt niet iedereen uitrusten met een M16, maar je kan nu helemaal niets als je je in zo'n situatie bevind.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 01:20 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Foto van stapeltje mensen en onderdelen daarvan op ander board, dat mensen dan een foto maken

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:20:
Vraagt je dan toch af of je niet eens die strenge wapenwetten een tikkeltje moet laten varen in het kader van een soort crisismaatregel...
We zijn als ongewapend, wellicht wat te tam Europees volk ook gewoon een erg makkelijk doelwit voor dit soort gasten en ik heb niet het idee dat dit binnen kort termijn op gaat houden.
En dan wil ik echt niet iedereen uitrusten met een M16, maar je kan nu helemaal niets als je je in zo'n situatie bevind.
Je weet toch dat in de USA meer doden vallen door de eiegn wapens dan door terroristen?

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:44
Ja, die wapens zorgen in de VS er fantastisch voor dat iedereen veilig is...
Tegen dit soort dingen kun je niks beginnen.

• anandus
  • Niet online
Of je krijgt misschien juist méér aanslagen met vuurwapens.

• Famous

Famous

R 400+

himlims_ schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:20:
Foto van stapeltje mensen en onderdelen daarvan op ander board, dat mensen dan een foto maken
Welkom bij social media... :/

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Ja maar echt, dit is puur hypothetisch, als ook maar 10 mensen (zoals in bv Amerika) een klein handpistool bij zich hadden had het er al enorm anders uit gezien.

Maar dit is ook echt fucked up, de moslimhaat word alleen maar (onterecht) groter (alle moslims worden op een hoop gegooid), dat is nog wel het gene waar ik me misschien het ergste zorgen over maak.

hoidoei

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Foto van stapeltje mensen en onderdelen daarvan op ander board, dat mensen dan een foto maken, in zon situatie. Een grote puinhoop (niet veel anders dan schade die 'wij' aanrichten I syrie ed)

Daar ging iets mobiel surfend(?) niet goed

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 14-11-2015 01:23 ]

• dreamscape
Ook met Amerikaans aandoende wapenwetten begin je hier niets tegen. Of ga je een pistool in je broek steken als je lekker op vrijdagavond naar een rocktempel gaat om bier te drinken en muziek te luisteren?

• rolandos582
  • Laatst online: 12-09 21:59
Ik moet zeggen dat ik het niet heel gek vind wat hier nu gebeurt. Tuurlijk zijn de aanslagen vreselijk en je moet gestoord zijn om het uit te voeren.

Maar de regering wil niet luisteren naar personen en net als in Nederland moet er eerst wat ergs gebeuren voordat erop gereageerd gaat worden.

Dit soort terroristische mensen, hebben maar 1 doel en dat is chaos veroorzaken & een message afgeven. Het jammere is dat er puur slaven gestuurd worden die bereid zijn om dood te gaan of levenslang in de bak te zitten. De mensen achter de aanval zul je nooit pakken, kijk maar naar de vorige aanslagen waar die dude gewoon alles ontkent

• VanStino
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:23:
[...]

Mijn nuance, niet iedereen een M16 geven, is niet onbelangrijk...
Volgens mij is het niet ondenkbaar dat je burgers bewapend in crisissituaties. I.i.g als het op persoonlijke beveiliging aankomt zoals pepperspray en e.v.t steek en/of slag wapens.
Blijft vuur bestrijden met meer vuur, de US lijkt me nu het ultieme bewijs dat zo'n policy niets oplevert. Anyway, lijkt me hier ook niet de plaats om dit alweer helemaal te gaan bespreken.

Als het effectief 100+ doden betreft in de Bataclan betekent dit een systematische massamoord. Met de minuut wordt dit nieuws onwaarschijnlijker.

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Om goed te zijn, zou dit niet zoveel aandacht mogen krijgen. Want aandacht is bevestiging en bevestiging werkt als katalysator. Niet enkel zo voor de daders, maar ook voor de extreme zie-je-wel-het-zijn-de-Moslims-onderbuikjes. Zo werkt terrorisme. Escalatie wordt verzekerd, eender van welke kant die komt.

• dreamscape
rolandos582 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:26:
Maar de regering wil niet luisteren naar personen en net als in Nederland moet er eerst wat ergs gebeuren voordat erop gereageerd gaat worden.
Vertel. Naar wie hadden ze moeten luisteren om dit te kunnen voorkomen?

Nee, serieus. Ik ben heel benieuwd naar je uitleg.

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

• rolandos582
dreamscape schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:27:
[...]

Er zal vast een message afgegeven zijn eerder. Dat is meestal wat er gebeurt, als dat niet gebeurt dan gaan terroristische organisaties dit soort dingen doen om hun statement duidelijk te maken.

Dat is in Nederland toch ook zo, stel je voor dat ik zeg dat ik het Parlement wil opblazen zal er weinig gebeuren. Totdat ik het echt ga doen, dan staat er opeens 200 man omheen.

Met die message bedoel ik overigens de vorige aanslagen, en wellicht wat daarvoor gaande was.

[ Voor 7% gewijzigd door rolandos582 op 14-11-2015 01:29 ]

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Euronews meldt dat Belgie de grenzen gesloten zou hebben.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

VanStino schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:26:
[...]

Blijft vuur bestrijden met meer vuur, de US lijkt me nu het ultieme bewijs dat zo'n policy niets oplevert. Anyway, lijkt me hier ook niet de plaats om dit alweer helemaal te gaan bespreken.

Als het effectief 100+ doden betreft in de Bataclan betekent dit een systematische massamoord. Met de minuut wordt dit nieuws onwaarschijnlijker.
We zullen zien hoe onwaarschijnlijk het is, op de NOS vertelden ze dit net ook, waarbij werd gezegd dat ze het via de AFP hadden vernomen. Opmerkelijk genoeg werd er ook al iets explicitiet genoemd waar men een achtergrond van de daders uit kan afleiden.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Waar een wil is is een weg, dat geldt ook voor terroristen, maar goed, het lijkt me duidelijk dat dreigingen uiterst serieus moeten worden genomen.

• dreamscape
Ah, assumptions. Iets met fuck-ups. En moeders.

• rolandos582
ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:29:
[...]

Waar een wil is is een weg, dat geldt ook voor terroristen, maar goed, het lijkt me duidelijk dat dreigingen uiterst serieus moeten worden genomen.
Maar in mijn ogen gebeurt dit dus niet, hooguit 2 man extra beveiliging totdat opeens Wilders door z'n kop geschoten word. Dan opeens iedereen in rep en roer en komt er 2000 man extra beveiliging.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Stel ik ga naar Den Haag morgen, is het dan veilig?
Hoor berichten over mogelijke.. ?

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

HollowGamer schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:30:
Ik denk niet minder veilig dan normaal.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:32
rolandos582 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:30:
[...]

Maar in mijn ogen gebeurt dit dus niet, hooguit 2 man extra beveiliging totdat opeens Wilders door z'n kop geschoten word. Dan opeens iedereen in rep en roer en komt er 2000 man extra beveiliging.
Nou Wilders wordt zwaar beveiligd hoor vergis je niet.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Tk55
  • Niet online
Famous schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:30:
[...]
Een AK47 is totaal niet precies en heeft inside redelijke speling tussen de onderdelen (waardoor het ding ook altijd werkt). Een goed handpistool zal ik dan ook altijd boven de AK47 kiezen in een geval als dit (niet voor de aanslag maar 1 vs 1).
Maar heb je dan ook tijd om te reageren als iemand even 30 kogels jouw kant op stuurt?

• rolandos582
dreamscape schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:30:
[...]

Ah, assumptions. Iets met fuck-ups. En moeders.
Tuurlijk is dit speculeren. Maar je ziet dit gewoon vaker gebeuren en als je logisch nadenkt kan je je dat ook wel bedenken. Die mensen word gemoedsloos en gaan domme dingen doen. Vorige keer is een statement afgegeven, daar was op gereageerd en life goes on. Dat gebeurt nu weer en dan gaan mensen toch nadenken.

• MonkeySee89
Ben ik in dit topic op terecht gewezen. Er zijn al heel lang geruchten over mogelijke aanslagen in Den Haag. Dat zal niet anders zijn na deze aanslag. Het is in Den Haag in mij optiek dan ook net zo veilig als gisteren.

• RobinNL
Franse media melden totaal meer dan 140 doden, te horen via RTL Nieuws.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zolang je geen papieren zak opblaast en laat klappen, of Allah akbar roept, zal het wel meevallen.

Ik laat me iig niet bang maken, die terroristen kunnen mij wat.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Goede vraag. Let op, nu gaan de vluchtelingen of buitenlanders op het toneel verschijnen. Want ik gok er op dat het natuurlijk aan die groepen ligt en 'het volk' hier uiteraard tegen gewaarschuwd heeft. Alleen Geert snapt het natuurlijk. Maar ja, de regering luistert niet he. Populistische onzin.

• anandus
  • Niet online
Dreigingsniveau is onveranderd.
En de kans dat je tweemaal door de bliksem geraakt wordt is groter dan dat je omkomt bij een terroristische aanslag. Maak jezelf niet bang.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RobinNL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:32:
Franse media melden totaal meer dan 140 doden, te horen via RTL Nieuws.
39 was al bevestigd + de circa 100 in van afp

• dreamscape
Edgarz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:32:
[...]

Goede vraag. Let op, nu gaan de vluchtelingen of buitenlanders op het toneel verschijnen. Want ik gok er op dat het natuurlijk aan die groepen ligt en 'het volk' hier uiteraard tegen gewaarschuwd heeft. Alleen Geert snapt het natuurlijk. Maar ja, de regering luistert niet he. Populistische onzin.
Doe nou niet. Die opmerkingen kwamen eerder vanavond in het topic bovendrijven en gelukkig wist men het tij te keren. Geen olie op het vuur gooien...

• rolandos582
martinusz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:31:
[...]

Nou Wilders wordt zwaar beveiligd hoor vergis je niet.
Dat zal best, en het is ook niet in die mate bedoeld. Uiteraard is de stelling ''Waar een wil is, is een weg''. Als ze bijvoorbeeld iemand weg willen hebben. Kan dat alle minuut gebeuren, als je maar de juiste middelen hebt. Wat er nu gebeurt is, dat is vreselijk. Maar er zijn organisaties die zo groot zijn, dat ze gewoon dat hele theater opblazen. Om maar iets te noemen.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

140 doden, waarvan 4 terroristen volgens de laatste berichten.

• Famous

Famous

R 400+

Tk55 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:31:
[...]

Maar heb je dan ook tijd om te reageren als iemand even 30 kogels jouw kant op stuurt?
Een "strijder" (laten we z'n iemand even zo noemen) heeft opeens veel mensen voor hem lopen en geen echt doel waar hij DIRECT op wil mikken. Dit zal meer spray and pray zijn i.p.v. een gericht doel.

Het blijft altijd speculeren maar mocht ik een slachtoffer zijn zal ik, stoer achter mijn Macbookje, altijd voor een goed handgeweer kiezen.

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Er schijnen op meerdere plekken vuurgevechten geweest te zijn maar je hoort alleen maar wat over dat theater of zullen dat dezelfde personen zijn geweest ?

Smiling as the shit comes down...

• rolandos582
ralpje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:33:
140 doden, waarvan 4 terroristen volgens de laatste berichten.
Zo'n 100 doden in Bataclan'
Het Franse persbureau AFP meldt op basis van een politiebron dat er circa honderd doden zijn gevallen in het Theater Bataclan.

Getuigen zeggen dat de daders langdurig schoten op het publiek en daarna mensen die op de grond lagen werden geëxecuteerd.

Er konden 1500 mensen in de zaal en volgens de organisatie was het concert uitverkocht.

En er waren 39 bevestigd. 3 aanvallers zijn bevestigd.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

NOS meld 3 dode terroristen in de concertzaal.
ScrooLoose schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:35:
Er schijnen op meerdere plekken vuurgevechten geweest te zijn maar je hoort alleen maar wat over dat theater of zullen dat dezelfde personen zijn geweest ?
Nee, zijn zoals het er nu uit ziet verschillende incidenten die wel relatie hebben

[ Voor 79% gewijzigd door Bullet NL op 14-11-2015 01:37 ]

• rolandos582
Famous schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:34:
[...]

Een "strijder" (laten we z'n iemand even zo noemen) heeft opeens veel mensen voor hem lopen en geen echt doel waar hij DIRECT op wil mikken. Dit zal meer spray and pray zijn i.p.v. een gericht doel.

Het blijft altijd speculeren maar mocht ik een slachtoffer zijn zal ik, stoer achter mijn Macbookje, altijd voor een goed handgeweer kiezen.
True, dit is gewoon paniek veroorzaken. Mochten ze echt gericht willen pakken. Dan pakken ze wel een pistool of bijvoorbeeld een lange afstandsgeweer.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Bij de NOS benoemden ze heel even een schietpartij bij een restaurant met enkele slachtoffers, maar verder niks meer over gehoord.

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Er zijn in totaal zeven locaties genoemd. Daar is ook voldoende over gemeld overigens. Dat het nu vooral over het theater gaat komt omdat daar de laatste informatie vandaan komt.

• rolandos582
Bullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:35:
NOS meld 3 dode terroristen in de concertzaal.

[...]

Nee, zijn zoals het er nu uit ziet verschillende incidenten die wel relatie hebben
Klopt zie : https://twitter.com/AFP/s...05696?ref_src=twsrc%5Etfw

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het valt mij wel op dat nog niemand de aanslag[en] heeft opgeëist.

• RobinNL
Via de Mont Blanctunnel is het in ieder geval niet meer mogelijk om Frankrijk in en uit te komen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CTuyew1UAAAHkho.png

• rolandos582
RobinHood schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:38:
Dat duurde bij de vorige ook erg lang, en ook daar is nog niet eens alles officieel bekend.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
RobinHood schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:38:
zal wel gebeuren wanneer het afgerond is

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:21
Liveleak ligt eruit

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:32:
[...]

Dreigingsniveau is onveranderd.
En de kans dat je tweemaal door de bliksem geraakt wordt is groter dan dat je omkomt bij een terroristische aanslag. Maak jezelf niet bang.
Thanks voor de geruststelling (kan op mobiel niet idereen quote). :)

Je schrikt gewoon zo erg van dit nieuws. Bah, nu ook toch nog die vele slachtoffers in het theater. :/
Vraag is of de politie/swat(?) niet eerder naar binnen had kunnen gaan. Van de andere kant was er (wat ik zo hoor) zoveel schoten en explosies, dat je nog meer slachtoffers kan 'besparen'.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ook Obama niet naar G20
Ook de Amerikaanse president Obama meldt dat hij verstek zal laten gaan bij de G20-top in Turkije. Een reden is nog niet bekendgemaakt.
Bron: http://nos.nl/liveblog/20...-aanslagen-in-parijs.html

Is dit niet juist wat terroristen proberen te bereiken?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• rolandos582
Freekers schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:40:
Ook Obama niet naar G20
Ook de Amerikaanse president Obama meldt dat hij verstek zal laten gaan bij de G20-top in Turkije. Een reden is nog niet bekendgemaakt.

Mogelijk inderdaad wel.
Kan 2 dingen betekenen, zeggen dat je niet gaat en in het geheim alsnog gaan.
Geen risico nemen en gewoon veilig blijven tot dit opgelost is.

• RobinNL
118 doden bij slachtpartij Parijse concerthal Bataclan. Het worden er steeds meer...

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Zullen we deze zinloze discussie achterwege laten?

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 14-11-2015 01:44 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Freekers schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:40:
Ook Obama niet naar G20

Nee, de terroristen geven niets om politieke leiders, het gaat om de anergie onder de bevolking. Ze willen angst kweken, door een individuele politieke leider uit te schakelen help je alleen maar een ander in het zadel....

• rolandos582
Personenverkeer aan banden?
In de officiële aankondiging van de noodtoestand geldt dat die geldt voor het complete Franse vasteland en Corsica. Er wordt expliciet genoemd dat Franse agenten nu meer bevoegdheden hebben. Zo kunnen ze in grijpen in het personenverkeer en veiligheidszones inrichten.

bron : http://nos.nl/liveblog/20...-aanslagen-in-parijs.html

• VanStino
Bericht dat ook België de grenzen sluit is een hoax. Belgische politie gaat de Franse politie wel bijstaan om de grens met Frankrijk te bewaken en bovendien wordt de Belgische politie ingezet om publieke plaatsen strenger te controleren. Morgen wordt er ook in België verder vergaderd voor verdere maatregelen. Vooralsnog sluit België dus de grenzen NIET.

• rolandos582
Vliegtuigen van American Airline gaan nu niet meer landen in Frankrijk. Treinen rijden nog wel en sommige vliegtuigen gaan niet meer landen in Frankrijk.

Word vermeld op : YouTube: Sky News Live en social media.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:44:
[...]

Nee, de terroristen geven niets om politieke leiders, het gaat om de anergie onder de bevolking. Ze willen angst kweken, door een individuele politieke leider uit te schakelen help je alleen maar een ander in het zadel....
Jij denkt dat een groep als ISIS een kans om Obama om te leggen laat schieten om de voorkeur te geven aan een stel burgers? kek

/zal het toelichten; "kijk wij leggen jullie best beveiligde machtigste man om, fear us"

[ Voor 8% gewijzigd door stok op 14-11-2015 01:47 ]

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

RobinNL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:42:
118 doden bij slachtpartij Parijse concerthal Bataclan. Het worden er steeds meer...
Kijk daar niet van op, je kan 2 a 3 clips mee nemen en je nog fatsoenlijk bewegen, + 30 in het ingestoken magazijn x3 terorristen... Wanneer de 3 terroristen de zelfde wapens hadden (AK47) hadden ze dus zo'n 270 kogels mee om pure ellende en verdriet te kunnen zaaien

• Famous

Famous

R 400+

Wel toevallig dat de freelance cameraman Charlie heet bij BBC ... :+

[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 14-11-2015 01:48 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 37 Laatste

Let op:
We bannen mensen voor 48 uur die constant offtopic blijven doorratelen of de onrust gebruiken om hun eigen haat te spuien.

Sky News Live
YouTube: Sky News Live
en France 24 Live
http://www.france24.com/en/livefeed/

Gratis NRC liveblog:
http://www.nrc.nl/nieuws/...rslagen#upd20151114172658

Reddit
https://www.reddit.com/live/vwwnkuplwr9y
https://www.reddit.com/live/vwwmdb26t78v