Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Kan een reden zijn, geen rechtvaardiging om dan maar mensen iets aan te doen of zelfs te doden. Niet. 0%. Net zoals boos/gekwetst zijn om een cartoon over een profeet geen enkele rechtvaardiging is om mensen te doden.Webgnome schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:38:
[...]
In jou ogen niet. Maar dit zijn wel redenen om te radicaliseren. "
Hier wordt alles ongefilterd online gegooid, de nieuwsredacties zorgen (in ieder geval meestal) eerst nog voor bevestiging.sambalbaj schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:38:
Wat liggen de TV uitzendingen toch ver achter qua nieuws. Wat je hier 20 min geleden al leest wordt gebracht als net binnen, zowel NOS als RTL.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Wat je hier leest is unconfirmed en ongefilterd, wat je op het nieuws krijgt zou 100% waarheid moeten zijn. Ik heb hier heel veel gelezen dat niet waar issambalbaj schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:38:
Wat liggen de TV uitzendingen toch ver achter qua nieuws. Wat je hier 20 min geleden al leest wordt gebracht als net binnen, zowel NOS als RTL.
Huh, alle nieuwszenders brengen geruchten en half bevestigde berichten. Het is ook niet alsof er ergens een autoriteit is die 100% weet wat er aan de hand is.Coltrui schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:40:
[...]
Wat je hier leest is unconfirmed en ongefilterd, wat je op het nieuws krijgt zou 100% waarheid moeten zijn. Ik heb hier heel veel gelezen dat niet waar is
[ Voor 10% gewijzigd door PolarBear op 14-11-2015 00:41 ]
Verwijderd
Volgens mij pretenderen maar weinig journalisten 100% de waarheid te vertellen.Coltrui schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:40:
Wat je hier leest is unconfirmed en ongefilterd, wat je op het nieuws krijgt zou 100% waarheid moeten zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 00:48 ]
In ieder geval wat goed nieuws
bron: https://www.facebook.com/...3A%22R9%22%7D&pnref=story
[ Voor 40% gewijzigd door Mortum op 14-11-2015 00:43 ]
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord
Overigens past de actualiteit in Parijs wel in het beeld wat terroristen graag oproepen, totale paniek. gecoördineerde aanslagen op vrijwel de zelfde tijdstippen. Ik vind de keuze van het concertgebouw overigens opmerkelijk. heb het idee dat dit iets minder vooropgezet is/was maar goed, dit doet helemaal niets aan de tragedie af.
Cogitationis poenam nemo patitur
Maar grote nieuwsinstanties zullen geen compleet ongefundeerde geruchten verspreiden.Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:41:
[...]
Volgens mij pretenderen maar weinig journalisten 100% de waarheid te vertellen.
Zag net bijvoorbeeld ook iemand op twitter vragen of de geposte foto van de user zelf was en of ze de foto mochten gebruiken. Dat zijn ook zaken waar je rekening mee moet houden. Bovendien is het belangrijk meerdere bronnen ofwel bevestiging te hebben.ralpje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:40:
[...]
Hier wordt alles ongefilterd online gegooid, de nieuwsredacties zorgen (in ieder geval meestal) eerst nog voor bevestiging.
Hoe kan je mij quoten, is niet mijn post?Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:41:
[...]
Maar het is nu meer wat andere melden en gokken.
Formerly known as Ragdoll
Wat is het toch een verademing om weer nederlandse tv te kijken. CNN is zo enorm sensatie-driven. Banners, overdreven stemgeluid, reclame tussendoor...
NPO1 is wellicht wat stijfjes en traag. Maar wel betrouwbaar en relatief objectief.
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Het is meer een concertzaal als Paradiso. Veel mensen bij elkaar, niet de eerst keer dat een dergelijk doel wordt gekozen voor een terroristische actie. Wikipedia: Gijzeling in het Doebrovkatheater in MoskouBullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:42: Ik vind de keuze van het concertgebouw overigens opmerkelijk. heb het idee dat dit iets minder vooropgezet is/was maar goed, dit doet helemaal niets aan de tragedie af.
verhogen van de status zou betekenen dat er een aanslag of actuele dreiging bezig/aanstaande is.Bullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:42:
In Nederland veranderd er niets aan het dreigingsniveau. Laten we het dus niet overspannen gaan doen over de situatie hier. Er is dus nog geen reden dat de overheid denkt dat er iets in ons land op stapel staat.
Nee, die brengen nieuwe pas als ze twee of meer bronnen kunnen definiëren. Iets wat zeker niet waterdicht is. Overigens sla ik de NOS en RTL vrij hoog aan wanneer het op geruchten of feiten aankomt.ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:42:
[...]
Maar grote nieuwsinstanties zullen geen compleet ongefundeerde geruchten verspreiden.
Ik vind sky wel fijn, Zij hebben een livestream op youtube: YouTube: Sky News LiveCis schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:43:
Zat net tussen CNN en NPO1 te zappen.
Wat is het toch een verademing om weer nederlandse tv te kijken. CNN is zo enorm sensatie-driven. Banners, overdreven stemgeluid, reclame tussendoor...
NPO1 is wellicht wat stijfjes en traag. Maar wel betrouwbaar en relatief objectief.
Dat komt doordat we al op het hoogste niveau van paraatheid staan, het volgende niveau is pas als er wat gebeurd.Bullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:42:
In Nederland veranderd er niets aan het dreigingsniveau. Laten we het dus niet overspannen gaan doen over de situatie hier. Er is dus nog geen reden dat de overheid denkt dat er iets in ons land op stapel staat.
Wel slim van de overheid om het te downplayen, nee we verhogen het niveau niet
Nou nee, ben ik niet met je eens. Sommige media melden 'breaking' dat er wat aan de hand is en eindigen voorzichtig met 'later meer'. Andere media gaan inderdaad iets minder nauw om met de waarheid en verpakken het dan inderdaad in een 'de geruchten gaan dat' folietje. Althans, dat is in BE zo. Ik neem aan dat jullie staatsomroep geen roddels verspreidt?PolarBear schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:41:
[...]
Huh, alle nieuwszenders brengen geruchten en half bevestigde berichten. Het is ook niet alsof er ergens een autoriteit is die 100% weet wat er aan de hand is.
verhogen van dreigingsniveau gebeurd pas achterafBullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:42:

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Is he downplayen of realiteit? Waarom een land in rep en roer brengen als je geen directe aanleiding tot een aanslag hebt?Bierkameel schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:44:
[...]
Dat komt doordat we al op het hoogste niveau van paraatheid staan, het volgende niveau is pas als er wat gebeurd.
Wel slim van de overheid om het te downplayen, nee we verhogen het niveau niet
Het "actuele dreigingsniveau" is van 9 novemberBullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:42:
Overigens past de actualiteit in Parijs wel in het beeld wat terroristen graag oproepen, totale paniek. gecoördineerde aanslagen op vrijwel de zelfde tijdstippen. Ik vind de keuze van het concertgebouw overigens opmerkelijk. heb het idee dat dit iets minder vooropgezet is/was maar goed, dit doet helemaal niets aan de tragedie af.
https://www.nctv.nl/onder...n/actueeldreigingsniveau/
Hoezo actueel ... Onze NCTV waarschuwt tzt waarschijnlijk niet tegen terroristen maar tegen Romeinen of Vikingen.
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
Verwijderd
Het forum wil nog wel eens gekke dingen doen als je meerdere dingen kopieert, plakt en quote. Excuses.InFamous schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:43:
Hoe kan je mij quoten, is niet mijn post?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Is dat omdat het gebeurd in niet oorlogsgebied?
Overigens allemaal verschrikkelijk natuurlijk!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Politie bestormt concerthal Bataclan; er zouden nog 28 mensen binnen zijn; 150 zouden uit het gebouw zijn gehaald.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
https://www.facebook.com/GipnRaidGign/posts/731640510302265
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord
Juist daarom, Paniek voorkomen ..Bullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:45:
[...]
Is he downplayen of realiteit? Waarom een land in rep en roer brengen als je geen directe aanleiding tot een aanslag hebt?
Nederland heeft geen staatsomroep. Media is nooit 100% objectief. En als je echt alleen maar feiten wil brengen kan je eigenlijk nu niet meer zeggen dan dat er schietpartijen geweest zijn in Parijs. Er is simpelweg vrijwel geen manier om op dit moment uit verschillende bronnen de precieze omstandigheden te achterhalen. Overigens zijn RTL en BNR (beide commerciële bedrijven) prima bezig met verslaggeving. Ook fijn dat die zenders eens andere deskundige hebben dan bijvoorbeeld de eeuwige Rob de Wijk.Coltrui schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:45:
[...]
Nou nee, ben ik niet met je eens. Sommige media melden 'breaking' dat er wat aan de hand is en eindigen voorzichtig met 'later meer'. Andere media gaan inderdaad iets minder nauw om met de waarheid en verpakken het dan inderdaad in een 'de geruchten gaan dat' folietje. Althans, dat is in BE zo. Ik neem aan dat jullie staatsomroep geen roddels verspreidt?
Neem nu dit bericht, het is toch onmogelijk te bepalen hoeveel mensen er binnen zijn? Zelfs als je niet gegijzeld wordt is het al lastig in een gemiddelde concertzaal het aantal mensen wat er zijn te bepalen.RobinNL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:49:
Politie bestormt concerthal Bataclan; er zouden nog 28 mensen binnen zijn; 150 zouden uit het gebouw zijn gehaald.
[ Voor 18% gewijzigd door PolarBear op 14-11-2015 00:52 ]
vooral omdat het dichtbij is denk ik.martinusz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:49:
Wat mij wel verbaast is waarom deze voorvallen gezien worden als grote aanvallen, terwijl er pas nog een vliegtuig met meer dan 200 mensen uit de lucht is geschoten, of MH17 niet te vergeten.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Stop eens met die fake pageMortum schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:49:
GIGN heeft een update: mijn frans is alleen niet noemenswaardig:
https://www.facebook.com/GipnRaidGign/posts/731640510302265
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Zulke situaties zijn zo moeilijk, als er iets fout gaat is iedereen dood, als je het goed aanpakt is er een kans dat je mensen redt.Tk55 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:48:
Vinden jullie het ook vrij lang duren tussen de eerste berichten over een mogelijke gijzeling tot het moment dat er is begonnen met het bestormen van Bataclan? Zoals op Sky News gezegd wordt is het natuurlijk erg belangrijk om informatie te verzamelen over het pand, de locatie van de aanvallers, etc. Maar als je dan berichten van binnen Bataclan leest, dan hoop je toch eigenlijk dat ze snel mogelijk naar binnen gaan.
28 totaal of 28 levenden? Het eerste zou namelijk (relatief) goed nieuws zijn.RobinNL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:49:
Taxichauffeurs zouden zoveel mogelijk mensen gratis naar huis brengen die zich rond het gebied bevinden.
Verwijderd
Overigens vraag ik me al een tijdje af hoezeer een dreigingsniveau zo lang substantieel kan zijn. Als dat langzaam maar zeker de norm is geworden, is het inmiddels normaal.ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:47:
Dreigingsniveau is hier al het op 1 na hoogste. Tenzij er iets gebeurt of als er echt concrete aanleiding is om het te verhogen, zal het ook niet gebeuren.
Maar goed, ik geef toe dat dat ietwat semantisch is.
Is de NOS dan geen nieuwsbron van de overheid?PolarBear schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:50:
[...]
Nederland heeft geen staatsomroep. Media is nooit 100% objectief. En als je echt alleen maar feiten wil brengen kan je eigenlijk nu niet meer zeggen dan dat er schietpartijen geweest zijn in Parijs. Er is simpelweg vrijwel geen manier om op dit moment uit verschillende bronnen de precieze omstandigheden te achterhalen. Overigens zijn RTL en BNR (beide commerciële bedrijven) prima bezig met verslaggeving. Ook fijn dat die zenders eens andere deskundige hebben dan bijvoorbeeld de eeuwige Rob de Wijk.
Of in ieder geval volledig gesubsideerd door de overheid.
[ Voor 3% gewijzigd door Xepos op 14-11-2015 00:52 ]
Precies, er zijn ook vaker aanslagen in Frankrijk. Dus een aanslag in Parijs/Frankrijk is niet per se een gevaar voor andere Europese landen.ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:47:
Dreigingsniveau is hier al het op 1 na hoogste. Tenzij er iets gebeurt of als er echt concrete aanleiding is om het te verhogen, zal het ook niet gebeuren.
De overheid in Parijs heeft de media gevraagd niet te veel over de gijzeling te melden, vaak hebben terroristen hebben ook ogen en oortjes. Los van dit feit, het is natuurlijk triest om live melding van iets verschrikkelijks te maken, ik geloof niet dat er mensen bij zijn gebaad wanneer de mogelijke slachting die daar plaats vind live mee te maken.Tk55 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:48:
Vinden jullie het ook vrij lang duren tussen de eerste berichten over een mogelijke gijzeling tot het moment dat er is begonnen met het bestormen van Bataclan? Zoals op Sky News gezegd wordt is het natuurlijk erg belangrijk om informatie te verzamelen over het pand, de locatie van de aanvallers, etc. Maar als je dan berichten van binnen Bataclan leest, dan hoop je toch eigenlijk dat ze snel mogelijk naar binnen gaan.
Toch zou mijn paniek meer worden voorkomen als ik zichtbare beveiliging ga zien.. Denk aan centrale stations e.d., het zou mij nu meer gerust stellen als ik daar militairen zie lopen als helemaal geen beveiliging, helemaal kort na zo'n gebeurtenis als nu.
Hence de 'zou'Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:41:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Coltrui op 14-11-2015 00:52 ]
BREAKING PARIS: ASSAULT ON BATACLAN HAS ENDED; TWO TERRORISTS KILLED BY POLICE FORCES
[ Voor 42% gewijzigd door Niekfct op 14-11-2015 00:52 ]
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151113_01969726Volgens een getuige die ontsnapte uit concertzaal Le Bataclan schreeuwden de schutters slogans als "It's for Syria" en "Allahu Akbar".
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Ik denk dat het komt doordat het veel moeilijker is grote hoeveelheden mensen te doden op deze manier, dan door een vliegtuig op te blazen.martinusz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:49:
Wat mij wel verbaast is waarom deze voorvallen gezien worden als grote aanvallen, terwijl er pas nog een vliegtuig met meer dan 200 mensen uit de lucht is geschoten, of MH17 niet te vergeten.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Het word nu toch wel serieus.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Niet zozeer, het is wel de enige en officiële rampenzender.Xepos schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:50:
[...]
Is de NOS dan geen nieuwsbron van de overheid?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
20.15-20.45 waren er 3 explosies naast het stadion waaronder in een MacDonalds en een Quick
Een metrolijn is compleet afgesloten
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Je loopt een uur achter, is al lang gemeldrolandos582 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:52:
Grenzen zijn nu dicht en het leger word nu ingezet volgens New York Times.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dat werd een hele tijd geleden al gemeld en is recentelijk niets nieuws over naar buiten gekomen.sambalbaj schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:52:
Ook bij Louvre en Centre Pompidou zou wat gaande zijn.
NOS:
Zouden er overlevende terroristen zijn? Eerder werd al wel gemeld dat er iemand was gearresteerd. Maar hier ook geldt dat er nog geen bevestiging is.Franse media melden dat de bestorming van het Bataclan is beëindigd. Er zouden twee terroristen zijn gedood. Details ontbreken nog.
Toen ik in 2012 in Parijs was liepen er ook zwaarbewapende agenten/militairen rond. Zoiets hou je niet tegen en wanneer meerdere plaatsen tegelijk aangevallen worden is het ook nog eens lastig om goed te handelen. Daar kun je jezelf bijna niet op voorbereiden.IceBlackz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:51:
[...]
Toch zou mijn paniek meer worden voorkomen als ik zichtbare beveiliging ga zien.. Denk aan centrale stations e.d., het zou mij nu meer gerust stellen als ik daar militairen zie lopen als helemaal geen beveiliging, helemaal kort na zo'n gebeurtenis als nu.

Foto van toen
[ Voor 7% gewijzigd door SomerenV op 14-11-2015 00:54 ]
Zoals ik het lees denk ik aan levenden. Als er 150 mensen levend eruit zijn gekomen is dat ook al goed nieuws! Over doden werd niet gesproken. Edit: 35 mensen overleden volgens media.hjkv schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:50:
[...]
28 totaal of 28 levenden? Het eerste zou namelijk (relatief) goed nieuws zijn.
Bestorming is voorbij, 2 terroristen mogelijk gedood.
[ Voor 4% gewijzigd door RobinNL op 14-11-2015 00:54 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ohh ik volg het allemaal niet zozeer en met 50 berichten per minuut is het ook niet bij te houden/Angeloonie schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:53:
[...]
Je loopt een uur achter, is al lang gemeld
dat is een (half) uur geleden gebeurd :xrolandos582 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:52:
Grenzen zijn nu dicht en het leger word nu ingezet volgens New York Times.
[ Voor 16% gewijzigd door MonkeySee89 op 14-11-2015 00:55 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Bullet NL op 14-11-2015 00:56 ]
Dat maakt het nog geen staatszender, de redacties zijn volledig onafhankelijk. Dat is bij echte staatszenders wel anders. Het is een publieke omroep, gefinancierd door publieke middelen net als commerciële omroepen gefinancierd zijn door commerciële partijen. Desondanks zullen op commerciëlere omroepen de nieuws redacties ook onafhankelijk kunnen opereren, zie RTL nieuws, zie BNR nieuws, naast programma's waar de geldschieters wel invloed op hebben.Xepos schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:50:
[...]
Is de NOS dan geen nieuwsbron van de overheid?
Of in ieder geval volledig gesubsideerd door de overheid.
Verwijderd
UiteraardColtrui schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:51:
Hence de 'zou'Maar je begrijpt dat er een verschil is tussen wat de NOS de wereld inzendt en wat op social media neergekwakt wordt, toch? Uiteraard zal er in die laatste categorie wel wat waars tussen zitten dat de MSM dan 'te laat' uitzendt.
Je ziet dat ze daar mee worstelen en, eerlijk is eerlijk, af en toe ook lelijke schuivers maken.
Misschien leeft er nog 1. Die gaat geen leuke tijd tegemoet lijkt me.Niekfct schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:55:
En dan spijt het me weer dat de daders gedood zijn..
Er zijn er in ieder geval 2 gedood..Niekfct schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:55:
En dan spijt het me weer dat de daders gedood zijn..
https://el-manchar.com/20...-apres-avoir-fait-un-avc/
President Hollande zou naar een militair hospitaal gebracht zijn met een CVA / beroerte.
Huh? Wanneer? Hij heeft nog gesproken nadat hij is geevacueerd uit het stadion.ralpje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:56:
Geen idee hoe betrouwbaar deze site is, maar opvallen bericht:
President Hollande zou naar een militair hospitaal gebracht zijn met een CVA / beroerte.
Het Franse station BFM TV meldt dat de gijzeling in Bataclan is beeïndigd. De twee overige terroristen die er nog waren zijn gedood. Tien tot vijftien mensen zijn geëvacueerd. Waar de rest is en of die het theater allemaal al hadden verlaten, is niet bekend.
Journalisten mogen zo meteen het theater betreden.
Uhh dat laatste lijkt me wel erg snel.
Klopt, maar als je dan berichten leest dat de gijzelaars een voor een worden afgemaakt, dan heb je niet bepaald veel tijd om te reageren, aangezien er anders niemand overblijft om te redden...ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:50:
[...]
Zulke situaties zijn zo moeilijk, als er iets fout gaat is iedereen dood, als je het goed aanpakt is er een kans dat je mensen redt.
Dat is ook maar puur speculatie geweest, niemand weet of dat echt gebeurd is.Tk55 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:57:
[...]
Klopt, maar als je dan berichten leest dat de gijzelaars een voor een worden afgemaakt, dan heb je niet bepaald veel tijd om te reageren, aangezien er anders niemand overblijft om te redden...
Als ze gedood worden, denken de terroristen en, nog belangrijker, hun sympathisanten of aankomende terroristen dat ze naar de hemel zullen gaan.
Helaas is er vaak geen andere mogelijkheid.
Bericht is al verwijderd, lijkt dus fake te zijn geweestralpje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:56:
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Hij was net nog live op tv, dan moet het wel heel erg actueel zijn, hij kwam niet echt verzwakt (gezondheid) over, iig anders dan dat hij geschokt/aangeslagen was door de situatie.ralpje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:56:
Wat wel duidelijk is, is dat er een bloedbad heeft plaatsgevonden. En verschillende ooggetuigen hebben onafhankelijk van elkaar nogal huiveringwekkende verhalen verteld.ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:58:
[...]
Dat is ook maar puur speculatie geweest, niemand weet of dat echt gebeurd is.
Dat moet een bizarre situatie daar zijn.
Dat lijkt me ook, maar dat ze niet direct zijn binnengestormt, lijkt me genoeg om aan te nemen dat ze niet iedereen aan het afslachten waren.RoD schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:58:
[...]
Wat wel duidelijk is, is dat er een bloedbad heeft plaatsgevonden. En verschillende ooggetuigen hebben onafhankelijk van elkaar nogal huiveringwekkende verhalen verteld.
Dat moet een bizarre situatie daar zijn.
Hoe ik het begreep is het een "Collega pagina". (zie je ook bij comments/post van eerdere data)
Maar 't was hetzelfde nieuws wat later door nieuws werd gedeeld.
Kans lijkt mij reëel dat dit het was, bij 9/11, Mumbai, Londen. Madrid hielt het ook op met de eerste golf van aanslagen. En ook daar waren nog urenlang er de geruchten van meer. Maar goed misschien ook wel wat wishfull thinking.InFamous schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:00:
Ik vrees voor wat er komen gaat. Is dit het laatste of krijgen we vannacht morgen nog meer te horen.
[ Voor 27% gewijzigd door PolarBear op 14-11-2015 01:02 ]
Naja het zal vast verbonden zijn met de aanslagen van eerder. Daar zat ook een periode tussen, dus wellicht nu ook. Deze mensen handelen met een gedachte daarachter, en die zullen niet zomaar stoppen vrees ik.InFamous schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:00:
Ik vrees voor wat er komen gaat. Is dit het laatste of krijgen we vannacht morgen nog meer te horen.
Geen idee, maar ik verwacht wel dat als ik morgenvroeg wakker word, er meer duidelijkheid is over het aantal slachtoffers en wellicht de daders en diens motieven.InFamous schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:00:
ik denk niet dat er nog een nieuwe aanslag zal komen, de meeste waren tegelijktijdig.InFamous schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:00:
Ik vrees voor wat er komen gaat. Is dit het laatste of krijgen we vannacht/morgen nog meer te horen.
ora et labora
Misschien cynisch, maar ik zou ook verwachten dat als dat je doel is als terrorist, dat dit niet heel veel tijd zou kosten.ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:00:
[...]
Dat lijkt me ook, maar dat ze niet direct zijn binnengestormt, lijkt me genoeg om aan te nemen dat ze niet iedereen aan het afslachten waren.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Er gaan erg veel geruchten rond nu waaronder in Rome en Den Haag, het gekke is dat je niet weet of je het nu wel of niet moet geloven.InFamous schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:00:
Ik vrees voor wat er komen gaat. Is dit het laatste of krijgen we vannacht/morgen nog meer te horen.
De social media is tegenwoordig wel zo snel dat je het hier en nu vrijwel direct mee kan krijgen. Ik verwacht niet dat er morgen nog een konijn uit de hoge hoed komt, dat er nieuwe incidenten kunnen plaats vinden acht ik natuurlijk niet uitgesloten.InFamous schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:00:
Klopt, maar wat is dan het doel van de terroristen? Ze stellen geen eisen, ze willen gewoon iedereen afmaken. Waarom dan mensen laten leven?ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:00:
[...]
Dat lijkt me ook, maar dat ze niet direct zijn binnengestormt, lijkt me genoeg om aan te nemen dat ze niet iedereen aan het afslachten waren.
Zoiets kan je voor nu beter als 'niet waar' bekijken.RiCkii1989 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:02:
[...]
Er gaan erg veel geruchten rond nu waaronder in Rome en Den Haag, het gekke is dat je niet weet of je het nu wel of niet moet geloven.
Dat ze daarmee worstelen, akkoord. Dat ze uitschuivers maken - nou, dat gebeurt in BE minder dan. De redelijk accurate MSM worden bij ons dan wel verweten dat ze oertraag zijn t.o.v. the 'tabloids', want die hebben alles snel, maar het ook vaak bij het verkeerde eind.Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:55:
[...]
UiteraardAl zie je wel dat nieuwsagentschappen in de knel komen door sociale media - uit onderzoek is gebleken dat het publiek snel nieuws belangrijker vindt dan nauwkeurig nieuws. Aan de andere kant zit je met je journalistieke integriteit, waar Henk en Piet op Facebook nog nooit van gehoord hebben.
Je ziet dat ze daar mee worstelen en, eerlijk is eerlijk, af en toe ook lelijke schuivers maken.
Maar goed, voor we off-topic gaan: het ging om de verbazing van iemand hier dat de MSM zo traag zijn qua berichtgeving t.o.v. wat hier gezegd wordt. Nou 't zou mooi zijn als elke tweet zonder fact checking meteen als nieuws op de openbare omroep werd gepresenteerd. Soit, ik denk dat we elkaar wel begrijpen...
Yup, lijkt mij ook. Maar goed, het is nu over en er schijnen redelijk wat overlevenden zijn, god zij dank.ijdod schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:02:
[...]
Misschien cynisch, maar ik zou ook verwachten dat als dat je doel is als terrorist, dat dit niet heel veel tijd zou kosten.
https://twitter.com/franc...30754?ref_src=twsrc%5Etfw
https://twitter.com/AliM27_/status/665315349336866816
Laten we hopen dat het ook niet waar blijft:)RobinNL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:03:
[...]
Zoiets kan je voor nu beter als 'niet waar' bekijken.
Och, wie weet, misschien hadden ze wel eisen, wie weet. Iemand die weet wat er precies gebeurde in die Joodse supermarkten tijdens Charlie Hebdo? Dat was ook een gijzeling toch?Tk55 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:03:
[...]
Klopt, maar wat is dan het doel van de terroristen? Ze stellen geen eisen, ze willen gewoon iedereen afmaken. Waarom dan mensen laten leven?
Charlie was ook in 2 etappes.InFamous schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:00:
Tja net na 9/11 waren er ook vliegtuigen naar elke wereldstad onderweg. Maar als je dit moet inschatten, dit was al een forse organisatie en ik denk dat het niet waarschijnlijk is dat er nog meer mensen bij betrokken zijn om nog meer aanslagen te plegen. Grote organisaties vallen immers op, zeker als je over de landsgrenzen moet gaan communiceren.RiCkii1989 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:02:
[...]
Er gaan erg veel geruchten rond nu waaronder in Rome en Den Haag, het gekke is dat je niet weet of je het nu wel of niet moet geloven.
De disclaimer van deze site zegt dat ze verzonnen nieuws brengen in een poging de absurditeit op te zoeken. Zo staat er ook een artikel over Poetin die zich tot de Islam heeft bekeerd.ralpje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:56:
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Ik heb een gevoel dat er de komende dagen wel meer gaat gebeuren, ik hoop het niet natuurlijk.
We bannen mensen voor 48 uur die constant offtopic blijven doorratelen of de onrust gebruiken om hun eigen haat te spuien.
Sky News Live
YouTube: Sky News Live
en France 24 Live
http://www.france24.com/en/livefeed/
Gratis NRC liveblog:
http://www.nrc.nl/nieuws/...rslagen#upd20151114172658
https://www.reddit.com/live/vwwnkuplwr9y
https://www.reddit.com/live/vwwmdb26t78v