ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:13:
Weet niet of dit hier al is gemeld maar;
[afbeelding]
Die is inmiddels al gered
Iemand claimt daar binnen te zitten en zegt dat ze de gijzelnemers 1 voor 1 afmaken.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanCM op 14-11-2015 00:15 ]
En ik me maar druk maken over voetbal.
Is dutzende niet zoiets als tientallen (dozijnen). Anders was het toch tausenden of zoiets?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Inmiddels achterhaald. Zie zijn Facebook: https://www.facebook.com/benjamin.cazenovesThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:13:
Weet niet of dit hier al is gemeld maar;
[afbeelding]
Iemand claimt daar binnen te zitten en zegt dat ze de gijzelnemers 1 voor 1 afmaken.
Snel vertaald "Ik leef nog, slechts snijwonden, maar er liggen overal lijken."
Punctuality is the politeness of kings
En nu zien de politici misschien eindelijk in dat verschillende zeer sterk ideologische groeperingen niet hutje mutje met elkaar kunnen leven. Want dr zitten altijd schoften bij die verschillen aanpakken als aanleiding om de eigen ideologie op te dringen. Helaas.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Twee tot drie niet-gemaskerden dringen zaal binnen en beginnen met hun automatische geweren, type Kalashnikov, in het rond te schieten. Ze herladen en zijn ijzig kalm. Schietpartij duurt 10 tot 15 minuten.
Extreem gewelddadig en golf van paniek. Daders herladen tot drie keer toe. Jonge daders.
[ Voor 69% gewijzigd door lukadad op 14-11-2015 00:20 ]
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Ah, had ik even gemist.dreamscape schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:15:
[...]
Inmiddels achterhaald. Zie zijn Facebook: https://www.facebook.com/benjamin.cazenoves
Snel vertaald "Ik leef nog, slechts snijwonden, maar er liggen overal lijken."
Dutzende betekent dozijnen...
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
https://twitter.com/Sande...status/665305569083846656
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Al is het nog niet duidelijk of hij buiten is en ook in veiligheid is...
Als ik het nieuws mag geloven is het nog steeds gaande. Natuurlijk wel omsingeld.dreamscape schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:16:
[...]
Al is het nog niet duidelijk of hij buiten is en ook in veiligheid is...
Formerly known as Ragdoll
Verwijderd
Stilgezet, neem ik aan? Woordkeuze is hier even relevantInFamous schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:18:
Verschillende metro lijnen zijn plat gelegd
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Daar zullen ze absoluut misbruik van maken. Vind wel dat de andere politici dit niet meer kunnen zien als een incident, daar zal Europees iets aangedaan moeten worden. (grenzen?)New Yorker schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:17:
Front national kan wel eens groot worden.
To be clear, I didn't say that the hostage situation was over. Our apartment does not facing the theatre. I did see an influx of hostages
— Andrew Smith (@andrewhistorian) November 13, 2015
Ooggetuige. Of althans, iemand die in de buurt zit.
De volgende verkiezingen zijn afaik pas in 2017.New Yorker schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:17:
Front national kan wel eens groot worden.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Cogitationis poenam nemo patitur
Want Gign heeft een eigen Facebook pagina en kondigt hun acties aan. Lijkt me een neppagina.himlims_ schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:20:
GIGN is aan voorbereiden, leger zet de nabije omgeving af
PSN: Shiver23
Eagles of Death Metal, band playing at the Bataclan, not part of the hostages.
http://consequenceofsound...h-metal-concert-in-paris/
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
"Los georganiseerd"? Het is de taak van inlichtingendiensten om individuen en netwerken in kaart te brengen. Die hebben daarin gefaald.Jeroenneman schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:15:
Tsjah, wat wil je beginnen tegen los georganiseerde terroristen?
En nu zien de politici misschien eindelijk in dat verschillende zeer sterk ideologische groeperingen niet hutje mutje met elkaar kunnen leven. Want dr zitten altijd schoften bij die verschillen aanpakken als aanleiding om de eigen ideologie op te dringen. Helaas.
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
Dat denk ik ook niet, maar het zal een maatregel voor het gevoel zijn. Het is niet aannemelijk dat de daders gisteren de grens zijn gepasseerd, of zoiets. Maar je moet in zo'n situatie wel, waar angst heerst en sowieso onderbuikgevoelens heersen als het op dit onderwerp aankomt.MikeyMan schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:21:
Je kunt de grenzen niet afsluiten. Technisch onmogelijk. Dat hou je nooit droog
Zichtbare maatregelen zijn nu gewenst, of het nu effectief is of niet.
Half uur geleden al gemeld.spartacusNLD schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:22:
CNN zegt te weten dat gegijzelden via sociale media politie smeken inval te plegen in theater omdat terroristen hen 1 voor 1 doodschieten
Fan page.himlims_ schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:20:
GIGN is aan voorbereiden, leger zet de nabije omgeving af
Waarom zou dat misbruik zijn? Ook als je er tegen bent maar even de berichtgeving afwachten de komende dagen. Zou wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten.TFZ61 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:19:
[...]
Daar zullen ze absoluut misbruik van maken. Vind wel dat de andere politici dit niet meer kunnen zien als een incident, daar zal Europees iets aangedaan moeten worden. (grenzen?)
Ik hoop dat dit bij speculatie blijft
Zojuist gemeld op reddit? Iemand meer info over de derde bom?2 suicide bombs and 1 bombing now confirmed by French police
Nevermind
[ Voor 6% gewijzigd door InFamous op 14-11-2015 00:24 ]
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Lijkt me dat zo'n eenheid al lang en breed ter plekke is. Die lui moeten zo snel mogelijk dat theater in, anders is het te laat...Shiver23 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:21:
[...]
Want Gign heeft een eigen Facebook pagina en kondigt hun acties aan. Lijkt me een neppagina.
Dat heeft geen enkele zin. Dan gaan mensen het geloof stiekem doen en dan ben je zeker het overzicht kwijt. Het is veel beter om de echte oorzaak aan te pakken. Denk aan verbeteren van de situatie van mensen zodat ze niet hoeven uit te wijken naar dit soort dingen. Maar ja dat is te moeilijk voor het westen want het kost heel veel tijd
Dit is in ieder geval weer een extra impuls dat het toch beter moet.Kalief schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:22:
[...]
"Los georganiseerd"? Het is de taak van inlichtingendiensten om individuen en netwerken in kaart te brengen. Die hebben daarin gefaald.
Helemaal voorkomen zal nooit lukken helaas, aanslagen en geweld is van alle tijden. Ik denk dat grenzen sluiten op weinig zal helpen, dat is eerder symptoom bestrijding.Bullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:20:
Dit soort ellende is zo moeilijk te voorkomen, de mensen die dit doen hoeven namelijk helemaal niet in het Midden-Oosten zijn geweest om dit organiseren. Bijna niet te voorkomen, helaas... het zou mooi zijn als er een oplossing zou zijn, ik voorzie hem niet....
Oorzaak proberen aan te pakken lijkt mij een beter idee. Onder andere de drone aanvallen inperken, waar al meer dan 10x zoveel burgerdoden zijn gevallen als tot nu toe in Parijs..
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Het is de taak van inlichtingendiensten, maar die is niet haalbaar. Als ik het morgen op mijn heupen krijg, ziet niemand dat aankomen. Juist individuen zijn verschrikkelijk moeilijk in de peiling te houdenKalief schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:22:
[...]
"Los georganiseerd"? Het is de taak van inlichtingendiensten om individuen en netwerken in kaart te brengen. Die hebben daarin gefaald.
Dat is ook zo, en in het verleden was er de Rote Armee Faction (Marxisten), de IRA (Katholieken) etc, etc. Terrorisme is niet nieuw. Alleen ik verbaas mij er over dat er bij deze aanslagen dan extreem gevoelig gedaan wordt over de ideologie of geloof van de daders, alsof terroristen atheïstisch moeten zijn of zo.Bullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:20:
Dit soort ellende is zo moeilijk te voorkomen, de mensen die dit doen hoeven namelijk helemaal niet in het Midden-Oosten zijn geweest om dit organiseren. Bijna niet te voorkomen, helaas... het zou mooi zijn als er een oplossing zou zijn, ik voorzie hem niet....
Het gaat niet zo dat ze de grens willen sluiten voor alles wat nu binnenkomt, denk ook omdat er totale onduidelijkheid is wie er bij deze aanslag betrokken is hen het land uit te laten gaan. Maar dan nog, grenzen sluiten is meer een symbolische daad dan dat het een andere dekking heeft.RoD schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:22:
[...]
Dat denk ik ook niet, maar het zal een maatregel voor het gevoel zijn. Het is niet aannemelijk dat de daders gisteren de grens zijn gepasseerd, of zoiets. Maar je moet in zo'n situatie wel, waar angst heerst en sowieso onderbuikgevoelens heersen als het op dit onderwerp aankomt.
Zichtbare maatregelen zijn nu gewenst, of het nu effectief is of niet.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Veel Fransen hebben roots in het midden-oosten en noord-afrika.batumulia schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:24:
Echt verschrikkelijk voor de mensen die er op dit moment direct in betrokken zijn. Is er een reden waarom Frankrijk zo vaak doelwit is van toch wel schokkende aanslagen? Of het gaat het puur en alleen om de steun aan Amerika (wat mij ook weer sterk lijkt).
Zolang je je organiseert via offline methodes en op een doordachte manier kan je vrijwel niet door inlichtingendiensten gevonden worden.Kalief schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:22:
[...]
Vraag me af of er overwogen wordt mobiele netwerk stil te leggen?
Nog meer?ANP reports that there were also reports of shooting at the Louvre, rue de la Fontaine au roi en rue de Charenton.
Stefan de Vries (RTL Nieuws) bevestigt 39 doden.
[ Voor 3% gewijzigd door RobinNL op 14-11-2015 00:26 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Gegijzelde nog in Bataclan: https://www.facebook.com/benjamin.cazenoves
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord
Denk (deels) omdat Frankrijk qua politiek vrij rechts is, en Parijs als centrum van de EU wordt gezien.batumulia schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:24:
Echt verschrikkelijk voor de mensen die er op dit moment direct in betrokken zijn. Is er een reden waarom Frankrijk zo vaak doelwit is van toch wel schokkende aanslagen? Of het gaat het puur en alleen om de steun aan Amerika (wat mij ook weer sterk lijkt).
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dat lijkt me effectiever. Bij Charlie Hebdo was dit ook een probleem. Dit bericht geeft overigens wel aan dat het daar nog lang niet klaar is.nachtnet schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:25:
lees op NOS.nl dat gevraagd zou worden om mediastilte tav theatergijzeling.
Vraag me af of er overwogen wordt mobiele netwerk stil te leggen?
Tegelijkertijd hebben ze op NPO nieuws over de gijzeling. Ironisch
Dat was een uur geleden al, zie dat Facebook-bericht van die Benjamin. Die even later op FB schreef dat hij nog in leven was, maar inmiddels al een uur stil blijft.spartacusNLD schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:22:
CNN zegt te weten dat gegijzelden via sociale media politie smeken inval te plegen in theater omdat terroristen hen 1 voor 1 doodschieten
Raar, die nieuwsgaring 2.0. Ik ken die gast niet, maar ik zit zijn FB te F5'en en begin me intussen wel zorgen te maken omdat hij al een uur stil blijft...
De.kans dat de gijzelaars @npo1 kijken acht ik heel kleinRoD schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:26:
[...]
Dat lijkt me effectiever. Bij Charlie Hebdo was dit ook een probleem. Dit bericht geeft overigens wel aan dat het daar nog lang niet klaar is.
Tegelijkertijd hebben ze op NPO nieuws over de gijzeling. Ironisch
Klopt. Maar nadat je het op je heupen hebt gekregen en even bent uitgedanst moet het een Franse AIVD toch opvallen als je wapens krijgt van een groep mensen die met z'n allen hevig Paris Brûlée gaan twitteren.MikeyMan schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:24:
[...]
Het is de taak van inlichtingendiensten, maar die is niet haalbaar. Als ik het morgen op mijn heupen krijg, ziet niemand dat aankomen. Juist individuen zijn verschrikkelijk moeilijk in de peiling te houden
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
Pardon? Frankrijk politiek rechts?ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:26:
[...]
Denk (deels) omdat Frankrijk qua politiek vrij rechts is [..]
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
is bestormd... (zijlijn politiek; nog lang geduurd, getuige alle smeek beden op social mediaSomerenV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:27:
Zojuist op SkyNews: 5 explosies en schietgeluiden bij het theater

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
NOS liveblog.De politie adviseert organisatoren van bijeenkomsten om de toegang goed te controleren. Activiteiten in de open lucht zijn afgelast.
Verstandig. Vraag me af waarom er uberhaubt nog dingen doorgaan... gezien de omvang van de aanval. Wie weet wat er nog komen gaat.
+1, er is zoveel informatie beschikbaar dat je gewoon enkele bronnen moet selecteren om niet overspoeld te worden...dreamscape schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:27:
[...]
Dat was een uur geleden al, zie dat Facebook-bericht van die Benjamin. Die even later op FB schreef dat hij nog in leven was, maar inmiddels al een uur stil blijft.
Raar, die nieuwsgaring 2.0. Ik ken die gast niet, maar ik zit zijn FB te F5'en en begin me intussen wel zorgen te maken omdat hij al een uur stil blijft...
https://twitter.com/itele/status/665309467425161217There were 3 assailants in the Bataclan, one was killed according to French iTele
Tja, beetje dubbel.... Praat eens met de mensen die uit Syrie komen en hier in ons land in de opvang zitten... Die hebben het liefste dat het westen meer doet om IS uit hun stad te schoppen.... Wat wil je dus doen, de mensen in Syrie en Irak laten uitmoorden door IS, of hen helpen? Je kan het volgens mij nooit goed doen.... Rusland stapt met voor mij dubieuze redenen in de strijd (helpen van al-Assad) vrij snel reageert IS met het neerhalen van een vliegtuig vol Russen.jooncheez schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:24:
[...]
Helemaal voorkomen zal nooit lukken helaas, aanslagen en geweld is van alle tijden. Ik denk dat grenzen sluiten op weinig zal helpen, dat is eerder symptoom bestrijding.
Oorzaak proberen aan te pakken lijkt mij een beter idee. Onder andere de drone aanvallen inperken, waar al meer dan 10x zoveel burgerdoden zijn gevallen als tot nu toe in Parijs..
Hoop dat dat doorgaat en er niks gebeurd, ga er zelf ook heen. Zelfs een terrorist kan niet anti een klimaat top zijn lijkt me.
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Klopt en heel bronnen blijven elkaar herhalen, kom je in een soort loopje terecht.TorpedoX_88 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:29:
[...]
+1, er is zoveel informatie beschikbaar dat je gewoon enkele bronnen moet selecteren om niet overspoeld te worden...
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Het is ook een stuk makkelijk om Frankrijk in te komen dan de VS of het Verenigd Koninkrijk. Dit geldt natuurlijk alleen als ze van buiten het land komen. Maar de reden is me niet duidelijk.ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:26:
[...]
Denk (deels) omdat Frankrijk qua politiek vrij rechts is, en Parijs als centrum van de EU wordt gezien.
Ik denk dat er gewoon een voedingsbodem is in kansloze jongeren in banlieues die hetzij in Syrië zijn geweest hetzij in de buitenwijken zijn geradicaliseerd. Het is daar vrij redelijk dramatisch gesteld, zie niet zo lang geleden: http://nos.nl/artikel/206...-probleemwijk-parijs.html of nog langer geleden: Wikipedia: Rellen in Frankrijk 2005 (daar is toen ook de noodtoestand voor uitgeroepen).ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:26:
[...]
Denk (deels) omdat Frankrijk qua politiek vrij rechts is, en Parijs als centrum van de EU wordt gezien.
neem aan dat we die beelden elkaar bewust achterwege laten?Jeroen Blom schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:28:
Op france24 melding van meerdere ooggetuigen dat er in Bataclan sprake is van veel doden
verstandigNOS: French Police urges everyone to stop reporting the situation around Bataclan theatre. Will only inform the terrorists
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord
Je kan er natuurlijk vanuit gaan dat kosten nog moeite gespaard gaan worden bij de beveiliging. Dit was nog een relatief onbewaakt moment. Uiteindelijk houd je terroristen niet tegen, maar bij zo'n conferentie heb je minder kans grote schade aan te richten.jooncheez schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:30:
Ook heel naar dat dit 2 weken gebeurt voordat de VN klimaat conventie van start gaat in Parijs. Dan zijn er heel veel mensen in Parijs en alle wereldleiders.
Hoop dat dat doorgaat en er niks gebeurd, ga er zelf ook heen. Zelfs een terrorist kan niet anti een klimaat top zijn lijkt me.
Daarom is het mogelijk dat dit moment is uitgekozen. Maar dan betreden we ons in het gebied van de speculatie.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Het zou veel uitstoot schelen als alle deelnemers thuisblijven.jooncheez schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:30:
Ook heel naar dat dit 2 weken gebeurt voordat de VN klimaat conventie van start gaat in Parijs. Dan zijn er heel veel mensen in Parijs en alle wereldleiders.
Lijkt me dat er sowieso al een enorm strakke beveiliging klaarlag voor die top, dit is immers niet de eerste aanslag in Parijs.jooncheez schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:30:
Vermoed komende dagen ( en langer) iedereen (heel europa) op eieren loopt en als een gespannen elastiekje omhoog gaat springen bij het minste of geringste.RoD schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:29:
[...]
NOS liveblog.
Verstandig. Vraag me af waarom er uberhaubt nog dingen doorgaan... gezien de omvang van de aanval. Wie weet wat er nog komen gaat.
net zoals na het eerste fyra thalys wc-incident
[ Voor 109% gewijzigd door polli_ op 14-11-2015 00:42 ]
Yup. Althans, er is daar vrij grote steun voor de rechtse partijen tegenwoordig, meer dan in de meeste Europese landen.
En jij denkt dat terroristen dit hebben gedaan omdat ze zo'n hekel hadden aan de band die daar speelde? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze uberhaupt een mening hebben over de klimaattop, als ze denken dat het lukt om daar een aanslag te plegen zullen ze het doen. Dat deze groep al ervoor heeft gekozen het nu te doen laat wel zien dat ze waarschijnlijk niet veel vertrouwen hadden dat ze door de veiligheidsmaatregelen daar zouden zijn gekomen.jooncheez schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:30:
1. Wie?
2. Waarom
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Niemand die denkt dat het een dreigement is voor komend EK in Frankrijk? Zelfmoordenaars bij het stadion, slachtpartijen in horeca/theater, kortom toeristische aangelegenheden?anandus schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:32:
[...]
Lijkt me dat er sowieso al een enorm strakke beveiliging klaarlag voor die top, dit is immers niet de eerste aanslag in Parijs.
Dat is dus nog onbekend.witeken schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:34:
Ik heb net gelezen wat 'r gebeurt is, maar ik mis twee dingen:
1. Wie?
2. Waarom?
Vergeet ook niet de hoge werkloosheid onder allochtone jongeren, het gebrek aan toekomstperspectief, discriminatie en selectieve politieonderdrukking.polli_ schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:33:
[...]
Inderdaad echt verschikkelijk wat er is gebeurd. Wens de slachtoffers en hun familie veel sterkte.
Een reden kan zijn het koloniale geschiedenis van Frankrijk. Frankrijk heeft ruim 1,5 miljoen algerijnen en andere noord-afrikanen vermoord. Daardoor snel een doelwit voor mensen uit die landen, met wat brainwashen natuurlijk. Een andere reden is dat Frankrijk militaire steun biedt aan andere landen. Wat niet goed valt.
1. IS/Al queda leden/aanhangers/sympathisanten.witeken schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:34:
1. Wie?
2. Waarom?
2. Terreur plegen, in de meest letterlijke zin van het woord.
Zonder enige bron is dit alleen onrust zaaien...?RiCkii1989 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:34:
Er zijn geruchten dat Londen, Rome en Washington de volgende zijn?
1. Weet nog niemandwiteken schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:34:
1. Wie?
2. Waarom?
2. Weet nog niemand
Neem aan dat de beveiliging in de meeste grote steden in de Westerse wereld wel zal worden aangescherpt, hoop ook dat er wat meer wordt ingezet op terrorismebestreiding. Mag hier en daar dan wel privacy aantasten, maar nu zien we wel waarom.RiCkii1989 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:34:
https://twitter.com/fadaom13/status/665307179507965952/
Of wel bekend maar een express niet naar buiten gebracht om bepaalde partijen niet op ideeën te brengen. Het laatste wat je wil is nu dat de eigen bevolking ook nog eigen rechter gaat spelen
In welke stad/plaats?RMX schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:35:
Weet je wat ik raar vind? Ik hoor buiten ook knallen. Op Twitter lees ik dat meerdere mensen dit opvalt. Toeval?
Amsterdam? Vrij normaal hier...RMX schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:35:
Weet je wat ik raar vind? Ik hoor buiten ook knallen. Op Twitter lees ik dat meerdere mensen dit opvalt. Toeval?
Dus doe je er gewoon aan mee? Ik schakel pas net in hier en ben bij de meest recente berichten begonnen.RiCkii1989 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:35:
[...]
Jammer dat je het zo ziet, 70% van dit topic is geruchten waar dit ook onder valt.
Dat is wel heel erg speculeren, maar afgaande van dat Rusland geraakt is met het vliegtuig en nu Frankrijk die beide ook in Syrië etc actief zijn. Kan je alle landen die in die regio actief zijn op de lijst zetten als volgend land.RiCkii1989 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:34:
Overigens geen enkele reden om andere mensen wat aan te gaan doen. Geen enkele vorm van rechtvaardiging.anandus schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:34:
[...]
Vergeet ook niet de hoge werkloosheid onder allochtone jongeren, het gebrek aan toekomstperspectief, discriminatie en selectieve politieonderdrukking.
Verrassend met dit soort toestanden en de banlieus.ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:33:
[...]
Yup. Althans, er is daar vrij grote steun voor de rechtse partijen tegenwoordig, meer dan in de meeste Europese landen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Andersom trouwens ook. Dit soort gebeurtenissen hebben ook hun impact.Webgnome schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:38:
[...]
In jou ogen niet. Maar dit zijn wel redenen om te radicaliseren. "
Natuurlijk niet, maar alles voorheen genoemd (en meer) bij elkaar opgeteld is een vruchtbare voedingsbodem. Blijkbaar in Frankrijk vruchtbaarder dan in andere landen.PolarBear schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:37:
[...]
Overigens geen enkele reden om andere mensen wat aan te gaan doen. Geen enkele vorm van rechtvaardiging.
[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 14-11-2015 00:40 ]
We bannen mensen voor 48 uur die constant offtopic blijven doorratelen of de onrust gebruiken om hun eigen haat te spuien.
Sky News Live
YouTube: Sky News Live
en France 24 Live
http://www.france24.com/en/livefeed/
Gratis NRC liveblog:
http://www.nrc.nl/nieuws/...rslagen#upd20151114172658
https://www.reddit.com/live/vwwnkuplwr9y
https://www.reddit.com/live/vwwmdb26t78v