Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Sorry ik wist niet dat er sprake was van een heel andere opdracht. Ik was in de veronderstelling dat het in ieder geval iets te maken zou hebben met het onderbouwen van je stelling dat discriminatie en marginalisatie leiden tot radicalisering aangezien dat de vraag was waarop je antwoord gaf. Een stelling die je nu weer herhaalt zonder onderbouwing.Mx. Alba schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:20:
[...]
De opdracht was om de parallellen te zien tussen die Sea Shepherd man en Morten Storm, dus jouw antwoord is buiten de opdracht.
Discriminatie en marginalisatie zijn niet de enige manieren waarop iemand ontvankelijk kan worden voor radicalisering - maar wel de meest voorkomende.
Dit geloof ik opzich ook wel, maar goed, ik denk om eerlijk te zijn niet dat je daar echt heel veel aan kan doen, tenzij we op alle vlakken (behalve uiterlijk) echt helemaal worden geassimileerd. Wel kan ik me maar moeilijk voorstellen dat dit zonder stoorzenders echt kan leiden tot een overvolle emmer. Ik denk dat het weldegelijk mogelijk is om zelfs met deze onbewuste vorm van racisme een goede samenleving te hebben, maar goed, waar het probleem zit, dat durf ik niet te zeggen (als in: zou het niet weten).Mx. Alba schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:10:
[...]
Toch is er een heel leuk onderzoekje geweest. De proefpersonen werd verteld dat het een geheugentest was. In een virtuele wereld moesten ze op mensen af lopen en getallen onthouden die op hun lichaam stonden. Het bleek dat de proefpersonen significant meer afstand hielden van Arabisch / Noord-Afrikaans uitziende virtuele mensen dan van blanke virtuele mensen. Toen het zelfde experiment herhaald werd en erbij werd gezegd dat het ook ging om het detecteren van onbewust racisme, viel dat verschil volledig weg.
Oftewel, zolang wij ons ervan bewust zijn dat racisme een rol speelt, zijn we niet racistisch. Maar zodra we daar niet meer van bewust zijn, zijn we onbewust wel racistisch.
Ik ben er zeker van overtuigd dat het overgrote deel van Nederland helemaal niet bewust racistisch is; maar dat doet niets af aan het feit dat iedereen dat onbewust wel is. En dan gaat het om heel kleine dingen die allemaal op zich niets uitmaken, maar als je alles bij elkaar optelt wordt het een flinke emmer vol op den duur...
De psychologische gesteldheid die mensen ontvankelijk maakt voor radicalisering kan in elke bevolkingsgroep voorkomen, net als bijvoorbeeld depressie. Discriminatie is slechts een van de vele factoren die daaraan kunnen bijdragen. Het is gewoon een ongelofelijk complex vraagstuk maar iedereen wil tegenwoordig dat het te verwoorden is in een tweet van 144 karakters... Zo frustrerend...Snowdog schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:24:
[...]
Dit geloof ik opzich ook wel, maar goed, ik denk om eerlijk te zijn niet dat je daar echt heel veel aan kan doen, tenzij we op alle vlakken (behalve uiterlijk) echt helemaal worden geassimileerd. Wel kan ik me maar moeilijk voorstellen dat dit zonder stoorzenders echt kan leiden tot een overvolle emmer. Ik denk dat het weldegelijk mogelijk is om zelfs met deze onbewuste vorm van racisme een goede samenleving te hebben, maar goed, waar het probleem zit, dat durf ik niet te zeggen (als in: zou het niet weten).
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Nou goed, laat ik het zo stellen dan. Ik geloof dat het vrij eenvoudig is om iemand te laten geloven dat hij/zij gediscrimeerd wordt, maar ik denk dat het werkelijke probleem daarmee in Nederland vrij klein is. Ik denk echter dat de oplossing voor dit probleem niet echt in het voorkomen van discriminatie zit, aangezien dat er (m.i.) al vrij weinig is in NL.Mx. Alba schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:28:
[...]
De psychologische gesteldheid die mensen ontvankelijk maakt voor radicalisering kan in elke bevolkingsgroep voorkomen, net als bijvoorbeeld depressie. Discriminatie is slechts een van de vele factoren die daaraan kunnen bijdragen. Het is gewoon een ongelofelijk complex vraagstuk maar iedereen wil tegenwoordig dat het te verwoorden is in een tweet van 144 karakters... Zo frustrerend...
Mensen als Jihadi John radicaliseren vooral door het leed dat ze in landen als Syrie zien. Als de middenstand het daar prima naar hun zin heeft en er weinig armoede is zullen de jihadi Johns een stuk minder snel tot actie over gaan.Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:59:
[...]
Dat heeft er slechts gedeeltelijk mee te maken en zal ook niet alles oplossen, Jihadi John was student business management aan een universiteit en zo zijn er wel meer. En andersom zijn er genoeg bijstandsmoeders die niet radicaliseren.
Ik denk dat het werkelijke probleem juist erg groot is. Laatst weer liep een Afrikaanse jongen (normaal gekleed) over straat mij tegemoet. Toevallig liep er naast me een oud dametje. Ze ziet die jongen, ziet dat hij aan de linkerkant gaat passeren en verplaatst haar boodschappentas van de linker- naar de rechterschouder. Ik zie haar gewoon kijken en acteren. Zo'n jongen ziet dat echt wel. Keer op keer op keer op keer. En met zijn maat komt hij de disco ook al niet in, want hij heeft niet de juiste schoenen aan. Stel dat hij business management studeert. Zie daar de Jihadi John van de toekomst. In dat opzicht is het begrijpelijk dat juist de hoger opgeleiden snel radicaliseren (bovendien toegang tot ongelimiteerde internet-brainwashing). Laagopgeleide kutmarokkanen zitten in een groepje en reageren zich af door mensen in elkaar te rossen en tasjes te roven. Zo'n hoogopgeleide jongen zit in een soort isolement.Snowdog schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:31:
Nou goed, laat ik het zo stellen dan. Ik geloof dat het vrij eenvoudig is om iemand te laten geloven dat hij/zij gediscrimeerd wordt, maar ik denk dat het werkelijke probleem daarmee in Nederland vrij klein is. Ik denk echter dat de oplossing voor dit probleem niet echt in het voorkomen van discriminatie zit, aangezien dat er (m.i.) al vrij weinig is in NL.
[ Voor 55% gewijzigd door FunkyTrip op 19-11-2015 17:39 ]
Dit dus.
Nou ja, daar vergis je je dus in. Discriminatie is juist alomtegenwoordig. Geen openlijke, bewuste discriminatie (tenminste, daar is er maar heel weinig van), en ook geen duidelijke discriminatie - maar wel een soort alomtegenwoordige "vibe". Zoals mijn Vietnamese vriendin die afkeurend aangekeken werd toen ze voordat we op vakantie ging twee pakken poedermelk kocht voor onze kleine - zij werd "natuurlijk" gezien als "weer zo'n Chinees die Nederlandse poedermelk naar China verscheept". Om maar één van de kleine voorbeelden te noemen.Snowdog schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:31:
[...]
Nou goed, laat ik het zo stellen dan. Ik geloof dat het vrij eenvoudig is om iemand te laten geloven dat hij/zij gediscrimeerd wordt, maar ik denk dat het werkelijke probleem daarmee in Nederland vrij klein is. Ik denk echter dat de oplossing voor dit probleem niet echt in het voorkomen van discriminatie zit, aangezien dat er (m.i.) al vrij weinig is in NL.
Anyway, ik ga het voor vandaag voor gezien houden hier, ik heb andere dingen te doen. Ik hoop dat ik hier en daar wat ogen heb kunnen openen. Noem me maar een radicale realist.
Perceptieproblematiek is en blijft problematiek, en dus een factor. Dat het een afgeleide factor maakt het er niet makkelijker op. Beïnvloeding is al helemaal een onderwerp an sich. Daarnaast, discriminatie is een algemeen gegeven van menselijke interactie. We kijken echter reflexief naar de vormen die passen bij de eigen perceptie van anders / ver weg, dat doet het beeld vertekenen.Snowdog schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:31:
[...]
Wat je andere observatie aangaat, ik krijg de indruk dat er heel veel gewezen wordt, maar dat er misschien te weinig gekeken wordt naar de lokale / regionale verschillen in deze. De situatie in Nederland is heel, heel anders dan in Frankrijk in deze. We zouden er baat bij hebben om wat meer in elkaars schoenen te stappen (op meer dan een manier).
Let wel, zelfs wanneer ongewenste of zelfs perverse effecten weinig of niet voorkomen is het zaak dit als proces van onderhoud en investeren te behartigen. Doe je dat niet, dan komen we weer terug bij menselijke psychologie, dan breekt het vanzelf.
[ Voor 7% gewijzigd door Virtuozzo op 19-11-2015 17:37 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Uit duitsland:IJzerlijm schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:22:
[...]
Noem eens 10 Westerse jihadi's met de discriminatie gevallen die ze in de armen van ISIS hebben gedreven.
Christian Emde en Robert Baum
..
Robert Baum is de eerste duitser die in Irak een zelfmordaanslag pleegde voor IS..
http://www.pro-medienmaga...hadist-von-nebenan-88432/
YouTube: German ISIS fighter Robert Baum

Robert Baum was gewone blanke jongen uit Solingen, die uit een zorgzaam gezin kwam (moeder kwam uit de DDR, had daar lang gevangen gezeten en was vrijgekocht door de BRD en mocht toen naar west-duitsland).
Tien hij 13 was overleed zn vader en ok zou hij in de school gepest geworden zijn en als 'einzelgänger gelden.
Vordat hij rond 2009 onder invloed van extreme islamisten raakt, zou hij een tijdje rechts-radikaal geweest zijn en opgetrokken hebben met no-nazi's..
volgens zn moeder had hij vorheen en portret van Adolf Hitler op zn kamer gehad
[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 19-11-2015 17:39 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Je zegt dat discriminatie de voornaamste reden is voor radicalisatie. Dan moeten daar voorbeelden van zijn, iets dat we kunnen afzetten tegen de grote aantallen schoolverlater>crimineel>jihadi gevallen die bekend zijn waar nergens discriminatie uit blijkt.Mx. Alba schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:23:
[...]
Huh? Ik zeg juist dat discriminatie en marginalisaite niet de enige factoren zijn die mensen ontvankelijk kunnen maken voor radicalisering - en jij vraagt me juist om voorbeelden te noemen waarbij dat wel het geval is? Ik kan je even niet volgen...
Als Mohammed B. niet was ontslagen had hij misschien niet Theo van Gogh vermoord. Maar dan had zijn werkgever aan zijn fundementalistische eisen moeten voldoen wat eigenlijk weer discriminatie is van zijn collega's die niet zulke rechten krijgen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dat jij die discriminatie niet ziet betekent niet dat die er niet is. Kijk, het is net zoals longkanker. Het is wel bekend dat roken het risico op longkanker sterk verhoogt. Maar je kunt niet zeggen dat roken longkanker veroorzaakt. Er zijn ook veel rokers die het nooit krijgen. En niet-rokers die het toch krijgen.IJzerlijm schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:39:
[...]
Je zegt dat discriminatie de voornaamste reden is voor radicalisatie. Dan moeten daar voorbeelden van zijn, iets dat we kunnen afzetten tegen de grote aantallen schoolverlater>crimineel>jihadi gevallen die bekend zijn waar nergens discriminatie uit blijkt.
Nouja, heb zelf ook een Chinese vriendin en zij heeft in NL niet echt te maken gehad met vooroordelen (hoewel we in China wonen en dus niet heel vaak in NL zijn). Maar goed, dat je vriendin wordt aangekeken bij het kopen van babypoeder vind ik niet zo vreemd. Het is algemeen bekend dat Chinezen een hoop van die zut hebben opgekocht (wat ook gewoon echt zo is) en natuurlijk is niet iedereen daar even blij mee. Ik denk wel dat het ergste wat je zal overkomen in zo'n geval ofwel een afwijzende blik ofwel een enigszins potentieel kwetsende opmerking is.Mx. Alba schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:36:
[...]
Nou ja, daar vergis je je dus in. Discriminatie is juist alomtegenwoordig. Geen openlijke, bewuste discriminatie (tenminste, daar is er maar heel weinig van), en ook geen duidelijke discriminatie - maar wel een soort alomtegenwoordige "vibe". Zoals mijn Vietnamese vriendin die afkeurend aangekeken werd toen ze voordat we op vakantie ging twee pakken poedermelk kocht voor onze kleine - zij werd "natuurlijk" gezien als "weer zo'n Chinees die Nederlandse poedermelk naar China verscheept". Om maar één van de kleine voorbeelden te noemen.
Anyway, ik ga het voor vandaag voor gezien houden hier, ik heb andere dingen te doen. Ik hoop dat ik hier en daar wat ogen heb kunnen openen. Noem me maar een radicale realist.
Het is ergens natuurlijk wel discriminatie, maar ik vind dit zelf geen onacceptabele vorm van discriminatie en het is ook niet iets waar mensen echt boos over zullen zijn als ze het echte verhaal kennen. Noch kan ik me voorstellen dat je vriendin het niet kan begrijpen of zich daar echt aan zal storen. Ik kan me tot slot niet voorstellen dat je deze vorm van discriminatie ooit kan voorkomen, dit is nou eenmaal de manier waarop mensen denken totdat ze het hele verhaal kennen. In Nederland heb ik echter het idee dat het verhaal wel een grote rol speelt, waardoor de initiele vorm van racisme niet echt doorslaggevend is of een ernstig probleem is.
Anyway, ik snap dat dit zijn wat jij de kleine dingetjes noemt, maar in mijn ogen zijn dit kleine dingetjes die een dermate kleine rol spelen dat ze eigenlijk genegeerd kunnen worden en bovendien (vrijwel?) onmogelijk voorkomen kunnen worden.
Als dat zo is, is alles wat jij aanhaalt per definitie dus ook niet waar. Want wie zegt dat die mensen die vaker opgepakt worden zich niet express laten oppakken omdat dit hun doelen steunt?Mx. Alba schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:50:
[...]
Is het wel zo dat bepaalde groepen gemiddeld crimineler zijn dan andere? Zou het niet kunnen zijn dat omdat dat zo lijkt, mensen die tot die bepaalde groepen behoren scherper in de gaten worden gehouden waardoor ze vaker worden gepakt?
In Amerika bijvoorbeeld is drugsgebruik onder blanken even wijdverspreid als onder zwarten. Maar zwarten worden er veel vaker voor opgepakt. En dus lijkt het uit de politiestatistieken dat zwarten meer drugs gebruiken. En wordt er dus meer op zwarten gelet. Wat het effect alleen maar versterkt.
Hoe weet je door wie een onopgelost misdrijf is gepleegd? Dat weet je niet, want het misdrijf is onopgelost. De enige zinvolle statistieken die de politie kan produceren is aangaande opgepakte criminelen. En er worden inderdaad meer mensen van bepaalde groeperingen opgepakt. Maar die bepaalde groeperingen worden ook scherper in de gaten gehouden... Wat is nu de kip, en wat is het ei - en wat is de waarheid erachter?
Ik begrijp uit je reacties dat je een bepaalde overtuiging hebt en die verdedigt, maar vind het wel jammer dat je daarin alles wat we wel weten afdoet als verkeerd geinterpreteerde onzin. Waaruit maak jij dan op dat er discriminatie is? Omdat mensen die er gevoelig voor zijn overal discriminatie in zien en er erg op letten? Dat vertroebelt de statistieken nogal - alle keren dat ik uitgemaakt ben voor kuffar of kaaskop heb ik geen melding gemaakt bij het meldpunt discriminatie. Sterker nog, die kant op registreren ze aangiftes niet eens bleek recent.
Hoe sta je tegenover werkloosheidscijfers van bepaalde groepen mensen in de samenleving dan? Ook de schuld van de 'white privilege'? Waarom gaat dit dan totaal niet op voor ALLE etnische groepen?
Groepen in een hoek zetten is de achterdeur uit, maar alvast excuses bedenken waarom ze zelf in die hoek moeten gaan staan ook. Een soort emancipatie misschien?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Het kan nog erger. Ik heb een Aziatische vriendin gehad die in een ijssalon werd geweigerd omdat ze daar geen hoeren toelieten. Zonder gekheid, zo werd het gezegd...Mx. Alba schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:36:
[...]
Nou ja, daar vergis je je dus in. Discriminatie is juist alomtegenwoordig. Geen openlijke, bewuste discriminatie (tenminste, daar is er maar heel weinig van), en ook geen duidelijke discriminatie - maar wel een soort alomtegenwoordige "vibe". Zoals mijn Vietnamese vriendin die afkeurend aangekeken werd toen ze voordat we op vakantie ging twee pakken poedermelk kocht voor onze kleine - zij werd "natuurlijk" gezien als "weer zo'n Chinees die Nederlandse poedermelk naar China verscheept". Om maar één van de kleine voorbeelden te noemen.
Absoluut afschuwelijk natuurlijk maar om dat nu als een voorbeeld te gaan noemen waar discriminatie toe kan leiden in een discussie als dit is echt niet realistisch. Dit is een typisch voorbeeld van domme mensen met domme vooroordelen die je altijd en overal zal hebben, niet van structurele discriminatie waardoor bepaalde bevolkingsgroepen stelselmatig worden benadeeld als het gaat om hun plek in de maatschappij.
Voordat je radicaliseert moet er wel iets meer gebeuren. Tuurlijk zijn er meerdere factoren. Een factor als opgroeien in een cultuur die negatief en soms zelfs vijandig tegenover de westerse maatschappij staat, die geweld goedpraat en soms zelfs verheerlijkt als het om "ongelovigen" gaat en een cultuur die alle kritiek als belediging opvat, lijkt mij ook niet te helpen.
Dat dit te complex is om in 144 tekens op te lossen ben ik helemaal met je eens. Maar vermeende oorzaken die je vanuit het eigen perspectief liever ziet of bespreekbaar maakt gaan uitvergroten en doen of de rest niet bestaat is net zo kwalijk naar mijn mening.
België gaat teruggekeerde jihadisten oppakken bijvoorbeeld, waarom NL niet?
Het enige wat Rutte zegt is "Ga maar lekker de straat op in het weekend, en geniet ervan!"
Ik kan me voorstellen dat dit er bij types die wel een goede opleiding hebben gehad er wellicht zelfs harder inkomt, juist omdat die niet meer af te doen zijn als 'kansloze-zonder-diploma's'.Mx. Alba schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:44:
[...]
Je hoeft niet werkloos te zijn om je gediscrimineerd of gemarginaliseerd te voelen. Discriminatie en uitsluiting is niet de voornaamste reden tot radicalisering - wel de voornaamste reden tot ontvankelijkheid voor radicalisering. Doordat moslims discriminatie ervaren, worden gemiddeld meer moslims in zo'n "ontvankelijk voor radicalisering" positie gedreven dan niet-moslims.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Enigszins overbodige reply waarschijnlijk, maar vind het toch niet helemaal hetzelfde. Wat met jouw vriendin is gebeurd vind ik persoonlijk een stuk schandelijker. Wel het gevolg van domme mensen en , zoals je zegt, kan dat gebeuren en ik zou me er zelf niet heel druk om maken tenzij dit structureel gebeurt. Zou wel verwachten dat ze na een praatje hun fout willen toegeven (als ik niet kwaad weggelopen was iig).noguru schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:05:
[...]
Het kan nog erger. Ik heb een Aziatische vriendin gehad die in een ijssalon werd geweigerd omdat ze daar geen hoeren toelieten. Zonder gekheid, zo werd het gezegd...
Absoluut afschuwelijk natuurlijk maar om dat nu als een voorbeeld te gaan noemen waar discriminatie toe kan leiden in een discussie als dit is echt niet realistisch. Dit is een typisch voorbeeld van domme mensen met domme vooroordelen die je altijd en overal zal hebben, niet van structurele discriminatie waardoor bepaalde bevolkingsgroepen stelselmatig worden benadeeld als het gaat om hun plek in de maatschappij.
Voordat je radicaliseert moet er wel iets meer gebeuren. Tuurlijk zijn er meerdere factoren. Een factor als opgroeien in een cultuur die negatief en soms zelfs vijandig tegenover de westerse maatschappij staat, die geweld goedpraat en soms zelfs verheerlijkt als het om "ongelovigen" gaat en een cultuur die alle kritiek als belediging opvat, lijkt mij ook niet te helpen.
Dat dit te complex is om in 144 tekens op te lossen ben ik helemaal met je eens. Maar vermeende oorzaken die je vanuit het eigen perspectief liever ziet of bespreekbaar maakt gaan uitvergroten en doen of de rest niet bestaat is net zo kwalijk naar mijn mening.
Chinezen hebben echter wel echt een groot deel van het melkpoeder in NL opgekocht (goede business) en dus is het daar veel logischer dat mensen met scheve blikken kijken imo. Dat dat ook niet correct is, zeker omdat het meisje in kwestie niet eens Chinees blijkt te zijn, is natuurlijk vrij klote, maar er is wel een vrij goede reden voor de scheve blikken (omdat er in NL een tekort ontstond door Chinezen die alles opkochten en doorstuurden naar China).
Ik vind het persoonlijk dan ook begrijpelijk dat mensen Aziatische mensen die meer dan 1 blik kopen aanzien voor handelaars, aangezien een groot deel van de Aziaten die dat doen waarschijnlijk inderdaad Chinese handelaars waren. Het merendeel van de Aziatische meisjes in NL is echter (zover ik weet) geen hoer, dus dat vind ik persoonlijk een stuk minder begrijpelijk. Maar goed, zoals je al zei als het een incident is, is dat niet direct een heel groot probleem. Domme mensen heb je overal
Dat hangt er van af hoe je die statistieken interpreteerd. Puur gezien op afkomst, ja. Gecorrigeerd op sociaal ecomische status is dat verschil al veel kleiner. Overigens is een aardig detail hierin dat er ook diverse niet-moslim groepen tussen zitten.NiGeLaToR schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:46:
[...]
Je reactie komt wat badinerend over, maar raakt daarmee wel meteen een deel van het probleem in mijn ogen. Is het namelijk niet zo dat een relatief groot deel van de criminaliteit gewoon statistisch gezien, dus vastgesteld met feiten, wordt veroorzaakt door mensen met een bepaalde achtergrond?
Ja.Of is dat ook onderdeel van diezelfde white privilege?
Ik denk eerlijk gezegd dat je een stapje terug moet doen, even rustig tot tien tellen, en eens moet nadenken over wat Albanter precies zegt. Hij heeft in de kern namelijk gelijk. Vergeet in die context ook niet dat de terrorist van de een de verzetstrijder van de ander is.Rubberen schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:50:
[...]
Volledig van de pot gerukt jij..
Je mening verkondigen is één iets. Is met Badr Hari vergelijken is al niet bepaald hoogstaand, maar pleiten dat het vervoegen van de sea sheperd even radicaal is aan het aansluiten bij IS?!
Ze passen echter wel andere middelen toe om hun doel te bereiken en daarnaast denk ik dat hoewel de meeste mensen het niet (altijd) eens zijn met de acties van beide groepen, er meer algemeen draagvlak is voor bepaalde zaken. In die zin zijn de verschillende groepen dan ook niet echt te vergelijken?ijdod schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:21:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat je een stapje terug moet doen, even rustig tot tien tellen, en eens moet nadenken over wat Albanter precies zegt. Hij heeft in de kern namelijk gelijk. Vergeet in die context ook niet dat de terrorist van de een de verzetstrijder van de ander is.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vind dat hij veel nadruk legt op vermeende oorzaken zonder dat de noodzaak daartoe wordt onderbouwd.
En de voorbeelden die hij ter ondersteuning noemt zijn niet altijd even overtuigend om het heel vriendelijk te zeggen.
Iemand besluit dat een zaak die hem niet direct raakt toch het waard is om hun leven te riskeren. Dat komt niet doordat er in Nederland zoveel mensen worden vermoord door Japanse walvisvaarders, er is niets dat Nederland zou kunnen dat ertoe zou leiden dat iemand niet bij Sea Sheperd gaat.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Moet wel bij gezegd worden dat NL het probleem met bijvoorbeeld de 'Vogelaar wijken' jaren geleden al onbekend heeft en er veel in investeert. Er is in Nederland geen Molenbeek.Soldaatje schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:16:
Alle landen om ons heen nemen maatregelen, Nederland doet niks lijkt het wel.
België gaat teruggekeerde jihadisten oppakken bijvoorbeeld, waarom NL niet?
Het enige wat Rutte zegt is "Ga maar lekker de straat op in het weekend, en geniet ervan!"
Maar Rutte zal ook nog wel met maatregelen komen, moeten er alleen even over polderen uiteraard.
Het algemene welzijn van onze planeet is iets wat ook een Nederlander zou kunnen raken (zou ik zeggen). Wat Sea Sheperd precies doet weet ik verder niet, maar is het niet zo dat het al lang is vastgesteld dat de zeeen langzaam maar zeker worden leeggevist?IJzerlijm schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:33:
Even los van hun compleet verschillende methode vind ik Sea Sheperd en ISIS wel ergens vergelijkbaar. In beide gevallen gaat het om een zaak waar Nederland los van staat, de walvisjacht en de Sunni-Shia strijd in het Midden-Oosten. In beide gevallen wordt er ook flinke propaganda gemaakt, ik kan me herinneren dat er in Whale Wars veel over 'de bedreigde bultrug' wordt gesproken terwijl er helemaal geen sprake van is dat dier bedreigd wordt. De verhalen over hoe de Sunnis in Syrie met uitroeiing bedreigd worden zijn net zo overdreven.
Iemand besluit dat een zaak die hem niet direct raakt toch het waard is om hun leven te riskeren. Dat komt niet doordat er in Nederland zoveel mensen worden vermoord door Japanse walvisvaarders, er is niets dat Nederland zou kunnen dat ertoe zou leiden dat iemand niet bij Sea Sheperd gaat.
Daarnaast, riskereren de mensen die bij Sea Sheperd gaan hun leven? Volgens mij niet echt en zeker niet in de mate waarin de mensen die bij IS gaan dat doen?
Radicalisering is niet iets waar moslims 'alleenrecht' op hebben, dus daarom benoemde ik die niet expliciet, inderdaad.ijdod schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:19:
[quote]NiGeLaToR schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:46:
[...]
Dat hangt er van af hoe je die statistieken interpreteerd. Puur gezien op afkomst, ja. Gecorrigeerd op sociaal ecomische status is dat verschil al veel kleiner. Overigens is een aardig detail hierin dat er ook diverse niet-moslim groepen tussen zitten.
Wow, zou me haast schuldig gaan voelen omdat ik 'wit' ben. Oh wacht, dat is ook de bedoeling.Ja.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
White privilege gaat niet over je schuldig moeten voelen daarover, maar om het bewust zijn er van. White privilege is niet de enige variant er van, en het is ook geen eenrichtingsverkeer. Minority entitlement is een ook bestaande tegenhanger.NiGeLaToR schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:51:
Wow, zou me haast schuldig gaan voelen omdat ik 'wit' ben. Oh wacht, dat is ook de bedoeling.
Maar wat voegen die continu ge- en misbruikte termen toe aan de discussie? Niets.ijdod schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:54:
[...]
White privilege gaat niet over je schuldig moeten voelen daarover, maar om het bewust zijn er van. White privilege is niet de enige variant er van, en het is ook geen eenrichtingsverkeer. Minority entitlement is een ook bestaande tegenhanger.
Er wordt veel gepraat, maar weinig gezegd in alle discussies rondom voorkomen van radicalisatie of het er boven op helpen van minderheden met een achterstand.
En juist dat zie ik als onderdeel van de oorzaak van het probleem. Wat vervolgens dus niet bespreekbaar (b)lijkt.
IJzerlijm schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:33:
Even los van hun compleet verschillende methode vind ik Sea Sheperd en ISIS wel ergens vergelijkbaar. In beide gevallen gaat het om een zaak waar Nederland los van staat, de walvisjacht en de Sunni-Shia strijd in het Midden-Oosten. In beide gevallen wordt er ook flinke propaganda gemaakt, ik kan me herinneren dat er in Whale Wars veel over 'de bedreigde bultrug' wordt gesproken terwijl er helemaal geen sprake van is dat dier bedreigd wordt. De verhalen over hoe de Sunnis in Syrie met uitroeiing bedreigd worden zijn net zo overdreven.
Ik blijf dit toch zo'n heerlijke vergelijking vinden. Om te beginnen zit er nogal een verschil tussen wat Sea Shepherd doet, en wat ze roept. Wel eens dat programma gekeken? Ze roepen vol trots dat ze de walvisjagers rammen enzovoorts, in de praktijk gooien ze wat flesjes met stinkspul, gooien wat prop-foulers enzovoorts. Tuurlijk, het is radicaler dan met een spandoek zwaaien, maar zo indrukwekkend is het niet. Er zijn wat aanvaringen geweest, en beide partijen stellen geramd te zijn door de ander. Moah.Snowdog schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:36:
[...]
Het algemene welzijn van onze planeet is iets wat ook een Nederlander zou kunnen raken (zou ik zeggen). Wat Sea Sheperd precies doet weet ik verder niet, maar is het niet zo dat het al lang is vastgesteld dat de zeeen langzaam maar zeker worden leeggevist?
Daarnaast, riskereren de mensen die bij Sea Sheperd gaan hun leven? Volgens mij niet echt en zeker niet in de mate waarin de mensen die bij IS gaan dat doen?
Als Sea Shepherd net zo radicaal is als isis, dan hadden ze wel een kanon aan dek gezet. Of wat RPG's ingeslagen. Ook zo opmerkelijk vind ik de opmerking over het "eigen leven riskeren", dat doet een brandweerman ook, en een politieagent, of een militair. Zijn dat dan ook radicalen? Dat je het aansluiten bij een dergelijke organisatie het gevolg van een vorm, of juister, mate van radicalisering wil noemen, prima. Onderken dan alleen wel duidelijk dat de mate van radicalisering minder is, dan bij iemand die zich bij isis aansluit, of bij de IRA, of de RAF, of de FARC, etc.
Er is nogal een verschil tussen de bereidheid om eigen leven te riskeren, bereidheid om levens van personen die je gedachtengoed delen te riskeren, bereidheid om levens van personen die je gedachtengoed niet delen te riskeren, en bereidheid om te doden. Als je niet duidelijk onderkent dat er in de mate van radicalisering een verschil zit, bagatelliseer je een en ander behoorlijk.
[ Voor 99% gewijzigd door RobinHood op 19-11-2015 21:18 ]
People as things, that’s where it starts.
Moah, sommige PVV aanhang maakt het net zo bont of bonter. Overigens lijken de reacties meer over Geert te gaan, dan over het vieren van de aanslagen in Frankrijk. De enige Nederlandstalige reactie op gebeurtenissen in Frankrijk poogt uit te leggen dat door de vlag van Frankrijk te tonen je Frankrijk steuntkobus71 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:08:
Zouden de mensen die het vierden dat de aanslag gelukt was nu in de gaten worden gehouden?
Als ik dit stukje lees schrik ik toch wel:http://curiales.nl/2015/11/18/aanslagen-parijs-reactie/
hm, reactie waar ik op reageerde weg, waarschijnlijk vanwege wat hier oorspronkelijk stond
Nu, heeft ie er toch 3 van de 4 goed bij mij. Maar om dat nu het vieren van de aanslagen te noemen? Ik vindt het nogal meevallen eerlijk gezegd, het klinkt meer als een vorm van puberale stoer-doen-erij van het niveau "mijn vader kan jou vader aan" etc. Ik mag hopen dat de A/MIVD zich niet over dit soort Facebook berichtjes druk gaan maken. Een tijdje geleden stond in de krant dat mensen die bepaalde uitingen jegens asielzoekers op Facebook deden bezoek van de wijkagent kregen, misschien dat zoiets ook voor deze lieden gepast zou zijn. Zitten hier nu mensen bij die ik op basis van deze berichtjes als staatsgevaarlijk aan zou willen merken? Nee

Overigens, daar de reactie waar ik op poogde te reageren inmiddels verdwenen is, mag mijn repliek daarop van mij weg als de heren moderators daar prijs op stellen hoor.
[ Voor 11% gewijzigd door Gravitar op 19-11-2015 21:29 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
https://twitter.com/AAhronheim/status/667440836263682049
Geen bron, dus ben benieuwd wat hier van waar is. En als het waar is, of dat dit die ene persoon is waardoor de code 5 werd afgegeven gisteren.
[ Voor 75% gewijzigd door arie_papa op 19-11-2015 21:55 ]
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Als ze gemiddeld 3 kinderen hebben 7*3=21 potentiële terroristen erbij en burgers die het westen hun leven lang zullen haten. Maar goed meer bommen want we zijn in oorlogSalvatron schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:40:
Ik zie op CNN dat er 7 dodelijke burgerslachtoffers zijn gevallen door de bombardementen en 8 gewonde burgers.

Kun je iets duidelijker zijn, CNN US, CNN Intl, cnn.com? Op CNN Intl zie ik er in ieder geval niets over.Salvatron schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:40:
Ik zie op CNN dat er 7 dodelijke burgerslachtoffers zijn gevallen door de bombardementen en 8 gewonde burgers.
Op de CNN app, een kerel in een filmpje zegt het.Gravitar schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:50:
[...]
Kun je iets duidelijker zijn, CNN US, CNN Intl, cnn.com? Op CNN Intl zie ik er in ieder geval niets over.
Bron zouden activisten in Raqqa zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Salvatron op 19-11-2015 21:54 ]
Dat was gisteren al volgens Raqqa_SLSalvatron schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:40:
https://twitter.com/Raqqa_SL/status/667045483865636864
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Waarom gaan dit soort topics altijd vervallen in huidskleurdiscussies of ras?ijdod schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:54:
[...]
White privilege gaat niet over je schuldig moeten voelen daarover, maar om het bewust zijn er van. White privilege is niet de enige variant er van, en het is ook geen eenrichtingsverkeer. Minority entitlement is een ook bestaande tegenhanger.
Ik heb het topic niet gevolgd btw sinds gisteravond laat zo ongeveer maar ik hoef maar steekproefsgewijs een reactie te lezen en daarin staat termen als white, aziaat, hispanic, moslim (geen huidskleur maar wel een afkomst) bla bla bla.
Er kan hiervoor geen adequate aanleiding zijn, ongeacht wat eraan vooraf ging. Öf een iemand is buiten de streep gegaan of een heleboel mensen, maar volgens mij wil de moderatie en een groot aantal users juist geen discussie over ras of rasgerelateerde fenomenen.
Dit topic gaat over terreuraanslagen en wat daar ras mee te maken heeft, is niet te vatten. Houd het zo aub.
De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.
Dit filmpje?Salvatron schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:51:
[...]
Op de CNN app, een kerel in een filmpje zegt het.
"We can't corroborate their information, but they are normally quite reliable." Tja, gezien isis een belang heeft bij burgerdoden, wacht ik maar op de bevestigde berichten, of die uit bijvoorbeeld een "very reliable source". Stellen dat er burgerslachtoffers gevallen zijn, durf ik op basis van dit bericht niet te doen. Helaas zal het vroeger of later ongetwijfeld gaan gebeuren.
Ja dat filmpje. Wat heeft ISIS er mee te maken? Volgens mij heeft die kerel het over activisten in syria oid.Gravitar schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:00:
[...]
Dit filmpje?
"We can't corroborate their information, but they are normally quite reliable." Tja, gezien isis een belang heeft bij burgerdoden, wacht ik maar op de bevestigde berichten, of die uit bijvoorbeeld een "very reliable source". Stellen dat er burgerslachtoffers gevallen zijn, durf ik op basis van dit bericht niet te doen. Helaas zal het vroeger of later ongetwijfeld gaan gebeuren.
Ik raad je aan de discussie even terug te lezen. Die ging namelijk over racisme/discriminatie als (mede)oorzaak voor radicalisering. En vervolgens over de mate waarin racisme/discriminatie al dan niet voorkomt, en of dat al dan niet bewust gebeurde. Lijkt mij binnen de discussie een adequate en relevante aanleiding.aardebewoner schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:56:
[...]
Waarom gaan dit soort topics altijd vervallen in huidskleurdiscussies of ras?
Ik heb het topic niet gevolgd btw sinds gisteravond laat zo ongeveer maar ik hoef maar steekproefsgewijs een reactie te lezen en daarin staat termen als white, aziaat, hispanic, moslim (geen huidskleur maar wel een afkomst) bla bla bla.
Er kan hiervoor geen adequate aanleiding zijn, ongeacht wat eraan vooraf ging. Öf een iemand is buiten de streep gegaan of een heleboel mensen, maar volgens mij wil de moderatie en een groot aantal users juist geen discussie over ras of rasgerelateerde fenomenen.
Dit topic gaat over terreuraanslagen en wat daar ras mee te maken heeft, is niet te vatten. Houd het zo aub.
Dat hoeft toch niet uit te sluiten dat die activisten het weer van isis hebben vernomen? Of dat isis de wapens en andere kenmerken weg heeft gehaald bij de gedode strijders? Of dat isis zelf die brandstoftruck heeft opgeblazen om burgerslachtoffers te creëren?Salvatron schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:02:
[...]
Ja dat filmpje. Wat heeft ISIS er mee te maken? Volgens mij heeft die kerel het over activisten in syria oid.
Ook allemaal speculaas, ik wijs er alleen op dat isis een belang heeft bij burgerdoden of geruchten over burgerdoden. Vandaar dat ik voorzichtig om wens te gaan met onbevestigde berichten, vooral als de journalist zelf ook een redelijke slag om de arm houdt.
Welke discriminatie? Die binnen Frankrijk of juist Syrië? Deze lui komen uit SYRIE, wat in godsnaam heeft disciminatie in Frankrijk dan ook mee te maken?Gravitar schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:04:
[...]
Ik raad je aan de discussie even terug te lezen. Die ging namelijk over racisme/discriminatie als (mede)oorzaak voor radicalisering. En vervolgens over de mate waarin racisme/discriminatie al dan niet voorkomt, en of dat al dan niet bewust gebeurde. Lijkt mij binnen de discussie een adequate en relevante aanleiding.
Neen, over discriminatie in Nederland. Het is moeilijk om een precies punt vast te stellen waarop de discussie die richting op ging, maar hier begon het ongeveer.aardebewoner schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:13:
[...]
Welke discriminatie? Die binnen Frankrijk of juist Syrië? Deze lui komen uit SYRIE, wat in godsnaam heeft disciminatie in Frankrijk dan ook mee te maken?
Mohammed Enait nu bij Studio Powned in discussie over een al dan niet bestaande samenhang tussen islam en geweld, mocht het iemand interesseren.
wedstrijdje elkaar overschreeuwen, jammer
[ Voor 15% gewijzigd door Gravitar op 19-11-2015 22:33 ]
Context is everything. De context hier was de component (al dan niet vermeende) disciminatie als een van de factoren die iemand ontvankelijk kan maken voor radicalisatie, in langer lopende discussie over dat onderwerp. Mijns inziens dus wel degelijk relevant, hoewel ik er in mee kan gaan dat het een zijspoor is.aardebewoner schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:56:
En zoals je zelf ook al stelt: je hebt de discussie duidelijk niet gevolgd...
[ Voor 13% gewijzigd door ijdod op 19-11-2015 22:38 ]
Wie bedoel je met "deze lui"? Vooralsnog lijkt een groot deel van de daders in Parijs gewoon geboren en getogen in FR en BE... dit onderwerp gaat over meer dan Deash-aanhangers in de vluchtelingenstroom.aardebewoner schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:13:
[...]
Welke discriminatie? Die binnen Frankrijk of juist Syrië? Deze lui komen uit SYRIE, wat in godsnaam heeft disciminatie in Frankrijk dan ook mee te maken?
[ Voor 11% gewijzigd door ijdod op 19-11-2015 22:40 ]
Oke, maar die tweetal Fransen en Belgen waren toch ook op een gegeven moment naar Syrie afgereisd om daar door IS onderricht te worden?ijdod schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:39:
[...]
Wie bedoel je met "deze lui"? Vooralsnog lijkt een groot deel van de daders in Parijs gewoon geboren en getogen in FR en BE... dit onderwerp gaat over meer dan Deash-aanhangers in de vluchtelingenstroom.
Radicalisatie gelijkstellen met racistische oorzaken....hmmm... ik weet niet of dat kan....
Toch wel een bizar verhaal. Was ze echt een zelfmoord geval of heeft iemand anders die gordel tot poffen gebracht...
"The announcement followed a warning by France’s prime minister that ISIS could unleash a chemical attack on the country. Manuel Valls said militant jihadists linked to the terrorist cell that carried out the Paris attacks possessed the capability to strike with chemical and biological weapons.
U.S. security officials also report that they have found proof that ISIS is developing bioweapons with the help of Syrian and Iraqi scientists in the Middle-East. "
Dat zat er natuurlijk al langer aan te komen. De volgende stap is een vuile bom.
[ Voor 49% gewijzigd door Cobb op 19-11-2015 22:57 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Niemand heeft radicalisering gelijkgesteld met racistische oorzaken. En nee, die twee kun je niet met elkaar gelijkstellen.aardebewoner schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:44:
[...]
Oke, maar die tweetal Fransen en Belgen waren toch ook op een gegeven moment naar Syrie afgereisd om daar door IS onderricht te worden?
Radicalisatie gelijkstellen met racistische oorzaken....hmmm... ik weet niet of dat kan....
De Amerikanen hebben het over chemische en biowapens? Weapons of Mass Destruction, heb ik dat eerder gehoord vanuit de US...Cobb schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:44:
http://www.dailymail.co.u...owgirl-love-big-hats.html
Toch wel een bizar verhaal. Was ze echt een zelfmoord geval of heeft iemand anders die gordel tot poffen gebracht...
"The announcement followed a warning by France’s prime minister that ISIS could unleash a chemical attack on the country. Manuel Valls said militant jihadists linked to the terrorist cell that carried out the Paris attacks possessed the capability to strike with chemical and biological weapons.
U.S. security officials also report that they have found proof that ISIS is developing bioweapons with the help of Syrian and Iraqi scientists in the Middle-East. "
Dat zat er natuurlijk al langer aan te komen. De volgende stap is een vuile bom.
[ Voor 59% gewijzigd door Gravitar op 19-11-2015 23:04 ]
Me dunkt dat ze al geradicaliseerd waren voordat ze naar Syrie zijn afgereisd...aardebewoner schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:44:
[...]
Oke, maar die tweetal Fransen en Belgen waren toch ook op een gegeven moment naar Syrie afgereisd om daar door IS onderricht te worden?
Waar wordt het gelijkgesteld? Het wordt aangewezen als een (van meerdere) factoren. Bedenk daarbij ook dat Deash vrij duidelijk is over hun doelstellingen: het verslechteren van het klimaat voor moslims in het Westen, waardoor er meer moslims open staan voor hun ideeen.Radicalisatie gelijkstellen met racistische oorzaken....hmmm... ik weet niet of dat kan....
Wikipedia: Yazid Sufaat
(ook iemand die niet uit armoede of achterstand is geradicaliseerd btw)
En dmv Ebola geinfecteerde zelfmoord terroristen.
http://www.dailymail.co.u...howed-Iraqi-hospital.html
[ Voor 8% gewijzigd door Cobb op 19-11-2015 23:14 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Volgens diezelfde Wikipedia pagina zit hij sinds 2013 vast, dus voor isis zal hij niet veel doen.Cobb schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:10:
IS overigens ook niet de eerste keer dat ik het Bio weapons verhaal hoor.
Wikipedia: Yazid Sufaat
(ook iemand die niet uit armoede of achterstand is geradicaliseerd btw)
Dat is wel een beetje stemmingmakerij, de manier waarop je dit stelt. Zelfs de Daily Mail, die nu niet bekent staat om zijn neutrale berichtgeving, opent het artikel als volgt;En dmv Ebola geinfecteerde zelfmoord terroristen.
http://www.dailymail.co.u...howed-Iraqi-hospital.html
"ISIS fighters 'have contracted Ebola': World Health Organisation investigating reports militants showed up at Iraqi hospital with lethal disease"
"it could easily have have been misdiagnosed."
De rest van het artikel weidt uit over het niet bevestigd zijn van isis strijders met Ebola enzovoorts. Over de mogelijkheid tot inzet van deze met Ebola besmette strijders als wapen wordt met geen woord gerept. Sterker nog, ze schijnen juist hulp te zoeken in ziekenhuizen om behandelt te worden.
http://www.nu.nl/binnenla...achte-belgische-auto.htmlRotterdamse politie zet straat af voor verdachte Belgische auto
Foto: NU.nl/Rob Engelaar
Gepubliceerd: 19 november 2015 23:33
Laatste update: 19 november 2015 23:37
De politie doet donderdagavond laat onderzoek bij, aan en rond een auto met Belgisch kenteken op de Westersingel in Rotterdam.
De auto stond geparkeerd in de straat.
De politie bestempelt de auto als 'verdacht'. Waarom dat is, wilde een woordvoerster niet zeggen. "De collega's zijn extra alert naar aanleiding van de afgelopen dagen", zei ze.
Voor zover bekend zijn er geen mensen in de auto aangetroffen, stelde ze. Ook zijn er volgens haar geen aanhoudingen verricht.
De straat is afgezet.
Heeft u foto’s of videos bij dit nieuws? Upload via NUfoto.
Door: ANP/NU.nl
De burgemeester zou volgens de radio ook geëvacueerd zijn, omdat hij daar in de buurt in een restaurant zat te eten...

Drie mensen aangehouden. Kenteken was verdacht...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Rotterdam is ook wel iets groter dan één straat.Mx. Alba schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:04:
Tot een uur geleden was ik nog in Rotterdam... Niets gemerkt van die "paniek".
[ Voor 72% gewijzigd door RobinNL op 20-11-2015 01:10 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik denk eerder dat ze dachten dat iemand een aanslag op Aboutaleb probeerde te plegen en wilde de locatie veiligstellen. Wss was die verdachte auto van Aboutaleb zelf en dachten ze dat iemand een bom had geplant?
Nee, auto werd opgepikt door automatische kentekenregistratie bij de grensovergang NL-BE, en later in Rotterdam. Het zou zomaar kunnen dat het puur toeval was dat die auto bij het restaurant waar Aboutaleb zat te eten belande, maar aangezien Aboutaleb al enige jaren bedreigingen ontvangt, zou het ook geen toeval kunnen zijn. Voor de duidelijkheid, auto was al als verdacht aangemerkt, en werd daarom opgepikt bij de kenteken registratie. Angst voor een bom lijkt er niet geweest te zijn, ik heb geen foto's of vermelding van de aanwezigheid van de EOD gezien. Ik mag bovendien aannemen dat niet enkel Aboutaleb dan uit het restaurant verwijderd zou zijn. Maar het zou ook kunnen dat er redenen geweest zijn om de pers te vragen hier geen melding van te maken op dit moment.aardebewoner schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 02:09:
[...]
Ik denk eerder dat ze dachten dat iemand een aanslag op Aboutaleb probeerde te plegen en wilde de locatie veiligstellen. Wss was die verdachte auto van Aboutaleb zelf en dachten ze dat iemand een bom had geplant?
Enige wat ik je wel met zekerheid kan vertellen, is dat de witte Mercedes uit het verhaal niet de auto van Aboutaleb is
Dat is alweer ontkend, CNN had blijkbaar ietwat teveel fantasie. Zie http://www.nu.nl/binnenla...bdeslam-in-nederland.htmlRobinNL schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 01:09:
'Zoektocht terreurverdachte Salah Abdeslam nu ook in Nederland' http://s.ad.nl/4190210
Virussen? Scan ze hier!
Heb je misschien een linkje naar dit onderzoek?Mx. Alba schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:10:
[...]
Toch is er een heel leuk onderzoekje geweest. De proefpersonen werd verteld dat het een geheugentest was. In een virtuele wereld moesten ze op mensen af lopen en getallen onthouden die op hun lichaam stonden. Het bleek dat de proefpersonen significant meer afstand hielden van Arabisch / Noord-Afrikaans uitziende virtuele mensen dan van blanke virtuele mensen. Toen het zelfde experiment herhaald werd en erbij werd gezegd dat het ook ging om het detecteren van onbewust racisme, viel dat verschil volledig weg.
Oftewel, zolang wij ons ervan bewust zijn dat racisme een rol speelt, zijn we niet racistisch. Maar zodra we daar niet meer van bewust zijn, zijn we onbewust wel racistisch.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Nee, helaas. Er werd naar verwezen in een TED talk maar welke weet ik niet meer precies.alexbl69 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 06:25:
[...]
Heb je misschien een linkje naar dit onderzoek?
Ok. Was namelijk benieuwd of ze het ook 'andersom' hebben getest. Of Arabische / Noord-Afrikaanse mensen hetzelfde gedrag vertonen t.o.v. niet-Arabieren / Noord-Afrikanen..Mx. Alba schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:08:
[...]
Nee, helaas. Er werd naar verwezen in een TED talk maar welke weet ik niet meer precies.
[ Voor 5% gewijzigd door alexbl69 op 20-11-2015 07:25 ]
Op basis van even Googlen, dus geen uitgebreid leeswerk: vanuit Project Implicit van Harvard lijkt een niet ongebruikelijk resultaat te zijn dat bv African Americans biased zijn tegen African Americans. Andere onderzoeken in dezelfde hoek hebben het vaak weer wel over bias buiten de eigen groep. Denk dat het daarbij uitmaakt waar precies naar gekeken wordt.alexbl69 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:18:
[...]
Ok. Was namelijk benieuwd of ze het ook 'andersom' hebben getest. Of Arabische / Noord-Afrikaanse mensen hetzelfde gedrag vertonen t.o.v. niet-Arabieren / Noord-Afrikanen..
volgens mij heeft iemand (albantar? alhoewel ardana me als eerste te binnen schiet) het linkje gepost in het (eerste) gesloten zwarte pieten topic... wellicht kun je het daar vindenalexbl69 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 06:25:
[...]
Heb je misschien een linkje naar dit onderzoek?
Het kan, maar dat om hulp roepen kan gewoon zijn geweest om de politie te lokken. Schijnbaar zijn er ook fotos door haar gepost met wapens, ze was daar ook niet onder dwang (heeft nog vrolijk boodschappen gedaan) en riep allahu akbar voor de knal. Het is heel vreemd allemaal, maar ook ook die mannen doen dingen die normale jongeren doen (drinken, roken, merkkleding dragen)Cobb schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:44:
http://www.dailymail.co.u...owgirl-love-big-hats.html
knal.Toch wel een bizar verhaal. Was ze echt een zelfmoord geval of heeft iemand anders die gordel tot poffen gebracht...
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat eerste (African Americans biased tegen African Americans) zou me zeer verwonderen, dan vertrouwt men dus de 'eigen' groep niet.ijdod schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:08:
[...]
Op basis van even Googlen, dus geen uitgebreid leeswerk: vanuit Project Implicit van Harvard lijkt een niet ongebruikelijk resultaat te zijn dat bv African Americans biased zijn tegen African Americans. Andere onderzoeken in dezelfde hoek hebben het vaak weer wel over bias buiten de eigen groep. Denk dat het daarbij uitmaakt waar precies naar gekeken wordt.
Dat tweede (bias buiten de groep) sluit dan weer aan op mijn ervarings- / verwachtingspatroon. Lijkt me namelijk dat je als 'blanke' in Afrika of China anders tegemoet wordt getreden dan de inheemse bevolking. Dat strookt ook meer met mijn eigen ervaring namelijk, en die is niet enkel als toerist.
Merci. Ik ga wel even grasduinenP.O. Box schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:17:
[...]
volgens mij heeft iemand (albantar? alhoewel ardana me als eerste te binnen schiet) het linkje gepost in het (eerste) gesloten zwarte pieten topic... wellicht kun je het daar vinden
[ Voor 15% gewijzigd door alexbl69 op 20-11-2015 08:20 ]
Natuurlijk is dat zo, discrimineren is niet voorbehouden aan blanken. Arabieren, Afrikanen, Aziaten kunnen en doen het even goed.alexbl69 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:19:
[...]
Lijkt me namelijk dat je als 'blanke' in Afrika of China anders tegemoet wordt getreden dan de inheemse bevolking. Dat strookt ook meer met mijn eigen ervaring namelijk, en die is niet enkel als toerist.
Het zou mij zeer verwonderen als men bepaalde vooroordelen (verwachtingen) niet 'overneemt'alexbl69 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:19:
...
Dat eerste (African Americans biased tegen African Americans) zou me zeer verwonderen, dan vertrouwt men dus de 'eigen' groep niet.
...
Dus ze grasduinen tegenwoordig dus wel al zeer actief met die ANPR camera's - waarvan je er gemiddeld 87 passeert als je naar de supermarkt bent geweest. Op zich goed dat ze die systemen een keer gaan inzetten, alleen minder goed dat ik die info niet gewoon zelf kan inzien. Maargoed, alles is geoorloofd tegen terrorisme he.Gravitar schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 02:23:
[...]
Nee, auto werd opgepikt door automatische kentekenregistratie bij de grensovergang NL-BE, en later in Rotterdam.
Overigens vind ik het in de discussie in de politiek om te bescheuren. In België zegt de mp tegen zijn hele land - ja nou we waren wellicht niet helemaal 'in control' dus dat gaan we nu alsnog regelen. Onze mp zegt 'oh 'we' hebben het helemaal onder controle!'.
Toen ik was bekomen van de lachstuip stelde m'n vriendin al proestend dat Rutte wellicht nog niet door heeft dat de grenzen tussen BE en NL open zijn. Dus als BE het niet onder controle heeft, hoe kun je dan zeggen dat NL het wél onder controle heeft?
Ik wil bovenstaande nomineren voor de GOT reply het jaar.Mx. Alba schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:32:
[...]
Van buitenaf beschouwd is het inderdaad iets totaal anders. Vanuit de psyche van de persoon in kwestie dus niet.
Zeg jij nu echt dat als iemand het leed van de zeekoe zich heel erg aantrekt en daardoor gaat werken voor sea shepard of zich 100% gaat inzetten voor het behoud van deze dieren, dat dat hetzelfde is als de keuze die een kansarme moslim maakt om te gaan vechten in het leger van IS?
Er zit namelijk een groot verschil in. De keuze die een milieu activist maakt houdt in 99,9 % van de tijd niet in dat hij zich in naam van Alah zijn leven geeft door zich op te blazen en onschuldige mensen met zich meeneemt.
In de de Psyche van een mens is dat verschil de reden dat je die keuzes niet over 1 kam kan scheren.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Sorry, het CBS heeft dit in 2012 ontkracht.Mx. Alba schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:58:
Dus, ja, het klopt wellicht wel dat bepaalde minderheden gemiddeld crimineler zijn dan blanke Nederlanders, daar heb je zeker gelijk in - maar dat komt niet door hun etnische afkomst, maar door hun sociaal-economische situatie.
Dat het een rol speelt klopt, maar daar blijft het bij.
http://www.cbs.nl/NR/rdon...D89F81C9/0/2012b61pub.pdf
Blz. 181
En een quote waar ik me goed in kan vinden;
Het grootste deel van de achterstand van niet-westerse allochtonen kan waarschijnlijk verklaard worden door selectieve migratie. Mensen die hun land verlaten, doen dat over het algemeen niet omdat ze zo geweldig succesvol zijn. Een laagopgeleide werkloze, die ruzie heeft met zijn familie en een jaartje vast heeft gezeten, zal eerder zijn kansen wagen op een gammele boot dan een succesvolle ondernemer of een goedverdienende arts. Niet-westerlingen die deze kant op komen vormen kortom geen representatieve doorsnede van het volk waar ze vandaan komen, maar vormen in allerlei opzichten de onderlaag daarvan.
Om het niet helemaal negatief jegens de niet-westerse allochtonen te houden, een grappig feitje dat uit hetzelfde onderzoek naar voren kwam;
Volwassen overige (na wegstreping van Marokkanen, Antillianen en Surinamers) niet-westerse allochtonen van de eerste generatie hebben zelfs een significant
minder grote kans om verdacht te zijn van een delict als rekening wordt gehouden met
hun (achtergestelde) sociaaleconomische positie dan volwassen autochtonen
[ Voor 24% gewijzigd door hexta op 20-11-2015 09:37 ]
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
De onderliggende psychologische reflex is dezelfde, de uitwerking in handelen heeft een andere richting (en dan zijn er verdere variabelen). De verschillen die je kunt benoemen zitten dus in de vorm, niet in het fundament.backupdevice schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:29:
[...]
Ik wil bovenstaande nomineren voor de GOT reply het jaar.
Zeg jij nu echt dat als iemand het leed van de zeekoe zich heel erg aantrekt en daardoor gaat werken voor sea shepard of zich 100% gaat inzetten voor het behoud van deze dieren, dat dat hetzelfde is als de keuze die een kansarme moslim maakt om te gaan vechten in het leger van IS?
Er zit namelijk een groot verschil in. De keuze die een milieu activist maakt houdt in 99,9 % van de tijd niet in dat hij zich in naam van Alah zijn leven geeft door zich op te blazen en onschuldige mensen met zich meeneemt.
In de de Psyche van een mens is dat verschil de reden dat je die keuzes niet over 1 kam kan scheren.
Over een kam scheren kan dus niet worden gedaan, je kan wel scenario's opstellen voor zogeheten "triggers" die kunnen resulteren in wat men risicogedrag noemt. Dit wordt ook gewoon gedaan bij het opstellen van profielen, daarbij ligt de aandacht op factoren die de uitwerking van gedrag kunnen beïnvloeden. Denk aan blootstelling aan derden reeds voorzien van risicoprofiel, denk aan sociaal-economische omstandigheden, maar ook factoren als persoonlijke ontwikkeling e.d.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Leuk dat het wetenschappelijk te onderbouwen is alleen in de praktijk zorgt empathie ervoor dat de ene de koe wilt redden en de ander ervoor dat deze zichzelf wilt opblazen en zoveel mogelijk met zichet mee wilt nemen.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Zo, dat scheelt een vervolg op de semantische discussie. Dank voor de onderbouwing.hexta schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:33:
[...]
Sorry, het CBS heeft dit in 2012 ontkracht.
Blz. 181
En een quote waar ik me goed in kan vinden;
Het grootste deel van de achterstand van niet-westerse allochtonen kan waarschijnlijk verklaard worden door selectieve migratie. Mensen die hun land verlaten, doen dat over het algemeen niet omdat ze zo geweldig succesvol zijn. Een laagopgeleide werkloze, die ruzie heeft met zijn familie en een jaartje vast heeft gezeten, zal eerder zijn kansen wagen op een gammele boot dan een succesvolle ondernemer of een goedverdienende arts. Niet-westerlingen die deze kant op komen vormen kortom geen representatieve doorsnede van het volk waar ze vandaan komen, maar vormen in allerlei opzichten de onderlaag daarvan.
Dan kunnen we nu verder met de zoektocht wat dan voor bepaalde groepen de 'trigger' is om zich af te zetten tegen 'hun' land en de mensen daarin of zelfs uiteindelijk naar Syrie af te reizen voor de jihad.Om het niet helemaal negatief jegens de niet-westerse allochtonen te houden, een grappig feitje dat uit hetzelfde onderzoek naar voren kwam;
Volwassen overige (na wegstreping van Marokkanen, Antillianen en Surinamers) niet-westerse allochtonen van de eerste generatie hebben zelfs een significant
minder grote kans om verdacht te zijn van een delict als rekening wordt gehouden met
Vind het opvallend dat 60% van de jeugd tot 18 jaar uit een van de groepen al in aanraking is geweest met politie, op zo'n manier dat ze er statistieken van bijhouden. Dit begint dus al bijzonder vroeg en precies als ze het minst weerbaar zijn tegen 'peer pressure' bijvoorbeeld.
Overigens is de link niet geschikt om de afkomt als causale factor voor crimineel gedrag aan te wijzen.hexta schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:33:
[...]
Sorry, het CBS heeft dit in 2012 ontkracht.
Blz. 181
...
[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 20-11-2015 09:48 ]
Dat klopt, het is enkel een ontkrachting van een theorie, geen bewijs voor een ander. Er blijven meer mogelijkheden zijn.begintmeta schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:48:
[...]
Overigens zijn die cijfers niet geschikt om de afkomt als causale factor aan te wijzen.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Je ontkracht de theorie natuurlijk ook niet, aangezien maar een beperkte set sociaaleconomische gegevens is gemeten, en ook de uitkomstmaat niet dat is wat je eigenlijk had willen hebben.hexta schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:49:
[...]
Dat klopt, het is enkel een ontkrachting van een theorie, geen bewijs voor een ander. Er blijven meer mogelijkheden zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 20-11-2015 10:27 ]
Het ging over de sociaal-economisch afkomst en discriminatie als factor voor radicalisering. Overigens is wat er staat dat relatief hoog percentage mensen uit groepen met een bepaalde afkomst crimineel gedrag vertonen, dat betekent inderdaad niet dat alle mensen uit die groep (c.q. dezelfde afkomst) criminelen zijn.begintmeta schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:48:
[...]
Overigens is de link niet geschikt om de afkomt als causale factor voor crimineel gedrag aan te wijzen.
Wat wellicht nog opvallender is dat het specifiek een groep is uit de 2e generatie. Dat zijn feitelijk echte Nederlanders, waarvan hun ouders al in Nederland zijn geboren.
Misschien voor het Isis kanonnen voer klopt het, maar die zijn niet geradicaliseerd. Dat zijn jongeren opzoek naar een betekenis in hun leven. Daarbij komt ook dat er een grote groep mannen zijn die verlangen naar conflict.
Over of dat een rol speelt valt weinig zinnigs te zeggen op basis van de verwijzing.NiGeLaToR schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:52:
... Het ging over de sociaal-economisch afkomst en discriminatie als factor voor radicalisering. ...
Er is echter wel onderzoek naar gedaan, een systematisch literatuuronderzoek doen en verwijzen naar bevindingen daarvan lijkt dan eerder aangebracht.
Ik heb je eerder zien zeggen dat dat verlangen naar een conflict een rol speelt en ik denk dat dit een onderbelicht thema is. Elke samenleving kent z'n groep adolescenten die een fysieke krachtmeting zoeken buiten het 'betamelijke', oftewel, voetbalgeweld, uitgaansgeweld, knokken op het schoolplein - allemaal jonge mannen die de behoefte hebben erop los te timmeren.Cobb schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:01:
Het tegenovergestelde lijkt eerder de waarheid te zijn. Kijk bijv. Naar de zelfmoord terroristen van 9 11. De meeste kwamen uit een goed, welgesteld gezin, goede opleiding genoten, veel kansen gehad, bereisd etc.
Misschien voor het Isis kanonnen voer klopt het, maar die zijn niet geradicaliseerd. Dat zijn jongeren opzoek naar een betekenis in hun leven. Daarbij komt ook dat er een grote groep mannen zijn die verlangen naar conflict.
Vraag blijft dan wat een bepaalde groep mensen die in een veilig land wonen, opleiding kunnen genieten en verder er voor kunnen kiezen een gelukkige toekomst op te bouwen motiveert zich zo erg af te zetten en zichzelf uiteindelijk in sommige gevallen kunnen opblazen voor een hoger doel. Dat gaat wel iets verder dan de puberale vechtlust waar iedereen in meer of mindere mate mee te maken krijgt.
http://www.europe1.fr/pol...mine-a-lassemblee-2622899
Volgens een artikel op een tweederangs nieuws website haal ik dit eruit:
Hieronder valt ook sociale media en sluiten van moskees.De noodtoestand staat de politiemacht toe om willekeurig arrestaties en huiszoekingen uit te voeren en geeft de autoriteiten de macht om de bewegingsvrijheid van personen en voertuigen op specifieke plaatsen en tijdstippen te verbieden.

Wat ik bijzonder vind, wanneer Turkije dit doet om te strijden tegen terrorisme wordt het gezien als dictatuur maar als Frankrijk het doet is het prima. En dat zeker voor minimaal 3 maanden. Ik vind het wel zorgwekkend.
Die zelfmoordterroristen hadden allemaal gebroken met hun familie, op een na (Ziad Jarrah, die en vriendin had in Hamburg, en deze ook gebeld heeft kort voor de aanslagen) hadden ze geen contact met ouders en geen sociaal netwerk buiten de cellen waarin ze zaten .Cobb schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:01:
Het tegenovergestelde lijkt eerder de waarheid te zijn. Kijk bijv. Naar de zelfmoord terroristen van 9 11. De meeste kwamen uit een goed, welgesteld gezin, goede opleiding genoten, veel kansen gehad, bereisd etc.
De meesten kwamnen uit de Asir provincie uit het meest zuidelijk deel van Saoudie Arabie en een van de armste regionen.
Weinigen waren werkelijk goede studenten, bv Mohammed Atta kon in Egypte niet verder promoveren omdat zn rapportcijfers te laag waren... hij ging naar Hamburg omdat hij daar wel verder zou kunnen studeren, hij was oorspronkelijk daar op uitnodiging van een duits stel die hem een 'uitwisselprogramma' vorstelden maar na 6 maanden hebben deze hem gevraagd uit hun huis te vertreken wegens zn aggressieve gedrag tegenover hun dochter.
Atta had een bijbaan bij een bouwfirma, maar werd ontslagen in 1997, waarna hij dus rond moest komen van een baan als schoonmaker.. zn toekomstperspectief in Hamburg was erg laag... hij had lang gezegd dat hij na zn studie terug wilde gaan naar Cairo, maar ook daar vreesde hij geen toekomst te hebben en ook wegens zn overtuigingen vervolgd te worden.
bv iemand als Atta is een schoolvoorbeeld van iemand die steeds verder radicaliseert wegens het ontbreken van een toekomstperspectief en een breed sociaal netwerk,
geen zeer talentvol persoon, maar eigenlij juist een middelmatig iemand die veel kansen gekregen heeft, maar hier niet bepaald veel verder mee gekomen is (deels wegens een zwakke sociale omgang met anderen) en misschien zelf ook weet een 'mislukkeling' te zijn.
(Het was naar het schijnt Osama Bin Laden die van Atta een 'aanvoerder' maakte, voor zn bezoek aan afghanistan, wat deels op een toevallige ontemoeting in een trein nar Disburg gebaseerd was, daarvoor wilden enkele leden van de groep naar Tsjetjenie gaan om te vechten; was Ata hooguit een meeloper)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
In de VS hebben ze regelmatig schietpartijen op scholen, dat zijn geen Islamitische extremisten, maar 'gewoon' autochtone extremisten. Vraag me af in hoeverre er een parallel te herkennen is in de wijze waarop deze jongelui afglijden en uiteindelijk in staat zijn zeer gewelddadig en suïcidaal te worden. Vond het voorbeeld van de Duitser die zichzelf in Syrië heeft opgeblazen ook typisch. Van Hitler aan de muur tot zelfmoord terrorist voor IS. Alles voor de erkenning?
De maatschappij veranderd langzaam in een vrouwen maatschappij, mannen worden in een keurslijf geperst om maar een goede man te zijn. Maar een goede man is met perse een echte man. In onze kern zit nog een oermens die verlangt naar het neerknuppelen van een sabeltandtijger om voor zijn gezin te kunnen zorgen. Om zich in een fysieke strijd te bewijzen als alpha male ipv ja te knikken naar de baas om de rekeningen betaald te kunnen krijgen. Zeggenschap over zijn eigen leven.
Als je deze mannen of jongens eruit weet te pikken, gaat de rest vanzelf. Althans het laten vechten voor een doel. Het iemand zover krijgen om zichzelf op te blazen vereist weer een andere vorm van manipulatie en hersenspoeling.
Voor de zoveelste keer: er wordt niet gesteld dat discriminatie de enige factor is, maar een van de factoren.Cobb schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:34:
Je kunt in iedergeval niet stellen dat Atta gediscrimeerd werd. Ondanks zijn gedrag heeft hij meer kansen gehad dan menig blanke Europeaan om zich van zijn goede kant te laten zien. Ik denk dat er andere factoren zijn.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe je er bij komt dat dit bij Atta niet het geval is geweest. (Voor de goede orde: ik weet het niet, ik was er niet bij. Maar de waarschijnlijkheid is hoog, zelfs met enkel de informatie uit de post van RM-rf: niet-Westerse allochtoon in Duitsland; schoonmaakwerk na een studie)
Dat lijkt me te verklaren door het feit dat de 1e generatie natuurlijk in principe bestond uit hardwerkende gemotiveerde mensen die een sprong in het diepe waagden voor een betere toekomst terwijl de volwassen autochtonen uit die onderlaag zich gemiddeld al generaties lang aan de zelfkant van de samenleving bevinden.hexta schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:33:
Om het niet helemaal negatief jegens de niet-westerse allochtonen te houden, een grappig feitje dat uit hetzelfde onderzoek naar voren kwam;
Dit dus.
Daarbij hoeft het ook niet discriminatie van de persoon zelf te zijn. De empathie voor 'de broeders en zusters' die het zwaar hebben is natuurlijk ook een reden. Kijk maar naar bekeerlingen. Blanke mensen die het lot van hun nieuwe 'soortgenoten' (kon even geen beter woord vinden) heel erg aantrekken en daardoor verbitterd raken.ijdod schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:55:
[...]
Voor de zoveelste keer: er wordt niet gesteld dat discriminatie de enige factor is, maar een van de factoren.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe je er bij komt dat dit bij Atta niet het geval is geweest. (Voor de goede orde: ik weet het niet, ik was er niet bij. Maar de waarschijnlijkheid is hoog, zelfs met enkel de informatie uit de post van RM-rf: niet-Westerse allochtoon in Duitsland; schoonmaakwerk na een studie)
Het feit dat er zoveel invloeden zijn maakt dit ook zo moeilijk op te lossen.
Prima.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik denk dat discriminatie juist geen rol heeft gespeel danwel een hele hele kleine rol. Misschien voor een enkeling die vanuit Europa is aangesloten, maar de meeste IS / AL Qaida 'strijders' komen uit islamitische landen. Het zijn bijv. juist de "bullies" die zich aansluiten, die een hekel hebben aan de Koerden, aan het westen, aan weet ik veel wat...ijdod schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:55:
[...]
Voor de zoveelste keer: er wordt niet gesteld dat discriminatie de enige factor is, maar een van de factoren.
Een Atta, ja wie weet heeft hij zich wel gediscrimineerd gevoeld (als in zichzelf die slachtoffer rol aangepraat!), Maar feit blijft dat hij tal van kansen heeft gehad. Zelfs in huis genomen door een Westers gezin...
Ow please...dat zijn juist de smoesjes die ze zelf verkopen!tikkietrugjaap schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:12:
[...]
Daarbij hoeft het ook niet discriminatie van de persoon zelf te zijn. De empathie voor 'de broeders en zusters' die het zwaar hebben is natuurlijk ook een reden.
Althans beaam jij nu zelf ook dat moslims in de EU het zwaar hebben?
[ Voor 24% gewijzigd door Cobb op 20-11-2015 13:11 ]
Feit blijft dat de draagkracht voor partijen als IS onder de algemene bevolking op die manier wordt gecreëerd. Ronselaars die alle moslims in de slachtofferrol plaatsen en elke uitspatting van Wilders gebruiken als bevestiging van hetgeen zij prediken. Jij ziet het als smoesjes, mensen die er vatbaar voor zijn zien het als druppels die op een bepaald punt een emmer doen overlopen.Cobb schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:02:
[...]
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik denk dat discriminatie juist geen rol heeft gespeel danwel een hele hele kleine rol. Misschien voor een enkeling die vanuit Europa is aangesloten, maar de meeste IS / AL Qaida 'strijders' komen uit islamitische landen. Het zijn bijv. juist de "bullies" die zich aansluiten, die een hekel hebben aan de Koerden, aan het westen, aan weet ik veel wat...
[...]
Ow please...dat zijn juist de smoesjes die ze zelf verkopen!
[edit]Of ik vind dat alle moslims het zwaar hebben is niet echt een vraag waar ik volmondig ja of nee op kan antwoorden. Bestaat er discriminatie in NL? Ja. Zijn alle moslims poeslief en is alles negativiteit onterecht? Nee. Zoals zoveel dingen in het leven is het niet zwart of wit maar een eindeloze brei van grijs.
Ik ben van mening dat de westerse wereld nog wel wat dingen mag verbeteren maar de verbeterpunten gebruiken als onderbouwing voor terrorisme? Nee.
[ Voor 19% gewijzigd door tikkietrugjaap op 20-11-2015 13:13 ]
Prima.
Ik denk dat dit inderdaad een manier zou kunnen zijn om een grote groep te ronselen. Vervolgens worden daar weer de 'potentieeltjes' uitgepikt. Zie het als de voorrondes voor de X-factor.tikkietrugjaap schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:10:
[...]
Feit blijft dat de draagkracht voor partijen als IS onder de algemene bevolking op die manier wordt gecreëerd. Ronselaars die alle moslims in de slachtofferrol plaatsen en elke uitspatting van Wilders gebruiken als bevestiging van hetgeen zij prediken. Jij ziet het als smoesjes, mensen die er vatbaar voor zijn zien het als druppels die op een bepaald punt een emmer doen overlopen.
Ja die gasten zijn gewoon heel erg goed om de fouten (klein of groot) van de westerse wereld direct om te zetten naar propagandamateriaal. Zoek gefrustreerde, buiten gesloten (voelende), boze jonge mensen en laat ze de lelijke kant zien van de maatschappij waar ze in wonen. Leg op elke slak zout en verbloem de overtrokken reacties als rechtvaardige strijd van een 'onderdrukt volk' en je hebt binnen no-time mensen om.Cobb schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:15:
[...]
Ik denk dat dit inderdaad een manier zou kunnen zijn om een grote groep te ronselen. Vervolgens worden daar weer de 'potentieeltjes' uitgepikt. Zie het als de voorrondes voor de X-factor.
Het lijk mij wel eens interessant om een (ex)ronselaar te interviewen. Vragen hoe hij(/zij?) het doet. Ik denk dat het best wel een shock zal zijn als men door krijgt hoe geraffineerd die mensen zijn. Vergeet niet dat zij het voor elkaar krijgen om jonge mensen te distantiëren van familie en vrienden. Dat zijn over het algemeen hele hechte banden die niet zomaar te breken zijn.
Dan moet je wel een goeie babbel hebben hoor.
Prima.
Tuurlijk is er discriminatie, dat is inherent menselijks.They took our jobs, O moet je die zien, O die belachelijke nikaap etc. etc.tikkietrugjaap schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:10:
[...]
]Of ik vind dat alle moslims het zwaar hebben is niet echt een vraag waar ik volmondig ja of nee op kan antwoorden. Bestaat er discriminatie in NL?
Maar aan de andere kant wordt er zoveel positiefs gedaan voor de "allochtoon" dat ik persoonlijk vindt dat ze ook eens op moeten houden met zeuren. Je kunt niet verwachten dt heel Nederland maar veranderd in Egypte/Syrie/Suriname/noem een land. Feit is gewoon als 'buitenlander' verlang je naar je thuisland en dat ze de EU nooit worden voor ze.
Het net als een zedendelinquent, die weet ook zijn slachtoffertjes altijd te vinden. Je hebt daar een voelspriet voor of niet. Gladde babbel erbij en het plaatje is compleet.tikkietrugjaap schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:22:
[...]
Het lijk mij wel eens interessant om een (ex)ronselaar te interviewen. Vragen hoe hij(/zij?) het doet. Ik denk
[ Voor 21% gewijzigd door Cobb op 20-11-2015 13:25 ]
Het positieve wordt weggemoffeld door ronselaars als 'achterbaks', 'inhoudsloos' en 'de kuffar heeft 2 gezichten'. Het negatieve laten ze extra hard aankomen. Zo werkt propaganda.Cobb schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:23:
[...]
Tuurlijk is er discriminatie, dat is inherent menselijks.They took our jobs, O moet je die zien, O die belachelijke nikaap etc. etc.
Maar aan de andere kant wordt er zoveel positiefs gedaan voor de "allochtoon" dat ik persoonlijk vindt dat ze ook eens op moeten houden met zeuren. Je kunt niet verwachten dt heel Nederland maar veranderd in Egypte/Syrie/Suriname/noem een land. Feit is gewoon als 'buitenlander' verlang je naar je thuisland en dat ze de EU nooit worden voor ze.
Als je maar lang genoeg die gasten aanhoort dan knapt er (bij enkelen) gewoon iets en gaan ze richting de jihad.
Ja dat is vergelijkbaar.Bij nader inzien denk ik dat het beter vergelijkbaar is met mannen die hun vrouwen slaan/domineren.Het net als een zedendelinquent, die weet ook zijn slachtoffertjes altijd te vinden. Je hebt daar een voelspriet voor of niet. Gladde babbel erbij en het plaatje is compleet.
Psychopaten schijnen daar ook goed in te zijn. Een soort sixth sense inderdaad om aan te voelen wie ze kunnen bespelen en hoe. Je moet dit soort gasten daarom ook niet onderschatten.
[ Voor 21% gewijzigd door tikkietrugjaap op 20-11-2015 13:30 ]
Prima.
En word het recht gepraat, alsof het iets heel normaals is.
Levens gevaarlijk zijn deze mensen.
Bron:http://media.tpo.nl/2015/...zichzelf-heeft-te-danken/
[ Voor 24% gewijzigd door kobus71 op 20-11-2015 16:59 ]
Verwijderd
Veel angst voor een onbekende vijand, noodtoestand waarbij rechten geschonden mogen worden, veel haat tegenover een etnische minderheid. Ik herken hier een bepaalde situatie in die zich al eens eerder voorgedaan heeft, en dat is niet positief. Nu nog een nieuwe economische crisis en de rapen zijn helemaal gaar.FireBladeX schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:48:
L'Assemblée adopte la prolongation de l'état d'urgence
http://www.europe1.fr/pol...mine-a-lassemblee-2622899
Volgens een artikel op een tweederangs nieuws website haal ik dit eruit:
[...]
Hieronder valt ook sociale media en sluiten van moskees.![]()
Wat ik bijzonder vind, wanneer Turkije dit doet om te strijden tegen terrorisme wordt het gezien als dictatuur maar als Frankrijk het doet is het prima. En dat zeker voor minimaal 3 maanden. Ik vind het wel zorgwekkend.
Dat is niet wat ik daarin zie. Volgens mij wordt daar gewoon een logische mogelijke oorzaak van de aanslagen gegeven en wordt de historie die daar achter zit uiteengezet. Niets mis mee toch?kobus71 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:58:
In Duitsland willen de "weg met ons" mensen via een kinder tv show de kinderen wijs maken dat het Frankrijks eigen schuld is dat deze aanslagen gepleegd zijn.
En word het recht gepraat, alsof het iets heel normaals is.
Levens gevaarlijk zijn deze mensen.
Bron:http://media.tpo.nl/2015/...zichzelf-heeft-te-danken/
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2015 17:13 ]
In principe geven ze hier een geschiedenisles waar menig volwassene nog niets vanaf weet. Gesimplificeerd voor kinderen kan ik hier inderdaad weinig foute informatie in ontdekken. Het is generaliserend om het simpel te houden en kritisch naar de westerse wereld. Iets wat niet iedereen wil horen/zien.Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:11:
[...]
Dat is niet wat ik daarin zie. Volgens mij wordt daar gewoon een logische mogelijke oorzaak van de aanslagen gegeven en wordt de historie die daar achter zit uiteengezet. Niets mis mee toch?
Eens dus
Welke situatie bedoel je, toch niet 40-45?Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:11:
[...]
Veel angst voor een onbekende vijand, noodtoestand waarbij rechten geschonden mogen worden, veel haat tegenover een etnische minderheid. Ik herken hier een bepaalde situatie in die zich al eens eerder voorgedaan heeft, en dat is niet positief. Nu nog een nieuwe economische crisis en de rapen zijn helemaal gaar.
[...]
Dat is niet wat ik daarin zie. Volgens mij wordt daar gewoon een logische mogelijke oorzaak van de aanslagen gegeven en wordt de historie die daar achter zit uiteengezet. Niets mis mee toch?
Want ik kan niets vinden van joden die onschuldige burgers doodschoten en opblaasden.
Ik ben blijkbaar niet de enige die het een schandalige uitzending vind.
Het filmpje is direct verwijdert, zelfs uit het archief.
We bannen mensen voor 48 uur die constant offtopic blijven doorratelen of de onrust gebruiken om hun eigen haat te spuien.
Sky News Live
YouTube: Sky News Live
en France 24 Live
http://www.france24.com/en/livefeed/
Gratis NRC liveblog:
http://www.nrc.nl/nieuws/...rslagen#upd20151114172658
https://www.reddit.com/live/vwwnkuplwr9y
https://www.reddit.com/live/vwwmdb26t78v