• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:34

defiant

Moderator General Chat
Yup, maar veel mensen zien dat juist niet, die denken dat verdeling ten koste gaat van huidige welvaart of juist verder groei mogelijk is. Dat maakt de kwestie juist zo moeilijk.

Ik heb even een actueel stuk opgezocht:
Brennan Delivers Remarks at the Center for Strategic & International Studies Global Security Forum 2015

[...]

Second, the resumption of strong, sustained growth in the wake of the 2008 financial crash and Eurozone crisis has been elusive for some of the world’s largest economies. Even China’s economy, with its seemingly endless potential for growth, is slowing.

In many developing societies, growing pessimism about the prospects for economic advancement is fueling instability. Regions with burgeoning youth populations, such as the Arab world, have been unable to achieve the growth needed to reduce high unemployment rates. Perceptions of growing inequality have resulted in more assertive street politics and populism. At the same time, slower growth has left these nations with fewer resources to devote to economic, humanitarian, and peacekeeping assistance to address these challenges.

Mankind’s relationship with the natural world is aggravating these problems and is a potential source of crisis itself. Last year was the warmest on record, and this year is on track to be even warmer.

Extreme weather, along with public policies affecting food and water supplies, can worsen or create humanitarian crises. Of most immediate concern, sharply reduced crop yields in multiple places simultaneously could trigger a shock in food prices with devastating effect, especially in already fragile regions such as Africa, the Middle East, and South Asia. Compromised access to food and water greatly increases the prospect for famine and deadly epidemics.

[ Voor 78% gewijzigd door defiant op 18-11-2015 21:45 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:05:
[...]

We zitten al op de grenzen van de huidige stand van techniek. Meer mensen in meer luxe laten leven kan niet zonder die ergens anders weg te halen.
Je zit altijd op de grens van de techniek. Normaal gesproken, zeker als het nodig is wordt energie zo ongeveer gratis voor wij dood gaan(de meeste van ons in ieder geval).

Vlees is één van de grootste problemen, echter kunnen we dat nu al kweken. Uiteindelijk wordt dit de standaard, en met gratis energie is dat ook geen probleem meer.

Het is beter voor de wereld wanneer ca 50% van de mensen morgen dood neer valt ( niet qua economie ).

Uiteindelijk is de mensheid denk ik wel zo slim om het erg lang met nieuwe technologie op te lossen, zolang we geen extreme situaties krijgen ( Nucliare oorlog, of super natuurramp)

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De techniek gaat inderdaad wel steeds vooruit maar we lopen juist constant voor op de techniek. We blijven toch steeds meer resources gebruiken dan op de lange duur houdbaar is. Ondanks dat apparatuur en vervoer energiezuiniger wordt, gebruiken we toch steeds meer energie. We maken wel steeds meer groene energie maar omdat er ook steeds meer energie nodig is blijven we per saldo even veel vervuilende energie gebruiken. En dat is maar één aspect in het geheel. We passen ons steeds pas aan als het eigenlijk al te laat is - dat zie je bijvoorbeeld ook bij de huidige terrorismedreiging. Op den duur gaat dat gewoon een keer grandioos mis, dan passen we onszelf een keer écht te laat aan...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• aardebewoner
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-01-2018
Kevinp schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:07:
[...]

Je zit altijd op de grens van de techniek. Normaal gesproken, zeker als het nodig is wordt energie zo ongeveer gratis voor wij dood gaan(de meeste van ons in ieder geval).

Vlees is één van de grootste problemen, echter kunnen we dat nu al kweken. Uiteindelijk wordt dit de standaard, en met gratis energie is dat ook geen probleem meer.

Het is beter voor de wereld wanneer ca 50% van de mensen morgen dood neer valt ( niet qua economie ).

Uiteindelijk is de mensheid denk ik wel zo slim om het erg lang met nieuwe technologie op te lossen, zolang we geen extreme situaties krijgen ( Nucliare oorlog, of super natuurramp)
De aarde vergaat sowieso over 5 miljard jaar. Daar is geen ontkomen aan. Want de zon is tegen die tijde een rode reus en het leven op aarde zal te heet zijn voor leven als we dat kennen. Ik denk ook niet dat wij naar veel warmere omgevingstemperaturen gaan evolueren. Mij lijkt het niet voldoende tijd/geen doel van evolutie (als ik het fout heb mag je het zeggen).

Dus we zullen wel móéten... een andere planeet gekoloniseerd hebben. Maar ook Mars zal niet veel langer dan een paar miljard jaar ons de hoognodige beademing geven (om dezelfde reden voor de verwoesting van de aarde namelijk - de zon).

Dus we kunnen hopen dat onze technologie tegen die tijd voldoende geavanceerd is dat we elders in het heelal neer kunnen strijken of de mensheid is verdoemd tot een zekere dood.

Op die manier bekeken is de technologie van levensbelang en geen luxe.

De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.

Verwijderd

Kevinp schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:07:
Technieken voor extreem goedkope energie zijn nog niet in beeld. Het enige dat daar ook maar in de buurt van komt is kernfusie en het tempo van de ontwikkelingen op dat vlak is al decennia frustrerend laag.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

EOD en politie doen onderzoek bij Universiteit Twente, deel van campus ontruimd

Is het nu overal paniek zaaien n.a.v. Parijs? ....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:43:
Is het nu overal paniek zaaien n.a.v. Parijs? ....
Ja. Pleeg één aanslag, krijg er de paniek van 8 meer gratis bij. Zo werkt het helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2015 22:44 ]

• aardebewoner
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:44:
[...]

Ja. Pleeg één aanslag, krijg er de paniek van 8 meer gratis bij. Zo werkt het helaas.
Mij lijkt het alsof talloze westerse landen (met name Frankrijk) nog altijd een verouderd wereldbeeld/denkwijze erop nahouden dat wij westerlingen van alles kunnen doen in het buitenland (met name 'exotische', verweggistan-landen) zonder ook maar een gevolg daarvan terug te zien in onze eigen landen. Het is door de jaren heen meegegeven, stamt van een tijd af toen we zelf veilig op het hoog en droog zaten en niks te vrezen hadden van de volkeren die we koloniseerden/onderwierpen. We voelden onszelf immuun en in zekere mate waren we dat ook.

Maar de tijden zijn veranderd. We leven werkelijk waar in een hele andere wereld dan die van het koloniaal tijdperk. De wereld is veel globaler geworden, en mensen in de ene uithoek kunnen in een oogopslag communiceren met mensen in een andere werelduithoek, en weten van alles af hoe het bij die ander aan toe gaat. Eveneens geldt dit voor het reizen, we kunnen in een oogwenk van hier naar daar. Daardoor heeft de hele wereld zich naar elkaar toe gewerkt, denken volgens de traditionele begrippen van 'land', 'natie', vaderlandsstrots en dergelijke is ook verouderd.

Daardoor zag Frankrijk dit alles niet eens aankomen/wilde het niet zien aankomen. Dat laatste over niet willen zeg ik omdat het lijkt alsof, koste wat het kostte, westerse landen als Frankrijk vast willen blijven houden/klemmen aan iets wat niet langer kan. Eigen immuniteit/suprematie en vrij spel in het buitenland. En dus is dit een totale schok voor Frankrijk, en ze reageren verbaasd/kunnen het niet vatten. En gaan alle zogenaamde terroristen/verdachte mensen/lichtgetinten met veel machtsovertoon en intimidatie en schrikwekkend wapentuig te lijf - kalashnikov's, granaten, mobiele eenheden, tanks etc).

De oplossing hiervoor is af weten te komen van die verouderde denkbeelden/wereldvisie.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

IS is niet de dodelijkste terroristische organisatie, dat is Boko Haram (klein verschil, gemeten over 2014).

http://nos.nl/artikel/206...reurgroep-ter-wereld.html

Boko Haram is nu min of meer deel van IS, ben benieuwd of zij nog ooit bij ons van zich laten horen.

Verwijderd

aardebewoner schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:55:
Mij lijkt het alsof talloze westerse landen (met name Frankrijk) nog altijd een verouderd wereldbeeld/denkwijze erop nahouden dat wij westerlingen van alles kunnen doen in het buitenland (met name 'exotische', verweggistan-landen) zonder ook maar een gevolg daarvan terug te zien in onze eigen landen.
Dat is een andere discussie :) Ik doelde erop dat er na zo'n aanslag altijd zoveel paniek is dat van iedere vergeten paraplu een enorm drama wordt gemaakt, waardoor wijzelf de reikwijdte van het hele gebeuren aanzienlijk versterkt wordt. Ik denk bijvoorbeeld aan die arme jongen die in de Engelse metro aan stukken is geschoten door de politie en meer van zulks. Terreur gaat niet over iedereen iets aandoen, zelfs het woord zelf betekent vrijwel letterlijk angst aanjagen. Wijzelf kunnen zoveel meer schade toebrengen aan onze samenleving dan welke terreurgroep dan ook ooit kan.

• aardebewoner
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:08:
[...]

Dat is een andere discussie :) Ik doelde erop dat er na zo'n aanslag altijd zoveel paniek is dat van iedere vergeten paraplu een enorm drama wordt gemaakt, waardoor wijzelf de reikwijdte van het hele gebeuren aanzienlijk versterkt wordt. Ik denk bijvoorbeeld aan die arme jongen die in de Engelse metro aan stukken is geschoten door de politie en meer van zulks. Terreur gaat niet over iedereen iets aandoen, zelfs het woord zelf betekent vrijwel letterlijk angst aanjagen. Wijzelf kunnen zoveel meer schade toebrengen aan onze samenleving dan welke terreurgroep dan ook ooit kan.
Klopt zeker, en past ook prima in mijn vorig betoog.

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 20:17
NiGeLaToR schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:57:
[...]

M'n vrouw sprak een Belgische dame vandaag opgegroeid in Molenbeek en die meldde dat ze haar jeugd al praktisch volgens de sharia in het openbaar doormaakte. Vanaf haar zesde niet meer gezwommen (want toen al betast etc), geen dorpshuis (want nagezeten) meer of alleen over straat buiten kantooruren. Tenzij bedekt. Ze is verhuisd om weer vrijheid te krijgen, aangezien ze geen moslima is en niet zo wilde leven. Kende Molenbeek niet zo goed, maar als dit exemplarisch is voor veel meer 'ghetto's' dan is het probleem veel groter dan iig ik dacht. Vooral de intense armoede en altijd aanwezige druk van sociale onderdrukking (in haar geval tegen vrouwen) hebben haar jeugd beheerst.

Ideale plek om mensen zonder vooruitzicht te recruiteren. Klinkt toch ook niet als een 1e wereldland dan zo. Lijkt de Schilderswijk me nog best oke. Marseille heeft ook van dit soort Ghetto's waar politie etc al niet eens meer komt.

Ross Kemp in Marseille:
YouTube: Entering La Castellane | Ross Kemp Extreme World
Dan is ze in het verkeerde deel van Molenbeek groot geworden.
Sint-Jans-Molenbeek is een stad van 100000 inwoners, geen wijk of een paar geïsoleerde flatgebouwen. De wijken verschillen nogal. Kanaalzone is vernieuwd en modern. De problemen zitten in de paar gebieden die oud en verloederd zijn en rond de grote flattorens waar niks te beleven valt.

De inwoners daar zijn niet echt gelukkig met Jihaddorp genoemd te worden.

Brussel is heel moeilijk te beschrijven van buitenaf zonder er karikatuurbeelden van te maken.

Verwijderd

Mektheb schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:12:
[...]

Geeft een goed beeld, echter is Ross Kemp niet altijd helemaal "echt"
leg is uit?

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
aardebewoner schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:55:
[...]
knip
Maar de tijden zijn veranderd. We leven werkelijk waar in een hele andere wereld dan die van het koloniaal tijdperk. De wereld is veel globaler geworden, en mensen in de ene uithoek kunnen in een oogopslag communiceren met mensen in een andere werelduithoek, en weten van alles af hoe het bij die ander aan toe gaat.
knip
Zeker, je ziet in Frankrijk een enorme toename in terroristische aanslagen sinds circa 1960. Niet geheel toevallig gelijktijdig met de opkomst van televisie et cetera.
Daardoor zag Frankrijk dit alles niet eens aankomen/wilde het niet zien aankomen.
Juist Frankrijk heeft dit aan kunnen zien komen. Zeker na Charlie Hebdo. En een voorgeschiedenis van terrorisme in Frankrijk waarin een periode van 5 jaar zonder aanslagen lang is.
Dat laatste over niet willen zeg ik omdat het lijkt alsof, koste wat het kostte, westerse landen als Frankrijk vast willen blijven houden/klemmen aan iets wat niet langer kan. Eigen immuniteit/suprematie en vrij spel in het buitenland. En dus is dit een totale schok voor Frankrijk, en ze reageren verbaasd/kunnen het niet vatten.
Natuurlijk is dit een totale schok. Een bombardement in oorlogsgebied is ook een totale schok. Een moord is een schok. Een mishandeling na een avondje stappen is een schok. Wij mensen, zijn continue verbaasd en geschokt door wreedheden. Ondertussen is de geschiedenis van het menselijk ras niets anders dan een opeenstapeling van wreedheden en geweld, afgewisseld met gelukkig ook heel veel moois en goeds. Gelukkig maar, dat wij mensen nog steeds geschokt raken door dit soort zaken. Op het moment dat wij dat niet maar raken, hebben wij de menselijkheid verloren. Wat betreft het niet aan willen zien komen, wat hadden de mensen dan moeten doen? Zich opsluiten op een zolderkamertje en niet meer buiten komen? Dat je iets aan kunt zien komen, wil nog niet zeggen dat je je leven daarnaar moet leiden. Het leven gaat door. Ils ont les armes. On les emmerde, on a le champagne!
En gaan alle zogenaamde terroristen/verdachte mensen/lichtgetinten met veel machtsovertoon en intimidatie en schrikwekkend wapentuig te lijf - kalashnikov's, granaten, mobiele eenheden, tanks etc).
Ik maak bezwaar tegen de wijze waarop je deze zin formuleert. Heb je het nieuws vandaag wel gevolgd? Je doet het voorkomen alsof men willekeurige mensen zomaar lastig is gaan vallen omdat ze licht getint zijn. Ondertussen heeft een vrouw zichzelf wel opgeblazen met een bomgordel, is dat een zogenaamde terrorist of een echte? Graag een bron waarmee je kunt aantonen dat er tanks en granaten zijn ingezet bij deze actie. Mocht je met granaten slechts traangas of flash bangs bedoeld hebben mag je dit hiervoor nalaten. Kalasjnikovs zal ik niet moeilijk over doen, hoewel de Fransen geen Kalasjnikovs hebben of hebben gehad, zullen ongetwijfeld machinepistolen en/of geweren zijn gebruikt.
De oplossing hiervoor is af weten te komen van die verouderde denkbeelden/wereldvisie.
Als de oplossing is af te komen van verouderde denkbeelden en wereldvisie, hoor ik graag van je waar deze, idealiter, mee vervangen zouden moeten worden.

Verwijderd

Gravitar schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:40:
Zeker, je ziet in Frankrijk een enorme toename in terroristische aanslagen sinds circa 1960. Niet geheel toevallig gelijktijdig met de opkomst van televisie et cetera.
Baseer je die conclusie op die lijst op Wikipedia?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Turkse supporters: boegeroep, schreeuwen "Allahu Akbar" en zingen het lied '(Moslim) martelaren sterven niet' tijdens een minuut stilte voor de wedstrijd Turkije - Griekenland Reportage @ InfoWars Fragment van het verslag van de wedstrijd. Ik heb begrepen dat dat lied nogal een fascistisch dingetje is, en dat de Turkse coach zich daarom echt volledig kapotschaamt voor het gedrag van deze supporters.

En omdat er hier in Nederland te weinig ruimte is voor het volk wat men nog wil opvangen onderzoekt het kabinet op dit moment onder andere de mogelijkheid om bestaande bewoners van AZCs zonder toezicht met een geldbedrag de straat op te sturen. Nee, dit verzin ik niet. Echt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door mindcrash op 19-11-2015 01:21 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Gravitar
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:52:
[...]

Baseer je die conclusie op die lijst op Wikipedia?
Nee. Waar ik zeg televisie et cetera, had ik overigens ook massa media op kunnen schrijven.
"And we must try to find ways to starve the terrorist and the hijacker of the oxygen of publicity on which they depend." Thatcher.

Verwijderd

mindcrash schreef op donderdag 19 november 2015 @ 01:10:
Turkse supporters: boegeroep, schreeuwen "Allahu Akbar" en zingen het lied '(Moslim) martelaren sterven niet' tijdens een minuut stilte voor de wedstrijd Turkije - Griekenland Reportage @ InfoWars Fragment van het verslag van de wedstrijd

En omdat er hier in Nederland te weinig ruimte is voor het volk wat men nog wil opvangen onderzoekt het kabinet op dit moment onder andere de mogelijkheid om bestaande bewoners van AZCs zonder toezicht met een geldbedrag de straat op te sturen. Nee, dit verzin ik niet. Echt niet.
Wat heeft het wangedrag van Turkse supporters te maken met het tweede en de rest?
Waar haal je die opkomst sinds de jaren '60 dan vandaan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 01:16 ]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 01:15:
Wat heeft het wangedrag van Turkse supporters te maken met het tweede en de rest?
Niets, ik meld gewoon wat recentelijk op het net is gepubliceerd, en hier nog niet in het topic terecht is gekomen.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Gravitar
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 01:15:
[...]

Waar haal je die opkomst sinds de jaren '60 dan vandaan?
Omdat radio en televisies in ieder huishouden toen gemeengoed werden.

Verwijderd

Gravitar schreef op donderdag 19 november 2015 @ 01:22:
Omdat radio en televisies in ieder huishouden toen gemeengoed werden.
Je zegt:
je ziet in Frankrijk een enorme toename in terroristische aanslagen sinds circa 1960.
Waar baseer je dat op?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 01:27 ]

• Gravitar
  • Niet online
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 01:25:
[...]

Je zegt:

[...]

Waar baseer je dat op?
[/quote]

Als je nadat je twee zinnen quote waarin ik in één zin een conclusie trek, ik vervolgens die conclusie beargumenteer voor je met gratis bonus quote, en dan net gaat doen alsof je het initieel over de eerste zin had haak ik af. Je vraagt notabene zelf waar ik die opkomst vandaan haal.

Ik vraag me af waarom ik überhaupt de moeite nemen op vragen in te gaan van iemand die mijn vragen eerder beantwoorde met:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:06:
Het is nodig. Zo simpel is het.
[/quote]

Prettige avond nog.

Edit. Ow, ik zie net dat je nu ook nog je quote van mijn zijn hebt aangepast. "Zeker, je ziet in Frankrijk een enorme toename in terroristische aanslagen sinds circa 1960." Luide de volzin, waaruit meteen duidelijk word dat ik de observatie van Aardebewoner onderschrijf. Heel chique.

[ Voor 16% gewijzigd door Gravitar op 19-11-2015 01:51 ]

Verwijderd

Je weet het antwoord geven knap te vermijden :+ Dit ondanks herhaalde verzoeken deze te verstrekken. Om misverstanden uit te sluiten, nogmaals de vraag: op welke bron baseer je de stelling dat terreur sinds de jaren '60 toeneemt?
Gravitar schreef op donderdag 19 november 2015 @ 01:42:
Ik vraag me af waarom ik überhaupt de moeite nemen op vragen in te gaan van iemand die mijn vragen eerder beantwoorde met:
Lees het antwoord dat ik maximized gaf anders even terug, dat was namelijk hetzelfde:
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:18:
Moet ik nu gaan aantonen dat er een hoop vluchtelingen naar Nederland komen of gaan we die symbolische beweging toch maar achterwege laten? Ik denk dat we allebei wel wat beters te doen hebben. Er zijn een hoop vluchtelingen, ik neem aan dat ook jij dat wel als feit wilt accepteren.
Omdat mensen anders blijven zeuren: het is nodig omdat ze er zijn. Simpeler dan dat wordt het niet. Ze zijn er, dus je moet er iets mee. Als je daar cijfers van wilt zien wil ik die best opzoeken, maar dat lijkt me ietwat overbodig.
Gravitar schreef op donderdag 19 november 2015 @ 01:42:
Luide de volzin, waaruit meteen duidelijk word dat ik de observatie van Aardebewoner onderschrijf. Heel chique.
[/ot]
Mijn eerste quote was de volledige zin. De tweede was ingekort tot de essentie, omdat een minder specifieke quote blijkbaar voor verwarring zorgde. Maak je geen zorgen, niet iedereen probeert je een oor aan te naaien ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 02:03 ]

• Gravitar
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 01:58:
[...]

Je weet het antwoord geven knap te vermijden :+ Dit ondanks herhaalde verzoeken deze te verstrekken. Om misverstanden uit te sluiten, nogmaals de vraag: op welke bron baseer je de stelling dat terreur sinds de jaren '60 toeneemt?

[...]

Lees het antwoord dat ik maximized gaf anders even terug, dat was namelijk hetzelfde:

[...]

Omdat mensen anders blijven zeuren: het is nodig omdat ze er zijn. Simpeler dan dat wordt het niet. Ze zijn er, dus je moet er iets mee. Als je daar cijfers van wilt zien wil ik die best opzoeken, maar dat lijkt me ietwat overbodig.

[...]

Mijn eerste quote was de volledige zin. De tweede was ingekort tot de essentie, omdat een minder specifieke quote blijkbaar voor verwarring zorgde. Maak je geen zorgen, niet iedereen probeert je een oor aan te naaien ;)
Dat baseer ik op het boek The History of Terrorism; From Antiquity to Al Qaeda door G. Chaliand en A. Blin dat ik hier in de kast heb staan. Overigens een aanrader mocht het onderwerp je interesseren.

Om je nu niet meteen in de verleiding te storten om op de piratentoer te gaan een citaat;

"It was in that very particular context, and against the background of
the Cold War, nuclear weapons, and changing times, that a new kind of
warfare arose around colonialism, one in which political victory was no
longer linked to military victory, at least when the conflict involved a
democratic state. This basic shift was understood better and sooner by
the national liberation movements, like that in Vietnam, than by the
West in general, which struggled to adapt itself to the swiftly changing
strategic landscape. From the moment when political victory came to
rely as much, if not above all, on psychological warfare as it did on military
supremacy, terrorism became one of the keys to such ascendancy.
That was one of the lessons of France’s war in Algeria."

Wat betreft je eerdere antwoord, dat ze er zijn, betekent nog niet dat wij ze op moeten nemen. We zouden er ook voor kunnen kiezen ze keihard in de kou te laten staan. Het gegeven dat er een groep vluchtelingen is, brengt nog niet de noodzaak voor Nederland mee om deze op te vangen. Om allerlei morele redenen ervaren wij dat wel zo, maar koud gesteld, is er geen enkele noodzaak om ze op te vangen. Daarmee wil ik overigens niet suggereren dat we het niet moeten doen, het ging mij slechts om de situatie waarin velen met de kwestie omgaan alsof ze onvermijdelijk is. Dat is niet zo, het is een keuze.

[ Voor 2% gewijzigd door Gravitar op 19-11-2015 02:58 . Reden: zit ik een halfuur painstakingly een alinea over te typen, heb ik niet eens door dat ik de titel verkeerd overnam >_< ]

Verwijderd

Gravitar schreef op donderdag 19 november 2015 @ 02:42:
Om allerlei morele redenen ervaren wij dat wel zo, maar koud gesteld, is er geen enkele noodzaak om ze op te vangen. [...] Dat is niet zo, het is een keuze.
Koud gesteld zijn een heleboel dingen die nooit gaan gebeuren waar :) Overigens is het op veel vlakken helemaal geen keuze meer - we hebben ons in de vorm van verdragen recent en langer geleden op heel veel vlakker verplicht tot het opvangen van mensen in bepaalde soorten nood, met name op het vlak van oorlog en vervolging. Dat schip is gevaren, die keuze hebben we reeds gemaakt. Praktisch gezien verschilt dat niet veel van die onvermijdelijkheid en dat is nog los van het morele vlak.

Daarnaast, het is goed mogelijk dat we er zelf ook belang bij hebben om mensen te helpen, al is het maar in de hoop dat men dat omgekeerd ooit voor ons doet als dat nodig blijkt. Ik denk bijvoorbeeld aan ons verleden, waarin wij slachtoffer van zo ongeveer iedere Europese natie geweest zijn - en zelf op onze beurt weer de nodige slachtoffers hebben gemaakt. Die situatie is zeker niet zo ondenkbaar als sommigen het nu zullen achten.
Om je nu niet meteen in de verleiding te storten om op de piratentoer te gaan een citaat;
Ik lees de opkomst van de televisie (al dan niet gelinkt aan terreur) niet in die quote, als ik eerlijk ben.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 04:35 ]

• Gravitar
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 03:07:
[...]
knip

[...]

Ik lees de opkomst van de televisie (al dan niet gelinkt aan terreur) niet in die quote, als ik eerlijk ben.
Nee, daar vroeg je dan ook uitdrukkelijk niet naar. Daar ging het jou toch niet om?
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 01:58:
Om misverstanden uit te sluiten, nogmaals de vraag: op welke bron baseer je de stelling dat terreur sinds de jaren '60 toeneemt?
Ik wordt duizelig van al je gedraai. Omdat ik de beroerdste niet ben, verwijs ik je naar mijn eerdere commentaar, inclusief citaat van Thatcher
Gravitar schreef op donderdag 19 november 2015 @ 01:15:
[...]
Nee. Waar ik zeg televisie et cetera, had ik overigens ook massa media op kunnen schrijven.
"And we must try to find ways to starve the terrorist and the hijacker of the oxygen of publicity on which they depend." Thatcher.
In aanvulling nog wat bonus materiaal uit eerder genoemde boek.

"Whereas terrorism has enjoyed a certain
success since the late 1960s, thanks to a particular combination of strategic
factors and to the advent of mass media and communications, history
tends to demonstrate that, in and of itself, it has rarely proven capable
of realizing the political objectives of the groups that resort to it."

Jammer dat jij in het najagen van het eigen gelijk, uit het oog lijkt te verliezen dat juist een discussie kan leiden tot wederzijds begrip en inzicht. Ik krijg echter niet het idee dat mijn inzichten of standpunten jou ook maar enigszins interesseren. Tot mijn spijt moet ik daarom concluderen dat proberen een discussie met je te voeren een bijzonder bittere nasmaak achterlaat. Normaal gesproken zou ik graag een discussie met je voeren over de mogelijkheid of onmogelijkheid tot het verbreken van verdragen, al dan niet eenzijdig, in het daartoe bestemde topic. Gezien de wijze waarop jij schijnbaar invulling meent te moeten geven aan het voeren van een discussie tot op dit moment, zie ik daar echter van af.

Verwijderd

Gravitar schreef op donderdag 19 november 2015 @ 06:08:
Jammer dat jij in het najagen van het eigen gelijk, uit het oog lijkt te verliezen dat juist een discussie kan leiden tot wederzijds begrip en inzicht. Ik krijg echter niet het idee dat mijn inzichten of standpunten jou ook maar enigszins interesseren.
Juist wel. Ik hoopte op harde data, cijfers, wetenschappelijke gegevens. Ik kan ook toelichten waarom. Mensen roeptoeteren op dit vlak van alles, maar zelden met enige onderbouwing. Mensen hebben een bepaald gevoel, vaak een van onbehagen of onveiligheid en baseren daar hun mening op, die ze vervolgens te vuur en te zwaard verdedigen. Helaas blijkt die mening vaak van enige connectie met de feiten gespeend. Het is echter lang niet altijd duidelijk hoe iemand ergens toe komt en dan is vragen en doorvragen de enige manier om daar achter te komen.

Hier specifiek: dit boek lijkt me een analyse van bepaalde cijfers en data, een interpretatie daarvan. Dat maakt het niet waardeloos (want geen cijfers of data), alleen van een andere aard van verwacht. Daarentegen is er wel een bron.
Gezien de wijze waarop jij schijnbaar invulling meent te moeten geven aan het voeren van een discussie tot op dit moment, zie ik daar echter van af.
Iemand met goede argumenten en een degelijke onderbouwing zou niet onder de indruk hoeven te zijn van doorvragen. Het verbaast me dan ook dat je zo reageert, want je lijkt je zaakjes - in tegenstelling tot de genoemde roeptoeters - beter op orde te hebben.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vergeet niet dat terrorisme ook pas sinds de invoering van massamedia (radio, televisie, en nu in het kwadraat met internet en social media) echt effectief geworden is. Een aanslag als 9/11 zou voor het media-tijdperk misschien een week later in Europa in de kranten staan. In 2001 wist binnen een minuut de hele wereld het... Aangezien terrorisme sinds de jaren '60 dus pas echt effectief is geworden is het dus ook logisch dat het sinds die tijd vaker gebeurt.

[ Voor 17% gewijzigd door Mx. Alba op 19-11-2015 06:52 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 06:24:
[...]
Juist wel. Ik hoopte op harde data, cijfers, wetenschappelijke gegevens. Ik kan ook toelichten waarom. Mensen roeptoeteren op dit vlak van alles, maar zelden met enige onderbouwing. Mensen hebben een bepaald gevoel, vaak een van onbehagen of onveiligheid en baseren daar hun mening op, die ze vervolgens te vuur en te zwaard verdedigen. Helaas blijkt die mening vaak van enige connectie met de feiten gespeend. Het is echter lang niet altijd duidelijk hoe iemand ergens toe komt en dan is vragen en doorvragen de enige manier om daar achter te komen.
Je zult begrijpen dat ik hier heel hard om moet lachen na je post van gisteravond (zie onder) 8)7 ?
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:06:
[...]
Het is nodig. Zo simpel is het.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Verwijderd

Mx. Alba schreef op donderdag 19 november 2015 @ 06:50:
Vergeet niet dat terrorisme ook pas sinds de invoering van massamedia (radio, televisie, en nu in het kwadraat met internet en social media) echt effectief geworden is.
Is het effectief?
alexbl69 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 07:08:
Je zult begrijpen dat ik hier heel hard om moet lachen na je post van gisteravond (zie onder) 8)7 ?
offtopic:
Dat je mijn uitspraak niet begreep is één ding, vervolgens dan tot twee keer toe de wat explicietere uitleg over het hoofd zien is ronduit onhandig, maar daar vervolgens dan nog trots mee gaan paraderen is precies dat roeptoeteren waar het over ging. Gelukkig maak je jezelf aan het lachen, anderen worden er waarschijnlijk niet zo vrolijk van :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 07:30 ]

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 20:17
Mx. Alba schreef op donderdag 19 november 2015 @ 06:50:
Vergeet niet dat terrorisme ook pas sinds de invoering van massamedia (radio, televisie, en nu in het kwadraat met internet en social media) echt effectief geworden is. Een aanslag als 9/11 zou voor het media-tijdperk misschien een week later in Europa in de kranten staan. In 2001 wist binnen een minuut de hele wereld het... Aangezien terrorisme sinds de jaren '60 dus pas echt effectief is geworden is het dus ook logisch dat het sinds die tijd vaker gebeurt.
Wat denk je van de aanslag in Sofia in 1925 waarbij een hele kerk opgeblazen werd en 150 doden vielen ?
Wikipedia: St Nedelya Church assault

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Ik zou het is opzoeken en een link naar je posten, een aantal zaken zijn in scene gezet.

Niet alles in zijn programma, zoals de mensen etc zelf en de omgeving etc
Maar sommige momenten doen ze wel is even voor de camera goed maken ;).
Blijft natuurlijk TV.

Desondanks geeft zijn programma wel een 90% goed beeld van hoe dingen vaak zijn.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
China is nu ook pissed ivm de executie van een Chinees door IS, je zou zeggen alle mogendheden zijn nu boos, maar heb nog steeds niet het idee dat IS keihard aangepakt gaat worden.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51
Bild schijnt geheime documenten te hebben ontvangen waarin staat dat terroristen in Hannover van plan waren chaos in de hele stad te creëren, waaronder dus wel een ambulance-bus bij het stadion tot ontploffing brengen. Dit alles wilden ze dan filmen voor propaganda-doeleinden. :/

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41
Prosac schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:41:
Bild schijnt geheime documenten te hebben ontvangen waarin staat dat terroristen in Hannover van plan waren chaos in de hele stad te creëren, waaronder dus wel een ambulance-bus bij het stadion tot ontploffing brengen. Dit alles wilden ze dan filmen voor propaganda-doeleinden. :/
Vind het maar vreemde berichtgeving, doch wellicht karakteriserend voor het feit dat we in een open samenleving niet goed weten hoe dit aan te pakken.

Minister van Binnenlandse zaken De Maizière vertelde dat de waarheid te verschrikkelijk is om te kunnen vertellen. Dan denk ik dat hij beter zijn mond helemaal had kunnen houden, want zo'n uitspraak is ook niet bepaald rustgevend.
martinusz schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:38:
China is nu ook pissed ivm de executie van een Chinees door IS, je zou zeggen alle mogendheden zijn nu boos, maar heb nog steeds niet het idee dat IS keihard aangepakt gaat worden.
De opties zijn dan ook vrij beperkt. We kunnen niet veel meer doen dan we nu doen. 'We' zijn al aan het bombarderen in IS gebied, maar het lijkt erop dat dat de woede alleen maar aanwakkert. Enige alternatief is om het halve midden-Oosten middels grondtroepen schoon te vegen.

Maar afgezien van het feit dat de hierbij te vrezen verliezen politiek onaanvaardbaar zijn (hoewel dat voor de Chinezen wellicht wat anders ligt), zul je ook dan een exit-strategie moeten hebben. Wat gaan we doen als we IS hebben weggevaagd? Als je zoals de Amerikanen hebben gedaan in Irak en Afghanistan na afloop je boeltje inpakt en weggaat zit je binnen no-time weer met hetzelfde probleem.

Een Chinese invasie + bezettingsmacht (waarbij ze dus controle over flink wat olie krijgen) is voor ons ook geen prettig vooruitzicht. Kan me trouwens niet voorstellen dat China zich door 'slechts' één executie laat provoceren, maar met het zicht op deze aantrekkelijke olie zouden ze onder dat mom wellicht wat willen/kunnen doen.

Ik zie eerlijk gezegd geen oplossing...

[ Voor 46% gewijzigd door alexbl69 op 19-11-2015 09:00 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... is er geen enkele noodzaak ...
Geen enkele handeling is noodzakelijk, het altijd een keuze iets bepaalds te doen. Een deel van het leven is nu eenmaal keuzes maken, en dan eventueel te trachten de juiste keuzes te maken. Als je je door 'noodzaak' laat leiden hoef je nooit iets te doen, en kan je ook niet wweten wat te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 19-11-2015 09:34 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:44:
[...]

Al moet ik zeggen dat het nog best meevalt qua ontruimde stations vanwege "een verdachte tas", etc, etc.
Er zijn wel wat incidenten, zoals UTwente, maar heel veel is het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 19-11-2015 09:39 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

alexbl69 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:52:
[...]

Vind het maar vreemde berichtgeving, doch wellicht karakteriserend voor het feit dat we in een open samenleving niet goed weten hoe dit aan te pakken.

Minister van Binnenlandse zaken De Maizière vertelde dat de waarheid te verschrikkelijk is om te kunnen vertellen. Dan denk ik dat hij beter zijn mond helemaal had kunnen houden, want zo'n uitspraak is ook niet bepaald rustgevend.
Dat zijn niet zijn woorden, hij heeft de (ongelukkige) uitspraak gedaan dat "Ein Teil dieser Antworten würde die Bevölkerung verunsichern". Dat kwam natuurlijk niet goed aan bij de burgers :P Misschien bedoelde hij dat het niet geholpen had om die avond te vertellen wat de concrete dreiging was, omdat dat paniek zou veroorzaken ipv. de rustige evacuatie.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:38:
Al moet ik zeggen dat het nog best meevalt qua ontruimde stations vanwege "een verdachte tas", etc, etc.
Er zijn wel wat incidenten, zoals UTwente, maar heel veel is het niet.
Plus het gedoe rondom voetbalwedstrijden, het afzeggen van een klimaattop, et cetera. Ik vind het niet meevallen, eerlijk gezegd.

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:50:
[...]

Plus het gedoe rondom voetbalwedstrijden, het afzeggen van een klimaattop, et cetera. Ik vind het niet meevallen, eerlijk gezegd.
Tja, die voetbalwedstrijd (wat was het, België-Spanje ofzo?). Ze dachten dat de voorvluchtige naar Brussel (waar een aantal terroristen vandaan kwamen) was gevlucht, dus dat begrijp ik wel.

En die klimaattop (COP21) gaat gewoon door, afaik?

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 19-11-2015 09:56 ]

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:54:
En die klimaattop (COP21) gaat gewoon door, afaik?
Er gaan allerlei mensen niet. Hoe meer je op zo'n manier je gedrag laat beïnvloeden, hoe meer de aanslagplegers hun doel hebben bereikt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
http://nos.nl/artikel/207...000-kogels-afgevuurd.html

Man man man, als ik dat zo lees dan krijg ik wel een beetje kippenvel hoor. Respect voor de politie & militairen.

• anandus
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:49:

Man man man, als ik dat zo lees dan krijg ik wel een beetje kippenvel hoor. Respect voor de politie & militairen.
Opvallend dat ze alsnog zoveel mensen hebben kunnen arresteren.

• Jumpiefox
  • Laatst online: 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Goed om te horen dat er geen agenten verloren zijn gegaan. Stelletje idioten, denken echt dat ze met wat training in syrie het wel op kunnen nemen tegen de echte pro's. Geeft toch wel een "veilig" gevoel. Hopelijk is die onverminkte gast die master mind of whatever en hebben we weer een tijdje geen last van die gekke.

Zou echt zuur zijn als ze in no time weer wat plegen met een andere "ploeg", zou betekenen dat ze snel kunnen schakelen en dat is dan wel weer eng..

The first casualty in war is always the truth...

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44

Snap niet dat ze in 2015 nog een verkenningshond daar naar binnen sturen in plaats van gewoon een robot met een camera.

Heb niet zoveel met honden en ja liever een hond dan een mens. Maar toch kut voor die hond en voor de hondenbegeleider.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:47

arie_papa

Running on Ubuntu

Joostje123 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:03:
[...]

Snap niet dat ze in 2015 nog een verkenningshond daar naar binnen sturen in plaats van gewoon een robot met een camera.

Heb niet zoveel met honden en ja liever een hond dan een mens. Maar toch kut voor die hond en voor de hondenbegeleider.
Dat antwoord staat toch 1 zin verder?
Pogingen om met drones of robots het appartement te verkennen mislukten vanwege de ravage.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

5000 kogels :X :X. Hoeveel van die dingen neem je mee bij een inval vraag ik me af. Zal anders een vreemde radio oproep zijn geweest om ff meer granaten en kogels te brengen.

Maar goed dat dit niet in NL is gebeurt, want dan was de politie en leger nu door hun voorraad heen

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:15

Rannasha

Does not compute.

Joostje123 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:03:
[...]

Uit het artikel, uit de paragraaf waar ook de hond genoemd wordt:
Pogingen om met drones of robots het appartement te verkennen mislukten vanwege de ravage.
edit: Spuit 11 :(

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44
arie_papa schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:04:
[...]

Dat antwoord staat toch 1 zin verder?

[...]
Ja dat vind ik onlogisch, dat ze met de techniek anno nu daarvoor iets kunnen bedenken..

https://www.google.nl/sea...Z6cyQIVQnEPCh0xPAjI&dpr=1

Ik google op fly spy camera, die dingen zijn niet heel groot. zouden daar toch heus wel door kunnen vliegen...

Verwijderd

Jumpiefox schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:00:
Goed om te horen dat er geen agenten verloren zijn gegaan. Stelletje idioten, denken echt dat ze met wat training in syrie het wel op kunnen nemen tegen de echte pro's.
Ik weet niet of je je het gebeuren een maand of 10 geleden nog herinnert, maar daar hebben die pro's toen wel het onderspit gedolven. Ook als goed doortrainde agent kan je pech hebben.

• anandus
  • Niet online
[...]
Hopelijk is die onverminkte gast die master mind of whatever en hebben we weer een tijdje geen last van die gekke.

Zou echt zuur zijn als ze in no time weer wat plegen met een andere "ploeg", zou betekenen dat ze snel kunnen schakelen en dat is dan wel weer eng..
Nouja, Parijs was maar 2 weken na Sharm El-Sheikh (én dat was een andere "ploeg").

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 19-11-2015 11:07 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Goed om te horen dat er geen agenten verloren zijn gegaan. Stelletje idioten, denken echt dat ze met wat training in syrie het wel op kunnen nemen tegen de echte pro's. Geeft toch wel een "veilig" gevoel. Hopelijk is die onverminkte gast die master mind of whatever en hebben we weer een tijdje geen last van die gekke.

Ik ben benieuwd wie de doden zijn en of daar de twee terroristen bij zitten die ze zochten.

Ik ben nu eigenlijk ook wel benieuwd wat er in Hannover gebeurde, je hoort over plannen van bommen het stadion in te brengen per ambulance maar of ze die ook daadwerkelijk gevonden hebben is onduidelijk. Het kan ook een vals alarm zijn geweest (zou niet het eerste zijn, er hebben gisteren ook twee vliegtuigen een noodlanding moeten maken vanwege een vals bomalarm).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:16:
[...]

Ik ben benieuwd wie de doden zijn en of daar de twee terroristen bij zitten die ze zochten.

Ik ben nu eigenlijk ook wel benieuwd wat er in Hannover gebeurde, je hoort over plannen van bommen het stadion in te brengen per ambulance maar of ze die ook daadwerkelijk gevonden hebben is onduidelijk. Het kan ook een vals alarm zijn geweest (zou niet het eerste zijn, er hebben gisteren ook twee vliegtuigen een noodlanding moeten maken vanwege een vals bomalarm).
Lees dat het lichaam zo verminkt is (talloze kogel gaten + gevallen door een gat in de vloer 7(8)7 ), kan wel ff duren denk ik dan voordat ze echt weten of hij het wel is.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jumpiefox schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:18:
[...]

Lees dat het lichaam zo verminkt is (talloze kogel gaten + gevallen door een gat in de vloer 7(8)7 ), kan wel ff duren denk ik dan voordat ze echt weten of hij het wel is.
De zus van een van de terroristen heeft zichzelf ook opgeblazen. Als dan de vloer er uit is en alle ramen en deuren van het gebouw inclusief de kozijnen dan zullen die lichamen inderdaad lastig te identificeren zijn.

/▌

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:07:
[...]

Ik weet niet of je je het gebeuren een maand of 10 geleden nog herinnert, maar daar hebben die pro's toen wel het onderspit gedolven. Ook als goed doortrainde agent kan je pech hebben.
Als je dat goed herinnert weet je dat het toen niet ging om een evenwichtige confrontatie op het gebied van bewapening. Normale agenten zijn natuurlijk nooit opgewassen tegen 'strijders' met volautomatische machinegeweren, die zullen altijd het onderspit delven. Daar zijn talloze voorbeelden van (Wikipedia: North Hollywood shootout bijv.)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:21:
[...]

De zus van een van de terroristen heeft zichzelf ook opgeblazen. Als dan de vloer er uit is en alle ramen en deuren van het gebouw inclusief de kozijnen dan zullen die lichamen inderdaad lastig te identificeren zijn.
Als je dat zo leest..waarom zou ze niet dat ding hebben laten afgaan wanneer ze de kamer binnen kwamen? dus gewoon wachten. Denk eerder dat een verdwaalde kogel (1 van die 5000?) ervoor heeft gezorgd dat dat ding afging, in that case dikke geluk.

Lees op NOS ook dat die gast uit molenbeek, makkelijk uit syrie terug kon reizen EN zijn 13jarige broertje heeft mee kunnen nemen naar Syrie toe? WTF??? Dus heel Europe is op zoek naar je, en deze gast reist zonder problemen heen en weer en ontvoerd ook nog ff iemand...Bizar.

Verwijderd

fsfikke schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:24:
Als je dat goed herinnert weet je dat het toen niet ging om een evenwichtige confrontatie op het gebied van bewapening. Normale agenten zijn natuurlijk nooit opgewassen tegen 'strijders' met volautomatische machinegeweren, die zullen altijd het onderspit delven. Daar zijn talloze voorbeelden van (Wikipedia: North Hollywood shootout bijv.)
Het punt is dat ook goed bewapende soldaten van vlees en bloed zijn. Het helpt uiteraard om automatische vuurwapens en kogelwerende vesten te hebben, maar dat biedt absoluut geen garanties.

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Jumpiefox schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:30:
[...]

Als je dat zo leest..waarom zou ze niet dat ding hebben laten afgaan wanneer ze de kamer binnen kwamen? dus gewoon wachten. Denk eerder dat een verdwaalde kogel (1 van die 5000?) ervoor heeft gezorgd dat dat ding afging, in that case dikke geluk.

Lees op NOS ook dat die gast uit molenbeek, makkelijk uit syrie terug kon reizen EN zijn 13jarige broertje heeft mee kunnen nemen naar Syrie toe? WTF??? Dus heel Europe is op zoek naar je, en deze gast reist zonder problemen heen en weer en ontvoerd ook nog ff iemand...Bizar.
En dat er 8 mensen uit Syrie met hetzelfde paspoort als één van de terroristen Europa binnengekomen zijn.
Er is geen controle. Dat kunnen we volgens mij wel met enige zekerheid stellen.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jumpiefox schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:30:
[...]

Ze heeft schijnbaar daarvoor de agenten om hulp geroepen en volgens buurtbewoners riep ze "allahu akbar" net voor ze zich opblies. Dat lijkt me niet echt per ongeluk gegaan.

Bizar dat die heel Europa door kan reizen inderdaad, ik denk dat ze gewoon valse paspoorten hebben. Schijnbaar is daar heel gemakkelijk aan te komen en zien die er zo echt uit dat je er zelfs mee kan vliegen (ben ik ook van geschrokken)\

Belgie gaat wel dingen veranderen, ex-Syrie gangers die terugkomen worden opgesloten en prepaidtelefoonkaarten kunnen niet meer anoniem gekocht worden (vraag me af of dat zin heeft, iemand die zich op wil blazen heeft zijn identiteit ook niet meer te verbergen en er zijn genoeg alternatieven die wel anoniem zijn).

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 19-11-2015 11:46 ]

/▌

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:44:
[...]

Ze heeft schijnbaar daarvoor de agenten om hulp geroepen en volgens buurtbewoners riep ze "allahu akbar" net voor ze zich opblies. Dat lijkt me niet echt per ongeluk gegaan.

Bizar dat die heel Europa door kan reizen inderdaad, ik denk dat ze gewoon valse paspoorten hebben. Schijnbaar is daar heel gemakkelijk aan te komen en zien die er zo echt uit dat je er zelfs mee kan vliegen (ben ik ook van geschrokken)\

Belgie gaat wel dingen veranderen, ex-Syrie gangers die terugkomen worden opgesloten en prepaidtelefoonkaarten kunnen niet meer anoniem gekocht worden (vraag me af of dat zin heeft, iemand die zich op wil blazen heeft zijn identiteit ook niet meer te verbergen en er zijn genoeg alternatieven die wel anoniem zijn).
Dan maar een vingerafdruk controle check ofzo hoor, zou daar met alle liefde aan mee willen werken.
Niet alleen een passpoort controle (wat nu op sommige plek vol automatisch gaat...), maar ook een vingerafdruk check. Ja dan maar wat langer in de rij gaan staan met zen allen. Of gewoon wat meer investeren en ervoor zorgen dat het ook zo snel gaat. Gewoon wereldwijd zo maken dat je vingerafdruk ni een chipie op de passpoort wordt opgeslagen ofzo.

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:44:
Bizar dat die heel Europa door kan reizen inderdaad, ik denk dat ze gewoon valse paspoorten hebben. Schijnbaar is daar heel gemakkelijk aan te komen en zien die er zo echt uit dat je er zelfs mee kan vliegen (ben ik ook van geschrokken)
Waarom schrik je daarvan? Schijnbaar zijn er gewoon echte paspoorten te koop. Die zijn vanzelfsprekend niet te onderscheiden van het echte werk.
prepaidtelefoonkaarten kunnen niet meer anoniem gekocht worden (vraag me af of dat zin heeft).
De boodschap is dat je niet meer anoniem mag communiceren. Ik weet niet of je daar als burger blij van moet worden, wel doel het ook dient.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:48:
[...]

Waarom schrik je daarvan? Schijnbaar zijn er gewoon echte paspoorten te koop. Die zijn vanzelfsprekend niet te onderscheiden van het echte werk.
Ik had verwacht dat je daar op Schiphol niet ver mee kwam en dat we die wel konden onderscheiden.

/▌

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Jumpiefox schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:48:
[...]

Dan maar een vingerafdruk controle check ofzo hoor, zou daar met alle liefde aan mee willen werken.
Niet alleen een passpoort controle (wat nu op sommige plek vol automatisch gaat...), maar ook een vingerafdruk check. Ja dan maar wat langer in de rij gaan staan met zen allen. Of gewoon wat meer investeren en ervoor zorgen dat het ook zo snel gaat. Gewoon wereldwijd zo maken dat je vingerafdruk ni een chipie op de passpoort wordt opgeslagen ofzo.
Vingerafdrukken hebben weinig nut in het licht van professionele criminele middelen. Het is niet moeilijk om een identiteit te scheppen, per dozijn zelfs, in te breken op systemen, ga zo door. Het is een instrument van algemene registratie waarmee je eigenlijk enkel de amateurs van de professionals doet scheiden (los van de effecten op eigen bevolking). Waarbij gezegd moet worden dat reguliere opsporingscapaciteit en menselijk inlichtingenwerk prima in staat is om beide proactief aan te pakken.

Probleem is echter dat er een enorme industrie kleeft aan de focus op technische / surveillance middelen, en dat politici niet de kostprijs van echt werk willen verkopen aan kiezers.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:50:
Ik had verwacht dat je daar op Schiphol niet ver mee kwam en dat we die wel konden onderscheiden.
Hoe zouden ze dat moeten doen, als het echte paspoorten zijn? Let wel, Nederlandse paspoorten zullen ze er wel uitvissen, het gaat om al die andere landen.
Biometrische kenmerken zijn verre van waterdicht. Een nadeel is dat je ze niet kunt vervangen, wat leuk is voor controle, maar een nachtmerrie als iemand jouw kenmerken weet te kopiëren.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Dat kunnen ze waarschijnlijk ook nog wel op dat chipje zetten. Vergeet niet dat IS een groot deel van Syrie en Irak bezet dus de mensen die daar officiele paspoorten maakten kunnen ze gewoon alles laten maken. Maar schijnbaar is dat niet eens nodig, want ook van andere landen kun je gewoon paspoorten kopen.

Vingerafdrukken zouden dan in een centrale database geregistreerd moeten worden, daar kunnen ze niet :X
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:52:
[...]

Hoe zouden ze dat moeten doen, als het echte paspoorten zijn? Let wel, Nederlandse paspoorten zullen ze er wel uitvissen, het gaat om al die andere landen.
Registraties controleren? Het is niet alleen een paspoort er staat een nummer op (rijksregisternummer bij ons).

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 19-11-2015 11:55 ]

/▌

• Xeon_vl
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 09:00
Uitsluiting van haatpredikers. Screening van alle predikers om iedereen die haat predikt, onder huisarrest te plaatsen, van hun vrijheid te beroven of uit te wijzen.
Is eerder wat ik gevaarlijk vind. Hoewel ik de zin en het doel van de maatregel wel kan inschatten, vraag ik me toch af hoe ze dit in een wettekst gaan gieten die niet elk tegengeluid strafbaar maakt. Ik kan al op zijn minst 1 partij bedenken hier in Belgie die je op basis daarvan strafrechterlijk kunt gaan aanpakken.

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Nee, vaak zijn de gebruikte paspoorten ook werkelijk echt - afkomstig van gestolen bronmateriaal of omgekochte ambtenaren. Dat is daar niet anders dan hier.

Dit is een klassiek probleem van de kogel en het pantser. Je kan investeren in nieuwe pantsers totdat je blauw in het gezicht ziet, elke keer komt iemand met een nieuwe kogel. De oplossing ligt niet in de wedloop van technische middelen, maar bij inzet van menselijke capaciteit en wil gecombineerd met werk in het veld.

Een wapenwedloop, zogezegd, heeft altijd enkel nut voor diegenen die de wapens maken. Of dit nu offensief of defensief is.

Het grote probleem van proactieve verdediging in deze is dat instellingen en instanties niet samenwerken of de middelen / het mandaat hebben daartoe. Zelfs nu nog is dit een probleem, het is geen kwestie van iets kunnen opzoeken in een database, maar communiceren in realtime. De database is een zaak van monitoren, veel minder van preventie. Enkel al de menselijke factoren die daarbij spelen zorgen daar voor.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:54:
Registraties controleren? Het is niet alleen een paspoort er staat een nummer op (rijksregisternummer bij ons).
Hoe ga je dat doen met paspoorten van andere landen? Je bent dan volkomen afhankelijk van wat ze je aanleveren en of ze dat willen aanleveren.

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:13
Belgie is na de aanslag beginnen werken aan een 4punten beleid om radicalisme en de kans op aanslagen zoals in parijs te voorkomen:

1. Radicalisme bestrijden

"We stellen een banalisering vast van oproepen tot haat en geweld", zei Michel. "Dat is onaanvaardbaar." Daarom wil hij haatpredikers de mond snoeren en indien nodig het land uitzetten. "We willen geen extremistische predikers op ons grondgebied."

Michel wil ook een nieuwe wet in het leven roepen die toelaat extremistische haatsites af te sluiten. Niet-erkende gebedshuizen wil hij ontmantelen en hij wil ook meer transparantie over de financiering van moskeeën. Daarbij neemt hij ook de financiering vanuit het buitenland in het vizier. Tot slot wil hij de opleiding van imams optimaliseren.

Om dit alles tot een goed einde te brengen, nodigt hij alle ministers-president van de deelstaten uit voor overleg.

2. Aandacht voor gevaarlijke individuen

De regering wil jongeren beletten naar Syrië te vertrekken. Om dit te realiseren moet iedereen die plannen in die richting heeft een elektronische enkelband krijgen.

Voor wie wél vertrekt en daarna naar ons land terugkeert, had Michel één boodschap: "Jihadisten hebben hun plaats in de gevangenis". In dit kader wil hij ook vermijden dat teruggekeerde Syriëstrijders die de Belgische nationaliteit níét hebben ons land binnenkomen.

Voorts wil hij passagierslijsten van treinen en vliegtuigen laten controleren om na te gaan of ze namen van verdachte individuen bevatten.

3. Meer middelen voor veiligheidsdiensten

De veiligheidsdiensten in ons land krijgen meer middelen én meer armslag. De regering wil extra personeel aanwerven en meer investeren in nieuwe technologieën zoals spraak- en nummerplaatherkenning. Ook de bijzondere opsporingsmethodes worden uitgebreid.

Rechercheurs krijgen een betere ondersteuning en meer mogelijkheden. Zo mogen ze voortaan de klok rond huiszoekingen uitvoeren in terrorismedossiers. In diezelfde dossiers wil Michel de wet op de voorlopige hechtenis aanpassen. Verdachten zullen in de toekomst 27 uur kunnen worden vastgehouden, in plaats van 24 uur nu.

Opvallend: prepaidkaarten voor mobiele telefoons zullen in de toekomst niet langer anoniem kunnen worden aangekocht.

4. Internationaal optreden

Michel pleitte tot slot voor een internationale coalitie in de schoot van de VN om de terreurgroep IS aan te pakken. "We moeten IS voorgoed uitroeien, niet alleen zijn uitbreiding stoppen", zei hij.

Hij benadrukte ook de nood aan een versterking van de Europese (buiten)grenzen. Dat noemde hij "fundamenteel" voor de toekomst van Europa. Ook het nabuurschap is voor hem een prioriteit. Zo moet de EU volgens hem goeie afspraken maken met Turkije zodat Syrische vluchtelingen in dat land blijven en niet de doortocht naar Europa maken. Tegelijk draagt Europa volgens hem een verantwoordelijkheid om een goeie infrastructuur in de regio uit te bouwen.

Volledig artikel vind je hier: http://deredactie.be/cm/v...and/2.41769?eid=1.2500129

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:58:
[...]

Hoe ga je dat doen met paspoorten van andere landen? Je bent dan volkomen afhankelijk van wat ze je aanleveren en of ze dat willen aanleveren.
Normaal gezien hebben we een vrij streng beleid en gaat dit via visa's en ambasades en wordt je anders gewoon niet toegelaten. Vroeger kwamen vluchtelingen ook op uitnodiging naar Nederland, heel wat anders als de huidige stroom. Schijnbaar is dat systeem dus zo lek als een zeef.

/▌

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:01:
Normaal gezien hebben we een vrij streng beleid en gaat dit via visa's en ambasades en wordt je anders gewoon niet toegelaten. Vroeger kwamen vluchtelingen ook op uitnodiging naar Nederland, heel wat anders als de huidige stroom. Schijnbaar is dat systeem dus zo lek als een zeef.
Ik denk dat je vooral niet de illusie moet hebben dat het ooit waterdicht is geweest, ook niet via de officiële routes.

• Albinoraptor
  • Laatst online: 18-09 20:07
[...]

Wat heb je aan vingerafdruk controle als je de geschiedenis niet weet van iemand?
Je kan (theoretisch) van elke vluchteling natuurlijk wel die vingerafdruk nemen, maar weet jij dan wat hij daarvoor heeft uitgespookt en wat zijn plannen zijn?

Word er al niet genoeg verzonnen op schijnveiligheid?

• defiant
  • Laatst online: 01:34

defiant

Moderator General Chat
Qua inlichtingen en surveillance, het zal niet lang meer duren voor automatische gezichtsherkenning mainstream wordt (al dan niet zonder dat we het weten):
Automatic Face Recognition and Surveillance

ID checks were a common response to the terrorist attacks of 9/11, but they'll soon be obsolete. You won't have to show your ID, because you'll be identified automatically. A security camera will capture your face, and it'll be matched with your name and a whole lot of other information besides. Welcome to the world of automatic facial recognition. Those who have access to databases of identified photos will have the power to identify us. Yes, it'll enable some amazing personalized services; but it'll also enable whole new levels of surveillance. The underlying technologies are being developed today, and there are currently no rules limiting their use.

[...]

Walk by a policeman, and she will know your name, address, criminal record, and with whom you routinely are seen. The potential for discrimination is enormous, especially in low-income communities where people are routinely harassed for things like unpaid parking tickets and other minor violations. And in a country where people are arrested for their political views, the use of this technology quickly turns into a nightmare scenario.

[...]

Don't expect to have access to this technology for yourself anytime soon. This is not facial recognition for all. It's just for those who can either demand or pay for access to the required technologies ­-- most importantly, the tagged photo databases. And while we can easily imagine how this might be misused in a totalitarian country, there are dangers in free societies as well. Without meaningful regulation, we're moving into a world where governments and corporations will be able to identify people both in real time and backwards in time, remotely and in secret, without consent or recourse.
Een kleine prijs om te betalen toch voor meer veiligheid?
/s

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:03:
[...]

Ik denk dat je vooral niet de illusie moet hebben dat het ooit waterdicht is geweest, ook niet via de officiële routes.
Dat is duidelijk, maar daarom was ik dus geschrokken.
Albinoraptor schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:07:
[...]

Wat heb je aan vingerafdruk controle als je de geschiedenis niet weet van iemand?
Je kan (theoretisch) van elke vluchteling natuurlijk wel die vingerafdruk nemen, maar weet jij dan wat hij daarvoor heeft uitgespookt en wat zijn plannen zijn?

Het voordeel is dat als je dan ergens een achtergelaten kalashnikov vindt op straat je kan achterhalen wie die vast heeft gehad. Ook als die persoon nog geen strafblad heeft. Overigens denk ik dat ze bij vluchtelingen de vingerafdrukken wel registreren. Dat doen ze ook bij mensen uit het buitenland die op een andere manier (gezinsherreniging) hier naartoe komen. Ik heb een buitenlandse vrouw en de politie heeft van haar ook vingerafdrukken genomen en muckshots gemaakt en het zou me heel sterk lijken als deze niet gedeeld worden met andere Europese politiediensten.

[ Voor 62% gewijzigd door Marzman op 19-11-2015 12:15 ]

/▌

• Virtuozzo
  • Niet online
Rubberen schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:01:
Belgie is na de aanslag beginnen werken aan een 4punten beleid om radicalisme en de kans op aanslagen zoals in parijs te voorkomen:

1. Radicalisme bestrijden

"We stellen een banalisering vast van oproepen tot haat en geweld", zei Michel. "Dat is onaanvaardbaar." Daarom wil hij haatpredikers de mond snoeren en indien nodig het land uitzetten. "We willen geen extremistische predikers op ons grondgebied."

Michel wil ook een nieuwe wet in het leven roepen die toelaat extremistische haatsites af te sluiten. Niet-erkende gebedshuizen wil hij ontmantelen en hij wil ook meer transparantie over de financiering van moskeeën. Daarbij neemt hij ook de financiering vanuit het buitenland in het vizier. Tot slot wil hij de opleiding van imams optimaliseren.

Om dit alles tot een goed einde te brengen, nodigt hij alle ministers-president van de deelstaten uit voor overleg.

2. Aandacht voor gevaarlijke individuen

De regering wil jongeren beletten naar Syrië te vertrekken. Om dit te realiseren moet iedereen die plannen in die richting heeft een elektronische enkelband krijgen.

Voor wie wél vertrekt en daarna naar ons land terugkeert, had Michel één boodschap: "Jihadisten hebben hun plaats in de gevangenis". In dit kader wil hij ook vermijden dat teruggekeerde Syriëstrijders die de Belgische nationaliteit níét hebben ons land binnenkomen.

Voorts wil hij passagierslijsten van treinen en vliegtuigen laten controleren om na te gaan of ze namen van verdachte individuen bevatten.

3. Meer middelen voor veiligheidsdiensten

De veiligheidsdiensten in ons land krijgen meer middelen én meer armslag. De regering wil extra personeel aanwerven en meer investeren in nieuwe technologieën zoals spraak- en nummerplaatherkenning. Ook de bijzondere opsporingsmethodes worden uitgebreid.

Rechercheurs krijgen een betere ondersteuning en meer mogelijkheden. Zo mogen ze voortaan de klok rond huiszoekingen uitvoeren in terrorismedossiers. In diezelfde dossiers wil Michel de wet op de voorlopige hechtenis aanpassen. Verdachten zullen in de toekomst 27 uur kunnen worden vastgehouden, in plaats van 24 uur nu.

Opvallend: prepaidkaarten voor mobiele telefoons zullen in de toekomst niet langer anoniem kunnen worden aangekocht.

4. Internationaal optreden

Michel pleitte tot slot voor een internationale coalitie in de schoot van de VN om de terreurgroep IS aan te pakken. "We moeten IS voorgoed uitroeien, niet alleen zijn uitbreiding stoppen", zei hij.

Hij benadrukte ook de nood aan een versterking van de Europese (buiten)grenzen. Dat noemde hij "fundamenteel" voor de toekomst van Europa. Ook het nabuurschap is voor hem een prioriteit. Zo moet de EU volgens hem goeie afspraken maken met Turkije zodat Syrische vluchtelingen in dat land blijven en niet de doortocht naar Europa maken. Tegelijk draagt Europa volgens hem een verantwoordelijkheid om een goeie infrastructuur in de regio uit te bouwen.

Volledig artikel vind je hier: http://deredactie.be/cm/v...and/2.41769?eid=1.2500129
Met uitzondering van punt 4 valt het mij op dat er nauwelijks structurele aandacht is voor oorzakelijkheden intern. Het (andere) plan van eenheid politiezones valt er al buiten, en dan vraag ik me iets anders af: waar zijn de discussies in het parlement omtrent de sociaal-economische breuklijnen? Dat zou hand in hand daarmee moeten gaan, anders volgt vanuit beleid louter repressieve focus op ontwikkelingen en calamiteiten.

Prima te zien dat men de hoofdjes bij elkaar steekt, maar mag het ietsje minder symptoombestrijding? Het voelt aan alsof het allemaal veel meer een reactie is op de blik die ineens op het land rust, en veel minder een visie op structurele oplossingen.

Misschien zou het eens een idee zijn voor het parlement om de vraag te stellen waarom er überhaupt een demografische en sociaal-economische segregatie is ontstaan die geresulteerd is in fundamentele breuklijnen - die enkel zwaktepunten forceren. Maar goed, mogen we eerlijk zijn? Het onvermogen om dit soort vragen op tafel te leggen is het resultaat van politieke akkoorden. Waarbij gezegd mag worden dat veel van de structurele problemen direct te herleiden zijn tot stemmen kopen.

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:12:
Het voordeel is dat als je dan ergens een achtergelaten kalashnikov vindt op straat je kan achterhalen wie die vast heeft gehad.
Dan doe je precies wat nu ook al gebeurt: achteraf de stukken oprapen en weten hoe het gegaan is, maar vooraf weer niets kunnen doen.

• Virtuozzo
  • Niet online
Albinoraptor schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:07:
[...]

Een slimme en geïnformeerde politicus weet dat ook. In de huidige discussies is dit een heel praktische insteek om het kaf van het koren te scheiden. Diegenen die inzetten op magische oplossingen als deze zijn vrij zichtbaar, dragen echter niets bij aan realistische verkenningen. Of ze nu verlengstuk zijn van lobby, in een loopgraaf zitten van ideologie, of op het altaar van populisme geklommen zijn, dat is eigenlijk niet relevant.

Vooralsnog hoor ik weinig over daadwerkelijk nuttige maatregelen. FRONTEX is bijvoorbeeld nog steeds geen onderwerp in de uitwisselingen tussen kabinet en (tweede) kamer, begrijpelijk aangezien men enkel wil meepraten over herziening budget, mandaat en middelen in ruil voor garanties van koehandel, maar goed. Daar is de tijd niet meer voor, zou je zeggen. Het debat rondom Europol / Interpol is, nu ja, is er eigenlijk ook niet. De reactie van het ministerie op het akkefietje van die ene persoon die werd opgemerkt maar losgelaten is er een die vooralsnog geen nuttige vragen geeft vanuit de kamer.

Schijnveiligheid is een industrie. Van politiek en economie. Oprecht, je wil niet weten hoe hard we als lidstaten in hebben gezet vanuit lobby daarop. Met zijn allen verdelen we als lidstaten en geaffilieerden van nationale politieke verdelingen zo'n 11.300 miljoen Euro aan de omzetmachine van deportaties.

Zet dit bedrag af tegen de 8 miljoen die we bereid zijn uit te geven aan bijvoorbeeld EURODAC, het raamwerk voor Europese Coordinatie en Communicatie.

Je ziet op dit moment al de enorme machines van belangenbehartiging druk zetten en garen spinnen bij de gebeurtenissen in Parijs, waarbij structureel ingezet wordt op symptoombestrijding. Er is niemand die een halt toeroept aan die trend, het loont te veel het foute te doen. Dit is nu precies een van de politieke effecten die groepen als IS / Daesh nastreven om onze zwaktepunten door onszelf om te laten zetten in breuklijnen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:24:
[...]

Dan doe je precies wat nu ook al gebeurt: achteraf de stukken oprapen en weten hoe het gegaan is, maar vooraf weer niets kunnen doen.
Voorspellen wat mensen met een blanco strafblad hebben gedaan is lastig tenzij je aanwijzingen hebt gekregen ergens dat ze geradicaliseerd zijn. Maar je vind dan altijd een persoon die bij de vingerafdrukken hoort.

/▌

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:27:
Voorspellen wat mensen met een blanco strafblad hebben gedaan is lastig tenzij je aanwijzingen hebt gekregen ergens dat ze geradicaliseerd zijn. Maar je vind dan altijd een persoon die bij de vingerafdrukken hoort.
Zoals gezegd kunnen we achteraf al wat nodig is, de truc is om het vooraf te doen en daar gaan vingerafdrukken niet erg mee helpen.

Bovendien zijn vingerafdrukken niet heilig. Er zijn diverse redenen te verzinnen waarom je je daarmee niet in slaap moet sussen. Een vals gevoel van veiligheid is schadelijker dan geen veiligheid.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
[...]

Niet echt. Wat men controleert is echtheidskenmerken, en eventuele registraties onder het nummer cq naam. Als dat geen van beiden iets oplevert mag je gewoon doorlopen. Daarom is een chip op het paspoort met vingerafdrukken een wassen neus: iemand die in staat is een paspoort op dat niveau te vervalsen kan ook die chip aanpassen. Alleen een centrale DB zou daar een oplossing voor kunnen bieden.. als deze snel goed te benaderen is, en alle landen bevat.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Rubberen
Virtuozzo schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:15:
[...]

Met uitzondering van punt 4 valt het mij op dat er nauwelijks structurele aandacht is voor oorzakelijkheden intern. Het (andere) plan van eenheid politiezones valt er al buiten, en dan vraag ik me iets anders af: waar zijn de discussies in het parlement omtrent de sociaal-economische breuklijnen? Dat zou hand in hand daarmee moeten gaan, anders volgt vanuit beleid louter repressieve focus op ontwikkelingen en calamiteiten.

Prima te zien dat men de hoofdjes bij elkaar steekt, maar mag het ietsje minder symptoombestrijding? Het voelt aan alsof het allemaal veel meer een reactie is op de blik die ineens op het land rust, en veel minder een visie op structurele oplossingen.

Misschien zou het eens een idee zijn voor het parlement om de vraag te stellen waarom er überhaupt een demografische en sociaal-economische segregatie is ontstaan die geresulteerd is in fundamentele breuklijnen - die enkel zwaktepunten forceren. Maar goed, mogen we eerlijk zijn? Het onvermogen om dit soort vragen op tafel te leggen is het resultaat van politieke akkoorden. Waarbij gezegd mag worden dat veel van de structurele problemen direct te herleiden zijn tot stemmen kopen.
Er staat zoals je zegt niets vermeld over de eenheid van politiezone's. Echter zijn ze er wel degelijk mee bezig, zoals te zien is in het artikel dat ik hieronder heb geplaatst.

Hieruit mogen we wel concluderen dat het plan wel meer omvat dan enkel de punten en dat dus ook de sociale breuklijn nog zal ter sprake komen. (zoals eigenlijk ook is aangegeven in het terreurdebat).

http://deredactie.be/cm/v...and/2.41769?eid=1.2500229

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Welke landen bedoelen ze eigenlijk met mini-shengen? Als daar Frankrijk en Duitsland ook bij zitten dan veranderd er niet heel veel.

/▌

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:30:
Welke landen bedoelen ze eigenlijk met mini-shengen? Als daar Frankrijk en Duitsland ook bij zitten dan veranderd er niet heel veel.
Waarom niet?

Duitsland wel, Frankrijk niet.

• Rubberen
Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:30:
''Bronnen in Den Haag bevestigen vandaag berichtgeving daarover in de Nederlandse krant De Telegraaf. In het kabinet is er al meermaals over gesproken. Het nieuwe gebied zou kunnen bestaan uit de Benelux, Duitsland en Oostenrijk, maar de gesprekken met Duitsland verlopen moeizaam. ''

Volledig artikel hier:
http://www.demorgen.be/bu...r-mini-schengen-b8b9a5c0/

• Virtuozzo
  • Niet online
Rubberen schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:29:
[...]

Er staat zoals je zegt niets vermeld over de eenheid van politiezone's. Echter zijn ze er wel degelijk mee bezig, zoals te zien is in het artikel dat ik hieronder heb geplaatst.

Hieruit mogen we wel concluderen dat het plan wel meer omvat dan enkel de punten en dat dus ook de sociale breuklijn nog zal ter sprake komen. (zoals eigenlijk ook is aangegeven in het terreurdebat).

http://deredactie.be/cm/v...and/2.41769?eid=1.2500229
Hoe hoog schat je de kans in dat een Parti Socialiste en de bijbehorende netwerken onder de overige partijen bereid zijn om de beerput van het stemmen kopen in achterstandswijken onderdeel van de discussie te maken? :P Een van de voorwaarden van die constructies is het in stand houden van de aard van achterstandswijken, om maar iets te noemen.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
[...]

Niet echt. Wat men controleert is echtheidskenmerken, en eventuele registraties onder het nummer cq naam. Als dat geen van beiden iets oplevert mag je gewoon doorlopen. Daarom is een chip op het paspoort met vingerafdrukken een wassen neus: iemand die in staat is een paspoort op dat niveau te vervalsen kan ook die chip aanpassen. Alleen een centrale DB zou daar een oplossing voor kunnen bieden.. als deze snel goed te benaderen is, en alle landen bevat.

Gezien je andere reacties denk ik dat je een wat rooskleurig beeld hebt van wat je met een paspoort en bijbehorende techniek wel of niet kan.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Albinoraptor
  • Laatst online: 18-09 20:07
Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:12:
[...]

Het voordeel is dat als je dan ergens een achtergelaten kalashnikov vindt op straat je kan achterhalen wie die vast heeft gehad. Ook als die persoon nog geen strafblad heeft. Overigens denk ik dat ze bij vluchtelingen de vingerafdrukken wel registreren. Dat doen ze ook bij mensen uit het buitenland die op een andere manier (gezinsherreniging) hier naartoe komen. Ik heb een buitenlandse vrouw en de politie heeft van haar ook vingerafdrukken genomen en muckshots gemaakt en het zou me heel sterk lijken als deze niet gedeeld worden met andere Europese politiediensten.
Oftewel onze vrijheden/privacy is ondergeschikt belang zodat kans 5% meer wordt dat een malloot wordt opgepakt?

En als ze binnen komen met een vals paspoort heb je dus een vals Id gekoppeld aan een vingerafdruk?
Laatste dagen is toch duidelijk zelf al hebben ze naam van iemand die op lijst staat dat hij alsnog 'vrij' kan reizen.

Zag net plaatje in huiskamer (https://s-media-cache-ak0...fe972fe75b2b067ca4d0b.jpg) en kreeg ik precies het gevoel wat ik had gisteravond laat aan het zappen was en langs CNN kwam.

Kwam wel 5x langs dat er 129 slachtoffers waren gevallen, maar na die 4e keer, schoot er opeens door mijn hoofd, 129 doden. En ik weet het klinkt heel erg cru en mss fout, maar het zijn er maar 129 en wij in westerse wereld doen als of er een atoombom is gegooid op een land en bevolking weggevaagd is.

Ik vermoed dat IS in toekomst niet onze vrijheid of maatschappij zal aantasten, maar dan doen we zelf wel met onze media en 'overtrokken' reactie.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ijdod schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:29:
[...]

Dat blijkt dan inderdaad.

Ik vraag me toch af hoe dat werkt. Als iemand van buiten Europa naar hier wil moet hij een goedkeuring hebben in zijn paspoort van een soort van buitenlandse zaken van zijn land en van de Nederlandse ambasade in zijn land. Ik neem aan dat ze dan wel echt bij die Nederlandse ambasade geweest zijn want dat deel kunnen we controleren en het is de taak van de mensen in die ambasade om te kijken of de papieren van dat land kloppen. Misschien moet de procedure daar verbeterd worden dan (even bellen met buitenlandse zaken bijvoorbeeld of het allemaal wel klopt, dat kost geld maar dan vereken je dat met het visa).
Albinoraptor schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:34:
[...]

Oftewel onze vrijheden/privacy is ondergeschikt belang zodat kans 5% meer wordt dat een malloot wordt opgepakt?

En als ze binnen komen met een vals paspoort heb je dus een vals Id gekoppeld aan een vingerafdruk?
Laatste dagen is toch duidelijk zelf al hebben ze naam van iemand die op lijst staat dat hij alsnog 'vrij' kan reizen.

...

Kwam wel 5x langs dat er 129 slachtoffers waren gevallen, maar na die 4e keer, schoot er opeens door mijn hoofd, 129 doden. En ik weet het klinkt heel erg cru en mss fout, maar het zijn er maar 129 en wij in westerse wereld doen als of er een atoombom is gegooid op een land en bevolking weggevaagd is.

Ik vermoed dat IS in toekomst niet onze vrijheid of maatschappij zal aantasten, maar dan doen we zelf wel met onze media en 'overtrokken' reactie.
Valse id's gekoppeld aan een vingerafdruk hebben ze waarschijnlijk al een aantal.

Je betaald dan inderdaad met je privacy voor een gevoel van veiligheid. Dat is de afweging, dat was de afweging ook voor IS en toen vonden we onze privacy belangrijk. Maar ik kan me voorstellen dat veel mensen van mening zijn veranderd.

[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 19-11-2015 12:38 ]

/▌

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:35:
Maar ik kan me voorstellen dat veel mensen van mening zijn veranderd.
Dat is dan ook precies het teken dat IS zijn werk goed heeft gedaan. Ze willen ons helemaal niet allemaal persoonlijk de nek omdraaien, ze willen ons frustreren totdat we dat zelf doen. Dat lijkt helaas goed te lukken.

• Rubberen
Virtuozzo schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:33:
[...]

Hoe hoog schat je de kans in dat een Parti Socialiste en de bijbehorende netwerken onder de overige partijen bereid zijn om de beerput van het stemmen kopen in achterstandswijken onderdeel van de discussie te maken? :P Een van de voorwaarden van die constructies is het in stand houden van de aard van achterstandswijken, om maar iets te noemen.
Is al aan bod gekomen in het terreurdebat.

Kan je hier volledig bekijken: http://nieuws.vtm.be/binn...jk-het-grote-terreurdebat

• Virtuozzo
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:35:
[...]

Dat blijkt dan inderdaad.

Ik vraag me toch af hoe dat werkt. Als iemand van buiten Europa naar hier wil moet hij een goedkeuring hebben in zijn paspoort van een soort van buitenlandse zaken van zijn land en van de Nederlandse ambasade in zijn land. Ik neem aan dat ze dan wel echt bij die Nederlandse ambasade geweest zijn want dat deel kunnen we controleren en het is de taak van de mensen in die ambasade om te kijken of de papieren van dat land kloppen. Misschien moet de procedure daar verbeterd worden dan (even bellen met buitenlandse zaken bijvoorbeeld of het allemaal wel klopt, dat kost geld maar dan vereken je dat met het visa).
Er zijn genoeg landen waar dat niet via een (Nederlandse) ambassade of consulaat gaat, maar via een private partij. Een van de resultaten van het afbreken van de structuren van ambassades en consulaten is dat er enorme gaten zijn gevallen in vermogen tot winnen en delen van informatie, validatie al helemaal.

• Virtuozzo
  • Niet online
Rubberen schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:41:
[...]

Is al aan bod gekomen in het terreurdebat.

Kan je hier volledig bekijken: http://nieuws.vtm.be/binn...jk-het-grote-terreurdebat
Gezien, het viel me echter op dat het wel binnen de kaders van de gebruikelijke politieke uitwisseling was, daarentegen heb ik nog geen werkbaar voorstel gezien om dit aan te pakken. De Parlementaire Commissie die gevormd moet worden, ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de exacte specificaties voor opdrachten daarvoor.

Let wel, ik hoop dat men de oude kordons kan afbreken, ik moet er wel op wijzen dat we niet de enorme inertie van gevestigd gedrag & belang moeten onderschatten. Er ligt nu druk vanuit beeld op de arena, zogezegd. Hoe zit dat over een maand. Misschien belangrijker nog, hoe gaat de koehandel in de achterkamers er aan toe gaan.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Virtuozzo schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:41:
[...]

Er zijn genoeg landen waar dat niet via een ambassade gaat, maar via een private partij. Een van de resultaten van het afbreken van de structuren van ambassades en consulaten is dat er enorme gaten zijn gevallen in vermogen tot winnen en delen van informatie, validatie al helemaal.
Dat lijkt me inderdaad niet goed om het aan private partijen over te laten. Als er geen ambassade is dan zal het een klein land zijn.

Mijn vrouw komt uit Vietnam en ze hebben daar ook maar n ambassade en een consulaat en die liggen 1700 km rijden uit elkaar dus sommige mensen moeten er best nog wat moeite voor doen met een flinke reis en een hostel of hotel omdat de procedure ook nog een paar dagen duurt en dan ga je niet even terug naar huis. En mensen nemen die moeite, mensen uit een klein land zouden dan ook naar een Nederlandse ambassade in een buurland moeten kunnen gaan. Of de schengenlanden zouden een gezamelijke ambassade kunnen inrichten die verschillende landen kan vertegenwoordigen.

/▌

• anandus
  • Niet online
[...]
Zag net plaatje in huiskamer (https://s-media-cache-ak0...fe972fe75b2b067ca4d0b.jpg) en kreeg ik precies het gevoel wat ik had gisteravond laat aan het zappen was en langs CNN kwam.
Tja, ik heb het tot uitentreuren voorbij zien komen Facebook "waarom besteed de media wel aandacht aan Parijs, maar niet aan Beiroet waar eerder ook aanslagen waren. Schande!".

Maar als je dan rondkijkt, dan zie je dat het probleem niet aan de media ligt (die hebben namelijk daar wél gewoon bericht van gedaan) maar aan de lezers.

Al die mensen die klagen over de hypocrisie van de media moeten ook bij zichzelf te raden gaan. Ik heb van hun niets gehoord over Beiroet, of de aanslagen in Nigeria van Boko Haram een paar dagen later, welke overigens óók gewoon door de media bericht werd. De (selectieve) lezer is wat dat betreft een stuk schuldiger dan de media.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

anandus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:53:
[...]
Tja, ik heb het tot uitentreuren voorbij zien komen Facebook "waarom besteed de media wel aandacht aan Parijs, maar niet aan Beiroet wat eerder ook aanslagen waren. Schande!".

Maar als je dan rondkijkt, dan zie je dat het probleem niet aan de media ligt (die hebben namelijk daar wél gewoon bericht van gedaan) maar aan de lezers.

Al die mensen die klagen over de hypocrisie van de media moeten ook bij zichzelf te raden gaan. Ik heb van hun niets gehoord over Beiroet, of de aanslagen in Nigeria van Boko Haram een paar dagen later, welke overigens óók gewoon door de media bericht werd. De (selectieve) lezer is wat dat betreft een stuk schuldiger dan de media.
Op zich logisch dat Parijs groter nieuws is. In Beiroet zijn wel vaker aanslagen en het is een stuk verder weg. Parijs wordt veilig geacht en is een stuk dichterbij.

Een winkel die overvallen wordt hier in het dorp die komt groots in het nieuws, een winkel die wordt overvallen in Parijs komt hier niet in het nieuws. Als mensen in Beiroet vinden dat de media er te weinig aandacht aan besteed dan zullen ze moeten kijken naar hun eigen media.

/▌

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Dat is ook mijn zorg. De reactie op terroristen dreigt veel schadelijker te worden dan de aanslagen zelf. Natuurlijk, niet in mensen levens (althans, hoeveel onschuldige mensen zijn er gestorven in Irak, Afghanistan etc in anti-Terrorisme acties?), maar wel in de grote economische en culturele gevolgen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

ph4ge schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:04:
Dat is ook mijn zorg. De reactie op terroristen dreigt veel schadelijker te worden dan de aanslagen zelf.
Dreigt? Dat is hij allang. Vergeet niet dat een schadelijke maatregel ons allemaal treft, in plaats van een paar.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nu ook leuk die opmerking dat troepen sturen niet aan de orde is omdat we dan de zelfde fout maken als in Irak. Maar dan gaat men er even aan voorbij dat alleen bommen gooien en drone-aanvallen nutteloos is zonder ook uiteindelijk grondtroepen erheen te sturen. Dus eigenlijk zegt men nu ook dat de bombardementen die nu uitgevoerd worden nutteloos zijn. Wanneer gaan "we" daarmee stoppen dan?

• Xeon_vl
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 09:00
Virtuozzo schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:33:
[...]

Die vragen zijn door een gast live in de studio van de VRT gesteld na de aanslagen in Parijs. Ze hebben echter niks los gemaakt, deels omdat er nog teveel paniek was/is om mensen te kunnen focussen op de onderliggende problematiek. Ik probeer het videofragment voor je te vinden maar het lukt voorlopig nog niet echt :/
Pagina: 1 ... 27 ... 37 Laatste

Let op:
We bannen mensen voor 48 uur die constant offtopic blijven doorratelen of de onrust gebruiken om hun eigen haat te spuien.

Sky News Live
YouTube: Sky News Live
en France 24 Live
http://www.france24.com/en/livefeed/

Gratis NRC liveblog:
http://www.nrc.nl/nieuws/...rslagen#upd20151114172658

Reddit
https://www.reddit.com/live/vwwnkuplwr9y
https://www.reddit.com/live/vwwmdb26t78v