Pakketje op Hannover CS lijkt een bom te zijn, is onschadelijk gemaakt. Op röntgenfoto's waren een printplaat en draadjes te zien (Nu.nl). Kan natuurlijk nep zijn, maar zeker geen vals alarm daar dus.
die animatie is natuurlijk erg beperkt aangezien het een selectieve en zeer westers georietneerde weergave van veldslagen geeft en bv de meeste veldslagen in azie en zuid-amerika weglaat die niet bv in de westerse overlevering bekend zijn ..RemcoDelft schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:21:
[...]
Ik denk dat het enorm naief is om te denken dat "wij" en anders zeker ook de rest van de wereld nu fundamenteel anders zijn dan dat ooit in de geschiedenis geweest is.
Hier 1000 jaar oorlog in 5 minuten geanimeerd:
YouTube: World Battleground, 1000 years of war in 5 minutes
Er vallen 2 dingen op in deze animatie:
1. oorlog is van alle tijden
2. we worden er steeds beter in, getuige de steeds grotere oorlogen
Niet dat ik deze terreurdreiging nu als directe aanleiding zie hiervoor, maar alles bij elkaar staan we er aanzienlijk slechter voor dan 20 jaar geleden.
tevens betwijfel ik sterk of je die fixatie op grote veldslagen nog steeds zo kunt ophouden..
in recente en moderne oorlogen is een andere strategie veel bepalender en dat is die van de Asymetrische oorlogsvoering:
Kenmerkend daarvan is vaak dat een veel grotere militaire staande macht moet vechten tegen een relatief kleine guerilla of opstandsbeweging, welke door zeer bewegelijk te zijn, hit-and-run tactieken toepast en eigenlijk voral poogt de tegenstander 'op te jagen' en onrust te scheppen...
Voorbeelden zijn bv de Vietnam oorlog (Tet-offensief specifiek), Afghanistan-oorlog van de Russen tegen de Mujahideen, joegolsavische partizanen tegen de nazi's, Cubaanse opstand van Castro..
zelfs de onafhankelijkheid van de VS werd bevochten via een guerilla-oorlog van milities tegen de machtige engelsen ..
De amerikanen bevochten ook hun vrijheid initieel met terreuranslagen als bv het in brand steken van het engelse schip de HMS Gaspee en een lokale opstand waarbij Thee vernietigt werd (Boston teaparty)..
Wat in Engeland wer een reactie opwekte dat deze deze 'opstand' keihard wilden neerslaan
vervolgens was er de aanloop van het 'Gunpowder Alarm', een massapaniek rondom geruchten dat er een 'bombardement' op komst was ... uiteindelijk brachten deze geruchten zoveel mensen op de been en was de massale reactie zo lastig te controleren dat de gevreeesde 'revolutie' juist ook gevoed werd door de wens vane en sterkere partij deze 'keihard te onderdrukken' ...
Bij Asymmetrische oorlogsvoering is het vaak ook een bewuste strategie om strategische 'verliezen' te accepteren, met als doel ofwel een publicitaire oorlog te winnen, of bv bondgenoten (financiers/ondersteuners) te vinden in derden die buiten he conflict staan maar bv wel een voordeel hebben aan het feit dat hun tegenstander het 'lastig' gemaakt krijgt in een vaak minder beschermde 'flank'.
Soms kan het ook een doel zijn een bepaald gedelte vand e bevolking als ondersteuner te winnen enkel door ook 'strafmaatregelen' af te dwingen waarvan een veel groter deel slachtoffer wordt
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
iLikeNoobies schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:54:
Is de onderstaande link al voorbij gekomen? Het zouden er nog wel eens een stuk meer kunnen zijn.
http://mashable.com/2015/...cks-warning/#Hdar3q_SQqqN
Wij (= Nederland) bombarderen IS ook. Worden dus een paar, hoe zal ik het zeggen, "interessante" dagen de komende tijd.Iraqi intelligence sent a dispatch saying the group's leader, Abu Bakr al-Baghdadi, had ordered an attack on coalition countries fighting against them in Iraq and Syria, as well as on Iran and Russia, "through bombings or assassinations or hostage taking in the coming days."
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ik heb zojuist een filmpje voorbij zien komen van een bombardement door Franse gevechtsvliegtuigen in Syrië. Allemaal leuk en aardig ware het niet dat het een civiel doel betrof, dus gewone burgers, kinderen, dat soort toestanden. Wat dat betreft vind ik het niet gek dat er zoveel moslims fel tegen het Westen zijn. Het is keer op keer gebleken dat een westerse interventie in het Midden-Oosten simpelweg niet werkt. Het Westen wil democratie erdoor heen drukken maar dat werkt daar simpelweg niet, met alle gevolgen van dien. Gevolg is nu diverse landen die compleet naar de klote geholpen zijn, mede door hulp van het westen of door het westen zelf.
Die hele toestand daar is uiterst complex en je hebt te maken met verschillende groeperingen die allemaal heilig geloven in hun overtuiging en bereid zijn daarvoor te moorden en te sterven. Dat los je niet op door een dictator af te zetten of door rebellen te steunen. De enigen die het op kunnen lossen zijn de mensen die daar plaatselijk de dupe zijn van de ellende. Europa en de Verenigde Staten hadden héél ver weg moeten blijven. Onze mentaliteit en levenswijze is té verschillend van hoe het daar gaat dat wij er niks tegen kunnen doen.
Overigens wil ik niet zeggen dat ik IS goedkeur, of dat ik hun daden goedkeur, maar het is oorzaak en gevolg. Wat zij doen is wraak nemen voor de weet ik hoeveel burgerslachtoffers die gevallen zijn in het Midden-Oosten en als leuke bonus willen ze Europa veranderen in een islamitische hel. Dan kunnen we wel bommen laten vallen daar op hun locaties in Syrië maar die zijn óf niet effectief óf de verkeerde mensen worden geraakt. Het werkt hoe dan ook averechts want zij worden niet getroffen en de onschuldige mensen die wél getroffen worden verander je zo in vijanden.
Die hele toestand daar is uiterst complex en je hebt te maken met verschillende groeperingen die allemaal heilig geloven in hun overtuiging en bereid zijn daarvoor te moorden en te sterven. Dat los je niet op door een dictator af te zetten of door rebellen te steunen. De enigen die het op kunnen lossen zijn de mensen die daar plaatselijk de dupe zijn van de ellende. Europa en de Verenigde Staten hadden héél ver weg moeten blijven. Onze mentaliteit en levenswijze is té verschillend van hoe het daar gaat dat wij er niks tegen kunnen doen.
Overigens wil ik niet zeggen dat ik IS goedkeur, of dat ik hun daden goedkeur, maar het is oorzaak en gevolg. Wat zij doen is wraak nemen voor de weet ik hoeveel burgerslachtoffers die gevallen zijn in het Midden-Oosten en als leuke bonus willen ze Europa veranderen in een islamitische hel. Dan kunnen we wel bommen laten vallen daar op hun locaties in Syrië maar die zijn óf niet effectief óf de verkeerde mensen worden geraakt. Het werkt hoe dan ook averechts want zij worden niet getroffen en de onschuldige mensen die wél getroffen worden verander je zo in vijanden.
In Parijs wordt (vlakbij het stadion) momenteel een politieoperatie gehouden omtrent de daders van de aanslagen.
http://www.nu.nl/buitenla...e-in-voorstad-parijs.html
http://www.bloomberg.com/...ice-surround-suspects-afp
"shots fired", "agenten gewond".
Godspeed mon amies.
http://www.nu.nl/buitenla...e-in-voorstad-parijs.html
http://www.bloomberg.com/...ice-surround-suspects-afp
"shots fired", "agenten gewond".
Godspeed mon amies.
Wat is volgens deze redenering de oorzaak voor de genocide die ISIS pleegde op de Yezidi's ? Ergens moeten ze iets ISIS aangedaan hebben om dat geweld tegen ze te verdienen, ISIS doet niets zonder daar eerst toe te worden geprovoceerd.SomerenV schreef op woensdag 18 november 2015 @ 00:14:
Overigens wil ik niet zeggen dat ik IS goedkeur, of dat ik hun daden goedkeur, maar het is oorzaak en gevolg. Wat zij doen is wraak nemen voor de weet ik hoeveel burgerslachtoffers die gevallen zijn in het Midden-Oosten en als leuke bonus willen ze Europa veranderen in een islamitische hel.
And to think they once said that computers would take away jobs.
IS pleegt aanslagen uit wraak voor burgerslachtoffers? Daar ben ik het toch wel mee oneens. Zij geven geen ene moer om burgers, die van ons niet en ook die van hun zelf niet. Ze onderdrukken ze, mishandelen ze en misbruiken ze. Vraag maar aan de Syriers zelf hoe ze het kunnen vinden met die lui.SomerenV schreef op woensdag 18 november 2015 @ 00:14:
Overigens wil ik niet zeggen dat ik IS goedkeur, of dat ik hun daden goedkeur, maar het is oorzaak en gevolg. Wat zij doen is wraak nemen voor de weet ik hoeveel burgerslachtoffers die gevallen zijn in het Midden-Oosten en als leuke bonus willen ze Europa veranderen in een islamitische hel
Ze hebben maar 1 doel: een Islamtische Staat oprichten gebaseerd op hun interpretatie van de Islam, en deze uiteindelijk opleggen en uitspreiden over de wereld.
Handen af en wegkijken omdat we bang zijn voor represailles is nu juist niet wat er gedaan moet worden, daarmee geef je ze juist vrij spel. Er moeten boots on the ground komen, ze op hun eigen grond bevechten. Het gezwel moet ter plekke weggesneden worden. Op het moment dat er daar westerse professionele soldaten komen matten durf ik te wedden dat een heleboel van de IS vrijwilligers die uit Europa kwamen met de staart tussen de benen er vandoor gaan. IS kan die grondslag nooit winnen. Ze zal verdampen en verder gaan als rogue terreurcel zoals Al Quada, misschien dat niet eens en gaat het op in bestaande groeperingen. Die cellen, die zullen altijd blijven bestaan, daar kunnen we niets tegen doen behalve zorgen dat hun geld- en communicatiestromen verstoord worden. Dat is een digitale oorlogsvoering.
Wat daarna gebeurt, dat is belangrijk. We moeten helpen met de wederopbouw van de infrastructuur, maar verder vooral niet mee bemoeien. En als dat weer op de rit staat, moet het westen ophouden zich te mengen in het MO. Komt daarna weer eens gezeik, waar je op kunt wachten, dan moeten we massaal niet thuis geven en ze daar lekker in hun sop laten gaar koken. Het probleem is dat we ons als westen verantwoordelijk voelen om ons te mengen, maar misschien moeten we maar eens vaker de middelvinger geven.
Volgens Le Monde al 2 doden bij de acties vanochtend. Er wordt geschoten met machinepistolen. Mijn hemel, waar eindigt dit?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
Saint Denis: 5 terrorists barricaded in apartment, 2 arrested, 2 killed, 3rd still inside 2 officers hurt.alexbl69 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:12:
Volgens Le Monde al 2 doden bij de acties vanochtend. Er wordt geschoten met machinepistolen. Mijn hemel, waar eindigt dit?
Dus die doden zijn terroristen, boeie
Volgens zenders BFMTV en France Info zou het vermeende brein achter de aanslagen, Abdelhamid Abaaoud, zich met vier medeplichtigen schuilhouden in een appartement.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2015 07:23 ]
Forced conversion, direct geinspireerd door interpretaties van een aantal passages in de Koran en Hadith:IJzerlijm schreef op woensdag 18 november 2015 @ 06:36:
Wat is volgens deze redenering de oorzaak voor de genocide die ISIS pleegde op de Yezidi's ? Ergens moeten ze iets ISIS aangedaan hebben om dat geweld tegen ze te verdienen, ISIS doet niets zonder daar eerst toe te worden geprovoceerd.
Koran:
“And fight them until there is no more Fitnah (disbelief and polytheism: i.e. worshipping others besides Allah) and the religion (worship) will all be for Allah Alone [in the whole of the world ]. But if they cease (worshipping others besides Allah), then certainly, Allah is All-Seer of what they do.”
"Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued."
"But when the forbidden months are past, then fight and slay the Pagans wherever ye find them, and seize them, beleaguer them, and lie in wait for them in every stratagem (of war); but if they repent, and establish regular prayers and practice regular charity, then open the way for them..."
"But if they repent and establish worship and pay the poor-due, then are they your brethren in religion"
"Are they seeking a religion other than Allah's, when every soul in the heavens and the earth has submitted to Him, willingly or by compulsion?"
Hadith:
The Messenger of Allah said: "I have been commanded to fight against people till they testify that there is no god but Allah, that Muhammad is the messenger of Allah, and they establish prayer and pay zakat."
"When you meet your enemies who are polytheists (which includes Christians), invite them to three courses of action. If they respond to any one of these, you also accept it and withhold yourself from doing them any harm. Invite them to (accept) Islam; if they respond to you, accept it from them and desist from fighting against them ... If they refuse to accept Islam, demand from them the Jizya. If they agree to pay, accept it from them and hold off your hands. If they refuse to pay the tax, seek Allah's help and fight them"
"Allah's Apostle said, 'I have been ordered to fight the people till they say: 'None has the right to be worshipped but Allah.' And if they say so, pray like our prayers, face our Qibla and slaughter as we slaughter, then their blood and property will be sacred to us and we will not interfere with them except legally and their reckoning will be with Allah.'"
"While we were in the Mosque, the Prophet came out and said, "Let us go to the Jews" We went out till we reached Bait-ul-Midras. He said to them, "If you embrace Islam, you will be safe. You should know that the earth belongs to Allah and His Apostle, and I want to expel you from this land. So, if anyone amongst you owns some property, he is permitted to sell it, otherwise you should know that the Earth belongs to Allah and His Apostle."
"Allah's Apostle said: "I have been ordered (by Allah) to fight against the people until they testify that none has the right to be worshipped but Allah and that Muhammad is Allah's Apostle, and offer the prayers perfectly and give the obligatory charity, so if they perform a that, then they save their lives and property from me except for Islamic laws and then their reckoning (accounts) will be done by Allah."
"The Verse:--'You (true Muslims) are the best of peoples ever raised up for mankind.' means, the best of peoples for the people, as you bring them with chains on their necks till they embrace Islam."
"...:And fight them till there is no more affliction (i.e. no more worshiping of others along with Allah)."
"Testify that none has the right to be worshipped except Allah, or else I will chop off your neck!"
Then the apostle sent Khalid bin Walid… to the Banu al-Harith and ordered him to invite them to Islam three days before he attacked them. If they accepted then he was to accept it from them, and if they declined he was to fight them. So Khalid set out and came to them, and sent out riders in all directions inviting the people to Islam, saying, “If you accept Islam you will be safe.”
"Therefore all people of the world should be called to Islam. If anyone of them refuses to do so, or refuses to pay the jizya, they should be fought till they are killed."
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Verwijderd
En nu wordt het echte materiaal binnen gebracht

Trucks full of heavily armed French soldiers in full military gear arrive at scene of Saint-Denis raids

Trucks full of heavily armed French soldiers in full military gear arrive at scene of Saint-Denis raids

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2015 07:40 ]
Het schijnt Abaaoud te zijn waar ze nu achteraan zitten, waarvan aangenomen was dat hij in Syrië zou zitten.
Het zou wat zijn als hij gewoon in Parijs blijkt te zitten.
Het zou wat zijn als hij gewoon in Parijs blijkt te zitten.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
http://www.rtlz.nl/algeme...ten-parijs-agenten-gewond
liveblog van rtlz met beelden en geluidsfragmenten.
liveblog van rtlz met beelden en geluidsfragmenten.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Liveblog van BN de stem meldt 1 bevestigde dode en enkele gewonde agenten.
http://flip.it/ipL-6
De jacht gaat verder...
(Verademing, dit medium ipv NL media)
http://flip.it/ipL-6
De jacht gaat verder...
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
De laatste dagen een hoop amerikanen hun 'grondrechten' wat betreft wapenbezit zien verdedigen over de rug van de slachtoffers in parijs. Volstrekt smakeloos
Op Sky News wordt gezegd dat een Franse Radiozender meldt dat het voorbij is en er 3 mensen zijn gearresteerd, waaronder een vrouw die een zelfmoord vest zou hebben gedragen, en een iemand is gedood.
Verwijderd
Ja idd, waardeloos dat Nederlandse nieuws
Hier iig live twitter kanaal, die update het snelst. Nu ook al 9 explosies in laatste 5 minuten en een vrouw met bomgordel is gedood.
https://twitter.com/searc...cal=default&q=Saint-Denis
op www.hln.be is het ook goed te volgen
Hier iig live twitter kanaal, die update het snelst. Nu ook al 9 explosies in laatste 5 minuten en een vrouw met bomgordel is gedood.
https://twitter.com/searc...cal=default&q=Saint-Denis
op www.hln.be is het ook goed te volgen
Verwijderd
Dat doen die NRA debielen bij ieder incident, je had ze na Columbine moeten zien, Beschamend gewoon. in dezelfde plaats een week na die schoolshooting was er een bijeenkomst.Friespeuk schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:45:
De laatste dagen een hoop amerikanen hun 'grondrechten' wat betreft wapenbezit zien verdedigen over de rug van de slachtoffers in parijs. Volstrekt smakeloos
NiGeLaToR schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:41:
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:46:
Ja idd, waardeloos dat Nederlandse nieuws
offtopic:
Wat is precies jullie kritiekpunt, eigenlijk? Is het Nederlandse nieuws te summier qua achtergrondinformatie?
Wat is precies jullie kritiekpunt, eigenlijk? Is het Nederlandse nieuws te summier qua achtergrondinformatie?
Er zijn ook berichten dat er een vrouw zich opgeblazen zou hebben.Fleximex schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:45:
Op Sky News wordt gezegd dat een Franse Radiozender meldt dat het voorbij is en er 3 mensen zij gearresteerd, waaronder een vrouw die een zelfmoord vest zou hebben dragen, en een iemand is gedood.
[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 18-11-2015 07:51 ]
Dat laatste hoor ik net op SkyNewsanandus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:50:
[...]
Er zijn ook berichten dat er een vrouw zich opgeblazen zou hebben.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
Ja in Nederland praat men liever over koetjes en kalfjes. Als ik Live iets wil volgen wijk ik altijd uit naar Belgisch nieuws, die brengen het tenminste zoals het moet. Let maar op, op het 8 uur journaal zometeen hebben ze het over de aardappel oogst die mislukt is bij wijze.anandus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:50:
[...]
[...]
offtopic:
[...]
Er zijn ook berichten dat er een vrouw zich opgeblazen zou hebben.
We hadden het gisterochtend even over de persconferentie die Putin heeft gegeven, waarbij hij de financiering van IS aan de kaak stelde.
Vind het opvallend dat ik dit op geen enkele nieuwssite en in geen enkele gedrukte krant ben tegengekomen. Terwijl het m.i. toch wel degelijk een eye-opener is. Is er misschien een complete media-ban op wat die man zegt?
Vind het opvallend dat ik dit op geen enkele nieuwssite en in geen enkele gedrukte krant ben tegengekomen. Terwijl het m.i. toch wel degelijk een eye-opener is. Is er misschien een complete media-ban op wat die man zegt?
Gisteren bij Pauw ging het er even over, IS schijnt zelfs wegenbelasting te heffen, die zou ik wel betalen hehe.alexbl69 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:59:
We hadden het gisterochtend even over de persconferentie die Putin heeft gegeven, waarbij hij de financiering van IS aan de kaak stelde.
Verder koopt Assad olie van IS omdat hij het nergens anders kan krijgen door de internationale sancties.
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:55:
[...]
Ja in Nederland praat men liever over koetjes en kalfjes. Als ik Live iets wil volgen wijk ik altijd uit naar Belgisch nieuws, die brengen het tenminste zoals het moet. Let maar op, op het 8 uur journaal zometeen hebben ze het over de aardappel oogst die mislukt is bij wijze.
offtopic:
Hmm, okee? Volkskrant, NRC, RTLZ, NOS, etc. hebben anders gewoon prima liveblogs lopen.
Op radio 1 wordt er ook al sinds ik wakker ben (6:30) uitgebreid over gesproken. Dus volgens mij valt het wel mee met de slechte nieuwsvoorziening in het Nederlandse nieuws.
Al kijk ik zelf ook vaak zat ook op de BBC en de Guardian, hoor
Hmm, okee? Volkskrant, NRC, RTLZ, NOS, etc. hebben anders gewoon prima liveblogs lopen.
Op radio 1 wordt er ook al sinds ik wakker ben (6:30) uitgebreid over gesproken. Dus volgens mij valt het wel mee met de slechte nieuwsvoorziening in het Nederlandse nieuws.
Verwijderd
Laatst was er ook een korte documentaire op TV op de Turkse grens waar massa olietankers stonden te wachten op Turkije in te gaan. Die kopen het ook gewoon haha. Volgens mij op Arte gezien.Soldaatje schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:02:
[...]
Gisteren bij Pauw ging het er even over, IS schijnt zelfs wegenbelasting te heffen, die zou ik wel betalen hehe.
Verder koopt Assad olie van IS omdat hij het nergens anders kan krijgen door de internationale sancties.
Verwijderd
Dan is het een automatisme geworden uit het verleden dat ik meteen uitwijkanandus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:03:
[...]
offtopic:
Dat heb ik gemist... dus toch... Dit is het enige dat ik nu zo snel kon vindenSoldaatje schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:02:
[...]
Gisteren bij Pauw ging het er even over, IS schijnt zelfs wegenbelasting te heffen, die zou ik wel betalen hehe.
Niet echt objectief waarschijnlijk
De financiering van IS is heel vaak langsgekomen in het nieuws, zowel gedrukt als andere media?alexbl69 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:59:
Misschien tijd om een andere krant te lezen?
NOS had eergisteren op het nieuws notabene een heel uitgebreid item erover, zelfs tot en met de inkomsten van de wegenbelasting aan toe
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 18-11-2015 08:09 ]
Toch de slaap maar eens uit m'n ogen wrijven dananandus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:08:
[...]
De financiering van IS is heel vaak langsgekomen in het nieuws, zowel gedrukt als andere media?
NOS had eergisteren op het nieuws notabene een heel uitgebreid item erover, zelfs tot en met de inkomsten van de wegenbelasting aan toe
En in hoeverre is dit ontopic...
Punctuality is the politeness of kings
Ik krijg de indruk dat er altijd pas extra invallen worden gedaan als het kwaad al geschied is. Het lijkt me niet dat deze jongens/vrouw pas sinds gisteren in Parijs waren ...
Als dit toch zo'n high prio targets zijn, dan let je daar toch juist op? Die Abdelhamid Aboouaad zou überhaupt al continue gezocht moeten worden.
Als dit toch zo'n high prio targets zijn, dan let je daar toch juist op? Die Abdelhamid Aboouaad zou überhaupt al continue gezocht moeten worden.
Een week geleden zou het gewoon een slachtoffer van racial profiling zijn als hij zou zijn opgepakt. En al zouden ze hem een jaar in de cel gooien dan kan hij daar weer 20 man rekruteren voor de volgende serie aanslagen.De_Bastaard schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:42:
Ik krijg de indruk dat er altijd pas extra invallen worden gedaan als het kwaad al geschied is. Het lijkt me niet dat deze jongens/vrouw pas sinds gisteren in Parijs waren ...
NU.nlBij de operatie zijn zeker twee mensen omgekomen, onder wie een vrouw met een bomgordel. Ook zouden twee mensen zijn gearresteerd. Volgens persbureau AP zijn twee agenten gewond geraakt.
NOS meldt overigens dat er drie mensen zijn opgepakt.
[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 18-11-2015 08:53 ]
NL nieuws is regelmatig meer een politiek gekleurde en selectieve variant van de feiten dan de feiten zelf. Geen franje, geen mening, geen insinuaties, goed en helder taalgebruik. Neem een Frits Wester, dat is meer een politicus dan een journalist.anandus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:03:
[...]
offtopic:
Dus dan inderdaad internationaal zoeken.
Ben benieuwd of ze degene die ze zochten als brein achter de aanslagen ook (levend) te pakken hebben.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Waarom denk je dat dat niet het geval is?De_Bastaard schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:42:
Die Abdelhamid Aboouaad zou überhaupt al continue gezocht moeten worden.
Van wat ik begrijp zijn ze al jaren op zoek naar hem en hadden ze hem bijna (dachten ze) bij de invallen in Verviers, maar is-ie toen weer naar Syrië gevlucht.
In België was-ie al bij verstek veroordeeld tot 20 jaar cel.
[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 18-11-2015 09:00 ]
weet niet hoe dat in frankrijk werkt, maar onze rechtelijke machten falen nogal vaak op dit gebied; kunnen veroordeling niet rond makenDe_Bastaard schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:42:
Bedoel je niet dat justitie faalt ipv de rechterlijke macht?himlims_ schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:59:
[...]
weet niet hoe dat in frankrijk werkt, maar onze rechtelijke machten falen nogal vaak op dit gebied; kunnen veroordeling niet rond maken
Dat heeft weinig met falen te maken. Strafrecht is weinig geschikt om dingen aan te pakken die je nog niet hebt gedaan of wil doen. Strafrecht vereist een hoge mate van zekerheid, waarheidsvinding, om tot een oordeel te komen. Als jij en ik een aanslag gaan voorbereiden en dat voornamelijk gewoon in een gesprek face to face doen dan is het vrijwel onmogelijk om dat te ontdekken, laat staan te veroordelen in een strafrechtelijk proces.himlims_ schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:59:
[...]
weet niet hoe dat in frankrijk werkt, maar onze rechtelijke machten falen nogal vaak op dit gebied; kunnen veroordeling niet rond maken
Iets anders, ik hoorde vanochtend dat het leger weer is ingezet in Parijs. Als je naar de verspreiding van de kazernes in Nederland kijk dan is Defensie niet echt in een briljante positie om snel bijstand te verlenen in de Randstad. Op wat ondersteundende diensten na zit alles bijna in Brabant en het oosten/noorden van het land. Ik weet dat er bijstandseenheden zijn die snel inzetbaar zijn (met evt heli's etc) maar naast meer geld naar Defensie lijkt mij een slimmere spreiding over het land toch ook wel handig.
[ Voor 31% gewijzigd door PolarBear op 18-11-2015 09:11 ]
Men moet vermoedelijk (nog) meer aandacht geven aan het vinden of plaatsen van informanten.
Ze zijn erg creatief met belastingen ; je moet als ongelovige ook belasting betalen (Jizya), alternatief is je bekeren en anders wordt je gekruisigd ... dus die zou ik ook maar betalen dan.Soldaatje schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:02:
[...]
Er zijn toch allerlei dingen in het leven geroepen om terroristen (of verdachten daarvan) tijdelijk zonder probleem de bak in te gooien? Of is dat alleen in de VS ?
Feitelijke onzin. De criminaliteit daalt al jaren.WhatsappHack schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 02:33:
[...]
De vraag is maar welke statistieken je bekijkt.
Globaal? Ja, dat kan kloppen.
In de EU? Hmm... Dat weet ik nog zo net niet.
Je kan hoog en laag springen, maar geweld en criminaliteit is in Nederland in de afgelopen 10-20 jaar toch echt gestegen; en de algehele veiligheid is omlaag gegaan. Dat zie je op meer plekken in de EU, zie de statistieken van Duitsland en onze Scandinavische vrienden maar.
http://www.rtlnieuws.nl/n...daad-nederland-de-cijfers
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
Wat geregistreerd is, als je wetenschappelijk onderzoek vind waarin niet alleen van politie/aangifte cijfers wordt uitgegaan dan hoor ik het graag.Kalief schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:10:
[...]
Feitelijke onzin. De criminaliteit daalt al jaren.
http://www.rtlnieuws.nl/n...daad-nederland-de-cijfers
Wat dan weer jammer was is dat het stukje niet verder ging dan 'verkoop van olie'. De partijen waar ze aan het verkopen werden helaas niet genoemd. Ook werden SA, Qater en VAE even heel vlug genoemd als financiële backers maar dat was bijna tussen neus en lippen door. Jammer aangezien een groot deel van het 'startkapitaal' voor dit organisaties (dus voordat ze hun eigen cash flow kunnen opzetten) vanuit deze landen komt.anandus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:08:
[...]
De financiering van IS is heel vaak langsgekomen in het nieuws, zowel gedrukt als andere media?
De VVD wil blijkbaar een wet aannemen dat de verkoop van wapens aan partijen als IS gelijk trekt aan terrorisme. Hoe knullig wil je overkomen als politieke partij van een landje als NL?
http://nos.nl/artikel/206...rkoper-ook-terrorist.html
Nog een leuk artikel voor de mensen die dachten dat bommen gooien helpt. Misschien toch maar die "nuke er op"?
http://nos.nl/artikel/206...danks-bombardementen.html
Prima.
Zouden ze ook een kantoor op de grachtengordel hebbenGoner schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:07:
[...]
Ze zijn erg creatief met belastingen ; je moet als ongelovige ook belasting betalen (Jizya), alternatief is je bekeren en anders wordt je gekruisigd ... dus die zou ik ook maar betalen dan.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Waarom altijd maar de "nuke".... Had de US ook maar een nuke op NL moeten gooien tijdens ww2?tikkietrugjaap schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:15:
[...]
Wat dan weer jammer was is dat het stukje niet verder ging dan 'verkoop van olie'. De partijen waar ze aan het verkopen werden helaas niet genoemd. Ook werden SA, Qater en VAE even heel vlug genoemd als financiële backers maar dat was bijna tussen neus en lippen door. Jammer aangezien een groot deel van het 'startkapitaal' voor dit organisaties (dus voordat ze hun eigen cash flow kunnen opzetten) vanuit deze landen komt.
De VVD wil blijkbaar een wet aannemen dat de verkoop van wapens aan partijen als IS gelijk trekt aan terrorisme. Hoe knullig wil je overkomen als politieke partij van een landje als NL?
Nog een leuk artikel voor de mensen die dachten dat bommen gooien helpt. Misschien toch maar die "nuke er op"?
Onderbouwing?
Waarom onschuldigen vermoorden? We hadden de 1 minuut stile.., voor alleen Parijs? Er zijn meer dan 129 onschuldigen gedood (waarschijnlijk) door de coalitie....
[ Voor 7% gewijzigd door da_PSI op 18-11-2015 09:22 ]
Klopt, waar de olie dan gekocht wordt werd niet verteld (al is er volgens mij haast niemand die geen goedkope olie koopt van IS, zelfs Turkije en Assad maken zich daar schuldig aan).tikkietrugjaap schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:15:
[...]
Wat dan weer jammer was is dat het stukje niet verder ging dan 'verkoop van olie'. De partijen waar ze aan het verkopen werden helaas niet genoemd. Ook werden SA, Qater en VAE even heel vlug genoemd als financiële backers maar dat was bijna tussen neus en lippen door.
Ik vond het ook jammer dat er niet uitgebreider werd ingegaan op de 'staatssteun' die verleend wordt/werd door de door jou genoemde landen.
Ik ben heel benieuwd naar jouw redeneringNog een leuk artikel voor de mensen die dachten dat bommen gooien helpt. Misschien toch maar die "nuke er op"?
Bommen werken niet, dus grotere bommen? Of ben je sarcastisch?
Ben zelf erg sceptisch over onze mogelijkheden om effectief en zonder inperking van fundamentele grondrechten tegen terrorisme op te treden, maar zie eerlijk gezegd niet in wat er verkeerd is aan dit voorstel.tikkietrugjaap schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:15:
[...]
Er worden wapens geleverd aan een partij waarvan je weet dat ze ook daadwerkelijk gebruikt zullen worden om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken. Dat er een sanctie komt voor de leveranciers vind ik vrij logisch.
Dat de kans dat dit voorstel het haalt nihil is (we zullen 'onze' eigen bondgenoten dan aan moeten klagen) is weer een andere discussie
Lijkt erop dat het nu zo'n beetje afgelopen is:
Stefan de Vries @stefandevries 5 min.5 minuten geleden Vertaling weergeven
Saint-Denis: 3 men arrested extracted from apartment by police, men and a woman arrested near apartment
Verwijderd
Volgens twitter nog niet helemaal. Openbaar ligt plat, mensen moeten binnen blijven en er zit nog steeds eentje te schuilen in een appartement. Maar dat was de berichtgeving 10 minuten geleden.
Uiteindelijk is dat wel de enige oplossing natuurlijk. Als je ervoor kunt zorgen dat de toegang tot wapens enorm beperkt wordt, dan wordt het risico ook veel kleiner.
Dat wordt dan een afweging tussen het veiligheidsbelang en economisch belang dat iedereen moet gaan maken. Maak je bewust zaken doen met terroristen zo onaantrekkelijk, dan zullen bedrijven/ personen dat een stuk minder snel doen.
Dat wordt dan een afweging tussen het veiligheidsbelang en economisch belang dat iedereen moet gaan maken. Maak je bewust zaken doen met terroristen zo onaantrekkelijk, dan zullen bedrijven/ personen dat een stuk minder snel doen.
Verwijderd
Dit zijn van die paniek acties, haalt 0,0 % uit. Deze wapens die vorige week zijn gebruikt, die komen niet bij IS vandaan of uit Syrie. Komen vanuit de Balkan, waar de onderwereld ook zijn wapens vandaan haalt. Zoals hier begin dit jaar ook een criminele afrekening met een AK werd afgehandeld.alexbl69 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:21:
[...]
Ben zelf erg sceptisch over onze mogelijkheden om effectief en zonder inperking van fundamentele grondrechten tegen terrorisme op te treden, maar zie eerlijk gezegd niet in wat er verkeerd is aan dit voorstel.
Er worden wapens geleverd aan een partij waarvan je weet dat ze ook daadwerkelijk gebruikt zullen worden om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken. Dat er een sanctie komt voor de leveranciers vind ik vrij logisch.
Dat de kans dat dit voorstel het haalt nihil is (we zullen 'onze' eigen bondgenoten dan aan moeten klagen) is weer een andere discussie.
De onderwereld hebben ze nog nooit veel tegen kunnen doen, misschien doen ze dat ook minder omdat de 'normale mens' bespaart wordt.
En als ik t een beetje volg heeft die hoofdverdachte redelijk criminele achtergrond en is pas laatste 2 a 3 jaar geradicaliseerd. Dus die zou zo zijn connecties wel hebben in de onderwereld. Kunnen ze beter die aanpakken. En dan mag er gaan een schurkenstaat meer wapens verkocht worden. En wat volgens NL een schurkenstaat is, zijn volgens de VS weer schatjes.
da_PSI schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:18:
Reactie op 'nuke'
Mm, nadeel van non-verbale communicatie. Als je mijn vorige posts hebt gelezen dan weet je dat ik juist geen voorstander ben van bommen. Een paar pagina's terug werd 'een nuke er op gooien' door een andere gebruiker als oplossing aangedragen. Volkomen idioot natuurlijk vandaar dat ik er weer naar verwees.anandus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:18:
Reactie op 'nuke'
Prima.
Dat Rutte dit zegt heeft net zoveel waarde als dat een politicus van Groenland het zou zeggen. Partijen in Nederland zijn totaal geen belangrijke speler in dergelijke wapenhandel. Daarbij is de illegale wapenhandel al jaren....(de naam zegt het al) strafbaar en het ondersteunen van terrorisme is al geruime tijd ook.alexbl69 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:21:
[...]
Ben zelf erg sceptisch over onze mogelijkheden om effectief en zonder inperking van fundamentele grondrechten tegen terrorisme op te treden, maar zie eerlijk gezegd niet in wat er verkeerd is aan dit voorstel.
Dat de kans dat dit voorstel het haalt nihil is (we zullen 'onze' eigen bondgenoten dan aan moeten klagen) is weer een andere discussie.
Dit is gewoon een politicus die even kiezertjes binnen wil halen over de ruggen van de slachtoffers. "Kijk, de VVD draagt bij aan jullie veiligheid. Wij verbieden X, Y en Z.......(wat al jaren verboden is)"
Prima.
Daarom heb ik eerder in dit topic een betere grensbewaking bepleit. Die wapens komen waarschijnlijk uit het Oostblok. Die grenzen staan nu wagenwijd open. Het zal mij niet verbazen dat de aanslagplegers met hun 6 AK's op de achterbank fluitend enkele intra schengen grenzen zijn overgegaan.rik86 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:29:
Uiteindelijk is dat wel de enige oplossing natuurlijk. Als je ervoor kunt zorgen dat de toegang tot wapens enorm beperkt wordt, dan wordt het risico ook veel kleiner.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
9.23 Volgens France2 is Abdelhamid Abaaoud onder de arrestanten. Abaaoud is vermoedelijk het brein achter de aanslagen van vrijdag.
@petervermaas
Justitie ontkent informatie France 2 dat Abdelhamid Abaaoud levend gearresteerd zou zijn.
✌
Dat is ook weer niet helemaal waar. We zijn staan in de top 10 van wapenexporteurs. Aantal jaar terug nog die chemische wapenhandel door die Nederlander en in een ver verleden hielpen we Pakistan aan kernwapens (op knullige wijze dan weer, dat wel hehe)tikkietrugjaap schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:46:
[...]
Dat Rutte dit zegt heeft net zoveel waarde als dat een politicus van Groenland het zou zeggen. Partijen in Nederland zijn totaal geen belangrijke speler in dergelijke wapenhandel. Daarbij is de illegale wapenhandel al jaren....(de naam zegt het al) strafbaar en het ondersteunen van terrorisme is al geruime tijd ook.
[ Voor 13% gewijzigd door FunkyTrip op 18-11-2015 09:53 ]
Dit dus.
Ah nice, zou wel mooi zijn als ze die te pakken hebben.
Helaas gaat een veroordeling natuurlijk weer maanden if not jaren duren
Justitie ontkent dat hij levend gevangen is... dus die veroordeling zal er wellicht nooit komen.De_Bastaard schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:53:
Ah nice, zou wel mooi zijn als ze die te pakken hebben.
Maar ergens zijn ze toch het Schengen-gebied in gekomen met die wapens? Binnen Schengen geldt vrij verkeer van personen en goederen - dat is iets wat heel belangrijk is. Daar waar de grenscontrole gefaald heeft, is bij de grens tussen niet-Schengen en Schengen. Daar waar we met z'n allen de grenscontrole dus zouden moeten verbeteren - als we die al willen verbeteren (maar dat is een andere discussie) - is dus aan de buitengrenzen van het Schengen-gebied.Cobb schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:48:
[...]
Daarom heb ik eerder in dit topic een betere grensbewaking bepleit. Die wapens komen waarschijnlijk uit het Oostblok. Die grenzen staan nu wagenwijd open. Het zal mij niet verbazen dat de aanslagplegers met hun 6 AK's op de achterbank fluitend enkele intra schengen grenzen zijn overgegaan.
Als Frankrijk haar grenzen beter gaat beveiligen is dat een haast onbegonnen taak. Er is zeer veel verkeer tussen Frankrijk en haar buurlanden, dat gaat een enorme impact hebben op het dagelijks leven van miljoenen mensen en op de economie, en gaat heel veel geld kosten. De buitengrenzen van het Schengengebied beter beveiligen heeft veel minder impact omdat daar veel minder verkeer langs komt. Bovendien zijn daar al grenscontroles - die dus alleen maar verbeterd hoeven te worden.
Dan nog is het de vraag of dat veel gaat uithalen, want als de landgrenzen van het Schengen-gebied beter gecontroleerd worden vindt illegale handel wel een andere weg.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
niet iets om trots op te zijn, maar we zijn nogal vooruitstrevend op gebied van wapentuig. helaas zijn de klanten/afnemers niet echt partijen waar je aan wilt leverentikkietrugjaap schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:46:
[...]
Dat Rutte dit zegt heeft net zoveel waarde als dat een politicus van Groenland het zou zeggen. Partijen in Nederland zijn totaal geen belangrijke speler in dergelijke wapenhandel. Daarbij is de illegale wapenhandel al jaren....(de naam zegt het al) strafbaar en het ondersteunen van terrorisme is al geruime tijd ook.
Dit is gewoon een politicus die even kiezertjes binnen wil halen over de ruggen van de slachtoffers. "Kijk, de VVD draagt bij aan jullie veiligheid. Wij verbieden X, Y en Z.......(wat al jaren verboden is)"

grens dicht is kansloos; neem de duitse muur (na 3 versies) waren er nog steeds mensen die zich niet laten tegen houden. een wout met zwaailampje ... yeah dat is effectiefMx. Alba schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:55:
[...]Maar ergens zijn ze toch het Schengen-gebied in gekomen met die wapens? Binnen Schengen geldt vrij verkeer van personen en goederen - dat is iets wat heel belangrijk is. Daar waar de grenscontrole gefaald heeft, is bij de grens tussen niet-Schengen en Schengen. Daar waar we met z'n allen de grenscontrole dus zouden moeten verbeteren - als we die al willen verbeteren (maar dat is een andere discussie) - is dus aan de buitengrenzen van het Schengen-gebied.

Is wel iets waarover eerder dit jaar berichten naar buiten kwamen. De liquidaties in de onderwereld kwamen namelijk steeds dichter bij de normale mens. Is wel iets waarover de politie zich openbaar zorgen maakte. Dit is bijvoorbeeld een artikel wat ik er zo snel over kan vinden: http://nos.nl/op3/artikel...kalasjnikovs-zwaaien.htmlVerwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:32:
[...]
De onderwereld hebben ze nog nooit veel tegen kunnen doen, misschien doen ze dat ook minder omdat de 'normale mens' bespaart wordt.
De enige die je hebt met grensbewaking zijn de onschuldige burgers. Zelfs als je inderdaad een nieuw IJzeren Gordijn in richt wat direct vele miljarden euro's kost, laat staan indirect. Het is een kleine moeite om de grens te ontwijken en ook Schengen ligt vol met wapens en ze zelf maken is ook een koud kunstje. 100% controle moet je niet willen en is vrijwel onmogelijk.Cobb schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:48:
Daarom heb ik eerder in dit topic een betere grensbewaking bepleit. Die wapens komen waarschijnlijk uit het Oostblok. Die grenzen staan nu wagenwijd open. Het zal mij niet verbazen dat de aanslagplegers met hun 6 AK's op de achterbank fluitend enkele intra schengen grenzen zijn overgegaan.
Ik zie veel meer in gerichte acties. De geheime dienst heeft niet meer bevoegdheden nodig, maar wel veel meer capaciteit en kwaliteit. Stop daar het geld in.
Laten we gewoon rationeel blijven. De kans dat je sterft door een terroristische aanslag is al zeer klein. De maatregelen die her en der worden voorgesteld hebben een grotere impact op onze cultuur, op onze manier van leven en onze economie dan de terroristen ooit zelf voor elkaar zouden krijgen. De kans dat je sterft door een verkeersongeluk is letterlijk meer dan 1000 keer zo groot en daar maakt niemand zich zo druk om, dus volslagen paniek en extreme voorstellen zijn een beetje overdreven en precies wat die terroristen willen. Absolute veiligheid bestaat niet en er zijn geen simpele oplossingen, alleen maar sprookjes van politici en andere belangen die proberen te profiteren van deze tragedie.
Schijnveiligheid is misschien nog wel veel gevaarlijker. Als jij op het vliegveld door de controle bent gegaan denk je dat je veilig bent terwijl je het niet bent, de realisatie dat je op moet letten levert nog het meeste op.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 18-11-2015 10:02 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Exact mijn mening. Maar als mensen dan toch de grenzen beter willen beveiligen - doe dat dan in godsnaam bij de buitengrenzen van de EU of Schengen maar laat de binnengrenzen ongemoeid. Want de binnengrenzen dichtgooien is nog kanslozer en veel kostbaarder...himlims_ schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:58:
grens dicht is kansloos; neem de duitse muur (na 3 versies) waren er nog steeds mensen die zich niet laten tegen houden. een wout met zwaailampje ... yeah dat is effectiefschijnveiligheid
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Maar ik denk juist dat je dat niet kunt voorkomen. Je moet voorkomen dat ze uberhaupt wapens hebben om te smokkelen. Want de wapens die ze gebruiken zijn in 90% van de grote wapenleveranciers. Verplicht die leveranciers ervoor te zorgen dat die wapens niet bij terroristen terecht komen en doen ze dat niet goed, dan komen ze op een zwarte lijst wat betekent dat iedereen die met die wapenleverancier handelt, of erbij werkt, vervolgd gaat worden. Is denk ik goedkoper, efficiënter en effectiever dan betere grenscontrole. Want wil je dat goed doen, dan moet de volledige buitengrens van de EU ommuurd worden i.c.m. een gracht, waarbij de continue aanwezige grensbewakers zeer goed betaald worden, continue gerouleerd worden tussen werkplekken, waarbij ze dat pas net van te voren te horen krijgen, om kans op omkoping te beperken.Cobb schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:48:
[...]
Anders komen ze er toch wel tussendoor.
Dat ik met toen nog illegale Polen werkte konden we al makkelijk allerlei (illegaal) legerspul kopen van ze. Uiteraard niet gedaan, dus wellicht was het grootspraak. Toen de Schengen grens opschoof was dat wapentuig niet in ene buiten bereik - er vanuit gaande dat in al die landen veel is zoekgeraakt na de val van de muur is dat alles nu binnen de EU grenzen. Vrijwel alles stamde uit de USSR tijd, maar zoals we vrijwel dagelijks zien doet bejaard wapentuig het prima. Alleen de munitie wordt onbetrouwbaar.
Die Peter R de Vries heeft ook een keer zo'n drama aflevering gemaakt van hoe makkelijk je wapens per post uit die gebieden kan bestellen. Dat er niet heel veel vuurwapen geweld is komt eerder door de mensen dan door het gebrek aan beschikbare wapens, als je dat zo beschouwt.
Die Peter R de Vries heeft ook een keer zo'n drama aflevering gemaakt van hoe makkelijk je wapens per post uit die gebieden kan bestellen. Dat er niet heel veel vuurwapen geweld is komt eerder door de mensen dan door het gebrek aan beschikbare wapens, als je dat zo beschouwt.
[ Voor 13% gewijzigd door NiGeLaToR op 18-11-2015 10:02 ]
Wat is het 'wonder' dat je van grensbewaking verwacht... denk je dat grensbewaking opeens een perfecte methode is?Cobb schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:48:
[...]
en dat als je de grens potdicht stopt, je verder niks meer hoeft te controleren?
Ter illustratie, misschien ietwat onbekend in de nederlandse media, maar in duitsland wel gemeld..
de Beierse politie heeft begin november een verdacht persoon uit Montenegro in een VW aangehouden die bij controle een auto vol met wapens en explosieven bleek te hebben (8 kalashnikonvs, TNT en handgranaten)..
in zn routeplanner bleken adressen in Parijs ingegeven te zijn en hijzelf had aan de politie verteld 'de Eifeltoren te wilen gaan bekijken'..
De verdenking is erg sterk dat deze persoon een relatie tot de aanslag-plegers in Parijs heeft
http://www.welt.de/politi...m-VW-Golf-auf-der-A8.html
Deze persoon werd niet bij grenscontrole's gepakt, maar wel dankzij de rijdende Autobahn-controle's van de Beierse politie..
De vraag is dan natuurlijk ook wat de 'meerwaarde' van grenscontrole's is, als men ook veel andere wegen heeft controle's uit te voeren.
(Overigens, mn franse collega vertelde dat hij gisteren bijna 4 uur deed over de reis naar huis, vanuit Luxemburg naar Longueville, net over de grens.. Er waren grenscontrole's wegens de tereuraanslagen, hierdoor ontstond 25 km file op de autosnelweg tussen luxemburg en frankrijk...
met rond de 100.000 mensen die in frankrijk wonen, maar in Luxemburg werken is grenscontrole eigenlijk ook helemaal niet mogelijk en geeft grote economische schade)
[ Voor 12% gewijzigd door RM-rf op 18-11-2015 10:22 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Er zijn 3250 verkeersdoden per jaar in Frankrijk, niet 150.000. En mensen maken zich daar enorm druk om, zie de enorme reductie in het aantal slachtoffers over de jaren.ph4ge schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:59:
De kans dat je sterft door een verkeersongeluk is letterlijk meer dan 1000 keer zo groot en daar maakt niemand zich zo druk om, dus volslagen paniek en extreme voorstellen zijn een beetje overdreven en precies wat die terroristen willen.
Jij doet zeker geen gordels om in de auto ? Dat is alleen maar aan angst toegeven en eigenlijk moet de oorzaak worden aangepakt, niet de symptomen.
FunkyTrip schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:52:
[...]
Dat is ook weer niet helemaal waar. We zijn staan in de top 10 van wapenexporteurs. Aantal jaar terug nog die chemische wapenhandel door die Nederlander en in een ver verleden hielpen we Pakistan aan kernwapens (op knullige wijze dan weer, dat wel hehe)
De Nederlandse staat heeft vwb wapenverkoop een leuke track record inderdaad maar ik vermoed dat Rutte dat niet bedoelt.himlims_ schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:58:
[...]
niet iets om trots op te zijn, maar we zijn nogal vooruitstrevend op gebied van wapentuig. helaas zijn de klanten/afnemers niet echt partijen waar je aan wilt leveren
Prima.
Haha, goeie. Het zijn wereldwijde cijfers. Met jouw logica zouden we in Nederland geen verkeersdoden hebben dit jaar want er zijn ook geen mensen overleden door terrorisme.IJzerlijm schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:04:
Er zijn 3250 verkeersdoden per jaar in Frankrijk, niet 150.000. En mensen maken zich daar enorm druk om, zie de enorme reductie in het aantal slachtoffers over de jaren.
Nee, ik doe wel gordels om, maar het dicht timmeren van grenzen is te vergelijken met voortaan alleen maar in bed blijven liggen. Het is een fact of life dat je getroffen kan worden door onheil als je uit je bed stapt, hoewel algemeen bekend is dat de meeste mensen in bed overlijdenIJzerlijm schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:04:
Jij doet zeker geen gordels om in de auto ? Dat is alleen maar aan angst toegeven en eigenlijk moet de oorzaak worden aangepakt, niet de symptomen.
Terroristen dromen van de voorstellen die hier gedaan worden. Dat is echt precies wat ze willen, het dagelijks leven zoveel mogelijk verstoren en zoveel mogelijk economische schade doen. Terwijl je er alleen maar schijnveiligheid door creëert, wat op zichzelf ook nog eens gevaarlijk is.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wat hij denk ik bedoelde was: Waar is het antwoord op de vraag: Waarom heeft de US/EU nog geen sancties opgelegd aan landen die al die grondstoffen van ISIS kopen? Putin zei in een interview dat hij en de VS vast ook redelijk in kaart hebben gebracht wie die olie koopt..voor hoeveel etc etc.anandus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:08:
[...]
VS legt iedereen sancties op die niet in lijn met hun lopen...en de EU huppelt er altijd wel achteraan, maar waar blijven de sancties dan? Klote ISIS vermoord letterlijk nu ook "onze" burgers maar je hoort er niks over. Waarom hebben we nog niet open bloot de wereld verteld WIE die olie koopt? Name and shame + Sancties! hard aanpakken...neem hun geldstroom weg en ze zijn gelijk een stuk zwakker. Of bombardeer de tankers die ze gebruikers, of de olie depots..etcetcetcetc.
The first casualty in war is always the truth...
Zelfs wereldwijd is je claim '1000 keer meer doden door verkeersongelukken' volslagen onzin. Dat zou betekenen dat er minder dan 1500 doden door terrorisme zijn gevallen dit jaar.ph4ge schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:10:
[...]
Haha, goeie. Het zijn wereldwijde cijfers. Met jouw logica zouden we in Nederland geen verkeersdoden hebben dit jaar want er zijn ook geen mensen overleden door terrorisme.
Je vergelijking gaat nogal mank, grenscontroles (jij maakt er 'dichttimmeren' van) zijn daarmee niet te vergelijken.Nee, ik doe wel gordels om, maar het dicht timmeren van grenzen is te vergelijken met voortaan alleen maar in bed blijven liggen.
Terroristen dromen van een wereldwijd kalifaat. Je stelt hier consequent wat jij niet wil gelijk met wat de terroristen willen om zo je argument kracht bij te zetten. Dat meer controles de terroristen helpen is jouw onderbuikgevoel.Terroristen dromen van de voorstellen die hier gedaan worden. Dat is echt precies wat ze willen, het dagelijks leven zoveel mogelijk verstoren en zoveel mogelijk economische schade doen. Terwijl je er alleen maar schijnveiligheid door creëert, wat op zichzelf ook nog eens gevaarlijk is.
Met hyperbolen andermans argumenten in het belachelijke trekken. Schiet lekker op dit.IJzerlijm schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:04:
Hoe zit het trouwens met je argument dat de Koerden IS "kilometers heeft teruggedrongen"?
Prima.
En wie zegt dat ze dat niet doen? Hun bron van inkomen wegnemen zijn ze ontzettend hard mee bezig. Dat ze niet elk verslag over die missies naar jou mailen betekent niet dat het niet gebeurdJumpiefox schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:18:
[...]
VS legt iedereen sancties op die niet in lijn met hun lopen...en de EU huppelt er altijd wel achteraan, maar waar blijven de sancties dan? Klote ISIS vermoord letterlijk nu ook "onze" burgers maar je hoort er niks over. Waarom hebben we nog niet open bloot de wereld verteld WIE die olie koopt? Name and shame + Sancties! hard aanpakken...neem hun geldstroom weg en ze zijn gelijk een stuk zwakker. Of bombardeer de tankers die ze gebruikers, of de olie depots..etcetcetcetc.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dan zouden ze toch bijna in 1 klap al hun inkomsten kwijt zijn? Maar je hoort alleen maar hoeveel ze dit jaar wel niet hebben verdiend. En Waarom zou je de wereld niet laten weten wie al die grondstoffen opkoopt?fsfikke schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:22:
[...]
En wie zegt dat ze dat niet doen? Hun bron van inkomen wegnemen zijn ze ontzettend hard mee bezig. Dat ze niet elk verslag over die missies naar jou mailen betekent niet dat het niet gebeurd
Als iemand een pertinente leugen verspreidt dat er 1000 keer zoveel doden door het verkeer vallen is dat wel op z'n plaats.tikkietrugjaap schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:22:
[...]
Met hyperbolen andermans argumenten in het belachelijke trekken. Schiet lekker op dit.
Alle terreinwinst van ISIS was tegen het Syrische leger rond Palmyra en waar de niet-ISIS rebellen door Russische luchtaanvallen waren verzwakt.Hoe zit het trouwens met je argument dat de Koerden IS "kilometers heeft teruggedrongen"?
[ Voor 12% gewijzigd door IJzerlijm op 18-11-2015 10:26 ]
Ik hoor in ieder geval niet dat ze het wel doen. Eén van de landen die veelvuldig genoemd wordt is Saoedi Arabië, een land met wetten en gebruiken die door elk weldenkend mens als barbaars en middeleeuws worden beschouwd. Maar om de één of andere reden mag dit land niet geschoffeerd worden.fsfikke schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:22:
[...]
En wie zegt dat ze dat niet doen? Hun bron van inkomen wegnemen zijn ze ontzettend hard mee bezig. Dat ze niet elk verslag over die missies naar jou mailen betekent niet dat het niet gebeurd
Sterker nog, de VN heeft de Saudische ambassadeur tot voorzitter van de VN-mensenrechtenraad benoemd. Natuurlijk snap ik dat de reden olie is, maar er zouden toch grenzen moeten zijn aan het wegkijken en goedpraten.
Solar Panels against terrorism.
Verwijderd
Ieder weldenkend mens snapt dat landen zoals Saudie-Arabie met rust gelaten worden zolang wij maar lekker olie uit die grond kunnen halen. Aan het einde van de rit geven ze geen reet om dodelijke slachtoffers, it's all about the money.alexbl69 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:34:
[...]
Ik hoor in ieder geval niet dat ze het wel doen. Eén van de landen die veelvuldig genoemd wordt is Saoedi Arabië, een land met wetten en gebruiken die door elk weldenkend mens als barbaars en middeleeuws worden beschouwd. Maar om de één of andere reden mag dit land niet geschoffeerd worden.
Sterker nog, de VN heeft de Saudische ambassadeur tot voorzitter van de VN-mensenrechtenraad benoemd. Natuurlijk snap ik dat de reden olie is, maar er zouden toch grenzen moeten zijn aan het wegkijken en goedpraten.
Solar Panels against terrorism.
Hij had het over de kans, niet in absolute aantallen.IJzerlijm schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:25:
[...]
Als iemand een pertinente leugen verspreidt dat er 1000 keer zoveel doden door het verkeer vallen is dat wel op z'n plaats.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
"Ja hij deed iets fouts, dus doe ik dat ook". Volgens mij hoorde ik mijn kleine neefje die argumentatie laatst ook gebruiken.IJzerlijm schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:25:
[...]
Als iemand een pertinente leugen verspreidt dat er 1000 keer zoveel doden door het verkeer vallen is dat wel op z'n plaats.
Also, iets is pas een leugen als de informatie opzettelijk foutief wordt gecommuniceerd. Lijkt me stug dat jij dat hebt kunnen vaststellen vanachter je eigen scherm.
De Koerden vechten vanuit het Noordoosten. Daar is weinig tot geen terreinwinst voor ze. Daarbij komt dat IS doet wat alle asymmetrische oorlogvoerders doen. Vloeibaar opstellen en telkens de frontlinie verschuiven.Alle terreinwinst van ISIS was tegen het Syrische leger rond Palmyra en waar de niet-ISIS rebellen door Russische luchtaanvallen waren verzwakt.
Belangrijker om te realiseren is dat IS amper in te dammen is, zelfs met meerdere frontlinies en de tonnen aan bommen die wij op ze gebruiken. Waar zou die ongelimiteerde stroom aan strijders toch vandaan komen?
Prima.
Helemaal dicht bepleit ik ook niet, er moet een tussenvorm komen van hoe het was voor Schengen en een intensivering van de zgn 'random' checks. (Die door profiling etc. niet zo random zijn...).RM-rf schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:03:
[...]
Wat is het 'wonder' dat je van grensbewaking verwacht... denk je dat grensbewaking opeens een perfecte methode is?
en dat als je de grens potdicht stopt, je verder niks meer hoeft te controleren?
Deze persoon werd niet bij grenscontrole's gepakt, maar wel dankzij de rijdende Autobahn-controle's van de Beierse politie..
De vraag is dan natuurlijk ook wat de 'meerwaarde' van grenscontrole's is, als men ook veel andere wegen heeft controle's uit te voeren.
Laten we zeggen dat de Kmar nu 50 wagens aan een willekeurige grenspost per dag aan de kant zet. Laten we dat op toppen naar 150 oid. Permanente bemanning van een grenspost, zodat deze bij een evt. dreiging of ontsnapping onmiddelijk dicht kan. En inderdaad zoals nu geopperd wordt het Schengengebied waarin dity gebeurt verkleinen. Landen als Polen, Roemenie, Bulgarije gewoon 100% controle.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Oh, zo.Jumpiefox schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:18:
[...]
Wat hij denk ik bedoelde was: Waar is het antwoord op de vraag: Waarom heeft de US/EU nog geen sancties opgelegd aan landen die al die grondstoffen van ISIS kopen? Putin zei in een interview dat hij en de VS vast ook redelijk in kaart hebben gebracht wie die olie koopt..voor hoeveel etc etc.
Hetzijn afaik voornamelijk particulieren in Syrië, Irak en Turkije die de goedkope olie kopen, ik weet niet of je dat makklijk kan bestrijden met sancties.
En de ironie is natuurlijk dat een van de redenen dat Assad olie van IS koopt juist komt omdat dat land sancties opgelegd heeft gekregen
Ik heb gewoon de link gepost, het is geen claim.IJzerlijm schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:21:
Zelfs wereldwijd is je claim '1000 keer meer doden door verkeersongelukken' volslagen onzin. Dat zou betekenen dat er minder dan 1500 doden door terrorisme zijn gevallen dit jaar.
EDIT: Je hebt in zoverre gelijk dat de kans 500 keer zo groot is en niet 1000 keer.
Wat is het nut van grens controles als je de boel niet dicht timmert maar het makkelijk te omzeilen is?IJzerlijm schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:21:
Je vergelijking gaat nogal mank, grenscontroles (jij maakt er 'dichttimmeren' van) zijn daarmee niet te vergelijken.
Dat proberen ze te bereiken door ons te verzwakken en meer (grens)controles is precies dat. Los van de levens die het kost zal de schade die terroristen doen hooguit miljoenen euro's zijn, de reactie die jij voorstelt gaat om tientallen miljarden per jaar. Als het je puur gaat om levens redden is dat geld elders veel beter besteed.IJzerlijm schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:21:
Terroristen dromen van een wereldwijd kalifaat. Je stelt hier consequent wat jij niet wil gelijk met wat de terroristen willen om zo je argument kracht bij te zetten. Dat meer controles de terroristen helpen is jouw onderbuikgevoel.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 18-11-2015 11:20 ]
Foto van terroristenbillen, er is 1 iemand levend uitgehaald aldus:
http://flip.it/GIIBC
Mogelijk alsnog 'het brein'. Die was blijkbaar zo slim om zichzelf niet op te blazen?
Verder 5 gewonde RAID agenten door alle vuurgevechten van vanohtend.
Mogelijk alsnog 'het brein'. Die was blijkbaar zo slim om zichzelf niet op te blazen?
En een politiehond is omgekomen..NiGeLaToR schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:02:
ik mis een beetje de uitleg waarom 'landsgrenzen' de noodzakelijke factor zijn en waarom het doen van 'random' controle's aan de grenzen, zo veel beter zou zijn dan bewuste controle's op bepaalde verdachte bewegingen op autosnelwegen of waar men ook een bepealde transportbeweging vermoed.Cobb schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:51:
[...]
Helemaal dicht bepleit ik ook niet, er moet een tussenvorm komen van hoe het was voor Schengen en een intensivering van de zgn 'random' checks. (Die door profiling etc. niet zo random zijn...).
Laten we zeggen dat de Kmar nu 50 wagens aan een willekeurige grenspost per dag aan de kant zet. Laten we dat op toppen naar 150 oid. Permanente bemanning van een grenspost, zodat deze bij een evt. dreiging of ontsnapping onmiddelijk dicht kan. En inderdaad zoals nu geopperd wordt het Schengengebied waarin dity gebeurt verkleinen. Landen als Polen, Roemenie, Bulgarije gewoon 100% controle.
Punt van een permenant bewaakte grenspost is juist dat het enorm makkelijk te omzeilen is voor groepen die kwaad willen, terwijl de economische schade bv voor werk-/beroepsverkeer veel groter is.
de kosten zijn hoog en je merkt al snel dat de 'controlerende' functie relatief laag is, uiteindelijk zullen de grensbewakers alsnog het meeste verkeer 'doorwuiven'
het 'dichtdoen' van grensposten _na_ een bepaald voorval brengt weinig in het verhinderen en ook hier is het helmaal niet noodzakelijk dat er permanente grensposten bestaan...
flexibele controlemogelijkheden, en mogelijkheden in noodgevallen dynamisch bepaalde gedeeltes af te sluiten of verkeer 'om te leiden zou juist veel efficienter kunnen zijn en juist ook zo toegepast kunnen worden dat de negatieve effecten op beroepsverkeer veel minder worden..
Maar juist dat betekent dat je moet afstoppen van een erg verouderd idee van 'vaste' landsgrenzen' en grensposten..
Maar juist vooruit kijken en plannen voor bv flexibele controle's ontwikkelen die niet meer vastlopen waar er bv over verschillende landsgrenzen een beweging ontstaat... dus ook coordinatie tussen verschillende controle- en politiediensten tussen verschillende lidstaten (en soms ook bepaalde regionale politiediensten, bv in duitsland zij deze per bondsland geregeld).
Imho zou het erg dom zijn om bij de bestrijding van internationale criminaliteit en terreur-dreiging, te denken dat je zou moeten terugstappen naar de organisatie van politie- en controlediensten zoals die 30 of 40 jaar terug bestond en in de wereld toen schijnbaar leek te werken (omdat er ook vrijwel nauwelijks grensoverschrijdend verkeer was, zeker vergeleken met de rapide versmelting van de europese economische activiteit die nu allang platsgevonden heeft... )
De wereld wordt niet 'weer als toen' door enkel weer grenscontrole's zoals 40 jaar terug in te voeren.
[ Voor 21% gewijzigd door RM-rf op 18-11-2015 11:12 ]
Ja, profiling... Dat wordt dan uiteraard voornamelijk op uiterlijke kenmerken gedaan. Gevolg: blanken mogen lekker doorrijden maar mensen die er een beetje Arabisch uitzien worden altijd gecontroleerd. Dat zal het gevoel versterken dat men gediscrimineerd en gemarginaliseerd wordt en zal radicalisering van moslims hier alleen maar versterken. Overigens zijn lang niet alle jihad-gangers Arabisch of Noord-Afrikaans.Cobb schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:51:
[...]
Helemaal dicht bepleit ik ook niet, er moet een tussenvorm komen van hoe het was voor Schengen en een intensivering van de zgn 'random' checks. (Die door profiling etc. niet zo random zijn...).
De grenscontroles verdriedubbelen gaat trouwens sowieso niets uithalen. Mensen die echt kwaad in de zin hebben zorgen er wel voor dat ze hun spullen voor elkaar hebben zodat ze juist niet opvallen in de massa. Het enige wat zoden aan de dijk zou zetten is echt de grens potdicht gooien - maar zelfs dan is het geen 100% garantie. Extra grenscontroles - vooral bij grenzen tussen twee Schengen-landen - is alleen maar schijnveiligheid en weggegooid geld.
Voorbeeld: vlak na de aanslagen in Parijs heeft Frankrijk haar grenzen "dichtgegooid". En toch is een van de verdachten erin geslaagd om naar Brussel te komen. Ziedaar hoe effectief grenscontroles zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 18-11-2015 11:06 ]
Ik zie het. Triest, dodental loopt weer op.
Top dat ze ze überhaupt hebben gevonden voordat ze weer wat konden flikken!NiGeLaToR schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:02:
Gewoon een groepje dat in parijs zelf nog verstopt zat..holy shit. Weet niet hoe ze ze hebben gevonden maar good work!
Eerst maar eens bevestiging. Voor nu is alleen bevestigd dat er arrestaties zijn verricht, maar wie is nog onduidelijk.Jumpiefox schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:10:
[...]
Top dat ze ze überhaupt hebben gevonden voordat ze weer wat konden flikken!
Gewoon een groepje dat in parijs zelf nog verstopt zat..holy shit. Weet niet hoe ze ze hebben gevonden maar good work!
Gezien het 'gemak' van de aanhouding en de ontploffende mensen denk ik dat ze aardig warm zitten. Maar, inderdaad, er zal moeten blijken welk verband er met de aanslagen is.RoD schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:12:
[...]
Eerst maar eens bevestiging. Voor nu is alleen bevestigd dat er arrestaties zijn verricht, maar wie is nog onduidelijk.
Deze ?ph4ge schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:57:
[...]
Ik heb gewoon de link gepost, het is geen claim.
Dan moet je even naar Parijs gaan en ze vertellen dat het statistisch onmogelijk is dat er 129 doden zijn gevallen, maximaal kunnen het er 66/9,3=7 zijn geweest.And odds of dying in a terrorist attack while on-board is 1 in 25,000,000 (25 million) and the overall average of dying in any kind of terrorist attack worldwide is 1 in 9,300,000 (9.3 million).
Klopt, dat gebeurde gisteren ook in Duitsland na de ontruiming van het stadion volgens NOS correspondent, dat mensen met een arabisch uiterlijk niet erdoor mochten naar hun werk of gevraagd werd wat ze er deden, triest dat het zo is.Mx. Alba schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:05:
[...]
Ja, profiling... Dat wordt dan uiteraard voornamelijk op uiterlijke kenmerken gedaan. Gevolg: blanken mogen lekker doorrijden maar mensen die er een beetje Arabisch uitzien worden altijd gecontroleerd. Dat zal het gevoel versterken dat men gediscrimineerd en gemarginaliseerd wordt en zal radicalisering van moslims hier alleen maar versterken. Overigens zijn lang niet alle jihad-gangers Arabisch of Noord-Afrikaans.
De grenscontroles verdriedubbelen gaat trouwens sowieso niets uithalen. Mensen die echt kwaad in de zin hebben zorgen er wel voor dat ze hun spullen voor elkaar hebben zodat ze juist niet opvallen in de massa. Het enige wat zoden aan de dijk zou zetten is echt de grens potdicht gooien - maar zelfs dan is het geen 100% garantie. Extra grenscontroles - vooral bij grenzen tussen twee Schengen-landen - is alleen maar schijnveiligheid en weggegooid geld.
Voorbeeld: vlak na de aanslagen in Parijs heeft Frankrijk haar grenzen "dichtgegooid". En toch is een van de verdachten erin geslaagd om naar Brussel te komen. Ziedaar hoe effectief grenscontroles zijn.
Je hebt echt geen enkel idee wat het woord "kans" betekent, of wel? Laat ik het zo zeggen, als jij de loterij wint wil het niet zeggen dat jij een 100% kans had om die loterij te winnen...IJzerlijm schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:17:
Dan moet je even naar Parijs gaan en ze vertellen dat het statistisch onmogelijk is dat er 129 doden zijn gevallen, maximaal kunnen het er 66/9,3=7 zijn geweest.
Bovendien gaat het om wereldwijd over een langere periode, niet 2 lokale cijfers in een jaar. Volgens jouw logica is de kans op een terroristische dood hier dus 0, want we hebben hem nog niet gehad dit jaar.
[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 18-11-2015 11:28 ]
Een statistische onmogelijkheid bestaat niet. Statistieken geven slechts kansen weer.IJzerlijm schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:17:
[...]
Deze ?
[...]
Dan moet je even naar Parijs gaan en ze vertellen dat het statistisch onmogelijk is dat er 129 doden zijn gevallen, maximaal kunnen het er 66/9,3=7 zijn geweest.
NOS.nl
Er is in elk geval een levende verdachte. Goede zaak.Verslaggevers ter plekke melden dat zwaarbewapende agenten zojuist een man uit het omsingelde huis in de Rue Collignon hebben gehaald. Wie hij is, weten we niet.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Let op:
We bannen mensen voor 48 uur die constant offtopic blijven doorratelen of de onrust gebruiken om hun eigen haat te spuien.
Sky News Live
YouTube: Sky News Live
en France 24 Live
http://www.france24.com/en/livefeed/
Gratis NRC liveblog:
http://www.nrc.nl/nieuws/...rslagen#upd20151114172658
Reddit
https://www.reddit.com/live/vwwnkuplwr9y
https://www.reddit.com/live/vwwmdb26t78v
We bannen mensen voor 48 uur die constant offtopic blijven doorratelen of de onrust gebruiken om hun eigen haat te spuien.
Sky News Live
YouTube: Sky News Live
en France 24 Live
http://www.france24.com/en/livefeed/
Gratis NRC liveblog:
http://www.nrc.nl/nieuws/...rslagen#upd20151114172658
https://www.reddit.com/live/vwwnkuplwr9y
https://www.reddit.com/live/vwwmdb26t78v