The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Dat is ook het idee. Geen groen licht geen toegang. Geen groen licht geen verplichting tot opvang.Mx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:07:
[...]
Sorry, maar volgens mij is Turkije geen onderdeel van de EU.
En dan? De mensen staan met een vals paspoort op Schiphol? Wat is dat anders dat ze met een vals paspoort via Ter Apel binnen komen? Vergeet niet dat de mensen die nu aankomen allemaal veel geld hebben betaald om de oversteek te maken en volgens jouw post van gisteren zijn het allemaal hoog opgeleide mensen dus die zullen ook wel geld hebben voor een ticket.Mx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:07:
[...]
En mijn voorstel had ik al een keer geuit: laat luchtvaartmaatschappijen doen wat ze moeten doen, namelijk mensen met geldige tickets veilig vervoeren. Laat controle van paspoorten en visa over aan de douane in het land van aankomst - daar hebben vluchtelingen dan de mogelijkheid om asiel aan te vragen. Meteen geen probleem met mensensmokkel meer - want mensensmokkelaars bestaan alleen maar omdat luchtvaartmaatschappijen weigeren vluchtelingen mee te nemen.
Je blijft zelf ook oftopic vragen stellenMx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:07:
[...]
En inderdaad is deze discussie off topic...
Back ontopic.
Zag net die uitzending van RTL late night van gisteren. Wat een heftig verhaal zeg. Ook zag ik een stuk van de broer van een van de aanslagplegers die verklaarde dat hij en zijn vader en moeder totaal niks hadden gemerkt aan zijn broer.
[ Voor 16% gewijzigd door backupdevice op 17-11-2015 16:21 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Je niet veel aan de douane in het land van aankomst als het vliegtuig in de lucht wordt gekaapt.Mx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:07:
[...]
Sorry, maar volgens mij is Turkije geen onderdeel van de EU... Als er al screening door de EU gedaan zou moeten worden, dan zou dat bijvoorbeeld in Griekenland of Italië gedaan worden.
En mijn voorstel had ik al een keer geuit: laat luchtvaartmaatschappijen doen wat ze moeten doen, namelijk mensen met geldige tickets veilig vervoeren. Laat controle van paspoorten en visa over aan de douane in het land van aankomst - daar hebben vluchtelingen dan de mogelijkheid om asiel aan te vragen. Meteen geen probleem met mensensmokkel meer - want mensensmokkelaars bestaan alleen maar omdat luchtvaartmaatschappijen weigeren vluchtelingen mee te nemen.
Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies
Gomez12 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:06:
[...]
Maar als we op die toer bezig gaan dan weten we wel : Dat Belgen en eigen inwoners gevaarlijk zijn. Dat weten we in ieder geval wel, dus wat gaan we daar dan aan doen?
Tanks lenen van de Duitsers en morgen annexeren, we zullen ze leren die Belgen! Annexeren we ook meteen die EK qualificatie, is dat ook gefixt
Wat heeft de aan- of afwezigheid van visumplicht om te mogen vliegen überhaupt te maken met vliegtuigkapingen?iLikeNoobies schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:12:
[...]
Je niet veel aan de douane in het land van aankomst als het vliegtuig in de lucht wordt gekaapt.

Maar zoals ik al zei, off topic hier dus ik ga er niet verder op door.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Het "weten wat er binnenkomt" is een groot probleem. Even kijken waar je op reageerd aub.Standeman schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:10:
[...]
Ik zie niet in hoeverre dat in verband staat met gelukszoekers en dat die een groot probleem zijn?
Behalve dat je er niets over kan zeggen vanwege gebrekkige registratie.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Nogal vaag dat er hier twijfel over bestaat. Meermaals in het journaal voorgekomen dat er een groot deel economisch vluchteling zijn en dus geen oorlogsvluchteling.Standeman schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:10:
[...]
Ik zie niet in hoeverre dat in verband staat met gelukszoekers en dat die een groot probleem zijn?
http://deredactie.be/cm/v.../oostvlaanderen/1.2448439
Ga trouwens gewoon zoeken op economische vluchtelingen en je vindt artikel bij de vloot.
Laatste offtopic vraag. Moet je een visum laten zien bij inchecken in land van herkomst of land van opstappen? Volgens mij alleen op Schiphol.Mx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:14:
[...]
Wat heeft de aan- of afwezigheid van visumplicht om te mogen vliegen überhaupt te maken met vliegtuigkapingen?
Die mensen zijn we verplicht om op te nemen en in het uiterste geval brood en bed aan te bieden en dwalen met een illusie armer door onze straten en zouden een easy target kunnen zijn.Standeman schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:10:
[...]
[ Voor 37% gewijzigd door backupdevice op 17-11-2015 16:20 ]
Wat mij betreft, alleen in het land van aankomst.backupdevice schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:18:
[...]
Laatste offtopic vraag. Moet je een visum laten zien bij inchecken in land van herkomst of land van opstappen?
Wellicht kan je reisdocument natuurlijk in het land van vertrek ook wel gecheckt worden, maar als het erop lijkt dat het niet klopt dan hoef je alleen maar tegen de passagier te zeggen: "Volgens ons kom je hiermee het land waar je heen gaat niet in; als je wel reist, is een eventuele terugreis omdat je niet wordt toegelaten voor jouw eigen rekening."
Trouwens is tegenwoordig als je naar Vietnam reist het ook niet meer nodig om vooraf al een visum te hebben ondanks dat er voor dat land een visumplicht geldt. Je vliegt erheen en haalt dan daar een "visum upon arrival". Mocht je dat visum dan niet krijgen, zijn de gevolgen daarvan voor je eigen konto (terugreis dokken). Als het daar kan - waarom dan niet overal?
[ Voor 22% gewijzigd door Mx. Alba op 17-11-2015 16:23 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Laatste keer offtopic, promiseMx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:21:
[...]
Wat mij betreft, alleen in het land van aankomst.
Wellicht kan je reisdocument natuurlijk in het land van vertrek ook wel gecheckt worden, maar als het erop lijkt dat het niet klopt dan hoef je alleen maar tegen de passagier te zeggen: "Volgens ons kom je hiermee het land waar je heen gaat niet in; als je wel reist, is een eventuele terugreis omdat je niet wordt toegelaten voor jouw eigen rekening."
Dus komen ze op Schiphol aan ipv Ter Apel. Behalve de afstand geen verschil.
Wel verschil. Ze komen namelijk via een normale weg op Schiphol aan, inclusief meteen hun hele familie als ze die mee willen nemen. In plaats van via mensensmokkelaars waardoor er nu veel geld het criminele circuit in gaat en met alle risico's van dien, met gedoe rond gezinshereniging, etc. In plaats van dat we ze van de Middellandse Zee moeten redden uit gammele bootjes, komen ze gewoon met het vliegtuig aan. Verder inderdaad weinig verschil.backupdevice schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:22:
[...]
Laatste keer offtopic, promise![]()
Volgens mij past het discusieren van terrorisme preventie prima binnen dit topic hoor. Mocht dat niet zo zijn wil ik er best ot tags omheen zetten.Mx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:14:
[...]
Wat heeft de aan- of afwezigheid van visumplicht om te mogen vliegen überhaupt te maken met vliegtuigkapingen?
Om je vraag te beantwoorden, quote ik graag eerst je eigen post.
Nu, als vliegmaatschappijen zonder enige vorm van identiteitscontrole, mensen laten vliegen. Kun je je dan misschien voorstellen, dat dat naast een heleboel keren goed, ook een keer heel erg fout kan gaan?Mx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:07:
[...]
Sorry, maar volgens mij is Turkije geen onderdeel van de EU... Als er al screening door de EU gedaan zou moeten worden, dan zou dat bijvoorbeeld in Griekenland of Italië gedaan worden.
Overigens is je andere stelling, dat mensensmokkelaars alleen maar bestaan omdat luchtvaartmaatschappijen weigeren om vluchtelingen mee te nemen zo absurd dat deze zo uit Jiskefet had kunnen komen. Ten eerste weigeren luchtvaartmaatschappijen dit niet, het is ze verboden. Ten tweede, zat landen waar de douane in het land van vertrek die mensen er niet uit zou willen laten, oftewel komen ze toch niet in het vliegtuig. Oftewel mensensmokkelaars zullen altijd werk hebben, totdat heel de wereld uiteindelijk helemaal gelijk is in ieder opzicht.
http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aanslagen-Parijs/article/detail/2526896/2015/11/17/Zo-verliep-de-politie-inval-in-de-Bataclan.dhtml
Wie heeft het erover dat ze mensen zonder enige vorm van identiteitscontrole laten vliegen? Ik niet. Waar ik het over heb is om mensen zonder geldig visum ook te laten vliegen.Gravitar schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:25:
[...]
Volgens mij past het discusieren van terrorisme preventie prima binnen dit topic hoor. Mocht dat niet zo zijn wil ik er best ot tags omheen zetten.
Om je vraag te beantwoorden, quote ik graag eerst je eigen post.
[...]
Nu, als vliegmaatschappijen zonder enige vorm van identiteitscontrole, mensen laten vliegen. Kun je je dan misschien voorstellen, dat dat naast een heleboel keren goed, ook een keer heel erg fout kan gaan?
Overigens is je andere stelling, dat mensensmokkelaars alleen maar bestaan omdat luchtvaartmaatschappijen weigeren om vluchtelingen mee te nemen zo absurd dat deze zo uit Jiskefet had kunnen komen. Ten eerste weigeren luchtvaartmaatschappijen dit niet, het is ze verboden. Ten tweede, zat landen waar de douane in het land van vertrek die mensen er niet uit zou willen laten, oftewel komen ze toch niet in het vliegtuig. Oftewel mensensmokkelaars zullen altijd werk hebben, totdat heel de wereld uiteindelijk helemaal gelijk is in ieder opzicht.
Ze weigeren het omdat het hun verboden is. Potayto, potahto. Neem dat verbod weg, probleem opgelost. Een boottochtje met een gammel bijna-wrak van rederij M.E.N. Sensmokkelaar over de Middellandse Zee kost vele malen meer dan een vliegticket. Op het moment dat die mensen gewoon kunnen vliegen, gaat niemand meer via die route...
backupdevice schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:22:
[...]
Laatste keer offtopic, promise![]()
Nog een verschil, uit die eerste aankomst in Nederland kunnen die vluchtelingen bepaalde rechten ontlenen. Blijkbaar ben je daar erg op gebrand. Hou nu eens op met dat verhaal over die gammele bootjes en mensensmokkelaars, het grootste deel van de vluchtelingen komt helemaal niet per bootje. Maar een marcherende kolonne van 1000 mannen tussen de 20 en de 30 jaar, dat wekt natuurlijk niet dezelfde onderbuik gevoelens op als 100 man in een rubberboot met een keuring voor 10 man, die al 15 jaar verlopen is. Aan degenen die hier het "rechtse" geluid verkondigen wordt regelmatig verzocht om niet constant op de onderbuik te spelen. Laten zij die het "linkse" geluid verkondigen dan ook eens stoppen met op de onderbuik te spelen.Mx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:25:
[...]
Wel verschil. Ze komen namelijk via een normale weg op Schiphol aan, inclusief meteen hun hele familie als ze die mee willen nemen. In plaats van via mensensmokkelaars waardoor er nu veel geld het criminele circuit in gaat en met alle risico's van dien, met gedoe rond gezinshereniging, etc. In plaats van dat we ze van de Middellandse Zee moeten redden uit gammele bootjes, komen ze gewoon met het vliegtuig aan. Verder inderdaad weinig verschil.
Ik zal je eigen quote, die ik al eerder aanhaalde, nog maar een keer herhalen.Mx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:28:
[...]
Wie heeft het erover dat ze mensen zonder enige vorm van identiteitscontrole laten vliegen? Ik niet. Waar ik het over heb is om mensen zonder geldig visum ook te laten vliegen.
Ze weigeren het omdat het hun verboden is. Potayto, potahto. Neem dat verbod weg, probleem opgelost. Een boottochtje met een gammel bijna-wrak van rederij M.E.N. Sensmokkelaar over de Middellandse Zee kost vele malen meer dan een vliegticket. Op het moment dat die mensen gewoon kunnen vliegen, gaat niemand meer via die route...
Mx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:07:
[...]
knip
Laat controle van paspoorten en visa over aan de douane in het land van aankomst
knip
[ Voor 23% gewijzigd door Gravitar op 17-11-2015 16:35 . Reden: typos etc ]
Het bericht waarop je reageerde ging niet alleen over het hebben van een visum. Maar goed, laten we inderdaad Jan en alleman hier naartoe halen in de hoop dat er niks in de lucht mis gaat. Dan kan de douane hier de terroristen met een vals paspoort eruit plukkenMx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:14:
[...]
backupdevice schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:03:
[...]
Op die manier houden we de gelukszoekers buiten Europa, hebben we een paar % meer kans dat we de terroristen eruit pikken, krijgen we een beter gereguleerde instroom die er voor zorgt dat mensen in een betere opvang komen ipv noodopvang en kan de intergratie beter opgevangen worden. En de mensen die geen toegang krijgen komen dus ook niet over straat te dwalen in Europa. Aangezien de screening buiten Europa is hoeven we ze dan ook niet toe te laten.
Mx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:07:
[...]
Ook wet suggestief taalgebruik natuurlijk... Lopen ze echt in de pas netjes achter elkaar opgesteld of is hier de onderbuik bezig?Gravitar schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:30:
...marcherende kolonne ...
Overigens is er ook supra-europese regelgeving waarmee rekening moet worden gehouden
[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 17-11-2015 16:43 ]
Een beetje onstuimig maar tochbegintmeta schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:40:
[...]
Ook wet suggestief taalgebruik natuurlijk... Lopen ze echt in de pas of is hier de onderbuik bezig?
http://www.dumpert.nl/med...gratis_europa_binnen.html
Kolonne; een vorming van het leger, die meer diepte dan breedte heeft.
Zo te zien gewoon een flinke groep wandelaars. Geen marcherende kolonnehexta schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:45:
...
Kolonne; een vorming van het leger, die meer diepte dan breedte heeft.
Ik maakte er ook maar een beetje een grapje vanbegintmeta schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:47:
[...]
Zo te zien gewoon een flinke groep wandelaars. Geen marcherende kolonne
Toch zijn de filmpjes wel imposant, groepen van duizend of meer mensen die in 1 kolonne door een dorp wandelen. (kijk, nu hebben we samen gelijk
begintmeta schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:40:
[...]
Ook wet suggestief taalgebruik natuurlijk... Lopen ze echt in de pas netjes achter elkaar opgesteld of is hier de onderbuik bezig?
In de pas niet, wel redelijk mooi opgesteld op sommige filmpjes
Dat is ook precies de reden dat ik ageerde tegen het gebruik van gammele bootjes.begintmeta schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:53:
Waar het mij om gaat is dat het gekozen woordegebruik ook uitmaakt. Bepaalde woorden zijn wat neutraler en feitelijker dan andere.
Dat je dan zelf weer suggestief taalgebruik hanteert viel me gewoon op, vond ik wat ongerijmd, vandaar mijn reply op jouw post.Gravitar schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:55:
...
Dat is ook precies de reden dat ik ageerde tegen het gebruik van gammele bootjes.
Nu al heeft de IND moeite met de beoordeling, laat staan in een druk bevolkt asiel kamp ergens in het midden oostenof donker Afrika. Frontex huurt af en toe vluchten volgens mij kost dat een 35000 euro per vlucht.
Vandaag in de rij voor Roemenie, morgen in de rij voor Nederland. We wachten nog wel even schat.
Of is je voorstel om de visumplicht op te heffen als een land in oorlog is?
[ Voor 32% gewijzigd door Cobb op 17-11-2015 18:38 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Goeie knullige animatieFoxLenny schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:27:
Geen idee of dit hier al is gepost, maar na 2 pagina's over wel/niet grenzen sluiten een artikel over de inval bij Bataclan, inclusief animatie (artikel in het Nederlands, filmpje/animatie in het Frans):
http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aanslagen-Parijs/article/detail/2526896/2015/11/17/Zo-verliep-de-politie-inval-in-de-Bataclan.dhtml
Ik neem aan dat ze erg blij met hun schilden waren..

Wedstrijd Nederlands elftal in Hannover afgelast, stadion ontruimd
De oefenwedstrijd tussen het Nederlands elftal en Duitsland is afgelast. Het stadion is ontruimd.
Dat melden meerdere internationale media.
Meer informatie volgt.
http://www.nu.nl/algemeen...ast-stadion-ontruimd.html
Zou er toch iets kunnen zijn met de veiligheid of een mogelijke dreiging?
---
Edit:
"Er was een verdachte koffer aangetroffen. Het bleek een valse bommelding. Maar de spanning liep op. Wedstrijd afgelast."
[ Voor 12% gewijzigd door RobinNL op 17-11-2015 19:28 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Is dat al bevestigd? Vele bronnen melden nog niks over een valse bommelding? Nos niet, AD niet, Telegraag niet, Nu.nl niet?RobinNL schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:26:
"Er was een verdachte koffer aangetroffen. Het bleek een valse bommelding. Maar de spanning liep op. Wedstrijd afgelast."
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Jeroen Akkermans (RTL Nieuws) bevindt zich bij het stadion. Op dit moment staat het op AD.nl, Nu.nl en RTLnieuws.nl. AD meldt dan ook nog eens dat het "te onveilig zou zijn in en rondom het stadion van Hannover om te voetballen".AW_Bos schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:37:
[...]
Is dat al bevestigd? Vele bronnen melden nog niks over een valse bommelding? Nos niet, AD niet, Telegraag niet, Nu.nl niet?
Edit: De Duitse politie heeft het over een concrete dreiging, verdachte personen rond het stadion en een verdachte koffer.
Offtopic: Vrouw overmeesterd op vlucht British Airways naar Boston - http://www.nu.nl/buitenla...itish-airways-boston.html
[ Voor 23% gewijzigd door RobinNL op 17-11-2015 19:53 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
http://www.parool.nl/paro...entrum-zijn-onjuist.dhtml
Terrorisme is lucratieve business momenteel
[ Voor 6% gewijzigd door NiGeLaToR op 17-11-2015 19:44 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Na de aanslagen in Madrid lag het openbaar vervoer elke dag wel ergens stil omdat ergens een tas vergeten was, of een zak was blijven liggen. Al dan niet uit baldadigheid.NiGeLaToR schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:44:
Vanmiddag kreeg een collega in een whatsapp groep van een sportclub een paniek verhaal over 'iets' in de binnenstad in A'dam. Kon gelukkig debunken, want iedereen was meteen in alle staten.
http://www.parool.nl/paro...entrum-zijn-onjuist.dhtml
Terrorisme is lucratieve business momenteel
We slaan altijd (wel begrijpelijk) wat door.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
One Day Later, Anonymous Already Takes Down 3,824 Pro-ISIS Twitter Accounts
Hackers declare war on ISIS, results show up the next day
One day after declaring war on ISIS members, Anonymous has already managed to take down over 3,800 Twitter accounts linked to various ISIS members and associates.
The hacktivism group quickly got its business together, created an official Twitter account for the whole #OpParis operation, and a new website where to centralize all ISIS accounts.
Besides scanning for ISIS Twitter accounts themselves, the hacking group has also opened access to the site to those interested. Anyone who comes across ISIS social media accounts can easily search the database and report any new terrorists and supporters.
The website is called #opIceISIS and will index ISIS members based on their real name, location, picture, Twitter, Facebook, and YouTube accounts.
Before the Paris attacks, Anonymous waged war on ISIS members after the Charlie Hebdo attacks, earlier this year, during operation #OpISIS. That time, the group managed to take down tens of thousands of accounts.
With over 3,800 just on the first day, the group seems more determined this time around to finally put an end to the terrorist group.
Just before the Paris attacks, the Ghost Security Group, another secret hacking posse, revealed that they traced Bitcoin wallets holding more than $3 million / €2.8 million back to known ISIS members.
With Anonymous’ most recent additions of known ISIS members to their database, law enforcement agencies and other hacking groups might be able to track down more accounts and hinder the terrorists' activities.
UPDATE: UK journalists are claiming to have seen some of the data collected by Anonymous activists. Also, after day #2 of the Anonymous-ISIS cyber-war, the hackers are claiming they have now taken down 5,500 pro-ISIS Twitter accounts.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Er wordt nu gesteld (op NU.nl) dat er "een concreet gevaar is voor de hele stad". Dus niet zomaar een paar verdachte personen en een koffertje.RobinNL schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:41:
[...]
Jeroen Akkermans (RTL Nieuws) bevindt zich bij het stadion. Op dit moment staat het op AD.nl, Nu.nl en RTLnieuws.nl. AD meldt dan ook nog eens dat het "te onveilig zou zijn in en rondom het stadion van Hannover om te voetballen".
Edit: De Duitse politie heeft het over een concrete dreiging, verdachte personen rond het stadion en een verdachte koffer.
We zullen er nog wel meer over te horen krijgen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Het verschilt per minuut wat je te horen krijgt. Wat ik net meldde werd op dat moment gezegd. AD meldt "terreuralarm in Hannover".RoD schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:59:
[...]
Er wordt nu gesteld (op NU.nl) dat er "een concreet gevaar is voor de hele stad". Dus niet zomaar een paar verdachte personen en een koffertje.
We zullen er nog wel meer over te horen krijgen.
Maar zelf snap ik ook niet waarom mensen nu vuurwerk af willen steken. Je houdt dan totaal geen rekening met wat er gebeurd is en hoe mensen hierop kunnen reageren.
Ze hebben net de wedstrijd afgelast, de ontruiming is as we speak in gang. Dus... ze zullen er nog wel op terugkomen.NiGeLaToR schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:00:
Als het concreet is waarom dan zo vaag?
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Duitse hoofdcommissaris politie: Er waren serieuze aanwijzingen dat er plannen waren om iets te laten ontploffen.arie_papa schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:09:
Nos heeft het over een algemene dreiging voor héél Hannover. Klinkt ernstig
Meer informatie zullen we vast vanavond en anders deze dagen horen.
https://twitter.com/Jeroe...816/photo/1?ref_src=twsrc^tfw
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Een medewerker van de klant zijn schoonbroer en zus waren in Parijs, hij in de zaal en zij op een terras, beiden overleefd gelukkig. Bleek dat die collega zelf nog in die zaal heeft gespeeld met zijn band (zijn vrouw komt uit Parijs).
Bizar om aan te horen allemaal, zo onwerkelijk.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zie ook een andere reflex: encryptie verbieden, verregaande registratie van biometrische gegevens en lagere drempels om lukraak te kunnen controleren. Blijf dat lastig vinden, omdat in alle geheimhouding nooit duidelijk wordt wat het allemaal helpt.
De vraag is of dat middel niet veel te zwaar is want je vernietigt zo de privacy van alle burgers. Je behandelt eigenlijk alle burgers als criminelen...NiGeLaToR schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:23:
Geen goed moment voor een grote mond of een slechte grap.
Zie ook een andere reflex: encryptie verbieden, verregaande registratie van biometrische gegevens en lagere drempels om lukraak te kunnen controleren. Blijf dat lastig vinden, omdat in alle geheimhouding nooit duidelijk wordt wat het allemaal helpt.
http://www.kreiszeitung.d...vorm-stadion-5875541.html
[ Voor 48% gewijzigd door RobinNL op 17-11-2015 20:29 ]
Voor mij is dat geen vraag maar een feit.Mx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:25:
[...]
De vraag is of dat middel niet veel te zwaar is want je vernietigt zo de privacy van alle burgers. Je behandelt eigenlijk alle burgers als criminelen...
Encryptie: SSL aka bank gegevens zijn encrypted toch wel fijn wanneer dat veilig gebeurd.
Wachtwoorden zijn encrypted (vaak) toch wel fijn dat dat gebeurd.
Twee simpele dingen waarvan iedereen toch graag het veilig wil hebben.
Wanneer je alles mee kan lezen krijg je een ander soort encryptie ( enigma machine bv ). En waarom zou een crimineel zich aan de regels houden. Gewoon encrypted data spammen en dan is het hek van de dam.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Eerder een random truck welke vermomd was als ambuRobinNL schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:27:
AD: "Ambulance met explosieven aangetroffen bij stadion Hannover".
Moet niet gekker worden

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 17-11-2015 20:30 ]
Precies, plus dat je er in mijn beleving weinig mee voorkomt. Neem Bin Laden, die gebruikte internet uit voorzorg niet eens en liet zijn porno per koerier bezorgen (wat hem alsnog de das om deed, ouderwets politiewerk).Mx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:25:
[...]
De vraag is of dat middel niet veel te zwaar is want je vernietigt zo de privacy van alle burgers. Je behandelt eigenlijk alle burgers als criminelen...
En dat haatpredikers gewoon hier in Holland hun gestoorde ideeën kunnen delen.
Als dat nu eens gestopt werd, ben je al een eind verder.
http://www.ad.nl/ad/nl/37...te-ook-in-Nederland.dhtml
En als ik dan lees",,De landelijke autoriteiten zien geen reden hem de toegang te weigeren."
vraag ik me echt af, doen ze nu echt alles (als dat ze zeggen) om deze lui te stoppen?
[ Voor 17% gewijzigd door kobus71 op 17-11-2015 20:46 ]
Punt is dat er eerst weer iets ergers moet gebeuren voordat de politiek reactief maatregelen overweegt. Laat staan daadwerkelijk uitvoert.
Er hangen te veel belangen aan de stringente focus op sigint, om op realistische wijze in te kunnen zetten op wat wel structureel een verschil kan maken. Ik druk me welbewust voorzichtig uit in deze.NiGeLaToR schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:44:
[...]
Precies, plus dat je er in mijn beleving weinig mee voorkomt. Neem Bin Laden, die gebruikte internet uit voorzorg niet eens en liet zijn porno per koerier bezorgen (wat hem alsnog de das om deed, ouderwets politiewerk).
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Heb jij een foto ergens gezien?vhal schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:29:
[...]
Eerder een random truck welke vermomd was als ambu
Moet niet gekker wordenJe zou bijna denken dat ze iets tegen de Duitsers hebben...
Ik ben wel benieuwd hoe goed hij vermomd was als ambulance.
Nee, dat heb je met de diverse 'nieuws'feeds die lukraak iets roepen..Soldaatje schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:54:
[...]
Heb jij een foto ergens gezien?
Ik ben wel benieuwd hoe goed hij vermomd was als ambulance.

Ik snap niet wat je dan bedoelt, je zegt eerst dat het eerder een random truck was, dan dat het een echte ambulance was. Ik dacht dat je iets gezien had of zo.vhal schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:57:
[...]
Nee, dat heb je met de diverse 'nieuws'feeds die lukraak iets roepen..
..

Fijn btw. dat je dat hoort als je daar bent, maargoed we kunnen tegenwoordig niet meer uitgaan van 'grappenmakers'.
[ Voor 37% gewijzigd door HollowGamer op 17-11-2015 21:03 ]
Euh ja, waar doel je precies op? Want dit zijn we al geruime tijd aan het bespreken.
Verder:
#GERNED Polizeipräsident Kluwe ruft die Menschen in Hannover dazu auf, in ihren Wohnungen zu bleiben. NDR Ticker:https://t.co/phZ670ktJn
— NDR Niedersachsen (@NDRnds) November 17, 2015
Binnen blijven dus. Heftig.

Dat is dan wel de spreekwoordelijke druppel voor het duitse volk.
Excuses, zie ook dat het al was gepost om ~19:21 op nu.nl.RoD schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:03:
[...]
Euh ja, waar doel je precies op? Want dit zijn we al geruime tijd aan het bespreken.
Verder:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" data-cards="hidden" lang="en"><p lang="de" dir="ltr"><a href="https://twitter.com/hashtag/GERNED?src=hash">#GERNED</a> Polizeipräsident Kluwe ruft die Menschen in Hannover dazu auf, in ihren Wohnungen zu bleiben. NDR Ticker:<a href="https://t.co/phZ670ktJn">https://t.co/phZ670ktJn</a></p>— NDR Niedersachsen (@NDRnds) <a href="https://twitter.com/NDRnds/status/666705575351345153">November 17, 2015</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/] Binnen blijven dus. Heftig.
Ik was aan het werk, zie het bericht nu pas.
Er is als het goed is momenteel een persconferentie gaande.
Wat vervelend weer, zie op de blog staan dat iedereen binnen moet blijven (in Hannover).

Bild meldt nu dat twee hulpverleningswagens op explosieven worden gecontroleerd, en dat (tot dusver) niks is aangetroffen
— Jan Salden (@jan_salden) November 17, 2015
Er worden dus weer te vroeg zaken geroepen
De NRC liveblog is redelijk actueel met wat er in Duitse media wordt gezegd.HollowGamer schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:11:
Spreek/lees totaal geen Duits, translator is niet echt betrouwbaar. Mocht iemand Engelse bronnen hebben of kunnen vertalen, graag.
Wat vervelend weer, zie op de blog staan dat iedereen binnen moet blijven (in Hannover).
[ Voor 98% gewijzigd door HollowGamer op 17-11-2015 21:27 ]
De politie heeft inderdaad gezegd dat er een serieuze dreiging is voor de hele stad, maar het verhaal over de explosieven is niet bevestigd.HollowGamer schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:16:
[...]
Ze hadden (de politie) wel over een serieuze dreiging?
Maar de vraag is nu, wat kan je nog als 'serieus' beschouwen, een Twitter bericht of een verdachte auto/koffer lijkt al voldoende.
BREAKING: Officials say cell phone believed to have been used by a Paris attacker has been recovered: @CNN https://t.co/rXU4ihHLN6
— Reuters Top News (@Reuters) November 17, 2015
[ Voor 36% gewijzigd door RoD op 17-11-2015 21:17 ]
Ok, thanks. Dat maakt het inderdaad een serieuze dreiging.RoD schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:16:
[...]
De politie heeft inderdaad gezegd dat er een serieuze dreiging is voor de hele stad, maar het verhaal over de explosieven is niet bevestigd.

Politie stelt nu ook dat er een verdacht pakketje is gevonden op station Hannover (NU.nl blog)
[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 17-11-2015 21:19 ]
Onzin dus...

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 17-11-2015 21:25 ]
Nonsens. Engine vibrations.TheVMaster schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:19:
Is overigens ook een vliegtuig wat vanuit London op weg was naar New York onderweg terug naar London. Er zou aan boord een vrouw mogelijk een 'IS achtig filmpje' op haar telefoon aan het kijken zijn geweest, rest passagiers raakten in paniek dus het vliegtuig gaat nu terug naar London. Volg het vliegtuig hier op FlightRadar24.
https://twitter.com/airlivenet/status/666711595838513152
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Officials: Cell phone believed used by Paris attacker recovered. Contains message to effect: OK, we're ready. https://t.co/nbHeMmRVd9
— CNN Breaking News (@cnnbrk) November 17, 2015
Hopelijk staat er meer informatie op de telefoon. Dit was waarschijnlijk niet de bedoeling.
[ Voor 99% gewijzigd door HollowGamer op 17-11-2015 21:25 ]
Er staat toch 'vertraagd'HollowGamer schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:23:
[...]
Bent benieuwd, begrijp dat er al een is geweest? (excuses had niks opstaan, wilde de wedstrijd pas om 21:00 gaan bekijken).
Duitse minister:
(NU.nl blog)"Signalen met de wedstrijd van vandaag hebben in de loop van de avond zulke concrete vormen aangenomen, dat ik na overleg heb besloten de bevolking te beschermen en de wedstrijd af te zeggen."
[ Voor 43% gewijzigd door RoD op 17-11-2015 21:29 ]
Is dit hetzelfde verhaal als de vrouw die op weg was naar boston en zo dronken was dat ze de deur open wilde doen?TheVMaster schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:19:
Is overigens ook een vliegtuig wat vanuit London op weg was naar New York onderweg terug naar London. Er zou aan boord een vrouw mogelijk een 'IS achtig filmpje' op haar telefoon aan het kijken zijn geweest, rest passagiers raakten in paniek dus het vliegtuig gaat nu terug naar London. Volg het vliegtuig hier op FlightRadar24.
Onzin dus...
Of zijn het afzonderlijke verhalen?
Duidelijk antwoord net, er zijn tot op heden geen explosieven gevonden en er is niemand gearresteerd.RoD schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:25:
Persconferentie is begonnen, hier is een Duitse livestream: http://www.ndr.de/nachric.../eventlivestream2352.html
Duitse minister:
[...]
(NU.nl blog)
Only fools are enslaved by time and space.
Wat een lulverhaal na het afzeggen van die wedstrijd.De Maiziére: "We zijn niet bereid om onze levens te veranderen, we willen naar het stadion, het theater, naar kerstmarkten gaan. En dat zal zo blijven. Maar er zal altijd een afweging gemaakt moeten worden die met de bescherming van de bevolking te maken heeft."
[ Voor 40% gewijzigd door ijdod op 17-11-2015 21:48 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik heb het eerder gesteld: de focus is niet op het geweld of de doelwitten, het is op de effecten. Bevolking, politiek, vanuit volledig begrijpelijke emotie spelen we precies in de kaart van de barbaren van Daesh. Zelfs wanneer we verstandige beslissingen in het moment nemen, kijken we nog steeds niet verder dan het moment zelf - en verzanden nog dieper in reflexief gedrag. En daarin zijn we berekenbaar. Voor een organisatie die er in geslaagd is om voor zijn criminele kern ongeveer 2 miljard binnen te slepen is het niet moeilijk om daar gebruik van te maken, dat blijkt ook wel.Leon Zwiers schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:44:
Het lijkt voor nu een storm in een glas water. Die Telegraafkop "bomauto gevonden!!1!1!1" laat maar weer eens zien wat een " kwaliteitskrant" dat is. Er zijn geen explosieven aangetroffen dus. Wat dan de echte reden voor het afzeggen was zullen we denk ik niet te weten komen. We laten ons helemaal gek maken, precies wat die barbaren wilden.
[ Voor 16% gewijzigd door Virtuozzo op 17-11-2015 21:52 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Eens, alleen als er wat gebeurd dat heeft de overheid 'gefaald'.Leon Zwiers schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:44:
Het lijkt voor nu een storm in een glas water. Die Telegraafkop "bomauto gevonden!!1!1!1" laat maar weer eens zien wat een " kwaliteitskrant" dat is. Er zijn geen explosieven aangetroffen dus. Wat dan de echte reden voor het afzeggen was zullen we denk ik niet te weten komen. We laten ons helemaal gek maken, precies wat die barbaren wilden.
Zeker op dit moment.
Gelukkig is er niks gebeurd, het is wel ontzettend jammer dat er geen wedstrijd is.
Nu maar even NPO2 (Nieuwsuur) kijken: 'Tot nu toe geen explosieven en/of arrestaties'.
Zullen mensen geen 'trauma' kunnen oplopen? Ik bedoel het lijkt me niet niks als je opeens weg moet - anders kan er iets gebeuren.
Tevens al die berichten over incidenten, verdacht(en), mensen, .. het zal me verbazen als dit helemaal geen effect heeft.
#BREAKING Video confirms existence of ninth attacker in Paris: police sources
— Agence France-Presse (@AFP) November 17, 2015
Oorlog door wat? IS is verderop en kan alleen terroristische aanslagen plegen, dus als er oorlog komt is dat in irak en syrie. In ieder geval niet hier in europa, of ik mis wat.Mx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:23:
Mijn vriendin is er in ieder geval van overtuigd dat er binnen afzienbare tijd oorlog komt maar ze is er niet bang voor. Maar ja, haar ouders waren allebei Vietcong-strijders dus ze heeft wat dat betreft wel een wat andere mentaliteit dan wij, die toch wel minstens een generatie verder van oorlog verwijderd zijn...
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Nee, dit zijn afzonderlijke verhalen...althans dat vliegtuig was ten tijde van mijn post nog onderweg terug naar Londen...frankyboy707 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:35:
[...]
Is dit hetzelfde verhaal als de vrouw die op weg was naar boston en zo dronken was dat ze de deur open wilde doen?
Of zijn het afzonderlijke verhalen?
mwah, in duitsland leren ze niet zo snel...ijdod schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:46:
Veiligheidsdiensten krijgen meldingen die ze serieus nemen, en acteren daarop. Er blijkt niets aan de hand (voor zover bij de media bekend). Dit heeft consequenties voor de volgende melding. Je zou wellicht de diensten kunnen bespelen op die manier...
afgelopen Carneval, relatief kort na de Charlie Hebdo aanslagen hebben ze op het laatste moment een grote carnevalsoptocht in Braunschweig, waar 250.000 mensen op af gekomen waren, gestopt op het laatste moment en alle aanwezige mensen weggestuurd... eigenlijk precies zoals nu
Ook toen was de grond een 'konkrete Hinweis' uit de 'Islamisten-szene'
http://www.welt.de/politi...kreten-Anschlagsplan.html
http://www.zeit.de/politi...sumzug-anschlag-informant
Eerder was wel in Dresden een PEGIDA-bijeenkomst door de politie verboden wegens een konkreet 'dreigement'... later bleek het toen om een individuele Tweet te gaan, die op een islamitisch, aan IS gerelateerd account gepost was, te gaan
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Oorlog, naar wiens begrippen. Zoals wij het in het Westen benoemen is eigenlijk niet mogelijk. Het beeld ervan, zeker. De realiteit - nee. De middelen zijn er nauwelijks, de wil tot vereiste samenwerking is ver te zoeken - maar belangrijker nog: het geld is er niet.Mx. Alba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:23:
Mijn vriendin is er in ieder geval van overtuigd dat er binnen afzienbare tijd oorlog komt maar ze is er niet bang voor. Maar ja, haar ouders waren allebei Vietcong-strijders dus ze heeft wat dat betreft wel een wat andere mentaliteit dan wij, die toch wel minstens een generatie verder van oorlog verwijderd zijn...
Daarnaast is er de vraag "oorlog met wie". IS / Daesh is geen staat of natie. Het is een flexibele criminele organisatie die haar eigen marketing en identiteit inmiddels al een half dozijn keer heeft doen heruitvinden alsof het een bedrijf is wat na het behalen van doelstellingen behaalde middelen en vermogens inzet voor een volgend set doelstellingen. Ik denk dat we eerlijk moeten zijn, door de bank genomen zijn mensen niet eens in staat om die vraag te beantwoorden, laat staan de verkenningen uit te voeren die er bij komen kijken.
Conflict? Zeker. Niets nieuws onder de zon, al helemaal niet de adoptie door die groep van volgende incarnatie van de erfenissen van conflicten uit veel oudere tijden. Ook onder de spreekwoordelijke motorkap is er niets nieuws in de huidige varianten van conflict, ongeacht de nieuwere vormen en de verschuivingen van arena's.
Eigenlijk is het enige echt nieuwe de zelf veroorzaakte interne zwaktepunten van de Europese landen als doelwit gesteld om effecten te bewerkstelligen die primair gericht zijn op verder verzwakken door ons eigen handelen, en secondair de (aan IS / Daesh eigen) voedingsbodems te versterken middels ons extern handelen.
Oorlog is dit niet, komt er ook niet - we zijn ver voorbij die traditionele concepten. We zullen de ontwikkelingen moeten bezien als uitdagingen van uitermate interne en externe conflicten. Dat is "daar" niets anders als "hier".
In conflict zitten we al lang, op meerdere fronten. Dit zijn er twee, niets meer.
Is de onderstaande link al voorbij gekomen? Het zouden er nog wel eens een stuk meer kunnen zijn.RoD schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:22:
Ondertussen lijkt er een negende dader te zijn in Parijs.
http://mashable.com/2015/...cks-warning/#Hdar3q_SQqqN
[ Voor 13% gewijzigd door iLikeNoobies op 17-11-2015 22:55 . Reden: Wel de link erin plakken :') ]
Vals alarm. Geen verrassing. De overheid is bij dit soort dingen altijd te laat. Te laat met de inzet, en te laat met het weer stoppen. Aanslagen vinden niet een dag later nog eens plaats.RobinNL schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:27:
AD: "Ambulance met explosieven aangetroffen bij stadion Hannover".
http://www.kreiszeitung.d...vorm-stadion-5875541.html
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Uiteindelijk kan je dat nooit voorspellen. Het zou zomaar kunnen gebeuren, of dat er juist maanden of jaren niks gebeurt.MSalters schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:56:
[...]
Vals alarm. Geen verrassing. De overheid is bij dit soort dingen altijd te laat. Te laat met de inzet, en te laat met het weer stoppen. Aanslagen vinden niet een dag later nog eens plaats.
Slap gelul...achteraf, lekker makkelijk.MSalters schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:56:
[...]
Vals alarm. Geen verrassing. De overheid is bij dit soort dingen altijd te laat. Te laat met de inzet, en te laat met het weer stoppen. Aanslagen vinden niet een dag later nog eens plaats.
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Dat noemen ze nou preventief. Ben je vergeten dat er in ieder geval 1 maar mogelijk meerdere van die lui nog gewoon rondlopen? Dat mogelijk andere van die debielen nu denken goh wij gaan ook maar eens actie ondernemen?MSalters schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:13:
Als je het niet kunt voorspellen, waarom staat er dan overal politie op straat vandaag?? Dat is feitelijk een voorspelling, dat er vandaag weer iets kan gebeuren.
Je kunt het niet voorspellen, maar wel proberen te voorkomen.
Ik denk dat het enorm naief is om te denken dat "wij" en anders zeker ook de rest van de wereld nu fundamenteel anders zijn dan dat ooit in de geschiedenis geweest is.Virtuozzo schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:35:
Oorlog is dit niet, komt er ook niet - we zijn ver voorbij die traditionele concepten.
Hier 1000 jaar oorlog in 5 minuten geanimeerd:
YouTube: World Battleground, 1000 years of war in 5 minutes
Er vallen 2 dingen op in deze animatie:
1. oorlog is van alle tijden
2. we worden er steeds beter in, getuige de steeds grotere oorlogen
Niet dat ik deze terreurdreiging nu als directe aanleiding zie hiervoor, maar alles bij elkaar staan we er aanzienlijk slechter voor dan 20 jaar geleden.
Ze kunnen elke dag wel "preventief" rondlopen. En er lopen duizend geradicaliseerde moslims in Europa rond, alleen sinds vrijdag een paar minder.martinusz schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:20:
[...]
Dat noemen ze nou preventief. Ben je vergeten dat er in ieder geval 1 maar mogelijk meerdere van die lui nog gewoon rondlopen?
Sinds vrijdag zijn er dus ook daadwerkelijk weer in actie gekomen.MSalters schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:22:
[...]
Ze kunnen elke dag wel "preventief" rondlopen. En er lopen duizend geradicaliseerde moslims in Europa rond, alleen sinds vrijdag een paar minder.
Wat voor punt wil je nu eigenlijk maken?
Laten we de boel negeren en we zien wel wanneer er weer een aanslag is op onschuldige mensen?
Zou ik ook doen ; hoorde/zag net Tom Egbers in het nieuws vertellen dat er politie met kalasjnikovs rond loopt, dat zou ik echt niet vertrouwen ...HollowGamer schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:11:

EDIT: toch even nagezocht, maar ik hoorde het goed ...
http://forum.fok.nl/topic/2264199/1/25#p157637506
[ Voor 13% gewijzigd door Goner op 17-11-2015 23:59 ]
We bannen mensen voor 48 uur die constant offtopic blijven doorratelen of de onrust gebruiken om hun eigen haat te spuien.
Sky News Live
YouTube: Sky News Live
en France 24 Live
http://www.france24.com/en/livefeed/
Gratis NRC liveblog:
http://www.nrc.nl/nieuws/...rslagen#upd20151114172658
https://www.reddit.com/live/vwwnkuplwr9y
https://www.reddit.com/live/vwwmdb26t78v