Gravitar schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:51:
[...]
Voor het gemak vergeet je wel even dat de emmer Europa, en de emmer rest van de wereld niet even groot zijn. De inhoud van de emmer rest van de wereld, past niet in de emmer Europa. Er zijn overigens nog wel meer aantrekkelijke emmertjes dan enkel het emmertje Europa, het emmertje US, het emmertje Canada, het emmertje Japan, het emmertje Australië en zo kan ik nog wel even door gaan. Bovendien hebben ik en Albanter het over oorlogsvluchtelingen, niet over economische migranten. De enige reden waarom ik ongelimiteerde immigratie noem, is omdat dat het gevolg zou zijn van Albanters oplossing voor mensensmokkelaars in de context van deze oorlogsvluchtelingen. Die ongelimiteerde intocht van economische migranten is binnen waar wij het over hebben niet meer dan een bijzaak.
Dat jij het verdedigen van onze belangen hypocriet vindt is jou zaak, ik denk er anders over. Door alles wat we hebben uit handen te geven, kunnen we ook anderen niet meer helpen om maar eens iets te noemen. Hoe dan ook, een oplossing voor het verschil wereldwijd in welvaart is reuze interessant en ik zou er ook graag een discussie met je over aan gaan te zijner tijd. Ik denk echter dat dit niet het topic is waar die discussie plaats zou moeten vinden.
Het was een simpele probleemstelling, dat er minder ruimte is kwa oppervlakte(emmer grote) is totaal andere issue,en is meer een relatief begrip. (zeeland is niet zo druk). En dus voor elke persoon anders.
Ik vind het helemaal geen bijzaak om onze belangen te verdedigen, maar het kan ook gewoon anders dan telkens een dictator te gaan afzetten die hun eigen plan hebben. Libie goud = olie tegen over de petrodollar.
Je kan best zaken doen met een dictator alleen moet je wel een grens stellen van tot hoe ver willen we gaan,
voor onze normen en waarden. Een dus duidelijk scheidingslijn, en niet er een neer zetten die onze volledige belangen behartigen met veel bloed vergiet.
Ben ik nu ineens slecht persoon? nu ik zeg dat we best zaken doen met een dictator? ik kijk liever wat deze persoon doet tegen over zijn bevolkingen. Dan had ik persoonlijk eerder Saudi-Arabië aangevallen in plaats van Syrië waar vrouwen gewoon zonder hoofdoek konden lopen

.
Moeten we dat alles lopen slikken en onze normen waarden de deur uitgooien, ik vind van niet.
Maar helaas doen we dat wel en gaan we in zee met nog slechtere mensen dan Assad. Alleen omdat we goedkoop grondstoffen willen. Of je kan beleid vormen dat ervoor zorgt dat ze stappjes voorruit zetten kwa normen en waarden. Maar dat wordt ook niet gedaan.
Een Democratie, eenmanspartij, dictator een monarchie het maakt niet uit wat voor bestuursvorm we hebben, de beslissingen worden nog altijd door de mens gemaakt. En hoe goed of hoe slecht deze light allemaal aan ons zelf. Vergelijk Singapore met India maar eens of met noord-korea.
Elke bestuursvorm heeft zijn nadelen en voordelen, maar het eind beslist de mens en kan het laten wat de sterkste kanten van deze bestuursvorm kan zijn of de slechte.
Ook zijn er talloze manieren om oorlog te voor zonder wapens, maar dan economisch om zo bepaalde doelstelling te halen. Wat mij veel beter lijkt om zo landen naar je toe te trekken in plaats maar alles lopen te slikken.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 16-11-2015 23:33
]