Ik zou als ik jou was Dit artikel eens lezen. IS is geen terroristische organisatie. Het is een zelf opgeroepen kalifaat. Een nuke gooien heeft natuurlijk heel weinig zin, ik hoop dat je dat niet serieus meent.dennisk. schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:09:
[...]
Jouw opmerkingen dragen niet bij aan het voeren van een discussie.
Ik vraag me dan ook af waarom jij jouw opmerkingen in dit topic plaatst.. Immers gaat het hier over terroristische aanvallen, die jij naar mijn mening goedkeurt?
Laten we niet vergeten dat IS een organisatie is die niet nadenkt over het doden van iemand.
IS heeft geen grondgebied. Zij nemen grondgebieden in door iedereen uit te roeien of als slaaf te gebruiken.
Wat mij betreft gooien ze er een nuke op.
We kunnen maar niet snappen wat ISIS echt wil. Zij willen een apocalyptische oorlog voeren met ons. Hen aanvallen is juist wat ze willen. Al die bommen die we op hun steden gooien maakt hun ideologie alleen maar sterker. Zo kunnen ze ons zien als kruisvaarders tegen de islam. Die bommen lossen het probleem niet op, grondtroepen lossen het probleem niet op.
Het klinkt misschien heel naief en soft, maar volgens mij kan je veel meer veranderen als je in plaats van meer bommen gooit net als Malala zei "boeken" gooit. Klinkt stom, maar waarom laten we de mensen daar niet zien wat ze hebben aangericht, vertel ze over onze slachtoffers, wat voor leven ze hadden hoe wij onze normen en waarden zien, hoe wij om elkaar geven. Laat zien dat onze westerse waarden anders zijn en niet gebasseerd op geweld.
Denk dat bijna niemand het hier met me eens is en het is ook niet iets wat meteen effect heeft, maar naar mijn mening heeft dat op de langere termijn veel meer impact dan hoe we nu een mismaakte ideologie proberen omver te werpen (met bommen dus).