Gravitar schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:04:
[...]
Wil je nu werkelijk woorden gelijkstellen aan daden? Zolang mensen terugslaan met woorden is er niets aan de hand, op het moment dat mensen over gaan tot geweld, dan
zijn ze fout. Ze
hoeven niet met geweld terug te slaan. Ik snap niet wat je hier zo vreemd aan vind.
Ik praat ook zeker niet deze aanslagen goed, echter, als je stelselmatig een groep wegzet, moet je niet vreemd staan opkijken dat een deel van die groep radicaliseert en vreemde dingen gaat doen.
Je hebt gewoon meerdere grote problemen, die samenvloeien en tot dit soort dingen leiden, Ja, er is een extreem geweldadige stroming binnen de islam die zeker niet samengaat met de Westerse samenleving, dat is een heel groot probleem. Maar, die kunnen we niet "zomaar' wegnemen, ik denk zelfs dat hoe meer je er tegen vecht, hoe gewelddadiger en groter ze wordt.
Een groot probleem is ook dat een grote groep mensen zich aangetrokken voelt tot die stroming. Hier is al meer tegen te doen, namelijk door te kijken waarom die mensen hun "Westerse"leven willen inruilen voor die van IS. Een van de redenen is dat ronselaars gouden bergen beloven, maar een van de redenen waarom die mensen zo vatbaar zijn voor dat soort verhalen, is het gevoel dat ze niet bij de samenleving horen en eigenlijk tweederangsburgers zijn, omdat ze een achterlijk geloof hebben.
Stopt al het Jihadistische terrorisme als "we" voortaan gewoon normaal doen tegen Moslims en niet zeggen dat ze een achterlijk geloof hebben? Nee. Zorgen we ervoor dat in ieder geval minder mensen radicaliseren en de samenleving erop vooruit gaat? Naar alle waarschijnlijkheid wel.
En zo heel moeilijk is het niet eens. Je hebt geen ingewikkelde projecten nodig, geen EU-subsidies, geen bureaucratie. Je moet gewoon wat aardiger zijn tegen je medemens.
Betekend overigens niet dat je alles maar moet pikken: dingen die niet horen in het Westen, daar mag je ze best op aanspreken, maar op een normale manier, en niet door ze weg te zetten als malloten met een achterlijk geloof. Zou jij namelijk luisteren naar mensen die jouw manier van leven achterlijk vinden? Ik dacht het niet.
kobus71 schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:14:
[...]
Wat jij daar nu zegt heten onderbuik gevoelens.
Je hebt niet zo een hoge pet van het westen.
En als de een beledigt, dan mogen zij tegrugslaan en een hele groep onschuldige mensen vermoorden ?
Voor de persoonlijke belediging een 6, die kon veel beter.
Voor de stroman een 9, je kon hem nog net wat extremer maken, maar deze is al erg goed.
[
Voor 9% gewijzigd door
RobinHood op 15-11-2015 17:19
]
People as things, that’s where it starts.