• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
DaLucovic schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:10:
Achja, kwestie van facebook even links laten liggen voor een paar dagen tot deze 'hype' weer voorbij is en iedereen weer normaal doet op social media.
Social media zijn echo chambers en werken zelf versterkend, het kan de illusie scheppen dat een grote meerderheid overtuigd is van jouw standpunt. Mensen die gewend zijn om alleen maar op dat soort media te reageren verleren het ook om debat te voeren, op deze manier krijg je een soort Amerikaanse vorm van schreeuw democratie zonder nuance.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:44
Op Schiphol wordt momenteel een vliegtuig met vluchtnummer AF1741 van Air France dat zou vertrekken naar Parijs aan de grond gehouden, naar verluidt omdat er een dreigtweet op internet is verschenen.

Afbeelding dreigtweet: https://pbs.twimg.com/media/CTxzuoPXIAElLdf.jpg

Ik zeg zelf fake, maar je weet het uiteraard nooit met zulke dingen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-10 14:48
RobinNL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:32:
Op Schiphol wordt momenteel een vliegtuig met vluchtnummer AF1741 van Air France dat zou vertrekken naar Parijs aan de grond gehouden, naar verluidt omdat er een dreigtweet op internet is verschenen.

Afbeelding dreigtweet: https://pbs.twimg.com/media/CTxzuoPXIAElLdf.jpg

Ik zeg zelf fake, maar je weet het uiteraard nooit met zulke dingen.
Knap dat ze zo'n tweet achterhalen, ook zo snel na het plaatsen van de tweet dan.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat soort dreigementen komen vaker voor en zijn 99,999 procent van de tijd idd fake. Maarja, je kan het risico niet nemen...

Meestal zijn dit minder intelligente halvezolen die menen 'grappig' te moeten zijn op deze manier.

Virussen? Scan ze hier!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Snikker schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:13:
Ik zou als ik moslim was niets liever dan duidelijk afstand nemen van diegenen die mijn geloof als rechtvaardiging gebruiken om onschuldigen te vermoorden.

Als er Nederlanders waren die namens Nederland onschuldigen vermoorden zou ik heel duidelijk willen maken dat ze voor zichzelf spreken en niet voor mij en dat ik het niet met ze eens ben.

En des te meer mensen dat doen, des te duidelijker het ook is voor evt. daders dat er geen draagvlak is.
Ik denk dat het meer gaat om macht dan om godsdienst.
Op de één of andere manier vinden mensen altijd wel redenen om extreem geweld te rechtvaardigen.
(al zitten er in de Islam wel elementen die dit gedrag kunnen veroorzaken)

De grootste 'massamoordenaars' in de geschiedenis handelden juist niet uit godsdienstig motief maar waren atheïstisch.
Denk aan de dictaturen van Lenin, Stalin of Mao die onder andere miljoenen christenen hebben laten ombrengen omdat hun godsdienst een gevaar voor de samenleving zou zijn (terwijl zij juist hele vredelievende burgers waren).

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 01:00

Bullet NL

Eigen Wijs

HollowGamer schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:13:
3 explosies volgens RTL-Z bij stadion, dacht twee.

Wel 'grappig' weer hoe de premier spreekt over zichtbare en onzichtbare maatregelen. Hoe kun je maatregelen nemen als er bijvoorbeeld (bijna) geen leger is, politie budgets omlaag gaan, etc.
Ook vind ik een kleine groep nogal kort door de bocht, het is echt een groot probleem en we weten (zoals nu) niet wie wel of niet ..

Verder die Frits, pfff.. waarom komt die op TV?
Premier zou juist moeten worden aangepakt worden om het alsmaar uitkleden van onze strijdkrachten en ook over het online loggen dat nergens naartoe lijdt, zie ook de discussie over het loggen wat de Franse-regering nu mag doen, en zoals blijkt ook niet de oplossing is.
Nu is onze premier er een van een partij die liever meer geld naar het defensie en politie apparaat ziet gaan, maar ze zitten met een andere partij in een coalitie waardoor dit wat moeilijke gaat.
Maar dan nog, dit is niet even iets wat je oplost door meer politie op straat te zetten, dit probleem moet je aan pakken qua inlichtingen. Mensen moeten nog beter gevolgd kunnen worden wanneer ze een risico zijn, bijvoorbeeld (in ons geval) mensen met een Nederlands paspoort die toch via Turkije richting Syrië reizen om zich al dan niet tijdelijk bij IS aan te sluiten. Ook zal de toezicht moeten worden verscherpt wie het land binnen komt. Een van de zelfmoord terorristen bij het stadion had een pas poort uit Syrie bij zich. Iets wat wel past bij een jihad achtige terrorist. Mensen die een aanslag plegen uit dit geloof doen dit vaak met een idee dat ze als martelaar worden gezien na hun daad. Hier voor moeten ze dus wel duidelijk maken wat hun identiteit is.

Persoonlijk ben ik heel erg benieuwd hoe de draagkracht van Nederland zou blijven om nieuwe vluchtelingen op te blijven vangen.. Dit soort aanslagen doet het namelijk geen goed, ondanks dat je er best voor uit mag komen dat "de vluchteling" niet automatisch een terrorist is.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik zou als ik moslim was niets liever dan duidelijk afstand nemen van diegenen die mijn geloof als rechtvaardiging gebruiken om onschuldigen te vermoorden.

Als er Nederlanders waren die namens Nederland onschuldigen vermoorden zou ik heel duidelijk willen maken dat ze voor zichzelf spreken en niet voor mij en dat ik het niet met ze eens ben.

En des te meer mensen dat doen, des te duidelijker het ook is voor evt. daders dat er geen draagvlak is.
Dat klinkt heel logisch, maar is het dat ook?
Voelt een christen (er komen nog genoeg mensen in kerken) in Europa of NL ook die behoefte om bij een aanslag van de KKK of een christelijk-extremistische groep (ja, die zijn er wel degelijk) zo expliciet afstand te nemen? Laat mij even weten wanneer dit gebeurd is. Ik heb het nl nog nooit zo zien gebeuren. En toch vragen/verwachten we dit dan wel expliciet van moslims bij aanslagen door lui die simpelweg gestoord zijn.

Daar wordt dus m.i. met twee maten gemeten. En daarnaast: Het helpt werkelijk geen zier om afstand te nemen van dit soort lieden. Ze geloven in hun eigen waanzin en daar is geen kruid tegen gewassen. Dus leg eens uit, wat levert zo'n gebaar JOU eigenlijk op?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

leendertv schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:36:
[...]

Ik denk dat het meer gaat om macht dan om godsdienst.
Op de één of andere manier vinden mensen altijd wel redenen om extreem geweld te rechtvaardigen.
(al zitten er in de Islam wel elementen die dit gedrag kunnen veroorzaken)

De grootste 'massamoordenaars' in de geschiedenis handelden juist niet uit godsdienstig motief maar waren atheïstisch.
Denk aan de dictaturen van Lenin, Stalin of Mao die onder andere miljoenen christenen hebben laten ombrengen omdat hun godsdienst een gevaar voor de samenleving zou zijn (terwijl zij juist hele vredelievende burgers waren).
Tja, het grote verschil met Lenin, Stalin of Mao dat dit politiek was gedreven, je kan IS van heel veel betichten, maar het is geen politieke organisatie, het gaat hun maar om één ding...Het geloof en de stammenstrijd die daar mee samenhangt. Wanneer ze maar enige politieke dekking zouden hebben zou betekenen dat je met ze in discussie kan. Dat is gewoon niet het geval. IS heeft maar één doel, Angst creëren en hun geloofsovertuiging opleggen.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
DaLucovic schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:35:
[...]
Knap dat ze zo'n tweet achterhalen, ook zo snel na het plaatsen van de tweet dan.
Dat is wel handig aan de Twitter API, alles komt gewoon als een stream van data binnen omdat elke tweet openbaar is. Nieuwe tweets kun je dus vrijwel direct analyzeren en daardoor kun je er enorm snel op reageren.

21:49 werd Bataclan binenngevallen, 0:30 wordt de gijzeling beeindigd. Wat een lange tijd :(

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Interessante tweet met betrekking tot mogelijke motivatie:
"What pissed off Islamist extremists about the general European response to the refugee crisis"

"You know what pissed off Islamist extremists the most about Europe? It was watching their very humane, moral response to the refugee crisis."
El-Baghdadi volgt vanwege research fundamentalistische geloofsgenoten op Twitter.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:23

Croga

The Unreasonable Man

Heb je dat ook gedaan toen de aanslagen in Noord ierland gepleegd werden? Of die in Waco? Of die in Indonesië? Allemaal groeperingen die het Christendom, in één van zijn vormen, gebruikten als excuus om iemand dood te maken en toch vonden we het niet vreemd dat niet iedere Christen die veroordeelde......

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tk55 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:43:
[...]

Dat is wel handig aan de Twitter API, alles komt gewoon als een stream van data binnen omdat elke tweet openbaar is. Nieuwe tweets kun je dus vrijwel direct analyzeren en daardoor kun je er enorm snel op reageren.

21:49 werd Bataclan binenngevallen, 0:30 wordt de gijzeling beeindigd. Wat een lange tijd :(
Misschien waren die aanvallen bij het stadion en cafetaria een soort afleidingen, of kwam de melding pas laat binnen bij de hulpdiensten. Als ze bij het stadion meer slachtoffers hadden willen maken hadden ze kunnen wachten tot de mensen buiten stonden na de wedstrijd, toch?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Tk55 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:43:
[...]

Een lange tijd? Waar baseer je dat op? Natuurlijk het is bijna 2.5 uur, maar wat wil je dan? Je stuurt echt niet zomaar een relatief lichtgewapende agent naar binnen. Hoe snel een AT team ook kan reageren, ook op locatie hebben ze een zekere planning nodig om verantwoord binnen te kunnen vallen.

Ik denk dat het echt niet veel sneller had gekund, natuurlijk heeft er enorm veel druk op gestaan, denkende aan de executies die daar plaats vonden. Maar aan de andere kant, je kan ook als AT team jezelf niet zomaar blootstellen aan onverantwoorde risico's.

• leendertv
Bullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:42:
[...]

Tja, het grote verschil met Lenin, Stalin of Mao dat dit politiek was gedreven, je kan IS van heel veel betichten, maar het is geen politieke organisatie, het gaat hun maar om één ding...Het geloof en de stammenstrijd die daar mee samenhangt. Wanneer ze maar enige politieke dekking zouden hebben zou betekenen dat je met ze in discussie kan. Dat is gewoon niet het geval. IS heeft maar één doel, Angst creëren en hun geloofsovertuiging opleggen.
Politiek is ook een onderdeel van de Islam.
Onder andere het kalifaat, sharia, etc.
In de eindtijd van de Islam is sprake van een wereldwijd islamitisch rijk en het onderwerpen van alle ongelovigen.
IS wil deze eindtijd bespoedigen.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Soldaatje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:48:
[...]

Misschien waren die aanvallen bij het stadion en cafetaria een soort afleidingen, of kwam de melding pas laat binnen bij de hulpdiensten. Als ze bij het stadion meer slachtoffers hadden willen maken hadden ze kunnen wachten tot de mensen buiten stonden na de wedstrijd, toch?
Yup, maar een stadion loopt relatief verspreid uit.... Het is niet zo dat die 70k aan mensen die in het stadion kunnen allemaal door één ingang vertrekken. Ik denk overigens dat beide zelfmoord terorristen de bedoeling hadden om in het stadion te geraken. Waarschijnlijk hebben veel mensen daar geluk gehad dat ze niet binnen zijn gekomen...

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:28
Edgarz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:41:
[...]

Dat klinkt heel logisch, maar is het dat ook?
Voelt een christen (er komen nog genoeg mensen in kerken) in Europa of NL ook die behoefte om bij een aanslag van de KKK of een christelijk-extremistische groep (ja, die zijn er wel degelijk) zo expliciet afstand te nemen? Laat mij even weten wanneer dit gebeurd is. Ik heb het nl nog nooit zo zien gebeuren. En toch vragen/verwachten we dit dan wel expliciet van moslims bij aanslagen door lui die simpelweg gestoord zijn.

Daar wordt dus m.i. met twee maten gemeten. En daarnaast: Het helpt werkelijk geen zier om afstand te nemen van dit soort lieden. Ze geloven in hun eigen waanzin en daar is geen kruid tegen gewassen. Dus leg eens uit, wat levert zo'n gebaar JOU eigenlijk op?
Wat hier achterligt is dat ik (en de rest van de moslims) moeten laten zien (lees bewijzen) dat we geen doorgedraaide barbaren zijn. De probleem is dus dat de moslimgroepen zich niet voldoende zouden afscheiden van de barbaren. Terwijl ik (en veel andere moslims) de verschillende onderling (stromingen van islam) en de randdebielen goed weten te herkennen. Dat de Nederlandse media hier totaal geen aandacht aan geeft en dat groot deel van de Nederlandse bevolking eigenlijk gewoon niets interesseert, heeft het toch geen nut. Het is bijna hetzelfde statement als je zou zeggen dat ik mij als moslim moet gaan verontschuldigen. Ik heb als moslim helemaal niets te maken met de situatie als de buurman Jan die katholiek is. Dat een islamitische instelling zijn condoleances uitspreek en de daad afkeurt is gewoon fatsoenlijk en niets meer.

Er is geen vergelijking tussen moslims en de barbaren. Een goede moslim zal zich zelfs schuldig voelen voor het vermoorden van een vlieg. In mijn ogen moet je in deze context religie/islam als middel discussiëren waaronder mensen gemanipuleerd worden. IS gebruikt islam als middel om mensen te manipuleren om voor ze te vechten. Geloof me, het doel is alles behalve de "islam" vergroten. Naast vermoorden, is mensen dwangmatig een religie opleggen een van de grootste fouten die je als mens kan maken. Islam is niet het probleem. Net zoals Klashnikovs geen probleem is. Het is een middel om een doel te bereiken. Wil je dit aanpakken, moet je bij de bron zijn.
leendertv schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:51:
[...]

In de eindtijd van de Islam is sprake van een wereldwijd islamitisch rijk en het onderwerpen van alle ongelovigen.
Door 'moslimbroerders' af te slachten? Makes sense (niet dus).

isis belooft om de kaaba in mekka te vernietigen

[ Voor 14% gewijzigd door FireBladeX op 14-11-2015 16:07 ]

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

leendertv schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:51:
[...]

Bedrijf je politiek met je geloof, of zet je geloof aan tot politiek....

Normale mensen zouden het eerste doen, IS doet het laatste.... Bij IS laten ze de politiek als ondersteuning dienen van hun geloof. Dat maakt men ook zo fanatiek en kunnen ze alle onmenselijkheden vergoeden... Immers geloof staat boven zekere normen en waarden.

Let wel, ik probeer IS het de geloofsbeleving die ze daar aanhouden los te zien van "normale" stromingen van de islam.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27
HollowGamer schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:02:
In het nieuws wordt vaak gesproken over zwaar en lichtgewonden, wat is nu het criterium?
Zwaargewond betekend bij mij altijd in levensgevaar, maar is dit correct?
Het wisselt een beetje, maar over het algemeen is zwaargewond alles waarvoor je voor behandeling naar het ziekenhuis moet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-10 15:43
Bullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:52:
[...]

Yup, maar een stadion loopt relatief verspreid uit.... Het is niet zo dat die 70k aan mensen die in het stadion kunnen allemaal door één ingang vertrekken. Ik denk overigens dat beide zelfmoord terorristen de bedoeling hadden om in het stadion te geraken. Waarschijnlijk hebben veel mensen daar geluk gehad dat ze niet binnen zijn gekomen...
Inderdaad, maar als ze dachten dat ze met bommen in een stadion zouden kunnen komen zegt dat ook weer iets over de voorbereiding, net als bij Charlie Hebdo waar ze tijdens de aanslag eerst voor het verkeerde gebouw stonden.

Kan ook zomaar zijn dat ze erop hadden gerekend dat het stadion ontruimd zou worden, aangezien de 2e bom 10 min. na de eerste bom afging.

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-10 21:30
Hopelijk ongerelateerd : https://t.co/NZHtJR4Fi2

Edit : Dat was het ook : https://twitter.com/Conflicts/status/665546290261028864

[ Voor 64% gewijzigd door Theebag op 14-11-2015 16:11 ]

Verwijderd

Croga schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:46:
[...]

Heb je dat ook gedaan toen de aanslagen in Noord ierland gepleegd werden? Of die in Waco? Of die in Indonesië? Allemaal groeperingen die het Christendom, in één van zijn vormen, gebruikten als excuus om iemand dood te maken en toch vonden we het niet vreemd dat niet iedere Christen die veroordeelde......
Ik hang geen enkel geloof aan. Ik hoef dus van dat soort zaken geen afstand te nemen. Wat ik al eerder zei, ik zie liever alle vormen van religie verdwijnen door middel van een verbod.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat heeft een treinontsporing met het gebeuren in Parijs te maken? :?

Virussen? Scan ze hier!

• Just_A_User
  • Laatst online: 10:38
Heb al begrepen dat de foto oud is en dat het een testtrein zou zijn?

Oh je hebt met dat ik de post deed zelf je post al aangepast. Testtrein dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Just_A_User op 14-11-2015 16:12 ]

Och ja, je moet toch wat he.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:08:
Wat heeft een treinontsporing met het gebeuren in Parijs te maken? :?
Omdat er mensen uitgaan van een aanslag/explosie.
Nog niks op andere sites?

• FireBladeX
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:08:
[...]

Ik hang geen enkel geloof aan. Ik hoef dus van dat soort zaken geen afstand te nemen. Wat ik al eerder zei, ik zie liever alle vormen van religie verdwijnen door middel van een verbod.
Sinds er mensen op deze aardbodem lopen, is er geweld en oorlog geweest. De huidige religies zijn redelijk jong vergeleken met de bestaan van de mensheid. De 1WO en 2WO zijn ook puur uit religie ontstaan toch? Vietnam was ook religie oorlog toch? De Franse revolutie was ook puur uit religie, toch? Napoleon vocht ook puur uit religie?

Wordt nu eens wakker.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HollowGamer schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:12:
[...]

Omdat er mensen uitgaan van een aanslag/explosie.
Nog niks op andere sites?
Niet alles wat er gebeurd is meteen een aanslag of een explosie. Anders kunnen we elk ongeval met een auto of brommer ofzo ook wel als een potentiele aanslag gaan beschouwen....

Virussen? Scan ze hier!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

[...]

Die terroristen hebben volgens mij vooral politieke redenen en geen religieuze. Vergeet niet dat IS een politieke organisatie is en dat delen van de Islam een politieke ideologie zijn. ETA, IRA, etc etc hadden ook allemaal politieke motieven en niet zozeer religieuze.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bmfd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:06:
Inderdaad, maar als ze dachten dat ze met bommen in een stadion zouden kunnen komen zegt dat ook weer iets over de voorbereiding, net als bij Charlie Hebdo waar ze tijdens de aanslag eerst voor het verkeerde gebouw stonden.

Kan ook zomaar zijn dat ze erop hadden gerekend dat het stadion ontruimd zou worden, aangezien de 2e bom 10 min. na de eerste bom afging.
Was de aanwezigheid van Hollande wel aangekondigd? Kan me voorstellen dat de veiligheidsmaatregelen rond het stadion op het laatste moment nog aangescherpt zijn omdat de president kwam. Dat kan de plannen van de terroristen gefrustreerd hebben.

Hell, het kan zelfs zijn dat die jongens voor de dichte deur stonden omdat ze ergens in de file hebben gestaan en te laat bij het stadion aankwamen.

• HollowGamer
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:14:
[...]

Niet alles wat er gebeurd is meteen een aanslag of een explosie. Anders kunnen we elk ongeval met een auto of brommer ofzo ook wel als een potentiele aanslag gaan beschouwen....
Daar ben ik het mee eens hoor :), maar reageerde op het feit dat het meteen gelinkt werd aan de aanslagen van Parijs.

• Tk55
  • Niet online
Soldaatje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:48:
[...]
Precies.
Bullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:49:
[...]
Een lange tijd? Waar baseer je dat op? Natuurlijk het is bijna 2.5 uur, maar wat wil je dan? Je stuurt echt niet zomaar een relatief lichtgewapende agent naar binnen. Hoe snel een AT team ook kan reageren, ook op locatie hebben ze een zekere planning nodig om verantwoord binnen te kunnen vallen.

Ik denk dat het echt niet veel sneller had gekund, natuurlijk heeft er enorm veel druk op gestaan, denkende aan de executies die daar plaats vonden. Maar aan de andere kant, je kan ook als AT team jezelf niet zomaar blootstellen aan onverantwoorde risico's.
Klopt. Het gaat me er ook meer om dat het afschuwelijk moet zijn geweest om daar zo lang nog binnen te zijn, zeker met de verhalen die rondgaan.

• synoniem
  • Niet online
[...]

En iedereen die dat verbod overtreedt vervolgen, opsluiten in concentratiekampen, deporteren naar de Krim etc.?

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:42:
[...]

IS heeft politieke motieven omdat politiek en Islam samengaan. Niet voor niets heeft Wilders het bijv. over een gevaarlijke politieke ideologie. IS is imo dus een politieke organisatie met politieke doeleinden.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Salvatron schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:20:
[...]

IS heeft politieke motieven omdat politiek en Islam samengaan. Niet voor niets heeft Wilders het bijv. over een gevaarlijke politieke ideologie. IS is imo dus een politieke organisatie met politieke doeleinden.
Nee, Islamitische Staat is een geloofsgedreven terroristische organisatie die ook politiek actief is.

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-10 23:25

Jumpiefox

Hoi ?

Hoe langer ik erover denk hoe enger ik het eigenlijk vind. Het is gewoon een feit dat wapenhandel niet iets is wat zomaar 100% stilgelegd kan worden. Kijk maar bijvoorbeeld naar al die liquidaties het afgelopen jaar. Sta er dan ff bij stil dat we waarschijnlijk via de vluchtelingen stroom uit syrie vast en zeker tientallen IS strijders in de EU erbij hebben gekregen (die gasten zijn ook niet gek..hoe beter een land binnenkomen dan via zo een stroom?).

Weer zo een groepje van 4-5 gestoorden met een paar wapens die niks anders willen dan haat en doden verspreiden en je hebt weer tientallen doden ergens midden in een drukbezochte centrum. Ik zie eigenlijk niet hoe je zoiets kan stoppen, en dat is best eng.

The first casualty in war is always the truth...

• HollowGamer
  • Niet online
Tk55 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:17:
Klopt. Het gaat me er ook meer om dat het afschuwelijk moet zijn geweest om daar zo lang nog binnen te zijn, zeker met de verhalen die rondgaan.
Het heeft wel lang geduurd, inderdaad ook wat mensen binnen is gebeurd.. de gedachte alleen al. 8)7

Niet vervelend bedoeld richting politie/swat mensen, maar is een of meerdere drones dan geen oplossing?
Die kunnen snel opstijgen en bestuurd worden, al zit je natuurlijk wel met de omgeving die niet bekend is door de bestuurder, maar daar zou je op kunnen trainen.

Het is allemaal zo makkelijk achteraf.. denk dat inderdaad het niet korter had gekund.

Verwijderd

FireBladeX schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:13:
[...]

Sinds er mensen op deze aardbodem lopen, is er geweld en oorlog geweest. De huidige religies zijn redelijk jong vergeleken met de bestaan van de mensheid. De 1WO en 2WO zijn ook puur uit religie ontstaan toch? Vietnam was ook religie oorlog toch? De Franse revolutie was ook puur uit religie, toch? Napoleon vocht ook puur uit religie?

Wordt nu eens wakker.
Je hoort mij niet roepen dat alle ellende op de wereld veroorzaakt word of werd alleen maar door religie. :?

Hoezo moet ik dan wakker worden? Dat is een conclusie die je zelf trekt.

Deze aanslag heeft wel weer een achterliggende religieuze gedachte. Als je dat niet ziet of vind dan word het echt tijd om die kop uit het zand te halen.
Salvatron schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:15:
[...]

Die terroristen hebben volgens mij vooral politieke redenen en geen religieuze. Vergeet niet dat IS een politieke organisatie is en dat delen van de Islam een politieke ideologie zijn. ETA, IRA, etc etc hadden ook allemaal politieke motieven en niet zozeer religieuze.
Halloooooooo! IS Islamitische Staat.

Tuurlijk hebben ze politieke redenen, maar dat staat niet los van hun religieuze achtergond.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bullet NL schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:23:
[...]

Nee, Islamitische Staat is een geloofsgedreven terroristische organisatie die ook politiek actief is.
Ja, ze hebben politieke doeleinden die voortkomen uit hun geloof.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27
Fiber schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:14:
Zou dat concert bewust als doelwit uitgekozen zijn of had het net zo goed een concert van K3 of Céline Dion kunnen zijn...?
denk niet bewust maar die gasten prikken gewoon een datum en dan gaan ze ook ... lijkt me niet dat ze eerst gaan kijken wat er aan optredens zijn , maar dat het bij de wedstrijd frankrijk - duitsland gebeurd vind ik wel veel toeval

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-10 15:37
Croga schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:46:
[...]

In Noord-Ierland ging het om zelfbeschikking vs Britse overheersing, in Waco werd de boerderij van de sekte aangevallen door de overheid, in Indonesië gaat het om aanslagen door moslims in een islamitisch land gericht tegen Westerse invloeden. Allemaal niet vergelijkbaar met deze aanslagen in parijs.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:53
FireBladeX schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:13:
[...]

De 1WO en 2WO zijn ook puur uit religie ontstaan toch?
Nope. zover ik weet zeker niet. Volgens mij waren de onbedoelde bijwerkingen van het verdrag van Versailles de hoofdreden.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:01
rachez schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:28:
[...]

Nope. zover ik weet zeker niet. Volgens mij waren de onbedoelde bijwerkingen van het verdrag van Versailles de hoofdreden.
Ik heb de indruk dat het cynisch bedoeld was, om aan te geven dat men altijd wel een motivatie vind om tot een conflict of oorlog te komen. Of dit nu religie, politiek, financieel, of wat dan nog is.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:25:

Halloooooooo! IS Islamitische Staat.

Tuurlijk hebben ze politieke redenen, maar dat staat niet los van hun religieuze achtergond.
Mohammed was niet alleen een zelfbenoemde profeet maar daarnaast ook een politicus. Hierdoor heeft de Islam politieke intenties. Logischerwijs is de Islam (of onderdelen daarvan) ook een politieke ideologie en niet alleen een religieuze. Het woord "islamitisch" in IS kan dus net zo goed slaan op een politieke ideologie. Maar in de Islam zijn politiek en religie waarschijnlijk moeilijk te scheiden aangezien het in elkaar overloopt.

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 23:38
psychodude schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:31:
[...]

Ik heb de indruk dat het cynisch bedoeld was, om aan te geven dat men altijd wel een motivatie vind om tot een conflict of oorlog te komen. Of dit nu religie, politiek, financieel, of wat dan nog is.
Je bent me voor; ik denk ook dat het niet letterlijk bedoeld was. Daar is hij te slim voor

• rachez
oeps, je hebt gelijk. volg de discussie kennelijk niet goed genoeg. laat maar...

[ Voor 14% gewijzigd door rachez op 08-01-2016 03:25 ]

• FireBladeX
Bmfd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:24:
Maar hier lees ik vaak de vermoedens dat Hollande een doelwit zou zijn geweest, achten jullie dit reëel?

Áls het al naar buiten wordt gebracht dat Hollande bij zo'n event aanwezig is, dit gebeurd dan toch niet al weken van te voren? En het lijkt me dat hier zoveel planning in is gestoken, dat ze daar niet zomaar van af kunnen wijken. En zouden ze überhaupt bij de president in de buurt kunnen komen?
Wat audiovisueel materiaal. Ik ga vanuit dat deze mannetjes standaard meelopen, Alleen zit de wapen dan verborgen onder hun mooie jasje. Al zouden ze op het veld rennen, hebben ze alsnog geen vrij spel om de president neer te halen. Iets zegt mij dat deze gastjes wel heel goed getrainde mensen zijn ;):
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/i3ug78.jpg
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:25:
[...]

Je hoort mij niet roepen dat alle ellende op de wereld veroorzaakt word of werd alleen maar door religie. :?

Hoezo moet ik dan wakker worden? Dat is een conclusie die je zelf trekt.

Deze aanslag heeft wel weer een achterliggende religieuze gedachte. Als je dat niet ziet of vind dan word het echt tijd om die kop uit het zand te halen.
Wat wil je er mee bereiken? Je verbied religies en er vinden toch zelfmoordaanslagen plaats. Wie ga je dan de schuld geven? De IS gebruikt de islam als middel om hun doel te bereiken. Als islam wegvalt, vinden ze wel een andere middel om hun doel te bereiken. Wat ik je duidelijk wil maken dat het verbieden niets gaat opleveren. Daarnaast concludeer ik dat jij religies wilt verbieden. Stel je bent Rutte en je voert dat uit. Jeej gefeliciteerd. Wat dan over mijn vrijheden? Of geldt vrijheid alleen voor jou? Ik dacht dat vrijheid z'n centraal begrip was in Nederland en Nederlandse samenleving of geldt het alleen voor jou?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

stok schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 03:09:
[...]

Niet in NL.

Parijs zoals vanavond en eerder kan zich voordoen in A'dam, Utrecht etc. terwijl ik ff een kopje koffie doe.
Idem London, Madrid van enkele jaren terug.

Net zoals ik mij over IRA geen zorgen maakte en de Basken idem.
Ook in NL; Wikipedia: Aanslag door de IRA in Roermond.
Misschien moet je je wat beter inlezen voordat je post na post onzin uitkraamt....

PS: Dat je niet bang bent voor aanslagen, prima. Ik ook niet; en ik kom wel elke week in Utrecht en Amsterdam, maar loop geen onzin te verkopen over historie waar je geen kennis van hebt !

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• synoniem
  • Niet online
psychodude schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:31:
[...]

Klopt ook, IS gaat in de basis over geopolitiek.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-10 22:10
Helaas kon ik nog niet reageren op deze treurige gebeurtenis, maar ik ben heel benieuwd naar wat het los gaat maken. Op Facebook daalt zoals gewoonlijk het IQ, want alle Moslims zijn uiteraard terroristen :')

Buiten dat zitten veel landen hopelijk nu op 1 lijn wat ISIS betreft. Ze hebben dat Russiche vliegtuig uit de lucht geramd in Egypte, tenminste ze eisen die aanslag op wat ik hoorde. Nu dit en Amerika is ook geen vriendjes met hun. Laten ze krachten bundelen en ISIS kortweg opruimen.
Daarnaast gaat/n deze gebeurtenis(sen) voor een nog dikkere lijn in de samenleving zorgen, omdat irritante mensen weer gaan zeiken over de Islam etc. Daardoor gaan we lekker nog een stukkie uit mekaar.. :(

Offtopic:
Wat betreft dat vliegtuig, ik wil niet gaan aansporen op een onnodige MH17 discussie. Het is al erg genoeg wat er allemaal gebeurd.

[ Voor 10% gewijzigd door Mosin op 14-11-2015 16:49 ]

• DaLucovic
[...]

Een verbod zal er nooit komen, wat dat betreft speelt religie nog in te grote rol in de maatschappij. Ik ben het wel met je eens dat religie een verouderd instituut is, maar afschaffing is wel een aantal stappen te ver. Ik kan me voorstellen dat het voor veel gelovigen steun biedt, ieder zijn ding toch?

En wat is precies een religie en wat niet? Politieke stromingen zoals het communisme zou ook als een religie beschouwd kunnen worden; geloof in het bereiken van een communistische heilstaat bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door DaLucovic op 14-11-2015 16:55 . Reden: Nuance aangebracht ]

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

• Cartman!
  • Niet online
Wat ik al eerder zei, ik zie liever alle vormen van religie verdwijnen door middel van een verbod.
Ik krijg altijd kippenvel van zulk soort opmerkingen... wat doe ik jou of de samenleving kwaad? Het gaat om extremisten, niet om de gemiddelde gelovige. Met de redenatie dat 1% (en dan neem ik t heel ruim, er zijn pakweg 5.8 miljard gelovigen op aarde volgens wikipedia) van een groep zorgt dat de hele groep niet meer mag bestaan dan hou je natuurlijk niks meer over en is alles verboden...

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30
Net wel een leuke gezien:
Maybe most of the muslims are not terrorists but, most of the terrorists are muslims...

Never ever financial advice...

• DaLucovic
kazzzdafke schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:55:
Maybe most of the muslims are not terrorists but, most of the terrorists are muslims...
Anders-gelovige terroristen krijgen in de media eerder de naam 'verwarde man/vrouw'. Het is ook een stukje beeldvorming vanuit de (westerse) media. Al gaat dit eerder over 'aanslagen' op kleinere schaal.

• Bmfd
kazzzdafke schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:55:
Dan weet ik er ook wel een:
Niet alle blanken zitten bij de KKK, maar de meeste mensen bij de KKK zijn wel blank.

Er zijn ook genoeg moslims, het merendeel zelfs, die dit soort aanslagen verafschuwen en dat maakt dit soort acties juist zo erg, want het bevolkingsgroepen tegen elkaar op.

Verwijderd

Cartman! schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:51:
[...]

Ik krijg altijd kippenvel van zulk soort opmerkingen... wat doe ik jou of de samenleving kwaad? Het gaat om extremisten, niet om de gemiddelde gelovige. Met de redenatie dat 1% (en dan neem ik t heel ruim, er zijn pakweg 5.8 miljard gelovigen op aarde volgens wikipedia) van een groep zorgt dat de hele groep niet meer mag bestaan dan hou je natuurlijk niks meer over en is alles verboden...
Het christendom is ook extremistisch geweest. Inmiddels is men daar overheen gegroeid. Dat heeft alleen een paar honderd jaar geduurd.

Het midden oosten bevind zich nog in de middeleeuwen qua religie en denkwijze. Ze zitten daar nog letterlijk in een zandbak. Dat past niet bij onze westere cultuur waarin de verschillende religies inmiddels gelukkig ook uit de middeleeuwen gekropen zijn en tegenwoordig normaal met de samenleving kunnen meedoen.

Desalniettemin is iedere religie een achterhaald iets en past niet binnen een moderne samenleving.

*snip* en iets minder in absoluten mag ook wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 16-11-2015 10:27 ]

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30
Bmfd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:59:
[...]

Dan weet ik er ook wel een:
Niet alle blanken zitten bij de KKK, maar de meeste mensen bij de KKK zijn wel blank.
Idd ook waar :) al zou ik "meeste" vervangen door "alle"
Ach ja ieder zijn mening.

[ Voor 6% gewijzigd door kazzzdafke op 14-11-2015 17:07 ]

Never ever financial advice...

• FireBladeX
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:04:
[...]

Het christendom is ook extremistisch geweest. Inmiddels is men daar overheen gegroeid. Dat heeft alleen een paar honderd jaar geduurd.

Het midden oosten bevind zich nog in de middeleeuwen qua religie en denkwijze. Ze zitten daar nog letterlijk in een zandbak. Dat past niet bij onze westere cultuur waarin de verschillende religies inmiddels gelukkig ook uit de middeleeuwen gekropen zijn en tegenwoordig normaal met de samenleving kunnen meedoen.

Desalniettemin is iedere religie een achterhaald iets en past niet binnen een moderne samenleving.
Ik ben nog benieuwd naar je antwoorden op mijn vragen. Gezien je statements ben ik hier heel benieuwd na
Wat wil je er mee bereiken? Je verbied religies en er vinden toch zelfmoordaanslagen plaats. Wie ga je dan de schuld geven? De IS gebruikt de islam als middel om hun doel te bereiken. Als islam wegvalt, vinden ze wel een andere middel om hun doel te bereiken. Wat ik je duidelijk wil maken dat het verbieden niets gaat opleveren. Daarnaast concludeer ik dat jij religies wilt verbieden. Stel je bent Rutte en je voert dat uit. Jeej gefeliciteerd. Wat dan over mijn vrijheden? Of geldt vrijheid alleen voor jou? Ik dacht dat vrijheid z'n centraal begrip was in Nederland en Nederlandse samenleving of geldt het alleen voor jou?

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:04:
[...]
Laat ieder voor zich dat even bepalen, dankjewel :) Jouw mening is wat mij betreft dan ook extremistisch: "ik vind dat het achterhaald is, het past niet in een moderne samenleving dus het mag verboden worden".

• synoniem
  • Niet online
*snip* Het is nu wel leuk geweest met spreukjes.

[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 16-11-2015 10:26 ]

• leendertv
[...]

Dat is net zo gevaarlijk en dom.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:24
synoniem schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:19:
[...]

Dear World,

An opinion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat.

Sincerely, tired of hearing your opinions
Als je dan toch flauw wil doen :P

• synoniem
  • Niet online
MoiZie schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:20:
[...]

Als je dan toch flauw wil doen :P
Het was niet zo zeer als flauw bedoeld. Door ergens het etiketje religie op te plakken kan een atheïst of humanist zich zelf profileren als daar hoog boven verheven staand. Maar als je het terugbrengt tot levensovertuiging dan is dat verschil er niet meer. Dan een islamitische levensovertuiging gelijkwaardig aan een atheïstische levensovertuiging en ideeën zoals het verbieden van religie worden gelijk zichtbaar onzinnig.

• Mx. Alba
  • Laatst online: 16:38

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar die discussie over religie is hier niet op zijn plek, natuurlijk. Graag afkappen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij huiszoekingen in de Brusselse deelgemeente Molenbeek is een man aangehouden die in verband wordt gebracht met de aanslagen van Parijs.

Dat heeft de Waalse omroep RTBF zaterdagmiddag gemeld op gezag van een bron die betrokken is bij het onderzoek.
Zie http://www.nu.nl/buitenla...met-aanslagen-parijs.html

Virussen? Scan ze hier!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hangt denk ik samen met
De Belgische omroep RTBF meldt dat in een auto die is gebruikt door de terroristen een parkeerkaartjes zijn gevonden uit Molenbeek.

Molenbeek is een deelgemeente van Brussel waar veel immigranten wonen. Het staat een beetje bekend als de banlieu van Brussel.
?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen idee, maar klinkt wel plausibel natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Breaking news melding nr. .... de tel kwijt: Syrische dader kwam via Griekenland EU in
Het paspoort dat gisteren na de aanslagen bij het Stade de France werd gevonden, is van een Syriër die via Griekenland de Europese Unie is binnengekomen.

De man werd begin oktober geregistreerd op het eiland Leros, meldt de Griekse minister Toskas.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Reucht
  • Laatst online: 13:24
Toch weer een mooie overwinning voor IS. Als Europa nu, na belachelijk veel aandringen van andere lidstaten en de bevolking, de grenzen sluit, is dat een ideale voedingsbodem voor meer extremisme. Als we de grenzen niet sluiten, gaat dit bij een groot deel van de bevolking voor frustraties zorgen en een nog grotere verdeeldheid tussen moslim en niet-moslim genereren, wat op zich weer een ideale voedingsbodem voor recruitering oplevert.

Naar mijn mening, zijn we ook simpelweg te beschaafd om het probleem op te lossen. Het is een beetje zoals schaken tegen een duif, je kan denken dat je gewonnen hebt, maar de duif gaat nog steeds triomfantelijk over het bord lopen en de stukken omver gooien. :)

• pepio
  • Laatst online: 27-10 06:37
Waarschijnlijk al bij vele bekent, maar het NRC heeft hun website gratis toegankelijk gemaakt. Zeker hun blog is een aanrader om te lezen; http://www.nrc.nl/nieuws/...rslagen#upd20151114172658

• rachez
dank voor de link naar het nrc.

Verwijderd

FireBladeX schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:32:
[...]

Wat audiovisueel materiaal. Ik ga vanuit dat deze mannetjes standaard meelopen, Alleen zit de wapen dan verborgen onder hun mooie jasje. Al zouden ze op het veld rennen, hebben ze alsnog geen vrij spel om de president neer te halen. Iets zegt mij dat deze gastjes wel heel goed getrainde mensen zijn ;):
[afbeelding]

[...]

Aan hun kapsel en gezichten te zien lijkt het mij een tak van het vreemdelingenlegioen te zijn.

• psychodude
En uiteraard, geheel in de lijn der verwachting:
https://twitter.com/geert...status/665571953353297920
Reucht schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:48:
Toch weer een mooie overwinning voor IS. Als Europa nu, na belachelijk veel aandringen van andere lidstaten en de bevolking, de grenzen sluit, is dat een ideale voedingsbodem voor meer extremisme. Als we de grenzen niet sluiten, gaat dit bij een groot deel van de bevolking voor frustraties zorgen en een nog grotere verdeeldheid tussen moslim en niet-moslim genereren, wat op zich weer een ideale voedingsbodem voor recruitering oplevert.
Het jammere is dat terrorisme dan ook juist zo effectief is omdat een belangrijk aandeel van de bevolking zich door angst op deze wijze laat leiden, in plaats van solidair te blijven en ons niet af te laten schrikken.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik ben zo vrij geweest de NRC-link ook in de Topic Warning te zetten.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• pepio
  • Laatst online: 27-10 06:37
Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:57:
Ik ben zo vrij geweest de NRC-link ook in de Topic Warning te zetten.
Ik ben blij een kleine toevoeging aan dit topic te kunnen zijn geweest :)

Verwijderd

Mijm vader moet beetje terugenken aan de tijd rond 1970-1974. Toen vonden ook heel veel terroristische aanslagen plaats. Vooral vaak gericht op vliegtuigen en vliegvelden. Ook vaak met redelijk groot aantal slachtoffers en meestal uit de islamitische hoek. Al had je toen ook de raf en andere groeperingen.

Enige verschil met toen is dat ze nu al met miljoenen hier rond begeven.

Wat ik me afvraag, waar komen de wapens vandaan. Denk toch echt vanuit de balkan/rusland. Die zullen ze niet met de boot meegebracht hebben.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Criminelen komen altijd wel aan wapens...

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:38
Met de juiste connecties kun je gewoon an dergelijke wapens komen in Europa.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:28

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Er is maar één oplossing voor. Tijd om extremisme te beantwoorden met extremisme. Op zijn Amerikaans een aantal honderden moslimburgers neerdronen met her en der tussendoor ook wat terroristen.

Kan het wat minder extreem? Je begrijpt nota bene zelf dat het absurd is.

Het is een ad absurdum, maar het zou me weinig verbazen als de werkelijke reactie vanuit het westen aardig in de buurt kwam. De haatcyclus voortzetten, daar zijn we met zijn allen wel goed in. Meer extreemrechts gedoe dat weer op zijn beurt meer polarisatie en alleen maar nog meer radicalisering veroorzaakt. En dat zal dan ook wel gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2015 19:00 ]

• Bmfd
Klein stukje van een artikel dat vanochtend in De Telegraaf stond dat Disneyland niet openging vandaag vanwege de aanslagen:

Met ruim 14 miljoen bezoekers per jaar is Disneyland Parijs het populairste attractiepark van Europa. Veel Fransen zien de bestemming als het toonbeeld van de Amerikaanse cultuur in hun land. Bij de ingang vindt al jaren een permanente tassencontrole plaats. Op het terrein lopen voortdurend politiemensen en soldaten met mitrailleurs rond.

In een pretpark staan dus soldaten, geen idee hoelang dat al is maar het is eigenlijk absurd dat het al zo ver gaat tegenwoordig/dat het nodig is.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bmfd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:09:
Klein stukje van een artikel dat vanochtend in De Telegraaf stond dat Disneyland niet openging vandaag vanwege de aanslagen:

Met ruim 14 miljoen bezoekers per jaar is Disneyland Parijs het populairste attractiepark van Europa. Veel Fransen zien de bestemming als het toonbeeld van de Amerikaanse cultuur in hun land. Bij de ingang vindt al jaren een permanente tassencontrole plaats. Op het terrein lopen voortdurend politiemensen en soldaten met mitrailleurs rond.

In een pretpark staan dus soldaten, geen idee hoelang dat al is maar het is eigenlijk absurd dat het al zo ver gaat tegenwoordig/dat het nodig is.
Och, er zijn zat landen waar dat op veel plekken gebeurt.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:34
Het Syrische paspoort van een van de daders is van een migrant die zijn vingerafdruk in Griekenland heeft laten registreren. Kan gestolen zijn maar hoe kom je anders de controles door als het niet je paspoort is?

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 14-11-2015 18:11 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Amanoo schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:08:
Er is maar één oplossing voor. Tijd om extremisme te beantwoorden met extremisme. Op zijn Amerikaans een aantal honderden moslimburgers neerdronen met her en der tussendoor ook wat terroristen.

Het is een ad absurdum, maar het zou me weinig verbazen als de werkelijke reactie vanuit het westen aardig in de buurt kwam. De haatcyclus voortzetten, daar zijn we met zijn allen wel goed in. Meer extreemrechts gedoe dat weer op zijn beurt meer polarisatie en alleen maar nog meer radicalisering veroorzaakt. En dat zal dan ook wel gebeuren.
Alleen dat lost het dus totaal niet op.

Stupidity is constantly repeating the same thing, but expecting different results. Het westers ingrijpen in Irak (2x), Afghanistan, Vietnam, Korea en vele andere landen heeft namelijk al zo goed gewerkt, dat succes-scenario zullen we vast wel weer kunnen reproduceren in Syrië. Toch?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:04:
Mijm vader moet beetje terugenken aan de tijd rond 1970-1974. Toen vonden ook heel veel terroristische aanslagen plaats. Vooral vaak gericht op vliegtuigen en vliegvelden. Ook vaak met redelijk groot aantal slachtoffers en meestal uit de islamitische hoek. Al had je toen ook de raf en andere groeperingen.

Enige verschil met toen is dat ze nu al met miljoenen hier rond begeven.

Wat ik me afvraag, waar komen de wapens vandaan. Denk toch echt vanuit de balkan/rusland. Die zullen ze niet met de boot meegebracht hebben.
Belgie, Balkan...is allemaal niet zo moeilijk, nooit die aflevering gezien van Peter r de vries? Hollandse jongen regelde binnen paar weken raketwerper.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Waar wapens vandaan komen is een leuk vraagstuk, net als hoe komen we aan de 'raw materials' voor onze hedendaagse technologie, hoe ver wil je het terug tracen, en wie is dan verantwoordelijk?
Wat betreft wapenproducenten is het overduidelijk overigens, niet compleet recente cijfers maar recent nog gebruikt in een kritische benadering van de vluchtelingenproblematiek: http://www.sipri.org/rese...RI%20Top%20100%202013.pdf

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

• Erik82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 18:07
het ergste vind ik dat ze dus gewoon met die vluchtelingen meekomen, gek he dat mensen angstig worden met die hoeveelheden die er binnen komen. En een regering die dan zegt nee ze komen niet mee met de vluchtelingen.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-10 10:17
martinusz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:11:
[...]

Belgie, Balkan...is allemaal niet zo moeilijk, nooit die aflevering gezien van Peter r de vries? Hollandse jongen regelde binnen paar weken raketwerper.
Was dat ook niet een keer dat Alberto Stegeman zo met een tank kon wegrijden?
Beveiliging zal nu wel wat beter zijn (hoop ik)

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-10 15:37
Reucht schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:48:
Als Europa nu, na belachelijk veel aandringen van andere lidstaten en de bevolking, de grenzen sluit, is dat een ideale voedingsbodem voor meer extremisme. Als we de grenzen niet sluiten, gaat dit bij een groot deel van de bevolking voor frustraties zorgen en een nog grotere verdeeldheid tussen moslim en niet-moslim genereren, wat op zich weer een ideale voedingsbodem voor recruitering oplevert.
Een grens is geen deur die je op slot kunt doen. En niet immigratieregels maar leefomstandigheden zorgen voor frustraties.
Erik82 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:13:
het ergste vind ik dat ze dus gewoon met die vluchtelingen meekomen, gek he dat mensen angstig worden met die hoeveelheden die er binnen komen. En een regering die dan zegt nee ze komen niet mee met de vluchtelingen.
'Ze' komen ook 'gewoon' met het vliegtuig als toerist,of 'gewoon' uit het huis naast je waar ze geboren zijn. Be afraid, be very afraid!

[ Voor 27% gewijzigd door Kalief op 14-11-2015 18:17 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:44

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:11:
[...]

Stupidity is constantly repeating the same thing, but expecting different results.
Nee, dat is insanity ;)
The definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting different results

ora et labora

• psychodude
kraades schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:11:
Het Syrische paspoort van een van de daders is van een migrant die zijn vingerafdruk in Griekenland heeft laten registreren. Kan gestolen zijn maar hoe kom je anders de controles door als het niet je paspoort is?
Tsja, je kunt het ook een andere draai geven. Het paspoort is binnen Europa van een asielzoeker gestolen, en met opzet meegenomen om gevonden te worden om verdere verdeeldheid aan te wakkeren.

Ik ga vandaag een terroristische aanslag plegen en ik neem mee... is tenslotte niet bepaald een lijstje waarin je paspoort gewoonlijk hoog zal staan denk ik.

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:11:
[...]

Stupidity is constantly repeating the same thing, but expecting different results. Het westers ingrijpen in Irak (2x), Afghanistan, Vietnam, Korea en vele andere landen heeft namelijk al zo goed gewerkt, dat succes-scenario zullen we vast wel weer kunnen reproduceren in Syrië. Toch?
Daarom is er zo lang gewacht met ingrijpen in Syrië. Alleen toen was het ook niet goed en werd het westen zwakheid en onverschilligheid verweten. In Syrië waren, en zijn, geen goede opties.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja, er komen een miljoen vluchtelingen deze kant op, die allemaal vluchten voor de Islamitische Staat en de chaos die die gasten daar creëren. Dan zitten daar één of twee terroristen tussen - juist die mensen waar al die andere vluchtelingen ook voor vluchten. Dan moeten we alle vluchtelingen de toegang weigeren? Terwijl dat in strijd is met de mensenrechten - je weet wel, precies dat wat ons "beter" maakt dan IS? Dat is natuurlijk precies wat IS wil; dat die vluchtelingen niet daar weg kunnen zodat hun regio niet leegloopt. En dat wij onszelf verlagen tot hun niveau.

• synoniem
  • Niet online
Er zijn meer dan 500.000 vluchtelingen dit jaar naar Europa gekomen en er zit nu 1 bewezen terrorist bij van de 8 die deze aanslag gepleegd hebben. Lijkt me niet echt een reden om bang te zijn voor vluchtelingen.

• Bmfd
ThomasXIV schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:10:
[...]

Och, er zijn zat landen waar dat op veel plekken gebeurt.
Dat bedoel ik. Het wordt zelfs 'normaal' gevonden, maar het zou niet normaal moeten zijn.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

psychodude schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:16:
[...]

Tsja, je kunt het ook een andere draai geven. Het paspoort is binnen Europa van een asielzoeker gestolen, en met opzet meegenomen om gevonden te worden om verdere verdeeldheid aan te wakkeren.

Ik ga vandaag een terroristische aanslag plegen en ik neem mee... is tenslotte niet bepaald een lijstje waarin je paspoort gewoonlijk hoog zal staan denk ik.
Scherpe opmerking van de dag...

• Erik82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 18:07
ik schrijf nergens dat we mensen moeten weigeren, ik zeg alleen dat het logisch is dat mensen angstig worden nu bekend is dat ze via deze weg wel gewoon binnenkomen. wat de overheid niet echt logisch vond.
En 1 of 2 dat hopen we dan maar want jij weet dat klaarblijkelijk.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:34
synoniem schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:18:
[...]

Er zijn meer dan 500.000 vluchtelingen dit jaar naar Europa gekomen en er zit nu 1 bewezen terrorist bij van de 8 die deze aanslag gepleegd hebben. Lijkt me niet echt een reden om bang te zijn voor vluchtelingen.
Het lijkt mij niet al te ingewikkeld om met die stroom georganiseerde cellen mee te laten verhuizen. Ik kan mij niet voorstellen dan IS dit niet heeft gedaan. Opvang in de regio lijkt mij dan ook een betere optie.

👉🏻 Blog 👈🏻

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
synoniem schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:18:
[...]

Bovendien zijn er ook geluiden dat sommige daders gewoon Frans zijn, of althans de Franse nationaliteit hebben.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Drie daders zijn mogelijk (!) geïdentificeerd, waarbij het zou gaan om 1 Fransman, 1 Egyptenaar en 1 Syriër.

Virussen? Scan ze hier!

• synoniem
  • Niet online
kraades schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:20:
[...]

Het lijkt mij niet al te ingewikkeld om met die stroom georganiseerde cellen mee te laten verhuizen. Ik kan mij niet voorstellen dan IS dit niet heeft gedaan. Opvang in de regio lijkt mij dan ook een betere optie.
Opvang in de regio is om meer dan één reden een goede optie: het scheelt ook een gevaarlijke en of dure reis naar Europa. Maar ik zie nog geen Europese initiatieven helaas.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Amanoo schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:08:
Het zou me heel erg verbazen. Laten we ook vooral niet dingen generaliseren in 'extreem rechts', dat is net zo productief als hun oppositie 'dragers van geitenwollen sokken' noemen. Naar mijn idee zijn beide uiterstes van deze schaal een probleemfactor die bijdragen aan dit soort aanslagen. Uitdragen van fascistische ideeën kweekt verdeling en haat, toepassen van blinde liberale ideologie draagt bij aan verzwakking van onze rechtstaat.

Juist de mensen die het meest belicht worden naar aanleiding van deze gebeurtenis zijn diegene die meer bezig zijn met hun campagne dan een weldoordacht respons. Ik noem een Geert Wilders die de huidige aanslag toeschrijft aan de open grenzen, of de velen die argumenteren dat de aanslag op Charlie Hebdo recht te praten was door de inhoud van hun comics. Ik zou dan ook vooral geen aandacht besteden aan reacties waar de hysterie van af druipt (dus bij voorbaat valt alles op Facebook al af :+ ).

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:20:
[...]

Bovendien zijn er ook geluiden dat sommige daders gewoon Frans zijn, of althans de Franse nationaliteit hebben.
dat zegt niks, ik zou mijn nederlandsschap in kunnen ruilen voor bijvoorbeeld canadees en dan als '' canadees'' een aanslag plegen in land x.

ik denk alleen dat dit niet het laatste is wat is gebeurd. het is wachten op de grote klap. als iedereen tegelijk toe slaat zal het echte leed gaan beginnen. en zou best kunnen dat er duizenden nu in nederland, frankrijk, duitsland etc zitten.

dus ja, als je het mij vraagt. dit hele gebeuren geeft mij een zeker zin van angst/onzekerheid.
Pagina: 1 ... 13 ... 37 Laatste

Let op:
We bannen mensen voor 48 uur die constant offtopic blijven doorratelen of de onrust gebruiken om hun eigen haat te spuien.

Sky News Live
YouTube: Sky News Live
en France 24 Live
http://www.france24.com/en/livefeed/

Gratis NRC liveblog:
http://www.nrc.nl/nieuws/...rslagen#upd20151114172658

Reddit
https://www.reddit.com/live/vwwnkuplwr9y
https://www.reddit.com/live/vwwmdb26t78v