And to think they once said that computers would take away jobs.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Wordt er niet gewoon bedoeld dat er zwaargewonde Britten in het ziekenhuis liggen en een paar daarvan het wel niet zullen reden?RoD schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:28:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" lang="en"><p lang="en" dir="ltr">British PM warns nation to 'be prepared for a number of British casualties' after 'brutal' Paris attacks - <a href="https://twitter.com/SkyNews">@SkyNews</a></p>— Breaking News (@BreakingNews) <a href="https://twitter.com/BreakingNews/status/665504219051466754">November 14, 2015</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]Wat een raar bericht. Geen keep calm and carry on?Normaal wordt zoiets nooit zo concreet gecommuniceerd. Verontrustend, duidt erop dat er daadwerkelijk (zoals IS beloofde) meer aanvallen op de planning staan.
Verwijderd
Dus waarom zien wij die sommigen hier dan niet op de tv en daar wel?R3M1 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:23:
[...]
Nee, er is geen standaard moslim, maar sommige willen zich wel uitspreken - maar die spreken niet voor alle moslims.
Wat je dus eigenlijk zegt is dat de NL media alleen maar controversiële interviews laat zien omdat het anders zo weinig kijkcijfers oplevert? Wie zijn schuld is het dan eigenlijk dat er zoveel mensen zijn die de islam eigenlijk alleen maar als een negatief iets zien?
Waar moet de gewone burger die niet in de buurt van de schilderswijk woont maar ergens in de provincie dan zijn mening op baseren precies?
Ze vermoorden echter niet random moslims; ze vermoorden (in hun ogen dan) apostaten, "takfir".R3M1 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:37:
Als Nederlander kan ik dat begrijpen; dat is ook te overzien - maar als moslims zijn er net zoveel verschillen als er mensen zijn - je beseft wel dat er tussen de doden ook moslims zijn? Dat IS ook moslims vermoord?
En dat ben je al als je vreedzaam tussen Joden, Christenen en atheisten woont en ze als gelijkwaardige mensen ziet.Those who change their religion from Islam to any other way of life, or deny any of the fundamental foundations of Islam, or who worship, follow or obey anything other than Islam, become those upon whom the takfiris declare the "takfir", calling them apostates from Islam and so no longer Muslim.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Nee, dat zeg ik niet. Je trekt gewoon expres wat ik zeg in het extreme, zo valt er geen enkele discussie te voeren.IJzerlijm schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:39:
[...]
Je zegt voornamelijk dat Wilders en Le Pen bestreden moeten worden en dat een enorme aanslag niet zo erg is want lang geleden waren er veel kleinere aanslagen door andere groepen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Nee. Google de quote maar er je krijgt het breder perspectief te zien. In het kort: de kans dat zoiets gebeurt binnen Engeland is aanwezig.downtime schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:40:
[...]
Wordt er niet gewoon bedoeld dat er zwaargewonde Britten in het ziekenhuis liggen en een paar daarvan het wel niet zullen reden?
Reports of explosions in eastern suburb probably firecrackers at wedding party. #Paris
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Bagnolet was vals alarm
De geruchten over schoten in de Parijse buitenwijk Bagnolet, bleken niet te kloppen. Het was vals alarm, zegt correspondent Frank Renout.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Een concert van K3, daar zitten kinderen. Als je die pakt, ben je altijd, in 100% van de keren, de boeman en dan is de kans een stuk groter dat iedereen samenkomt om tegen jou / je ongewenste effecten in de samenleving te strijden.Fiber schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:14:
Zou dat concert bewust als doelwit uitgekozen zijn of had het net zo goed een concert van K3 of Céline Dion kunnen zijn...?
Nu ga ik even in op je overduidelijk gechargeerde opmerking, maar je snapt het idee erachter wel denk ik
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Auto met gewapende mannen doorgebroken bij grenspost #ParisAttacks
- Naar de winkel gaan voor boodschappen
- Over straat lopen
- Toeristen die naar huis willen
Ik weet niet, maar hoop dat mijn gevoel onjuist is, maar ik ben nog bang voor een aanslag vandaag.
Dit is mede gebaseerd op de vorige aanslag, waar de dag erna ook nog een aanslag volgde.

Westerse muziek is - in de ogen van fundamentalisten - Haram. Dus het zou inderdaad net zo goed een ander concert geweest kunnen zijn.Fiber schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:14:
Zou dat concert bewust als doelwit uitgekozen zijn of had het net zo goed een concert van K3 of Céline Dion kunnen zijn...?
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Want alleen in de buurt van de schilderswijk wonen moslims? In alle grote steden wonen moslims, en in veel kleine dorpen vind je ook moslims.Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:43:
[...]
Dus waarom zien wij die sommigen hier dan niet op de tv en daar wel?
Wat je dus eigenlijk zegt is dat de NL media alleen maar controversiële interviews laat zien omdat het anders zo weinig kijkcijfers oplevert? Wie zijn schuld is het dan eigenlijk dat er zoveel mensen zijn die de islam eigenlijk alleen maar als een negatief iets zien?
Waar moet de gewone burger die niet in de buurt van de schilderswijk woont maar ergens in de provincie dan zijn mening op baseren precies?
Geen interactie aan gaan met deze groep mensen is een eigen keuze.
En ja, het beeld dat op de Nederlandse TV geschetst wordt is over het algemeen wel erg eenzijdig. Lokale zenders in Rotterdam, zoals bijv. open Rotterdam geven een betere indruk indien je toch persoonlijk contact wenst te mijden.
Ik lees het als: we moeten ons voorbereiden op Britse slachtoffers onder de slachtoffers van gisteren. Hoe haal je daar dan uit dat er meer aanvallen op de planning staan?RoD schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:28:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" lang="en"><p lang="en" dir="ltr">British PM warns nation to 'be prepared for a number of British casualties' after 'brutal' Paris attacks - <a href="https://twitter.com/SkyNews">@SkyNews</a></p>— Breaking News (@BreakingNews) <a href="https://twitter.com/BreakingNews/status/665504219051466754">November 14, 2015</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]Wat een raar bericht. Geen keep calm and carry on?Normaal wordt zoiets nooit zo concreet gecommuniceerd. Verontrustend, duidt erop dat er daadwerkelijk (zoals IS beloofde) meer aanvallen op de planning staan.
Ik denk het aan de ene kant niet, omdat je het nu juist verwacht en de Fransen nu nog scherper zijn. Als die scherpte afzwakt hebben ze meer kansen op veel slachtoffers. Want het draait bij die terroristen maar om 1 ding, zoveel mogelijk schade in zo kort mogelijke tijd.HollowGamer schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:50:
Hoe moeilijk moeten de mensen het nu wel niet hebben in Parijs/Frankrijk:
- Naar de winkel gaan voor boodschappen
- Over straat lopen
- Toeristen die naar huis willen
Ik weet niet, maar hoop dat mijn gevoel onjuist is, maar ik ben nog bang voor een aanslag vandaag.
Dit is mede gebaseerd op de vorige aanslag, waar de dag erna ook nog een aanslag volgde.
Het is een beetje de omgekeerde wereld. Als een Nederlander iets verschrikkelijks doet hoeven toch ook niet alle Nederlanders zich uit te spreken? En sterker nog, terroristen zijn ook vrijwel altijd mannen, moeten alle mannen zich ook maar uitspreken? Ik hoor ook niet alle christenen zich uitspreken tegen de misstanden in de Katholieke kerk. Het spreekt voor zich dat je niet verantwoordelijk bent voor de daden van een ander, als elke Moslim een zelfmoordenaar is dan zijn er al vrij snel geen Moslims meerVerwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:43:
Dus waarom zien wij die sommigen hier dan niet op de tv en daar wel?
Het is altijd makkelijk in de ogen van Islamofoben. Als een Moslim zich niet uitspreekt is hij het er mee eens, als hij zich wel uitspreekt is het Taqqiya en is hij het er stiekem mee eens.
[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 14-11-2015 13:59 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Als je al niet eens ziet dat ik de schilderswijk en de provincie even als voorbeeld gebruik dan ga ik al niet eens met je in discussie of mijn standpunt uitleggen.psychodude schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:50:
[...]
Want alleen in de buurt van de schilderswijk wonen moslims? In alle grote steden wonen moslims, en in veel kleine dorpen vind je ook moslims.
Geen interactie aan gaan met deze groep mensen is een eigen keuze.
En ja, het beeld dat op de Nederlandse TV geschetst wordt is over het algemeen wel erg eenzijdig. Lokale zenders in Rotterdam, zoals bijv. open Rotterdam geven een betere indruk indien je toch persoonlijk contact wenst te mijden.
Ach, ik betwijfel het. Eerder dit jaar zijn al de berichten naar buiten gekomen dat de aanhang van IS ook kinderen verkracht en vermoord.Racing_Reporter schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:45:
[...]
Een concert van K3, daar zitten kinderen. Als je die pakt, ben je altijd, in 100% van de keren, de boeman en dan is de kans een stuk groter dat iedereen samenkomt om tegen jou / je ongewenste effecten in de samenleving te strijden.
Nu ga ik even in op je overduidelijk gechargeerde opmerking, maar je snapt het idee erachter wel denk ik
Denk je dat de mensen die gisteren zijn vermoord eerst een interview is afgenomen om te bepalen welk soort moslim ze zijn? Deed men dat bij 9/11, London, Mumbai, etc ook?mindcrash schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:44:
[...]
Ze vermoorden echter niet random moslims; ze vermoorden (in hun ogen dan) apostaten, "takfir".
Fabeltjes die vaak door extreem rechts wordt gebruikt - het is gewoon een aanslag op iedereen!
Ja maar dan nog, die doden zijn niet het doel, die zijn een middel. Een middel om iets te bereiken wat IS wil. Wat IS wil is wellicht juist dat het Westen harder gaat aanvallen in Syrië en omringende landen. Want dan vallen er meer burgerslachtoffers. En dan wordt het lokale volk ontvankelijker voor anti-westerse propaganda.RonaldDesigns schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:53:
[...]
Ik denk het aan de ene kant niet, omdat je het nu juist verwacht en de Fransen nu nog scherper zijn. Als die scherpte afzwakt hebben ze meer kansen op veel slachtoffers. Want het draait bij die terroristen maar om 1 ding, zoveel mogelijk schade in zo kort mogelijke tijd.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Oftewel je had geen weerwoord.Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:54:
[...]
Als je al niet eens ziet dat ik de schilderswijk en de provincie even als voorbeeld gebruik dan ga ik al niet eens met je in discussie of mijn standpunt uitleggen.
Ik denk dat common sense nog steeds het beste is, iemand die zich wilt laten bang maken doet dat toch wel - als mensen kunnen onderscheiden dat je IS hebt die een oorlog voert in Syrie, en de moslim buurman die gewoon zijn gezin grootbrengt, en net als jij ook veilig wilt zijn, dan ben je al een heel eind.Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:43:
[...]
Verwijderd
Jij hebt het echt niet begrepen. Een Nederlander is iets anders dan Nederlandse moslim of een Nederlandse katholiek of een Nederlandse Christen.ph4ge schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:54:
[...]
Het is een beetje de omgekeerde wereld. Als een Nederlander iets verschrikkelijks doet hoeven toch ook niet alle Nederlanders zich uit te spreken? En sterker nog, terroristen zijn ook vrijwel altijd mannen, moeten alle mannen zich ook maar uitspreken? Ik hoor ook niet alle christenen zich uitspreken tegen de misstanden in de Katholieke kerk. Het spreekt voor zich dat je niet verantwoordelijk bent voor de daden van een ander, als elke Moslim een zelfmoordenaar is dan zijn er al vrij snel geen Moslims meer. Dat gezegd hebbende zowel het CMO als de RMMN hebben vandaag de aanslagen veroordeeld. Net als de leiders van Indonesie, Qatar en Iran en ongetwijfeld nog veel meer andere leiders. Het klopt dat dit geen kranten verkoopt dus dat je het weinig hoort, men is veel geïnteresseerder in de mening van Le Pen en Wilders.
Het is mij om het even welke religie je in deze aanhangt. Wat mij betreft worden ze allemaal verboden.
De vorige keer was er ook een aanslag op een 'simpele' winkel en wat rondschieten in de buurt.RonaldDesigns schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:53:
[...]
Ik denk het aan de ene kant niet, omdat je het nu juist verwacht en de Fransen nu nog scherper zijn. Als die scherpte afzwakt hebben ze meer kansen op veel slachtoffers. Want het draait bij die terroristen maar om 1 ding, zoveel mogelijk schade in zo kort mogelijke tijd.
Dat waren toen de terroristen die vluchten, maar het toont wel aan dat ze zowel klein als groot publiek niet in de weg staan.

Je kunt iedereen wel opsluiten, maar Frankrijk is een groot land.
Same voor alle andere landen, inclusief Nederland.
Ik wil niet een angstgevoel aanpraten, maar het wordt steeds gekker en erger.
Ook mijn vertrouwen in de politiek/AIVD is vrij laag, d.w.z. dat ik niet geloof dat deze terroristen allemaal 'online' communiceren, maar met elkaar communiceren persoonlijk.
Daardoor lijkt mij de kans dat iets gebeurd, vrij groot. Immers kan iedere gek met een wapen zo de straat oplopen.
In het nieuws wordt vaak gesproken over zwaar en lichtgewonden, wat is nu het criterium?
Zwaargewond betekend bij mij altijd in levensgevaar, maar is dit correct?
Niet alleen de eventuele burgerslachtoffers, maar ook gevoel van invasie van de westerling. Zonder dat dit uiteindelijk tot veel goeds leidt. Zie bijv. Irak en Afghanistan.Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:55:
[...]
Ja maar dan nog, die doden zijn niet het doel, die zijn een middel. Een middel om iets te bereiken wat IS wil. Wat IS wil is wellicht juist dat het Westen harder gaat aanvallen in Syrië en omringende landen. Want dan vallen er meer burgerslachtoffers. En dan wordt het lokale volk ontvankelijker voor anti-westerse propaganda.
Verwijderd
Jawel, maar ik heb gewoon geen zin om met mensen zoals jij in discussie te gaan. Op het moment dat je dingen zo interpreteert als dat jij doet dan word het een discussie over semantiek en daar heb ik geen trek in.
Dat wilde ik vroeger nog wel doen maar op een gegeven moment word je daar zo moe van dat je daar gewoon geen zin meer in hebt. Het leid uiteindelijk tot niets.
Op deze manier discussiëren we hier niet. Inhoudelijk, niet op de man.
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2015 14:31 ]
SEH betekent alleen spoedeisende hulp en zegt niet zozeer iets over zwaar- of lichtgewond. Een kleine wond kan ook spoedeisend zijn en lang niet alles dat op de een afdeling SEH voorbij komt is acuut levensbedreigend. Op een SEH-afdeling worden inkomende patiënten ingedeeld in categorieën die aangeven hoe ernstig een patiënt er aan toe is, van "acuut in levensgevaar" tot "kan wel een paar uur wachten op behandeling".RedHat schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:03:
Volgens mij is SEH zwaar en EErste Hulp licht om het in perspectief te Zetten.
Dat idee had ik al na de eerste feiten van gisteravond, een kwestie van pure feitenanalyse. En dat ze vervolgens wat teleurgesteld wat kleinere doelwitten hebben uitgezocht.Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:10:
Het lijkt mij trouwens dat het Stade de France het hoofdtarget was. Een vriendschappelijke voetbalwedstrijd tussen Frankrijk en Duitsland (twee "schurkenlanden" volgens IS), waarbij ook François Hollande aanwezig was.
Al moet ik wel zeggen: die voetbalwedstrijd is waarschijnlijk het primaire doelwit geweest. Het concert van de Eagles of Death Metal was overduidelijk een gericht secundair doelwit.
Denk dat je gelijk hebt.Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:10:
Het lijkt mij trouwens dat het Stade de France het hoofdtarget was. Een vriendschappelijke voetbalwedstrijd tussen Frankrijk en Duitsland (twee "schurkenlanden" volgens IS), waarbij ook François Hollande aanwezig was. Maar kennelijk hebben ze zich daar verslikt in de beveiliging en zagen ze geen mogelijkheid om ongedetecteerd binnen te komen. Als ze die drie bommen in het stadion zouden hebben kunnen laten exploderen... De andere aanvallen in het centrum zouden dan eigenlijk bijzaak zijn, om nog meer paniek te zaaien en om de hulpverlening uit te dunnen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
And to think they once said that computers would take away jobs.
Kan ook qua timing iets fout gegaan zijn. De schietpartijen kunnen ook gebruikt zijn om een aanslag te kunnen plegen op Hollande op het moment dat deze vanuit het stadion in veiligheid werd gebracht. Dat zou nog meer impact gehad hebben. (Kan imo bijna niet met zoveel doden maar ik ben dan ook geen terrorist.)Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:10:
Het lijkt mij trouwens dat het Stade de France het hoofdtarget was. Een vriendschappelijke voetbalwedstrijd tussen Frankrijk en Duitsland (twee "schurkenlanden" volgens IS), waarbij ook François Hollande aanwezig was. Maar kennelijk hebben ze zich daar verslikt in de beveiliging en zagen ze geen mogelijkheid om ongedetecteerd binnen te komen. Als ze die drie bommen in het stadion zouden hebben kunnen laten exploderen... De andere aanvallen in het centrum zouden dan eigenlijk bijzaak zijn, om nog meer paniek te zaaien en om de hulpverlening uit te dunnen.
Klinkt geloofwaardig, gisteren werd ook gepost dat het mogelijk dat de aanslag bij stadion 'mislukt' was, denk inderdaad ook dat deze meer slachtoffers had moeten opleveren, en het misschien een wonder is dat dit niet is gebeurd.Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:10:
Het is goed dat ze de wedstrijd hebben door laten spelen, het heeft denk ik een stukje bijgedragen aan het veilig locken, etc. van het stadion. Ironisch was dat er een aantal mensen in het stadion dachten aan vuurwerk bij de eerste knal, iets dat je vaker hoort als je bij wedstrijden bent. Het geluid van de ontploffing was wel totaal anders, denk dat daardoor (de meeste) mensen toch het gevoel hadden dat iets niet klopte ('That doesn't sound right') en daardoor al snel gingen kijken op hun phone. Als inwoner van Parijs/Frankrijk ben je denk ik al meer op je hoede dat mensen bijvoorbeeld hier.
Welnee. gewoon zaken waar veel mensen op af komen. Stop te denken dat ze doelen pakken die een echte reden heb. Dit gaat om het zaaien van paniek, polarisatie en wraak.IJzerlijm schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:16:
Sport, muziek, alcohol, allemaal zaken die je onder ISIS of de Taliban de kop kost.
Als er een Parijse marathon was geweest had je grote kans dat ze dat hadden gepakt.
Het echte doel is Parijs als zijnde capital of France, en hopelijk de president en het halve voetbalteam in het stadion. Rest is absolute bijzaak.
Nee, da's te tam. We praten hier over het soort barbaren die met liefde volle passagiersvliegtuigen in flatgebouwen parkeren.synoniem schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:17:
Kan ook qua timing iets fout gegaan zijn. De schietpartijen kunnen ook gebruikt zijn om een aanslag te kunnen plegen op Hollande op het moment dat deze vanuit het stadion in veiligheid werd gebracht. Dat zou nog meer impact gehad hebben. (Kan imo bijna niet met zoveel doden maar ik ben dan ook geen terrorist.)
Het doel was zoveel mogelijk slachtoffers in het publiek, de teams van Frankrijk en Duitsland voor de camera executeren voor de "misdaden" die beide landen hebben begaan jegens hun "broeders en zusters" in Syrie, en als kers op de taart als afsluiting hetzelfde doen met Hollande. Maximum effect.
Dat klinkt wellicht heel erg ziek en pervers, maar dat zijn deze barbaren ook. Je kunt ze zelfs geen mensen meer noemen.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:06:
Jawel, maar ik heb gewoon geen zin om met mensen zoals jij in discussie te gaan. Op het moment dat je dingen zo interpreteert als dat jij doet dan word het een discussie over semantiek en daar heb ik geen trek in.
Dat wilde ik vroeger nog wel doen maar op een gegeven moment word je daar zo moe van dat je daar gewoon geen zin meer in hebt. Het leid uiteindelijk tot niets.

Op deze manier discussiëren we hier niet. Inhoudelijk, niet op de man.
Echt gangbare definities van zwaar- en licht gewond zijn er niet. Sowieso kennen beide ook hun gradaties. Iemand met meerdere botbreuken van de onderbenen kun je al snel als zwaar gewond bestempelen, maar verkeert meestal niet in levensgevaar. Iemand met een enkel breuk die binnen komt strompelen kun je als licht gewond beschouwen, maar heeft toch beduidend meer letsel dan iemand met een snijverwonding aan de vingers met een stanley mesje.HollowGamer schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:02:
In het nieuws wordt vaak gesproken over zwaar en lichtgewonden, wat is nu het criterium?
Zwaargewond betekend bij mij altijd in levensgevaar, maar is dit correct?
Eens. Het draait primair om aantallen en locatie waar men zich veilig acht. Angst zaaien is tenslotte de kern van terrorisme. Dat lukt niet door voorspelbaar te werk te gaan.maartend schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:19:
[...]
Welnee. gewoon zaken waar veel mensen op af komen. Stop te denken dat ze doelen pakken die een echte reden heb. Dit gaat om het zaaien van paniek, polarisatie en wraak.
Als er een Parijse marathon was geweest had je grote kans dat ze dat hadden gepakt.
Het echte doel is Parijs als zijnde capital of France, en hopelijk de president en het halve voetbalteam in het stadion. Rest is absolute bijzaak.
[ Voor 1% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2015 14:30 ]
Volgens mij heb jij het niet begrepen. Het punt is dat een individu niet verantwoordelijk is voor de actie van een ander die toevallig in hetzelfde hokje valt. Of dat hokje nou nationaliteit, religie, huiskleur, geslacht, seksuele voorkeur etc is, doet er niet toe.Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:00:
Jij hebt het echt niet begrepen. Een Nederlander is iets anders dan Nederlandse moslim of een Nederlandse katholiek of een Nederlandse Christen.
Het is mij om het even welke religie je in deze aanhangt. Wat mij betreft worden ze allemaal verboden.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Als je chronologisch kijkt zou je wellicht denken dat Stade de France een afleidingsmanoeuvre was. Eerst hulpverleners en speciale politie weglokken naar een A-target (dat eigenlijk te zwaar beveiligd is om succesvol te zijn) om vervolgens elders veel slachtoffers te maken. Want daar (veel slachtoffers) gaat het IS om, niet om Hollande of een voetbalteam.Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:10:
Als ik sommige reacties lees dan vrees ik dat ze net zo menselijk zijn als de "beschaafde" westerlingen alleen gebruiken ze wapens.mindcrash schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:22:
[......]
Dat klinkt wellicht heel erg ziek en pervers, maar dat zijn deze barbaren ook. Je kunt het zelfs geen mensen meer noemen.
De manier hoe je het zegt is erg direct, maar ik denk wel dat je gelijkt hebt.mindcrash schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:22:
[...]
Nee, da's te tam. We praten hier over het soort barbaren die met liefde volle passagiersvliegtuigen in flatgebouwen parkeren.
Het doel was zoveel mogelijk slachtoffers in het publiek, de teams van Frankrijk en Duitsland voor de camera executeren voor de daden die beide landen hebben aangericht bij hun "broeders en zusters" in Syrie, en als kers op de taart als afsluiting hetzelfde doen met Hollande. Maximum effect.
Dat klinkt wellicht heel erg ziek en pervers, maar dat zijn deze barbaren ook. Je kunt het zelfs geen mensen meer noemen.
Hoewel je wel kan afvragen hoe goed een president wordt beschermt, neem aan dat er meerdere teams hiervoor zijn in een stadion en zich verspreid opstellen of tussen het publiek zitten (undercover).
Ik zeg niet dat het daardoor niet mogelijk zou zijn geweest, maar het nog steeds een hele grote stap moet zijn geweest, zeker als ze 'maar' met hun tweeën zijn geweest.
eens, behalve dat men het wel eens om hun te doen zou hebben kunnen zijn (heerlijke zin).Edgarz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:26:
[...]
Want daar (veel slachtoffers) gaat het IS om, niet om Hollande of een voetbalteam.
Reden ;
Hollande dood ; daar kun je mee in het nieuws komen.
Voetbalteam dood ; nog grotere woede, dus meer polarisatie.
Klinkt ook plausibel. Maar wellicht dat dat het Plan B was, met als Plan A om die drie bommen in het stadion te laten afgaan. We zullen het denk ik nooit met zekerheid weten want volgens mij zijn alle daders dood...Edgarz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:26:
[...]
Als je chronologisch kijkt zou je wellicht denken dat Stade de France een afleidingsmanoeuvre was. Eerst hulpverleners en speciale politie weglokken naar een A-target (dat eigenlijk te zwaar beveiligd is om succesvol te zijn) om vervolgens elders veel slachtoffers te maken. Want daar (veel slachtoffers) gaat het IS om, niet om Hollande of een voetbalteam.
Vergeet niet dat Duitsland ook actief is in Syrië, dus in één klap hadden ze twee landen kunnen raken. Uitgelezen kans, vanuit hun perspectief bekeken.
En als het ze zou zijn gelukt om die aanslag daar goed uit te voeren, dan zou dat ook een flink signaal zijn: zelfs de president is niet veilig, dus niets en niemand is veilig...
[ Voor 18% gewijzigd door Mx. Alba op 14-11-2015 14:31 ]
Of het steeds gekker wordt is maar de vraag, alleen in NL is er eigenlijk decennia lang niet zo veel gebeurd op wat gesputter van RaRa na wat vooral materiele schade heeft opgeleverd.HollowGamer schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:02:
[...]
Ik wil niet een angstgevoel aanpraten, maar het wordt steeds gekker en erger.
Ook mijn vertrouwen in de politiek/AIVD is vrij laag, d.w.z. dat ik niet geloof dat deze terroristen allemaal 'online' communiceren, maar met elkaar communiceren persoonlijk.
Daardoor lijkt mij de kans dat iets gebeurd, vrij groot. Immers kan iedere gek met een wapen zo de straat oplopen.
De rest van Europa heeft toen ook genoeg gehad van de IRA, ETA, RAF, AEL en wat al niet meer.
Alleen leken die iets meer geografisch gebonden en fanatiek op een lokaal fenomeen en was de groep die je als potentieel gevaarlijk zou kunnen beschouwen kleiner dan de nieuwe fanatici van vandaag.
En een groot verschil wat het wellicht wat griezelliger is, is dat de bereid zijn om zichzelf er voor op te offeren, dat is iets wat bij die andere groepen niet zo was die pleegden een vrij anonieme aanslag waar ze zelf al lang weer uit de buurt waren. Ze hadden er veel voor over, maar niet alles.
[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 14-11-2015 14:37 ]
Denk toch dat 100+ slachtoffers meer effect sorteren dan een voetbalteam. Haalbaarheid is groter als je de spelersbus onderweg aanvalt. In een stadion is de beveiliging te hoog, vooral met de president in huis. Daar maken 3 lichtbewapende terroristen geen indruk op...maartend schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:28:
[...]
eens, behalve dat men het wel eens om hun te doen zou hebben kunnen zijn (heerlijke zin).
Reden ;
Hollande dood ; daar kun je mee in het nieuws komen.
Voetbalteam dood ; nog grotere woede, dus meer polarisatie.
Betekend niet dat die informatie alsnog naar buiten kan komen.Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:29:
[...]
Klinkt ook plausibel. Maar wellicht dat dat het Plan B was, met als Plan A om die drie bommen in het stadion te laten afgaan. We zullen het denk ik nooit met zekerheid weten want volgens mij zijn alle daders dood...
Ik denk dat deze theorie wat ver gaat, het zou kunnen zijn dat als de zelfmoordaanslag succesvol was geweest, de 'volgende groep' daarop af zou komen i.p.v. naar het theater. Alleen waren ze wat ik begreep allang bezig in het centrum, waardoor dit ook niet kan.
Het lijken mij echt gerichte aanslagen en zoveel mogelijk slachtoffers, wat uiteindelijk is gelukt ook.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wel vallen diegene die de meeste invloed hadden en hebben kunnen uitoefenen op dat individu wel in hetzelfde toevallige hokje. Dus zo vreemd is het niet om met mate zo'n hokje daar op aan te kijken.ph4ge schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:26:
[...]
Volgens mij heb jij het niet begrepen. Het punt is dat een individu niet verantwoordelijk is voor de actie van een ander die toevallig in hetzelfde hokje valt. Of dat hokje nou nationaliteit, religie, huiskleur, geslacht, seksuele voorkeur etc is, doet er niet toe.
Alleen lijkt die invloed ten positieve in deze hokjes thans wat beperkter dan de negatieve invloed, ik zie de ouders daar over het algemeen vrij weinig positieve "controle" hebben over de koters.
De beveiliging is wellicht wel hoog, maar volgens het papers-scissors-rocks principe heeft degene met de zwaarste wapens de meeste overmacht, tot het moment komt dat er hulp wordt ingeroepen van iemand met zwaardere wapens en deze daadwerkelijk in actie kan overgaan. Maar dan was het wellicht al te laat geweest. En die beveiligers hadden wellicht wel wapens, maar niets wat weerstand kan bieden tegen iets als een AK-47 in combinatie met voldoende ammo en een ruim assortiment granatenEdgarz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:32:
In een stadion is de beveiliging te hoog, vooral met de president in huis. Daar maken 3 lichtbewapende terroristen geen indruk op...
Zie bijvoorbeeld de gijzeling in de concertzaal. In de tijd dat ze buiten voorbereidingen moesten treffen om de zaal binnen te vallen (ontruimen omgeving, onderzoek explosieven, maken plan van aanpak e.d.) hebben ze daarbinnen rustig toen ze bewust werden dat er iets zou gebeuren het executietempo wat opgevoerd en praktisch elke gijzelaar vermoord. Verschrikkelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door mindcrash op 14-11-2015 14:58 ]
Uur geleden al bevestigd dat er 5 mannen met granaten in bagage zijn opgepakt daar.. Dus lijkt me geen misverstand.RedHat schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:39:
Vliegveld Gatwick ontruimd lees ik net. Man aangehouden met vermoedelijk een bom of granaat. Zal wel een misverstand zijn, maar geeft wel weer dat iedereen toch bijzonder voorzichtig is.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Waarom zou bijvoorbeeld een Turkse Nederlander of een Algerijnse Fransman "de meeste invloed kunnen hebben" op een Syrische terrorist? Alleen vanwege het feit dat ze geregeld lezen uit het zelfde oude boekje? De rest van je post wens ik niet eens op in te gaan, dat is pure onderbuik-onzin.gekkie schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:34:
[...]
Wel vallen diegene die de meeste invloed hadden en hebben kunnen uitoefenen op dat individu wel in hetzelfde toevallige hokje. Dus zo vreemd is het niet om met mate zo'n hokje daar op aan te kijken.
Alleen lijkt die invloed ten positieve in deze hokjes thans wat beperkter dan de negatieve invloed, ik zie de ouders daar over het algemeen vrij weinig positieve "controle" hebben over de koters.
http://nos.nl/artikel/2069068-nederlandse-overlevende-ik-dacht-de-volgende-kogel-is-voor-mij.html

Jij denkt dat de gemiddelde Turkse Nederlander of een Algerijnse Fransman een famillie heeft die Rintje Ritsma heeft ? Dat die dagelijks met z'n vrienden in een zuipkeet tussen de boerenkool zitten ?Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:42:
[...]
Waarom zou bijvoorbeeld een Turkse Nederlander of een Algerijnse Fransman "de meeste invloed kunnen hebben" op een Syrische terrorist? Alleen vanwege het feit dat ze geregeld lezen uit het zelfde oude boekje? De rest van je post wens ik niet eens op in te gaan, dat is pure onderbuik-onzin.
En op zondag met zwarte kousen in een gereformeerde kerk ?
Of zouden die toch vooral Turkse Nederlandse familie hebben, Turkse Nederlandse vrienden en voorbeelden .. en naar een Turkse Nederlandse vereniging + moskee gaan ?
Kan het niveau nóg lager? Houd daar eens mee op!
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2015 14:50 ]

En, je doet er verbazingwekkend weinig aan, aangezien je niet op elke straathoek een tot de tanden gewapende militie hebt staan die op wapens controleert.
Dat vinden we niet fijn. Dat voelt, gek genoeg, niet veilig.
Bedoelingen kun je niet aan iemands gezicht aflezen, dus domweg iedereen met een baard en enige gelijkenis met iemand uit het Midden-Oosten schaduwen wordt ook wat lastig.
Terroristen winnen altijd.
Net als felle anti-terroristen: als er terrorisme is, moet er geld bij voor de anti-terroristen.
Als er geen terrorisme is, is dat dankzij anti-terrorisme.
Wat er nu gaat gebeuren is koren op de molen van beiden...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
De teller gaat nog oplopen, zeker (als uitgelegd) wat levensgevaar/zwaargewond is.Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:46:
Nu nieuws op TV5. 128 doden en 300 gewonden waarvan tientallen (waarschijnlijk die 80 die je steeds langs ziet komen) nog in levensgevaar. Kennelijk is dus ondertussen een van de gewonden overleden...

Schijnbaar een paar Nederlands (3), maar volgens artikel nog niet alle nationaliteiten vastgesteld.FoxLenny schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:44:
Verslag van Nederlander die bij het concert was. Heftig....
http://nos.nl/artikel/2069068-nederlandse-overlevende-ik-dacht-de-volgende-kogel-is-voor-mij.html
Trollen?
[ Voor 93% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2015 14:54 ]
Bij de aanslagen in Parijs zijn gisteren drie Nederlanders gewond geraakt, meldt minister Koenders van Buitenlandse Zaken. Het zijn twee mannen en een vrouw. Over de aard van hun verwondingen is nog niets bekend.
Koenders benadrukt dat van nog niet alle gewonden in Frankrijk de nationaliteit is vastgesteld.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...ers-aanslagen-parijs.htmlEr zijn drie Nederlandse gewonden onder de slachtoffers van de aanslagen in Parijs. Twee personen zijn zwaargewond, een Nederlanders heeft lichte verwondingen.
Virussen? Scan ze hier!
Gemiddelde (Turkse) Nederlanders bestaan alleen voor politici maar niet in werkelijkheid. En nee die Syrische terrorist komt niet in een gewone Turkse moskee hooguit in een door Saudi Arabië gesponsorde salafistische moskee.gekkie schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:46:
[...]
Jij denkt dat de gemiddelde Turkse Nederlander of een Algerijnse Fransman een famillie heeft die Rintje Ritsma heeft ? Dat die dagelijks met z'n vrienden in een zuipkeet tussen de boerenkool zitten ?
En op zondag met zwarte kousen in een gereformeerde kerk ?
Of zouden die toch vooral Turkse Nederlandse familie hebben, Turkse Nederlandse vrienden en voorbeelden .. en naar een Turkse Nederlandse vereniging + moskee gaan ?
<knip>
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2015 14:55 ]
Verwijderd
Statistiek is niet je sterkste punt.Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:48:
Het feit dat jij kennelijk denkt dat de gemiddelde Turkse Nederlander of Algerijnse Fransman wel terroristen in de familie heeft is denk ik het probleem hier...
[ Voor 39% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2015 14:56 ]
'Dader geidentificeerd'
Volgens France Info en BFMTV is een terrorist geïdentificeerd. Dat zou zijn gebeurd met DNA-onderzoek en vingerafdrukken.
Het zou gaan om een "jonge Fransman die bekend was bij de diensten vanwege zijn radicalisering."
Oscar Wilde
Hebben jullie dit al gezien? Die gast heeft echt 2 engeltjes boven zich gehad, gered door zijn Iphone Samsung Smartphone
Edit
Ja kzie het, omdat ie wit was. keek niet goed....
[ Voor 16% gewijzigd door BAS80 op 14-11-2015 14:57 ]
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Hoezo grappig? Denken dat elke moslim wel een extremist kent, is zoiets als denken dat elke christen wel een Jehova's Getuige kent. Moslim-extremisten zijn, net als Jehova's Getuigen, heel erg op zichzelf. Er wordt wel gerecruteerd (Jehova's Getuigen komen ook wel eens bij mij langs, bijvoorbeeld) maar verder hebben ze niet veel contact met de grote boze buitenwereld. Het zijn juist de geïsoleerde, gedesillusioneerde moslims die ten prooi kunnen vallen aan extremisme en vervolgens misschien terrorisme (want zelfs lang niet elke extremist is ook een terrorist).
[ Voor 1% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2015 14:57 ]
Dat is geen iPhone hoor.BAS80 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:54:
http://uk.reuters.com/vid...366319299&videoChannel=75
Hebben jullie dit al gezien? Die gast heeft echt 2 engeltjes boven zich gehad, gered door zijn Iphone
Maar ja, bizar hoe een stuk rondvliegend puin kan worden tegengehouden door een smartphone welke over het algemeen als erg fragiel worden beschouwd.
Heb je hier een bron van? Heb dit namelijk eerder gehoord.
[ Voor 32% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2015 14:58 ]
1 persoon gearresteerd vanwege een verdacht pakketje, vrij weinig interessants aan de hand dus. Zie http://nieuws.tpo.nl/2015...apenvondst-en-arrestatie/HollowGamer schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:55:
Wat is dat verhaal van Gatwick? Er waren explosieven of iets gevonden?
Terminal is alweer vrijgegeven.
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 97% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2015 14:58 ]
Verwijderd
BijvoorbeeldRedHat schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:56:
[...]
Heb je hier een bron van? Heb dit namelijk eerder gehoord.
http://www.newsweek.com/1...rt-isis-poll-finds-266795
En
https://www.wzb.eu/sites/.../koopmans_englisch_ed.pdf
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 14:59 ]
Inderdaad geen iPhone, maar een S6. Wat het nog meer bizar maakt, aangezien deze in tegenstelling tot zijn voorgangers van metaal en glas is gemaakt. Zou hij het met een kunststof S4 of S5 ook overleefd hebben?Pimorez schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:55:
[...]
Dat is geen iPhone hoor.
Maar ja, bizar hoe een stuk rondvliegend puin kan worden tegengehouden door een smartphone welke over het algemeen als erg fragiel worden beschouwd.
Weet, het is onbelangrijk maar het fascineerde me wel toen ik het zag.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Tuurlijk vind ik het verschrikkelijk wat er is gebeurd en IS moet keihard aangepakt worden. Maar ben het zat dat elke keer naar "moslims" als groep wordt gewezen " zie je wel! Ze zeggen er niks van"....Alsof ik elke dag een topic/nieuwsbericht/krant artikel of wat dan ook lees over hoe verschrikkelijk iedereen het wel niet vindt dat er weer een paar honderd palastijnen vermoord zijn, of tientallen irakezen/afghanen onschuldigen door christenen/athiesten/etc/etc. Natuurlijk begrijp ik dat niemand ook dat goedkeurt maar hoezo moeten moslims dan met zijn allen een front vormen en gaan paraderen of wat dan ook? 150doden...wie zet dat ff in prespectief met het aantal onschuldigen die dood zijn door invasies die nergens over gingen van het " westen" .
Ik uit liever mijn medeleven met de overleneden en de familie van de slachtoffers! en hoop dat met hun goedkomt en dat ze er overheen komen.
En het is toch belachelijk dat we nu pas zeggen " we zitten in een oorlog met IS" WTF gast, dat kan me zo boos maken...ze zijn al een jaar tegen IS aan het vechten en bereiken nauwelijks iets. Hoe naive is het dan om te denken dat je niet in een oorlog zit? wat dacht iedereen..o die losers hebben toch geen leger dus we droppen wat bommetjes en ze zullen vast niks doen.
Gewoon lekker keihard aanpakken, hoe weet ik niet maar zodra je ervoor kiest om iets of iemand aan te vallen ga er dan ook vol overgave in en begrijp dat je in een staat van oorlog bent. Alleen omdat het ver van ons is betekent dat niet dat het niet dichtbij kan komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Jumpiefox op 14-11-2015 15:00 ]
The first casualty in war is always the truth...
Wat in dezen het meest belangrijke onderdeel is, is volgens mij de binnenkant. Het metalen frame aan de binnenkant absorbeerd volgens mij de meeste krachten.alexbl69 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:57:
[...]
Inderdaad geen iPhone, maar een S6. Wat het nog meer bizar maakt, aangezien deze in tegenstelling tot zijn voorgangers van metaal en glas is gemaakt. Zou hij het met een kunststof S4 of S5 ook overleefd hebben?
Weet, het is onbelangrijk maar het fascineerde me wel toen ik het zag.
"16% van de Fransen ondersteunt IS"... Hoe is dat onderzoek gedaan? Zijn de respondenten representatief? Hoeveel respondenten hebben niet geantwoord? Wat was de exacte vraagstelling en was die niet suggestief? Werd er letterlijk gevraagd of men IS ondersteunt, of werden er andere vragen gesteld waaruit dat is afgeleid? Vergeet niet dat het overgrote deel van de opiniepeilingen statistisch aan alle kanten rammelt...
Verwijderd
<knip>Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:48:
Het feit dat jij kennelijk denkt dat de gemiddelde Turkse Nederlander of Algerijnse Fransman wel terroristen in de familie heeft is denk ik het probleem hier...
[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2015 15:01 ]
Ah gelukkig, thanks.wildhagen schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:56:
[...]
1 persoon gearresteerd vanwege een verdacht pakketje, vrij weinig interessants aan de hand dus. Zie http://nieuws.tpo.nl/2015...apenvondst-en-arrestatie/
Terminal is alweer vrijgegeven.
Waaruit blijkt in vredesnaam dat ik denk dat elke moslim een terrorist is. Ik zie m'n buurman het nog niet doen in iedergeval. Wel denk ik dat je kunt stellen dat hoe kleiner je het hokje maakt de mensen daarin de grootste invloed hebben gehad op die persoon.Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:55:
[...]
Hoezo grappig? Denken dat elke moslim wel een extremist kent, is zoiets als denken dat elke christen wel een Jehova's Getuige kent. Moslim-extremisten zijn, net als Jehova's Getuigen, heel erg op zichzelf. Er wordt wel gerecruteerd (Jehova's Getuigen komen ook wel eens bij mij langs, bijvoorbeeld) maar verder hebben ze niet veel contact met de grote boze buitenwereld. Het zijn juist de geïsoleerde, gedesillusioneerde moslims die ten prooi kunnen vallen aan extremisme en vervolgens misschien terrorisme (want zelfs lang niet elke extremist is ook een terrorist).
Of het nou een witteboorden crimineel is, een drugscrimineel of een terrorist.
Als iets uit naam van religie gedaan wordt, lijkt het mij redelijk te veronderstellen dat de mensen met die religie ook de meeste invloed kunnen hebben op dergelijke personen.
Voordat je er over begint ... ik zeg dus niet dat familie en vrienden daarmee schuldig zijn of zo iets dergelijks .. want dat zal het volgende wel weer zijn wat uit z'n verband wordt getrokken .. het is namelijk betrekkelijk subtiel, maar wel aanwezig IMHO.
Als je nou al je posts voorziet van een argumentatie en een onderbouwing, dan hoeft er veel minder weggeknipt worden wegens ongenuanceerd trollen
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2015 15:04 ]
Posts als deze hebben we dan ook niets aan.
[ Voor 76% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2015 15:05 ]
Ik ben het grotendeels met je eens maar de vraag wordt gesteld omdat deze monsters zich er op voor laten staan de ware volgers van de islam te zijn. En aangezien de meeste westerlingen geen idee hebben van de hoeveelheid aan stromingen binnen de islam worden "de moslims" aangesproken. Onzinnig? Ja maar helaas werkelijkheid.Jumpiefox schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:58:
Waarom zou ik me zogenaamd perse elke keer als er iets gebeurd moeten uitspreken tegen die terroristen als moslim zijnde? Alsof het dan ook maar iets uitmaakt? En als ik dat niet luidskeels doe dan ben ik zogenaamd net zo slecht als hen?
Tuurlijk vind ik het verschrikkelijk wat er is gebeurd en IS moet keihard aangepakt worden. Maar ben het zat dat elke keer naar "moslims" als groep wordt gewezen " zie je wel! Ze zeggen er niks van"....Alsof ik elke dag een topic/nieuwsbericht/krant artikel of wat dan ook lees over hoe verschrikkelijk iedereen het wel niet vindt dat er weer een paar honderd palastijnen vermoord zijn, of tientallen irakezen/afghanen onschuldigen door christenen/athiesten/etc/etc. Natuurlijk begrijp ik dat niemand ook dat goedkeurt maar hoezo moeten moslims dan met zijn allen een front vormen en gaan paraderen of wat dan ook? 150doden...wie zet dat ff in prespectief met het aantal onschuldigen die dood zijn door invasies die nergens over gingen van het " westen" .
Ik uit liever mijn medeleven met de overleneden en de familie van de slachtoffers! en hoop dat met hun goedkomt en dat ze er overheen komen.
En het is toch belachelijk dat we nu pas zeggen " we zitten in een oorlog met IS" WTF gast, dat kan me zo boos maken...ze zijn al een jaar tegen IS aan het vechten en bereiken nauwelijks iets. Hoe naive is het dan om te denken dat je niet in een oorlog zit? wat dacht iedereen..o die losers hebben toch geen leger dus we droppen wat bommetjes en ze zullen vast niks doen.
Gewoon lekker keihard aanpakken, hoe weet ik niet maar zodra je ervoor kiest om iets of iemand aan te vallen ga er dan ook vol overgave in en begrijp dat je in een staat van oorlog bent. Alleen omdat het ver van ons is betekent dat niet dat het niet dichtbij kan komen.
Niet Jehova`s getuigen vergelijken met terroristen. (Moord en Marketing zijn 2 verschillende dingen)Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:55:
[...]
Hoezo grappig? Denken dat elke moslim wel een extremist kent, is zoiets als denken dat elke christen wel een kruisvaarder kent.
Maar verder met je strekking.
Het is zoiets als denken dat elke Tweaker iemand bij MicroSoft kent.
How do you save a random generator ?
[ Voor 86% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2015 15:13 ]
Verwijderd
Ik heb wel een ander onderzoek voor je mét vraagstelling en data. En niet door en of andere een willekeurige partij (ICM research).Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:00:
[...]
"16% van de Fransen ondersteunt IS"... Hoe is dat onderzoek gedaan? Zijn de respondenten representatief? Hoeveel respondenten hebben niet geantwoord? Wat was de exacte vraagstelling en was die niet suggestief? Werd er letterlijk gevraagd of men IS ondersteunt, of werden er andere vragen gesteld waaruit dat is afgeleid? Vergeet niet dat het overgrote deel van de opiniepeilingen statistisch aan alle kanten rammelt...
"2 From what you know, please, tell me if you have a very favorable, somewhat favorable, somewhat unfavorable or very unfavorable opinion of the Islamic State of Iraq and the Levant otherwise known as ISIS?"
http://www.icmunlimited.c...mbined-July%202014-V3.pdf
Oja, en die facebook-evenementen met als naam 'NL grenzen dicht!' enzo. Als je daar de reacties door gaat nemen, wordt je er spontaan depressief van dat we in een democratie leven. Het niveau van sommigen is zo laag dat ze wat mij betreft geen stemrecht verdienen (ongeacht aan welke 'kant' ze staan).
Achja, kwestie van facebook even links laten liggen voor een paar dagen tot deze 'hype' weer voorbij is en iedereen weer normaal doet op social media.
Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic
Als er Nederlanders waren die namens Nederland onschuldigen vermoorden zou ik heel duidelijk willen maken dat ze voor zichzelf spreken en niet voor mij en dat ik het niet met ze eens ben.
En des te meer mensen dat doen, des te duidelijker het ook is voor evt. daders dat er geen draagvlak is.
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Wel 'grappig' weer hoe de premier spreekt over zichtbare en onzichtbare maatregelen. Hoe kun je maatregelen nemen als er bijvoorbeeld (bijna) geen leger is, politie budgets omlaag gaan, etc.
Ook vind ik een kleine groep nogal kort door de bocht, het is echt een groot probleem en we weten (zoals nu) niet wie wel of niet ..
Verder die Frits, pfff.. waarom komt die op TV?
Premier zou juist moeten worden aangepakt worden om het alsmaar uitkleden van onze strijdkrachten en ook over het online loggen dat nergens naartoe lijdt, zie ook de discussie over het loggen wat de Franse-regering nu mag doen, en zoals blijkt ook niet de oplossing is.
Excuses, het was niet mijn bedoeling om de Wachttorengemeenschap te associëren aan terroristen.enchion schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:05:
[...]
Niet Jehova`s getuigen vergelijken met terroristen. (Moord en Marketing zijn 2 verschillende dingen)
Maar verder met je strekking.
Het is zoiets als denken dat elke Tweaker iemand bij MicroSoft kent.
Het is altijd moeilijk om goede vergelijkingen te vinden.
Een moslim die radicaliseert is ongeveer het zelfde als eenieder ander die depressief is en langzaam afglijdt. Ze trekken zich terug, hebben steeds minder contact met hun familie en sociale omgeving, doen zich extern vaak nog steeds voor alsof er niets aan de hand is. En dan opeens heeft die aardige jongen zelfmoord gepleegd.
Ik heb het verhaal gelezen van een Deen die zich bekeerd had tot de islam en vervolgens door zijn isolement depressief raakte en radicaliseerde. Uiteindelijk kwam hij terecht op een machtspositie binnen een terroristische organisatie en toen opeens kwam voor hem de "ontklik", maar in plaats van de terroristische organisatie te verlaten, heeft hij contact gezocht met inlichtingendiensten en ging hij aan de slag als mol. Het proces van radicalisering heeft hij heel goed uitgelegd - hij was er immers zelf ook aan ten prooi gevallen.
Anyway, mijn punt is dat net zoals je vaak niet zo veel kunt doen als een tiener stiekem depressief wordt en uiteindelijk zelfmoord pleegt, omdat je het gewoon niet merkt als buitenstaander of zelfs als familielid, je ook lang niet altijd iets kunt doen als iemand radicaliseert.
Verwijderd
De groep die hier afstand van neemt is niet relevant. Die is nooit relevant geweest. Het is zinloos om een discussie te houden over de mensen die er geen extremistisch gedachtengoed op nahouden.Snikker schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:13:
Ik zou als ik moslim was niets liever dan duidelijk afstand nemen van diegenen die mijn geloof als rechtvaardiging gebruiken om onschuldigen te vermoorden.
Als er Nederlanders waren die namens Nederland onschuldigen vermoorden zou ik heel duidelijk willen maken dat ze voor zichzelf spreken en niet voor mij en dat ik het niet met ze eens ben.
En des te meer mensen dat doen, des te duidelijker het ook is voor evt. daders dat er geen draagvlak is.
Een locatie waar een president op bezoek is wordt niet beschermd met simpele proppenschieters...trust me.mindcrash schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:38:
[...]
De beveiliging is wellicht wel hoog, maar volgens het papers-scissors-rocks principe heeft degene met de zwaarste wapens de meeste overmacht, tot het moment komt dat er hulp wordt ingeroepen van iemand met zwaardere wapens en deze daadwerkelijk in actie kan overgaan. Maar dan was het wellicht al te laat geweest. En die beveiligers hadden wellicht wel wapens, maar niets wat weerstand kan bieden tegen iets als een AK-47 in combinatie met voldoende ammo en een ruim assortiment granaten
Zie bijvoorbeeld de gijzeling in de concertzaal. In de tijd dat ze buiten voorbereidingen moesten treffen om de zaal binnen te vallen (ontruimen omgeving, onderzoek explosieven, maken plan van aanpak e.d.) hebben ze daarbinnen rustig toen ze bewust werden dat er iets zou gebeuren het executietempo wat opgevoerd en praktisch elke gijzelaar vermoord. Verschrikkelijk.
Áls het al naar buiten wordt gebracht dat Hollande bij zo'n event aanwezig is, dit gebeurd dan toch niet al weken van te voren? En het lijkt me dat hier zoveel planning in is gestoken, dat ze daar niet zomaar van af kunnen wijken. En zouden ze überhaupt bij de president in de buurt kunnen komen?
Nee, volgens mij hadden ze dat idee niet, kan me niet voorstellen dat ze enige illusie hadden dat ze bij deze uitvoering eventueel de president zouden kunnen vermoorden.Bmfd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:24:
Maar hier lees ik vaak de vermoedens dat Hollande een doelwit zou zijn geweest, achten jullie dit reëel?
Áls het al naar buiten wordt gebracht dat Hollande bij zo'n event aanwezig is, dit gebeurd dan toch niet al weken van te voren? En het lijkt me dat hier zoveel planning in is gestoken, dat ze daar niet zomaar van af kunnen wijken. En zouden ze überhaupt bij de president in de buurt kunnen komen?
Misschien dat de locatie nog enigszins gekozen is omdat hij daarbij was (voor het extra dramatische effect zeg maar), geen idee, zou zeggen van niet eigenlijk...
We bannen mensen voor 48 uur die constant offtopic blijven doorratelen of de onrust gebruiken om hun eigen haat te spuien.
Sky News Live
YouTube: Sky News Live
en France 24 Live
http://www.france24.com/en/livefeed/
Gratis NRC liveblog:
http://www.nrc.nl/nieuws/...rslagen#upd20151114172658
https://www.reddit.com/live/vwwnkuplwr9y
https://www.reddit.com/live/vwwmdb26t78v