Veroordeel niet, verwonder u slechts
edit 14:49 ik zie weer geupdate data
[ Voor 19% gewijzigd door RodeStabilo op 19-07-2016 14:49 ]
Mijn slimme meter lees ik uit met domoticz en ook die laat mooi terug levering zien
Verwijderd
Nee. We lezen van de omvormer rechtstreeks de ethernet poort uit. waarschijnlijk dat die geen data meer levert als de portal zelf geen request naar de omvormer doet. Maar volgens mij werkt dat zo niet. Op het moment dat ik de internet verbinding met de omvormer loskoppel zou er geen data meer uitkomen. Dit vraagt om nader onderzoek..mddd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:36:
[...]
Wellicht dat de software eerst probeert te loggen naar de portal, en als dat niet lukt (timeout ofzo) niet meer toekomt aan je tweede log-instelling?
33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput
Absoluut. Gek hoor. Succes!
PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput
dat met het dalen van de temperatuur de opgewerkte power omhoog zou gaan:)Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:32:
[...]
Wat voor info had je verder nog willen zien dan ?
je kunt trouwens pvoutput weer in domoticz laden en op basis van de temperatur weer die ventilator regelen he
Enorm overkill maar het werkt dan gewoon als een omgekeerde verwarming haha
Als het echt een rendabele oplossing zou zijn zouden ze toch wel een temperatuurafhankelijke schakeling met fan erin bouwen toch?
Een klein fannetje moet ook kunnen lijkt me, het gaat puur om een aitflow en nieteens zozeer om koude lucht vermoed ik.
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
1 PVoutput . Dongen NB
Dit is niets vergeleken met peakpowers in het (koude) voorjaar.miel schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:26:
Het valt mij net op dat ik 4,029W geproduceerd heb met mijn 3597W aan panelen...... (piek).... op 5 juli.. dus 2 weken geleden.. erg nice!
Ik had bijvoorbeeld een piek van ruim 3200 W met mijn 2565 Wp ergens in april,
als ik me niet vergis.
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Nu 600Wh minder dan gisteren, valt nog mee.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek
Wat wordt die omvormer warm.migjes schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:17:
edit:
omvormer gaat nu wel naar de 66 graden, pittig maar ruim binnen zijn marges.
Hoogste temperatuur van de Omnik is 39,7 graden.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

DIY temperatuurgeregelde (3,5 US$ W1209 regelaar) fan komt er mooi in boven de 38°C, en stopt weer onder de 36°C. Krijgt de SE2200 niet meer echt koel maar zolang het onder de 40°C blijft vind ik het prima.
--edit--
Zal het plaatje vanavond updaten...
[ Voor 10% gewijzigd door ElMacaroni op 19-07-2016 22:58 ]
SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375
1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955
Er zit denk ik een ventilator in, dat hoor je even als hij opstart.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Binnenkort nog maar ergens een 12 volt fan opduiken met een klein paneeltje van 10 watt ofzo. Plat tegen de buitenkant van de schuur moet genoeg zijn in de zomer denk ik.
Hopelijk komt de voorspelde bewolking morgen na 18.00 uur.
[ Voor 21% gewijzigd door Apeldoorn op 19-07-2016 19:54 ]
alleen in mei dit jaar is er een hoogste piek geweest van 33.1 KWh
en dan te bedenken dat het toen niet zo warm was en nu wel ...
kortom er zit een hoop potentieel in de zon als de warmte een beetje minder zou zijn ...
morgen zien we weer verder , en met dit soort dagen gaat de maand opbrengst ook sneller gelukkig .
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Wat heb je er eigenlijk allemaal voor gebruikt tot nu toe ?Jerrythafast schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:54:
Ik ben dit weekend ook echt begonnen met het bouwen van mijn eigen monitoring portaalHad al wat losse eindjes rondslingeren en begin het nu aan elkaar te knopen. Ben begonnen met wat van die retro analoge metertjes zoals Rol-Co ze ook heeft.
http://jerweb.nl/pv/
Heb vorige week een beetje zitten schetsen met wat ideetjes voor grafieken. (Ben erg visueel ingesteld, tabellen komen wellicht later nog. Daarvoor voldoet PVOutput voorlopig ook prima.)
http://jerweb.nl/pv/schets-grafieken.png
Valt nog wel mee, mijn Omnik heeft vandaag de 54 graden gezien.MichielFRL schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:31:
[...]
Wat wordt die omvormer warm.
De opbrengst is iets minder dan gisteren.
Maar toch 13.680kWh (6.080kWh/kW) al heb ik een vreemde dip die ik niet kan verklaren.
Het systeem heeft rond 15.35 uur 0 Watt geregistreerd
[ Voor 28% gewijzigd door MdO82 op 19-07-2016 20:25 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Vandaag 17,0 kWh.
Ietsjes minder dus.
Voor deze maand mooi op schema: 114% Pro Rata (430kWh) van mijn estimate (615kWh) voor juli met nog een paar mooie dagen in het vooruitzicht.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Waar baseer je die inschatting op?TFHfony schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:27:
Afgezien van een verdwaald schaapje, vrijwel geen bewolking gezien. En dat is te zienVandaag een nette 32.702kWh binnen gehengeld, of wel: 7.171kWh/kWp. De Micro Inverters zijn lekker warm geworden (66 graden) en de panelen waarschijnlijk ook.
Voor deze maand mooi op schema: 114% Pro Rata (430kWh) van mijn estimate (615kWh) voor juli met nog een paar mooie dagen in het vooruitzicht.
Mijn panelen liggen pas net, maar vraag me af of ik mijn opbrengst in juli kan extrapoleren naar een verwachtte jaaropbrengst. Het lijkt me dat hier wel getallen over te vinden zijn ergens?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik heb deze pagina gebruikt:Maverick schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:57:
[...]
Waar baseer je die inschatting op?
Mijn panelen liggen pas net, maar vraag me af of ik mijn opbrengst in juli kan extrapoleren naar een verwachtte jaaropbrengst. Het lijkt me dat hier wel getallen over te vinden zijn ergens?
http://re.jrc.ec.europa.eu/pvgis/apps4/pvest.php
Maar daarbij heb ik de boel wel zo aangepast dat ik op jaarbasis uit kom op 1000kWh/kWp, omdat ik de inschatting van pvgis net wat aan de lage kant vond.
1 klein dipje om 09:50, omdat ik een dakraam open had gezet.
32 kWh / 5,3
Druppelt nog watt.
@TFHfony
Je staat gewoon in de top 15!
(en ik op pagina 15, dat rijmt
[ Voor 32% gewijzigd door AUijtdehaag op 19-07-2016 21:24 ]
tnx, heb hem even ingevuld om te kijken welk percentage van de jaaropbrengst in in welke maand kan verwachten. als ik dan juli doortrek tot het eind van de maand en dat extrapoleer over het hele jaar, dan komt het behoorlijk overeen met wat mij door de installateur is vertelt (deze "beloofde" 3052 kwh, ik kom nu op 3137 uit. Dat zit aardig in de buurtTFHfony schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:59:
[...]
Ik heb deze pagina gebruikt:
Maar daarbij heb ik de boel wel zo aangepast dat ik op jaarbasis uit kom op 1000kWh/kWp, omdat ik de inschatting van pvgis net wat aan de lage kant vond.
Deze waardes kan je ook invullen in pvoutput, dan houdt deze bij hoever je op/van target zit.Maverick schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:21:
[...]
tnx, heb hem even ingevuld om te kijken welk percentage van de jaaropbrengst in in welke maand kan verwachten. als ik dan juli doortrek tot het eind van de maand en dat extrapoleer over het hele jaar, dan komt het behoorlijk overeen met wat mij door de installateur is vertelt (deze "beloofde" 3052 kwh, ik kom nu op 3137 uit. Dat zit aardig in de buurt)
Grafieken bijna identiek maar temp wel iets hoger dus vandaar. Mooie grafiekjes hoor!
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Het gaat de goede kant op met nu weer gemiddeld >10kWh per dag.
Ik heb ongeveer 11kWh per dag nodig om m'n slechtste juli te evenaren
Verwijderd
Bizar genoeg.... is mijn juli maand beter dan mei en juni 2016 en mei,juni en juli 2015....Speedy-Andre schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:30:
6,606kWh/kWp, moet kunnen met deze hitte
Het gaat de goede kant op met nu weer gemiddeld >10kWh per dag.
Ik heb ongeveer 11kWh per dag nodig om m'n slechtste juli te evenaren
Ik kom voor het eerst boven de 5kwh/kwp uit, en ben hard op weg naar mijn beste maand sinds installatie in februari 2015.
Locatie is alles, zegt het vastgoedgilde. Ik voeg daar ligging aan toe (west is best, aan de kust, dezer dagen).
De rechtstreekse logging van de omvormer naar PVOutput werkt door de communicatie tussen de omvormer en de SE servers af te luisteren. Dus als de servers van SolarEdge haperen (de omvormer praat met prod.solaredge.com, die was down vanmiddag) houdt de rechtstreekse logging er helaas ook even mee opAegle schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:30:
[...]
Sinds 13:00 LT is de SolarEdge portal er mee gestopt. De laatste update die de SE-API naar PVoutput stuurt was om 13:10. dus er komt ook geen data meer van de portal.
Tevens is mijn logging die ik vanuit de omvormer rechtstreeks naar PVoutput stuur ook gestopt. Vreemd, want dat loopt niet via de SE-portal.
De omvormer zelf doet het wel, want de logging via de S0-kWh-meter/Youless loopt vrolijk door.
Helemaal onafhankelijk van de SolarEdge portal loggen is inmiddels ook mogelijk, maar dan moet de ethernet kabel er definitief uit en moet je alles zelf uit de RS232 interface trekken. De SolarEdge portal werkt dan niet meer (tenzij je weer een scriptje opzet dat in de plaats van de omvormer met de servers van SE gaat praten
Een pricewatch: Raspberry Pi 2 Model B 1GB met USB WiFi dongle die ik nog van lang geleden had liggen. Omvormer steekt in de ethernetpoort van de Pi, via de WiFi zijn ze samen verbonden met de rest van het netwerk. Op de Pi: Ubuntu, MySQL, nginx, tcpdump, een Python script om de tcpdump output te parsen en de data in de MySQL database te stoppen, een PHP script om de data elke 2 minuten (met cron) naar PVOutput te pushen, en sinds afgelopen weekend dus een begin van een website om de data inzichtelijk te maken.MdO82 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:19:
[...]
Wat heb je er eigenlijk allemaal voor gebruikt tot nu toe ?
Mei 2016 is tot nu toe mijn top maand (logging vanaf maart 2015). Juli 2016 hangt nu ergens in het midden, en zou nog nog heel erg zijn best moeten doen om mei in te halen... (ik zou dan nog 210kWh moeten ophalen en juli heeft tot nu toe 220kWh en we zijn al duidelijk voorbij de helft van de maand)aip schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:36:
[...]
Bizar genoeg.... is mijn juli maand beter dan mei en juni 2016 en mei,juni en juli 2015....
Ik kom voor het eerst boven de 5kwh/kwp uit, en ben hard op weg naar mijn beste maand sinds installatie in februari 2015.
Locatie is alles, zegt het vastgoedgilde. Ik voeg daar ligging aan toe (west is best, aan de kust, dezer dagen).
Gisteren voor het eerst wel een perfecte parabool, mijn panelen hebben geen wolkjes gezien (in tegenstelling tot mij, ik zag genoeg wolken in de stad Groningen....)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
voor het gemiddelde moet ik nog 102 KWh opwekken ,em aamgezoem de ,maand mei daar ruim 200 KWh boven uit is gekomen ,
Zou voor de maand juli ook nog 175 KWh bovenop de 102 KWh moeten worden opgewekt ,
Of ik dus geluk genoeg krijg met de zon om de rest van de maand 277 KWh op te wekken is nog maar de vraag .... met dagen boven de 30 KWh per dag , zou het nog kunnen , meer het is niet altijd een zonne feestje .. ben ik bang
Die kwamen hier daarstraks ook al voorbij.
Het goede nieuws is...
Geen wolkje te zien meer.
Slechte nieuws.... Er komen er nog meer aan.
[ Voor 9% gewijzigd door AUijtdehaag op 20-07-2016 12:37 ]
jouw omnik van 1000W met 1040Wp.MichielFRL schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:31:
[...]
Wat wordt die omvormer warm.
tegen over mijn power-one van 3000W met 5660Wp
hij moest ook veel werken gisteren:

28,3kWh het net opgeduwd.
[ Voor 3% gewijzigd door migjes op 20-07-2016 13:24 ]
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
Nergens last van voorlopigAUijtdehaag schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:36:
[...]
Die kwamen hier daarstraks ook al voorbij.
Het goede nieuws is...
Geen wolkje te zien meer.
Slechte nieuws.... Er komen er nog meer aan.
2250 WP Zuid PVoutput
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Maar... er is helaas van alles in aantocht...
Normaal verwacht ik zo'n piek niet op zo'n dag. Rara???
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Een plaatselijke ijsbui die niet voor de zon schoof maar alleen je panelen half bevroor?zonoskar schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:50:
Wat is dit dan?
[afbeelding]
Een heel kleine wolkje die langskwam en niet voldoende lang voor de zon zat om de productie te laten instorten.zonoskar schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:50:
Wat is dit dan?
[afbeelding]
Bij mij kwam er om 14:05u een wolk langs die voor een piek zorgde en een diep dan, om vervolgens weer verder te gaan. http://pvoutput.org/intra...24&gs=0&dxa=1&dt=20160720
Vergelijkbaar?
Volgens mij spelende kinderen met een waterslang.zonoskar schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:50:
Wat is dit dan?
[afbeelding]
Maf
There's nothing moister than an oyster.
Hopelijk houden we op de Veluwe de zon tot 19.00 uur
de zonne panelen doen het nog goed ,3034 watt komen er nu binnen ,alweer bijna 23 KWh ..
ik heb alleen een L/L wp aan staan om het hier binnen een beetje aangenaam te houden ...
maar goed het is hier wel heet buiten met 37 Graden ....
PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput
Tot het installatiedatum op 24 juli zijn nog 3 dagen (schrikkeljaar!)
Met een beetje geluk en zonneschijn worden dat dus 1089 KWh/kWp.
Zoveel hadden ik en mijn solarteur in eerste instantie niet verwacht
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Mooi resultaat! Ik hoop dat het bij mij ook zo hoog wordt, maar ik denk zelf iets lager uit te komen...dunklefaser schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:20:
Mijn voorlopige "jaarefficiency" per vandaag: 1078 kWh/kWp (vlgs. ABB C11 kWh-meter)
Tot het installatiedatum op 24 juli zijn nog 3 dagen (schrikkeljaar!)
Met een beetje geluk en zonneschijn worden dat dus 1089 KWh/kWp.
Zoveel hadden ik en mijn solarteur in eerste instantie niet verwacht
de totale opbrengst voor vandaag is 29 KWh , 5.1 KWh/Kwp , wat niet onaardig is ,
maar eens kijken wat de komende dagen brengen bij lagere temperaturen ..
Goed te zien dat de reflectie vanaf de wolken ervoor zorgt dat mijn oost/zuid/oost opstelling ruim het dubbele doet rond dit tijdstip ivt een heldere dag.
Verwijderd
He ja, zoiets had ik ook vandaag. Rara inderdaad. (Gat in de ozonlaagzonoskar schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:50:
Wat is dit dan?
[afbeelding]
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=46940&sid=42796
Dat is een wolk over je dak maar niet voor de zon, dan is door reflectie de hoek ineens ideaal.
Net voordat er een wolk voor de zon komt heb je dat ook dat het iets oploopt.
Dat klinkt wel aannemelijk inderdaad. Bedankt voor de uitleg !Rol-Co schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:00:
Hier ook
Dat is een wolk over je dak maar niet voor de zon, dan is door reflectie de hoek ineens ideaal.
Dan zijn die wolken toch nog ergens goed voor.Rol-Co schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:00:
Hier ook
Zeker!AUijtdehaag schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:22:
[...]
Dan zijn die wolken toch nog ergens goed voor.
Frisser en reflectie
Ik heb soms op een schapenwolken dag meer opbrengst dan een kraak heldere.
En dat heb ik vast niet alleen
Ondanks de middag bewolking is het toch een mooie 10+ dag geworden
10.400kWh (4.622kWh/kW)
2250 WP Zuid PVoutput
Haai in je DC bekabeling. Wireshark?zonoskar schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:50:
Wat is dit dan?
[afbeelding]
Deze vind ik makkelijker te duiden. Hier zie je duidelijk dat de average power omlaag gaat en de instant power omhoog. In de tijdspanne van 5 minuten waarover het gemiddelde vermogen wordt berekend was het dus kort bewolkt. Maar op het moment dat de omvormer de power waarde logde was het wolkje alweer weg en de panelen afgekoeld wat een extra boost gaf.ElectricAlex schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:40:
[...]
He ja, zoiets had ik ook vandaag. Rara inderdaad. (Gat in de ozonlaag?)
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=46940&sid=42796
Ruim 115% Pro Rata voor deze maand, dus... gaat lekker zo
Maar de tijdspanne bij mij is geen 5 min maar 1 minJerrythafast schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:35:
[...]
Haai in je DC bekabeling. Wireshark?
[...]
Deze vind ik makkelijker te duiden. Hier zie je duidelijk dat de average power omlaag gaat en de instant power omhoog. In de tijdspanne van 5 minuten waarover het gemiddelde vermogen wordt berekend was het dus kort bewolkt. Maar op het moment dat de omvormer de power waarde logde was het wolkje alweer weg en de panelen afgekoeld wat een extra boost gaf.
Tja, PVOutput toont uiteindelijk één waarde per 5 minuten.Rol-Co schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:06:
[...]
Maar de tijdspanne bij mij is geen 5 min maar 1 min
Ook per minuut hoor, de waarde veranderd elke minuut als je refresh drukt.Jerrythafast schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:45:
[...]
Tja, PVOutput toont uiteindelijk één waarde per 5 minuten.
Tja, maar dat zie ik natuurlijk niet als ik 's avonds uit werk hier het topic ga zitten lezenRol-Co schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:49:
[...]
Ook per minuut hoor, de waarde veranderd elke minuut als je refresh drukt.
Om dit draadje weer een beetje on topic te duwen: We hebben hier nog maar 8,2 kWh per dag nodig de komende 11 dagen om de maandtarget te halen. Sinds 1 juli hebben we geen enkele dag meer gehad met zo'n lage opbrengst. Dus... misschien halen we deze maand het target wel
Ik moet nog zo'n 10kWh per dag en dat gaat nog krap worden, gezien het weer voor de rest van juli...Jerrythafast schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:56:
[...]
Om dit draadje weer een beetje on topic te duwen: We hebben hier nog maar 8,2 kWh per dag nodig de komende 11 dagen om de maandtarget te halen. Sinds 1 juli hebben we geen enkele dag meer gehad met zo'n lage opbrengst. Dus... misschien halen we deze maand het target wel
En mijn laagste opbrengst van juli was 1.4kWh/kWp (de hoogste was 6.3kWh/kWp) En om de rest te halen moet ik dus rond de 3.5kWh/kWp zit.
14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M
Verwijderd
Verwijderd
de opbrengst is matig vanwege de hoge temperatuur ...2600 watt . panelen kunnen 3180 watt .
ik ben na 2 zonnige dagen ruim 60 KWh opgeschoten , en nu staat de teller voor deze maand oo :
464 KWh en ik zou aan geprognotieseerd krijgen 535 KWh , meer is altijd goed en de afgelopen maand ,
april mei en juni ben ik elke maand ruim daar overheen gegaan .
Edit: en is weer terug...
[ Voor 27% gewijzigd door miel op 21-07-2016 11:50 ]
20/07/16 17.740kWh 4.693kWh/kW
Moet zeggen viel gister wel een beetje tegen met die bewolking in de middag
Maargoed zit nog op 123% pro rata rofl
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Gisteren ging het wel lekker, die bewolking kwam pas om 18:00 bij ons (alleen jammer dat mijn hoogtepunt pas rond 16:00 ligt, scheelt toch zeker zo'n 2 á 3kWh). Maar het is nu aardig bewolkt aan het worden.Mattie112 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:44:
19/07/16 21.660kWh 5.730kWh/kW
20/07/16 17.740kWh 4.693kWh/kW
Moet zeggen viel gister wel een beetje tegen met die bewolking in de middag
Maargoed zit nog op 123% pro rata rofl
Prognose van wie?ik zou aan geprognotieseerd krijgen 535 KWh
waar kun je dat dan aan zien?Maar goed zit nog op 123% pro rata
[ Voor 39% gewijzigd door TWyk op 21-07-2016 14:34 ]
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
Wel prima efficiency!habbekrats schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:44:
PvOutput is hier ook van het padje af, 37.610kWh 11.062kWh/kW ????
Hier ligt die er nu uit.
Edit: doet het weer...
[ Voor 5% gewijzigd door AUijtdehaag op 21-07-2016 16:02 ]
dan zitten er toch een aantal kleine deukjes in , nog niets bijzonders maar toch .
en ook de piek van vandaag licht lager , zo'n 200 watt lager waardoor weet ik zo niet , het lijkt op sluier bewolking , want meer warmte dan gisteren is het zeker niet gelukkig .
op dit moment staat de teller op 16 LWh en dat is voor dit tijdstip eigenlijk wat weinig ....
de tijd zal het leren hoeveel het worden zal .., nog maar 55 KWh om mijn voorspelde gemiddelde te halen ,
maar we gaan voor meer
Zo zag het er hier uitWailing_Banshee schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:50:
[...]
Gisteren ging het wel lekker, die bewolking kwam pas om 18:00 bij ons (alleen jammer dat mijn hoogtepunt pas rond 16:00 ligt, scheelt toch zeker zo'n 2 á 3kWh). Maar het is nu aardig bewolkt aan het worden.

Bij pvoutputTWyk schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:32:
[...]
Prognose van wie?
[...]
waar kun je dat dan aan zien?
http://pvoutput.org/list.jsp?id=45806&sid=41772
Even klikken op het "target" balkje en je ziet het staan
target balkje? Ik zag helemaal geen target balkje.Mattie112 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:00:
Bij pvoutput
http://pvoutput.org/list.jsp?id=45806&sid=41772
Even klikken op het "target" balkje en je ziet het staan
Dat target balkje zie je blijkbaar alleen als je maandelijkse schattingen invoert waar ik nou juist naar op zoek was.
Er staat bij die invoer daar wel een verwijzing naar deze site:
Maar daar krijg je onzinnig lage schattingen of ik vul het totaal verkeerd in.

Bij jou staat ie anders ook (als jij dit ben? http://pvoutput.org/list.jsp?id=51750&sid=47058) alleen zo te zien heb je maar 1 dag aan data er op staan?
O en mijn schattingen komen ook van die site, so far klopt het aardig, als ik puur naar de gehele maand kijk
Ik kan de uitvoer van mijn omvormer niet koppelen aan pvoutput. Krijgt het script dat ik vond niet werkend.Mattie112 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:41:
Bij jou staat ie anders ook (als jij dit ben? http://pvoutput.org/list.jsp?id=51750&sid=47058) alleen zo te zien heb je maar 1 dag aan data er op staan?
Ik heb dus maar gewoon iets ingeklopt voor 1 dag om te zien hoe dat eruit zou zien
Ik krijg een jaarverwachting van 1260 kWh voor mijn 2900 Wp systeem op die site.O en mijn schattingen komen ook van die site, so far klopt het aardig, als ik puur naar de gehele maand kijk(als de laatste week straks ruk is kom ik weer netjes op ~100% uit)
Vind ik raar weinig.
En na precies 1 week zit ik op 98kWh opbrengst dus dat kan eigenlijk niet kloppen
Ja 2900 kWp was wel iets te veel van het goede
[ Voor 8% gewijzigd door TWyk op 21-07-2016 17:26 ]
2900 kWp systeem lijkt me ook wel iets teveel van het goede.TWyk schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:58:
[...]
Ik kan de uitvoer van mijn omvormer niet koppelen aan pvoutput. Krijgt het script dat ik vond niet werkend.
Ik heb dus maar gewoon iets ingeklopt voor 1 dag om te zien hoe dat eruit zou zien
[...]
Ik krijg een jaarverwachting van 1260 kWh voor mijn 2900 kWp systeem op die site.
Vind ik raar weinig.
En na precies 1 week zit ik op 98kWh opbrengst dus dat kan eigenlijk niet kloppen
Maar wat vul je precies in? als je de waarde van 2,9 invult (let er op dat het in kW ingevuld wordt!) en je je locatie doorgeeft en welke hoek en richting je set staat, krijg je toch echt wel redelijk betrouwbare data al er uit.
4240 Wp ZZW PVOutput Sjuppie
2250 WP Zuid PVoutput
Een Ginlong solis 3K-2G.MdO82 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:10:
Om welke omvormer gaat het eigenlijk ?
Er was wel een perl-unix script voor te vinden maar ik krijg dat niet op Windows aan de praat.
Misschien moet ik een script of progje voor de (vrij standaard) website zoeken en aanpassen
[ Voor 65% gewijzigd door TWyk op 21-07-2016 17:37 ]
Dit topic is gesloten.
![]()