Het grote "jouw productie" topic - Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 143 Laatste
Acties:
  • 355.757 views

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Skipper-93 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:01:
[...]

Huh ben je opeens verhuist naar Almeer? :P

Vandaag kwamen de na gisteren vastgeroeste MPPT's, gelukkig weer goed los O-)

6.653 en 6.250kWu/kWp
Is toch mooi, vaak zit ik tussen je 2 systemen in :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GNCwB4yS55oIlu5YVsAulqJF/full.jpg :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:58
Jerrythafast schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:12:
[...]

Cool! Vooral de temporal resolution van die pagina is wel tof :Y Ik moet het voorlopig even stellen met 300x langzamere updates. Heb wel overwogen om zo'n diagram van de string te maken met alle voltages en stroomsterkten erbij. Het enige rotte is dat niet alle optimizers tegelijkertijd hun data versturen, en ook niet allemaal precies om de 300 seconden. Dus het rekensommetje zal nooit helemaal kloppen.

EDIT: Ik realiseer me nu dat dit het opbrengstentopic is, niet het dataloggingtopic. Sorry! Daarom bij deze ook nog even de dagopbrengst: 16,757 kWh == 5,729 Wh/Wp == 138% van het dagtarget. Gisteren de target niet gehaald, maar we staan nu gewoon nog netjes op 116% pro rata voor juli.
Jou meters zijn wel cool. Eerlijk gezegd vindt ik de grafische presentatie van die andere site erg druk en onoverzichtelijk. Vroeger veel SCADA ontwerpen gemaakt. Dit is een klassiek voorbeeld hoe het niet moet...

Inderdaad, het verkeerde topic :+ . Mijn opbrengst vandaag: slechts 3,714 Wh/Wp. 9,657kWh opgewekt met 2,6kWp :( . met name vanmorgen veel bewolking.

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Een schamele 3 Wh/Wp hier in het zuiden. Het duurde erg lang voordat de bewolking verdwenen was (tegen 18:00). De opbrengst was toen al verkloot. Pro rata voor deze maand zit ik precies op 100%. Hopelijk beter weer volgende week.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:04

Wailing_Banshee

You're Next

Juni kwam bij mij uit op 100.1%. Niet echt goed, maar wel voldoende... In juni hebben we nog mooie dagen gehad (waarbij ik echt een parabool kon zien), maar juli heeft nog geen parabolen gehad die maar in de buurt kwamen van perfect...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Dat zou vandaag goed moeten komen, heb ik van horen zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nBhWQTV.jpg

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

AUijtdehaag schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:02:

[afbeelding]
Ik zal maar geen foto maken van wat ik nu zie, want dat is alleen maar grijs. Maar het duurt nog een uur of 2 voordat de zon (als die zich laat zien) op mijn panelen komt.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:35

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 02:16:
Vandaag een mijlpaal: 1,6667 kWh/kW. Geweldig :) Zo slecht heb ik het in tijden niet gezien.
Hi, er klopt iets niet met je opbrengst in de ochtend: 18 juli - 06:15 al 0,9 kWh en de zon komt pas om 05:40 op. Leveren je 3kWp panelen zo vroeg al 2 kW? Als ik je vermogens en voltage curve bekijk eigenlijk niet.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Verwijderd

Nee, de panelen zijn om 6 uur gaan leveren. De output wordt van de Goodwe website gehaald. De eerste meting van Goodwe2PVOutput gaf al direct 0.9 aan (900 Wh) De totale meting van nu staat er wel conform de Goodwe website.

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:51
de bewolking wil hier van geen wijken weten in het oosten , helaas tot nog toe ..

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Snarfie31
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-11 07:25
Eind van deze dag zo goed als 300kwh voor deze maand binnen nog 202 te gaan voor de estimate gaat toch wel lukken?.

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

• Snarfie31
AUijtdehaag schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:02:

[afbeelding]
Doet wel pijn aan mn ogen blauwe lucht en geen panelen :')

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48
Kan iemand mij uitleggen wat hier precies de oorzaak van is?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n76i7l6.png

Je ziet mijn opbrengst van een paar dagen terug en van vandaag. Vandaag strak blauwe lucht, paar dagen geleden nog een hoop wolken. Maar nu zie ik dat ik vandaag lang niet aan mijn piek kom.
Is dit nu omdat de lucht stiekem niet zo "blauw" is als ik denk? Of zorgt de hogere temperatuur voor een lager rendement van m'n panelen?
Of moet ik het in een heel andere hoek zoeken? Vind het zelf nogal opvallen dat het verschil zo groot is.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

TFHfony

Professional Weirdo

Maverick schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:01:
Kan iemand mij uitleggen wat hier precies de oorzaak van is?

[afbeelding]

Je ziet mijn opbrengst van een paar dagen terug en van vandaag. Vandaag strak blauwe lucht, paar dagen geleden nog een hoop wolken. Maar nu zie ik dat ik vandaag lang niet aan mijn piek kom.
Is dit nu omdat de lucht stiekem niet zo "blauw" is als ik denk? Of zorgt de hogere temperatuur voor een lager rendement van m'n panelen?
Of moet ik het in een heel andere hoek zoeken? Vind het zelf nogal opvallen dat het verschil zo groot is.
De temperatuur van je panelen zal hier waarschijnlijk de oorzaak van zijn. Hoe warmer ze worden, hoe minder goed ze werken.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

TFHfony schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:04:
De temperatuur van je panelen zal hier waarschijnlijk de oorzaak van zijn. Hoe warmer ze worden, hoe minder goed ze werken.
+ geen weerkaatsing van wolken. Dus minder licht op de panelen.

Voor mij overigens geen perfecte parabool vandaag, de eerste wolken hebben alweer roet in het eten gegooid. De laatste mooie parabool was ergens in mei, correctie: 6 juni (met ieniemienie dipje aan het eind van de dag) en daarvoor 5 en 8 mei.

[ Voor 29% gewijzigd door zonoskar op 18-07-2016 13:13 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

zonoskar schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:38:
[...]

+ geen weerkaatsing van wolken. Dus minder licht op de panelen.

Voor mij overigens geen perfecte parabool vandaag, de eerste wolken hebben alweer roet in het eten gegooid. De laatste mooie parabool was ergens in mei.
Same here... Ook hier al last van bewolking :-( Ook mijn laatste parabool is ergens van begin mei. We hebben hier in het zuiden redelijk pech gehad op dat vlak deze zomer.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zie nu op facebook dat ik vorig jaar op deze dag de 1000 kWh haalde.
Vandaag ga ik de 2600 kWh voorbij.

Best tevreden met die 1530Wp op het dak :)

[ Voor 4% gewijzigd door hjs op 18-07-2016 12:43 ]

• Apeldoorn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-01-2024
Ook op de Veluwe niet geheel onbewolkt.
Maar oké. Gaat verder als een speer.

3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek

• Maverick
[...]

Toch wel dus. Nogal een behoorlijk verschil dan. Goed, niet zo veel aan te doen dus :)

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:44
[...]

Ik heb er zelf nog niet echt een antwoord op kunnen vinden, maar hoe komt het eigenlijk hoe warmer de panelen worden hoe minder ze op leveren ?
Linkjes naar uitleg vind ik ook prima ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Maverick schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:32:
[...]

Toch wel dus. Nogal een behoorlijk verschil dan. Goed, niet zo veel aan te doen dus :)
De 14e had je vrij veel pieken door bewolking, de panelen kunnen dan even afkoelen.
Toch vind ik het verschil best groot, bij mij gaat er 100W af van de 2100W.
Als je het ergens kan aflezen zal je zien de dat de mpp spanning lager is dan de 14e.
Bij mij scheelt dat 5V met gisteren, toen 270V en nu 265V dus de hele boog ligt lager.
Ik loop nog wel iets voor op gisteren omdat er toen meer wolken waren.

Wel apart dat je SF panelen minder vermogen leveren, die zouden juist beter met warmte om gaan :/
Wordt de omvormer toevallig niet warm omdat de ruimte waar hij hangt warm is?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Echt he :(

Chart

GRRR...

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10 13:51
Gister toch nog over de 6 kWh gekomen :D

23.620kWh 6.249kWh/kW

Vandaag so far so good begin alleen nu pas te "pieken"

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/81669-chart_(16).png

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• MdO82
Ga je mond spoelen :(
Nu is ie hier ook weg :P

2250 WP Zuid PVoutput

• Maverick
Speedy-Andre schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:54:
[...]

De 14e had je vrij veel pieken door bewolking, de panelen kunnen dan even afkoelen.
Toch vind ik het verschil best groot, bij mij gaat er 100W af van de 2100W.
Als je het ergens kan aflezen zal je zien de dat de mpp spanning lager is dan de 14e.
Bij mij scheelt dat 5V met gisteren, toen 270V en nu 265V dus de hele boog ligt lager.
Ik loop nog wel iets voor op gisteren omdat er toen meer wolken waren.

Wel apart dat je SF panelen minder vermogen leveren, die zouden juist beter met warmte om gaan :/
Wordt de omvormer toevallig niet warm omdat de ruimte waar hij hangt warm is?
Mwa, hangt op zolder. Lijkt me sterkt dat het daar om 9:00 nou zo warm is dat ie daar echt last van heeft.

• Misterpc
eindelijk ook hier goede produktie , maar wolken blijven in de buurt helaas ,
als ze maar op afstand blijven vind ik het oke , op dit moment 3953 Watt wat er binnen komt
en alweer 13 WWh op de dagteller , zal wel geen 30 Meer halen vandaag wegens bewolking in de octtend . ,,maar goed , .

en weer een kort dipje vanwege een wolkje ....

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik ga als de brandweer:)
inmiddels 18,2 en das een ruime 3.5 kwh/wp _/-\o_
ben benieuwd of mijn recordje sneuveld vandaag 8)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Aegle
Hier (Schiedam) gaat ie ook lekker:
(*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X2j5MXMJAiFjUZgDZUdT6Hba/full.jpg

(*)Nieuwe, experimentele, logging van m'n SolarEdge SE3000 op een RaspberryPi naar PVoutput. Alle credits naar een mede-tweaker :) .

[ Voor 11% gewijzigd door Aegle op 18-07-2016 14:52 ]

• Skipper-93
  • Laatst online: 14:41
Op welk merk hebben ze ook alweer per ongeluk een verkeerd Wp stickertje geplakt? :+

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Hier in Utrecht ook een mooie dag.
20160718145500
Ik merk net als anderen wel dat de opbrengst lager is dan bijvoorbeeld tijdens een opklaring vorige week. Toen haalde ik 100% van het omvormer-vermogen (2750W) en nu blijft het hangen op 2400W. Een flink verschil. Maar de panelen warmen ook wel maximaal op vandaag, denk ik.

Aanvulling
Hmm. Ik zie nu dat mijn Omnik boven 45 graden al begint terug te schakelen. Ik had in mijn hoofd dat dat hoger was. Ik moet maar snel mijn plannetje uitvoeren om een kleine fan daarop te zetten!

[ Voor 20% gewijzigd door mddd op 18-07-2016 15:07 ]

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Skipper-93 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:55:
Op welk merk hebben ze ook alweer per ongeluk een verkeerd Wp stickertje geplakt? :+
Aegle heeft dezelfde efficiëntie als ik op dit moment, maar hij ligt meer naar oost en verliest het dan.
Wat mij verbaast is het lage vermogen dat ik steeds voorbij zie komen, dat gaat met mijn oude zooi beter :P

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

mddd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:03:
Hier in Utrecht ook een mooie dag.
[afbeelding]
Ik merk net als anderen wel dat de opbrengst lager is dan bijvoorbeeld tijdens een opklaring vorige week. Toen haalde ik 100% van het omvormer-vermogen (2750W) en nu blijft het hangen op 2400W. Een flink verschil. Maar de panelen warmen ook wel maximaal op vandaag, denk ik.

Aanvulling
Hmm. Ik zie nu dat mijn Omnik boven 45 graden al begint terug te schakelen. Ik had in mijn hoofd dat dat hoger was. Ik moet maar snel mijn plannetje uitvoeren om een kleine fan daarop te zetten!
Ik merk hier dat de opbrengst ook lager is (veel minder hoge pieken) dan op een dag met een koel briesje en/of wat lichte bewolking:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NWCnLSp8GmMxaViJ5qvFlzHd/full.png

Zal wel komen omdat de panelen flink opwarmen met dit weer.. Wel leuk om eens een keer een mooie curve in opgewekt vermogen te zien :P

iStockphoto

• Skipper-93
Speedy-Andre schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:05:
[...]

Aegle heeft dezelfde efficiëntie als ik op dit moment, maar hij ligt meer naar oost en verliest het dan.
Wat mij verbaast is het lage vermogen dat ik steeds voorbij zie komen, dat gaat met mijn oude zooi beter :P
Dat is tussen jou en mij ook zo inderdaad. Jouw panelen hebben natuurlijk wel optimale koeling door de platdakmontage. ;)

• mddd
  • Niet online
Even een buitengewoon wetenschappelijk experimentje:

koelen

Na 15 minuten is de omvormer nu geen 56 maar 40 graden.
Maakt niet meteen héél veel uit dus het afknijpen van de omvormer was denk ik geen erg grote factor.
Als iemand toevallig weet hoeveel een Omnik 2.5k afknijpt als hij warm wordt, ik hoor het graag.

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Ik zie ook op buienradar dat op sommige plaatsen het zicht wat lager is dan in de rest van het land.
http://www.buienradar.nl/nederland/gezondheid/zicht-en-mist
Misschien is er enig verband met de opbrengst?!

• Apeldoorn
Denk dat de kosten van het ventilator gebruik hoger zijn dan het productie gewin van de omvormer

• mddd
  • Niet online
Apeldoorn schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:25:
Denk dat de kosten van het ventilator gebruik hoger zijn dan het productie gewin van de omvormer
Ik was wel benieuwd, vandaar het experimentje :) en ook mijn vraag of iemand weet hoe hard hij afknijpt. Tussen 2400W en 2750W zit aardig wat ruimte - komt dat door de warme panelen, warme omvormer of toch dat de zon nog net wat feller kan. Lastig te weten natuurlijk.

Hij is nu in elk geval onder de grens dat hij gaat afknijpen en de opbrengst blijft zo'n beetje gelijk. Maar de piek van instraling is ook net geweest natuurlijk.

Al met al, als je omvormer 100W minder gaat leveren door warmte, en je kunt dat oplossen met een fan van 25W dan is dat natuurlijk mooi winst. Maar je punt is valide, het moet wel lonen. Dus een definitieve oplossing zal een zuiniger fan hebben :)

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

mddd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:22:

[afbeelding]

Maakt niet meteen héél veel uit dus het afknijpen van de omvormer was denk ik geen erg grote factor.
Als iemand toevallig weet hoeveel een Omnik 2.5k afknijpt als hij warm wordt, ik hoor het graag.
Die stekkers op de achtergrond zijn ook buitengewoon.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• mddd
  • Niet online
klump4u schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:36:
Die stekkers op de achtergrond zijn ook buitengewoon.
Niet heel mooi om te zien dat ben ik met je eens.
Maar het werkt en elektrisch gezien zit het prima.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10 13:51
mddd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:30:
[...]

Ik was wel benieuwd, vandaar het experimentje :) en ook mijn vraag of iemand weet hoe hard hij afknijpt. Tussen 2400W en 2750W zit aardig wat ruimte - komt dat door de warme panelen, warme omvormer of toch dat de zon nog net wat feller kan. Lastig te weten natuurlijk.

Hij is nu in elk geval onder de grens dat hij gaat afknijpen en de opbrengst blijft zo'n beetje gelijk. Maar de piek van instraling is ook net geweest natuurlijk.

Al met al, als je omvormer 100W minder gaat leveren door warmte, en je kunt dat oplossen met een fan van 25W dan is dat natuurlijk mooi winst. Maar je punt is valide, het moet wel lonen. Dus een definitieve oplossing zal een zuiniger fan hebben :)
Pak dan een simpele PC fan, die gebruiken niet zo veel :)

Temp van je panelen is veel groter van belang dan bij je omvormer (althans voor zover ik weet). Ik heb ook alleen maar een fannetje er onder omdat ik verwacht dat dat de levensduur ten goede komt. Compleet met $5 temperatuurschakelaar van ebay dus bij weinig warmte ook geen onnodig stroomverbruik :p

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Verwijderd

pvpanelen

De output op de Goodwe site to zover :)

• mddd
  • Niet online
Mattie112 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:57:
Temp van je panelen is veel groter van belang dan bij je omvormer (althans voor zover ik weet). Ik heb ook alleen maar een fannetje er onder omdat ik verwacht dat dat de levensduur ten goede komt. Compleet met $5 temperatuurschakelaar van ebay dus bij weinig warmte ook geen onnodig stroomverbruik :p
Zoiets was inderdaad mijn idee. De grote fan was om even te testen of het uberhaupt uitmaakt (antwoord: niet veel, in elk geval tussen 40 graden en 55 graden).

Qua panelen; volgens de specs van mijn panelen kun je bij een temperatuurstijging van 30 graden zeker 10% verlies verwachten. Ik heb niks gemeten maar die panelen zijn zeker een stuk warmer dan vorige week!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

mddd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:06:
[...]

Zoiets was inderdaad mijn idee. De grote fan was om even te testen of het uberhaupt uitmaakt (antwoord: niet veel, in elk geval tussen 40 graden en 55 graden).

Qua panelen; volgens de specs van mijn panelen kun je bij een temperatuurstijging van 30 graden zeker 10% verlies verwachten. Ik heb niks gemeten maar die panelen zijn zeker een stuk warmer dan vorige week!
Tijd om het zwembad water erachter te laten lopen :p

• DRuw

DRuw

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:59:
[afbeelding]

De output op de Goodwe site to zover :)
Nice!
wel een paar hobbels in je pvoutput;)
check mijn generated power curve: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=51088&sid=46463
nette efficientie btw... nu al 5.5!

[ Voor 5% gewijzigd door DRuw op 18-07-2016 16:18 ]

• Apeldoorn
Tijd voor weer eens een keer 6 kwh/kwp op het scherm, wat voor mijn doen veel is.

• Snarfie31
mddd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:22:

[afbeelding]

Van 56 naar 40 niet veel? 10 graden boven de 40 verdubbelt je fail rate voor exta rendement hoef je het niet te doen wel voor levensduur.

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
DRuw schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:14:
[...]

Nice!
wel een paar hobbels in je pvoutput;)
check mijn generated power curve: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=51088&sid=46463
nette efficientie btw... nu al 5.5!
edit:
Je bedoelde zeker 4,5. want om 16:45 zit je nog niet op 5 zie ik nu

Ik heb op dit moment een prima curve maar de efficiëntie is vandaag niet echt goed te noemen.
Ik kom nu maar tot 4.4 en haal maar net boven de 5 denk ik en gisteren met een grilliger curve ruim 5,7 Wh/Wp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jvzMsAVZ3AvqY8ITKay3sd5u/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door TWyk op 18-07-2016 16:49 ]

• DRuw

DRuw

zal door de temperatur van je panelen komen denk ik?
nnu brand je je vingers eraan maar met iedere keer een wolk kunnen ze tussentijds wat afkoelen en is je rendement per paneel hoger..

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
hier in West-Vlaanderen (BE) ook geen super curves ...

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:10

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Bij mij juist vandaag (veel) beter dan gisteren. Toen 'slechts' 5,4 Wh/Wp en ik zit nu al op de 6,2 Wh/Wp. Waarschijnlijk zal de opbrengst morgen iets lager liggen, want ze voorspellen een warmere dag.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-11 10:12

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

antonboonstra schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:20:
Bij mij juist vandaag (veel) beter dan gisteren. Toen 'slechts' 5,4 Wh/Wp en ik zit nu al op de 6,2 Wh/Wp. Waarschijnlijk zal de opbrengst morgen iets lager liggen, want ze voorspellen een warmere dag.
Zelfde hier, gisteren net 24 kWh en vandaag al 33+
Bij mijn zwager in drenthe scheelt het niet veel met gisteren, vandaag loopt nog iets achter.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Misterpc
hier in het oosten vanaf 12.45 is bijna ononderbroken de curve te zien , en tot nog toe gaat de productie nog , maar vanochtend was het weer de wolkenstraat ..
het totaal staat op ongeveer 25 KWH en de piek tot nu toe staat op 33 KWh en daar ben ik pas 1 keer in de buurt geweest ...
morgen eens kijken of het weer meer dan 30 KWh kan worden , een nieuw record zal er ivm de warmte wel niet in zitten helaas .

• Apeldoorn
Ook op de Veluwe vanmorgen nog wat bewolking en vanaf 13.00 uur helemaal zonnig.
Hoop en verwacht eigenlijk dat het morgen ondanks een paar graden warmer het nog beter moet kunnen gaan als vandaag. Moet het wel helemaal onbewolkt blijven...

Verwijderd

Ervaring leert dat er op dit tijdstip op mijn set geen extra opbrengst is te verwachten. De score vandaag voor Groningen stad:
19.2 kWh op mijn 3 kWp paneeltjes maken een fraaie score van 6.4 kWh/kWp .

• Misterpc
de teller strand vandaag op rond de 27 KWh , wat neer komt op 4.76 KWh/KWp .
morgen hoop ik op betere resultaten

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:46
SE5000 is net uitgegaan, 6.3kWh/kWp, mooi gegaan mooiste, gladste parabool in tijden, keiharde blauwe lucht zonder wolken of 'vliegtugstrepen'

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• MdO82
Ondanks een aantal dipjes en een dip is het vandaag toch niet onaardig :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7ZADCFP.jpg

13.770kWh (6.120kWh/kW)

2250 WP Zuid PVoutput

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-11 10:12

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Er druppelt nog wat binnen maar het word een 5,7 en 6,6 kWh/kWp vandaag.
Een hele prima dag voor juli.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik ben jaloers op alle mooie parabolen. Hier in het zuiden hebben we toch flink last van bewolking gehad:

Chart 18-07-2016 - Final

Ondanks dat toch nog 30.797kWh binnen gehaald, wat neer komt op 6.754kWh/kWp wat redelijk is.

• mddd
  • Niet online
Hier is het 19.45 kWh geworden : een mooie 6,7 ook.

• Apeldoorn
17,7 kwh.
Een efficiëntie van net geen 6.
Prima dag. Morgen weer de zon er op :Y

• DRuw

DRuw

6.14 gehaald vandaag: record geëvenaard wat ik had staan en een hele mooie grafiek:)
Meer van deze dagen graag!

Dezelfde "wolkjes" als TFHfony.
5.1 Wu/Wp (gemeten op de SMA)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R0oh6WM.jpg

Er druppelt nog wat binnen.

• Zubadan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-10 06:06
Gisteren 57,36 kWh = 6,61 kWh/kWp, vandaag 58,39 kWh = 6,73 kWh/kWp. Vandaag was een van de beste dagen ooit.

Mitsubishi Zubadan 11,2kW, Daikin Ururu Sarara 5kW, Daikin FTXM 2,5kW, 13,2 kWp PV

• MdO82
AUijtdehaag schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:58:
Dezelfde "wolkjes" als TFHfony.
5.1 Wu/Wp (gemeten op de SMA)

[afbeelding]

Er druppelt nog wat binnen.
En 14 kilometer verderop bijna nergens last van

2250 WP Zuid PVoutput

MdO82 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:20:
[...]

En 14 kilometer verderop bijna nergens last van
Tsss aan de kust jah. :Y)

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:03
TFHfony schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:46:
Ik ben jaloers op alle mooie parabolen. Hier in het zuiden hebben we toch flink last van bewolking gehad:

[afbeelding]

Ondanks dat toch nog 30.797kWh binnen gehaald, wat neer komt op 6.754kWh/kWp wat redelijk is.
Ik hier in het noorden ook niet perfect, maar wel tevreden met 7,135 kWh/kW

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:06

[afbeelding]

Heb er hier nog eentje voor je :D
http://pvoutput.org/intra...021&sid=43748&dt=20160718

Volstrekt wolkeloze dag. 17,966 kWh. 6,142 Wh/Wp. Flink lagere parabool dan onze topdag van 3 juli, maar uiteindelijk slechts 1,237 kWh lager dan wat we toen haalden.

Oh, en terwijl ik dit zit te schrijven floept de omvormer weer even aan :D

• MdO82
Nou dat valt wel mee maar wel dichterbij idd :P ;)
Maar in ieder geval is dit geen dag dat de productie pas na 1600 uur op stoom komt

[ Voor 16% gewijzigd door MdO82 op 18-07-2016 21:40 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

6,909kWh/kWp in Alminder
Weer bij de toppers op de 1e pagina. :)
:w Skipper :+

• a6racer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Even een tussenstandje van juli
Gisteren 2/3 van de jaartarget binnengehaald, was pas geprognotiseerd op de 25e van deze maand
Ik zit deze maand op 9.2% boven target (pro rata) en op jaarbasis op 6.09% boven target (pro rata)

• Aegle
Jerrythafast schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:36:
[...]

Heb er hier nog eentje voor je :D
http://pvoutput.org/intra...021&sid=43748&dt=20160718

Volstrekt wolkeloze dag. 17,966 kWh. 6,142 Wh/Wp. Flink lagere parabool dan onze topdag van 3 juli, maar uiteindelijk slechts 1,237 kWh lager dan wat we toen haalden.

Oh, en terwijl ik dit zit te schrijven floept de omvormer weer even aan :D
Grappig is te zien hoe onze systemen onder verschillende hoeken gepositioneerd zijn :) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w2lodXzrvbNUTay9Tejd0g6C/full.png

Voor de statistieken:
Mijn opbrengst van vandaag is 15,974 kWh. Dat is een efficiency van 6,144kWh/kWp met een geïnstalleerd vermogen van 2,6kWp. Lang niet de beste opbrengst. Die was op 5 mei 2016.

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:06
Aegle schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:39:
[...]

Grappig is te zien hoe onze systemen onder verschillende hoeken gepositioneerd zijn :) :

[afbeelding]

Voor de statistieken:
Mijn opbrengst van vandaag is 15,974 kWh. Dat is een efficiency van 6,144kWh/kWp met een geïnstalleerd vermogen van 2,6kWp. Lang niet de beste opbrengst. Die was op 5 mei 2016.
Mooi inderdaad :) ZZO bij jou dus. ZW hier. Samen toch een mooie dubbele bups :*) En ook praktisch wolkloos weer in Schiedam vandaag zo te zien.

• Aegle
Ja. Alleen vanmorgen even een, ik vermoed, vliegtuig streepje. Wat opvalt is dat bij mij 's morgens wat achterblijft en bij jou juist op het eind van de dag.
EDIT: andersom bedoel ik...

Overigens, zoals je ziet is het timezone probleem opgelost oOo .

[ Voor 6% gewijzigd door Aegle op 18-07-2016 22:51 ]

• Skipper-93
Op de ochtend na prima parabolen :)
6.736 en 6.379kWh/kWp

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Skipper-93 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 00:19:
Op de ochtend na prima parabolen :)
6.736 en 6.379kWh/kWp
Het was voor mij een perfecte ochtend. Veel bewolking dus hogere opbrengst. Ik heb nog wat colletjes bovenop de berg, maar voor de rest weer een prachtige parabool. De eerste sinds 9 juni...

• Snarfie31
Vandaag strak parabooltje maken.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dit is last hebben van bewolking :)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9378940/Capture18-7.PNG
5.1 Wh/Wp.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

zonoskar schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:24:
[...]

Dit is last hebben van bewolking :)
[afbeelding]
5.1 Wh/Wp.
OK, jij wint inderdaad :) Dat is nog wat meer bewolking dat wat mijn setje gezien heeft.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:10

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Tot nu toe een mooie parabool. Kan wel zien dat het snel warmer wordt. De DC spanning gaat hard naar beneden. Van 308V om 6:55 uur naar 267V om 10:30 uur.
PVOutput 19-07-2016

[ Voor 9% gewijzigd door antonboonstra op 19-07-2016 10:34 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Misterpc
ik kan af wel merken dat vanwege de warmte de spot produktie minder is , maar een halve dag bewolking zoals gisteren is volgens mij erger dat hoge temperaturen .
er druppelt nu 2853 watt binnen ..

• Apeldoorn
Lekker: begint te waaien op de Veluwe.
Toch nog iets van koeling (voor mens en panelen).

[ Voor 14% gewijzigd door Apeldoorn op 19-07-2016 11:39 ]

• AMDFreak
  • Laatst online: 16:32

AMDFreak

Intel is zo..

Zou je niet een paar van die kleine fans onder je panelen kunnen bevestigen?
Denk alleen niet dat het vermogen groot genoeg is om tegen de hitte van de zon op te boksen.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Kijk, hier zie je inderdaad mooi wat temperatuur kan doen:

Compare 05/05 vs 19/7

Ik lees alleen de temperaturen van de MicroInverters uit, maar deze hebben op 05/05 de 50 graden niet gehaald. Vandaag hebben ze de 61 graden al aangetikt. In totaal momenteel zo'n 10% lagere opbrengst dan op 5 mei.
Waar ik toen bijna 4300W uit mijn panelen trok als piek (94,2% van de Wp), lijk ik vandaag te blijven steken op 3865W (84,7% van de Wp)

[ Voor 15% gewijzigd door TFHfony op 19-07-2016 13:24 ]

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
zijn er issues met de solaredge portal? Laatste update is van 12:45. Is dit gewoon vertraging, of staat mn systeem nu uit thuis... (kan ik vanuit hier niet zien).

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12

Gaitman

The Real One

gysman11 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:38:
zijn er issues met de solaredge portal? Laatste update is van 12:45. Is dit gewoon vertraging, of staat mn systeem nu uit thuis... (kan ik vanuit hier niet zien).
Nee hier gewoon up-to-date zowel in de App van SolarEdge als PVOutput

• gysman11
  • Niet online
dat is dan slecht nieuws. kan ik pas om ~17:00 checken thuis.:(

• Misterpc
bij sma sunnt portal was er ook een gedeeltekijke storing die nu weer is opgelost , kan ik de mooie curve bewonderen .

• AMDFreak
  • Laatst online: 16:32

AMDFreak

Intel is zo..

Wees gerust ik heb er ook last van.. de totaal telling loopt niet op

Edit: Inmiddels werkt het weer (15:00uur)

[ Voor 25% gewijzigd door AMDFreak op 19-07-2016 15:01 . Reden: Update ]

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• zeegerd
  • Laatst online: 09-11 19:28
Flink temperatuureffect vandaag, 72% slechts van Wp. De omvormer zal ook wel de 50 gr C aantikken. :(

Edit: 53,2 gr C.

[ Voor 9% gewijzigd door zeegerd op 19-07-2016 14:26 ]

There's nothing moister than an oyster.

• Rhaelak
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
gysman11 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:01:
dat is dan slecht nieuws. kan ik pas om ~17:00 checken thuis.:(
Blijft hier ook hangen op 12.45 uur. Zal dus wel een storing zijn.

Verwijderd

Mijn omvormer heeft nu vanaf 13:00 een grote fan op zich gericht. van 55,5 naar nu iets van 38,8 graad :) Het kan vast niet uit maar ik kijk even hoe dat uitpakt.

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
ik ben heel de ochtend doorgekomen vandaag zonder af te toppen op oost.
die met een mpp van 2000W en 2660Wp werkt.
ben benieuwd wat west gaat doen met 3000Wp :?

zelfs de middag (omvormer totaal 3000W 3300VA) niet over de 3000W geweest.
ik klaag verder niet met 12,5kWh met een halve dag. >:)

edit:
omvormer gaat nu wel naar de 66 graden, pittig maar ruim binnen zijn marges. >:)

[ Voor 22% gewijzigd door migjes op 19-07-2016 14:21 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• Apeldoorn
2250 is bij mij ook zo'n beetje de max op een 3025 set.

• DRuw

DRuw

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:17:
Mijn omvormer heeft nu vanaf 13:00 een grote fan op zich gericht. van 55,5 naar nu iets van 38,3 graad :) Het kan vast niet uit maar ik kijk even hoe dat uitpakt.
Die heb je om 1 uur aangezet zie ik.
erg veel anders dan je temperatuurgrafiek zie ik niet klopt dat?
jij zit ook alweer op de 4.6 trouwens... ik op 3.3 maar ik stop wat later dus ik kom nog wel bij je in de buur4t 8)

• mddd
  • Niet online
Vandaag komt mijn 2900Wp tot een max van ongeveer 2350W. Gisteren nog 2450W.

• Aegle
gysman11 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:38:
Sinds 13:00 LT is de SolarEdge portal er mee gestopt. De laatste update die de SE-API naar PVoutput stuurt was om 13:10. dus er komt ook geen data meer van de portal.

Tevens is mijn logging die ik vanuit de omvormer rechtstreeks naar PVoutput stuur ook gestopt :? . Vreemd, want dat loopt niet via de SE-portal.
De omvormer zelf doet het wel, want de logging via de S0-kWh-meter/Youless loopt vrolijk door :) .

• Gasschuif
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-11 11:14

Gasschuif

9,4 kWp, 3 L/LWPs, 8kW Mitsu

Valt mee in Berkel en Rodenrijs, mijn Panasonic 245 Wp houden het vermogen redelijk vast, (-0,29 temp)
Kost wat, maar dan heb je ook wat :) Solar Edge ligt wel al ff plat.

http://pvoutput.org/compa...7&df=20160718&dt=20160719

[ Voor 7% gewijzigd door Gasschuif op 19-07-2016 14:32 ]

Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.

• gysman11
  • Niet online
Aegle schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:30:
[...]

Sinds 13:00 LT is de SolarEdge portal er mee gestopt. De laatste update die de SE-API naar PVoutput stuurt was om 13:10. dus er komt ook geen data meer van de portal.

Tevens is mijn logging die ik vanuit de omvormer rechtstreeks naar PVoutput stuur ook gestopt :? . Vreemd, want dat loopt niet via de SE-portal.
De omvormer zelf doet het wel, want de logging via de S0-kWh-meter/Youless loopt vrolijk door :) .
Ik krijg op de site nu ook:
Fout
Het spijt ons maar vanwege een interne fout kunnen we uw verzoek niet inwilligen. Probeer het AUB later nog eens of neem contact op met SolarEdge Support.

Dat biedt hoop voor mijn systeem thuis :)

Verwijderd

DRuw schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:28:
[...]

Die heb je om 1 uur aangezet zie ik.
erg veel anders dan je temperatuurgrafiek zie ik niet klopt dat?
jij zit ook alweer op de 4.6 trouwens... ik op 3.3 maar ik stop wat later dus ik kom nog wel bij je in de buur4t 8)
Wat voor info had je verder nog willen zien dan ?

• mddd
  • Niet online
Aegle schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:30:
Wellicht dat de software eerst probeert te loggen naar de portal, en als dat niet lukt (timeout ofzo) niet meer toekomt aan je tweede log-instelling?

Pagina: 1 ... 53 ... 143 Laatste

Dit topic is gesloten.