PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Jou meters zijn wel cool. Eerlijk gezegd vindt ik de grafische presentatie van die andere site erg druk en onoverzichtelijk. Vroeger veel SCADA ontwerpen gemaakt. Dit is een klassiek voorbeeld hoe het niet moet...Jerrythafast schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:12:
[...]
Cool! Vooral de temporal resolution van die pagina is wel tofIk moet het voorlopig even stellen met 300x langzamere updates. Heb wel overwogen om zo'n diagram van de string te maken met alle voltages en stroomsterkten erbij. Het enige rotte is dat niet alle optimizers tegelijkertijd hun data versturen, en ook niet allemaal precies om de 300 seconden. Dus het rekensommetje zal nooit helemaal kloppen.
EDIT: Ik realiseer me nu dat dit het opbrengstentopic is, niet het dataloggingtopic. Sorry! Daarom bij deze ook nog even de dagopbrengst: 16,757 kWh == 5,729 Wh/Wp == 138% van het dagtarget. Gisteren de target niet gehaald, maar we staan nu gewoon nog netjes op 116% pro rata voor juli.
Inderdaad, het verkeerde topic
33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Juni kwam bij mij uit op 100.1%. Niet echt goed, maar wel voldoende... In juni hebben we nog mooie dagen gehad (waarbij ik echt een parabool kon zien), maar juli heeft nog geen parabolen gehad die maar in de buurt kwamen van perfect...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik zal maar geen foto maken van wat ik nu zie, want dat is alleen maar grijs. Maar het duurt nog een uur of 2 voordat de zon (als die zich laat zien) op mijn panelen komt.AUijtdehaag schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:02:
Dat zou vandaag goed moeten komen, heb ik van horen zeggen.
[afbeelding]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Hi, er klopt iets niet met je opbrengst in de ochtend: 18 juli - 06:15 al 0,9 kWh en de zon komt pas om 05:40 op. Leveren je 3kWp panelen zo vroeg al 2 kW? Als ik je vermogens en voltage curve bekijk eigenlijk niet.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 02:16:
Vandaag een mijlpaal: 1,6667 kWh/kW. GeweldigZo slecht heb ik het in tijden niet gezien.
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Verwijderd
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M
Doet wel pijn aan mn ogen blauwe lucht en geen panelenAUijtdehaag schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:02:
Dat zou vandaag goed moeten komen, heb ik van horen zeggen.
[afbeelding]
14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

Je ziet mijn opbrengst van een paar dagen terug en van vandaag. Vandaag strak blauwe lucht, paar dagen geleden nog een hoop wolken. Maar nu zie ik dat ik vandaag lang niet aan mijn piek kom.
Is dit nu omdat de lucht stiekem niet zo "blauw" is als ik denk? Of zorgt de hogere temperatuur voor een lager rendement van m'n panelen?
Of moet ik het in een heel andere hoek zoeken? Vind het zelf nogal opvallen dat het verschil zo groot is.
PSN: DutchTrickle PVoutput
De temperatuur van je panelen zal hier waarschijnlijk de oorzaak van zijn. Hoe warmer ze worden, hoe minder goed ze werken.Maverick schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:01:
Kan iemand mij uitleggen wat hier precies de oorzaak van is?
[afbeelding]
Je ziet mijn opbrengst van een paar dagen terug en van vandaag. Vandaag strak blauwe lucht, paar dagen geleden nog een hoop wolken. Maar nu zie ik dat ik vandaag lang niet aan mijn piek kom.
Is dit nu omdat de lucht stiekem niet zo "blauw" is als ik denk? Of zorgt de hogere temperatuur voor een lager rendement van m'n panelen?
Of moet ik het in een heel andere hoek zoeken? Vind het zelf nogal opvallen dat het verschil zo groot is.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
+ geen weerkaatsing van wolken. Dus minder licht op de panelen.TFHfony schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:04:
De temperatuur van je panelen zal hier waarschijnlijk de oorzaak van zijn. Hoe warmer ze worden, hoe minder goed ze werken.
Voor mij overigens geen perfecte parabool vandaag, de eerste wolken hebben alweer roet in het eten gegooid. De laatste mooie parabool was ergens in mei, correctie: 6 juni (met ieniemienie dipje aan het eind van de dag) en daarvoor 5 en 8 mei.
[ Voor 29% gewijzigd door zonoskar op 18-07-2016 13:13 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Same here... Ook hier al last van bewolkingzonoskar schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:38:
[...]
+ geen weerkaatsing van wolken. Dus minder licht op de panelen.
Voor mij overigens geen perfecte parabool vandaag, de eerste wolken hebben alweer roet in het eten gegooid. De laatste mooie parabool was ergens in mei.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Vandaag ga ik de 2600 kWh voorbij.
Best tevreden met die 1530Wp op het dak
[ Voor 4% gewijzigd door hjs op 18-07-2016 12:43 ]
Maar oké. Gaat verder als een speer.
3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek
Toch wel dus. Nogal een behoorlijk verschil dan. Goed, niet zo veel aan te doen dusTFHfony schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:04:
[...]
De temperatuur van je panelen zal hier waarschijnlijk de oorzaak van zijn. Hoe warmer ze worden, hoe minder goed ze werken.
Ik heb er zelf nog niet echt een antwoord op kunnen vinden, maar hoe komt het eigenlijk hoe warmer de panelen worden hoe minder ze op leveren ?TFHfony schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:04:
[...]
Linkjes naar uitleg vind ik ook prima
2250 WP Zuid PVoutput
De 14e had je vrij veel pieken door bewolking, de panelen kunnen dan even afkoelen.Maverick schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:32:
[...]
Toch wel dus. Nogal een behoorlijk verschil dan. Goed, niet zo veel aan te doen dus
Toch vind ik het verschil best groot, bij mij gaat er 100W af van de 2100W.
Als je het ergens kan aflezen zal je zien de dat de mpp spanning lager is dan de 14e.
Bij mij scheelt dat 5V met gisteren, toen 270V en nu 265V dus de hele boog ligt lager.
Ik loop nog wel iets voor op gisteren omdat er toen meer wolken waren.
Wel apart dat je SF panelen minder vermogen leveren, die zouden juist beter met warmte om gaan
Wordt de omvormer toevallig niet warm omdat de ruimte waar hij hangt warm is?
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

GRRR...
23.620kWh 6.249kWh/kW
Vandaag so far so good begin alleen nu pas te "pieken"
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Ga je mond spoelen
Nu is ie hier ook weg
2250 WP Zuid PVoutput
Mwa, hangt op zolder. Lijkt me sterkt dat het daar om 9:00 nou zo warm is dat ie daar echt last van heeft.Speedy-Andre schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:54:
[...]
De 14e had je vrij veel pieken door bewolking, de panelen kunnen dan even afkoelen.
Toch vind ik het verschil best groot, bij mij gaat er 100W af van de 2100W.
Als je het ergens kan aflezen zal je zien de dat de mpp spanning lager is dan de 14e.
Bij mij scheelt dat 5V met gisteren, toen 270V en nu 265V dus de hele boog ligt lager.
Ik loop nog wel iets voor op gisteren omdat er toen meer wolken waren.
Wel apart dat je SF panelen minder vermogen leveren, die zouden juist beter met warmte om gaan![]()
Wordt de omvormer toevallig niet warm omdat de ruimte waar hij hangt warm is?
als ze maar op afstand blijven vind ik het oke , op dit moment 3953 Watt wat er binnen komt
en alweer 13 WWh op de dagteller , zal wel geen 30 Meer halen vandaag wegens bewolking in de octtend . ,,maar goed , .
en weer een kort dipje vanwege een wolkje ....
inmiddels 18,2 en das een ruime 3.5 kwh/wp
ben benieuwd of mijn recordje sneuveld vandaag
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
(*)

(*)Nieuwe, experimentele, logging van m'n SolarEdge SE3000 op een RaspberryPi naar PVoutput. Alle credits naar een mede-tweaker
[ Voor 11% gewijzigd door Aegle op 18-07-2016 14:52 ]

Ik merk net als anderen wel dat de opbrengst lager is dan bijvoorbeeld tijdens een opklaring vorige week. Toen haalde ik 100% van het omvormer-vermogen (2750W) en nu blijft het hangen op 2400W. Een flink verschil. Maar de panelen warmen ook wel maximaal op vandaag, denk ik.
Aanvulling
Hmm. Ik zie nu dat mijn Omnik boven 45 graden al begint terug te schakelen. Ik had in mijn hoofd dat dat hoger was. Ik moet maar snel mijn plannetje uitvoeren om een kleine fan daarop te zetten!
[ Voor 20% gewijzigd door mddd op 18-07-2016 15:07 ]
PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput
Aegle heeft dezelfde efficiëntie als ik op dit moment, maar hij ligt meer naar oost en verliest het dan.Skipper-93 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:55:
Op welk merk hebben ze ook alweer per ongeluk een verkeerd Wp stickertje geplakt?
Wat mij verbaast is het lage vermogen dat ik steeds voorbij zie komen, dat gaat met mijn oude zooi beter
Ik merk hier dat de opbrengst ook lager is (veel minder hoge pieken) dan op een dag met een koel briesje en/of wat lichte bewolking:mddd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:03:
Hier in Utrecht ook een mooie dag.
[afbeelding]
Ik merk net als anderen wel dat de opbrengst lager is dan bijvoorbeeld tijdens een opklaring vorige week. Toen haalde ik 100% van het omvormer-vermogen (2750W) en nu blijft het hangen op 2400W. Een flink verschil. Maar de panelen warmen ook wel maximaal op vandaag, denk ik.
Aanvulling
Hmm. Ik zie nu dat mijn Omnik boven 45 graden al begint terug te schakelen. Ik had in mijn hoofd dat dat hoger was. Ik moet maar snel mijn plannetje uitvoeren om een kleine fan daarop te zetten!

Zal wel komen omdat de panelen flink opwarmen met dit weer.. Wel leuk om eens een keer een mooie curve in opgewekt vermogen te zien
Dat is tussen jou en mij ook zo inderdaad. Jouw panelen hebben natuurlijk wel optimale koeling door de platdakmontage.Speedy-Andre schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:05:
[...]
Aegle heeft dezelfde efficiëntie als ik op dit moment, maar hij ligt meer naar oost en verliest het dan.
Wat mij verbaast is het lage vermogen dat ik steeds voorbij zie komen, dat gaat met mijn oude zooi beter

Na 15 minuten is de omvormer nu geen 56 maar 40 graden.
Maakt niet meteen héél veel uit dus het afknijpen van de omvormer was denk ik geen erg grote factor.
Als iemand toevallig weet hoeveel een Omnik 2.5k afknijpt als hij warm wordt, ik hoor het graag.
http://www.buienradar.nl/nederland/gezondheid/zicht-en-mist
Misschien is er enig verband met de opbrengst?!
Ik was wel benieuwd, vandaar het experimentjeApeldoorn schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:25:
Denk dat de kosten van het ventilator gebruik hoger zijn dan het productie gewin van de omvormer
Hij is nu in elk geval onder de grens dat hij gaat afknijpen en de opbrengst blijft zo'n beetje gelijk. Maar de piek van instraling is ook net geweest natuurlijk.
Al met al, als je omvormer 100W minder gaat leveren door warmte, en je kunt dat oplossen met een fan van 25W dan is dat natuurlijk mooi winst. Maar je punt is valide, het moet wel lonen. Dus een definitieve oplossing zal een zuiniger fan hebben
Die stekkers op de achtergrond zijn ook buitengewoon.mddd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:22:
Even een buitengewoon wetenschappelijk experimentje:
[afbeelding]
Maakt niet meteen héél veel uit dus het afknijpen van de omvormer was denk ik geen erg grote factor.
Als iemand toevallig weet hoeveel een Omnik 2.5k afknijpt als hij warm wordt, ik hoor het graag.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Niet heel mooi om te zien dat ben ik met je eens.klump4u schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:36:
Die stekkers op de achtergrond zijn ook buitengewoon.
Maar het werkt en elektrisch gezien zit het prima.
Pak dan een simpele PC fan, die gebruiken niet zo veelmddd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:30:
[...]
Ik was wel benieuwd, vandaar het experimentjeen ook mijn vraag of iemand weet hoe hard hij afknijpt. Tussen 2400W en 2750W zit aardig wat ruimte - komt dat door de warme panelen, warme omvormer of toch dat de zon nog net wat feller kan. Lastig te weten natuurlijk.
Hij is nu in elk geval onder de grens dat hij gaat afknijpen en de opbrengst blijft zo'n beetje gelijk. Maar de piek van instraling is ook net geweest natuurlijk.
Al met al, als je omvormer 100W minder gaat leveren door warmte, en je kunt dat oplossen met een fan van 25W dan is dat natuurlijk mooi winst. Maar je punt is valide, het moet wel lonen. Dus een definitieve oplossing zal een zuiniger fan hebben
Temp van je panelen is veel groter van belang dan bij je omvormer (althans voor zover ik weet). Ik heb ook alleen maar een fannetje er onder omdat ik verwacht dat dat de levensduur ten goede komt. Compleet met $5 temperatuurschakelaar van ebay dus bij weinig warmte ook geen onnodig stroomverbruik
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Zoiets was inderdaad mijn idee. De grote fan was om even te testen of het uberhaupt uitmaakt (antwoord: niet veel, in elk geval tussen 40 graden en 55 graden).Mattie112 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:57:
Temp van je panelen is veel groter van belang dan bij je omvormer (althans voor zover ik weet). Ik heb ook alleen maar een fannetje er onder omdat ik verwacht dat dat de levensduur ten goede komt. Compleet met $5 temperatuurschakelaar van ebay dus bij weinig warmte ook geen onnodig stroomverbruik
Qua panelen; volgens de specs van mijn panelen kun je bij een temperatuurstijging van 30 graden zeker 10% verlies verwachten. Ik heb niks gemeten maar die panelen zijn zeker een stuk warmer dan vorige week!
Tijd om het zwembad water erachter te laten lopenmddd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:06:
[...]
Zoiets was inderdaad mijn idee. De grote fan was om even te testen of het uberhaupt uitmaakt (antwoord: niet veel, in elk geval tussen 40 graden en 55 graden).
Qua panelen; volgens de specs van mijn panelen kun je bij een temperatuurstijging van 30 graden zeker 10% verlies verwachten. Ik heb niks gemeten maar die panelen zijn zeker een stuk warmer dan vorige week!
Nice!Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:59:
[afbeelding]
De output op de Goodwe site to zover
wel een paar hobbels in je pvoutput;)
check mijn generated power curve: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=51088&sid=46463
nette efficientie btw... nu al 5.5!
[ Voor 5% gewijzigd door DRuw op 18-07-2016 16:18 ]
Van 56 naar 40 niet veel? 10 graden boven de 40 verdubbelt je fail rate voor exta rendement hoef je het niet te doen wel voor levensduur.mddd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:22:
Even een buitengewoon wetenschappelijk experimentje:
[afbeelding]
DRuw schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:14:
[...]
Nice!
wel een paar hobbels in je pvoutput;)
check mijn generated power curve: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=51088&sid=46463
nette efficientie btw... nu al 5.5!
Je bedoelde zeker 4,5. want om 16:45 zit je nog niet op 5 zie ik nu
Ik heb op dit moment een prima curve maar de efficiëntie is vandaag niet echt goed te noemen.
Ik kom nu maar tot 4.4 en haal maar net boven de 5 denk ik en gisteren met een grilliger curve ruim 5,7 Wh/Wp
[ Voor 11% gewijzigd door TWyk op 18-07-2016 16:49 ]
nnu brand je je vingers eraan maar met iedere keer een wolk kunnen ze tussentijds wat afkoelen en is je rendement per paneel hoger..
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Zelfde hier, gisteren net 24 kWh en vandaag al 33+antonboonstra schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:20:
Bij mij juist vandaag (veel) beter dan gisteren. Toen 'slechts' 5,4 Wh/Wp en ik zit nu al op de 6,2 Wh/Wp. Waarschijnlijk zal de opbrengst morgen iets lager liggen, want ze voorspellen een warmere dag.
Bij mijn zwager in drenthe scheelt het niet veel met gisteren, vandaag loopt nog iets achter.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
het totaal staat op ongeveer 25 KWH en de piek tot nu toe staat op 33 KWh en daar ben ik pas 1 keer in de buurt geweest ...
morgen eens kijken of het weer meer dan 30 KWh kan worden , een nieuw record zal er ivm de warmte wel niet in zitten helaas .
Hoop en verwacht eigenlijk dat het morgen ondanks een paar graden warmer het nog beter moet kunnen gaan als vandaag. Moet het wel helemaal onbewolkt blijven...
Verwijderd
19.2 kWh op mijn 3 kWp paneeltjes maken een fraaie score van 6.4 kWh/kWp .
morgen hoop ik op betere resultaten
Veroordeel niet, verwonder u slechts

13.770kWh (6.120kWh/kW)
2250 WP Zuid PVoutput
Een hele prima dag voor juli.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Ondanks dat toch nog 30.797kWh binnen gehaald, wat neer komt op 6.754kWh/kWp wat redelijk is.
Een efficiëntie van net geen 6.
Prima dag. Morgen weer de zon er op
Meer van deze dagen graag!
Mitsubishi Zubadan 11,2kW, Daikin Ururu Sarara 5kW, Daikin FTXM 2,5kW, 13,2 kWp PV
En 14 kilometer verderop bijna nergens last vanAUijtdehaag schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:58:
Dezelfde "wolkjes" als TFHfony.
5.1 Wu/Wp (gemeten op de SMA)
[afbeelding]
Er druppelt nog wat binnen.
2250 WP Zuid PVoutput
Ik hier in het noorden ook niet perfect, maar wel tevreden met 7,135 kWh/kWTFHfony schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:46:
Ik ben jaloers op alle mooie parabolen. Hier in het zuiden hebben we toch flink last van bewolking gehad:
[afbeelding]
Ondanks dat toch nog 30.797kWh binnen gehaald, wat neer komt op 6.754kWh/kWp wat redelijk is.
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
Heb er hier nog eentje voor jeTFHfony schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:46:
Ik ben jaloers op alle mooie parabolen. Hier in het zuiden hebben we toch flink last van bewolking gehad:
[afbeelding]
http://pvoutput.org/intra...021&sid=43748&dt=20160718
Volstrekt wolkeloze dag. 17,966 kWh. 6,142 Wh/Wp. Flink lagere parabool dan onze topdag van 3 juli, maar uiteindelijk slechts 1,237 kWh lager dan wat we toen haalden.
Oh, en terwijl ik dit zit te schrijven floept de omvormer weer even aan
Weer bij de toppers op de 1e pagina.
Gisteren 2/3 van de jaartarget binnengehaald, was pas geprognotiseerd op de 25e van deze maand
Ik zit deze maand op 9.2% boven target (pro rata) en op jaarbasis op 6.09% boven target (pro rata)
Grappig is te zien hoe onze systemen onder verschillende hoeken gepositioneerd zijnJerrythafast schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:36:
[...]
Heb er hier nog eentje voor je
http://pvoutput.org/intra...021&sid=43748&dt=20160718
Volstrekt wolkeloze dag. 17,966 kWh. 6,142 Wh/Wp. Flink lagere parabool dan onze topdag van 3 juli, maar uiteindelijk slechts 1,237 kWh lager dan wat we toen haalden.
Oh, en terwijl ik dit zit te schrijven floept de omvormer weer even aan

Voor de statistieken:
Mijn opbrengst van vandaag is 15,974 kWh. Dat is een efficiency van 6,144kWh/kWp met een geïnstalleerd vermogen van 2,6kWp. Lang niet de beste opbrengst. Die was op 5 mei 2016.
Mooi inderdaadAegle schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:39:
[...]
Grappig is te zien hoe onze systemen onder verschillende hoeken gepositioneerd zijn:
[afbeelding]
Voor de statistieken:
Mijn opbrengst van vandaag is 15,974 kWh. Dat is een efficiency van 6,144kWh/kWp met een geïnstalleerd vermogen van 2,6kWp. Lang niet de beste opbrengst. Die was op 5 mei 2016.
EDIT: andersom bedoel ik...
Overigens, zoals je ziet is het timezone probleem opgelost
[ Voor 6% gewijzigd door Aegle op 18-07-2016 22:51 ]
6.736 en 6.379kWh/kWp
Het was voor mij een perfecte ochtend. Veel bewolking dus hogere opbrengst. Ik heb nog wat colletjes bovenop de berg, maar voor de rest weer een prachtige parabool. De eerste sinds 9 juni...Skipper-93 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 00:19:
Op de ochtend na prima parabolen![]()
6.736 en 6.379kWh/kWp
Dit is last hebben van bewolkingTFHfony schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:46:
5.1 Wh/Wp.
OK, jij wint inderdaadzonoskar schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:24:
[...]
Dit is last hebben van bewolking
[afbeelding]
5.1 Wh/Wp.
[ Voor 9% gewijzigd door antonboonstra op 19-07-2016 10:34 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
er druppelt nu 2853 watt binnen ..
Toch nog iets van koeling (voor mens en panelen).
[ Voor 14% gewijzigd door Apeldoorn op 19-07-2016 11:39 ]
Denk alleen niet dat het vermogen groot genoeg is om tegen de hitte van de zon op te boksen.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Ik lees alleen de temperaturen van de MicroInverters uit, maar deze hebben op 05/05 de 50 graden niet gehaald. Vandaag hebben ze de 61 graden al aangetikt. In totaal momenteel zo'n 10% lagere opbrengst dan op 5 mei.
Waar ik toen bijna 4300W uit mijn panelen trok als piek (94,2% van de Wp), lijk ik vandaag te blijven steken op 3865W (84,7% van de Wp)
[ Voor 15% gewijzigd door TFHfony op 19-07-2016 13:24 ]
Nee hier gewoon up-to-date zowel in de App van SolarEdge als PVOutputgysman11 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:38:
zijn er issues met de solaredge portal? Laatste update is van 12:45. Is dit gewoon vertraging, of staat mn systeem nu uit thuis... (kan ik vanuit hier niet zien).
Edit: Inmiddels werkt het weer (15:00uur)
[ Voor 25% gewijzigd door AMDFreak op 19-07-2016 15:01 . Reden: Update ]
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Edit: 53,2 gr C.
[ Voor 9% gewijzigd door zeegerd op 19-07-2016 14:26 ]
There's nothing moister than an oyster.
Blijft hier ook hangen op 12.45 uur. Zal dus wel een storing zijn.gysman11 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:01:
dat is dan slecht nieuws. kan ik pas om ~17:00 checken thuis.:(
Verwijderd
die met een mpp van 2000W en 2660Wp werkt.
ben benieuwd wat west gaat doen met 3000Wp
zelfs de middag (omvormer totaal 3000W 3300VA) niet over de 3000W geweest.
ik klaag verder niet met 12,5kWh met een halve dag.
edit:
omvormer gaat nu wel naar de 66 graden, pittig maar ruim binnen zijn marges.
[ Voor 22% gewijzigd door migjes op 19-07-2016 14:21 ]
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
Die heb je om 1 uur aangezet zie ik.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:17:
Mijn omvormer heeft nu vanaf 13:00 een grote fan op zich gericht. van 55,5 naar nu iets van 38,3 graadHet kan vast niet uit maar ik kijk even hoe dat uitpakt.
erg veel anders dan je temperatuurgrafiek zie ik niet klopt dat?
jij zit ook alweer op de 4.6 trouwens... ik op 3.3 maar ik stop wat later dus ik kom nog wel bij je in de buur4t
Sinds 13:00 LT is de SolarEdge portal er mee gestopt. De laatste update die de SE-API naar PVoutput stuurt was om 13:10. dus er komt ook geen data meer van de portal.gysman11 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:38:
zijn er issues met de solaredge portal? Laatste update is van 12:45. Is dit gewoon vertraging, of staat mn systeem nu uit thuis... (kan ik vanuit hier niet zien).
Tevens is mijn logging die ik vanuit de omvormer rechtstreeks naar PVoutput stuur ook gestopt
De omvormer zelf doet het wel, want de logging via de S0-kWh-meter/Youless loopt vrolijk door
Kost wat, maar dan heb je ook wat
http://pvoutput.org/compa...7&df=20160718&dt=20160719
[ Voor 7% gewijzigd door Gasschuif op 19-07-2016 14:32 ]
Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.
Ik krijg op de site nu ook:Aegle schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:30:
[...]
Sinds 13:00 LT is de SolarEdge portal er mee gestopt. De laatste update die de SE-API naar PVoutput stuurt was om 13:10. dus er komt ook geen data meer van de portal.
Tevens is mijn logging die ik vanuit de omvormer rechtstreeks naar PVoutput stuur ook gestopt. Vreemd, want dat loopt niet via de SE-portal.
De omvormer zelf doet het wel, want de logging via de S0-kWh-meter/Youless loopt vrolijk door.
Fout
Het spijt ons maar vanwege een interne fout kunnen we uw verzoek niet inwilligen. Probeer het AUB later nog eens of neem contact op met SolarEdge Support.
Dat biedt hoop voor mijn systeem thuis
Verwijderd
Wat voor info had je verder nog willen zien dan ?DRuw schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:28:
[...]
Die heb je om 1 uur aangezet zie ik.
erg veel anders dan je temperatuurgrafiek zie ik niet klopt dat?
jij zit ook alweer op de 4.6 trouwens... ik op 3.3 maar ik stop wat later dus ik kom nog wel bij je in de buur4t
Wellicht dat de software eerst probeert te loggen naar de portal, en als dat niet lukt (timeout ofzo) niet meer toekomt aan je tweede log-instelling?Aegle schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:30:
Tevens is mijn logging die ik vanuit de omvormer rechtstreeks naar PVoutput stuur ook gestopt. Vreemd, want dat loopt niet via de SE-portal.
Dit topic is gesloten.
![]()