12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live
Nu na een maandje draaien ben ik nog nooit hoger geraakt dan 2,4 kWh. Is dat normaal? Ik bedoel is die 3kWp een illusie, moet ik tevreden zijn met 80% van mijn theoretisch maximum? Of laat ik beter eens kijken naar de installatie, dat er misschien een slecht presterend paneel tussen ligt?
Dit was een een volledig zonnige dag ergens vorige week.
Rond 3u, half 4, staat de zon in rechte lijn op de panelen. (dak staat op ongeveer 45°)

Pieken rond stc of hoger zie je alleen bij schapenwolken weer als de zon achter een wolk vandaan komt. Vaak ook van korte duur omdat de panelen snel opwarmen en dus weer lager in vermogen gaan.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Bij 12 panelen zou dat 360V moeten zijn, ook als het bewolkt is.
Een collega had een lage opbrengst en na controle bleek dat bij enkele panelen de polariteit omgedraaid was.
Dit kan gebeuren als de installateur zelf connectors op de kabels maakt en niet goed oplet.
Dankzij de diodes in de panelen loopt er nog wel genoeg stroom, maar de spanning is lager dan normaal.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Morgen als ik terug thuiskom van het werk eens kijken welke info ik kan aflezen van de omvormer zelf.
Die dag was inderdaad donderdag
En euhm, so far best verslavend iedere dag naar de grafiekjes kijken

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wat voor omvormer heb je?Joindry schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:53:
Alvast bedankt voor de reacties. Op mijn app kan ik geen spanningen aflezen. Op de omvormer kan ik momenteel niks aflezen, daar hij in slaap valt als de panelen niks doen
Morgen als ik terug thuiskom van het werk eens kijken welke info ik kan aflezen van de omvormer zelf.
Die dag was inderdaad donderdagal was het wel in België, goed gegokt.
En euhm, so far best verslavend iedere dag naar de grafiekjes kijken
De zon staat nog niet op zijn hoogst, de instraling is minder, er is nog relatief veel vocht in de lucht, dus dit was een nette grafiek.Joindry schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:57:
Mag ik even kort een vraag stellen hier. Sinds kort ben ik eigenaar van een installatie zonnepanelen. Heb 12 panelen laten leggen in totaal 3kWp.
Nu na een maandje draaien ben ik nog nooit hoger geraakt dan 2,4 kWh. Is dat normaal? Ik bedoel is die 3kWp een illusie, moet ik tevreden zijn met 80% van mijn theoretisch maximum? Of laat ik beter eens kijken naar de installatie, dat er misschien een slecht presterend paneel tussen ligt?
Dit was een een volledig zonnige dag ergens vorige week.
Rond 3u, half 4, staat de zon in rechte lijn op de panelen. (dak staat op ongeveer 45°)
[afbeelding]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Helaas, niet geluktMattie112 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 17:06:
Vanochtend was het even mooi maar verder stelt het niet veel voor vandaag:
[afbeelding]
Met een beetje mazzel kom ik op de 7kWh maar dan heb je het wel gehad
6.260kWh 1.656kWh/kW
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Zoals ik het weer zie is er de komende dagen niet veel zon hier
Ben benieuwd of we Maart vol krijgen
2.870kWh 1.276kWh/kW
2250 WP Zuid PVoutput
Momenteel zit ik "pro rata" nog op 106% van de maandtarget (380kWh), maar gezien de voorspellingen gaat dat nog spannend worden!
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Growatt, vandaag aan het aflezen geweest maar voltage passeert niet. Enkel het voltage naar waar hij moduleert. Wat dus zo goed als altijd 230 volt is...
Maar iedereen lijkt er zich hier geen zorgen in te maken. Ik monitor nog wel enkele maanden verder vooraleer ik durf tevree te zijn. Tot dan, lekker alles in de gaten houden.
Ik zou zelf meer willen zien dan de weinige info die het display laat zien.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Het is trouwens de 3000 MTL.
Maar het lijkt gewoon zoals het hoort, dus waarom.
Maaar, intussen, verborgen onder een laag van gebruiksonvriendelijke software, de spanningen terug gevonden per lijn.

Dit voor diezelfde dag zoals eerder getoond.
Jammergenoeg wel niet in één grafiek te krijgen
Ik vraag me wel af of het niet beter voor het rendement zou zijn om alles in 1 string te doen ipv. 2.
De omvormer kan die 360V makkelijk aan.
Ik durf niet eens meer te kijken...TFHfony schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:33:
Hmmm, vandaag was zelfs iets minder dan "zo zo".... 7.071kWh, ofwel 1.551kWh/kWp. Kortom: Prut.
Momenteel zit ik "pro rata" nog op 106% van de maandtarget (380kWh), maar gezien de voorspellingen gaat dat nog spannend worden!
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
[ Voor 16% gewijzigd door masterjorie op 22-03-2016 08:02 ]
Hier zo'n 2,7kWh/kWp nodig over de resterende dagen. Tja... we zullen zienmasterjorie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 07:59:
De afgelopen vier dagen is het bij mij gezakt van 103% naar 90%. Er moeten nog minstens 4 goede dagen komen deze maand om dat te compenseren. Gemiddeld nu 2,9 Wh/Wp nodig om de maandtarget te halen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Zou dat niet zijn in geval van defect, mocht er nu één paneel defect gaan of verminderen kwa prestaties, gaat de andere string daar geen nadeel van ondervinden. Zo is maximaal de helft van je installatie "aangetast"Speedy-Andre schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:44:
Dat ziet er goed uit, 2x 180V gemiddeld.
Ik vraag me wel af of het niet beter voor het rendement zou zijn om alles in 1 string te doen ipv. 2.
De omvormer kan die 360V makkelijk aan.
Maar ja, volgens de productsheet ligt het rendement van de 360 V lijn 2-3 % hoger dan die van de 180 V. (94-95% ipv 96-97%)
Vorig jaar heb ik maart ook niet gehaald (was mijn eerste volledige maand geloggedTFHfony schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:17:
[...]
Hier zo'n 2,7kWh/kWp nodig over de resterende dagen. Tja... we zullen zienEn anders is het mijn eerste maand dat ik mijn estimate niet ga halen. Nou ja, daar zullen er ook nog wel meer van volgen
pi@domoticz1 ~/Omnik-Data-Logger $ date; python LiveStats.py Tue Mar 22 11:35:32 CET 2016 connecting to 10.10.100.254 port 8899 ID: NLBNxxxxxxxxxxxx E Today: 3.58 Total: 1465.0 H Total: 0 Temp: 28.8 PV1 V: 273.4 I: 6.4 PV2 V: 273.4 I: 6.6 PV3 V: 0.0 I: 0.0 L1 P: 3238 V: 232.2 I: 12.4 F: 49.96 L2 P: 0 V: 0.0 I: 0.0 F: 0.0 L3 P: 0 V: 0.0 I: 0.0 F: 0.0
Fiat LUX!
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Is de zon al op dan?TFHfony schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:14:
Hier gaat het ondanks de wolken nog wel redelijk: 10.665kWh (2.339kWh/kWp). Dus we klagen niet
Achter de wolkjes ;-)Wailing_Banshee schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:36:
[...]Is de zon al op dan?

wolkjes? Dat impliceert dat er ook blauwe lucht gezien zou moeten kunnen worden... Het is hier alleen grijs, in 50 tinten...
Bedankt, n.a.v. jullie bericht heb ik eerste netjes contact gezocht met mijn installateur. Vandaag de melding gekregen dat ze de omvormer kosteloos willen omruilen voor een echte 1500W variant. Topservice van Saman!TFHfony schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:07:
[...]
Inderdaad: Als ik op de Omnikportal kijk:
http://www.omnikportal.co...px?come=Public&pid=46217#
Komt hij telkens tot zo'n 1240W en meer niet. Ik zou dus even checken of er wel de goede omvormer hangt en anders Saman eens even opbellen om de boel na te kijken...
Ik heb gelijk gevraagd wat het zou doen als ik een 2000Watt omvormer bestel. Deze zou mij € 75,- extra kosten. Ook een prima voorstel en in mijn ogen prima om mijn piek te bereiken!
Hij gaf wel de tip/advies dat dit langzamere opstartijden met zich meebrengt en de opbrengst die hierdoor minder wordt in het voorjaar; wat uiteindelijk een groot gedeelte van de jaaropbrengs vertegenwoordigd. Ik snapte dit niet helemaal.
Iemand hier meer verstand van?
Even simpel gezegd: Een grotere omvormer heeft meer vermogen nodig om wakker te worden (en rendabel te werken). Dit heeft grofweg 2 redenen:polpol schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:23:
[...]
Bedankt, n.a.v. jullie bericht heb ik eerste netjes contact gezocht met mijn installateur. Vandaag de melding gekregen dat ze de omvormer kosteloos willen omruilen voor een echte 1500W variant. Topservice van Saman!
Ik heb gelijk gevraagd wat het zou doen als ik een 2000Watt omvormer bestel. Deze zou mij € 75,- extra kosten. Ook een prima voorstel en in mijn ogen prima om mijn piek te bereiken!
Hij gaf wel de tip/advies dat dit langzamere opstartijden met zich meebrengt en de opbrengst die hierdoor minder wordt in het voorjaar; wat uiteindelijk een groot gedeelte van de jaaropbrengs vertegenwoordigd. Ik snapte dit niet helemaal.
Iemand hier meer verstand van?
* De omvormer is ontworpen om op een bepaalde niveau het beste te presteren (het meest efficiënt). Ga je hoger/lager zitten wordt deze minder efficiënt tot op het punt dat hij eigenlijk niet meer kan werken. Als je een zwaardere omvormer neemt, zal opstart punt ook wat verschuiven
* De omvormer heeft zelf ook wat (AC) stroom nodig om te werken.
Maar ik denk dat je met een 1500W omvormer al een stuk beter onderweg bent. Deze had hij je neem ik aan eigenlijk ook al aangeboden in zijn offerte als ik je oude mail zo terug lees. Dus dat hij deze alsnog plaatst, lijkt mij zeer logisch.
Of het zinvol is om een 2000W te nemen... Geen idee
Ik zelf heb ook "maar" 4000W aan omvormers aan mijn 4560Wp set hangen. Ja, ik zal af een toe een piekje missen, maar daar kan ik prima mee leven. Ik zou voor de 1500W gaan denk ik, al zal e.e.a. afhangen van het merk/type.
[ Voor 9% gewijzigd door b00t op 22-03-2016 15:40 ]
Ok, logisch. Ik heb in de toekomst (2 jaar) na een verbouwing de ruimte om nog eens 2 of hooguit 3 panelen toe te voegen. Vandaar dat ik toch neig naar de 2000Watt.TFHfony schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:33:
[...]
Even simpel gezegd: Een grotere omvormer heeft meer vermogen nodig om wakker te worden (en rendabel te werken). Dit heeft grofweg 2 redenen:
* De omvormer is ontworpen om op een bepaalde niveau het beste te presteren (het meest efficiënt). Ga je hoger/lager zitten wordt deze minder efficiënt tot op het punt dat hij eigenlijk niet meer kan werken. Als je een zwaardere omvormer neemt, zal opstart punt ook wat verschuiven
* De omvormer heeft zelf ook wat (AC) stroom nodig om te werken.
Maar ik denk dat je met een 1500W omvormer al een stuk beter onderweg bent. Deze had hij je neem ik aan eigenlijk ook al aangeboden in zijn offerte als ik je oude mail zo terug lees. Dus dat hij deze alsnog plaatst, lijkt mij zeer logisch.
Of het zinvol is om een 2000W te nemen... Geen ideeHet zal er een beetje om hangen denk ik.
Ik zelf heb ook "maar" 4000W aan omvormers aan mijn 4560Wp set hangen. Ja, ik zal af een toe een piekje missen, maar daar kan ik prima mee leven. Ik zou voor de 1500W gaan denk ik, al zal e.e.a. afhangen van het merk/type.
Als je dat van plan bent is dat zeker de moeite waard.polpol schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:44:
[...]
Ok, logisch. Ik heb in de toekomst (2 jaar) na een verbouwing de ruimte om nog eens 2 of hooguit 3 panelen toe te voegen. Vandaar dat ik toch neig naar de 2000Watt.
Wel is het handig om even te kijken naar de specs van je omvormer die ze dan op willen hangen om te kijken of dat het allemaal kan qua voltages e.d., maar vermoedelijk zal dat geen probleem zijn. Weet je het typenummer toevallig?
Klint als een mooie efficiency voor vandaagb00t schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:35:
Draai nu de eerste dag met 11 x HIT-N240 (inc. optimizers) en SE2200, zit nu op 8,83 / 2,64 = 3,34 kWh/kWp.
Log je toevallig ook (al) naar pvoutput?
[ Voor 21% gewijzigd door TFHfony op 22-03-2016 15:48 ]
** Gewijzigd naar eindstand vandaag
[ Voor 35% gewijzigd door polpol op 22-03-2016 19:02 ]
2250 WP Zuid PVoutput
In hoge (bewolkte) noorden des lands..
16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric
Maar goed.....fijn nieuws van greenchoice (na aflopen van jaarcontract)vandaag; begin deze maand overgestapt naar Pure Energie en van Greenchoice krijg ik na 1 jaar zonnepanelen bijna €600 terug en dat is mooi.
Na een klein berekeningetje maakte dat afgelopen jaar een maandelijks termijnbedrag van €39 in de wetenschap dat we geen gas in de wijk hebben en dus alles op stroom doen (middels warmtepomp).
Voor een gezin met 2 kinderen die van een lange dagelijkse douche houden, helemaal niet verkeerd
3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Een schamele 1.5? Ik kwam niet verder dan 1.051kWh/kW... En het ziet er vandaag ook niet uit. Mijn omvormer was aan het aanschieten toen ik van huis vertrok, maar het zou me niets verbazen als hij nu weer uit staat (het is nu donkerder dan een half uur geleden...)Jerrythafast schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:15:
Wauw wat een hoge efficiencies weer. Hier een schamele 1,553 kWh/kWp. Wel de beste dag sinds afgelopen donderdag
Wailing_Banshee schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 07:37:
[...]
Een schamele 1.5? Ik kwam niet verder dan 1.051kWh/kW... En het ziet er vandaag ook niet uit. Mijn omvormer was aan het aanschieten toen ik van huis vertrok, maar het zou me niets verbazen als hij nu weer uit staat (het is nu donkerder dan een half uur geleden...)
http://pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
23/03/16 2.940kWh 0.865kWh/kW |
22/03/16 3.670kWh 1.079kWh/kW |
21/03/16 1.990kWh 0.585kWh/kW |
20/03/16 2.440kWh 0.718kWh/kW |
19/03/16 4.370kWh 1.285kWh/kW |
18/03/16 2.110kWh 0.621kWh/kW |
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
Hopelijk gaan we op de eerste dag van april een vliegende start maken, want maart gaat zo op -20% van mijn estimate eindigen.
Ik ben toch malle pietje niet!
6.170kWh 1.632kWh/kW
Vandaag (keek toevallig even op de app):

Zo te zien een flink zonnetje in Noordwijk (is inmiddels ook al weer weg maar leuk om te zien zo

Zo te zien ben je niet de enige die gisteren nog minder scoorde dan ik.Wailing_Banshee schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 07:37:
[...]
Een schamele 1.5? Ik kwam niet verder dan 1.051kWh/kW... En het ziet er vandaag ook niet uit. Mijn omvormer was aan het aanschieten toen ik van huis vertrok, maar het zou me niets verbazen als hij nu weer uit staat (het is nu donkerder dan een half uur geleden...)
Vandaag weer een stapje beter dan gisteren, 1,759 kWh/kWp behaald. Pro rata target 87% maar dat holt achteruit met dit weer. Afgelopen vrijdag stond ik nog op 98% pro rata.
[ Voor 16% gewijzigd door Speedy-Andre op 23-03-2016 19:59 ]
Yep... Aan de kust was het nog wel redelijk te doen. Hier in "het binnenland" was het prut en hebben we zelfs regen gezien. Vandaar slechts 9.181kWh (2.013kWh/kWp). Voor deze maand zit ik pro rata nog op 105%.polpol schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:00:
Vandaag toch weer vrij hoog: 4,97 kWh = 2,67 kWh/kWp
Wel weer voor de eerste keer dit jaar dat de set voor 12 uur op een dag stroom heeft geleverd
Dan heb jij in het binnenland meer kWh/kWp dan ik hier 4 km uit de kustTFHfony schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:46:
[...]
Yep... Aan de kust was het nog wel redelijk te doen. Hier in "het binnenland" was het prut en hebben we zelfs regen gezien. Vandaar slechts 9.181kWh (2.013kWh/kWp). Voor deze maand zit ik pro rata nog op 105%.
Wel weer voor de eerste keer dit jaar dat de set voor 12 uur op een dag stroom heeft geleverd

[ Voor 5% gewijzigd door Jerrythafast op 23-03-2016 21:44 ]
11.230kWh 3.303kWh/kW
Wat is de maximaal haalbare kWh/kWp?
Mijn installatie heeft 3360Wp, de maximale piek (mei vorig jaar) is 4230Wp, zo'n 25% boven de piekwaarde. Is dat normaal of leveren mijn panelen stiekum meer dan op het stickertje staat vermeld?
Zie antonboonstra in "Het grote "jouw productie" topic - Deel 2"a6racer schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:46:
Twee vragen even tussendoor;
Wat is de maximaal haalbare kWh/kWp?
Mijn installatie heeft 3360Wp, de maximale piek (mei vorig jaar) is 4230Wp, zo'n 25% boven de piekwaarde. Is dat normaal of leveren mijn panelen stiekum meer dan op het stickertje staat vermeld?
Kort samengevat : ja, pieken hoger dan de "max" zijn heel goed mogelijk.
Whatever
Nou, hier in noord nederland was het misschien wel beter dan de afgelopen dagen, maar niet in de buurt van prima met 2.163kWh/kW...habbekrats schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:00:
Hier in Noord NLvandag nog een prima resultaat in vergelijking met de afgelopen dagen.
11.230kWh 3.303kWh/kW

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
TFHfony schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:46:
[...]
Yep... Aan de kust was het nog wel redelijk te doen. Hier in "het binnenland" was het prut en hebben we zelfs regen gezien. Vandaar slechts 9.181kWh (2.013kWh/kWp). Voor deze maand zit ik pro rata nog op 105%.
Een half jaar pas. De genoemde estimate is op basis van de PVGIS data.Swolliewood schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:16:
Dag, hoeveel jaar draai je je systeem al? Dit jaar is in vergelijking tot voorgaande jaren echt klote normaal gezien. Ik zit net op 63%
[...]
De "estimates" zijn in bepaalde opzicht een persoonlijke zaak, d.w.z. je kan aan de "system losses" draaien tot dat je een voor jouw systeem passend resultaat (jaaropbrengst) bereikt.TFHfony schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:02:
[...]
Een half jaar pas. De genoemde estimate is op basis van de PVGIS data.
(Je zou theoretisch ook andere Wp waarden kunnen gebruiken
YMMV - Just my 2 cts
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
2015 1 mrt - 23 mrt 139,2 uur
2016 1 mrt - 23 mrt 101,6 uur
http://www.zonurencalculator.nl/sun_hours_calculation
nog iets in te halen hoop ik.
De system losses had ik al heel laag gezet. Uiteindelijk is de estimate gewoon zo'n 1000kWh/kWp op jaarbasis voor mijn 13 graden set op bijna zuid met wat schaduw.dunklefaser schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:41:
[...]
De "estimates" zijn in bepaalde opzicht een persoonlijke zaak, d.w.z. je kan aan de "system losses" draaien tot dat je een voor jouw systeem passend resultaat (jaaropbrengst) bereikt.
(Je zou ook theoretisch ook andere Wp waarden kunnen gebruiken)
YMMV - Just my 2 cts
Lijkt mij een redelijke estimate om mee te beginnen.
Omgeving Rotterdam gaat bijna gelijk op, 126 tegenover 129 vorig jaar.habbekrats schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:46:
als ik naar de zonuren kijk hier in de buurt
2015 1 mrt - 23 mrt 139,2 uur
2016 1 mrt - 23 mrt 101,6 uur
http://www.zonurencalculator.nl/sun_hours_calculation
nog iets in te halen hoop ik.
Ik loop ook nog steeds voor op de target, zo'n 8-9 %
12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

En de komende dagen zien er ook niet al te best uit.
Verwijderd
Hier ook hoor, moet nog iets van 56kWh voor deze maand. Ga ik nooit meer halen. Staan in de voorspelling 2 wolkjes met zon en een zonnetje en voor de rest regen regen regen regenPsycho_Mantis schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:19:
Ik zat lekker op target, maar de laatste dagen maken het allemaal steeds slechter. Nu zit ik pro-rata nog maar op 90%
En de komende dagen zien er ook niet al te best uit.

[ Voor 17% gewijzigd door TFHfony op 25-03-2016 09:00 ]
misschien gaat zelfs de zon verduisteren rond het middaguur?
God mag het weten.
Met dank aan februari op dit moment nog een kleine 6% boven pro-rata voor 2016 (1588 MJ vs.1504 MJ)
Maar maart stelt enigszins teleur.
Fiat LUX! morgen?
[ Voor 3% gewijzigd door dunklefaser op 25-03-2016 10:04 ]
http://www.weerplaza.nl/regenradar/regen-en-wolken/

EDIT (half uur later): Godsammes, d'r blijven nieuwe wolken ontstaan voor de kust

[ Voor 34% gewijzigd door Jerrythafast op 25-03-2016 14:37 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

11.790kWh 3.119kWh/kW
plek 14 in het tweakers team
Al mag ik nog niet te veel klagen: Ondanks vandaag zit ik Pro Rata nog op 100,27% van maart
[ Voor 47% gewijzigd door TFHfony op 25-03-2016 19:26 ]
@Friesland!
Als je het vergelijk met mijn recorddag (17 maart) zie je toch duidelijk dat de zon weer een stuk hoger staat.
http://pvoutput.org/compa...8&df=20160317&dt=20160325
Ook het effect van de bomen bij zonsondergang wordt steeds minder.
Hoe kan je zien hoeveelste je op de Tweakers.net teamlijst staat? Als ik de team ladder sorteer op aflopende efficiency zie ik mezelf er niet bij staan met m'n 3,160 kWh/kWp
Dan moet je deze link eens proberen. En dan sorteren op efficiency.Jerrythafast schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:00:
Hoe kan je zien hoeveelste je op de Tweakers.net teamlijst staat? Als ik de team ladder sorteer op aflopende efficiency zie ik mezelf er niet bij staan met m'n 3,160 kWh/kWp
13eNicap schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:35:
[...]
Dan moet je deze link eens proberen. En dan sorteren op efficiency.

Of zoNicap schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:35:
[...]
Dan moet je deze link eens proberen. En dan sorteren op efficiency.
http://pvoutput.org/livet....jsp?o=gss&d=desc&tid=426
Dan staat hij gelijk op efficientie
Ik stond net heel even boven je op plaats 386, het scheelde twee plaatsen.Rol-Co schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 23:06:
[...]
Of zo
http://pvoutput.org/livet....jsp?o=gss&d=desc&tid=426
Dan staat hij gelijk op efficientiehandig voor je favorieten.
Nu op 404, veelzeggend
Dit topic is gesloten.