Maar dat is toch eigenlijk te triest voor woorden?
Ik kom morgen op de zaak en dan roept een collega: "zo, jij had zeker een recordopbrengst gisteren." En dan kan ik uitleggen dat het verhaal in de krant gewoonweg op dat vlak niet klopt. Ik kan gewoon erg weinig met dat soort journalistiek
Ze hadden natuurlijk ook kunnen zeggen 'deze zomer is de productie hoger dan ooit' ofzo. Maar ja dat is toch wat minder leuk dan het te koppelen aan het feit dat het de langste dag is.
Tja... Dat krijg je als je journalistiek koppelt aan leuk/niet leuk waarschijnlijk
Ik vind het artikel nog best informatief - dat er bijvoorbeeld uitgelegd wordt dat windenergie grootschaliger is dan zon en dat daarom een zonnige dag als vandaag uiteindelijk toch minder groene stroom kan leveren dan gemiddeld, als er weinig wind is.
Tja.. De vraag is of dat dan wel waar is, want dat wordt niet onderbouwd in dit artikel.
Nou ja... Hoewel geen record, doen mijn paneeltje het best aardig vandaag hoor. Ik loop nu 10% achter op mijn recorddatum in ieder geval, maar als het zo door gaat ga ik toch rond de 39kWh uitkomen. zo'n 6,8 a 6,9Wh/Wp. Dus daar klaag ik dan weer niet over ;-)