Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke back-up optie is de verstandigste?

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-11 15:36
Beste Tweakers,

Ik ben nog steeds op zoek naar een back-up methode om mijn NAS naar de cloud of in ieder geval buiten m'n huis te bewaren. In de back-up zitten zakelijke bestanden en prive documenten (vakantie foto's etc). Het doel is om de back-up buitenshuis te beschermen tegen brand.

Hieronder zet ik de 2 opties waaruit ik moet kiezen:

- Een WDMyCloud kopen en die op een andere locatie zetten. Vervolgens met SyncBackfree dagelijks een mirror backup maken van mijn NAS naar de WDMyCloud over FTP. Voordeel hiervan is dat ik kan uploaden met 1,7 MB/s.

- Dropbox installeren. En dan met Syncbackfree dagelijks een mirror backup maken van mijn NAS naar de map van Dropbox. Hiermee haal ik een uploadsnelheid van 1,3 MB/s.

Wat is volgens jullie de verstandigste?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

DarkSide

theres no place like ::1

Om hoeveel data gaat het. En wat voor NAS heb je?
Er zijn verder nog veel andere mogelijkheden. Kijk maar eens in het Online Backup topic.

Zelf gebruik ik Crashplan. Dit is iets van 5,- in de maand. En heeft geen storage limiet.
Ondersteund versioning. Dus als de laatste backup een corruptie bevat kan je makkelijk terug.
Er zijn meer van dit soort oplossingen. En als je een Synology hebt kun je ook tussen 2 synologys gaan syncen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-11 15:36
DarkSide schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:40:
Om hoeveel data gaat het. En wat voor NAS heb je?
Er zijn verder nog veel andere mogelijkheden. Kijk maar eens in het Online Backup topic.

Zelf gebruik ik Crashplan. Dit is iets van 5,- in de maand. En heeft geen storage limiet.
Ondersteund versioning. Dus als de laatste backup een corruptie bevat kan je makkelijk terug.
Er zijn meer van dit soort oplossingen. En als je een Synology hebt kun je ook tussen 2 synologys gaan syncen
Het gaat om data van ongeveer 500 GB. Ik heb zelf ook de WD my Cloud NAS.

Maar kan ik met Crashplan ook een mirror backup maken en een NAS backuppen?

[ Voor 5% gewijzigd door Eric_1993 op 09-11-2015 13:41 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

DarkSide

theres no place like ::1

Eric_1993 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:41:
[...]

Het gaat om data van ongeveer 500 GB. Ik heb zelf ook de WD my Cloud NAS.
kijk eerst ook eens in de topics die Raz noemt.
Daar is al heel wat info te vinden. En kan je ook bij aanhaken als je nog vragen hebt.
500GB red je niet makkelijk met dropbox. En dat gaat je geld kosten.
Dan kan je beter werken met andere aanbieders. Deze staan vermeld in het topics hierboven

PS een mirror is geen backup. Als je originele data corrupt raakt is de mirror ook corrupt.

[ Voor 8% gewijzigd door DarkSide op 09-11-2015 13:43 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Het zoveelste topic over hetzelfde onderwerp.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.