Backup naar NAS met crashplan?

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-10 12:20
Ik wil het programma Crashplan gebruiken om backups van mijn PC naar mijn NAS te maken. Maar ik zie nergens de NAS bijstaan. Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is?

Besturingssysteem: Windows 7 32bit

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 00:10
http://support.code42.com...p_A_Windows_Network_Drive
By default, CrashPlan runs as a Windows service and therefore cannot access drives mounted by a user. This is an OS-level restriction built into Windows. If you would like to back up a mapped drive on Windows, this article describes unofficial methods for doing so.

[ Voor 63% gewijzigd door diefightdie op 23-09-2015 11:29 ]

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-10 12:20
Ondersteund Crashplan helemaal geen NAS in alle versie of is dit alleen in de gratis versie?

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 00:10
Eric_1993 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:35:
[...]

Ondersteund Crashplan helemaal geen NAS in alle versie of is dit alleen in de gratis versie?
Kijk maar eens op de link die ik heb gepost.
Hier vind je alle antwoorden op je vragen.

Beetje eigen initiatief mag wel

[ Voor 5% gewijzigd door diefightdie op 23-09-2015 12:37 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:42

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan met wat workarounds geloof ik wel crashplan installeren op je NAS (synology)
Als is dat wel geheugen intensief.

Ik heb gewoon Crashpan op mijn NUC draaien met daarin de Netwerkshares gekoppeld die op mijn NAS staan.
Werkt prima zo

Ik zie dat je van je PC naar je NAS wilt backuppen. En geen Backup van je data op de NAS naar chrasplan.

Je hebt dan idd andere synctooltjes die je data van je pc naar je NAS kunnen kopieren etc.
Chrasplan kan je gebruiken om data tussen crashplan clients te syncen (is gratis).
maar dan moet je crashplan installeren op je NAS. En weet niet of je dan ook zo gratis heen en weer kunt syncen zeg maar.
Zal voor jouw doeleinden naar een andere oplossing zoeken. (en daarna ook even kijken hoe je je data op je NAS backupped)

[ Voor 52% gewijzigd door DarkSide op 23-09-2015 12:44 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Waarom wil je het programma crashplan gebruiken? Er zijn genoeg (gratis) programma's die back-uppen naar NAS out of the box ondersteunen.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:03

Wish

ingwell

Welke NAS heb je? In de onderstaande thread staan in ieder geval genoeg mogelijkheden voor Synology. Vind je dat niet relevant, post dan in ieder geval je behoefte én welke NAS je hebt.

[Synology] Backup strategieën en tools

No drama

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas voldoet jou topic niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?
  • Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines of onze Tweakers Search) gevonden en waarom voldoen deze niet?
  • (en als je gezocht hebt) Op welke termen heb je gezocht?
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en probeer het dan nogmaals....

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.