Greatsword schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:35:
Vraagje, in de nieuwe woning heb ik straks reeds 1 afgemonteerde UTP aansluiting in de woonkamer op 30cm van de vloer.
Nu wilde ik eige
nlijk een UniFi 6 Lite in het plafond hangen, dus wat is handig?
Toch maar voor een In Wall model gaan?
Ik las namelijk dat het word afgeraden om zo'n AC Lite verticaal aan de muur te bevestigen en het ziet er volgens mij ook niet echt uit als ik hem daar hang.
Als het echt niet anders kan laat ik de muur open breken/frezen om hem als nog in het plafond te krijgen.
[
Afbeelding]
Geen ervaring met de lite's, maar heb 2 Pro's die ik niet aan het plafond heb hangen. 1 ligt plat op de grond naast m'n bureau in een slaapkamer en 1 ligt plat op een stoel in de woonkamer omdat op die plek nog een kastje moet komen. Zijn net verhuisd dus moet voor beide AP's nog een geschikte plek vinden. Vooralsnog wel prima snelheden. Zonder obstakels er tussen volle snelheid op m'n internet verbinding. Zodra er iets tussen mij en de access point komt te staan merk je wel dipjes in snelheid, maar dat is te verwachten. Dat is ook de reden waarom je die dingen eige
nlijk graag aan het plafond wilt hebben, gewoonweg minder obstakels.
M'n internetverbinding is 400mbit, ongeveer 50 mb/s. Met een cellenbeton muur (standaard slaapkamer muurtje) en 2 dikke kledingkasten er tussen hou ik nog zo'n
6 mb/s over in de andere slaapkamer. Best wel dramatisch, maar werkbaar genoeg voor mij. 30 mb/s over in de andere slaapkamer. (Wifi zit nu op t juiste kanaal).
In de woonkamer waar de access point nu op een stoel ligt hebben wij overal ongeveer 40-50 mb/s. Je hebt eige
nlijk overal wel zicht op de access point.
Dus ja, overall zal de performance minder zijn dan aan het plafond. Denk handig om even te kijken met je access points waar je over het algemeen vaak in een kamer zit en zorgt dat je dan vrij zicht hebt op de access point.
Ik heb mij laatst even verdiept in die in-walls. Voor mijn toepassing wellicht logischer, maar al die reviews laten niet echt grote noemenswaardige verschillen zien. Met de non-inwall's heb je zelfs wat meer vrijheid waar je m aan je muur bevestigd, omdat ie er vlak tegenaan kan. Die in-wall's hebben een uitsteeksel waardoor ie eige
nlijk alleen netjes in een inbouwdoos past en dat is toch vaak laag aan de grond, met al snel meer obstakels er tussen.
[
Voor 3% gewijzigd door
JorzoR op 07-05-2021 23:06
]