Ik weet niet exact wat voor doos dit is en hoe deze aangesloten dient te worden, maar ik vrees ervoor dat dit een doos is die je met schroefjes op je aders aansluit. Daarom dit NIET doen, dit gaat uiteindelijk los zitten en/of corroderen en dan krijg je een slechtere of geen connectie meer.Wortelsoep schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:40:
Heeft er iemand tips voor een wandcontactdoos voor een netwerkaansluiting? Kan ik gewoon naar de bouwmarkt en bv zoiets kopen of is het aan te raden om iets betere/duurdere spullen te kopen? Zo ja, welke merken zijn goed? Ik kan me zo voorstellen dat het aansluiten van de losse aders best een gehannes kan zijn, en dat dat bij de duurdere spullen wat makkelijker is? Of is dat onzin?
Ga voor goede contactdozen van gerenomeerde merken zoals Busch-Jaeger, Peha, Gira, etc.
Kies bijv voor zoiets: Cat5E of Cat6A. Hier kan je zelf je afwerk materiaal voor kiezen (dus je zichtbare raampje en plaat op de muur)
Je kan evt. ook kiezen voor een draagring zoals Deze en haal daar 2 keystones bij.
Ik weet iig zeker dat je voor de "kant en klare" inbouwdoosjes een LSA tool nodig bent, voor de keystones moet je even kijken/zoeken want er zijn ook "tool-less" varianten waarbij je geen extra LSA tool nodig bent.
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!