Je verhaal klopt, het is niet heel erg moeilijk zolang je alles kunt vinden. ETS2studio wordt niet meer ontwikkeld en ik heb daar laatst behoorlijk moeite voor moeten om het weer aan de praat te krijgen (zoeken op foutmeldingen en van daaruit bestanden zoeken). Templates zijn in de regel wel te vinden, zeker bij mods worden ze meegeleverd. En elk programma wat met png/jpg en transparantie kan werken is bruikbaar. Het is goed te doen, maar wat ik gewoon jammer vind is dat je zo afhankelijk bent van het werk van anderen. Met Blender zou je meer kunnen, maar dat is niet echt mijn kopje theePykow schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:17:
[...]
Dat hoop ik ook, al verwacht ik niet dat ze dat op korte termijn gaan oppakken.
Het maken van een eigen skin moet volgens mij niet zo heel ingewikkeld zijn, zolang je maar niet teveel details wilt gaan gebruiken.
Zover ik het ooit gelezen had heb je ETS2studio nodig, templates van de voertuigen/trailers en een tekenprogramma zoals paint.net, GIMP, Photoshop (weet niet of het ook standaard kan met MS PAINT)
Er moet gewoon iemand zo lief zijn om een trailer te kunnen maken met mijn eigen logo en een groene onderkant.Suggs schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:58:
[...]
Je verhaal klopt, het is niet heel erg moeilijk zolang je alles kunt vinden. ETS2studio wordt niet meer ontwikkeld en ik heb daar laatst behoorlijk moeite voor moeten om het weer aan de praat te krijgen (zoeken op foutmeldingen en van daaruit bestanden zoeken). Templates zijn in de regel wel te vinden, zeker bij mods worden ze meegeleverd. En elk programma wat met png/jpg en transparantie kan werken is bruikbaar. Het is goed te doen, maar wat ik gewoon jammer vind is dat je zo afhankelijk bent van het werk van anderen. Met Blender zou je meer kunnen, maar dat is niet echt mijn kopje thee
En dan ook voor op de Scania R of Scania S en dan ben ik blij haha.
https://pbs.twimg.com/pro...9312/DtpOWj7c_400x400.jpg
Een begin maken kan soms lastig zijn en nu ik hoor dat ETS2studio niet goed ondersteund wordt, weet ik niet hoe ik dat voor elkaar ga krijgen haha

Hopelijk komt SCS dus met een ingame skin editor waarbij je een simpele logo en gekleurde vormpjes kan toevoegen.
Angelo NL / Global Cargo VTC
@Pykow Liefde valt ook te kopen, en zo ingewikkeld is het nu ook weer niet. 
Mijn combinatie bijvoorbeeld:
ets2_01841

🠕 This side up
Koenvh schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:33:
@Pykow Liefde valt ook te kopen, en zo ingewikkeld is het nu ook weer niet.
[afbeelding]ets2_01841
Voor sommige liefde heb je meer nodig dan geld
Ik zou voor mijn trailers gewoon wat Nederlandse trailers en trekkers willen hebben. Voornamelijk de bedrijven die hier in de buurt zitten. Jos Dusseldorp, Aloys Roemaat, Theo Hoitink etc. Mijn eerste baantje was bij Dusseldorp, vrachtwagens wassen op zaterdagochtend.

De wagen van ik-weet-niet-meer-hoe-die-gast-heet, reed 2x per week naar Parijs met dat ding geloof ik

De wagen van ik-weet-niet-meer-hoe-die-gast-heet, reed 2x per week naar Parijs met dat ding geloof ik

Ik kom toch maar weer eens om het hoekje piepen want we hebben een nieuwe blog post!
https://blog.tregion.net/2018/08/10/what-the-fk-happened/
En wat is het nieuws ? Jullie hebben nog geen versie live gehad ?sven_engelen schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:17:
Ik kom toch maar weer eens om het hoekje piepen want we hebben een nieuwe blog post!
zon gaat weer lekker onder

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
[ Voor 57% gewijzigd door Alexknl op 14-08-2018 18:46 ]
Even voorzichtig rijden!

Signatures zijn voor boomers.
Dat dus, geen demo gezien nog, om de paar maand eens een keer een blogpost en verder radio stilte.Pykow schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:43:
[...]
En wat is het nieuws ? Jullie hebben nog geen versie live gehad ?
Niet lullig bedoeld voor de ontwikkelaars, maar dit zal een stille dood sterven.
@Maasluip ik ben geen deskundige, maar dat lijkt me een ontzettend stijve brug die niks meegeeft, een en al beton. Hoge bomen vangen veel wind en niet buigen, maar barsten.
[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 15-08-2018 08:50 ]
Ik hoop dat ze hier een in-game event van maken, net als met Big Sur in ATS. Maar het zal wel niet gebeuren omdat er mensen bij zijn overleden.
Nouja, de brug is kapot, die zal waarschijnlijk gesloopt worden en er komt wat anders voor in de plaats. Dus dan zou hij imo in de game ook niet meer moeten bestaan. Tijdelijk de brug 'slopen' en een omweg maken en zodra de nieuwe brug gebouwd is die in de game toevoegen lijkt me best een goeie.
Alleen dan niet de adviesroute van de ANWB volgen, dat was 2 uur 45 minuten omrijden
Gewoon door het centrum van Genua sturen
Alleen dan niet de adviesroute van de ANWB volgen, dat was 2 uur 45 minuten omrijden

[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 15-08-2018 12:50 ]
Is nu ineens een pijnlijk euvel. Echter was het wel een markant punt. Waarom dan meteen weghalen? En een event daarentegen zou in mijn ogen not done zijn.
*empty*
Ik stoorde me anders niet aan het big sur event wat toch ook een ramp is/was. Een afspiegeling van de werkelijkheid is nu eenmaal wat we proberen te bereiken in een sim. Het is niet zo dat er een politieke lading (terrorisme) achter het vreselijke drama schuilt, en ook zie ik het niet als "een slaatje slaan uit het leed van anderen". Maar ik snap wel dat het gevoeliger ligt met zoveel dodelijke slachtoffers.MR_VIPER schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:37:
Is nu ineens een pijnlijk euvel. Echter was het wel een markant punt. Waarom dan meteen weghalen? En een event daarentegen zou in mijn ogen not done zijn.
Mochten ze een event doen zou ik me er niet aan storen. Let wel dat de insteek van Big Sur de focus legde op de heropening van de weg, dat is wel iets anders als "he er is opeens een brug weg". Dus hoe ze het elegant zouden willen / kunnen uitvoeren is wel heel lastig.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Een event hoeft van mij niet hoor, maar in de komende update dat brugdeel eruit slopen, de weg afsluiten en een omleiding instellen kan best. Ik zie niet hoe dat respectloos ofzo is.
World of trucks nieuwe Event.
Rij over de brug met een lading van meer dan 35ton
Rij over de brug met een lading van meer dan 35ton
Haha Werkelijkheid en sim ...... Bij Calais ben ik ook nog niet een keer de jungle tegen gekomen
en waar een stel ... mijn hele truck slopen omdat ze zo graag naar Engeland willen
maar om die brug nu weg te halen uit het spel .. zou ik wel een nagedachtenis vinden aan de nabestaande , zet des noods als blokkade een 39 planten bakken neer als nagedachtenis aan de slachtoffer
en waar een stel ... mijn hele truck slopen omdat ze zo graag naar Engeland willen
maar om die brug nu weg te halen uit het spel .. zou ik wel een nagedachtenis vinden aan de nabestaande , zet des noods als blokkade een 39 planten bakken neer als nagedachtenis aan de slachtoffer
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Al enige tijd ben ik bezig om de nederlandse map in ets2 te downloaden
alleen het lukt steeds maar niet ik heb de ets2 op steam gekocht.
wie zou mij willen helpen
Er is geen werkende nederlandse map/modVerwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:35:
Ze zijn er wel mee bezig , maar lijkt dood te bloeden door dat ze het steeds uitstellen.
[ Voor 4% gewijzigd door Pykow op 16-08-2018 16:10 ]
Als je TDM bedoelt, niet doen, waardeloze map. Ontwikkeling daarvan is ook gestopt dus die is ook niet meer compatible met de huidige versie van ETS2.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:35:
Tregion is nog in ontwikkeling en valt nog niet te downloaden.
DAfje weg en maar Scania

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Vijf jaar ProMods 
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
En zie hier de geboorte van Promods, hier op het forum 
ScuL schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:55:
[...]
No damage mod, speed limiter uit, motor van 1000pk en een 14 gearbox en flink doorbuffelen, ze gaan vanzelf wel aan de kant. Alleen jammer van de crashboetes iedere keer
-edit-
Zit er hier iemand die 3D modelling kan doen? Ik ben bezig met het uitbreiden van de map noordwaarts en heb iemand nodig die Deense vangrails & portalen kan maken.
Gefeliciteerd @ScuL !ScuL schreef op dinsdag 4 december 2012 @ 18:55:
Wat een drama op sommige ETS2 mod forums zeg. Ik probeer nu al een paar weken met mensen in contact te komen die 3D modelling kunnen doen voor wat uitbreidingen van borden, eerst ben ik 2x van ets2-mods.com afgetrapt zonder reden en nu is eurotrucksimulator.org down door een of andere hack / malware. Jammer dat deze scene zo veel kiddies aantrekt
[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 17-08-2018 11:58 ]
5 jaar en nog steeds heeft niemand 100% de map verkent
dankje wel voor mooi werk en rest van team ook
wat ziet promod mooi uit ( zweden )

Ze blijven ook telkens stukken toevoegen, eikelsPykow schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:05:
[...]
5 jaar en nog steeds heeft niemand 100% de map verkent
Haha die posts uit 2012 zijn wel vermakelijk. Ja het was een hele toer maar alle uren zo ontzettend waard. Het is een project dat nog jaren door zal gaan en waar mensen nog jaren plezier van zullen hebben 
Ik haal zelf de 100% verkenning ook zeker niet trouwens!
Ik haal zelf de 100% verkenning ook zeker niet trouwens!
[ Voor 13% gewijzigd door ScuL op 17-08-2018 23:11 ]
Voorproefje ProMods 2.30
(sorry voor de dubbelpost)
(sorry voor de dubbelpost)
@Mikoe Bij de aanbevolen video's aan het einde van de Teaser, zie ik de volgende landen/gebieden staan:
- Cyprus
- Griekenland
- Macedonië
- Italië
- Spanje
Flinke uitbreiding dus weer
- Cyprus
- Griekenland
- Macedonië
- Italië
- Spanje
Flinke uitbreiding dus weer
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Heb de public beta van ATS geprobeerd maar is nogal buggy op t moment. Als ik mijn trailer parkeer(terug stuur naar de garage) omdat ik een andere trailer/vracht wil, crasht het ATS terug naar de desktop zodra ik optrek met vrachtwagen zonder trailer.
Weet niet of meerderen dit al hebben geprobeerd en dit ook ervaren?
Weet niet of meerderen dit al hebben geprobeerd en dit ook ervaren?
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
@lonewolf, ik zal het zo eens proberen, heb de beta gedownload
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Public beta heb ik 2 ritjes met eigen trailer kunnen doen en sindsdien loopt het spel vast na de pagina waar ik profiel kan kiezen. Maar snel weer terug gegaan naar de normale versie.
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Nope, ik doe niet aan mods, die vertragen mijn systeem alleen maar. Wel een shitload aan "normale" DLC.
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Het is ook nog een Betalameeuw schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 00:34:
Nope, ik doe niet aan mods, die vertragen mijn systeem alleen maar. Wel een shitload aan "normale" DLC.
Ik wacht altijd gewoon op de volledige release, dan zijn de meeste problemen vaak verholpen.
Zorg er wel voor dat je profielen goed backuped.
want vaak wanneer je wel de Beta speelt en vervolgens de volledige versie, dat je profiel niet werkt.
Lol ja dat is beta....
meestal sla ik ze over tenzij er echt iets leuks in zit zoals dit of toen de oversized vrachten.
Maar zo buggy als nu dat je er niet meer mee weg komt is lastiger.
Soms een crash, dan opnieuw starten en gebruikmaken van savegame, dat is te doen.
Maar nu helpt ook een savegame niet, want daar zit de trailer ook aangekoppeld. Dus t is of terug naar de release of vastzitten aan de trailer tot die bug misschien wordt opgelost. Uiteraard alle mods voor de upgrade naar de beta al uitgezet.
Voorlopig maar terug naar stable vor ATS. Ga nu de beta ETS maar eens proberen.
meestal sla ik ze over tenzij er echt iets leuks in zit zoals dit of toen de oversized vrachten.
Maar zo buggy als nu dat je er niet meer mee weg komt is lastiger.
Soms een crash, dan opnieuw starten en gebruikmaken van savegame, dat is te doen.
Maar nu helpt ook een savegame niet, want daar zit de trailer ook aangekoppeld. Dus t is of terug naar de release of vastzitten aan de trailer tot die bug misschien wordt opgelost. Uiteraard alle mods voor de upgrade naar de beta al uitgezet.
Voorlopig maar terug naar stable vor ATS. Ga nu de beta ETS maar eens proberen.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Woosh, Rotterdam en Londen zien er echt goed uit
Ik wil de beta eigenlijk ook in ets2 proberen, maar ben bang dat mn huidige profiel crashed. Ik wil dus een nieuw profiel aanmaken, maar kan ik dan veilig de beta installeren (zolang ik van mn main af blijf natuurlijk)??
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Je kan kan gewoon een kopie maken van je profiel. Wil je de beta niet meer spelen, dan zet je de kopie terug.
Om maar even in te breken denk ik dat jullie wel weten waarom het zo lang duurt voordat we releasen. Het is allemaal in onze vrije tijd en we proberen het zo snel mogelijk te releasen. We kunnen er niet eenmaal 24u aan werken!FastFred schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:33:
[...]
Dat dus, geen demo gezien nog, om de paar maand eens een keer een blogpost en verder radio stilte.
Niet lullig bedoeld voor de ontwikkelaars, maar dit zal een stille dood sterven.
@sven_engelen dat snap ik, maar je begint toch vanuit een bepaald punt te werken, noem bijvoorbeeld Den Helder ofzo, en je werkt naar beneden. Je begint toch niet met bouwen op 20 verschillende locaties om dan naar elkaar toe te werken?
Ik zou graag eens een demo willen zien. Als je echt een beetje bekendheid wilt kweken zul je toch eens met een demo'tje in de Steam Workshop of op ets.lt moeten komen. Want met iedere paar maand een blogpost met wat screenshots en een lap tekst kom je er imo niet.
Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd hoe ver jullie gaan met alles echt 1:1 maken, betreft dat alle snelwegen en provinciale wegen, of ben je ook alle B-weggetjes aan het leggen en dorpsstraatjes en steegjes?
Vat dit niet op als kritiek, zie het als feedback. Ik vind het prachtig wat jullie doen en kijk erg uit naar het resultaat, maar als dat nog een jaar duurt dan geef mijn portie maar aan de hond, om het zo maar even te zeggen.
Overigen staat hier al het een en ander beantwoord zie ik nu: https://blog.tregion.net/...-do-we-still-not-release/
Ik zou graag eens een demo willen zien. Als je echt een beetje bekendheid wilt kweken zul je toch eens met een demo'tje in de Steam Workshop of op ets.lt moeten komen. Want met iedere paar maand een blogpost met wat screenshots en een lap tekst kom je er imo niet.
Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd hoe ver jullie gaan met alles echt 1:1 maken, betreft dat alle snelwegen en provinciale wegen, of ben je ook alle B-weggetjes aan het leggen en dorpsstraatjes en steegjes?
Vat dit niet op als kritiek, zie het als feedback. Ik vind het prachtig wat jullie doen en kijk erg uit naar het resultaat, maar als dat nog een jaar duurt dan geef mijn portie maar aan de hond, om het zo maar even te zeggen.
Overigen staat hier al het een en ander beantwoord zie ik nu: https://blog.tregion.net/...-do-we-still-not-release/
[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 28-08-2018 15:34 ]
Dat jullie er geen 24 uur per dag aan kunnen werken lijkt me logisch, maar na 1 jaar alleen maar screenshots of 1 stukje snelweg tonen op youtube geeft geen vertrouwen.sven_engelen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:19:
[...]
Om maar even in te breken denk ik dat jullie wel weten waarom het zo lang duurt voordat we releasen. Het is allemaal in onze vrije tijd en we proberen het zo snel mogelijk te releasen. We kunnen er niet eenmaal 24u aan werken!
Als je dan ook je beloftes niet nakomt is echt een domper.
Jullie gaven aan dat de release in de eerste week van Mei zou plaats vinden.
Dat hebben jullie niet gehaald. Vervolgens vragen wij hoelang het nog gaat duren en dan krijgen we een arrogante opmerking: "Het is klaar wanneer het klaar is" .
Dat neem je dan 1 maand voor lief en dan zitten we nu in September en hebben we alleen wat fototjes gezien en een lap tekst. Volgens jullie eigen woorden waren jullie klaar in Mei.
Dan vragen wij ons af waar blijft de release en als er geen release is, waarom zien we dan zo weinig ?
Jullie waren helemaal niet klaar in Mei, dus hebben ons voorgelogen.
De blogs zie ik dan alleen maar om de rust te bewaren, maar voor de meeste zal het vertrouwen weg zijn.
Dan zul je straks nog zien dat er betaalde download links gaan komen zoals ProMods.
Ik denk dat je dan in je eigen vingers gaat snijden.
Zorg eerst maar dat je het vertrouwen terug kunt winnen, door actief te zijn met de community.
Promods wil ik gerust wat eurotjes neerleggen, omdat zei echt iets moois hebben gemaakt en ook actief reageren.
Is ETS2 al uit de beta? Kan je ook een shifter gebruiken zonder koppelingspedaal?
[ Voor 55% gewijzigd door Jeanke117 op 29-08-2018 09:55 ]
Ik heb deze blog post inderdaad gisteren nog voordat ik naar stage moest geschreven. Nu ik zelf op stage zit, de 2e admin naar Barcelona is en de 3e admin privé in de problemen zit moeten we zelf weer veel verschuiven naar andere teamleden om de boel een beetje te redden. De grote fout wat ik heb gemaakt is de enorm kleine tijdsschatting die ik heb gegeven voor de release. Normaal gingen releases sneller maar omdat we from scratch moesten beginnen is het helaas anders en dat heb ik niet ingeschat. We hopen het zo snel mogelijk af te krijgen voor een release. We willen veel content voor 1 release hebben zodat je ook echt wat hebt om op te rijden.Overigen staat hier al het een en ander beantwoord zie ik nu: https://blog.tregion.net/...-do-we-still-not-release/
@sven_engelen Wat ik uit de blogpost voornamelijk zie is dat de A12 van Den Haag naar Utrecht er in zit. Dat is toch een goed half uurtje waar je je kunt vermaken. Ik ben in ieder geval erg benieuwd.
Er wordt ook genoemd dat er aan meer stukken gewerkt wordt, welke stukken zijn dat? Ik zie in de screenshot bijvoorbeeld een stukje Rotterdam? Wordt dat nog aangesloten voor de eerste release?
Er wordt ook genoemd dat er aan meer stukken gewerkt wordt, welke stukken zijn dat? Ik zie in de screenshot bijvoorbeeld een stukje Rotterdam? Wordt dat nog aangesloten voor de eerste release?

Nee. Rotterdam is teveel werk om nog aan de te sluiten. Verder wordt er nog aan de A2, A27 en Aachen/Roergebied gewerkt. Je kan er vanuit gaan dat de release alleen de A12 en omgeving bevat.
Wellicht state ik the obvious maar is het niet veel mooier als dit soort effort in de grotere projecten als ProMods komt in plaats van dat iedereen zijn eigen wijk als losse mod of map gaat draaien?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Totaal niet. Veel projecten hebben juist het stokje tegen ProMods lopen. Wij van Tregion ook. Wat erachter zit houden we liever tussen onze teams.
Dan wens ik jullie nog veel succes en in 2020 gaan we eens kijken of het wat is geworden.sven_engelen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:36:
[...]
We willen veel content voor 1 release hebben zodat je ook echt wat hebt om op te rijden.
met 1 stukje snelweg ben je na een half uurtje wel klaar mee
Als ik die screenshot zo zie is dat een stukje A13 en/of A4 om Den Haag en Rotterdam te verbinden, dat valt wel mee toch? Of is Rotterdam zelf nog niet af?sven_engelen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:20:
Nee. Rotterdam is teveel werk om nog aan de te sluiten. Verder wordt er nog aan de A2, A27 en Aachen/Roergebied gewerkt. Je kan er vanuit gaan dat de release alleen de A12 en omgeving bevat.
Als je dat stukje Rotterdam, met dat knooppunt linksboven zo bekijkt en je legt Google Maps ernaast, dan klopt het precies, erg knap!
Tregion wordt een standalone 1:2 map van Nederland, Belgie en Duitsland. Promods borduurt verder op de bestaande ETS2 map (1:19 in Europa, 1:15 in de UK en 1:3 in steden).MsG schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:34:
Wellicht state ik the obvious maar is het niet veel mooier als dit soort effort in de grotere projecten als ProMods komt in plaats van dat iedereen zijn eigen wijk als losse mod of map gaat draaien?
Dus nee, die kun je niet samenvoegen. Net zoals je de 1:1 Hungary map mod niet kunt samenvoegen met anderen
Je vergeet even dat ze een 1:2 map aan het bouwen zijn. Een ritje van Den Haag centrum naar Utrecht centrum met de auto duurt een klein uur, dus met een 1:2 map een half uur. Maar met de vrachtwagen kun je maximaal 90km/h, dus dan ben je alsnog een goeie 3 kwartier tot een uur onderweg. En dat is maar 1 route.Pykow schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:15:
[...]
Dan wens ik jullie nog veel succes en in 2020 gaan we eens kijken of het wat is geworden.
met 1 stukje snelweg ben je na een half uurtje wel klaar mee
Ik denk dat ik me daar wel even mee kan vermaken.
[ Voor 67% gewijzigd door FastFred op 30-08-2018 11:43 ]
Rotterdam zelf zijn we nog hard op de ring bezig om te schetsen en in te vullen. Rotterdam wordt ook een gigantische klus net als Den Haag zelf. Houd even in gedachten dat we nu de A12 van het Prins Clausplein tot De Meern rijdbaar hebben. Bodegraven, Woerden, Harmelen, Zoetermeer (Wat een van de grootste steden tot nu toe is) en Bleiswijk Prisma zijn nu af. Gouda, Waddinxveen, Den Haag-Leidschenveen en de moordrechtboog die we erbij gestopt hebben om een connectie vanaf Bleiswijk ri. Gouda te hebben moeten nog afgemaakt worden.FastFred schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:28:
[...]
Als ik die screenshot zo zie is dat een stukje A13 en/of A4 om Den Haag en Rotterdam te verbinden, dat valt wel mee toch? Of is Rotterdam zelf nog niet af?
Als je dat stukje Rotterdam, met dat knooppunt linksboven zo bekijkt en je legt Google Maps ernaast, dan klopt het precies, erg knap!
Ik zal eens kijken vanavond of ik screenshots kan toevoegen met hoe het ervoor staat in detail maar omdat ik vanaf 6.15 al wakker ben en morgen weer 6.15 op moet kan ik niks beloven.
[ Voor 8% gewijzigd door sven_engelen op 30-08-2018 13:10 ]
Niet zo aanvallend en op de man
[ Voor 89% gewijzigd door Grotman op 07-09-2018 13:50 ]
Respect to the man in the icecream van!
Misschien is hij wel stratenmaker en werkt hij tot 8 uur vanavond. Weet jij veel, waar is zo’n hatelijke reactie voor nodig?
[ Voor 189% gewijzigd door Grotman op 07-09-2018 13:51 ]
Is helemaal geen hatelijke reactie. Ik vind het gewoon een beetje een heel erg ongeloofwaardige smoes.nino_070 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:43:
[...]
Misschien is hij wel stratenmaker en werkt hij tot 8 uur vanavond. Weet jij veel, waar is zo’n hatelijke reactie voor nodig?
Staat helemaal los van het project hoor, ik heb me er niet genoeg in verdiept om enige vorm van interesse te kunnen opwekken voor zijn mod, maar vroeg opstaan als reden opgeven waarom je niets meer dan 1 screenshot kunt laten zien is gewoon niet heel erg geloofwaardig.
Respect to the man in the icecream van!
Ik ben geen stratenmaker en ik zit op stage van 8:00 tot 17:45 als programmeur, moet 's ochtends van Venlo naar Weert rijden en tegen de avond weer terug. Ik ben gewoon moe als ik thuis kom en ik heb dan echt geen zin om dan nog de PC op te starten thuis om effe wat screenshots te laten zien. Al helemaal niet voor iets wat ook in het weekend kan.
[ Voor 24% gewijzigd door sven_engelen op 31-08-2018 08:32 ]
Misschien is ie wel militair, of krabvisser op de Beringzee, weet jij veel, dan hoef je nog niet zo te reageren.Estoque schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:28:
Al sinds 6:15 wakker.. en niet weten of je vanavond nog iets kunt.
Je profiel zegt dat je uit 1999 komt, als alle 19 jarige zo weinig energie hebben en zo volhoudend zijn als het gaat om hun werk dan dat jij bent, dan is de toekomst van NL in slechte handen.
Ik zit als systeembeheerder de hele dag op m'n reet achter de computer, maar als ik een drukke dag gehad heb en ik kom iets na vijven thuis dan ben ik 's avonds ook een kas plantje hoor.
En daarom spelen we Euro Truck simulator 2.FastFred schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:57:
[...]
Misschien is ie wel militair, of krabvisser op de Beringzee, weet jij veel, dan hoef je nog niet zo te reageren.
Ik zit als systeembeheerder de hele dag op m'n reet achter de computer, maar als ik een drukke dag gehad heb en ik kom iets na vijven thuis dan ben ik 's avonds ook een kas plantje hoor.
Lekker lui in de stoel een ritje rijden
Inderdaad zelfs als je een kantoorbaan hebt en steeds op je kont zit, kan je in de avond echt op zijn.
Misschien niet fysiek maar vermoeid in je hoofd.
Maar een schermafdrukje maken lijkt mij niet vermoeiend als je passie hebt voor je mod
Ik rij al genoegPykow schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:25:
[...]
En daarom spelen we Euro Truck simulator 2.
Lekker lui in de stoel een ritje rijden
(For the record, dat was sarcastisch bedoeld)
[ Voor 9% gewijzigd door sven_engelen op 31-08-2018 12:15 ]
Mooi stukje A12. Voorheen veel gereden (Utrecht-Delft) en ik herken zelfs de benzinestations
.
Promods 2.30 is er! Dat wordt weer kilometers vreten dit weekend 
ga zometeen uitproberen.
@ScuL van mij staat er weer 86 cent op jullie rekeningOur lustrum edition is now finally available to the public. ProMods 2.30 will offer players many new cities and roads for ETS2 version 1.31. But from this version on, you must own the Going East! DLC, the Scandinavian DLC, the Vive La France! DLC as well as the Italia DLC in order for ProMods to work.
After nearly 5 years we have managed to also reach the south; Greece. And while expanding your map in all directions, we also fixed many bugs and tweaked some stuff from version 2.27. So here’s a quick overview about the changes in our current version:
Bulgaria: Монтана (Montana), Плевен (Pleven), Видин (Vidin)
Croatia: Senj, Ŝibenik, Split, Zadar
Cyprus: Λάρνακα (Larnaca), Λεμεσός (Limmasol), Λευκωσία (Nicosia), Πάφος (Paphos)
Denmark: Rebuilt: Padborg
France: Rebuilt: Lyon
Greece: Ηγουμενίτσα (Igoumenitsa, port), Ιωάννινα (Ioannina), Πτολεμαΐδα (Ptolemaida), Θεσσαλονίκη (Thessaloniki)
Italy: A4 Torino-Milano, A8-A9, Como (border). Rebuilt: Milano
Lithuania: Ŝiauliai, Ukmergė
Macedonia: Битола (Bitola), Скопје (Skopje), Охрид (Ohrid)
Netherlands: Moerdijk. Rebuilt: Rotterdam
Norway: Grumantbyen, Hammerfest. Improved: Longyearbyen
Poland: Ełk. Rebuilt: Suwałki
Serbia: Београд (Beograd), Крагујевац (Kragujevac), Ниш (Niš)
Spain: Jaca, Pamplona, Soria, Teruel, Valencia, Vinaròs, Zaragoza
Sweden: Kalix, Skellefteå, Ystad
Switzerland: Rebuilt: Bern
UK (England): Rebuilt: Croydon, London & M25
UK (Wales): Aberystwyth, Porthmadog
Our love for details also includes the guys who serve and protect you – the police. Of course we had to add proper police cars for Cyprus, Greece and Macedonia.
Since we increase the support of the Special Transport DLC, we added an option on our DEF generator page. If you want to transport that kind of load with ProMods, you need to activate that option.
So get your truck out of the workshop and have a blast with our new version!
Gisteravond ook de nieuwe Promods 2.30 gedownload. Hopenlijk vanavond tijd om het te installeren nadat ik mijn rit af heb gemaakt.
Dat word weer lekker genieten.
SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW
@Dolbyadt denk er ff aan dat je dan ook ETS2 update. Dat was ik vergeten
Had Promods gedownload en geinstalleerd, oude Promods bestanden weggedonderd. ETS2 gestart, niet compatible. Euh, huh? Oja, eerst ETS updaten

Hier ook weer wat kilometers achter de rug met Promods en wat is het weer een plezier om de nieuwe delen te ontdekken, rustig relaxed met wat muziek, perfecte ontspanning
@ScuL Heel erg bedankt voor jullie nieuwe update van Promods. Altijd een nieuwe uitdaging. Ga zo door Promod Team.
Gister avond gelukkig even tijd gehad om de nieuwe Promods te installeren. Heb meteen een rit naar Cardif gepakt omdat in Londen weer nieuwe stukken zijn bijgekomen. Ik ben na de update map verkenning terug gevallen naar 70%. Omdat er weer behoorlijk nieuwe stukken zijn bijgekomen. Heel erg bedankt Promods kan ik weer lekker relaxen en kilometers maken.
Gister avond gelukkig even tijd gehad om de nieuwe Promods te installeren. Heb meteen een rit naar Cardif gepakt omdat in Londen weer nieuwe stukken zijn bijgekomen. Ik ben na de update map verkenning terug gevallen naar 70%. Omdat er weer behoorlijk nieuwe stukken zijn bijgekomen. Heel erg bedankt Promods kan ik weer lekker relaxen en kilometers maken.
SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW
Ik speel (nog) ETS 2 zonder promods... ik denk alleen dat mijn PC het niet gaat trekken om promods te draaien... (C2D E6600 @ 2,6GHZ, 7GB DDR2 geheugen, HD6970 2 GB GDDR5) , of zou dat moeten lukken ?
2e vraagje: hoe kun je, zonder promods dus, het interieur geluid harder laten klinken. ik klapper lekker met mn RJL scania rond, maar alsk in de cabine zit hoor je het klapperen niet heel hard... is dat ergens aan te passen ?
2e vraagje: hoe kun je, zonder promods dus, het interieur geluid harder laten klinken. ik klapper lekker met mn RJL scania rond, maar alsk in de cabine zit hoor je het klapperen niet heel hard... is dat ergens aan te passen ?
Je kan het via de game console doen: "s_interior_volume 1" zonder aanhalingstekens en dan kan je kiezen van 1 tot 10.lord_fh schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:34:
Ik speel (nog) ETS 2 zonder promods... ik denk alleen dat mijn PC het niet gaat trekken om promods te draaien... (C2D E6600 @ 2,6GHZ, 7GB DDR2 geheugen, HD6970 2 GB GDDR5) , of zou dat moeten lukken ?
Je kan ook een mod maken met de game_data.sii en dan de waarde "interior_sound_volume:" verhogen.
Vandaag mijn nieuwe monitor binnen gehad. Ja, tegenwoordig leveren ze blijkbaar ook op zondag haha. Wist ik dus ook niet. Heb nu een 27" QHD schermpje. Wat een verschil met 24" FHD. Maar wat ik mij wel afvraag, is of ETS2 stabieler loopt op DP dan HDMI. Ik heb nog wel af en toe fps drops, maar hij blijft nu hele tijd op de snelweg (behalve steden dan) op 70 fps lopen en in de steden rond de 50 fps. Met HDMI FHD was het op de snelweg als het druk werd gewoon heen en weer met de fps tussen de 45 en 60 en in steden tussen 25 en 40 fps.
7GB DDR2 geheugen? Da's wel een apart nummer voor RAM geheugen. Beetje OCD opwekkend zelfs...lord_fh schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:34:
Als ik naar jou PC specs kijk, dan denk ik dat ETS2 maar op 20FPS afgespeeld kan wordenlord_fh schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:34:
CPU uit 2007, inefficient DDR2 geheugen, want 7GB is niet optimaal.
Dus denk dat je promods zeker moet negeren helaas.
Je zegt 60FPS te halen op 1080p en 70FPS te halen op 1440p, Het is vanzelf sprekend dat je bij hogere resolutie inleverd op prestaties.Mikoe schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:35:
Vandaag mijn nieuwe monitor binnen gehad. Ja, tegenwoordig leveren ze blijkbaar ook op zondag haha. Wist ik dus ook niet. Heb nu een 27" QHD schermpje. Wat een verschil met 24" FHD. Maar wat ik mij wel afvraag, is of ETS2 stabieler loopt op DP dan HDMI. Ik heb nog wel af en toe fps drops, maar hij blijft nu hele tijd op de snelweg (behalve steden dan) op 70 fps lopen en in de steden rond de 50 fps. Met HDMI FHD was het op de snelweg als het druk werd gewoon heen en weer met de fps tussen de 45 en 60 en in steden tussen 25 en 40 fps.
Het enige wat ik mijn voor kan stellen is dat je speelt met VSYNC.
Als je oude monitor 60hz is en je hebt vsync aan, dan haal je max 60FPS.
Als je nieuwe monitor 75hz bijvoorbeeld is, dan kan je 70FPS halen.
Dat zou dan moeten betekenen dat jou videokaart al 70FPS kon halen op je oude monitor en misschien zelfs meer.
Heeft verder niets te maken met HDMI of DP.
DP is wel sneller, maar de performance komen toch uit je PC (videokaart,CPU) en niet uit een kabel
Hoog tijd voor een upgrade nieuwe pc dus, je voldoet maar net aan de minimum eisen voor ETS2. Promods wordt met die specs niks helaas, dat hakt behoorlijk in op performance namelijk vanwege het hogere detail niveau.lord_fh schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:34:
[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 10-09-2018 09:49 ]
@sven_engelen :hahaha, 3 bankjes van 2gb en 1 van 1gb
(was ooit 4 van 1 gb, ondertussen 3 overleden en vervangen voor 2gb varianten 2e hands XD )
@Pykow / @FastFred : Thanks voor de feedback! Op dit moment draait het opzich soepel met alles op max. grafisch (schaling op 300%), echter met groot licht aan dan hakt dat wel in de FPS
Moet inderdaad ooit een andere pc... jeukt al een poosje, maarja huis en verbouwing....
voorlopig nog maar even geen ProMods dus.........
@Pykow / @FastFred : Thanks voor de feedback! Op dit moment draait het opzich soepel met alles op max. grafisch (schaling op 300%), echter met groot licht aan dan hakt dat wel in de FPS

Moet inderdaad ooit een andere pc... jeukt al een poosje, maarja huis en verbouwing....

[ Voor 62% gewijzigd door lord_fh op 10-09-2018 16:12 ]
Het klopt wel dat ie meer aan kan, alleen kreeg ik dan stutters. Heb inderdaad toen vsyn aangezet. Heb nu 70hz schermpje alleen vind het dus raar dat ik op me andere schermpje gemiddeld 10 fps minder had. Maar omdat ik nu meer fps heb, is het logisch dat ie dan hoger is. Dat is dan ook weer opgelost. 1440p speelt echt heerlijk. Alles scherp en veel mooiere environment. Dacht eerst dat 27" misschien te klein was, maar het is groot genoeg gelukkig.Je zegt 60FPS te halen op 1080p en 70FPS te halen op 1440p, Het is vanzelf sprekend dat je bij hogere resolutie inleverd op prestaties.
Het enige wat ik mijn voor kan stellen is dat je speelt met VSYNC.
Als je oude monitor 60hz is en je hebt vsync aan, dan haal je max 60FPS.
Als je nieuwe monitor 75hz bijvoorbeeld is, dan kan je 70FPS halen.
Dat zou dan moeten betekenen dat jou videokaart al 70FPS kon halen op je oude monitor en misschien zelfs meer.
Heeft verder niets te maken met HDMI of DP.
DP is wel sneller, maar de performance komen toch uit je PC (videokaart,CPU) en niet uit een kabel
Je kan ProMods spelen als je je grafische instelling goed verlaagt. ProMods is verbazend goed geoptimaliseerd en is dus maar een fractie zwaarder dan het basisspel.lord_fh schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:08:
@Pykow / @FastFred : Thanks voor de feedback! Op dit moment draait het opzich soepel met alles op max. grafisch (schaling op 300%), echter met groot licht aan dan hakt dat wel in de FPS![]()
![]()
![]()
Moet inderdaad ooit een andere pc... jeukt al een poosje, maarja huis en verbouwing....![]()
Ik kan het hier niet mee eens zijn.sven_engelen schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:43:
[...]
Je kan ProMods spelen als je je grafische instelling goed verlaagt. ProMods is verbazend goed geoptimaliseerd en is dus maar een fractie zwaarder dan het basisspel.
Mijn pc: ryzen 2700X 32GB ram mmpool op 10240 ingesteld.
EVGA GTX 1080 (licht overklokt naar 2060MHz)
4K scherm en bijbehorende resolutie.
Alles op ssd.
Vanilla ETS2 draai ik op 75-120fps, incl scaling 150% en anti aliasing aan. De rest van de instellingen max.
Promods komt maar tot 25-60fps, scaling terug naar 100% en aa uit. Hierbij ook wat hiccups waardoor al een paar keer de vangrail ingedoken.
Niet alleen steden zijn een probleem, ook daarbuiten duikt ineens de framerate naar beneden.
@jbbrans ProMods heeft meer detail, maar dat gaat inderdaad ten koste van de FPS. Op een gegeven moment moet je de grens ergens leggen, en de grens van ProMods ligt nu simpelweg ergens anders dan die van SCS. Dat wil niet zeggen dat er niet alsnog veel tijd aan optimalisatie besteed wordt.
🠕 This side up
Ik zit rond de 60fps in Bacelona, dus is best te doen hoor.
Heb alles op full staan en 400 scaling, heb wel mlaa uit staan want dat heeft totaal geen nut met een nVidia kaart.
Ik snap dat het meer detail heeft en zwaarder is, maar er wordt gehint dat promods maar een beetje zwaarder is dan vanilla ETS2.Koenvh schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:28:
@jbbrans ProMods heeft meer detail, maar dat gaat inderdaad ten koste van de FPS. Op een gegeven moment moet je de grens ergens leggen, en de grens van ProMods ligt nu simpelweg ergens anders dan die van SCS. Dat wil niet zeggen dat er niet alsnog veel tijd aan optimalisatie besteed wordt.
Een factor 3 is niet een beetje.
Welke resolutie en wat voor systeem?Barfman schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:07:
[...]
Ik zit rond de 60fps in Bacelona, dus is best te doen hoor.
Heb alles op full staan en 400 scaling, heb wel mlaa uit staan want dat heeft totaal geen nut met een nVidia kaart.
Barcelona was voor mij ondoenlijk @25fps met hiccups. Ik heb m'n vracht afgeleverd en ben gespawned naar een andere garage.
Toen Promods net met Barcelona kwam was het niet te doen. Nu een paar updates later lijkt het beter te gaan. Maar ik merk nog steeds een fps drop in Barcelona.
lekker krap met dik Scania V8 haha

maar ben er uit

mooi skin alleen jammer van kenteken plaats

maar ben er uit

mooi skin alleen jammer van kenteken plaats

Dik! hoe krijg je de scania aan de voorkant zo laag ?
Weet iemand al wanneer Beyond the Baltic Sea DLC uitkomt ?
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Heb banden leeg laten lopenlord_fh schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:33:
Dik! hoe krijg je de scania aan de voorkant zo laag ?![]()
![]()
Heb mod gebruik als dezen. Maar lucht kabels werk dan niet meer
https://ets2.lt/en/scania-nextgen-low-chassis/
[ Voor 10% gewijzigd door Motaro op 12-09-2018 18:32 ]
Mijn Systeemjbbrans schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:11:
[...]
Ik snap dat het meer detail heeft en zwaarder is, maar er wordt gehint dat promods maar een beetje zwaarder is dan vanilla ETS2.
Een factor 3 is niet een beetje.
[...]
Welke resolutie en wat voor systeem?
Barcelona was voor mij ondoenlijk @25fps met hiccups. Ik heb m'n vracht afgeleverd en ben gespawned naar een andere garage.
ETS2 en ATS versie 1.32 zijn live en dus uit beta :-)
klik plaatje voor scs blog

Pas dus op met oude mods
klik plaatje voor scs blog

Pas dus op met oude mods
[ Voor 8% gewijzigd door Barfman op 17-09-2018 13:58 ]
ProMods heeft ondertussen vrijwel meteen na de release van 1.32 dat hun nieuwste versie nog niet compatibel is met 1.32 en dat er binnenkort een fix komt. Wij van Tregion hebben de map al sinds de beta naar 1.32 weten te krijgen en werken daar nu vrolijk op verder.
Te vroeg begonnen met de bocht insturen als ik zie hoe de 1e trailer staatMotaro schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:30:
lekker krap met dik Scania V8 haha
[Afbeelding]
1.32 is uit en nu paar weken gaan wachten op promod update

was echt smal weg met om 3 meter drempel. lijkt NL welFastFred schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:44:
[...]
Te vroeg begonnen met de bocht insturen als ik zie hoe de 1e trailer staat
Tja jullie map is dan ook vele malen kleiner dan ProMods.sven_engelen schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:14:
ProMods heeft ondertussen vrijwel meteen na de release van 1.32 dat hun nieuwste versie nog niet compatibel is met 1.32 en dat er binnenkort een fix komt. Wij van Tregion hebben de map al sinds de beta naar 1.32 weten te krijgen en werken daar nu vrolijk op verder.
En rond 4 uur komt de Krone Trailer Pack ook uit, volgens mij gaan ze iets weggeven als ik op de Krone page van Twitter kijk
klik plaatje voor dlc steam

Krone Trailer Pack Giveaway: http://blog.scssoft.com/2018/09/krone-trailer-pack.html
klik plaatje voor dlc steam

Krone Trailer Pack Giveaway: http://blog.scssoft.com/2018/09/krone-trailer-pack.html
[ Voor 35% gewijzigd door Barfman op 17-09-2018 16:11 ]
Promods heeft inmiddels een heel continent in ETS2 zitten, jullie hebben 3 snelwegen. Ik bedoel er niks mee richting Tregion hoor, maar je opmerking komt een beetje, tja, raar over....sven_engelen schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:14:

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 17-09-2018 16:15 ]
Is dit een poging om Promods de grond in proberen te boren?sven_engelen schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:14:
Waaruit lees jij dat, hij zegt alleen dat zij al met 1.32 aan het werk zijn dus winnen ze daar wat tijd mee.Alexknl schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:31:
[...]
Is dit een poging om Promods de grond in proberen te boren?