Nee bij mij is Noorwegen ook zo leeg.
Zo ben van Rdam naar Minsk aan het rijden.
lekker even ruim 1580 km
zit nu op de helft in Duitsland
even netjes aan de kant gezet om zo te gaan slapen en morgen weer veders
lekker even ruim 1580 km

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik heb de hele tijd dat als ik wil invoegen ik gewoon niet kán invoegen, omdat de rijen met auto's achter me maar blijft spawnen en niet snappen dat je kan remmen en tegen mijn achterkant aanrijden. Is de AI van de auto's ook verbeterd met Promods?
Vandaag een petje gemaakt voor DIY TrackIR, voel me al steeds meer trucker :-)
Vandaag een petje gemaakt voor DIY TrackIR, voel me al steeds meer trucker :-)
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
verdorie. Net mijn eerste truck gekocht, ritje van Rotterdam naar Engeland via Calais, rijd ik ergens ter hoogte van Portsmouth op de snelweg tegen een onzichtbare muur op. Kan niet verder rijden.
Wat doe je dan?
(laatste versie ETS2 met promods)
Wat doe je dan?
World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)
Als ik jou was zou ik mezelf net voorbij die muur teleporteren.scorpion-biker schreef op woensdag 30 december 2015 @ 00:45:
verdorie. Net mijn eerste truck gekocht, ritje van Rotterdam naar Engeland via Calais, rijd ik ergens ter hoogte van Portsmouth op de snelweg tegen een onzichtbare muur op. Kan niet verder rijden.
Wat doe je dan?
https://forum.ets2mp.com/...n-euro-truck-simulator-2/
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ah mooi.CyberCow schreef op woensdag 30 december 2015 @ 00:14:
Nee bij mij is Noorwegen ook zo leeg.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hehe het koste mij me verjaardag maar het werkt nou eindelijk. Eerst het probleem met de computer deze vol stof zat en ik vond dat het opgelost moest worden. Alles schoon gemaakt en de computer weer aangesloten. Daarna las ik wat over NV inspector wat mij interessant leek. Dit geprobeerd met het gevolg ETS niet meer wilde opstarten. Opgelost met een update van de videokaartdrivers. Ik vol goede moed de rit starten lees ik hier over RusMap 1.6. Jaaaha die moest ik natuurlijk ook hebben. Dik een uur zitten vogelen met bleek later corrupte bestanden. Andere computer had wel de juiste bestanden gedownload en kon deze uitpakken. Perfect gas erop!!! RusMap netjes ertussen geplant rit starten jaaah dus niet.... geluid weg van de motor en van de motoren van het overige verkeer (dat had ik al) :@:@. Mod Improved Envorment Sound uitgeschakeld maar helaas dat was het probleem niet. Iemand zei tegen mij de geluidsmod bovenaan moest staan heb het def bestand bovenaan gezet. Vanmorgen met toevoegen van weathermod ProMods 2 was de volgorde door de war geraakt, gelukkig probleem opgelost. Tijdens het opzoeken of het geluidsprobleem aan de Jazzycat mods lag zag ik dat daar nieuwe versies van waren met een fix voor 1.22. Deze er netjes ingezet en starten maar. Helaas spel knalt er direct weer uit. Een voor 1 de Jazzycat mods erbij gezet en bleek "painted_bdf_traffic_pack_by_Jazzycat_v1.1" was de boosdoener. Nu werkt alles gelukkig weer maar is het weer te laat om een rit te starten.
Nogmaals bedankt voor de felicitaties en iedereen alvast een mooi uiteinde!!!
LoL welkom bij het modden van een PC game. Ik kan me Skyrim nog wel herinneren. Was er soms wel 12 uur per dag mee bezig terwijl de daadwerkelijke gameplay misschien op 2 uur zat.CyberCow schreef op woensdag 30 december 2015 @ 01:33:
Hehe het koste mij me verjaardag maar het werkt nou eindelijk. Eerst het probleem met de computer deze vol stof zat en ik vond dat het opgelost moest worden. Alles schoon gemaakt en de computer weer aangesloten. Daarna las ik wat over NV inspector wat mij interessant leek. Dit geprobeerd met het gevolg ETS niet meer wilde opstarten. Opgelost met een update van de videokaartdrivers. Ik vol goede moed de rit starten lees ik hier over RusMap 1.6. Jaaaha die moest ik natuurlijk ook hebben. Dik een uur zitten vogelen met bleek later corrupte bestanden. Andere computer had wel de juiste bestanden gedownload en kon deze uitpakken. Perfect gas erop!!! RusMap netjes ertussen geplant rit starten jaaah dus niet.... geluid weg van de motor en van de motoren van het overige verkeer (dat had ik al) :@:@. Mod Improved Envorment Sound uitgeschakeld maar helaas dat was het probleem niet. Iemand zei tegen mij de geluidsmod bovenaan moest staan heb het def bestand bovenaan gezet. Vanmorgen met toevoegen van weathermod ProMods 2 was de volgorde door de war geraakt, gelukkig probleem opgelost. Tijdens het opzoeken of het geluidsprobleem aan de Jazzycat mods lag zag ik dat daar nieuwe versies van waren met een fix voor 1.22. Deze er netjes ingezet en starten maar. Helaas spel knalt er direct weer uit. Een voor 1 de Jazzycat mods erbij gezet en bleek "painted_bdf_traffic_pack_by_Jazzycat_v1.1" was de boosdoener. Nu werkt alles gelukkig weer maar is het weer te laat om een rit te starten.
Misschien moet ik het modden van de game maar zien als ook een soort van game. Als het eenmaal werkt is het ook wel de moeite waard. Van de week maar weer eens een keer een ritje maken en eens genieten van hoe het nu allemaal werkt.
Verwijderd
Zijn hier mensen die op 3 monitoren spelen(1920x1080)?
Zoja wat voor videokaart hebben jullie en hebben jullie een redelijke FPS.
mvg
mvg
Ik ja, 27-32-27" op 1080p. Settings grotendeels op ultra met 150% scaling geeft het overgrote deel van de speeltijd wel een ruime 60FPS met een GTX970. Het is echter wel zo dat ETS2 mijn CPU waarschijnlijk totaal niet leuk vind en die zorgt er dan ook af en toe voor dat de game in slow-motion gaat lopen. Letterlijk slow-motion...Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 02:18:
mvg
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ik speel met een 23 inch monitor op 1080p met alles op hoogst (ook schaling). Heb minimaal 40 fps
(GTX 970). Meestal 50 a 60.

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-12-2015 02:52 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ja, 3×24"Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 02:18:
mvg
Alles op high, 150% schaling met gemiddeld 45fps (R9 290)
Dat kan beter.. Er zijn ritten van 3700kmravw schreef op woensdag 30 december 2015 @ 00:35:
Zo ben van Rdam naar Minsk aan het rijden.
lekker even ruim 1580 km
[afbeelding]
Zelf vind ik het bij 2000km wel genoeg.
[ Voor 41% gewijzigd door Koenvh op 30-12-2015 11:49 ]
🠕 This side up
Even een sprongetje terug naar de geluidsmod problemen. Het uitschakelen van de mod heeft niet altijd effect als de mod niet goed gemaakt is. Ik heb dit in het verleden ook meegemaakt. Enige oplossing was de mod volledig verwijderen uit de mod folder.
@CyberCow Misschien heb je iets aan deze informatie.
*empty*
Als je dan toch Scania V8 gaat rijden, neem dan gelijk Kriechbaum's V8 sound mod mee! Geweldige mod. Ik gebruik 'm sinds gisteren. Voorheen gebruikte ik Bennekeben's mod maar die heeft nog geen update. Kriechbaum is compatible met de huidige gameversie en Scania RJL mod.Cranzai schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:41:
Jullie prachtige verhalen hebben mij ook promods doen downloaden. Morgen ff tweede profiel maken met promods en scania rjl. Mijn eerste profiel is ong een jaar oud en helemaal zonder cheats en leningen (1tje verplicht vanwege schade....), dit tweede profiel gooi ik denk k een cheatengine over voor de broodnodige scania v8 power
Ook zonder update werkt Bennekeben prima icm de Scania RJL mod met de huidige gameversieVerwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:46:
[...]
Als je dan toch Scania V8 gaat rijden, neem dan gelijk Kriechbaum's V8 sound mod mee! Geweldige mod. Ik gebruik 'm sinds gisteren. Voorheen gebruikte ik Bennekeben's mod maar die heeft nog geen update. Kriechbaum is compatible met de huidige gameversie en Scania RJL mod.
Vanavond na het werk maar eens verder rijden naar Noord-Zweden en hopelijk daar een ritje naar Roemenië fixen
Kalm aan! En rap een beetje!
Ah ok, had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Zelf heb ik na gisteren een lichte voorkeur voor Kriechbaum gekregen maar ze zijn allebei gewoon topBdK9001 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:04:
[...]
Ook zonder update werkt Bennekeben prima icm de Scania RJL mod met de huidige gameversie
Heb met PM 2.0 regelmatig crashes is roemenie (arad?). op pm forum meer meldingen van, dus dat gebied mijdt ik helaas nog even.. verder ziet er goed uit en draait stabiel met de vele mods die ik gebruik
Same here, heb nu de nodige kilometers afgelegd in PM2.0 icm RusMap1.6 en vooralsnog draait alles stabiel. Gisteren voor het eerst Roemenië in geweest, vandaag even bij de tandarts langs om al m'n vullingen weer aan te laten drukken...
voortaan maar niet meer met je kin op het stuur gaan liggenBramzel DRnl schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:28:
Same here, heb nu de nodige kilometers afgelegd in PM2.0 icm RusMap1.6 en vooralsnog draait alles stabiel. Gisteren voor het eerst Roemenië in geweest, vandaag even bij de tandarts langs om al m'n vullingen weer aan te laten drukken...
ach voordeel van mij ik doe ze wel even uit als ik in Roemenië komt
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
3x GTX970, 3x 27", 1920x1080Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 02:18:
mvg
Alles op hoogst, 400 schaling
Tussen de 60 en 80 FPS (in ProMods 2.0)
Verwijderd
Ik heb even rondgekeken, maar ik kan de weather mod van ProMods niet vinden. Kan iemand me misschien een linkje geven?
Gisteren ook wezen trucken, in mijn vanilla profiel heb ik nu 99+% van de map herkend. Die laatste weggetjes zijn gemiste afslagen, tankstations en andere elende, ben ik nog wel ff zoet mee denk ik. Toen verder in mijn promods profiel. Ik was onderweg van Munchen naar Chisinau in Roemenie. Maar wat een wegen daar man! Mn stuur stuiterde de hele tijd zowat uit mn handen door die bobbelwegen daar. Rusmap heb ik zelf nog niet, heeft die ook van die rotwegen? Ik denk dat ik Roemenie maar snel verlaat voor wat betere wegen
Steam: Sneggel Origin: Waus82
http://www.promods.net/viewtopic.php?f=9&t=2077Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:03:
Ik heb even rondgekeken, maar ik kan de weather mod van ProMods niet vinden. Kan iemand me misschien een linkje geven?
alleen denk niet dat die gaat werken omdat SCS toen alles heeft veranderd aan ETS2 en dus heb je nu problemen er mee
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 30-12-2015 11:10 ]
Verwijderd
Ah deze! Die herinner ik me nogravw schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:04:
[...]
http://www.promods.net/viewtopic.php?f=9&t=2077
alleen denk niet dat die gaat werken omdat SCS toen alles heeft veranderd aan ETS2 en dus heb je nu problemen er mee
Ik dacht dat er een nieuwe versie uit was. In ieder geval bedankt!
Wel verschrikkelijk irritant dat sommige auto's gewoon doorrijden terwijl jij voorrang hebt. Doe nu een missie van Roemenië naar Spanje, en heb nu al 10% schade en 3 aanrijdingen gehad terwijl ik Roemenië nog niet eens uit ben.
Tesla M3LR '21
3 x GTX970?JohnnyBoy59 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:34:
[...]
3x GTX970, 3x 27", 1920x1080
Alles op hoogst, 400 schaling
Tussen de 60 en 80 FPS (in ProMods 2.0)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hmm, apart, zou de AI-traffic daar anders afgesteld zijn? Het viel me eerder in (Wit-)Rusland wel op dat ze daar wat horkeriger rijden - inhalen waar het niet mag enzo - maar heb sinds 1.22 geen last meer van AI die debiel rijdt.Las Vegas schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:39:
Wel verschrikkelijk irritant dat sommige auto's gewoon doorrijden terwijl jij voorrang hebt. Doe nu een missie van Roemenië naar Spanje, en heb nu al 10% schade en 3 aanrijdingen gehad terwijl ik Roemenië nog niet eens uit ben.
Ik weet het niet, maar irritant is het wel. Ik heb ook een vrij lange remweg, dus kan nooit tijdig tot stilstand komen als er weer een debiel gewoon besluit door te rijden.BdK9001 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:47:
[...]
Hmm, apart, zou de AI-traffic daar anders afgesteld zijn? Het viel me eerder in (Wit-)Rusland wel op dat ze daar wat horkeriger rijden - inhalen waar het niet mag enzo - maar heb sinds 1.22 geen last meer van AI die debiel rijdt.
Tesla M3LR '21
Klopt. Er is een instelling die bepaalt hoe netjes de AI rijdt.BdK9001 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:47:
[...]
Hmm, apart, zou de AI-traffic daar anders afgesteld zijn? Het viel me eerder in (Wit-)Rusland wel op dat ze daar wat horkeriger rijden - inhalen waar het niet mag enzo - maar heb sinds 1.22 geen last meer van AI die debiel rijdt.
🠕 This side up
Ja, dat is rete irritant, overigens is het wel zo dat auto's die door groen zijn gegaan, maar vanwege voorrangsregels nog niet over het kruispunt zijn, gaan rijden zodra een ander stoplicht groen wordt.
Sinds de update lijken ze wel beter op te letten, zeker bij ritsen gaat het veel beter nu de doorgaande baan de ritsende baan daadwerkelijk er tussen laat.
Sinds de update lijken ze wel beter op te letten, zeker bij ritsen gaat het veel beter nu de doorgaande baan de ritsende baan daadwerkelijk er tussen laat.
die bussen en trucks die dan de uitvoegstrook nemen en dan op het laatste moment weer invoegen...Las Vegas schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:51:
[...]
Ik weet het niet, maar irritant is het wel. Ik heb ook een vrij lange remweg, dus kan nooit tijdig tot stilstand komen als er weer een debiel gewoon besluit door te rijden.
daar heb ik veel last van
of dat er weer een Ai de hele weg blokkeert door 40 te blijven rijden.. terwijl gewoon 90 moet ..
of remmen voor je terwijl er niets voor die andere AI rijd
Pfff, zit al een flinke tijd te puzzelen. Iemand die even wat hersencellen kan uitlenen?
Promods+Rusmap, de nieuwe promods met de oude Rusmap liep prima, maar de nieuwe Promods samen met de nieuwe Rusmap crasht de game.
Kom exact op deze locatie de grens niet over (denk dat het moment is dat je het promods deel verlaat en het rusmap deel opkomt).
Laadvolgorde uiteraard al tig keer bekeken.
Promods+Rusmap, de nieuwe promods met de oude Rusmap liep prima, maar de nieuwe Promods samen met de nieuwe Rusmap crasht de game.
Kom exact op deze locatie de grens niet over (denk dat het moment is dat je het promods deel verlaat en het rusmap deel opkomt).

IK heb eergisteren dan toch de knoop doorgehakt en een Acer xb270hu gekocht. Dit is een IPS scherm met gsync op 1440p met een refresh rate van maximaal 144hz. Maar man o man wat maakt dat Gsync een verschil van dag en nacht met deze game vooral icm Trackir. Het is allemaal zo ongelooflijk soepel zolang ik het maar boven een minimum van 30fps hou. Geen enkele microstutter of frameskip meegemaakt. Naast Trackir en mijn g27 is dit de beste investering (ook duurste..) die ik ooit heb gedaan met deze game in het achterhoofd.
Ik weet nu al zeker dat totdat er eventuele betere technieken komen ik nooit weer anders wil dan gsync.
Ik weet nu al zeker dat totdat er eventuele betere technieken komen ik nooit weer anders wil dan gsync.
Heb je het logbestand van ETS al bekeken? staat in de ETS folder in "My documents" Helemaal onderaan vind je dan de error waarmee het spel er uit geklapt ismartijnm71 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:06:
Pfff, zit al een flinke tijd te puzzelen. Iemand die even wat hersencellen kan uitlenen?
[afbeelding]
Heb je bij het aanmaken van het .DEF bestand van Promods het vinkje gezet bij "yes, I'm using Rusmap"? (of iets met die strekking)
[ Voor 8% gewijzigd door BdK9001 op 30-12-2015 12:27 ]
Straks even doen, heb nu werk wat me heel hard roept.
In mijn laatste post gisteren had ik al geschreven dat het uiteindelijk wel weer werkte en aan de volgorde lag die was omgegooit door een andere mod. Als het verkeerd gemaakt is dan zouden andere er ook problemen mee moeten hebben. Dat was ook de reden ik had gevraagd of meer mensen deze combinatie gebruikte en dat was zo. Mijn probleem is denk ik geweest ik oude Jazzycat gebruikte.MR_VIPER schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:27:
Even een sprongetje terug naar de geluidsmod problemen. Het uitschakelen van de mod heeft niet altijd effect als de mod niet goed gemaakt is. Ik heb dit in het verleden ook meegemaakt. Enige oplossing was de mod volledig verwijderen uit de mod folder.
http://ets2mods.com/en/we...v2-1-for-promods-2-0.html is volgens mij de nieuwste versie. Ik heb deze net onder mijn geluidsmod geplaatst. Het leek mij eerst ook of je het def bestand van promods kan verwijderen en deze een aanvulling is. Maar dat is niet zo je hebt dus 7 bestanden van ProMods. Heb wel het idee dat het werkt. De nachten zijn donkerder voor de rest weinig verschil. Is helaas geen IWR maar die komt vast nog wel een keer voor ETS 1.22.Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:24:
[...]
Ah deze! Die herinner ik me nog
Ik dacht dat er een nieuwe versie uit was. In ieder geval bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door CyberCow op 30-12-2015 12:35 ]
Verwijderd
Dank je, dat is niet de officiële PM weather mod volgens mij. Grimes maakt veel weather mods. IWR werkt heel goed met 1.22, alleen om het met PM te laten werken moet je het climate .sii bestand en de climate map in de def map van ProMods verwijderen. Succes!CyberCow schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:34:
[...]
In mijn laatste post gisteren had ik al geschreven dat het uiteindelijk wel weer werkte en aan de volgorde lag die was omgegooit door een andere mod. Als het verkeerd gemaakt is dan zouden andere er ook problemen mee moeten hebben. Dat was ook de reden ik had gevraagd of meer mensen deze combinatie gebruikte en dat was zo. Mijn probleem is denk ik geweest ik oude Jazzycat gebruikte.
[...]
http://ets2mods.com/en/we...v2-1-for-promods-2-0.html is volgens mij de nieuwste versie. Ik heb deze net onder mijn geluidsmod geplaatst. Het leek mij eerst ook of je het def bestand van promods kan verwijderen en deze een aanvulling is. Maar dat is niet zo je hebt dus 7 bestanden van ProMods. Heb wel het idee dat het werkt. De nachten zijn donkerder voor de rest weinig verschil. Is helaas geen IWR maar die komt vast nog wel een keer voor ETS 1.22.
ik had eerst ook IWR volgens mij, die zorgt in ieder geval niet voor die enorme oversaturation toch? Vind ik zelf namelijk niet zo mooi. Speel nu eigenlijk al tijd zonder maar wil er wel weer 1.
zal leuk zijn als ze een real weer systeem invoeren zo als bij flightsim gebeurd
Dat promods def bestand aanpassen dat gaat me niet lukken. Probeer dat bestand in te lezen in die SCS extractor. Krijg even een console scherm en daarna is het weer weg zonder dat het uitgepakt word. Vroeger heeft dit wel gewerkt. Schiet allemaal weer lekker op.
hahaha niet door gaan anders ben je dadelijk weer meer aan het slopen dan het goed makenCyberCow schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:01:
Dat promods def bestand aanpassen dat gaat me niet lukken. Probeer dat bestand in te lezen in die SCS extractor. Krijg even een console scherm en daarna is het weer weg zonder dat het uitgepakt word. Vroeger heeft dit wel gewerkt. Schiet allemaal weer lekker op.
Ik wacht ook wel ff op een werkende versieravw schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:02:
[...]
hahaha niet door gaan anders ben je dadelijk weer meer aan het slopen dan het goed maken
Geduld is een bijzondere gaven die ik niet bezitravw schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:02:
[...]
hahaha niet door gaan anders ben je dadelijk weer meer aan het slopen dan het goed maken
Gisteren trouwens alles werkend gekregen met geluiden en alles erop en eraan. Weet niet of mensen intressen hebben in de volgorde van het inladen van mijn bestanden zodat ze zelf geen dag ermee hoeven te stoeien?
[ Voor 28% gewijzigd door CyberCow op 30-12-2015 13:07 ]
Jij bent toch ook IT'er? Nooit met gebruikers te maken?CyberCow schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:05:
[...]
Geduld is een bijzondere gaven die ik niet bezit
Ja heb idd wel eens met gebruikers te maken. Daarmee heb ik dan wel weer geduld. Laat ze maar een dagje zeuren je zult merken vooral Office gerelateerde vragen zijn dan al opgelost. Netwerk is dan weer waar ze even op moeten wachten. Geduld is er dus wel alleen wanneer ik het moet hebben is het ineens weg.Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:07:
[...]
Jij bent toch ook IT'er? Nooit met gebruikers te maken?
Ik heb nu 3 garage's en 14 vrachtwagens. Maar wel allemaal verschillende vrachtwagens, omdat ik nog steeds geen favoriete vrachtwagen heb gevonden om in te rijden. Ik rijd momenteel het liefste in de Scania T, Scania Streamline, of Volvo 670. Ik wil eigenlijk in elke garage 5 vrachtwagens van hetzelfde merk. Ik heb ook een aantal Amerikaanse trucks, maar ik heb toch een voorkeur voor de Europese trucks. Terwijl ik de Amerikaanse Trucks wel mooier vind. DAF en MAN hebben ook leuke vrachtwagens. Eigenlijk vind ik alleen de Iveco trucks minder leuk om in te rijden. Vooral het interieur, afgrijselijk !!
Ik vind het erg lastig om de juiste truck te vinden, want ik wil uiteindelijk het liefste wel met één vrachtwagen blijven rijden. Met welke vrachtwagens rijden jullie voornamelijk en waarom?
Ik vind het erg lastig om de juiste truck te vinden, want ik wil uiteindelijk het liefste wel met één vrachtwagen blijven rijden. Met welke vrachtwagens rijden jullie voornamelijk en waarom?
Volvo! Sterk, stuurt fijn en goed zichtveld. Heb er eentje met 215k op de klok en 1 met 95k in mn andere profiel.
Ik ben begonnen met een DAF NEW XF, deze is na 30000 km ingeruild voor een MB NEW ACTROS, die zodra ik het me kon veroorloven vervangen is door een Scania R met V8 (RJL), die kolos rijdt zo heerlijk, ik wil geen andere meer. Hoewel de MAN V8 ook heerlijk rijdt.GluonC schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:14:
Ik heb nu 3 garage's en 14 vrachtwagens. Maar wel allemaal verschillende vrachtwagens, omdat ik nog steeds geen favoriete vrachtwagen heb gevonden om in te rijden. Ik rijd momenteel het liefste in de Scania T, Scania Streamline, of Volvo 670. Ik wil eigenlijk in elke garage 5 vrachtwagens van hetzelfde merk. Ik heb ook een aantal Amerikaanse trucks, maar ik heb toch een voorkeur voor de Europese trucks. Terwijl ik de Amerikaanse Trucks wel mooier vind. DAF en MAN hebben ook leuke vrachtwagens. Eigenlijk vind ik alleen de Iveco trucks minder leuk om in te rijden. Vooral het interieur, afgrijselijk !!![]()
Ik ook Volvo, het Daf interieur vindt ik dan wel weer mooier. Twijfel nog steeds waar ik echt in wil blijven rijden. Wissel het momenteel beetje af.
Volvo rijdt vooral stevig ofzo, het zit allemaal goed en rijdt soepel, bij andere merken heb je nog wel eens het gevoel dat je niet goed stuurt of omvalt.
Is er een mod die een soort van Future Truck (zie foto) nabootst? Lijkt me wel grappig in zo een soort 'exotisch' iets te rijden i.p.v. de europese wagens.
Vindt dit overigens niet perse heel mooi hoor, koplampen geven een auto/truck toch wel het karakter.
Volvo rijdt vooral stevig ofzo, het zit allemaal goed en rijdt soepel, bij andere merken heb je nog wel eens het gevoel dat je niet goed stuurt of omvalt.
Is er een mod die een soort van Future Truck (zie foto) nabootst? Lijkt me wel grappig in zo een soort 'exotisch' iets te rijden i.p.v. de europese wagens.
Vindt dit overigens niet perse heel mooi hoor, koplampen geven een auto/truck toch wel het karakter.
[ Voor 14% gewijzigd door TweakTweet op 31-12-2015 17:08 ]
Te zien aan sommige filmpjes (http://www.twisternederla...russia/driving-in-russia/) klinkt het juist geloofwaardig. Ze rijden niet overal zo netjes als hier :-)BdK9001 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:47:
[...]
Zo, gister voor m'n tracking ook maar even een petje gemaakt, zodat je je ook een beetje trucker voelt ;-) en het goede geluid uit m'n boxen kan blijven horen.

Blijf het leuk vinden, het rijden :-). Het werkt best verslavend. Alleen Engeland vind ik wel lastig met dat links rijden, en dan vaak in een truck die dan het stuur links heeft. Gelukkig gaat het vaak wel goed. Hoort je motor random soms stuk te gaan?
Blijf het leuk vinden, het rijden :-). Het werkt best verslavend. Alleen Engeland vind ik wel lastig met dat links rijden, en dan vaak in een truck die dan het stuur links heeft. Gelukkig gaat het vaak wel goed. Hoort je motor random soms stuk te gaan?
[ Voor 33% gewijzigd door MsG op 30-12-2015 13:28 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Bedankt voor de tip. Ik was ook ondertussen onderstaande post tegengekomen http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=11&t=61852AtlAntA schreef op woensdag 30 december 2015 @ 00:48:
[...]
Als ik jou was zou ik mezelf net voorbij die muur teleporteren.
https://forum.ets2mp.com/...n-euro-truck-simulator-2/
Daar staat de werking van de console en dev cam uitgelegd. En ook hoe je kan teleporteren.
Haha, klopt, vind ik ook mooi realisme, maar eerst reed de AI ook af en toe als een doorgesnoven baviaan terwijl ik in NL was. Ben al een tijdje in het westen rond aan het rijden, had de tolweg midden door Polen wel weer even gezienscorpion-biker schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:25:
[...]
Te zien aan sommige filmpjes (http://www.twisternederla...russia/driving-in-russia/) klinkt het juist geloofwaardig. Ze rijden niet overal zo netjes als hier :-)
Straks vanuit Noord-Zweden via Finland naar St.Petersburg en dan Rusland enzo (on)veilig maken
Haha, kom ik aan met mn GTX 670
[ Voor 56% gewijzigd door BdK9001 op 30-12-2015 13:32 ]
Ik heb een GTX660 maar loopt goed zie voor de rest hier onderBdK9001 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:26:
[...]
Haha, klopt, vind ik ook mooi realisme, maar eerst reed de AI ook af en toe als een doorgesnoven baviaan terwijl ik in NL was. Ben al een tijdje in het westen rond aan het rijden, had de tolweg midden door Polen wel weer even gezien
Straks vanuit Noord-Zweden via Finland naar St.Petersburg en dan Rusland enzo (on)veilig maken
[...]
Haha, kom ik aan met mn GTX 670Gelukkig hoeft die zivh ook maar om 1600*1200 zorgen te maken, scheelt weer
Mijn specs zijn verder ook zeer vergelijkbaar, loopt bij mij ook prima acceptabel mits er niet teveel om me heen gebeurd. In steden wil de framerate nog wel eens zichtbaar laag worden, (29-45 FPS), maar dat is een klein offer om wat meer eyecandy te hebben op de snelwegravw schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:33:
[...]
Ik heb een GTX660 maar loopt goed zie voor de rest hier onder
ja en het is toch geen snelle aktie game dus je van die haperingen merk je weinig , wel nodig met shooters en zo maar met dit soort games .. ach lekker rustig door rijden ...BdK9001 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:35:
[...]
Mijn specs zijn verder ook zeer vergelijkbaar, loopt bij mij ook prima acceptabel mits er niet teveel om me heen gebeurd. In steden wil de framerate nog wel eens zichtbaar laag worden, (29-45 FPS), maar dat is een klein offer om wat meer eyecandy te hebben op de snelweg
Verwijderd
WinrarCyberCow schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:01:
Ik had precies hetzelfde, je moet deze hebben http://ftsoftware.eu/de/downloads/scsextractorCyberCow schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:01:
Die werkt wel, heb k van @Koenvh
Snap ik. Maar is dat niet overkill?
Kun je bijna beter een 980ti halen haha
Deze werkt bij mij ook niet. Krijg steeds de melding: "The archive could not be extracted." Heb al gecontroleerd of ik wel gebruik maak van juiste versie van .Net framework maar ook daar zit het probleem hem niet in. Anders moet ik toch maar wachten totdat er een update uitkomt van IWR.TweakTweet schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:00:
[...]
Ik had precies hetzelfde, je moet deze hebben http://ftsoftware.eu/de/downloads/scsextractor
Die werkt wel, heb k van @Koenvh
Voor ETS2 zeker wel.Rivanov schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:36:
[...]
Snap ik. Maar is dat niet overkill?
Kun je bijna beter een 980ti halen haha
Een snellere CPU is beter voor ETS2
Ik denk dat een enkele GTX970 voldoende is voor ETS2 met 3x 1920x1080 al moet de schaling iets omlaag
Was eerder wat andere gebruikte ;-)
Bij ETS2 is de CPU de grootste bottleneck
Ik heb een GTX 970 en speel op 1 x 24" in 1920 x 1080 met de nvinspector configuratie. Haal netjes 60FPS. Behalve in drukkere steden dan zakt hij soms wat in naar 50/55. Dit is met ProMods, Rusmap etc geactiveerd.
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 30-12-2015 15:11 ]
Ik begreep dat er wat bugs zaten/zitten in ProMods 2.0. Worden die zeer binnenkort verholpen denken jullie?
Enneh, als ik ProMods installeer, en de game crashed. Kan mijn profiel dan niet naar de haaien gaan? Zit namelijk op 72% ofzo (exclusief PM natuurlijk). Anders moet ik namelijk helemaal overnieuw beginnen. Wil gewoon de mod kunnen toevoegen alsof het lijkt dat SCS het gewoon geïmplementeerd heeft. Zonder enkel gezeur dus
.
Lekker dan.. je moet een account aanmaken om een mod te downloaden??? -_-
Enneh, als ik ProMods installeer, en de game crashed. Kan mijn profiel dan niet naar de haaien gaan? Zit namelijk op 72% ofzo (exclusief PM natuurlijk). Anders moet ik namelijk helemaal overnieuw beginnen. Wil gewoon de mod kunnen toevoegen alsof het lijkt dat SCS het gewoon geïmplementeerd heeft. Zonder enkel gezeur dus
Lekker dan.. je moet een account aanmaken om een mod te downloaden??? -_-
[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-12-2015 15:27 ]
Het kan natuurlijk nooit kwaad om een back-up van je profiel te maken. Dit kan je simpel doen door er een zip/rar bestand van te maken.Anonymoussaurus schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:18:
Ik begreep dat er wat bugs zaten/zitten in ProMods 2.0. Worden die zeer binnenkort verholpen denken jullie?
Enneh, als ik ProMods installeer, en de game crashed. Kan mijn profiel dan niet naar de haaien gaan? Zit namelijk op 72% ofzo (exclusief PM natuurlijk). Anders moet ik namelijk helemaal overnieuw beginnen. Wil gewoon de mod kunnen toevoegen alsof het lijkt dat SCS het gewoon geïmplementeerd heeft. Zonder enkel gezeur dus.
Locatie van profiel: C:\Users[eigen naam]\Documents\Euro Truck Simulator 2 en dan gaat het om de map profile. Mocht er wat mis gaan verwijder je weer alle mods en plak je deze map weer terug.
Haha ja dat weet ik allemaal al wel. Heb ook al verschillende back-ups van mijn profiel. M'n vraag was meer of er iets fout kon gaan qua profiel crash.CyberCow schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:29:
[...]
Het kan natuurlijk nooit kwaad om een back-up van je profiel te maken. Dit kan je simpel doen door er een zip/rar bestand van te maken.
Locatie van profiel: C:\Users[eigen naam]\Documents\Euro Truck Simulator 2 en dan gaat het om de map profile. Mocht er wat mis gaan verwijder je weer alle mods en plak je deze map weer terug.
Er kan natuurlijk altijd wat fout gaan maar bij ProMods heb nog nooit gehad mijn profiel kapot ging. Volgens mij gaan profielen alleen kapot als je versies overslaat met updaten.Anonymoussaurus schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:35:
[...]
Haha ja dat weet ik allemaal al wel. Heb ook al verschillende back-ups van mijn profiel. M'n vraag was meer of er iets fout kon gaan qua profiel crash.
Voor de liefhebber ben hier dik een dag mee bezig geweest maar het werkt wel allemaal perfect nu.
Improved enviroment sound def (promods)
Improved enviroment sound
Al_trafic pack by Jazzycat v3.3
Trailers cargo by Jazzycat v3.6.1 part 1
Trailers cargo by Jazzycat v3.6.1 part 2
Trailers cargo by Jazzycat v3.6.1 eng
Painted BDF Trafic by Jazzycat v1.1 def
Painted BDF Trafic by Jazzycat v1.1 base
Rusian Trafic by Jaccycat v1.4.1 base
Rusian Trafic by Jaccycat v1.4.1 for rusian map
Military cargo by Jaccycat v1.7 base
Military cargo by Jaccycat v1.7 english
ProMods definition with weather improvement 200
ProMods + RusMap connect ETS 1.22
True AI Lights v6 noHDR
ProMods definition v200
RusMap def v1.6
RusMap model v1.6
Rusmap map v1.6
ProMods + OpenSpaces snow terain fix
ProMods assets v200
ProMods media v200
ProMods map v200
ProMods models 1 v200
Promods models 2 v200
Rusian OpenSpaces English v2.4
Rusian open spaces v2.4
Rusian OpenSpaces model v2.4
Rusian OpenSpaces map v2.4
Real Gas Station v1.22
Xenon_far
Bennekens extended camera
True AI Lights v6 noHDR
ProMods definition v200
RusMap def v1.6
RusMap model v1.6
Rusmap map v1.6
ProMods assets v200
ProMods media v200
ProMods map v200
ProMods models 1 v200
Promods models 2 v200
Rusian open spaces v2.4
Real Gas Station v1.22
Xenon_far
Heb je ook een connectie tussen Rusmap en ROS? Ben er zelf ook mee bezig geweest, maar heb het uiteindelijk maar opgegeven, kreeg ook een rare CTD die in het gamelog over een trailer viel, die ineens weg was toen ik ROS uitzette...CyberCow schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:42:
Voor de liefhebber ben hier dik een dag mee bezig geweest maar het werkt wel allemaal perfect nu.
<Modlijst>
[ Voor 51% gewijzigd door marti-n op 30-12-2015 15:48 ]
Daar ben ik wel mee bezig geweest maar na het vertalen van de websites is dus gebleken dat daar nog geen connectie voor is. Eerst was dat het bestand map20. Deze werkt niet onder ETS 1.22. Word als het goed is nog aan gewerkt. Tot die tijd maar met de boot van Newcastle naar Vytegra of andersom.marti-n schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:47:
[...]
Heb je ook een connectie tussen Rusmap en ROS? Ben er zelf ook mee bezig geweest, maar heb het uiteindelijk maar opgegeven, kreeg ook een rare CTD die in het gamelog over een trailer viel, die ineens weg was toen ik ROS uitzette...
Ahja, dat kan natuurlijk ook nogCyberCow schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:55:
[...]
Daar ben ik wel mee bezig geweest maar na het vertalen van de websites is dus gebleken dat daar nog geen connectie voor is. Eerst was dat het bestand map20. Deze werkt niet onder ETS 1.22. Word als het goed is nog aan gewerkt. Tot die tijd maar met de boot van Newcastle naar Vytegra of andersom.
Had wel gezien dat map20 het niet meer deed (en zelf ondervonden natuurlijk

[GPS opgelost]
nog wel een andere vraag, is er een mod waarmee je je stoel meer naar achter kan schuiven? want ik zit nu nog wel eens teveel naar voren waardoor ik m'n spiegel niet volledig zie
nog wel een andere vraag, is er een mod waarmee je je stoel meer naar achter kan schuiven? want ik zit nu nog wel eens teveel naar voren waardoor ik m'n spiegel niet volledig zie
[ Voor 72% gewijzigd door TweakTweet op 30-12-2015 16:57 ]
Bedankt voor de tip, gebruik je met "crackle" of zonder "crackle" mijn niet audiofiele oren horen het verschil nietVerwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:46:
[...]
Als je dan toch Scania V8 gaat rijden, neem dan gelijk Kriechbaum's V8 sound mod mee! Geweldige mod. Ik gebruik 'm sinds gisteren. Voorheen gebruikte ik Bennekeben's mod maar die heeft nog geen update. Kriechbaum is compatible met de huidige gameversie en Scania RJL mod.

Deze werkt in een beperkt aantal trucks: http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=161589TweakTweet schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:22:
[GPS opgelost]
Al eens een paar keer op f4 gedrukt ingame??TweakTweet schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:22:
[GPS opgelost]
Ik heb 'm met crackle. Het verschil hoor je enigszins bij vol gas.Cranzai schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:53:
[...]
Bedankt voor de tip, gebruik je met "crackle" of zonder "crackle" mijn niet audiofiele oren horen het verschil niet
ik gebruik Bennekeben’s Sneepels V8 Sound mod v1.5 1.1.19 ......
http://ets2.lt/en/benneke...v8-sound-mod-v1-5-1-1-19/
YouTube: ETS2- 1.19 mod Bennekeben's Scania V8 Sneepels sound mod version 1.5
http://ets2.lt/en/benneke...v8-sound-mod-v1-5-1-1-19/
YouTube: ETS2- 1.19 mod Bennekeben's Scania V8 Sneepels sound mod version 1.5
[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 30-12-2015 19:06 ]
Ja maar dat is bij bepaalde trucks nog te weinig.AtlAntA schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:56:
[...]
Al eens een paar keer op f4 gedrukt ingame??
Bedankt, die ga ik morgen even proberenmartijnm71 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:27:
[...]
Deze werkt in een beperkt aantal trucks: http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=161589
is dit ook je laadvolgorde, want bij de maps zitten daar toch een paar tussen die iets anders zitten dan ''officieel'' wordt aanbevolen, geen problemen dat de game crasht bij het binnenrijden van rusmap?CyberCow schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:42:
True AI Lights v6 noHDR
ProMods definition v200
RusMap def v1.6
RusMap model v1.6
Rusmap map v1.6
ProMods assets v200
ProMods media v200
ProMods map v200
ProMods models 1 v200
Promods models 2 v200
Rusian open spaces v2.4
Real Gas Station v1.22
Xenon_far
Als je er over nadenkt ( doe je gelukkig niet veel
) slaan de vrachten nergens op. Ik ben nu op weg met 25T suikerbieten van Brussel naar Vyazma rusland.Dit gaat mij ruim 75000 Euro opleveren

Ja lol ik heb net een trein van DHL naar UPS gebracht. Ik geloof van Duitsland naar Polen oid.Odessa schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:03:
Als je er over nadenkt ( doe je gelukkig niet veel) slaan de vrachten nergens op. Ik ben nu op weg met 25T suikerbieten van Brussel naar Vyazma rusland.Dit gaat mij ruim 75000 Euro opleveren
De heren (en dames?) van ProMods hebben weer goed werkt afgeleverd met 2.0. Net een ritje van Rotterdam naar Oulu voltooid.

Jammer dat je geen eigen trailer kunt kopen. Dan kun je altijd in je eigen truck en trailer skin rijden.
dan moet je in een hondenhok gaan rijden ... dus met vaste laadruimteRivanov schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:33:
Jammer dat je geen eigen trailer kunt kopen. Dan kun je altijd in je eigen truck en trailer skin rijden.
maar het zou wel een leuke option zijn ...
dat als je een soort trailer nog niet heb gekocht zo als een dieplader kan je geen heavy transport doen..
dus dat je of nieuwe trailers moet kopen of zoeken naar de vrachten waarvan je de je trailers wel heb...
of dat je ze kan huren )
vind het nog steeds jammer dat net zo als bij wheels of steel geen 2de hands trucks kan aanschaffen dan kan je sneller je eigen truck kopen
net zo als weegbruggen , (extra vrachtjes , illegale export of import ) en dan douane controles.
27 mc bakken
[ Voor 48% gewijzigd door ravw op 30-12-2015 20:56 ]
Verwijderd
Ik pak altijd een trailer en rijd gewoon rondjes over de map, met realistische rij/rusttiden. Soms (meestal) in combo, zodat ik met 'eigen trailer' rijdt. Bevalt me erg goed. Het vrachtsysteem van SCS is sws niet erg realistisch, ik bedenk zelf mijn vrachten en laadadres/bestemming. Houd ik allemaal bij in een excel bestand.
Ik word doodmoe van alle snelheidscontroles in Rusmap. Heb bijna elk dorpje wel weer een boete te pakken..
Nu een ritje van Rusland naar Andorra, slechts 3350 km.
XBL: DonFrans
Ha ja vertel mij wat. Kon net niet op tijd remmen bij zo'n controlepunt, dus bingo. Ik denk, nou in dat geval kan ik weer gas geven, heb toch al prijs.. Staat er een paar meter verder een politieagent...weer bingo.Frans92 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:06:
Ik word doodmoe van alle snelheidscontroles in Rusmap. Heb bijna elk dorpje wel weer een boete te pakken..
Rusmap is echt mooi. Wegwerkzaamheden.. En toen straks kwam ik een gat in de weg tegen en 2 meter verder een auto in de sloot.
Dan zou ik de Hungary Map maar niet proberen, daar is het echt schering en inslag met de snelheidscontrolesFrans92 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:06:

Voordeel is dat ze wel erg voorspelbaar zijn.Nice Guy Eddie schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:49:
[...]
Dan zou ik de Hungary Map maar niet proberen, daar is het echt schering en inslag met de snelheidscontroles
Dat gebeurt nogal eens jaRivanov schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:32:
Rusmap is echt mooi. Wegwerkzaamheden.. En toen straks kwam ik een gat in de weg tegen en 2 meter verder een auto in de sloot.
Nu bezig met een ritje van Voronezh (Zuid-oost Rusland) naar Oban (Schotland). 3600km
🠕 This side up
Heb er net ook een rit van dik 3200km opzitten, van Tartu (Estland) naar Irun (Spanje). Wel dik 32.000 euro schade gereden dus van de 96.000 euro ging wel aardig wat af 
edit: Nu ook maar even Rusmap fixen
edit: Nu ook maar even Rusmap fixen
[ Voor 10% gewijzigd door London op 30-12-2015 21:59 ]
Tesla M3LR '21
ze blussen ook met poolse wodkaAtlAntA schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:42:
[...]
Haha dat staat al sinds de zomer in de fik daaro
Ah ik was er al heel lang niet geweest. Dan zal het ook nog wel even doorgaanAtlAntA schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:42:
[...]
Haha dat staat al sinds de zomer in de fik daaro
Dit zijn van die dingen die de map doen leven.. Zou SCS ook al stock moeten doen. Ik kan er geen genoeg van krijgen iig.
[ Voor 24% gewijzigd door Odessa op 31-12-2015 00:01 ]
Verwijderd
Zou nog mooier zijn als ze random waren.Odessa schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:59:
Dit zijn van die dingen die de map doen leven.. Zou SCS ook al stock moeten doen. Ik kan er geen genoeg van krijgen iig.
Ze zijn ook in RadomVerwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 00:18:
[...]
Zou nog mooier zijn als ze random waren.
Was inderdaad leuk geweest.
Overigens is er op de M1 in Wit-Rusland een omleiding, waar volgens de navigatie geen weg meer loopt. Ik heb 't echter geprobeerd en je kunt er prima rijden
🠕 This side up