Ik heb altijd moeite gehad met goede Scania mods van oude trucks. Met veel moeite de 143 gevonden. Als je die van de 164 zou willen geven, graag.
Idem
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Oude Scania’s zijn gaaf. Welke 143 heb je?nldls schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:10:
Ik heb altijd moeite gehad met goede Scania mods van oude trucks. Met veel moeite de 143 gevonden. Als je die van de 164 zou willen geven, graag.
2 mooie dingen deze week, 1. Ik heb de Italia DLC gekocht en 2. de nieuwe SCS Trailer Patch 2.0 geïnstalleerd. Voor mij is ETS compleet. Ik wilde nog even wachten met Italie want ik had de tijd, dacht ik, totdat ik op doorreis van Oostenrijk naar Frankrijk zag hoe mooi Noord-Italie erbij lag. Geen moment getwijfeld want ik was meteen om. Geen moment spijt van gehad. En toen die SCS Trailer Patch, hoe geweldig is dat, ik vind het persoonlijk de beste die er te krijgen is vanwege het realisme en het is ook een licht trailerpack dat weinig resources vraagt. De hoeveelheid thermotrailers helpt ook mee aangezien ik daar nogal fan van ben.
Ff een screenshotje tussen Verona en Parma met een containertje van Van Dieren.
Ff een screenshotje tussen Verona en Parma met een containertje van Van Dieren.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem:
Ik gebruik een Logitech G29 als stuurwiel. Nu heb ik de functietoetsen op het stuur ingesteld naar de wensen zoals ik ze zou willen hebben. Bijvoorbeeld een knop voor het koppelen en lossen van de trailer, richtingaanwijzers, etc.
Nu is het probleem dat als ik bijvoorbeeld stil sta voor het stoplicht dat het stuur de toets voor het koppelen en lossen van de trailer activeert. En zo activeert het stuur zonder dat ik wat doe meer knoppen. Tijdens het rijden gaan spontaan de knipperlichten aan, camera positie veranderd, etc. Heel vervelend allemaal. Als ik alle gekoppelde toetsen ontkoppel kan ik weer prima rijden. Tot dat ik weer wat koppel. Dan gebeurd hetzelfde weer.
Wat ik al gedaan heb:
- andere usb poort
- driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- LGS verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- nieuw profiel gemaakt
Besturingssysteem is Windows 10, nieuwste versie.
Speel via steam.
Hebben jullie nog een idee wat het kan zijn?
Ik gebruik een Logitech G29 als stuurwiel. Nu heb ik de functietoetsen op het stuur ingesteld naar de wensen zoals ik ze zou willen hebben. Bijvoorbeeld een knop voor het koppelen en lossen van de trailer, richtingaanwijzers, etc.
Nu is het probleem dat als ik bijvoorbeeld stil sta voor het stoplicht dat het stuur de toets voor het koppelen en lossen van de trailer activeert. En zo activeert het stuur zonder dat ik wat doe meer knoppen. Tijdens het rijden gaan spontaan de knipperlichten aan, camera positie veranderd, etc. Heel vervelend allemaal. Als ik alle gekoppelde toetsen ontkoppel kan ik weer prima rijden. Tot dat ik weer wat koppel. Dan gebeurd hetzelfde weer.
Wat ik al gedaan heb:
- andere usb poort
- driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- LGS verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- nieuw profiel gemaakt
Besturingssysteem is Windows 10, nieuwste versie.
Speel via steam.
Hebben jullie nog een idee wat het kan zijn?
Bij mij hielp het om op de pagina waar je de knoppen toewijst in beide kolommen ( Tobo en wheel) de axis-instellingen voor sturen en gas/remmen volledig uit te zetten, dwz de bovenste vier opties in beide kolommen niet toewijzen.
Ook de G29.. Ook Win10.. Ook Steam..
[ Voor 4% gewijzigd door strider1007 op 06-02-2018 13:31 ]
Baltische Staten of iig die regio in de maak.
http://blog.scssoft.com/2...hing-else-is-cooking.html
Jammer, want Spanje leek mij een logischer stap.

Volgens een oplettende forumganger betreft het de volgende landen:
- Finland
- Rusland
- Litouwen
- Letland
- Estland

http://blog.scssoft.com/2...hing-else-is-cooking.html
Jammer, want Spanje leek mij een logischer stap.

Volgens een oplettende forumganger betreft het de volgende landen:
- Finland
- Rusland
- Litouwen
- Letland
- Estland

[ Voor 70% gewijzigd door cbr600f4i op 06-02-2018 20:38 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Helaas, dat helpt niet jammer genoeg. Zou mooi geweest zijn als dit het probleem zou oplossen.strider1007 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:30:
Bij mij hielp het om op de pagina waar je de knoppen toewijst in beide kolommen ( Tobo en wheel) de axis-instellingen voor sturen en gas/remmen volledig uit te zetten, dwz de bovenste vier opties in beide kolommen niet toewijzen.
Heb nog even getest of het aan een MOD ligt, maar dat is niet het geval.
[ Voor 7% gewijzigd door PollieRacing op 06-02-2018 18:53 ]
Hoi ik ben terug en ik heb een update:
https://blog.tregion.net/...update-and-a-new-project/

Nou dat was m weer tot over een tijdje!
En nu even serieus:
We zijn nog een samenwerking aangegaan met een ander project. Zo begint Tregion meer een merk te worden in de Truck Sim community zoals Promods nu al is en TDM was. We hopen zo groot mogelijk uit te groeien maar dat heeft natuurlijk tijd nodig. Met een beetje geluk halen we dat nog wel binnen een aantal jaar!

Nou dat was m weer tot over een tijdje!

En nu even serieus:
We zijn nog een samenwerking aangegaan met een ander project. Zo begint Tregion meer een merk te worden in de Truck Sim community zoals Promods nu al is en TDM was. We hopen zo groot mogelijk uit te groeien maar dat heeft natuurlijk tijd nodig. Met een beetje geluk halen we dat nog wel binnen een aantal jaar!
Verwijderd
Hm, als het echt een merk moet worden, dan is het misschien een idee om op de site te zetten wat Tregion precies is...? Want ik heb overal gekeken maar kom er niet achter wat Tregion nou precies is en wil. Regionale scenery, lijkt me...? Of zo...?sven_engelen schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:12:
Hoi ik ben terug en ik heb een update:
En nu even serieus:
@J van E volgens mij een 1:2 van de Benelux en Duitsland, dacht ik...
^^ Ik ben ondertussen een nieuwe website aan het maken om o.a. op school nog even wat studiepunten binnen te harken. Daarop komt een veel duidelijkere beschrijven van wat Tregion precies is. Tregion ets2 is in elk geval een 1:2 map van de Benelux en Duitsland
Dat ken ouder!
Vanmiddag geïnstalleerd en hij rijdt leuk, klinkt echt heerlijk
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=35&t=187840
De Krone Trailers gaan komen!
http://blog.scssoft.com/2...-truck.html#disqus_thread
Enige wat ik nog niet heb kunnen achterhalen is of je dan ook eigenaar van de trailer bent of dat als onderdeel van je loads geldt waarbij je hooguit wat extra features hebt in het gebruik van de Krone trailer. Bijvoorbeeld een laadklep of deuren kunt openen of dat het puur eye candy is.
Enige wat ik nog niet heb kunnen achterhalen is of je dan ook eigenaar van de trailer bent of dat als onderdeel van je loads geldt waarbij je hooguit wat extra features hebt in het gebruik van de Krone trailer. Bijvoorbeeld een laadklep of deuren kunt openen of dat het puur eye candy is.
[ Voor 5% gewijzigd door cbr600f4i op 08-02-2018 19:19 ]
Ik vermoed dat het net zo zal zijn als met de schwarzmüller trailers.cbr600f4i schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:19:
De Krone Trailers gaan komen!
[video]
Hellup!
Heb vandaag geprobeerd te rijden met stuur. Thrustmaster T150RS PRO + TH8a shifter & TH3 pedals. Alle controls kloppen. Alleen is er een enorme steering wheel lag. Als ie gecentreerd staat, gaat naar rechts wel met een kleinbeetje lag, maar als ik dan weer terug wil draaien, draait het ingame stuur pas weer als mijn stuur op 0 graden staat, en daarna zit er een enorme lag tussen.
Ook heb ik problemen met mijn shifter. Alles goed gemapt, maar als ik dan wil splitten om de 12 bak te gebruiken, is dit de setup: 1=C1 2=C2 3=1 4=2 5= niks 6= niks 7= SPLIT 1= 11 2= niks 3 = niks 4= niks 5= niks 6= niks 7= SPLIT
Heb alle varianten van de 12 bak geprobeerd in de settings, inclusief alleen range of split. Geen verschil.
Kan ik dit nog fiksen of zit ik vast aan WASD + zesbak?
Heb vandaag geprobeerd te rijden met stuur. Thrustmaster T150RS PRO + TH8a shifter & TH3 pedals. Alle controls kloppen. Alleen is er een enorme steering wheel lag. Als ie gecentreerd staat, gaat naar rechts wel met een kleinbeetje lag, maar als ik dan weer terug wil draaien, draait het ingame stuur pas weer als mijn stuur op 0 graden staat, en daarna zit er een enorme lag tussen.
Ook heb ik problemen met mijn shifter. Alles goed gemapt, maar als ik dan wil splitten om de 12 bak te gebruiken, is dit de setup: 1=C1 2=C2 3=1 4=2 5= niks 6= niks 7= SPLIT 1= 11 2= niks 3 = niks 4= niks 5= niks 6= niks 7= SPLIT
Heb alle varianten van de 12 bak geprobeerd in de settings, inclusief alleen range of split. Geen verschil.
Heb je de schakelproblemen bij alle vrachtwagens? Met de Heavy cargo DLC heeft SCS namelijk gezorgd dat je met de standaard trucks moet schakelen zoals in het echt. Was nogal verwarrend toen ik vanaf de DAF ineens overstapte op een Renault met 16-bak, letterlijk alles zat ergens anders en ik had zowel range als split nodig om een beetje leuk door te kunnen schakelen.UltiemePCNerd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:34:
Hellup!
Je zou eventueel nog kunnen overwegen om je controls.sii te verwijderen, als het goed is krijg je dan opnieuw de wizard om je controls in te stellen. Werkt het stuur wel goed in andere games of tijdens het mappen?
Kalm aan! En rap een beetje!
Ook in andere games lag, maar in veel mindere maten. Overigens heb ik die lag niet altijd gehad.BdK9001 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:52:
[...]
Heb je de schakelproblemen bij alle vrachtwagens? Met de Heavy cargo DLC heeft SCS namelijk gezorgd dat je met de standaard trucks moet schakelen zoals in het echt. Was nogal verwarrend toen ik vanaf de DAF ineens overstapte op een Renault met 16-bak, letterlijk alles zat ergens anders en ik had zowel range als split nodig om een beetje leuk door te kunnen schakelen.
Je zou eventueel nog kunnen overwegen om je controls.sii te verwijderen, als het goed is krijg je dan opnieuw de wizard om je controls in te stellen. Werkt het stuur wel goed in andere games of tijdens het mappen?
Vrachtwagen in kwestie is een Volvo van quick jobs (is een normale vracht dus ik neem aan 12 bak?)
Ik rij pas sinds een dikke week weer na een jaar afwezigheid, dus geen idee hoe de 12-bak van de Volvo in in elkaar steekt, heb tot nu toe met quick job alleen de 16-bak gehad.
Maar als het in andere games ook lagged zou ik even kijken of er niet per ongeluk een nieuwere driver/software voor je stuur geinstalleerd is. Ik heb ook een tijdje issues gehad met mijn oude Driving Force GT omdat Windows steeds uit zichzelf de neiwue versie van Logitech Profiler installeerde. de kans dat ETS de boosdoener is acht ik iig wel klein.
Maar als het in andere games ook lagged zou ik even kijken of er niet per ongeluk een nieuwere driver/software voor je stuur geinstalleerd is. Ik heb ook een tijdje issues gehad met mijn oude Driving Force GT omdat Windows steeds uit zichzelf de neiwue versie van Logitech Profiler installeerde. de kans dat ETS de boosdoener is acht ik iig wel klein.
Nieuwste driver en firmware is al geinstalleerd, zal ze vanmiddag wel even opnieuw installeren.BdK9001 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:02:
Ik rij pas sinds een dikke week weer na een jaar afwezigheid, dus geen idee hoe de 12-bak van de Volvo in in elkaar steekt, heb tot nu toe met quick job alleen de 16-bak gehad.
Gefeliciteerd nog
ThanksUltiemePCNerd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:18:
[...]
Nieuwste driver en firmware is al geinstalleerd, zal ze vanmiddag wel even opnieuw installeren.
Gefeliciteerd nog
Scania 143M by Ekualizer V.5.0
Thanks. Got them.
[ Voor 32% gewijzigd door nldls op 09-02-2018 19:54 ]
lekker op stap met mijn nr1 wagen

ik ga slapen

en paar uurtjes later. rot hangjongeren op parkeer plaatsen

ik ga slapen

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Je vrachtwagen houdt een winterslaapMotaro schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:29:
lekker op stap met mijn nr1 wagen
[afbeelding]
ik ga slapen
[afbeelding]
[afbeelding]
daar lijkt wel op
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Leuk die nieuwe DLC's, maar wanneer gaan ze nu eindelijk eens die framerate issues oplossen? 
(Ben wel benieuwd naar de nieuwe DLC's trouwens, zowel voor ETS als voor ATS. Alweer weken niet gespeeld, stuur staat een beetje te verstoffen. Nog steeds op zoek naar een betaalbare off-the-shelf module om van mijn 6-bak pook een 12-bak of 18-bak te maken al werkt het met knoppen op het stuurwiel ook wel.)
Blijf het jammer vinden dat al het development lijkt te gaan zitten in nieuwe DLC's en niet het oplossen van hét grote probleem van het complete spel: Traagheid.
(Ben wel benieuwd naar de nieuwe DLC's trouwens, zowel voor ETS als voor ATS. Alweer weken niet gespeeld, stuur staat een beetje te verstoffen. Nog steeds op zoek naar een betaalbare off-the-shelf module om van mijn 6-bak pook een 12-bak of 18-bak te maken al werkt het met knoppen op het stuurwiel ook wel.)
Blijf het jammer vinden dat al het development lijkt te gaan zitten in nieuwe DLC's en niet het oplossen van hét grote probleem van het complete spel: Traagheid.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
@unezra Mijn framerate is prima (eigenlijk altijd 50+). Daarnaast is elke DLC zeer goed geoptimaliseerd, en zijn ze eigenlijk altijd bezig de prestaties te verbeteren. De engine is inderdaad niet geweldig efficiënt, maar ik merk wel dat het steeds beter wordt. Tevens heeft het niet zo veel zin om mappers een engine proberen te laten optimaliseren
[ Voor 15% gewijzigd door Koenvh op 11-02-2018 18:19 ]
🠕 This side up
3x1440p op een GTX 1080 zorgt in bebouwde gebieden voor framedrops richting 25fps en lager.Koenvh schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:15:
@unezra Mijn framerate is prima (eigenlijk altijd 50+). Daarnaast is elke DLC zeer goed geoptimaliseerd, en zijn ze eigenlijk altijd bezig de prestaties te verbeteren. Tevens heeft het niet zo veel zin om mappers een engine proberen te laten optimaliseren
Ik dacht dat het met de DX versie te maken had waardoor 'ie meer eist van het systeem dan nodig en dus jusit bij hogere resoluties moeite heeft.
Ook heb ik het idee dat het niet optimaal gebruik maakt van multicore systemen. (Zoals mijn Ryzen 1800X.)
@unezra Tja, dat 3×1440p met alles op hoog lastig wordt is niet zo heel verrassend hè. Ik verwacht niet dat ze daar snel iets aan zullen doen. Ze zijn bezig om het geheel met Vulkan te laten werken, maar dat gaat nog wel even duren.
🠕 This side up
Mwah.Koenvh schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:26:
@unezra Tja, dat 3×1440p met alles op hoog lastig wordt is niet zo heel verrassend hè. Ik verwacht niet dat ze daar snel iets aan zullen doen. Ze zijn bezig om het geheel met Vulkan te laten werken, maar dat gaat nog wel even duren.
Andere games lijken het vrij aardig te trekken op die resolutie. (Voor zover games overweg kunnen met tripplehead that is, dat zijn helaas lang niet alle games.)
Daarom vind het ik het nog steeds van de ETS/ATS developers tegen vallen dat ze net dáár niet serieus in lijken te investeren.
In een interview heeft Pavel (de CEO) aangegeven dat ze geleidelijk bezig zijn de overstap naar Vulkan aan het maken zijn. Dat kost uiteraard veel voorbereidend werk, en dat gaat niet zomaar even. Vooral als je niet opeens functionaliteit weg wilt halen (het spel komt uit 2012, en de engine is nog vele jaren ouder), of de minimum systeemeisen wilt verhogen etc. etc. Vrij veel spelers hebben een niet zo krachtige pc, en de inkomsten die je dan mist zijn vele malen groter dan de extra inkomsten van mensen met een hele krachtige pc.unezra schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:29:
[...]
Mwah.
Andere games lijken het vrij aardig te trekken op die resolutie. (Voor zover games overweg kunnen met tripplehead that is, dat zijn helaas lang niet alle games.)
Daarom vind het ik het nog steeds van de ETS/ATS developers tegen vallen dat ze net dáár niet serieus in lijken te investeren.
EDIT:
Ik zou uiteraard ook graag betere prestaties zien, maar ik snap ook dat dat veel tijd kost.
[ Voor 8% gewijzigd door Koenvh op 11-02-2018 19:00 ]
🠕 This side up
Ook even een oudje gekocht. Had eerst wat moeite met de mod, de game crashte constant na het toevoegen.
Blijkbaar issue met een andere mod die nu verwijderd is en lijkt nu goed te gaan.
Mijn Scania T even in de garage gezet en deze even klaar gemaakt
Even klikken, Tweakers snapt Steam nog niet helemaal
http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1298705446
http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1298705375
Rijdend in Finland met zoals gewoonlijk, regen
Blijkbaar issue met een andere mod die nu verwijderd is en lijkt nu goed te gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Renegade666 op 11-02-2018 19:52 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Renegade666 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:51:
Ook even een oudje gekocht. Had eerst wat moeite met de mod, de game crashte constant na het toevoegen.
Zoiets?

🠕 This side up
Kan ook idd. 🤣Koenvh schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:54:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoiets?
[afbeelding]
En vanuit Steam zelf:Koenvh schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:54:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoiets?
[afbeelding]

Ik snap heel goed dat ze de minimale systeemeisen niet te veel willen opkrikken. Het zou ze alleen sieren als ze wel tegelijkertijd zouden proberen zware systemen optimaal te benutten.Koenvh schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:58:
[...]
In een interview heeft Pavel (de CEO) aangegeven dat ze geleidelijk bezig zijn de overstap naar Vulkan aan het maken zijn. Dat kost uiteraard veel voorbereidend werk, en dat gaat niet zomaar even. Vooral als je niet opeens functionaliteit weg wilt halen (het spel komt uit 2012, en de engine is nog vele jaren ouder), of de minimum systeemeisen wilt verhogen etc. etc. Vrij veel spelers hebben een niet zo krachtige pc, en de inkomsten die je dan mist zijn vele malen groter dan de extra inkomsten van mensen met een hele krachtige pc.
EDIT:
Ik zou uiteraard ook graag betere prestaties zien, maar ik snap ook dat dat veel tijd kost.
Het is een 3D rijsim, toch wel een type game waarvoor mensen volgens mij sneller geneigd zijn flink te investeren in hardware om er optimaal gebruik van te maken. De standaard (en vrij goede) tripplhead (quadrupplehead zelfs, 1 voor je dashboard) ondersteuning geeft vind ik een hint in die richting. Een goede tripplehead setup heb je niet voor €1000. (Alleen je monitoren kosten dat al, als je relatief goedkope monitoren neemt.)
Ik zie de game in de hoek van de flightsims maar dan met een lagere drempel qua speelbaarheid. De meeste flightsims vragen uren, dagen en weken studie voordat je er goed mee overweg kunt (al wil ik nog steeds eens kijken naar een casual, arcade-like, flightsim). ETS/ATS rij je redelijk vlot mee weg. Toch is de beleving bij een game als deze met 3 monitoren en een goed stuurwiel (plus pedalen) enorm veel groter dan bij een enkele monitor en toetsenbord.
Natuurlijk loont het meer om DLC's uit te brengen dan om de game verder te optimaliseren, het blijft jammer dat dit de keuze vooral geld gestuurd lijkt te zijn. Ik zou ook werkelijk niet weten met wat voor setup ik aan zou moeten komen om 3x1440p full-on te spelen. i9 met SLI GTX 1080Ti? Vind mijn Ryzen 1800X met 1080 al behoorlijk heftig en bovenmaats. Niet bepaald your average PCtje zeg maar.
Verwijderd
Aerofly FS 2. Installeren, alle settings op z'n hoogst en opstijgen maar. Je kán je wat meer verdiepen in sommige vliegtuigen maar het hoeft niet.unezra schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:19:
[...]
(al wil ik nog steeds eens kijken naar een casual, arcade-like, flightsim)
Als je zo hamert op een op jouw systeem toegespitste oprtimale beleving zou ik zeggen ga solliciteren bij SCS en ga werken aan de implementaties die jij noodzakelijk acht. Elke paar weken kom je klagen dat met jouw specs het niet optimaal werkt. Bevalt het je niet speel het niet. Of ga klagen bij de juiste personen. Elke paar weken ken je het antwoord al. Er is intussen niks gewijzigd in dat opzicht.unezra schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:19:
[...]
Ik snap heel goed dat ze de minimale systeemeisen niet te veel willen opkrikken. Het zou ze alleen sieren als ze wel tegelijkertijd zouden proberen zware systemen optimaal te benutten.
Het is een 3D rijsim, toch wel een type game waarvoor mensen volgens mij sneller geneigd zijn flink te investeren in hardware om er optimaal gebruik van te maken. De standaard (en vrij goede) tripplhead (quadrupplehead zelfs, 1 voor je dashboard) ondersteuning geeft vind ik een hint in die richting. Een goede tripplehead setup heb je niet voor €1000. (Alleen je monitoren kosten dat al, als je relatief goedkope monitoren neemt.)
Ik zie de game in de hoek van de flightsims maar dan met een lagere drempel qua speelbaarheid. De meeste flightsims vragen uren, dagen en weken studie voordat je er goed mee overweg kunt (al wil ik nog steeds eens kijken naar een casual, arcade-like, flightsim). ETS/ATS rij je redelijk vlot mee weg. Toch is de beleving bij een game als deze met 3 monitoren en een goed stuurwiel (plus pedalen) enorm veel groter dan bij een enkele monitor en toetsenbord.
Natuurlijk loont het meer om DLC's uit te brengen dan om de game verder te optimaliseren, het blijft jammer dat dit de keuze vooral geld gestuurd lijkt te zijn. Ik zou ook werkelijk niet weten met wat voor setup ik aan zou moeten komen om 3x1440p full-on te spelen. i9 met SLI GTX 1080Ti? Vind mijn Ryzen 1800X met 1080 al behoorlijk heftig en bovenmaats. Niet bepaald your average PCtje zeg maar.
Een groot gedeelte van de userbase van SCS zal niet in de mogelijkheid zijn om een zeer high end systeem neer te zetten. Je ziet dat de game veelal door casual gamers gespeeld word (zie je ook terug in de steamaward die ze hebben). Ik gok ook dat een hoop casual gamers niet specifiek een systeem gaan upgraden hiervoor. De drang voor SCS om derhalve optimalisatie voor de high end zal daardoor lager zijn. Ze zijn bezig met een nieuwe basis laag die dit beter kan ondersteunen. Tot die uit is is het wachten "behelpen" met de huidige mogelijk heden.
Maar nogmaals. Om hier om de zoveel tijd te klagen en je systeem te moeten spammen van kijk mij eens high end werken en het spel is bagger schiet je niks mee op. En mij irriteer je er inmiddels mateloos mee. Ik zou hier dan ook niet op moeten reageren maar soms moeten dingen gezegd worden.
*empty*
@MR_VIPER You're right.
Sorry.
Dit is wellicht niet de juiste plek om hier over te klagen.
@J van E Check. Vanavond eens kijken of dat wat is. Word mijn joystick ook eens gebruikt.
@J van E Check. Vanavond eens kijken of dat wat is. Word mijn joystick ook eens gebruikt.
Vorige week ETS2 nog maar eens terug geinstalleerd op mijn nieuw systeem. Was ondertussen ook weer meer dan een jaar geleden dat ik nog gereden had.
Nieuw profiel aangemaakt en Promods opgezet. Ben nu duchtig aan het info verzamelen maar vraag me af welke de "must-have" mods zijn die ik ook best installeer.
ps: gisteren enkele mods proberen downloaden van Jazzycat maar krijg onnoemelijk veel warnings van mijn anti-virus op al die downloadsites. Zijn er andere sites waar ik die kan afhalen?
Nieuw profiel aangemaakt en Promods opgezet. Ben nu duchtig aan het info verzamelen maar vraag me af welke de "must-have" mods zijn die ik ook best installeer.
ps: gisteren enkele mods proberen downloaden van Jazzycat maar krijg onnoemelijk veel warnings van mijn anti-virus op al die downloadsites. Zijn er andere sites waar ik die kan afhalen?
Speel dit spel af en aan; met eigenlijk alleen promods als mod (incl real companies). Zijn er nog andere must have mods? Rusmap wil ik later nog wel eens toevoegen.. De map is nu eigenlijk al ziekelijk groot.
Ben het meest op zoek naar een goede weather mod, met sneeuw en variatie in regen enzo.
Ben het meest op zoek naar een goede weather mod, met sneeuw en variatie in regen enzo.
mods via steamwork installeren lijkt mij dan handiger.Bendalf schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:50:
Vorige week ETS2 nog maar eens terug geinstalleerd op mijn nieuw systeem. Was ondertussen ook weer meer dan een jaar geleden dat ik nog gereden had.
Of je hebt gewoon een ruk AV, dat kan natuurlijk ook
Damn, die laatste zin klinkt verkeerd.unezra schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:57:
@MR_VIPER You're right.Sorry.
Bestaat er trouwens een in-game cheat command? Ik heb namelijk gisteren mijn PC opnieuw geïnstalleerd en blijkbaar werkt cloud sync niet naar behoren. En de back-up van de folder in Documents bevat blijkbaar enkel een savegame van 06/01, ondanks dat ik maar gisteren een back-up heb gemaakt.
Ik weet dat er een command bestaat die de opbrengst van een cargo x100 doet, maar ik wil een specifiek bedrag hebben (genoeg om mijn eerste garage volledig te upgraden en mijn lening af te betalen)
Via steamworks kun je meerdere mods downloaden die je een hoger startbedrag gevenLe Enfant! schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:27:
[...]
Damn, die laatste zin klinkt verkeerd.![]()
Bestaat er trouwens een in-game cheat command? Ik heb namelijk gisteren mijn PC opnieuw geïnstalleerd en blijkbaar werkt cloud sync niet naar behoren. En de back-up van de folder in Documents bevat blijkbaar enkel een savegame van 06/01, ondanks dat ik maar gisteren een back-up heb gemaakt.
Ik weet dat er een command bestaat die de opbrengst van een cargo x100 doet, maar ik wil een specifiek bedrag hebben (genoeg om mijn eerste garage volledig te upgraden en mijn lening af te betalen)
Hiermee kun je je eigen save aanpassen, inclusief je geld: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=245874Le Enfant! schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:27:
[...]
Damn, die laatste zin klinkt verkeerd.![]()
🠕 This side up
Bugs....

Kom je van de boot in N-ierland (promods), komt je truck en trailer er zo uit.. Met schade.. (gelukkig de 2de keer sneller zonder schade)
Noja, overleef ik, Dus naar garage via F7, gedropt in Belfast, staat je trailer half in het hek, truck kan hem niet verplaatsen...
Gelukkig geen dure vracht, maar wel zuur als je eind bestemming letter om de hoek is..
Kom je van de boot in N-ierland (promods), komt je truck en trailer er zo uit.. Met schade.. (gelukkig de 2de keer sneller zonder schade)
Noja, overleef ik, Dus naar garage via F7, gedropt in Belfast, staat je trailer half in het hek, truck kan hem niet verplaatsen...
Gelukkig geen dure vracht, maar wel zuur als je eind bestemming letter om de hoek is..
Is geen bug hoor, dat word veroorzaakt als je mods gebruikt die eigenlijk niet kunnen op de standaard map van ets2. Het Europese vaste land is namelijk niet gemaakt voor doubles, die heb je officieel alleen in Scandinavië.Renegade666 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:11:
[ Voor 22% gewijzigd door Barfman op 13-02-2018 21:04 ]
Qua lengte was deze combi niet langer dan de standaard dubbbele trailer in game zelf. Maar je hebt in een zekere zin wel gelijk.Barfman schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:01:
[...]
Dat krijg je idd als je mods gebruikt die eigenlijk niet kunnen op de standaard map van ets2.
Zie mijn bericht waar ik uitleg bij hebt gevoegd, de standaard doubles komen ook niet voor in in europa buiten scandinavia om dan.
[ Voor 45% gewijzigd door Barfman op 13-02-2018 21:07 ]
Ah duidelijk.Barfman schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:05:
Zie mijn bericht waar ik uitleg bij hebt gevoegd, de standaard doubles komen ook niet voor in in europa buiten scandinavia om dan.
Maar op het vaste land heb geen issues, soms wat krap, maar lukt wel. In het algemeen dus prima. Dus was eem beetje jammer dit.
Tijd voor update dus.
ProMods v2.26 is uit
Special Transport DLC support, adds routes for the Special Transport DLC, and a bug fix that solves the A9 problems near Perpignan
Also a new version of the Trailer&Company Pack (1.16) has been released.
ProMods v2.26
Special Transport DLC support, adds routes for the Special Transport DLC, and a bug fix that solves the A9 problems near Perpignan
ProMods v2.26
[ Voor 14% gewijzigd door Barfman op 14-02-2018 10:14 ]
Thnx, word weer downloaden vanavond.Barfman schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:12:
ProMods v2.26 is uit![]()
ProMods v2.26
Nu maar evne 1 euro betalen, die losse pakken duurt veel te lang..
Verwijderd
Hm, ik heb net gisteren mijn computer opnieuw geïnstalleerd met ook ETS2 én ProMods 2.25: gezien de wijzigingen hou ik het maar even bij 2.25. ETS2 leek ook een update gehad te hebben maar misschien kwam dat door de hernieuwde installatie? Ben toch wel benieuwd hoe dat nou gaat als er een ETS2 update uitkomt die incompatible is met ProMods... Dan kan je waarschijnlijk een tijdje niet verder spelen?Barfman schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:12:
ProMods v2.26 is uit![]()
Klopt. Ik had daarom altijd een extra profiel ernaast zonder teveel mods. Je kan ook in steam natuurlijk kiezen om een handmatige update te draaien zodra de nieuwe promods uit is.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:51:
[...]
Hm, ik heb net gisteren mijn computer opnieuw geïnstalleerd met ook ETS2 én ProMods 2.25: gezien de wijzigingen hou ik het maar even bij 2.25. ETS2 leek ook een update gehad te hebben maar misschien kwam dat door de hernieuwde installatie? Ben toch wel benieuwd hoe dat nou gaat als er een ETS2 update uitkomt die incompatible is met ProMods... Dan kan je waarschijnlijk een tijdje niet verder spelen?
Je kunt in het beta programma van Steam een oudere versie selecteren die wel compatible is, dan kun je gewoon een tijdje door blijven spelen met ProMods. Vervolgens update je promods en daarna ETS2 als er een nieuwe versie is.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:51:
[...]
Hm, ik heb net gisteren mijn computer opnieuw geïnstalleerd met ook ETS2 én ProMods 2.25: gezien de wijzigingen hou ik het maar even bij 2.25. ETS2 leek ook een update gehad te hebben maar misschien kwam dat door de hernieuwde installatie? Ben toch wel benieuwd hoe dat nou gaat als er een ETS2 update uitkomt die incompatible is met ProMods... Dan kan je waarschijnlijk een tijdje niet verder spelen?
Latin capital letter y with diaeresis
Verwijderd
Ah, goed om te weten!YdieresiS schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:20:
[...]
Je kunt in het beta programma van Steam een oudere versie selecteren die wel compatible is, dan kun je gewoon een tijdje door blijven spelen met ProMods. Vervolgens update je promods en daarna ETS2 als er een nieuwe versie is.
Ook interessant: dus je kan de automatische updates uitzetten? Ik dacht eigenlijk dat bij Steam alle updates altijd MOESTEN. Dat zet je uit per game in Steam algemeen...?mamorunl schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:19:
[...]
Klopt. Ik had daarom altijd een extra profiel ernaast zonder teveel mods. Je kan ook in steam natuurlijk kiezen om een handmatige update te draaien zodra de nieuwe promods uit is.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2018 15:16 ]
Kijk voor meer informatie maar eens hier (beta versie kiezen):Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:13:
[...]
Ah, goed om te weten!
[...]
Ook interessant: dus je kan de automatische updates uitzetten? Ik dacht eigenlijk dat bij Steam alle updates altijd MOESTEN. Dat zet je uit per game in Steam algemeen...?
https://forum.truckersmp....ats-to-supported-version/
Met de rechtermuisknop en vervolgens properties, kom je in een menu waar je al deze dingen kan instellen. Hier kun je ook instellen dat je een bepaalde game niet wilt updaten. Deze update schakel je ook automatisch uit als je een andere versie kiest in het beta tabblad.
[ Voor 7% gewijzigd door YdieresiS op 14-02-2018 15:44 ]
Latin capital letter y with diaeresis
Ah, Special Transport support in Promods 226
Ergens dus toch mazzel dat ik met griep thuis zit

Ah, Special Transport support in Promods 226
Ergens dus toch mazzel dat ik met griep thuis zit

Ok, wtf Tweakers

Ok, wtf Tweakers
[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 14-02-2018 15:46 ]
Verwijderd
Thanks!YdieresiS schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:43:
[...]
Kijk voor meer informatie maar eens hier (beta versie kiezen):
https://forum.truckersmp....ats-to-supported-version/
Met de rechtermuisknop en vervolgens properties, kom je in een menu waar je al deze dingen kan instellen. Hier kun je ook instellen dat je een bepaalde game niet wilt updaten. Deze update schakel je ook automatisch uit als je een andere versie kiest in het beta tabblad.
Na update van ETS2 en installatie van Promods 226 waren mijn controls allemaal veranderd en werd mijn G25 niet meer herkend. Heb van een andere savegame mijn controls.sii bestand over moeten zetten om weer te kunnen remmen en gas geven
Nu de update kom ik niet meer in mijn savegame.. Blijft hangen met laden (crasht niet)...
Zo 225 maar terug zetten.
Hoe lang heb je gewacht? Toen ik 225 installeerde duurde het namelijk meer dan een kwartier om de eerste keer te laden. Dit omdat het navigatienetwerk berekend moet wordenRenegade666 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 17:40:
Nu de update kom ik niet meer in mijn savegame.. Blijft hangen met laden (crasht niet)...
Nou, niet zo lang🤣BdK9001 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 17:57:
[...]
Hoe lang heb je gewacht? Toen ik 225 installeerde duurde het namelijk meer dan een kwartier om de eerste keer te laden. Dit omdat het navigatienetwerk berekend moet worden
Zal hem zo wel even starten en even alleen laten.
Met 226 duurde het hier een minuut of 5 de eerste keer en mijn hele pc draait op SSD's
Nu ik er zo over na denk, was het de vorige keer ook zo, maar ben soms wel eens wat vergeet achtig 
Edit:
Volgende x iets langer wachten.. Duurde nog geen 5 min..
eerste rit weer gehad voor vanavond. 2de rit staat klaar met 55 Ton achter mijn 143
Edit:
Volgende x iets langer wachten.. Duurde nog geen 5 min..
eerste rit weer gehad voor vanavond. 2de rit staat klaar met 55 Ton achter mijn 143
[ Voor 58% gewijzigd door Renegade666 op 14-02-2018 19:24 ]
Prachtige truck!
Als ik nu 226 installeer dan wordt mijn huidige rit toch geannuleerd he?
Jups. Dus ritje even afmaken als het veld opbrengt.TWCRay schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:29:
Prachtige truck!
Bleh. Heb mijn ritje afgemaakt, vlak voor het einde een crash door een bug, totaal 50k verloren
Naja, morgen de verse pro mods en weer aan de slag
Had vorige week een G29 gehaald, wat een genot! Speelt echt een stuk fijner dan met een toetsenbord. Effe moeten spelen met de settings, maar nu is het echt genieten. Sturen gaat nu echt veel preciezer.
Naja, morgen de verse pro mods en weer aan de slag
Had vorige week een G29 gehaald, wat een genot! Speelt echt een stuk fijner dan met een toetsenbord. Effe moeten spelen met de settings, maar nu is het echt genieten. Sturen gaat nu echt veel preciezer.
Je zou voor nog meer stuur plezier de FFB Plugin kunnen downloaden. Goed lezen hoe je het precies moet "installeren" en in-game de schuifjes van de ffb naar links zetten maar de ffb WEL ingeschakeld laten. Heb zelf een dfgt maar ik merk het verschil eg wel zonder deze plugin. Je kan met die plugin ook nog een hoop instellingen aanpassen, maar dat staat daar allemaal uitgelegd. Hoop dat ik van het weekend weer ff kan spelen. Is inmiddels ook weer paar weken geleden haha.TWCRay schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:40:
Bleh. Heb mijn ritje afgemaakt, vlak voor het einde een crash door een bug, totaal 50k verloren![]()
Naja, morgen de verse pro mods en weer aan de slag![]()
Dat was een aardig ritje

En dan moeten we daarna natuurlijk wel een beetje de toerist uithangen

En dan moeten we daarna natuurlijk wel een beetje de toerist uithangen

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 15-02-2018 17:50 ]
Kom ik aan met mijn level 26 atmFastFred schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:49:
Dat was een aardig ritje![]()
[afbeelding]
En dan moeten we daarna natuurlijk wel een beetje de toerist uithangen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
En dan nog niet eens 100%. Terug de truck in jij🤣😎FastFred schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:33:
@Renegade666 Is dan ook al een heel, heel oud profiel
[afbeelding]
350k voor 1 ritje, hoe realistisch.
Waarschijnlijk maar een fractie van wat die boot moet kosten.
Het is maar iets van € 84/km. Met mijn level 40 zitten die vrachten er ook al bij.
Signatures zijn voor boomers.
Ik heb zelf maar de leveringslengte bijgesteld, zodat ik meer korte ritopties krijg van 400-800km. Dat lange snelweg werk vind ik niet zo leuk, en dat staat voorop, gewoon meer manoeuvreren .
Wel fijn dat de optie er is om het aan te passen, van het aanbod is nu 10% langer dan 800km en de rest eronder, nu gewoon lekker van stad naar stad rijden.
Fijn dat de special transport nu ook ondersteunt wordt, binnenkort maar eens kijken
Wel fijn dat de optie er is om het aan te passen, van het aanbod is nu 10% langer dan 800km en de rest eronder, nu gewoon lekker van stad naar stad rijden.
Fijn dat de special transport nu ook ondersteunt wordt, binnenkort maar eens kijken
www.triathlete.nl
Oh, ik vind dat manoeuvreren ook leuk hoor. Maar in Italië, Duitsland en in Zweden heb je van die heerlijk lange snelwegen waar je gewoon de cruisecontrol in schakelen moet en verder alleen maar het stoer hoeft vast te houden, de kilometers vliegen zo heerlijk onder je wagen door. Ontspannender dan dat wordt het niet.
Dat gehannes door bijvoorbeeld de baltische staten of Polen op van die 80 wegen met tolwegen, grensovergangen, kruisingen, dorpjes, al dat volk dat 60 blijft kachelen, daar heb ik zo'n schijthekel aan
Dat gehannes door bijvoorbeeld de baltische staten of Polen op van die 80 wegen met tolwegen, grensovergangen, kruisingen, dorpjes, al dat volk dat 60 blijft kachelen, daar heb ik zo'n schijthekel aan
het lijkt net echtFastFred schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:34:
ik kan er ook slecht tegen hoor dat elke keer stoppen of te wachten tot er een voor je eindelijk weet hoe je gas moet geven
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dat is toch realistischFastFred schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:34:
Hier in tilburg heb je een ringweg waar je 80 mag (volgens de bordjes) en je met gemak 120 km/u kan rijden.
Maar dan nog heb je mensen die met maximaal 60 km/u overheen rijden. Frustratie alom
Angelo NL / Global Cargo VTC
Of weer een dorpje inrijden met politie achter je, weer 1100€ lichter terwijl je netjes naar 50 aan het remmen bent.
Verwijderd
Krijg update van ETS 2 binnen en nu loopt 'ie dus vast op ProMods. Geprobeerd via de beta een vorige versie te installeren maar hij loopt nog steeds vast. Daar gaat m'n avondje-even-lekker-toeren...
@J van E Heb je wel genoeg geduld (ca. 15 minuten)? 't Laden na een update kan ontzettend lang duren

[ Voor 33% gewijzigd door Koenvh op 16-02-2018 19:20 ]
🠕 This side up
Je bedoelt de Burgermeester Bechtweg (N261)? Altijd mooi die fliters daar, in de berm met het aanhangertje in de middenberm....als je daar geflitst wordt heb je echt een vergrootglas op je neus nodig.Pykow schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:08:
[...]
Dat is toch realistisch
Hier in tilburg heb je een ringweg waar je 80 mag (volgens de bordjes) en je met gemak 120 km/u kan rijden.
Maar dan nog heb je mensen die met maximaal 60 km/u overheen rijden. Frustratie alom
@J van E = Geduld - laden duurt erg lang! Heb je ook het def bestand teruggeplaatst ?
Verwijderd
15 minuten... Nee, de allereerste keer dat ik ProMods gebruikte moest ik ook een tijd wachten maar dat was meer tussen de 5 en 10. Maar goed, ik zal 'm zo weer eens proberen en dan ondertussen wat anders doen.Koenvh schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:20:
@J van E Heb je wel genoeg geduld (ca. 15 minuten)? 't Laden na een update kan ontzettend lang duren
Hier moest ik ook weer 5 min wachten.Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:03:
[...]
15 minuten... Nee, de allereerste keer dat ik ProMods gebruikte moest ik ook een tijd wachten maar dat was meer tussen de 5 en 10. Maar goed, ik zal 'm zo weer eens proberen en dan ondertussen wat anders doen.
Daarna nog ongeveer 1000km gereden met mijn dieselslurpende 143
Kan iemand mij helpen, ik heb ETS 2 gekocht gisteren voor 5 euri's en mijn stuur en pedalen werkend gekregen maar mijn H-shifter van fanatec krijg ik niet aan de praat.
Iemand een idee wat het kan zijn ?
Software van fanatec is uptodate.
b.v.d.
Alex
b.v.d.
Alex
Eerste hit op google.AlexP36 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 13:24:
Kan iemand mij helpen, ik heb ETS 2 gekocht gisteren voor 5 euri's en mijn stuur en pedalen werkend gekregen maar mijn H-shifter van fanatec krijg ik niet aan de praat.
b.v.d.
Alex
https://steamcommunity.co...ons/0/144512942754337390/
Vandaag maar eens een zwaar ritje gedaan Promods in combinatie met Special Transport DLC.

Erg leuk om te doen en een mooie afwisseling met de al bestaande ritten

Erg leuk om te doen en een mooie afwisseling met de al bestaande ritten
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Ondertussen Promods ook weer eens geïnstalleerd, echter de eerste vracht op een afleverplaats in een garage op het eiland Man paste de oplegger niet onder het dak en heb ik de vracht (dieplader met bulldozertje) moeten annuleren.
Daarna 2 x koppelproblemen bij opleggers uit het Promods trailer pack assortiment waarbij je zeer precies onder het koppelpunt moet staan en de oplegger vanzelf (zonder opdracht T) aankoppelt.
Ook kan ik geen ST vrachten selecteren binnnen Promods, vermoedelijk de PM Trailerpack denk ik..
Voor de rest heeft Promods weer fantastisch werk geleverd, wow!
Daarna 2 x koppelproblemen bij opleggers uit het Promods trailer pack assortiment waarbij je zeer precies onder het koppelpunt moet staan en de oplegger vanzelf (zonder opdracht T) aankoppelt.
Ook kan ik geen ST vrachten selecteren binnnen Promods, vermoedelijk de PM Trailerpack denk ik..
Voor de rest heeft Promods weer fantastisch werk geleverd, wow!
Breakske https://www.worldoftrucks.com/en/online_profile.php?id=807827
Ik heb alleen nog een probleem, op alle parkeerplaatsen en langs de kant van de weg staan alleen maar US-trucks. Geen idee waar dit vandaan komt?
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Al gelezen en zoals ik al zei mijn firmware is uptodate.Renegade666 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 14:30:
[...]
Eerste hit op google.
https://steamcommunity.co...ons/0/144512942754337390/
Voor hem was dat een oplossing voor mij niet.
Je had het over software. Is iets anders dan firmware😉AlexP36 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:30:
[...]
Al gelezen en zoals ik al zei mijn firmware is uptodate.
Voor hem was dat een oplossing voor mij niet.