Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb zojuist een nieuwe update voor ATS/ETS2 Local Radio uitgebracht. Er is nu ook ondersteuning voor Canadream (en andere maps die Canada toevoegen). Ook heb ik een paar weken geleden een extra fix uitgebracht voor de mensen waarbij de ets2-telemetry.dll niet werkte :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Ik dacht dat je bij promods 80 cent moest betalen om 1 download link te krijgen.
Dan staat er inloggen met Paypal, maar verder kom ik niet.

Ik moet dan creditcard nummer opgeven ?
Komt dat doordat er geen krediet op mijn paypal staat of kan je bij promods niet betalen met alleen paypal ?

EDIT: gelukt

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Pykow schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:56:
Ik dacht dat je bij promods 80 cent moest betalen om 1 download link te krijgen.
Dan staat er inloggen met Paypal, maar verder kom ik niet.

Ik moet dan creditcard nummer opgeven ?
Komt dat doordat er geen krediet op mijn paypal staat of kan je bij promods niet betalen met alleen paypal ?
Je moet een PayPal account hebben, als je die hebt; inloggen en de rest volgt vanzelf :D Het is 80 cent voor de gehele download en eventueel +/- 50 cent voor de company en trailer pack :) . Uiteraard wel zorgen dat er wat geld op je account staat :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

pwillemske schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:10:
[...]

Je moet een PayPal account hebben, als je die hebt; inloggen en de rest volgt vanzelf :D Het is 80 cent voor de gehele download en eventueel +/- 50 cent voor de company en trailer pack :) . Uiteraard wel zorgen dat er wat geld op je account staat :P
Yep gelijk weer gedownload, alweer een tijdje geleden dat ik promods heb geinstalleerd ;)

EDIT: helaas crash ik nu steeds ? Draai de laatste versie van ETS2.
Heb mods aangezet en ook de trailer pack

[ Voor 10% gewijzigd door Pykow op 27-01-2018 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash je echt of lijkt het spel vast te zitten? Bij mij was dat laatste het geval: de voortgangsbalk in ETS2 bleef minuten lang steken en ik kon zelfs niks anders doen op mijn pc. Maar toen opeens werkte alles weer. De keren daarna ging het laden gewoon vlot. De eerste keer moet er schijnbaar van alles en nog wat gebeuren op de achtergrond. Dus misschien speelt dit bij jou ook en moet je gewoon een tijd wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:35:
Crash je echt of lijkt het spel vast te zitten? Bij mij was dat laatste het geval: de voortgangsbalk in ETS2 bleef minuten lang steken en ik kon zelfs niks anders doen op mijn pc. Maar toen opeens werkte alles weer. De keren daarna ging het laden gewoon vlot. De eerste keer moet er schijnbaar van alles en nog wat gebeuren op de achtergrond. Dus misschien speelt dit bij jou ook en moet je gewoon een tijd wachten?
Ik krijg de melding:
Euro truck simulator 2 werkt niet meer nadat ik mijn profiel op start.
Ik zie keurig promods op het scherm te voorschijn komen.
Het is dus echt een crash waardoor de applicatie sluit.
Niet dat me scherm wit wordt of wat dan ook, dat krijg je wanneer Windows denkt dat het programma niet meer reageert.

Hij is precies zo geïnstalleerd als alle maanden daarvoor (nee ik heb geen andere mods of bestanden op mijn pc staan)

6 promods bestanden in de map C:\Users\Gebruiker\Documents\Euro Truck Simulator 2\mod geplaatst
het def bestand in de map C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2

[ Voor 26% gewijzigd door Pykow op 27-01-2018 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Pykow Waarom heb je de def in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2 geplaatst? :?
En ik neem aan dat je deze stappen al hebt doorlopen https://www.promods.net/help.php?mode=crashing ?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:34
In de TS staat dat er Volvo modellen uit 2009 en 2012 zijn.
Klopt het dat in onderstaande afbeelding de modellen in het rood de 2012 modellen zijn?
Volvo FH 2009 en 2012

Zit er nog verschil in de euro 5, euro 5 EEV en euro 6 motoren?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Gijs007 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:31:
In de TS staat dat er Volvo modellen uit 2009 en 2012 zijn.
Klopt het dat in onderstaande afbeelding de modellen in het rood de 2012 modellen zijn?
[afbeelding]

Zit er nog verschil in de euro 5, euro 5 EEV en euro 6 motoren?
Ja klopt helemaal, nee er zit geen (merkbaar) verschil in de motoren wat betreft euronorm. Dat is alleen in het echte leventje, waarbij euro 6 een stuk beter voor het milieu is dan euro 5 of eev (zit tussen euro 5 en 6 in).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Koenvh schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:47:
@Pykow Waarom heb je de def in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2 geplaatst? :?
En ik neem aan dat je deze stappen al hebt doorlopen https://www.promods.net/help.php?mode=crashing ?
Er staat. Plaatst het def bestand in de map van ets2. Dan ga ik er vanuit installatie map

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pykow schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:19:
[...]

Er staat. Plaatst het def bestand in de map van ets2. Dan ga ik er vanuit installatie map
Bij mij staat er: "Dit bestand dient gekopieerd te worden naar je Euro Truck Simulator 2 mods map.", dus gewoon naar Mijn Documenten\Euro Truck Simulator 2\mod :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 18:36
Pykow schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:19:
[...]

This file needs to be copied to your Euro Truck Simulator 2 mods directory. Please place it as is, it does not need to be extracted.
Staat in stap 1 van het hele gebeuren van ProMods.
https://www.promods.net/setup.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Koenvh schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:48:
[...]

Bij mij staat er: "Dit bestand dient gekopieerd te worden naar je Euro Truck Simulator 2 mods map.", dus gewoon naar Mijn Documenten\Euro Truck Simulator 2\mod :)
Dom van mij haha.
Morgenvroeg even goed zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Tussen Viborg en Aalborg heb je een shell en een McDonalds staan.
Daar staat ook een rust teken om te kunnen slapen.

Ik krijg alleen nergens de mogelijkheid om te slapen.
Zelfs als ik hem precies op de vrachtwagen parkeerplaats plaats.

Heb nu maar ff vermoeidheid uitgezet en de reis voortgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:37
Pykow schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:59:

Dat heb ik soms ook. Dan koppel ik de trailer af en dan rijd ik naar de plek. Vaak pakt ie hem dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

SurfBoy schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:19:
[...]

Dat heb ik soms ook. Dan koppel ik de trailer af en dan rijd ik naar de plek. Vaak pakt ie hem dan wel.
Nog erger 1 uur bezig geweest en nou kan ik de rit niet afmaken.
Was een world of truck ritje. Dat moet je dus niet doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Versie 6.5.2 van Southern Region Map is uitgekomen en voegt onder andere ondersteuning voor 1.30 toe :D.

Changelog:
  • compatibility update for ETS2 1.30.x
  • some roads and cities reworked
  • compatible with Promods 2.25
  • playable in DirectX and OpenGL mode
  • New settlements have been added: Nevinnomyssk, Kanevskaya, Semikarakorsk, Shabanovsky, Smolenskaya
  • motorways P268 Timashevsk-Starominskaya, P251 Ust-Labinsk-Kropotkin, Smolenskaya-Shabanovskoye-M4 highway "Don" added
  • new forest roads added
  • city of Tikhoretsk and the section of motorway P217 (M29 "Caucasus") Tikhoretsk-Kropotkin
  • Many roads have been reworked using new assets with HD asphalt and russian road markings
  • Improved settlements such as Tuapse, Krasnodar, Timashevsk, Novorossiysk, Lazarevskoye and others
  • AI traffic: more agricultural machinery on roads passing farmlands
  • Improved railway traffic: the physics of trains has been changed, typhon and whistle for locomotives have been added, shunting trains have been added,
  • connected by road with RusMap

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:36
@Anonymoussaurus
Dit is niet door de maker zelf gedaan he, dit is wel met goedkeuring van de maker gedaan door andere. De maker van SR is bezig met een nieuwe versie voor 1.30, dus ik wacht daar wel op.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:18:
@Anonymoussaurus
Dit is niet door de maker zelf gedaan he, dit is wel met goedkeuring van de maker gedaan door andere. De maker van SR is bezig met een nieuwe versie voor 1.30, dus ik wacht daar wel op.
Zo'n vermoeden had ik al. Echter is er bij dus onder andere deze mod geen touw meer aan vast te knopen wie nou de auteur is/was. Zelfde bij RusMap en Russian Open Spaces bijvoorbeeld. Zie je ineens hele andere credits. Wat is dus nog 'officieel'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afgelopen weekend de jaarlijkse 'winterhike' (we hebben in de laatste 6 edities 1 keer sneeuw gehad en 2x temperaturen onder nul) gelopen, 30km met bepakking.

Dus gisteravond voor het eerst in weken weer eens een stukje gereden, met hevige spierpijn :9

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 29-01-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:36

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Pykow schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:59:

Ik had vergelijkbare problemen gisteravond. Ergens vlakbij Orleans reageerde het tolpoortje niet op [enter], daar maar voorbij geteleporteerd. Vervolgens bij de eindbestemming kon ik niet lossen. Toen was het bedtijd dus niet gekeken of een herstart het op zou lossen.

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Promods is wel heel erg gaaf, zeg!!! Dat dat helemaal gratis is! Erg blij mee: maakt de beleving een heel stuk leuker!

Vraagje: kan je vrachtwagens bij een dealer ook uitproberen? Of in ieder geval van binnen bekijken? Ik zie zo snel geen optie daarvoor. Ik wil eigenlijk wel een eigen truck kopen (met een lening) maar weet niet zeker welke... Gaat me er eigenlijk vooral om dat 'ie er goed uit zit vanbinnen. ;) Al zou het ook wel handig zijn als ik 'm zo kan upgraden dat 'ie niet bijna blijft hangen op bergen, zoals sommige trucks die ik nu 'in loondienst' rij. Denk zelf aan een Scania: ik heb wat met Scandinavië en van Scania zijn onlangs twee nieuwe types toegevoegd (toch?) dus die zullen er wel beter uitzien dan oudere types?

Ik ben trouwens niet van plan een bedrijf op te zetten met werknemers en zo... Ik leen gewoon een zo groot mogelijk bedrag en pimp daar mijn eigen truck zoveel mogelijk mee. Het gaat mij vooral om het relaxt rijden, eigenlijk. ;)

Kan je trouwens zodra je een eigen truck hebt starten vanaf elke plek die je wilt? Ik ben mijn career nu in Oslo begonnen en alle ritten zijn een beetje in het noorden, al ben ik onderhand wel in Noord-Duitsland beland. Maar kan je ook, als je dat gewoon wilt, de ene dag een ritje maken in Frankrijks, dan in Italie en dan in Noorwegen...?

Gerelateerd hieraan: ik zag dat je als chauffeur in dienst wel al opdrachten krijgt vanuit verschillende plaatsen: moet je dan eerst echt naar die plaats rijden voordat je de daadwerkelijke opdracht kan doen of wordt je gewoon geteleporteerd naar de juiste plek? Werkt dat nog anders als je een eigen truck hebt?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2018 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Volgens mij als je met de upgrades (je kan meteen upgrades doen vóór de daadwerkelijke koop) van het stuur en de bekleding e.d. doet dat je dan de binnenkant van de vrachtwagen zit. Net als wanneer je die raamvlaggen enzo wil plaatsen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 15:23
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:55:
Kan je trouwens zodra je een eigen truck hebt starten vanaf elke plek die je wilt? Ik ben mijn career nu in Oslo begonnen en alle ritten zijn een beetje in het noorden, al ben ik onderhand wel in Noord-Duitsland beland. Maar kan je ook, als je dat gewoon wilt, de ene dag een ritje maken in Frankrijks, dan in Italie en dan in Noorwegen...?

Gerelateerd hieraan: ik zag dat je als chauffeur in dienst wel al opdrachten krijgt vanuit verschillende plaatsen: moet je dan eerst echt naar die plaats rijden voordat je de daadwerkelijke opdracht kan doen of wordt je gewoon geteleporteerd naar de juiste plek? Werkt dat nog anders als je een eigen truck hebt?
Als je een garage in een gebied koopt, kun je dat je standplaats maken, dan opereer je zelf vanuit dat gebied.

Als je een eigen truck hebt en een opdracht ergens aanneemt, dan moet je daar eerst naartoe rijden om je vracht op te halen, vanaf dan begint je opdracht. Je wordt dus niet geteleporteerd naar die plek.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Die Promods is wel heel erg gaaf, zeg!!! Dat dat helemaal gratis is! Erg blij mee: maakt de beleving een heel stuk leuker!

Vraagje: kan je vrachtwagens bij een dealer ook uitproberen? Of in ieder geval van binnen bekijken? Ik zie zo snel geen optie daarvoor. Ik wil eigenlijk wel een eigen truck kopen (met een lening) maar weet niet zeker welke... Gaat me er eigenlijk vooral om dat 'ie er goed uit zit vanbinnen. ;) Al zou het ook wel handig zijn als ik 'm zo kan upgraden dat 'ie niet bijna blijft hangen op bergen, zoals sommige trucks die ik nu 'in loondienst' rij. Denk zelf aan een Scania: ik heb wat met Scandinavië en van Scania zijn onlangs twee nieuwe types toegevoegd (toch?) dus die zullen er wel beter uitzien dan oudere types?

Ik ben trouwens niet van plan een bedrijf op te zetten met werknemers en zo... Ik leen gewoon een zo groot mogelijk bedrag en pimp daar mijn eigen truck zoveel mogelijk mee. Het gaat mij vooral om het relaxt rijden, eigenlijk. ;)

In aanvulling op @YdieresiS: wanneer je meerdere garages hebt kun je daartussen wel fast-travellen. Qua realisme probeer ik altijd een vracht te vinden in of dichtbij de plaats waar ik geëindigd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Anonymoussaurus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:21:
[...]

Zo'n vermoeden had ik al. Echter is er bij dus onder andere deze mod geen touw meer aan vast te knopen wie nou de auteur is/was. Zelfde bij RusMap en Russian Open Spaces bijvoorbeeld. Zie je ineens hele andere credits. Wat is dus nog 'officieel'?
Deze is officieel, en dit is de maker :p
http://truck-sim.club/top...gion-v652-130-upd-270118/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:00:
Volgens mij als je met de upgrades (je kan meteen upgrades doen vóór de daadwerkelijke koop) van het stuur en de bekleding e.d. doet dat je dan de binnenkant van de vrachtwagen zit. Net als wanneer je die raamvlaggen enzo wil plaatsen.
Ah, handig, ga ik dat proberen!
YdieresiS schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:14:
[...]

Als je een garage in een gebied koopt, kun je dat je standplaats maken, dan opereer je zelf vanuit dat gebied.

Als je een eigen truck hebt en een opdracht ergens aanneemt, dan moet je daar eerst naartoe rijden om je vracht op te halen, vanaf dan begint je opdracht. Je wordt dus niet geteleporteerd naar die plek.
Goed om te weten, dank je! Ik moet dus opletten waar ik ben voordat ik een opdracht aanneem!
BdK9001 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:32:
[...]

In aanvulling op @YdieresiS: wanneer je meerdere garages hebt kun je daartussen wel fast-travellen. Qua realisme probeer ik altijd een vracht te vinden in of dichtbij de plaats waar ik geëindigd was.
Okay, dus dan moet je overal garages hebben als je zo nu en dan eens ergens anders wilt rijden. Ik zie het denk ik niet altijd zitten om vanuit Oslo helemaal naar Italië te rijden omdat ik daar gewoon even wil touren...

Ik moet dus niet al mijn geld aan de truck plus upgrades uitgeven maar ook wat garages kopen zodat ik in ieder geval een beetje makkelijk rond kan reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:00
@Verwijderd Ik heb nu garages in Oostenrijk en Duitsland. Ik rijd altijd naar een eindpunt met de trailer en pak vanaf daar de volgende, meestal degene met de hoogste vergoeding per km, maar kijk ook wel naar het type lading.

Let er met fast travel wel op, als je een bepaalde trailer ziet die je wilt rijden, zit daar een looptijd op, voordat de vracht niet meer beschikbaar is. Met Fast travel hoef je niet zelf te rijden, maar de tijd gaat wel door. Kans is aanwezig dat je vracht dan al weg is. Houdt daar rekening mee.

Ik heb nu 6 garages en ca. 15+ trucks rijden. Ik hoef zelf in principe geen vracht meer te rijden om toch geld te verdienen, ik pak dus de leuke vrachtjes. Ik heb naast de basic trucks voor mijn chauffeurs ook een 3-tal leuke rond rijden waar ik mee uit kan ruilen als ik daar behoefte aan heb.

Standaard truck voor chauffeurs: Iveco Stralis van ca. 90k. Overige trucks
Scania 8*4 - V8 730 PK
Volvo VNL - weet ik niet meer
Scania 143m - V8 500 PK
Volvo FH - 600 PK

Vraagje: kan je vrachtwagens bij een dealer ook uitproberen? Of in ieder geval van binnen bekijken? Ik zie zo snel geen optie daarvoor.
Je kunt de truck willen kopen en dan samenstellen, dan kun je zien hoe hij te maken is (met de opties die je hebt obv je level). Je kunt dan als je het niets vind deze alsnog annuleren. Andere optie is om snelle opdrachten aan te nemen en zo verschillende trucks te kiezen om zo wat gevoel te krijgen met de diverse interieurs.

Ik heb heel lang met Scania gereden, maar Daf en MAN zijn ook fijn. Rijd nu sinds kort een Volvo FH. Daar moest ik wel erg aan wennen, maar nu gewend, erg prettig. Veel info beschikbaar.

Ow en pro Mods: Must have. Sinds een maand heb ik em er ook op staan. Nu bezig met ritje vanaf IJsland richting Denemarken volgens mij (veel varen).

[ Voor 34% gewijzigd door nldls op 29-01-2018 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nldls schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:07:
@Verwijderd Ow en pro Mods: Must have. Sinds een maand heb ik em er ook op staan. Nu bezig met ritje vanaf IJsland richting Denemarken volgens mij (veel varen).
Bedankt voor de complimenten :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@nldls Bedankt voor de tips!
ScuL schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:36:
[...]

[...]

Bedankt voor de complimenten :)
Ah, leuk, een Promods medewerker, begrijp ik. ;) Nou, de complimenten zijn meer dan verdiend! Ik kwam hier eigenlijk alleen maar om te zeggen, na vanavond weer een aantal ritten gemaakt te hebben, dat ik nu echt heel veel meer plezier beleef aan ETS2 dan toen ik het spel ‘default’ speelde (wat onderhand alweer jaren geleden is: mijn betere computer zal ook aan het plezier bijdragen ;) ). Inderdaad een must have! Je bent gek als je deze mod niet gebruikt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nldls schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:07:
Standaard truck voor chauffeurs: Iveco Stralis van ca. 90k. Overige trucks
Wist je dat je chauffeurs meer opbrengen als je ze dikkere vrachtwagens geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

FastFred schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:29:
[...]

Wist je dat je chauffeurs meer opbrengen als je ze dikkere vrachtwagens geeft ;)
Begin eerst met goedkope vrachtwagens en daarna upgraden.

Volgens mij bij 10 chauffeurs kan je makkelijk leningen afsluiten om 400.000 te lenen en 1 chauffeur betaald de premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon geen leningen afnemen, maakt het veel uitdagender. Heb ik ook niet gedaan en ik heb nu bijna 1 miljard op de bank staan en heb 90 vrachtwagens rond rijden (kan veel meer maar zie het nut niet). Zelf heb ik op de hoofdvestiging 4 vrachtwagens waarvan er altijd 3 stil staan en een waar ik zelf in rij.

Heb deze save al wel sinds december 2012 ofzo :X

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 30-01-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Pykow schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:47:
[...]

Begin eerst met goedkope vrachtwagens en daarna upgraden.

Volgens mij bij 10 chauffeurs kan je makkelijk leningen afsluiten om 400.000 te lenen en 1 chauffeur betaald de premie.
Nee is niet zo. Ze verdienen overal even veel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:47:
@nldls Bedankt voor de tips!
Ah, leuk, een Promods medewerker, begrijp ik. ;) Nou, de complimenten zijn meer dan verdiend! Ik kwam hier eigenlijk alleen maar om te zeggen, na vanavond weer een aantal ritten gemaakt te hebben, dat ik nu echt heel veel meer plezier beleef aan ETS2 dan toen ik het spel ‘default’ speelde (wat onderhand alweer jaren geleden is: mijn betere computer zal ook aan het plezier bijdragen ;) ). Inderdaad een must have! Je bent gek als je deze mod niet gebruikt! ;)
Sterker nog: ScuL is de oprichter van heel ProMods :D. Super goeie mod. Ik vind ETS 2 maar doodsaai en ontzettend eentonig zonder ProMods.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:57:
[...]

Sterker nog: ScuL is de oprichter van heel ProMods :D. Super goeie mod. Ik vind ETS 2 maar doodsaai en ontzettend eentonig zonder ProMods.
O, oeps, ik had geen idee! Bij dezen nog wat extra (en welgemeende) hulde aan ScuL dan! _/-\o_ ;) En ik ben het dus helemaal met je eens.

Ik rij op dit moment door Zuid-Frankrijk, op weg naar Italie: ben afgelopen weekend in Noorwegen begonnen en al die afwisseling onderweg bevalt me prima! Ik denk elke keer 'Nou, nog een stukje dan' en zo blijf je maar doorrijden. Lekker lokale radio erbij: genieten! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Lokale radio van het land of je eigen uit de buurt. Ik heb ook wel es 3FM aan staan vanuit ETS 2, maar ook wel Spotify op de achtergrond aan, ook fijn.

Hoe speel je overigens? Stuur, controller? Ik heb nu de x360 controller. Krijg het met stuur nog niet lekker voor elkaar (te goedkoop / oud stuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
in zowel ats als ets2 alle achievements weten te halen (alleen de achievement met die tankstations heb ik een modje voor geinstalleerd, de juiste trip kwam anders niet voorbij) ; Voorlopig kan ik mijn stuurtje weer even opbergen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:35:
[...]

O, oeps, ik had geen idee! Bij dezen nog wat extra (en welgemeende) hulde aan ScuL dan! _/-\o_ ;) En ik ben het dus helemaal met je eens.
Sterker nog, in het vorige topic is het ontstaan van Promods te lezen
ScuL schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:55:
[...]

No damage mod, speed limiter uit, motor van 1000pk en een 14 gearbox en flink doorbuffelen, ze gaan vanzelf wel aan de kant. Alleen jammer van de crashboetes iedere keer 8)

-edit-

Zit er hier iemand die 3D modelling kan doen? Ik ben bezig met het uitbreiden van de map noordwaarts en heb iemand nodig die Deense vangrails & portalen kan maken.
ScuL schreef op dinsdag 4 december 2012 @ 18:55:
Wat een drama op sommige ETS2 mod forums zeg. Ik probeer nu al een paar weken met mensen in contact te komen die 3D modelling kunnen doen voor wat uitbreidingen van borden, eerst ben ik 2x van ets2-mods.com afgetrapt zonder reden en nu is eurotrucksimulator.org down door een of andere hack / malware. Jammer dat deze scene zo veel kiddies aantrekt :(
ScuL schreef op zaterdag 8 december 2012 @ 20:21:
[...]

Ik ben samen met een andere NL-er bezig om te proberen de map uit te breiden. Hebben nu al overlay's voor navigatie maar hebben nog problemen met Zmodeler om ze in de game te krijgen.
Wie is Reislord en waar vinden we hem? :P Misschien interessant om een groepscommunicatie op te starten :)
Dat was eigenlijk de eerste vacature naar meer mensen om te helpen met map bouw.

En inderdaad, Promods is onmisbaar in ETS2

Ik heb recent de laatste hardeschijf in mijn pc vervangen door een SSD en het loopt vele malen vloeiender, het hing regelmatig omdat die schijf al een tijdje stervende was. Het is nu een waar genot om te trucken 8)

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 30-01-2018 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nldls schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:15:
Lokale radio van het land of je eigen uit de buurt. Ik heb ook wel es 3FM aan staan vanuit ETS 2, maar ook wel Spotify op de achtergrond aan, ook fijn.

Hoe speel je overigens? Stuur, controller? Ik heb nu de x360 controller. Krijg het met stuur nog niet lekker voor elkaar (te goedkoop / oud stuur).
Lokale radio uit het land waar ik rij. Natuurlijk. ;) Lol van radio i.p.v. bijvoorbeeld Spotify is dat je tussendoor de taal hoort spreken (waardoor je nog meer het idee krijgt dat je echt daar bent) en dat je muziek hoort die je normaal nooit hoort. Zo heb ik vanavond La sentinelle van Luke ontdekt: lekker nummer dat ik nog nooit gehoord had. ;) En nog een paar leuke Franse nummers die ik niet kende! Even zoeken naar de site van het radiostation, playlist zien te vinden en hopla, weer iets nieuws erbij voor als ik wél Spotify wil luisteren. Op het station zelf zeggen ze niet altijd wat ze draaien... en al zouden ze dat wel doen, meestal versta ik geen ene moer van wat ze zeggen... 8)

Ik gebruik nu een draadloze XBox controller. Best wel relaxt. Rij met automaat dan ook, natuurlijk. Wel klierig dat veel vrachtwagens (ik heb nog geen eigen exemplaar) geen cruise control hebben. Ik heb wel een G27 liggen maar het is zo’n gedoe om die steeds aan te sluiten... Bovendien maakt dat ding op herrie en dat is wat lastig thuis.
FastFred schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:49:
[...]

Sterker nog, in het vorige topic is het ontstaan van Promods te lezen

[...]

Dat was eigenlijk de eerste vacature naar meer mensen om te helpen met map bouw.

En inderdaad, Promods is onmisbaar in ETS2

Ik heb recent de laatste hardeschijf in mijn pc vervangen door een SSD en het loopt vele malen vloeiender, het hing regelmatig omdat die schijf al een tijdje stervende was. Het is nu een waar genot om te trucken 8)
Ah, grappig! Het is dus (gelukkig) ietsje meer geworden dan alleen Deense vangrails en portalen! :)

EDIT
Ik lees nu net de andere quote over de kiddies: fijn dan ScuL een schijnbaar vasthoudend type is! _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2018 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben het oude topic even aan het doorspitten voor nostalgische redenen (roze DAF'jes enzo). Kom zo nog wat meer berichten van ScuL tegen over de beginselen van Promods, vind ik leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:57:
[...]

Ik gebruik nu een draadloze XBox controller. Best wel relaxt. Rij met automaat dan ook, natuurlijk. Wel klierig dat veel vrachtwagens (ik heb nog geen eigen exemplaar) geen cruise control hebben. Ik heb wel een G27 liggen maar het is zo’n gedoe om die steeds aan te sluiten... Bovendien maakt dat ding op herrie en dat is wat lastig thuis.
Iedere truck heeft cruise control hoor. Alleen niet iedere truck heeft een retarder, waardoor je downhill wel op je snelheid moet letten (boetes zijn zo overdreven hoog, 1100 voor snelheid van +6). Ik heb zowel cruise control als oppakken cruise control gemapt naar de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nldls schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:07:
[...]

Iedere truck heeft cruise control hoor. Alleen niet iedere truck heeft een retarder, waardoor je downhill wel op je snelheid moet letten (boetes zijn zo overdreven hoog, 1100 voor snelheid van +6). Ik heb zowel cruise control als oppakken cruise control gemapt naar de controller.
Hm... gek, ik heb al in een paar trucks gereden die totaal niet reageren als ik op de cruise control knop druk op mijn XBox controller. Ik rij gewoon op een vlakke weg, druk de knop in, laat gas los en de snelheid daalt. Alleen trucks die de cruise control snelheid op het dashboard laten zien, doen het bij mij. Daarnaast ben ik nog geen enkele truck tegengekomen met een retarder want als cc al werkt, moet ik echt altijd ingrijpen als ik downhill rij. Apart. Ik heb alleen ‘cc aan’ op mijn controller nu: zodra ik de rem aanraak gaat ‘ie uit. Mss moet ik ook maar ‘cc oppakken’ onder een knop zetten.

Zal vast allemaal aan mij liggen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Je kunt met i het dashboard wijzigen. Iedere truck zou een scherm moeten hebben me de CC snelheid erop. Retarder heb je inderdaad vaak niet met de trucks uit de snelle opdrachten, is wel een tip als je er zelf 1 gaat kopen, scheelt een hoop. De truck remt van zelf als je boven de CC snelheid uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@J van E Er moet een retarder op de truck zitten (versnellingsbakmodel moet eindigen op 'R' geloof ik, ook bij trucks die niet van jou zijn kun je dit zien in het Diagnostiek schermpje van de truck in het hoofdmenu van de game) en je moet in de settings aan hebben staan dat automatische retarder inschakelt als je de ingestelde cc snelheid overschrijdt.

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 30-01-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nldls schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:29:
Je kunt met i het dashboard wijzigen. Iedere truck zou een scherm moeten hebben me de CC snelheid erop. Retarder heb je inderdaad vaak niet met de trucks uit de snelle opdrachten, is wel een tip als je er zelf 1 gaat kopen, scheelt een hoop. De truck remt van zelf als je boven de CC snelheid uitkomt.
Ik heb het net even getest: eerst de 'cc oppakken' toegekend aan een button en toen gaan rijden. De 'cc aan' knop leek eerst niets te doen (in een truck waar volgens mij geen cc in zat) maar na nog een keer drukken wel... Lijkt soms alsof ik vaker moet drukken. En nu net had ik ff geslapen, ik zet de motor aan, rij weg, druk op 'cc oppakken' en hopla, hij gaat helemaal vanzelf naar de snelheid die ik eerder had ingesteld! Da's wel erg handig. Enfin, het lijkt dus toch te werken maar niet altijd met de eerste druk op de knop...

Geen idee wat i doet maar ik zal het eens proberen. ;) EDIT Geprobeerd, haha, ja, da's wel een handig knopje! 8)
FastFred schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:30:
@J van E Er moet een retarder op de truck zitten (versnellingsbakmodel moet eindigen op 'R' geloof ik, ook bij trucks die niet van jou zijn kun je dit zien in het Diagnostiek schermpje van de truck in het hoofdmenu van de game) en je moet in de settings aan hebben staan dat automatische retarder inschakelt als je de ingestelde cc snelheid overschrijdt.
Diagnostiek scherm... ik zal eens opzoeken waar dat zit. En ook die automatische retarder optie want dat lijkt me inderdaad wel erg handig! EDIT Diagnostiek gevonden maar zie niets over de retarder. Ik heb de optie daarvoor sowieso nu wel aangezet.

Dank voor alle hulp en tips maar weer! ;) Heerlijk ontspannen rijden zo met 'cc' en 'cc hervatten'!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2018 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@J van E Als er een retarder op zit dan is de laatste letter van het type versnellingsbak meestal een R, daar kun je dat aan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:44:
[...]

Ik heb het net even getest: eerst de 'cc oppakken' toegekend aan een button en toen gaan rijden. De 'cc aan' knop leek eerst niets te doen (in een truck waar volgens mij geen cc in zat) maar na nog een keer drukken wel... Lijkt soms alsof ik vaker moet drukken. En nu net had ik ff geslapen, ik zet de motor aan, rij weg, druk op 'cc oppakken' en hopla, hij gaat helemaal vanzelf naar de snelheid die ik eerder had ingesteld! Da's wel erg handig. Enfin, het lijkt dus toch te werken maar niet altijd met de eerste druk op de knop...

Geen idee wat i doet maar ik zal het eens proberen. ;) EDIT Geprobeerd, haha, ja, da's wel een handig knopje! 8)
Op alle vrachtwagens zit cc. De ingestelde snelheid wordt vergeten als je ETS2 opnieuw start of een savegame laadt en waarschijnlijk ook na upgrades aan je vrachtwagen, hij wordt onthouden na een rustperiode. Cc hervatten kan pas vanaf 30 km/h en je cc zal niets doen als je de motorrem (niet retarder) aan hebt staan. Vooral dat laatste kan verwarrend zijn omdat op de laagste stand en vooral als je handmatig schakelt het niet snel duidelijk is dat je motorrem aan staat.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Kan iemand mij uitleggen wat een retarder en differentieel precies doet en wanneer ik die aan moet zetten? Ik gebruik het zelf namelijk nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Na een jaar zo goed als niet spelen en een middagje uittrekken om alle mods te updaten ook besloten om ETS2Localradio van @Koenvh te proberen. Echt een heel erg gave toevoeging aan het spel! Zojuist heel Duitsland doorgereden met heerlijke afwisseling tussen alle regionale stations, geeft gelijk een veel realistischer gevoel aan het spel 8)

Straks gaat mijn rit verder door Frankrijk, ik hoop dat ik een zender kan vinden waar ze niet teveel ouwehoeren XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GluonC schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:57:
Kan iemand mij uitleggen wat een retarder en differentieel precies doet en wanneer ik die aan moet zetten? Ik gebruik het zelf namelijk nooit
Retarder (en motorrem) zijn remsystemen die geen gebruik maken van de remschijven. Ze zijn dus verslijtvrij en dat is heel handig als je (regelmatig) 40 ton moet afremmen.
Het differentieelsper (ik neem aan dat je dat bedoelt) zorgt ervoor dat de twee wielen op een as tegelijk draaien. Niet dat als er eentje geblokkeerd is al het vermogen naar het andere wiel gaat. Het zorgt er dus voor dat je bij weinig tractie (zware vracht op zandgrond) beter weg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:45:
@J van E Als er een retarder op zit dan is de laatste letter van het type versnellingsbak meestal een R, daar kun je dat aan zien.
Dank! Die laatste vrachtwagen had geen R achter de naam van de versnelling (iets met 'autocruiser' of zo en een letter met wat cijfers) dus dat is nu duidelijk. Het is zonder eigen vrachtwagen altijd maar even afwachten wat je krijgt, natuurlijk. Als ik eentje ga kopen, zal ik extra goed op die R letten.
Maasluip schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:04:
[...]
Op alle vrachtwagens zit cc. De ingestelde snelheid wordt vergeten als je ETS2 opnieuw start of een savegame laadt en waarschijnlijk ook na upgrades aan je vrachtwagen, hij wordt onthouden na een rustperiode. Cc hervatten kan pas vanaf 30 km/h en je cc zal niets doen als je de motorrem (niet retarder) aan hebt staan. Vooral dat laatste kan verwarrend zijn omdat op de laagste stand en vooral als je handmatig schakelt het niet snel duidelijk is dat je motorrem aan staat.
Ook dank! Dat hervatten werkt inderdaad niet meteen, had ik al door, maar als het werkt, is het superhandig. Goed om te weten dat ik tot de 30 moet wachten.

De motorrem heb ik niets aan gedaan wat instellingen betreft en ik de versnelling gebeurt automatisch: ik neem aan dat dat dan vanzelf wel goed werkt allemaal...? Of kan dat alsnog de oorzaak zijn van mijn verwarring? (EDIT Lees nu je post die je postte terwijl ik typte: zou kunnen dat ik zo nu en dan cc probeerde te activeren terwijl ik aan het remmen was om niet te snel te gaan: dat werkt dus niet: mss was dat wel de oorzaak van mijn gedoe met cc.)

Ik heb nu wel door dat de cc knop een aan en uit knop lijkt te zijn: als ik reed met cc en ik moest even remmen, dan drukte ik opnieuw op het cc knopje zodra ik weer op snelheid was om cc weer te activeren: lijkt erop dat ik 'm dan juist uitzette en dus nog een keer moet drukken. Of zo, haha, nou ja, ik begin het door te krijgen! ;)

Is het onthouden van de cc snelheid zoals dat in ETS2 gebeurt trouwens realistisch? Werkt dat in het echt ook zo...? Just curious.
BdK9001 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:07:
Na een jaar zo goed als niet spelen en een middagje uittrekken om alle mods te updaten ook besloten om ETS2Localradio van @Koenvh te proberen. Echt een heel erg gave toevoeging aan het spel! Zojuist heel Duitsland doorgereden met heerlijke afwisseling tussen alle regionale stations, geeft gelijk een veel realistischer gevoel aan het spel 8)

Straks gaat mijn rit verder door Frankrijk, ik hoop dat ik een zender kan vinden waar ze niet teveel ouwehoeren XD
Ik zat daar ook al aan te denken maar het lijkt me zo balen dat als je EINDELIJK eens een lekker muziekje hoort de zender opeens automatisch veranderd...! ;) Vraag me ook af of de zender niet heel vaak veranderd gezien de kleine afstanden in TES2? (Maar goed, ik kan het natuurlijk altijd eens proberen... ;) )

BTW Wel lekker om eens een keer over iets anders dan flightsim te lullen! :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij heb je een set knop (die ook deactiveert) en een resume knop. Tenminste, zo heb ik het op mijn stuurtje gemapt. Je moet eens in de keyboard settings kijken wat het precies is.

Of het realistisch is? Tja, savegeames heb ik nog niet kunnen ontdekken in mijn auto ;) maar de setting van mijn cruiscontrol ben ik wel kwijt als ik de auto uit zet. In zo verre is dat in ETS2 niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:20:
Ik zat daar ook al aan te denken maar het lijkt me zo balen dat als je EINDELIJK eens een lekker muziekje hoort de zender opeens automatisch veranderd...! ;) Vraag me ook af of de zender niet heel vaak veranderd gezien de kleine afstanden in TES2? (Maar goed, ik kan het natuurlijk altijd eens proberen... ;) )

BTW Wel lekker om eens een keer over iets anders dan flightsim te lullen! :+
Volgens mij kreeg ik ongeveer iedere 15-20 minuten een andere zender voorgeschoteld. Wat minder vaak is dan wanneer ik in het echt in de auto zit, dan zap ik iedere keer al weer reclame of een suf nunmer komt :p

Wat ik nu ook heel leuk vind is dat ik nu ook de journaals van andere landen meekrijg

Auto-retarder kun je trouwens in de settings aan of uit zetten, met een zelfgekozen marge. Meestal had ik dit op 10km/u staan, dan kun je heuvelaf wat snelheid opbouwen voor je weer omhoog gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:31:
Volgens mij heb je een set knop (die ook deactiveert) en een resume knop. Tenminste, zo heb ik het op mijn stuurtje gemapt. Je moet eens in de keyboard settings kijken wat het precies is.
Ja, klopt: een knop om cc aan en uit te zetten én eentje om een eerdere snelheid weer te hervatten. (Plus nog wat knoppen om de snelheid zelf aan te passen maar die passen niet meer op mijn controller.)
Maasluip schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:31:
Of het realistisch is? Tja, savegeames heb ik nog niet kunnen ontdekken in mijn auto ;) maar de setting van mijn cruiscontrol ben ik wel kwijt als ik de auto uit zet. In zo verre is dat in ETS2 niet realistisch.
Ja, dat dacht ik al maar goed, ik heb geen idee in hoeverre ETS2 een sim is, eigenlijk. Wat sommige bijvoorbeeld versnellingsopties aangaat, gaan ze aardig ver maar veel andere opties zullen wel bedoeld zijn voor de meer casual trucker.
BdK9001 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:37:
[...]

Volgens mij kreeg ik ongeveer iedere 15-20 minuten een andere zender voorgeschoteld. Wat minder vaak is dan wanneer ik in het echt in de auto zit, dan zap ik iedere keer al weer reclame of een suf nunmer komt :p

Wat ik nu ook heel leuk vind is dat ik nu ook de journaals van andere landen meekrijg
Hm, da's best vaak, vind ik. Aan de andere kant ben je in 20 minuten bijna een heel land door in ETS2 dus zo heel gek is het niet. ;)
BdK9001 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:37:
Auto-retarder kun je trouwens in de settings aan of uit zetten, met een zelfgekozen marge. Meestal had ik dit op 10km/u staan, dan kun je heuvelaf wat snelheid opbouwen voor je weer omhoog gaat
Ja, dat zag ik, maar dan krijg je alsnog snel boetes...? Die wil ik juist voorkomen met cc en retarder.
FastFred schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:49:
Pff, neppers hier, alles wat op automatisch kan, staat hier op handmatig :P
Haha, ja, in tegenstelling tot mijn flightsims speel ik ETS2 op dit moment puur voor dat lekkere gevoel dat een lange rit je kan geven: met de blik op oneindig etc. ;) Als ik mijn G27 zou gebruiken, zou ik alles ook handmatig doen maar dat is momenteel gewoon teveel gedoe. En voorlopig bevalt die XBox controller me meer dan prima! 8)

EDIT
Zonet gevraagd op het ETS2 Steam forum maar kan het hier natuurlijk ook vragen: is er een mod of hack die al die kruizen verwijderd die je ziet op wegen waar je niet in kan rijden? Ik vind dat het hele idee van 'echt daar zijn' nogal om zeep helpen. Ik volg sowieso altijd de rode lijn op mijn TomTom dus het is verder geen probleem dat je dan allemaal onzichtbare muren hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2018 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
In de steam workshop is een mod aanwezig om de barrier onzichtbaar te maken.

https://steamcommunity.co...739447260&searchtext=road

of in de workshop zoeken op "Hidden Barriers"

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FransJansen schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:21:
In de steam workshop is een mod aanwezig om de barrier onzichtbaar te maken.

https://steamcommunity.co...739447260&searchtext=road

of in de workshop zoeken op "Hidden Barriers"
Thx! Ik zal ‘m eens proberen!

EDIT
'Hidden barriers' werkt perfect! :) Stukken leuker zo!

En ik heb trouwens toch ook nu knoppen op mijn controller toegekend aan cc snelheid verhogen en verlagen. (Dan maar geen knipperlicht... 8) ). Zo wordt rijden helemaal een makkie! Zodra je een bord ziet met een andere snelheid, knopjes indrukken en klaar. Het is nogal een gedoe om steeds handmatig de snelheid te pakken en in te stellen. (Ja, als het makkelijk kan... ;) )

Heb trouwens ook nu pas door dat je vantevoren kan zien welke vrachtwagen je bij een opdracht krijgt... }:O Handig! Meteen gekozen voor de klus met Scania R 2012 Topline mét retarder! ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2018 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@BdK9001 @J van E Leuk om te horen :) Hoe vaak je van zender wisselt hangt heel erg van je route af. Hier is een kaart van alle "regio's" als overzicht: http://rawgit.com/Koenvh1...radio/master/web/map.html

Op het moment dat je dichter bij een andere regio bent dan je eigen regio, wisselt de radio. Over het algemeen komt dit neer op dat de radio ongeveer op de grens wisselt, daar tussendoor niet. (Kun je ook zelf instellen hoe snel hij moet wisselen, alleen het kan dan wel zijn dat de radio erg begint te ruisen (maar ook dat kan uitgeschakeld worden)). Als je dus een rit hebt van Rotterdam naar Genève, en je rijdt door Nederland, België (Vlaanderen), België (Wallonië), Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland, dan wissel je wel regelmatig van zender... Maar met de meeste routes blijf je toch op z'n minst 20 minuten in één land.

Of het je ligt of niet is natuurlijk aan jezelf. Ik geniet er zelf altijd wel van om nog meer het gevoel te krijgen in een ander land te zijn. Je kunt 'm wel net zoals de radio in ETS2 zelf met het toetsenbord/controller bedienen, en in tegenstelling tot de standaardradio krijg je ook het logo te zien, dus dan is het hopelijk iets makkelijker om een leuk radiostation te vinden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Koenvh op 31-01-2018 23:42 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Is er geen topic voor ATS? Dan vraag ik het hier even. Zijn er ook al goede maps uit voor ATS?
De maps die ik kan vinden zien er niet zo veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:56
GluonC schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:03:
Is er geen topic voor ATS? Dan vraag ik het hier even. Zijn er ook al goede maps uit voor ATS?
Dit topic kan je volgens mij ook gewoon ATS in bespreken. Maps kan ik je niet mee helpen, speel zelf alleen de standaard map en heb ATS al tijdje niet meer gespeeld. ETS ook niet maar wel zin om met de nieuwe promods aan de slag te gaan of die nieuwe DLC.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Ja ik was in een keer mijn profiel kwijt en had geen zin om voor een 3de x opnieuw te beginnen.
Maar ETS2 met promods is echt een verademing.
Amuseer me prima met ATS so far, maar het is nog wel erg kaal.

Er is pas 1dlc uit, als ze op dit tempo door blijven ontwikkelen zijn ze over 50jaar nog bezig 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is ook het topic voor ATS, STDS e.d. (alleen de meerderheid speelt vooral ETS2).
Echt goede maps zijn er nog niet, en dat komt mede omdat SCS zelf nog ontzettend aan het uitbreiden en vernieuwen is. Er is wel Coast 2 Coast en Canadream, maar de kwaliteit daarvan is beduidend minder dan standaard ATS.

(Overigens werkt ATS Local Radio daar sinds de laatste update ook mee :) )

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
3 dlc's volgens mij, maar 2 waren er gratis en 1 betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Voor ATS zou ik wel een ICE road trucking map willen zien, lijkt me gaaf!

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10 19:29

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

lekker rit van 2400km naar rusland :D alleen laats paar km ging minder moest zand weg op van GPS om dat korter was. wat eerst goed ding tot dat paar flink kuilen tegen kwam en bijna vast kwam te zitten en toen dit mooi stukje mooi maar wel schade aan motor bij op rijden :(
Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/d8bue03pl/ets2_00174.png

en ging later nog veder offroad :P
[YouTube: https://youtu.be/TBJ_MYPzHUo]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Koenvh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:40:
@BdK9001 @J van E Leuk om te horen :) Hoe vaak je van zender wisselt hangt heel erg van je route af. Hier is een kaart van alle "regio's" als overzicht: http://rawgit.com/Koenvh1...radio/master/web/map.html

Op het moment dat je dichter bij een andere regio bent dan je eigen regio, wisselt de radio. Over het algemeen komt dit neer op dat de radio ongeveer op de grens wisselt, daar tussendoor niet. (Kun je ook zelf instellen hoe snel hij moet wisselen, alleen het kan dan wel zijn dat de radio erg begint te ruisen (maar ook dat kan uitgeschakeld worden)). Als je dus een rit hebt van Rotterdam naar Genève, en je rijdt door Nederland, België (Vlaanderen), België (Wallonië), Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland, dan wissel je wel regelmatig van zender... Maar met de meeste routes blijf je toch op z'n minst 20 minuten in één land.

Of het je ligt of niet is natuurlijk aan jezelf. Ik geniet er zelf altijd wel van om nog meer het gevoel te krijgen in een ander land te zijn. Je kunt 'm wel net zoals de radio in ETS2 zelf met het toetsenbord/controller bedienen, en in tegenstelling tot de standaardradio krijg je ook het logo te zien, dus dan is het hopelijk iets makkelijker om een leuk radiostation te vinden :)
In europa is mobiel internet nu over al gebruiken met je telefoon abonnement.
In spotify kan je nummers ook downloaden.
Ik rij dus gewoon met spotify aan.
In real life doe ik dat ook. Of ik nu in Nederland, België of Duitsland ben.
ATS speel ik ook, maar is minder leuk dan ets2. Vrij kaal overal en geen herkenningspunten. In real life ben ik met de auto in veel landen geweest (zelf gereden of vakantie met mn ouders op de achterbank)

Zo herken ik wat punten uit frankrijk, belgie, duitsland, noord italie, zwitserland, Denemarken, zweden en Noorwegen.
Sn3gG3l schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:25:
[...]

Dit topic kan je volgens mij ook gewoon ATS in bespreken. Maps kan ik je niet mee helpen, speel zelf alleen de standaard map en heb ATS al tijdje niet meer gespeeld. ETS ook niet maar wel zin om met de nieuwe promods aan de slag te gaan of die nieuwe DLC.
Met promods zijn je ritjes wel gelijk veel langer en werkt world of trucks niet wanneer je over water moet.

Ik baal dat je een profiel niet kan kopiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Pykow schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 06:41:

[...]

Met promods zijn je ritjes wel gelijk veel langer en werkt world of trucks niet wanneer je over water moet.

Ik baal dat je een profiel niet kan kopiëren
Gebruik Promods al jaren. Voor de achievements en world of trucks heb ik gewoon een Vanilla profiel waar ik dat allemaal mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Sn3gG3l schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:34:
[...]

Gebruik Promods al jaren. Voor de achievements en world of trucks heb ik gewoon een Vanilla profiel waar ik dat allemaal mee doe.
Ja daarom twijfel ik of ik Promods weer eraf ga halen ;)
Want zo haal ik volgens mij geen achievements.
Of telt hij ook gewoon de aantal KM die je rijd op onbekende plekken van ETS2 vanilla ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Heb nu ongeveer drie kwart jaar geen ETS2 meer gespeeld maar heb het nu toch weer eens geïnstalleerd. Zie dat er wat leuke toevoegingen zijn geweest; New Generation Scania vind ik erg vet en de DLC voor exceptioneel convoy ziet er ook leuk uit.

Echter, ik heb het spel nooit echt leuk gevonden zonder mods. Voornamelijk de Vanilla-map vind ik iets te saai. Daardoor heb ik mijn accounts altijd vol gepleurd met mods die de stabiliteit en kwaliteit niet ten goede deden....

Eigenlijk ben ik nu op zoek naar wat kwaliteit-mods die het spel net wat leuker maken; denk aan een map met smalle en/of bochtige en/of off-road wegen, daarnaast leuke trailers en evt. wat kleine extra's die de game-play leuker maken. Hebben jullie nog goede tips? Ik zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk...!

Daarnaast ben ik toch wel benieuwd (ik weet, het is vloeken in de kerk) of er in de tussentijd nog weleens kwalitatief goede car mods zijn gebouwd. Heeft altijd mijn interesse getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Laatst online: 17:55
Zoiets :)?

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2hrhkeh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
TweakTweet schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:27:
Heb nu ongeveer drie kwart jaar geen ETS2 meer gespeeld maar heb het nu toch weer eens geïnstalleerd. Zie dat er wat leuke toevoegingen zijn geweest; New Generation Scania vind ik erg vet en de DLC voor exceptioneel convoy ziet er ook leuk uit.

Echter, ik heb het spel nooit echt leuk gevonden zonder mods. Voornamelijk de Vanilla-map vind ik iets te saai. Daardoor heb ik mijn accounts altijd vol gepleurd met mods die de stabiliteit en kwaliteit niet ten goede deden....

Eigenlijk ben ik nu op zoek naar wat kwaliteit-mods die het spel net wat leuker maken; denk aan een map met smalle en/of bochtige en/of off-road wegen, daarnaast leuke trailers en evt. wat kleine extra's die de game-play leuker maken. Hebben jullie nog goede tips? Ik zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk...!

Daarnaast ben ik toch wel benieuwd (ik weet, het is vloeken in de kerk) of er in de tussentijd nog weleens kwalitatief goede car mods zijn gebouwd. Heeft altijd mijn interesse getrokken.
Dit is wel een hele mooie toevoeging, trailer pack van Bora https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=36&t=249832

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Pykow schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Ja daarom twijfel ik of ik Promods weer eraf ga halen ;)
Want zo haal ik volgens mij geen achievements.
Of telt hij ook gewoon de aantal KM die je rijd op onbekende plekken van ETS2 vanilla ?
Ik rij liever in de Promods omgeving dan dat ik de archievements ga halen.
World of Trucks vind ik maar een minimale toevoeging aan de hele sim beleving

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FransJansen schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:06:
[...]

Ik ook! Ik heb helemaal niets met achievements. Nooit wat gehad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 06:41:
[...]

In europa is mobiel internet nu over al gebruiken met je telefoon abonnement.
In spotify kan je nummers ook downloaden.
Ik rij dus gewoon met spotify aan.
In real life doe ik dat ook. Of ik nu in Nederland, België of Duitsland ben.

[...]
Klopt, maar er luisteren nog genoeg mensen dagelijks naar de radio, ook in het buitenland. Vroeger waren er ook al genoeg mensen die met een mapje CD's (bij voorkeur zelf gebrand) in de auto. :P

Ik vind het juist wel leuk om naar de buitenlandse radio te luisteren, dan krijg ik extra het gevoel in het buitenland te zijn, en leer ik ook nog 'ns nieuwe muziek kennen (er is verrassend veel goede muziek die nooit naar Nederland komt). Maar het is uiteraard niet verplicht :)
FransJansen schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:06:
[...]

World of Trucks vind ik maar een minimale toevoeging aan de hele sim beleving
Ik doe de achievements eigenlijk alleen maar in ATS, aangezien ik daar geen map mods gebruik. Voor de rest vind ik ze niet veel toevoegen.

[ Voor 20% gewijzigd door Koenvh op 02-02-2018 19:10 ]

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Koenvh schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:07:
[...]

Klopt, maar er luisteren nog genoeg mensen dagelijks naar de radio, ook in het buitenland. Vroeger waren er ook al genoeg mensen die met een mapje CD's (bij voorkeur zelf gebrand) in de auto. :P

Ik vind het juist wel leuk om naar de buitenlandse radio te luisteren, dan krijg ik extra het gevoel in het buitenland te zijn, en leer ik ook nog 'ns nieuwe muziek kennen (er is verrassend veel goede muziek die nooit naar Nederland komt). Maar het is uiteraard niet verplicht :)
Ik rijd in-game zoveel mogelijk met de radio aan, maar heb ook Spotify open staan op de achtergrond voor het geval er alleen maar gepraat wordt - wat in Frankrijk en Scandinavië errug vaak is -, of wanneer er geen leuke muziek beschikbaar is. Voor de immersie is het ideaal op deze manier. In het echt gooi ik Spotify ook aan als de radio tegenvalt.

Verder ook nog heel veel kudos voor @ScuL en de rest van het Promods-team, in de +/- 8 maanden dat ik niet gespeeld heb is er heel veel moois bijgekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BdK9001 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:53:
[...]

Ik rijd in-game zoveel mogelijk met de radio aan, maar heb ook Spotify open staan op de achtergrond voor het geval er alleen maar gepraat wordt - wat in Frankrijk en Scandinavië errug vaak is -, of wanneer er geen leuke muziek beschikbaar is. Voor de immersie is het ideaal op deze manier. In het echt gooi ik Spotify ook aan als de radio tegenvalt.

[...]
In Noorwegen valt 't voor mijn gevoel wel mee, maar Zweden is inderdaad verschrikkelijk :/
In Frankrijk luister ik meestal naar Nostalgie, en daar hoor ik bijna alleen maar muziek, maar die muziek moet je ook maar net liggen :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met ene hele simpele en waarschijnlijk heel vaak gestelde vraag: welke vrachtwagen moet ik nou kopen...? Ik rij nu nog steeds in opdracht en heb straks zo'n 140.000 euro (ik wil eigenlijk niets lenen) maar heb geen idee welk merk of ook type ik nou moet kopen. Er zijn er gewoon teveel. ;) Ik dacht eerst aan Scania, omdat het Scandinavisch is, maar ja, dan kan ik ook Volvo nemen... en bovendien vind ik de 'cockpit' (hoe heet dat ook alweer in een vrachtwagen) van bijvoorbeeld de nieuwe Scanai S niet echt mooi met al die knopjes: beetje teveel van het goede. Ik wil gewoon een strakke bak die een mooi uitzicht geeft op de weg en de omgeving en die uiteindelijk ook genoeg HP heeft om makkelijk de bergen over te komen. En waar ook een 'TomTom' inpast (zodat ik dat F5 scherm ook eens een tijdje weg kan laten).

Of zijn al die vrachtwagens een beetje hetzelfde...? Ik rij met een XBox controller en een automaat, bijna altijd op cruise control, dus dan maakt het misschien niet zoveel uit wat je kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenvh schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:47:
Ik heb zojuist een nieuwe update voor ATS/ETS2 Local Radio uitgebracht. Er is nu ook ondersteuning voor Canadream (en andere maps die Canada toevoegen). Ook heb ik een paar weken geleden een extra fix uitgebracht voor de mensen waarbij de ets2-telemetry.dll niet werkte :)
Eindelijk de tijd gevonden om dit uit te proberen maar jammergenoeg werkt het niet. Zal aan een 'dependecy' liggen (ik zie de foutcode 'unable to load: 0000007E' in het log) maar het file dat ik kan downloaden om dit te verhelpen betreft een OUDERE versie van Visual C++ (14.0.23026) en die wil dus niet installeren omdat ik al een nieuwere heb (14.0.24212). En ik ga die nieuwere natuurlijk niet verwijderen om die oudere te installeren want die nieuwere is geinstalleerd voor een onderdeel van mijn flightsim en die helpt ik liever niet om zeep.

Jammer. Enige kans dat dit nog geupdate wordt op een of andere manier? Want het lijkt me wel serieus handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:48:
[...]

Ik ook! Ik heb helemaal niets met achievements. Nooit wat gehad ook.
Ieder zn ding, ik hou er wel van. Niets moet alles mag, daarom heb ik ook 2 profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:06:
[...]

Eindelijk de tijd gevonden om dit uit te proberen maar jammergenoeg werkt het niet. Zal aan een 'dependecy' liggen (ik zie de foutcode 'unable to load: 0000007E' in het log) maar het file dat ik kan downloaden om dit te verhelpen betreft een OUDERE versie van Visual C++ (14.0.23026) en die wil dus niet installeren omdat ik al een nieuwere heb (14.0.24212). En ik ga die nieuwere natuurlijk niet verwijderen om die oudere te installeren want die nieuwere is geinstalleerd voor een onderdeel van mijn flightsim en die helpt ik liever niet om zeep.

Jammer. Enige kans dat dit nog geupdate wordt op een of andere manier? Want het lijkt me wel serieus handig!
runtimes kunnen vaak prima naast elkaar geïnstalleerd worden, je kan dit proberen :
• huidige versie verwijderen
• oude versie installeren
• nieuwe/huidge versie installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mschol schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:23:
[...]

runtimes kunnen vaak prima naast elkaar geïnstalleerd worden, je kan dit proberen :
• huidige versie verwijderen
• oude versie installeren
• nieuwe/huidge versie installeren
Ok, ik kan alleen de installers van mijn nieuwere versies nergens vinden op de computer, wellicht zaten die ingepakt in een of andere installer, dus dat maakt het lastig de nieuwere versie opnieuw te installeren. En ik heb geen idee waar dit allemaal invloed op heeft dus ik speel het liever safe: ik heb geen zin erin dat andere programma's opeens moeilijk gaan doen. Dus dan maar geen lokale radio.

EDIT
Ik heb trouwens de freecam ontdekt (grappig om tijdens een pauze wat rond te kunnen lopen!), alleen... hoe kom ik weer terug in mijn truck?!? Ik kan dat echt nergens vinden in alle topics hierover en YouTube filmpjes... Zal dus wel iets HEEL simpels zijn, haha!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2018 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:06:
[...]

Helaas werken Visual C++ runtimes niet zo. Iets wat gecompiled is voor Visual C++ 2012 werkt alleen met Visual C++ 2012. :/ , Daarom hebben de meeste mensen er ook zo veel geïnstalleerd. Ze draaien overigens wel prima naast elkaar.
(Ik dacht trouwens dat Windows 10 standaard met Visual C++ 2012 en 2013 kwam)

Er is ook alternatieve versie van de plugin beschikbaar (alleen voor de 64-bitversie van ETS2/ATS), hier: https://github.com/Koenvh...native_ets2-telemetry.dll. Dan moet je 'm alleen wel zelf naar \Steam\SteamApps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64\plugins kopiëren. Die werkt met de nieuwere versie 2017/2015 (14.0.x).

[ Voor 3% gewijzigd door Koenvh op 03-02-2018 17:03 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenvh schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:52:
[...]

Helaas werken Visual C++ runtimes niet zo. Iets wat gecompiled is voor Visual C++ 2012 werkt alleen met Visual C++ 2012. :/ , Daarom hebben de meeste mensen er ook zo veel geïnstalleerd. Ze draaien overigens wel prima naast elkaar.
(Ik dacht trouwens dat Windows 10 standaard met Visual C++ 2012 en 2013 kwam)

Er is ook alternatieve versie van de plugin beschikbaar (alleen voor de 64-bitversie van ETS2/ATS), hier: https://github.com/Koenvh...native_ets2-telemetry.dll. Dan moet je 'm alleen wel zelf naar \Steam\SteamApps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64\plugins kopiëren. Die werkt met de nieuwere versie 2017/2015 (14.0.x).
Jaaaaaaaa, die werkt! Leuk! Ik kreeg meteen allemaal Zweeds geleuter te horen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:06:
[...]

Ok, ik kan alleen de installers van mijn nieuwere versies nergens vinden op de computer, wellicht zaten die ingepakt in een of andere installer, dus dat maakt het lastig de nieuwere versie opnieuw te installeren. En ik heb geen idee waar dit allemaal invloed op heeft dus ik speel het liever safe: ik heb geen zin erin dat andere programma's opeens moeilijk gaan doen. Dus dan maar geen lokale radio.

EDIT
Ik heb trouwens de freecam ontdekt (grappig om tijdens een pauze wat rond te kunnen lopen!), alleen... hoe kom ik weer terug in mijn truck?!? Ik kan dat echt nergens vinden in alle topics hierover en YouTube filmpjes... Zal dus wel iets HEEL simpels zijn, haha!
Ik denk dat je de freecam bedoeld die je met ''0'' opent? Wanneer je dan op 1 drukt, dan kom je als het goed is weer gewoon in je cabine terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SurfBoy schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:18:
[...]

Ik denk dat je de freecam bedoeld die je met ''0'' opent? Wanneer je dan op 1 drukt, dan kom je als het goed is weer gewoon in je cabine terecht.
Hm, ja, gek, het werkt: ik dacht toch echt dat ik OVERAL op geklikt had... :? Maar goed. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:23:
[...]

Hm, ja, gek, het werkt: ik dacht toch echt dat ik OVERAL op geklikt had... :? Maar goed. Dank je!
http://trucksim.wikia.com/wiki/Console

Hier staan ook alle commands die je met je Console kan uitvoeren. Je console tover je tevoren door op ''~'' Te drukken. Deze kan je nu ook gebruiken, omdat je die freecam geactiveerd hebt. Sommige commands zijn erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:53
Hallo, mijn ETS2 crashed momenteel steeds als ik 'een snelle opdracht' wil uitvoeren. Het spel wordt beeindigd en kom in het Steam-menu terecht. De andere vrachtoptie (als eigenaar) doet het wel. Daarvoor deed hij het steeds goed. Ik gebruik ETS2 (Steam versie) en alleen Promods. Beide de recentste versie. ETS2 zonder Promods (dus de vanilla-versie) draait probleemloos. Vandaar dat ik denk dat het door Promods komt??
Ik heb al 7 garages en chauffeurs, dus wil het eigenlijk niet opnieuw installeren. Dan moet ik weer opnieuw beginnen, wat jammer zou zijn. Hebben jullie enig idee wat ik zou kunnen doen of waaraan het zou kunnen liggen? Gr. Ton37

Update: bij nader inzien: ik ga dit posten op Promods.net . ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ton37 op 03-02-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:20
@Koenvh Ik krijg deze melding in het rood in mijn game.log:

00:00:11.642 : <ERROR> [sdk] prism::sdk::lookup_channel: SCS_U32_NIL is not valid parameter for array channel 'truck.hshifter.select'
00:00:11.642 : <ERROR> [sdk] prism::sdk::telemetry_register_for_channel: channel 'truck.electric.enabled' index 4294967295 has already callback for type 1
00:00:11.642 : <ERROR> [sdk] prism::sdk::telemetry_register_for_channel: type 1 is not supported by channel 'truck.light.aux.front' index 4294967295
00:00:11.642 : <ERROR> [sdk] prism::sdk::telemetry_register_for_channel: type 1 is not supported by channel 'truck.light.aux.roof' index 4294967295
00:00:11.642 : <ERROR> [sdk] prism::sdk::lookup_channel: channel 'truck.adblue.consumption.average' not found

De radio werkt wel gewoon. Ik heb ook alle stappen van jouw "troubleshooting" gevolgd en die error blijft voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mikoe Klopt. Die komen van de ets2-sdk-plugin die ik gebruik voor ETS2 Local Radio. Ik heb het daar al wel aangekaart, maar aangezien alles voor de rest wel werkt zoals 't zou moeten, heeft het geen hoge prioriteit.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:07
@ScuL Misschien heb je deze vraag al 100x moeten beantwoorden maar is er al iets meer bekend over Special Transport icm Promods?

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SurfBoy schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:26:
[...]

http://trucksim.wikia.com/wiki/Console

Hier staan ook alle commands die je met je Console kan uitvoeren. Je console tover je tevoren door op ''~'' Te drukken. Deze kan je nu ook gebruiken, omdat je die freecam geactiveerd hebt. Sommige commands zijn erg handig.
Thanks! Had elders ook al een lijstje gevonden. ;) Wat zeker HEEL handig is, is F9 in de freecam mode (is dus geen console command). Daar had ik vanmiddag stomtoevallig meteen profijt van: ik zat namelijk helemaal vast in een krappe bocht onder een brug met twee trailers achter me. Ik kon geen kant meer op. Dus ik ging naar de freecam, verplaatste de cam een stukje verder de weg op en drukte op F9. Hopla, mijn truck stond nu op die plek en niet meer vast in de bocht. Is natuurlijk cheaten maar vond het wel handig in dit geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorank schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:37:
@ScuL Misschien heb je deze vraag al 100x moeten beantwoorden maar is er al iets meer bekend over Special Transport icm Promods?
Nee we zijn er nog mee bezig. Valt niet mee

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:20
Begin van de week eindelijk mijn nieuwe pc compleet kunnen maken. Mobo, behuizing, CPU en RAM zijn zo goed als nieuw (tweedehands voor mooie prijsje op de kop kunnen tikken via V&A). CPU-koeler, SSD en PSU nieuw gekocht. GPU had ik al. Gisteren alle mods geordend en geupdate en alles getest. Dus vandaag eindelijk lekker toeren door Promods :D. Hoop dat mijn oude pc volgende maand verkocht is en dan een andere GPU d'r in. Moet alleen nog ff uizoeken welke GPU ik erin wil. Ik weet het, GPU's zijn zeer schaars nu en sommige vragen tweedehands veel te veel geld, maar er zit geen haast achter. Ik merk wel dat ETS2 een klein stukje stabieler speelt. Weet niet of het kan als je van een AMD FX-4300 naar een i5-6600K gaat, maar voor mijn gevoel wel. Ik ben wel met een nieuw profiel begonnen, aangezien ik geen overzicht had van de mods. Was gelukkig nog niet zo ver, want elke keer was er wel weer een mod die alles tegenwerkte. Dus heb toen maar een test account aangemaakt om alle mods eerst te testen op fouten en of ze met andere mods samen kunnen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartus1989
Toch jammer dat ik mezelf niet kan zien in deze trailer, maar de AI wel zie :9

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/20ijf5x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Scania 143?

Wel grappig inderdaad dat het niet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Dat soort reflecties zitten ingebakken in de texture zelf volgens mij, als dat berekend zou moeten zijn zou alles loodzwaar zijn :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Ah, dat verklaard een hoop. Wel jammer..
Het is een Scania 164L 580 V8, echt een hele mooie mod (RJL).
Heb er een open pijp geluid op, maar dan wel subtiel. Klinkt geweldig.

Bij geinterreseerden wil ik wel even opzoeken welke ik heb :)
Pagina: 1 ... 86 ... 162 Laatste