Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

MR_VIPER schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:27:
[...]
Ik vind het met een controller ook goed te doen. Gebruik zelf een Xbox controller. Als ik mijn raceseat en toebehoren weer normaal kan neerzetten zal ik weer overstappen. Maar aanbevelen om zonder stuur of pedalen niet te spelen is wat vergaand.
Met een controller is het wellicht nog wel redelijk te doen als je analoge sticks gebruikt maar het lijkt mij persoonlijk niet fijn. Ik heb het zelf een uurtje met toetsenbord gedaan. Dat was dusdanig irritant dat ik direct die avond nog een goedkoop Trust stuurwiel heb aangeschaft.

Deze: pricewatch: Trust GXT 288 Zwart

Maar volgens mij moet je met deze ook al een aardig eind komen:
pricewatch: Trust GXT 570 Wiel + Pedalen Zwart

Zeker om het eens uit te proberen is dat prima.

Ik heb nu dit beestje:
pricewatch: Logitech G29 Driving Force
pricewatch: Logitech Gaming Driving Force Shifter

En deze rig:
pricewatch: Wheel Stand Pro Logitech G25/G27/G29/G920 Racing Wheel - Deluxe V2

Vind ik een heel leuke middenklasser voor een casual gamer als ik.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:34
Lol, ik heb het eerst altijd met tobo gespeeld. Speelt niet zoals met een stuur, maar ik had er om eerlijk gezegt niet veel moeite mee.

Nu een thrustmaster T150 Pro, rijd het wel wat beter.
Moet nog even een wheelstandpro hebben, wat lastig/vervelend om hem elke keer weer te monteren aan het bureau.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojet
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-10 22:53
Ik speel gewoon met toetsenbord, het is te doen, alleen een stabiele snelheid neerzetten lijkt haast onmogelijk, heb nu 3 ritten gedaan, en maak her en der nog wat foutjes (verkeerde boot nemen bijvoorbeeld), controller moet ik nog een keer halen, maar twijfel wat een goede keuze is (wellicht gewoon de Xbox One S controller?) Overigens ik vind het leuk, beetje touren, beetje om je heen kijken en opdrachten volbrengen. Nu verder sparen voor een eigen truck.

https://www.discogs.com/user/Klojett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 09:35

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Klojet schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:16:
Ik speel gewoon met toetsenbord, het is te doen, alleen een stabiele snelheid neerzetten lijkt haast onmogelijk, heb nu 3 ritten gedaan, en maak her en der nog wat foutjes (verkeerde boot nemen bijvoorbeeld), controller moet ik nog een keer halen, maar twijfel wat een goede keuze is (wellicht gewoon de Xbox One S controller?) Overigens ik vind het leuk, beetje touren, beetje om je heen kijken en opdrachten volbrengen. Nu verder sparen voor een eigen truck.
Ik heb een Xbox One S controller via Bluetooth aangesloten. Werkt prima.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 16:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik speel gewoon met toetsenbord, het is te doen, alleen een stabiele snelheid neerzetten lijkt haast onmogelijk,
Cruisecontrol aanzetten en met de toetscombinaties (Q en A geloof ik?) de snelheid verhogen en verlagen? Je kunt het interval waarmee verhoogd wordt ook aanpassen, standaard staat dat op 5 km/h.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toen ik nog met toetsenbord reed was het WASD voor gas, rem en sturen, T voor trailer koppelen, E voor starten, [ en ] voor richting aangeven, spatie voor handrem, Lshift voor opschakelen, Lctrl voor terug schakelen en 1, 2, 3, 4, etc voor camera.

Cruisecontrol weet ik echt niet meer, page up en page down ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Renegade666 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:46:
Lol, ik heb het eerst altijd met tobo gespeeld. Speelt niet zoals met een stuur, maar ik had er om eerlijk gezegt niet veel moeite mee.
Ik hield die wagen werkelijk nog geen seconde op de baan. Echt continu de berm in. Volgende dag die Trust aangekoppeld en opeens kon ik wél rijden. (Het was een gok, ik had nog nooit serieus een rijsim gespeeld of met een stuurwiel dingen gedaan. Met stuurwiel was ik hooked. Toen ik een nieuwe PC kocht een paar maanden later heb ik het Trust wiel verkocht en ben ik voor een betere set gegaan.)
Nu een thrustmaster T150 Pro, rijd het wel wat beter.
Moet nog even een wheelstandpro hebben, wat lastig/vervelend om hem elke keer weer te monteren aan het bureau.
Sowieso, je sloopt je kabels en het is gedoe met inprikken en afbouwen. Wheelstand Pro staat in 5 minuten.

Ander voordeel: Met die Wheelstand Pro kun je je stuur iets vlakker zetten. Dat geeft een wat meer vrachtwagen gevoel. :) (Vind dat bij een vrachtwagen sim toch wel erg leuk. Zo plat mogelijk. Net als in het echt. Alleen zou ik ooit een groter wiel willen hebben, is nog echter.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
unezra schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:48:
[...]

Ik hield die wagen werkelijk nog geen seconde op de baan. Echt continu de berm in. Volgende dag die Trust aangekoppeld en opeens kon ik wél rijden. (Het was een gok, ik had nog nooit serieus een rijsim gespeeld of met een stuurwiel dingen gedaan. Met stuurwiel was ik hooked. Toen ik een nieuwe PC kocht een paar maanden later heb ik het Trust wiel verkocht en ben ik voor een betere set gegaan.)

[...]

Sowieso, je sloopt je kabels en het is gedoe met inprikken en afbouwen. Wheelstand Pro staat in 5 minuten.

Ander voordeel: Met die Wheelstand Pro kun je je stuur iets vlakker zetten. Dat geeft een wat meer vrachtwagen gevoel. :) (Vind dat bij een vrachtwagen sim toch wel erg leuk. Zo plat mogelijk. Net als in het echt. Alleen zou ik ooit een groter wiel willen hebben, is nog echter.)
KAbels hoef ik er niet uit. alleen het stuur even los van het bureau. Dus valt mee.
Maar die wheelstand pro heeft schijnbaar nogal een lange levertijd.. En vanaf volgende week weer aan het werk, dus heeft eerst toch geen haast.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn G25 ook gewoon aan het bureau zetten, opbouw tijd is 1 minuut. Heb alles zo liggen dat ik 'm zo kan pakken, vastschroeven en aansluiten. Gaat al jaren prima. Voor het racen heb ik een Playseat met andere pedalen, stuur, shifter waar ik nog een vaste plek voor moet inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 11:49
Zelfde hier eigenlijk. Is bij mij beetje losdraaien en metertje naar rechts op de kast. Kabels blijven gewoon zitten. Werk wel fijn zo al zeg ik niet dat ik ooit geen playseat koop :). Maar eerdt maar eens een groter scherm dan, 24” is net geoot genoeg voor aan het bureau maar zou te klein zijn icm playsezt denk ik. Zit je toch weer stukje verder ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
unezra schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:40:
[...]

En deze rig:
pricewatch: Wheel Stand Pro Logitech G25/G27/G29/G920 Racing Wheel - Deluxe V2

Vind ik een heel leuke middenklasser voor een casual gamer als ik.
Ik heb de Wheelstand Pro direct bij de fabrikant in Polen gekocht: http://www.wheelstandpro.com/
Was een fractie goedkoper dan in Nederland en had hem binnen 6 dagen in huis (donderdagavond besteld en woensdag in huis). Even goed rondkijken op de site levert nog weleens een aanbieding op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30
Net toch ook maar de wheelstand pro met rgs besteld voor 165 euro inclusief verzendkosten,
Ben benieuwd wanneer hij in Nederland arriveert.

Had netjes binnen het uur een bevestiging dat het wat druk was en dat de stand uiterlijk met een week verstuurd werd,
Mocht annuleren en dan werd geld meteen teruggestort als ik daar behoefte aan had.
Heb ik niet gedaan want die week kan ik nog wel even rustig afwachten.

[ Voor 49% gewijzigd door killerbee1958 op 05-01-2018 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Powerblast schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:06:
Zelfde hier eigenlijk. Is bij mij beetje losdraaien en metertje naar rechts op de kast. Kabels blijven gewoon zitten. Werk wel fijn zo al zeg ik niet dat ik ooit geen playseat koop :). Maar eerdt maar eens een groter scherm dan, 24” is net geoot genoeg voor aan het bureau maar zou te klein zijn icm playsezt denk ik. Zit je toch weer stukje verder ervan
Hier ook 24" en dat gaat prima. Scherm zet ik strak tegen het stuur aan. Playseat gebruik ik puur voor het racen, de zitpositie past niet bij het vrachtwagen rijden. Voor ETS2 en ATS zit ik gewoon op de bureaustoel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-10 15:12
controller moet ik nog een keer halen, maar twijfel wat een goede keuze is (wellicht gewoon de Xbox One S controller?)
XBOX360 USB-controller is goedkoop, plug&play en meerdere mensen hier (waaronder ik) gebruiken hem naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
Bramzel DRnl schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:19:
[...]

XBOX360 USB-controller is goedkoop, plug&play en meerdere mensen hier (waaronder ik) gebruiken hem naar tevredenheid.
Ik gebruik gewoon mijn PS4 controller, werkt ook perfect.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 17:40
Ik heb Euro Truck Simulator 2 deze week opgepikt bij de Steam Sales (samen met alle Cargo DLC's en map DLC's) en ben inmiddels al level 7. Ik speel momenteel met een PS4 controller wat eigenlijk prima werkt. De aanschaf van een stuur wacht ik even mee. D'r moet eerst een 27" scherm komen en een nieuwe GPU.

Ik heb inmiddels 75K bij elkaar gespaard en kan dus bijna een (eigen) Volvo aanschaffen. Nu vraag ik me af wanneer ik het best kijk om mijn bedrijf uit te breiden. Kan ik daar best nu mee beginnen door een lening van 400K aan te gaan? Of kan ik beter sparen voor een nieuwe garage en een eerste werknemer (+ truck)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
Le Enfant! schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:02:
Ik heb Euro Truck Simulator 2 deze week opgepikt bij de Steam Sales (samen met alle Cargo DLC's en map DLC's) en ben inmiddels al level 7. Ik speel momenteel met een PS4 controller wat eigenlijk prima werkt. De aanschaf van een stuur wacht ik even mee. D'r moet eerst een 27" scherm komen en een nieuwe GPU.

Ik heb inmiddels 75K bij elkaar gespaard en kan dus bijna een (eigen) Volvo aanschaffen. Nu vraag ik me af wanneer ik het best kijk om mijn bedrijf uit te breiden. Kan ik daar best nu mee beginnen door een lening van 400K aan te gaan? Of kan ik beter sparen voor een nieuwe garage en een eerste werknemer (+ truck)?
Die lening betaalt zichzelf terug als je een eerste chauffeur in dienst neemt, dus gewoon lenen, 2 chauffeurs aanwerven en je zult die lening in no time kunnen terugbetalen. Ofwel gewoon je lening door laten lopen tot het einde en dan kun je sneller je eigen truck upgraden.

Voor je chauffeurs die je aanwerft, mogen dit de goedkoopste trucks zijn aangezien dit toch niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 09:24

Scighera

swim-bike-run

Le Enfant! schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:02:

Met je eigen vrachtwagen ga je meer verdienen. Ik heb pas bij level 14 eentje gekocht (fh16 met 600pk en alle opties, en bij level 16 geupgrade naar 750 blok)

Garage inderdaad kopen van lening, vier meest geschikte locaties zijn berlin, gdansk, bratsilava en salzburg (allen met 5 industrie), 2 vrachtwagens daar laten afleveren en 2 chauffeurs aannemen

Chauffeurs prio zijn lange afstand en ADR , ADR levert zeker in begin veel meer geld op.
Hoe meer werving en selectie bureau's je hebt gevonden, hoe meer keus in chauffeurs

Bij eigen vrachtwagen, ga voor beste prijs de km qua vrachten, en bij aflevering even je truck onderhouden, tanken en eventueel slapen, en dan via vrachtcentrum de volgende lading zoeken bij voorkeur in de stad waar je dan bent of heel dichtbij

[ Voor 8% gewijzigd door Scighera op 05-01-2018 19:36 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Iemand ervaring met deze?

https://forum.scssoft.com...7734621117888f71&start=10

Maakt het economisch realistischer, maar in het begin te traag denk ik voor degene die graag een eigen truck willen

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Scighera schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:49:
Iemand ervaring met deze?

https://forum.scssoft.com...7734621117888f71&start=10

Maakt het economisch realistischer, maar in het begin te traag denk ik voor degene die graag een eigen truck willen
Ga ik denk ik wel een poging geven, maakt het denk ik idd in het begin wel erg moeilijk, maar wel realistisch :). Zelf nog geen ervaring mee, dus ben ook benieuwd naar anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@Scighera @Powerblast Ik ben toevallig deze ochtend met een nieuw profiel begonnen waarin ik die mod gebruik. Net nog een ritje Amsterdam-Osnabruck gereden en heb daarmee €101 verdiend. 8) Je moet dus wel heel braaf rijden want bekeuringen doen echt pijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Ene kant positief qua realiisme en simulatie vanuit economisch perspectief.

Maar vanuit spelbeleving geen meerwaarde denk ik. Als je kijkt hoeveel uren je nodig hebt om je eerste truck te kopen. Qua simulatie realistisch natuurlijk, maar ik denk dat deze mod weer een andere uiterste is van de vanilla versie. Iets van een gulden middenweg.

De meesten mensen gaan voor het rijden en niet de business zeg maar, of zie ik dat verkeerd?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
101 euro voor zo'n rit is wel heul erg weinig. Dan schiet het helemaal niet op. Wel een uitdaging op die manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

FastFred schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:49:
101 euro voor zo'n rit is wel heul erg weinig. Dan schiet het helemaal niet op. Wel een uitdaging op die manier!
In het echt een rit van ca 3 a 3,5uur , dus ca 30 euro per uur netto

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

scargreg7 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:09:
[...]

Die lening betaalt zichzelf terug als je een eerste chauffeur in dienst neemt, dus gewoon lenen, 2 chauffeurs aanwerven en je zult die lening in no time kunnen terugbetalen. Ofwel gewoon je lening door laten lopen tot het einde en dan kun je sneller je eigen truck upgraden.

Voor je chauffeurs die je aanwerft, mogen dit de goedkoopste trucks zijn aangezien dit toch niet uitmaakt.
Ik weet even niet meer uit mijn hoofd welke nu de goedkoopste vrachtwagen was, maar wel dat je daar nog een paar honderd € op kunt besparen door er wat onderdelen af te strippen. :)

Dus het loont de moeite om niet de standaard vrachtwagen te pakken. (Geloof onder andere dat een andere kleur goedkoper is en je de treeplanken nog kunt vervangen door eenvoudiger exemplaren.)

Wat ik doe is wel per stad een andere kleur vrachtwagen. Gewoon voor het mooi. Uiteindelijk was ik door mijn standaard kleuren heen, toen ben ik over gegaan op een ander merk en daar weer hetzelfde gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

unezra schreef op zondag 7 januari 2018 @ 09:45:
[...]

Ik weet even niet meer uit mijn hoofd welke nu de goedkoopste vrachtwagen was, maar wel dat je daar nog een paar honderd € op kunt besparen door er wat onderdelen af te strippen. :)

Dus het loont de moeite om niet de standaard vrachtwagen te pakken. (Geloof onder andere dat een andere kleur goedkoper is en je de treeplanken nog kunt vervangen door eenvoudiger exemplaren.)

Wat ik doe is wel per stad een andere kleur vrachtwagen. Gewoon voor het mooi. Uiteindelijk was ik door mijn standaard kleuren heen, toen ben ik over gegaan op een ander merk en daar weer hetzelfde gedaan.
Iveco in het wit is het goedkoopste geloof ik, ik heb voor blauwe FH16 gekozen met 540pk, kosten 3000 meer dan de iveco maar dan hou ik alles Volvo en weet ik zeker dat ze zware vracht kunnen slepen

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bij de Volvo S en R kun je lichten in de bumper krijgen. Maar hoe krijg je die aan?
Hier onderin in rood omcirkelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WqNywfPFL9zXBj9lBNTcfqzY/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Laatst online: 09-10 16:09
Maasluip schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:35:
Bij de Volvo S en R kun je lichten in de bumper krijgen. Maar hoe krijg je die aan?
Hier onderin in rood omcirkelt.

[afbeelding]
Ik krijg ze ook niet aan. Ik denk dat dat de mistlampen zijn maar in het spel geen functie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Deze werken idd niet op de Scania S en R. Er is wel een mod voor om ze te laten werken.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Goede avond allemaal :)

Ik vroeg mij af wat jullie advies is om te kopen qua stuur.

Mijn keuze is erg klein, 2 stuks maar :)

G29 of een T150 Pro.

Daarnaast vroeg ik mij af of het handig is om een Saitek sidepanel bij te doen? Speel ook Farming Simulator 17, maar zo een paneel lijkt mij erg handig voor ETS2 met alle knoppen die er zijn.

Schakelpook wil ik niet rij graag automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
SnowBigQ schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:56:
Goede avond allemaal :)

Ik vroeg mij af wat jullie advies is om te kopen qua stuur.

Mijn keuze is erg klein, 2 stuks maar :)

G29 of een T150 Pro.

Daarnaast vroeg ik mij af of het handig is om een Saitek sidepanel bij te doen? Speel ook Farming Simulator 17, maar zo een paneel lijkt mij erg handig voor ETS2 met alle knoppen die er zijn.

Schakelpook wil ik niet rij graag automaat.
De G29 is dan de betere keus. De T300 is de concurrent van de G29 en is ook van betere kwaliteit heb ik gehoord. De force feedback van de G29 is met een ketting en de T300 met een borstelloze motor. Aan jou de keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 15:23
Afgelopen weekend de Special Transport DLC ook maar eens aangeschaft. Vrachtje van Brussel naar Amsterdam gedaan. Sommige stukken zijn wel lastig, aangezien daar de vluchtstrook versmald en de game aangeeft dat je tussen de begeleidingsvoertuigen moet blijven (je mag dus geen baan opschuiven als er geen ruimte is). Daarnaast zijn de op en afritten in Nederland ook best lastig met zo'n brede lading. Uiteindelijk mijn eerste rit met 1% schade afgeleverd.

Afbeeldingslocatie: https://scs-wotr-gallery.s3.amazonaws.com/view/26C/000000000030DC62.jpg

Daarna nog 1 van Duitsland naar Polen, waarbij de grens ook zo'n lastig stukje was:

Afbeeldingslocatie: https://scs-wotr-gallery.s3.amazonaws.com/view/C3A/000000000030CA3C.jpg

Vind zelf de nieuwe Scania's vanaf de buitenkant niet zo mooi, lijken wat mij betreft te veel op een DAF, maar dat is eigen smaak natuurlijk, hij rijdt wel fijn en dat is het belangrijkste, want meestal zit je toch binnenin en zie je de buitenkant niet :P

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind bij de nieuwe Scania's het simpele dashboard het mooist :X Dat luxe ding met dat grote lcd in het midden en die korte wijzertjes voor de tellers vind ik niks :X

En het geluid van de V8 valt tegen, dus ik heb mijn S580 6x2/4 midlift ingeruild voor een S500 4x2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

FastFred schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:38:
Ik vind bij de nieuwe Scania's het simpele dashboard het mooist :X Dat luxe ding met dat grote lcd in het midden en die korte wijzertjes voor de tellers vind ik niks :X

En het geluid van de V8 valt tegen, dus ik heb mijn S580 6x2/4 midlift ingeruild voor een S500 4x2 :)
Ik kan je de Kriechbaum mod aanbevelen die niet de open pipe geeft maar wel een verbetering van het v8 geluid. Kan helaas niet snel de link opzoeken (ets2.lt komt hij vandaan geloof ik).

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
@FastFred @MR_VIPER Die mod van Kriechbaum is wel een hele verbetering.Ik gebruik ze ook. :)
De L6 mod vind ik echter beter klinken dan de V8 dus ik blijf lekker in mijn L6 500pk rijden.
Ik kan de linkjes niet plaatsen hier op mijn werk :X Ik heb ze gewoon van het SCS forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:50
Ik heb de Special Transport DLC ook al een tijdje, maar heb nog geen één Special Transport levering kunnen kiezen. Waar zou deze moeten staan? Kan dit door Promods komen dat ik ze niet zie? Of zie ik iets over het hoofd :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
Klopt, Special Transport werkt vooralsnog alleen met de standaard map. Ze zijn bij ProMods wel bezig om voor de volgende versie een paar routes op te nemen, maar die zitten er dus nog niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banandy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Jeanke117 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:17:
[...]

De G29 is dan de betere keus. De T300 is de concurrent van de G29 en is ook van betere kwaliteit heb ik gehoord. De force feedback van de G29 is met een ketting en de T300 met een borstelloze motor. Aan jou de keus.
De G29 gebruikt tandwielen en de T300 een Belt-systeem deze laatste vorm van aandrijving is veruit de meest soepele vorm . Je voelt de tanden van de tandwielen niet.
Ik vraag mij dus af of de G29 dan de betere keus is. De T150pro van Thrustmaster heeft FFB die soepeler aanvoelt doordat deze een hybride vorm gebruikt voor de aandrijving. Deels tandwielen en deels riem. En aangezsien het om de Pro versie gaat zijn de meegeleverde pedalen ook prima en zeker van dezelfde kwaliteit als die van de G29.
Daarnaast is de T150 ook nog eens een paar tientjes goedkoper.

Je zou ook kunnen overwegen om de gewone T150 te kopen. Deze heeft dan wel minder goed pedalen maar als je alleen ETS en FS speelt moet dat niet veel uitmaken. Het geld dat je dan overhoudt kun je besteden aan de Saitek panel.
Mocht je later toch de betere pedalen willen hebben dan kun je deze alsnog upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Laatst online: 18-09 02:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Weten jullie nog gave truck mods? Graag wel eentje die je vanaf lvl 1 kan kopen, maar waar je de tuning wel moet unlocken met levels. Heb er al een paar geprobeerd maar niks speciaals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Banandy schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:10:
[...]

De G29 gebruikt tandwielen en de T300 een Belt-systeem deze laatste vorm van aandrijving is veruit de meest soepele vorm . Je voelt de tanden van de tandwielen niet.
Ik vraag mij dus af of de G29 dan de betere keus is. De T150pro van Thrustmaster heeft FFB die soepeler aanvoelt doordat deze een hybride vorm gebruikt voor de aandrijving. Deels tandwielen en deels riem. En aangezsien het om de Pro versie gaat zijn de meegeleverde pedalen ook prima en zeker van dezelfde kwaliteit als die van de G29.

Je zou ook kunnen overwegen om de gewone T150 te kopen. Deze heeft dan wel minder goed pedalen maar als je alleen ETS en FS speelt moet dat niet veel uitmaken. Het geld dat je dan overhoudt kun je besteden aan de Saitek panel.
Mocht je later toch de betere pedalen willen hebben dan kun je deze alsnog upgraden.
Hier de t150 pro.
De t300 vond ik te duur. Idem g29. Maar de g29 is wat te plastic vond ik. De t300 en de 150 vond ik degelijker aanvoelen. En dus voor de 150 pro gegaan met dus 3 panelen.

Moet zeggen dat de impact van de t150 best wel goed is. Als ik eens tegen iets aanrijd, dreunt mijn bureau ligtelijk mee🤣

Tevens die saitek paneel gehad. Maar dat vond ik helemaal meuk. Ansich in goed idee. Maar veel te duur voor zo verschrikkelijke plastic feel. Dus heb hem maar weer terug gestuurd. Voor dat geld verwacht je meer.
UltiemePCNerd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:29:
Weten jullie nog gave truck mods? Graag wel eentje die je vanaf lvl 1 kan kopen, maar waar je de tuning wel moet unlocken met levels. Heb er al een paar geprobeerd maar niks speciaals
De scania t van rjl is wel goed. Zijn ook nog extra mods voor acc. Rij ik nu ook mee. Al strx wel een nieuwe scania. Maar nog even wat meer levelen.

Eventueel die grote volvo. Voor de rest van ik he t niet zo spanned. Maar gewoon even browsen in steam workshop.

YdieresiS schreef op maandag 8 januari 2018 @ 07:49:

Afgelopen weekend de Special Transport DLC ook maar eens aangeschaft. Vrachtje van Brussel naar Amsterdam gedaan. Sommige stukken zijn wel lastig, aangezien daar de vluchtstrook versmald en de game aangeeft dat je tussen de begeleidingsvoertuigen moet blijven (je mag dus geen baan opschuiven als er geen ruimte is). Daarnaast zijn de op en afritten in Nederland ook best lastig met zo'n brede lading.
Als je een spannende rit wilt. Dan moet even naar glasgow rijden. Dan krijg een rit naar aberdeen. Over een redelijke crappe weg. Zeker als je wat verkeer extra hebt..
Savegames ben ik blij mee🤣

[ Voor 29% gewijzigd door Renegade666 op 08-01-2018 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Ook de AI maakt fouten, touringcar in ijsland die mij tegemoet kwam, en naar links ging afslaan en mijn weghefweghelft t dus ging kruizen, mijn truck vol in de flank geraakt...
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4673/38686496385_a69045ef0e_c.jpg20180108175548_1 by T, on Flickr

Verder wel mooi daar, maar spiegelglad soms, soms echt aan het glijden in de bochten
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4752/38686496025_028cbdf58e_c.jpg20180108181632_1 by T, on Flickr

www.triathlete.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
Banandy schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:10:
[...]

Ow ja ik bedoelde ook de T300 als betere keus. Blijkbaar heb ik dat er niet ingezet. Ik zat al erg lang te kijken naar de T300rs gt, die ene met 3 pedalen. Maar die krengen blijven 300+ euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banandy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Klopt de T300 is erg populair en daardoor nog best duur. Toch zou ik die verkiezen boven de G29 op voorwaarde dat je budget het toelaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de T300 kun je later ook nog eens instappen in de online racerij. Het stuurtje is met 1 schroef te wisselen voor anderen. Je kunt later een shifter toevoegen of de pedalen wisselen voor een ander setje van Thrustmaster

Ik heb de reguliere T300RS, met 2 pedalen. Die pedalen zitten nog in het plastic, want ik gebruik T3PA-Pro pedalen.

Ik vind het een top ding, ik gebruik 'm voor het racen, voor trucken heb ik een Logitech G25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:04
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/904528334373907047/4BFBDCDD682BE34634FDF5286097828CF9DCEF03/

Jammer dat ik die uitlaten niet zwart kan spuiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Bedankt allemaal voor jullie reacties over stuur :)

Zelf kan ik tot max 250/260 gaan. Paar euro bij is geen probleem maar tientjes erbij gaat even niet.

Ga nog even kijken of ik ergens bij Media Markt of dergelijke G29 en T150 pro even kan testen/vergelijken in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Laatst online: 18-09 02:27

UltiemePCNerd

Banaan.

SnowBigQ schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:09:
Bedankt allemaal voor jullie reacties over stuur :)

Zelf kan ik tot max 250/260 gaan. Paar euro bij is geen probleem maar tientjes erbij gaat even niet.

Ga nog even kijken of ik ergens bij Media Markt of dergelijke G29 en T150 pro even kan testen/vergelijken in het echt.
Ik heb een T150 Pro. Mijn broer een G29. Ik zelf vind de T150 fijner.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streskip
Choo choo road train :9
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/919165265900892382/CE4FABEFC7542759C5DADE837BFBCA07EB880DE3/

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/919165265900889123/11507F88FD41F8BFFD90142493EBEFBE4781D745/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Zaken gaan goed nu en wil zelf eigen een 2e vrachtwagen er bij ivm zwaarder chassis, een scania dus voor zwaartransport. Of middels een mod een ander merk. De stabiliteit van de Volvo valt tegen met een 37ton trailer.

Jammer is wel dat er bij een groot chassis geen skins meer mogelijk zijn. Zijn er mensen die wel eens switchen tussen vrachtwagen?
Of een aanrader qua mod voor de heavyload?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streskip
Is een erg leuke mod :9
https://ets2.lt/en/chris4...ck-v-9-08-for-ets2-v1-30/

En nu je toch bezig bent, deze vind ik ook leuk:
https://ets2.lt/en/trailer-pack-overweight-v1-30-update/

Happy driving oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Thx. Ga ik even installeren.

Edit:
De download link in de 2de is dood, deze link eventueel gebruiken:
http://www.ets2world.com/...1-30-update-1-30-xs-ets2/

[ Voor 16% gewijzigd door Renegade666 op 13-01-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Als ik voor mijzelf een nieuwe vrachtwagen koop, en ik kies voor rijden ipv opslaan, gaat mijn oude dan vanzelf terug naar de garage? En het verplaatsen van vrachtwagens tussen de garages, zijn daar nog kosten aan verbonden?
Die tweede is zeker interessant! Bedankt!

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Scighera schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:55:
Als ik voor mijzelf een nieuwe vrachtwagen koop, en ik kies voor rijden ipv opslaan, gaat mijn oude dan vanzelf terug naar de garage? En het verplaatsen van vrachtwagens tussen de garages, zijn daar nog kosten aan verbonden?

[...]

Die tweede is zeker interessant! Bedankt!
Je moet een nieuw plekje aanwijzen voor de vrachtwagen waarmee je niet meer gaat rijden. Dus zorg dat er in 1 van je garages een plekje is om je truck te plaatsen. Daar zitten verder geen kosten aan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Streskip op 13-01-2018 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Laatst online: 19:14
Wat blijft het toch een geweldig spel. Heb vorig jaar september mijn pc eens een schone install gegeven en mijzelf geen tijd kunnen gunnen ETS2 weer terug te installeren net als alle andere spellen.
Gistermorgen toch gedaan, en direct Italië erbij gekocht en geïnstalleerd.

Na alles weer ingesteld te hebben, mijn profiel weer terug gezet te hebben weer begonnen met cruisen.
Ik heb een vrij oud stuur, Logitech Driving Force GT met wheelstand, maar man man man, wat blijft dit spel gaaf om te doen.

En Italië, is in mijn ogen 1 van de beste DLC's die er is. Prachtige omgevingen, leuke krappe straten :)

1 nadeel, de tijd gaat te snel. Veel te snel. In real live dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:43

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Streskip schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:58:
[...]
Je moet een nieuw plekje aanwijzen voor de vrachtwagen waarmee je niet meer gaat rijden. Dus zorg dat er in 1 van je garages een plekje is om je truck te plaatsen. Daar zitten verder geen kosten aan :)
Tja de kosten die je hebt is dat het dus geen geld oplevert, want je zou op die plek dus ook een chauffeur kunnen hebben die wel geld oplevert.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
Dat kan nog steeds toch? Dan laat je die chauffeur gewoon rijden in de truck waarmee jij op dat moment niet rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
rockhopper schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:17:
[...]

Tja de kosten die je hebt is dat het dus geen geld oplevert, want je zou op die plek dus ook een chauffeur kunnen hebben die wel geld oplevert.
Bramzel DRnl schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:44:
Dat kan nog steeds toch? Dan laat je die chauffeur gewoon rijden in de truck waarmee jij op dat moment niet rijdt.
:+ Dat.

In het begin kocht ik nooit trucks voor mijn chauffeurs. Elke keer als ik een nieuwe truck nam huurde ik pas een chauffeur in om op mijn oude truck te zetten. Heb dit altijd gedaan en kom nu op het moment dat ik trucks kan blijven kopen want geld stroomt letterlijk binnen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 20:43

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bramzel DRnl schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:44:
Dat kan inderdaad, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat hij zijn km stand wil bijhouden voor individueel gebruik. Waarom zou je 'm anders 'parkeren' :)

Al moet ik bekennen dat ik niet weet of deze ook meeloopt als andere chauffeurs met jouw materiaal rijden, lijkt me ergens van wel maar ik heb er zelf nooit op gelet.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
rockhopper schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:44:
[...]

Dat kan inderdaad, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat hij zijn km stand wil bijhouden voor individueel gebruik. Waarom zou je 'm anders 'parkeren' :)

Al moet ik bekennen dat ik niet weet of deze ook meeloopt als andere chauffeurs met jouw materiaal rijden, lijkt me ergens van wel maar ik heb er zelf nooit op gelet.
Ik denk het wel, zelf ook nog niet op gelet, maar de game houd ook gewoon bij wat je chauffeurs rijden (kun je zien in je chauffeurs overzicht), lijkt me sterkt dat ze dan niet de teller laten meelopen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Powerblast op 15-01-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
let op mensen

het is de laatste week voor het voltooien van het world of trucks kerstevent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvandenhoorn
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-01-2024
Beste mensen,

Ik heb dit spel ook al best lang. Op mijn oude pc heel veel gespeeld. toen had ik wel dat ik allemaal rotzooi meedownloade bij mods.

Uiteraard wil ik dit voorkomen met mijn nieuwe pc.

Iemand die een lijstje je met mods die je veilig kunt downloaden? en winrar is dat ook wel safe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:25:
Mods uit de Steam workshop, gegarandeerd geen rotzooi :)
let wel op: meerdere mods gezien die een basic mod hebben in de workshop, maar voor de volledige versie mag je naar een of andere third party site

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Promods kun je alleen officieel verkrijgen via de Promods website, als je daar minder dan een euro betaald krijg je die zonder troep en reclame in je browser mee. Verder www.ets2.lt voor mods, nooit gezeur mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:53
janvandenhoorn schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:22:
Beste mensen,

Ik heb dit spel ook al best lang. Op mijn oude pc heel veel gespeeld. toen had ik wel dat ik allemaal rotzooi meedownloade bij mods.

Uiteraard wil ik dit voorkomen met mijn nieuwe pc.

Iemand die een lijstje je met mods die je veilig kunt downloaden? en winrar is dat ook wel safe?
Winrar is gewoon safe, verder goede virus scanner en malwareprog en moet goedkomen :p

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meh, ik gebruik gewoon de standaard Windows Defender, anti-malware gebruik ik niet, gewoon een beetje weten waar je wel en niet op moet klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:38:
Meh, ik gebruik gewoon de standaard Windows Defender, anti-malware gebruik ik niet, gewoon een beetje weten waar je wel en niet op moet klikken.
een goede adblocker helpt een hoop tegen miskliks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Five years ago, Euro Truck Simulator 2 has been released on Steam, Let's celebrate! It's been quite a ride, but we are far from finished - we are going on pushing the genre forward with many new cool features. Keep on trucking!

Heel veel korting op alles van scs vanwege 5 jaar ets2 op steam: http://store.steampowered...?publisher=SCS%20Software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:03

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik ben al een tijdje opzoek naar een goede en mooie light mod voor ets2..
ik heb er een paar geprobeerd maar was niet wat ik zoek, een hoop zooi maar geen mooi licht..

ik ben op zoek naar mooie gele verstralers en dat soort spul.. ook als het met de normale verlichting mee brandt dat het meer opvalt dat de default verlichting van ETS2..

iemand een suggestie voor een goede light mod dus?

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 17:55
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/28ivqdg.png

Heerlijke combi, wel lastig rijden de trailer komt namelijk flink naar binnen.
Met 400pk en 33t wel flink werken in Scandinavië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
bartus1989 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:30:
[afbeelding]

Heerlijke combi, wel lastig rijden de trailer komt namelijk flink naar binnen.
Met 400pk en 33t wel flink werken in Scandinavië.
Je bent wel wat een fileveroorzaker zo te zien🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Renegade666 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:25:
[...]

Je bent wel wat een fileveroorzaker zo te zien🤣
Dat is geen file. Dat is de 3e 4e 5e 6e 7e etc trailer. :+

*empty*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-10 13:20
Sinds 1 december vorig jaar ben ik bij een nieuwe baas (IRL) begonnen als chauffeur. Hierdoor niet veel tijd gehad om ETS2 te spelen. Bij mijn vorige baas (was ik ook chauffeur) was ik elke middag al thuis. Nu maak ik meer uren en langere dagen. Dus ik heb vant weekend ff gezeten om een skin te maken voor de truck en trailer bij mijn huidige baas. Het is niet helemaal 1 op 1, maar beter dan dit kon ik hem niet krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DAVSMY9SWiyutn2OSZS8hkTg/medium.png

Dit is trouwens niet mijn huidige truck. Ik ga over paar maanden mijn E achter C pas halen. Rij op dit moment in een Daf CF75 met daycab. Zal van de week ff een foto maken daarvan. En nu ga ik nog ff lekker trucken hehe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikoe .. lol de hele dag op de weg en als je thuis komt dna even voor de ontspanning ETS2 doen :-)

Zal wat wezen als je ook in een burn out komt , moet je ontspanning gaan zoeken ... zie het al heel maal voor me

bedrijfsarts: zo meneer , en wat heeft u deze weken gedaan om tot rust te komen?
Nou bedrijfsarts ik heb lekker de hele week ETS2 gedaan ....... daar heb genoeg ontspanning van .....

de arts zal wel denken , ziek zijn omdat je te veel achter het stuur zit en dan thuis even ontspanning zoeken om achter het stuur te kruipen ...
:D :D

Lijkt mij wel , ziek zijn door je werkgever ( getoumatiseert ) maar wel blijven werken omdta het mij toch afleiding geeft , thuis zitten is helemaal een ramp .. wordt al gek na 2 weken vakantie om thuis te blijven

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-10 13:20
Nou het valt allemaal wel mee or. Ik speel het door de weeks nooit, want ben toch laat thuis. En int weekend ook ni altijd. Alleen als ik er echt ff zin in heb. En het is echt heel anders dan IRL or haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 11:00
Chipping in too. Heb nu ca. 75 uur op de teller staan. Ca 70.000 km op de klok.

Ik heb zowel ETS, ETS 2 als ATS. Ik merk wel dat ETS 2 toch de grootste voorkeur heeft.

DLC
Going east
Scandinavia
France

Mods
Scania 143
Pro Mods
Nog wat losse zaken

Ik heb nu ca. 15 vrachtwagens rijden. Naast de standaard Iveco voor de chaufeurs ook nog een MAN, een DAF, een Volvo VNL en een Scania V8 8x4. Zelf rijd ik nu met een Volvo new - 6x4 600 PK. Ik koop zo nu en dan een eigen voor mezelf en huur dan een chauffeur voor de bestaande, maar ook vaak koop ik alleen Iveco trucks voor de chauffeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvandenhoorn
Pas heb ik ETS2 ook maar weer eens geinstalleerd. Wat een mega verbeteringen hebben de laatste updates aangebracht. (zeker een goed jaar niet gespeeld).

Ik lees op de laatste 5 pagina's van dit forum veel over promods.
Kan ik dit zomaar downloaden of moet je persé alle dlc's hebben?

Daarnaast heb ik het spel pas weer geinstalleerd op steam, alleen weet ik niet meer hoe ik mijn enige dlc (Go east) weer toe moet voegen, omdat ik daardoor op dit moment geen toegang meer heb tot mijn oude profiel.

Als iemand mij iets verder kan helpen ben ik een zeer dankbaar mens :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
janvandenhoorn schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:33:
Pas heb ik ETS2 ook maar weer eens geinstalleerd. Wat een mega verbeteringen hebben de laatste updates aangebracht. (zeker een goed jaar niet gespeeld).

Ik lees op de laatste 5 pagina's van dit forum veel over promods.
Kan ik dit zomaar downloaden of moet je persé alle dlc's hebben?
volgens mij zijn de dlc wel verplicht, maar weet de exacte ins en outs niet
Daarnaast heb ik het spel pas weer geinstalleerd op steam, alleen weet ik niet meer hoe ik mijn enige dlc (Go east) weer toe moet voegen, omdat ik daardoor op dit moment geen toegang meer heb tot mijn oude profiel.

Als iemand mij iets verder kan helpen ben ik een zeer dankbaar mens :D
als go east aan je steam account gekoppeld is, wordt deze automatisch geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvandenhoorn
mschol schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:03:
[...]
volgens mij zijn de dlc wel verplicht, maar weet de exacte ins en outs niet

[...]
als go east aan je steam account gekoppeld is, wordt deze automatisch geïnstalleerd
Dank voor je reactie. Okay. Dat betekent dat ik Go east gewoon weer even moet installeren op steam vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Na 1 jaar had ik weer eens zin om lekker de weg op te gaan. Mooi om te zien dat dit spel nog steeds zo populair is. Meteen even de laatste 2 DLC'S + promods gekocht en we kunnen beginnen, dacht ik...
Ik krijg steeds een foutmelding als ik het spel wil laden, promods is de oorzaak want zonder laad hij hem wel. Nu weet ik niet of alles wel juist heb gedaan. Hier een screen van mijn mod-folder:
https://gyazo.com/d14f1381814b0850e4d438e378e48b16
Het zijn allemaal SCS-bestanden, op internet stond de SCS-bestanden kopiëren naar de juiste map.
Nu meen ik me iets te herinneren dat de promods in een juiste volgorde moesten staan? Als iemand weet waar het probleem kan liggen, ik ben je erg dankbaar! :)

EDIT: :F
Moest het def-bestandje wat je moet aanmaken nog in de map plaatsen, hij doet het. Vanavond lekker de hele avond ouderwets trucken.
Zijn er nog misschien wat leuke mods die ik gemist hebt het afgelopen jaar die het spel wat realistischer maken? Wou niet al te veel mods installeren want ETS2 gaat alleen maar langzamer draaien ervan maar daar kan ik me toch niet aan houden weet ik nu al.

[ Voor 22% gewijzigd door GluonC op 23-01-2018 17:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streskip
GluonC schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:36:
Na 1 jaar had ik weer eens zin om lekker de weg op te gaan. Mooi om te zien dat dit spel nog steeds zo populair is. Meteen even de laatste 2 DLC'S + promods gekocht en we kunnen beginnen, dacht ik...
Ik krijg steeds een foutmelding als ik het spel wil laden, promods is de oorzaak want zonder laad hij hem wel. Nu weet ik niet of alles wel juist heb gedaan. Hier een screen van mijn mod-folder:
https://gyazo.com/d14f1381814b0850e4d438e378e48b16
Het zijn allemaal SCS-bestanden, op internet stond de SCS-bestanden kopiëren naar de juiste map.
Nu meen ik me iets te herinneren dat de promods in een juiste volgorde moesten staan? Als iemand weet waar het probleem kan liggen, ik ben je erg dankbaar! :)

EDIT: :F
Moest het def-bestandje wat je moet aanmaken nog in de map plaatsen, hij doet het. Vanavond lekker de hele avond ouderwets trucken.
Zijn er nog misschien wat leuke mods die ik gemist hebt het afgelopen jaar die het spel wat realistischer maken? Wou niet al te veel mods installeren want ETS2 gaat alleen maar langzamer draaien ervan maar daar kan ik me toch niet aan houden weet ik nu al.
Ik vind al die Jazzycat mods wel leuk, zo te zien heb je er al een paar maar deze mag echt niet missen:
Trailers and Cargo Pack by Jazzycat v 6.2

Als je dan ook nog Rusmap wilt hebben neem deze ook gelijk even mee:
Russian Traffic Pack by Jazzycat v 2.4
RUSMAP V1.8 1.30.X [official]

Als je fan bent van nog wat grotere trailers/cargo om te vervoeren:
Chris45 Trailers Pack v 9.08 for ETS2 V1.30
Trailer Pack Overweight V1.30 [UPDATE]

Ik heb m'n next gen Scania weer doorgeschoven en heb mezelf een R6 cadeau gedaan :9
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/919166519079342801/9A7CCDAD489241D710E3F03325DA72570F164F20/

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/919166519079350709/DB7005335BFEC31F9AA2F00EBC4C841E483FCAC3/

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/919166519079356478/BBB7DD78D5449A2D567FD106E489512AC71B048A/

Strobes op de voorkant zijn erg vet 8) Is nu helemaal een lichtshow :+
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/b2e9a0799d75ea6e8923625ffb2e78f5.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Iedereen rijdt aan de verkeerde kant van de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 17:55
Iets met de overkant van het water... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oh, wacht ik denk dat het vreemde perspectief parten speelt. Het zien van die portalen deed me denken dat ze boven deze weghelft hangen en dus iedereen tegen het verkeer in rijdt. Maar je ziet hier wel de linker rijbaan en de portalen hangen boven de andere.

[ Voor 7% gewijzigd door Maasluip op 24-01-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvandenhoorn
Wordt de multiplayer van ets2 nog een beetje gespeeld? en hoe serieus wordt hierin gespeeld? Zit er over na te denken om het eens te proberen, maar ben benieuwd naar jullie kijk daar op.

Iemand trouwens enig idee hoe je zelf skins maakt?

[ Voor 12% gewijzigd door janvandenhoorn op 24-01-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
vraagje:

ik ben wat special transports aan het doen en nu valt het volgende mij op: bij een quick job krijg ik netjes 2 escort vehicles.

als ik met mijn eigen truck ga dan heb ik geen escort vehicles?

bugje, bewust zo gedaan of een mod die roet in het eten gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Zal een bug zijn. Als ik met mijn eigen truck ga, heb ik wel gewoon escort vehicles. Heb je wel de echte special transport gekozen en niet de heavy cargo? Die lijken deels wel op elkaar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
YdieresiS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:30:
Zal een bug zijn. Als ik met mijn eigen truck ga, heb ik wel gewoon escort vehicles. Heb je wel de echte special transport gekozen en niet de heavy cargo? Die lijken deels wel op elkaar namelijk.
tis echt de special transport..
zal wel een custom mod zijn die roet in het eten gooit (die rommelt wat met het traffic.)

achja.. zonder escort vehicles is soms ook fijn (soms ook niet :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Dan denk ik inderdaad dat die mod, of een map mod roet in het eten kan gooien. Wel raar dat je dat dan alleen met je eigen truck hebt, ik zou het dan ook verwachten met een quick-job. Denk dan eerder dat het locatie afhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
YdieresiS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:22:
Dan denk ik inderdaad dat die mod, of een map mod roet in het eten kan gooien. Wel raar dat je dat dan alleen met je eigen truck hebt, ik zou het dan ook verwachten met een quick-job. Denk dan eerder dat het locatie afhankelijk is.
dat kan ook nog, nu weer 1 met eigen truck en escort vehicles op route berlijn - szczecin, vorige route was dresden - wroclaw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Streskip schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 01:02:
[...]

Ik vind al die Jazzycat mods wel leuk, zo te zien heb je er al een paar maar deze mag echt niet missen:
Trailers and Cargo Pack by Jazzycat v 6.2

Als je dan ook nog Rusmap wilt hebben neem deze ook gelijk even mee:
Russian Traffic Pack by Jazzycat v 2.4
RUSMAP V1.8 1.30.X [official]

Als je fan bent van nog wat grotere trailers/cargo om te vervoeren:
Chris45 Trailers Pack v 9.08 for ETS2 V1.30
Trailer Pack Overweight V1.30 [UPDATE]
Kijk eens, helemaal toppie. De Rusmap werkt gewoon met ProMods neem ik aan? Ik wacht er toch nog even mee denk ik, heb het spel al een jaar niet meer gespeeld dus heb genoeg te ontdekken :)
Die trailer mods zijn zeer welkom!

[ Voor 60% gewijzigd door GluonC op 25-01-2018 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-10 17:53
Gewist, niet meer van toepassing.

[ Voor 85% gewijzigd door Ton37 op 25-01-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Aardig nieuw kantoor hebben bij SCS Software, hier een inkijkje hoe het er allemaal uit ziet en aan toe gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Barfman op 26-01-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Barfman schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:46:
Aardig nieuw kantoor hebben bij SCS Software, hier een inkijkje hoe het er allemaal uit ziet en aan toe gaat.
[video]
Nu nog Engels zodat iedereen er iets aan heeft haha

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ETS2 ook maar weer eens geinstalleerd. Had ff zin in wat anders. Had het spel bij release gekocht en aardig wat gespeeld met mijn G27 maar toen was ik het opeens zat. Een jaar geleden had ik 'm weer geinstalleerd en zelfs de Scandinavie DLC gekocht omdat ik een Rift had aangeschaft maar dat viel zwaar tegen: ik moest, vooral in Scandinavie, zowat alle grafische opties uitzetten en nog hokte het als een gek. Refund voor Scandinavie aangevraagd en ETS2 verwijderd.

Nu ben ik echter de Rift al geruime tijd redelijk zat en bedacht ik me opeens dat ETS2 op een gewoon scherm wel eens beter zou kunnen lopen. Sowieso beter dan toen ik het spel ooit kocht: toen moest ik toch ook wel wat opties uitzetten om het vloeiend te spelen. Dus ETS2 weer geinstalleerd, alle grafische opties zo hoog mogelijk en haha, het loopt zo soepel als wat!!!! Heb vervolgens wel DOF uitgezet en eh... hoe heet die optie om het beeld te verbeteren, op 400% gezet (kon niet hoger): dat laatste moest wel anders was het een pixelige bende. AA kan sowieso nog wel wat beter, trouwens... (Heb ik dan nVidia Inspector nodig of zo...?)

Maar goed, leuk weer eens te spelen! Vooral leuk om als je in een ander land rijdt de lokale radio aan te hebben: dat geeft echt zo'n ver-weg-reisgevoel! Speel het spel nu wel doodsimpel met een XBox controller: automatische transmissie etc. Lekker relaxt rijden dus. Misschien dat ik Scandinavie dan ook maar weer ga kopen: ik vind het wel leuk om in Noorwegen rond te rijden. Ben toch wel benieuwd of dat zonder Rift dan wél lekker loopt!

En o ja, natuurlijk gebruik ik mijn TrackIR ook: maakt alles net ff wat makkelijker en nog leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Never mind.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:41:
Hallo zeg... Ik zat er aan te denken Promods te downloaden om alles realistischer te maken maar dan moet je dus Going East, France, Scandinavie en binnenkort ook Italie hebben...! Dat is bij elkaar 64 euro!!! :X Pffffff... Nou, dat wordt dan wachten tot de summer sale of zo. Balen... Gek ook dat ze geen bundels verkopen met al die shit. Zo is de lol er weer snel vanaf... :|
Tijdens de wintersale paar weken terug was er een MAP BOOSTER bundel met alle map uitbreidingen.
was volgens mij ook maar 15 euro goedkoper ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:50:
[...]

Tijdens de wintersale paar weken terug was er een MAP BOOSTER bundel met alle map uitbreidingen.
was volgens mij ook maar 15 euro goedkoper ;)
Ah, ok, haha, ik had mijn post al weggehaald maar bedankt voor de reactie: dat scheelt niet zoveel dus...

EDIT
Ik heb mijn probleempje al opgelost en rij nu uitermate vrolijk door Noorwegen. 8) Promods laat nog even op zich wachten want ik was mijn inlog vergeten en na het opnieuw aanvragen was ik meteen geblokt wegens teveel aanmeldingspogingen. Maar goed, dat komt later dan wel.

EDIT2
Zo, Promods ook al geinstalleerd (de tijdelijke 'ban' duurde dus geen uren) en tjonge, dat ziet er goed uit! _/-\o_ Lekker veel extra wegen ook! :) Zonet van Olso naar Bergen gereden en dat zag er hier en daar net zo uit als in het echt (wat algemene indruk betreft dan)! Wel wat veel tunnels (die ook niet echt mooi zijn). Heerlijk spel om naast m'n flightsims te hebben! En zelfs met Promods loopt het nog steeds supersmooth!

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2018 15:49 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 162 Laatste