Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 19:59
Ja ik kreeg idd het idee dat het zonder trackir bijna niet te spelen was, maar dan doe ik het wel eerst ff zonder. Eerst ff kijken voor de driving wheel combo met shifter :). En dan ff afwachten op de sales. Ik weet ondertussen wel wat doen, heel het forum doorlezen :) en bekijken welke mods ik wil. Is er ondertussen ook al multiplayer te spelen met mods? Dacht gelezen te hebben dat het enkel zonder mids ging, maar weet niet of dat ondertussen al anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 11:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Barfman schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:45:
[...]

Die signaal verlichting zit standaard in ETS2 1.30, je kan je eigen pattern maken, zie voobeeld van unit hookup file.

code:
1
blink_pattern: "X-X-X--------X-X-X--------X-X-X--------XXXXX----------XXXXX----------"

Heb ze zelf ook gemaakt en zo mijn beacons vervangen >:)

Ik wil eventueel de mod wel delen, zijn gewoon hella markers met strobe pattern die je op je grill en dak kan plaatsen.
Heb je een filmpje? Ik heb nu de Big-T mod. Op zich ook goed. Maar iets wat ik universeler kan gebruiken en die beter aansluiten op de verschillende slots zijn altijd welkom.

*empty*

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iemand enig idee hoe je misschien de lettertjes op het display van het dashboard duidelijker (scherper/groter) krijgt? In de nieuwe Scania zijn ze amper leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-10 21:16
MR_VIPER schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:57:
[...]

Heb je een filmpje? Ik heb nu de Big-T mod. Op zich ook goed. Maar iets wat ik universeler kan gebruiken en die beter aansluiten op de verschillende slots zijn altijd welkom.
Sorry geen filmpje, je kan mijn mod downloaden en gebruiken. Is compleet met flares en markers voor op de frontgrill en topgrill. Pattern kan je aanpassen door de file in de unit folder van de mod te editen.

Hella Lightpack

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:24:
Iemand enig idee hoe je misschien de lettertjes op het display van het dashboard duidelijker (scherper/groter) krijgt? In de nieuwe Scania zijn ze amper leesbaar.
Ik zie wel een mod in de workshop voor zoiets denk ik
Full reworked of a Dashboard New Scania S and R, for a larger size and more readable
http://steamcommunity.com...id=1220768829&searchtext=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:37
Ritje van Frankrijk naar Wit-Rusland, nu nog even de grens over naar Rusland. Heb zojuist voor het eerst Rusmap geïnstalleerd :9
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/870748399457921635/E8BAB07A3F0E2C833FF726B4DF4BF11A70FA2E78/

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/870748399457925449/2CE34C1EF4780ECF38808F102288E74B02154FA0/

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/870748399457928825/EFD14DB31B18A1BB352C64AB7F80C1712B6A4261/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Motaro schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:21:
nu ook mooi mod gevonden. vond al tijd jammer dat geen echt strob lichten in zaten maar nu is toch iemand gelukt en ziet net als echt uit

[video]

op ende was ik echt moe het was bijna 5:00 uur :P

link naar mod http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1217540958
*lol* Zit daar nu een vrouw naast je in de cabine?
Da's nog eens een accessoire! :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Well @ScuL, you certainly didn't lie about the loading times :/

Anyway, ben nu dus m'n main profiel aan het starten weer, Italy DLC gekocht, Promods geüpdate naar laatste versie en nu die nieuwe Scania eens leuk aan kleden, moet lukken met bijna een miljard in de bank

[ Voor 61% gewijzigd door FastFred op 07-12-2017 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als het goed is moet na de eerste keer starten het spel veel sneller laden (zodra het gecached is)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 15:26

Desperado112

Mokum

Goede avond, ik speel ets 2 met mijn 360 controller prima te doen. Maar wat vond ik bij mijn ouders op zolder. Een rally gt pro. Denken jullie dat ik ook hiermee ets kan spelen? Of is dit stuur alleen maar geschikt voor de race games? Mis alleen die verdomde 20v adapter, moet ik nog even opsnorren.

https://support.thrustmaster.com/en/product/rgtproffb-en/

Gr
Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
ScuL schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:44:
Als het goed is moet na de eerste keer starten het spel veel sneller laden (zodra het gecached is)
Klopt, bij mij laad hij al mijn mods plus promods in 9 seconde, super snel.
Je moet wel de juiste files uit de promods map gooien, of zijn de downloadbare bestanden al geupdate!

https://www.promods.net/viewtopic.php?f=28&t=21028

[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 07-12-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Desperado112 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:56:
Goede avond, ik speel ets 2 met mijn 360 controller prima te doen. Maar wat vond ik bij mijn ouders op zolder. Een rally gt pro. Denken jullie dat ik ook hiermee ets kan spelen? Of is dit stuur alleen maar geschikt voor de race games? Mis alleen die verdomde 20v adapter, moet ik nog even opsnorren.

Gr
Martijn
het kan wel denk ik, alleen heb je helaas maar 2 pedalen, dus je zal een knopje als schakelpedaal moeten instellen als je handmatig wil schakelen (ook beetje afhankelijk van de mogelijkheden van de shifter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
mschol schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:18:
[...]
het kan wel denk ik, alleen heb je helaas maar 2 pedalen, dus je zal een knopje als schakelpedaal moeten instellen als je handmatig wil schakelen (ook beetje afhankelijk van de mogelijkheden van de shifter)
Zelf rij ik met een driving force pro, daarbij hoef ik geen knopje in te stellen als koppeling. Ik heb simpelweg de sequential shifter ingesteld als shift up en down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:44:
Jup klopt, had een crash toen ik m'n eerste Italiaanse stad binnen reed in het nieuwe DLC gebied en toen ik ETS2 herstartte heb ik m'n telefoon er maar bij gepakt en ben wat gaan internetten en facebooken toen ik tot m'n verbazing zag dat ik al weer verder kon, veul sneller dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:05
Desperado112 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:56:

Gr
Martijn
Kan prima, heb de eerste paar honderd uur met toetsenbord gespeeld. Uiteindelijk een g27 (nu g29) puur voor ETS gekocht en ben pas later gaan racen. Je hebt minder controle/immersie maar met tobo/gamepad is het prima te doen.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barfman schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:11:
[...]

Klopt, bij mij laad hij al mijn mods plus promods in 9 seconde, super snel.
Je moet wel de juiste files uit de promods map gooien, of zijn de downloadbare bestanden al geupdate!

https://www.promods.net/viewtopic.php?f=28&t=21028
We hebben de download binnen 24u aangepast dus het hangt er vanaf wanneer iemand hem heeft gedownload. Als er een probleem is dan als eerste die oplossing proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Argh, gister lekker in Italië rond gekacheld, uiteindelijk wil ik toch die nieuwe Scania hebben dus een vracht genomen naar Firenze. Is m'n brandstof met nog 100km te gaan op, wordt afgesleept naar Firenze, slapen, vracht afleveren. Rij ik naar de Scania dealer daar, is het zaterdagochtend. Slapen, zaterdagavond, slapen, zondagochtend, nog een keer slapen: "je bent niet moe" :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
Volgende week horen we de release datum van de Special Transport dlc ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Sn3gG3l schreef op donderdag 7 december 2017 @ 23:52:
[...]

Kan prima, heb de eerste paar honderd uur met toetsenbord gespeeld. Uiteindelijk een g27 (nu g29) puur voor ETS gekocht en ben pas later gaan racen. Je hebt minder controle/immersie maar met tobo/gamepad is het prima te doen.
Stuurtje _O_

Heb nu een week een G29 en een TH8A shifter en wil niet meer terug naar een controller. Heb het schakelen ook helemaal onder de knie met m'n 12+2 Volvo bak (dank @FastFred _O_ ) dus lekker knallen door Europa.

Morgen krijg ik m'n Playseat dus dan wordt de ervaring nog wat toffer hoop ik.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Planespotter schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 00:00:
[...]

Stuurtje _O_

Heb nu een week een G29 en een TH8A shifter en wil niet meer terug naar een controller. Heb het schakelen ook helemaal onder de knie met m'n 12+2 Volvo bak (dank @FastFred _O_ ) dus lekker knallen door Europa.

Morgen krijg ik m'n Playseat dus dan wordt de ervaring nog wat toffer hoop ik.
Zeker, een stuur is echt zoveel beter/realistischer. Met tobo of controller kan het ook :) Ik hou zelf niet zo van die shifter schemas dus gebruik zelf 1t/m6 en 6 t/m12 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege de Italy dlc heb ik dit spel ook maar weer eens opgestart, mijn eerste missie was een lading schroot van de Scania fabriek bij Stockholm naar Torino, brengen en toen ik daar na een eindeloos lange rit eindelijk aankwam bleek dat de mijn kostbare schroot was beschadigd, door een aanrijding waardoor ik minder geld en exp kreeg. Dat was dus weer eens klote, gelukkig staat mijn truck nu in Italië dus morgen kan ik de hele dag dat nieuwe gebied verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Verwijderd schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 01:59:
Vanwege de Italy dlc heb ik dit spel ook maar weer eens opgestart, mijn eerste missie was een lading schroot van de Scania fabriek bij Stockholm naar Torino, brengen en toen ik daar na een eindeloos lange rit eindelijk aankwam bleek dat de mijn kostbare schroot was beschadigd, door een aanrijding waardoor ik minder geld en exp kreeg. Dat was dus weer eens klote, gelukkig staat mijn truck nu in Italië dus morgen kan ik de hele dag dat nieuwe gebied verkennen.
Gewoon lekker trucken en rondkijken, xp en geld komt dan vanzelf! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
iemand die hier in het bezit is van een g29 en last heeft van een piepend geluidje als het stuur naar links gedraaid wordt?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Denk dat je die vraag beter in een topic kunt zetten gericht op racesturen/logitech controllers. Lijkt me hardeare technisch en niet zozeer ets2 gerelateerd.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
iantje31 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:39:
iemand die hier in het bezit is van een g29 en last heeft van een piepend geluidje als het stuur naar links gedraaid wordt?
Ik heb een g29 en nee geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 18:55

Tubbietje

Illegaal!

iantje31 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:39:
Hier ook last van... tenminste mijn vriendin hoort een hoge pieptoon als het stuur naar links wordt gedraaid. Ikzelf heb nergens last van (Mijn gehoor is vast achteruit gegaan)

Ik heb de Forceback wel aangepast en nu zegt m'n vriendin dat ze het wel minder hoort, maar het is er nog wel af en toe.

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
Tubbietje schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:37:
[...]

Hier ook last van... tenminste mijn vriendin hoort een hoge pieptoon als het stuur naar links wordt gedraaid. Ikzelf heb nergens last van (Mijn gehoor is vast achteruit gegaan)

Ik heb de Forceback wel aangepast en nu zegt m'n vriendin dat ze het wel minder hoort, maar het is er nog wel af en toe.
Oke, ik denk er aan om het stuur terug te brengen aangezien ik deze pas een dag heb

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
is het niet gewoon je forcefeedback die wat tegengas geeft en dat dat geluid genereerd? (dat doet mijn g27 iig wel af en toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
mschol schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:27:
is het niet gewoon je forcefeedback die wat tegengas geeft en dat dat geluid genereerd? (dat doet mijn g27 iig wel af en toe)
Dat zou inderdaad goed kunnen, aangezien het geluid niet speelt als het stuur geen force feedback geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperado112

Desperado112

Mokum

Bagger, ben de hele ochtend al bezig om promods te installeren. ergens gaat er iets fout bij het laden loopt ets vast....

gebruik steam, en heb de files getest en zijn goed. daarna netje in de mod map geplaatst maar helaas.
Bij het opstarten crasht mijn pc gewoon, mss is er ook iets anders aan de hand.
kan de vinger er niet opleggen waar het misgaat.

[ Voor 34% gewijzigd door Desperado112 op 10-12-2017 13:32 ]

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Desperado112 schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:25:
Bagger, ben de hele ochtend al bezig om promods te installeren. ergens gaat er iets fout bij het laden loopt ets vast....

kan de vinger er niet opleggen waar het misgaat.
Meer info graag, loopt vast kunnen we niet zoveel mee.
Het is je bekend dat de eerste keer laden promods langer kan duren, laat hem gewoon even 10 minuten gaan, daarna laad hij binnen de minuut (ligt aan je systeem hoelang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperado112

Desperado112

Mokum

Barfman schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:50:
[...]

Meer info graag, loopt vast kunnen we niet zoveel mee.
Het is je bekend dat de eerste keer laden promods langer kan duren, laat hem gewoon even 10 minuten gaan, daarna laad hij binnen de minuut (ligt aan je systeem hoelang).
Ja sorry was te snel met versturen en zie nu dat mijn tekst niet helemaal klopt. Dank voor de tip ga hem nu gewoon aan laten staan.

gr
Martijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desperado112

Desperado112

Mokum

@Barfman , thnx hij doet het nu. blijkbaar was er iets met een usb poort. had dus niks met ets te maken.

gr
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunteraan
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-08-2022
Net de nieuwe update met promods geïnstalleerd.
Nu krijg ik de melding bij opstarten naar het rijden toe:

failed to load model descriptor (.PMD) or model geometry (.PMG) for '/model/traffic_light/single_small_nl.pmg'.
Ik heb hem al 1 maal overnieuw geïnstalleerd maar dit helpt niet.
Dit heb ik alleen met Promods als ik hem normaal laat opstarten zonder Promods doet hij het wel normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:49
Special Transport DLC bij Squirrel
https://www.twitch.tv/squirrel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ziet er gelikt uit die Special Transport DLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen nog even een avondje racen, dan de Playseat aan de kant en m'n G25 weer monteren, kan ik weer trucken.

Ik heb de vorige keer een Scania S580 gekocht met 6x2/4 midlift chassis en 12+2 versnellingsbak. Ondanks dat ik het geluid van de S500 beter vind wil ik toch liever niet in vermogen inleveren t.o.v. m'n oude truck. Ik trek regelmatig zware vrachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barfman
Na een jaar is er weer een update van Feal Environment 2.8, deze mod veranderd de vegetatie en in samenwerking met de nieuwe update van IWR6 ziet het er schitterend uit.

Van onder naar beneden:
ETS2 standaard
ETS2 standaard + Feal Environment
ETS2 standaard + Feal Environment + IWR6

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4693/38933629442_d39355863a_b.jpgETS2 Default

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4729/38933638112_00e924718e_b.jpgFeal Environment

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4524/38933633192_14ae4d9050_b.jpgFeal Environment with IWR6

Feal Environment v3.0
Improved Weather Reload r6

[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 11-12-2017 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op maandag 11 december 2017 @ 00:31:
Na een jaar is er weer een update van Feal Environment 2.8, deze mod veranderd de vegetatie en in samenwerking met de nieuwe update van IWR6 ziet het er schitterend uit.

Van onder naar beneden:
ETS2 standaard

[afbeelding]ETS2 Default

[afbeelding]Feal Environment

[afbeelding]Feal Environment with IWR6

Feal Environment v3.0
Wow, dat ziet er schitterend uit zeg! Echter is het geen optie voor mij. Eerst maar eens wachten op DirectX 11, dan zie ik wel weer verder. Het is nu al lastig om op max settings op 1080p, 40-65 fps te halen :).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 21:20
FastFred schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:43:
Special Transport DLC voor ETS2 komt volgende week :)
Zin in! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Super vet.

Zal m'n Scania wel moeten gaan upgraden want met m'n huidige trekkracht heb ik denk ik 3 Scania's nodig om iets weg te slepen :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-10 15:12
Barfman schreef op maandag 11 december 2017 @ 00:31:

Van onder naar beneden:
ETS2 standaard

Feal Environment v3.0
Ik heb hem ook weer geïnstalleerd, wat een verschil maken die mods toch _/-\o_ Het zorgt ook wel voor een leuke FPS-dip hier en daar, maar dat heb ik er wel voor over ;)
Ik ga deze maar even op m'n verlanglijstje zetten, die koop ik dan wel als hij in de aanbieding is. Het is een beetje DLC hoogseizoen bij SCS, en met New Mexico en Italy vind ik het eerst wel even mooi geweest ;) Nou moet ik ook zeggen dat ik niet heel erg van de grote ladingen ben, ik tuf liever met een normale trailer Europa door.

De nieuwe Scania's zijn trouwens ook de moeite waard, de meeste mensen lijken de nieuwe S helemaal de bom te vinden maar ik vind de R toch net wat lekkerder smoelen doordat hij iets minder hoog en massief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, ik vind de S al heel erg gedrongen overkomen en daarom niet heel erg mooi.

Ennuh, de 12+2 versnellingsbak in de Scania S is dus voor zware vrachten want bij 80km/h doet ie 2200 toeren :P Dus die maar vervangen voor een reguliere 12 bak met extra grote verhouding, nu 1200 toeren bij 85km/h

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 12-12-2017 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
Oh, goed dat je dat zegt. Ik zal eens even checken wat ik er in heb hangen...

Ik ben momenteel erg aan het uitkijken naar de update van Bora's Trailer Pack. Hij is terug van z'n publieke-mod-boycot en ze schijnen daar druk aan het testen te zijn om het geupdate pack nog dit jaar te releasen. Fingers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Bramzel DRnl schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:34:

Ik ben momenteel erg aan het uitkijken naar de update van Bora's Trailer Pack. Hij is terug van z'n publieke-mod-boycot en ze schijnen daar druk aan het testen te zijn om het geupdate pack nog dit jaar te releasen. Fingers crossed...
Ik zit al zo lang te wachten op de release,hoop dat het Bora lukt.Dat zou een mooi kerstgeschenk zijn :9~
Italie DLC, Speciaal transport DLC,de nieuwe Scania en dan Bora's mod nog....Geweldig einde van het jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Uh. Volgende week komt toch de aankondiging wanneer ze hem gaan releasen? Dat is althans wat ik kan opmaken uit de Blog.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32
Ik vermoed dat deze dit jaar nog wel uit komt want de prijs is i.i.g. bekend, 5 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MR_VIPER schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:02:
[...]

Uh. Volgende week komt toch de aankondiging wanneer ze hem gaan releasen? Dat is althans wat ik kan opmaken uit de Blog.
Shit je hebt gelijk, had er ff gauw overheen gelezen :X Sorry voor de valse hoop @Anonymoussaurus @Carfanatic @mschol @Marc0nly @Barfman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bramzel DRnl schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:34:

Wat is het grote voordeel van die mod tegenover Jazzycat bijvoorbeeld? Kan ik er niet zo snel uithalen. Hier in ieder geval een video:

YouTube: SCS Trailer Patch by Bora Beta Preview (video pasten op externe sites is niet toegestaan door de uploader, dus vandaar de losse link).
FastFred schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:07:
Shit je hebt gelijk, had er ff gauw overheen gelezen :X Sorry voor de valse hoop @Anonymoussaurus @Carfanatic @mschol @Marc0nly @Barfman
Maakt niet uit ;). Bedankt voor de info in ieder geval :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:10:
[...]

Wat is het grote voordeel van die mod tegenover Jazzycat bijvoorbeeld? Kan ik er niet zo snel uithalen. Hier in ieder geval een video:

YouTube: SCS Trailer Patch by Bora Beta Preview (video pasten op externe sites is niet toegestaan door de uploader, dus vandaar de losse link).
De hoge kwaliteit van de trailers en de details. HD trailers zeg maar :) Een paar mooie voorbeelden :9~ zie je al in het begin van dat filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:30

Pykow

Angelo OTR

Toch jammer dat Euro truck niet seizoens verbonden is ;)
Met al dat sneeuw buiten, had ik ook graag in de sneeuw gereden in ETS2.

Ja ik weet dat er mods zijn, maar ik zie liever dat je soms in de sneeuw kan rijden en dan weer niet of in bepaalde landen wel sneeuw en andere plekken weer niet.
Beetje dynamisch gemaakt. Dat zou zoveel leuker zijn.

Moet alleen nog veel meer gaan rijden, want heb nu een truck die te zwak is om straks special delivery te kunnen doen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Ter info; de Special Transport (ST) DLC zal in eerste instantie niet compatible zijn met map mods.
ProMods zal waarschijnlijk een van de enige map mods zijn die een update krijgt om met deze DLC missies te kunnen uitvoeren, maar omdat we onze map overal hebben aangepast moeten we de routes dus allemaal zelf handmatig invoeren en dat kost vrij veel tijd/werk. We hopen voor ETS2 1.31 een PM 2.26 uit te kunnen geven met minstens twee of drie ST routes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carfanatic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:53:
Ter info; de Special Transport (ST) DLC zal in eerste instantie niet compatible zijn met map mods.
ProMods zal waarschijnlijk een van de enige map mods zijn die een update krijgt om met deze DLC missies te kunnen uitvoeren, maar omdat we onze map overal hebben aangepast moeten we de routes dus allemaal zelf handmatig invoeren en dat kost vrij veel tijd/werk. We hopen voor ETS2 1.31 een PM 2.26 uit te kunnen geven met minstens twee of drie ST routes.
Wellicht heb ik er te weinig verstand van, maar waarom moet de map aangepast worden etc voor speciale trailers? Ik kan mij niet herinneren dat dit met de Heavy Cargo DLC ook zo was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:34
Anonymoussaurus schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:40:
[...]

Wellicht heb ik er te weinig verstand van, maar waarom moet de map aangepast worden etc voor speciale trailers? Ik kan mij niet herinneren dat dit met de Heavy Cargo DLC ook zo was.
Nog groter dus rotondes, krappe afslagen en bruggen kunnen een probleem geven lijkt me. En de begeleiding moet ook weten waar ze moeten staan dus daar zal wel een script voor gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
After all the tests and tweaks this week (and over a year of work), we are almost ready, hopefully only a few hours away from bringing you the ETS2 Special Transport DLC! https://t.co/O3kdbpjEsk
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is wel balen. Nu moet ik of wachten met die DLC kopen, of wachten totdat al die modders het hebben aangepast (wat heel lang kan duren), of ik moet alleen nog maar ProMods gebruiken. Hmmm, keuzes, keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Dat wordt om 17:00 uur refreshen, meestal is dat de tijd dat ze iets uitbrengen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Anonymoussaurus schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:33:
Is wel balen. Nu moet ik of wachten met die DLC kopen, of wachten totdat al die modders het hebben aangepast (wat heel lang kan duren), of ik moet alleen nog maar ProMods gebruiken. Hmmm, keuzes, keuzes...
Denk dat je beter een vanilla profiel kan aanmaken, heb ik ook. Ik speel daar altijd op als er weer grote updates zijn geweest. En ik denk dat het niet makkelijk is om de mappen even snel aan te passen vanwege de Special Transport DLC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
[...]

De Special Transport missies zijn speciale voorgeprogrammeerde routes. Deze routes zijn door SCS gemaakt. In ProMods lopen de wegen anders, en kunnen de SCS routes dus niet in de navigatie geladen worden. Het ProMods team moet dus zelf routes verzinnen en programmeren voor hun map.

Het voorprogrammeren van routes is nodig omdat de AI niet slim genoeg is om dynamisch te reageren op de loods-busjes. Ook de AI van de busjes zelf is hier niet toe in staat. Tenslotte moeten dergelijke routes rekening houden met de afmetingen van de vracht. Sommige viaducten en krappe rotondes zijn gewoon onmogelijk te doen met dergelijke grote vrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:35:
[...]

Denk dat je beter een vanilla profiel kan aanmaken, heb ik ook. Ik speel daar altijd op als er weer grote updates zijn geweest. En ik denk dat het niet makkelijk is om de mappen even snel aan te passen vanwege de Special Transport DLC.
Maar dan moet je dus iedere keer als je even je mod profiel wil spelen, eerst ETS2 afsluiten, DLC uitschakelen en dan weer starten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:10:
Zoals Odessa al aangaf het detailniveau van de trailers. Die van Jazzycat vergelijkbaar zijn met de trailers die er standaard inzitten, die van Bora zijn voorzien van van gedetailleerdere 3d-modellen en textures waardoor het gehele plaatje er nog weer wat strakker uit komt te zien.
ScuL schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:53:
Nou, dat maakt de keuze nog weer wat makkelijker. hoef ik het ST DLC voorlopig nog niet aan te schaffen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de mensen die ATS spelen en de Coast to Coast map gebruiken: Iemand heeft de moeite genomen om ondersteuning toe te voegen aan ATS/ETS2 Local Radio voor elke stad in C2C. In totaal zijn er 1747 nieuwe radiostations.

De update is zoals altijd hier beschikbaar:
https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
FastFred schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:44:
[...]

Maar dan moet je dus iedere keer als je even je mod profiel wil spelen, eerst ETS2 afsluiten, DLC uitschakelen en dan weer starten...
Nee hoor, je gaat gewoon vanuit je mod profiel naar profiel page, en dan pak je het profiel zonder mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:09:
[...]

Nee hoor, je gaat gewoon vanuit je mod profiel naar profiel page, en dan pak je het profiel zonder mods.
Volgens mij kun je een DLC niet per profiel in of uit schakelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voor de mensen let op als je die Cargo packed neem scheelt het je 15 % :-)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
FastFred schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:30:
[...]

Volgens mij kun je een DLC niet per profiel in of uit schakelen ;)
Nee dat kan niet, maar je kan toch gewoon op een vanilla profiel spelen totdat de mods zijn geüpdate. Dus je hoeft niet te wachten als je hem wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 19:59
Wow de uitbreidingen volgen voor dit spel elkaar wel snel op precies. Ben nog maar juist aan het meelezen de laatste twee weken en er zijn al twee uitbreidingen :). Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Powerblast schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:17:
Wow de uitbreidingen volgen voor dit spel elkaar wel snel op precies. Ben nog maar juist aan het meelezen de laatste twee weken en er zijn al twee uitbreidingen :). Nice!
ik heb het idee dat het een eindejaarsrush is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

mschol schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:47:
[...]

ik heb het idee dat het een eindejaarsrush is :P
Gezien de tekst op scs blog is dat denk ik wel zeker :D

*empty*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barfman
Volgend jaar komt er ook een DLC uit voor ETS2 als Coach Simulator, kunnen we met bussen rijden en passagiers vervoeren. In een interview van de week vertelde ze dat ze er aan bezig zijn met een groepje medewerkers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Barfman schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:09:
Volgend jaar komt er ook een DLC uit voor ETS2 als Coach Simulator, kunnen we met bussen rijden en passagiers vervoeren. In een interview van de week vertelde ze dat ze er aan bezig zijn met een groepje medewerkers.
In een interview hebben ze aangegeven dat ze er voor open staan en naar de mogelijkheden kijken.
momenten licht hun focus nog op ETS2 en ATS. Volgens jaar komt er nog een map DLC waar ze nu al mee bezig zijn en nog een kleinere DLC waar ze nog niks over vertellen.

BTW de nieuwe DLC is vandaag uit en ik heb mijn eerste ritje gereden.
[YouTube: https://youtu.be/e3_4tHo-HLs]

TIP: spoel door naar 13:00 minuut als je wilt lachen ;) ging even helemaal mis zoals de miniatuur al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Pykow schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:14:
[...]

In een interview hebben ze aangegeven dat ze er voor open staan en naar de mogelijkheden kijken.
momenten licht hun focus nog op ETS2 en ATS. Volgens jaar komt er nog een map DLC waar ze nu al mee bezig zijn en nog een kleinere DLC waar ze nog niks over vertellen.

[video]

TIP: spoel door naar 13:00 minuut als je wilt lachen ;) ging even helemaal mis zoals de miniatuur al aangeeft.
Ze zijn er wel degelijk al mee bezig zegt hij, het heeft alleen nog niet de hoogste prioriteit.
Q. Are you going to release a Coach Simulator, lots of fans want SCS to do this after your success with the Truck Sim?
A. We have been working on coaches in our lab for some years, admittedly we have been distracted a couple of times when ETS2/ATS took priority, but we are not giving up, in some form coaches will appear in our driving universe.

Q. If yes to a coach simulator when we it be released?
A. When it is done. It is one of many projects we really want to make. It is not top priority in this moment but also not abandoned; a few people are still assigned to it and push it forward.
PS, de assen sturen mee, dus dan moet je altijd wat meer ruimte houden aan de kant waarvan je weg draaid, je bent er wel mooi uit gekomen :P

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10 19:29

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

weet iemand welke mod is dat new scanina 8x4 geeft ? is mod alleen ik krijg hem niet gevonden alleen oude mods voor ander trucks

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

De begeleidende voertuigen rijden op een traject. Ieder startpunt, ieder eindpunt en ieder kruispunt heeft specifieke instellingen nodig om ervoor te zorgen dat de gehele equipe op de juiste plekken stopt en draait. En dan zijn er ook nog punten waar de politie moet gaan staan om het verkeer op te houden. Dit gaat niet automatisch met AI, het moet in de map worden ingesteld.

Daarom zal de ST DLC waarschijnlijk ook nooit met andere map mods gaan werken.

Overigens hebben we zojuist een probleem ontdekt met Steam update 1.30.1.14. Deze update vernaggelt onze map omdat SCS weer wat heeft aangepast. Het gaat dus binnenkort weer versie 2.26 worden.

• Cranzai
Serieus?! Gaaf! Verklaart ook waarom ik zo vaak busstations ontdekte in de steden.

• MR_VIPER

MR_VIPER

ScuL schreef op donderdag 14 december 2017 @ 02:01:
[...]

De begeleidende voertuigen rijden op een traject. Ieder startpunt, ieder eindpunt en ieder kruispunt heeft specifieke instellingen nodig om ervoor te zorgen dat de gehele equipe op de juiste plekken stopt en draait. En dan zijn er ook nog punten waar de politie moet gaan staan om het verkeer op te houden. Dit gaat niet automatisch met AI, het moet in de map worden ingesteld.

Daarom zal de ST DLC waarschijnlijk ook nooit met andere map mods gaan werken.

Overigens hebben we zojuist een probleem ontdekt met Steam update 1.30.1.14. Deze update vernaggelt onze map omdat SCS weer wat heeft aangepast. Het gaat dus binnenkort weer versie 2.26 worden.
Ik ben geen modder. Maar ik gok dat er binnen de community best wel mensen zijn die dergelijke aanpassingen op maps willen maken en daar de tijd in willen steken. Als ik het zelf zou kunnen zou ik dat nog wel willen doen.

Zou een mooie aanpassing voor de toekomst kunnen zijn. Plannen van special transport route. Op die manier kun je dan zelf puntne aangeven waar iets moet gebeuren. Zal wel hoop denkwerk kosten om dat mogelijk te maken. Ik zou het zelf een subsysteem of vergelijkend systeem zoals je nu hebt en je tussenliggende punten kunt aangeven waar je heen wil gaan. Een algoritme zou dan zelf de bepaling kunnen doen voor de begeleiding.

Ondanks dat ik graag de dlc zou willen hebben. Denk ik dat ik deze laat passeren totdat er voldoende mogelijkheden zijn om het te gebruiken. Zekers als je met "alternatieve" maps wil rijden.

*empty*

Pykow schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:14:
[video]

De achterste wielen van de trailer draaien mee aan de hand van de stand van de schotel op de trekker. En je rijd veel te veel rechts, zeker omdat de achterzijde van de trailer meedraait de bocht in. Gewoon lekker beide rijbanen pakken met zo'n brede vracht dus.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

FastFred schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:22:
[...]

De achterste wielen van de trailer draaien mee aan de hand van de stand van de schotel op de trekker. En je rijd veel te veel rechts, zeker omdat de achterzijde van de trailer meedraait de bocht in. Gewoon lekker beide rijbanen pakken met zo'n brede vracht dus.
Uiteindelijk toch nog gelukt met 1,9% schade haha ;)

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ScuL schreef op donderdag 14 december 2017 @ 02:01:
Dat vernaggelen, is dat nog in een bepaald gebied? Heb gisteravond namelijk (na de Steam update) nog prima kunnen rijden door Letland/Estland, met de laatste ProMods 2.25 :9

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Special Transport :9~ :9~ :9~ i just came a little :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Die DLC ziet er toch wel erg interessant uit. zou wel jammer zijn als ik RusMap, Southern Region Map en Russian Open Spaces zou moeten laten vallen omdat er geen ondersteuning komt.
supergert schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:39:
Dat vernaggelen, is dat nog in een bepaald gebied? Heb gisteravond namelijk (na de Steam update) nog prima kunnen rijden door Letland/Estland, met de laatste ProMods 2.25 :9
Misschien dat je dat uit de changelog kan halen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vekhgKnCEjSTLySj5VS5A3br/full.png

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-10 19:18
Ik kan geen special transport missies doen met promods actief? Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

yosh1 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:11:
Ik kan geen special transport missies doen met promods actief? Klopt dit?
Lees even een paar posts terug :>

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-10 19:18
TommyGun schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:12:
[...]

Lees even een paar posts terug :>
Ja dat het op de Promods map niet werkt, weet ik, maar er komen ook geen missies tevoorschijn op de standaard SCS map.. of hangt dit allemaal samen? :p

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

yosh1 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:20:
[...]

Ja dat het op de Promods map niet werkt, weet ik, maar er komen ook geen missies tevoorschijn op de standaard SCS map.. of hangt dit allemaal samen? :p
ScuL in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"

Laatste alinea

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

yosh1 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:20:
[...]

Je hebt alleen opdrachten in bepaalde steden zoals köln. In mijn video eerder geplaatst toon ik alle steden.
Je krijgt er ook een ingame email van de planner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 22:07
Leuk, kan niet wachten. Wat ik dan weer niet begrijp is waarom ETS/ATS geen bakwagens heeft. Het enige waarmee je officieel kan is rijden met een trailer/trekker.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Er staat overigens nergens in dat interview dat die Coach DLC er volgend jaar al gaat komen. Er staat alleen dat er door een klein team nog aan gewerkt wordt maar dat het geen prio heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
cbr600f4i schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:58:
[...]

Leuk, kan niet wachten. Wat ik dan weer niet begrijp is waarom ETS/ATS geen bakwagens heeft. Het enige waarmee je officieel kan is rijden met een trailer/trekker.
Misschien dat dit mooie ideeën zijn voor een opvolger voor ETS2. Zelf zat ik te denken aan een Euro Transport Simulator: Vrachtwagens in alle vormen en maten, Touringcars en Treinen. (Boten en Vliegtuigen lijkt me weer heel extreem). Ander mooi aspect lijkt me toch wel eigen trailers die je met een heftruckje kan laden.

Misschien dat treinen niet geschikt zijn omdat de schaal zich daarvoor wat minder leent.
* Anonymoussaurus wacht met smart op het rijden met bussen en passagiers vervoeren :D. Bus Simulator is het namelijk net niet als ik het zo bekijk.

Ik hoop met ETS3 stiekem op iets soortgelijks als ze nu doen met CSX Heavy Haul.

Klikbare knoppen in de cabine, spiegels verstellen, stoel verstellen, stuur verstellen, starten, verlichting, handrem etc.

Voor het wegrijden even om je wagen heen lopen, vloeistoffen controleren (klep aan voorzijde), banden checken, verlichting checken (huidige DAF's hebben een verlichtingscheck functie waarbij alles gaat branden/knipperen zodat je kunt controleren). Mogelijkheid tot toegang tot de motor (cabine kantelen).

En uiteraard aankoppelen van trailers, zelf de schotel vergrendelen, verlichting en pneumatiek aansluiten.

In geval van gekoelde trailer, zelf temp instellen en af en toe monitoren tijdens stops.

Moet ik doorgaan? :9

[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 14-12-2017 13:33 ]

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 22:07
ETS3? Heb ik iets gemist? (of is het wensdenken ;) )

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 16:55
Geef mij nu gewoon maar DirectX 11 support ipv DLCs ik wil eens fatsoenlijk kunnen rijden in een geoptimaliseerd spel.... :+
Nouja, als ik moet kiezen tussen de Unreal engine (CSX Heavy Haul) en Vulcan met DX11, dan weet ik het wel hoor
Pagina: 1 ... 82 ... 162 Laatste